Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Steven Berghuis: ‘De Ajax-spelers bij Oranje herinnerden me er elke dag aan’

Laatste update:

Steven Berghuis ziet ernaar uit om aan de slag te gaan in Amsterdam. De aanvaller rondde maandag de laatste formaliteiten af rondom zijn overstap van Feyenoord naar Ajax. Hij is pas de vierde speler ooit die rechtstreeks overstapt van de Rotterdamse naar de Amsterdamse club. "Het moet wel nog even landen, maar dat is normaal denk ik. Ik kijk er echt enorm naar uit", reageert Berghuis op de website van zijn nieuwe club.

"Ik was er voor mezelf wel uit dat ik graag een nieuwe uitdaging wil aangaan om mij te blijven ontwikkelen als voetballer", verklaart de 29-jarige buitenspeler zijn overstap. "Toen Ajax concreet werd, ging ik er over nadenken en kwam ik wel tot de conclusie dat dit voor mij een goede stap zou zijn om een betere speler te worden. En ook om samen met de club en nieuwe teamgenoten de ambities waar te maken. Die ook bij mijn eigen ambities passen. Daar wilde ik voor gaan en daar sta ik achter."

Walgelijk spandoek over Steven Berghuis heeft ‘aandacht’ van politie

De politie is op de hoogte van een foto van een dreigend spandoek over Steven Berghuis.Lees artikel

Hoewel een overstap van Feyenoord naar Ajax altijd beladen is, vertelt Berghuis dat hij niet heeft getwijfeld. "Ik heb een weloverwogen keuze gemaakt en er goed over nagedacht. Het is niet zomaar een stap, maar ik sta er wel achter en het is wel een mooie uitdaging en zo wil ik er wel naar blijven kijken en succes behalen met deze club." Als hij wordt gevraagd wat hij kan toevoegen aan Ajax, zegt Berghuis dat 'de waarheid op het veld ligt'. "Ik probeer te spelen zoals ik altijd heb gedaan, denk aan rendement en creativiteit. Ik zoek altijd de oplossing naar voren."

"In deze jaren wil ik zoveel mogelijk prijzen winnen. Uiteindelijk wil je je meten met de allerbesten en dat podium ligt hier, in de Champions League. Ik hoop in de competitie ook mooie dingen te laten zien", aldus Berghuis, die al heeft gesproken met Erik ten Hag. "De trainer verwacht dat ik mijn spel naar Ajax breng en mezelf ben. Op korte termijn is mijn doel alles te laten landen, mezelf goed voelen, wennen en zo snel mogelijk mezelf zijn en presteren op het veld. Ik kijk er nu het meeste naar uit om met mijn nieuwe teamgenoten op het veld te staan, ze te leren kennen en onze ambities waar te maken."

Berghuis vertelt dat hij tijdens het EK dagelijks werd herinnerd aan zijn mogelijke transfer naar Ajax. "Ik wilde het tijdens het EK eigenlijk parkeren en er niet te veel over nadenken", geeft hij aan. "De Ajax-spelers bij Oranje herinnerden me er elke dag alleen even aan. Dat gaf ook wel een goed gevoel: naast dat de club achter deze transfer staat, is dat ook het geval bij mijn nieuwe teamgenoten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wel mooi om te zien dat zijn komst breed gedragen is binnen de club. Niet alle supporters zullen er blij mee zijn, maar overall wordt hij warm onthaald. Zoals het hoort bij elke nieuwe speler. Hij lijkt er goed over nagedacht te hebben en nu is het voor hem hard werken om een basisplaats af te dwingen. Bij Feyenoord was hij dé man, hier één van de opties. Bij Feyenoord werd er voor hem gewerkt, hier moet hij zelf ook vol aan de bak. Hopelijk kan hij die knop ook omzetten. We gaan het meemaken.

19 juli 2021 om 21:43

Ja ik denk dat hij het wel heel lastig gaat krijgen om een blind ren paard als Neres en mister 1 helft Antony uit de basis te spelen. En Antony werd niet telkens gewisseld omdat het zo'n geweldenaar was die niet meer kon. Ik zie hem geen moeilijkheden hebben om zichzelf in de basis te spelen. Tadic is zeker van zijn plek, en Haller heeft 0,0 concurrentie. Dus zal Berghuis moeten concureren met de 2 Brazilianen.

19 juli 2021 om 21:49

Neres een blind renpaard? Één van de belangrijkste kwaliteiten van Neres is juist zijn overzicht in de laatste fase en zijn combinerend vermogen.

19 juli 2021 om 21:52

Neres is een sleutelspeler. Je weet donders goed waarom Ajax zonder hem geen stootkracht meer had tegen Tottenham. In topwedstrijden staat ie er altijd.

19 juli 2021 om 21:53

Chefvoetbal. Dat weet die dan de afgelopen 2 seizoen goed te verbergen. Heeft een kleine opleving gehad in de CL, maar buiten dat loopt hij looplijnen die niemand snapt en levert hij de bal, in de combinatie, meer in bij de tegenstander dan bij een ploeggenoot. Heeft de vorige Copa nog net flopteam gehaald van dat toernooi. Zal vast niet komen door zijn geweldige overzicht in de laatste fase en zijn combinerend vermogen.

19 juli 2021 om 21:56

Messibarca. Wel knap dat je als sleutelspeler eigenlijk al 2 seizoenen op rij niet constant in de basis staat. Tuurlijk heeft hij blessures gekend, maar heeft ook fitte periodes gekend en toen bakte hij er toch vrij weinig van? Mocht die speelminuten afwisselen met zijn maatje Antony. Als je dan tegenwoordig als een sleutelspeler bent? En volgens mij wil Ajax maar al te graag Neres verkopen, lijkt mij niet dat je dat zou willen mocht het echt een sleutelspeler zijn.

19 juli 2021 om 21:59

@ducktaildo,

Als jij vind dat Neres een blind renpaard is dan heb je de ogen nog verder dichtzitten tijdens de wedstrijden van Ajax dan dat Neres heeft. zoals Chefvoetbal al aangeeft is Neres juist in de combinatie ontzettend sterk, weet hij voor de goal altijd de vrije man te vinden en is hij zelf ook voor de goal nog verdraaid sterk in het afmaken van de kansen. Dat hij de afgelopen twee jaar constant met blessures heeft gelopen en mede daardoor nooit die topvorm weer gehaald heeft doet daar niks aan af.

19 juli 2021 om 22:01

Ajaxenschede. Maar dat topniveau heeft hij toch alleen maar gehaald in dat succesvolle CL seizoen? Toen heel Ajax boven zichzelf aan het uitstijgen was? Daarvoor was er nog de twijfel of het wel een goede aankoop was geweest en in het Braziliaanse elftal hadden zij het ook wel snel met hem gezien. Dus kan je je natuurlijk ook de vraag stellen of dat echt zijn topniveau was of dat die nou gewoon zijn eigenlijke niveau haalt? Maar gaan het dit seizoen zien. Ik ben er in ieder geval niet heel kapot van, maar wellicht pakt die het weer op.

19 juli 2021 om 22:30

@ducktaildo,

Neres haalt eigenlijk al sinds hij bij Ajax zit een prima rendement van van iedere twee wedstrijden een goal of assist. (het zijn niet de statistieken van Tadic, maar die zijn dan ook gewoon bizar) Daarnaast is Neres ook dit seizoen weer belangrijk geweest in de Europese wedstrijden, zoals hij eigenlijk altijd is en dat heb ik toch heel wat liever dan een speler die er 5 maakt tegen clubs als VVV om zijn statistieken op te krikken.

19 juli 2021 om 22:42

Ja als het op statistieken gaat gooien was die dit seizoen wel een geweldenaar ja. 25 wedstrijden en 3 goals in de eredivisie. En vind het altijd wel grappig dat 'belangrijk in Europa' een argument is. Want wie zegt dat Berghuis dat niet kan? Zet Neres in dat team van Feyenoord en die scoort er ook geen 1 uit op dat knollenveld tegen die Oostenrijkse ploeg. En volgens mij presteert Berghuis toch wel gewoon goed in de toppers? Schoot er nog een aardig bal in tegen PSV thuis. Dus dat argument van '5 maakt tegen clubs als VVV om zijn statistieken op te krikken' kan ook wel de prullenbak in. En dat zijn er tenminste al 2 meer dan Neres in een heel seizoen.

19 juli 2021 om 22:49

Ducktaildo. Zou hij met die 5 tegen VVV niet doelen op Traore?

20 juli 2021 om 00:42

Ja, wij hebben er ook zo 1 in Die Rakettenman Conteh. Ik zag een voorbeeld daarvan in de oefenwedstrijd tegen AEK Athene. Als invaller!

20 juli 2021 om 01:57

Jij bent zeker vergeten dat Neres sinds het seizoen 19/20 geblesseerd is geweest aan zijn knie en eigenlijk pas dit seizoen weer minuten is gaan maken. Hij heeft in de voorbereiding van 20/21 1 wedstrijd meegedaan en kreeg weer een terugval. Een jaar niet voetballen is lang. En zeker wanneer je op de helft van het seizoen moet imstappen. Iedereen is op elkaar ingespeeld en hij kwam weer wennen. Hetzelfde had Kudus. En die was korter weg dan Neres. Hij had ook moeite zijn vorm weer te vinden en zich in de basis te knokken.

20 juli 2021 om 07:47

Berghuis heeft voor Feyenoord Europees geen ene hol voorgesteld Onzichtbaar

20 juli 2021 om 12:56

Klopt.. maar in je eentje kun je ook weinig

19 juli 2021 om 21:54

Slimme zet dit. Ik zie veel paralellen met Tadic. Kwam op dezelfde leeftijd naar Ajax nadat hij redelijk her en der had gepresteerd. Bij Ajax was het vanaf het begin geweldig en levert hij de perfecte mix van ervaring en kwaliteit. Denk dat ze hetzelfde gokken met Berghuis. Hopen dat hij nog meer gaat uitblinken, zich als een leider gedraagt en dat voor een prijs van 5 miljoen. Prima zet.

19 juli 2021 om 22:00

Kom op, Tadic heeft ook vaak genoeg verstoppertje mogen spelen in grote potten. Berghuis zal in no time in de basis staan, heeft simpelweg meer kwaliteit dan Neres of Antony.

19 juli 2021 om 22:30

@thucan. Kom op zeg. Neres en Antony hebben al wel bewezen te kunnen voetballen op niveau. Berghuis nog niet.
Hij zal sws een betere zijn dan Labyad (al heeft hij het beter gedaan dan de meesten dachten als we allemaal eerlijk zijn) maar laat hij zich eerst maar eens op hoger niveau bewijzen. En laten wij hem er de tijd voor geven.

20 juli 2021 om 00:06

Als je je bewijst in Rotterdam.. moet je nog maar afwachten of je dat in Amsterdam ook lukt..

19 juli 2021 om 22:08

Het is volgens mij 99 van de 100 keer zo dat de club blij is met de speler, althans dat lijkt zo. Vooral ook omdat hij grootverdiener van de eredivisie wordt. Met dit bedrag wat hij verdient verwacht je zomaar 25 doelpunten. Hij zal er ongetwijfeld veel maken en assists geven, met een selectie met een salarishuis van de zelfde grootte als Psv, Feyenoord en Az bij elkaar. Dit seizoen moet Ajax er minimaal 100 in leggen.

20 juli 2021 om 07:48

Zeker als er 15 pingels bijzittne. Vorig seizoen 9 pingels

20 juli 2021 om 08:20

Heerlijk toch, met de VAR...die je terecht wijst of het wel of geen pingel is. Zo krijgen we eindelijk gerechtheid en niemand die zeurt achteraf. Heerlijk en hopelijk krijgen we dit seizoen meer pingels.😉🤣😂

19 juli 2021 om 22:27

Blij mee is inderdaad een groot woord. Genoeg kritiek te vinden op Berghuis.

Maar hij is nu Ajacied. En een Ajacied steunt zijn club en spelers. Dus Steven, welkom bij de mooiste club van Europa. Laat je voeten spreken en maak ons trots.

19 juli 2021 om 22:30

Bij Feijenoord werd er juist niet genoeg voor hem gewerkt , vandaar die frustraties tijdens de wedstrijd en die domme overtredingen.
Hij komt denk ik bij Ajax beter tot zijn recht omdat hij betere spelers om zich heen heeft. Berghuis alleen kan het niet , maar met goede spelers omzich heen komt hij beter tot zijn recht

20 juli 2021 om 00:49

Groot gelijk heb je maar als Ajax grote wedstrijden heeft in Europa dan heeft ook Ajax het lastig dus het is wel een verbeterpunt voor hem dat hij zijn emoties beter leert controleren tijdens lastige momenten.

20 juli 2021 om 00:57

Er is altijd wel ruimte voor verbetering. Alleen ligt het niveau van Ajax hoger dan bij Feijenoord, dus ik denk wel dat die frustratie minder is. Of je het nu moeilijk hebt tegen Heereveen of Bayern dat is natuurlijk een wereld van verschil

Bij Feyenoorders gaan de reacties een beetje twee uitersten op. Ofwel je hebt de debielen die 'm ziektes toewensen, of je hebt mensen die 'm doodleuk succes gaan wensen. Allebei is wel tamelijk stompzinnig. Iemand uitschelden is altijd te primitief voor woorden, maar als Feyenoorder een speler die tot enkele weken lekker mediageil het logo stond te kussen die naar je rivaal succes wensen snap ik ook niet helemaal. Ik hoop vurig dat hij een gelukkig bestaan leidt met zijn gezin in Amsterdam, maar als voetballer weinig succes bereikt.

19 juli 2021 om 21:42

Sluit me helemaal aan bij jou laatste worden. Heb ook het gevoel dat mensen Berghuis hier succes wensen om daarna gretig de complimenten te ontvangen hiervoor.

19 juli 2021 om 21:48

Het is een iets te geforceerde vorm van vergevingsgezindheid. Zo van 'kijk mij eens coulant zijn naar een speler die ons de rug toekeert'. Hier in VZ wordt overdreven fanatisme vaak (terecht) belachelijk gemaakt en geridiculiseerd, maar het oprecht succes wensen van een speler die zo'n uithangbord was voor Feyenoord? Dan ben je inderdaad iets te graag de likes aan het scoren van de Ajax goegemeente hier op de burelen.

19 juli 2021 om 22:02

Heel goed verwoord. Zelf prik ik er makkelijk doorheen. Feyenoorders die hem het allerbeste en veel succes wensen bij Ajax... als Tadic naar Feyenoord zou gaan.. sorry maar ik wens hem dan alles behalve sportief succes.

19 juli 2021 om 22:06

Ik reken mezelf daartoe. Wat is er mis mee om iemand succes te wensen (behalve in de duels tegen feyenoord)? Ik zit niet op likes te wachten en de beeldvorming rondom mijn anonieme account zal me aan mn reet roesten. Ik bedank hem voor zn werk bij mijn club, hij stapt over naar de rivaal (jammer maar ik snap zn onderbouwing)… wat heb ik er aan als hij daar faalt? Genoegdoening moet wat mij betreft komen uit onze eigen prestaties… dus bekijk het lekker met je ‘stompzinnig’

19 juli 2021 om 22:17

@blackpool. Exact, dat is gewoon een eerlijke reactie. Als Daley Blind naar Feyenoord zou gaan, of Donyell Malen naar Ajax, doet dat effe een paar weken pijn bij jou als Ajacied of Psv'er. Spelers die je na die jaren associeert met jouw club, het shirt en de successen die ze daar behaald hebben. Daar dan schouderophalend over doen, ik heb bewondering voor de lui die het kunnen, maar ik denk dat het er weinig kunnen als het bij jouw club gebeurt.

19 juli 2021 om 22:32

Malen is weer een verkeerde vergelijking, aangezien Malen dan juist thuis zou komen.

19 juli 2021 om 21:46

Orgullo. Je hebt ook voetbalsupporters die meer dingen in hun leven hebben dan voetbal. En als deze ook nog een beetje realiteitszin hebben, dan snap ik wel dat zij Berghuis gewoon bedanken voor bewezen diensten en verder gaan tot de orde van de dag.

19 juli 2021 om 21:56

Maar iemand bedanken is toch iets anders dan succes wensen? Ik ben enorm dankbaar om de mooie momenten die ik heb gehad onder Berghuis bij Feyenoord, maar als ik wens dat hij succesvol wordt bij Ajax, betekent dat dat de kans dat mijn club succesvol is, kleiner wordt. Het zou mijn onoprechtste succeswens ooit zijn. Misschien is dat in Amsterdamse contreien vrij normaal, maar in Rotterdam wordt dat als vrij huichelachtig gezien. Als jij als Feyenoorder oprecht hoopt dat Berghuis titel na titel haalt, dan hou je wel erg van de underdogpositie.

19 juli 2021 om 22:03

Dat is werkelijk onmogelijk. Als een psv-er een dusdanig actie begaat, zou ik ook furieus zijn, dat ‘hoort erbij’ als supporter zijn. Alsof we allemaal lekker toeschouwers zijn en maar hebben te slikken wat er gebeurt. Ik heb niet de illusie ook maar iets te kunnen bewerkstelligen binnen de club, maar een speler die die onmogelijke keuze maakt, kan wat mij betreft prima de griep krijgen. Moraalridders mogen roepen, ik geloof ze niet, of ze zijn geen supporter, maar gewoon publiek.

19 juli 2021 om 22:06

Maar niet lullig bedoelt, maar Ajax is toch gewoon op papier de concurrent omdat het zo is uit het verleden? Het is niet alsof Ajax met of zonder een goed spelende Berghuis niet boven feyenoord gaat eindigen? Dus of Berghuis er voor Ajax nou 0 of 30 inschiet, het is om het even. Het is eerder dat je dan zo'n jongen het gewoon niet gunt om een goeie tijd bij Ajax te beleven ipv dat je bang bent dat Feyenoord daardoor de titel gaat misgrijpen

19 juli 2021 om 22:12

Ducktaildo wat een ongelooflijke dooddoener zeg, dus omdat ik Berghuis een enorme paardenlul vind omdat hij deze stap maakt houdt dat in dat ik niets meer in mijn leven te doen heb dan voetbal? Echt wat een simplistische gedachte zeg, zelfs een beetje arrogant vind ik het net alsof je een beter en groter persoon bent als je tot de orde van de dag overgaat en Berghuis succes wenst.

19 juli 2021 om 22:21

FeyenoordDelft. Waar zeg ik dat je dan een beter en groter persoon bent? Ik reageer gewoon op iemand die fans die zich er niet druk over maken het allemaal voor de bühne doen of om een witvoetje te halen. En dat vind ik dan weer een beetje van 'ik ben een betere fan, want ik vind Berghuis een lul'. En ik denk dat fans die zich hier niet zo nadrukkelijk over uitspreken het gewoon kunnen relativeren en voetbal kunnen ervaren op een manier dat er belangrijker dingen in het leven zijn dan een speler, die zich volledig heeft ingezet voor de club en er mede verantwoordelijk is geweest dat feyenoord na 18 jaar weer eens kampioen werd, een grote lul te vinden. Er is niets zo veranderlijk dan de voetbal wereld. Maar ik probeerde niet arrogant over te komen of iets. Daarvoor mijn excuses. Je hebt fans in alle soorten en maten.

19 juli 2021 om 21:47

Ach hoe kan je hem niet gewoon succes wensen. Niet iedereen is zo kleinzielig ingesteld in het leven. Zwaar leven hebben die mensen die moeten janken om een voetballer die verkast😂

19 juli 2021 om 21:51

Wat een onzin. Dan is het gewoon een volledig onoprechte succeswens. Als jij in het bedrijfsleven van de ene directe concurrent naar de ander gaat staat het afscheidscomite ook niet met bloemen klaar om je veel succes te wensen. Als Daley Blind naar Feyenoord zou gaan zou jij ook niet hem oprecht hopen dat hij succesvol is bij Feyenoord. Verder hoop ik vooral dat Feyenoord vooruit gaat, en goed voetbal op de mat laat zien onder Slot en ik ontwikkeling , wat Berghuis verder doet boeit me nou ook weer niet zoveel. Denk dat Alireza het wel goed gaat doen.

19 juli 2021 om 21:57

Maar welk bedrijf heeft er fans? Fan zijn is toch iets anders dan een afscheidscomitee? Ik snap ook wel dat feyenoord geen afscheidsronde gaat regelen voor hem in te kuip, maar hadden zij dat wel gedaan als die naer een Wolfsburg was gegaan? Ik vraag het mij af hoor. Als mijn collega naar de concurrent gaat, wens ik hem gewoon veel succes. Je hebt (als het goed is) toch een paar jaar leuk met elkaar gewerkt?

19 juli 2021 om 22:10

En daarom ben jij dus naar mijn mening bekrompen. Waarom zou je iemand dan niet oprecht succes kunnen wensen? Je moet ten alle tijden lekker naar jezelf kijken. Maar meningen verschillen hier blijkbaar over

19 juli 2021 om 22:14

Ach je herkent de echte supporters die nog enige emotie tonen. Haastrecht komt niet in een stadion...dat weet ik zeker.

19 juli 2021 om 22:25

FeyenoordDelft. Wel ironisch dit. Jij beticht mij van arrogant overkomen en dat ik mij groter voel dan iemand anders, maar zelf bombardeer jij jezelf wel als een 'echte' supporter en iemand die zich er niet druk over maakt en iemand gewoon bedankt en succes wenst is dan een minder echte supporter? En ook meteen de conclusie trekken dat iemand niet in een stadion komt.....

19 juli 2021 om 22:32

@ducktaildo Bedrijven met fans? Nintendo, Sony, Apple, Disney, om er zo een paar te noemen. Laatstgenoemde heeft zelfs hele parken. Technisch gezien is Ajax natuurlijk ook een bedrijf, gezien de beursnotatie

19 juli 2021 om 22:49

Ja je hebt een punt...toch ben ik wel benieuwd of Haastrecht een stadionbezoeker is

19 juli 2021 om 23:58

FeyenoordDelft, Waarom wil je zo graag weten of iemand stadionbezoeker is of het via bijvoorbeeld tv volgt? Je wilt jezelf een beetje profileren als ‘echte’ supporter volgens mij.

20 juli 2021 om 00:37

Ja, who care!

19 juli 2021 om 21:50

Ik zou niet weten waarom je hem als voetballer geen succes kan wensen? Het zijn maar mensen die spelen voor een club, dat daar supporters van zijn snap ik. Maar je kan soms ook even denken in zijn geval. En media geil het logo kussen? Hij is dan verplicht om niet naar Ajax te gaan? Of verplicht bij Feyenoord te blijven?

19 juli 2021 om 21:52

Orgullo: ik ben een van die fans die hem 'gewoon succes wenst'. Met als simpele reden dat ik met mijn mening of stukje toch geen verandering breng in de voetbalwereld. Steven Berghuis heeft enorm veel betekent voor de club, daar ben ik hem dankbaar voor. Dan is er niks stompzinnigs aan iemand het beste te wensen, al is het bij de rivaal. Ps: je gaat in je berichten van "gewoon succes wensen" naar "als jij als Feyenoorder oprecht hoopt dat Berghuis titel na titel haalt". Daar zit wel een groot verschil in vind ik persoonlijk.

19 juli 2021 om 22:18

Echt serieus onbegrijpelijk....soort van mijn vrouw gaat er na 10 jaar huwelijk met de buurman vandoor, maar ik bedank haar voor de leuke momenten en wens ze al het geluk toe. Kom op man...

19 juli 2021 om 22:26

Als mijn vrouw en de buurman daar gelukkig van worden, wie ben ik dan om dat te verbieden? Ik vind het nogal kleinzerig om in de weg te gaan liggen van andermans geluk/succes.

19 juli 2021 om 22:27

pff overdrijf niet zo man… Ik hou niet van Feyenoord vanwege Berghuis, ik hou van Feyenoord vanwege het mooie logo, de kuip, de kreet geen woorden maar daden, de prachtige succes, de echte Feyenoorders waar ik van kon genieten Paul Bosvelt bijvoorbeeld… Berghuis was een Figurant, niks meer niks minder… Hij heeft zn best voor ons gedaan, nu gaat hij dat ergens anders doen… Ik focus me lekker op Bozenik, ik heb zo'n idee dat hij voor ons een cultheld gaat worden… Heb zin in het komende seizoen… wat betreft Berghuis, accepteer, en weer doorgaan.. Wat wil je anders, blijven mokken in een hoekje?

19 juli 2021 om 22:28

En wat als zij met iemand ervan door gaat die 300 km verderop woont, dan bedank je haar wel voor de leuke momenten en wens je haar al het geluk van de wereld toe?

19 juli 2021 om 22:32

Oké nou dan wens ik je vrouw en de buurman ook veel geluk samen. Mooi als je zo in het leven staat...

19 juli 2021 om 22:46

Was Berghuis getrouwd met Feyenoord dan?

19 juli 2021 om 23:54

@ Gluubstertj.....en zo is het. Niks mis mee met iemand gewoon succes te wensen. Ookal gaat die naar de rivaal. Niemand zal voor jou bepalen of dat wel of niet Ok is. Voor jou is het goed.

19 juli 2021 om 23:55

@ducktaildo.....als jouw vrouw niet meer gelukkig zou zijn met jou maar wel haar geluk vindt met een ander.....dan wens je haar al het geluk ja. Of had je gewild dat ze bij jou ongelukkig zou worden? Wens je dat haar toe? Er is dan toch een reden dat ze er vandoor gaat? Misschien kan je daar aan denken.......kom op man. Beetje rare vergelijking.

20 juli 2021 om 00:19

Volgens mij snap je mijn reactie niet helemaal? Ik reageer op FeyenoordDelft die met een vergelijking komt met de buurman? Dan vaag ik mij dus af of hij heel anders reageert als d'r nieuwe man 300 km verderop woont? Als zij naar een ander gaat dan zij zou daar zeker haar reden voor hebben, dus snap je reactie niet echt? Ik vind de vergelijking van FeyenoordDelft gewoon heel mank gaan.

19 juli 2021 om 22:00

Je kunt het ook nooit goed doen als Feyenoorder supporter zo hè hahaha. Lekker makkelijk.

19 juli 2021 om 22:38

Precies dit. Een lekker lang en gelukkig leven, maar een voetbalcarrière die uitgaat als een nachtkaars zodat zijn enige successen bij een club zijn waar hij wordt uitgekotst. Sowieso is het al een beetje vreemd om een speler van een rivaliserende club succes te wensen, maar in dit geval zeker. Het is al vernederend genoeg als je aanvoerder naar een rivaal gaat, maar helemaal na al dat gehuichel van hem. Ik kan daar echt geen begrip voor opbrengen. Hij rept ook nauwelijks een woord meer over Feyenoord. Dan ben ik maar kleinzerig. Als ik hem ooit tegenkom zal ik hem heel beleefd uitleggen dat hij een Judas is.

20 juli 2021 om 08:14

Weef je hebt groot gelijk. Zo denk ik er ook over.

19 juli 2021 om 22:40

Ik wens hem persoonlijk succes, maar hoop alsnog dat ie volgend jaar 34 keer verliest en met 0 punten degradeert. Het is zwaar kudt dat ie naar Ajax gaat, maar hem ziektes toewensen vind ik wel exponentieel veel stompzinnige dan hem succes wensen. Maar goed, ik ben ook niet zo'n hardcore fan dan denk ik ofzo. Overigens horen onoprechte wensen bij het leven. "wat een mooie baby", "ja het eten was heerlijk oma", we zijn nou eenmaal civiel. En misschien dat we door hem overdreven succes te wensen tegenwicht kunnen bieden aan de onaannemelijk achterlijke kneuzen die zo'n spandoek maken of hem uitschelden voor k jood.

19 juli 2021 om 23:08

Inderdaad. Als we spelers van Ajax sportief succes gaan wensen is dat het failliet van de sportieve rivaliteit. En dat zou ik jammer vinden, want sportieve rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord (uiteraard zonder de gewelddadige excessen) is juist wat de onderlinge wedstrijden die extra sjeu geeft die de Klassieker - zelfs wanneer het niveau bedroevend is - altijd onderscheidt van andere wedstrijden.

19 juli 2021 om 23:52

Stompzinnig om iemand succes te wensen? Ik vind dat zeggen nogal stompzinnig als ik eerlijk ben. Er zijn namelijk mensen die snappen dat er meer dan voetbal is in het leven en je niet altijd als een idioot hoeft te gedragen. Sommigen ervaren de rivaliteit minder erg dan anderen. Dan kan je iemand succes wensen? Of ben je dan geen echte feyenoord supporter als je niks met die overdreven rivaliteit hebt.
Je mag je toch normaal gedragen? Je hoeft toch geen verplichte haar richting de andere club te hebben??

20 juli 2021 om 08:20

Ik sluit mij hier ook volledig bij aan Orgullo. Heb me aan beide reacties nogal gestoord (vooral aan de negatieve reacties). Het is altijd een eng mannetje geweest die af en toe kolder in zn kop kreeg. Desalniettemin ben erg blij wat hij bij Feyenoord gepresteerd heeft als voetballer, maar als mens gedraagt hij zich wat discutabel en mede daarom heb ik er niet zoveel moeite mee dat hij vertrekt. Ik hoop verder dat hij het bankje warm mag houden daarzo.

22 juli 2021 om 13:39

Als 1 vd weinigen vind ik het best positief dat hij weg is. Ik heb zijn statistieken altijd nogal geflatteerd gevonden ivm alle pingels, vrije trappen, corners en passes die hij kreeg. Hij was bij ons de centrale man voorin en kreeg waarschijnlijk meer kansen op assists en doelpunten dan alle aanvallers en middenvelders bij elkaar. In dat licht vind ik zijn rendement aardig maar zeker niet indrukwekkend. Tel je daarbij zijn ver bovengemiddelde irritatie, onnodige schorsingen, balverlies, en hoge salaris op, dan ben ik hem dus liever kwijt dan rijk. Zeker met de komst van de betere, jongere en goedkopere Jahanbakhsh denk ik dat we er geweldig op vooruit zijn gegaan. Als voetballiefhebber ben ik benieuwd hoe hij het bij Ajax gaat doen. Denk dat hij het zwaar gaat krijgen en betwijfel of hij de benodigde stappen nog kan maken als bijna dertigjarige. Als Feyenoorder maakt het me weinig uit, kans dat we bovenin serieus mee kunnen doen blijft gewoon erg klein. Mn in de breedte zijn we nog veel te zwak en we hebben nauwelijks middelen.

Man wat zou het lekker zijn als Alireza betere statistieken overlegt. Ideale scenario zou zijn als Feyenoord boven Ajax eindigt. Net zoals dat ging bij Fer en Wijnaldum destijds.

Helaas weten we allemaal dat dat niet gaat gebeuren.

19 juli 2021 om 21:45

Voor ons geldt dat we naar voren moeten kijken. Of Berghuis het nu wel of niet goed doet in het Amsterdamse, laat me koud. Ik hoop dat Feyenoord weer eens fatsoenlijk voetbal laat zien en dat we daarmee zo nu en dan op onze bek gaan ... Soit ...

19 juli 2021 om 22:02

Prima. Reza betere stats, maar Ajax kampioen. Deal?

20 juli 2021 om 00:30

Leukste zou zijn als het een nek aan nek race wordt tussen onze cluppies met de hoop Feyenoord als winnaar!

20 juli 2021 om 00:44

Ik denk dat veel Ajax suppirters dat hopen. Alleen met een andere winnaar.

Het is goed om hem er bij te hebben . Hij presteert constanter dan Nerez en Anthony. Voor deze twee gasten is het zaak om te laten zien dat zij en niet Berghuis in de basis moet staan

Vraag me of hij het inderdaad kan laten zien tegen de allerbesten. Toen in het CL seizoen in 2017 was hij waardeloos en kan me ook geen goede EL wedstrijd van hem herinneren... Daarnaast ook in geen klassieker echt goed gespeeld over het verschil gemaakt. Lijkt zijn hattrick in de laatste wedstrijd van PSV onder van Bommel eerder een zwaluw dan een zomer. Snap z'n redenering wel, wat hij hier zegt komt ook overeen met de redenering waarvan men dacht dat het zo zou zijn!

19 juli 2021 om 21:46

Bij Ajax hoeft Berghuis het niet alleen te doen. Bij Feyenoord was dat wel zo. Hij gaat het bij Ajax maken

19 juli 2021 om 21:50

Wie weet! Of is Steven toch ook meer een te groot voor het servet en te klein voor het tafellaken speler? Jullie gaan het meemaken !

19 juli 2021 om 22:01

Bij het Nederlands elftal hoeft hij het ook niet alleen te doen. Daar heeft hij alleen weten te scoren tegen Gibraltar en Letland. Dat is ook wel een beetje het tekenende van Berghuis. Speelt de sterren van de hemel tegen de kleintjes, en laat het afweten (of pakt prefentief rood) in grote wedstrijden.

19 juli 2021 om 21:52

In de klassiekers was hij meestal niet goed, maar de wedstrijden tegen PSV wist hij meestal wel beslissend te zijn, dus als hij komende seizoen die wedstrijden in het voordeel van ons beslist ben ik flink tevreden met zijn komst

19 juli 2021 om 21:58

Precies. En uiteindelijk heb je ook spelers nodig die tegen de kleintjes het verschil maken en dat kan Berghuis natuurlijk ook. Al moest ik toch wel even aan de transfer van Steven denken toen vandaag in de Disney+ trailer van de Feyenoord docu Marsman schreeuwde hoe slecht ze wel niet waren met 1 goal in 5 wedstrijden haha.

19 juli 2021 om 22:40

Want je weet het kampioen wordt je door te winnen van de mindere goden

Welkom Berghuis, en veel succes bij ons cluppie ik ben er blij mee! Bovendien spreekt deze stap van durf en lef, en dat spreekt mij wel aan. In dit geval dan. 😉

19 juli 2021 om 22:25

Hoe was je gemoedstoestand geweest als Daley Blind z'n carriere bij Feyenoord zou afsluiten Sulejmanii? Spreekt de moed en lef je dan ook wel aan oude reus?

19 juli 2021 om 23:37

Blind zijn status is wel anders dan Berghuis natuurlijk en Feyenoord is een stap achteruit vanuit Ajax, zowel sportief als financieel

19 juli 2021 om 23:41

@Orgullo, vind jij echt dat je Blind kan vergelijken met Berghuis? Blind die vanaf zijn jeugd bij Ajax rondloopt?

Welkom Steven Berghuis. Helemaal top en blij dat Steven Berghuis naar Ajax is gegaan. En hoopt dat hij hã©ã©l erg vã©ã©l scoort voor Ajax. Hã©ã©l erg vã©ã©l succes en plezier bij Ajax ❜❜❜.

Al wordt ie wereldspeler van het jaar, zijn keuze en een logische..
Spelers blijven passanten en dat is prima, daarom heb je contracten.
Zijn eerder vertoonde gedrag bleek nu niet handig, maar goed, het is maar een mens

20 juli 2021 om 08:10

Het is een totaal onlogische keuze. Sterker nog het is asociaal wat hij gedaan heeft.

Zou wel geinig zijn als we opeens boven Ajax eindigen. Dan bekeer ik me tot een religie naar keuze. Desnoods 2.

20 juli 2021 om 08:10

Feyenoord dat boven Ajax gaat eindigen? Dan moet jij je bekeren tot het vliegende spaghetti monster!

Steven Berghuis is zelf nooit haatdragend geweest naar mij en ons supporters van Feyenoord en als dank krijgt hij van mijn medesupporters een emmer stront over zich heen. Van mij krijgt hij alle gelukwensen. Steven jij bent naast een typische Feyenoordspeler ook een typische Ajaxspeler. Laat ze juichen Steven daar in de Johan Cruyff Arena? Wij gaan ook zonder jouw als Feyenoord er sterker uit komen om met de tekst van Three Little Birds te spreken. Feyenoord kan niet meer doen dan er zijn afschuw over uit te spreken over de belachelijke spreekkoren en haatspandoeken. En eigenlijk heb ik er al teveel over gezegd. Ynwa!

20 juli 2021 om 08:09

Is toch belachelijk dat hij besluit om naar de aartsrivaal te gaan? Op basis van wat? Te weinig waardering bij Feyenoord? Hij was de best betaalde Feyenoorder.. Ze hadden hem zelfs de aanvoerder gemaakt. Hij heeft vijf jaar voor Feyenoord gespeeld. Alles gooit hij weg. Het kampioenschap waaraan hij Feyenoord heeft geholpen heeft geen betekenis voor. Berghuis is een ondankbare verrader!

Steven Berghuis voor maar 5 miljoen naar Ajax. De aanvoerder van Feyenoord die nota bene heeft bijgedragen aan eerste kampioenschap in 18 jaar besluit naar de aartsrivaal te gaan. Alles wat hij in die vijf jaar voor Feyenoord heeft opgebouwd gooit hij in de prullenbak. De club heeft hem miljoenen betaald. Berghuis was zelfs de bestbetaalde betaalde Feyenoorder. Hoe kan je dit nou doen?

20 juli 2021 om 10:24

Misschien moet je het eens omdraaien... kijk eens naar jezelf.. jij bent profvoetballer en speelt bij Feyenoord. Je wordt 5e in de competitie, bent 29 jaar, geen CL volgend jaar en het ziet er niet naar uit dat er heel veel versterkingen binnen gaan komen.. de concurrent komt, biedt je het dubbele salaris, je speelt CL in een sterker team, uitzicht op de titel.... jij zou natuurlijk zeggen ( als voetbal expert) nee hoor dat doe ik niet!! Hahaha.. laat me niet lachen man. Ik begrijp berghuis helemaal.. clubliefde bestaat al jaren niet meer, als er een grote zak geld en uitzicht op verbetering om de hoek komt gaan je beste spelers weg!

20 juli 2021 om 21:13

Belachelijk! Bij Feyenoord werd hij op handen gedragen. Bij Ajax zien ze hem als een breedte versterking. Het is nog maar de vraag of hij überhaupt in de basis komt laat staan CL wedstrijden gaat spelen.

Ach, laat hem lekker gaan.
In de grote wedstrijden zag je hem vaak niet. Misschien is het wel beter voor Feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren