Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester City geeft niet op en bereidt bod van 150 miljoen euro voor

Laatste update:

Manchester City geeft de komst van Harry Kane niet op. Transferexpert Fabrizio Romano verzekert donderdagmiddag dat de regerend landskampioen van Engeland achter de schermen bezig is met een nieuw bod van 150 miljoen euro op de aanvaller van Tottenham Hotspur en het nationale elftal van Engeland. Tottenham heeft tot op heden niet de intentie om Kane aan een andere club in de Premier League te verkopen, maar Manchester City wacht volgens Romano geduldig af.

"De strategie van Manchester City is om klaar te zijn . . . en te wachten", benadrukt de Italiaanse journalist. Josep Guardiola erkende afgelopen week dat hij zeer gecharmeerd is van de 28-jarige Kane, die nog een contract tot medio 2024 met de Londenaren heeft. “Harry is een exceptioneel getalenteerde spits en natuurlijk zijn we zeer geïnteresseerd”, benadrukte de manager van Manchester City. “Maar als Tottenham niet wil onderhandelen, dan houdt het op. Als ze wel willen onderhandelen, zullen veel clubs hem willen contracteren. Daarin vormen we geen uitzondering.”

Manchester City bracht een maand geleden al een officieel bod van 100 miljoen pond - omgerekend 117 miljoen euro - uit. Daarbij werd de mogelijkheid gelaten om een speler in de deal te betrekken. Ongeacht de speler zou de totale waarde van de deal altijd honderd miljoen pond bedragen. Tottenham zag daar niets in en wil Kane sowieso niet aan een competitiegenoot verkopen. Een club in het buitenland maakt alleen kans op de komst van de Engels international als er minimaal 175 miljoen euro wordt geboden.

Engelse media verzekerden begin vorige week dat Kane bewust niet was komen opdagen voor zijn eerste trainingen na zijn deelname aan het EK. De aanvaller hervatte uiteindelijk afgelopen zaterdag de training en dat was volgens de spits ‘zoals gepland’. "Hoewel ik niet wil ingaan op de details van de situatie, wil ik duidelijk maken dat ik nooit heb geweigerd om te trainen en dat ook nooit zal doen", benadrukte de aanvoerder van Tottenham afgelopen vrijdag in een statement. "Ik keer morgen zoals gepland terug bij de club.” Saillant: Manchester City en Tottenham zijn zondag elkaars tegenstander.

“Ik zou nooit iets doen om de relatie met de fans in gevaar te brengen, de fans die me zoveel onvoorwaardelijke steun hebben gegeven tijdens mijn periode bij de club. Dit is altijd het geval geweest." Kane staat zelf naar verluidt open voor een transfer en zou ook de overtuiging hebben dat hij een gentleman's agreement met de clubleiding heeft. De aanvaller zou vorig jaar met eigenaar Daniel Levy hebben afgesproken deze zomer een transfer te mogen maken. De zakenman wil Kane voorlopig echter alleen onder zijn voorwaarden laten gaan: voor minimaal 175 miljoen euro naar een buitenlandse club.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De bedragen gaan nergens over maar het is wel de enige positie waar ze echt versterking nodig hebben. Als dit doorgaat snap ik de transfer van Grealish nog minder maar ik ik juich de transfer van Kane uiteraard wel toe.

12 augustus 2021 om 16:23

Grealish is geen spits.

12 augustus 2021 om 16:29

Hij bedoelt waarschijnlijk dat het onzinnig is om naast Kane ook nog zoveel geld uit te geven aan een positie die op zich al best behoorlijk bezet was bij City. En daar ben ik het helemaal mee eens dan.

12 augustus 2021 om 16:35

Want Guardiola speelt met spitsen in de spits? Godbetert Gundogan kreeg vorig seizoen de voorkeur boven Jesus.

12 augustus 2021 om 16:39

Hoeveel spitsen heeft City op dit moment @ajaxrosenberg? Ik kom niet verder dan Jesus sinds het vertrek van Aguero.

12 augustus 2021 om 17:26

Ik geloof dat Pep Ferran Torres ook eventueel als spits ziet.

Deze bedragen gaan echt nergens meer over. 150 miljoen voor Kane? Uiteraard een klasse spits maar dit is wel heel extreem. Wat moet een Mbappe wel niet gaan kosten? 300 miljoen?

12 augustus 2021 om 16:22

Als een Dembele 140 kostte, een Coutinho 150, dan ja, is Kane dit dubbel en dwars waard

12 augustus 2021 om 16:23

Dat heeft natuurlijk ook met het werkelijk debiele transferbeleid met Barca te maken

12 augustus 2021 om 16:26

Dat waren natuurlijk idiote transfers en we zien waar dat Barca heeft gebracht. Aan de andere kant betaald Chelsea 120m voor Lukaku en is Kane een binnenlandse transfer + Engels..

12 augustus 2021 om 16:28

Dit was voor de Corona crisis

12 augustus 2021 om 16:33

Maar ja. De clubs wisten ook dat Barca met de transfer van Neymar net een zilvervloot had binnengehaald. Dus Barca's onderhandelingspositie op dat moment was niet gunstig. Al hadden ze een alternatief gekozen voor Dembele of Coutinho, dan hadden ze waarschijnlijk alsnog meer moeten betalen dan gewenst.

12 augustus 2021 om 17:09

Daar staar wel tegenover dat Chelsea aardig gecasht heeft met een aantal spelers en Abraham lijkt ook voor 40mil verkocht te worden. Dan valt Lukaku aardig mee

12 augustus 2021 om 18:07

Achteraf is het makkelijk praten natuurlijk. Coutinho was echt wel een geweldige speler toen hij bij Liverpool speelde. Hij was daar de man. Dat hij daarom voor veel geld is vertrokken vind ik niet gek. Achteraf is het natuurlijk een miskoop, want hij heeft nooit zijn Liverpool vorm meer laten zien.

Dembele was ook een zeer groot talent en speelde zeer goed bij Dortmund. Wel was 140 miljoen te veel.

12 augustus 2021 om 19:29

Hij was de man bij Liverpool dat geen topclub was op dat moment. Erg vreemd om daar zo absurd veel voor te betalen. En de markt was nog niet zo extreem als dat het nu is..

12 augustus 2021 om 22:01

Hoe bedoel je de markt was niet zo extreem als nu? Neymar vertrok voor €222 miljoen, een jaar later Mbappé voor iets van €180 miljoen, een 33 jarige Ronaldo die nog €100 miljoen kostte. De transfer van VvD etc.

13 augustus 2021 om 12:50

City heeft bijna 70mil£ binnengehaald. Nu is ilic nog net verkocht 8.5mil£ en wil leeds herrera nog ophalen dat zal ook nog rond de 20mil£ zijn dus grealish bijna gratis. En dan vol voor haaland zou ik zeggen, maar ja pep is the boss 😉

12 augustus 2021 om 16:22

Die wordt transfervrij volgend seizoen.

12 augustus 2021 om 16:22

Transfervrij net als messi 😂

12 augustus 2021 om 16:23

Dat komt omdat het vermogen van de eigenaren ook absurd is. Dat je spelers niet wilt verkopen voor dit soort bedragen zegt eigenlijk alles, het gaat niet meer om geld.

12 augustus 2021 om 16:24

Dat vraag ik me ook sterk af. Ik heb het gevoel dat engelsmannen toch extra veel geld waard zijn voor PL clubs. Dat zorgt al snel voor een vertekende marktwaarde. Mbappe is natuurlijk geen 300 miljoen waard al zou je dat misschien nu wel denken.

12 augustus 2021 om 16:27

Is ook bizar veel maar waarschijnlijk vonden ze dat vroeger ook toen spelers voor 10 miljoen weggingen. Keiharde inflatie en voetba is gewoon money

12 augustus 2021 om 16:58

U begrijpt het spel van inflatie tenminste. Dat is positief

12 augustus 2021 om 16:31

Het gaat er natuurlijk ook om dat het een Britse speler is. Wanneer het een binnenlandse transfer van word dan komt er gewoon extra kosten bij. M'bappe was vorige seizoen ook niet wow.

12 augustus 2021 om 18:40

Dit gaat nergens meer over. Het voetbal is incl. makelaars, voetbalbonden en ook de spelers door en door verrot. Spelers moeten salaris inleveren , geen toeschouwers. Abnormale salarissen omdat ze als ze dertig jaar oud zijn binnen moeten zijn.

Raakt die geldpot ooit op?

12 augustus 2021 om 16:34

Zolang wij allerlei producten met olie erin verwerkt blijven kopen dan zal t geld van die sjeihks niet opraken.

Had dan messi gehaald Als je toch geld zat hebt..

12 augustus 2021 om 16:26

Daar hadden ze zogenaamd geen geld voor, ik snap dat niet. Keuze tussen Kane en Messi, ik had het wel geweten hoor.

12 augustus 2021 om 16:30

Ik ook, lekker Kane halen. Messi op zijn leeftijd in het Engelse voetbal kon weleens een flop worden

12 augustus 2021 om 16:33

Keuze tussen een 34-jarige Messi die qua tekengeld en salaris het vergelijkbare kost als Kane (28) die zich nooit buiten Barcelona heeft uitgetest, tsja, ik had het wel geweten.

12 augustus 2021 om 16:49

Buiten Barcelona zichzelf vaak genoeg uitgetest met Argentinië. Kul argument dus. En een 34 jarige Messi is natuurlijk nog steeds vele malen beter als een bijna 30 jarige Kane. Met afstand.

12 augustus 2021 om 16:52

Bongiorno

Gelukkig heeft Kane zich al getest en meerderen keren de CL gewonnen, ook heeft Kane al eens de PL gewonnen, Messi daar in tegen wist nog nooit te scoren tegen de top 6 uit Engeland, heeft nog nooit gescoord in een CL finale laat staan er een gewonnen, ook heeft Messi niks laten zien voor zijn land, heeft nooit 1 finale bereikt, ik vind de keuze voor Kane heel erg begrijpelijk. #kansloos

12 augustus 2021 om 17:55

Kane meerdere keren de cl gewonnen? En ja pl gewonnen snap ik alles je alleen bij spurs heb gespeelt is t zelfde als messi alleen die heeft wel cl gewonnen 4x als ik het goed heb? En kane? 0 volgens mij? En messi heeft nooit met zijn land een finale bereikt? Weet niet waar de dat vandaan tovert maarja🙈

12 augustus 2021 om 18:06

@jeffrey0487 je hebt de sarcasme volledig gemist of je bent aan het trollen? 😂

12 augustus 2021 om 18:35

Kane is net 28, niet bijna 30.

Financial Fair Play werkt wel echt goed hè

12 augustus 2021 om 16:23

Die ene die tijdens Covid even los wordt gelaten en waar inmiddels al 150.000 comments op VZ over zijn? Ja werkt prima.

12 augustus 2021 om 16:27

Ach ja, dat loslaten was sowieso al een rare keuze. Door deze 'tijdelijke' versoepeling kunnen teams als PSG en Man City wel keihard investeren in spelers voor de komende jaren, waardoor alle andere clubs op een achterstand worden gezet.

En kom alsjeblieft niet aan met het argument (niet specifiek tot jou gericht Ajaxxxlove) dat PSG de meeste spelers transfervrij heeft gehaald. Die betalen een jaarsalaris dat hoger is dan de maximale transfersom die de meeste andere topclubs nu kunnen betalen.

12 augustus 2021 om 16:29

Uh ja om de onderkant wat lucht te geven, zodat de gevolgen van de gemiste inkomsten geen groot probleem worden maar niet om de bovenkant alle ruimte te geven waar de inkomsten uitblijven maar de uitgaven wel enorm kunnen blijven groeien. Enorme verliezen draaien of niet, no big deal.

12 augustus 2021 om 16:35

Bijkomend effect. @sociofan1

Daarnaast heb ik liever dat enorme verliezen draaien no big deal is, dan dat het jaren later betekent dat je club bijna op omvallen staat omdat ze het jarenlang gevoerde wanbeleid niet kunnen veroorloven zonder leningen en uitgestelde betalingen.

En @verbeteraar, ik zeg alleen maar dat het deze periode niet aan valt te tonen of de FFP effectief werkt of niet, want ze handhaven hem momenteel helemaal niet. Wat de achterliggende gedachte is of waar het toe leidt deze periode is een ander verhaal.

12 augustus 2021 om 16:47

Ik weet niet hoe men erbij komt dat Financial Fair Play in deze periode is losgelaten, want het werkt nog steeds door. Volgens een publicatie van de Uefa worden de boekjaren 2020 en 2021 samengetrokken en als 1 boekjaar behandeld. Dit moet echter betekenen dat als clubs met name deze zomer over de schreef gaan zij in 2022 ook de gevolgen van dit beleid moeten ondervinden. Dat is indien FFP daadwerkelijk werkt, en dat is nog maar de vraag.

12 augustus 2021 om 17:22

@verbeteraar, als de FFP gehandhaafd werd dan zouden echt heel veel clubs uitgesloten worden voor CL of EL wat de problemen alleen maar zou vergroten voor bepaalde clubs. Barcelona had dan bijvoorbeeld de komende jaren geen CL mogen spelen.

12 augustus 2021 om 17:23

@joshuak, Ik vraag me toch af hoe ze dat daadwerkelijk gaan uitvoeren. Barcelona bijvoorbeeld kan met een verlies van een half miljard dan echt de komende drie seizoenen dag zeggen tegen de CL. En De UEFA gaat Barcelona toch niet voor drie jaar uitsluiten?

12 augustus 2021 om 17:37

@lierse1997 Volgens the Guardian heeft de Uefa bevestigd dat clubs een verlies van meer dan 30 miljoen mogen maken, indien kan worden bevestigd dat de verminderde omzet een gevolg is van de pandemie/stillegging. Barcelona is ondanks dat de financiele huishouding een potje is, natuurlijk honderden miljoenen aan inkomsten verloren door een gebrek aan fans in het stadion (tijdens wedstrijden en andere activiteiten).

12 augustus 2021 om 18:33

Miljoenen verlies geloof ik graag. Maar je gaat me echt niet wijs maken dat die een half miljard verloren hebben door Covid. Dan zou bijvoorbeeld Real Madrid ongeveer een even groot verlies moeten hebben, wat niet zo is.

12 augustus 2021 om 17:58

Jaa bij elke club waar geen sjijk de baas is. Waar de sjijk de baas is mag alles city kwam vorig seisoen ook goed weg met hun 10mil betalen en alles word vergeten. Transferban voor city en psg zou niet misstaan

Die coronacrisis heeft er flink ingehakt in het voetbal.

12 augustus 2021 om 16:23

Ja heb echt met de clubs te doen, hoop dat ze een paar seizoenkaarthouders bereid hebben gevonden om hun geld niet terug te vragen!

12 augustus 2021 om 16:36

Als je er over nadenkt is het bizar. Als wij onze weekboodschappen doen zal een deel daarvan naar de voetballerij gaan of we het nou willen of niet. Ik vraag me regelmaat af of de producten nou echt zoveel minder interessant zijn en of sponsoring nog wel loont in deze mate. Iedereen betaalt mee aan deze achterlijke transferbedragen en salarissen en vaak nog de mensen die in relatieve armoede leven. Het is echt compleet gestoord, waar 10 miljoen bruto salaris in mijn herinnering 8 a 10 jaar geleden een uitzondering was lijkt het nu wel de marktstandaard. Ik bedoel, 40 miljoen netto voor een voetballer per jaar dat is pas inflatie. De markt is ziek, de clubs zijn ziek en het blijft in leven omdat fans, bestuurders en bonden de gedachte hebben dat de mooie sport kapot gaat als er een club omvalt.
Wat mij betreft vallen ze lekker om, weg meg dat achterlijke grote geld, die debiele schulden die race om alle sterren in 1 team te hebben. De competitie is steeds minder in het spelletje, tactiek en opleiden en steeds meer in wie de meeste centen heeft.

12 augustus 2021 om 16:40

Het ligt eraan wat je de marktstandaar noemt, tien miljoen per jaar is voor 90 procent van de clubs echt ongelofelijk veel geld. En dan heb ik het over uit de top5 competities he.

12 augustus 2021 om 17:52

Agh ja, kijk eens welk clubs het zijn. Het zijn vooral de olie clubs met hun oneindige geldput. Middels economische doping kunnen zij verder gaan met strooien van geld. Verliezen of niet, geen probleem.

En Pep zeggen we hebben geen geld om Messi te contracteren, maar wel geld voor zo beperkte spits als Kane, erg vreemd. Als ik City was had je beter Messi gratis kunnen ophalen, nou is het te laat ok weet het, maar in een eerder stadium had dat gekund.

12 augustus 2021 om 16:24

nou ja gratis? 120 miljoen: 2 x 40 salaris en 1 x 40 tekengeld

12 augustus 2021 om 16:28

Dat ook weer niet, maar Kane zal ook veel salaris kosten, en het is weggegooid geld om Kante te kopen 150 miljoen plus salarissen over meerdere jaren..

12 augustus 2021 om 16:26

Een beperkte spits die er in de PL gegarandeerd 20 inschiet en een geweldig schakelpunt is in de aanval (ook 1e qua assists) bij een ploeg die echt niet veel in de melk te brokkelen had in de PL laatste twee jaar. Bizar hoe mensen hem nog steeds als beperkt typeren, deze man heeft al z'n hele carriere alleen maar gepresteerd.

12 augustus 2021 om 16:56

Dus het lag elk jaar aan het team en nooit aan Kane die heel vaak geblesseerd was op belangrijke momenten, door onbesuisd inkomen van hem zelf. Natuurlijk is het een geweldige spits maar 150 miljoen is veelste veel voor Kane.

12 augustus 2021 om 17:07

Okee, dus ik zeg: 'Hij schiet er al bijna 10 jaar jaarlijks 20 in in de Engelse competitie, dat verantwoord binnen de markt zijn prijs en zeker ook zijn credentials' en dan zegt u 'ja maar hij was geblesseerd op belangrijke momenten soms en dat was zijn eigen schuld dus nu is hij zeker geen 150 miljoen waard'

Nee, probeer het nog maar een keer, niets aan wat u zei duidt mij op dat hij minder waard zou zijn.

12 augustus 2021 om 16:28

Kane een beperkte spits? Er zijn bijna geen betere spitsen op Lewa en Ronaldo na, ongeveer hetzelfde niveau als Benzema. Hij werkt hard, voetballend erg sterk, kopsterk en heel goed voor de goal

12 augustus 2021 om 16:29

In de eerste helft tegen Italie maakte juist Kane met zijn inzakken naar het middenveld voetballend het verschil.

12 augustus 2021 om 16:47

Kane is zeer zeker niet op "ongeveer hetzelfde niveau als Benzema". Gewoon echt niet. Daar gaat het beste seizoen uit Kane z'n leven niks aan veranderen.

12 augustus 2021 om 17:16

@tikkitakkatoch Dat is jouw mening maar dat is echt geen feit hoor, ik vind Kane beter als ik kijk naar wat een spits moet doen en als ik de statistieken bekijk. Ook vind ik dat er veel jaren zijn dat Benzema meer had moeten scoren met de kwaliteit die zij in het team hadden. Daar gaat een erg goed afgelopen seizoen voor Benzema niks aan veranderen want Kane scoort altijd wel veel.

12 augustus 2021 om 18:28

De afgelopen 3 seizoenen heeft Benzema meer open play goals als Ronaldo, bijna 120 goals/assists, vrij hilarisch dat je begint te cherrypicken over welgeteld 1 seizoen. Eerst beginnen over dat Benzema over het verre verleden en dan je punt afsluiten met het vorige seizoen. Tevens een valse 9 afrekenen op alleen goals is een beetje vreemd. En jij bent zo vooringenomen biased als het maar kan natuurlijk. Spurs fan die Spurs speler Kane beter vind als Benzema. Suprise! Benzema heeft tig legendes hun records uit de boeken geschoten, kun je van een bijna 30 jarige Kane niet zeggen. Oftewel het is simpelweg een feitelijke constatering dat Benzema een klasse boven Kane staat. Helemaal in technisch en kwalitatief opzicht. Alleen een Spurs fan zou dit ontkennen.

12 augustus 2021 om 19:09

Het is een reactie op jouw cherrypicking argument met je “beste seizoen uit zijn leven” alsof hij niet al jaren veel scoort 😂. Kane laat het ook al jaren achter elkaar zien en heeft ook in het rijtje bijna 50 goals in een kalenderjaar gezeten. Alleen Messi, Ronaldo en Lewa kunnen zulke dingen ook doen. Wij kunnen de hele dag doorgaan met cherrypicken hoor als je wilt. Ik zeg gewoon dat jij doet alsof het een feit is dat Benzema een betere spits is. Het is jouw mening.Oh en leuk dat je goals en assist bijelkaar gooit maar dat us niet wat ik zei. Ik zei dat ik vind dat Benzema meerdere jaren meer had mogen scoren met de kwaliteit die zij hadden in het team.Kane is 28 trouwens. En technisch vind ik Benzema beter en mooier ogen maar dat maakt je niet persé een betere spits vind ik. “Kwalitatief” wat bedoel je daarmee?

13 augustus 2021 om 02:43

Dat ik Spursfan ben veranderd niks aan de statistieken en het feit dat je opeens met een vreemde bijgevoegde statistiek komt 😂 Benzema heeft meerdere seizoenen weinig gescoord hoor en zelfs met de assists in die seizoenen was het niet je van het. Of moeten wij alleen het afgelopen seizoen nemen om jouw punt als waarheid te nemen. Het blijft een mening wie je beter vindt

12 augustus 2021 om 16:28

Guardiola gaat zijn spel niet ophangen aan een speler. De kracht van City is dat het een eenheid is. De recente edities van de CL zijn gewonnen door clubs als Liverpool, Bayern en Chelsea. Allen echte teams.

Pffff wat worden Engelse spelers toch opgehyped en overpriced zeg door het Engelse publiek. Eerst Grealish en nu dit. Kane is goed hoor maar geen Lewandowski. Zie hem niet als spits die City helpt aan het winnen van de Champions League.

Pak dat geld gewoon Levy, 150 miljoen voor een spits die alles heeft gegeven en dit wil. Ja hij heeft een contract, ja het loopt nog door, maar voor 80 miljoen haal je een geweldige vervanger elders vandaan. Hoeveel clubs vangen nou zo'n bedrag voor een speler die er niet meer wil zijn? Spurs ontvingen destijds ook monsterbedragen (voor destijds) voor Bale en Modric en de prestaties zijn daar ook niet door onderuitgeschopt ondanks dat ze onmisbaar werden geacht.

'impossible' for Manchester City to buy expensive striker, Guardiola claims" ‘We cannot afford it’.

Aldus Pep lol. Wat een bedragen zeg. Van Grealish ging nergens over, dit eigenlijk ook maar goed met Kane zou je wel echt een topper in huis halen. Zeker de speler wat City nodig gaat hebben. En tsja de olie clubs gaan wel lekker zo, Chelsea, City en Psg. Economische doping, crisis of niet.

12 augustus 2021 om 16:30

Ff kwart miljard voor een speler van een middenmoter op een positie die je niet nodig hebt en een spits die iemand moet vervangen die een beperkte rol had in de laatste 2 jaar in een systeem waarbij er eigenlijk geen echte spits nodig is. Tsja, het is het 'Bayernen' van de competitie met groot economisch geweld. Als ik Daniel Levy was zou ik het pakken en voor de helft van die 150 een goede spits halen elders.

12 augustus 2021 om 16:39

Ja heel gek allemaal. Spurs zou zich rot moeten lachen indien zij hier 150 mil vangen, en misschien nog een speler erbij ook lol. En dan om de 23 jarige Lautaro te halen voor 70 a 80 mil. Dan doen ze echt geweldige zaken.

12 augustus 2021 om 16:47

Inderdaad, gaan lekker zo die olieclubs. Aantal jaren geleden waren het Real Madrid en Barcelona wie met dit soort absurde bedragen spelers binnen hengelde, verschil is dat dit vaak middelmatige spelers waren.

12 augustus 2021 om 17:37

Die gozer liegt altijd en doet altijd alsof City in een zwakke positie staat 😂

Ik denk niet dat ze in het buitenland zitten te wachten op Kane. Vooral ook door zijn salariseisen. Daarnaast komt er ook een een transfersom bij kijken. Hij is vooral beroemd in Engeland, dus zie ik hem alleen bij een een club in Manchester spelen.

Mooi dat City op de centjes let. Prachtige club. Hebben ook honderden miljoenen binnengehaald dus een klein aankoopje op zijn tijd kan wel. Je ziet duidelijk dat de coronacrisis keihard de voetbalwereld heeft geraakt.

En onze goede vriend Pep beweerde eerder in het jaar nog dat City niet de middelen heeft om meer dan 100 miljoen neer te leggen voor een vervanger van Aguero, lekker man. Zo'n man zou je op persco's eigenlijk helemaal geen vragen meer moeten stellen want er komt alleen maar onzin uit. Lijkt erop dat de clubs met vermogende eigenaren de corona-pandemie volop gebruiken om de concurrentie op achterstand te zetten voor zodra het nieuwe normaal weer begint.

Zoals iemand het al zei, City's enige concurrentie is hernieuwbare energie. Guaordiola die eerst huilde dat er geen geld was en nu na Grealish nog is Kane wil halen. Voor acteerwerk alvast een 10. Ik begin familie Aguero ook te geloven toen ze zeiden dat Pep hypocriet is en zijn tranen niet echt waren.

Dit gaat toch nergens meer over... Ik kan me nog bewust herinneren dat Ruud Gullit in 1987 de duurste speler ooit werd toen Milan hem van PSV kocht voor 17 miljoen gulden (7,7 miljoen euro). En daar werd toen echt schande van gesproken, mensen vonden dat een bizar bedrag...

12 augustus 2021 om 17:06

Inderdaad, die weet ik nog wel.

Daaropvolgend en in overtreffende trap heeft het mij verbaasd dat Overmars jarenlang de duurste Nederlandse transfer ooit was. 88 miljoen gulden (help, geen florijn symbool meer), € 44 miljoen.
Toen deed Barca al dubieuze transfers want ze hadden kunnen weten dat Overmars blessure gevoelig was.

Of het salaris van Bergkamp, € 65 k p/w..., dat is nu een schijntje..

12 augustus 2021 om 17:07

Correctie, dat van Bergkamp is in Ponden £.

12 augustus 2021 om 17:44

En nog wat langer geleden was een pakje sigaretten 2 kwartjes. Inflatie is nu eenmaal een ding. Zeker in opgeblazen markten als de voetbalwereld.

12 augustus 2021 om 20:37

Ik weet wat inflatie is. Maar dat in 1987 de duurste voetballer ter wereld nog 7,7 miljoen euro moest kosten en dertig jaar later (neymar in 2017) bijna 29 keer zoveel, dat heeft niet heel veel met alleen inflatie te maken.

Na meer dan een miljard te hebben mogen investeren mogen we toch wel een CL verwachten van die overschatte Guardiola. Vorig jaar na 11 jaar weer eens een finale weten te halen, terwijl die ieder jaar een top 3 team van de wereld onder zijn hoede had, dat is echt zwaar ondermaats.

Hoe kan je nu als clubs in een transferwindow 117 miljoen uitgeven voor een speler en daarna nog een bod van 150 miljoen doen. Echt uefa regel even een Max budget wat je per transferwindow mag uitgeven. Zorg er even voor dat geld onbelangrijk wordt dan zijn al die oliedollars ook meteen voorbij en wordt het weer spannender.

12 augustus 2021 om 18:46

Ik praat het niet goed, en vind de bedragen te hoog maar met Bernardo op de lijst om te vertrekken en al 75 miljoen aan sales valt dit iets meer in perspectief.

Spelen er zowaar weer wat Britten bij city. Ik kan ook geen andere spits bedenken die ze eventueel kunnen halen in plaats van Kane.

150 miljoen voor Kane die mijns inziens niet echt een spits is die bij City gaat renderen.

Ik zou gewoon Torres in de spits zetten heeft ook een neusje voor de goal en je hoeft geen geld uit te geven.


Zieke sport is voetbal toch. Ik heb er echt steeds minder plezier in. Kansloze industrie met plastic fans die staan te juichen voor een oliesjeik. PSG, Chelsea, Man City, van mij mogen ze de CL winnen. Het interesseert mij in ieder geval weinig wie er wint

150? Ga weg City, daar gaat Levy echt niet mee akkoord, doe nou maar meteen die 180 miljoen, je moet toch wat er voor over hebben om die CL te kopen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren