Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Newcastle moet 48 miljoen neertellen om Nederlandse aanwinst te halen’

Laatste update:

Newcastle United heeft een verbeterd bod uitgebracht op Sven Botman, zo meldt The Athletic. Transfermarktexpert Fabrizio Romano meldde eerder deze week dat Lille OSC een bod van 35 miljoen euro op de 21-jarige Nederlandse centrumverdediger van tafel had geveegd. De regerend kampioen van Frankrijk zou Botman graag tot de zomer willen behouden en het is daarom volgens The Athletic onduidelijk hoe er gereageerd zal worden op het verbeterde bod van Newcastle, dat Botman nu bovenaan het verlanglijstje heeft staan in de zoektocht naar verdedigende versterkingen.

Met Kieran Trippier presenteerde Newcastle vrijdag de eerste aanwinst sinds de overname door een steenrijk Saudisch investeringsfonds. De Engelse vleugelverdediger kostte the Magpies naar verluidt slechts veertien miljoen euro, maar voor Botman moet aanmerkelijk dieper in de buidel worden getast. Lille raakt Botman liever niet kwijt tijdens de winterse transferwindow. Les Dogues - momenteel de nummer acht van de Ligue 1 - moeten na de winterstop in de achtervolging om zich te kunnen plaatsen voor Europees voetbal.

Bovendien staat Lille in de achtste finale van de Champions League, waarin Chelsea de tegenstander is. Lille denkt dat zich aan het einde van het seizoen meer gegadigden voor Botman - wiens contract nog loopt tot medio 2025 - zullen melden. Tegelijkertijd is de Franse club door zijn financiële situatie wel genoodzaakt om Botman te verkopen als er een ‘exceptioneel bod’ binnenkomt. The Athletic schrijft dat Newcastle daarvoor een bedrag van 48 miljoen euro moet neertellen. Het is onduidelijk hoe hoog het verbeterde bod van the Magpies is.

Botman zou zelf wel oren hebben naar een overstap naar Newcastle, momenteel met elf punten uit negentien duels voorlaatste in de Premier League. Overigens meldde het Italiaanse La Repubblica donderdag iets anders, namelijk dat de voorkeur van Botman zou liggen bij een overstap naar AC Milan. I Rossoneri zijn ook nadrukkelijk geïnteresseerd en die geruchten werden nog eens aangewakkerd door Paolo Maldini, die zich lovend uitsprak over de international van Jong Oranje.

“Botman is een hele goede speler. Hij speelt echter bij Lille en staat daar tot 2025 onder contract. Hij is natuurlijk niet de enige goede verdediger, maar vanwege de blessure van Simon Kjaer hebben we echt iemand nodig. Of het nou op huurbasis is voor de komende zes maanden of een langetermijnaankoop, dat zien we later wel”, sprak Maldini tegenover DAZN. Het ligt om dit moment echter niet voor de hand dat AC Milan de forse door Lille gevraagde transfersom kan ophoesten.

Zie jij Sven Botman naar Newcastle United verkassen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als je toch een verdediger uit de Ligue 1 wil halen dan kan je net zo goed voor iemand als Denayer gaan. Die zal niet teveel kosten omdat zijn contract afloopt en die is toch van een gelijkaardige kwaliteit als Botman.

7 januari 2022 om 11:56

Dat wel, maar Botman is 21 jaar, en Denayer 26. M.a.w. de potentie bij Sven is denk ik een stuk hoger dan bij Denayer.

7 januari 2022 om 12:11

Maar potentie om er bijna 50 miljoen voor te betalen?

7 januari 2022 om 12:15

Heb je het idee dat geld een rol speelt?

7 januari 2022 om 12:17

Ja hij is ook nog getraind door Ajax in de tijdperk van Frenkie Donny en De Ligt. En persoonlijk denk ik vaak dat iemand die via een omweg heeft weten te knokken toch verder kan komen, omdat die het altijd moest komen vanuit een onderdog positie en bovendien is hij ook nog jonger dan de eerste 3 genoemde. Lijkt er zelfs op dat hij nog verder gaat komen dan hen. Maar tijd zal het leren. Ben in ieder geval blij met zijn ontwikkeling. Hoop overigens ze een goede coach aantrekken. Misschien Ronald Koeman zou een leuke traject zijn en dan voor 2 jaar vasthouden.

7 januari 2022 om 12:19

Geld speelt altijd een rol.

7 januari 2022 om 12:21

Lierse1997. Blijkbaar ziet newcastle in hem een toekomstig topverdediger? Iets wat ik niet in Botman zie, maar zie dat sowieso niet in Denayer. Kan je beter een 21 jarige kopen, die nog beter gaat worden, dan een 26 jarige die nu richting de leeftijd van zijn top gaat. Goedkoop is duurkoop.

7 januari 2022 om 12:27

geld speelt sowieso een rol vanwege de FFP (lol)

7 januari 2022 om 12:35

Je kan beter spelers kopen die je erin houden. Dat kan je doen door 25% van je budget uit te geven aan een vraagteken. Je kan ook veel minder uitgeven aan een speler die het niveau wel aankan maar natuurlijk uitgestroomd kan worden als een hoger niveau wordt aangetikt.

7 januari 2022 om 12:37

Verder zeg ik ook niet dat ze per de Denayer moeten halen. Dat was eerder een voorbeeld van een alternatief van gelijke kwaliteit maar voor een fractie van de prijs. Want het punt is vooral dat ik bijna 50 miljoen een belachelijk bedrag vind voor Botman.

7 januari 2022 om 12:41

Maar waarom is Botman dan precies een vraagteken? Uiteindelijk blijft het allemaal koffiedik kijken. Het kan een flop worden (kan met denayer ook), maar hij kan ook zo uitgroeien tot een wereldverdediger die er over 10 jaar nog speelt? Als newcastle eenmaal in de top speelt en zij willen dan een verdediger van naam kopen, kan je de 50 miljoen waarschijnlijk x2 doen met deze gekke markt. Groeit Botman uit tot zo'n verdediger, dan heb je hem al staan. Kopen zij Botman niet, en haalt hij de top, dan wordt newcastle weer voor gek verklaard dat zij hem niet hebben gehaald voor 50 miljoen

7 januari 2022 om 12:49

Vind jij Botman de potentie hebben een wereldverdediger te worden?

7 januari 2022 om 15:13

Hadden we ook nooit gedacht bij De Vrij. Het zelf niet zien betekent niet dat hij het niet wordt.

7 januari 2022 om 17:26

@lierse, wat is precies een wereldverdediger? Als je dan denkt aan Maldini, Ramos of Chielini dan heeft Botman die potentie zeker niet. Maar ik denk wel dat hij in de top van een grote competitie kan spelen zoals bij een AC Milan of een Newcastle als zij de ambities een beetje waarmaken.

7 januari 2022 om 17:27

Absoluut maar Denayer geldt volgens mij als homegrown, heeft ervaring in Engeland en kost je 15-20 miljoen. Dan is het verschil in potentieel met Botman imo absoluut niet genoeg om het verschil in transfersom te verantwoorden.

7 januari 2022 om 17:49

Ja dat kun je ook duidelijk zien bij PSG, Man City, Chelsea, Real etc... duidelijk financial fair play! Ze zetten gewoon constructies op waarbij er inkomen is dat eigenlijk gewoon investeringen zijn. Een paar sponsor deals voor 100 of 150 miljoen en dan kun je die fair play regels gewoon omzeilen.

7 januari 2022 om 19:26

Een verdediger die op termijn mee kan in de wereldtop. Dat zie ik Botman niet halen.

7 januari 2022 om 11:56

Als korte termijn oplossing zou Denayer misschien een goede keuze zijn. Maar goed, gaat Denayer nog echt groeien? Hij is 26 jaar en Botman is 21 jaar oud. Daar zit toch wat meer toekomst in, plus hij heeft nog alle tijd om zich te ontwikkelen. Als Newcastle nu al wilt beginnen met een kern van spelers die een paar jaar mee kunnen, dan is Botman wel een interessante keus.

7 januari 2022 om 17:28

Niet als ze over een aantal jaar echt de top willen bestormen. Dan kan je beter Denayer halen voor 4-5 jaar. Noch Denayer noch Botman zie ik het niveau van de top vd premier league halen, waarom dan niet tijdelijk een goedkopere optie halen voor het niveau van de middenmoot in de PL

7 januari 2022 om 12:00

Alleen is Botman jonger en dus meer kans om zich te ontwikkelen. Ik vraag me af of Newcastle meedoet voordat Denayer te oud is. Verder zal Denayer natuurlijk ook niet gratis zijn, zeker als Newcastle zich meldt.

7 januari 2022 om 12:07

Er lijkt in elk geval wel een bepaald idee achter te zitten en het is niet zomaar wat geld smijten voor enkele 'over the top' grote namen te halen (categorie Coutinho, Umtiti, Hazard).

Na Trippier is Botman ook een goede keuze en eentje met het oog op de toekomst.

7 januari 2022 om 14:20

Wellicht speelt ook nog mee dat ze graag een linkspoot hebben. In dat geval heb je niks aan Denayer.

7 januari 2022 om 19:02

Geen gekke optie voor hoop clubs maar niet echt een alternatief voor Botman want is wel heel ander type. Zijn weinig jonge Cv's met ervaring van Botman (kampioenschap in top 5 competitie als basisspeler, 100+ wedstrijden in profvoetbal vlak voor zijn 22e verjaardag) die naar Newcastle zullen willen die dusdanig dominant zijn fysiek (mede door zijn 195cm). Is in de duels, vooral in de lucht, een hele sterke verdediger waar je als kopende club met wat geluk 10 jaar plezier van kan hebben. Gaat niet de leider van je verdediging worden direct maar kan zeker met Newcastle meegroeien komende jaren en zou met Trippier-Lascelles-Botman-Lewis op papier een prima verdediging staan om mee rond plek 10 te eindigen i.p.v. bij laatste 3.

7 januari 2022 om 19:29

Het probleem ermee is echter voor mij dat ik persoonlijk niet geloof dat hij de top van de premier league gaat betalen. Dan kan je beter iemand die meteen presteert halen en uiteindelijk weggefilterd wordt door zijn leeftijd dan een jong iemand die nog jong is en dan uiteindelijk verkocht moet worden.

En het gaat hier over 50 miljoen. Dat vind ik een gigantisch bedrag.

7 januari 2022 om 19:57

Top van PL lijkt mij ook sterk maar dat is voor Denayer ook te hoog gegrepen. qua huidig niveau ontlopen ze elkaar niet gek veel en is Botman beter voor een ploeg die laag blok heeft en 16 moet beschermen waar Denayer stuk mobieler is. Botman heeft wel de fysieke capaciteiten voor de PL. 50 miljoen is gigantisch veel geld, maar was bod van 35 geaccepteerd had ik het best kunnen begrijpen. Hij is niet zonder reden #1 CV target van Newcastle.

8 januari 2022 om 00:28

35 Zou ik ook te begrijpen vinden. 50 Is gewoon echt een gigantisch bedrag waarbij je in een andere categorie van kwaliteit kan gaan vissen den Botman vind ik persoonlijk.

Ik zou Botman wel willen zien in de PL, bij een club die langzaam zal moeten uitgroeien tot een club die meedoet voor CL? 48 miljoen is wel een behoorlijk prijskaartje, echter is het voor Engelse clubs veelal niet meer dan een peulenschil.

Van Ligeue uuuuuuuuhhhh naar de PL bij een club waar je mee kunt groeien is inderdaad voor dit soort spelers reuze interessant. Denk aan een Kompany bij City, die kwam ook als talentje binnen.

7 januari 2022 om 12:03

Dan moet Newcastle wel eerst in de Premier League blijven, want al hun concurrenten hebben minder wedstrijden gespeeld en kunnen zo over Newcastle heen gaan. En ook al vind ik Howe een goeie coach, ik heb clubs vaker slechter zien presteren wanneer ze 4-6 nieuwe (basis)spelers halen, dan wanneer ze een paar spelers halen die echt van kracht zijn. Voornamelijk in de winterstop vind ik persoonlijk niet een enorm goed idee om zoveel spelers te halen (als je kijkt waarmee ze in de wandelgangen in verband worden gebracht).

7 januari 2022 om 13:06

Als ie op het einde va z'n carriere al maar een fractie bereikt van wat Vince voor de PL heeft betekend zou ik er zeker voor tekenen hem zijnde

7 januari 2022 om 13:09

Kompany zei in 2008 interviews nog dat zijn transfer naar City een tussenstap van maximaal 4 jaar was om vervolgens bij een absolute topclub te komen. Uiteindelijk werd City binnen 4 jaar een topclub en bleef Kompany er 11 jaar.

7 januari 2022 om 14:09

Kompany tekende bij City voor de overname. De eerste aankoop van City sinds de overname was Robinho!

7 januari 2022 om 14:24

Romantisering als je het mij vraagt, 10 dagen voor de overname tekende Kompany. Denk je echt dat hij niks wist van de overname? Producten worden verkocht voordat ze de markt op gaan

Als ik Botman was dan wist ik het wel. Gewoon lekker naar Newcastle gaan. Het is een geweldig project en hij is nog een jonge speler. Als hij zich daar staande weet te houden zoals een Kompany destijds bij Manchester City, dan kan hij een mooie toekomst tegemoet zien. De concurrentie zal ook nu nog niet zo heftig zijn. Daar boven op komt natuurlijk een goed salaris.

7 januari 2022 om 12:04

Moah ligt natuurlijk wel aan je ambitie. Newcastle is qua stad nou niet echt het hollywood van Engeland. Dat project is vooralsnog prachtig, maar absoluut geen zekerheid. Voor hetzelfde geld degraderen ze dit jaar nog. Newcastle moet nog een behoorlijke weg bewandelen, dus nu instappen ben je misschien onderdeel van de opstanding, maar ik denk niet dat hij er successen gaat halen. Daar is de club nog niet klaar voor.

Zelfde als je nu instapt in Barca. Prachtige club natuurlijk, maar je weet bij voorbaat al dat je onderdeel gaat worden van 'de mogelijke weg omhoog', maar kleine kans dat je de successen als speler mee gaat maken. Daar is het pad wel iets te lang voor (verwacht ik). Als je als speler kampioensambitie hebt, kun je beter ergens anders heen. Als je weet dat je plafond subtop is, zou ik het erop wagen.

7 januari 2022 om 12:13

Ik durf wel met aardige zekerheid te zeggen dat het project van Newcastle gaat slagen omdat er teveel geld achter zit. Een Manchester City had bijvoorbeeld ook maar vier seizoenen nodig vanaf het moment van overname tot hun eerste kampioenschap. PSG had zelfs maar twee seizoenen nodig. Volgt Newcastle een zelfde soort pad, dan zal Botman een beetje rond de 25 of 26 zijn als Newcastle om de eerste plek strijdt.

Daarnaast vind ik naar Newcastle gaan juist redelijk ambitie tonen. Dat het geen al te mooie stad is moet natuurlijk niet veel uitmaken lijkt mij, maar ik kan natuurlijk niet in het hoofd van Botman kijken.

De vergelijking met Barca vind ik niet echt opgaan. Dat is en was gewoon al een top club en daar is het probleem dat er juist geen geld is. Iets wat bij Newcastle geen probleem is. Waar Newcastle nu redelijk makkelijk goede spelers kan halen moet Barcelona leningen afsluiten en spelers lozen voordat ze een nieuwe kunnen aantrekken.

7 januari 2022 om 12:20

Hoeveel champions leagues hebben City en PSG al gewonnen? Zulke competities vraagt natuurlijk ook wat van de club als organisatie. Topsportmentaliteit. Dat krijg je niet zomaar. PSG was overigens al wel een topclub in Frankrijk.

7 januari 2022 om 12:20

De concurrentie is nu wel echt heel groot bovenin. Chelsea, Man U en City hebben evenveel geld. En Liverpool heeft een geweldig beleid. Daar geraak je niet zomaar tussen.

7 januari 2022 om 12:21

Ik bedoel: City heeft het ook gedaan met een United en Chelsea die op dat moment helemaal waren weggezakt. Newcastle gaat het nu doen met wel veel meer concurrentie.

7 januari 2022 om 12:22

Wat Lierse zegt dus :D

7 januari 2022 om 12:30

Vergelijking met Barca is: je moet als speler instappen, omdat je geloofd in de club. Maar je moet ook weten dat het een lange weg gaat worden waar je waarschijnlijk niet de vruchten van gaat meemaken. Bij Barca stap je als speler nu in, puur voor de naam van de club. Bij Newcastle stap je als speler nu in, puur voor het geld en de mogelijkheid. Beide gaan het zeker zwaar krijgen.

7 januari 2022 om 12:35

Psg was verre van een topclub voor de overname, dat lijken veel mensen hier te vergeten.

7 januari 2022 om 12:41

Opgericht in 1904. 9 division wins, 10 Trophã©e des Champions, 14 Coupe de France, 9 Coupe de la Ligue. Europa 2 en intertoto. Sinds 1982 slechts 12 keer buiten de top 3 gevallen. Vlak voor de overname inderdaad wel een slechte staat van dienst.

Nee, was maar een middelmatig clubje.

7 januari 2022 om 13:37

Destijds was de concurrentie Arsenal, Manchester United, Chelsea en Liverpool. Die hadden voor die tijd toch ook gewoon veel geld? Het bedrag wat Newcastle nu ter beschikking heeft is in verhouding vergelijkbaar met wat City toen had.

De eigenaar van Newcastle heeft 11 keer zoveel geld als dat de eigenaar van City heeft. Daarachter komen pas clubs zoals Manchester United. Nou moet er ook goed beleid achter het kopen zitten, maar met zoveel geld koop je de expertise gewoon.

Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat een club met zoveel geld achter zich niet binnen enkele jaren speelt om de titel in de Premier League.

De champions league heb ik niet genoemd. Bekertoernooien zijn een ding op zichzelf. Daar kan éã©n slechte wedstrijd je al funest zijn. Daarnaast stoten PSG en City bijna altijd door tot de kwart of halve finale.

7 januari 2022 om 13:40

Psg komt uit 1970 joh.
2x kampioen voor de overname en een x de europacup 2.
Het is een grote club en was het ook. Maar succesvol absoluut niet.
Het is een echte gemaakte club omdat de hoofdstad een uithangbord nodig had in het voetbal wat moest kunnen strijden met echte voetbalbolwerken als marseille en st etienne

7 januari 2022 om 13:50

Moah, doorstart. Is gewoon precies dezelfde club. We roepen toch ook niet dat de Rangers van 2000 komen omdat ze failliet zijn geweest? Dat is een kwestie van definitie i guess.

7 januari 2022 om 15:12

Dan is fc utrecht ook kampioen van nl geweest nav dos in 1958
Het is namelijk ook gewoon een fusieclub, net als fc utrecht en beiden in 1970.
Fusieclub is wel wat anders dan een doorstart

Dit is wel het categorie spelers waar Newcastle mee moet beginnen. Jong, redelijke kwaliteit en net als de club potentie om nog te groeien. De echte wereldtop gaat de stap niet maken, met zulke spelers kan je rustig groeien.

7 januari 2022 om 12:01

Je kan het proberen bij bankzitters van grote clubs of spelers die op de lijst staan om te vertrekken a la Dembele, Coutinho (is al weg naar Aston Villa), Van de Beek, Lingard, Stones, Gomez, Barkley, etc.

48 mln voor Botman is toch wel bizar. Zo’n geweldenaar is dat toch ook niet. Bij jong oranje vond ik hem ook niet overtuigend.

7 januari 2022 om 12:17

Het is natuurlijk ook een beetje machtsvertoon. Een signaal naar alle toppers: kijk eens wat we te bieden hebben. 48 miljoen voor Botman. Kun je nagaan wat jij waard bent.

Ik had het wel geweten als ik Botman was... gaan, ook zwaar terecht dat Lille hoog in de boom gaat zitten. Newcastle zal de komende jaren veel en veel meer betalen als dat nodig is, niet dat het voor hen wat uit maakt.

7 januari 2022 om 12:06

Zo is City ook begonnen natuurlijk. Behoorlijk hoge bedragen voor 'gewone' spelers om het aantrekkelijk te maken. En door de aantrekkelijkheid op een gegeven moment wat toppers verleiden.

7 januari 2022 om 12:14

Precies. Lekker onderhandelen voor NU, boeit inprincpe weinig met welke transfersom je akkoord gaat haha.

Ik heb geen idee wat mensen in Botman zien. Ja, ik zie hem weinig, maar in de wedstrijden van Jong Oranje en ik de wedstrijden tegen Ajax vond ik hem toch heel erg beperkt. Ik vind Schuurs dan nog een veel betere speler dan dat ik Botman vind.

7 januari 2022 om 12:21

@janssen - Maar als je hem weinig hebt zien spelen, hoe kun je Schuurs dan beter vinden dan Botman? Is niet echt super representatief om hem alleen te beoordelen op een paar wedstrijden bij Jong Oranje en de Europa League wedstrijden. Daarnaast waren ze meer gefocused op champions league voetbal en de kampioenschap in Frankrijk, wat uiteindelijk is gelukt.

7 januari 2022 om 12:27

Ik ben het ermee eens dat ik hem maar weinig zie maar ik zie wel steeds dezelfde tekortkomingen. Waar ik bij Schuurs nog potentie zie zie ik bij Botman alleen een lange verdediger die moeite met ruimte in de rug heeft en die het vooral moet hebben van de ballen weg koppen of schieten. En ja, dit is op basis van een kleine 10 wedstrijden.

7 januari 2022 om 12:48

Ze zijn allebei ongeveer even oud (botman is 21 jaar (binnenkort 22 jaar) en Schuurs is 22 (wordt dit jaar 23)), dus in beiden zitten nog veel rek om door te groeien en moeten hun beste jaren nog komen. Dus ja, we gaan het zien, ik volg Lille ook niet op de voet, maar als ik de samenvattingen van de Ligue 1, de stats zelf en de prestaties in de CL moet geloven, dan is hij echt een steunpilaar. En dat buitenlandse clubs met potentie hem volgen en ook uitgesproken hebben over zijn interesse, zeggen volgens mij iets meer dat hij geen slechte verdediger is.

He's back: de blije arabier!! 😁

OT: belachelijk veel geld voor een degelijke verdediger. Maar daar zijn ze wel goed in in Engeland, zie maquire.

Lekker cashen daar Sven!

7 januari 2022 om 12:41

Ik zou niet zo positief reageren over Mohammed bin Salman. Hij heeft inderdaad een blije lach maar is in veel opzichten weinig beter dan zijn vader Salman ibn Saud. Hij probeert Saudi Arabië te moderniseren door de toerismesector aan te wakkeren maar qua mensenrechten blijft het een problematisch iets. Uiteindelijk blijven het moordenaars die helaas een club als Newcastle hebben mogen opkopen.

7 januari 2022 om 12:47

Arsenallz. 'maar Amerika dan?', 'maar Nederland 200 jaar geleden'. Reacties zullen straks wel binnen druppelen.

7 januari 2022 om 12:52

Ik heb geen zin in het verschuiven van onderwerpen. Als historicus ga ik niet eens in discussie met mensen die vanuit een hedendaagse scope naar het Nederland van 200 jaar geleden kijken, dan ben je per definitie al af. Klopt dat de V.S. ook veel flaws heeft, maar daar gaat het nu dus niet om. Het wordt tijd dat men een dialoog aan kan gaan zonder direct naar andere landen, dingen, spelers of teams te verwijzen.

7 januari 2022 om 13:17

Het is de foto die iedere keer wordt gebruikt. Wat de man verder op zijn kerfstok heeft staat daar in mijn post los van..

7 januari 2022 om 13:20

Ik beticht je ook nergens van hoor

Heb je oneindig veel geld en dan kom je bij Botman uit. Die willen dus niet de top bestormen….

Een paar jaar geleden speelde Botman nog bij ons in Heerenveen. Helaas werd hij toen gehuurd, hadden wij maar een opleidingsvergoeding of doorverkooppercentage van 20% *snik

Denk dat Newcastle binnen enkele jaren een top club is, geld is er zat, ze moeten nu gewoon ff een paar jaartjes overleven, maar als ze eenmaal CL spelen dan komen de toppers daar ook naar toe

Die Botman gaat in ene zijn pensioen bij elkaar voetballen bij Newcastle. Heeft Ajax een doorverkoop percentage ?
Dat gaat een soort gelijk project worden als City. Hoop wel dat de eigenaar voorlopig eigenaar blijft niet als het succes uitblijft de club gelijk in de verkoop.

7 januari 2022 om 18:40

Ja, Ajax heeft een doorverkooppercentage als we Verweij mogen geloven (die maakte dat bekend bij overstap).

Bizar veel geld voor Botman. In jong Oranje en de CL tegen Ajax heeft hij aangetoond dat hij het niet altijd kan laten zien. Aan de andere kant heeft hij het in de Franse competitie wel echt laten zien. Kampioen geworden met Lille en een mooi duo gevormd met Fonte. Een stap omhoog naar de pl zou daarom fantastisch voor hem zijn.
Heeft er iemand een idee of Ajax nog een doorverkooppercentage heeft vastgelegd, of ontvangt ajax dan alleen de opleidingsvergoeding?

Mooie club voor Botman waar hij zelf ook kan groeien. Zat laatst die wedstrijd tegen Man U te kijken, en het viel me niet eens tegen wat ze lieten zien. Nou was Man U niet zo goed en Newcastle speelde misschien op zijn best maar er zit best wat potentie in met een paar hele goede aankopen. Een snelle aanvaller a la Aubemayang en een controlerende middenvelder met pass erbij en je komt al een heel eind, in ieder geval tot in de middenmoot voor dit seizoen.

Ben benieuwd naar doorverkooppercentage Ajax. Zal wel tussen 6 en 10% liggen.

Lekker voor Ajax... Die krijgen geloof ik iets van 450.000 euro voor het opleiden
En pakken een bonus van 7 a 8 miljoen bij doorverkoop

Is toch lekker meegepakt

7 januari 2022 om 17:35

een doorverkooppercentage van bijna 20 procent? Dat lijkt me sterk?

7 januari 2022 om 18:49

Lijkt mij ook. Mij zou 10% over de winst niet verbazen. Maak er slordige 3 miljoen van als hij voor bedrag rond de 40 verkocht zou worden. Opleidingsvergoeding kan ook best aardig aantikken met ongeveer 3% over totale som (voor periode tussen zijn 12e en 20e bij Ajax). Dan kan je alsnog op om en nabij de 4 miljoen voor Ajax uitkomen. Mocht percentage hoger zijn is het meer, mocht het 5% zijn dan is het ipv 4 miljoen iets minder dan 3. Alsnog mooi bedrag. 7 à 8 lijkt mij ook aan de hoge kant.

7 januari 2022 om 19:45

Ajax heeft een clausule dat bij een doorverkoop van Botman er 7 a 8 miljoen overgemaakt gaat worden. Dit staat daarnaast nog los van eventuele andere bonussen.

Dat was een reden waarom hij maar voor 7 miljoen is verkocht destijds

7 januari 2022 om 20:10

Verwar je dit niet met huur met verplichte optie tot koop? Dat komt namelijk overeen met bedrag wat jij zegt. Lille huurde hem van Ajax met verplichte koop van 7 à 8 miljoen. Mocht het zijn wat jij zegt zou Ajax 15+ miljoen vangen voor een speler die nooit debuut in eerste ploeg gemaakt heeft. Dat zou bizar zijn.

Wow!! Wat een bedrag zeg!! Gewoon doen zou ik zeggen. Voor de lange termijn zou het wel goed zijn. Ik zie Newcastle dit jaar wel degraderen maar komen wel over een paar seizoenen weer aan de top.

Laat ik voorop stellen dat ik het leuk vind voor Botman. Maar serieus? Hij is een aardige speler, maar ik zie hem niet als een speler van 45 miljoen. Ik denk dat hij ook te kort komt voor de PL, maar ik laat me graag verrassen.

48 miljoen? Dan zou ik eerder voor een ake gaan. Klasse beter, bewezen in de PL, linksbenig, en een stuk goedkoper.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren