Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Patrick Kluivert: ‘Barcelona wordt door dit Ajax helemaal scheel getikt’

Laatste update:

Patrick Kluivert acht het huidige Ajax een stuk beter dan Barcelona. De oud-spits van beide clubs is onder de indruk van wat de Amsterdammers tot dusver hebben laten zien in de Champions League en is daarom benieuwd in hoeverre de ploeg van trainer Erik ten Hag zich zou kunnen meten met de absolute top. “De wedstrijd van twee weken geleden (tegen Borussia Dortmund, red.) was de mooiste die ik de laatste jaren van Ajax heb gezien”, aldus Kluivert.

Na een 1-5 overwinning op Sporting Portugal en een 2-0 zege op Besiktas, werd Borussia Dortmund twee weken geleden met 4-0 verslagen. “Ze hadden Dortmund volledig in de tang”, zegt Kluivert in een interview met Voetbal International. “In de aanloop was het Haaland voor en Haaland na, maar ook hij heeft niks kunnen klaarspelen. Niemand bij Dortmund had een antwoord op de creativiteit en de snelheid van Ajax. Het mooie aan dit Ajax vind ik de combinatie van individuele klasse én teamkwaliteit.”

Kluivert vergelijkt desgevraagd het Ajax van 1995 met de huidige ploeg van Erik ten Hag. Hij stelt dat het Ajax van 26 jaar geleden dat de Champions League over meer ‘absolute topkwaliteit’ beschikte. Hij benadrukt dat toentertijd het aantal buitenlandse spelers beperkt was. “Mede daardoor hadden we een grotendeels Nederlands team, met veel jongens uit Amsterdam ook. Los daarvan: hoezeer ik ook heb genoten van de wedstrijd tegen Dortmund, dat is de nummer twee van Duitsland, niet de nummer één. Het is geen Bayern München, geen top van de top”, aldus Kluivert. “In het seizoen dat wij de Champions League wonnen, versloegen we de bekerhouder AC Milan drie keer. Dat is toch een verschilletje."

Kluivert zegt tegenover het weekblad te kunnen genieten van Antony, de 21-jarige buitenspeler die zich sinds vorige maand Braziliaans international mag noemen. “Ik denk niet dat Ajax hem nog lang kan behouden”, aldus Kluivert, die Sébastien Haller en Steven Berghuis goede aankopen vindt. “Vooral van Berghuis vind ik het heel knap hoe hij presteert, na alle shit die hij over zich heen heeft gekregen. Zijn kwaliteiten passen perfect bij het Ajax-spel. Of neem Tadic, de motor van het team. Eigenlijk kan ik het hele elftal opnoemen. Maar Antony springt er voor mij bovenuit.”

De voormalig Oranje-international is ‘heel benieuwd’ of Ajax hetzelfde niveau kan halen tegen de absolute topploegen. “Dan heb ik het niet over Barcelona, die worden door dit Ajax helemaal scheel getikt”, stelt Kluivert. “Maar ploegen als Manchester City, Liverpool, Paris Saint-Germain.” Ajax gaat na drie wedstrijden aan kop in Groep C met negen punten. Bij een zege op Dortmund is Ajax al verzekerd van kwalificatie voor de achtste finales. Wanneer Sporting Portugal voor eigen publiek niet wint van Besiktas, dan volstaat een gelijkspel voor de Amsterdammers. Dortmund moet het woensdag op eigen veld stellen zonder de geblesseerden Erling Braut Haaland, Emre Can en Raphaël Guerreiro.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties


Laten we aub nou niet vooruit lopen, en het huidige Barca is net een gewond dier momenteel. Meerdere teams kunnen die wegtikken.

Ja, Ajax kan vs elk team winnen. Ja, ze kunnen ver komen in de Cl..

Maar ook ja, ze moeten echt op top van hun kunnen presteren want anders kunnen ze gewoon verliezen, ook van Dortmund.

City etc red het soms nog met 80 inzet, dat is bij Ajax niet het geval ben ik bang.

Outsider misschien wel maar er zijn zoals Kluivert zegt een aantal grotere kanshebbers. Maar kansloos ben je nooit als het vertrouwen er maar is en blijft.

2 november 2021 om 11:06

In de CL heeft Ajax wel gewoon de motivatie hoor. Die staan er gewoon tegen Dortmund. Het is meer dat het in de Eredivisie soms niet lukt en ze het niet volledig kunnen opbrengen. Maar goed 34 wedstrijden winnen is bijna onmogelijk.

2 november 2021 om 13:26

Modric, eens over dat Ajax het soms op 60 procent denkt af te kunnen maar je maakt mij niet wijs dat je dat haast jaarlijks tegen Utrecht, Heracles en Twente doet. Bedoel, Ajax zou Utrecht toch niet onderschatten? Of Twente waar ze vorig seizoen met 1-2 van verloren. Of Heracles waar zowel uit als thuis moeilijkheden optreden af en toe. Misschien kun je ook van angstgegners spreken. Vind t arrogant dat alles alleen maar aan Ajax ligt. Sommige clubs liggen genetisch gewoon niet lijkt het. Heeft PSV met Willem II, Heerenveen en Feyenoord.

2 november 2021 om 16:10

@ Sir Paul, precies we moeten als Ajacieden niet doen alsof we alleen maar van ons zelf kunnen verliezen. Als je tegen Ajax het kan opbrengen om 90 min lang druk te zetten hebben ze het altijd lastig.

2 november 2021 om 19:32

Klopt. Ajax heeft het altijd lastig uit in Groningen, Almelo, Utrecht of Enschede. Hun geven altijd 100% en hebben de kwaliteiten om het ajax lastig te maken. Ze gaan fel de duels in en blijven maar gaan. Ajax probeert altijd te voetballen, dus als ze er dan niet door heen kunnen komen en je loopt ze wat te irriteren dan raken ze gefrustreerd.

2 november 2021 om 11:07

We lopen toch niet op de zaken vooruit? Kluivert heeft het over het nu. Ajax laat sinds de EL-finale een stijgende lijn zien, weliswaar in een conjunctuurbeweging. Bij Barcelona is het precies andersom. Ik denk dat een Frenkie de Jong liever in het huidige Ajax zou spelen dan in het huidige Barcelona. Ajax laat ook dit jaar in Europa zien grote clubs te domineren, het tempo te bepalen en te kunnen inmaken. Dortmund wist de thuiswedstrijd niet waar ze het zoeken moesten. Dat heb ik Barcelona echt al een hele poos niet zien doen bij een tegenstander. Daar doet het resultaat van afgelopen weekend of ook van morgen niets aan af. Kluivert bedoelt namelijk dat Ajax in staat is om de tegenstander de wil op te leggen, Barcelona kan dat momenteel gewoon niet. En je hebt het over 80 procent inzet, ik heb het idee dat Ajax precies dat ook kon tegen PSV 1,5 week geleden.

2 november 2021 om 11:12

Grotendeels heb je gelijk natuurlijk maar tot nu toe heeft Ajax dit jaar geen echte grote clubs tegengekomen natuurlijk. Dortmund vind ik zelf subtop maar die prestatie is nog steeds heel knap natuurlijk want Dortmund heeft geen koekenbakkers. Dat Ajax waarschijnlijk wint van barca lijkt mij ook. Dat is gewoon echt matig. Maar laten we eerst de loting afwachten en kijken wat Ajax dan kan. Zou niet voor het eerst zijn als ze op het belangrijkste moment niet thuis geven natuurlijk. Op dit moment lopen veel analisten al wel vooruit dus ik snap Pango daarin wel.

2 november 2021 om 11:21

Volgens mij begrijp je me verkeerd.

Maar de vergelijking nu met Barca is logisch.. Barca is zoals gezegd nu gewoon dramatisch en Ajax (in de CL) in topvorm.

En ja, Ajax heeft de klasse om de wil op te leggen vs de meeste teams. (Zou wel echt nieuwsgierig zijn naar een Ajax - City bijvoorbeeld).

Misschien is op de zaken vooruit lopen meer gebaseerd op alle meningen dat Ajax ff de CL zou kunnen winnen.
Kunnen winnen klopt wel, maar denk dat we wel moeten oppassen, dat we ons niet gelijk de finale in praten.

En die 80% vs PSV klopt misschien, maar speelt PSV Champions League? Daar doel ik op met 80%

2 november 2021 om 11:22

Dat klopt Arsenal890, maar ik vind Barcelona ook geen echt grote club (kwalitatief gezien) meer. Ik acht Dortmund zelf eerlijk gezegd beter dan Barcelona momenteel. Je laatste zin begrijp ik niet helemaal; want op belangrijke momenten geeft Ajax vaker wel thuis dan niet de laatste jaren. Alleen Getafe vond ik ondermaats. Tegen Roma was Ajax 2x beter, uitschakeling totaal aan zichzelf de wijten maar dat vind ik niet "niet thuisgeven". Spurs thuis tweede helft was tactisch niet lekker en dat trauma verdwijnt neverrr.

2 november 2021 om 11:36

Hou toch op man. ook dortmund heeft dit jaar een selectie met spelers die grote deels versleten zijn. Ajax gaat daar ook redelijk simpel overeind blijven denk ik. Dortmund werd afgelopen weekend nog redelijk weggespeeld door fc koln. vond het een klein mirakel eigenlijk dat ze die wedsrtrijd 2-0 wonnen.

2 november 2021 om 11:45

@ Blaugrana:

Dat Ajax klasse beter is klopt, en zelfs een Bayern is te kloppen als ik naar de Duitste bekerwedstrijd kijk.

De top van Ajax is erg hoog, dat klopt, wat ik enkel bedoel, en misschien heb ik het verkeerd geformuleerd, echter ik bedoel dat het dal ook erg laag is. Al meerdere keren gezien ook dit seizoen. En dat bedoel ik meer.

Morgen verwacht ik ook wel een goede overwinning hoor

2 november 2021 om 11:52

Myvision, barca is op dit moment ook niet zo’n club inderdaad. Ik bedoel met mijn laatste zin vooral dat Ajax op beslissende momenten het laat afweten. Bijv tegen atalanta en Valencia hadden ze het in eigen hand om te overwinteren of niet. Maar op de 1 of andere manier zijn ze het dan totaal kwijt en komen ze nooit op hun normale niveau. Hetzelfde zou je kunnen zeggen over de 2de helft tegen spurs en de wedstrijden van roma en Getafe maar doelde vooral op wedstrijden tegen atalanta en Valencia.

2 november 2021 om 15:13

Ja, dan bedoelen we het zelfde Arsenal890; thanks voor je uitleg!

2 november 2021 om 19:36

Het lijkt me ook heel lastig om een tactisch plan te maken tegen Ajax. Als ze het in de eredivisie lastig hebben, weet je niet zeker of dat nou komt door de tactiek van de tegenstander of door de inzet van Ajax. Als Dortmund zijnde ga je jezelf niet helemaal ingraven en al helemaal niet thuis.

Ajax is fysiek niet heel sterk, maar voetballen kunnen ze bijna als geen ander. Ik denk dat er maar weinig ploegen zijn die puur voetballend het van Ajax gaan winnen. Ik bedoel dan in de praktijk en niet qua naam, want dat pak hem beet PSG betere voetballers heeft dan Ajax weet ik ook wel.

2 november 2021 om 11:24

Dat weet ik wel zeker dat ajax beter speelt dan Barcelona

2 november 2021 om 11:37

Dat zeg ik toch ook

Kluivert heeft hier zeker gelijk in wanneer hij het heeft over het drie keer winnen van AC Milan. Het blijft lastig vergelijken met teams uit het verleden maar in mijn ogen is het Ajax uit zijn tijd een stuk completer en van een hoger niveau.

Het enige waarmee het het niet eens ben is dat Haaland niks klaar speelde. Het is dat Pasveer een paar keer goed kon redden maar voor de paar keer dat Haaland aan de bal kwam vond ik hem wel erg gevaarlijk.

2 november 2021 om 12:24

Het Ajax uit zijn tijd is toch op vrijwel alle fronten beter dan dit Ajax?

2 november 2021 om 13:09

Klopt denk dat er niet een van nu toentertijd in de basis had gestaan zeker niet veel iig. Niettemin is dit team echt heel goed, vind 't meer solide ogen dan bv paar jaar geleden. Wat een meer getalenteerd team was in mijn ogen. Afgelopen wedstrijd is dan wel een klein smetje, echt topteam haalt gewoon resultaat. Maar denk dat ze iig weer scherp staan nu.

2 november 2021 om 14:04

@nattekano ik zou niet zeggen dat ze op alle fronten beter waren dan nu. Ook destijds zaten er spelers bij die na de Ajax periode niet in de top zijn gebleven. Ook toen was er succes omdat ze als team goed werkten, onder een topcoach die er iets extra’s uit haalde. Dat zijn paralellen met nu. Ik ben een ongelooflijke fan van Litmanen, maar zelfs hij heeft het na Ajax niet echt gered bij Liverpool en Barcelona. Dat kan nu weer gebeuren, met de toppers van nu. Er zijn echt best overeenkomsten.

2 november 2021 om 15:01

Er zijn op dit moment, op Antony na, toch helemaal geen toppers?

2 november 2021 om 19:39

Ten Hag. Hij word zo zwaar onderschat. Ik kan me in europa niet 1 wedstrijd herinneren waarin Ajax er onder Ten Hag kansloos is afgegaan. Als we al verliezen dan is dat altijd met max 1 a 2 doelpunten verschil. Hij stuurt het team altijd met een goed plan het veld op. We worden eigenlijk nooit echt verrast door de tactiek van de tegenstander en dat komt mede door Erik. Door zijn uitstraling zal hij in Nederland altijd kritiek krijgen wanneer het niet loopt, maar ik denk dat zodra hij weg is we pas gaan merken hoe ongelofelijk belangrijk hij was.

2 november 2021 om 19:50

Eens, Ten Hag weet er een fantastisch collectief van te maken, dat valt absoluut te prijzen!
Blijft denk ik wel gewoon steeds lastig tegen de Getafes en Romas van deze wereld, simpelweg omdat zij er alles aan doen om het spel van Ajax kapot te spelen. In mijn optiek een manco van het ‘uitgaan van eigen kracht’. Ben geen ajacied, verre van, dus ‘voel’ ook niet het idee om dat altijd te doen..

Morgen proberen te winnen en mocht dat niet lukken dan 1 punt mee naar Amsterdam nemen. Ben het wel met Kluivert eens dat het Ajax van '95 echt heel veel talent had. Ik zie in dit team bijvoorbeeld niemand die zo goed is als Rijkaard of Litmanen.

2 november 2021 om 11:32

Of Kluivert zelf

2 november 2021 om 11:34

Klopt helemaal !! Denk dat het elftal van '95 echt wel op alle posities beter was eerlijk gezegd.

Hij heeft gewoon gelijk Ajax is op dit moment 100x beter dan Barcelona

2 november 2021 om 12:26

Klopt, maar dat zegt vooral wat over barca

2 november 2021 om 13:01

Het is deels een momentopname. Ajax zonder de helft van de basiself zal ook minder presteren. De dynamiek is natuurlijk beter nu bij Ajax. Ik hoop dat Xavi als iedereen straks fit is het tij kan keren. We zullen het zien. Het belangrijkste voor Barcelona is nu te winnen vanavond om de CL droom levende te houden.

2 november 2021 om 15:14

maar wat voor wonderen verwacht je van xavi dan?
Natuurlijk...beter dan het nu gaat, moet lukken. Maar heeft barca een selectie om mee te doen voor de titel? Lijkt me niet. De cl is ook geen optie.
Plaatsing voor de CL lijkt me het belangrijkst en in principe haalbaar, maar geen zekerheidje

2 november 2021 om 15:23

Het doel is nu plaatsing van de CL voor volgend jaar en hopen op weer een goede run in de Spaanse beker.

Vervang PSG maar voor Bayern Munchen. En ben het ook eens met Kluivert. Dit Barca is bij voorbaat kansloos tegen Ajax. Juventus, Real Madrid, Chelsea, Manchester United zijn allemaal grote topclubs maar ik vrees ze niet. Ik denk dat Ajax voetballend serieus een gevaar vormt voor deze ploegen en geloof me dat ze allen Ajax het liefst niet willen loten. Maar we gaan het meemaken.

2 november 2021 om 11:16

Ik denk dat ze Ajax nog steeds liever zullen loten dan City, Bayern of Liverpool. Chelsea zou ik trouwens ook gewoon in dat rijtje zetten. Defensief een heel sterk team en aanvallend genoeg kwaliteit.

2 november 2021 om 11:34

Uiteraard dat iedereen die 3 het liefst vermijd (duh). Chelsea heb ik thuis zien spelen tegen City: die werden compleet scheel getikt. Defensief heel sterk? City kwam er voetballend bizar veel doorheen. Had echt een hoge uitslag moeten worden. Ik vind Chelsea sinds die CL winst ietwat overschat. Ze behoren absoluut tot de top en zijn ook echt goed, maar vind Bayern, City en Liverpool echt wel een niveau hoger.

2 november 2021 om 11:36

Tegen Liverpool waren ze op Anfield dan weer heel sterk met een man minder. Ik vind Liverpool, City en Bayern trouwens ook wel een niveautje hoger.

2 november 2021 om 14:34

Staan bovenaan in de PL met pas 3 goals tegen en 26 voor. Speelden 45 minuten met 10 man tegen Liverpool en hielden de boel dicht. Chelsea is misschien niet zo dominant maar verdedigend staat het als een huis. Een wedstrijd tegen City doet daar niks aan af. En ook al krijgen ze veel kansen tegen, er staat een keeper in de goal die vrijwel niks door laat. Misschien niet het best voetballende team maar wel heel
consistent en zeker en dat bracht ze ook de CL vorig seizoen..

2 november 2021 om 11:18

Ajax is voetballend natuurlijk heel goed maar ploegen als Chelsea maakt dat helemaal niks uit hè. Die vinden countervoetbal juist fijn. Ajax tegen Chelsea, atletico, Liverpool, city en bayern wordt het moeilijkste. Maar ook die andere clubs hebben veel meer kwaliteit natuurlijk alleen voetballen minder goed maar dat maakt ze niet minder sterk.

Wegtikken gaat niet gebeuren, daar is het team niet op gemaakt. Maar als alles op juiste plek valt kan er wel een pijnlijke uitslag volgen. Echt wegtikken, zeker op middenveld, zie ik Barca eerder doen al missen die voorin en achterin best wat degelijkheid.

2 november 2021 om 13:13

Barcelona wordt ook zelden weggetikt. Bijna alle goals worden geïncasseerd op de counter, daar ligt de zwakte. Zelfs nu nog heeft Barcelona nog bijna altijd meer balbezit.

2 november 2021 om 14:25

Ja precies, Barcelona ga je niet wegtikken maar kan je wel heel veel pijn doen met direct spel en vroege intercepties.

Joh, maar dit Barca wordt misschien door een FC Sheriff al weggetikt. Het is een veredeld jeugdelftal aangevuld met wat brandhout. Neemt niet weg dat Ajax gewekdig voetbal op de mat legt in de CL en het huidige Barca waarschijnlijk alle hoeken van het veld laat zien

2 november 2021 om 11:36

Wat FC Sheriff betreft heb je wel gelijk. Die winnen zelfs van Real Madrid in Bernabeu. Denk dat Barca momenteel van het niveau Feyenoord is. Misschien als Barca EL haalt dat ze elkaar tegen komen. Oh wacht, Feyenoord speelt een ander Europees toernooi. Heb niks gezegd.

2 november 2021 om 13:02

Als Ajax minimaal de helft van de basiself mist zou het ook geraakt worden. Ik zou niet te vroeg juichen over de teloorgang. Er zit echt wel kwaliteit in Barcelona die als iedereen fit is met een goede coach er wel uit kan gaan komen.

2 november 2021 om 13:23

Barca moet Ihatarran aanstellen als hangende rechtsbuiten in een vrije rol. Dan wordt Japie louter positief, is Barcelona weer een topclub en kunnen we weer om de prijzen mee doen.

2 november 2021 om 14:06

Misschien Roger Schmidt toch proberen? Al was Japie meer onder de indruk van Dick Advocaat..

2 november 2021 om 16:56

@Barca--070 Ik ben nog het meest onder de indruk van Xavi als optie op dit moment. Kampioen met Al Sadd worden is echt fenomenaal dus die gaat dit Barca wel weer op de rit krijgen

2 november 2021 om 16:57

@ViscaCatalunya wie dan? Dembele vibd ik al jaren een miskoop en een Aguero ligt er jaren uit met blessures en liet bii City ook al een tijdje weinig indrukwekkends meer zien, maar misschien zie ik een paar geblesseerde spelers over het hoofd

2 november 2021 om 17:38

Dembele, Pedri, Frenkie, Araujo, Ansu Fati om er een paar te noemen.

2 november 2021 om 17:43

Ansu Fati, Araujo en Pedri zijn idd goede spelers. Wat mensen nog in die Dembele zien is mij echter een raadsel

Veel Ajacieden o.a. Patrick gaan weer langs hun schoenen lopen. Hij vergeet even te melden dat Ajax is ingedeeld in een makkelijkere poule dan Psv. Daarnaast heeft Ajax in de 2,5 het salarisbudget uitgegeven aan spelers dan de nr. 2 Psv. Echter staat Ajax maar 2 punten voor. Bijna elke club kan nu van Barca winnen. Momenteel staan zij ook nummer 9. Hoe anders is het met Real Sociëdad, dat gewoon 1e staat. Ik wens de opvolger van Koeman veel succes. Er zullen veel coaches volgen na Koeman die ontslagen zullen worden, want de kwaliteit is gewoon te laag.

2 november 2021 om 11:33

Psv in een moeilijkere poule. Boh, Monaco staat 10e en Sturm Graz staat een straatlengte achter op koploper Red Bull. Dus het valt allemaal wel mee hoor met die poule van Psv.

2 november 2021 om 14:43

Die poule van PSV is echt niet sterker dan die van Ajax. Neemt niet weg dat Ajax in een vrij zwakke poule zit qua sterkte (Dortmund wel CL ploeg). Dan nog steeds moet je je wedstrijden winnen en Ajax doet dat meer dan overtuigend in tegenstelling tot PSV..

2 november 2021 om 11:35

PSV speelt toch geen CL ?

2 november 2021 om 12:42

En zo had PSV het weer makkelijker in de CL voorrondes maar waren ze niet in staat te winnen van 10 man van Benfica

2 november 2021 om 12:50

Gelukkig ben jij er nog om de boel weer te downgraden. Psv in een moeilijker poule... wat een onzin weer.

Ik heb het idee dat mensen denken dat de UEFA de CL-beker alvast in Amsterdam heeft neergezet, maar die gaat echt niet gewonnen worden hoor.

Eens, Ajax heeft een ontzettend sterk team en door te overwinteren komt er meer geld binnen en kunnen ze NOG meer afstand nemen van de andere Nederlandse clubs en nog iets dichterbij de Europese top komen, maar de echte top bereiken zie ik ze niet doen.

Ja Barcelona is geen schim meer van wat het jaren gelden was. Als het Ajax - Barca zou zijn, dan zou ik ook wel een unibetje op Ajax durven zetten.

Ajax is in de CL een ploeg die past bij het beeld dat voetbal nog altijd een teamsport is. Ajax heeft individueel niet de beste spelers van de wereld, maar door het zijn van een goed team kunnen ze van de meeste ploegen winnen en ik denk dat ze het de echte topploegen, zoals Liverpool en Bayern, erg lastig kunnen maken. Je ziet, in de CL, dat de spelers voor elkaar door het vuur willen gaan.

Dat denk ik ook. Ajax speelt uberhaupt vaak betere tegen op papier sterkere tegenstanders. Maar in de dramatische vorm waarin Barcelona nu verkeerd, zou Ajax hun zeker van de mat vegen. Och, wat is Barcelona toch tergend slecht. Messi weg, vaarwel Barcelona.

Als of Barcelona wat voorsteld,wat een domme vergelijking.....
Dit Ajax gaat lelijk op hun grote waffel vallen,let maar op....
Stelletje bluf honden.....🐕‍🦺🐕‍🦺🐕‍🦺

2 november 2021 om 16:32

Wat een frustratie. Rustig blijven ademen, alles komt goed.

Was zelf een goede spits Kluivert, maar wel beetje overgewaardeerd. Won de meeste prijzen bij Ajax. Vervolgens mislukt bij Milan. Deed het aardig bij Barcelona, maar werd nooit topscorer ergens. Ook jammer dat hij zoveel vertrouwen kreeg waardoor ander spitsen in die tijd zoals Roy Makaay, die wel europees topscorer werd, em Hasselbaink, noot echte kansen kregen in het Nederlandse elftal.

Miste nog de penalty in de halve finale op het EK 2000 in Nederland. Had hij gescoord waren we zekers in de finale geweest. Frank de Boer deed het nog slechter door maar liefst 2 keer een penalty te missen. Eerst in de reguliere speeltijd en toen in de strafschoppen serie,

Vond real uit ook wel leuk😂

Pure speculatie
Als je niet van Utrecht, Heracles en Twente kan winnen, is eerder bescheidenheid op z'n plek ipv deze turbo uitspraken. Het is nog te veel hop en top bij Ajax, te weing constant.

Ajax tapt in de CL duidelijk uit een ander vaatje dan in de competitie. Ik denk dat ze er tegen Dortmund gewoon weer staan. Besiktas was dan nog hun minste wedstrijd, maar die wonnen ze wel gewoon keurig. In de CL zijn ze vooralsnog structureel goed.

En hoe Ajax op dit moment in de CL speelt, en Barcelona uberhaubt, lijkt het me ook dat Ajax die ontmoeting met 2 vingers in de neus wint. Als het mogelijk is, dan is het nu. Maar mogelijk plaatst Barca zich niet eens of komen ze na de winterstop anders voor de dag dus we weten het niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren