Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB hevig geschrokken door ‘nachtelijke overval’: ‘Totaal onverwacht’

Laatste update:

In navolging van Ajax komt ook PSV maandag met een reactie op de plannen rondom een Super League, een initiatief van twaalf clubs uit de Europese toplanden. Algemeen directeur Toon Gerbrands is met name bang dat met de komst van een nieuwe topcompetitie er een bom komt te liggen onder de huidige competities in Europa. PSV heeft overigens geen plannen om zich op termijn aan te sluiten bij de initiatiefnemers van de Super League.

"Het is het goede recht van iedere club om te onderzoeken wat goed is voor de toekomst. Dat doen we allemaal voortdurend, PSV ook", zo benadrukt Gerbrands maandag in een onderhoud met Voetbal International. "Wij kijken ook of een Beneliga iets zou kunnen zijn of juist niet. Maar de aankondiging van deze clubs om een Super League op te richten, komt op mij over als een vorm van power play wat niet tot zo'n competitie zal leiden. De hele voetbalwereld is redelijk eensgezind over dit initiatief en dat is behoorlijk uniek. Als de Super League doorgaat, worden bestaande competities opgeblazen", geeft de bezorgde PSV-directeur als waarschuwing mee.

Ajax weigert om nu al standpunt over Super League in te nemen

De clubleiding van Ajax is niet van plan om officieel te reageren op de plannen omtrent de Super League.Lees artikel

Voor de KNVB komen de plannen omtrent de Super League als een grote schok. "Dit nieuws is hard ingeslagen. Dit was echt een nachtelijke overval, zo mag je het wel noemen. Totaal onverwacht. Dit is echt ongekend poker wat die clubs spelen", laat secretaris-generaal Gijs de Jong weten namens de voetbalbond. De topbestuurder was de laatste tijd juist bezig met gesprekken over de herstructurering van het Europese topvoetbal. "Er lag een akkoord voor een nieuw Champions League-format, waar met alle partijen heel lang over is gesproken", aldus de verbaasde De Jong.

Volgens De Jong was Juventus-voorzitter Andrea Agnelli, de chef van de belangenvereniging van clubs ECA, nauw betrokken bij de vergaderingen over de nieuwe opzet van de Champions League vanaf 2024. "Hij is de man die namens alle clubs middels de ECA onderhandelde en nu wil hij ineens met twaalf clubs een andere kant op. En dan kom je met een persverklaring daarover in de nacht voordat het wordt afgehamerd. De komende dagen zullen leren of het een ultieme poging is meer geld en zeggenschap te krijgen of dat ze het echt willen doorzetten."

"Maar dat laatste vind ik nogal wat", vervolgt de stellig De Jong. "Helemaal omdat clubs uit de twee andere grote competities, de Franse en de Duitse, niet mee willen doen. De reactie is in ieder geval ongekend, ik heb echt nog nooit gezien dat er zo gezamenlijk een streep in het zand werd getrokken. Door de bonden, door de clubs, door de competities, door de supporters." De Jong heeft overigens nog geen contact gehad met Edwin van der Sar, als vice-president verbonden aan de ECA. "Hij zit inderdaad naast Agnelli bij de ECA, maar ook daar is altijd het belang van de nationale competities en een eerlijk en open speelveld bepleit. Dus dat zal niet anders zijn nu. Maar het is hoe dan ook hoog spel. Morgen (dinsdag, red.) zullen we al snel meer weten, denk ik. Is het onderhandeling en willen ze druk zetten op de vergadering óf gaan ze echt proberen dit erdoorheen te krijgen? Is dat laatste zo, dan gaan we een paar hete maanden tegemoet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Keihard straffen die zogenaamde clubs die alleen maar voor zich zelf kiezen. Verbannen uit de competitie en de spelers straffen door ze niet voor hun land te laten spelen. Kijken hoelang het duurt voordat die competitie te doden is geschreven......

19 april 2021 om 15:13

En de UEFA heeft belang bij dode competities, want?...

19 april 2021 om 15:36

Is er echt een optie? Met de super league krijg je toch nog steeds dode competities?

19 april 2021 om 15:41

met de dode competitie bedoelt hij uiteraard de Super league...

19 april 2021 om 15:46

Aha, las het inderdaad alsof de huidige competities dan ten dode zijn opgeschreven. Overigens is het nog steeds zo dat wat Ewoud hierboven al zegt er met superleague er hoe dan ook dode competities gaan ontstaan.

19 april 2021 om 15:17

Dan heb je het over La Liga, de serie A en de PL?

19 april 2021 om 15:23

Natuurlijk niet, die competities blijven enorm interessant, dan komen er wel nieuwe Engelse topclubs. Zo'n Super League is natuurlijk een enorm slecht idee, waar enkel fans uitgeknepen gaan worden voor de centjes. Dat zal iedere voetballiefhebber toch wel door hebben, dit plan heeft 0,01 kans van slagen.

19 april 2021 om 15:32

Kijk jij soms PL? Zo ja hoeveel wedstrijden zonder Arsenal, Chelsea, Man U, City, Liverpool of Tottenham zitten daar dan tussen?

19 april 2021 om 15:35

Ik weet niet of jij de PL weleens kijkt maar op dit moment is Leicester - West Ham leuker, en beter dan Arsenal - Chelsea hoor.

19 april 2021 om 15:51

@lierse: Dat is toch niet zo moeilijk. Er zijn in de PL 20 clubs die allemaal 19 thuiswedstrijden spelen. Dus in totaal zijn er 380 wedstrijden in de PL. Buiten deze 6 clubs zijn er dus 14 overige clubs die ieder 13 thuiswedstrijden spelen tegen andere dan deze 6 clubs. Dat zijn dus 182 wedstrijden zonder de 6 genoemde clubs.

19 april 2021 om 15:51

Maar is dat terug te zien in de kijkcijfers?

19 april 2021 om 15:53

@paul, ik bedoelde natuurlijk hoeveel van die 182 wedstrijden (bedankt voor het rekenwerk trouwens) @goalski dan ook bekijkt.

19 april 2021 om 15:17

Je roept wel heel gemakkelijk over dat spelers erover gestraft moet worden. Echter weten jij & ik niet of zij instemmen om hier aan mee te doen.Het zijn de club eigenaren die uiteindelijk bepalen of zij hun bedrijf erin mee laten doen of niet.Denk dat echte voetballiefhebbers dit absoluut walgelijk vinden.Maar, aan de andere kant, doen de Uefa & Fifa ook maar altijd wat zij willen & komen er ook altijd mee weg.Kortom, we zijn op een punt belamd waarbij heel wat dingen in de wereld naar de klote gaan of al zijn!Happy Life ya"ll

19 april 2021 om 15:30

Maar daarmee krijg je weerstand van binnenuit en dat is op dit moment het enige waar de bestuurders nog vatbaar voor zijn.

19 april 2021 om 15:17

Dat wel of niet voor hun land spelen zal toch aan het salaris liggen.
Als het salaris van de spelers ineens verdubbeld wordt, dan zijn er genoeg die hun interland carriere rustig laten varen.

Uiteindelijk hebben de fans de power in handen, maar dan moeten die zich wel verenigen.
Als er niemand naar de super league kijkt, houdt het heel snel op.
Als iedereen denkt: in mn eentje maak ik het verschil niet, dus ik kijk maar en hoop dat de rest niet kijkt, dan gaan ze lekker door.

19 april 2021 om 15:35

Inderdaad en dat geldt ook voor clubs die over de beneliga nadenken. Wat dat is natuurlijk exact hetzelfde alleen dan op een iets lager niveau.

19 april 2021 om 15:36

De enige manier om spanning in de competities te houden is door de clubs die aan de superleague deelnemen uit te sluiten.
Het zou fijn zijn als er volgens weer Europese competities naar het oude model ingevoerd zouden worden. Een echt Europa Cup I toernooi met landskampioenen.

19 april 2021 om 16:02

Dat probeerden ze ook in de jaren 50 toen de clubs profvoetbal wilden gaan spelen en de bonden niet. Duurde 1 seizoen. Het is simpel, als genoeg clubs die nieuwe competitie willen komt die er.

En een WK of EK? Dier kan de alternatieve bond ook organiseren. Geld bepaalt.

19 april 2021 om 17:34

Een alternatieve bond die rond de 20 clubs zal tellen. Leuk EK zal dat worden. Geen enkele Nederlandse keeper bij 1 van de huidige clubs dus dan speleb frenkie en virgil in een Nederlands elftal zonder keeper.

19 april 2021 om 21:06

De dartbond pdc begon ooit met phil taylor en de rest was middelmaat. En dus een zwak wk. 20 jaar later is de pdc de baas en de originele bond verdwenen

19 april 2021 om 21:09

Dat niet alleen. In de 10 seizoenen voor het invoeren van betaald voetbal werd Ajax 1 keer kampioen en PSV 1 keer. Feyenoord niet.

In de 10 seizoenen daarna werden de 3 clubs onderling in totaal 6 keer kampioen. De 10 seizoenen daarna alle 10 de seizoenen een kampioen uit dat rijtje van 3.

Het geld is regeren vanaf het moment dat het voetbal betaald werd en toen zat de poen al snel bij wat wij als de traditionele top 3 zien.

Wat ook mooi is dat bijvoorbeeld van de Sar zich op Europees vlak als onderdeel van de ECA hard maakt voor een betere 'competitive balance', maar tegelijkertijd 1 van de initiatiefnemers is van de nieuwe CL opzet waarbij er meer wedstrijden en meer geld gaat naar de deelnemers.

Ajax krijgt dit seizoen al riant 30 miljoen aan startgeld vanuit de CL, een bedrag dat groter is dan de totale begroting van alle Eredivisieclubs behoudens de traditionele topclubs. Dat bedrag gaat dus alleen maar groter worden, wat de huidige hegemonie van Ajax en PSV alleen maar gigantisch gaat versterken en wellicht een totale hegemonie van 1 club in de hand gaat werken.

Maar hey, daar is hij zelf voorzitter van een grote jongen dus dat is prima, maar als er op Europees vlak een aantal clubs flink hoger op de ladder staan dan moet er ineens een balans bewaakt worden en ingegrepen worden.

Er zijn zo veel mensen met boter op hun hoofd momenteel dat het me niet zou verbazen dat er een schaarste aan het ontstaan is.

20 april 2021 om 15:02

Maar iedereen kan lid worden van de Pdc, dat is wel anders bij de Superliga.

20 april 2021 om 15:25

Vroeger kon je niet zomaar lid worden van de Pdc. Nu wel. Dat kan de Superleague ook doen.

19 april 2021 om 16:39

Succes met de Eredivisie als bijvoorbeeld Ajax eruitgegooid wordt.

19 april 2021 om 17:20

Succes in de Super League, aangezien de kans op prijzen/successen daarmee 0 is. Leuk voor de aandeelhouders maar kan me niet voorstellen dat je daarmee je supporters een plezier doet.

19 april 2021 om 17:44

Wat hebben de overgebleven clubs daar dan aan?

19 april 2021 om 18:00

Voor de traditionele middenmoters en degradatiekandidaten verandert toch niets. De subtoppers blijven gewoon meedoen om de titel/beker. Het enige verschil voor die clubs is dat Ajax dan niet meer meedoet. (I know financieel zal er het een en ander veranderen, maar om zover op de details in te gaan, lijkt me nog niet nodig.)

19 april 2021 om 18:09

Het vertrek van Ajax heeft financieel zeker wat gevolgen. Een groot deel van de supporters zal niet of minder kijken waardoor het voor sponsoren minder interessant zal zijn en waardoor bijvoorbeeld ESPN minder gelden wil betalen. Er zullen in dat geval veel financiële gevolgen zijn. Ik denk dat het niet zozeer getailleerd is om naar de financiële gevolgen te kijken, ik denk namelijk dat het een essentieel onderdeel is voor de bestaansrecht van heel veel voetbalclubs.

19 april 2021 om 20:13

Maar sportief gezien gaat Ajax er toch op achteruit? Snap daarom überhaupt niet dat zoiets overwogen zou worden. Verder lijkt het me nie dat de rest van de ED op de aanwezigheid van Ajax zit te wachten, wanneer men echt zoveel geld kan gaan verdienen in de Super League.

zo onverwacht hadden ze dit niet hoeven vinden
is al tijdje bekend dat bepaalde clubs hiermee bezig waren

het is meer de zaak wilt hier een Nederlandse club aan mee doen
en zo ja of nee want zullen de voor- en nadelen hiervan worden
dit moet de Knvb nu uit gaan zoeken

19 april 2021 om 15:42

Waarom moet de knvb dit uitzoeken. Ajax zal als enigste hier aan mee kunnen doen. Doen ze dat worden ze uitgesloten voor de eredivisie. Word de eredivisie weer lekker spannend.

19 april 2021 om 15:49

ja als er 1 nederlandse club aan deel gaat nemen is het niet meer dan logisch dan Ajax dit zal zijn op een andere ploeg uit NL zitten deze clubs ook niet te wachten neem ik aan

maar bedoel meer dan moet de Knvb uitzoeken hoe ze dat gat opvangen
of 1 team wekelijks vrij
of de KKD met 1 team minder voortbrengen

de eredivisie wordt dan inderdaad spannender want zoals het er nu naar uit ziet is de kampioen voor meerdere jaren al wel bekend
niemand kan mee met Ajax in NL

19 april 2021 om 15:56

Jong Ajax uit de KKD mikken en een team uit de KKD laten promoveren en je hebt weer twee competities met 18 teams.
Probleem opgelost.

Ik zou deze clubs lekker hun gang laten gaan. De premier league wordt weer ouderwets spannend zonder de grootmachten en ook in italie en Spanje krijg je een keer een andere kampioen. Laat die 12 teams maar heel het jaar door tegen elkaar spelen....alsof mensen daar naar kijken, het is geen basketball....

19 april 2021 om 15:29

Daar ga je de fout in. De Super League word een groot succes. We zijn toe aan de veramerikansering van voetbal om het in de toekomst rendabel te houden.

19 april 2021 om 15:31

Rendabel houden? Voor de kleine clubs wordt dat juist lastiger als er een Super League komt. De grote clubs redden zich echt wel hoor

19 april 2021 om 15:55

Klopt helemaal, voetbal is nauwelijks rendabel momenteel, de clubs die de super league willen moeten nu op een houtje bijten. Arme clubs!

19 april 2021 om 16:05

"veramerikanisering" schei toch uit... Om het rendabel te houden? Je weet dat er jaarlijks miljoenen verdiend worden door de clubs, toch?

19 april 2021 om 16:29

@champagnepipo Man, wat zwets jij een partij. Zelden iemand zoveel onzin in zoveel posts zien plaatsen. Heb je recent het artikel gemist m.b.t. de omzet, cashflow en groei van het Europees voetbal?

19 april 2021 om 15:29

Zo sta ik er eigenlijk ook in, mits deze teams dan ook geweerd worden uit hun eigen landelijke competities.

19 april 2021 om 15:31

Ouderwets spannend in de pl.. dat is wel heel ouderwets, want voor chelsea en city erbij kwamen, was het toch ook gewoon 2/3 ploegen en heel sporadisch een andere. In italie wordt nu iemand anders kampioen en in spanje is het al jaren niet zo close geweest als nu.
Ben niet voor, begrijp me niet verkeerd. Maar ik ga toch ook weer niet zitten voor de kampioenswedstrijd tussen nummer 1 en 2 leicester-everton.. het hele ding vernaggeld gewoon een hoop. Enige waar ik moeite mee heb, is dat de uefa de spelers wil afkappen voor bepaalde dingen, terwijl zij de keuze niet maken. Oftewel, de clubs kunnen ze niks maken, dus doen ze de spelers maar pakken ofzo?

19 april 2021 om 15:36

Inderdaad, uit de nationale en internationale competities kicken. Dan zal de fanbase ook snel afnemen (behalve in us en China).

19 april 2021 om 15:43

En Zuid-Amerika, Zuid-Oost Azië, India, Afrika, etc. Ik vrees dat de Super League nog genoeg fans gaat krijgen. Velen hebben minder binding met clubs als Ajax, Roma en Lille dan wij Europeanen.

19 april 2021 om 15:59

Het klopt niet wat jij zegt. De clubs mogen gewoon in hun competitie blijven spelen en de super league wordt door de weeks gespeeld. Clubs blijven gewoon uitkomen in hun eigen competitie.

19 april 2021 om 16:07

Nee hoor, de bonden hebben een gezamenlijk statement gemaakt om clubs en spelers uit te sluiten voor alle activiteiten van die bonden. Zie bericht gister.

19 april 2021 om 16:13

De Super League maakt tevens bekend hoe het competitieformat er uit moet komen te zien. Er moeten ieder jaar twintig clubs deelnemen, terwijl vijftien founding clubs verzekerd zijn van een plek. Vijf teams kunnen zich op basis van hun prestaties in het vorige seizoen kwalificeren. Het gaat om een midweekse competitie, wat betekent dat de clubs ‘gewoon’ in hun nationale competities blijven spelen. Ff snel voor je opgezocht

19 april 2021 om 16:33

Msn10 Nee, dit is het streven van de 'fouding clubs' (cringe cringe, we kunnen stellen dat dit een Amerikaans plan is) om daarin deel te blijven nemen. De Uefa en nationale bonden hebben al gedreigd met uitsluiting van de nationale competities en nationale teams. Daarnaast is de EC ook van plan om in te grijpen, succes ermee.

Ik snap dat jij als Barca fan dit ziet zitten, dit lost immers jullie financiële problemen erg makkelijk op. Maar dit gaat je meer kosten dan je denkt.

19 april 2021 om 17:15

Dit is hun doelstelling inderdaad. En als die niet realistisch blijkt zouden ze dan niet gewoon een ander plan kunnen hebben?

19 april 2021 om 18:21

Dat is leuk dat zij dat willen, maar ze hebben daar niks over te zeggen. Het is hun goed recht om de competitie op te starten, maar het is het goed recht van de bonden om de deelnemende clubs vervolgens uit te sluiten.Ik ben persoonlijk overigens groot fan van deze superleague, daar ik twee mogelijke toekomsten voorspel:A. Het is een opsplitsing van de sport. Zoals dat tientallen, al dan niet meet, jaren gebeurt is toen oa rugby en voetbal zich splitsten.B. Dit model ligt binnen 10-15 jaar op zijn gat door gebrek aan interesse vanuit de supporters.Hoe dan ook zal het speelveld bij de echte voetbalclubs beter verdeeld worden en zal er dus niet alleen meer spanning ontstaan, maar ook een verbreding van de Europese top.

Met alle respect maar PSV zit niet eens in de top 50 van Europese clubs. Dus als ze al plannen hadden om hieraan mee te doen zouden ze van een koude kermis thuiskomen.

19 april 2021 om 15:19

Wat ik ervan heb gelezen is dat er mogelijk 5-playoffs teams zich kunnen plaatsen. Voor psv is dit nu natuurlijk bij lange na niet realistisch, maar ooit ergens in de toekomst zou het wel voor kunnen komen. Prima om je als topclub hierover uit te spreken, aangezien je nooit helemaal uitgesloten bent.

19 april 2021 om 15:28

Als top club ja.. wat psv dus niet is ( niet provocerend ) zometeen gaan rkc, mvv en volendam ook openlijk vertellen dat de superleague niet op hun aantreden hoeft te rekenen

19 april 2021 om 15:52

PSV zegt dan ook helemaal nergens dat de super league niet op hun aantreden hoeft te rekenen. Ze zeggen alleen dat de super league een slechte ontwikkeling is voor het voetbal en in het bijzonder voor de landelijke competities. Maar het artikel nauwkeurig lezen is blijkbaar te veel gevraagd.

19 april 2021 om 20:10

Met alle respect. Er zijn maar weinig mensen op vz die echt begrijpend kunnen lezen....

19 april 2021 om 15:28

Ja dus? Juist de clubs die er buiten vallen, zijn het hardste de dupe. Ajax heeft nog een reã«le kans, die moeten zelf weten wat ze doen. Psv, Feyenoord en AZ worden genaaid waar ze bij staan en moeten allemaal gewoon laten horen dat ze het er niet mee eens zijn, of ze er nu wel of niet in komen.

19 april 2021 om 15:36

PSV geeft duidelijk aan waarom zij het niet zien zitten, hetzelfde geval als met Duitsland en Frankrijk. Jammer dat Ajax, zoals het nu lijkt, het laat afhangen van mogelijke deelname aan de Superleague.

Verder lijkt je opmerking over de top 50 van Europese clubs geen rare. Echter, kijkende naar de Europese prijzenkast is die van PSV indrukwekkender dan potentiële Superleague deelnemers Arsenal, Atletico, Manchester City en Tottenham.

Ik hoop, als liefhebber, dat dit gedrocht er niet gaat komen.

19 april 2021 om 15:41

Inderdaad. De naam van PSV is in de afgelopen jaren nooit genoemd mbt een toen eventuele Super League, waarom zij zich dan ook gedwongen voelen te reageren is mij een raadsel.

19 april 2021 om 15:45

Om zich bij deze uit te sluiten mocht het ooit gebeuren. Mogen clubs hun mening niet meer laten horen wanneer het gevraagd word aan hen in een interview? Waarom jij je gedwongen voelt op deze manier te reageren is mij en veel Psvers ook een raadsel, niemand heeft je wat gevraagd Onnodig en provocerend.

19 april 2021 om 17:17

Het is mij een raadsel waarom Ajax te laf is zich überhaupt uit te spreken. Zijn ze dan zo egoïstisch? Het enige wat de Super League doet is het verschil tussen grote en kleine clubs vergroten. Ik kan me niet voorstellen dat je als directie of supporter van Ajax enkel midweeks wilt spelen voor geld ipv prijzen. Die mogelijkheid is daarmee namelijk verkeken.

19 april 2021 om 19:01

@emilio Estevez Zover ik lees willen Ajax supporters dit ook absoluut niet en hopen ze z.s.m op een Duidelijke uitspraak van Ajax. We gaan het zien de komende dagen, ik geloof zelf niet dat die uitspraak er gaat komen en dat Ajax zichzelf nog niet uit wilt sluiten, ze willen eerst zien wat er allemaal gaat gebeuren denk ik zo.

19 april 2021 om 20:15

Kan ik me helemaal voorstellen. Daarom benoem ik ook zeker de directie, aangezien die toch die beslissing moeten nemen samen met de aandeelhouders. (Er vanuitgaande dat Ajax überhaupt kans maakt op een plaats)

19 april 2021 om 20:06

Wat betreft Europese top 50 staan ze op plek 19 dus ja Ajax wel ja. Of Ajax plannen heeft om hieraan mee te doen? Voor voetbal in zijn algemeenheid hoop ik het niet maar voor het geld zou ik het snappen.

20 april 2021 om 09:11

Plek 17 zelfs op de eufa-coefficientenlijst.

Dit was toch al maanden bekend dat deze competitie er ging komen? Hoezo onverwacht? Daarnaast vind ik het redelijk grappig dat Gerbrands aangeeft zich niet aan te zullen sluiten bij de Super League. Denk niet dat de initiatief nemers van de Super League PSV in de gedachten had als potentiële deelnemer.

19 april 2021 om 17:00

Onverwacht, verbaast, verrassing. Dat zijn de woorden die de Knvb enorm vaak gebruikt heeft afgelopen jaar. Had niks anders verwacht van deze amateurs.

Gok ook niet dat dit echt een reeele optie was geworden voor Psv. FC Emmen kan zo ook wel een verklaring naar buiten sturen dat ze afzien van toetreding tot de Super League .

Off topic:
Uefa bant elke speler die aan de super league mee doet.

19 april 2021 om 15:17

Geen nationale ploeg en geen champions league/ Europa league

19 april 2021 om 15:22

Dit zou de champions league vervangen, geen probleem dus. En er kan net zoals bij het darts gewoon een nieuwe bond opgericht worden die de oude volledig overvleugeld. Zelf een of ander wk organiseren en dat is ook geen probleem meer.

19 april 2021 om 15:33

Alleen zullen er dan niet heel veel landenteams meer deel kunnen nemen. Nederland en Belgie bijvoorbeeld zullen nauwelijks nog voldoende spelers hebben om een elftal te formeren.

19 april 2021 om 15:38

Is het dan geen probleem meer om zelf een WK te organiseren? Zonder spelers die aangesloten zijn bij de Uefa? Ik weet dat die 20 topclubs brede selecties hebben, maar genoeg om voor elk deelnemend land een volledige selectie op te trommelen is toch wel bizar. Ik hoop vooral dat het niet daadwerkelijk tot een splitsing komt, dat is voor niemand een win.

19 april 2021 om 15:54

@boca, waarom? Die landen kunnen zich ook gewoon aansluiten bij die nieuwe bond uiteraard.

19 april 2021 om 16:12

@lierse, Boca doelt op het feit dat er voor de meeste landen nauwlijks 11, laat staan 25 spelers voor een nationale selectie in die bonden van de superleague aanwezig zullen zijn. Dus ga je dan een 5 tegen 5 of 7 tegen 7 WK houden? De teams die toevallig dat jaar tot de juiste aantallen spelers komen doen mee, de rest heeft pech?

19 april 2021 om 16:15

Vandaar dat ik zeg dat competities gewoon kunnen aansluiten bij die nieuwe bond, waardoor dat probleem zich niet voordoet.

19 april 2021 om 16:24

Er worden hoogstens 20 clubs toegelaten waarvan er al zes uit Engeland komen en drie uit Spanje en Italie. De basiself van Ajax bijvoorbeeld bestaat voor de helft uit buitenlandse spelers, de basiself van Arsenal en Real Madrid tellen waarschijnlijk nog minder spelers uit eigen land.

19 april 2021 om 16:33

Tot de super league. Waarom zou een nieuwe bond niet meerdere competities kunnen overkoepelen?

19 april 2021 om 17:24

Waarom zouden die competities zich aan willen sluiten bij die nieuwe bond? Ze worden door hen immers als onbelangrijk beschouwd.

19 april 2021 om 17:22

Vind dit toch nog aardig on topic hoor.

Vitesse, Feyenoord en Utrecht gaan zich ook niet aansluiten! Heel schattig dat PSV dit naar buiten brengt maar die komen bij lange na niet in aanmerking voor de Europese super league hahahah

19 april 2021 om 15:36

Klopt, maar het zou kunnen dat Ajax of PSV in de toekomst als Nederlandse topclubs in aanmerking komen hiervoor. Niks verkeerds aan dat ze zich dus nu alvast over dit plan uitspreken.

19 april 2021 om 16:04

Ajax geloof ik zeker, maar PSV hoort niet eens in de top 50 clubs van Europa dus die zullen hier nooit voor in aanmerking komen

19 april 2021 om 15:54

Gaan we Noorwegen ook belachelijk maken dat ze een statement tegen het WK maken terwijl hun maar drie keer mee hebben gedaan waarvan de laatste keer in 98 was?

19 april 2021 om 16:07

Haha heel scherp pablonino

Al die clubs die eraan mee willen doen dit seizoen nog puntenmindering geven, dat geen van alle kampioen kan worden

Ik snap de boosheid van iedereen en ik ben hier ook echt gigantisch op tegen, het charme van voetbal is juist het drama van een Sunderland of het kampioenschap van Leicester of de kans dat een Ajax of Atalanta ver komen in de CL. En het gekke is juist dat er veel ploegen in deze Super leageu zitten die de laatste jaren nauwelijks iets hebben neergezet of al heel lang niet in de CL hebben deelgenomen. En toch moeten we niet verontwaardig hierover zijn, dit zagen we toch al 5 jaar aankomen?

19 april 2021 om 16:15

Zal dat niet de reden zijn? Die pieken en dalen kennen deze clubs niet, het 'hopen dat alles op zn plek valt voor de fans' idee? Het ongelofelijke drama dat kan gebeuren? Het slechtste wat deze clubs gebeurt is een x europa league spelen ipv CL. Elk jaar weer de druk om 300-600 miljoen uit te geven om maar wel even het kampioenschap te halen en de CL te winnen. De wanhoop.

Ik begrijp niet waar iedereen zich zo druk over maakt. Er stappen alleen een paar clubs uit het huidige bestand. So watt. Wat denk je wat er gebeurd als een uittreder een speler wil kopen uit de huidige competities. Voorbeeld, Juventus komt voor een speler die nu 50 miljoen kost. Als ze inkomen denken te krijgen van 1 miljard zal de vraagprijs zeker verdrie voudigd worden.dus wat schiet je er mee op? Nog afgezien van de tv gelden. Wat doen spelers die niet meer nodig zijn in de wilde bond? Mogen die nog meedoen in de huidige competities of net als vroeger de wilde Amerikaanse bond 2 jaar geschorst. Je kon het al jaren geleden aan zien komen. Waarom hebben we nu een championleage als bij sommige landen de nummers 2 , 3, en 4 mee mogen doen. Zijn champion dan? Zijn het banken of voetbalclubs. Als er tegenwoordig een speler wordt gekocht wordt er eerst gekeken hoeveel hij over 2a3 jaar oplevert i.p.v. kunnen we met deze speler mooi voetbal spelen voor de supporters en proberen kampioen te worden. Op deze manier wordt het allemaal eng.

Deelnemende clubs (aan de Super League) per direct uit alle competities verbannen. Spelers daarvan transfervrij verklaren. Als een speler dat vervolgens niet wil en toch in die Super League wil deelnemen, verbannen uit het voetbal dat wordt georganiseerd door Uefa en Fifa.

Wisten we al met de glazers dat hun slangen zijn.
Alle buitenlandse bezitters zijn smeerlappen van de hoogste klasse (of beter gezegd laagste klasse)

Clubs terug naar het volk.
Eerlijk en met clubliefde

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren