Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Vaart blijft zich ergeren: ‘Hij heeft iets wat niemand bij Ajax heeft’

Laatste update:

Rafael van der Vaart had meer verwacht van Steven Berghuis in de rol als nummer tien van Ajax. De van Feyenoord overgekomen aanvaller was zaterdag in het uitduel met PEC Zwolle (0-2 winst) de vervanger van de geblesseerde Davy Klaassen, waardoor de nieuweling, Antony, Dusan Tadic en Sébastien Haller voor het eerst dit seizoen gezamenlijk aan het startsignaal verschenen. Hoewel Berghuis goed was voor twee assists in Overijssel, had Van der Vaart toch zo zijn bedenkingen.

Van der Vaart kreeg zondagavond bij Studio Voetbal de vraag hoe hij Berghuis op tien vond spelen tegen PEC. “Mwah, mwah”, antwoordde de oud-speler van Ajax. “Hij wordt ook niet geholpen. Het ligt op de eerste plaats aan jezelf. Ik denk dat zijn karakter bij Feyenoord anders was dan nu bij Ajax. Ik heb het al vanaf het begin gezegd, maar Berghuis wordt echt overgeslagen bij Ajax. Dat irriteert me een beetje, omdat hij in mijn ogen de meest creatieve speler van Ajax is.”

De NOS liet vervolgens beelden zien waarop onder anderen David Neres en Noussair Mazraoui zaterdag meermaals voor een andere oplossing kozen, terwijl Berghuis er ogenschijnlijk beter voor stond. “Misschien ben ik wel te veel aan het zoeken, maar als hij speelt moet hij eigenlijk heel veel ballen krijgen. Van twintig mogelijke ballen krijgt hij er wellicht maar vijf. Dat is het probleem. Berghuis mag ook geen vrije trappen nemen. Zaterdag mocht hij wel een corner nemen en was hij goed voor twee assists.”

Ibrahim Afellay vindt Berghuis ‘nog te nederig’. “Rafael merkt terecht op dat hij in potentie de meest creatieve speler van Ajax is. Als je hem de bal geeft, doet hij er over het algemeen wel iets goeds mee. Je mist gewoon dat gif, dat hij zegt: ‘De bal hier’.” Van der Vaart is niet iemand die vindt dat een nieuweling tijd nodig heeft bij een andere club. “Als je nieuw bent bij een club moet je een statement maken. Dat je aangeeft dat je in dit en dat het beste bent. En dan moet je het laten zien”, stelde de oud-middenvelder, die uitbeeldde dat de Berghuis van Feyenoord met veel meer misbaar zou hebben aangegeven dat de bal naar hem had gemoeten. “Dat irriteert mij”, herhaalde de analyticus.

“Ze hebben het over Antony, Neres en Mohamed Daramy. Dat is prima, maar niemand kan wat Berghuis kan. Dat is dat linkerbeen, die beslissende steekbal of die voorzet geven. Antony is één-tegen-één en Neres ook van hetzelfde, maar niemand kan wat Berghuis kan. Alleen hij laat het een beetje gebeuren en zijn medespelers helpen hem ook niet. Dat irriteert me.” Freek Jansen van Voetbal International merkte op dat iedereen bij Ajax om de bal vraagt, niet alleen Berghuis. Van der Vaart: “Je haalt iemand van Feyenoord, dat is niet niks, laten we eerlijk zijn. Voor veel geld en dan is het zo van: ‘Doe maar mee, we zien wel’.”

“Ik denk dat ze Berghuis voor vijftien miljoen euro niet hadden gehaald”, wees Jansen op het verschil in aankoopprijs tussen Berghuis en Antony. “Het was gewoon een koopje voor Ajax en ze gingen ervan uit dat ze Neres zouden gaan verkopen”, benadrukte de journalist, die erop wees dat het qua basisplek op rechts tussen Antony en Berghuis gaat. Van der Vaart: “Ik zou altijd voor Berghuis kiezen. Hij heeft iets wat niemand heeft. Bij het Nederlands elftal ook. Twee, drie ballen waardoor Oranje een doelpunt maakt. Dat doet ook niemand bij Oranje. Louis van Gaal stelt hem niets voor niets op.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Klinkt eerder alsof hij het over Zidane heeft ofzo. Berghuis is een prima speler, maar bij Ajax moeten helemaal niet alle ballen naar hem

13 september 2021 om 00:57

Berghuis is gewoon een hele creatieve speler. Wordt enorm onderschat. De passes die hij kan geven, kunnen er echt maar weinig.

13 september 2021 om 02:52

Van der Vaart vindt Berghuis een goede speler omdat Berghuis hetzelfde type speler is als van der Vaart zelf was. Van der Vaart is de slechtste analist op de Nederlandse televisie. Elke analyse komt neer op: ze hebben een creatieve nummer 10 nodig.( Want dat was hijzelf ook) Van der Vaart heeft alleen niet gezien dat het Europese topvoetbal veel veranderd is en je er niet meer komt bij de absolute top met alleen een goede pass en goede trap. Dat was vooral vorige week goed zichtbaar toen hij op zijn pik getrapt was omdat er iemand durfte te beweren dat het niveau nu hoger is dan toen van der Vaart nog zelf voetbalde.

13 september 2021 om 03:43

Ja, volledig met je eens, al vind ik het wel een leuke analist verder. Als Van der Vaart nu zou voetballen, zou dat net als Ziyech aan de buitenkant zijn. En voor die positie had hij niet de bereidheid gehad denk ik, dus was hij waarschijnlijk niet aan spelen gekomen bij een club van het niveau Spurs. Als er ergens een wereldverdediger staat die in de opbouw niet zo goed is, zegt Van der Vaart weer: 'Die kan er geen kloten van'

13 september 2021 om 07:11

@manolevje: heb je toevallig het artikel dit weekend van de Correspondent gelezen? Daarin staat vrijwel exact dezelfde boodschap als in jouw post. Mocht je het niet gelezen hebben dan raad ik het je alsnog aan.

13 september 2021 om 07:32

De ego van van de Vaart is redelijk groot ja, daar knal je snel tegen op.
Op zich luister ik ook wel graag naar hem, hij is best grappig. Gister was hij echter alleen maar kwats aan het verkopen. Sprak zichzelf tegen, wist zichzelf niet goed uit te drukken. Zeer negatief over Psv, waar hij vaker negatief over is en dan hoor ik een Ajacied praten die niet objectief is.
Edit: was eigenlijk de bedoeling om op je onderstaande post te reageren. Foutje, excuus.

13 september 2021 om 08:46

Sterker nog, in ze laatste Ajax fase werd hij volgens mij al vaak op de vleugels gebruikt.

13 september 2021 om 11:43

Ik vind Van der Vaart vermakelijk. Hij staat voor de romantici onder ons en dat maakt dat hij vaak de extremen opzoekt waarmee ik het ook niet altijd eens ben. Dat het voetbal inmiddels is geevolueerd staat inderdaad buiten kijf. Om hem echter gelijk weg te zetten als slechtste analiticus in een land waarin mensen als Ruud Gullit, Jeroen Elshof, Jan Roelfs, Pierre van Hooijdonk en Mario Been vanuit eenzelfde rol een mening mogen ventileren is natuurlijk belachelijk. Bovendien ben je zelf ook niet vies van overdrijving: Berghuis en Van der Vaart ‘hetzelfde type speler’ noemen… ik weet niet wanneer ik voor het laatst grotere onzin heb gehoord.

13 september 2021 om 12:43

Vd Vaart was niet negatief over PSV, integendeel, hij schatte PSV zelfs in de breedte veek sterker in als vorig seizoen. Hij is bezorgd om "zijn Ajax" en de titelkansen

13 september 2021 om 12:07

Nee hoor. Het klinkt alsof ze het over Ziyech hebben. Ik vind het jammer dat Berghuis naar Ajax is gegaan, maar kan daar nog wel doorheen kijken en eerlijk toegeven dat het linkerbeen van Berghuis en zijn manier van spelen nagenoeg van hetzelfde nivo als Ziyech is en dat zeg ik al jaren maar werd daarvoor altijd uitgelachen door Ajax supporters.

13 september 2021 om 12:29

Misschien, maar Ajax is ook geen Real Madrid. Berghuis kan best belangrijk zijn voor dit Ajax mits hij zich over z'n mentale blokkade heen zet.

Sprak v/d Vaart ook zo over Berghuis toen hij bij Feyenoord speelde?

13 september 2021 om 01:00

Nee nooit gehoord, maar kijk het programma nooit. Maar wat een gezemel over Berghuis. Die jongen doet bij Ajax gewoon zijn ding. Laat lekker gaan

13 september 2021 om 01:07

Nee, want daar kreeg berghuis toch ook alle ballen. Dus zou het vreemd zijn als hij dit in zijn feyenoord tijd zou zeggen

13 september 2021 om 01:32

Van der Vaart was ook lovend over Berghuis toen hij bij Feyenoord speelde, ja. Kan hem nooit echt op partijdigheid betrappen daarin. Wat ik wel vermoeiend vind is dat hij iedereen die links en creatief is op een voetstuk zet. En spelers zonder fluwelen techniek kunnen er meteen 'geen kloten' van. Misschien ligt het aan mij, maar het komt over als een indirecte vorm van zelfverheerlijking. Alsof hij iedereen constant met zichzelf aan het vergelijken is. Wat ik jammer vind, want verder is het hartstikke leuk om naar hem te luisteren

13 september 2021 om 07:22

Nee, maar kreeg Berghuis net zo veel belangstelling in de media toen hij nog bij Feyenoord voetbalde? Ik denk dat vanaf de zomer net zoveel artikelen over Berghuis zijn verschenen als in al zijn voetbaljaren daarvoor.

13 september 2021 om 09:47

Redondo, zeker wel. Hij was daar de grote man, kreeg zowel de aandacht als hij het goed deed als wanneer hij het slecht deed. Of als hij iets opvallends zei in een interview, zoals toen Kraaij jr. hem vroeg of hij wel hard genoeg werkte. Altijd aandacht genoeg voor Berghuis. Ook toen hij eindelijk een beetje door begon te breken in oranje.

13 september 2021 om 15:12

Jawel Redondo. Er waren echt héél veel artikelen over Berghuis vorig jaar. Zeker niet minder dan nu. Wel opvallend is dat toen de helft van de reacties over zijn gedrag ging. Nu heeft vrijwel niemand het daar over

Daar zit wel wat in maar ik denk dat Berghuis niet denkt dat hij het mannetje is bij ajax, wat hij bij feyenoord wel was en dat siert hem wel

13 september 2021 om 01:02

Dat jij hem de sterspeler van ajax noemt, zegt ook genoeg. Dan zou ik eerder tadic zeggen. Ik denk wel dat berghuis beter gebruikt kan worden (wat vdv ook zegt), maar een sterspeler is het zeker (nog) niet bij ajax. Ook qua speeltijd

13 september 2021 om 01:22

Iemand die niet eens onbetwiste basisspeler is sterspeler van een elftal noemen zegt genoeg.

13 september 2021 om 06:18

Jij zegt dat en verder niemand. Ajacieden vinden Anthony beter op rechts en Klaassen beter op 10. Hij was de sterspeler bij Feyenoord maar in Amsterdam is hij een waterdrager. Een speler die Marc voor de breedte heeft gehaald met wat kleingeld dat ie over had

13 september 2021 om 06:55

Och och och. Voelde vast goed om die laatste zin te typen nietwaar? Voor een waterdrager speelt hij redelijk veel nietwaar?

13 september 2021 om 07:28

Dit is weer zo typisch he, Berghuis meteen weer een waterdrager noemen. De arrogantie spat er vanaf bij sommigen hier.

13 september 2021 om 07:50

Inderdaad.
Op nummer 10 is hij niet goed genoeg.berghuis kan zich niet orienteren als er te veel spelers om hem heen staan.
Als rechtsbuiten is hij goed,maar Anthony kan een mannetje passeren en berghuis niet.
Hij heeft een sterke linker,maar dat weet iedereen.en daarom wordt zijn linker goed verdedigd.

13 september 2021 om 11:11

@Teesboer, er is precies 1 persoon die dat zegt en jij hebt het meteen over "sommigen" en "arrogantie". Je bent altijd negatief over Ajax en zag waarschijnlijk je kans schoon toen je dit las, maar het feit is dat er maar 1 persoon dit schrijft.

13 september 2021 om 12:49

Nee ik ben het wel met Teesboer eens. Als je dediversecomments leest, lijkt er geen maat te staan op Ajax. Daar zegt hij terecht iets over.

13 september 2021 om 13:07

@ Die Knappen, "geen maat op Ajax te staan"?? Knap staaltje creatief lezen maak jij ervan. Over het algemeen heb ik nergens gelezen dat wij Ajacieden beweren dat Berghuis een waterdrager is. Dat 1 persoon dat nu wel doet komt voor zijn conto, niet voor die van alle Ajacieden, zo simpel is het

13 september 2021 om 13:37

Dit is niet op basis van 1 uitspraak, maar op basis van vele hier. "Sommigen" staat misschien wel voor 2 of 3 personen, dan klopt mijn reactie dus gewoon.

13 september 2021 om 09:52

Hij was de sterspeler bij Feyenoord, dus jouw statement zou vooral iets over Feyenoord zeggen dan.

Berghuis is gewoon een goede speler, zoals Ajax er meer heeft. Hij is prima begonnen met een goede instelling en veel assists. De goals komen ook nog wel. Elke speler moet even wennen bij een nieuwe club, en Berghuis is beter begonnen dan pakweg een Neres.

Wat was Rafael vervelend tijdens de uitzending.. normaal gesproken is hij minder negatief. Ik ben erg benieuwd naar Ajax tegen Sporting.. ik ben benieuwd waar ze staan. De afgelopen 3 jaar lijkt Ajax in een neerwaartse spiraal te zitten ipv dat ze zich verbeteren. Ajax moet ook stoppen met het halen van mislukte ex ajacieden in het buitenland. Blind zie ik niet als mislukt omdat hij nog zijn waarde had bij united. Maar Klaassen dat blijft toch pure armoede het is erg leuk dat hij de eerste vaak intikt. Maar met een voetballende 10 die meer een spelmaker is zou je zien dat de aanvallers vaker de eerste zouden intikken. Het voetbal wat ze laten zien is erg mager. Het blijft ook belachelijk dat je centrale verdediger Blind verantwoordelijk is voor de opbouw ipv een middenvelder die tussen de linies een bal kan aannemen kan wegdraaien en de bal daarna vooruit speelt.. een tegenstander graaft zich in en ajax tikt een beetje saai heen en weer met de hoop dat een Haller de bal een tik kan geven waardoor de bal in het netje beland. Het is echt stroperig ik mis het snelle combinatievoetbal dat Ajax in 2019 liet zien..

13 september 2021 om 01:35

Je vindt Klaassen pure armoede? Dat vind ik, zeker voor de Eredivisie, een geweldenaar. Gisteren deed hij niet mee en speelde Berghuis op 10, vond je dat dan beter gaan?

13 september 2021 om 02:29

Klaassen is zeker pure armoede.. in de eredivisie is hij een prima speler. Maar ik dacht dat ajax een bepaalde ambitie heeft in Europa? Met een klaassen zet je jezelf gewoon voor lul in Europese wedstrijden.. Ajax schommelt nu tussen iets te goed voor de meeste eredivisie wedstrijden waardoor ze ons stroperige potten voorschotelen omdat ze zich niet kunnen motiveren. En tussen net niet goed genoeg om van de mindere Europese ploegen te winnen. Kapot spelen van Europese ploegen gaat echt niet gebeuren met een Klaassen op 10.
Klaassen is een speler die heel erg zijn best doet en daarom gewaardeerd wordt maar toch tekort komt. Ik stel voor dat de Uefa met een participatieprijs komt die ze aan Ajax kunnen uitreiken. Omdat Ajax Europees erg zijn best doet maar toch tekort komt in de champions League.

13 september 2021 om 03:33

In de speelstijl van Ajax vind ik Klaassen ook Europees een prima speler. Ja, hij is mislukt bij Everton, maar dat zegt niet alles. Toen Ajax top was in de EL, presteerde hij uitstekend. Ik vind hem in Oranje vaak ook wel een toevoeging (niet alleen door de wedstrijd tegen Turkije). Het is misschien geen creatieveling, maar hij kan heel goed de ruimtes bespelen en dat is een kwaliteit

13 september 2021 om 12:52

Ook in z'n tweede seizoen bij Werder Bremen was Klaassen middelmaat, vind ik.

13 september 2021 om 01:39

Ja, Blind en Klaassen hebben alleen maar titels gewonnen en Blind was gewoon onderdeel van dat team dat die sprint maakte in de CL van, jawel, nog maar twee jaar geleden. Die neerwaartse spiraal van drie jaar ontkracht je zelf al. Ajax speelt nu als het een goede dag heeft het beste voetbal dat ze in de laatste twintig jaar hebben laten zien en voeren misschien wel het beste beleid dat ze ooit hebben gevoerd.

Maarja, een potje PEC-uit vlak na een interland met een rustige 0-2 winnen en 'we zitten in een neerwaartse spiraal met stroperig voetbal' en dan klagen dat de grootste aankoop ooit weer levert met twee goals... Sommige mensen zijn nooit tevreden. Jij hoort daar ook bij.

13 september 2021 om 02:41

Het is toch ook minder wat Ajax laat zien dan in de afgelopen jaren? Blind is een leuke opbouwer die wanneer hij in vorm is verdedigend gewoon erg goed kan anticiperen waardoor hij zijn tegenstander te slim af kan zijn.. echter lijkt hij met de jaar trager te worden.. het lijkt me niet dat blind slimmer wordt op het moment dat hij trager begint te worden.. Verder is hij voetballend ook erg slordig dit jaar. Blind leeft altijd op in CL wedstrijden ik hoop dat er geen sprake zal zijn van een trendbreuk komende week. En ja Klaassen of Berghuis het zijn beide spelers die bewezen hebben om het niveau in het buitenland niet aan te kunnen dus dan heb je veel minder aan ze dan bijvoorbeeld een Blind of Tadic die nog minuten maakte in het buitenland. Ik vraag me af wat een Klaassen verdient bij Ajax en of een speler als Kostic voor Ajax niet haalbaar was? Kostic is toch een veel betere speler dan Klaassen.

13 september 2021 om 10:10

Allemaal aparte aannames. ´Het lijkt me niet dat Blind slimmer wordt op het moment dat ie trager wordt´ is een rare aanname, voetballers worden juist meestal positioneel slimmer naar mate ze meer ervaring opdoen en het is heel logisch dat ze langzamer worden naarmate hun carrière vordert. Dat Blind nu minder is weten we inmiddels wel, maar hij wordt vanzelf doorgeselecteert en het is echt niet zo dramatisch als mensen inmiddels zitten te roepen. Klaassen is helemaal niet hetzelfde type speler als Kostic, Kostic is juist een echte vleugelspeler of aanvallend middenvelder met flair, dus geen idee waarom je hem ziet als een vervanger van. Klaassen is bovendien een absolute leider in het elftal en zoals je kon zien bij het Nederlands elftal wordt hij eigenlijk komisch ondergewaardeerd waardoor jij hem al wil vervangen met een banneling van Eintracht Frankfurt.

Ik heb overigens vaak genoeg lacherig gedaan over Berghuis vanwege zijn matige periode in het buitenland, maar we hebben het hier wel over een Watford dat hem opstelde als een soort hangende vleugelback in een 5-3-2. Klaassen werd ondergesneeuwd bij Everton omdat ze eigenlijk zijn positie niet hadden in het elftal en er nog vijf middenvelders van zijn niveau daar rondliepen. In Duitsland is ie gewoon opgeleefd.

Het is allemaal veel te veel kommer en kwel en veel te snel ook van Ajax-fans, echt een soort verwende kinderen gedrag. Je hebt met afstand de bete ploeg van de Eredivisie, mooie CL-loting, je topaankopen presteren over het algemeen goed, dan win je met het doel schoon uit tegen PEC keurige 0-2 en dan is alles weer mis. Het is altijd goed om zelfkritisch te zijn maar dit is gewoon komisch.

14 september 2021 om 01:26

Ik vergelijk klaassen niet met Kostic ik probeerde duidelijk te maken dat iemand als kostic veel beter als 10 uit de voeten zou kunnen komen dan een klaassen op 10. Misschien zouden de vleugelspeler dan veel eerder en beter ingespeeld worden.. een kostic zou Europees veel meer toevoegen dan een klaassen.. als ajax spelers terug haalt die na een paar jaar geen restwaarde meer hebben haal dan spelers terug die echt veel beter zijn en niet spelers als klaassen die vervangbaar zijn.. Ajax had immers alweer een nieuwe klaassen in de selectie zitten met minder ervaring maar die kreeg geen kans omdat het type speler toch wel als armoedig wordt gezien.. als ekkelenkamp zich de komende 3 jaar ontwikkeld dan kan hij het zelfde brengen als wat klaassen brengt op 10. Ja klaassen is belangrijk maar niet speciaal.

14 september 2021 om 09:08

Sorry, maar het tegendeel is bewezen. Zowel dat Kostic nu op 10 beter zou zijn dan Klaassen als dat wanneer je Ekkelenkamp zich drie jaar laat ontwikkelen dat ie net zo goed is. Dat zijn aannames, pure speculatie.

13 september 2021 om 14:02

Misschien dat Klaassen niet zo'n sierlijke voetballer is, maar hij is ontzettend waardevol voor Ajax. Zegt genoeg dat LVG hem gewoon in de basis zet bij de nationale ploeg. Hij roept VD Beek nieteens op.. Dat vond je zeker wel een uitstekende voetballer voordat hij zijn transfer maakte naar Manu?

14 september 2021 om 01:15

Niet echt.. types als siem de jong klaassen en van de Beek zijn erg belangrijk geweest voor Ajax maat kwamen allemaal tekort in het buitenland.. iets wat hun typeert is in de 16 komen diep staan of gaan en scoren.. Siem en Davy zijn er een dimensionaal al is Klaassen wel een hardere werker met meer strijd.. Danny als voetballer is beter dan zijn voorgangers omdat hij gewoon beter is in het combineren met zijn medespelers waarmee hij dus ook kansen dus kon creëeren.. alleen werkte hij wel minder hard volgens mij dacht donny voor zijn transfer dat hij een spits was.. types als ziyech erikssen en zelfs durf ik het te zeggen theo janssen is waar ik van hou.. echte passers die met hun magnifieke been iets uit het niets kunnen creëeren en alleen een speler die wel eens een vrije trap erin willen schieten.. dit soort spelers zijn zelf niet alleen gevaarlijk maar zorgen er ook voor dat hun medespelers gevaarlijker worden omdat ze een medespeler makkelijk vrij kunnen zetten.

Word inmiddels een beetje moe van vdVaart, hij vond Clasie bij AZ ook geweldig spelen die als een zoutzak inkomt bij dat schot van Boscagli.
Vraag me af of hij de wedstrijden wel echt ziet

Hahaha hij heet geen Hakim Ziyech he.. Enigste wat ik wel vind idd hij mag zich iets minder lief opstellen en meer opeisen maar aan de andere kant hij is er net en je hebt wel over veelal Amsterdamse branie. Je hebt Tadic, Blind, Klaassen, en zelfs Gravenberch tegen wie hij echt niks gaat zeggen. Tegen Mazraoui ook niet. Hij moet er gewoon voor werken net als ieder ander, als hij gewoon zijn ding blijft doen en geduldig is komt het vanzelf, haha hij zit niet meer bij Feyenoord he..

13 september 2021 om 07:32

Wat moet hij op eisen dan? Hij is geen vrije trappen specialist he wat velen onterecht wel denken.

13 september 2021 om 11:54

Hij moet met zijn kwaliteiten het spel naar zich toe kunnen trekken. Dat word ook van je verwacht als je een creatieve speler bent en op 10 speelt.

13 september 2021 om 11:58

Ach, wat een onzin. Alsof spelers als Mazraoui, Blind, Klaassen en vooral Gravenberch dat natuurlijke charisma hebben. Klaassen wellicht. Tadic heeft werkelijk niets met Amsterdamse branie te maken. Dat is een Servier die bij Ajax speelt. Met zijn manier van spelen en dan als 10 bij Ajax moet je het spel naar je toe kunnen trekken. Het probleem is verre van die zogenaamde Amsterdamse branie en heeft alles te maken met het feit dat Berghuis zichzelf aan het wegcijferen is. Dat is prima als je daarmee de ploeg helpt, maar dit helpt zowel Berghuis als de ploeg niet.

Van der Vaart gaat zich ook overschatten als analist. Hij doet zo van: “kijk mij als Ajacied is kritisch durven zijn op Ajax”. Ajax speelde een beroerde pot en Berghuis stak er bovenuit om 2 assists te leveren. En dan toch weer kritisch zijn. Laat die jongen toch even met rust…

13 september 2021 om 13:02

Ik vond het stuitend hoe hij over Robin Pröpper sprak tegenover Rene Hake.
Zo'n goal maakt hij nooit meer en jij hebt de pech dat hij em tegen jullie scoort.
Hij had het over een "schijtgoal".
Dat vind ik niet erg professioneel, sorry.

Berghuis speelt nu bij Ajax. Dat is een andere ploeg dan Feyenoord. Stop dan ook eens met het continu vergelijken van de Berghuis bij Feyenoord met die van Ajax. Het begint een beetje triest te worden.

13 september 2021 om 08:34

Soccerfan de vergelijking zal altijd blijven en zeker als hij nog niet rendeert zoals mensen van hem verwachten. Elke speler die van een andere ploeg komt en zeker vanuit Nederland word na gekeken wat ging er eerst beter dan nu en dat is toch niet raar dat mag bij Berghuis ook.

Daarnaast zag ik gisteren hetzelfde als van der Vaart zag. En dat op basis van de tweede helft eerste heb ik niet gezien.
Maar ik vond dat hij weinig in het spel voorkwam. Liep veel op 1 lijn met de aanval. En werd daarbij overgeslagen.
De assist op het eerste doelpunt dat is denk ik zoals je hem wil zien. Inspoelen en dan de loopactie maken dat deed hij goed. Maar de 10 positie is gewoon niet de positie van Berghuis.

13 september 2021 om 12:00

Maar goed, doet hij dat niet dan? Hij zal ongetwijfeld zijn doelpunten gaan maken en heeft inmiddels toch al drie assists. Het zou me niets verbazen als hij moeiteloos de dubbele cijfers haalt. Alles wat hij niet aan doelpunten maakt, compenseert hij waarschijnlijk met assists als hij zich braver opstelt. Ik merk ook wel dat sommige mensen gewoon te veel van dit Ajax verwachten. Zo'n indrukwekkende ploeg is dat niet eens.

Van der Vaart is altijd heel stellig maar zit er nog weleens naast. Ik lees namelijk dat die andere spelers niet de beslissende steekbal/voorzet kunnen geven. Steekballen misschien niet, maar heb Antony vorig jaar toch regelmatig een beslissende voorzet op iemands hoofd (klaassen onder meer een paar keer) zien leggen dus dat klopt gewoon niet. Berghuis heeft tot nu toe best veel balverlies dus ik snap ook wel dat ze niet elke bal aan hem geven.

Geheel toevalig gisteren de uitzending een keer gezien en op zich zegt van der Vaart niet zo gek veel vreemds. Hij irriteert zich aan het feit dat Berghuis overgeslagen word en laat dat aan de hand van een aantal situaties zien. Als je dat neutraal beoordeeld heeft de man gewoon een punt. Hetzelfde over die docu over Fc Utrecht, geen sorry zeggen en er een verhaaltje van maken omdat er een camera op staat, gewoon je kop houden en het nooit meer doen. En dan over Elia, daar spreekt hij affelay aan en vraagt zich af of Elia wel goed in zn ei is met zn grote mond want toen hun met hem in de kleedkamer zaten deed hij zn mond niet open. En even terug on topic, gisteren ook nog het interview met berghuis nog eens gezien na de wedstrijd tegen Pec en daar geeft hij zelf al aan dat dr nr 10 positie niet zijn normale plek is en wat de verschillen zijn met aan de buitenkant spelen en dat dat iets is waar hij hard aan zal moeten en gaat werken. Glasheldere zelfreflectie waar helemaal niets mis mee is.

Berghuis moet ophouden zich nederig te stellen en op de training laten zien wat hij waard is wat vd vaart bedoelt en ook in wedstrijden moet hij zich laten gelden.

Zo heb ik de hele carrière van Rafael van der Vaart al mijn bedenkingen 🤔🤔. Zeker nu die de analist mag proberen uit te hangen wat hem niet echt goed afgaat! Je ziet duidelijk dat ie zijn woorden moet verzinnen en dan is ie met 1 zin al klaar ook. Die moet je net als Sneijder en Kuyt gauw van de buis halen want je ergert je kapot aan die gasten.

Zou fijn zijn als Berghuis ff een paar potjes gewoon kan ballen voordat ze hem gaan lopen afbranden op allerlei domme dingetjes. Alles heeft zn tijd nodig dus ook veelvuldig de bal krijgen, vrije trappen nemen en noem het maar op. Hij is net koud in het elftal en speelt nu bij Ajax dus alles gaat niet gelijk vanzelf en 100% goed. Ik vind hem tot op heden lekker spelen en had al veel meer assists op zn naam kunnen hebben als de bruikbare ballen werden afgemaakt. Hij is ook een van de weinige die Haller wil en kan bedienen met indraaiende ballen dus daar hoop ik nog veel meer van te kunnen zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren