Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Waarom de ontknoping van Groep E van groot belang is voor Oranje

Laatste update:

De 3-1 overwinning van Kroatië op Schotland betekent goed nieuws voor Oranje. Door het resultaat op Hampden Park heeft Tsjechië zich namelijk als nummer drie van Groep D geplaatst voor de achtste finale. Er bestaat zodoende nog een scenario waarin de beste nummer drie van Groep F - Frankrijk, Duitsland, Portugal of Hongarije - wél doorgaat en niet de tegenstander van het Nederlands elftal wordt komende zondag in de achtste finale. Als dat scenario uitkomt, is Tsjechië in Boedapest de volgende tegenstander van Oranje. Mocht de nummer drie van Groep E zich woensdag wel plaatsen voor de laatste zestien, treft Oranje sowieso een tegenstander uit de poule des doods.

Al sinds Oranje zich na de 2-0 overwinning op Oostenrijk verzekerde van de groepswinst, is het rekenen begonnen om tot de tegenstander voor de achtste finale te komen. Daarbij wordt vooral gevreesd voor de nummer drie van Groep F, de poule van Frankrijk, Duitsland, Portugal en Hongarije. De eenvoudigste manier om de nummer drie uit de poule des doods niet te treffen, is simpelweg dat Groep F geen beste nummer drie levert. Maar die kans is vrij klein: Portugal heeft voorlopig namelijk nog een doelsaldo van +1 en zal dus ruim van Frankrijk moeten verliezen om onder Oekraïne (doelsaldo van -1) en Finland (doelsaldo van -2) te eindigen. Mocht het doelsaldo gelijk zijn, wordt er gekeken naar het aantal gele kaarten. Ook dat is voor Portugal in het voordeel ten opzichte van Finland: vier om één.


De overgebleven scenario’s



De beste nummers drie komen uit Tegenstander België Tegenstander Oranje Tegenstander winnaar Groep E Tegenstander winnaar Groep F
ABCD Zwitserland Tsjechië Finland Oekraïne
ACDE nummer 3 Groep E Tsjechië Oekraïne Zwitserland
ACDF nummer 3 Groep F Tsjechië Oekraïne Zwitserland
ADEF nummer 3 Groep E nummer 3 Groep F Tsjechië Zwitserland


Indien de nummer drie van Groep A zich niet had geplaatst voor de achtste finale, had Oranje sowieso de nummer drie van Groep F niet getroffen. Zwitserland pakte echter vier punten en was daardoor maandag al verzekerd van een plek in de achtste finale, omdat het boven Finland (3 punten, doelsaldo -2) en Oekraïne (3 punten, doelsaldo -1) staat. Er is nog altijd een scenario over waarin de nummer drie van Groep F wél doorgaat en niet de tegenstander van Oranje wordt in de achtste finale.

Daarvoor moest in ieder geval de nummer drie van Groep D zich kwalificeren voor de achtste finale en dat is gebeurd. Engeland werd met zeven punten groepswinnaar (en treft daardoor in de achtste finale de nummer twee van Groep F), gevolgd door Kroatië en Tsjechië met allebei vier punten. Kroatië blijft Tsjechië na de 3-1 zege op Schotland op basis van doelsaldo voor. De Tsjechen blijven op hun beurt met vier punten zowel Finland als Oekraïne voor. Oranje kan nu met aandacht gaan kijken naar de ontknoping van Groep E, want die poule mag geen nummer drie leveren aan de achtste finale.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Zweden321027
2Spanje312055
3Slowakije3102-53
4Polen3012-21

Zweden weet zich in die poule met vier punten reeds verzekerd van een plek in de achtste finale. Op de laatste speeldag wacht een ontmoeting met Polen, dat één punt heeft. De Polen mogen die wedstrijd niet winnen. Elders moet Spanje (dat twee punten heeft) zien te winnen van Slowakije (dat drie punten heeft). Slowakije heeft momenteel een doelsaldo van 0 en als het duel met Spanje in 1-0 of 2-1 (of een ruimere overwinning voor Spanje) eindigt, heeft Oekraïne sowieso een beter doelsaldo. Overigens mag Slowakije dit duel ook winnen, want Spanje zou met twee punten niet tot de beste nummers drie behoren. Bij een gelijkspel (en een nederlaag van Polen) is Spanje met 3 punten en een doelsaldo van 0 wel door. Mocht dit scenario zich daadwerkelijk ontspinnen, treft Oranje komende zondag in de achtste finale in Boedapest Tsjechië.


De nummers drie op dit moment



GROEP LAND PUNTEN DOELSALDO
A Zwitserland* 4 -1
B Finland* 3 -2
C Oekraïne* 3 -1
D Tsjechië* 4 1
E Spanje 2 0
F Portugal 3 +1



* Zwitserland, Finland, Oekraïne en Tsjechië hebben al drie wedstrijden gespeeld

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dus als Spanje morgen wint treft Nederland Duitsland/portugal?

22 juni 2021 om 23:04

Nee juist niet

22 juni 2021 om 23:05

Nee, als Spanje morgen wint en Polen wint niet dan krijgen we Tsjechië.

22 juni 2021 om 23:18

Ah oké, ik las dit stukje verkeerd dan: "mocht de nummer drie van Groep E zich woensdag wel plaatsen voor de laatste zestien, treft Oranje sowieso een tegenstander uit de poule des doods." Onderling het artikel stond dat Spanje momenteel derde is in groep E...best verwarrend lol.

22 juni 2021 om 23:26

Tenzij Spanje te veel tegengoals krijgt want dan heeft Slowakije weer meer goals gemaakt dan Oekraine.

22 juni 2021 om 23:41

@jeremy3112 Slowakije heeft al 3 punten hè. Hierdoor zouden ze op 6 komen mochten ze winnen van Spanje. Je moet gewoon hopen dat Spanje of Slowakije wint en Polen niet. Alleen dan ontloop je poule F.

22 juni 2021 om 23:48

Ja, en de enige uitslagen waar Spanje niet mee mag winnen zijn 3-4, 4-5, 5-6, etc.
Wat natuurlijk nooit gaat gebeuren, Slowakije gaat nooit zo vaak scoren.

Alle andere uitslagen in die wedstrijd (behalve uiteraard gelijkspel) zijn prima.

23 juni 2021 om 00:14

Maar als Polen dan wint?

23 juni 2021 om 09:14

Als Polen wint spelen we sowieso tegen de nr 3 van Groep F, ongeacht het resultaat van Spanje - Slowakije. Of Portugal zou het zelf nog grandioos moeten verneuken door met 3/4 goals verschil van Frankrijk te verliezen.

22 juni 2021 om 23:05

Nee, als Spanje en Zweden winnen dan treft Nederland geen Duitsland, Frankrijk of Portugal.

22 juni 2021 om 23:09

Zweden mag ook gelijkspelen. Spanje moet wel winnen inderdaad

22 juni 2021 om 23:16

Of verliezen... Dus: Spanje - Slowakije mag niet gelijk worden en Polen mag niet winnen van Zweden. Dan zitten we goed!

22 juni 2021 om 23:18

Als Spanje onze hoop moet zijn dan zou ik me maar vast klaarmaken voor een wedstrijd Nederland tegen Portugal, wat een matig elftal heeft Spanje, die spelen niks klaar.

22 juni 2021 om 23:28

Laat het koke niet lezen

22 juni 2021 om 23:30

Spanje mag van mij ook verliezen liggen ze er uit en komt de nummer 3 niet uit poule E. Als je poule F ontloopt dan zit je wel echt aan de goede kant tot de halve finale.

23 juni 2021 om 00:05

Tenzij Polen dan weer wint van Zweden…

23 juni 2021 om 16:11

Hoop eerder dat Asensio het niet gaat lezen.

22 juni 2021 om 23:32

Ik begreep dit stukje niet zo goed: "mocht de nummer drie van Groep E zich woensdag wel plaatsen voor de laatste zestien, treft Oranje sowieso een tegenstander uit de poule des doods." Onderling het artikel staat namelijk dat Spanje momenteel derde is in groep E...best verwarrend vond ik..

22 juni 2021 om 23:52

Dat stukje is ook gewoon feitelijk onjuist van Voetbalzone Moyashi.

Want Acde doorgaan is nog een mogelijk scenario.
Voetbalzone heeft dat scenario zelfs letterlijk in hun artikel staan. Ze spreken zichzelf dus tegen.

22 juni 2021 om 23:30

We lopen hier allemaal te rekenen om poule F te ontlopen, zal je straks zien dat Hongarije wint van Duitsland en Portugal minimaal een punt pakt tegen Frankrijk. Dan is Hongarije gewoon derde haha.

23 juni 2021 om 08:32

Zo zo, Oranje staat dus al in de halve finale. Na Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië krijgen ze nu Tsjechië en dan de winnaar van Denemarken-Wales. Nou nou… wat een EK!

23 juni 2021 om 09:28

Kijk even terug naar het EK 2016 en de tegenstanders van Portugal. Gaat echt nergens over.

Als je ver wil komen ofwel Europees kampioen wil worden moet de tegenstander niet uitmaken, dan zal je iedereen die je tegenkomt moeten kloppen. Wat dat betreft geen voorkeur voor een land, maar gewoon knallen en uit gaan van eigen kracht!

22 juni 2021 om 23:06

Klopt maar je hebt toch meer kans als je niet elke ronde een topland krijgt.

23 juni 2021 om 00:53

Toch grappig, in het artikel over belgie waar het over rekenen ging of ze moesten winnen tegen de finnen om een makkelijkere ploeg te krijgen volgende ronde, had 95% hier zijn antwoord al klaar. Hoe laf en zielig het was om zo te zijn. Maar nu het wel zo eens zou kunnen zijn dat NL de grote kannonen ontwijkt is het allemaal ok. Toch bizar roze bril zoals een NL vriend van me vertelde. Zolang het over eigen belang is allemaal goed, maar een ander....

23 juni 2021 om 08:54

Ja nee inderdaad het zal die “roze bril” zijn.. wij hebben namelijk express verloren om in deze situatie te komen, o wacht… heel gek idd dat je hoopt op een mindere tegenstanders, dat is totaal het zelfde als express verliezen om een mindere tegenstander te krijgen natuurlijk.

22 juni 2021 om 23:07

Is natuurlijk gewoonweg niet waar. Als je ver wilt komen heb je meer aan makkelijke tegenstanders dan aan moeilijke tegenstanders onderweg. Wat vaak wordt gezegd: "ach als je het toernooi wilt winnen zul je van iedereen moeten winnen", is heel simplistisch eigenlijk. Als je gunstig loot kom je tot de halve finale geen topland tegen. Stel we treffen nu Tsjechie, dan krijgen we daarna Wales/Denemarken en hebben we in de halve finale pas een topland waarschijnlijk. Dat heb ik liever dan in de 8e finale direct Portugal.

22 juni 2021 om 23:08

Idd als je echt van iedereen zou moeten kunnen winnen word dit een lang EK denk ik 😂

22 juni 2021 om 23:41

Dat kan jij wel vinden. Maar de kans dat je 2 topwedstrijden wint is groter dan dat je er 3 wint waarvan de 1e gelijk tegen de angstgegner.

23 juni 2021 om 07:14

Ik kijk het liefst naar wedstrijden van niveau en van zo een Oekraïne of Noord Macedonië werd ik echt niet vrolijk. Dan kijk ik liever 90 minuten naar een Oranje tegen Portugal. Een team als Tsjechië kan me echt niet interesseren

23 juni 2021 om 09:19

@japie, dan lijkt het alsof je meer als neutrale fan naar een wedstrijd van Oranje kijkt, dan daadwerkelijk als Oranje-fan..

23 juni 2021 om 10:50

ik ben gewoon voor Oranje maar ik wil Oranje niet zien spelen tegen allerlei B-landen. het moet wel ergens over gaan zo een wedstrijd imo

23 juni 2021 om 11:17

Snap ik, maar ik het liever dat ik doorga tegen een land als Tsjechie dan dat ik eruit vlieg tegen een land als Portugal.

23 juni 2021 om 11:42

Tja maar die topwedstrijd(en) heb je dan nog tegoed na de wedstrijd tegen Tsjechië en Wales/denemarken (van uitgaande dat je die twee weet te winnen). Als je er dan uitvliegt tegen een topland, heb je in ieder geval de halve finale gehaald. Tref je direct al Portugal, dan bestaat er een kans dat je er na zondag uitligt. Ik wil topwedstrijden zien, maar ik wil ook vooral zo lang mogelijk genieten van de spanning. Dan maar tegen twee mindere tegenstanders.

23 juni 2021 om 12:17

Ook al is het tegen Wales straks, een kwartfinale EK is een kwartfinale EK. En je komt altijd wel minimaal 1 topland tegen op weg naar de finale. Daarbuiten zijn we als NL nu ook weer niet in de positie om te zeggen; nou als we hem alleen kunnen winnen door kleintjes te verslaan, dan liever niet.

23 juni 2021 om 17:01

Maar wat is het verschil tussen in de 8e finale eruit gaan of in een halve finale? Voor een derde of vierde plek koop je niks

23 juni 2021 om 18:43

Tsja, met dezelfde redenatie spelen er 17 teams in de eredivisie dus voor spek en bonen mee want die worden geen kampioen. Iets te simplistisch gedacht wat mij betreft

23 juni 2021 om 19:09

Het verschil? Twee extra wedstrijden om het publiek te vermaken en het land in euforie te brengen. Dat is niks waard?

22 juni 2021 om 23:08

Nederland moet groeien in het toernooi. Je kan dan beter de kans krijgen om te groeien door slechte tegenstanders te loten. Ik vlieg er liever uit in de halve finale tegen de eerste sterkte tegenstander dan meteen in de 1/8 finale tegen de eerste sterke tegenstander

22 juni 2021 om 23:08

Nee hoor als dit gebeurt moeten we Tsjechie en Wales of Denemarken verslaan om in de halve finale te komen.

22 juni 2021 om 23:09

Dat clichã© is simpelweg niet waar. Als je het toernooi wil winnen kan je het beste zo veel mogelijk mindere tegenstanders tegenkomen. Want de kans dat je als team vijf keer boven jezelf uitstijgt is veel kleiner dn dat je maar éã©n of twee keer boven je zelf uit hoeft te stijgen. Je hoeft maar zeven teams te verslaan om europees kampioen te worden. Als daarvan vijf mindere teams zijn is de kans dat je kampioen wordt veel groter. Dat is ook de reden dat FC utrecht of Vitesse wel de beker zou kunnen winnen, maar niet kampioen kan worden in de competitie (want dan moet je inderdaad van iedereen kunnen winnen).

23 juni 2021 om 06:27

En dan? Dan ben je kampioen van de kleintjes. Wat een fijn gevoel geeft dat….not. Ik wil dat ek winnen van de grote landen. Ik zou niet Europees kampioen willen worden tegen alleen maar mindere teams.

23 juni 2021 om 11:17

In de halve finale en finale zal je sws een groot land treffen, dus wat is het probleem?

22 juni 2021 om 23:12

Onzin. Om kampioen te worden heb je vaak ook een beetje geluk nodig. Je hoeft niet iedereen te kunnen verslaan en het is vaak maar net voor dag je hebt. De ene dag win je bijv. van Duitsland en de andere dag niet. Als je makkelijkere tegenstanders krijgt is de kans gewoon groter dat je door gaat.

23 juni 2021 om 11:01

Onzin, als je 4 keer een kut land krijgt heb je gewoon meer kans.

23 juni 2021 om 15:41

Dat is onjuist. Kroatië bv vorig jaar. Had Denemarken en Rusland en toen stonden ze in de halve finale. Dus voordelige loting is wel degelijk heel belangrijk.

En als Spanje wel met 1-0 of 2-1 wint? Dan is slowakije wel door en loot NL alsnog groep F?

22 juni 2021 om 23:08

Dan is Slowakije niet door toch. Samen met Finland de 2 slechtste nummers 2

22 juni 2021 om 23:09

Precies, als Slowakije maar met 1 doelpunt verschil zou verliezen van Spanje gaat het tussen Oekraïne en Slowakije wie naast Finland de slechtste nummer 3 is. Dan zouden Slowakije en Oekraïne allebei eindigen op 3 punten met een doelsaldo van -1 maar krijgt Oekraïne het voordeel op basis van gescoorde doelpunten.

22 juni 2021 om 23:14

Ja maar in het artikel zeggen ze "als her duel niet in 1-0 of 2-1 eindigt" dan gaat oekraine door. Maar als het eel 1-0 wordt dan is slowakije alsnog door en dan loot nl alsnog poule F ondanks een overwinning van Spanje? Zo staat het er

23 juni 2021 om 00:36

toch goed dat wij tegen Oekraïne die twee goaltjes hebben weggeven met ons lichtelijk naïve spel. Meesterzet van Frank de Boer.

22 juni 2021 om 23:10

Ik snap niet waarom Spanje niet met 1-0 of 2-1 mag winnen. Als dat gebeurd komt slowakije toch op doelsaldo -1. Dat heeft oekraine ook. Na het doelsaldo wordt er toch gekeken naar gescoorde goals en heeft oekraine er 4 gemaakt en slowakije 2 (of 3 bij 2-1 verlies) ?

22 juni 2021 om 23:21

Snap er ook geen snars van. Er staat spanje moet winnen.. maar 1-0 en 2-1 is dan niet genoeg? Omdat anders slowakije door is?

22 juni 2021 om 23:41

In het artikel staat dat er na doelsaldo word gekeken naar gele kaarten

22 juni 2021 om 23:57

Dit klopt ook niet wat Voetbalzone schrijft, Spanje mag met letterlijk elke uitslag winnen behalve 3-4, 4-5, 5-6, etc.

Kans is best aanwezig dat Zweden van Polen wint en Spanje met grote cijfers Slowakije verslaat, dat Slowakije dan niet bij de beste nummers drie zit.
Je speelt toch liever tegen de Tsjechen dan de Portugezen/duitsers/fransen.

22 juni 2021 om 23:46

Die kans is groot omdat spanje in 2 wedstrijden al 1 hele goal heeft gemaakt?

23 juni 2021 om 00:37

Spanje heeft wel veel kansen. Hoogste xG van alle teams. Ik vind ze ook niet echt geweldig, maar het zit ook gewoon niet echt mee voor ze.

Spanje moet zien te winnen van Slowakije? Als Spanje en Polen verliezen levert poule E toch net zo goed geen nummer 3?

22 juni 2021 om 23:08

Klopt Spanje mag ook verliezen van Slowakije, als het maar niet gelijk wordt.

22 juni 2021 om 23:12

Maar als het gelijk wordt dan is Spanje toch ook door als een van de beste nummers 3? Hebben dan een doelsaldo van 0, tegenover -1 van Oekraine en -2 van Finland.

22 juni 2021 om 23:18

Ohja excuus, nummer 3 uit poule E moet juist niet door. Verwarrend dit haha

22 juni 2021 om 23:20

Spanje heeft inderdaad genoeg aan een gelijkspel, voor Nederland om poule F te ontlopen moet of Spanje of Slowakije winnen.

22 juni 2021 om 23:21

Ja en dat is dus juist niet de bedoeling als je de nummer 3 van groep f wilt ontlopen

23 juni 2021 om 00:14

Het is niet lastig. Er zijn twee scenario's. Onafhankelijk van elkaar.

Er zitten nog een paar mini-voorwaarden aan maar die zijn zo (on)waarschijnlijk dat benoemen het niet waard is.

Scenario 1: Zweden niet verliezen, Spanje geen gelijk.
Maakt niet uit wat er in groep F gebeurt dan.

Scenario 2: Portugal keihard afgaan tegen Frankrijk (ten minste 3 goals verschil). Maakt dan ook niet uit wat er in andere groepen gebeurt.

En dat is alles. Meer is er niet. Iedereen loopt het te overcompliceren.

23 juni 2021 om 01:17

Klinkt helder Timmothy, bedankt! Het is meer dat als je er te diep over gaat nadenken, het te verwarrend begint te worden.

Zweden moet dus winnen van Polen en Spanje van Slowakije om Portugal, Duitsland of Frankrijk te ontlopen. Opzich geen onrealistisch vooruitzicht.

22 juni 2021 om 23:07

Precies, en dan mogen Zweden en Polen ook nog gelijk spelen. Gaat goed komen!

22 juni 2021 om 23:19

en slowakije mag ook gewoon winnen, als ze maar niet gelijk spelen

Als je er geld op moet zetten verliest Zweden niet en wint Spanje. Volgende ronde Tsjechiã«, kwartfinale winnaar van Wales-Denemarken. Goede kans op een gunstig schema voor oranje

22 juni 2021 om 23:08

Wij spelen tegen poule F of Tsjechië. Bij winst of verlies Spanje en geen winst Polen, krijgen wij Tsjechië.. Bij al het andere F.

22 juni 2021 om 23:13

Er is gewoon een tabel met alle mogelijke combinaties van nummers 3 die doorgaan die aangeeft welke groepswinnaar tegen welke nummer 3 komt. Nu is er nog maar 1 scenario waarin Nederland de nummer 3 van "de poule des doods" ontloopt: namelijk als Spanje wint én Zweden niet verliest - dan moeten we namelijk tegen D3: Tsjechië. In alle andere gevallen krijgen we wel de nummer 3 van poule F. Vrij duidelijk toch?

22 juni 2021 om 23:40

Moet zeggen dat de tabel duidelijkheid verschaft maar er is zoveel over geschreven en iedereen rekent zich een ongeluk. Ik vind dat erg vermoeiend. Hoe meer we richting het eind van de poulefase gaan, hoe duidelijker de situatie is. Maar dit alles heeft niet mijn voorkeur. Moet je zien wat voor een artikel er nu ook weer geschreven is over een mogelijke tegenstander..
Maar het goede nieuws, we zijn er bijna vanaf en er is niets duidelijke dan de knock-out fase

23 juni 2021 om 08:45

Wat overigens nog vermoeiender is, is het feit dta mijn originele bericht is verwijderd. ik schreef: ik word hier zo moe van, een onduidelijke bende. Dit bericht wordt vervolgens verwijderd omdat er geen onderbouwing in staat. DIt is toch vreemd? Wat moet ik onderbouwen? Gelet op de honderden reacties van mensen die niet weten wat er staat te gebeuren, is het toch evident dat de opzet van het toernooi onduidelijk is. Opmerkelijk die censuur hier.

Tsjechie zou zo perfect zijn. Die kunnen we echt hebben.

Ik vind het maar niks dat de beste nr. 3 ook doorgaan. Maakt het ook nog eens super ondoorzichtig. Denemarken eindigt als nr. 2 en speelt tegen Wales, nr. 2 in de poule. Schiet mij maar lek.

Om Spanje maak ik mij weinig zorgen. Die pakken Slowakije wel. Maak mij meer zorgen om de Zweden die niet van Polen mogen verliezen als we poule F willen ontlopen.

22 juni 2021 om 23:07

Ja maar zoals ik het lees moeten ze ook met twee doelpunten verschil winnen Of ben ik nou gek??

22 juni 2021 om 23:09

Jaa klopt (toch niet), maar wat er niet staat en wat ik ook raar vind is dat als Spanje morgen gewoon verliest dat ook goed genoeg is voor Nederland. Dan blijven ze namelijk op 2 punten en levert die poule geen beste nummer 3 op zolang Polen maar niet wint.

22 juni 2021 om 23:10

Dat klopt niet. Als Spanje met 1 goal verschil wint heeft Slowakije een zelfde doelsaldo als Oekraïne, maar minder goals voor en dan krijgt Oekraïne het voordeel op basis van gescoorde doelpunten. Kleine aantekening. Dat geldt enkel voor een 0-1 en 1-2 of 2-3 nederlaag. Bij 4-5 maakt Slowakije logischerwijs meer goals. Maar goed, Slowakije scoort geen 4 keer tegen Spanje. Die stelling durf ik wel aan.

22 juni 2021 om 23:12

Ja dan is oekraine beter toch? Of heb ik het verkeerd ?

22 juni 2021 om 23:13

Klopt inderdaad wat betreft doelsaldo. Lijkt me ook dat meeste goals gescoord dan meer weegt waardoor Oekraïne doorgaat.

22 juni 2021 om 23:24

Idd mega verwarrend geschreven.

Hopen dat Polen van Zweden wint en Spanje van Slowakije. Als Frankrijk dan met 3-0 wint van Portugal ontlopen ze poule F. Of zie ik dan iets over het hoofd?

22 juni 2021 om 23:06

Ja, want als de eerste twee gebeuren maakt het voor Nederland niet meer uit wat er in groep f gebeurt.. dan wordt het Tsjechië

22 juni 2021 om 23:09

In mijn scenario levert poule F geen beste nummer 3, maar die kans lijkt me sowieso minimaal. Laten we maar hopen op het eerste dan.

22 juni 2021 om 23:08

Polen mag juist niet winnen. Uit deze groep mag geen #3 komen. Kan gedaan worden doordat Zweden wint of gelijkspeelt & er een winnaar is bij Spanje - Slowakije (als Spanje wint moet dit met 2 doelpunten verschil )

22 juni 2021 om 23:17

Als er (zoals in Vesta's scenario) geen nummer 3 uit F komt dan ontloop je F uiteraard ook Ik acht de kans daarop overigens wel erg klein, zie Frankrijk echt niet ineens heel dik winnen van Portugal namelijk.

22 juni 2021 om 23:29

Het schijnt dus niet met 2 doelpuntem verschil te hoeven. Met 1 goal verschil staan oekraine en slowakije gelijk maar oekraine heeft meer goals gescoord

Kunnen ze niet gewoon de oude opzet terugbrengen zeg, wat is dit een zure EK tot zover. En daarbij de vreemde schema en opzet. De kwaliteit is ingeruild voor kwantiteit met meerdere landen erbij. Nou meer wedstrijden, meer geld, daar zal het vast omgaan maar zo competitief en super spannend en sterk vind ik het maar niet, misschien pas later in de halve finale wellicht. Bedoel nr 3 die doorgaan, je kan falen en alsnog doorgaan, bij de poule des doods denk je ook al, agh die 3 toplanden zullen toch wel allen doorgaan wellicht. Tsja, voor de rest, ziet het voor Oranje er prima uit maar ja Ko fase wordt elk match een finale!

23 juni 2021 om 17:44

Nog even en alle Europese landen gaan naar het EK. Ik lees dat er 50 landen in Europa zijn, 24 gaan er naar het EK, dat is al bijna de helft. En zoals je zegt, 16 van de 24 gaan dan weer door naar de 8e finale.

Morgen dus juichen voor de Zweden, gelijk of winst tegen Polen.
Daarnaast hopen dat Spanje wint met 2 doelpunten verschil of dat Slowakije wint, zie ik niet genoemd staan, maar als die winnen zijn zij 'gewoon' door en de Spanjaarden mogen de Spaanse zon opzoeken.

ahhaha is toch niet te doen joh dit soort regeltjes. maargoed Tsjechië als tegenstander zou prettig zijn, zeker als je weet dat je de ronde erna de winnaar van wales-denemarken tegen komt

We zijn zo gefocust op Portugal, maar die kunnen net zo goed van Frankrijk winnen waardoor we tegen de Fransen moeten. Of zie ik iets over het hoofd?

22 juni 2021 om 23:26

Klopt. Ze kunnen ook met 3-0 op de broek krijgen en dan gaat Portugal helemaal niet door.

Ze maken het onnodig moeilijk, want het is allemaal heel simpel. Als Portugal de laatste wedstrijd wint met een doelsaldo van +2 en tegelijkertijd de nummer 3 van poule E een remise of nipte nederlaag incasseert tegen de nummer 2 van poule B betekent het automatisch dat een salonremise voldoende moet zijn voor Nederland om door te stoten naar de kwartfinales. Dan ontloop je dus de poule des doods.

Ik snap alleen dat aantal doelpunten van spanje niet.

Slowakije staat 2 - 2 en bij een 1-0 spanje op 2-3

Oekraine staat 3-4 , dan is oekraiene toch "beter" in dat scenario?

22 juni 2021 om 23:15

Volgens mij moet Spanje winnen met 1-0 of 2-1 en anders met 2 doelpunten verschil, 3-2 is niet genoeg dan gaat Slowakije door als #3

22 juni 2021 om 23:17

O zo

Dus 1-0 spanje , 2-1 spanje is goed ?

Maar 3-2 moet dan 4-2 worden?

22 juni 2021 om 23:21

Zo heb ik het wel begrepen, met 3-2 winst Spanje heeft Slowakije 4-5 en dus beter dan Oekrainr en met 4-2 dus 4-6 en dan heeft Oekraïne een beter doelsaldo

22 juni 2021 om 23:35

Dank ! Ben weer wat wijzer in mijn bingo kaart

23 juni 2021 om 00:34

Nee, 2-3 winst Spanje betekent exact hetzelfde als Oekraine, maar Oekraine is dan beter op basis van minder gele kaarten (slowakije heeft er nu al meer dan Oekraine en Oekraine is al klaar). Alles scores mogen bij Spanje behalve 3-4, 4-5, 5-6 etc. En geen gelijk natuurlijk

Alleen Polen mag niet winnen toch? Als Spanje of Slowakije verliest zijn ze niet door en gelijkspel is ook niet genoeg. Of zie ik dot verkeerd? (Portugal mag ook gewoon met 4-0 verliezen, dan zit je ook goed)

Spanje mag ook gewoon met 1-0 of 2-1 winnen toch juist? Dan hebben Oekraine (4-5) en Slowakije (2-2) beiden - 1, maar Oekraine meer goals gemaakt.

Er zijn nog twee scenario's waarin we de poule des doods ontlopen.
1. Frankrijk wint met 3 goals verschil van Portugal en Hongarije wint niet van Duitsland. Dan levert deze poule geen beste nummer 3.
2. Polen wint niet en Spanje verliest of wint (met 1-0 of 2-1)

Ik mis toch dat stukje gezonde arrogantie bij NL, dat “het maakt niet uit wie het wordt” mentaliteit. Begrijp me niet verkeerd, ik snap het, de realiteit is dat je geen Bergkamp, RvN of Kluivert in de aanval hebt rondlopen. NL moet het doen met Depay en Weghorst. Maar dan nog. Nederland speelt beter dan de meeste toplanden, dus waarom niet? Geloof gewoon en help de spelers ook erin te geloven, man man man.

22 juni 2021 om 23:25

Toplanden prima, maar gewoon geen Portugal :P

Al het rekenwerk, dit mag niet en dat mag niet.
Als Tsjechie dit leest, denken ze: ok dan gaan we zondag alsnog winnen!!
Van Gaal had destijds gelijk, gewoon geen voorkeur noemen. Dat kan provocerend werken.
Bovendien wat Cruijff ooit zei, beter in de vroege fase een sterke tegenstander, want die kom je daarna in toernooi niet meer tegen!
Oftewel uitgaan van je eigen kracht, dat is de correcte houding van een winnaar!!

Zou je zien dat we zo gefocused zijn om F te ontlopen , word het Hongarije 🤣

22 juni 2021 om 23:32

En verlies je die 🤣

22 juni 2021 om 23:34

Dat zou geheel conform de Nederlandse traditie zijn

Hoezo goed nieuws. Wat zijn we toch een stel slappe bij elkaar om maar te speculeren om een goede tegenstander te ontlopen. Je wilt toch kampioen worden? Zijn we bang om te verliezen tegen een sterkere tegenstander dan Oostenrijk of Oekraine. Nee geef mij maar de sterkte tegenstanders en ga of strijdend ten onder of je gaat door. Ipv tegen die halve tamme teams.

Wat nog een extraatje is, als het scenario in poule E gunstig uitpakt krijgt Nederland dus Tsjechie en schuift de nummer 3 van poule F door naar Belgie. Dan zitten de Belgen in een schema joh, dan spelen ze achtste finale Frankrijk, Duitsland, Portugal, kwartfinale waarschijnlijk Italie en kan degene die poule F wint de tegenstander in de halve finale worden. Er gaat een flink verschil tussen beide schema's in de knock-out fase komen qua sterke landen en Nederland lijkt echt aan de goeie kant te komen.

Wat een mazzel heeft Nederland toch, zelfs met de slechtste generatie in jaren spelen we straks nog de halve finale! (hiermee gaat Frank De Boer nog jaren mee opscheppen)

''de makkelijkste manier om de nummer drie uit de poule des doods niet te treffen, is simpelweg dat Groep F geen beste nummer drie levert.''

Hier klopt ook helemaal geen reet van Voetbalzone.
De makkelijkste manier is als Acdf doorgaat, dus is het dikke prima als groep F een beste nr 3 heeft.

''en zal dus ruim van Frankrijk moeten verliezen om onder Finland (doelsaldo van -2) te eindigen''

Dit klopt ook niet. Ze hoeven slechts onder Oekraine (doelsaldo -1) te komen, niet per se Finland.

Is het voor Portugal niet even afwachten met hoeveel ze eventueel mogen verliezen, omdat er in geval van een 1-0 bij Spanje - Slowakije, Slowakije op plaats 5 komt van beste nrs3, waardoor Portugal met niet meer dan 2 goals mag verliezen? Op dit moment mag Portugal zelfs 3-0 verliezen, aangezien ze dan ook -2 hebben als doelsaldo en ze hierbij nog steeds doorgaan door gemaakte goals

Ik heb het net allemaal uitgerekend. Cruciaal is het duel Spanje tegen Slowakije. Ze moeten 2 keer scoren meer scoren. Dan gaat slowakije eruit op doelsaldo ten van feure van oekraine die dan hetzelfde doelsaldo hebben -1 maar veel minder gescoord hebben 4-5 voor oekraine tegenover 2-3 voor slowakije. Uitgaande dat zweden gelijk minstens gelijk speelt. Maar ik zie Polen niet winnen van dit degelijke en defensieve Zweden.

Zweden mag niet verliezen. Daar komt het op neer volgens mij. Als Zweden verliest, betekent dat Polen op 4 punten komt, genoeg om als tweede of derde geplaatst te worden. Eã©n van Spanje-Slowakije zal sowieso tot de top 3 behoren van die groep. Kortom, als de landen die als derde zijn geplaatst van het hele toernooi van de groepen A, D, E en F zijn (wat het geval is) zal Oranje de nummer drie uit de de groep des doods treffen (deze combinatie van mogelijkheden werd vooraf bepaald).

Spanje moet morgen winnen van Slowakije en Polen mag niet winnen.. dan speelt NL tegen Tsjechie.

23 juni 2021 om 00:36

Dat. Maar stel dat Slowakije veel goals scoort en nog steeds verliest van Spanje dan gaan zij door en dan krijgen we Portugal (nog steeds minder waarschijnlijk)

De Zweden zijn sowieso door, dat kan nadelig zijn. Ze kunnen geen 4e eindigen in de pool en behoren sowieso tot de beste nr. 3 ongeacht uitslag tegen de Polen..

Over het algemeen is kansberekening wel verhelderend, maar bij de nos beweren ze nog maar 20% kans op het treffen van Portugal, in andere media weer 80% .. Lekker duidelijk allemaal

Wat is dit vermoeiend zeg. Oh wat zijn we bang voor een Portugal. Maar er niet bij stil staan dat je ook gewoon kunt verliezen van een Kroatië bijv. Hoezo goed nieuws. Je moet iedereen kunnen verslaan maar het lijkt wel alsof mensen alleen “kleine” landen wil tegen komen. Vervolgens doen we ook nog alsof we zelf zo’n “klein” land zijn. Wat is de logica dan? Hou gewoon op met dat gereken over wie we beter wel en niet kunnen tegen komen. Je wil het EK winnen toch?

Mij lijkt het leuker dat we wél tegen de nummer 3 uit F spelen. Frankrijk wint van Portugal, Hongarije wint in de laatste minuut van Duitsland na 90 minuten de bus te hebben geparkeerd.

23 juni 2021 om 09:43

en vervolgens verliezen we van Hongarije...

Ik lees en hoor alleen maar optimise als Tjechie de tegenstander wordt. Historisch gezien is dit ook geen opponent die ons ligt. Verloren van hen in 1976,1980, 2003,2004, en de recente uitschakeling in de kwalificatie EK 2016 staat ons ook nog bij. Geen bijzondere namen, maar een zeer taaie tegenstander die zonder veel kwaliteit altijd in staat is het Nederland heel lastig te maken en altijd weet te scoren. Het kan natuurlijk slechter met Portugal, Frankrijk of Duitsland, maar ik wil alleen waken voor te veel optimisme.

23 juni 2021 om 14:47

Nou, een angstgegner zou ik het ook niet willen noemen. In 2004 had Tsjechië echt een heel goed team met Nedved, Rosicky en natuurlijk Jan Koller (de grote broer van Jaap Stam). Dat was toen Europese top.
In 2016 was het Nederland dat totaal de weg kwijt was. Voorspelbaar rondgetik in de achterhoede, spelers niet vorm, veel persoonlijke fouten en ook heel veel pech. Elke tegenstander die gedisciplineerd op de counter speelde kon toen van Oranje winnen. Inclusief Tsjechië.

Nu zie ik Tsjechië als team dat ongeveer qua kwaliteit op Oostenrijk lijkt. Goede mentaliteit, paar spelers die in zware competities spelen. Maar geen enkele speler die bij een topclub zit.

Dit Oranje zal ze niet onderschatten, maar normaliter ze ook verslaan.

23 juni 2021 om 16:20

Op zich mee eens, maar hoewel zij kwalitatief minder zijn dan in pakweg 2004 en wij beter zijn dan in 2015, blijft het een stugge ploeg die heel weinig weggeeft en het ons in alle in het verleden gespeelde wedstrijden zeer lastig kan maken. De kans op succes tegen hen acht ik dan ook groter dan tegen Portugal of Frankrijk, maar het is zeker geen eenvoudige walkover.

23 juni 2021 om 16:18

Tsjechie was vroeger "ons portugal" maar in 2004 - 2006 wonnen we 2 lastige potten in de wk 2006 kwalificatie.


Ook op euro 2000 wonnen we (zeer onverdiend) van tsjechie.


Maar portugal lijkt tegen ons wel onsterfelijk joh

23 juni 2021 om 19:22

Hoezo, vond jij dat geen terechte penalty die De Boer mee kreeg in 2000 dan?

23 juni 2021 om 21:58

Haha zeker maar tsjechie raakte nogal vaak de paal :-)

Ben ik de enige die de opzet van dit toernooi met 24 teams echt verschrikkelijk vind?
Het is toch van de zotte dat we complete wiskundige formules nodig hebben om een tegenstander te bepalen... Daarnaast is de groepsfase echt onzinnig aangezien er uit 4 van de 6 poules 3 vd 4 teams door gaan. Spanning compleet uit de groepsfase getrokken..

23 juni 2021 om 18:30

Zeker niet de enige. Ik zou 24 nog kunnen hebben, als ze 8 poules van 3 maken en dan 2 ploegen door laten gaan. Dan heb je in de poule fase geen 36 wedstrijden (6x6), maar 24 (8x3) en daarna heb je hetzelfde aantal wedstrijden.

Speculeren wat goed is voor Nederland, of op clubniveau voor Ajax of een andere club heeft ons in het verleden meer kwaad dan goed gedaan. Telkens liep het vervolgens uit op verlies.
Of dit komt door onderschatting door onze spelers van de tegenstander
Of dat dit komt doordat de tegenstander hieruit extra motivatie kon halen weet ik niet, maar positief pakte het nooit uit
Ga er van uit dat alle landen die je nu tegenkomt sterk zijn en dat je zelf alles uit de kast moet halen
Wat dat betreft zou JC zeker voor de sterkste gaan, daar weet je alles van en je weet wat je aan ze hebt.
De journalist, fan Sparta (naam weet ik niet zeker Borst) zei zoiets gisteren ook.

Dus als ik het goed begrijp, als de uitslagen in poule E zo zijn dat daar geen nummer 3 uitkomt, dan treft Nederland Tsjechië en België de nummer drie uit poule F (waarschijnlijk Portugal of Frankrijk, als Duitsland wint) als die poule wel een nummer 3 oplevert.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren