Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Johan Derksen: ‘Als Ajax die twee erbij krijgt is dat echt een verrijking’

Laatste update:

Na het bereiken van de finale van de TOTO KNVB Beker door Vitesse werden Oussama Tannane en Riechedly Bazoer vrijdagavopnd uitgelicht in Veronica Inside. De twee spelers van de Arnhemmers worden gezien als de absolute smaakmakers van het elftal en zouden volgens Johan Derksen zelfs niet misstaan bij Ajax. "Ajax haalt twee jongens uit Zuid-Amerika (Lisandro Martínez en Edson Álvarez, red.), die zijn niet zo te vergelijken met hen, maar als je die twee (Bazoer en Tannane, red.) erbij had bij Ajax, dat is echt een verrijking", aldus Derksen.

Tannane was in de halve finale tegen VVV-Venlo (2-0 zege) beslissend met een assist en een prachtig doelpunt. "Ik vind Tannane een fenomeen", zei Derksen. "Die jongen is in Nederland helemaal afgebrand. Bij Heracles Almelo hebben ze hem zelfs naar een cursus gestuurd om zijn agressie een beetje onder controle te krijgen. Hij is in het buitenland ook min of meer mislukt. Hij is teruggekomen en hij doet het werkelijk fantastisch."

Na de wedstrijd tegen VVV gaf Tannane aan bij ESPN zich weleens miskend te voelen in Nederland. "Als iemand anders die goal maakt die ik vandaag maak, dan wordt het veel groter gemaakt dan als ik die bal zo in de kruising schiet", zei de aanvallende middenvelder. "Of ik me soms tekort gedaan voel? Ja, zeker. Het is altijd mijn verleden wat erbij wordt gehaald, dat vind ik zo jammer. Dan denk ik: ik heb me zo verbeterd. Ik ben zo rustig geworden, maar dat wordt nooit gezegd."

Derksen vindt het jammer dat Tannane dat zo ervaart. "Hij is nu weer ontevreden, want dat heb je met dit soort jongens. Dat zijn hele gevoelige jongens. Nu vindt hij weer dat hij ondergewaardeerd wordt omdat deze goal waarschijnlijk niet 180 keer herhaald is. Dat moet hij niet doen, want Nederland heeft juist heel veel waardering voor hem. Je kijkt met heel veel plezier naar Vitesse. Niet naar die geelzwarte shirts, maar naar Bazoer en Tannane."

Tannane gaf in het interview ook aan een stap naar het buitenland te overwegen. "Het zou zonde zijn als zo'n kleurrijke voetballer weer naar een middelmatige buitenlandse club gaat", vindt Derksen. "Ik vind ook dat die klacht een beetje onterecht is, want hij wordt bedolven onder schouderklopjes. Nogmaals: die Marokkaanse jongens zitten anders in elkaar dan wij. Hij zegt: 'Ik ben veranderd', maar het komt ook door die trainer (Thomas Letsch, red.), die hij getroffen heeft. Die begrip voor hem heeft, met hem om kan gaan en de vrijheid durft te geven. Als hij nu naar het buitenland gaat heeft hij waarschijnlijk niet zo'n trainer die zegt: 'Jij hebt een vrije opdracht, zie maar wat je doet.'"

Ook over Bazoer sprak Derksen tot slot vol lof. "Als dat PSV die Bazoer achterin had, dan zou de opbouw achterin wel een stuk beter verzorgd zijn. Die zullen hem niet nemen want hij is ooit daar weggelopen naar Ajax, maar die zou PSV twee keer zo sterk maken." Bazoer vertrok inderdaad in 2012 uit de jeugdopleiding van PSV om voor de Amsterdammers te gaan spelen. Bij Ajax zag de verdediger annex middenvelder meer kansen om door te breken.

Heeft Johan Derksen gelijk over Oussama Tannane en Riechedly Bazoer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tannane vind ik dan weer niet nodig, maar ben als Ajacied toch wel benieuwd naar Bazoer voor een 2e periode bij Ajax. Hij is volwassener geworden, beter geworden en lijkt toch echt toe aan een stap hogerop. Tuurlijk is de manier waarop hij weggegaan is niet netjes, maar ik zou hem toch graag terug zien! Past er goed bij en kan vanuit daar weer laten zien dat hij nog zijn potentie heeft. Zal wel niet gebeuren, maar zou er zeker blij mee zijn, mocht het toch zover komen

5 maart 2021 om 22:23

En als ie weer eventjes moet banken, heb je weer een dure stoorzender in je selectie. Dit moet je echt niet willen, je merkt aan ze in een aantal reacties op en naast het veld dat de egootjes toch af en toe nog steeds boven komen drijven.

6 maart 2021 om 15:31

Precies, daarnaast is Tannane ook geen makkelijk mannetje hebben we kunnen zien. Je moet je afvragen of dat geen afbreuk doet aan je teamsfeer. Ik zou passen voor deze heren

5 maart 2021 om 22:25

3e toch?
1 jeugd
2 vanuit psv.
En 3 dan vanuit vitesse.

5 maart 2021 om 22:26

Nee socceroos, hij zat in de jeugd van PSV en toen is ie voor het perspectief naar de jeugd van Ajax gegaan en toen naar het eerste.

6 maart 2021 om 10:35

Ah klopt inderdaad

5 maart 2021 om 22:41

Hou op hoor met bazoer en trouwens ook tannane. Dat juichen tegen Ajax geeft precies aan waarom hij nooit een topspeler gaat worden. Idem met tannane en zijn uitspraken over Ajax. Het zijn beiden 2 midden twintigers, maar hebben de mentaliteit van een kind van 8. Die 2 staan samen trouwens ook garant voor minimaal 3 domme rode kaarten per seizoen. Daarnaast waar moet tannane uberhaupt voetballen? En bazoer doet het alleen goed omdat hij in een 5 mans verdediging staat waardoor zijn verdedigende taken minder zijn en zijn gebrek aan handelingssnelheid op het middenveld minder opvalt.

5 maart 2021 om 22:47

Zijn juichen tegen Ajax was niets mis mee. Hij juicht voor zijn broodheer, die hem betaalt. Niets mis mee dus.

5 maart 2021 om 23:15

Nee hoor dat was simpelweg provoceren richting de supporters. Ik ken niemand die het halve veld over rent met een hand achter zijn oor en het niet provocerend bedoeld. Hoef je wat mij betreft niet te vinden, maar ik denk dat 99% van de mensen dat zo interpeteert. Niks mis met juichen tegen je oude club, maar dat van bazoer was louter provocatie. Net zoals Tadic dit weekend die recht voor dumfries ging juichen. Hoef je ook geen provocatie te vinden, maar dat was het wel in de ogen van 99% van de mensen.

5 maart 2021 om 23:44

@zytto34 vind je dat ook van Tadic dan dat het geen topspeler is? ik vind dat juichen van Tannane echt niet erger dan dat constante geduik naar de grond bij elke scheet. dit soort voetballers wijken nu eenmaal iets af van de norm maar kunnen geweldige dingen met een bal en dat is imo het belangrijkst

6 maart 2021 om 00:05

Is er niet ergens nog een Schmidt topic wat je nog niet uitgemolken hebt ofzo😉.

Het gaat hem om mentaliteit. Je makkelijk laten vallen of je alleen kunnen opladen tegen de top clubs zijn totaal verschillende dingen. Bovendien heeft Tadic zijn sporen allang verdient en presteert hij stukken beter dan die twee samen.

Waar Bazoer en Tannane al moeite genoeg hebben met hun eigen spel en emoties draagt Tadic Ajax zowel op als naast het veld. Zoveel talenten die al gezegd hebben dat ze door Tadic geleerd hebben hoe een prof leeft en ook veel meer in het krachthonk zitten.

Wat hebben die andere twee nou laten zien dat ze überhaupt in hetzelfde rijtje thuishoren..

6 maart 2021 om 03:02

Tannane lijkt me meer een gevalletje Labyad. Als hij het niet erg vind om 2e of 3e keus te zijn dan kun je hem er best bij hebben maar een directe versterking is het niet. Bazoer zie ik het ook niet direct goed doen. Hij speelt in die 5 mans verdediging in een rol die Ajax niet heeft, echt verdedigen kan hij niet dus Martinez, Blind, Timber en Schuurs gaat hij er niet uispelen en ook op het middenveld is hij, mits iedereen fit is niet direct eerste keus als je Gravenberch Klaassen en Kudus ook al hebt. Dan zou ik niet weten waar hij moet gaan lopen en ik heb niet het idee dat hij zo veel rustiger is geworden dat hij nu wel ineens gewoon op de bank gaat zitten.

Tannane vind ik dan weer niet nodig, maar ben als Ajacied toch wel benieuwd naar Bazoer voor een 2e periode bij Ajax. Hij is volwassener geworden, beter geworden en lijkt toch echt toe aan een stap hogerop. Tuurlijk is de manier waarop hij weggegaan is niet netjes, maar ik zou hem toch graag terug zien! Past er goed bij en kan vanuit daar weer laten zien dat hij nog zijn potentie heeft. Zal wel niet gebeuren, maar zou er zeker blij mee zijn, mocht het toch zover komen

Die twee komen gewoon tekort voor het niveau dat Ajax voor ogen heeft. Zijn absoluut niet van het niveau Alvarez en Martinez. Bovendien zijn het 'lastpostjes' . Niet aan beginnen dus als Ajax zijnde.

5 maart 2021 om 23:47

Martinez misschien wel maar vind je Alvarez echt beter als Tannane en Bazoer? ik zie dat echt niet

6 maart 2021 om 00:00

Bazoer kon in het Ajax van Bosz al niet mee op het middenveld en dit Ajax is nog een stukje sterker.

6 maart 2021 om 07:26

Bazoer is voetballend beter dan Alvarez, maar Alvarez is een uitstekende stofzuiger. Door hem heb je een goeie balans op het middenveld, hij liet Blind excelleren tegen Lille en PSV.

6 maart 2021 om 07:58

@japie hoe kan je die spelers met elkaar vergelijken? Tannane is aanvaller en Alvarez verdedigende middenvelder. Hij is een stofzuiger.

Denk voor Feyenoord beiden een aanwinst

6 maart 2021 om 08:06

Je vergeet voor het gemak even dat alvarez als stofzuiger speelt.. en bazoer zowel in verleden bij ajax als nu bij vitesse een spelmaker is..

Oftewel je moet hem qua positie/functie vergelijken met een gravenberg of misschien klaassen en dan steekt bazoer er niet mega bovenuit

5 maart 2021 om 22:28

Ik zie Bazoer het nog wel ver schoppen, hoger dan Ajax. Tannane zie ik max PSV halen. Dus wat mij betreft niet heel onrealistisch. De toekomst zal het uitwijzen.

6 maart 2021 om 03:10

Dan mag hij toch wel eens gaan beginnen met dat ver schoppen. Hij is toch inmiddels al 24 en speelt nog in de Nederlandse sub top, en ondanks dat hij een goed seizoen heeft is het zeker nog niet constant. Natuurlijk kan hij nog best een stap maken, maar het niveau van Ajax is de laatste jaren toch redelijk vergelijkbaar met de subtop in de grotere competities. O.a. Lille wordt op dit moment genoemd, dat lijkt me best een leuke stap voor hem maar die hebben ook gewoon in 2 jaar tijd 4 keer van Ajax verloren, misschien niet altijd verdiend, maar beter of hoger dan Ajax lijkt het me dan ook niet.

Lekker opportunistisch. Tannane kan nu bij Vitesse zo goed spelen omdat hij alle vrijheid krijgt. Bij ajax krijgt hij die vrijheid niet en dan wordt hij waarschijnlijk veel meer afgerekend op de 9 dingen die fout gaan in plaats van op dat ene kunststukje. Verder twijfel ik of Bazoer PSV nou echt zoveel sterker maakt. Boscagli kan prima opbouwen en ook vanuit het middenveld gaat het niet zo heel vaak fout daar. Als PSV toch een verdediger wil halen zou ik liever voor een verdedigend beest naast Boscagli gaan. Of naast Teze en dan Boscagli naast Sangare.

6 maart 2021 om 07:59

@arnout108 haha zag dit ook totaal niet aankomen. Ik zah titel en dacht aan Alderweireld en Ihattaren bijv.

6 maart 2021 om 15:29

Ik vind Bazoer zijn lange pass wel echt heel sterk, dat heeft Boscagli minder toch? Hij legt ze over vijftig meter wel echt ragfijn op de stropdas. Ik heb alleen niet zo scherp hoe goed hij verdedigend is. Vitesse fans misschien..?

Complete onzin. Bazoer en Tannane hebben een goed seizoen bij Vitesse, maar er is geen één reden voor Overmars om beide bij het team te halen. Zeker niet als basisspelers. Denk alleen maar aan de mentale kwestie. Totaal niet aan de orde. De enigste speler die ik eventueel bij ons zou willen zien is Malen. Voor de rest niemand.

5 maart 2021 om 22:35

Gotze zou ik ook niet wegsturen hoor.

6 maart 2021 om 00:17

De voetballer Gotze zeker niet, maar dan wel als hij fit is. Zou hij gewoon tachtig, negentig procent van alle jaarlijkse potjes kunnen spelen dan had hij nooit naar PSV gekomen.

Zo lang Bazoer op eigen helft no-look passjes zo in de voeten van de tegenstander schuift, heeft ‘ie helemaal niks bij Ajax te zoeken.

Tannane vind ik ook geen toegevoegde waarde voor Ajax, zoals eigenlijk geen enkele speler dat is uit de Eredivisie, behoudens potentieel spelers van PSV

Hou op met tannane hoor, die zou nooit slagen bij Ajax lijkt me echt een vervelende speler als hij niet aan spelen toekomt , komt gewoon tekort bij Ajax.

Zou categorie : sikora / soetaers zijn kwa kwaliteit bij Ajax.


Bazoer echter zie ik echt wel zitten op de controlerende linie op het middenveld!

6 maart 2021 om 15:22

Goh daar noem je me een voorbeeld.. Totaal niet te vergelijken. Bovendien hebben beide spelers wel iets aan Ajax toegevoegd, alleen voornamelijk Sikora was gewoon heel blessuregevoelig.

6 maart 2021 om 16:25

Meen je nu echt dat Sikora en Soetaers iets toegevoegd hebben aan Ajax destijds? Ik mag oprecht hopen dat je sarcastisch bent.

6 maart 2021 om 16:25

Dubbel

Gahah. Deze jongens komen veel te kort voor Ajax. Leuk hoor dat ze het bij de nummer 4 van de eredivisie nu zo leuk doen met de vrijheid die ze daar krijgen, maar zijn totaal niet van het niveau dat Ajax laat zien. Martinez is verdedigend vele malen beter dan Bazoer en doet voetballend helemaal niet veel onder, kan bovendien in de opstelling van Ajax spelen. Bazoer komt nu pas weer eens bovendrijven nu hij als 5e verdediger alle ruimte krijgt om overal te lopen, dat gaat bij Ajax niet gebeuren. En waarom wordt Tannane in hemelsnaam als zo geweldig gezien? Met zijn 5 goals en 5 assists, mag zijn effectiviteit wel eens omhoog gooien als 'ie hogerop wil. Had zulke stats ook precies bij hem verwacht, het lijkt allemaal leuk, maar vaak komt 'ie er geen steek verder mee.

5 maart 2021 om 23:25

Bovendien neemt Tanane nog meer risico in zijn spel dan Ziyech destijds. Als je zoveel balverlies hebt omdat je alles op "gevoel" doe moet je echt veel beslissender zijn. Om over de mentaliteit van die twee nog maar te zwijgen.. Nee dankje.

6 maart 2021 om 08:01

@inke beiden zouden wel goed passen bij Feyenoord. Tananne opvolger Berghuis en Bazoer naast Senesi of op plek Fer.

6 maart 2021 om 16:47

Omdat Tannane zichzelf als geweldig beschouwd. All kidding aside,die gozer loopt alleen maar te jammeren.Nu ook weer.Hij maakt een doelpunt,maar is weer teleurgesteld dat het niet in de top 5 aller tijden staat!

Het zijn beide heel interessante voetballers. Talentvol maar wel met een forse gebruiksaanwijzing. Bij Vitesse zijn ze zeker van een basisplaats. Dat zijn ze bij Ajax of PSV niet. En dan kunnen het verdraaid lastige jongens worden. Ik zou er niet aan beginnen.

Echt een verrijking voor Ajax dat zulke jongens als tannane en bazoer echte Amsterdammers volwassen terug keren deze twee zouden niet mis staan technisch zeer begaafd mooi schot en een leeuwen mentaliteit geen ja knikkers maar zou echt goed staan in Amsterdam

Tannane heeft toch werkelijk niets bij Ajax te zoeken. Rendeert als hij het mannetje is, maar bij Ajax heeft hij die status niet

Tanane alleen als 10 kg lichter was.
En dan is het nog de vraag.

5 maart 2021 om 23:27

Gewicht maakt weinig uit. Heb ze bij Ajax nog nooit zien wegen voor een plekje op de tribune. .

6 maart 2021 om 14:22

Volgens mij moesten Sulejmani en Aisatti daadwerkelijk op de tribune een traptraining doen vanwege hun overgewicht.

Ik houd het toch maar liever bij die Zuid-Amerikaantjex en dat Mexicaantje. Betere mentaliteit en kunnen ook een balletje behoorlijk trappen....

A.u.b niet zeg. Met alle respect twee blagen (met name Tannane) die alleen uitblinken omdat het hele team zich het schompes loopt voor hen. Bij Ajax zullen ze met name op de bank zitten en een goede team player moeten zijn. Daar zijn die twee jongens niet geschikt voor.

Ajax is al heel veel verder dan Vitesse en ben daarom bang dat beide niet op het lijstje van Marc staan.

6 maart 2021 om 02:22

Bang? Ik zou eerder zeggen dat ik hoop dat ze niet op het lijstje staan. Bazoer zit er nog redelijk in de buurt maar ik zou de gok niet nemen gezien z'n verleden. Voor het eerst dat hij een periode goed presteert na lange tijd van drama. En Tanane, dat is gewoon leuk en aardig als hij een vrije rol heeft, maar anders niet bijzonder. Heeft niks bij Ajax te zoeken en ook qua mentaliteit lijkt me dat niet een makkelijke jongen als ie bijvoorbeeld een tijdje moet banken.

Tannane en Bazoer zijn uitstekende spelers voor Vitesse maar absoluut ongeschikt voor Ajax. Kijk naar de combinatie van fysieke gesteldheid, gedrag, houding in het veld en je weet genoeg.

Waar beschuldigd Derksen zijn mede analisten zo vaak van: scorebord journalistiek. Het geeft maar weer eens aan dat zijn programma een entertainmentshow is en géén voetbalprogramma. Wat deze man allemaal doet voor de kijkcijfers.

Bazoer en Tannane kunnen alleen functioneren bij clubs waar ze de grote man zijn. Bij Ajax zijn dat nu eenmaal Blind, Klaassen en Tadic. Deze gasten zullen alleen de hiërarchie maar verstoren.

Mooie verrijking voor de tribune inderdaad.

Voor Ajax zijn beide niet nodig en niet goed genoeg voor een basisplaats. Maar ik snap niet waarom Feyenoord nooit gelinkt word? Beide zijn vrij goedkoop en zullen uitstekende aanwinsten voor Feyenoord zijn.

6 maart 2021 om 15:08

Ik denk dat Feyenoord wel uitkijkt wanneer ze nog een goed spelende speler van Vitesse willen overnemen. Linssen was in Arnhem stukken beter dan hedendaags bij Feyenoord. Bazoer wil ik nog wel geloven bij Feyenoord, maar Tanana? Nee.. Overigens is het de vraag of je dit als Feyenoord zijnde moet willen. Je wilt een stap naar Ajax/psv niveau, moet je dan nog middelmatige spelers blijven kopen?

A.U.B niet zeg....Bazoer heeft zn tijd gehad en Tanane niet geschikt

Het probleem is een beetje dat Bazoer zijn huidige rol bij Ajax niet een heel seizoen zou kunnen invullen. Wellicht wel tegen ADO en RKC. Maar niet in de Europese wedstrijden iig. Tanane moet je als Ajax niet aan willen beginnen. Die wil elke wedstrijd spelen en het gevoel hebben dat alles om hem draait en dat kan Ajax een speler met zijn kwaliteiten gewoon niet bieden. Kortom, daar is hij niet goed genoeg voor. Bij een AZ of Feyenoord zou dat wellicht wel kunnen, alleen gaan die geen groot bedrag uitgeven aan die jongen. Die zal dus wel bij een middenmoter in Duitsland of Engeland terecht komen.

Tanane is niets beter dan Labyad bij Utrecht was, dat soort spelers zijn erbij gebaat het absolute mannetje bij een club te zijn en dus zijn ze niet geschikt voor Ajax. Bazoer, tja Bazoer.. zijn mentaliteit doet mij gewoon twijfelen of hij ook enigszins constant gaat worden in zijn carrière, voetballen kan ie wel.

Lekker in Arnhem laten. Beide spelers zijn lastpakken wanneer het niet gaat zoals zij willen. Bazoer speelt nu elke wedstrijd, dus je hoort hem niet. Komt hij op de bank? Dan begint het gedoe weer. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Tanane, alleen die zorgt ook voor problemen wanneer hij wel speelt. Ja, de voetballer Tanana kan zo nu en dan heel leuk spelen, heeft ook een goede trap. Maar overall? Nee, dan denk ik dat hij tekort komt voor het niveau wat Ajax nastreeft. En dat is ook geen ramp, want bij Vitesse kan je ook een prima carriere hebben. Als Ajax een speler uit de Eredivisie zou halen, met de nadruk op als, zou ik navraag doen naar Wijndal, Drommel en misschien Joey Veerman. Nee, ik noem inderdaad geen Ihattaren, Berghuis, Stengs en Senesi.

Daarnaast hebben wij Labyad al, die kan je vergelijken met Tanana, denk ik. Niet vanwege de afkomst, absoluut niet! Maar beide spelers kunnen op diverse posities uit de voeten en hebben een goede traptechniek.

6 maart 2021 om 15:04

Geen Joey Veerman alsjeblieft. Wij hebben een stuk of 8 middenvelders die niet minder zijn. Ik zie het bijzondere in Veerman eigenlijk ook niet zo, gewoon een leuk voetballertje.

6 maart 2021 om 15:14

Ik vind hem eigenlijk ietswat wisselvallig, maar dat mag bij Heerenveen. Daarom zei ik ook misschien Veerman. Als hij zijn dag heeft speelt hij echt heel leuk voetbal, maar zijn pieken en dalen liggen vooralsnog te ver uit elkaar. En inderdaad, we hebben genoeg middenvelders, daar heb je een punt. Wat mij betreft komt er een linksachter bij en een spits (bij een vertrek van Brobbey). Kwestie Onana even afwachten, maar ik ben niet ontevreden over Stekelenburg, vooralsnog. Een CV mag ook, aangezien ik Schuurs eigenlijk niet 100% durf te vertrouwen. Gewoon een ervaren CV, zoals we toen met Ooijer hadden. Het zou fantastisch als we alderweireld kunnen aantrekken, dat is geen Ooijer type maar oh wat zou dat mooi zijn.

6 maart 2021 om 15:22

Alderweireld zou prachtig zijn, maar ik zie het niet gebeuren. Schuurs mag wat mij betreft vertrekken, moet elke wedstrijd spelen, maar zal nooit een Ajaxspeler worden denk ik. Joey Veerman vind ik persoonlijk typisch zo'n speler die goed speelt in de luwte onder de echte top. Maar goed dat dacht ik bij Lassen Schone in eerste instantie ook. Vond Veerman tegen Ajax wel echt verschrikkelijk en ik moet zeggen dat ik nog geen een keer het gevoel heb gehad dat hij voor Heerenveen het verschil maakte tegen een club die op papier beter is.

6 maart 2021 om 15:53

Eens, tegen de grotere ploegen valt hij niet op. Al moet ik zeggen dat hij Feyenoord helemaal kapot gespeeld heeft, niet al te lang geleden. Echter lag dit naar mijn idee meer aan Feyenoord dan aan Veerman zelf. Hij kreeg echt alle tijd van de wereld.

Alderweireld zou prachtig zijn, daar moet je gewoon een Blind/tadic salaris voor neerleggen want je weet dat het 't waard is. Met spelers als Haller, Alderweireld, Tadic en Blind heb je het kampioenschap in de tas, of dat zou in ieder geval moeten. Ik denk dat het succes van Ajax in de laatste jaren komt uit de kwaliteit van onze jongere spelers, zoals voorheen De Ligt en De Jong en nu Gravenbergh en een Timber/rensch die eraan komen. Echter kan de jeugd zich op het veld redden, niet alleen door de eigen kwaliteiten maar ook omdat we ervaren spelers rond hebben lopen. Dat is wel eens anders geweest. Kop omlaag? Blind, Haller, Tadic, Klaassen en nu Stekelenburg houden je scherp. Onze ruwe diamanten zorgen voor het leuke spel, de oudere garde houdt ze in de gaten terwijl het zelf ook iets toevoegt door de eigen kwaliteiten. Althans, zo zie ik het. Dan is de komst van Toby zeer wenselijk. Daarnaast zou het ook gewoon meteen de beste verdediger van de Eredivisie zijn. Ik vind het prima dat Ajax het van de jeugd moet hebben, maar 5/6 ervaren spelers en 5/6 spelers die voor veel geld verkocht kunnen worden lijkt mij gezamelijk een meer dan prima combi.

Bazoer zou het wel redden denk ik, maar Tannane oogt van het niveau Labyad of net iets beter.

Bij Vitesse hebben deze twee min of meer een vrije rol.
Ben benieuwd of ze ergens waar ze een taak mee krijgen en meer "1 van de rest zijn" of ze dan ook zo makkelijk voetballen en boven het elftal uitsteken.

Dat een speler goed is bij een subtop club geeft nog geen garantie. Kijk naar Labyad, die stak met kop en schouders boven de rest uit bij Utrecht, maar lijkt het bij Ajax niet te gaan redden.

Zowel Bazoer als Tannane zou je niet op de bank hebben kunnen zetten zoals Martinez en Alvarez was overkomen dit jaar. Dan was het oorlog geweest waarschijnlijk en hadden ze alsnog 2e seizoenshelft bij Vitesse gespeeld .

Een verrijking ja? Echt waar Johan? Het lijkt werkelijk alsof hij gewoon weer een dobbelspelletje heeft gespeeld om zijn mening te vormen. Het is iedereen toch wel duidelijk dat de speelwijze, spelopvatting en het niveau bij Vitesse perfect zijn om Bazoer en Tannane te laten renderen? Er moet nog steeds veel gebeuren voordat beide heren ook ergens anders dan bij Vitesse waar ze nu de grote man zijn aan de slag kunnen. Daarnaast gaat Ajax natuurlijk ook never nooit met die twee in zee, niet in de laatste plaats omdat Bazoer al een keertje met veel bombarie is weggegaan uit Amsterdam.

Deze twee werden door Ajax te licht bevonden. Tanane had vlugger een rode kaart te pakken voordat hij bij de bal was. Richedly Bazoer heeft wel enkele jaren Ajax achter de rug dacht een leuke transfer te maken maar werd min of meer bankzitter terug naar Ajax Vitesse zag wel wat in hem nu speelt hij nog bij Vitesse. Tanane is 2 jaar geleden terug gekomen jong Ajax gespeeld in Arnhem zagen ze deze speler zitten. Ze waren allebei Ajaxied nu alletwee Vitesse speler.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren