Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gat in de begroting bij Barcelona van 20 miljoen euro dreigt deze week al

Laatste update:

Voor Barcelona staat woensdag op bezoek bij Bayern München meer op het spel dan sportieve belangen. De Catalanen hebben begroot op het bereiken van de kwartfinale van de Champions League, maar dreigen bij puntenverlies verder te moeten in de Europa League. Barcelona zal woensdag een gat in de begroting van 20,2 miljoen euro moeten zien te voorkomen.

Voorafgaand aan het seizoen werd ingeschat dat Barça zich minimaal bij de laatste acht deelnemers van de Champions League zou voegen, maar de huidige stand van zaken is bepaald niet rooskleurig voor de club. Benfica kan plek twee in Groep E overnemen van Barcelona door in eigen huis te winnen van Dynamo Kiev. De enige manier voor de Spanjaarden om dat dan te vermijden, is door zelf te winnen op bezoek bij Bayern. Barça zal hopen op steun van Kiev, want als Benfica er niet in slaagt om te winnen, gaan de Catalanen hoe dan ook verder in de Champions League.

Voor het bereiken van de achtste finales ligt een premie van 9,6 miljoen euro klaar, terwijl clubs voor het bereiken van de kwartfinale nog eens 10,6 miljoen euro bijschrijven. Mocht Barça eruit vliegen, wordt dus 20,6 miljoen euro aan begrote inkomsten misgelopen. Dat zou de club eventueel deels kunnen compenseren in de Europa League, maar het prijzengeld ligt in het tweede toernooi van de UEFA een heel stuk lager.

Mocht Barcelona erin slagen om de Europa League te winnen, dan haalt de club na de winterstop in totaal een bedrag van 14,9 miljoen euro op aan prijzengeld. In dat geval wordt het begrotingsverlies dus beperkt tot 5,3 miljoen euro. Om de Europa League in ieder geval redelijk lucratief te maken, moet in ieder geval de finale worden bereikt, want bij uitschakeling in de halve finale is het prijzengeld in totaal slechts 6,3 miljoen euro. Een voordeel van het Europa League-toernooi zou kunnen zijn dat de winnaar zich direct plaatst voor de Champions League van volgend seizoen, hetgeen voor Barça via de eigen competitie geen vanzelfsprekendheid is.

Voor Barcelona is het van groot belang om een gat in de begroting te voorkomen. De club kampt zoals bekend al met grote financiële problemen en kan een extra tegenvaller niet gebruiken, nu gezocht wordt naar zowel winterse als zomerse versterkingen. Marca meldt dat Barça zich in januari sowieso richt op huurspelers, terwijl het zomerse transferbudget een nieuwe deuk zou oplopen bij vroegtijdige uitschakeling in de Champions League.

Haalt Barcelona de volgende ronde van de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Benfica gaat niet winnen van Dynamo. Zitten in een hele slechte vorm ook.

6 december 2021 om 17:53

Ik hoop het, barca mag gwn niet naar Europa League.

6 december 2021 om 18:05

Tuurlijk wel, waarom zou dat niet mogen?

Het is ook welleens leuk om andere clubs te zien doorgaan.
Plus in de EL kan barca ook leuke wedstrijden loten.

6 december 2021 om 18:17

Barca mag gwn niet naar de Europa League? Dit is geen Super league kerel je gaat of verdiend door of je gaat er gewoon lekker uit. Waarom zoude een United of Arsenal wel naar de EL mogen dan ?

6 december 2021 om 18:18

Ja maar Benfica wil je niet zien doorgaan met hun antivoetbal. Barca maakt idd wel beter kans in de EL

7 december 2021 om 12:02

Getuige de 3-0 winst op Barca in eigen huis. Als een ploeg verdient om door te gaan, van deze 2, is het wel Benfica. Niet alleen is het mijn club, ik was 5 toen ik voor het eerst bij een thuiswedstrijd van Benfica was, maar ben ik in principe voor de underdog.

6 december 2021 om 18:35

Zitten in een hele slechte vorm?

Tegen Sporting verliezen kan gewoon, dat is een topmatch in Portugal. Maar daarvoor wonnen ze met 0-7 tegen weliswaar laatste plek maar 7 doelpunten scoor je niet zomaar.

Dus ‘hele slechte vorm’ valt toch mee?

Volgens de bookmakers is Benfica favoriet met 1,33. Dat zegt genoeg.

Barcelona gaat eruit, althans dat denk ik.

6 december 2021 om 18:39

Was die 7-0 niet omdat de tegenstanders enorm veel corona besmettingen had? Want dan is 7-0 tegen 9 man voetballen helemaal niks bijzonders, zeker als je erbij meeneemt dat de meeste niet eens basisspelers waren.

6 december 2021 om 18:45

Klopt maar wonnen ook 6-1 van Braga en 4-1 tegen Pacos Ferreira. Dus in slechte vorm is toch onzin?

6 december 2021 om 18:45

Lebuffon: "was die 7-0 niet omdat de tegenstanders enorm veel corona besmettingen had?"

Ja dat klopt Lebuffon, het wat niet alleen tegen 9 man. Ook stonden er twee doelmannen in de basis bij de tegenstander. Dus deze wedstrijd moet je niet al te serieus nemen. Wel gezegd hebbende is dat Benfica ervoor met 6-1 van Braga en met 4-1 van Pacos Ferreira won. Dus ze hebben wel enige vorm te pakken op dit moment.

6 december 2021 om 23:17

Het was wel tegen 9 man volgens mij, 2 daarvan waren doelmannen (waarvan 1 in de defensie stond).

6 december 2021 om 18:57

Klopt. Drie keer raden wie er namelijk scheidsrechter is op woensdag... je gelooft het niet: Deniz Aytekin. Ben niet iemand van complotten maar Benfica kan net zo goed thuisblijven want dit is doorgestoken kaart

6 december 2021 om 19:13

Real fans die gaan klagen over scheidsrechters hahaha. 2 jaar terug letterlijk kampioen geworden door de arbitrage en nog roepen dat een andere club wordt geholpen. Het 19/20 seizoen na de corona break van Real is het ziekste wat de wereld heeft gezien qua teams die worden geholpen door de arbitrage. Zoveel wedstrijden achter elkaar weer geholpen worden.

6 december 2021 om 19:23

Uefalona, geen twijfel mogelijk.

7 december 2021 om 12:05

Dat is de scheids die PSG genaaid heeft met de schwalbes van Suarez en Neymar tot strafschoppen te promoveren, terwijl hij een zuivere doelpunt van Di Maria eerder ten onrechte heeft afgekeurd. Dat was de meest schandelijke scheidsrechtelijk "dwaling" in de enorme lange reeks aan dwalingen ten faveure van FC Barcelona.

7 december 2021 om 12:45

In de wandelgangen van UEFA wordt dan ook al vernomen dat hij drie strafschoppen zal geven aan Barça, twee doelpunten gaat afkeuren bij Bayern en +90 minuten één strafschop toe zal kennen aan Bayern, voor de vorm.

7 december 2021 om 19:41

Verwacht ik ook. Beide verliezen.

Aha. En morgen een bericht dat ze voetballer X gaan kopen voor >30 miljoen euro. Ongelooflijk dat zo'n club op een dergelijke wijze wordt bestuurd. En niet alleen deze club, dit is alomtegenwoordig in de top (en ook daaronder). Wanneer gaat dit veranderen? Met de huidige regels vermoedelijk nooit, jammer.

6 december 2021 om 18:18

Komt door Dembele. De stroomkosten zijn tot 20 miljoen opgelopen door zijn Fortnite verslaving

6 december 2021 om 19:22

Wat ik me vooral afvraag is wanneer voetbalvolgers eindelijk eens doorhebben dat 90% van de (transfer)berichten die ze lezen nergens op gestoeld is en niet geloofd moet worden.

Dat jij het al hebt over "het bericht van morgen" en vervolgens wijst met het vingertje naar de club (welke dan ook, in dit geval Barça), is ridicuul. Wanneer gaat dát eens veranderen?

Vermoedelijk nooit, jammer.

6 december 2021 om 20:08

Dat veruit de meeste transfergeruchten onzin zijn, klopt en dat weet ik ook. Het was wellicht een hyperbool, maar ik denk dat je niet kan ontkennen dat veel clubs ontzettend slecht geleid worden. Barcelona is daar (helaas) ook één van. En laten we wel wezen, het zal misschien niet morgen zijn, maar het gaat wel gebeuren, onvermijdelijk. Volgens mij mag dat best aangestipt worden.

6 december 2021 om 23:33

Mag aangestipt worden, zeker. Gebeurt dagelijks tientallen keren.

6 december 2021 om 21:09

Okay, het bestuur doet het slecht omdat de kranten allerlei geruchten uit hun duim zuigen?

6 december 2021 om 21:41

Nee, niet omdat kranten geruchten verzinnen. Ik zeg ook niet dat enkel dit bestuur slecht beleid voert. Begroten op kwartfinale CL, ja, zo krijg je vanzelf financiële problemen. En dat is dan nog maar een (beperkt) onderdeel van het financiële beleid. Er zijn nou eenmaal weinig clubs die gezond financieel beleid voeren, daar hoort Barça, evenals een groot deel van de andere topclubs, niet bij.

Dan zullen er over 8 dagen wel weer nieuwe verhalen komen over die Super League en hoe iedereen het dit keer echt gaat doen.. Ondertussen ook weer met alles en iedereen in verband worden gebracht.. Ze gaan Ziyech kopen dit, ze gaan zus en zo halen dat. Maar ondertussen weer een gat moeten dichten.. Wat een zielige club is Barcelona geworden zeg..

6 december 2021 om 18:06

De Engelse clubs gaat nooit meedoen. Zij hebben hun eigen Super League al.

6 december 2021 om 21:08

Dat lijkt me ook sowieso sterk, want het TV geld van de Premier League is voor elke club in Engeland een welkome injectie. Verder zijn de meeste clubs in handen van hele rijke eigenaren, dus ik zie sowieso niet echt de meerwaarde van een Super League.

De problemen kom nu al te voorschijn, punten in mindering als ze de begroting niet op order krijgen, zal straks ook wel la liga het geval worden want daar is het helemaal een puinhoop voor Barcelona.

Bayern gaat barca toch opvreten hoor, vooral Muller zal geen genade hebben. Daar is geen twijfel over mogelijk. Enige redding voor barca is Kiev en thats it. Maar poeh wat een drama zou dat zijn zeg, barca naar de Europa league. Niet alleen sportief gezien maar ook financieel zo te zien. Ze hebben daar elk cent nodig.

6 december 2021 om 21:04

Gezien het beleid van de afgelopen jaren en ook nu verdienen ze het ook wel. Het is zo'n mooie club, maar de belangenbehartigers bij de club zijn toe aan een lesje realisme. Die socio's, bestuursleden, kandidaten en ook de supporters leven zo'n beetje in een luchtkasteel en te veel partijen weigeren de realiteit onder ogen te zien. Als je alleen al ziet hoe veel Barcelona-aanhangers op dit platform maar excuses blijven zoeken; het is echt schrijnend. Ik snap best dat clubvoorkeur een mening kleurt, maar het moet wel enigszins te onderbouwen zijn met feiten. In plaats daarvan zoeken ze telkens 1 persoon om de schuld op te schuiven. Alsof een club gerund word door enkel een voorzitter en alsof de resultaten enkel op een coach af te schuiven zijn.

Dat kan er ook wel bij. Barca heeft sowieso geen selectie dat hoort in de knockout fase van de CL. Best case scenario is dat Barca de EL in gaat en die wint. Dan heb je tenminste een ticket voor de volgende editie van de CL. Die zie ik ze via de competitie niet halen.

Dat wordt nog spannend. Ik zie Barcelona niet even winnen bij Bayern, beide clubs hebben een lange geschiedenis aan elkaar. Ik denk dat Lewandowski wel zin heeft om Barcelona naar de EL te schieten. Ik heb wel liever Barcelona dan Benfica in de KO fase. Hoe dan ook, het zal nagel bijten worden voor de Catalanen. Wat een armzalig beleid met een club kan doen...

Ze zitten gelukkig wel bij de laatste 3 in de Super League!

Man, man, man. Ik gun FC Barcelona, hoe het nu wordt gerund, echt he-le-maal niets. Hoop dat ze er snoeihard uit geknikkerd worden woensdag.

Lewa gaat Barca opeten

In dat geval gaan ze naar de Europa League, daar is het prijzengeld weliswaar lager, maar als ze tot de (halve) finale komen is een groot deel van die gemist 20 miljoen weer terug verdient.

Barcelona kan beter vrijwillig degraderen en een nieuwe start lanceren. Een financieel ware puinhoop is het daar.

Ik zou zeggen laat koeman maar wachten op ze centjes aangezien hij hier verantwoordelijk voor is.

6 december 2021 om 21:00

Ten eerste kan dat niet zomaar en ten tweede: Man, wat een domme reactie, zeg! Koeman is niet verantwoordelijk voor de enorme schulden, het alsmaar blijvende wanbeleid (ook nu), de disbalans in de selectie, een gebrek aan kwaliteit, de enorme druk en negatieve aandacht op de ploeg an sich en ook niet aantoonbaar voor de resultaten. Eigenlijk presteert Barcelona zonder Messi min of meer wat je zou verwachten. Messi was vorig jaar zo'n beetje goed voor de helft van de totale Barcelona-productie in goals en assists. Barcelona presteert eigenlijk exact wat je zou verwachten. Het blijft me verbazen hoe sommigen gewoon niet het vermogen hebben om de situatie juist te interpreteren. Of dat nou komt omdat je slecht geinformeerd bent, subjectief bent of simpelweg het benul niet hebt, maar kom op. Je kunt Koeman verwijten dat hij oersaai voetbal speelde, maar de resultaten sinds 'ie weg is zijn minstens zo slecht.

7 december 2021 om 09:46

Sirius, supporters van Barca buiten Spanje hebben niet de schuld van de huidige situatie. Net als supporters van andere club. Wat ik we kwalijk neemt aan Barca supporters is dat zij fan zijn geworden van een club op basis van veel propaganda materiaal zoals Real Madrid is het club van Franco, terwijl Barca 2 keer medailles heeft uitgereikt aan Franco. Dat Real Madrid een slecht geleide club is dat geen jeugdopleiding heeft terwijl Real Madrid het club is met meer spelers uit hun jeugd die speelt in de grote 5 competities. enzevoorst.

7 december 2021 om 13:54

@gordinho - Nee, supporters hebben niet de schuld, maar missen vaak ook de realiteitszin. Natuurlijk niet iedereen, maar het verbaast me hoeveel aanhangers excuses en een zwart schaap blijven zoeken. Geen enkele voorzitter runt een club in z'n eentje. Overigens vind ik dat laatste niet veelzeggend. Zo'n Real Madrid koopt enorm veel talent op en vaak zijn het de grotere talenten van Europa. Die hebben de meeste kans op een carriere in het profvoetbal op een relevant niveau. Zo bijzonder zijn dergelijke cijfers dus niet. Kijk je bijvoorbeeld naar de opstelling van afgelopen weekend, speelt er slechts 1 speler die uit de opleiding komt, namelijk Carvajal.

7 december 2021 om 19:43

Hoezo? Barcelona heeft hem aangesteld? Zou mooi zijn. 20 spelers kopen en degene dat niet voldoet eruit gooien en vervolgens pas betalen als het uitkomt..

Lachwekkend dat je daar op begroot. Wat een kneuzenbende is die club zeg. Ze gaan het ook niet redden. Duitsers doen niet aan gas terugnemen. Kijk maar naar de uitzwaaiwedstrijd van Cruyff.

Waarom zou je in hemelsnaam de kwartfinale in begroten als je je grote sterren moest verkopen en hevig in de schulden zit? Wat een beleid, zeg!

Ik schreef enkele weken terug dat een financiële strop dreigde voor Barca omdat de begroting gericht op het bereiken van tenminste de kwartfinale van de CL. Toen verzekerde enkele insiders hier mij dat Barca dit de laatste jaren niet meer deed en het halen van de groepsfase van de CL als maatstaf nam binnen de begroting. Maar dus toch wel. Dat zou voor Barca in het kader een aderlating betekenen. Want met financial fairplay in het achterhoofd, geeft voortijdige uitschakeling nog minder mogelijkheden om de selectie terug op sterkte te brengen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren