Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Eensluidend en hard oordeel over Ziyech: ‘Minst effectieve Chelsea-aanvaller’

Laatste update:

Hakim Ziyech had donderdagavond tegen Liverpool (0-1 overwinning) voor de tweede keer op rij een basisplaats bij Chelsea. Manager Thomas Tuchel liet the Blues opereren in een 3-4-2-1-systeem, met Ziyech naast Mason Mount als één van de twee aanvallende middenvelders. De voormalig Ajacied was vrij onzichtbaar op Anfield, zo luidt het oordeel na afloop van de zege van Chelsea op het ver weggezakte Liverpool.

Ziyech kwam in 65 minuten, hij werd halverwege de tweede helft vervangen door Christian Pulisic, tot slechts 20 balcontacten. Daarmee was de middenvelder vóór zijn wissel de speler van de Londense club met de minste balcontacten. Desondanks beloont Sky Sports Ziyech met een 7 voor zijn bijdrage aan de knappe zege van de formatie van Tuchel. Matchwinner Mount ontving een 8 als rapportcijfer. De London Evening Standard vindt dat Ziyech niet meer dan een 6 hoort te krijgen voor zijn rol in de uitwedstrijd tegen Liverpool.

"Twee basisplaatsen op rij is op zich een bemoedigend signaal. Daarnaast wist Ziyech bijna te scoren uit de aanval waarbij Liverpool-verdediger Andy Robertson de bal nog van de lijst wist te halen. Desondanks was hij de minst effectieve aanvaller aan de zijde van Chelsea", zo krijgt Ziyech mee als kritiekpunt. De statistieken bewijzen inderdaad de ineffectiviteit van de aanvallende middenvelder. Hij kwam tegen Liverpool tot slechts twee doelpogingen, het laagste aantal uit het rijtje met Mount en aanvalsleider Timo Werner. Tevens wist Ziyech geen enkele keer een medespeler vrij voor het doel van Liverpool te zetten. Tot slot was zijn passzuiverheid (78,6 procent) lager dan alle andere Chelsea-spelers.

Bij de BBC kreeg Ziyech een gemiddeld rapportcijfer van 6,65, waarmee hij samen met Kai Havertz op de laatste plaats eindigde qua beoordelingen bij Chelsea. 90min had een onvoldoende (5) in petto voor hem. "Ziyech leek er verloren bij te lopen op Anfield en zelfs zijn beroemde linkerbeen kon hem tegen Liverpool niet helpen. Ziyech had pech toen Robertson zijn schot van de lijn haalde, maar buiten dat moment was het simpelweg niet goed genoeg vanavond. Ook Football London is met een 6 niet overdreven onder de indruk van de vorig jaar aangetrokken spelmaker.

"Chelsea speelde met name vóór rust zeer sterk tegen Liverpool, maar helaas viel Ziyech met zijn ineffectiviteit uit de toon. Hij kreeg zelfs een keer een uitbrander van Tuchel toen hij onvoldoende druk zette op de defensie van Liverpool. Ziyech liet toen overigens duidelijk merken hoe hij dacht over de woorden van zijn manager. Werner scoorde bijna na een prachtige pass van hem, maar verder is het duidelijk nog niet de Ziyech van vóór zijn blessure." Chelsea vervolgt het Premier League-seizoen maandag met een thuiswedstrijd tegen nummer vijf Everton.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Probeer hem.anders ook als linksback even kijken hoe hij het daar doet....

5 maart 2021 om 11:44

ja, of probeer net zo lang andere formaties en samenstellingen totdat het er wel uitkomt bij Ziyech. Zo zie je maar er zijn nog opties genoeg.

Ziyech speelde precies zoals ik verwacht dat we Havertz binnenkort gaan zien. Hij had duidelijk instructies meegekregen om de valse 9 te spelen en dat gaat Ziyech natuurlijk niet goed af.. Ik begin een beetje voor hem te vrezen als ik eerlijk ben, dit kan wel eens een kortstondig avontuur worden..

5 maart 2021 om 09:42

Ik hoop toch voor jullie dat Havertz juist niet speelt zoals Ziyech nu want dan heb je twee spelers die niet renderen.

5 maart 2021 om 10:11

Ik denk juist dat Havertz het fantastisch zou doen als hij dichter tegen de goal aan kan spelen. Bij Leverkusen scoorde hij veel en gaf hij veel assists, dat ging niet als op Lampard’s middenveld moest spelen. Net achter de spits denk ik dat we de echte Havertz gaan zien!

5 maart 2021 om 09:43

Waarom gaat Ziyech dat natuurlijk niet goed af?

5 maart 2021 om 10:13

Ik vind hem daar niet de speler voor en de afgelopen twee wedstrijden hebben ook wel laten zien dat hij dat niet kan. Ik vraag me ook af of hij in die rol zou kunnen groeien.

5 maart 2021 om 09:44

Ik heb wel vertrouwen in Ziyech. Havertz daarentegen is voor mij als een slungel die in een partijtje altijd als laatste wordt gekozen.

5 maart 2021 om 09:44

Laten we het hopen, snel terugsturen naar Ajax die man

5 maart 2021 om 11:29

Zonder alle gekheid, ik zie Ziyech binnen 2 jaar gewoon terug keren naar Ajax. Hij is echt een gevoelsjongen, Chelsea was met Londen al een hele bewuste keuze zodat Amsterdam niet ver weg was. Die moet echt in een omgeving zitten waar hij zich gewaardeerd voelt zodat hij rendeert. En ik denk dat hij na 2 jaar in het buitenland straks zomaar al weer klaar kan zijn om terug naar NL te gaan. Bij Ajax kan hij ook een heel mooi salaris verdienen, dus daar ligt het ook niet aan.

5 maart 2021 om 10:39

We moeten ook niet vergeten dat Ziyech verschillende blessures heeft gehad dit seizoen. Tussen zijn 1ste en 2 blessure heeft hij zeer goede dingen laten zien. Tuchel weet dat dat ook. Het duurt een tijdje voor hij helemaal fit kan geraken en het waren ook niet de simpelste wedstrijden om terug in de basis te staan. Tuchel gelooft in hem en ik ook. Heb hem zeer hard zien werken gisteren, mee druk gezet. Ik heb een speler gezien die zich wil laten zien. Nu zouden er wedstrijden moeten komen waar we meer aan de bal komen en dat zou hem iets beter moeten liggen.

5 maart 2021 om 10:24

Wordt gewoon niet goed gebruikt, typisch een gevalletje van een club die niet weten wat ze kopen.

5 maart 2021 om 11:17

Club wist precies wat ze binnenhaalde, echter haalde ze daarna TT die zonder links en rechtsbuiten speelt. Hij stond op een gegeven moment 2 tellen rechtsbuiten en liet gelijk zijn kwaliteit zien met een prachtpass.

5 maart 2021 om 11:36

Typisch een gevalletje van iemand die niet op de hoogte is. Lampard heeft hem gehaald en gebruikte hem constant op hangende rechtsbuiten en daar heeft hij ook goed gespeeld. Echter was het na zijn blessure ook onder Lampard gewoon zwaar ondermaats, terwijl hij wel op z’n positie speelde. Zoals Cfcsfc zegt is het nu lastiger voor hem, omdat er geen echte rechtsbuiten is.

5 maart 2021 om 10:52

ik kan het me niet voorstellen. was bij Ajax een fenomeen die er persoonlijk voor gezorgd heeft dat we de Europa League finale en halve finale CL gehaald hebben.

5 maart 2021 om 11:47

Inderdaad, Stambec. Dankzij Hakim konden matige spelers als de Ligt, Frenkie, Onana, Neres, tadic en Blind uitblinken.

5 maart 2021 om 12:35

Inderdaad. Beide Europese successen waren gewoon collectieve prestaties. Van de goal van Viergever in Gelsenkirchen tot het buitenaardse spel van Tadic in Bernabeu.

Komt wel goed met Ziyech.
Heeft nu een dipje maar zal zich later wel herpakken. De mentaliteit heeft die tenminste.

In het begin van het seizoen werd hij biewerookt en nu kan die er zogenaamd niks meer van. Als die bal gisteren niet van de lijn afgehaald werd dan hadden we dit artikel niet eens hoeven lezen.

5 maart 2021 om 11:02

Denk je? Ik denk dat de beste spelers uit de nederlandse competitie gewoon niet goed genoeg zijn voor de (sub) top PL. Ziyech en vd Beek waren goed bij Ajax en konden in de CL enkele wedstrijden boven zich zelf uitstijgen maar het blijkt gewoon dat ze dat niveau niet constant vast kunnen houden. Dat betekent dat je voor dat niveau gewoon tekort komt helaas.

5 maart 2021 om 11:22

Daar heb je een punt,zo kan het gaan in het voetbal,met een beetje geluk had hij tegen united en Liverpool gescoord..

In Engeland komen ze er achter wat wij al wisten: Ziiyech is niet zo effectief. Geweldige voetballer, maar legt zoveel risico in zijn spel dat hij veel balverlies lijdt en er dus ook veel fout gaat. Bij een speler als Ziyech - en zeker als speler van Ajax - neem je dat vaak voor lief omdat hij in staat is toch die ene bal wél te geven. De wetten in Engeland zijn harder en daar zal hij het een stuk lastiger hebben om dat vele balverlies

5 maart 2021 om 09:46

Volgens mei zeiden we dat indertijd toen hij vertok. Je moet het spel op hem afstellen en je moet hem speciaal maken. Doe je dat niet dan moet je hem niet halen.

5 maart 2021 om 10:15

Het probleem voor Ziyech is dat de manager die bereid was dat te doen weggestuurd is en het bestuur een manager aangetrokken heeft die de focus ergens anders legt waardoor zijn positie niet eens meer bestaat bij Chelsea..

5 maart 2021 om 11:02

Ik denk dat zoiets ook tijdelijk is, je zag bij Arteta ook dat hij eerst terug greep naar defensieve zekerheid door met 3 of 5 achterin te gaan spelen. Zodra het team en de coach aan elkaar gewend zijn kan je daarin gaan schuiven en terug gaan naar 4 achterin. Ziyech moet de tijd krijgen om aan Engeland te wennen, hij is een vrije flegmatieke speler dus oogt al snel ongeïnteresseerd. Vergelijkbaar met Ozil, al is dat natuurlijk wel een veel betere speler.

5 maart 2021 om 11:49

het zou wel helpen als Ziyech tussen al dat balverlies door, toch die ene bal zou geven die jij bedoelt.

5 maart 2021 om 12:34

En die komt vanzelf wel....de vraag is of hij de tijd krijgt. Daar ligt in Engeland meestal het probleem. Die schromen zich er niet voor een aankoop van 50miljoen zo maar aan de kant te zetten als het een seizoen niet lukt.

5 maart 2021 om 19:03

Een seizoen niets brengen zou lang zijn, niet alleen in Engeland. In Nederland hebben wij ook niet zoveel geduld hoor. Al helemaal niet als ie miljoenen heeft gekocht. Maar oké, we gaan het zien. Ziyech moet toch iets verzinnen waardoor hij aanhaakt. Dat is nou eenmaal de regel. Tenzij de trainer weg gaat.

Uit alles blijkt dat Chelsea niet de juiste keus is geweest. Zeker na de trainerswissel. Jammer, maar Zyiech is te goed om op de bank te verpieteren. Hoop dat er een mooie subtopper uit Spanje voor hem komt, waar hij wél op de juiste manier gebruikt wordt.

5 maart 2021 om 09:59

Sevilla en Real Sociedad lijken me inderdaad wel mooie clubs voor Ziyech. In Engeland is de intensiteit te hoog en er staat zo weer een ander op je plaats wanneer je twee wedstrijden niet goed speelt.

5 maart 2021 om 10:13

Toen deze categorie clubs kwamen zei hij liever bij Ajax te blijven.

Een wedstrijd en vaak ook een beoordeling wordt gebaseerd op details. Wanneer Robertson niet snel genoeg terug rent om de bal van de lijn te halen en Werner die grote kans benut dan is die met 1 assist en 1 goal de meest effectieve speler geweest.

De effectiviteit ontbrak wellicht maar Ziyech speelt nog steeds met hetzelfde gemak. De speelstijl van het team past er alleen niet bij. Ziyech zal zich in een andere rol moeten schikken en moeten werken aan effectiviteit wil hij bij Chelsea slagen. Maar het valt nu allemaal erg tegen.

Tja... ongelukkig, Havertz zal dadelijk een kans krijgen dan is het maar afwachten. Kijk zelf elke wedstrijd van Chelsea en het is inderdaad niet goed wat onze Marokaanse vriend laat zien. Naast Havertz zal Gilmour binnenkort erbij geroepen worden. Mount is een DE man, dadelijk 1 plek voor 3 spelers. Hopen dat Havertz zich thuis gaat voelen en Ziyech even een stap terug doet ( paar keer invallen en tegen de laagvliegers shinen).

Zo zie je hoe belangrijk speelstijl is van een team en wellicht ook vertrouwen. Deze man heeft vorig seizoen in zijn eentje Ajax een grootmeester laten zijn tegen de Europese subtop/top (valencia, Chelsea en Lille) en lijkt nu heel veel moeite te hebben bij niet eens de grootste club uit de top. In het begin deed die het toch beter, dus wellicht ook blessures. Gek hoe dingen kunnen lopen, maar goed. Hij heeft nog niet eens een heel seizoen afgemaakt. Wellicht komt het nog.

5 maart 2021 om 10:39

Deze reactie staat dus symbool voor de overschatting van ziyech door heel veel leden hier. In zijn eentje ajax een grootmeester laten zijn...

Ziyech is fenomenaal. Ik zou altijd met hem starten, vrije rol geven. Geen verdedigende taken. Af en toe vroeg wisselen na een uur en dan juist een verdedigende speler erin brengen.
Dan rendeert Ziyech.
Je moet Ziyech niet vertellen wat die moet doen, hij krijgt de bal wel bij spelers voor hem.
Maar dan moeten er wel genoeg spelers voor hem zijn.
Tuchel heeft zijn eigen systeem, dat moeten we respecteren. Maar er is niets slechter voor een speler als die verkeerd wordt gebruikt en daarop wordt beoordeeld.

5 maart 2021 om 11:32

Haha ja tuurlijk. Ziyech een vrije rol en geen verdedigende taken, en als ie dat niet krijgt wordt ie verkeerd gebruikt en ligt t aan de coach. Ik heb dit precies zo voorspeld, ziyech functioneert alleen als alles om hem draait en men zich niet ergert aan al dat balverlies en mislukte schoten. Als hij een van de vele toppers is dan worden die zwaktes hem fataal. Ook heb ik gezegd dat we snel genoeg zouden zien of hij het niveau zou aankunnen, want ze gaan hem niet uit liefdadigheid opstellen in Londen. Wie weet herpakt ie zich, maar ik denk dat ie als aanvallende middenvelder gewoon niet goed genoeg is. Fysiek is ie matig, z'n schot weinig effectief. Z'n lange bal is geweldig, maar dat is het enige van topkwaliteit. Maar als ie t niet redt zal t wel weer aan Tuchel/de club hebben gelegen, want Hakim kan niks fout doen op VZ.

5 maart 2021 om 11:38

Geen verdedigende taken? Denk jij dat Ziyech Messi is ? Hoop het toch niet. In Engeland kom je daar niet mee weg. Kijk gisteren maar hoe zelfs Salah gewisseld werd omdat hij niet meeverdedigde.

Ik kijk net even naar de cijfers op VZ, daar heeft Zyech gewoon het hoogste cijfer (na Mount) van heel Chelsea.
Totaal niet objectief natuurlijk, veel mensen hopen dat hij daar eindelijk iets gaat laten zien. Ik hoorde ook meerdere mensen zeggen dat hij een goede 2e helft had gevoetbald, terwijl het maar 20 minuten was.
Daarin heeft hij wel 1 gevaarlijk schot op goal gehad en 1 of 2 goede passes, de lat ligt wel erg laag dan in mijn ogen. Ik hoop dat hij gaat slagen daar in Engeland, maar ik zie het nog steeds niet gebeuren eerlijk gezegd.

Ziyech gaat het niet redden bij Chelsea. Veel te veel balverlies en fysiek onder de maat.

Dat oordelen op een paar potjes gaat altijd zo snel in het voetbal. Toen hij begon was hij nog één van de beste spelers van Chelsea, nu gaat hij direct niet redden. Laten we hem gewoon de tijd geven om aan te passen, met twee lange blessures beginnen is ook niet lekker.

Ondertussen gaf hij in mijn ogen wel de pass van de wedstrijd, namelijk op Werner die een teen tekort komt. Hij kreeg toen toevallig ook voor het eerst in de wedstrijd de bal aan de zijkant, in minuut 60 ofzo, waardoor hij die bal zo kon geven. Dat je Ziyech opstelt en er niet voor zorgt dat hij vaker in die positie komt, is een fout van de trainer imo.

Als je een speler zoekt met dribbel, die fysieke duels aangaat, opportunistisch en de boel eens lekker afjaagt, dan is Ziyech niet de eerste aan wie ik denk.
Zoek je een speler die de ruimte kan zoeken, lopende mensen kan bereiken, openingen kan vinden en ballen op de stropdas kan leggen, dan moet je bij hem zijn.
Helaas wordt hij niet in zijn kracht gebruikt, toch gek dat zo een coach dat niet ziet.

5 maart 2021 om 10:48

Die stropdasballetjes komen er anders ook niet echt uit tot nu toe, ook wanneer hij daar wel de gelegenheid voor heeft. In elk geval laat hij totaal niet zien wat je van hem gewend bent.

5 maart 2021 om 11:00

Hij past gewoon niet in het systeem dat Tuchel wil spelen. Dat recht heeft Tuchel natuurlijk, maar voor Ziyech beter om verder te kijken, die haalt er nu geen lol uit. En dan gaat ie sloffen inderdaad.

5 maart 2021 om 11:04

Hij past niet in het systeem dat Tuchel nu speelt, maar wie weet wil Tuchel eerst defensief de zaken op orde brengen voordat hij aan de aanval gaat denken. Zie je vaker bij coaches die midden in het seizoen ergens instappen.

Het lijkt bij Ziyech ook een beetje een mentaliteitskwestie. Gisteravond kreeg ik niet de indruk dat hij met plezier stond te ballen. Liep er verloren en zonder zelfvertrouwen bij. Waar hij bij Ajax bewierookt werd als een soort halfgod, is hij bij Chelsea gewoon een van de velen. En misschien is de leefomgeving ook niet wat Ziyech er van verwachte, al is dat maar een aanname. Maar dat hij het niet naar zijn zin heeft, is wel duidelijk.

Toch raar, dat we zulke berichten over Nederlandse spelers in de top krijgen snap ik, maar nu ook over buitenlanders?

Ziyech liep er in het begin idd verloren bij. In Engeland wordt niet op balbezit gespeeld, zoals bij ajax, behalve door city dan.

T vliegt toch wat sneller heen en weer en dan kom je vaker in het duel. Ziyech moet zich snel gaan aanpassen

Hoe liet ziyech dat merken dan tegen zijn trainer,was er een akkefietje?

Hij liep er inderdaad weer verloren bij. Het viel me vooral op dan die splijtende passes ook niet meer altijd lukten, ik heb er eentje gezien die geslaagd was. Verder heeft hij er gewoon erg veel moeite mee dat hij geen vrije rol heeft, maar hij werkt wel hard. Hopelijk komt het er nog uit.

Onder Tuchel gaat het niet werken met Ziyech. Die speelt een ander systeem waarbij Ziyech niet goed tot zijn recht komt en ook gewoon geen eerste keus is. Tuchel ziet het niet in Ziyech zitten, dat was meteen duidelijk. Lampard wel maar die moest het veld ruimen. Lijkt me dat Tuchel een vertrek van de zomer niet in de weg gaat staan. Ik vind hem toch echt meer geschikt voor het tempo van de Serie A, lekker vanaf de zijkant ballen in de pot gooien.

ik heb een half uur gekeken gisteren. eerste helft, inclusief de afgekeurde goal. Maar in dat half uur zie ik Ziyech nauwelijks aan de bal. Je kunt zeggen, dat ligt aan zijn medespelers. Zeker ook waar. Maar zoals ik het zag heeft Ziyech geen idee hoe en waar hij zichzelf aanspeelbaar moet maken. Daartegenover staat dus Mount, dat was een leuke speler in de eredivisie, maar hij kwam veel vaker aan de bal dan Ziyech. Met goede gevaarlijke voortzettingen. Ik heb het idee dat Mount veel meer in beweging is. Diep, terug. In de breedte lopen. Hoe dan ook, de verdedigers konden aan hem steeds de bal kwijt. Is Ziyech misschien te veel de speler die zich vrij maakt door aan de zijkant te blijven hangen, waarna hij met de bal aan de voet de dreiging gaan inzetten. Dat is wel de Ziyech zoals ik die vaak bij Ajax zag. Beetje inzakken, breed houden, bal in de voeten en vanaf daar dan schuin naar de 16.

Ziyech als eindstation gebruiken? Dan spoort deze trainer gewoon niet. Ik had echt medelijden met Ziyech. Een leeuw met zonder klauwen zag ik op het veld lopen. Lijkt me ook duidelijk dat Ziyech opdracht heeft meegekregen om vuile meters te lopen om de verdedigers continue te storen. Dat Ziyech een basisplaats heeft komt dat Havertz een luiaard is. Die gaat niet 60 minuten storen wat Ziyech wel doet. Als speler zijnde wil je natuurlijk altijd starten, dus accepteer je ongeacht wat de opdracht is. Havertz lijkt me ook het beste optie op die positie. Maarjah past niet in Tuchel zijn spelwijze. Ik vrees voor Ziyech dat ook.

De commentator gister tijdens de wedstrijd heeft een hele goede punt gemaakt...op die positie lukt het niemand om goed te spelen (pullsic niet, havertz niet, Ziyech niet), op een of op de andere manier worden ze onzichtbaar op die positie, wellicht dan toch een idee om de opstelling / tactiek te wijzigen??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren