Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ashley (14) en Naomi (8) keihard getroffen door politiegeweld bij De Kuip

Laatste update:

Daags na het binnenhalen van het Europese ticket door Feyenoord groeit de onvrede over het politiegeweld na afloop van de gewonnen play-off-finale tegen FC Utrecht (2-0). Buiten het stadion kwamen honderden supporters van Feyenoord bijeen om het bereiken van de tweede voorronde van de Conference League te vieren. Toen de politie hen verzocht te vertrekken, werd de sfeer grimmig. Er werd onder andere een waterkanon ingezet en politiepaarden probeerden de menigte terug te dringen. Een jong gezin uit Barendrecht, dat slachtoffer werd van het waterkanon, doet tegenover het Algemeen Dagblad zijn verhaal.

Bij de finale van de play-offs tussen Feyenoord en Utrecht mochten 6.500 toeschouwers naar binnen in De Kuip. Dat weerhield een grote groep fans er niet van om na het laatste fluitsignaal naar De Kuip te trekken om het feest mee te vieren. Er werd onder meer vuurwerk afgestoken. Toen de politie de groep verzocht het terrein te verlaten, werd hier geen gehoor aan gegeven, waarna er hard werd opgetreden. "Dat mensen die niets te maken hebben met ongeregeldheden, betrokken raken bij charges van de ME, is onbegrijpelijk", vertelt de 45-jarige Ginger, die slachtoffer werd van het optreden en anoniem zijn verhaal deelt.

Ginger was samen met zijn dochters Ashley (14) en Naomi (8) aanwezig bij de wedstrijd, toen het drietal na afloop slachtoffer werd van het politiegeweld. Het gezin werd op weg naar de auto tegengehouden toen rellende Feyenoord-supporters voor onveilige situaties zorgden. "Na korte tijd riep de politie via de megafoon op dat ze het gebied waar wij stonden zouden ontruimen", vervolgt Ginger. "Er renden ineens vijf politiepaarden op ons af. Er brak paniek uit. Ook bij mijn dochters. Ze zijn met kletsnatte kleding en totaal in paniek het gras ingesprongen en het talud afgerend om de paarden te ontwijken. Daardoor ben ik ze kwijtgeraakt."

Het stel had de auto in de Rotterdamse wijk Bloemhof geparkeerd, op loopafstand van De Kuip. "Ashley nam compleet overstuur de telefoon op en vertelde dat ze samen met haar zus moest rennen voor de politie. Gelukkig vonden ze hun vader vrij snel weer terug", vertelt moeder Annemarie, die niet bij het duel aanwezig was. "Mijn jongste dochter gaat nooit meer naar De Kuip zegt ze. Wij hebben onze meiden geleerd dat de politie je beste vriend is, maar dat kan ik ze niet meer verkopen. Het is onbegrijpelijk dat de ME het waterkanon richt op onschuldige toeschouwers."

Politie zet waterkanon in om Feyenoord-supporters weg te krijgen bij De Kuip

Het was zondagmiddag onrustig rond De Kuip nadat Feyenoord het laatste Europese ticket wist te bemachtigen.Lees artikel

Volgens politiewoordvoerder Jesse Brobbel 'had het nooit mogen gebeuren' dat de onschuldige jonge meiden slachtoffer zijn geworden van het politiegeweld. "Voorafgaand aan de inzet van de waterwerper is iedereen vanuit een commandovoertuig van de ME verzocht om weg te gaan", aldus Brobbel. "De politie heeft getracht de inzet zo kort mogelijk te houden om de relschoppers te verdrijven. We betreuren de keuze van de relschoppers om zich te mengen met het publiek. Door het publiek om te leiden en te waarschuwen, is getracht de inzet te focussen op de relschoppers. Wij denken niet: laten we even onschuldige burgers natspuiten."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor die kinderen natuurlijk geweldig lullig maar ... als de politie verzoekt je weg te gaan, dan ga je. Zeker als je kleine kinderen bij je hebt. Makkelijk om te oordelen over de politie die teveel geweld gebruikt maar het begint allemaal bij mensen die niet willen luisteren. Typisch Nederlands.

24 mei 2021 om 22:10

Beter lezen misschien, deze mensen wilden ook weggaan. En als politiemacht 2 kinderen aanvallen is niet goed te praten. Je kan anno 2021 toch nog wel met de Kids naar stadion?

24 mei 2021 om 22:21

Nee, je kunt anno 2021 niet naar een stadion zonder confrontatie met geweld, racisme, homofobie, onsportiviteit etc. En dat komt niet door de politie,

25 mei 2021 om 16:25

Anno 2021? Ik ga al langer dan 15 jaar niet meer naar een voetbalstadion. Zoals je zegt de hooliganisme, racisme en allerlei vormen van discriminatie van 'voetballiefhebbers' heeft me altijd doen walgen. Dat deze type mensen vervolgens met hun vingers naar anderen wijzen, als iemand ook maar durft kritiek te leveren, dat is dan weer wel anno 2021.

24 mei 2021 om 22:19

Deze mensen wilden dan ook juist weggaan, dat is wat hier in de hand is. Mensen die gewoon naar huis willen gaan worden keihard aangepakt. Die krijgen hetzelfde over zich heen als de paar mensen die zich daar misdragen

Je kunt de politie wel de schuld geven, maar je kan beter je doorgesnoven mede 'supporters' de schuld geven. Zij geven de aanleiding voor t optreden..

24 mei 2021 om 21:20

Inderdaad zeg. De politie heeft gevraagd of de supporters wilde vertrekken. Toen die dit weigerde werd de sfeer grimmig. Luister eens gewoon naar de politie, dan was dit allemaal niet gebeurd. En nu zielig in de slachtofferrol kruipen, ik vind het triest

24 mei 2021 om 21:35

Wat een onzin dit, tussen de oproep en de charges zit niet zoveel tijd, als jij denkt de juiste route te nemen en er binnen no time paarden op je afkomt raak je in paniek. Dat noemt men een menselijke reactie. Wegkomen is niet zo makkelijk als jij denkt, de ene kant is door de politie afgesloten en de andere kant zit de menigte dat niet doorloopt en daar tussen heb je een aantal opgefokte hooligans

24 mei 2021 om 21:58

Het mooie is dat we ook al rustig de andere kant op liepen, we wisten alleen niet hoe we nog naar de auto moesten komen. We hebben 1,5 uur omgelopen voor een stukje van 15 minuten. Vervolgens kregen mensen nog even een waterkanon in hun nek, waaronder dus ook deze kinderen. Deze situatie is echt totaal verkeerd ingeschat door de ME.

25 mei 2021 om 07:50

Craig, je was niet aanwezig zo te merken? Tal van mensen hadden geen keuze en kwamen hier na de wedstrijd terecht zonder iets te kunnen doen.
Raar om te zeggen dat een vader met 2 kids triest is en het zijn eigen schuld is terwijl je er niet eens bij was?

24 mei 2021 om 21:23

Echt he? Het lijkt tegenwoordig wel alsof mensen alleen maar kunnen "huilen", nooit in de spiegel kijken en de schuld dus altijd bij iemand anders ligt. En daarbij is de overheid al snel degene die het gedaan heeft, dus in dit geval de politie. Echt bizar.

24 mei 2021 om 21:23

De waarheid ligt (vrijwel) altijd in het midden

24 mei 2021 om 21:29

Wat er aan de zijde waar het vuurwerk werd afgestoken gebeurde, geen idee en daar zal vast aanleiding zijn geweest voor optreden. Maar de zijde waar nu over gepraat wordt is het stuk weg richting Varkenoord, Vreewijk, Lombardijen dat afgesloten werd, terwijl vele supporters daar naar de trein of hun geparkeerde auto moesten/wilden. De mensenmassa hoopte zich op toen iedereen logischerwijs het stadion uitkwam (je kon ook enkel aan de voorzijde eruit) en het waterkanon werd vrijwel zonder waarschuwing (ik stond vooraan en hou me liever erg afzijdig) ingezet. Enkele minuten later kwamen een stuk of 8 politie paarden nog op publiek ingerend waar werkelijk waar geen aanleiding toe was. Ja, er werd chaos gecreëerd door het waterkanon. Nee, dit was echt to-taal onnodig overdreven optreden.

24 mei 2021 om 21:39

Dit is ook wat ik hoorde van wat vrienden die zeer geschrokken waren van het politie-optreden. Mensen konden geen kant op, en werden door een waterkanon beschoten. Het zal op Voetbalzone wel weer de spuit elf reacties zijn als 'hadden ze daar maar niet moeten staan' en 'bedank je mede supporters maar'. Maar ik hoor van meerdere kanten dat het ME optreden gisteren volledig bezopen was.

24 mei 2021 om 21:45

Er zijn helaas voldoende mensen die grote moeite hebben om in te zien dat de politie vaak genoeg bij draagd en soms zelfs de gewelds problemen veroorzaakt

24 mei 2021 om 21:46

Het gekke is nog, zodra het waterkanon gespoten werd trokken vele mensen dan ook maar 'gewoon' richting de tram om dan maar naar Zuid of het centrum te gaan, of om te lopen via Sportwijk, maar dat toen juist de paarden de menigte in renden met de rug ernaar toe. Ja, en dan afvragen waarom het tóch uit de hand kan lopen door zelf gecreëerde chaos.

24 mei 2021 om 21:54

Ik vind het een eng idee dat zoveel mensen de anonieme autoriteit maar vertrouwen en niet verhalen van mensen bijvoorbeeld op deze site.
Is een breder gedragen probleem in onze samenleving.

24 mei 2021 om 22:02

Mwa, ik snap heus dat hier argwanend naar gekeken kan worden, want een deel van onze supporters hebben nu eenmaal terecht een stempel. Maar blind zeggen, zonder erbij te zijn geweest, dat het direct en sowieso aan de supporters ligt vind ik in dit geval echt onzin. Dit optreden was buitensporig en totaal onnodig. Ze hebben zelf deze chaos gecreëerd aan deze zijde.

25 mei 2021 om 08:08

@powned_nl de politie is jouw beste vriend LOL daar weten reporters van Powned alles van af. Aangereden worden waar oom agent bij stond en die 'daadkrachtig' op trad . Helemaal met je eens, men is zo achteloos volgzaam wat autoriteiten zeggen. Denk toch zelf na en vorm een eigen kompas. Niet waar?

24 mei 2021 om 22:13

Het begint mij de burgermeesters, Amsterdam Nijmegen Leeuwarden lieten het allemaal toe en daar liep het niet uit de hand. Waarom politie sturen naar feestende supporters? Dat is vragen om problemen. Moet er niet aan denken als de ME had ingegrepen bij ajax

24 mei 2021 om 22:20

Die geven de ME aanleiding om met een waterkanon op gezinnen te schieten? Lijkt me niet hoor. Niet de eerste keer dat het door de ME alleen maar escaleert

24 mei 2021 om 23:33

Ja die bevoegdheid heeft de ME. Die komen niet om escalatie te voorkomen, die komen als de boel al geëscaleerd en die moeten dan de straten schoon vegen. Als daarvoor geweld nodig is gebruiken ze dat, dat is ook hun werk.

25 mei 2021 om 00:57

Zoals MGMV hierboven al terecht zegt: dit was buitensporig en onnodig. Ik snap best dat je er zo over denkt hoor, waarschijnlijk zou ik hetzelfde zeggen als ik het niet had gezien. Maar dit sloeg he-le-maal nergens op. Te paard achter tientallen onschuldige mensen aangaan die niets anders willen dan naar huis. Mensen bij wie je in één oogopslag ziet dat ze geen enkel kwaad in de zin hebben. Stel je even voor, jij loopt daar met je kind, of je nichtje, je neefje. Je loopt doodgewoon het terrein af en je krijgt een waterkanon over je heen en wordt opgejaagd door bereden politie. Zou je dat normaal vinden?

25 mei 2021 om 01:16

Rare beredenering, politie heeft hier gewoon een fout gemaakt als zij niet kinderen kunnen onderscheiden van de door jouw genoemde " door gesnoven mede supporters" dan zit er toch wel iets goed fout bij de politie. Het feit dat jij en een aantal anderen hier geweld tegen kinderen via een kromme weg proberen te rechtvaardigen is gewoon schrikbarend.

Hoe denk je dat dit soort incidenten (als je het nog incidenten kan noemen) bij de supporters van Feyenoord worden ontvangen? De politie creëert hiermee een vicieuze cirkel ipv dat zij de-escaleren dragen zij bij aan het probleem.

25 mei 2021 om 07:39

Weer makkelijk schreeuwen achter een scherm. Was je erbij of niet? Als je erbij was had je geweten dat er tussen mededeling en charges bijzonder weinig tijd was. Daarnaast werden ook mensen gegrepen die wel luisterden. Het optreden was buiten proportie en leek compleet niet georganiseerd. Dit leek meer op pure vergelding voor eerdere confrontaties en dat de politiemacht even de tanden wilde laten zien. Wat een gekken om met een busje op een mensenmassa in te rijden, om met politiepaarden in de rug van de lopende massa te rennen en het viaduct naar de andere kant af te sluiten.

Het is natuurlijk verschrikkelijk dat deze kinderen bij het geweld betrokken raken. Echter, laat dit wel weer zien dat het ingrijpen van de politie vaak voor confrontaties zorgt. Daarom was het maar goed dat er bij de huldiging van Ajax niet werd ingegrepen. Bij Ajax-Juventus in 2019 zorgde het ingrijpen van de politie voor veel geweld. De politie heeft toen later ook toegegeven dat zij de boel hebben laten escaleren. Men moet bij dit soort situaties gewoon niet ingrijpen.

24 mei 2021 om 21:26

Hahaha, wat is dit nou? Als supportersgroepen zich misdragen, moet er gewoon worden ingegrepen, want anders kunnen die groepen alles blijven flikken.... De politie of ME zal nooit zonder waarschuwing ingrijpen en als onschuldige omstander kan je ook zelf wel aanvoelen of een situatie dreigt te escaleren. Als je er dan toch bij blijft rondlopen, moet je niet achteraf zeuren.

24 mei 2021 om 21:42

Alleen er moet wel een duidelijke grens zijn van wat misdragen is om ME actie te vergoeilijken. Gisteren was de 'misdraging' die de ME charges triggerden fakkels die buiten het stadion werden aangestoken. Die zag ik later op de dag ook bij NEC en eerder deze week bij vele andere clubs en dan vinden we het prachtig omdat de spelers gesteund worden. Ik vind dat een vrij heftige reactie op een misgrijp dat ook weer niet zo ernstig is.

24 mei 2021 om 21:47

De politie en de ME maakt regelmatig fouten. (Wat niet gek is want alle mensen maken regelmatig fouten) Sterker nog MEers zijn politie agenten die als hobby lekker meppen hebben.

24 mei 2021 om 21:48

Ik wil ook niet zeggen dat er dan niet ingegrepen moet worden. Natuurlijk als supporters zich misdragen, dan moet er worden ingegrepen. Ik wil ook zeker niet de schuld bij de politie leggen, maar in sommige gevallen is het beter niet in te grijpen om de rust te bewaren. Zoals toen bij de huldiging van Ajax. Daar ging het allemaal redelijk netjes. Voor de wedstrijd Ajax-Juventus ging ook alles goed. Er werd vuurwerk afgestoken en er was een entrada gepland, maar dat doen supporters wel vaker. Echter, nadat de politie besloot in te grijpen is het geëscaleerd. Mits supporters zich rustig gedragen richting de politie en anderen, dan zorgt ingrijpen er juist vaak voor dat het uit de hand loopt.

24 mei 2021 om 22:14

@de toekomst misdragen? Dan had de politie dus ook moeten ingrijpen bij de huldiging van ajax?

25 mei 2021 om 10:16

Kijk dat is de toekomst... spijker op de kop!!

24 mei 2021 om 22:16

Tsja, ik weet niet of het die Ajax - Juve was, maar zou zo maar kunnen. Wat mij bijstaat van die wedstrijd was de doffe agressie om het stadion. Mensen met kwade bedoelingen, compleet mal tegen Juve fans. Over dit verhaal, ik geloof vast dat er bij de poliie dingen misgaan maar het is ook een feit dat op voetbalwedstrijden te veel agressieve mensen op afkomen.

Geen reclame voor de politie natuurlijk, een zeer onaangename ervaring voor zo’n jong gezin. Echter in plaats van te wijzen naar de gebreken van de politie in men zich ook afvragen waarom
iedere keer er weer zulke absurde acties door ‘supporters’ moeten worden gerealiseerd waardoor schijnbaar het optreden van de politie noodzakelijk is. Wat keken we er naar uit hè? Publiek in het stadion!

Man wat een huilie huilie verhaal, ze zijn een beetje nat geworden en moesten een sprintje trekken! Ik snap überhaupt niet waarom je een kind van 8 meeneemt naar zo'n beladen wedstrijd, maar dat terzijde!
Ik was eens in het zwembad en moest wegrennen toen er een vechtpartij naast ons uitbrak, tot de dag van vandaag geen zwembad meer gezien...

24 mei 2021 om 21:19

Ach ja, voetbalvaders met dochters die hun simplistische hobby moeten projecteren op hun kinderen, het heeft iets aandoenlijks.

24 mei 2021 om 21:25

Helemaal mee eens! En de titel is ook weer eens een dikke clickbait, alhoewel ik begrijp dat het voor deze papieren zakdoek generatie een traumatische ervaring is, en uiteraard ook voor papa Ginger...

24 mei 2021 om 23:13

Ik projecteer helemaal niks, maar de oudste was 5 toen hij mee ging naar PSV. Eigen risico (voor mij dus), want hier loopt het ook niet altijd vlekkeloos, maar onevenredig geweld in de situatie is de ME niet vreemd hoor. Weet ik uit ervaring. Denk wel dat het gedoe bij de training 2 weken geleden hierin wel meespeelt. De Politie Rotterdam is het best beu kan ik me voorstellen!

24 mei 2021 om 22:12

Dit is echt wel een heftige ervaring voor zo'n jonge kinderen hoor. Er is echt complete chaos in zo'n situatie en dan raken ze ook hun vader nog kwijt. Dat je deze situatie met een lollig verhaal probeert te vergelijken toont wel aan dat je er niets van snapt.

24 mei 2021 om 22:16

Beladen wedstrijd? Waar heb je het over? Je mag tegenwoordig niet meer met je kids naar het station? Vanwege hard politie optreden

Politie kan het nooit goed doen. Als ze niks doen dan laten ze alles op hun beloop gaan en als ze wel iets doen dan kan er altijd nevenschade optreden. Hebben er daarnaast ook geen bekogelingen plaatsgevonden waardoor de politie in deze mate optrad?

24 mei 2021 om 22:41

Politie dient te deescaleren, maar zijn de laatste paar jaar juist bezig met escaleren. Genoeg rapporten die dit ook bewijzen, de reorganisatie is mislukt en de burger is daar de dupe van.

25 mei 2021 om 12:58

Groninger

" maar zijn de laatste paar jaar juist bezig met escaleren. Genoeg rapporten die dit ook bewijzen,"

De politie escaleert de boel ja? beweust ook nog zeg jij? Wauw, gisteren suggerreerde jij al dat de poltiie dit soort dingen doet omdat ze 'dat zeker lekker vinden'. Meen je dit soort suggesties echt of wordt de beeldspraak je gewoon iets teveel? Denk jij echt dat de politie uit een stel sadisten bestaat die hier opzettelijk kinderen van 8 en 14 in elkaar meppen?

En weke rapporten bedoel je dan precies, kun je dat aangeven? Want gisteren had je het ook tig keer over een 'bron van de Nos', maar je hebt helemala geen bron gegeven noch aangegeven wat de exacte inhoud van dat bericht was.

25 mei 2021 om 17:32

Nee niet de 8 jarige en 14 jarige, die vallen onder de mom van hadden er niet moeten staan. Rapporten over bijv de rellen op malieveld, waar agenten gewoon getuigenissen afleggen, deze agenten zijn allemaal door advocaten geverifieerd.

Buitenparlementaire onderzoek commisie over corona, daar staan honderden geverifieerde politie getuigenissen. Maar jij zal wel roepen oh die mensen van de wappies, wellicht de mensen die het afnemen, maar de mensen die verklaren zijn echt. En daar heb ik dan weer interne informatie van. Daarmee wordt niet gezegd dat alle agenten zo zijn, maar er zijn er genoeg die van te voren al uit zijn op de confrontatie

25 mei 2021 om 20:43

"daarmee wordt niet gezegd dat alle agenten zo zijn, maar er zijn er genoeg die van te voren al uit zijn op de confrontatie"

Oh, maar dát betwist ik ook helemaal niet. Sterker nog, ik kan deze verhalen persoonlijk bevestigen. Als je bedoelt dat het voorkomt dat Agenten bewust hard doorslaan op soms weerloze mensen, dan klopt dat ook. Dat soort praktijken wordt zelfs aangemoedigd intern. De voorzitter van voetbalclub Hpsv (haagse Politie Sport Vereniging), voormalig Hoofdinspecteur vertelde mij, heel trots, dat hij zijn mannen de instructie gaf dat ze in sommige gevallen 'effe mores moesten leren'. Dus je hebt echt wel gelijk op dit punt. Het komt voor.

Maar je reageert op de stelling van Lierse, die zegt dat de poltie in een onmogelijke positie zit. In dit geval gaan ze, kennelijk, veel te ver, maar als ze niets doen krijgt Aboutaleb weer de schuld dat ze laks zijn. En gaan mensen weer roepen dat ze die raddraaiers eens 'goed mores moeten leren'. En zijn ze te soft.
Dan vind ik dit soort uitwassen niet maatgevend voor de kwalificatie 'deëscalerend gedrag'. Of is de dood van Mitch Hernandez direct het bewijs dat de politie racistisch ingesteld is? Niet toch? Of tellen alleen de incidenten? Zeg het maar.

24 mei 2021 om 23:25

Inderdaad. Bij het kampioensfeest van Ajax vond men, met name niet Ajacieden, dat de politie niet hard genoeg optrad, sprak men er schande over. Nu treed de politie juist wel hard op, wordt er weer geklaagd. Volg het allemaal even niet meer wat men precies wil.

25 mei 2021 om 07:47

Volgens mij zeg je inderdaad juist dat ze het op hun beloop moeten laten gaan om problemen te voorkomen. Net als bij de laatste training voor de klassieker. ME en Politie had lekker van afstand door de vingers moeten laten zien hoe mensen bijeen kwamen ook al mag dat volgens de corona regels niet. In Leeuwarden lieten het toe, in Amsterdam lieten ze het toe maar in Rotterdam niet met alle gevolgen van dien.

25 mei 2021 om 12:55

Lierse

Precies! En tot overmaat van ramp wordt alles uiteindelijk zo gedraaid en geframed dat eigenlijk alle problemen in ons land met hooliganisme door de politie worden veroorzaakt én verergerd. Want uiteraard is de politie hier zomaar zonder enige aanleiding of waarschuwing gewoon overal op los gaan meppen, vooral op ouderen en kinderen, puur omdat ze dat leuk en lekker vinden. Manmanman, wat houden mensen er toch soms een merkwaardige visie op na.

Overigens, ik vind het altijd vreselijk om dit soort verhalen te moeten lezen. Ik ben zelf vaak met mijn dochter naar het voetbal geweest, ook naar De Kuip trouwens, maar sommige wedstrijden daar neem ik haar echt niet mee naar toe. Niet vanwege 'politiegeweld' maar vanwege het stuitende gedrag en verbale geweld van wat dan doorgaat voor 'gemiddelde voetbalfan'. Met hun rabiate anti semitisme, oerwoudgeluiden, xenofobie, etc. etc. Mijn dochter groeide op in een van de grootste steden van Nederland en daar gebeurd van alles. En ik kan en wil mijn dochter niet de wereld mooier voorspiegelen dan die is. Maar om haar bloot te stellen aan 90 minuten vuilspuiterij. En ik heb sinds ik het voetbal actief volg echt tientallen situaties meegemaakt met veel politie. ME, paarden, honden, waterkannonnen, wapenstokken en ellende. Maar als je je daaraan wilt onttrekken, of als je wilt zorgen dat je niet gevangen raakt tussen de verkeerde groepen en politie, dan lukt je dat altijd!! Gewoon een kwestie van verstand gebruiken, niet ergens gaan staan en bekijken, en weggaan! 100% garantie op geen knuppel in je nek, geen waterkanon, etc etc. Gewoon wegwezen! Die keren dat ik mocht proeven van het uiteinde van een wapenstok dan was dat altijd omdat ik ervoor koos om niet weg te gaan maar met maten of de groep te blijven staan. Ja, dan weet je wat kan gebeuren.

Geef liever je zogenaamde 'medesupporters' de schuld. Lekker gemakkelijk de schuld neerleggen bij de politie, die er is om die gekken daar een beetje in toom te houden.

24 mei 2021 om 22:18

De politie is niet goed opgeleid. Beter trainen op situaties waar kinderen zijn. Ik snap het goedpraten van geweld tegen kinderen niet zo goed

Wijs liever naar de idiote medesupporters die dit veroorzaken. Lijkt sowieso wel een hype tegenwoordig, het is altijd de schuld van de politie, terwijl er eerst 30x gewaarschuwd wordt. Maar later verschijnen er honderden geframede filmpjes. Lullig voor dit gezin, maar wijs a.u.b. niet naar de politie, die doen ook maar hun best om dat gepeupel in het gareel te houden.

24 mei 2021 om 22:03

Ah, dus omdat een groepje idioten aan de ANDERE kant van het stadion met prullenbakken gooien, moeten onschuldige mensen maar aangepakt worden door de politie? Wat is dat voor kromme beredenering? We waren gewoon onderweg naar huis...

25 mei 2021 om 13:00

"ah, dus omdat een groepje idioten aan de Andere kant van het stadion met prullenbakken gooien, moeten onschuldige mensen maar aangepakt worden door de politie?"

Is dit echt een kromme vergelijking vatzuiper? Misschien heb je eigenlijk wel een punt. Want in het racismedebat zie je iets vergeljkbaars. Daarin is het namelijk heel normaal om te zeggen: ja die Marokkanen daar zijn crimineel, dus dan zullen jullie dat ook wel zijn want zo zijn jullie als volk!

Maar heel fijn om te vernemen dat ij een dergeljike beredenering krom vindt.

Politiegeweld zucht... Sorry hoor maar als iedereen zich eens leert aan regels te houden hoeft de politie ook niet op te treden.
Als je ergens 100 mag rijden en er staat radarcontrole houd ook iedereen zich eraan want anders krijgen ze een prent een enkele niet omdat hij of geld genoeg heeft of niet in de gaten had dat er controle was.
Was het zelfde geval met die coronarellen in Eindhoven toen dat 'onschuldige' meisje tegen dat obstakel gespoten werd.Maar de vraag is wat doe je daar waar idioten met stenen aan het gooien zijn.

Nederland heeft te veel een mening In Engeland zijn rondom die wedstrijden nooit echt van deze taferelen of ik zie er nooit wat van

Is het nu zo moeilijk om gewoon te genieten van de wedstrijd de overwinning even na het laatste fluitsignaal in het stadion te vieren naar buiten gaan naar je auto te gaan en ergens op een terras thuis in het bos op het dak of waar dan ook je feestje te vieren.

24 mei 2021 om 22:20

Ajax cambuur Nec, niemand hield zich aan de corona regels en toch greep de politie niet in. Dus het hoeft niet.

24 mei 2021 om 21:47

Bij de ene club word het getollereerd en bij een andere club blijkbaar niet. Ik begrijp ook niet zo goed waarom er nou opgetreden had moeten worden. Wat was er nou echt aan de hand? Wat samenscholing en wat vuurwerk?

Het is maar water. Iedereen weet dat de ME zo'n kanon zal inzetten, de vader had gewoon eerder naar huis moeten gaan. Ja het is lullig voor de kinderen, die kunnen er weinig aan doen. De schuld ligt vooral bij de mede supporters en de vader.

24 mei 2021 om 21:49

Eerder naar huis moeten gaan? Deze charges werden een twintig minuten na het eindsignaal ingezet, terwijl er in het stadion nog een afscheidsessie was voor de vertrekkende spelers en staf. Er kwamen mensen het stadion uit die min of meer de ME charges in liepen.

24 mei 2021 om 21:50

Eerder naar huis moeten gaan? In de 80e minuut? De vader was zeer waarschijnlijk op weg naar z'n auto direct na de wedstrijd, maar werd zoals vele anderen tegengehouden door een rij ME, vele agenten en het waterkanon.

24 mei 2021 om 22:07

Sommige mensen (waaronder ik) bleven nog even zitten voor het afscheid van een aantal spelers en stafleden. De situatie buiten was ons nog onbekend en liepen daarna eigenlijk tegen de ME aan, omdat we ineens omgeleid werden. Maar goed, men weet het hier blijkbaar beter.

24 mei 2021 om 22:05

Haha lul niet zo man. Deze mensen kwamen pas net uit het stadion en liepen tegen een menigte opgefokte politieagenten aan, omdat dat de enige uitgang was. De problemen speelde zich af aan de andere kant van het stadion. De politie moet zich kapot schamen voor dit optreden en een cursus de-escalatie is geen overbodige luxe blijkbaar

25 mei 2021 om 07:44

Altijd makkelijk om er alles aan te doen om niet de Me/politie de schuld te geven. Het is maar water, had je maar eerder naar huis moeten gaan? Dus ze hadden het eind van de wedstrijd moeten missen, ze hadden het afscheid van spelers moeten missen omdat de kans bestaat dat de ME de patrouiles niet juist uitvoert en zoals zovaak dit jaar zich misdraagt?

Makkelijk om altijd maar te zeggen, ja het ligt aan de burgers maar zoals vaker dit jaar is het grens overschrijdend gedtag van de ME.

Ik ben de eerste die kritisch is op het stelselmatige misdragingen bij een deel van onze achterban. Die kneusjes die iedere gelegenheid aangrijpen om hun aversie tegen het nieuwe stadion te moeten botvieren en agressief doen, die ben ik liever kwijt dan rijk. Maar hier gaat de politie ook zeker niet vrijuit. Was zelf niet bij de wedstrijd maar wat ik hoorde van vrienden is dat er werkelijk nul komma nul gevaar was, geen vuurwerk, niks niet en uit het niets er charges werden uitgevoerd. De zoveelste keer dat Aboutaleb laat zien dat hij z'n politiekorps niet in de hand heeft.

24 mei 2021 om 21:56

Wat een onzin, er was geen gevaar en geen vuurwerk maar WEL het verzoek om weg te gaan. De politie hoeft niemand iets drie keer vriendelijk te vragen. 1x verzoeken is voldoende en als je niet luistert is dat eigen risico.

24 mei 2021 om 22:10

En mensen gingen ook weg. Ik weet niet wel eens of je bij de Kuip bent geweest maar als je vanuit ingangen 1-6 richting Sportdorp of het station moet werd je ingesloten door de Me'ers. Die vrienden van mij konden werkelijk geen kant op terwijl ze dolgraag weg wilden. dit waren pet en sjaals supporters die niet met die ongein van vorige week te maken hadden.

25 mei 2021 om 08:34

Ja hoor, vaak genoeg geweest. En pech hoort er nu eenmaal ook bij. Politie kan niet met iedereen individueel rekening gaan houden.

25 mei 2021 om 08:51

Maar waarom dan mensen nog van achter aanvallen, die al aan de overkant lopen en richting hun auto gaan? Tja pech?

25 mei 2021 om 09:05

Weet ik veel, maar ik ben in mijn leven bij heel wat voetbalwedstrijden geweest en dit overkomt mij dus nooit. Het is dus ook een kwestie van 1 (al da niet bewust) op de verkeerde plek zijn en 2) pech hebben.

Veel te makkelijk dit weer. Heel lullig dat je hier met je gezin tussen staat maar dat is pech, en de schuld van de mensen die er voor zorgen dat politieoptreden nodig was.

Fijn voor de kinderen dat ze nooit meer naar de Kuip hoeven.

Bizar dat ze dit moest overkomen. Met dank aan een stelletje idioten.

En mensen maar afvragen waarom feyenoord niet kon spelen door het songfestival. Maar ze hebben wel bewezen waarom dat niet kon.

Mensen die het neermaaien met een waterkanon van kinderen in een totaal andere situatie ver van de gekkies die vuurwerk gooien goedpraten zijn echt niets waard. Schaam je. De politie-opleiding moet echt op de schop, want dit optreden slaat nergens op. Misschien ook een mentale screening voor me'ers. Misschien een filmpje aan ze laten zien met agenten die iemand neerknuppelen en dan degene die er een stijve van krijgen uit de opleiding flikkeren. Vandalisme moet je zeker hard aanpakken, maar mensen kunnen geen kant op, we zijn verdomme geen Wit Rusland.

En het zoveelste signaal dat de ME en Politie je beste vriend niet is. Eerder al bij de laatste training voor de Klassieker en nu weer. Was lekker weggebleven en iedereen zou zonder problemen huiswaarts keren. Benieuwd hoelang het duurt voordat men inziet dat het geweld juist begint bij de politie net als bij demonstraties waarbij onschuldige burgers het moet ontgelden.

25 mei 2021 om 11:54

Gelukkig zijn er de laatste jaren ook geen voorvallen geweest in het binnen- en buitenland met de “fans” waardoor er misschien iets sneller en harder ingegrepen wordt. Zou dit dus volledig aan ze de ME/politie te wijten zijn? Er was pas nog een handje vol “fans” in het stadion/op het veld aanwezig. Pak dit soort gasten aan dan ben je uiteindelijk ook van dit soort situaties af.

Ik snap niet dat je in zo'n situatie komt met je kinderen. Maar eerst lopen ze stoer te doen, weten dondersgoed wat wel niet mag, schelden met k***idioot (waar de politie van mij best op mag reageren) en dan zeuren dat ze ingesloten zijn. Je bent überhaupt een traag figuur als je je laat insluiten. Zo hard loopt de ME niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren