Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Koeman op het matje geroepen na nieuwe misstap in titelstrijd’

Laatste update:

Het pijnlijke puntenverlies tegen Levante (3-3) heeft voor ergernis gezorgd bij Joan Laporta. De voorzitter van Barcelona wil hierover zelfs in gesprek met trainer Ronald Koeman, zo weet Mundo Deportivo te onthullen. De Catalaanse grootmacht gaf in het uitduel met Levante een 0-2 en een 2-3 voorsprong weg en moest uiteindelijk genoegen nemen met slechts een punt. Hierdoor liep Barcelona flinke schade op in de strijd om het Spaanse kampioenschap.

Laporta heeft overigens nog geen datum op de ontmoeting met Koeman geplakt, voegt bovengenoemde Spaanse krant daaraan toe. De selectie van Barcelona heeft voor woensdag en donderdag vrijaf gekregen en vanaf vrijdag gaat de focus op de thuiswedstrijd tegen Celta de Vigo van zondag. Laporta zelf is druk bezig met de voorbereidingen op de finale van de UEFA Women's Champions League van zondag in het Zweedse Göteborg. Het vrouwenelftal van Barcelona neemt het in de eindstrijd op tegen Chelsea.

Kranten fileren Koeman: ‘Het perfecte excuus voor een ontslag’

De coach van Barcelona wordt niet gespaard door de Spaanse kranten na het puntenverlies van Barcelona tegen Levante.Lees artikel

De Barcelona-preses wil van Koeman in een persoonlijk gesprek horen hoe hij aankijkt tegen de ontwikkelingen van de afgelopen weken. De nummer twee in LaLiga verloor van Real Madrid (2-1) en Granada (1-2) en liet ook punten liggen in de ontmoetingen met Atlético Madrid (0-0) en dus Levante (3-3). Laporta wil naar verluidt graag weten waarom Barcelona meer dan eens een voorsprong heeft weggeven in deze cruciale fase van het seizoen en waarom Koeman tot bepaalde tactische keuzes is gekomen. De voorzitter liet eerder al weten dat hij niet snapt waarom Riqui Puig zo weinig speeltijd krijgt van de Nederlandse coach. Laporta is van mening dat de middenvelder als exponent van de jeugdopleiding een veel prominentere rol hoort te krijgen.

Laporta wil volgens Mundo Deportivo nog geen definitief besluit nemen over de toekomst van Koeman, die in het Camp Nou vastligt tot medio 2022. De trainer heeft nog steeds de volledige steun van de bestuurder die in maart terugkeerde als voorzitter van Barcelona. Tijdens de verkiezingscampagne kwam de waardering van Laporta voor Koeman al duidelijk naar voren, al zal veel afhangen van de resultaten die de club boekt op sportief gebied. Barcelona staat met nog twee competitieduels voor de boeg een punt achter koploper Atlético (77 om 76), al heeft het elftal van Koeman wel een wedstrijd meer gespeeld.

Koeman kon zijn teleurstelling dinsdagavond niet verbergen na het gelijkspel van zijn ploeg tegen Levante: "Of ik de kracht heb om het seizoen af te maken en een nieuw project te beginnen? Een moeilijke vraag omdat we teleurgesteld zijn vanwege het resultaat en we onszelf afvragen wat er is gebeurd. Dat is voor nu de vraag. We moeten deze nederlaag incasseren, dat is voor vandaag al voldoende", zo liet Koeman optekenen in de Spaanse media.

Nr.TeamMWGV+/-Pnt
1Real Madrid3225614881
2FC Barcelona3221742770
3Girona3221562768
4Atlético Madrid3219492161
5Athletic Club32161062258
6Real Sociedad32131271251
7Real Betis3212128248
8Valencia3213811147
9Villarreal3211912-442
10Getafe3291310-640
11Osasuna3211615-939
12Sevilla3291013-437
13Las Palmas3210715-937
14Alavés329815-1035
15Rayo Vallecano3271312-1234
16Real Mallorca3261313-1231
17Celta de Vigo3271015-1031
18Cadiz3241315-2325
19Granada 323920-2818
20Almería3211120-3314

Denk jij dat Ronald Koeman volgend seizoen nog coach is van Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht, zijn beslissingen tijdens wedstrijden zijn gewoon ondermaats. Misschien omdat dit de eerste keer is, dat hij een absolute topclub traint. Er schort nog wel wat aan, denk ook dat hij weggestuurd gaat worden.

12 mei 2021 om 17:03

dan overschat je de Barca selectie schromelijk imo. hij moet een half jeugdelftal zonder internationale ervaring opstellen waarvan ik alleen Pedri bijzonder vind en hij heeft niet eens een fatsoenlijke spits. Koeman heeft imo een uitstekende prestatie neergezet imo dit seizoen door uberhaupt zo lang mee te doen voor de titel met deze selectie

12 mei 2021 om 17:24

De reden dat hij zo lang meedoet is niet omdat hij het goed doet, maar omdat Atletico een ineenstorting heeft gehad. Real is ook het slechtste in jaren. Het aantal behaalde punten is niet bijzonder. Daarnaast is het inderdaad geen selectie om de CL mee te winnen. Wel een selectie om vrij eenvoudig van matige ploegen als Levante en Granada te winnen.

12 mei 2021 om 17:28

nogal logisch. Atletico heeft een betere selectie en alsof niet elke topclub in een seizoen wel eens wat punten laat liggen tegen mindere tegenstanders. daarnaast weet je dat als je met een half jeugdelftal speelt je wel eens onnodige punten verspeeld want jonge spelers zijn nu eenmaal grillig en moeten nog ervaring opdoen

12 mei 2021 om 17:46

Heeft Atletico echt een zoveel betere selectie? De defensie van Atletico is beter, maar de aanval en het middenveld? Het middenveld van Barcelona met De Jong, Busquets en pedri is niet wauw, maar dat is het middenveld van Atletico nu ook niet echt. En over de aanval moeten we niet eens beginnen want daar loopt een ongekend goede speler rond die op zijn eentje beter is dan de aanval van Atletico plus de ex sterspeler van Atletico en twee aankopen van meer dan 120 miljoen.

12 mei 2021 om 17:51

nou, Koke en Saul vind ik toch wel hele goede middenvelders hoor. daar zit veel meer voetbal in als in het middenveld van Barca. Atletico heeft daarnaast ook een betere verdediging en keeper dan Barca. Barca is volledig afhankelijk van Messi want zoveel stelt de rest niet voor imo. hij is de enige die daar beslissend en bepalend is. de rest hobbelt een beetje mee. Fati is wel een geweldig talent maar die heeft Koeman bijna heel het seizoen moeten missen door een blessure

12 mei 2021 om 17:52

Zowel atletico als real hebben ook geen topselectie dus het is wel een zwak excuus. Daarbij heb je het 5 wedstrijden voor het einde in eigen hand en keer op keer weet je niet te winnen als het er om gaat. Zo top doet koeman het ook niet hoor.Schmidt doet het volgens jou dramatisch op de 2e plek, maar koeman met messi in zn team kan niet beter dan 3e worden volgens jou?

12 mei 2021 om 17:55

4 jaar geleden had ik je gelijk gegeven over Saul, maar dit jaar echt niet. Uiteindelijk zijn het vergelijkbare teams. Daarnaast zijn we het er beide over eens dat die defensie niet zoveel voorstelt. Nu dan moet je zeker niet bij een 2-0 voorsprong defensief beginnen wisselen waardoor die defensie alleen maar meer onder druk komt te staan. Dat zijn gewoon domme fouten.

12 mei 2021 om 17:56

dan heb je Barcelona denk ik vorig jaar niet zien voetballen

12 mei 2021 om 18:01

@lierse1997 ik ben het daar niet mee eens. ik vind Atletico meer kwaliteit hebben. dat Koeman met een half jeugdelftal zonder internationale ervaring moet spelen verteld eigenlijk al heel het verhaal over de kwaliteit van de Barca selectie want buiten Pedri loopt er geen enkel absoluut toptalent tussen en die gasten staan er wel allemaal in elke week omdat er geen betere opties voor handen zijn

12 mei 2021 om 18:31

Nou ja Pique, Alba, Lenglet/umtiti, Ter Stegen, Messi, Pjanic, Coutinho en Griezmann hebben toch allemaal genoeg internationale ervaring lijkt mij. Atletico heeft een aardig elftal, maar krijgt een afgedankte speler van Barcelona (suarez). De aanval van Barca is natuurlijk vele malen sterker al helemaal te bedenken omdat Messi daar loopt. Maar met Fati, Griezmann en Dembele loopt er genoeg kwaliteit. Middenveld van Atletico is voetballend helemaal niet beter. Je hebt met Coutinho, Busquets, De Jong, Pjanic en Pedri genoeg keuze op het middenveld en vind dat sterker dan dat van Atletico. Achterin is het wat minder, maar aan de ene kant zouden Alba en Pique ook gewoon basis staan bij Atletico. Over het algemeen is de defensie van Atletico wel sterker en stabieler ja. Mede door de speelstijl. Maar doe nou niet als of een Savic of Trippier absolute top is. Ter Stegen en Oblak zijn trouwens beide absolute wereldtop.

12 mei 2021 om 18:35

Hij stelde 7 van de 11 van het drama van Lissabon op. Hij durft de grote jongens niet te passeren. Alleen door de blessures van Pique en Roberto kwam er verandering in de defensie.

12 mei 2021 om 18:52

@derkaiser er zit genoeg ervaring in het team joh. Meestal spelen er maar 3 onervaren spelers tegelijk. En dat zijn meestal pedri mingueza/araujo en sergino dest.

12 mei 2021 om 19:17

Genoeg ervaring, jong talent en scorend vermogen. Inderdaad ontbreekt een top cv maar we moeten nou niet doen of Barca een middelmatige selectie heeft. Op City en Bayern na heeft geen enkele ploeg 11 wereldtoppers.

12 mei 2021 om 19:25

Ze zijn immers het meest scorende team van spanje dus dat klopt ook nog.

12 mei 2021 om 19:29

En dan hebben ze de spits zelfs nog cadeau gedaan aan een concurrent, moet je nagaan. Ruim 20 doelpunten meer dan Barca en Real. Dat zegt al genoeg denk ik.

12 mei 2021 om 20:13

Daarom en dat japie aankomt met Saul toont maar weer dat hij niet of nAuwelijks een wedstrijd van Atletico kijkt.

12 mei 2021 om 20:43

als jij vind dat Barcelona een gelijkwaardige of betere selectie heeft dan Atletico dan vraag ik me ook af of jij wel wedstrijden kijkt van beide clubs

12 mei 2021 om 20:54

Wie van atletico zou bij barca basis staan behalve j felix misschien. Daarnaast heeft barca toch wat wereld top rondlopen en heeft atletico dit niet.

12 mei 2021 om 20:56

Maar nee ik kijk niet veel barca en atletico ik heb het geluk om als madridista geboren te zijn. Maar fair enough dan kijken we dus allebei niet veel wedstrijden want lijkt me niet dat als je zo veel wedstrijden kijkt, zulke rare dingen zegt

12 mei 2021 om 17:05

Ondertussen draait hij in een overgangsjaar wel mooi tot het eind mee in de titelstrijd en werd hij tot twee weken terug nog opgehemeld. Ook deze wedstrijd weer 2-0 voorgekomen. Lijkt me niet dat dat gelijke spel helemaal aan hem te wijten is.

Vind het opportunisme in de Spaanse pers echt schokkend eigenlijk, en bijzonder triest. Hij heeft daar structuur in de chaos aangebracht, zelfs tijdens die hele bestuurlijke crisis goede prestaties geboekt en veel opgegeven spelers weer laten draaien. Koeman krijgt wat mij betreft veel te weinig krediet voor geleverd werk dit seizoen.

12 mei 2021 om 17:07

ze zitten bij Barcelona nog vast in de periode Xavi en Iniesta en zijn al weer heel snel vergeten dat ze vorig jaar nog het lachertje van Europa waren met een 8-2 nederlaag tegen Bayern en een elftal met nul perspectief. Koeman heeft al die jonge gasten erin gegooid en het weer een beetje op de rit gekregen. er zit dankzij hem weer toekomstmuziek in het elftal en wat krijgt hij? stank voor dank

12 mei 2021 om 18:14

Half jeugdelftal? Ik kom niet verder dan Pedri en Mingueza. Eventueel nog Dest maar die heeft er ook al 2 jaar Ajax op zitten. Alba, Lenglet, Messi, Griezmann, Dembele, Busquets en Frenkie zijn geen jeugdspelers

12 mei 2021 om 18:27

8 spelers zijn gewoon ervaren spelers maar Japie maakt er een half jeugd elftal van.. het zal weer is niet.

12 mei 2021 om 18:36

Inderdaad, hij speelde zelfs met 7 van de spelers die tegen Bayern speelden.

12 mei 2021 om 18:38

Zou het wellicht komen doordat atletico een inzinking heeft gehad en dat real madrid 50 blessures heeft gehad? De afgelopen paar wedstrijden hadden we het in eigen hand om aan kop te staan en verliezen punten tegen granada en levante. Barca heeft een beter elftal dan granada en levante.

12 mei 2021 om 18:51

En dat elftal tegen Bayern was volledig afgeschreven en niemand zag het meer zitten.

12 mei 2021 om 18:54

We hebben geluk dat we bayern vermeden hebben. Die hadden ons 2x een 8-0 gegeven ik ben daar heilig overtuigd van. Psg vernederde ons met 4-0 zonder neymar zelfs. Dit team is niet opgewassen tegen de top van de wereld. We hebben tegen de top van spanje maar 1 punt uit 12 gehaald.

12 mei 2021 om 20:45

des te knapper dat ditzelfde team zo lang heeft mee gestreden om de titel

13 mei 2021 om 01:09

Jij hebt denk ik een mentale inzinking gehad vandaag. Dat is een minimale vereiste van barcelona. Overigens hebben ze amper meegestreden. Ze stonden meer dan 10 punten achter en atletico heeft het zelf laten liggen. Op het moment dat wij er over heen konden gaan verliezen ze tegen granada en gelijk tegen levante.het ziet er naar uit dat jij niet begrijpt dat het niet knapper is. Maar jij begrijpt zoveel niet. Zoals je ook altijd niet in gaat op de punten van iemand waar je het niet mee eens bent maar zoals gewoonlijk populistisch er langs lult.

13 mei 2021 om 08:46

Maar niemand gaf toch ooit een stuiver om dit Barcelona? Na vorig jaar was iedereen het erover eens dat dit jaar een overgangsjaar moest worden en er gebouwd moest worden aan een nieuwe selectie. Daar moest Koeman voor zorgen. En zelfs in dit vooraf weggegooide jaar wint hij de beker en deed hij mee voor de titel. Hij bracht weer ritme en structuur aan en spelers lopen vaak met hem weg. Er wordt bij vlagen super leuk voetbal gespeeld. Tel daarbij de bestuurlijke en financiele crisis waarin de club nu zit op, en je hebt gewoon niet de middelen om echt prijzen te winnen. Toch is het hem gelukt, maar wordt hij nu afgezaagd omdat de resultaten op het eind tegenvallen.

En die verspeelde punten tegen Levante en Granada zijn echt niet dankzij Koeman. Ze creëren kans na kans maar de spelers schieten hem er niet in. Moet Koeman dat zelf ook nog doen?

12 mei 2021 om 18:50

Ik denk dat ze hem houden. Dat hij een trainer is die door de rampzalige bartomeu aangenomen is speelt niet in zijn voordeel. Was koeman nou onder laporta aangenomen had laporta hem wellicht meer rek gegeven.

het opportunisme weer bij Barca. Koeman speelt met een half jeugdelftal zonder internationale ervaring waarvan ik eigenlijk alleen Pedri een toptalent vind, omdat de beleidsbepalers er een potje van hebben gemaakt de afgelopen jaren met hun aankoopbeleid. ik vind het al razendknap dat hij hier mee om de titel streed wat niemand had verwacht. Barca lijkt met het jar onsympathieker te worden

12 mei 2021 om 17:31

Deels mee eens maar vergeet niet dat de aanwinsten van Koeman, Dest en Pjanic ook niet veel voorstellen. Als je ziet hoe Dest bij het 3e doelpunt staat te verdedigen, tsja dan kun je er donder op zeggen dat je dit voor de kiezen krijgt als trainer. Zo gaat dat in dit wereldje, de ene week ben je de verlosser, de andere week de Hollandse koekebakker.

12 mei 2021 om 17:33

inderdaad en vooral bij Barca. daarom is deze club bij mij al jaren de gunfactor kwijt

12 mei 2021 om 17:33

Dest kan je inderdaad noemen alleen is Pjanic niet kocht door Koeman maar door de voormalige bestuurder

12 mei 2021 om 17:36

Oke Japie, helemaal goed. We horen je

12 mei 2021 om 17:39

eerst werd Valverde onterecht ontslagen en nu lijkt Koeman weer aan de beurt. het beleid daar gaat toch helemaal nergens meer over?

12 mei 2021 om 17:41

Afgezien wie Pjanic gekocht heeft, ben ik van mening dat hij geen echte kans heeft gehad. Nou kijk ik niet alle wedstrijden van Barca maar als je bijv die Busqets ziet "spelen" waar totaal geen diepgang (meer) in zit en imo over the hill is de laatste tijd, dan denk ik waarom gooi je die Pjanic een paar wedstrijden er niet in. Heb ook het gevoel dat hij z'n hele zelfvertrouwen kwijt is na zijn Inter tijd. Dat hij trouwens Inter voor Barca heeft ingeruild is een gevalletje Arda van Atletico/barca denk ik. Man, man als je als speler op je plek zit, je wordt op handen gedragen, wat bezielt je dan om te verkassen? Stukje retoriek dit natuurlijk want iedereen wil met Messi spelen.

12 mei 2021 om 18:37

Valverde werd tenminste nog wel kampioen en bereikte de halve finales. Die prestaties zijn nog altijd van een ander kaliber dan Koeman.

12 mei 2021 om 19:49

@caykurrizespor: Inter? Denk dat je Juventus bedoelt, Pjanic heeft nooit bij Inter gespeeld. Verder ben ik het wel eens met je punt.

13 mei 2021 om 12:13

@touro Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, thanks voor de reminder!

12 mei 2021 om 17:49

Ik ben het eens met je maar nou mogen we ook niet vergeten dat zijn titelconcurrenten in hetzelfdes schuitje zitten en hij nog steeds het minst van de drie presteert. Ik denk zelfs dat Zidane met Madrid in zwaarder weer zit gezien de hopen blessures. Dat gezegd zijnde heeft Koeman met Barca wel een voorsprong genomen op Madrid door inderdaad veel jeugd in te passen en door te selecteren. Alleen daarom al zou ik Koeman nog een jaar geven. Zijn sportieve prestaties zijn imo gewoon slecht maar dat wordt gecompenseerd door zijn duurzaam selectiebeleid. Ik zou hem aanhouden als voorzitter zijnde. Tenzij een Klopp oid open zou staan voor een verbintenis bij Barca. Xavi gaat het in geen jaren beter doen denk ik.

12 mei 2021 om 18:36

Bij Real kan niemand buiten Benzema meer dan 5 doelpunten scoren in een vol seizoen. Die hebben met Ronaldo en Bale zoveel kwaliteit en doelpunten ingeleverd. Tel daarbij op dat de hele defensie bij Real er dit seizoen meermaals uitligt door blessureleed waardoor jongens als Vasquez en Nacho meer gespeeld hebben dan een Ramos en Carvajal. Die komen ook nog eens tot de halve finales van de CL en staan er beter voor in de competitie. Atletico heeft natuurlijk sowieso niet meer kwaliteit. Barca heeft in de CL al gefaald in de poulefase door de laatste wedstrijd tegen Juve te verpesten waardoor ze uiteindelijk als 2de eindigde. Tegen PSG had Koeman een veel behoudende tactiek moeten hanteren en niet pas na die tijd. In La Liga zijn ze goed teruggekomen, aan de ene kant mag je nooit zoveel punten achterstaan in La Liga. Daarnaast maar 1 van de 8 topwedstrijden gewonnen. Nou sorry dat kan je toch geen geslaagd seizoen noemen.

12 mei 2021 om 18:38

Opportunisme is jouw eigen credo. Barcelona streed nooit om de titel. Atleti kreeg een inzinking en Barcelona kwam dichterbij. Madrid zit ook in een crisis. Ondanks dat heeft Barcelona nooit de kop weten te pakken.

12 mei 2021 om 20:23

Jezus man wat vermoeiend ben je vandaag. Lees onder dit stuk al 4x staan dat koeman met een half jeugdteam moet spelen wat natuurlijk grote onzin is. Madrid heeft precies het zelfde probleem maar ons hoor je niet klagen. Verschil is tussen madrid en barca is dat madrid een top trainer heeft met ZIZOU en koeman een hele middelmatige trainer is

Koeman op het matje geroepen... Roep gelijk de hele selectie op het matje. Die jongens willen volgens mij gewoon geen kampioen worden. Koeman heeft van dit, misschien wel slechtste Barca ooit, een geinig team met veel jeugd weten te maken. Hij gaat niet over de slechte aankopen, dat deed Bartomeu. Het is sowieso al een godswonder dat ze gedurende het seizoen ineens zo geklommen zijn naar de 2e plaats.

12 mei 2021 om 17:08

Ja precies. Hadden ze nou echt verwacht dat na jaren wanbeleid, Koeman in 1 jaartje zonder nieuwe aankopen weer een kampioensteam zou neerzetten?

12 mei 2021 om 18:41

Natuurlijk zit er een probleem in de selectie. Maar Koeman stelt toch echt zelf Sergi R., Pique, Lenglet en Alba samen op. De defensie nota bene van de 8 tegengoals tegen Bayern.

Dat vreemde wisselbeleid zal hij toch moeten verklaren aan Laporta. Dat wordt geen leuk gesprek

12 mei 2021 om 17:50

Zijn wissels hebben de afgelopen wedstrijd echt 2 punten gekost. Je kon er geen touw aan vast knopen.

Probleem is niet de trainer altijd hier bij barca maar de wissel spelers van de afgelopen jaren zijn gewoon niet wat het is... het moet altijd van Messi komen... je zag het gisteren toen hij had gescoord hoe gefrustreerd hij was op pedri enco... moet hij nu altijd echt de laatste pas gaan geven of gaan scoren? Kan nu niemand is beslissend gaan zijn buite Messi... helaas is het over. Hopen op Messi en Ramos bij PSG...

12 mei 2021 om 17:03

Als je dan toch mag hopen, hoop ik op Messi Ramos én Ronaldo bij PSG! Hoe ze het moeten bekostigen, geen idee. Maar hopen en dromen mag. Zou voor iedere voetballiefhebber toch een geweldig team zijn!

Mooi, nu weer moet Koeman ontslagen worden, vanavond als Atletico verliest Simeone, als Real morgen verliest, dan Zidane. Degene die kampioen wordt mag blijven en is de grootste held allertijden, hahah

12 mei 2021 om 17:09

Nee hoor, Zidane win, lose or draw moet gewoon blijven. Die andere 2 boeit me niet zo wat ze daar willen doen.

12 mei 2021 om 17:36

Ben je echt blij met Zidane? Tactisch vind ik het maar een matige trainer. Wat hij heeft bereikt is natuurlijk geweldig, maar nu het materiaal ‘minder’ wordt is het allemaal nog niet best.

12 mei 2021 om 18:50

@psvlld: Tactisch matig? Zidane? Nou Britse en Amerikaanse voetbaljournalisten die al meer da 30 jaar in het vak zitten en zelf ook gevoetbald hebben - en dan bedoel ik echte voetbalkenners hè? Dus geen Sierd de Vos en die andere rare ventjes van Ziggo - die hebben verklaard dat als Zidane dit seizoen kampioen wordt, dat dit gelijkgesteld kan worden met het winnen van 3 CLs achtereen. Wat hij doet met 60 blessures, een paar jonge aankopen die ook regelmatig heel zwak spelen, 70% van je verdedigers voor meer dan de helft van het seizoen uitgeschakeld, een ploeg die op zijn tandvlees loopt en waar de ervaren spelers ook op leeftijd raken, dat doe je niet als je tactisch niet ijzersterk bent. De ploeg moet het al maanden doen met aanvulling uit het 2e team, jongens die zelf ook gewoon elk weekend wedstrijden hebben en nu zelfs in de playoffs zitten voor promotie naar de segunda division. Juist omdat het materiaal nu 'minder' is, is het een staaltje van tactisch vernuft van zijn kant dat hij halve finale CL heeft gehaald en nog voor de titel meedoet. Hij bracht tegen Sevilla Asensio in en die scoorde 65 seconden later de 1-1. Hij bracht ook Hazard en die scoorde in blessuretijd de 2-2 (al was dat met enig geluk, hij deed het wel). Als je dan zegt dat Zidane tactisch matig is, dan ben ik dat niet met je eens.

12 mei 2021 om 17:53

Het is wel allemaal heel zwart wit bij joi of niet? Zidane heeft enorm veel credit opgebouwd.
Simeone ook. Gister benoemde ik dat zij wissels enorm slecht waren en ik vond het opmerkelijk dat hij een halfdode pedri op het veld zet. In plaats van op die punten kn te gaan werd er populistisch geluld van “waan van de dag”.

12 mei 2021 om 19:00

Het was sarcasme over de winden waarbij de media meewaaien. Ja, het was slecht, zo was Chelsea - Real ook de slechtste Europese wedstrijd van Real die ik ooit heb gezien. Maar het zijn ploegen waar je nu gewoon stabiliteit moet hebben. En weer een verloren seizoen afschrijven (nog even daargelaten wie er kampioen wordt), maar het is duidelijk dat er gebouwd moet worden. En dan helpt het niet om na een overgangsjaar waarvan weinig verwacht werd gelijk trainers te gaan ontslaan. Overigens verwacht ik dat alle drie de coaches gewoon blijven

12 mei 2021 om 19:13

Weet het niet. Koeman is niet een trainer dat door laporta aan is gesteld. Die heeft wellicht minder rek bij hem. We zullen zien. Maar ik vind het wel nergens op slaan dat als er kritiek wordt gegeven op koeman gebaseerd op feiten dat het weggewuifd wordt. Dat is ook niet serieus te nemen weet je.

Het is wel een goed businessmodel, roddelen over Barca. Die Spaanse kranten grijpen elke mogelijkheid aan om te stoken over Barca, maar ik geloof er niet veel van. Niemand geloofde aan het begin van dit seizoen dat Barca een rol van betekenis zou spelen, laat staan toen ze in januari met meer dan 10 punten achter stonden.

Ik vind het echt schandalig als dit bericht klopt. Als je ziet waar Barca vandaan komt en hoeveel nieuw talent van Koeman een kans heeft gekregen , dan mag er absoluut niet geklaagd worden. Om de titel meedoen zat niet eens in de planning. Ze kwalificeren zich voor de champignons leage en hebben de Spaanse beker gewonnen. Prima resultaten. Alsof de andere topteams zoals Real zo stabiel zijn.Op houden met dat gezeur over Koeman.

Zou best wel ironisch zijn eigenlijk als Koeman voor het EK nog ontslagen zou worden. Misschin kan de Boer hem meenemen als een van de extra spelers.
Nee zonder dollen vind het wel jammer dat het zo loopt bij Barca. Hoop dat hij er volgend jaar nog zit en de kans krijgt om in een wat rustigere omgeving (t.o.v. dit jaar) te werken.

Beetje offtopic maar ik moet het toch over Valverde hebben... vond het onterecht toen ie ontslagen werd. Valverde zou kampioen worden met dit team. De “blamages” in de CL was helemaal niet zijn schuld. En je ziet dat nu. En als je Valverde wilt ontslaan dan wel voor iemand die aantoonbaar beter is. Maar goed, verleden tijd. Ik denk dat Laporta veel betere beslissingen zal nemen. Ik heb Koeman heel erg veel bekritiseerd, maar om alle schuld op Koeman te schuiven, dat ook niet.

12 mei 2021 om 18:42

Valverde hadden ze na Rome al moeten ontslaan. Die faalde altijd op de grote momenten.

12 mei 2021 om 19:20

Het is ook bijzonder dat Barca sinds het vertrek van Luis Enrique allemaal middelmatige trainers heeft gehad. Lopen er geen talentvolle trainers in Spanje? Aan de ene kant waarom niet een keer een Duitse trainer proberen? Met Tuchel, Klopp, Flick, Nagelsmann, Rose, Hutter, Marsch en Ten Hag (beschouw ik als een halve Duitser) lopen daar genoeg goede trainers rond.

12 mei 2021 om 19:29

Ja want het lag alleen aan Valverde. Die won tenminste La Liga.Het is tijd dat Barca fans kritisch gaan kijken naar die middelmatige selectie. Aanval is top, maar de rest is kei matig. Maar hey, mijn best hoor.

12 mei 2021 om 19:32

Ik ben geen Barca fan en volg het Spaans voetbal niet zo nauwlettend. Vind de selectie ook geen absolute top. Maar buiten Bayern, City en PSG zijn andere ploegen nou toch ook niet kwalitatief beter? Setien, Valvarde, Koeman zijn gewoon geen toptrainers imo. Misschien moet Barca een keer een trainer aanstellen met een wat andere stijl die het fundament wat meer op defensie legt.

12 mei 2021 om 20:10

3-0 en 4-1 weggeven in de champions league is onvergeeflijk. Blijf maar wijzen naar de la liga die binnen werd gesleept door lionel messi en niet door voortreffelijke tactieken.

12 mei 2021 om 20:40

Klopt, maar als je ziet wat je ervoor kreeg dan had je Valverde beter kunnen houden. Barcelona kan na jaren uit de top 2 van La liga vallen en dat nog met Messi in je team. De 3-3 tegen Levante in een beslissende fase van het seizoen is net zo erg als die vernederende CL comebacks.

13 mei 2021 om 01:13

Achteraf praten is makkelijk en bewijst niets. Als je 2x achter elkaar een 3-0 en 4-1 voorsprong weggeeft dien je gewoon te vertrekken. Maar valverde mocht zelfs blijven na de 2e keer. Toen het daarna het seizoen erop steeds slechter ging werd hij alsnog ontslagen en terecht.

Het is altijd zo makkelijk om je trainer te ontslaan... terwijl de selectie van Barca gewoon ver beneden peil is. Dat is de technisch directeur aan te rekenen. Koeman haalt veel uit de selectie en heeft een beetje geluk dat de selectie van Real ook aan vervanging toe is, zodat de titelstrijd nog open ligt.

Koeman is een middelmatige coach, misschien goed voor een club als Lyon anders AZ ofzo, maar totaal ongeschikt voor een topclub. Tegen een club als Levante, 2 aanvallers met 2 verdedigers vervangen, gebeurt alleen maar door een laffe zwakke tweederangscoach als Koeman. Hij moet weg en dat gaat ook gebeuren.

12 mei 2021 om 17:48

als je met dit matige materiaal van Barca zo lang meedoet om de titel ben je imo sowieso een topcoach en kan je overal slagen in de top

12 mei 2021 om 17:52

Dit matige materiaal? Wat is de rest dan? Je kunt over Lierse zeggen dat ze matig materiaal hebben, maar toch niet over Barcelona? Sowieso kunnen zowel ik als jij mee doen in la Liga als Messi er een beetje zin in heeft. Daar heeft Koeman wel pech gehad, want Messi had er in het begin niet zoveel zin in.

12 mei 2021 om 17:53

Nogmaals Japie: die vlieger zou op gaan ware het niet dat de andere titelkandidaten met even matig materiaal moeten werken en het voor elk van hen ook een wonder mag heten dat ze zo lang mee doen. Als je dan toch nog aan het kortste eind trekt mag daar een pijnlijke conclusie tegenover staan

12 mei 2021 om 18:04

Real speelt met gasten als Ramos, Modric, Kroos, Casemiro, Benzema etc. vergelijk hun CV even met dat halve jeugdelftal waar Koeman het mee moet doen. laat ze Koeman maar ontslaan. ik ga er iig van genieten als ze er dan volgend seizoen achterkomen dat dat geen handige beslissing is geweest. maar wie weet kunnen ze droomkandidaat Guardiola strikken als ze nog ergens 1,5 miljard voor versterkingen hebben verstopt in een oude sok

12 mei 2021 om 18:41

@japie, hoe bedoel je dit matige materiaal? En hoe bedoel je meedoen om de titel? Ten eerste na een zeer slechte periode van Atletico kreeg Koeman de kans om mee te doen om de titel maar hij heeft het gelijk verpest. Kijk naar de wissels van gisteren, dat is door Koeman gebeurt maar de belangrijkste is dat Koeman de race al eerder had verloren, bijvoorbeeld toen hij tegen Valencia met 2-2 een aanvaller met een verdediger ging vervangen om niet te verliezen!!! en nog erger dat hij heel lang vast hield aan 4231. Dit gebeurt alleen door een laffe zwakke iemand als Koeman, hij hoort niet bij een topclub, misschien goed voor Lille, Lyon anders AZ.

12 mei 2021 om 19:07

Ramos? Die staat al een tijdje geblesseerd aan de kant. Dus Modric, Kroos, Casemiro en Benzema. En de rest is elke week anders vanwege allerhande blessures. De enige die niet geblesseerd raakt, is Vinicius. Maar die wisselt 2 briljante momenten af met 80 dramatische.

12 mei 2021 om 19:10

Casemiro is niet beter dan Busquets en ook geen grotere cv. Kroos is niet beter dan een Frenkie (wel betere cv). Ramos halve seizoen in de lappenmand als het niet meer is. Benzema is wel beter dan Griezmann (althans bij zijn club, toch vind ik Griezmann geen mindere voetballer) en Modric eens. Maar vergelijk de cv van een Messi dan maar eens met een Rodrygo/Asensio, of Alba tegen een Mendy. Misschien haalt Zidane er wel het maximale eruit en een Koeman niet. Ik vind de selectie van Real ook al jarenlang niet ververst en vind een Fati getalenteerder dan een Vinicus. Verder heb je met Pedri ook een getalenteerde speler. En Coutinho is ook gewoon beter dan een Isco. Achterin heeft Real hele seizoen bijna zonder Ramos en Carvajal gespeeld. Ik vind Vasquez, Militao/Nacho, Varane en Mendy echt niet zon bijzondere defensie. En niet perse beter dan wat Barca daar heeft lopen.

12 mei 2021 om 20:59

...kroos is niet beter dan een Frenkie ... toen ben ik maar gestopt met lezen.

12 mei 2021 om 17:58

Nou hij speelde in principe met 3 aanvallers dembele griezman en messi. Dat ging lekker in de eerste helft en dan maakt hij onbegrijpelijke keuzes die de wedstrijd kosten. Hij wordt hier met man en macht verdedigt maar barca heeft gewoon een betere team dan levante.

12 mei 2021 om 18:35

Een middelmatige coach past wel bij die middelmatige selectie van Barca. Je weet wel die selectie met Dest en Sergi Roberto. Frenkie de Jong die altijd verstoppertje speelt in topwedstrijden. Pique die over the hill is. Lenglet en Pjanic zullen we het maar helemaal niet over hebben. Braithwaite is je reservespits, om maar een dwarsstraat te noemen. Ja, Messi is goed, maar ook niet meer van zijn topniveau waarin hij veel meer kon. Er zitten leuke talenten bij als Pedri en Araujo maar ja die kunnen het ook niet dragen.

12 mei 2021 om 19:15

Maar Tuchel maakt van middelmaat als Christensen en Rudiger gewoon weer goede cv’s die in betrouwbaar systeem voetballen met veel automatismen. Lampard bijv dacht vol op de aanval te kunnen spelen. Ik denk dat een 5-mans defensie waarbij ook Busquets als libero kan spelen er heus wel wat van te maken valt. Een goede trainer doet zoveel. Want een Nacho of Savic zijn wel wereldtop en die spelen toch vaak bij de concurrenten?

12 mei 2021 om 19:29

Frenkie middelmaat noemen vind ik niet kloppen man. Elke trainer in europa was wild van hem en wilt hem erbij als het kan.

12 mei 2021 om 19:37

Dat mag. Ik kijk naar hem en constateer dat hij na 2 jaar Barca in alle topwedstrijden niks heeft toegevoegd. Beetje overrated wat mij betreft. Hopelijk gaat hij op dat vlak nog serieuze stappen zetten.

12 mei 2021 om 19:44

Ik vind Frenkie ook een beetje overrated. Maar aan de ene kant zijn er zoveel betere dan? De Bruyne en Kimmich spelen op een andere positie. Modric en Verratti kan ik nog inkomen. Maar Kroos wordt ook steeds minder, Pogba momenten voetballer, Thiago dit seizoen enorm zwak. Vind Frenkie op zijn positie wel een van de beste.

12 mei 2021 om 20:45

Barcelona heeft misschien wel de beste ploeg momenteel in La Liga. Messi tilt het niveau onevenredig hoger binnen het team. Zonder Messi was Koeman inderdaad 5e ofzo. Middelmatig en niet Barcelona waardig simpel. Elk ander coach kan spelers als Griezmann en Dembele veel beter maken dan nu. We zien het bij andere teams en onder andere coaches.

12 mei 2021 om 23:24

Topclub? Dan moet je wel topclub waardig materiaal hebben. En dat hebben ze niet. Ze hebben niet eens een fatsoenlijke topspits. Agh! Het moet maar altijd aan de coach liggen he, wat een onzin!

13 mei 2021 om 01:15

Ze hebben in vergelijking met de spaanse teams gewoon een top team. Wie heeft nou beter materiaal in spanje dan de top 3? Jullie coach heeft het voor elkaar gekregen om van barcelona 2x te winnen zelfs met 50 blessures in een seizoen. Daar heeft barca niet mee te kampen gehad.

Gisteren werd heel erg duidelijk dat dit Barca tegen ieder team punten kan laten liggen.bij elke aanval van de tegenstander houd je je hart vast. En als ze nu met vier of vijf verdedigers spelen, het is elke keer wachten op de fouten. Als ze dan ook nog een team treffen wat hun gelijk onder druk zet , dan is Lenglet , Mingueza, en Araujo niet in staat om dit technisch op te lossen. Verder is Ter Stegen al maanden uit vorm, en geeft hij per wedstrijd met uittrappen zeker zes tot acht ballen weg.met corners en andere hoge voorzetten is hij erg onzeker. Ook Frenkie zijn inbreng is ondermaats, hij werd pas geleden vergeleken met Kevin de Bruyne , maar dit is wel erg kortzichtig. Zelden iets spectaculairs of een mooie steekpas. Hij probeert het nog te compenseren met veel lopen, om Busquets te ontlasten, maar zijn rendement is te laag.pedri is een van de weinige lichtpuntjes, maar hij is snel leeggespeelt.de aanval is erg voorspelbaar. Zonder de ingevingen en brille van Messi is het armoede troef.griezmann en Dembele hebben samen bijna 300 miljoen gekost, maar zijn nog niet de helft waard.af en toe een mooi doelpunt of aktie is veel te weinig. Over Braithwaite hoef ik niets te zeggen, iedereen ziet gelijk dat hij niks bij Barca te zoeken heeft.kortom , dit Barca is momenteel geen Europese top zestien ploeg, en moet heel veel investeren , door verkoop en doorselecteren om er weer bij te horen. Dit huidige team is het zwakste Barca sinds 2004, en het word steeds minder leuk om ze te volgen.

Er is een aparte opvatting van veel mensen, voornamelijk niet-Barcafans, die vinden dat Koeman het geweldig/uitstekend heeft gedaan, maar ik vraag me dan oprecht af wat zo uitstekend is?

Barca heeft een meer dan prima selectie om vamaf dag 1 tot 38 mee te doen om het kampioenschap, nauwelijks corona gevallen gehad en ook het minst aantal blessures van de top 4. Daarnaast de beschikking over meerdere grote talenten in combinatie met ervaring en het uitstekende volgens velen is ‘hij heeft nog meegedaan om het kampioenschap’. We hebben het over Barcelona he, geen Granada. Het is niet uitstekend dat Barca meedoet om een kampioenschap, dat is vereist, dat zijn de wetten van de topsport.
Neem daarbij dat Koeman’s Barca pas echt is gaan draaien per Februari 2021, 7(!!!) maanden nadat Koeman is aangesteld. Ik begrijp niet wat mensen hier zo geweldig aan vinden. Overigens geef ik Koeman wel nog een kans volgend jaar, mits hij enkele dingen sterk verbeterd. Want zo zwak als de concurrentie dit jaar was zal het nooit meer zijn.

12 mei 2021 om 19:05

Ik ben benieuwd hoeveel rek laporta hem geeft aangezien het een trainer is die door bartomeu is gehaald

12 mei 2021 om 20:52

Ik zou Koeman geen kans meer geven. De titel in eigen handen gehad en meerdere malen weggegeven tegen ploegen waar je van hoort te winnen. Men riep direct brand toen Valverde uit de CL werd geknikkerd, maar hier zijn in NL zijn ze nog vrij mild met Koeman. Je bent weer een jaar verder met Messi en wint enkel een Copa del Rey en mogelijk buiten de top 2 eindigen na jaren heerschappij.

Sorry hoor maar 2 weken gelden was Koeman de beste coach voor barca, en nu ineens niet wat voor naïef wereld leven wij eigenlijk. Wat Koeman met deze selectie eruit heb gehaald is echt knap. En ik vind ook je beoordeeld hem op een selectie die hij niet samen kon stellen wegens geen geld, als hij zak geld had gekregen om aankopen te doen en vervolgens mislukken dan had ik het begrepen maar dit is echt niet eerlijk. Als hij eruit gegooid wordt dan neem ik bestuur echt niet serieus.

Laporta moet zichzelf en de rest van het bestuur op het matje roepen. Eerst dat gezeur met de Super League, niet erkennen dat er gewoon een onevenwichtige selectie staat (vooral verdedigend), weinig openlijke steun voor de trainer en zich dan ook nog willen bemoeien met de opstelling door die Puig erin te willen duwen. Maar goed: gooi Koeman er maar uit, zet Xavi er maar neer... het zal geen verschil maken. Kijk naar Juve met Pirlo.. vorig jaar moest dit icoon het gaan doen, nu is het lijden in plaats van leiden...

Het grootste probleem is die defensie, en Barca heeft teveel kansen nodig om tot scoren te komen. Een andere coach zet geen betere defensie neer, die speelt misschien wel meer vanuit de organisatie zoals Valverde deed. Maar toen was er weer gemekker op het vertoonde spel. Koeman heeft wel Messi weer aan de praat gekregen en laat redelijk wat jeugdspelers doorstromen. De blessure van Fati is domme pech. Die hadden ze kunnen gebruiken dit seizoen. Voor de breedte raakte hij Coutinho ook kwijt. Hij heeft een vrij dunne selectie met een enorm matige defensie. Pique is allang niet meer wat hij was, en Lenglet, Umtiti zijn niet goed genoeg. Dest is ook niet goed genoeg en kost ze eigenlijk de winst tegen Levante, dat kun je Koeman wel aanrekenen. Zijn wisselbeleid was in de laatste duels niet best.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren