Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oranje walst over Gibraltar heen; nieuwkomers laten zich gelden

Laatste update:

Het Nederlands elftal heeft maandagavond een simpele en vrij ruime overwinning geboekt op Gibraltar. De ploeg van bondscoach Louis van Gaal wist in het WK-kwalificatieduel met de dwergstaat uiteindelijk zes doelpunten te maken: 6-0. Noa Lang maakte zijn basisdebuut voor Oranje, terwijl Arnaut Danjuma na precies drie jaar zijn rentree maakte als invaller. De nieuwkomers maakten een uitstekende indruk, terwijl ook vaste waarde Memphis Depay met twee goals en twee assists belangrijk was. Nederland blijft bovenaan in Groep G met twee punten meer dan Noorwegen, dat met 2-0 won tegen Montenegro.

Naast Lang kwam Georginio Wijnaldum in het elftal. De middenvelder nam de plek over van Guus Til. Depay opende het bal in de derde minuut met een schitterende solo, waarbij hij onder meer een akka uit de hoge hoed toverde, maar uiteindelijk naast schoot. In de negende minuut maakte Virgil van Dijk de openingstreffer door een hoekschop van Depay binnen te koppen: 1-0. Binnen twintig minuten kreeg het Nederlands elftal een penalty, nadat Stefan de Vrij de bal uit een hoekschop tegen de hand van Graeme Torrilla kopte. De strafschop van Depay werd door doelman Bradley Banda knap weggeslagen.

Twee minuten later maakte Depay zijn fout goed door een prachtige aanval van Oranje af te ronden. Lang stuurde Davy Klaassen met een steekbal naar de achterlijn, waarna de middenvelder de bal breed legde op Depay: 2-0. Even later werd Klaassen opnieuw gelanceerd door Lang. Ditmaal bediende hij Georginio Wijnaldum, die leek te gaan scoren maar op het blok van Roy Chipolina stuitte. Wijnaldum werd op slag van rust opnieuw vrijgezet, ditmaal door een hakje van Steven Berghuis, maar wist de bal niet achter Banda te schieten. Oranje kreeg in blessuretijd opnieuw een strafschop, toen Berghuis de bal op de uitgestoken arm van Julian Valarino knalde. Depay kreeg zo een herkansing en vuurde de bal ditmaal midden door het doel: 3-0.

Binnen drie minuten na rust maakte Oranje zijn vierde doelpunt. Lang passeerde aan de linkerzijde van het strafschopgebied zijn tegenstander en zette vanaf de achterlijn voor, waarna Denzel Dumfries zijn hoofd tegen de bal zette. In de fase die volgde werd Oranje niet gevaarlijk en na een uur spelen kwamen Arnaut Danjuma en Wout Weghorst binnen de lijnen bij Oranje. Met name het inbrengen van Danjuma, die direct een aantal geslaagde dribbels inzette, leek de thuisploeg nieuw elan te geven.

Nederland bleef zoeken naar een nieuwe goal en Lang kon een voorzet vanaf de linkerkant van Blind net niet binnentikken. Een kwartier voor tijd was het wel raak, toen Depay de bal vanaf de as het strafschopgebied in stiftte. De bal werd doorgekopt door Weghorst en binnengegleden door Danjuma: 5-0. Weghorst zag daarna een kopbal van de lijn worden gehaald door een verdediger. Ook Donyell Malen mocht delen in de feestvreugde. De invaller werd aan de rechterkant van het strafschopgebied vrijgezet door Depay en schoot de bal in de verre hoek: 6-0.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De titel "topscoorder aller tijden van Oranje" is een kwestie van tijd voor Memphis Depay. En ik denk ook dat hij in de buurt zit van de speler met de meeste assists. Ook een dikke pruim voor Klaassen, ik had niet 1-2-3 verwacht dat hij over een lange periode de duidelijke uitblinker zou zijn op een middenveld met Wijnaldum en De Jong, but here we are. Ook het inzetten van Lang en Danjuma is voor herhaling vatbaar.

Trouwens kan een van de mensen die bij zo'n wedstrijd 90 minuten gefrustreerd reageren op het live-meepraten topic mij uitleggen: waarom in hemelsnaam?

11 oktober 2021 om 22:39

Van mij mag Danjuma de volgende keer vanaf het begin starten in plaats van Berghuis. Misschien omdat ze nieuw zijn maar van Danjuma en zowel Lang straalt veel meer gretigheid uit dan van Berghuis.

11 oktober 2021 om 22:42

Lang liet op de rechterflank 0 zien, en geen enkele aanwijzing dat dat bij Danjuma anders zou zijn. Gewoon spelers op hun eigen positie zetten a.u.b.

11 oktober 2021 om 22:43

Ik wil rustig Danjuma op rechts een kans geven, maar nu de paar acties uit stilstand van Lang tegen Gibraltar als geweldig te bestempelen... Jij niet hoor, maar ze zaten er in de chat wel tussen. Gakpo zou wel even moeten wijken voor Lang. 😂

11 oktober 2021 om 22:43

Berghuis was een beetje slordig, maar creeerde veel meer en had veel meer dreiging dan Lang, zowel op rechts als op links.

11 oktober 2021 om 22:44

Gakpo moet ook wijken voor Lang. Lang heeft veel meer talent, dat zie je aan alles.

11 oktober 2021 om 22:45

Berghuis laat ook 0 zien en probeert alleen maar hakjes en boogballetjes. Dan zie ik liever een jongen speler die achter de bal aan blijft rennen en 1 op 1 acties probeert te maken.

11 oktober 2021 om 22:46

@Lincoln,

Wat is daar precies zo grappig aan? Lang laat het al maanden zien en heeft de creativiteit die Gakpo niet heeft. Ik zou ook Lang boven Gakpo kiezen.

11 oktober 2021 om 22:46

Die danjuma laat zich meteen gelden zeg.

Maar wat doe Noa Lang daar... echtwaar heeft niks gedaan.. hij doet steeds alsof die een actie wikt maken en dat tikt die hem terug. Constant.... is toch niet normaal... ziet niemand dat? Echt waardeloos..speel zo als je bij Brugge speelt man..daarom ben je geselecteerd..

11 oktober 2021 om 22:47

Niet mee eens Kuipman, Lang ook bij 2 goals betrokken en kwam zeker de eerste helft enorm veel dreiging vanaf. Ik zou ook voor Lang en Danjuma gaan, maar heeft te maken met mijn voorkeur voor dat type buitenspelers.

11 oktober 2021 om 22:48

Lang was de beste speler aan de kant van oranje tot Danjuma inviel man. Rechts deed hij niet veel nee, is ook niet zijn positie.

11 oktober 2021 om 22:52

Ik denk dat Danjuma op rechts ook heel goed zou kunnen zijn want zijn handelingssnelheid is erg hoog. Hij kan heel makkelijk iemand passeren en dan voorgeven/schieten.

11 oktober 2021 om 22:53

Ik vond het allemaal niet echt bijzonder wat Lang liet zien op links in tegenstelling tot Danjuma. Tis een beetje een zwerver net als Memphis. En op rechts heeft Lang echt 0,0 laten zien, dus daar heeft Berghuis gewoon nog 2 streepjes voor.

11 oktober 2021 om 22:57

Niet bijzonder? Die actie bij de 2-0 en de actie bij de goal van Dumfries waren echt gewoon heerlijk om te zien.

11 oktober 2021 om 23:02

Een kinderhand is snel gevuld denk ik? Die steekbal was prima, die korte versnelling bij zijn assist niet echt speciaal. Maar misschien dat hij meer laat zien als er wat meer ruimte is.

11 oktober 2021 om 23:05

Lang kan gewoon op rechts spelen. Vorige partij stichtte hij het laatste halfuur mee het meeste gevaar vanaf die flank.

11 oktober 2021 om 23:46

Danjuma is vrij direct, Noa op links en Danjuma op rechts proberen.

11 oktober 2021 om 23:49

De volgende keer wel graag een commentator die ook alleen zijn achternaam zonder zijn voornaam kan uitspreken. Zo irritant, het is niet dat er nog een Lang meedeed...

11 oktober 2021 om 23:51

@Barqa ten eerste kent hij zijn ploegmaten nog niet zo goed als bij Brugge, bij Brugge weten ze wanneer hij zal acceleren en ze in de box moeten infiltreren.

Vervolgens stond Gibraltar 90min te parkeren, tegen PSG bv ging hij meermaals voorbij zijn tegenstanders.

12 oktober 2021 om 01:05

Lang is de beste speler bij een betere club dan psv en is nu al 2 cl wedstrijden op rij tegen europese topploegen 1 van de beste op het veld. Zou lang altijd boven gakpo kieze momenteel

12 oktober 2021 om 07:47

Al die gasten nu hebben hetzelfde subtop niveau, wat heel knap is. Zodra er eentje echt de stap maakt is er pas onderscheid te maken tussen Berghuis, Lang, Gakhpo, danjaruma, malen.. Benieuwd wie dat wordt. M'n gevoel zegt Lang, maar die heeft wel de koppigheid van Depay met fouten herhalen, dus dat spreekt imo meer voor de anderen...

12 oktober 2021 om 09:26

Lang gaf wel de voor assist op Klaassen waardoor Memphis kon scoren. Lang kan met zijn steekballen een wedstrijd open breken. Zijn loop acties daarentegen oogden inderdaad wat arrogant, alsof hij op 50% ging of zo.
Danjuma dacht “Now or never” en stal de show met zijn acties op het moment dat Gibraltar moe en uit gespeeld was. Dat voetbalt altijd makkelijker. Neemt niet weg dat Danjuma al een hele tijd een hoog niveau aantikt in grote competitie.

12 oktober 2021 om 09:27

Lang gaf wel de voor assist op Klaassen waardoor Memphis kon scoren. Lang kan met zijn steekballen een wedstrijd open breken. Zijn loop acties daarentegen oogden inderdaad wat arrogant, alsof hij op 50% ging of zo.
Danjuma dacht “Now or never” en stal de show met zijn acties op het moment dat Gibraltar moe en uit gespeeld was. Dat voetbalt altijd makkelijker. Neemt niet weg dat Danjuma al een hele tijd een hoog niveau aantikt in grote competities.

12 oktober 2021 om 09:28

Lang gaf wel de voor assist op Klaassen waardoor Memphis kon scoren. Lang kan met zijn steekballen een wedstrijd open breken. Zijn loop acties daarentegen oogden inderdaad wat arrogant, alsof hij op 50% ging of zo.
Danjuma dacht “Now or never” en stal de show met zijn acties op het moment dat Gibraltar moe en uit gespeeld was. Dat voetbalt altijd makkelijker. Neemt niet weg dat Danjuma al een hele tijd een hoog niveau aantikt in grote competities.

12 oktober 2021 om 09:38

Lang gaf wel de voor assist op Klaassen waardoor Memphis kon scoren. Lang kan met zijn steekballen een wedstrijd open breken. Zijn loop acties daarentegen oogden inderdaad wat arrogant, alsof hij op 50% ging of zo.
Danjuma dacht “Now or never” en stal de show met zijn acties op het moment dat Gibraltar moe en uit gespeeld was. Dat voetbalt altijd makkelijker. Neemt niet weg dat Danjuma al een hele tijd een hoog niveau aantikt in grote competities.

11 oktober 2021 om 22:40

Dat gezeik de hele tijd van die mensen hier, het is echt ongelofelijk. Je wint met 6-0, maar nee mensen vinden dat het minimaal 10 - 0 moet worden. Logisch toch dat Nederland met de handrem speelt?

11 oktober 2021 om 22:44

Is echt zo. Als je te veel reacties leest op actualiteitenpagina's op het internet wordt je vanzelf depressief. Wat zijn dat voor mensen zeg?

11 oktober 2021 om 23:11

Dus omdat men scoort en wint mag men geen kritiek hebben? Belangrijker dan statistieken vind ik het spel wat een team neerlegt en het voetbal en daarmee doelpunten wat ze eruit halen. Slecht was het vanavond misschien niet maar dit voetbal was ook alles behalve goed en vandaar de kritiekpunten hier en daar.

11 oktober 2021 om 23:17

Oh ja paar kritiek punten is ook prima. Maar de hele tijd worden gewoon constant spelers afgekraakt. Er is nooit een midden weg. Of een speler is heel goed en wordt overdreven de hemel in geprezen, of een speler is heel slecht en wordt keihard de grond ingeboord. En deze meningen veranderen met de week over dezelfde spelers. Daar heb ik wel een beetje moeite mee.

12 oktober 2021 om 00:53

Voor een goede wedstrijd zijn 2 ploegen nodig. Dit zijn geen wedstrijden. Dit is punten binnen halen en als het ff kan veel scoren. Nu speelde Gibraltar al een stuk beschaafder als in de wedstrijd daar. Maar er stonden bij NL gewoon 10 spelers in het veld die dachten; 3 punten vandaag, maar volgende week CL is ff wat belangrijker. Dus heel blijven en als het ff kan veel scoren. Dus niemand speelt 100%. Dus kan je altijd kritisch zijn.

12 oktober 2021 om 01:21

Het niveau is hier gewoon niet erg hoog chelseaboy. Veel pubers die dan denken dat een nieuw sterretje even alles gaat doen. En al het andere is negatief. Veel mensen die jagen op duimpjes door ongefundeerde populistisch negatieve uitspraken te doen. Heel veel scorebordjournalistiek. Over het algemeen mensen met een laag zelfbeeld over alles wat met Nederlands voetbal te maken heeft en een blinde onfezonde geilheid voor alles uit de Premier League.

11 oktober 2021 om 22:53

Toch wel triest dat hij dan topscoorder aller tijden wordt met maar 4 goals op eindtoernooien.

11 oktober 2021 om 23:00

Hoogst waarschijnlijk gaat hij nog wel meer eind toernooien spelen.

11 oktober 2021 om 23:04

Z’n carrière is nog niet voorbij toch? Heeft ook maar 8 wedstrijden gespeeld op een eindtoernooi. Huntelaar staat op 42 en maakte er maar 3 dus..

11 oktober 2021 om 23:08

@Lucas, je reactie is nogal misplaatst. Depay heeft 4x gescoord op een eindronde, maar in totaal ook maar 8 wedstrijden gespeeld op eindrondes. Dus wat is dan triest? Het aantal wedstrijden wellicht, aangezien Nederland de toernooien van 2016 en 2018 heeft gemist. Van Persie heeft uiteindelijk 24 wedstrijden gespeeld op eindrondes, met 9 doelpunten als resultaat. Dat vind je dan ook triest? Vind dat niet een erg indrukwekkend gemiddelde namelijk.

11 oktober 2021 om 23:09

Kwam Huntelaar er niet veelal als invaller in? Vind zijn aantal minuten eerlijk gezegd meer zeggen dan de totaal aantal wedstrijden.

11 oktober 2021 om 23:09

Ja dat zou echt vet triest zijn, want… wacht waarom zou dat triest zijn?

12 oktober 2021 om 00:46

Leuk en aardig de 3 goals op eindtoetnooien van Huntelaar erbij halen. Maar Hoeveel wedstrijden in eindtoernooien heeft Huntelaar gespeeld dan? Depay heeft er nu al veel meer gespeeld?
Statistieken van Huntelaar zijn ziek. Meestal was hij wissel.
Voor het aantal minuten zijn de cijfers van KJH by far het beste. Zowel als op eindtoernooien als oefeninterlands of kwalificatiewedstrijden.
Huntelaar speelde 1 wedstrijd in zuid Afrika en scoorde.
Persie speelde 6 wedstrijden en scoorde ook 1.

12 oktober 2021 om 00:48

Statistieken op aantal minuten van Huntelaar is echt belachelijk hoog. Kwalificatiewedstrijden, oefen of eindtoernooien, maakt niet uit.

12 oktober 2021 om 07:39

Ja want Depay speelde wel veel wil je zeggen? Depay speelde ongeveer 500 minuten, en huntelaar 336. Ga nou niet doen alsof dat een enorm verschil is.. Het gaat erom dat Depay wordt beoordeeld op zijn 4 goals op eindtoernooien als topscorer. Ik geef aan dat Huntelaar er maar 3 heeft met 42 doelpunten.. En de minuten zijn voor beide vergelijkbaar… en om maar ff aan te geven. Depay speelde 170 minuten op WK 2014 en had 2 goals en 1 assist. Over effectiviteit gesproken..

11 oktober 2021 om 22:59

Commentsecties van het NL elftal op VZ zijn by far de meest toxic. Echt zo negatief. Supporters van club A zitten constant af te geven op spelers die een link hebben met club B & C, supporters van club B zitten constant te zeiken over spelers die een link hebben met club A & C. Het is zo ongelooflijk voorspelbaar.

12 oktober 2021 om 01:29

Het is heel droevig ja. Je krijgt bijna medelijden met die mensen. Wat een negativiteit en lage zelfwaarde. Het is een groepje zeikwijven dat elkaar gevonden heeft in een wedstrijdje wie kan de meest negatieve onzin uitkramen.

11 oktober 2021 om 22:59

Wie heeft de meeste assists dan?

11 oktober 2021 om 23:04

Kon het zo snel niet vinden? Iemand een idee? Maar Memphis heeft er bijzonder veel de laatste jaren.

11 oktober 2021 om 23:15

@est, heb wel een artikel gevonden waaruit blijkt dat Memphis de meeste assists had in het afgelopen decennium (2010 tot en met 2019). In 2020 en 2021 is hij vrolijk verder gegaan met assists geven, dus vermoed dat hij bovenaan staat. Wellicht komt Sneijder nog in de buurt, met assists uit de periode voor 2010.

11 oktober 2021 om 23:16

Robben is de nummer 1, met 34 stuks. Memphis zit nu op 28 assists. Daar gaat ie ongetwijfeld nog wel voorbij.

12 oktober 2021 om 00:07

We hebben het hier over Gibraltar. De vorige kenr lief Dumfries rlleen maar in de weg en vergat zoals gewoonlijk dat verdedigen ook 1 van zijn taken is.

12 oktober 2021 om 00:09

Ik heb het een paar keer geprobeerd, live topics van ajax, psv in europa, NL elftal te volgen tijdens het kijken naar de wedstrijd. Ik stoorde me te erg aan het negatieve gezeur, dus kan me iets voorstellen bij je vraag.

12 oktober 2021 om 07:25

Live meepraten is het afvoerputje van vz, maakt niet uit welke wedstrijd je meepakt.

Nou nou walst... Juist tegen dit soort tegenstanders (letland vrijdag) zie je het grote gebrek van dit Oranje; het gebrek aan voetballend vermogen op het middenveld en in het centrum voorin. Zwakke tegenstanders kunnen gewoon niet makkelijk kapot worden gespeeld, zelfs tegen dit soort veredelde amateurs. Klaassen heeft dat vermogen niet op 10, Memphis denkt dat hij dat kan maar heeft ook die handelingssnelheid en de actie niet, en Wijnaldum al helemaal niet. Is ongelukkig met zijn situatie bij PSG maar krijgt het zelfs voor elkaar om tegen Gibraltar onzichtbaar te zijn. Dat is niet helemaal waar, hij viel op door zijn gemiste kansen in de eerste helft. Wat een verschil gelijk toen Danjuma erin kwam. Eindelijk iemand bij Oranje die zijn mannetje met een actie kan passeren, iemand waar constant dreiging vanuit gaat. Viel echt prima in. Lang in iets mindere mate gevaarlijk, maar dat is tenminste ook iemand die iets met een bal kan. Hopelijk weet Malen zich bij Dortmund ook verder te ontwikkelen, want dan heb je 3, weliswaar soortgelijke, spelers die iets met een actie kunnen forceren.

Man wat een wereld van verschil tussen Blind en Dumfries. Daar waar Dumfries constant dreigend mee komt is Blind nagenoeg onzichtbaar. Wat mij betreft echt te zwak voor op links back. Voor de rest prima gespeeld allemaal met een zeer goed ingevallen Danjuma, hele fijne speler.

11 oktober 2021 om 22:44

Ajax hater zeker

11 oktober 2021 om 22:46

Nee, objectief heet zoiets. Ik heb idd ook echt totaal niets gezien van Blind.

11 oktober 2021 om 22:46

Nee maat, ik zeg alleen dat hij voor links back te kort komt. Wat mij betreft kan hij nog prima centraal spelen mits hij een snelle metgezel naast zich heeft.

11 oktober 2021 om 23:45

Nee, Blind is gewoon een zwakke factor als linksback, zeker in een 4-mans-verdediging. Als je dat niet ziet, speelt jouw clubvoorkeur echt een veel te grote rol in jouw kijk op (sommige) spelers.

12 oktober 2021 om 00:50

Ik ben ook Ajax fan. Bij oranje is het gewoon gebrek aan beter.. In ieder geval duidelijk beter.
Bij Ajax is Tagliafico toch 2 klassen beter. Onbegrijpelijk.

12 oktober 2021 om 01:03

Malacia en Wijndal zijn op dit moment niet veel beter is het probleem, verkeren beide in een vormcrisis, dat Blind daar nu dus staat is niet heel gek.

12 oktober 2021 om 01:08

De emige waar ik echt niks van het gezien was wederom Wijnaldum, serieus soms getwijfeld of die wel meedeed.

11 oktober 2021 om 22:46

Ahh is ie onzichtbaar.. ik dacht al, van wie komen die voorzetten toch telkens?

11 oktober 2021 om 22:51

Zijn voorzetten leverden geen enkel gevaar op. Dat komt omdat de verdediging steeds al in formatie stond. En dat komt weer omdat wanneer Blind mee opkomt het erg langzaam gaat. Hij moet gewoon centraal spelen of reserve back zijn.

11 oktober 2021 om 22:52

Ja en van Dumfries 0 aangekomen, dat is wel lastig in zo'n volle 16 zonder echte nummer 9 ook. Voorzetten zijn niet de oplossing in deze formatie tegen zo'n tegenstander. Dumfries speelde prima vandaag en pakte zijn goaltje mee, Blind speelde ook prima. Waarom kunnen mensen het toch nooit laten om op basis van clubvoorkeur mensen neer te halen?

11 oktober 2021 om 22:55

Is ook wel moeilijk een voorzet binnen te knikken van iemand die je niet kunt zien

11 oktober 2021 om 23:03

Mwa bij jou is het wel een beetje een terugkerend fenomeen hoor LuisSini En klopt, die voorzetten hadden weinig zin vandaag, maar dat is niet het enige wat Blind gedaan heeft natuurlijk, zo zwart-wit is het niet. Qua dieptepasses is Blind bijv. weer ruim in het voordeel. Ik vond Dumfries vandaag overigens ook beter spelen dan Daley hoor, daar niet van. Maar "een wereld van verschil" vind ik overdreven, afgelopen vrijdag tegen Letland was het precies andersom namelijk, toen speelde Blind weer beter dan Dumfries.

11 oktober 2021 om 22:50

Haha wat een flauwekul. Tegen die soort tegenstanders is Dumfries zo nutteloos.

Het enige wat hij deed was of de bal terugspelen naar het middenveld of een voorzet tegen zijn tegenstander aan trappen. Hij is zo zwak in de kleine ruimte.

Blind is tenminste in staat om ook nog iets met zijn rechterbeen te doen of de spits eens een keer in te spelen.

Niet dat ik Blind een geweldige linksback vind hoor, maar in dit soort wedstrijden voegt hij een stuk meer toe dan Dumfries. .

11 oktober 2021 om 22:55

Blind is in mijn ogen ook geen back. Hij kan belangrijk zijn met zijn inzicht en ballen tussen de linies, maar je ziet toch liever een back met snelheid die over de buitenspeler heen kan denderen. We moeten hopen dat rensch of wijndal zich goed ontwikkelen, want op dit moment zijn ze nog niet beter. Malacia zit er nou bij als reserve, maar die zie ik het niveau nooit halen.

11 oktober 2021 om 22:56

Ik vond Dumfries erg matig eerlijk gezegd. Tegen dit soort tegenstanders moet je gewoon een aanvaller of middenvelder met een goede techniek opstellen op zo'n positie. Als het zo druk is voorin heb je niets aan Dumfries.

11 oktober 2021 om 23:07

Dan zie je ook weer die Danny Blind langs het veld lopen. Vind het nog steeds bizar dat een man die ons zowel voor de EK als de WK kwalificatie zo erg voor schut zette met 2x een 4e plek in de EK en WK kwalificatie, gewoon nog bij Oranje mag rondlopen..

12 oktober 2021 om 07:20

Onzin. Ik ben totaal geen blind fan, maar hij kwam juist vandaag heel vaak op en veel voorzetten. Dumfries was juist echt matig, net als de hele rechter flank.

12 oktober 2021 om 08:01

De enige echte dissonant was Wijnaldum weer. Blind onzichtbaar, dan heb je blijkbaar niet goed gekeken. Dat hij het anders invult dan Dumfries is duidelijk. Blind speelt bijna alles bij Van Gaal, die weet het echt wel beter…

Danjuma standaard basis. De beste linksbuiten die we op dit moment hebben

11 oktober 2021 om 22:43

Nou Noa Lang heeft me ook zeer zeker positief verrast!

11 oktober 2021 om 22:55

Eens! Had op basis van prestaties bij de club al de voorkeur moeten krijgen boven Gakpo, hetzelfde geldt voor Lang. Hij is een echte vleugelflitser, wat een explosiviteit. Lang is wat meer een spelmaker op de vleugel. Allebei leuk om naar te kijken maar Danjuma is toch het gevaarlijkst van allemaal

11 oktober 2021 om 22:58

Gakpo vind ik iets beter dan Lang op links. Lang zwerft me te veel, maar misschien tegen een sterkere ploeg als er wat meer ruimte is dat hij beter tot zn recht komt.

11 oktober 2021 om 22:58

Momenteel veel opties op links. Ik zie ook graag dat Malen meer kansen krijgt op rechts. Met zijn snelheid kan hij denk ik voor meer dreiging zorgen dan Berghuis.

12 oktober 2021 om 07:25

Zeker. En ik vond memphis als nr 10 vandaag ook lekker spelen. Strooide met passes, lopjes en chipies. kwamen door de drukte niet allemaal aan helaas. Volgens van gaal is het aantal meters die depay maakt ook ongelovelijk veel. De meeste van alle spitsen waar hij mee gewerkt heeft volgens van gaal. Zou hij dan gini kunnen gaan vervangen als nr10?

11 oktober 2021 om 23:14

Ik vind deze wedstrijd met tegenstander niet goed genoeg om daar over te oordelen. Wel zou ik hem er vanaf nu bijhouden en zodoende de druk op de andere buitenspelers opvoeren. Geeft gelijk ook de spelers die op de bank belanden de kans om na te denken over hun carrière keuzes, kies je voor geld, sportief succes of als je echt goed bent beide.

12 oktober 2021 om 08:49



Ik oordeel ook niet op basis van zijn wedstrijd tegen Gibraltar, maar roep al sinds zijn goede prestaties bij Brugge en Bournemouth dat hij een plek verdient. Niet perse als basisspeler, maar gewoon wat vaker bij de (voor)selectie. Hij heeft ook de kwaliteiten om als invaller wat te forceren met zijn power, snelheid en onvoorspelbaarheid. Blij dat hij (na Frankrijk en Belgiã«) zijn kans weer krijgt.

12 oktober 2021 om 00:52

Sorry, maar nee. Vind Gakpo echt veel beter. Op 1 wedstrijd oranje kun je Danjuma niet beoordelen. Hij is goed bij heel direct spel, zoals bij zijn cluppie. De laatste paar maanden. Maar Gakpo creëert veel meer zelf, gaat veel meer dreiging van uit.

12 oktober 2021 om 06:32

Ik hou ook van gakpo.. maar meer dreiging dan danjuma ?? Dat moet een grap zijn. In die 25 min dat hij heeft gespeeld zie je al dat hij van alle aanvallers die we hebben (behalve Memphis dan) het meeste dreiging heeft. Hij zoekt de 1 tegen 1 echt snel op.Ps ik zou lang trouwens weleens op de 10 positie willen zien.En Voorin danjuma Memphis malen

Met Danjuma - Malen - Lang zitten we de komende jaren goed! Toch een hele talentvolle selectie heeft Oranje. Beloofd wel wat voor de toekomst!

11 oktober 2021 om 22:42

Lang heeft op rechts helemaal niks laten zien dus de eerste de beste die dat wel doet speelt hem eruit.

11 oktober 2021 om 22:44

Is ook logisch toch? Danjuma zou op rechts ook minder voorspelbaar zijn. Lang en Danjuma komen vanaf links het beste tot hun recht. Op rechts is het gewoon erg karig met alleen Berghuis.

11 oktober 2021 om 23:22

Ik zeg ook niet dat het niet logisch was... Ik zeg dat Berghuis het vandaag beter deed op rechts dan Lang op rechts.

11 oktober 2021 om 23:40

Lang had dan ook een kwartiertje op rechts. Berghuis een uur.

11 oktober 2021 om 23:46

Dik een half uur bedoel je en liet letterlijk geen 1 keer wat zien.

12 oktober 2021 om 00:16

Dik een half uur? Danjuma kwam erin in minuut 60 en Lang ging eruit in minuut 78. Daartussen nog een corner of 5, die keeper die een kramp kreeg en een goal. Een kwartiertje dus.

12 oktober 2021 om 01:07

Ik vond Malen op rechts niet eens heel verkeerd, gaf echt een aantal prima voorzetten en maakte een keurige goal. Misschien oprecht een optie voor rechtsvoor? Lekker laten concurreren met Lang en Berghuis? Danjuma lijkt me op links eerste keus nu, met Gakpo en Lang daarachter.

12 oktober 2021 om 02:02

hij bedoelt vast de 30 min vs Letland. een half uurtje dus.

12 oktober 2021 om 12:48

Ah die 30 minuten waarin Lang rechtstreeks betrokken is bij de twee grootste kansen van de wedstrijd dat laatste half uur?

Heerlijke wedstrijd zeg vooral genoten van memphis. MOTM voor mij danjuma mag van mij vaker worden opgesteld wat een speler is dat zeg

11 oktober 2021 om 22:40

Ik vond Memphis echt verre van geweldig spelen. Wel 2 goals en 2 assists natuurlijk.Danjuma viel wel heel leuk in, word dringen geblazen aan die linker kant.

11 oktober 2021 om 22:43

@burwatti Memphis was gruwlijk broer danjuma mag van mij de volgende keer gewoon starten als basisspeler. Genoot echt van hem

11 oktober 2021 om 22:43

@burwatti Memphis 2 goals, 2 assists en 1 voor-assist. Hoezo niet de allerbelangrijkste speler van NL? Misschien omdat hij vanuit de verkeerde jeugdopleiding komt?

11 oktober 2021 om 22:46

Haha krijg je dat gemiep weer, ik ben gewoon fan van Memphis, verwacht alleen altijd net ff wat meer van spelers zoals hij.

Acties zoals in de eerste helft waarmee hij met die “akka” door die verdediging kwam, dat soort dingen wil je veel meer zien tegen een zwakke verdediging van Gibraltar.

Misschien was ik iets te flauw om het niet geweldig te noemen haha 😅

11 oktober 2021 om 22:46

Penalty 2de pas gescoord
Gratis goal van klaassen gekregen
Corner assist
1 goeie assist

11 oktober 2021 om 22:46

Dat mensen nog negatief kunnen blijven praten over Memphis, begrijp het echt werkelijk waar niet.

11 oktober 2021 om 22:47

Hoezo "verre van"? Bijna letterlijk bij elke van de zes doelpunten betrokken en weer een aantal mooie acties gezien.

11 oktober 2021 om 23:07

Corner is geen goede assist? Wat een lachertje is dit zeg. ‘Gratis goal gekregen’ moet er toch gewoon staan die intikker tellen toch ook als een goal.

11 oktober 2021 om 23:23

@aguerooo na wedstrijden als vandaag niet, dan is hij gewoon de belangrijkste man op het veld, maar wanneer hij zijn dag niet heeft, wat mijns inziens te vaak gebeurt, heeft hij dezelfde sterallures maar presteert hij niks. Ik ben er heilig van overtuigd dat het team hem dan beter kwijt dan rijk is. Maar vandaag niks op hem aan te merken

12 oktober 2021 om 07:23

Danjuma was gruwelijk bedoel je... memphis speelde eigenlijk gewoon weer als memphis.. zoals gijppie altijd zegt het ziet er zo vermoeiend uit. Hij kan zoveel vaker voor de simpele oplossing kiezen. Maar hij heeft rendement dus het is helemaal prima

Hoogtepunt: Arnaut Danjuma Groeneveld, dieptepunt: uitfluiten Berghuis. Voor de rest een prima pot, genoten van mooie acties, combinaties en goals. Wat een beest is Memphis, voor mij de man van de wedstrijd.

Memphis MotM en Danjuma viel uitstekend in. De rest een voldoende op Frenkie na wat ik de grote dissonant vond en Wijnaldum speelde ook niet heel best

11 oktober 2021 om 22:49

@LuisSimi Blind was niet best idd maar verdient nog wel een magere voldoende imo. Frenkie en Wijnaldum vond ik echt nog een heel stuk slechter spelen

11 oktober 2021 om 23:05

Frenkie lijkt aanvallend weinig te brengen. Misschien is hij ook meer een verdedigende type, echter mag je wel meer verwachten van hem met de kwaliteiten die hij heeft.

11 oktober 2021 om 23:48

Los daarvan heeft De Jong het momenteel ook gewoon niet. Die zit duidelijk even in een mindere fase.

11 oktober 2021 om 22:46

Frenkie was inderdaad weer eens postbode voetballer en heb hem hooguit maar 2 keer een gedurfde bal naar voren zien spelen. Wijnaldum vond ik vandaag prima maar zijn afwerking was zeer matig, duidelijk niet in vorm.

11 oktober 2021 om 22:50

Wijnaldum viel me ook tegen. Eigenlijk zijn Frenkie en Wijnaldum ook waterdragers en nu moeten ze opeens het spel maken. Misschien pakken we ze ook wel te hard aan

12 oktober 2021 om 00:48

Wijnaldum voldoende dan? Waarom? Die heeft net zo weinig als Frenkie laten zien, zo niet minder..

Wat een speler Danjuma had al hoge verwachtingen van hem, hij maakt het ook meer dan waard. Als ik Louis was zou ik hem op de linksbuiten zetten en voor Noa een andere positie zoeken. Probleem met Noa is dat hij eigenlijk een beetje hetzelfde speelt als Depay en ook vrijheid nodig hebt, waardoor zij soms in elkaars ruimte lopen. Misschien Noa een keer op de nummer 10 positie uitproberen.

Danjuma mag er vaker bij zitten. Verder iets te vaak de wave gezien

Nou we hebben de linksbuiten van Oranje gevonden, Danjuma. Zelden iemand zo dronken gespeeld zien worden als die timmerman daar op rechtsback. Lang doet het ook leuk, das meer een type Memphis die zwerft. Ik zou voor Danjuma links en Berghuis rechts gaan. Zowel Frenkie als Wijnaldum speelden overigens echt een drol van een wedstrijd.

Danjuma voor altijd laten staan..wat een openbaring was ie

11 oktober 2021 om 23:56

Tegen de lammen en de blinden die al zwaar vermoeid waren. Laten we niet overdrijven en niet te veel waarde aan deze pot hechten. Hij mag er voortaan wel bij blijven. Neem dan maar een keepertje minder mee.

Walsen is wel heel overdreven. Met een wat hoger tempo maak je er 10 of 12. Wat meer schieten van afstand kan ook geen kwaad. Al met al een matig potje.

Lang en Danjuma zijn wel echt een lust voor het oog op de flanken. Wat waren ze beide goed zeg. Enige jammere is dat ze beide op links het best tot hun recht komen en daar hebben we er heel veel van. Memphis ook weer betrokken bij 4 goals. Wat een fenomeen is het toch. Qatar is echt in handbereik!

Vond toen Lang naar rechts ging - nadat Berghuis eruit ging - het spel minder worden. Noa brengt veel creativiteit aan de linkerkant. De klik links is ook beter dan op rechts.

11 oktober 2021 om 22:43

Is ook gewoon zo. Lang en Danjuma zijn beide op links het beste. Op rechts is het gewoon zo karig bij Oranje helaas.

11 oktober 2021 om 22:58

Hopelijk gaan Stengs of Ihattaren zich nog flink doorontwikkelen, anders wordt het wel erg armoedig na Berghuis.

11 oktober 2021 om 23:31

Ik denk dat het nog geen eens aan Berghuis ligt, maar eerder aan Dumfries. Toen Lang naar rechts verhuisde gaf hij een aantal keren aan waar de bal heen moest en dan geeft Dumfries hem niet of loopt hij in de weg. Liep op links met Blind echt een stuk beter.

11 oktober 2021 om 22:44

Meer creativiteit dan danjuma? Danjuma bracht echt veel meer creativitiet

11 oktober 2021 om 22:50

Jij bedoelt met creativiteit rennen en dan er met een dribbel langs gaan creativiteit? Spel tactisch was het met Lang gewoon veel creatiever. De combinaties die Lang maakt zijn echt om te smullen. Ik heb Danjuma niet echt combinaties zien maken. Wel mooie dribbels. Daarnaast werd er met het eruit halen van Berghuis ook echt al het spel op rechts eruit gehaald.

11 oktober 2021 om 22:54

Ze brengen idd beide een ander soort creativiteit. Maar ik denk dat in ieders eigen creativiteit bracht danjuma meer. Alleen jammer dat die voorzetten niet binnen werden gelopen.

11 oktober 2021 om 23:19

@Ajaxmind Danjuma liet gewoon meer zien. Passeerbewegingen linksom en rechtsom, was explosiever en minder voorspelbaar dan Lang en maakte een knappe goal. Als je dat alleen rennen noemt terwijl hij uit stilstand zijn man passeerde praat je maar wat.

Prima pot van Nederland. Echt genoten van Danjuma, meer van hem alsjeblieft. Verder wil ik voetbalzone en een handje vol Feyenoordsupporters bedanken voor het verzieken van mijn avond. Uitfluiten tijdens Oranje is in mijn optiek not-done. Schaam u. Dat VZ dan weer clickbaitgeil is en er TIJDENS de wedstrijd al een artikel over moet plaatsen maakt het voor mij allemaal nog minder fraai. Anyhow, op naar de volgende pot!

11 oktober 2021 om 23:09

Geen cijfer zou ik zeggen. Niet genoeg in actie geweest voor beoordeling.

Ik denk dat we op LV met z'n allen er wel uit zijn wie daar moet staan toch?? Mijn hemel wat een energie straalt Danjuma uit, heb genoten van hem in de tweede helft. Prima uitslag, Memphis weer ontzettend belangrijk vandaag maar het blijft maar Gibraltar, zo'n uitslag kun je dan wel verwachten. Kan alleen maar een onvoldoende aan Frenkie en Wijnaldum geven, toen Frenkie werd gewisseld zat er eindelijk snelheid in het spel, werd tijd.

11 oktober 2021 om 23:02

Was jij niet degene die zeurde dat we hem niet in Oranje moesten praten toch wel terug gekomen op je woorden zo te zien.

11 oktober 2021 om 23:36

Nee, dat was ik niet. Leuk geprobeerd wel. Of je hebt het helemaal verkeerd gelezen Ik zei namelijk dat het goed was dat hij werd opgeroepen.

Danjuma komt erin en Memphis ziet er gelijk uit als een schooljongen. Het is maar Gibraltar en toch zie je dat deze man fantastische kwaliteiten heeft. Zo onvoorspelbaar en explosief in de dribbel. Na types als Promes en Bergwijn hebben we nu eindelijk dit. Iemand die het constant doet

12 oktober 2021 om 01:00

Hou op joh. 1 wedstrijd tegen gibraltar? Kwart seizoen in spanje? Laat hem zichzelf eerst maar echt bewijzen.

Hoeveel procent balbezit moet een land hebben tegen een landje als bijv. Gibraltar willen ze dit soort wedstrijden schrappen uit de kwalificatie-kalender? Kost tijd, voorbereiding en energie en je kijkt naar niks. Wellicht moeten dit soort dwerglandjes een pre-kwalificatie spelen? Ooit bij dwerg-denkend orgaan UEFA iopgekomen dit idee?

Blijf Berghuis in Oranje toch een zwaktebod vinden. Is een zeer goede eredivisie speler met zijn kwaliteiten maar daar houdt het ook op. Heeft in die 32(!) interlands echt maar sporadisch overtuigd. Met Lang, Malen, Gakpo, Danjuma en Bergwijn heb je echt betere alternatieven op de vleugel. Alleen ziet Louis helaas het liefst een echte rechtsbuiten.

5-0 is verder natuurlijk prima! Nog twee finales

11 oktober 2021 om 22:48

Haha, had je de laatste goal gemist van Malen? Het is 6-0 geworden

Dat zo'n Gibraltar dit maar blijft doen... Als het meezit win je eens in het jaar van een Liechtenstein, Andorra of Faeröer Eilanden. Verder ben je kanonvoer voor ieder land met een fatsoenlijke profclub. Met alle respect, maar Gibraltar zou in Engeland niet meekunnen op het vierde niveau. En in Nederland verliezen van Spakenburg en Harkemase Boys. Je kan ze niks kwalijk nemen, want het is zo'n klein land waar de lokale timmerman in het veld staat. Maar dit heeft toch niks op dit niveau te zoeken? "maar" 6-0 winnen van zo'n flutteam is bijna nog een wanprestatie...

11 oktober 2021 om 22:50

Toch heerlijk man, snoep reisjes naar landen waar ze anders nooit zouden komen.
Met hun hobby betaald, tegen wereldsterren spelen in prachtige stadions, ik snap ze wel!

11 oktober 2021 om 23:30

Gibraltar heeft maar 2x dikker verloren dan dit

12 oktober 2021 om 01:03

Hoezo niet? Elk land heeft het recht zich te kwalificeren voor een wk. Jammer als het niet lukt, maar heerlijk om te proberen.

Las mensen die supporters Berhius uitfloten een stadionverbod wilde geven, maar als we dan toch sv’s aan het uitdelen zijn dan graag iedere supporters met een bordje “mag ik je shirt” ...das vind ik mateloos irritant

11 oktober 2021 om 22:53

Een stadionverbod om uitfluiten gaat niet ver genoeg. 5 jaar cel en mond dicht nieten.

De 2e helft zonder Frenkie ( sorry niet populaire mening ) ging zoveel sneller, je kreeg nu wel 10 kansen in 5 minuten. Elke dribbel naar voren, 1 tweetjes en schoten. En de nieuwelingen lieten zich gelden!

11 oktober 2021 om 23:20

Vind je het gek die gasten raken ook een keer op die kunnen geen 90 min geconcentreerd verdedigen.. maar blijkbaar heb je geen verstand van

12 oktober 2021 om 00:09

Ok kijk de wedstrijd terug, volgens mij kwam er niks van Frenkie aan en alles wat aan kwam ging naar een speler naast hem. Blijkbaar heb ik er geen verstand van

Wat een trieste bende hier op voetbalzone ik ben er klaar mee bah.. frenkie depay en Wijnaldum heel de wedstrijd afzeiken wees blij dat wij zulke toppers hebben, op het Wk is het precies het zelfde andere landen zijn trots op hun spelers behalve wij. Wat een trieste figuren zitten hier

11 oktober 2021 om 22:57

Dat is helaas iets Nederlands. Dat zie je niet alleen met voetbal maar ook in het dagelijks leven terug.

11 oktober 2021 om 23:09

Bijvoorbeeld berghuis uitfluiten hoe triest kan je zijn Nederland helemaal oranje nou bij deze niet

12 oktober 2021 om 00:10

Nooit een kwaad woord over Memphis, ik vind hem altijd een voldoende.

Lang de volgende keer op de positie van Klaassen proberen, en Danjuma op links. En Klaassen op positie Wijnaldum. Op rechts niet veel mogelijkheden, had gehoopt dat Lang daar wat gevaar kon stichtten

11 oktober 2021 om 23:04

Hij stond er niet zo lang natuurlijk. Bij zijn vorige invalbeurt creëerde hij daar wel gewoon kansen.

Sorry maar vind 6-0 dramatisch minsten 10-0 moet je van een zwakker amateurs winnen. Frenkie was echt slecht, zelfs tegen Gribaltar weet hij niet te floreren.

11 oktober 2021 om 23:26

Heb jij iets tegen Frenkie ? Elke keer met je gezeik over Frenkie.. ? voetbal is een team sport winnen en verliezen doe je met z’n alle als je minder in vorm bent zoals Frenkie hoeft niet gelijk kapot te maken

11 oktober 2021 om 23:31

Hoe vaak heeft Gibraltar met 10-0 of meer verloren Aqua1? Ik zal je het antwoord geven, 0 keer! 6-0 is dikke prima.

11 oktober 2021 om 23:46

Nog nooit in de historie 10 goals tegen gehad Gibraltar, maar volgens Aqua1 moet je minstens met 10-0 winnen.. Was jij niet ook degene die zei dat alles onder de 6-0 dramatisch was bij Ajax - Besiktas? Je bent de realiteit stevig kwijt denk ik gozert

De pas van Lang op Klaassen gegeven met zijn r. buitenkant waaruit uiteindelijk memphis scoort: wereldklasse!

12 oktober 2021 om 01:06

Mwah, heb ik ook wel paar keer gedaan, alleen dan op 1ste klasse reserve niveau. Waarom dan wereldklasse? Omdat dit op tv komt?

Goeie wedstrijd, maar om naar 1 wedstrijd gelijk te zeggen dat Danjuma en Lang in de basis moeten? Als ik de reactie zo lees denk ik dat niet iedereen door heeft dat we tegen Gibraltar hebben gespeeld. Een Gakpo zou ook zijn directe tegenstander van Gibraltar kapot spelen. Goede match, maar wil beide ook wel eens zien tegen een groter land.

Hier valt niks over te zeggen, dit zijn semi-profs waarvan de all time topscorer 3 goals heeft. Danjuma beoordeel ik liever op zijn prestaties bij Villarreal en die zijn vooralsnog erg goed. Een Nations League is daarom wel een goede uitkomst, oefenwedstrijden met een officieel randje op een hoog niveau (hebben we ook wel gezien in de halve finale en finale). Danjuma en Lang moet in zo'n wedstrijd een kans krijgen. Of allicht tegen Noorwegen als het dan beslist is. Maar goed spelen tegen Gibraltar, tja, Van Dijk liep ook als verkapte schaduwspits rond omdat het kon.

Iedereen heeft het over Danjuma en Lang. Prima , maar laten we het ook even over de mindere vooral gevestigde namen hebben. Blind is als hij geen beslissende voorzet kan geven grauwe middelmaat als middenvelder en zwaar onder het niveau als verdediger. Iedere aanval van de tegenpartij waar Blind als verdediger staat is billen knijpen. En dan Wijnaldum. Speelt niet bij PSG en speelt knudde bij Oranje. Komt handelingsnelheid te kort en maakt ook verdedigend zwakke indruk. Daarnaast maak ik me zorgen over van Dijk. Vind hem niet meer zo onaantastbaar als voor zijn blessure. En dan praat ik over de laatste 3 interlands.

12 oktober 2021 om 09:35

Het probleem van Wijnaldum en Frenkie is dat het dienende spelers zijn en in hun rol bij Oranje moeten ze opeens bepalend zijn maar dat kunnen ze helemaal niet. Dan ziet het er ook al heel snel slecht uit want ze zien beiden de oplossing naar voren niet dus dan krijg je allemaal tikkies breed en terug en vertragen ze enorm het spel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren