Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Paris Saint-Germain moet Trophée des Champions na acht jaar inleveren

Laatste update:

Na acht gewonnen edities op rij moet Paris Saint-Germain de Trophée des Champions inleveren. In de strijd om de Franse Supercup was landskampioen Lille OSC zondagavond in Tel Aviv met 1-0 te sterk voor PSG, door een doelpunt van Xeka in de eerste helft. Lille won de prijs daarmee voor het eerst in de clubgeschiedenis. Georginio Wijnaldum maakte als invaller zijn debuut bij PSG, terwijl Sven Botman negentig minuten meedeed bij Lille. Xavi Simons bleef op de bank bij PSG.

PSG beleefde tot dusver een indrukwekkende transferzomer, met de komst van Achraf Hakimi, Sergio Ramos, Gianluigi Donnarumma en Wijnaldum - de laatste drie kwamen transfervrij binnen. Ramos was vanwege blessureleed niet inzetbaar tegen Lille en hetzelfde geldt voor Colin Dagba, Rafinha en Juan Bernat. Verder ontbraken Marquinhos, Ángel Di María, Leandro Paredes en Neymar na hun deelname aan de Copa América, terwijl Donnarumma, Marco Verratti en Pablo Sarabia langer vrijaf krijgen na hun EK-deelname. Ook Kylian Mbappé behoorde niet tot de wedstrijdselectie.

Lille, dat Mike Maignan en Boubakary Soumaré kwijtraakte na het kampioensjaar, trad aan met Sven Botman in de achterhoede. De ploeg van de nieuwe trainer Jocelyn Gourvennec zorgde in de zesde minuut voor het eerste doelgevaar, toen Burak Yilmaz een vrije trap rakelings naast het doel van Keylor Navas schoot. Vijf minuten voor de rust kreeg de aanvaller een nieuwe kans, ditmaal na een rappe uitbraak, maar Navas pareerde zijn schot. PSG stichtte minder gevaar in de eerste helft, hoewel Achraf Hakimi wel indruk maakte met zijn sprints aan de rechterflank.

Massaal fluitconcert voor Achraf Hakimi bij ieder balcontact in Tel Aviv

Achraf Hakimi werd tijdens ieder balcontact uitgefloten door het publiek in Israël. Lees artikel

Kort voor de pauze kwam Lille op voorsprong. Burak bediende Xeka, die vanbuiten het strafschopgebied diagonaal uithaalde in de rechterhoek. Tien minuten na rust liet Abdou Diallo na er 1-1 van te maken: na een corner kopte Mauro Icardi de bal richting de verdediger, wiens kopstoot van dichtbij net naast ging. Twintig minuten voor tijd maakte Wijnaldum zijn entree. Binnen enkele minuten bereidde hij met een fraai wippertje een goal van Icardi voor, maar de spits stond buitenspel. Even daarna zeilde een volley van Julian Draxler naast. In de blessuretijd zorgde doelman Léo Jardim ervoor dat een schot van Wijnaldum uit de draai geen doelpunt opleverde.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat gun ik het Lille enorm, maar wat moet ik even zeggen. Schandalig dat Hakimi wordt uitgefloten en dat er wordt gejuicht als hij wordt getrapt. Echt werkelijk schandalig is dat.

1 augustus 2021 om 22:06

Tsja, makkelijk zeggen. Hij heeft in het nabije verleden zich nadrukkelijk gemengd in het Palestijns - Israëlisch conflict, waarbij hij de kant van de Palestijnen kiest die zelf voor een terroristische organisatie als leider hebben gekozen (Hamas). Nu zou ik nooit iemand uitfluiten, maar ik begrijp het wel. Schandalig vind ik het dan ook niet, wel vind ik dat ze het hadden moeten laten gaan.

1 augustus 2021 om 22:12

Hij heeft een video gedeeld, waarin een minderjarig meisje letterlijk werd onderdrukt door een Israelische soldaat. Daar hoef je niet pro Palestina voor te zijn, om wat van te zeggen.

1 augustus 2021 om 22:14

Wereld op zijn kop dat je geen steun meer mag uitspreken voor de mensen die uit hun huis en land verdreven worden.

1 augustus 2021 om 22:15

Ik weet niet wat ik erger vind. Dat zo een held wordt uitgefloten of dat het wordt begrepen door mensen die niet uit Israël komen. Deze man is een held en hoort op handen gedragen te worden

1 augustus 2021 om 22:15

Makkelijk praten. De Israeliers hebben een crimineel en oorlogsmisdadiger als leider gekozen. Die kunnen er ook wat van met Netanyahu.

Verder, tsjah, ben niet verbaasd dat hij werd uitgefloten. Had iedereen kunnen zien aankomen. Maar als Zahavi straks wordt uitgefloten in het Midden Oosten moeten we ook niet verbaasd kijken.

1 augustus 2021 om 22:38

4ever4ajax Het enige wat hij deed was een huilend meisje delen met de tekst #freePalestina. Nooit heeft hij de acties van Hamas goedgekeurd noch heeft hij iets verkeerds gezegd over Israel. Het is zeker schandalig dat dit wordt gedaan ja. Je hebt gewoon een grote bord voor je kop als je begrijpt dat ze dit doen. Huilend klein meisje steunen, nou nou laten we hem uitfluiten.

1 augustus 2021 om 23:34

Hebben we 4ever4ajax weer met ze pro Israël gezeik zeg. Ga is ff een keer documentaires kijken over wat daar echt speelt en doe je Israëlische bril af man.

1 augustus 2021 om 23:41

Supernico31 rare reactie, het liefst zeg ik er niks over op VZ omdat VZ over voetbal gaat. Het liefst hou ik mijn mening voor mezelf, maar kom op zeg als het zelfs op voetbalvelden gebeurt dan ga ik het irritant vinden. Dat met Venezuela en Noord Korea heeft niks met voetbal te maken, dus niet echt valide voorbeelden. Daarom wil ik statements etc. ook het liefst buiten voetbal houden. Kijk dan ook naar een Zahavi en Ihattaren die allebei hun eigen mening hebben, maar gewoon goed met elkaar kunnen omgaan en het buiten het voetbal houden.

2 augustus 2021 om 00:48

Veel focus op Palestina?! Voor de duidenlijkheid, dit is al decennia lang aan de gang. Het heeft eindelijk dit jaar wat tractie en aandacht in de media gekregen, met uiteindelijk een verontrustend korte duur toch wel. Daar ook nog eens bovenop dat sommige media hun uiterste best deden om dit als een gelijke oorlogsvoering te doen lijken. Terwijl het niet ongelijker kan. Gewoon etnische uitroeing of Apartheid 2.0. Laten we wel zo eerlijk wezen.

2 augustus 2021 om 01:00

Lees nou eens even goed terug. Palestina is een land. Zouden de moslims ook zoveel steun bieden aan Palestina als het een Christelijk land was waar Joden en Moslims een minderheid in zijn.

Je spreekt jezelf hier wel erg tegeb. Houd politiek buiten voetbal zeg je maar vervolgens verdedig je Zahavi die uitgefloten werd om zijn politiek gemotiveerde uitingen jegens het Israël/Palestina conflict. Overigens snap ik niet waarom hier niet op een respectvolle manier een discussie over gevoerd kan worden. We zijn toch geen kinderen.

2 augustus 2021 om 01:12

Arabieren die in Israël wonen worden gediscrimineerd Pipo! Doe je onderzoek voor je slap gaat lullen alsof Arabische spelers die voor Israël spelen ineens alles goed maakt!

2 augustus 2021 om 01:37

@4ever4ajax, net zoals niet elke Israeler tegen Palestijnen is, is niet elke Palestijn een aanhanger van Hamas. Belachelijke opmerking die je dringend moet herbekijken.

2 augustus 2021 om 02:59

Er wonen ook Christenen en Joden in Palestina, met een Palestijnse nationaliteit. Die worden net zozeer onderdrukt. En verder slaat je reactie werkelijk nergens op Jackie, ik als moslim ben tegen elke vorm van onrecht en ik heb respect voor iedereen die respect verdient.

2 augustus 2021 om 03:01

Jackie, ik heb van mijn ouders meegekregen iedereen, ongeacht nationaliteit of religieuze overtuiging te respecteren. Al was het een Christelijk land, had ik mij net zo ingezet als dat ik nu doe. Een betere wereld begint bij jezelf, door zulke nutteloze vragen te stellen, zoals die van jou, blijft haat bestaan.

2 augustus 2021 om 05:08

Ik zelf kom van Jenin en daar wonen Moslims en Christenen en zelfs Joden in harmonie, alleen de militanten maakte onze leven zuur. Mensen vergeten vaak dat juist Christenen en Joden elkaar niet liggen, wie heeft volgens de Bijbel Jezus gedood? Juist ja de joden. Dit is een politieke kwestie en hier voor hoef je geen moslim of christen te zijn om kanten te kiezen. Ik ben dankbaar dat ik in Nederland woon sinds 2006.

On: dit doet me denken aan de periode van Lyon die alles won in Frankrijk, zo zie je maar dat het periodes zijn in het voetbal dat er word gedomineerd door 1 club

2 augustus 2021 om 10:29

@Hoorn0229

Juist ja. Alsof het nog niet erg genoeg is, gooi jij nog ff rechts extremistische opvattingen in de mix. Want dat zijn namelijk de christenen die heel sterk benadrukken dat joden volgens de bijbel Jezus hebben gedood. De overige 99% van Christenen volgt die hele opbaring niet en kan logisch nadenken. Er waren GEEN christenen voor jezus Christus en wat was toen het gangbare geloof. Juist. In plaats van dergelijke debiele stellingen te gebruiken kan je beter gebruik maken van andere vragen. Bijvoorbeeld waarom erkent de Islam wel Jezus Christus, alleen niet als de belangrijkste profeet, maar heeft het Christendom het nooit over Mohammed, terwijl het christendom en al helemaal katholieken naast Jezus nog genoeg andere mensen tot heilige verklaard hebben. Als je door die hoepel springt kom je heel snel uit bij de vreemde tegenstelling dat het Christendom veel meer als tolerant wordt bestempeld itt de islam, maar in de basis het eerder andersom is. En als je dan nog verder wilt filosoferen dan kom je ook nog langs de vraag waarom extreem rechts geprofileerd wordt als terroristen, maar niet religieuze extremisten, terwijl andersom dit wel gebeurd, terwijl beiden religie als excuus gebruiken. En dan zijn we dus weer terug bij je opmerking......

3 augustus 2021 om 14:33

Jackie

"palestina is een land. Zouden de moslims ook zoveel steun bieden aan Palestina als het een Christelijk land was waar Joden en Moslims een minderheid in zijn."

En daar is het 'whattaboutism' weer. Hoho, jij wilt iets zeggen over onderwerp A, maar dat kan zomaar niet, nee dan moet jij ook iets zeggen over onderwerp B, want anders mag het niet! Dat is gewoon onzin.

Want zo kan ik het ook. De Christelijke Palestijnen hebben de moslims helemaal niet nodig om hun martelaartjes te worden. De Christelijke Palestijnen hebben namelijk de Alt-right beweging in de VS en hun Evangelische vrindjes (veel talrijker en vooral rijker dan die moslims in Palestina) om hun zaakjes te verdedigen en om hun zware leven in het middelpunt van de wereldbelangstelling te plaatsen. Dus je klopt op de totaal verkeerde deur.

De steun van moslims aan Palestina is gewoon terecht, is prima en heeft het niet nodig dat mensen als jij (maar niet persoonljik bedoeld, in algemene zin) dan in de marge wat obligate dingen roept om daar ook maar iets vanaf te willen doen.

1 augustus 2021 om 22:14

Kan je vinden, maar als Hakimi daadwerkelijk zo anti-Israël is, kan hij er ook voor kiezen deze wedstrijd daar niet te spelen.

2 augustus 2021 om 07:48

Klopt. Kan mij zelf herinneren dat Mkhitaryan een Europa League finale in Baku liet gaan. Koos voor zijn eigen veiligheid.

1 augustus 2021 om 22:15

Hij heeft zich tegen Israël uitgesproken. Dan hoef je geen applaus te verwachten. Niet netjes idd, maar dat kan je alleen voorkomen, door niet voor een paar centen daar te gaan voetballen, maar voor eigen fans in Frankrijk. Heb genoeg spelers voor minder uitgefloten zien worden in NL.

1 augustus 2021 om 22:39

Als dat het ergste is? Heb geen spreekkoren aan zijn adres gehoord oid, vind ik dit persoonlijk nog een vrij nette manier.

1 augustus 2021 om 22:43

Is gewoon niet netjes om een speler uit te fluiten puur vanwege het delen van een video. Ik persoonlijk kan er gewoon niet tegen als mensen niet in hun waarde worden gelaten. Dat geldt voor elk persoon op de wereld, van Mark Rutte tot jou tot Achraf Hakimi. Hij wordt niet in zijn waarde gelaten en wordt uitgefloten om een mening. Maar als het andersom was owee. Als jij dit netjes vind, dan zou ik toch echt even gaan nadenken over jouw empatisch vermogen.

1 augustus 2021 om 22:54

Ik geef nergens aan dat/of ik dit netjes vind. Ik zeg dat er ergere dingen geroepen worden in een voetbalstadion en dat ik dit nog vind meevallen. Hiermee reageer ik op het feit dat iemand dit ‘schandalig’ vindt. Netjes? Nee. Schandalig? Nee.

1 augustus 2021 om 23:43

Je zegt letterlijk in je eigen woorden dat je het een nette manier vindt Woezel. Gewoon schandalig ja. Iedereen mag toch zijn mening hebben en uiten? Waarom dan meteen uitfluiten als een of andere crimineel. En ja ik ben Real fan dus ik weet er wel wat van. Fans in het Bernabeu konden er ook wat van een aantal jaar geleden. Is irritant, maar veel irritanter en schandaliger als het om iemands mening gaat. Het was toch het ‘vrije’ Israel?

1 augustus 2021 om 22:14

Qua vorig jaar mee eens maar tuurlijk is dat wel een grote reden als je 10 van zulke spelers mist. We gaan het zien dit seizoen. Toch wel flink versterkt deze zomer met een ramos, hakimi, wijnaldum en donnaruma.

Tjaa, dit PSG was hetzelfde als bier zonder alcohol. Compleet waardeloos.

1 augustus 2021 om 22:03

Moest je lang nadenken over deze hele goede opmerking?

1 augustus 2021 om 22:06

Ai noh. Waarom geen liefde voor bier zonder alcohol, G? Niks is lekkerder dan een koud 0.0 biertje. Mag ik twee?

1 augustus 2021 om 22:08

Nee je mag er geen, en al helemaal gene twee, is puur vergif

1 augustus 2021 om 22:14

Blijft vreemd dat een extreem gevaarlijke stof als alcohol zo geaccepteerd is. En dan 0.0 afdoen als gif omdat het niet cool is.

1 augustus 2021 om 22:14

Is nogal nietszeggend van een inwoner van een land waarvan het populairste biertje Heineken is 😉.

1 augustus 2021 om 22:24

Gelukkig mag een mens in Nederland zelf bepalen of hij/zij alcohol drinkt

1 augustus 2021 om 22:30

Hahaha dat is volgens mij in het westen van het land. Waar overigens ook de meeste mensen wonen. Hier in het zonnige zuid-Nederland drinkt men vrijwel alleen Brand en Jupiler. Héérlijk!

1 augustus 2021 om 22:33

In het westen van Nederland zie ik veel mensen een Hertog Jannetje drinken. Heineken zie ik eigenlijk maar weinig. Ben zelf meer van een non-alcoholisch drankje zoals de coconut kiss.

1 augustus 2021 om 22:36

Stella is nog een heel stukje beter!

1 augustus 2021 om 22:47

Oh ja, nog erger. Dat domme gedoe over welk bier het beste is en als je anders dringt ben je ook stom. Alsof het ook maar iets uitmaakt welk merkje je drinkt. Toch vreemd dat mensen er zich nooit druk om maken welk merk appel of banaan ze eten.

1 augustus 2021 om 22:53

De enige die zich hier druk maakt, ben jij hoor.

1 augustus 2021 om 22:57

Druk maken is teveel naar mij mening, maar ik volg het alcohol onderwerp altijd wel met een flinke verbazing.

2 augustus 2021 om 06:01

Wat nog vreemder is , dat je je bijna moet verontschuldigen als je geen alcohol drinkt.

Zo jammer dat Hakimi uitgefloten werd man, was aan het wachten op een doelpunt van hem en dan vieren met de ‘hou je mond’-gebaar. Wel mooi voor Lille, terecht kampioen vorig jaar en dit is de icing on the cake.

1 augustus 2021 om 22:10

Hoezo jammer? Als je je mengt in politieke discussies als publiek persoon krijg je dat. (Ben overigens tegen uitfluiten in algemeen, support liever je eigen team denk ik dan)

1 augustus 2021 om 22:13

Maar Oranje moet wel volgens iedereen hier statements maken tegen homohaat in Hongarije of moderne slavernij in Qatar. Maar over genocide in Israël mag je je niet mengen?

1 augustus 2021 om 22:21

Welke genocide? De bevolking van Palestina is sinds 1948 (stichtingsjaar Israël) verveelvoudigd. Je kan dan echt niet spreken over genocide. Er vallen wel meer doden aan Palestijnse kant, maar dat komt omdat Israël technologisch superieur is aan Palestina of wie dan ook in het middenoosten.

1 augustus 2021 om 22:51

Ga eens amnesty na wat israel allemaal op zn kerfstok heeft joh of wil je dat niet inzien!? Agh, als iemand je land inpikt, je huis uittrapt, je familie vernederd en vermoord dan probeer je alles er tegen te doen en dan kom jij met je stom gebrabbel. Agh, en weet er zijn genoeg joodse mensen die tegen de apartheid staat israel zijn. Er zijn zelfs genoeg Marokkaanse joden in dat land en in Marokko (even gezien het uitfluiten van Achraf) maar de zionistische staat israel steunen ze niet hoor! Wordt toch wakker man..!

1 augustus 2021 om 22:11

Schandalig land met schandalige mensen. Dit maakt me alleen maar trotser op mensen als Özil en Hakimi. Zij die hun podium gebruiken voor de onderdrukte bevolking en tegen onethische overheden. Moge er nog velen volgen!

1 augustus 2021 om 22:33

Als Israël geen luchtafweerraketten had gehad, had het niet meer bestaan door afgevuurde raketten vanuit Palestijns gebied. Maar Israel is het schandalige land, geen woord over Hamas. Zoals we gewend zijn.

1 augustus 2021 om 22:37

Beiden zijn het geen lieverdjes. Maar er wordt altijd een kant gekozen. Zoals we gewend zijn.

1 augustus 2021 om 22:40

Agh ga eens amnesty na wat israel allemaal op zn kerfstok heeft joh of wil je dat niet inzien!? Agh, als iemand je land inpikt, je huis uittrapt, je familie vernederd en vermoord dan probeer je alles er tegen te doen en dan kom jij met je stom gebrabbel. Agh, en weet er zijn genoeg joodse mensen die tegen de apartheid staat israel zijn. Er zijn zelfs genoeg Marokkaanse joden in dat land en in Marokko (even gezien het uitfluiten van Achraf) maar de zionistische staat israel steunen ze niet hoor! Wordt toch wakker man!

1 augustus 2021 om 22:43

Precies dit. Ik snap niet waarom iedereen hier een mening over denkt te moeten hebben. We hebben hier geen flauw benul van wat zich allemaal afspeelt daar. Het zijn imo ook idd beide geen lieverdjes en voor zover wij kunnen oordelen maken ze zich beide schuldig aan ‘misdrijven’. Raar om op basis van non-info een kant te kiezen.

1 augustus 2021 om 22:55

@Woezel Wat een onzin. Ga maar even Amnesty na en vele mensenrechten organisaties spreken hun afschuw uit richting apartheid staat israel met hun wandaden. Schandalig dat men dit probeert te wijzen op een fifty fifty gevecht tussen 2 evenwichtige kanten. Dat is het niet, nooit geweest. De 1 steelt en pikt land in, trapt mensen huizen uit en vermoord van alles en nog wat, sluit mensen, vaak kinderen, op en de ander probeert tegen te vechten met zowat niets, te strijden wat hun eigendom was en is! Wat een nonsensen. De mensen die dit wegwuiven zijn erg kwalijk bezig. Je hebt zelfs genoeg joodse mensen die tegen de apartheid staat zijn, bekende joden, zelfs ex militairen die hun verhaal doen en vervolgens tegen hun eigen staat zijn! Maar ja die krijgen geen podium, moet je zelf opzoeken! Agh! Schandalig is het!

2 augustus 2021 om 04:09

Ik ben wel benieuwd hoe het zou zijn geweest als Hakimi zich had uitgesproken tegen het regime in Iran en er zou een wedstrijd in Teheran gespeeld moeten worden. Zou het dan bij uitfluiten gebleven zijn? Maar terecht dat hij opkomt voor dat onderdrukte meisje, maar wel vreemd dat hij met geen woord rept over het feit dat 90% van de moslims die worden vermoord, gedood worden door moslims.

2 augustus 2021 om 05:00

Kan je daarover een bron tonen of ben je uit je duim aan het zuigen.

2 augustus 2021 om 09:12

Ik heb wat overdreven, het percentage ligt ergens tussen de 85 en 90. Het CSIS en de Start Database bieden daar uitgebreid informatie over en de Universiteit van Maryland doet er intensief onderzoek naar met een een groot team van non-political research scientists waar ik diensten voor heb verricht enkele jaren geleden.

Gefeliciteerd Lille. Dit laat maar weer eens zien dat teamgeest veel belangrijker is dan 11 sterren. Als ik PSG zou zijn zou ik beginnen met talent uit eigen jeugd binnen te laten komen. Stap voor stap een elftal bouwen.

1 augustus 2021 om 22:32

Nee, dat weet ik, maar dan komen er alleen nog meer individuele sterren bij. Het is tijd voor verandering bij PSG. Neem een voorbeeld aan RB Leipzig. Niet met geld smijten aan sterren, maar de jeugd versterken.

Gefeliciteerd Lille. Vond het geen sprankelende wedstrijd, maar de goal was fantastisch.

Lille flikt het opnieuw om een prijs te pakken voor de neus van PSG. Wel leuk dat PSG met wat eigen jeugd speelde. Als je uit zo'n grote metropool talenten kan uitkiezen moet je die ook gewoon de kans geven.

Money can’t buy succes!

Mooi dat Lille dit wint hoor.

1 augustus 2021 om 22:18

Nou de prijzenkast van PSG is anders goed gevuld sinds ze geld hebben

1 augustus 2021 om 22:25

Alleen nog een CL wat aan de prijzenkast ontbeert.... Dit seizoen kan het gebeuren maar onder Poch heb ik mijn twijfels, ben daar niet kapot van...

1 augustus 2021 om 22:30

Denk ook niet dat ze onder Pochettino de CL pakken, die man is een geboren loser lijkt het wel. Kon niet eens de Ligue 1 winnen terwijl PSG nog volop meedeed toe hij instapte.

2 augustus 2021 om 15:14

Nationaal wel ja maar dat is niet zo moeilijk met die competitie maar verder is het niet echt top.

Waarom werd hakimi uitgefloten

1 augustus 2021 om 22:05

Omdat hij aan de kant van de Palestijnen staat.

Poch had allang ontslagen moeten worden, wat een domme keuze om Poch te verlengen, geen kampioen geen CL, er zit geen enkel idee achter het spel van Paris, waar onder Tuchel wel een idee zat achter het spel van Paris . Poch is beste als hij kleine ploegen kan trainen en in underdog rol zit om lekker op de counter te spelen, wat hij zelfs ook met dit miljarden ploeg doet tegen Barca, Bayern en City. Je ziet zijn beperkte tekortkomingen bij Poch. Poch kan zijn ploeg ook niet aanvallend laten spelen, als ze willen aanvallen weet Paris niet hoe dat moet.

1 augustus 2021 om 22:08

Bij Spurs anders wel, en vooral tegen grote ploegen was het vaak op de counter, kan Hangover lid ook bevestigen hoor.

Ondanks matige voorbereiding speelde Lille toch prima, verdedigend sterk en zo dodelijk in omschakeling met hun snelle buitenspelers

Heerlijk, na het missen van het kamioensschap weer wat miljoenen er tegen aan gegooid en nu weer een prija verliezen. Ik gun het ze🤣

Poch moet echt beter, lijkt wel PSG het veld in te hebben gestuurd zonder enig plan en dit doet hij ook niet voor het eerst. Verder is vandaag (als dat al lang niet duidelijk was) gebleken dat Kehrer en Icardi zo snel mogelijk verkocht moeten worden en dat Poch moet leren wisselen. Serieus Kurzawa erin voor Kimpembe? Wel mooi dat negen spelers van de twintig in totaal uit de eigen jeugd kwamen en dat meerdere in de basis stonden.

Voetbal is echt kapot als de supercup in Israël word gespeeld. Waarom worden dit soort wedstrijden niet gewoon in eigen land afgewerkt.Echt belachelijk dat dit gewoon kan en gebeurd.

Schandalig dat de franse supercup in israel gespeeld wordt in het licht van de schendingen van de mensenrechten en het voeren van een apartheids-beleid. Je zou niet moeten denken aan de (terechte) reacties als deze wedstrijd in saudi arabie gespeeld zou worden.

1 augustus 2021 om 22:36

Schandalig gewoon. Nou zal die snorremans vast zijn mondje dicht houden zeker. Wat een trieste gewaarwording is dit zeg. En SA is de allerliefste vd klas vergeleken met israel joh.

1 augustus 2021 om 22:54

Homoseksuelen zijn het met dat laatste statement niet eens durf ik te opteren.

1 augustus 2021 om 23:09

SA lieverdje van de klas vergeleken met Israël. Tuurlijk hoor. Zou Amnesty International wat jij hier telkens aankaart om wandaden van Israël te benoemen maar eens doornemen over wat zij over Saudi-Arabië te vertellen hebben. En als je dan toch bezig bent, kan je ook even onderzoek doen naar Hamas. Allen hebben ze zoals jij zou zeggen wat op hun kerfstok staan.

1 augustus 2021 om 23:22

Hoi Supernico31 ik heb net onderzoek gedaan naar Hamas en heb gevonden dat Israel Hamas financierde en de fundering heeft gelegd tot de huidige Hamas aldus Avner Cohen, die deel uitmaakte van Israels nucleaire programma. Ik hoop dat dit hetgene was dat ik moest weten over Hamas, groetjes Ziyechgoat

1 augustus 2021 om 23:27

Ja, ja. En 9/11 is opgezet door de Amerikanen zelf, want het heeft ergens op een complottheorieën site of op Facebook gestaan...

1 augustus 2021 om 23:36

Wallstreet Journal, the Intercept en the Washington post, zijn natuurlijk hetxelfde als facebook verhalen en complottheorien, Misschien moet je wat meer onderzoek doen Supernicootje

1 augustus 2021 om 23:49

Wel grappig dat je een feit wat gepost is door meerdere gerespecteerde kranten in Amerika afdoet als complottheorie en facebook post. Zegt al genoeg over hoe weinig je weet over dit onderwerp terwijl je anderen wel de les probeert te lezen. misplaatste arrogantie

2 augustus 2021 om 00:59

Kan je mij links sturen van die artikelen?

2 augustus 2021 om 01:45

je kan geen links sturen via voetbalzone maar zoek. "how israel went from helping create hamas to bombing it"" van the intercept. How Israel helped create Hamas, wall street journal, en How Israel helped create Hamas van the washington post

2 augustus 2021 om 03:05

Kijken we vandaag de dag alleen naar hoe homoseksuelen in een land behandeld worden. Ik bedoel het is een belangrijke maatstaf, maar het voeren van een beleid die homoseksuelen beschermt, rechtvaardigt niet het verkrachten van vrouwen en het doden van kinderen

2 augustus 2021 om 06:39

Waar zeg ik dat? Je kan gewoon vanuit verschillende standpunten naar situaties kijken.

Niet huilen als ze in Israël het niet in dank af neemt wat Hakimi doet. Er zijn immers 4300 raketten op burgers af gestoken door Hamas, en daar is iedereen stil over. Jullie zitten hier doodleuk commentaar te geven, maar die mensen dealen er de hele tijd mee, dus als Hakimi zich wilt mengen kan hij een tegen reactie verwachten. Ondertussen alleen maar posten een in scène gezetten video. Ik zie reacties hier over genocide terwijl de Palestijnse bevolking 8x zo groot is sinds 1948. Apartheid is ook onzin, rond zo’n 33% professoren en studenten, doctoren, en advocaten in Israël zijn Arabisch. Ze zitten in de coalitie die nu aan het roer staat van het land, hoe is dat in hemelsnaam apartheid. Ik zou je vooral met het voetbal bezig houden, want het herkauwen van propaganda maakt het nog niet waar

1 augustus 2021 om 22:59

Die raketten worden zeker zomaar zonder reden afgestoken of niet? heus niet omdat Israël dagelijks scholen, ziekenhuizen en onschuldige burgers bombardeert. Dat hele staat is gebouwd op lijken van onschuldige burgers. Ga maar eens in dat gebied kijken, dan kan je beslissen voor welke kant het makkelijker is om te ''dealen''. Als er iemand hier aan het herkauwen van propaganda is dan ben jij het wel.

1 augustus 2021 om 23:14

Palestina bedoel je, Israel bestaat niet.

1 augustus 2021 om 23:21

Hier ben ik heel benieuwd naar hoor.

1 augustus 2021 om 23:38

Ik zie anders nergens Palestina op de landkaart en wel Israel

1 augustus 2021 om 23:57

Hangt ervan af waar je die landkaart koopt. Er zijn meer dan 130 landen die het erkennen als ik Wikipedia mag geloven.

2 augustus 2021 om 00:24

Nee, want mensen moeten luisteren naar jouw propaganda, waar je niet het hele verhaal vertelt om zo de mensonterende daden van Israel te bagatelliseren en te legitimeren Israel is in Jeruzalem al jaren lang Palestijnse gezinnen letterlijk uit hun huis aan het gooien. Dit is ook de aanleiding geweest van de laatste aanvallen. Na de zoveelste Palestijnse gezin, die hardhandig hun eigen huis op straat werden gegooid, ontstond er protesten vanuit de Palestijnse bevolking. De Israellische politie ging goed los en gebruikte waterkanonnen, flitsgranaten en rubberenkogels tegen elke Palestijn die daar in de buurt aanwezig was, tot aan binnen in de al-Aqsa-moskee (een van de heiligste plekken voor Moslims). Zoek de beelden maar het zag er heel angstig uit. Er zijn meer dan 200 Palestijnen gewond geraakt. Bovenstaande is de aanleiding geweest voor Hamas om raketten af te voeren op Israã£â«l. Wat totaal niks uitmaakt, want door de Iron Dome van Israã£â«l werden alle raketten in de lucht al onschadelijk gemaakt. Vervolgens ging Israã£â«l in Gaza bombardementen uit voeren. Daar zijn heel wat onschuldige burgers vermoord. In de bombardering is ook nog een internationale redactie gebouw neergehaald, puur om de media daar de mond te snoeren. Het is heel goed dat Hakimi dit onderwerp dan ook aandacht geeft. En het is gewoon schandalig dat hij daarvoor wordt uitgefloten. @binny Als morgenavond jij en je hele familie door de Nederlandse staat uit jullie huis werden gegooid, puur omdat in dat gebied net te veel van jouw ras woont, en je daar juridisch niets aan kan doen, dan kan je toch niet anders concluderen dat er sprake is van apartheid.

2 augustus 2021 om 03:06

Mensen zomaar, zonder reden, op heilig grond tijdens hun gebed met traangas bombarderen en moskeeën zomaar binnenvallen. Ga slapen man.

Toen ik titel las dacht ik echt blamage voor PSG maar verder gedetailleerd lezen blijkt dus een bijna B-team PSG gezien de basiskrachten niet inzetbaar waren.

Waarom word dit überhaupt in Israël gespeeld? In Frankrijk was het toch veel beter geweest en zeker nu met corona gedoe en alles. Israël staat helemaal niet bekend als voetbal land of iets en wel om hun rechtse extreme fans (bij de grote clubs) wel ironisch trouwens

Vreemde keuze om deze wedstrijd in Israel te spelen en het dubbele moraal van sommigen hier in de reacties is werkelijk waar misselijkmakend. Qatar en Hongarije zijn helemaal de grond in geboord, en terecht, omdat zij mensenrechten schenden. Hetzelfde kan over Israël gezegd worden volgens menig onafhankelijk mensenrechtenorganisaties maar dan is het opeens een ‘conflict’, ‘niet raar dat men hem uitfluit’ en al dat soort onzin. Men doet hier dan zijn best op naar een rechtvaardiging te zoeken van de daden van Israël. Prima. Maar ga hier dan niet zitten huilen om dwangarbeid in Qatar of homohaat in Hongarije. Wees dan consistent in je gebroken morele kompas.

Een Franse Super Cup finale in Tel Aviv. Wie verzint het ook, denk je dan. Hou het gewoon in eigen land, waarom al die gekke marketingstunts steeds maar weer.

en ik gunde het lille ook heel erg ik gun psg het niet maar het was al te verwachten dat psg ging verliezen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren