Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag en Blind komen met eerste reactie op Champions League-loting

Laatste update:

Erik ten Hag en Daley Blind hebben donderdagavond gereageerd op de loting voor de groepsfase van de Champions League. Ajax werd in Istanbul gekoppeld aan Sporting Portugal, Borussia Dortmund en Besiktas. Ten Hag zegt dat Ajax 'zes goede dagen' moet hebben om kans te maken op de volgende ronde en rekent zich niet rijk. Blind ziet een groep 'waarin Ajax kansen heeft'.

Volgens Ten Hag begint Dortmund als favoriet aan de groep. "Ik ken de ploeg redelijk goed: ze hebben veel snelheid voorin, zijn gevaarlijk op de counter en technisch heel vaardig", wordt de trainer geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Het mooie voor de fans is dat het dichtbij is. En in die prachtige entourage met 80.000 toeschouwers wil iedereen graag voetballen. Verder denk ik dat wij en Sporting gelijkwaardig zijn. Besiktas kan ik nog niet goed inschatten. Het kan de ‘dark horse’ in deze groep zijn."

"Ons doel is toch overwinteren in de Champions League. Ik denk dat er mogelijkheden zijn", geeft Blind aan. Hij vindt het lastig om een precieze inschatting te maken van de tegenstand in de poule. "Dortmund is een absolute topclub. Bij de wedstrijd van PSV in de play-offs tegen Benfica hebben we kunnen zien waartoe Portugese elftallen in staat zijn, maar van Sporting weet ik niet zo veel. Bij Besiktas in Turkije zal het ongetwijfeld een heksenketel worden."

"Het had allemaal zwaarder gekund, maar ook deze tegenstanders zitten niet voor niks in de Champions League", maakt Blind duidelijk. "Ze hebben allemaal kwaliteit. Wij hebben alleen een kans als we op ons allerbest zijn. Het is geen feestpoule." De verdediger had het mooi gevonden als Ajax tegen een 'absolute topclub', zoals 'het Paris Saint-Germain van Lionel Messi'. "Dat zijn eigenlijk de wedstrijden waarvoor je voetballer bent geworden. En hoe moeilijk dat soort teams ook te bespelen zijn, als Ajax maak je altijd een kans."

Op welke plaats eindigt Ajax in de groepsfase?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeeel benieuwd! Heb er in ieder geval weer zin in. Even wachten nog tot de passé partout in de verkoop gaat en dan weer lekker 3 CL potjes in de Johan Cruyff arena!

26 augustus 2021 om 21:08

Zoals ten Hag zegt, Dortmund is lekker dichtbij. Misschien een keer een passe partout met 4 wedstrijden in de verkoop? Die Duitsers hebben genoeg ruimte toch!

26 augustus 2021 om 21:12

Die Duitsers zullen ook een hele wachtrij aan fanatieke supporters hebben die hunkeren naar dit soort wedstrijden..... Wat zou jij ervan vinden als Ajax minder kaarten voor Ajacieden op de markt bracht, omdat Dortmund 4 wedstrijden als passe partout wil verkopen?

26 augustus 2021 om 22:13

Dortmund kan wel voor 4 volle stadions kaarten verkopen

26 augustus 2021 om 23:19

Alle Nederlandse teams de groepsfase in, ik jubel. Dus trok ik mijn stoute schoenen aan en maakte een gebbetje. BvB heeft een heerlijk, meestal vol afgeladen stadion, merendeel van de kaartjes afstaan aan de tegenpartij zou de heerlijke sfeer veranderen (ten goede of ten slechte doet er niet toe). Daarnaast zou ik niet eens weten hoeveel logistieke, fiscale en juridische haken en ogen er aan een serieus voorstel zouden zitten. Kan niet geloven dat je hier serieus en enigszins verongelijkt op in gaat. Lighten up!
Om dan maar de gebruikelijke zure toon te gebruiken. Boehoe: ten Hag zegt dat het dichtbij is, maar dat is niet mooi voor de meeste fans, want een entree kaartje is niet haalbaar voor de meerderheid. Wat een wereldvreemde rot opmerking van hem zeg.

28 augustus 2021 om 01:17

Wereldvreemd nog wel. In ieder geval meer haalbaar dan dat ze in Rusland spelen

26 augustus 2021 om 21:18

geen onoverkomelijke poule en best een gunstige loting imo. Dortmund is de sterkste ploeg maar dat is geen absolute wereldtop

Het is een prima loting maar ik reken nergens op. Ajax heeft mij al te vaak teleurgesteld in een makkelijke poule.

26 augustus 2021 om 21:10

Wanneer dan?

26 augustus 2021 om 21:17

Europees worden er nog te veel fouten gemaakt. Wedstrijden verliezen die je achteraf niet hoeft te verliezen.

26 augustus 2021 om 21:22

Ja, dat hoort bij het spelletje, soms zit het mee, soms zit het tegen. Echter ben ik wel van mening dat Ajax de afgelopen jaren naar zijn kunnen presteert/Ajax weinig te verwijten valt.

26 augustus 2021 om 21:59

Ja maar, wanneer dan viel Ajax tegen in een groepsfase (zeker CL)? Natuurlijk, zaten slechte jaren tussen; maar Ajax presteert vaak prima, soms goed maar zelden slecht.

26 augustus 2021 om 21:12

Ajax stelt vrijwel nooit teleur in de CL poule. Kijk de geschiedenis maar na.

27 augustus 2021 om 01:39

uhm? Ajax stelt ook wel eens teleur.
Deze keer moet Ajax ook gewoon door. Sp. portugal en Besiktas helemaal is prima te verslaan. Dit moet geen problemen geven.

26 augustus 2021 om 21:14

Ik ben er ook een beetje bang voor, Dortmund en Sporting zijn een beetje zoals Psv ook kan spelen goed in de counter. Daar heeft Ajax altijd moeite mee. Derde moeten ze wel worden maar we gaan voor plek 1 in de poule!

27 augustus 2021 om 01:41

huh?
Ajax moet hier gewoon door gaan naar volgende ronde CL. Sporting portugal heeft een x een goed jaar gehad maar zijn net als Besiktas prima te kloppen.

Echt grappig al die mensen, veelal ook Ajacieden die PSV afmaken omdat ze het niet konden afmaken tegen Benfica en vervolgens hun eigen ploeg downplayen tegen nog zwakkere clubs, wat een grap.

27 augustus 2021 om 09:31

Wat een onzinnige reactie. PSV heeft het in mijn ogen laten liggen omdat ze tegen een ploeg waar het 50-50 tegen was hebben laten liggen tegen 10 man. Dat is het verwijt dat gemaakt mag, nee moet worden. Dat verwijten PSV-fans PSV ook.
Om vervolgens de ploeg die 9 punten boven Benfica is geëindigd (sporting) te doen laten overkomen als AZ (een ploeg waar Ajax normaal gesproken in een tweeluik van zou moeten kunnen winnen), vind ik een grap.
Daarbij komt ook nog eens dat Ajax niet bepaald uit de startblokken geschoten is met een eclatante 0-4 Nederlaag op datzelfde PSV en puntverlies bij Twente.

De loting was gezien de mogelijkheden zeker gunstig, dat zal je mij nooit horen zeggen. Maar om te doen alsof ze al met één been in de tweede ronde staan, dan heb je in mijn ogen geen verstand van voetbal of ben je aan het trollen. In dit soort poules loert zelfs het gevaar dat je met 9 of 10 punten niet door bent.

26 augustus 2021 om 21:22

Niet alleen dat, in deze vorm en met deze 2 oude keepers worden we gewoon 4e! Nec is geen graadmeter... Tot nu toe ben ik het meest onder de indruk van Psv geweest, onbegrijpelijk dat ze die strijd niet gewonnen hebben. Zij hebben dit seizoen iig al CL waardig voetbal laten zien. Ik weet het niet maar er klopt iets niet bij ons, is de kwaliteit in de spit of de keepers? Misschien de balans? Hoop zo dat ik er naast zit en dat het vuur alsnog ontwaakt...

26 augustus 2021 om 21:43

Ajax zette psv zwaar onder druk en was voetballend veel beter de eerste helft met 11 tegen 11. Tegen Nec speelden ze ook een prima pot maar idd geen graadmeter. Tegen Twente was het dramatisch, zo slecht Heb ik Ajax al jaren niet meer gezien, qua voetbal dan hè balletjes over 5 meter helemaal langs elkaar opschieten of over de zijlijn. Ik denk dat de wedstrijd tegen Twente een incident was, zondag gaan we het zien. Laat ze aub onana een paar miljoen geven, tot 2024 laten tekenen en een clausule in zijn contract zetten dat hij weg mag als een club 17,5 miljoen betaald ofzo. Dan hebben we iig een goede keeper.

26 augustus 2021 om 21:24

Ajax heeft jou vaak teleurgesteld, omdat je de tegenstanders te vaak heb onderschat.

26 augustus 2021 om 21:57

Sporting moet je ook niet onderschatten, gelijkwaardig niveau denk ik.

Nu krijgen we de mening te horen van wat de altijd politiek correcte Blind vindt.
Ik had liever meteen al iets van Tadic gehoord.

26 augustus 2021 om 21:16

Politiek correcte Blind volgens jou. Die dan gewoon zegt dat hij liever tegen Messi speelt. Blind is juist altijd prima in interviews, durft wel te zeggen dat Ajax goed is en dekt zicht niet snel in.

26 augustus 2021 om 21:18

Hou op man, Blind zei vorig weekend nog dat Ajax een schandalige pot speelde. Hij had ook politiek correcte teksten eruit kunnen gooien. Is gewoon altijd eerlijk. Ook toen met zijn hartproblemen. Respectvol maar toch aardig hard erin. Je verwart het met de verkeerde. Tadic is inderdaad wat meer voorspelbaar.

27 augustus 2021 om 08:25

je laat me wel lachen.. In het interview met Ajax tv net voor de loting was het juist Tadic die politie correct antwoorden op vragen over de loting.
Hij gaf aan dat het niet uitmaakt en Ajax ons eigen spelletje moet spelen, en dat topclubs mooi waren om tegen te spelen..

Blind spreekt juist vaak vrij, en heeft ze gewoon allemaal op een rijtje.
Hij heeft meestal gewoon goede teksten.

Ten Hag is zich al aan het indekken met zijn trainerstaal. Een Ajax in vorm moet hier gewoon tweede worden. We hebben de afgelopen jaren enorm uitgegeven en zouden met zoveel kwaliteit in deze poule gewoon tweede horen te worden. We hebben 30% meer waarde op het veld staan dan Sporting bijvoorbeeld. Het is nu aan Ten Hag om ervoor te zorgen dat Ajax de prestaties neer gaan zetten die bij dit uitgavenpatroon horen.

26 augustus 2021 om 21:21

Dat we hebben zoveel uitgegeven benoemen zonder te kijken naar hoeveel er verkocht is vind ik altijd zo dom. Eigenlijk is Ajax elk jaar na het halve finale jaar zwakker geworden. Ik denk dat je ook nooit naar Sporting kijkt, want dat is momenteel echt een beter spelend elftal. Ten Hag zegt het echt precies goed. Desondanks een hele goede loting die wel perspectief biedt

26 augustus 2021 om 21:33

Klopt, maar zeg ik dat Ajax sindsdien beter is geworden dan?

26 augustus 2021 om 22:12

Nee maar je zegt wel dat we zoveel hebben uitgegeven en zoveel kwaliteit hebben. Ik durf zelfs te stellen dat Sporting momenteel meer kwaliteit heeft in de eerste 11. En dat we tweede horen te worden is dan ook overtrokken. Een wijs man zei ook weleens dat een zak geld geen goal kan scoren.

26 augustus 2021 om 23:00

Geen excuses inderdaad we horen gewoon door te gaan. Je kunt je in dekken wat je wilt maat het seizoen is gewoon mislukt als je niet overwintert in deze poule. Hoop wel echt heel erg dat ajax nog een keeper haalt en desnoods gorter voor de leeuwen vaan gooien. Stekelenburg en pasveer kan echt niet in de cl.

27 augustus 2021 om 08:31

Het is toch echt een beetje een alles of niets poule.
Je speelt wel tegen de kampioen van Portugal en Turkije, tuurlijk ben je op papier misschien de betere ploeg maar zeker de uitwedstrijden zijn gewoon erg knap als je daar kan winnen.

Als je 3 potjes verslapt lig je tegen deze tegenstanders in de winter gewoon uit Europa..

Tuurlijk gaan we er van uit/hopen we dat we door gaan, maar verder zegt Ten Hag toch geen gekke dingen ?

We gaan weer zoals altijd knallen in de CL. Besiktas en Sporting zijn geen partij voor ons aller Ajax. Dortmund wordt lastig, maar kunnen we ook verslaan op een goede dag. Laatste 16 moet te doen zijn.

Kom op, plek 2 voorgaan! Strijden met Sporting.

Besiktas best lastig. Volgens mij sterkste en meest stabiele Turkse club. Kunnen de Turkse volgers inschatten hoe sterk Besiktas is momenteel?

26 augustus 2021 om 21:32

We hebben paar wedstrijden nodig om echt iets te zeggen. We hebben goede spelers(batshuayi,ghezzal en teixeira) gehaald en we hebben een duidelijk systeem. Maar ons trainer heeft geen europeesch ervaring. Dus kan alle kanten op gaan. Wel een leuk poule met vurige fans dus het wordt sws leuk.

27 augustus 2021 om 08:33

Altijd voor plek 1 gaan, hopelijk blijft iedereen fit en blijven de schorsingen beperkt.
Als Freiburg van Dortmund kan winnen dan moeten wij dit ook kunnen haha

Hopelijk zijn we op tijd in de juiste vorm en zit het weer eens een beetje mee.

Gewoon een prima loting voor Ajax.

Het zal zeker niet makkelijk worden, maar mogelijkheden liggen er echt wel. Dortmund schat ik wel als favoriet in natuurlijk, Ajax schat ik wel ietsje hoger in dan Sporting Portugal en Besiktas.

De uitwedstrijden in Portugal en Turkije kunnen voor Ajax wel echt een hels karwei worden, aangezien het spelen bij Sporting en Besiktas sowieso altijd al pittig en een soort heksenketel is. Uit bij Dortmund verwacht ik verder niet eens dat Ajax zal winnen, want ook al zal het misschien niet helemaal uitverkocht zijn door corona dan is het nog steeds moeilijk om Dortmund in hun eigen stadion te verslaan.

En Nederlandse-teams hebben over het algemeen natuurlijk altijd moeite met Portugese-teams. PSV natuurlijk vrij recent met Benfica en Ajax speelde in dat succesvolle CL seizoen 18-19 ook 2x in de poulefase tegen Benfica en Ajax won de eerste wedstrijd eigenlijk op z'n Portugees doordat Mazraoui echt letterlijk bij de allerlaatste aanval de bal binnenschoot en Ajax met 1-0 won en de tweede wedstrijd speelde Ajax in Portugal met 1-1 gelijk, ik teken voor dit soort resultaten tegen Sporting.

Ze hebben overigens met die Ruben Amorim een hele goede en jonge trainer (pas 36-jaar) rondlopen. Heeft het hiervoor heel goed gedaan bij Sporting Braga, waar hij vanaf de tweede seizoenshelft van het seizoen 19-20 tot het einde van het seizoen coach was en 3de werd met Brage, terwijl ze bij zijn aantreden eerst nog rond de 10de plek stonden.

En afgelopen seizoen was dus zijn eerste seizoen als coach bij Sporting en heeft hij ze direct kampioen gemaakt voor het eerst sinds het seizoen 01-02. Laat Sporting gewoon prima voetbal spelen, maar kan zijn tactiek ook goed afstellen op de tegenstander.

En Besiktas kan ook wel een taaie ploeg zijn, maar Ajax acht ik om eerlijk te zijn wel beter. Besiktas heeft toch vooral wat oudere spelers rondlopen met spelers als Babel, Ozyakup, Lens (zit niet eens meer bij de selectie), Vida (de bekende knipoog Kroaat waar Ajax al ervaring meeheeft), Hutchinson (oud-PSV'er, maar al jarenlang een zeer gewaardeerde kracht en denk toch wel een soort clubicoon), Ljajic (idem dito als Lens, niet meer welkom bij het eerste elftal) en natuurlijk Alex Teixeira (was bij Shakthar Donetsk echt heel goed, geen idee hoe goed hij nu nog is) en Batshuayi die ze recent hebben binnengehaald.

26 augustus 2021 om 21:29

Babel, are u serious bro?😂 ik zal als Besiktas kenner en fanatieke supporter wel even een eerlijke beeld schetsen tussen de 2 clubs.

Ik acht Ajax beter maar naar mijn mening is de verhouding echt 55/45 max 60/40.

In tegenstelling tot de rest van Turkije zijn wij een club die, net als Ajax, onze wedstrijden met minimaal 70% balbezit spelen. Wat Besiktas zo sterk maakt is dat het echt een enorm atletisch team is die 90minuten kan gaan. We hebben onze selectie echt extreem versterkt ten opzicht van vorig jaar. Spelers als Alex Texeira en Batshuayi zijn erbij gekomen. Van hard spel zijn we ook absoluut niet vies, de tagliafico,alvarez en Martinez.. daar hebben wij er ook genoeg van.

Techniek? Ook die hebben we met Ghezzal,Texeira & Nkoudou ik verwacht dat we nog een nummer 8 gaan toeslaan ( zeker omdat we zeer waarschijnlijk nu grote kansen zien in deze poule).

Waarom ik Ajax toch net iets hoger inschat? Omdat zij al langer met elkaar spelen en europees veel meer ervaring hebben dan wij. Afgaande op spelersnamen is er naar mijn mening niet hele grote verschillen(snap best dat niet elke niet turkije volger alle spelers van ons kent maar dat geldt andersom ook voor een besiktas fan in Turkije).

Ik zal iig mijn best doen om een kaartje te bemachtigen voor de wedstrijd in Istanbul.

26 augustus 2021 om 22:03

Excuus haha, was even vergeten dat Babel bij Galatasaray speelt.

Besiktas is lastig omdat je daar geen thuisvoordeel tegen hebt. Menig wedstrijd meegemaakt tegen Turkse ploegen die komen met veel supporters uit omringende landen die aardig tekeer gaan.

26 augustus 2021 om 21:27

Tsja, ga ons in de Arena maar eens overstemmen... Wij zijn met meer en de sfeer is zeker Europees fantastisch.

26 augustus 2021 om 21:32

@De Toekomst, ik vind het Ajax publiek echt fantastisch zeker de laatste jaren, maar Besiktas fans zijn wel echt van een ander niveau. Weet niet hoe ze dat gaan doen met de uitsupporters maar mochten ze welkom zijn dan weet ik zeker dat Carsi Berlin uit Duitsland massaal aanwezig zal zijn net als tegen Feyenoord aantal jaar geleden.

26 augustus 2021 om 21:35

Helemaal mee eens. Voor alle uitploegen wordt het een hel.

26 augustus 2021 om 21:35

Dar geloof ik wel, maar hoe fanatieker jullie zijn, hoe fanatieker wij worden. Wij gaan echt niet ondersneeuwen in ons eigen stadion.

27 augustus 2021 om 08:39

Het is nu wel een stuk lastiger om zomaar aan kaartjes te komen, waar mensen normaal hun passe partout met veel winst verkochten( wat ik echt idioot vind) hunkert iedereen er nu naar om weer naar het stadion te gaan.

Daarmee komt dus alleen het uitvak vrij, in hoeverrre dit allemaal kan met de corona perikelen.

Word een mooie Vocale strijd en hopelijk een zeer leuke wedstrijd.

Het had inderdaad slechter gekund. Hopelijk vallen de puzzelstukjes bij Ajax op tijd goed .

Ik lees hier meerdere keren voorbij komen dat Ajax niet in de poulefase teleurstelt. Dan moet ik toch wel lachen, want Ajax is twee jaar op rij niet door de poulefase gekomen. Zowel twee jaar geleden als vorig jaar konden ze het in de laatste wedstrijd beslissen en gebeurde dat niet. Twee jaar geleden had je een poule zonder wereldtop en vorig jaar zat je met een uitgeblust Liverpool dat een waslijst aan blessures had. Dus ik weet niet waar dat optimisme vandaan komt. Als je in zulke poules niet doorgaat dan heb je het niet goed gedaan. Maargoed, het is natuurlijk wel makkelijk om jezelf alvast in te dekken. Desalniettemin hoop ik dat Ajax doorgaat en wederom heeft Ajax geluk met de loting want dit is ook geen poule met een absoluut topteam.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren