Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het ontslaan van Solskjaer zal zijn als het doodschieten van Bambi’

Laatste update:

Wayne Rooney verwijt zijn voormalige club Manchester United dat het zich niet voldoende heeft ingezet tijdens de 0-5 nederlaag tegen Liverpool van afgelopen zondag. De huidige manager van Derby County vindt het echter te makkelijk om de schuld op Ole Gunnar Solskjaer af te schuiven. Ook Jamie Redknapp is kritisch op United en omschrijft de de situatie in de kleedkamer van the Red Devils als een ‘vakantiekamp’.

United kreeg na de oorwassing op Old Trafford tegen Liverpool de nodige kritiek van onder anderen Gary Neville en Sir Alex Ferguson. Rooney voegt zich nu in dit rijtje. “De wedstrijd tegen Liverpool was niet makkelijk om te aanschouwen”, vertelde de oud-spits van the Red Devils tegen the Mirror. "Ik zie te veel spelers die niet bereid zijn om terug te lopen, niet bereid zijn om te verdedigen en niet bereid zijn om alles op het spel te zetten voor de club. Dat is onacceptabel.”

“Er ligt een grote verantwoordelijkheid bij de spelers", vervolgde Rooney. “Het zijn spelers van wereldklasse, internationale spelers en een club als United moet beter kunnen dan dit. De spelers moeten naar zichzelf kijken. Het is te gemakkelijk om alle schuld op de manager te schuiven, terwijl zij veel geld betaald krijgen om hun werk te doen.” Rooney verdedigde vervolgens Solskjaer en verwacht dat de manager van United zal strijden om de matige resultaten om te draaien. “Er staat duidelijk druk op Solskjaer, iedereen kan dat zien”, zei de voormalig spits van United. "Maar ik ken Ole en hij is een vechter. Hij zal de juiste dingen blijven doen, blijven geloven in waar hij in gelooft en proberen meer uit de spelers te halen.”

Redknapp maakt zich ook zorgen om de mindere fase waarin United zich momenteel bevindt. “De kleedkamer van Manchester United is net een vakantiekamp”, zegt Redknapp. De eigenaren kunnen de huidige situatie niet tot het einde van het seizoen laten voortduren. De oud-middenvelder van onder meer Liverpool, Tottenham Hotspur en Southampton snapt niet dat Solskjaer mag aanblijven na de beschamende nederlaag tegen Liverpool van afgelopen zondag. Redknapp vindt dat ‘alles bij de club aan het instorten is’ en hij gelooft dat er een trainerswissel nodig is om het tij bij United te keren en de houding van de spelers te veranderen.

"Ze hebben tijd voor zichzelf gekocht, maar als je komend weekeinde tegen Tottenham Hotspur of daarna nog een paar wedstrijden verliezen, kan hij niet blijven", vervolgt Redknapp. "Het is moeilijk, omdat Solskjaer een gerespecteerd persoon binnen de club is. Ik heb al eens gezegd dat het ontslaan van Solskjaer zal zijn als het doodschieten van Bambi. Maar soms moet je doen wat goed is voor het team. Hij zal zelf ook het gevoel krijgen dat zijn baan niet langer houdbaar is. Ze hebben zoveel geld geïnvesteerd en geweldige spelers gehaald, maar nog steeds liggen ze achterop op de concurrentie."

“Als je nu kijkt naar Manchester United als team en als organisatie, verbaasde de nederlaag tegen Liverpool me helemaal niet”, vertelde Redknapp in de Essential Football Podcast van Sky Sports. “Uiteraard was de uitslag iets wat je voor de wedstrijd niet zou voorspellen, maar ik had niet anders verwacht dan dat Liverpool zou winnen. Als je kijkt naar de twee teams: de ene is een georganiseerde, goed geoliede machine en de andere is een team vol met kwaliteitsspelers en individuen, maar ik denk niet dat ze een bepaalde structuur of organisatie hebben en het voelt niet alsof ze op dit moment voor elkaar spelen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik heb hem lang verdedigd en vorig seizoen deed hij het prima maar nu lijkt de koek op. Je hebt een geweldige selectie staan momenteel en je hebt veel meer geinvesteerd dan Liverpool en dan ga je er met 5-0 af tegen die club en sta je op plek 6 in de competitie. Dat kan echt niet

29 oktober 2021 om 11:45

Het is toch ook opvallend hoe elke ex-United speler zo 'lief' blijft voor Ole? Terwijl de koek gewoon op lijkt, zoals je terecht aangeeft.

Met Moyes, Van Gaal en Mourinho was er minder geduld in elk geval (vanwege de ex-United spelers).

29 oktober 2021 om 11:51

Wat we vergeten is dat de selectie klaar was met 2 van de 3 trainers, iets wat nog moet blijken bij Ole. Moyes kreeg geen grip op de selectie en verzoop onder de druk en bij Mourinho was het duidelijk op, vooral toen hij z’n spelers publiekelijk afviel in de media.

29 oktober 2021 om 11:52

Heeft het er gewoon niet mee te maken dat het een club icoon is? De andere 3 hadden natuurlijk helemaal niks met united en dan heb je gewoon minder krediet

29 oktober 2021 om 11:54

@JJUnited Klopt zeker. Solskjaer is een gentleman en misschien een goede peoplesmanager maar tactisch gezien krijgt hij er geen structuur in. Er zit geen idee achter het spel en als de resultaten dan ook niet goed zijn dan ben je toch niet de juiste man

29 oktober 2021 om 11:56

@thenry

"het is toch ook opvallend hoe elke ex-United speler zo 'lief' blijft voor Ole?"

Waarschijnlijk komt het dat hij ook als speler altijd een (te) lieve persoon was. Die val je niet af.

Heb je soms ook met collega's. Als iemand te lief is of graag mag, dan word je niet snel boos. Zie je dingen sneller door de vingers of neem je meer taken uit handen.

29 oktober 2021 om 11:58

Ik vind dat ook grappig, veel betere trainers hebben minder tijd gehad en werden afgebrand door de analisten. OGS krijgt verrassend veel kansen voor zo'n tactisch slechte trainer. En het ergste is, hij lijkt ook echt een bambi aan de zijlijn, helemaal gedesorienteerd terwijl het team afgeslacht wordt. Dat kun je toch niet serieus nemen. Ik heb m nooit boos zien worden.

29 oktober 2021 om 12:02

@MrKrillin klopt zeker maar een club wat een topsportklimaat nastreeft zou hun beleid nooit moeten laten afhangen van dit soort sentimenten. Aan de andere kant siert dat United ook wel weer. Coaches als Van Gasl en Mourinho hebben daar ook aardig lang mogen aanmodderen voordat ze eindelijk ontslagen werden. Je kan niet zeggen dat coaches de tijd niet krijgen daar

29 oktober 2021 om 12:04

@TheMagistrate dat hoeft dan weer niet perse een slechte eigenschap te zien. Een coach die ontsteekt in woede kan de boel niet meer nuchter observeren, iemand die zijn emoties onder controle heeft wel. Neemt verder niet weg dat Solskjaer er net zo een grote puinhooo van maakt als zijn twee voorgangers en dat het wederom tijd wordt voor een nieuwe coach

29 oktober 2021 om 12:05

Eens Japie. Lampard werd bij Chelsea ook vrij snel opzij gezet toen de resultaten uitbleven.

29 oktober 2021 om 12:08

Dus dan is het toch niet zo gemakkelijk wat Pep neerzet met "zijn dure wereldselecties" en komt er dus wel degelijk tactisch vernuft, spelinzicht en vakmanschap bij kijken om een groep met individuele klassespelers als een geoliede team te laten spelen?
Dan heb ik het enkel over het spel, niet eens de resultaten.
Een Solskjaer zou dus geen tiki taka hebben kunnen spelen bij het Barca of het City van Pep, maar Pep zou dit daarentegen wel brengen bij Manu. Ik hoop dat voor sommigen nu het kwartje valt, al verwacht ik wel dat je met iets anders zult afkomen over de gehypete Pep Japie...

29 oktober 2021 om 12:14

Ook Pep zou hier geen tiki taka mee kunnen spelen. Die zal eerst een grote schoonmaak gaan houden.

29 oktober 2021 om 12:21

@FCBCruyffista Natuurlijk komt er vakmanschap bij kijken en Pep is een prima coach verder, maar ik vind hem niet heel uitzonderlijk qua prestaties na zijn Barca periode. Hij heeft al 12 jaar geen CL gewonnen en met de duurste selectie ter wereld qua uitgaven, die hij geheel naar eigen smaak heeft mogen samenstellen ging hij er zelfs drie keer al in de kwartfinale uit tegen veel minder vermogende tegenstanders zoals Olympique Lyon, destijds 7e in de Ligue1, Spurs en AS Monaco. Als je dan ziet dat Klopp bij Liverpool slechts de helft heeft uitgegeven en qua uitgaven om plek 4 zou moeten spelen maar een titel palt en twee CL finales haalt vind ik dat veel indrukwekkender. Om nog maar te zwijgen over Zidane die drie keer op rij de CL won. Dan heb je ook nog Tuchel die met minder uitgaven twee CL finales haalde. Die drie staan voor mij dit deccenium op eenzame hoogte qua niveau als we het hebben over coaches bij Europese topclubs. Flick heeft het ook fenomenaal gedaan bij Bayern met een CL winstet veel minder financiele middelen dan Guardiola. Achter die 4 volgt Guardiola dan op gepaste afstand imo

29 oktober 2021 om 12:33

@Japie En City is al 3x uitgeschakeld in de CL door PL tegenstanders die ze in hun eigen competitie kunnen hebben. Zeker de Spurs dat gewoon een punt of 20 lager eindigde. Ik ben ook kritisch op de CL wedstrijden tegen Spurs, Monaco uit en Lyon. Het waren sowieso hele spannende wedstrijd die ook gemakkelijk anders hadden kunnen aflopen. Dat ter zijden, Guardiola weet altijd wel uitstekend voetbal te spelen en ook vooral op een zeer constant niveau in de eigen competities. Het voetbal dat hij speelt is zeer waarschijnlijk niet het meest effectieve voetbal om de CL mee te winnen. Dat geeft hij zelf ook toe. Maar de moeilijkheidsgraad schat ik hoger in dan de bus parkeren en countervoetbal spelen. Daar krijgt ook terecht ook kredits voor. Zijn grootste flaw zijn de inschattingsfouten die hij heeft gemaakt in de CL op tactisch niveau

29 oktober 2021 om 12:36

@Japie, totaal niet mee eens, heb al eerder uitgelegd waarom. Voor mij staan Pep en Klopp bovenaan, maar Pep nr Ein.
Puur naar het palmares gekeken springt Pep er sowieso bovenuit, of zijn laatste CL nu vorig jaar of 10 jaar geleddn gewonnen werd. Maar naast het palmares steekt Pep er bovenuit met zijn masterclass in het spelletje, niemand benadert dit en als analysten uit de PL zeggen dat je een revolutie hebt teweeggebracht in de competitie en een inspiratie vormt voor vele coaches, dan ben je een grote. Welke coach heeft een impact die zo groot is en voorbij de eigen clubgrenzen gaat? De grootste op dat vlak was Cruijff, en laat Pep nu net zijn beste leerling zijn geweest.
@Moii: natuutlijk zou Pep met dit Manu elftal tiki taka spelen, enkel Maguire zou hij er wel onverbiddelijk uit gooien, zoals bij Joe Hart destijds.

29 oktober 2021 om 12:48

@FCBCruyffista Ik vind het spel van Klopp en Flick net zo mooi en resultaten vind ik net zo belangrijk, anders kunnen we Fred Grim ook gaan scharen bij de beste coaches ter wereld omdat hij mooi voetbal speelt met weinig financiele middelen. De beste coaches worden toch bepaald aan de hand van het behalen van de grootste prijzen en de CL is de grootste en de meest prestigieuze prijs in het topvoetbal

29 oktober 2021 om 12:52

@Silvacity Ik vind Pep ook zeker een prima coach maar net zei iemand hij is de beste en dat vind ik niet. De coaches van Bayern, Juve en PSG zijn ook jarenlang kampioen geworden met veruit de duurste selectie in de competitie dus wil ik dan een goede vergelijking kunnen maken dan moet ik de CL er ook bij pakken en in dat toernooi zijn er afgelopen decennium beter presterende coaches geweest. Als mensen dan zeggen hij is de beste dan vind ik dat coaches als Zidane, Klopp, Tuchel en Flick tekort worden gedaan

29 oktober 2021 om 13:06

De vergelijking met Fred Grim slaat nergens op, daar ga ik niet op in. Het palmares van Pep spreekt verder voor zich gaf ik ook al aan, 2 CL's, waaronder een treble en zelfs een sextuple. Fenomenaal gewoon.
Maar ieder zijn mening en agree to disagree, jij vindt dat ik die andere coaches tekort doe (zijn ook allemaal topcoaches hoor daar heb ik niet minimalistisch over gedaan) en ik vind dat jij Pep tekort doet.

29 oktober 2021 om 13:07

@Japie
Voor wie is OGS een goede peoplemanager?
Voor SMT Fred en Linderlof wel denk ik.
Denk dat Bailly vd Beek Henderson Telles Dalot en misschien Sancho daar anders over denken

29 oktober 2021 om 14:42

Klopt maar dat is meestal zo dat de bankzitters niet blij zijn met de coach. Pogba weet hij wel in het gareel te houden, in tegenstelling tot Moueinho bv die op een gegeven moment ondermijnd werd door Pogba en nog een groot deel van de selectie. Solskjaer is alleen tactisch enorm zwak

29 oktober 2021 om 15:04

Pogba trouwens ook niet. Die zit meer op de bank dat dat die speelt. Dus ook die zal niet blij zijn. Samen met Lindard. Ik zie bij City minder ontevreden spelers dan bij United.

29 oktober 2021 om 13:04

OGS houdt zich steeds vast aan dezelfde spelers. Die spelers die, volgens deze kritische mensen, niet hun (verdedigende) taken niet uitvoeren.
Dan is het imo ook de schuld en verantwoording van OGS. Die stelt die spelers steeds op.

Wil m'n gelijk niet krijgen. Maar het spel werd er niet beter op. En die 2e plek van vorog seizoen kwam meer door de vele blessures van Liverpool. En niet de juiste trainer bij Chelsea. Waarbij je bii Chelsea duidelijk ziet wat een trainer in half jaar tijd kan doen.
OGS lukt het na 3 jaar nog steeds niet.

De achterstand op plek 4 kan alleen maar meer worden.
Onder OGS zal geen prijs gewonnen worden

Ligt aan mij of schaart zowet elke ex-United speler zich achter Ole? De excuses zijn toch op? Hij heeft miljoenen mogen investeren en beschikt over spelers als Varane, CR7, Pogba, Sancho, Fernandes, Rashford en Van de Beek (sorry, kon het niet laten) en presteert daarmee toch ver onder de maat.

Bij elke andere manager zouden de ex-United spelers met fakkels en hooivorken aan de poorten van Old Trafford staan... Moyes, Mourinho en Van Gaal zouden ondertussen al 3x ontslagen geweest zijn.

29 oktober 2021 om 11:55

Laten we wel wezen, v/d Beek heeft de minste kansen verprutst van de hele lijst die je noemt .
Ik denk dat Ole wel blij is met hem!

Nee ik zou gewoon vertrouwen houden en hem tijd geven, net als vroeger met Ferguson en Wenger. Stabiliteit zorgt voor kwaliteit

29 oktober 2021 om 13:13

@magikhetweten Vroeger waren er niet zoveel topclubs. Waar ze eerst met Liverpool en daarna met Arsenal het uitzichten om kampioenschap. Zijn daar nu Chelsea en City bij gekomen. Newcastle mogelijk over een paar jaar. Is wel een verschil natuurlijk. Toen wilde iedereen naar United.Op deze manier kunnen ze alleen maar verder achterop raken. Spelers zullen onder deze omstandigheden vertrekken.Pogba Henderson vd Beek Martial Bailly Telles. Dan heb je niet veel meer over. En kun je weer opnieuw beginnen

29 oktober 2021 om 11:56

Is toch niet meer dan normaal dat een oud speler die mooie dingen voor de club gedaan heeft wat extra krediet krijgt? Daarnaast kregen Moyes, Mourinho en van Gaal het ook niet aan de praat. Ligt het dan allemaal aan de trainers of gaat er meer mis bij United?..

29 oktober 2021 om 13:19

Moyes kreeg een team waar de rek eruit was. En kreeg alleen maar Fellaini. Hij wilde oa Kroos en Bale hebben. Van Gaal had ook een heel ander lijstje ingeleverd dan de meestr spelers die hij kreeg. Terwijl ze wisten dat van Gaal minimaal 3 jaar iets moet opbouwen. Om ergens om mee te doen. Die tijd kreeg hij niet. Mourinho werd na een 2-1 verloren wedstrijd tegen Liverpool ontslagen. OGS doet het na hem gewoon niet veel beter.

29 oktober 2021 om 13:48

@moii: maar laat je dan het sentiment niet te zwaar doorwegen? Zou toch niet mogen bij een topsport instituut als Manchester United?

Mee eens dat je niet te pas en ten onpas van trainer moet wisselen maar als je na 2 jaar eigenlijk geen beterschap ziet en United niet die laatste stap terug naar de top kan zetten (ondanks honderden miljoenen aan transfers), dan moet het ergens wel eens ophouden natuurlijk.

29 oktober 2021 om 12:01

Weet je wie de echte hoofdschuldige is? Woordward! Wat een lamzak is dat zeg. Ik denk dat hij weet dat als OGS ontslagen wordt, dat zijn positie ook op de tocht staat.

29 oktober 2021 om 13:07

@The Magistrate, het is Woodward, en die vertrekt al aan het einde van het jaar. Het aanstellen van de hoofdtrainer is echter niet iets wat hij in z'n eentje doet. Bij de transfers van spelers speelt ie een veel beslissendere rol en daar had ie zich afgelopen zomer juist een beetje voor gerevancheerd. United werd echt als titelkandidaat gezien, en men vroeg zich af hoe ver ze in de CL zouden komen. Nu is het weer drie keer niks.

29 oktober 2021 om 13:16

Nee. De Glazers zijn de verantwoordelijke voor dit alles.
Abramovic denkt er wel over na wat het beste is voor Chelsea om prijzen te winnen. Deze mensen zitten er alleen maar om geld uit United te halen.
Woodward is maar een trekpop van de Glazers. Zijn vervanger zal precies hetzelfde doen.
Waarom heeft United, als enige club, geen TD

29 oktober 2021 om 13:34

Ik snap die vergelijking eerlijk gezegd nooit. Abramovic is ieder weekend (indien mogelijk) in het stadion te vinden. Dat lijkt me een echte voetballiefhebber. (de reden waarom hij Chelsea heeft gekocht) Totaal niet te vergelijken met de Glazers, die het meer als bron van inkomsten zien.

29 oktober 2021 om 13:51

NL Modric: volledig met je eens.

Je kan veel zeggen van Chelsea en City maar die hebben voorzitters die investeren in de club en duidelijke ambities hebben. Je kan dan wel zeggen dat het 'plastic teams' zijn maar ze winnen wel prijzen en uiteindelijk gaat het daarover.

Bij United wordt er nog geinvesteerd maar je voelt dat de Glazers niet wakker liggen van het sportieve gedeelte, zolang het financieel maar lekker aandikt. En bij Arsenal is het zo mogelijk nog slechter...

29 oktober 2021 om 12:26

Het zijn dan ook veelal oud ploeggenoten die hem steunen. Iemand die je goed kent / als vriend ziet in de media afkraken of roepen dat die ontslagen moet worden doe je natuurlijk minder snel dan hetzelfde bij iemand die je nauwelijks kent. Gary Neville heeft op Twitter expliciet aangegeven dat hij om deze reden nooit zal roepen om het ontslag van Ole

29 oktober 2021 om 13:21

Nee dat ligt niet aan jou. De media wordt door die mensen (en de Glazers) gewoon gebruikt om Solksjaer in het zadel te houden. Zij zijn dikke maatjes met hem en daarom is alleen Scholes openlijk kritisch op hem. Afgelopen weekend is er letterlijk op de tv gezegd door Neville dat hij OGS niet kritisch kan benaderen omdat het zijn vriendje is.. De United kliek is zelf op elk vlak tekortgeschoten in het trainersvak en proberen nu hun enige overgebleven broeder overeind te houden.

29 oktober 2021 om 13:53

Inderdaad, en ik kan snappen dat het sentiment (deels) meespeelt maar in de top van het voetbal zou dat niet mogen.

Kijk naar Chelsea: daar werd Lampard gewoon opzij gezet wanneer de resultaten niet goed waren. Dat is natuurlijk jammer want Lampard is een Chelsea legend maar voor het belang van de club was dat een correcte beslissing.

Dit is een trauma die je nooit meer vergeten zal, het zal voor elke United fan bibberen worden wanneer zij Liverpool ontmoeten. Ik heb het meegemaakt in 2010 toen Real Madrid pakslaag kreeg van Barcelona.

Snap alleen niet hoe je als United zijnde, bestuur zijnde nog door wilt met Olé, ik bedoel hij is hier verantwoordelijk voor. Het is met de week slechter, wat houd ze tegen?

Wel een mooie beeldspraak van Redknapp. Maar hij heeft helemaal gelijk natuurlijk in zijn omschrijvingen over United en Liverpool. Dat gaat ook verder dan de uitslag op zich, van 5-0... Het vlees noch vis

Als de manager zijn groep niet meer gemotiveerd krijgt, dan is het toch tijd om afscheid te nemen?
Wat heeft het voor nut om een manager te behouden die niet meer het regie in handen heeft? Neem een nieuwe trainer aan en laat iedereen op 0 beginnen. Solksjaer heeft de aankopen gekregen die hij wilde, als hij ze nu niet allemaal tevreden kan houden, is dat zijn verantwoordelijkheid. Een nieuwe trainer kan de hiërarchie van de groep nu (deels) naar zijn hand zetten. Ik zie daarom dus ook geen enkele reden voor het aanblijven van Solksjaer.

29 oktober 2021 om 11:50

Als slechts 1 manager de groep niet gemotiveerd kon krijgen, zou je gelijk hebben. Echter is onder de vorige 3 managers en nu onder Ole precies hetzelfde patroon zichtbaar. Bij United zit het probleem echt dieper.

Heeft een behoorlijk bedrag mogen investeren. Vooral met namen als Varane, Sancho en Ronaldo moet je bijna eisen dat je dichtbij de top moet staan. Het spel is ook de laatste tijd drama. Ze worden gered door Ronaldo die het weet moet doen. En ik meen uit tegen WHU scoorde lingard de winnende. Ik hoop dat die word ontslagen, weet alleen niet wie de geschikte coach dan zal zijn. Zidane wilt niet midden in het seizoen instappen, en van Conte word ik niet warm. De eerste 3 komende wedstrijden zijn allemaal uit, Spurs, Atalanta en City. Als hij die alle 3 verliest vliegt die eruit. Hoop dat de nieuwe trainer spelers zoals Sancho en Rashford wel optimaal laat renderen. Blijft een heerlijke team natuurlijk.

Ben benieuwd hoe het zal aflopen. Als de baan van Ole op het spel staat, zien we dingen die we nog nooit gezien hebben van deze spelers. Ik ben geen voorstander van Ole als hoofdmanager, maar ben stiekem toch optimistisch naar de wedstrijden tegen Tottenham en Atalanta..

Is gewoon geen goede trainer. Natuurlijk een grote naam voor United, maar het is gewoon geen goeie trainer. De beste man is tactisch totaal niet sterk en weet niet hoe hij z'n ploeg goed kan laten voetballen. Daarnaast straalt hij in mijn ogen helemaal niets uit. Hij staat rustig aan de zijlijn als een lieve man; meer is het niet. Natuurlijk hoef je geen debiel a la Simeone te zijn, maar je moet wel wat uitstralen en dat doet hij niet.

United heeft ook een selectie die bv niet onder doet voor die van Chelsea, dus top 4 mã³ã©t je halen en eventueel meedoen voor het kampioenschap

29 oktober 2021 om 13:55

Als ze bij United dan zo dadelijk met een Conte komen aanzetten, dan zal het contrast aan de zijlijn wel heel groot zijn

Of een feest voor de supporters en spelers

Tja, Varane, Shaw, De Gea, Pogba, Sancho, Fernandes, Rashford, Ronaldo. Dit zijn allemaal geweldige spelers. En dan heb je nog Martial, Mctominay, Cavani, Greenwood, en Lingard. Allemaal prima tot geweldige spelers. Alleen achterin is het pover (Wan-Bissaka was ik gecharmeerd van, maar het komt er echt niet uit). Hier valt meer uit te halen dan Olé doet. I.t.t. Rooney denk ik dat een nieuwe coach juist wél de oplossing is. Doormodderen is dat niet.

29 oktober 2021 om 13:49

Je bent geweldenaar Donny vergeten

Bambi mooie film, doet nog steeds pijn.

29 oktober 2021 om 13:30

Dat z'n moeder doodgeschoten werd toch? Zou t wel sneu vinden al zouden ze de moeder van Ole zo aanpakken of mis ik iets in deze beeldspraak?

Nou als Bambi bij mij op de bbq komt te liggen, dan haal ik de trekker wel over.
T zelfde geldt als dat de slechte resultaten voor een groot deel aan de trainer liggen, het als verantwoordelijke nooit een probleem kan zijn om de juiste maatregelen te nemen. Het gaat tenslotte om de club en jij krijgt betaald om de club te leiden.

Jahoor. Hij zegt zelf al dat de spelers niet hard werken, maar dat zou absoluut niet aan de coach liggen... Want hij kent de coach als een vechter. Zo lust ik er ook wel een paar. Solsjaer kan er geen geslepen ploeg van maken. Tactisch gaan er dingen fout en dit hele seizoen is eigenlijk elke wedstrijd wel ondermaats. Als je ziet wat andere coaches met ern team kunnen doen dan lijkt het mij dat United wel degelijk op zoek moet gaan naar een wereldklasse coach. De concurrenten zijn dan ook van wereldklasse.

Bambi afschieten is inderdaad niet leuk, maar deze Bambi heeft een gebroken poot en dan kun je hem beter uit z'n lijden verlossen. En ondanks dat ik Pogba een topspeler vind, moeten ze hem vervangen voor Kessie of een andere speler die wel weet hoe je een middenveld bezet houd. Het probleem ligt echt op het middenveld en op de bank(coach).

Het ging mis toen ze Ronaldo gingen halen. Ronaldo is een fenomeen, maar het ‘groepsgevoel’ valt helemaal weg als hij ergens binnenkomt. Iedereen moet in dienst van Ronaldo spelen. Dat is ergens wel logisch, maar 5 jaar geleden was het anders en nu is hij ook 36 gewoon. Bij Juventus gebeurde iets soortgelijks. Je kan komen met welke trainer je wil, maar het groepsproces is verstoord toen CR7 binnenkwam.

29 oktober 2021 om 13:57

Mja, misschien heb je wel een punt.

Ik las onlangs een uitspraak die misschien wel klopt: CR7 is een 'samenvatting voetballer' geworden. Waarmee ze willen zeggen dat CR7 zijn goals nog maakt maar voorts meestal niet in het stuk voorkomt.

29 oktober 2021 om 14:31

Je hebt er ook echt helemaal geen zak aan los v/d doelpunten. Toch denk ik dat ook Ronaldo goed mee moet kunnen voetballen. Bij Arsenal zie je bv dat een Auba die kwaliteiten niet bezit, maar Ronaldo kan echt wel meevoetballen. Probleem is dat dit niet in z'n spel zit en kleine kans dat iemand hem kan vertellen dat hij nog iets moet gaan veranderen haha.

Volgens mij zitten er rotte appels in de selectie die zich groter voel dan het team, die moeten aangepakt worden en Ole kan dat niet. Los van dat hij tactisch niet sterk genoeg is. In mijn ogen dus ook geen goeie peoplesmanager al hij het team niet voor hem weet te laten vechten. Ook al zal t met bijvoorbeeld een Pogba niet makkelijk zijn.

Je ziet bij Liverpool een team dat samen knokt voor elke meter. Niemand voelt zich te goed. Dat is bij United gewoon heel anders.

En Ole heeft Donny ook uitstekend gemanaged, not. Hoe moet die zich bijvoorbeeld opladen om zich ondergeschikt te maken aan het teambelang?

Als ik dan beelden zie van een Ole & Carrick die hevig hun spelers aan het coachen zijn dat ze terug moeten lopen/verdedigen, dat spelers moeten inlopen & uitstappen en druk moeten zetten, dan heb ik toch ook echt het idee dat sommige spelers juist schuldig zijn.

Zo’n Maguire is dan wel niet de topper die United hoopte te hebben gehaald maar als het gehele middenveld het laat afweten om door te dekken en om terug lopen om te verdedigen en om uberhaupt druk te zetten op de spelers van L.pool dan red hij het niet nee en dan lijkt het of het allemaal zijn schuld is maar dat is gewoonweg niet zo. Als hij Varane in plaats van Lindelof naast hem had gehad en beide backs AwB en Shaw geen totale ‘off-day’ hadden gehad, dan betwijfel ik of er 5 goals waren gevallen…

Voor mij is de oor wassing van afgelopen weekend echt niet alleen aan Ole & Maguire toe te schrijven, voor mij was het echt het middenveld die verzaakte.
Wordt tijd voor Ole om zijn babyface af te zetten en spelers op hun plek gaat zetten, dus op de bank.
Gelukkig schijnt Varane terug te zijn en fit om te spelen, voor mij morgen gewoon met deze 11 het veld in en zien hoe het eindigt.

DdG
AwB/Dalot
Varane
Maguire
Telles
McTominay
Greenwood
Donny
Sancho
Cavani
CR7
29 oktober 2021 om 14:29

Moet je toch zorgen dan Sancho en Greenwood veel mee terug lopen, anders heb je een Fifa opstelling. Verder is Donny natuurlijk gekkewerk, gewoon Bruno Fernandes erin.

Ole heeft te weinig tactisch vernuft. Maar het belangrijkste waarin hij tekort schiet is het managen van het team en alle individuen.
United heeft een krachtig persoon met charisma nodig die de spelersgroep individueel en als collectief naar zijn hand zet.

Het moet een stuk beter dat is duidelijk. Ik verwachte na vorig seizoen eigenlijk dat Man United dit seizoen zou meestrijden om de titel. Misschien niet als top favoriet maar wel een kanshebber, Maar ze lijken dit seizoen weer op het united van een paar seizoenen geleden

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren