Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik kreeg een appje: ‘Overmars heeft de creditcard aan Ten Hag gegeven‘’

Laatste update:

Mike Verweij ziet de laatste jaren een patroon ontstaan in het aankoopbeleid van Ajax. De verslaggever van De Telegraaf, die zegt dat Sébastien Haller voor twintig miljoen euro door Ajax wordt overgenomen van West Ham United, noemt het riskant dat steeds meer spelers met een connectie met trainer Erik ten Hag naar Amsterdam komen. “Een trainer is een passant, ook al doe je het zo goed als Ten Hag tot dusver.”

Verweij wist donderdag te melden dat Haller in een privévliegtuig is afgereisd naar Amsterdam om de transfer af te ronden. Volgens de Ajax-watcher is er met de transfer een bedrag van 20 miljoen euro gemoeid, in tegenstelling tot de 25 miljoen die eerder door het Franse L’Équipe werd gemeld. “Ajax heeft kantoorpersoneel moeten ontslaan. Dan kun je niet met een aankoop van 25 miljoen euro op de proppen komen zoals L’Equipe gisteren meldde. Het is 20 miljoen en dat bedrag wordt uitgesmeerd over meerdere jaren”, aldus Verweij.

Haller is sinds de aanstelling van Ten Hag als trainer van Ajax de vierde speler met een connectie met de oefenmeester die naar de hoofdstad wordt gehaald. “Ik kreeg vanochtend een appje: ‘Overmars heeft de creditcard van de zaak aan Ten Hag gegeven’. Daar lijkt het wel op. Promes heeft onder Ten Hag gewerkt, Klaiber, Labyad en nu Haller”, somt Verweij op. “Dat is riskant voor een grote club, want een trainer is een passant. Ook al doe je het zo goed als Ten Hag tot dusver. Er komt een moment dat hij weggaat. Dan is de vraag wat een volgende trainer in deze spelers ziet. Je kunt ook zeggen: wat heeft Ajax nog aan zijn scouting als je continu spelers uit de koker van Ten Hag en Overmars haalt.”

Verweij denkt niet dat Ajax over één nacht ijs is gegaan bij de komst van Haller. “Er valt veel voor te zeggen om het te doen of niet te doen. Het lijkt een paniekaankoop, maar ik denk dat hier heel goed over nagedacht is. Ajax heeft veel geblesseerde spitsen en wilde afgelopen zomer al een nieuwe spits.” Dat Ajax nu is uitgekomen bij de voormalig spits van FC Utrecht, is volgens Verweij geen toeval. “Dat ze bij Haller uit zijn gekomen is gezien zijn verleden met Ten Hag wel logisch. Hij is onder Ten Hag uitgegroeid als doelpuntenmachine, nadat hij binnenkwam van Auxerre als nobody.”

Mocht Ajax aanstaande zondag al over Haller willen beschikken, dan moet de club het komende etmaal doorpakken. “Dat wordt een race tegen de klok”, blikt Verweij alvast vooruit op de kraker van zondag met PSV. “Volgens mij moet het papierwerk voor twaalf uur vrijdagmiddag in orde zijn. Maar het is nog interessanter of hij wel speelgerechtigd is in verband met de coronatests. Ik denk dat hij bij West Ham nog getest is. De kans bestaat dat Ajax zegt dat hij kan spelen als hij vrijdag negatief test, maar daar zal de KNVB zich ongetwijfeld ook nog over buigen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Kwaliteit is leidend. Haller is los van Ten Hag gewoon een uitstekende spits voor Ajax. Labyad en Klaiber zijn in principe voor de breedte gehaald en doen dat redelijk.

7 januari 2021 om 15:40

Helemaal mee eens. Een goede speler is een goede speler. Of hij nou connecties heeft met wie dan ook of niet.

7 januari 2021 om 15:48

Al is er sprake van vriendjespolitiek is het wel fout natuurlijk, maar daar is totaal geen sprake van bij de genoemde spelers. Labyad is overigens wel iemand waar op doorgeselecteerd moet worden deze zomer, maar dat staat hier los van.

7 januari 2021 om 16:10

Elke trainer hanteert toch een vorm van vriendjespolitiek, of dat nu aangetrokken assistenten of voetballers zijn. Tuurlijk werkt een trainer liever samen met eigen mensen, het is aan de TD daar een grens in op te zoeken, niet aan de trainer. Kortom, kritiek, prima maar geef die dan aan Overmars zou ik zeggen, die regelt deze passanten. Maar sja, die ligt te lekker bij het Ajax publiek om openlijk af te zeiken...

7 januari 2021 om 19:47

Ik denk ook dat vriendjespolitiek wat te negatief klinkt. Het is meer dat een trainer gewoon weet wat hij heeft aan jongens die hij al kent of vaak ziet. Dat is helemaal natuurlijk.

7 januari 2021 om 15:50

Precies. Ik denk dat een trainer juist belangrijk/handig is om de doorslag te geven. Zonder Ten Hag had Haller, die toch in zijn prime zit, vermoedelijk nooit de stap terug naar de Eredivisie gemaakt. Net zoals zonder Schmidt Götze nooit naar PSV was gegaan.

7 januari 2021 om 16:16

Labyad en Klaiber heb ik nooit helemaal begrepen, maar dat zijn we degelijke breedte spelers. Promes (zijn 1e jaar dan) en Haller zouden gewoon topspelers voor Ajax zijn. Een hoger niveau dan die 2 haalt Ajax niet makkelijk binnen.

7 januari 2021 om 17:22

Ik begreep het in zoverre dat Labyad het seizoen voor hij naar Ajax vertrok prima speelde. Ajax zelfs pijn deed. In dat opzicht ok. Klaiber vond ik wel logisch; Overmars mocht geen buitenlander halen van de RvC en met het vertrek van Dest zou je dan Rensch of Timber daar moeten zetten. Er van uitgaande dat Dumfries geen haalbare kaart was/is, dat zou wat zijn :-D , kom je bij Klaiber terecht.

7 januari 2021 om 16:18

Maar je kan je wel afvragen of het handig is om hem te halen in de winterstop met de zwaarste wedstrijden nu te spelen. Ajax draait voor geen meter in december. Voor de 3e keer onder Ten Hag en de vorige 2 seizoenen kwam Ajax slecht uit de winterstop. Verliest Ajax de eerste wedstrijden, dan is de positie van Ten Hag onhoudbaar. En dan heeft de nieuwe trainer een Ten Hag groep in zijn selectie, dat lijkt mij niet echt gewenst. Voor 20 miljoen zijn er genoeg andere alternatieven te halen zonder een Ten Hag stempel.

7 januari 2021 om 16:21

Een Ten Hag groep vind ik sowieso een beetje vreemde term, het zijn gewoon spelers van Ajax die echt niet voor Ten Hag hadden gekozen als hij bij AZ zat. Ten Hag zal er bovendien echt niet zomaar uitgegooid worden. Vind jij maar eens een betere spits voor Ajax voor 20 miljoen, goede spitsen zijn schaars en al helemaal spitsen die naar de eredivisie willen komen.

7 januari 2021 om 16:35

Het ligt eraan hoe je het bekijkt en verwoord. Het is in feite ook gebruik maken van het netwerk van de trainer: hij kent ze tenslotte en heeft er ook baat bij dat ze goed presteren. Bovendien gaat hij erover wie er opgesteld worden en is verantwoordelijk voor de prestaties. Zo kun je een goede casus maken dat het niet slecht is dat ee ntrainer ook een vinger in de pap heeft bij het aankoopbeleid.

Maar als het slecht uitpakt, ziet er het natuurlijk wel slecht uit voor alle partijen, ook voor Overmars die zwakte en naligheid verheten zal worden.

7 januari 2021 om 16:38

@magistra gelijk heb je! Los ook van Eth. Welke andere spits met zijn kwaliteiten, leeftijd en ervaring zou voor 20 miljoen haalbaar zijn voor Ajax en zou ook naar Ajax willen. Veel roepen dat bepaalde spelers nu graag naar PSV gaan door de coach. Waarom niet zelfde credits geven aan Eth. Dankzij hem komen ook spelers als Promes en Haller.

7 januari 2021 om 18:04

Yes, dat is inderdaad precies wat ik ook dacht toen ik het las. Dan mis je alleen nog Promes. Die staat qua connectie compleet los van de andere drie en was toen hij werd aangetrokken een prima aankoop, waarvan weinig mensen zullen hebben gezegd dat het dom was om hem te halen.

7 januari 2021 om 18:27

Breedte is voor de jeugdspelers, Haller is een leuke spits voor 9 miljoen kon ik er nog wel in meegaan ware het niet dat we al genoeg van dezelfde type spits hebben met Traore en Brobbey.

Te duur en onnodig, liever een middenvelder, buitenspeler of CV.

7 januari 2021 om 20:35

Speciaal even ingelogd om hier op te reageren. Hoe kun je nou Haller met Traore vergelijken? Ga even beelden van zijn tijd bij Frankfurt terug kijken. Traore is technisch zoveel zwakker in alle opzichten. totaal geen Ajax spits. Als je wilt presteren moet je ook gewoon een topspits hebben en niet het halve werk met o.a. Hunter ook.

8 januari 2021 om 00:06

Haller is geen topspits, ja hij knalt er misschien best 15-20 in in de ED maar hij maakt niet het verschil in de topwedstrijden en in Europa en dan is 20 miljoen veel te veel.

Ik denk dat Traore en Brobbey er ook wel 15-20 kunnen maken bij Ajax, ze zijn een zelfde type qua fysiek.

Ik heb de beelden gezien, spectaculaire goals, leuk, maar geen materiaal voor 20 miljoen. Brobbey kan dat wel zijn/worden, maar dan moet je hem minimaal een paar wedstrijden de kans geven.

Lekker relevant dat hij bij Utrecht gespeeld heeft. Sommige mensen zouden nog liggen klagen als de nieuwe Mbappe bij Utrecht speelde en Ajax hem zou binnenhalen. Haller is een kwalitatief zeer goede spits voor eredivisiebegrippen met een succesvol trackrecord in de Bundesliga en een ietwat teleurstellen avontuur bij West Ham (al deeed hij het nog niet eens zo slecht). Gewoon een buitenkans voor Ajax om zo iemand op te pikken.

7 januari 2021 om 15:40

Was het ook niet zo dat Tadic het ook niet super goed deed bij Southampton? Dat is ook een buitenkans gebleken. Ik heb wel vertrouwen in Haller als ik reacties hiet moet geloven en een filmpje terugkijkt vanuit de Bundesliga.

7 januari 2021 om 15:48

Tadic was wel 1 van de betere spelers bij Southampton natuurlijk. Die werd daar echt wel gewaardeerd en kon ongetwijfeld wel naar meer clubs dan enkel Ajax. Dit soort spelers, daar moet de Nederlandse top het toch wel een beetje van hebben. Spelers die de Eredivisie ontgroeien en uiteindelijk tegen hun plafond aanlopen voor ze de wereldtop bereiken. Je hebt dan wel geen Europese topspeler (in wording) in huis gehaald, maar ze zijn een aanwinst voor de Eredivisie, een aanwinst voor de Nederlandse top en in de Champions League of de Europa League kun je er ook prima mee aankomen. Bovendien kunnen ze zo nu en dan ook verrassen op het niveau waarvoor ze zijn afgetest. Tadic is daar een voorbeeld van in de Champions League twee jaar geleden.

7 januari 2021 om 15:42

Je kunt niet ontkennen dat het een risico is dat je nu allemaal spelers haalt die specifiek in de visie van Ten Hag vallen. Als Ten Hag komende zomer op de trein naar Dortmund of Valencia stapt, dan zit je met allerlei exorbitant dure spelers die wellicht totaal niet in de visie van de nieuwe trainer passen. En dan moet je maar weer zien dat je ze zonder verlies verkoopt.

7 januari 2021 om 15:51

Tja, dat geldt ook voor Overmars. Een technisch directeur is ook een passant. Sterker nog; iedere persoon bij een voetbalclub is vroeg of laat een passant. Mensen ontleden iets ook altijd tien keer tot ze iets kunnen vinden die hun mening kracht bij zet. Haller is een spits die in de Ajax filosofie past en hij heeft al aangetoond moeiteloos mee te kunnen op een dergelijk niveau. Wat maakt het dan in hemelsnaam uit uit welke koker die jongen komt?

7 januari 2021 om 15:51

Bij Haller niet. Alsof alleen ten Hag daarmee kan werken. Dat is gewoon een uitstekende spits.

7 januari 2021 om 16:00

Nou ja, bij West Ham kunnen ze blijkbaar niet met hem werken, gezien het feit dat ze 30 miljoen verlies op de koop toe nemen omdat hij blijkbaar niet in hun voetbalvisie/speelwijze past.

7 januari 2021 om 16:03

In Engeland is er een gekke koopwoede. Zelfs spelers als Havertz, Werner en Van de Beek renderen daar niet. Spelers die in de Eredivisie 100% het verschil zouden maken en de beste spelers zijn. Haller is misschien net een categorie daaronder. Maar zal net als eerder Tadic en Blind van toegevoegde waarde zijn voor Ajax.

7 januari 2021 om 16:26

idd of hij de eerste 3 wedstrijden verliest en zijn positie is onhoudbaar gewerden. Lekker voor de nieuwe trainer. En als je kijkt naar Ten Hag zie je de volgende lijnen. - slechte december maand in de competitie (3 jaar) - slecht uit de winterstop (2 jaar) - worstelen met het middenveld (3 jaren) Moet je dan 20 miljoen besteden aan een speler met een Ten Hag stempel? Mocht Ten Hag voor de 3e keer op rij slecht starten, is het gewoon einde verhaal voor hem. En na het besteden van zo,n bedrag zijn er gewoon geen excuses meer. In mijn ogen had Ajax beter een extra verdediger en/of nummer 10 kunnen halen zonder een Ten Hag stempel.

7 januari 2021 om 16:30

ja maar de nieuwe trainer zit bij tegenvallende resultaten wel met een groepje Ten Hag spelers opgezadeld waarvan er eentje de duurste is uit de historie. De Ten Hag kliek wordt gewoon te groot en de kans op groepjes vorming is met het aantrekken van hem nog meer toegenomen, zeker als de resultaten uitblijven.

7 januari 2021 om 20:41

@thiesarend volgende trainer zal zeer blij zijn met spelers als Haller, Tadic, Anthony, Kudus, Gravenberch, Klaassen, Promes, Blind en Matinez. Dus zelfs als na dit seizoen Onnana, Mazzroui, Nico en Neres vertrekken staat er nog gewoon een goed elftal dat om kampioenschap moet spelen.

Speelgerechtigd is 1 ding, maar tegen PSV in de basis met 1 hooguit 2 groepstrainingen lijkt mij veel relevanter. Ik verwacht niet veel van Haller komende zondag.

7 januari 2021 om 15:43

Zoals ik het hier bij sommigen lees is Haller meteen de nieuwe Messi die briljant gescout is doorr Ten Hag en die je moeiteloos zonder enige training in elk team kunt neerzetten als een garantie voor goals.

7 januari 2021 om 15:53

Ach, dat lazen we ook bij Zahavi. Ergo, het gebeurt altijd. Laten we maar even afwachten hoe en wanneer hij gaat spelen.

7 januari 2021 om 16:28

Normaal gezien zou dat niet zomaar gebeuren denk ik inderdaad, maar gezien Traore en Brobbey niet fit zijn (en ook Kudus en Neres niet kunnen starten waarschijnlijk) gok ik toch op een basisplaats voor hem mits speelrechtigd.

7 januari 2021 om 18:24

En ook huntelaar is geblesseerd, dus er was ook geen fitte echte spits meer

Ach, als de spelers goed genoeg zijn, maakt het toch geen moer uit of iemand wordt gehaald door connecties van de TD, de trainer, een bevriende makelaar of scouts? Klaiber is een prima backup als rechtsback. Labyad is een prima backup voor je aanval. Nee, als basisspeler komen ze tekort, maar blijkbaar loopt er niet genoeg rond om dergelijke spelers te kunnen laten lopen. Prima. En Haller komt nu juist richting Ajax, als we de geruchten mogen geloveb, omdat Ten Hag er zit. Promes idem. Ook een Promes - ja, hij is nu geweldig uit vorm - zou nooit naar een club als Ajax komen als Ten Hag er niet zou werken. Gotze hetzelfde verhaal bij PSV met Schmidt. Als Ten Hag iemand wil halen uit zijn cirkeltje die de plek inneemt van een wereldtalent: natuurlijk niet doen. Maar volgens mij heeft ie dat geen enkele keer gedaan.

7 januari 2021 om 15:43

Hmm de vergelijking Götze en Promes gaat denk ik niet helemaal op. Promes was wisselspeler bij Sevilla FC die nog nergens naam had gemaakt, en iemand die 17,5 miljoen moest kosten, terwijl Götze echt nog wel een soort ''status'' had, ondanks dat hij de afgelopen jaren niks heeft gepresteerd. Plus hij was gratis dus dat scheelde ook enorm. Het moge duidelijk zijn dat beide door de trainer zijn overgehaald om te komen maar de situatie waar beide in verkeerde zijn totaal niet hetzelfde.

7 januari 2021 om 15:54

Het gaat erom dat de aanwezigheid van de trainer er (mede) voor zorgt dat deze spelers komen.

7 januari 2021 om 15:58

@Sir. JBA ik vergelijk ook nergens de kwaliteit of clubsituatie van de spelers met elkaar. Het gaat erom dat spelers die normaal niet naar Nederland komen, toch komen. Dat kan, zoals bij Blind, Klaassen en Tadic bijvoorbeeld, zijn vanwege een band met Nederland, en bij sommigen vanwege een band met de trainer. Een Promes kon best in een nare situatie zitten, maar dan nog gaan dat soort gasten 10 van de 10 keer naar een middenmoter in Duitsland of Engeland bij wijze van. En Gotze is ook zon geval. Dat hij veel meer iemand met een status is bewijst juist extra mijn punt wat de rol van een trainer kan zijn in transfers.

7 januari 2021 om 17:30

@sir. Jba: Promes "nog nergens naam had gemaakt"? Bij Spartak Moskou, geen misselijk clubje, topscorer en 2x uitgeroepen tot beste speler van de competitie. Voor wat betreft de vergelijking met Götze eens hoor, 15 mln vs gratis is n aardig verschil :-D

7 januari 2021 om 16:41

@martijn12 voor grote deel met je eens behalve over het volgende: " Klaiber is een prima backup als rechtsback. Labyad is een prima backup voor je aanval. Nee, als basisspeler komen ze tekort, " Eigenlijk moet Ajax niet zulke spelers aantrekken. Jeugd de kans geven. Labayd is dan twijfel want je hebt niet snel iemand voor zijn plek. Klaiber had vervangen kunnen worden door Timber/rensch. Maar ja is makkelijk van mij. Ook op de training kunnen ze meer bijbrengen. Klaiber qua inzet en Labyad gaf goede tips aan Gravenberch

Wat een onzin dat haller uit de koker van ten hag komt. Alsof Marc hem nooit heeft zien spelen . Voor dit bedrag is iedereen binnen ajax overtuigd .

7 januari 2021 om 15:51

Idd en hij is onder ten hag die transfer naar frankfurt gemaakt. Goede spits, zondag is om het even. Hij is er ieder geval nu voor er veel belangrijke wedstrijden komen. Ik geloof ook wel dat hij meer rendement bij een ploeg als ajax heeft dan bij West ham.

Het punt is juist dat je 1 of andere connectie moet hebben, anders krijg je dit soort spelers niet.

De transfer van Haller kan ik me nog wat bij voorstellen dat Ajax ja zegt, die heeft bij FC Utrecht en Frankfurt echt wel hele goede dingen gedaan, ik was ook verbaasd dat Ajax of PSV hem niet kocht toen hij weg ging bij FC Utrecht. Wat betreft Klaiber snap ik er geen ... van. Als hij nou gratis op te halen was dan had ik het nog gesnapt, maar ik meen dat daar een transfersom van 7 miljoen aan vast zat? Ja echt absurd veel voor een 2e rechtsback. Labyad probeert Ten Hag nu al 3 seizoenen ergens tussen te passen omdat hij zijn favoriet is, maar ook hij is (tot nu toe) hopeloos gefaald.

7 januari 2021 om 15:46

Ik snap de keuze van Klaiber wel, ja het is veel geld maar Ajax wilde een speler met ervaring die er gelijk zou kunnen staan. Veel andere opties waren er simpelweg gewoon niet. Je wilt ook niet de gok nemen met een talent uit bijvoorbeeld Brazilië dat kan namelijk ook alle kanten op vallen. Denk vooral dat wij als voetbalzone scouts soms ff iets minder moeten doen alsof we alles weten het is geen Fifa waar je iedereen zo ff kan oppikken.

7 januari 2021 om 15:49

Ik denk dat je dan beter een talentvolle RB uit bijvoorbeeld Brazilië ofzo kan oppikken voor pak hem beet 2 miljoen, dan een hele normale RB van FC Utrecht voor 7 miljoen. En echt er staan doet ie nog niet aangezien hij totaal niet mee kan met het voetbal dat Ajax wilt spelen...

7 januari 2021 om 15:51

Vind maar is een talentvolle rechtsback voor 2 miljoen, de spelers uit Brazilië met talent zijn namelijk niet goedkoop. Je moet ook niet vergeten dat Nous vaak kleine blessures heeft en hij dus voor de eredivisie echt wel prima is.

7 januari 2021 om 16:33

@sir. JBA - Klaiber kostte 4,25 miljoen (excl. evt. bonussen), geen 7 miljoen. En ja, je kan misschien voor een tikkie minder een back in Zuid Amerika oppikken, maar het zal niet super veel minder zijn. Bovendien was het juist een criterium om weer wat Nederlandse jongens aan de spelerskern toe te voegen nadat Dest, Ziyech en Donny vertrokken.

7 januari 2021 om 18:16

@sanderk91

Nederlandse jongens voldoende uit de opleiding, een opleiding die zich ruimschoots heeft bewezen vooral op RB gebied. Had Rensch wat meer potjes gegund of Alvarez een keer geprobeerd op RB, daar heeft hij voor Mexico ook gespeeld.

Bespaar je die breedte aankopen en koop wat goeds.

7 januari 2021 om 19:48

Rensch is helemaal geen back, dat is echt een centrale verdediger vind ik, ookal is dit jaar regelmatig (noodgedwongen) als back opgesteld, zowel links als rechts. En ja, Alvarez heeft er wel eens gespeeld maar veel vaker centraal en op het middenveld, die vind ik ook totaal de kwaliteiten niet hebben voor een back eerlijk gezegd. Er zijn de afgelopen jaren tig rechtsbacks uit de opleiding doorgekomen: Van der Wiel, Van Rhijn, Tete, Mazraoui, Dest. Er zal er heus wel weer een komen maar nu is er gewoon geen. J. Timber speelt er ook wel eens maar die is nu ook langdurig geblesseerd. Ik vind, i.t.t. sommigen, dat Klaiber het helemaal niet slecht doet ook als back-up voor Nous. Vind dat er flink overdreven wordt, hij is gewoon een acceptabele back voor ED begrippen als het nodig is, Nous is gewoon de nummer 1 uiteraard.

8 januari 2021 om 00:02

Dat is het niet in de basis, maar als RB niet minder als Klaiber.

Alvarez is natuurlijk een miskoop, maar als je dan tijdelijk een overbrugging zoekt, gebruik Alvarez dan eindelijk eens als verdediger, desnoods als RB.

Er komt er geen meer door, als je Klaiber, Kristensen en Orejuela koopt. Je jeugd is gewoon niet minder en je hebt intern wat opties die het ook 'helemaal niet slecht' zouden doen, maar je 5 miljoen besparen waardoor je een fatsoenlijke speler kunt halen. Gewoon een aanfluiting voor je opleiding.

Maargoed dit soort ellende krijg je als je je oren naar de trainer laat hangen.

7 januari 2021 om 15:47

Labyad is als breedteaankoop heleamal niet gefaald. Grote aankopen op conto van Overmars zijn pas gefaald: Alvarez, Marin en Magallan bijvoorbeeld.

7 januari 2021 om 15:54

Helemaal mee eens, echter zou ik Alvarez nog wel is op rcb willen zien want veel slechter dan Schuurs het nu doet kan bijna niet. Een kans moet die daar zeker krijgen naar mijn mening.

7 januari 2021 om 18:14

7 miljoen en doet het leuk tegen het rechterrijtje, dat is echt veel te weinig. Dat kunnen jeugdspelers ook voor minder, dan hou je geld over voor een echt toegevoegde waarde. Er falen steeds meer aankopen en breekt steeds minder toptalent door, haal het plan Cruijff maar uit het vet en pas het aan met de kennis van nu, want dat was in het begin nou ook weer niet heilig.

7 januari 2021 om 15:53

Ik snap de keuze van klaiber ook totaal niet. Maar wat ik nog minder snap is de verkoop van Dest. Dan had je klaiber ook niet hoeven te kopen. Dus ajax is er maar 23 miljoen erop vooruit gegaan en is de sterkste speler van de hele selectie ermee verloren. En ook nog 1 die niet perse weg wou. Ben ervan overtuigt dat ajax met dest wel overwinterd was in de CL. Ook omdat je rechtsbuiten veel meer ruimte krijgt met de dreiging van Dest

7 januari 2021 om 15:57

Dest wilde zelf weg. Wat had Ajax moeten doen? Hem vast moeten ketenen?

7 januari 2021 om 16:02

Dest de beste speler van de selectie? Je weet dat het in het begin van het seizoen nog een gelijkwaardige strijd ging worden tussen Dest en Mazraoui, waarbij Mazraoui zelfs een hoger constant niveau haalde en de voorkeur genoot van het merendeel van de supporters? Als we ergens niet in de problemen gekomen zijn, is het op de rechtsbackpositie. Mazraoui is uitstekend

7 januari 2021 om 19:27

Dest wou niet perse weg heeft hij in meerdere interviews aangegeven. Mazroui is niet meer dan een 13 in een dozijn back denk je niu echt dat die beter is dan 1 van de betere spelers van barca dit seizoen? Nee dest stond klaar om te shinen met Antony aan die rechterkant die 2 hadden echt een klik maarja dan besluit ajax om hem te verkopen onbegrijpelijk. Wel de fouten laten maken als jonge speler maar niet de vruchten proeven van als hij volwassen word compleet wanbeleid!

7 januari 2021 om 15:56

@Sir. JBA, Klaiber heeft geen 7 miljoen maar 4 miljoen gekost. Scheelt bijna de helft. Daarnaast is hij als back-up gehaald. Voor dat bedrag is hij een prima back-up.

Ach ja, die Telegraaf is al vanaf het begin bezig met een hetze tegen Ten Hag, dus deze lage school journalistiek verbaast me dan ook niets. Alsof ze daar bij Ajax maar met natte-vinger-werk even 20-25 miljoen euro voor een speler neertellen omdat de trainer 'm wil. Tegenwoordig kan iedereen zomaar journalist worden.

7 januari 2021 om 17:18

Idd een heel team vergadert over het aankopen van spelers. Dat wordt echt niet zomaar gedaan

Men heeft het over zijn mindere periode bij West Ham, deze mensen kijken vooral naar cijfers em niet naar de speelstijl van deze club. West Ham speelt erg defensief en in dit systeem past Haller simpelweg niet, bij Frankfurt liep dit wel omdat zij stukken aanvallender spelen en meer op de helft van de tegenstander. Misschien moet iedereen eerst even wat wedstrijden van West Ham bekijken en kijken hoe ze spelen voordat er telkens maar naar de statistieken wordt gekeken. Ik vind ook 20 miljoen wel mee vallen, je kan namelijk nu wel een speler halen voor 10 miljoen en niet weten of die uberhaupt wat kan. Goeie spitsen zijn soms best lastig te vinden en we willen ook niet een geval traore die er in mijn ogen nog niet heel veel van bakt.

7 januari 2021 om 17:17

Precies. Altijd maar naar de cijfers kijken terwijl supporters van west hem zelf ook zeggen dat haller totaal verkeerd gebruikt wordt en niet past in de speelstijl. En 20 miljoen in termijnen is de perfecte deal voor een speler die nog niet zo lang geleden 50 miljoen heeft gekost.

Ik snap wel dat er zo bij de Telegraaf over gedacht wordt, maar dit gebeurt toch bij elke club? PSV haalde spelers uit het netwerk van Schmidt en bij Feyenoord komen ook spelers uit een bepaald netwerk van zaakwaarnemers. Heerenveen heeft jaren een Scandinavie-connectie gehad. Daarbij is het wel leuk om elke keer jonge talenten te halen, maar ze zijn vaak binnen de kortste keren weg. Ik vind het prima dat er in elke linie zo langzamerhand spelers komen die langere tijd bij Ajax blijven. Die kunnen de doorstromende talenten bij de hand nemen...

Vind het geval Haller wel wat anders dan Labyad en Klaiber. Die kwamen namelijk rechtstreeks van Utrecht. Haller heeft wat stappen gemaakt tussendoor.

Zyech was ook een paniekaankoop maar is het geld meer dan dubbel waard.
Iedere aankoop is een gok, niet alleen kwaliteit maar ook passen in systeem en blessure is en blijft het een gok.

wat overdreven weer. Kudus en Anthony hadden geen band met Ten Hag, dus de scouting doet prima werk. En dat nieuwe spelers een link hebben met de trainer is helemaal niet erg. Als het maar goede spelers zijn. En misschien waren ze zonder die band niet naar Ajax gekomen.

Stemmingmakerij dit. Het gaat om kwaliteit en dat ze een verleden hebben met Ten Hag is totaal niet boeiend. De aankopen met een 'ten Hag verleden' zijn allemaal logisch tot nu toe. Bij Haller zit er ook nog eens redelijk wat tijd tussen, dus begrijp de ophef niet.

Waar ik bijna niemand over hoor is de vraag wat Ajax van plan is met supertalent Brobbey en in de imo iets minder getalenteerde Traoré....

7 januari 2021 om 17:15

Heb dat hele supertalent nog niet gezien in brobbey, sorry

7 januari 2021 om 17:35

Brobby heeft nog steeds niet bijgetekend en met deze aankoop mag ie waarschijnlijk vertrekken. Supertalent vind ik overigens overdreven; hij is sterk, snel, ver voor zijn leeftijd, een betere versie van Traoré, maar verder zie ik dat "super" niet. Ik zie 'm bij Jong Ajax ook niet echt uitblinken, maar wellicht gaat t nog komen. Ik denk alleen niet bij Ajax

7 januari 2021 om 18:10

Waarom krijgt Traore dan volop kansen bij Ten Hag en moet Brobbey het met een invalbeurt doen, had op z'n Brobbey wat meer kansen gegeven voordat je Haller ging kopen.

Nee die gaat nu weg bij Ajax, weer zo'n debacle na Noa Lang en Sven Botman. Maar wie of wat sleept hij aan talent nog meer mee, de keuze van een Donyell Malen loont.

7 januari 2021 om 20:45

@lausho wat een debacle met Botman. 9 mil voor een eigen talent die nooit in 1e gespeeld heeft en Blind voor hem moest dulden.

8 januari 2021 om 09:23

Als Brobbey niet geblesseerd was had ie wellicht meer minuten gemaakt voor ze Haller gingen kopen. Ik zie hem sowieso liever dan Traore, maar Ten Hag ziet dat kennelijk anders...

Hoewel ik Lang het liefst had zien blijven is het makkelijk achteraf praten nu hij t zo goed doet bij Club. Botman had potentie laten zien, contract verlengd, maar wilde de concurrentie niet aan met Blind en minuten maken; als je daar dan een aardig bedrag voor kunt vangen, dan snap ik dat. Wie had kunnen vermoeden dat ie nu op de radar zou staan bij topclubs met een (gespeculeerde) transferwaarde van 40mln...

8 januari 2021 om 14:07

@mrkrillin

Nu hij het NL elftal had gehaald hadden ze al het dubbele kunnen vragen, iets meer geduld en vertrouwen in hem moeten hebben. En dan nog, we kunnen heel goed een extra CV gebruiken en eventueel Blind ipv Labyad op het middenveld zetten.

Ik snap er ook echt niks van dat deze speler wordt gekocht. Tuurlijk kwaliteit heeft de man vast wel, maar t moet ook maar net een goede match zijn. Waarom geen tijdelijke huur met OPTIE tot koop?Goed signaal trouwens aan Traore, Danillo en Brobbery...... Zonde, ik had liever 20 miljoen in een verdediger gestoken

7 januari 2021 om 18:08

Helemaal mee eens, alleen Noa Lang houden en Haller niet halen was al een betere beslissing geweest, had ook nog flink minder gekost. Had je Klaiber nog overgeslagen kon je een leuke middenvelder van 20 miljoen halen die echt iets had toegevoegd of een verdediger.

7 januari 2021 om 19:19

Ja zo zie ik het ook. Noa Lang was idd de ideale (wissel)speler geweest om nu achter de hand te hebben. Door de vele blessures had hij een optie geweest voor de plek van Neres. Zeker nu Promes met zn hoofd bij hele andere dingen is. Tadic is dan prima als spits. Een extra sterke optie als concurrent en back up voor Blind en Schuurs was brood nodig geweest.

7 januari 2021 om 23:57

Botman had ook mooi gepast, was meteen een concurrent geweest. Alvarez kan evt. nog als RB ingezet worden of Jurrien Timber.

Dan had je misschien wel Eriksen kunnen halen of een andere echt toegevoegde waarde.

Wat een onzin allemaal. Die gasten moeten toch ook wel snappen dat ten hag nog overmars al die aankopen in hun eentje doen? Dat wordt in een heel team besproken en beslist. Overmars voert het dan uit. Maar hij beslist dat zelf niet. Ten hag kan ook alleen maar aangeven wat hij graag zou willen, meer niet. De RVC is er ook nog..... Ajax heeft haller al eerder op het lijstje gehad en nu moeten ze een spits halen en is de kans om een goede spits voor Ajax voor een goede deal op te halen. Nou doen dan.

Je mag veronderstellen dat Overmars deze speler via scouting in het vizier heeft gehouden. Ten Hag heeft daar helemaal geen tijd voor. Kan hooguit weten wat voor persoonlijkheid hij heeft. Oké een verdediger was wenselijker. Maar moet er wel direct staan en in de aanbieding zijn .

Helemaal mee eens! Je ziet gewoon patronen terug uit de tijd voor de revolutie van Cruijff, middelmaat halen, trainer die teveel inspraak heeft, jeugd die te vaak vertrekt en blijkt gewoon bij Lille of Club Brugge uit te kunnen blinken.

In plan Cruijff sloegen we teveel door naar de opleiding, nu slaan we teveel door naar aankopen en vooral naar de trainer luisteren. De trainer heeft veel te veel oog voor de korte termijn, dat moet ook, maar aankoopbeleid is vooral een lange termijn zaak en daar wringt de schoen.

Ten Hag moet gewoon het meeste halen uit wat hij krijgt van een overleg structuur van technische man, scouting en opleiding, het technische hart.

Of je draait het om. Jongens als Promes en Haller willen wel naar Ajax komen, mede dankzij de huidige trainer. Wie weet was het anders voor hun een veel minder aantrekkelijke optie geweest. Ik noem Haller en Promes omdat deze twee de aankopen voor de basis zijn (promes uit vorm, prive issues, I know..). Die andere twee zijn enkel voor de breedte. Prima om erbij te hebben, zolang ze niet moeilijk doen over hun speeltijd.

7 januari 2021 om 18:12

Die andere Utrechters blokkeren ondertussen wel grotere talenten zoals Taylor, ik denk dat die schade veel groter is. Ekkelenkamp is ook leuk voor de breedte en wie weet, maakt hij nog leuke stappen, verschil is wel, het scheelt dik 13 miljoen. Die 13 miljoen stop die maar in een potje voor een echt toegevoegde waarde. Breedte spelers haal je maar uit de opleiding.

7 januari 2021 om 18:23

Deels met je eens. Vooral mbt Klaiber. Labyad is in mijn ogen een zeer nuttige kracht gebleken voor de breedte en je kunt echt niet zeggen dat Taylor al op dat niveau zit. De keren dat ik hem heb zien spelen bij Jong, kon ik de potentie wel zien, maar bij het eerste krijg ik het gevoel dat ie toch nog niet echt op dat niveau zit hoor. Labyad is gewoon een prima jongen om bij de ploeg te hebben. En als het talent echt zo goed is (zie Gravenberch) dan walsen ze echt wel over een Labyad of Klaiber heen hoor.

7 januari 2021 om 18:31

Je ziet binnen 10 minuten dat Taylor gewoon veel vaardiger is aan de bal dan een Labyad.

Labyad zit er nu al 2,5 jaar bij en blokkeert daarmee al 2,5 jaar jeugdspelers zoals een Noa Lang, die nu zowat de meest waardevolle speler in Belgie is.

Dat gebeurd dus niet, het gaat niet meer of iemand beter is, het punt is dat je niet een aankoop van 5 of 7 miljoen geen kans geeft. Die prijs geeft een bepaald gewicht mee en dat is jammer.

Lekkere opmerking over het schuldgevoel wat je als Ajax moet hebben omdat je personeel hebt ontslagen afgelopen tijd (of dit waar ik weet ik niet) maar dan moet je Haller niet halen en lekker doormodderen met spelers van minder niveau en uiteindelijk sta je met leuke groep kantoorpersoneel bij Ajax terwijl je KKD speelt.... jaaaajaaa ik charcheer vreselijk, maar Verweij lult hier vreselijk uit zijn nek.

“ajax heeft kantoorpersoneel moeten ontslaan" pffff weer een sneer naar het Ajax beleid vanuit de Telegraaf.
Als je dit jaar geen CL voetbal speelt moet je er mogelijk meer ontslaan..
Prima spits in theorie, praktijk zal het uitwijzen.

Een hele dure paniekaankoop en weer is deze op advies van Ten Hag. Ik kan geen enkele rede vinden waarom deze modale speler 25 miljoen moet gaan kosten die gaat Ajax niet beter maken.

Makkelijk scoren met zo'n prulstukje. Ja, Ten Hag kent hem en heeft met hem gewerkt bij Utrecht. Maar wat zijn dan de alternatieven? Welke spits staat er dan binnen Ajax op dit moment? Traore brengt te weinig, Brobby is ook nog niet zover, Huntelaar gaat stoppen en daarnaast is er niet veel. Van wat ik me van Haller herinner, is hij sterk, snel, met veel lengte en kopkracht. Prima spits voor de breedte van de selectie. Bij Jong loopt nog niets wat de komende 1 a 2 seizoenen echt gaat doorbreken in de spits. Dus waarom Haller niet halen als hij beschikbaar is en er zin in heeft? Ik zie weinig tegenargumenten. Het is niet zo dat we spitsen van het kaliber Zlatan of Ronaldo kunnen halen...

8 januari 2021 om 14:08

Tadic, die is niet eens minder dan Haller, misschien wel beter.

Haller had een heel goede periode in Duitsland en ook in de PL begon hij aardig, maar nu al een heel tijd gewoon ontzettend matig. Voor Ajax, met de ambities die ze hebben, is dit een onverantwoord aankoop. Hij zal het vast goed doen in de Eredivisie, maar in Europa kom je echt niet veel verder met Haller. Gezien moeite die Ajax heeft met het opleiden van goede spitsen snap ik heel goed dat ze opzoek zijn gegaan naar een goede spits, maar dit is gewoon Erik z'n Utrecht dream-team laten samen stellen voor de lol.

7 januari 2021 om 21:39

Welke alternatieven zijn er dan op korte termijn? En wie zegt dat Haller bij Ajax niet weer zijn vorm kan hervinden? Kijk naar Götzsche bij PSV. Ook al een tijdje niet in vorm maar onder Schmidt toch weer een beetje aan het opleven. Ajax mist op dit moment een kopsterke lange spits, zeker nu Brobbey geblesseerd is. Huntelaar ook geloof ik. Met Haller erbij krijg je gewoon een stormram erbij als een doelpunt maken ff niet lukt. En we moeten niet zo arrogant zijn te denken dar Ajax wel ff een a-categorie a la Zlatan of Haaland kan halen....

8 januari 2021 om 14:10

Stormram voor 22,5 miljoen? Waar zijn de tijden van Bulykin gebleven die we gratis van ADO oppikte.

De duurste speler allertijden voor Ajax zou een Suarez achtig niveau moeten kunnen bereiken en wekelijks het verschil moeten maken ook tegen de toppers, met alle respect, tot die categorie behoord Haller niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren