Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Özil wil 13 miljoen per jaar inleveren om ‘gedroomde’ transfer te realiseren’

Laatste update:

Een transfer van Mesut Özil naar Fenerbahçe lijkt langzaam maar zeker steeds dichterbij te komen. President Ali Koç, sportief directeur Emre Belözoglu en televisiepersoonlijkheid Acun Ilicali hebben recent een bezoek gebracht aan de 32-jarige aanvallende middenvelder in Londen, zo meldt de Turkse krant Sözcü op basis van bronnen dicht bij Koç. In dat gesprek is duidelijk geworden dat Özil bereid is om flink in te leveren voor een overstap naar Fenerbahçe.

Koç zette volgens de Turkse krant aanvankelijk in op een winterse transfer, maar Özil heeft volgens de berichtgeving zelf nog even de boot afgehouden en zet in op een zomerse overgang naar Fenerbahçe. De 92-voudig Duits international is bij Arsenal in het bezit van een aflopend contract en speelde dit seizoen geen minuut, mede doordat hij niet eens is ingeschreven voor de Premier League en de Europa League. Özil is echter de bestbetaalde speler in de selectie van Arsenal en strijkt op jaarbasis een bedrag van 21 miljoen euro op.

Het lijkt er dus op dat Özil zijn aflopende verbintenis wil uitdienen, een periode waarin hij nog een slordige tien miljoen euro tegemoet kan zien. Arsenal wil de aanvallende middenvelder dolgraag lozen in januari, om financiële ruimte te maken voor versterkingen. In de gesprekken met Fenerbahçe zou Özil echter duidelijk gemaakt hebben dat hij zelf mikt op een transfer aan het einde van het seizoen, wanneer zijn contract is afgelopen en hij transfervrij de overstap naar de Turkse Süper Lig kan gaan maken.

Özil heeft in de gesprekken met de afvaardiging van Fenerbahçe gevraagd om een jaarsalaris van vijf miljoen euro. Daar bovenop moet nog eens een tekenbonus komen, die uitgesmeerd moet worden over verschillende jaren. Dat betekent dat het salaris van Özil uitkomt op acht miljoen euro per jaar, waarmee hij bereid is om genoegen te nemen met een salarisverlaging van dertien miljoen euro per jaar. “Dan zien we elkaar weer in juni”, zou Koç daarop gereageerd hebben. Het is de bedoeling dat beide partijen in juni weer met elkaar om de tafel gaan.

Het is niet de eerste keer dat de naam van Özil gelinkt wordt aan Fenerbahçe, want de Turkse topclub zou al jaren 'dromen' van zijn komst. Murat Zorlu, een lid van het congres van Fenerbahçe, liet begin deze maand optekenen dat de aanvallende middenvelder voor ‘negentig procent zeker’ in januari in Istanbul zou gaan tekenen. Özil, voor wie Arsenal in 2013 47 miljoen euro neertelde, werd eerder in verband gebracht met een overstap naar de Amerikaanse Major League Soccer, waar DC United concrete belangstelling zou hebben. Officieel mag hij vanaf januari gaan onderhandelen met andere clubs.

Zie jij Mesut Özil naar Fenerbahçe verkassen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat was te verwachten, het flirten tussen beide partijen is al een tijdje aan de gang. Jammer dat het niet al vanaf januari is, zou toch weer 1 stoorzender minder zijn binnen de groep.

24 december 2020 om 16:28

Deze stoorzender is precies wat Arsenal nu nodig heeft. 0 creativiteit. Dit Arsenal is niet om aan te gluren en ze stellen niet hun meest creatieve speler op en waarom? Omdat hij China niet steunt in het onderdrukken van de oeigoeren.

24 december 2020 om 16:32

Ozil is dus niet wat Arsenal nodig heeft. Arsenal heeft leiders nodig, spelers die opstaan wanneer het tegen zit. Dat is Ozil allerminst, Ozil is de laatste jaren niet meer wat hij was, helaas. Beter doorselecteren in nieuwe spelers met loopvermogen en creativiteit.

24 december 2020 om 16:35

Met Ozil konden we tenminste nog tegen de kleintjes domineren. Nu kunnen we dat zelfs niet meer.

24 december 2020 om 20:03

@TheMagician Over welke Ozil hebben we het eigenlijk? Over de Ozil die in de voorgaande 3 seizoenen (DRIE!) 68 wedstrijden speelde en zo'n 10 doelpunten en 13 assists had? En die moet nu als reddende engel worden ontvangen?!? Ik snap er niets meer van. Ozil wordt al praktisch 4 jaar bekritiseerd, maar nu hij niet speelt is het opeens in de algemene opinie een gemis... Ja we missen creativiteit, maar daar hoef je Ozil niet voor te hebben. Ik ben jaren lang voor Ozil opgekomen, niet voor wat hij toen presteerde, maar vanwege dat ik ook wel kan zien dat Ozil een geweldenaar WAS. Ik hoopte dat hij die magie weer kon laten zien, maar drie jaar lang deed hij alles behalve.

Mensen doe de wereld een plezier en kom niet opeens pro Ozil de wereld in alsof hij dit Arsenal had kunnen helpen, want dat had ie dan 3 jaar eerder mogen doen.

24 december 2020 om 20:28

@freshprince90. Nee, Ozil is niet de redder. 100% mee eens. Echter, is hij dan ook gelijk maar nutteloos? Dat dacht ik niet.. Het zegt volgens mij genoeg dat Ozil sinds begint vorig seizoen tot nu, nog steeds de speler in de selectie is die het meeste kansen heeft gecreëerd bij ons.. Dat zegt heel veel over onze trieste selectie/tactiek, maar het zegt ook wat over Ozil. En ja Ozil zijn statistieken zijn minder geworden (alhoewel 1 op 3 nog steeds beter is dan alle andere middenvelders maar goed...), maar je moet ook naar zijn bijdrage aan het aanvalsspel kijken. Met Ozil erbij loopt dat allemaal net 1 tandje sneller, omdat hij wel snel kan handelen en snel de juiste optie ziet. Onze transgressie van verdediging naar aanval is stroperig en traag nu. Dat komt omdat al onze spelers die daarvoor moeten zorgen, 2 tellen te veel nodig hebben om een pass te zien en geven. Dat hindert verderop dus weer de aanval. Ozil gaan dat niet volledig oplossen, absoluut niet. Maar hij kan het wel verbeteren. En nee, ik zeg daarmee niet dat Ozil alleen maar goede wedstrijden zal spelen. Ozil is simpelweg niet meer zo goed als hij was. Fact. Maar hij kan wel degelijk een bijdrage leveren. En voor een slordige 400k per week, lijkt het mij wel handig dat hij nog iets van een bijdrage aan je team levert. Nu gooi je die 400k helemaal 100% de put in. Als hij nog zou spelen, dan gooi je misschien nog 60% de put in. Alsnog te veel, maar beter dan 100%...

24 december 2020 om 21:04

Wat er met hem is gebeurd komt meer door de politiek dan door hoe hij speelt.

24 december 2020 om 22:37

De hele Ozil situatie is eigenlijk verkeerd aangepakt, hij had al verkocht moeten zijn. Hij is simpelweg nooit meer de speler geworden die hij was en is onderdeel van het groepje spelers binnen de selectie die het eens in de zoveel wedstrijden laat zien. Dus ja, technisch gezien hadden we hem erbij kunnen houden nu we hem niet hebben verkocht afgelopen zomer, want ja... hij kan wel wat toevoegen, maar is niet de redder en had niet veel verschil gemaakt, dat doet hij namelijk al 3 jaar niet meer.Het is spijtig dat het zo heeft moeten lopen. Het spel loopt nu ongelukkig, maar dat trekt vanzelf wel enigszins bij. Niet naar een niveau wat het zou moeten zijn, maar goed genoeg om hoger te eindigen. Vergeet niet dat dit Arsenal een lange termijn project is. Dus we moesten al sowieso niet teveel verwachten, hoe pijnlijk dit ook allemaal is. We moeten vertrouwen hebben in het plan voor de lange termijn.

25 december 2020 om 12:39

Wat brabbel jij nu allemaal? Ozil hoeft geen assist te geven of te scoren om beslissend te zijn. Hij laat het spel sneller draaien. Hij vraagt de bal tussen de linies, speelt de bal snel en altijd naar voren. Iets wat geen enkele speler bij Arsenal dit momenteel doet. Hij heeft btw niet 'drie' slechte seizoen gedraaid: 18/19 en 19/20 waren zijn matige seizoenen. Hij werd vorig jaar al volledig geskipt onder Emery en Arteta. Twee keer niet voor sportieve redenen. Met Ozil als basisspeler hebben we altijd top 6 bereikt. Dus ja. Hij had dit Arsenal kunnen helpen. Ook niet zo heel moeilijk met Elneny, Ceballos en Xhaka op het middenveld. Maar dus ja, echt sommige Arsenal fans zijn helemaal het noorden kwijt. Niemand beweert dat we top 4 of zelfs top 6 zouden bereiken met Ozil op het veld maar we zouden niet 15de staan. Man man man, had niet gedacht op kerstdag me boos te maken.

25 december 2020 om 12:48

Je zegt: "we missen creativiteit, maar daar hoef je Ozil niet voor te hebben." Moet ik nu lachen, boos worden of wenen? Wat voor een reactie is dit. Edit: idealiter wil ik geen Ozil meer in ploeg. Vertrekt hij in de zomer en halen we Aouar, Buendia en De Paul (zeg maar nu iets). Ik denk niet dat Ozil de toekomst is, maar we hebben nu eenmaal niets beter.

25 december 2020 om 14:29

@theemirates - Even buiten Ozil: Wat versta je onder 'leiders' dan?

25 december 2020 om 23:03

@TheMagician
Met alle respect naar de Ozil van vroeger... De afgelopen drie jaar hoort hij bij het groepje spelers die eens in de zoveel wedstrijden iets laten zien. Hij zou onze De Bruyne moeten zijn, maar was dat absoluut niet. Ik had niets liever gewild dan Ozil op zijn best in de basis bij Arsenal, maar dit is hij helaas niet meer geworden. Waarom ik dan zeg dat we zonder hem kunnen... Voor aanzienlijk minder salaris kunnen we de jeugd kansen geven, die zullen ook niet altijd perfect zijn, maar zijn nog in ontwikkeling.

24 december 2020 om 16:29

Ozil is een stoorzender maar niet per se binnen de groep. Hij 'stoort' eerder Arsenal's en Kroenke's investeringen in China. Maar zo wordt mijn favoriete club nu eenmaal geleid. Hopelijk vertrekt hij daarom dus echt in januari. Anders is het inderdaad gewoon geldverspilling.

25 december 2020 om 14:31

Als Arsenal investeringen heeft in China, word het toch eens tijd dat iemand daar naar kijkt. Veel geld lijkt er namelijk niet echt te zijn (in relatieve zin natuurlijk).

25 december 2020 om 15:31

Ik krijg bijna medelijden met je. Waarschijnlijk ben supporter geworden in de tijd van Reyes, Bergkamp etc. Dit moet echt een verschrikkelijke tijd voor je zijn om jezelf supporter te noemen van Arsenal op dit moment. Sterkte.

25 december 2020 om 15:42

Met Arsenal's investeringen in China bedoel ik meer het TV-geld dat we minder zouden krijgen met Ozil in de ploeg. In China zit Ozil niet eens meer in bepaalde voetbalspellen. Dus die hebben bijvoorbeeld Fifa maar zonder Ozil. Of werd tijdens matchen van Arsenal Ozil's naam niet genoemd wanneer hij wel mocht spelen.

25 december 2020 om 15:47

Nicomitea, jammer genoeg heb ik het grote Arsenal nooit zien spelen. Ben daar te jong voor. Maar in mijn eerste jaren als supporter was het doel altijd om kampioen te worden. Werd toen 'uitgelachen' dat we altijd vierde eindigden. Dat waren zogezegd onze minste jaren. Nu lijkt top 4 zelfs een droom. Bon, we komen ooit wel terug. Arsenal heeft teveel fans om niet terug top te worden. Bedankt wel haha!

24 december 2020 om 16:44

Waarom is hij een stoorzender?

24 december 2020 om 18:05

Hoe kun je in hemelsnaam als stoorzender fungeren als je niet eens opgenomen bent in de selectie? Ik denk echt niet dat de rijke eigenaar van Arsenal met het salaris van Ozil opeens wel een fatsoenlijk team van dit waardeloze Arsenal gaat maken hoor.

24 december 2020 om 20:15

"Hoe kun je in hemelsnaam als stoorzender fungeren als je niet eens opgenomen bent in de selectie? "

Denk je dat Özil soms niet heeft gesproken met de spelers ofzo? Overigens traint hij wel gewoon mee. Wat eigenlijk best raar is.

24 december 2020 om 20:25

Dus jij beweert dat hij misschien achter de schermen eventueel de boel zou kunnen proberen te saboteren.... serieus? Wat ik van Ozil zie is alleen maar steun voor het team ondanks de absurde manier waarop hij is behandeld. Het gaat hier om het veldspel van Arsenal en de chemie tussen de spelers die wel opgesteld worden, en daar heeft Ozil he-le-maal geen invloed meer op. Overigens is het absoluut niet raar dat een speler doorgaat met trainen en fit blijven met blik op de toekomst. Is ook erg belangrijk voor het verkleinen van het risico op blessures. Hij is nog maar 32 jaar en heeft nog een aantal jaren te gaan in zijn carriere.

24 december 2020 om 20:32

Nee klopt TheRoscoe, maar Ozil is absoluut geen stoorzender. Van alles wat je van buitenaf kunt zien, ligt Ozil gewoon nog steeds goed in de groep. Op trainingsvideos zie je hem altijd met medespelers lachen, hij wordt gewoon betrokken in de banter, op Social media betrokken bij zijn ploeggenoten en andersom ook bij hem, tevens betrokken bij het team en op training toont hij ook gewoon volledige inzet (dat is zelfs bevestigd door Arteta). Het lijkt mij dus absoluut geen stoorzender in de groep. En ondanks dat je als buitenstaander nooit alles kunt zien, lijkt het mij wel fair om op basis van al het bovenstaande die conclusie te trekken.

25 december 2020 om 10:30

Omdat hij goed in de groep ligt is hij dus juist een stoorzender omdat er sinds de officiële bekendmaking van de selectie groepjes binnen de selectie gevormd zijn. Mensen die de kant van Ozil gekozen hebben en mensen die de kant van de club gekozen hebben. Ook dat kan je als stoorzender aanduiden zonder dat hij vervelend is of doet.

25 december 2020 om 21:21

Tja maar dat is vrij makkelijk Samcro. Dan is Ozil onbewust een stoorzender, maar wel één die door de club is gecreëerd. Anderzijds, zoveel groepjes zie ik niet eigenlijk... Ik vond eerder toen Guendouzi er nog zat dat de Franse boys een groepje vormden. Dat zie ik veel minder nu. En een oprechte vraag: wie staat er überhaupt aan de kant van de club in de selectie?

24 december 2020 om 20:21

Ozil is in niks een stoorzender in de groep TheEmirates. Zijn situatie is tussen hem en het bestuur/Arteta, maar in het team ligt hij nog altijd zeer goed. Bovendien is al meerdere malen aangegeven door notabene Arteta dat Ozil nog steeds 100% geeft op de trainingen en ook goed in de groep ligt. Daarnaast hebben meerdere selectiespelers zich meerdere malen nog steeds positief uitgelaten over Ozil. Dus hij is absoluut geen stoorzender, ik weet niet waar je dat vandaan haalt...

25 december 2020 om 00:03

Dan hebben wij daar beiden een andere mening in Jackie. Dit begint al met zijn onnodige, uitdagende tweets. Het is allemaal zo ontzettend hypocriet. Daarnaast heeft hij zijn Duitse kliekje waar toevallig geen enkele speler meer zin heeft om voor Arsenal te spelen. Ornstein tot aan andere journalisten aan toe hebben dit al erkend, Ozil is momenteel een stoorzender binnen de selectie. Een Ornstein vertrouw ik meer dan Jackie die vindt dat Ozil geen stoorzender is.

25 december 2020 om 12:56

Hahahahahaha welke onndoige en uitdagende tweets zet hij? Was het: let's stay positive! Of: Good luck Gunners. Of: Get well soon Raul Jimenez! Heel hypocriet allemaal. Ja, zeker. Ik snap de frustraties echt. En wat betreft zijn Duits kliekje, enkel Mustafi wilt vertrekken. Ozil wilt juist blijven? Leno idem. Xhaka en Kolasinac (geen Duitsers maar bon) willen daarnaast geloodst worden door de club? En wat zeggen 'ornstein' en andere journalisten nou precies? Heb niets gelezen over het mogelijk 'stoorzender' zijn van Ozil. Het enige dat werd gezegd is dat een deel van de spelers het niet eens zijn met Ozil's weglating uit de selectie. En dat is een logisch gevolg van Arteta's, Edu's en Kroenke's beslissing. Als het slecht gaat en er is een teamgenoot in de ploeg die geen kansen krijgt, ja dan gaat het verkeerd. Idem met wat er nu met Saliba gebeurt. Of het feit dat Guendouzi en Torreira zonder te vervangen verhuurd zijn geweest. Zie je een patroon ontstaan?

25 december 2020 om 21:27

Tja je kunt het wel op de persoon gaan spelen TheEmirates, maar dat bevordert niet echt iets.. Jij baseert je dus grotendeels op 1 journalist die iets roept, zonder zijn bronnen prijs te geven. Ornstein zit er net zo vaak naast als dat hij goed zit. Ik baseer mij puur op wat ik van Ozil en zijn teamgenoten zelf zie. Ik kan het zeker fout hebben hoor. Maar dan zie ik eerder het zo zoals Samcro hierboven zegt, dat Ozil een door de club gecreëerde stoorzender is. Dat van dat Duitse kliekje is ook een beetje onzin, aangezien je Ozil op trainingen en Social media ook gewoon met Auba, Laca, Luiz en de young boys ziet.

Gaan we stoppen met Turkse kranten te quoten? Ozil heeft elk jaar al eens getekend bij Fenerbahce volgens deze Turkse bronnen. Fenerbahce kan geen enkele speler 8 miljoen per jaar geven. Het kan perfect zijn dat hij in de zomer naar Turkije vertrekt maar dit is 100 procent gefabriceerd. Zet het tenminste gewoon in de wandelgangen.

24 december 2020 om 16:51

Dit bericht is gequote van Sercan Hamzaoglu en dat is wel een redelijk betrouwbare journalist wat betreft nieuws omtrent Fener.

24 december 2020 om 17:05

Alex17, dat wist ik niet! Een deel van mijn reactie lijkt dus ook in de prullenbak te mogen. Maar in welke wereld kan Fenerbahce een speler 8 miljoen euro per jaar geven? Dat lijkt me enerzijds onrealistisch, anderzijds dom. Fener handelt in bepaalde opzichten heel slim met Vedat, Elif en Altay, Pelkas, Samatta en in mindere mate Sangare, Tisserand en Mhk. Anderzijds vult het zijn ploeg met een aantal 'bejaarden' (sosa, Cisse en Perotti bijvoorbeeld). Maar, die 'bejaarden' kregen tenminste niet zo'n hoog salaris en werden maar voor een korte periode gehaald (een contract voor een jaar, max 2). Maak niet dezelfde fout die Galatasaray maakte met Falcao.

24 december 2020 om 17:30

Dat salarisgedeelte ben ik ook compleet met je eens. Spelers van het kaliber Falcao, RvP en Özil zijn spannend en geweldig maar de realiteit is dat ze niet kunnen brengen wat er van ze verwacht wordt. Hoe je het went of keert komen ze gewoon lekker afbouwen en genieten ze té veel van de stad Istanbul. Ik las laatst dat Lens niet naar Denizlispor wilde omdat hij simpelweg niet buiten Istanbul wilt voetballen. En dan hebben we het over Lens die gewoon een gemiddelde voetballer is. Zelfs Fatih Karagümrük trekt grote namen aan puur omdat het een club uit Istanbul is. Als ik dan spelers als Pelkas en Nazim zie, dat zijn natuurlijk geen toppers, maar het zijn wel jongens die echt gedreven zijn en willen presteren. Die honger mis je gewoon vaak bij de ex-wereldtoppers.

24 december 2020 om 20:01

Pelkas vind ik echt wel een heel leuke speler hoor. Misschien als Erol Bulut hem eens op de 10 zet, kan hij nog meer excelleren. En ja, ik wil liever niet dat Ozil naar Fenerbahce gaat. Heb er twee redenen voor. Ozil is mijn favoriete speler aller tijden en Galatasaray is mijn eerste clubliefde. Het gaat waarschijnlijk gebeuren, Ozil en Fenerbahce, maar mijn kinderhart wil het niet zien. Mijn tweede (en meer rationele) reden achter mijn standpunt is dat ik niet wil dat Fenerbahce die route opgaat. Alle clubs in Turkije moeten masseel hun salariskost verlagen én verjongen. Stel dat Koc, zoals @hangover en @chilii hier onder mij zeggen, op de een of andere manier sponsors vindt om Ozil's transfer te bekostigen. Dan nog is dit negatief? Waarom? Nu gaat Galatasaray en Besiktas ook zijn eigen 'ozil' moeten halen. Ik zeg maar iets: dan haalt Besiktas Diego Costa en haalt Galatasaray David Silva. Want je weet hoe Turkse fanatiekelingen denken. Als de ene het doet, moeten de andere volgen. Fenerbahce kan toch niet de grootste ster van de competitie hebben? En dat wil ik juist niet. Ook, zou elke voetballer na de komst van Ozil een onnodig hoog salaris willen bij Fenerbahce. Gaan de huidige spelers ook een salarisverhoging willen enzoverder. Zelfde bij Galatasaray. Hoe gaan wij bijvoorbeeld Marcao kunnen overtuigen om te verlengen voor 1.7 miljoen (verhoging van 100 procent (!)) wanneer spelers zoals Feghouli en Belhanda, die minder goed spelen, bijna vier miljoen euro verdienen.

24 december 2020 om 16:57

Nouja ik ken toevallig een vriend van Ozil en die zei een aantal maanden geleden al dat hij zijn contract gaat uitdienen en dan transfervrij naar fener gaat. Dus ik geloof best dat ze nu met elkaar hebben gesproken.

24 december 2020 om 17:15

Ja klopt wsl wel. Ik ken toevallig de vriendin van Ozil en zij zei me. 'wie ben jij en wat doe jij in m'n huis', dus ik denk dat ze binnenkort al gaan verhuizen

25 december 2020 om 14:35

Maar hoe waarschijnlijk is dat voor een op dat moment al 33 jaar wordende Ozil die een jaar niet gespeeld heeft?

24 december 2020 om 18:21

Ik snap je punt volkomen en je hebt gelijk! Echter,

Het is voor Koc niet moeilijk om Ozil naar Fener te halen. Die kan sponsor overeenkomsten tekenen met Beko,vestel, Tupras en ga zo maar door. Koc heeft honderden bedrijven, dus dat lijkt me niet moeilijk.

Belangrijkste is dat Ozil zelf moet willen, en dat lijkt ook te gebeuren

Er was altijd kritiek op Arsenal dat hun beste (bijna) transfervrij vertrokken kijk o.a. naar Ramsey, Van Persie en Sanchez. Dan besluiten ze toch uiteindelijk om een keer iemand een mega contract te geven in de naam van Ozil en gebeurt er dit. Het zit Arsenal ook niet mee haha.

24 december 2020 om 16:46

Van Persie is niet transfervrij vertrokken, koste meer dan 30 miljoen.

24 december 2020 om 16:56

Sanchez evenmin.

24 december 2020 om 17:00

Inderdaad. Kregen geen geld, maar wel een speler die geld waard is.

24 december 2020 om 21:49

Klopt. Helaas hebben we die speler wel weer voor 0 euro laten vertrekken .

25 december 2020 om 15:39

Beiden hadden nog een contract voor een jaar of minder en werden daardoor verkocht.

25 december 2020 om 14:37

Het feit dat Ramsey een sterkhouder was, zegt juist alles. Een goede voetballer hoor, maar als dat je sterkhouder is, ga je geen hoge ogen gooien op Europees niveau. Overigens was Ramsey ook maar sporadisch belangrijk voor Arsenal vanwege oa. z'n blessures. Arsenal is zo'n typische club die slachtoffer is van z'n eigen beleid. Hetzelfde zie je bij Manchester United en momenteel Barcelona.

Goed zo Ozil. Zeker niet in de winter vertrekken. Melk Arsenal maar lekker uit! Daarna in de zomer een heerlijke transfer naar Istanbul waar je lekker met pensioen kan gaan. Daar waarderen ze je tenminste nog. Klasse Ozil.

24 december 2020 om 16:33

Je doet net alsof Ozil dit ooit gaat lezen😂

25 december 2020 om 14:39

Dit heeft weinig nog met waardering enzovoort te maken. Ozil speelt al een paar jaar niet meer zo goed en Arsenal wil gewoon van z'n megasalaris af. Dat botst nou eenmaal. Beiden kun je in deze niet veel kwalijk nemen.

Weet niet hoe geloofwaardig dit is alleen Ozil wordt nu al 3 jaar lang in verband gebracht met Ozil. 8 miljoen per jaar en dan zeker een contract van 3/4 jaar weet niet of dat handig is voor Fener eerlijk gezegd. Ik denk dat Ozil eerder naar een Amerika gaat dan Fener.

24 december 2020 om 16:33

In verband met Fener haha. Ook vind ik het wel heerlijk dat hij tot de zomer blijft lekker 21 miljoen en die klote Arsenal komt voor geen meter vooruit haha.

25 december 2020 om 14:40

Natuurlijk is dat niet handig. Dat is de hele reden dat die clubs in Turkije het financieel niet makkelijk hebben. Te dure spelers halen die daar komen afbouwen en zelden tot nooit aan de verwachtingen voldoen. Ozil wordt tegen die tijd alweer bijna 33 jaar en heeft dan een jaar niet gespeeld. Bovendien was hij daarvoor al niet meer zo heel goed.

Het is overduidelijk dat Özil een Fenerbahçe supporter is en zijn hechte vriendschap met Acun Ilicali, eigenaar van Fortuna Sittard én fanatiek supporter van Fenerbahçe, zal ook zeker bevorderend zijn voor deze transfer. Alleen weet ik niet of ik hem heel graag nu wil zien bij Fener. Het is echt een klasbak en één van mijn favoriete voetballers van de afgelopen jaren maar hij gaat waarschijnlijk dit hele seizoen niet spelen. Hij zal ook een salaris van minimaal 5 miljoen + tekengeld willen opstrijken en dan is nog maar de vraag of hij dit team wel echt op sleeptouw kan nemen. De afgelopen jaren hebben we wereldtoppers gehad als Falcao en van Persie in Turkije gezien en dat was ook niet echt een succesverhaal. Özil houdt heel van Istanbul en spelers die té veel van Istanbul houden vergeten soms dat ze voetballer zijn.

24 december 2020 om 18:24

Falcao en Van Persie mogen in Turkije niet in 1 zin genoemd worden.

Van Persie heeft bakken met doelpunten gemaakt, ondanks hij nooit de 1e keus is geweest van die Portugese clown. Kijk maar op youtube even, je zal zeker zeggen 'wauw had hij echt zoveel gescoord O_o'

Wel ben ik het met je eens dat je met Ozil iemand binnen haalt die al een jaar dus geen shit heeft gedaan. Maar het blijft zo een ongelofelijke klasbak!!

25 december 2020 om 00:19

Ik kan me niet voorstellen dat een rationeel denkende Fener-supporter blij is met deze deal. En dan gaat het puur om de financiele kant, het blijft een klasbak natuurlijk.

Doen strikje erom en verder. Is alleen maar negatief voor Arsenal en de speler zelf

Het is geen onmogelijke transfer, maar je moet je afvragen of je deze speler een - voor Süper Lig begrippen - astronomisch hoog salaris moet geven. Met Falcao heeft Galatasaray een grote kopzorg in huis gehaald en ik verwacht niet van Özil dat hij zich optimaal voor zijn team gaat inzetten in (hoogstwaarschijnlijk) de laatste twee a drie jaren van zijn carrière.

Lekker wekelijks op de thee bij z’n maatje Erdogan, perfect afbouwen joh. Overigens zou ik lekker in de winter vertrekken als ik hem was, naast geld, is er niets voor hem te halen in Londen. Hij had zelf praatjes dat hij zich toch echt wel in wou zetten aan het begin van het seizoen, wees dan ook zo ruiterlijk om gewoon in januari te vertrekken.

25 december 2020 om 14:43

Inzetten is wat anders dan voortijdig het megasalaris opofferen. Zolang Ozil gewoon z'n best doet op trainingen en voetbalinhoudelijk goed bezig blijft, staat hij volledig in z'n recht. Waarom zou hij zich ruiterlijk moeten opstellen als de club 'm niet eens inschrijft voor de competitie? Ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die het anders hadden gedaan.

Dus hijj verdient 21 miljoen euro per jaar??? Das toch niet normaal... Wat heeft die nou gepresteerd de laatste jaren..

25 december 2020 om 14:44

Hij kreeg dat contract dan ook niet op basis van de afgelopen pakweg twee jaar, maar op basis van z'n tijd bij Real Madrid en z'n beginjaren bij Arsenal. Op dat moment was hij gewoon erg goed.

En terecht. Ozil is een held, geweldige voetballer en een pracht van een mens. Lekker nog die 10 miljoen pakken en in de zomer bij Fenerbahce de mensen blij maken. Het is 'm van harte gegund.

Blij als deze slepende soap achter de rug is. Het is een verschrikkelijke chaos binnen de club, en daarin is de casus Özil een flink onderdeel van de onrust.

Toch word ik aardig sentimenteel van de voetballer Özil. Het blijft 1 van mijn meest favoriete voetballers ooit, weergaloze speler en puur technicus, zoals je ze nog weinig ziet tegenwoordig. Eeuwig zonde hoe de laatste jaren met hem zijn verlopen, en in het huidige team waar 0,0 creativiteit in zit had hij ongetwijfeld nog van waarde kunnen zijn.

Hij wil nog een halfjaartje extra z’n zakken vullen. Wat hij bij Arsenal krijgt is echt idioot, bij een nieuwe club zal hij daar maximaal een kwart van verdienen.

Een kwart van 21 miljoen is 5,25 miljoen. Hij gaat 8 miljoen verdienen dus die berekening klopt niet. Als hij nu vertrekt gooit hij echter 6,5 miljoen weg en daar heeft hij geen zin in. Hij dwingt Arsenal gewoon nog die laatste 10 miljoen van zijn contract uit te betalen. Dit is net zo eigen schuld voor Arsenal als dat Real Madrid zichzelf in de vingers sneed om Garreth Bale binnen te halen. Het is allemaal prima die geweldige salarissen zolang de spelers naar de zin van de club presteert. Maar als het ze niet meer naar de zin is dan proberen ze van alles om de dure speler voortijdig te lozen. Bale en Ozil lieten zich echter niet afschepen en pakten vele miljoenen op de reservebank of de tribune. Dat krijg je met die belachelijke salarissen, je komt niet meer van die grootverdieners af.

Özil is de man van de grote verdwijntruc. Zo zie je me, zo zie je me niet. En dan in een verhouding van 1 op 10 ongeveer.

Geld zat bij de Koc familie die kan zo elke speler van Arsenal kopen. Maar met eigen geld mag dat natuurlijk niet. ;D

Dit is echt een groot onzin bericht, puur omdat het wekelijks in de krant staat, Ozil gaat zijn contract uitdienen en zoveel mogelijk geld harken en zijn carrière als een kaars uit laten gaan op plaatsen waar hij het meeste kan verdienen.

Özil is gewoon een geweldenaar die hele goede en verstandige keuzes maakt, die niet iedereen zou maken.
Hij koos voor Duitsland in plaats van Turkije, natuurlijk geen moeilijke keuze, maar we hebben toch vaak gezien dat een jonge jongen met twee nationaliteiten niet altijd de juiste keuze maakt.
Was een groot talent bij Schalke 04 en maakte een spraakmakende transfer naar Werder Bremen.
Een keuze die niet iedereen begreep. In zijn eerste jaar pakte hij meteen de duitse beker en verloren ze de uefa cup finale.
Na Werder Bremen koos hij voor Real Madrid en speelde hij onder Mourinho in een andere rol, maar werd hij wel als speler echt gevormd tot absolute wereldtop.
Na Real Madrid koos hij voor Arsenal, terwijl hij ook voor andere topclubs had kunnen kiezen om prijzen te pakken. Maar vanwege zijn principes en belofte aan Wenger koos hij voor Arsenal en was de absolute vedette.
Die rol is hem ook het best weggelegd. Özil bij bijvoorbeeld Crystal Palace zou voor beide partijen geen succes zijn.
Nu hij klaar is met Arsenal moet hij weer de vedette zijn. Waar anders dan Fenerbahce. Zijn vrouw is een Turkse actrice die in Istanbul werkt dus kan ze haar werk voortzetten.
Ik vind hem echt een geweldige voetballer die gewoon altijd de beste keuzes heeft gemaakt.
Arsenal heeft het niet goed gedaan door hem zo te behandelen, Özil gaat lekker spelen bij een andere topclub in een andere competitie. Arsenal gaat niet vooruit, maar alleen achteruit.

Zou wat mij betreft een mooie versterking voor Ajax zijn. Zou in goede doen zo in de voetsporen van Ziyech kunnen stappen. Kan de creativiteit brengen die we nu af en toe zo missen! Misschien een risico maar kan denk ook net zo goed als Tadic en Blind uitpakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren