Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Juventus stelt Massimiliano Allegri aan na ontslag Andrea Pirlo

Laatste update:

Juventus heeft Massimiliano Allegri aangesteld als nieuwe trainer. Vrijdagochtend maakte de Italiaanse topclub het ontslag van Andrea Pirlo wereldkundig, waarna een paar uur later zijn opvolger is gestrikt. Zodoende gaat Allegri niet naar Real Madrid; hij werd genoemd als opvolger van Zinédine Zidane, maar zou zich hebben bedacht doordat Real Madrid niet snel genoeg handelde.

Allegri keert terug in Turijn. Hij stond tussen 2014 en 2019 vijf seizoenen aan het roer in Turijn en werd ieder jaar landskampioen. Bovendien won hij viermaal de Coppa Italia en tweemaal de Supercoppa; ook stond Juventus tweemaal in de finale van de Champions League, al werd die trofee nooit gewonnen. Het is inmiddels iets meer dan twee jaar geleden dat Juventus het vertrek van Allegri aankondigde. De trainer maakte het seizoen 2018/19 nog af, maar is sindsdien werkloos.

Naar verluidt deed Juventus een eerste aanbieding aan Allegri voor een tweejarig contract met een optie voor een derde jaar, tegen een jaarsalaris van zeven miljoen euro. Later kwam de grootmacht met een verbeterde aanbieding: een contract voor drie seizoenen plus een eventueel extra jaar, met een salaris tussen de acht en negen miljoen euro. Internazionale toonde ook interesse in Allegri, nadat woensdagavond duidelijk werd dat Antonio Conte vertrok, en dus moest Juventus snel handelen.

Volgens de Corriere dello Sport heeft Allegri woensdagavond samen met algemeen directeur Giuseppe Marotta van Internazionale gegeten. Marotta wilde het aanbod van Juventus naar verluidt overtreffen, door Allegri drie seizoenen lang een jaarloon van tien miljoen euro te bieden. Bovendien werd de 53-jarige oefenmeester in verband gebracht met Paris Saint-Germain en Real Madrid, maar de keuze valt dus toch op Juventus. Volgens Romano is het mondeling akkoord donderdagochtend bereikt en tekent Allegri spoedig zijn contract.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Conte gaat naar Real Madrid en Zidane neemt gewoon een tussen jaar verwacht ik.

27 mei 2021 om 11:52

Zidane naar Psg, en pochettino naar Real of naar Tottenham

27 mei 2021 om 11:55

Zou kunnen, maar als Poch echt naar Real gaat ben ik bang dat Real ook niks meer gaat winnen. Want het is echt geen winnaar imo.

27 mei 2021 om 12:01

Als Zidane bij Madrid vertrekt is dat volgens mij vooral omdat hij (weer) opgebrand is en toe is aan rust. Niet onlogisch ook, de top is heel zwaar voor een coach en ik denk dat die functie nergens zo demanding is als bij Real Madrid. Ik verwacht dus ook dat hij gewoon weer een sabatjaar inlast.

27 mei 2021 om 13:25

Coach lijkt me idd een stressvol beroep, waarbij je 20+ spelers plus het bestuur tevreden moet houden

27 mei 2021 om 13:31

Lewizkid , dat is niet eens het meest stressvolle.
Het meest stressvolle voor een trainer is als een speler een bal over 5m niet eens kan geven , wanneer ze geen inzet tonen , wanneer ze een grote kans missen etcetc. Dus op het (trainings)veld is de grootste stress. De rest is bijzaak voor een trainer.

27 mei 2021 om 13:45

@vegitosan mag ik vragen uit welke coachervaring in het topvoetbal je deze wijsheid (waarvan je zo genereus bent deze met ons te delen) put?

27 mei 2021 om 14:06

Je moet 20 spelers gemotiveerd houden, niet per sé tevreden. De kern moet tevreden zijn maar de rest kan best getergd zijn om de basis te halen. Dat is wat anders dan tevreden.

Daarmee prijzen winnen is natuurlijk het belangrijkste.

27 mei 2021 om 14:53

Qure , ohja vergeten ik mag alleen praten als ik zelf coach ben geweest in het profvoetbal, excuus.

28 mei 2021 om 13:05

@formus: geen winnaar? Pochettino staat steevast bij de laatste 4 CL elk jaar zo ongeveer? Real mocht willen dat ze die konden binnenhalen, wordt nog een hele klus om een trainer van die statuur binnen te halen die durft te beginnen aan een wederopbouw in Madrid waar je voor het minste geringste weer op straat staat. Ik kan me voorstellen dat trainers daar momenteel nu voor bedanken

28 mei 2021 om 15:17

Steevast laatste 4 cl? Wat heb jij gesnoven dan?

27 mei 2021 om 11:57

Ik zou het ontzettend tof en gedurfd vinden als Zidane naar Inter gaat. Ben benieuwd wat Ronaldo gaat doen nu Allegri is aangesteld.

27 mei 2021 om 12:34

Denk dat de kans groter is dat hij blijft, Allegri is fan van Ronaldo. Maarja wie niet.

27 mei 2021 om 12:51

Heel veel mensen.

27 mei 2021 om 15:39

Was het juist niet zo dat Allegri het team om Dybala heen wilde bouwen, in plaats van om Ronaldo? Dit had, meen ik, uiteraard te maken met Ronaldo's leeftijd

28 mei 2021 om 12:07

allegri is alles behalve een fan van Ronaldo, hij was ceptisch in het begin met het aanstellen voor de gevreesde onbalans die het zou brengen, en nu zijn er zelfs geruchten dat een va nzn voorwaarden was nu dat ronaldo zou vetrekken.
dus gene id waar jij van haalt dat allegri fan blijkt te zijn, daar is alvast in de italiaansem media geen spoor van te bekennen

28 mei 2021 om 14:09

@ Quincyadam: Jaloerse mensen. Beoordeel hem eens op zijn statistieken en werklust. waarschijnlijk wil je dan zijn shirtje, nog wel even wachten want het kan zomaar dat hij verhuist.

Ergens toch wel verrassend. Ik neem aan dat Real dan voor Conte gaat.

27 mei 2021 om 12:58

Zolang Real maar niet met Allegri eindigt... Real mist een beetje de spelers voor Conte's 3-5-2 systeem, daar zie ik hem niet zo snel instapen.

27 mei 2021 om 13:09

Conte zou wel makkelijk 3-4-2-1 kunnen spelen bij Real, alleen moet je dan hopen dat je Achraf kan terughalen. En dan gaan er keuzes moeten gemaakt worden op het middenveld want Kroos en Modric kunnen dat niet meer belopen. Casemiro en Valverde centraal?

27 mei 2021 om 13:27

Casemiro een linie terug, Kroos/modric 1e middenvelder in t centrum en Valverde als loper als 2e CM. Maar dan nog heb je niet genoeg Cv's. Als Backs heb je Carvajal, Mendy, Marcelo en Odrio. Dat zijn geen waar je op wilt bouwen op de CV-positie. Al heeft Mendy nog wel een fors postuur.

27 mei 2021 om 13:36

Nacho en Militao naast Casemiro dan? Blanco als eerste wissel voor het middenveld. Zou Modric genoegen nemen met een reserverol? Na zo'n seizoen te spelen, nog steeds topfit te zijn en net zijn contract verlengd te hebben? Miguel moet het uitvechten met Mendy op de linkerwingback, is echt een toptalent. Voor rechts moet je dan Ahchraf terughalen, Carvajal (door zijn blessuregevoeligheid) als 2e keus. Odrio als stopgap. Benzema nog steeds incontournable als 9, tenzij je geld vindt om Haaland te gaan halen. Dan blijven de twee plaatsjes achter Benz nog over. Edit: vergeet net dat Alaba ook nog komt deze zomer.

27 mei 2021 om 13:57

Nacho vind ik een ideale back-up, maar geen basismateriaal. Als je Ramos weet te behouden, heb je Militao, Ramos en Alaba achterin. Maar zoals je al zegt: je gaat basistoppers moeten teleurstellen en veel overhoop halen. Ik denk niet dat het het waard is. Vind een coach die voor wat verfrissing zorgt, maar niet gelijk de boel omgooid. Als Real Alaba binnenhaalt en voorin wat meer stootkracht met een Mbappe of Haaland deze zomer. Dan heb je al voldoende nieuwe impulsen om je selectie met 433 een nieuw leven in te blazen imo.

Verrassend, dit zag helemaal niemand aankomen denk ik

Had dit eerlijk gezegd niet aan zien komen met alle geruchten dat hij naar Real zou gaan. Het is te hopen voor Juventus dat deze periode net zo succesvol gaat worden als zijn vorige, maar dan moet er flink worden gesleuteld aan de selecte.

Oef. Nou, over een stap terug doen gesproken. Dit is nou niet de man die ik Juve zie rebuilden. Naar mijn mening is het team onder hem juist alleen maar afgezakt.

27 mei 2021 om 11:46

hij heeft het goede werk van Conte weten uit te bouwen. prima trainer

27 mei 2021 om 11:51

Of heeft hij daar slechts van geprofiteerd? Het spel werd iedere keer minder, de prestaties in de CL ook, en hij heeft de club achtergelaten met een oude, uitgebluste selectie die nauwelijks vernieuwd was. Ik vind dit één van de meest overschatte trainers die er is. Maar goed. Lichtpuntje. Als hij naar Juve gaat kunnen ze hem in ieder geval niet meer aan Spurs linken. Vind dat Pirlo hier ook wel enigszins genaaid is. Echt kind van de rekening, want met dit team ging het hem nooit worden.

27 mei 2021 om 11:56

Klopt niet wat je zegt Deem.

Onder Conte speelde Juve niets klaar in Europa. Allegri heeft Juventus op de kaart gezet in Europa door 2x een CL finale te bereiken. Heeft Europees een veel betere track-record dan Conte.

27 mei 2021 om 11:58

Dat zeg ik dan ook nergens, Mick.

27 mei 2021 om 12:07

Dat zeg je wel Deem😁

Dat de prestaties juist slechter werden onder Allegri maar Conte is nooit verder gekomen dan de achste finale bij Juve in de CL waar Allegri 2x van een in vorm kerende Messi en Ronaldo heeft verloren.

Dus Allegri heeft het prima gedaan alleen het spel was soms niet om aan te gluren maar ik hoop dat Agnelli heeft gezegd dat daar verandering in aan moet komen.

27 mei 2021 om 12:12

Ik zeg dat het onder Allegri alleen maar afgezakt is. Niet ten opzichte van Conte. Moeilijk, hè? Hij heeft vroeg gepiekt. Met een basis die Conte gelegd heeft. Want hij is niet binnengekomen met allerlei nieuwe ideeën. Heeft het team niet radicaal omgegooid. En is van dat punt alleen maar afgezakt. En nu hobbelen daar nog steeds grotendeels dezelfde spelers als onder Conte rond. Die het niet meer kunnen belopen. En de gasten die vertrokken zijn, zijn totaal niet vervangen. Dat middenveld met Pogba, Vidal, Pirlo, Marchisio? Wat loopt daar nu dan?

27 mei 2021 om 12:13

Leek er wel op. Je schrijft namelijk letterlijk: "of heeft hij daar slechts van geprofiteerd? Het spel werd iedere keer minder, de prestaties in de CL ook". Dat is dus onjuist. Want Allegri nam het over en bereikte vervolgens veel meer in Europa dan Conte ooit gepresteerd heeft.

27 mei 2021 om 12:24

Met een basis die Conte gelegd heeft. Die is toen met drie achterin begonnen met Chiellini, Bonucci en Barzagli. Dat is niet iets van Allegri. Maar onder Allegri is er geen stijgende lijn geweest. Die was er onder Conte wel. Ik beoordeel hem niet op of hij het beter deed dan zijn voorganger. Ik beoordeel hem op zijn periode. Maar goed. Begrijpend lezen is moeilijk en extrapoleren is makkelijk.

27 mei 2021 om 12:27

Het is lastig om je bij te blijven en "begrijpend te lezen" als je vervolgens alinea's aan tekst op een later moment toevoegt.

Weliswaar klopt wat je zegt nog steeds niet helemaal. Er is namelijk wel degelijk onder Allegri een stijgende lijn geweest, het behalen van 2 CL finales is daar toch echt het concrete bewijs van.

Dat jij dat anders ziet kan natuurlijk.

27 mei 2021 om 12:35

Ten opzichte van, kerel. Hoe vaak moet ik dat zeggen? Ja, ten opzichte van Conte heeft hij het beter gedaan. Maar hoe is het hem na die twee finales vergaan? Is er niet echt beter op geworden hé? Daar doel ik op. Die hele periode is de reden dat Juve is waar ze nu zijn.

27 mei 2021 om 12:49

Ach man, 2de CL finale onder Allegri was met een heel andere ploeg, dybala Higuain Khedira Pjanic dani Alves ...

27 mei 2021 om 12:56

En hoe is het die spelers vergaan sindsdien? Wie daarvan heeft een stap omhoog gemaakt sindsdien? Wie is beter geworden?

27 mei 2021 om 12:59

Op dat gebied is het gewoon moeilijk voor de Italiaanse ploegen van weleer. Ze kunnen wel zware lonen betalen, maar in andere landen kan het nog meer zijn. Juventus heeft nu inderdaad een probleem. Ze hebben jaren de betere weggekocht bij de concurrentie en enkele transfervrije spelers waren ook een succes. Een speler zoals Pirlo is onvervangbaar, Barcelona heeft hetzelfde probleem na het vertrek van Iniesta en Xavi. En met Messi zal dat nog meer doorwegen later.. Bepaalde spelers die bij de beste aller tijden horen kan je nu eenmaal niet vervangen

27 mei 2021 om 13:00

Nee het is niet die hele periode onder allegri dat de reden is voor waar juve nu is. De redenen hiervoor zijn het foutief beleid ( bvb elk seizoen van trainer wisselen bvb en het team niet veel verdere versterken) en de komst van Ronaldo. Dat zijn de twee redenen hiervoor. Je kan niet echt verwachten dat een team vooruitgaan als je elk keer een nieuwe trainer haalt die totaal andere spelideeën heeft en van nul wil beginnen. En de komst van Ronaldo heeft ook een negatief invloed gehad op de selectie en de speelwijze.

27 mei 2021 om 13:02

Was hij dan verantwoordelijk voor het aankoopbeleid? Volgens mij is een technisch directeur dat toch?

27 mei 2021 om 13:30

Technisch directeur Paratici is verantwoordelijk voor het beleid. Hij gaat ook weg en wordt door Cherubini vervangen.

Weet Fabrizio Romano ook de lotto cijfers voor volgende week? Vz, jullie gaan toch niet elk artikel refereren naar een simpele journalist ofwel?

27 mei 2021 om 11:47

Een “simpele journalist” die het nochtans verdomd vaak juist heeft.

27 mei 2021 om 11:48

Deze simpele journalist heeft het anders vaker goed dan fout

27 mei 2021 om 11:48

Hij is toch wel aardig betrouwbaar hoor

27 mei 2021 om 11:48

Simpele journalist? Zijn agency zit er altijd dichtbij en is in Italië ook gewoon vaak te zien op tv als nieuwsbrenger. Is een goede bron gebleken.

27 mei 2021 om 11:50

Tja, het is maar wat je een simpele journalist noemt. Hij heeft het namelijk erg vaak bij het rechte eind, is echt een journalist die overal lijntjes lijkt te hebben. Echter lijkt het wel of VZ tegenwoordig zijn twitteraccount ook volgt, want er komt wel met grote regelmaat nieuws via Romano binnen.

27 mei 2021 om 11:50

Fabrizio een simpele journalist noemen, dan snap je er maar weinig van.

27 mei 2021 om 12:06

Snap niet waarom jij hier aangevallen word. Volgens deze zelfde Fabrizio Romano was Allegri favoriet om Zidane te vervangen en had hij alle clubs uit Italië afgewezen, hij zat in de ‘wachtkamer’ volgens deze zelfde Romano was zijn zaakwaarnemer van Allegri al in Madrid. Dus allemaal leugens?

27 mei 2021 om 12:12

Het kan geen en-en verhaal zijn? Misschien zat hij wel echt in de wachtkamer, maar heeft Juventus gewoon sneller gehandeld?

27 mei 2021 om 12:15

Misschien was er op dat moment enkel sprake van Inter en Real en heeft Juve daarna snel geschakeld? Heeft 5 jaar bij de club gewerkt, kent het bestuur,.. dan kan het snel gaan.

27 mei 2021 om 12:17

Inderdaad. En nergens in mijn post zei ik dat Romano een leugenaar is, trouwens. Gewoon een simpele journalist die het soms goed kan hebben. Mijn vraag was of Vz echt deze manier van journalistiek wil hanteren, want ik zie de naam Romano toch wel heel veel in Vz artikels. Beetje lui naar mijn mening.

27 mei 2021 om 12:18

Misschien? Misschien? Fabrizio zei duidelijk: hij heeft alle clubs uit Italië afgewezen. Dus dat is een leugen? Want hij wees juist Juventus niet af. Mij boeit het niet hé maar dan is hij niet 100% accuraat.

27 mei 2021 om 12:19

Neenee. Als je met Juve onderhandelt, kun je niet met Madrid onderhandelen. Al helemaal niet als je zaakwaarnemer in Madrid is. Hoe zou Agnelli hem dan ooit hebben kunnen bereiken? De postbode is niet zo snel.

27 mei 2021 om 14:31

Als er op dat moment nog geen aanbieding was van Juve en enkel van Inter (bijvoorbeeld) en hij wijst Inter af... dan had hij toch alle aanbiedingen uit Italië afgewezen?

27 mei 2021 om 12:18

Bronvermelding is belangrijk, daarnaast heeft deze simpele journalist vaak het juist

27 mei 2021 om 12:24

Je snapt het hele punt niet man.

27 mei 2021 om 12:26

Als een stuk of 15 mensen je punt niet snappen, zou je je punt dan misschien niet goed verwoord hebben?

27 mei 2021 om 13:50

Lees het nog eens, Lierse. Wat ik vertel is echt geen hogere wiskunde hoor, zo moeilijk maak ik het niet.

28 mei 2021 om 13:54

Zegt meer over de 15 mensen. Beetje je verstand gebruiken en je begrijpt wat millonario verteld.

27 mei 2021 om 13:04

Dat is hoe ze in NBA ook te werk gaan daar wordt alle transfernieuws ook via Wojnarowski gedaan. Als zijn naam er bij staat als bron is 99% van de keren ook waar. Fabrizio heeft dus goede bronnen daarom is het ook logisch om zijn nieuws over te nemen

27 mei 2021 om 17:49

Deze man heeft een enorm netwerk. Dus het is niet zomaar een simpele journalist. Het klopt wel dat hij er de laatste tijd regelmatig naast zit.

Pirlo verdiend meer dan dit. Als een speler weg zou gaan is het vaak ondankbaar etc maar dit moet altijd maar gewoon kunnen?

27 mei 2021 om 12:28

ik vind het ook triest hoe de trainer nu weer voor de bus gegooid wordt en de falende beleidsbepalers mogen blijven zitten. Paratici vertrekt, maar wordt vervangen door zijn rechterhand. Dus dat kan je geen afrekening noemen.

Agnelli heeft met die rare Super League fratsen al zijn eigen financiële wanbeleid proberen te maskeren, maar hij komt er als fiat telg weer mee weg. Nedved en Paratici hebben een selectie samengesteld die volledig uit balans is, maar Pirlo wordt nu geslachtofferd. Iedere coach zal zeggen dat de as de sleutel is van succes en ze verliezen iedere slag op het middenveld.

28 mei 2021 om 13:57

Zo simpel is het niet. Uiteraard ligt de hoogste schuld bij paratici en nedved. Die hebben heel wat fouten gemaakt de laatste jaren. Maar Pirlo heeft ook niet echt laten zien dat hij een idee heeft hoe de spelers moeten spelers. Ook het motiveren lukt hem niet. Mentaliteit van lik me versie dit jaar. Met hard werken kun je een prima middenveld bouwen met de ploeg. Je had geen kampioen geworden, maar 2e had makkelijk gekund. Pirlo aanstellen is een van de fouten geweest. En die worden nu allemaal rechtgetrokken.

28 mei 2021 om 15:37

Ik ben de laatste om te zeggen dat Pirlo goed werk heeft geleverd, maar de afgelopen drie jaar is Juve met 3 verschillende coaches 3x vroegtijdig uitgeschakeld in de CL door een kleiner clubje (ajax, Lyon & Porto). Paratici en Nedved hebben met enorme middelen te weinig geleverd. Daarnaast is Agnelli er verantwoordelijk voor dat Juve de enige Agnelli onderneming met verlies is en heeft hij met zijn super league en met name de arrogante en achterbakse werkwijze daaromtrent de club veel schade gedaan qua aanzien.

Ik vind daarom het ontslag van Pirlo zeker te verdedigen, maar niet als dat betekent dat Nedved en Agnelli vrolijk verder mogen gaan met hun wanbeleid.

Lijkt me goed als Raul dan de hoofdtrainer wordt van Real Madrid. Op het moment coach van Castilla en kent de jeugd/ grootste talenten van Real als geen ander. Een goede eerste stap naar een mooie toekomst voor Real.

niet verwacht. Ik dacht dat Real Madrid op pole position zat voor Allegri. Ik zelf hoopte op Zidane maar met Allegri 2x CL finale behaald. Meer dan prima trainer. ik denk dat alle Juve fans dit met mij eens zijn.

27 mei 2021 om 12:32

Hoe wordt er onder juventini over de speelstijl gedacht? Over de prestaties van Allegri was iedereen altijd lovend, maar de omslag naar eerst Sarri en later Pirlo was vooral omdat het spel niet heel aantrekkelijk was. Is na 1 seizoen zonder titel en CL uitschakelingen tegen 'kleintjes' Ajax, Lyon en Porto voor jullie alles weer ondergeschikt aan prestaties? Of is er onder juventini ook scepsis over wat er nu aan spel weer gaat komen?

27 mei 2021 om 12:50

Het speelt was duidelijk niet aantrekkelijk omdat de ploeg een gebrek aan kwaliteit heeft. Noch sarri noch Pirlo heeft het spel kunnen verbeteren, laat staan ze hebben het zelfs erger gemaakt.

27 mei 2021 om 13:19

Klopt, al heeft Allegri in tegenstelling tot de andere twee wel de tijd gehad om een team naar zijn hand te zetten in meer dan 1 seizoen.

27 mei 2021 om 15:54

Allegri is tactisch top. Het was gewoon een beetje op toen daar Juve iets nieuws wou proberen om voor de CL te gaan.

Bizar ! De voetballerij is gewoon in de war.
Allegri ontslaan en dan terug halen karakters bestaan niet meer.
Allegri is wel een saaie trainer maar ook bij ons een resultaat trainer hij haalt meestal het maximale eruit. En na hem is juve echt slechter geworden.
Daarnaast zijn we lekker bezig in Italie met clublegendes de lynchen bizar.
Maar goed Juventus zal er op vooruit gaan.
Rual of Conte trainer van Real Zidane neemt pauze denk ik dan.

27 mei 2021 om 11:53

Dacht idd dat Italië juist het voorbeeld was voor het eren en waarderen van clublegendes. Het was ongeveer het enige land in Europa waar dit nog leek te bestaan. Echter totaal finito.

27 mei 2021 om 11:56

We vergeten even hoeveel legendes er de laatste 10 jaar of zo bij Milan aan het roer hebben gestaan en afgedankt zijn?

27 mei 2021 om 12:01

Je moet ook geen legende aanstellen als trainer alleen omdat hij een legende is van de club. Daar is Milan meerdere malen de fout in gegaan de afgelopen jaren. Pioli, geen clublegende van Milan, doet het dan wel weer goed. Misschien moeten clubs eens ophouden met legendes voor de leeuwen gooien. Ja, Guardiola heeft het uitmuntend gedaan bij Barca, maar dat wil niet zeggen dat elke jonge onervaren trainer het goed gaat doen.

27 mei 2021 om 12:06

Het is natuurlijk een beetje romantiek. Ik merk dat er bijvoorbeeld in Engeland echt jaloers gekeken wordt naar Ajax, met van der Sar en Overmars. Paar jaar terug zelfs Bergkamp, Frank de Boer.

27 mei 2021 om 14:44

Klopt in heel Italie hebben we er een handje van

27 mei 2021 om 15:28

Nouja. Kijk bijvoorbeeld naar Maldini. Zanetti. Nedved. Het is niet allemaal negatief.

Hoezo had niemand dit zien aankomen ? Juventus wat dit jaar echt dramatisch zowel het punten aantal als het veldspel. Het is misschien een mindere selectie als normaal, maar goed genoeg om met een bepaalde gedachten te voetballen en er sportief veel meer uit te halen.

Had Pirlo wel een 2e seizoen gegund, met een beter middenveld.

Daar ontbrak het aan dit seizoen maar ook domme fouten van Bentancur ( Porto ) en Arthur ( Benevento ) en Kulusevski ( Lazio ) die alle 3 de bal terug speelde en waar een goal uit kwam.

Voor de rest zat er ook geen lijn in het spel al heeft dat tijd nodig, daarom verdiende Sarri en nou Pirlo een 2e kans maar de grote mensen wereld is een kei harde Bussines.

Hoe lullig het ook is voor Pirlo blijft Allegri wel een goeie trainer en hoop ik dat Dybala snel zijn contract verlengt en Ramsey en Bernardeschi mogen wel vertrekken en hoop ik op Aouar en Locatelli erbij op het middenveld.

27 mei 2021 om 12:04

Pirlo werd onterecht te vroeg voor de leeuwen gegooid. Maar dit is te dom voor woorden. Met Allegri krijg je ook weer speler als Matuidi en Bernardeschi en speel je saai en zakelijk voetbal. Onder Pirlo en Sarri deden ze tenminste de poging om aanvallend en avontuurlijk te spelen. Ik hoop inderdaad ook dat Ramsey, Berna, De Sciglio, Chiellini en Bonucci verkocht worden en dat we Locatelli, Aouar halen. We kunnen ook Romero van Atalanta een kans geven en Pellegrini terughalen van Genoa.

Die had ik niet zien aankomen. Pirlo eruit natuurlijk wel, maar dat je dan Allegri die je twee trainers hiervoor ontslagen hebt terughaalt snap ik niet. Zo veel is er nu ook weer niet veranderd, behalve dat de prestaties van het elftal alleen maar slechter zijn geworden.

Hopelijk stelt Perez gewoon Raul aan als hoofdtrainer als Zidane weggaat. Dat is voor Real Madrid het beste. Clubicoon, goede resultaten met ontwikkelen van de jonge garde en gedragen door iedereen die bij de club hoort.

Ik was al geen voorstander van Allegri maar als dit betekent dat we Conte straks voor de groep zetten zijn we nog verder van huis ;

27 mei 2021 om 12:04

Als Conte komt zou Hazard beter zijn spullen nu al inpakken. Herinner mij dat die 2 niet door 1 deur samen konden. Alhoewel Conte winnaarsmentaliteit toch wel geweldig is. Op Raul zou ik niet rekenen. Ik zou echt gaan kijken bij Liverpool of Jurgen beschikbaar is.

27 mei 2021 om 12:31

Oef. Dat zou wel even een coup zijn. Maar ik denk dat elk team dat Klopp bij Liverpool weg wil halen diep in de buidel zal moeten tasten. En dan is het natuurlijk ook nog maar de vraag of hij er zin in heeft. Dortmund en Liverpool zijn qua imago toch heel anders dan Madrid. Die vallen meer onder het soort team waar Jürgen altijd tegen opbokst. Zie hem eerder bij Feyenoord dan bij Ajax, zeg maar.

27 mei 2021 om 13:27

Hazard speelde 2 van zijn beste seizoenen bij Chelsea onder Conte? Was vooral Willian en Costa die niet met die beste man door 1 deur konden.

27 mei 2021 om 12:39

Qua spel is het geen van beide heel aantrekkelijk. Dan denk ik dat Conte alsnog meer uit deze spelersgroep kan halen dan Allegri. Het enige waar ik twijfels over heb is hoe hij met Kroos en Modric om zal gaan, toch niet perse twee mannetjesputters

Dom dom dom, we moeten vooruit en niet weer terug naar Allegri. Gaat Allegri dan nu wel aanvallend voetbal spelen? Of gaan we weer nadat we met 1-0 voor zijn gekomen weer op de verdediging spelen? Ik baal hier echt van.

27 mei 2021 om 12:06

Allegri heeft gwn top gespeeld met de selectie toen hij overnam van Conte. Van een 1st round exit naar de champions league finale jaar erop? Top. Daarna met een heel ander middenveld (Khedira-Pjanic) weer naar de CL finale met meer dan prima voetbal. We are BACK.

27 mei 2021 om 12:59

Heeft het ook zeker goed gedaan. Maar na de wedstrijd tegen Ajax was het duidelijk dat we met het voetbal van Allegri niet goed genoeg zijn. De weg die Juve daarna had ingeslagen was goed, alleen moesten we van de Allegri-spelers (matuidi etc.) af en moetsen we de juiste coach voor de juiste spelers zetten. Dat kost tijd en nu weer teruggaan naar Allegri is een signaal dat het bestuur het ook niet meer weet.

27 mei 2021 om 13:24

Sinds de komst van Ronaldo is alles bergaf gegaan. Tegen Ajax was ook met Ronaldo. Ronaldo is een fenomeen maar past gewoon niet in dit Juventus.

27 mei 2021 om 12:12

het gaat mij om de resultaten, voor aanvallend voetbal moet je niet bij juventus zijn. Allegri heeft het prima gedaan in zijn eerste periode

27 mei 2021 om 13:00

Allegri is zeker niet slecht. Maar wedstrijden als Athletico uit (2-0) en Man U thuis (1-2) zie je dat hij teveel op de verdediging speelt en te zakelijk is. Daar ben ik bang voor, dat we dat weer te zien gaan krijgen.

27 mei 2021 om 12:27

Nou juve onder allegri was toch een team die zelfs topclubs wilden vermijden en nu hopen teams zoals ajax om juve te loten in groepsfase. Natuurlijk heeft dit niet alleen met allegri te maken, maar ook de spelers en het beleid van toen was anders. Maar je kan niet ontkennen dat allegri toch een belangrijke factor was in de overwinningen.

27 mei 2021 om 13:47

Is ook allemaal zo. Maar Juve wou meer aanvallend en moderner voetbal spelen. Denk niet dat dat met Max gaat gebeuren. Tenzij hij compleet veranderd is in die 2 jaar van afwezigheid.

Volslagen kansloos. Je stelt een beginnende coach aan, geef hem dan op zijn minst de tijd om beginnersfouten te maken en om zijn eigen elftal te formeren.

27 mei 2021 om 12:32

Helemaal mee eens. Het is alsof je iemand die nooit een auto heeft gereden gelijk laat rijden en als de auto uitvalt je hem gelijk laat uitstappen. (misschien rare vergelijking maar zo zie ik het😅)

27 mei 2021 om 13:12

Helemaal mee eens. Alleen hebben clubs geen tijd voor een trainer die fouten maakt. Het klinkt gek maar ik denk dat het wel zo werkt bij een groot aantal clubs.

Van mij had pirlo wel een 2e kans mogen krijgen. Hij is te vroeg voor de leeuwen gezet en precies wanneer het team langzamerhand achteruit gaat. Dat kan die in het 2e seizoen de kans krijgen om zijn fouten recht te zetten. Maar goed, met allegri heb je een ideale trainer voor juve. Mij zal je hierover zeker niet zien klagen, was altijd al fan van allegri. Tactisch heel sterk en tja wat meer verdedigend is voor mij totaal geen probleem, ik vond juve in zijn tijd soms zelfs leuker spelen dan nu en over de resultaten is er natuurlijk geen vergelijking. Ik denk dat we binnen 1 of 2 seizoenen weer bij de top zijn, nu sommige spelers weggaan en een nieuwe coach.

27 mei 2021 om 12:32

Nou ben hier wel blij mee. Zowel juve als Pirlo zijn stom geweest. Nooit hieraan beginnen. Gewoon Pirlo ervaring laten opdoen bij jong juve. Pirlo heeft lang geen idee gehad hoe hij dit moest aansturen. En met meer geluk dan wijsheid CL gehaald. Allegri is de betere keus. Pirlo moet nu gewoon naar serie C- B club gaan.

27 mei 2021 om 12:47

Dat was inderdaad de betere keus om hem eerst bij de ervaring te laten opdoen, maar als je toch ervoor kiest om hem voor de eerste elftal te zetten, had je hem ookwel iets meer tijd moeten geven. Maar goed nu met allegri heb je idd wel veel meer zekerheid en ik denk dat pirlo zeker ergens anders nog kansen gaat krijgen. Hopelijk dat er ook wat schoonmaak wordt gedaan aan de selectie en wij volgend jaar beter presteren.

27 mei 2021 om 12:48

Klopt. Net zoals Real Madrid en Barcelona handelde met Zidane en Guardiola. En nu Real Madrid doet met Raul. Pirlo werd voor de leeuwen gegooid.

27 mei 2021 om 20:07

Ja Donnaruma en Locatelli zijn de meest genoemde namen op dit moment.
Zou een mooie start zijn van de transferzomer.

Ik vraag me echt af wat het Komend seizoen zal worden door al die trainer wissels

Nou Inter moet voor Inzaghi van Lazio, is nu de beste optie Sarri wordt ook genoemd maar twijfel bij hem, De Zerbi is al naar Shaktar.
Simeone is de droom opvolger maar gaat nu alleen niet gebeuren.

27 mei 2021 om 15:43

Simeone is de bestbetaalde trainer ter wereld (in welke sport dan ook) die is een god in het rood-witte Madrid.

Heel goed nieuws voor ons real Madrid supporters. Allegri had ik niet bij Madrid willen zien. Heb toch liever een low met Raúl als assistent . Conte liever ook niet. Dat is zo n drukte maken en is zo emotioneel. Zie Chelsea en inter .. juve succes met Allegri.

Het is ook onbegrijpelijk dat zulke grote clubs onervaren trainers aanstellen die nog niets gepresteerd hebben. Denk aan Lampard, Arteta, Pirlo, Solksjaer had dan bij Molde gezeten maar kun je toch ook niet als referentie nemen? Deze trainers hadden de Gerrard route moeten nemen en die clubs hebben echt de verkeerde mensen aan het roer die het beleid bepalen.

Niet geheel onverwacht. Al dacht ik eerlijk gezegt dat hij voor Real zou gaan. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Hij deed het een paar jaar terug erg goed al stond er wel een ander Juventus op het veld.
Er is een hoop werk aan de winkel dus ben erg benieuwd hoe hij is als hij een team moet opbouwen.

Jammer dat hij naar Juve gaat. Uitstekende coach. Niet gecharmeerd van zijn voetbal maar wel van zijn resultaten. Minder goed nieuws voor Inter aangezien hij een ideale opvolger van Conte kon zijn. Ben benieuwd wie we dan gaan halen.

Mooi! Komt hij in ieder geval niet naar madrid. Juve speelt toch al rukvoetbal dus dat zal met deze man niet beter worden.

Lekkere korte termijn visie hebben veel topclubs. Geef een trainer eens de kans om wat neer te zetten voor meerdere jaren ipv hem na een minder jaar meteen eruit te gooien.

Grazie Pirlo, niet het avontuur zoals je je had voorgesteld, maar ook geen flop. Pirlo is zeker geen slechte trainer geweest maar uiteraard wel te min voor Juventus. Allegri terug aan het roer, ben erg fan van hem. Bouwt zekerheid in het team maar is zeker niet zo defensief als velen beweren. Hopelijk wordt ons middenveld versterkt en kan Allegri weer een fraaie prestatie in Europa neerzetten. Forza Juve!

Het is zo verleidelijk om als Pirlo bij Juventus trainer te worden, maar het is zo veel verstandiger om je carrière zorgvuldig op te bouwen. Trainer is een ervaringsvak, een uitzondering daargelaten. Elke keer trappen clubs er weer in om een oud-speler meteen hoofdtrainer te maken.

Als er een club nog slechter beleid voert dan Barcelona, is het Juventus wel. Er werd in de media bekendgemaakt dat Pirlo coach zou blijven, 2 weken later word je ontslagen. Lekker dan!

28 mei 2021 om 16:16

Er werd nooit bekendgemaakt dat Pirlo coach zou blijven. De media tja...

Prachtig nieuws! Forza Allegri.

Juventus had hem nooit moeten laten gaan,tactisch een hele sterke coach....en had ze als ik me niet vergis 2 keer de champignons league finale bezorgd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren