Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘In Turkije letten ze niet op of je een hoed op hebt, zoals in Nederland’

Laatste update:

Deniz Türüç is blij met zijn keuze voor het Turkse nationale elftal. De linkermiddenvelder van Istanbul Basaksehir werd geboren in Nederland en kwam twee keer uit voor Oranje Onder-20, maar koos uiteindelijk voor het land waar zijn ouders geboren zijn. Volgens Türüç wordt er in Turkije minder aandacht besteed aan randzaken dan in Nederland.

"Bij het Turkse elftal letten ze niet op wat voor dure dingen je draagt en of je een hoed op hebt, zoals in Nederland", doelt Türüç tegenover Voetbal International op de storm van kritiek die Memphis Depay in 2015 kreeg toen hij zich in Noordwijk bij het Nederlands elftal meldde met een hoed op. "Ja, het is een hoed", zei Depay toen. "Wat doet een man met een hoed? Ik zet 'm op. Het is gewoon een hoed. Ik vind dat mooi."

De 27-jarige Türüç brak door in het betaald voetbal bij Go Ahead Eagles, waarmee hij onder trainer Erik ten Hag in zijn debuutseizoen 2012/13 naar de Eredivisie promoveerde. Vervolgens speelde Türüç met de club uit Deventer twee jaar in de Eredivisie. Na zijn laatste jaar degradeerde Go Ahead weer, maar Türüç ging niet mee terug naar het tweede niveau. Hij dwong in de zomer van 2015 een transfer af naar Kayserispor in zijn vaderland. Na vier jaar bij de laagvlieger maakte hij de overstap naar topclub Fenerbahçe, om die deze zomer na één seizoen te verruilen voor Basaksehir.

Türüç speelde in 2013 nog twee keer voor Oranje Onder-20, maar switchte in 2015 naar Turkije. Hij kwam één keer uit voor Jong Turkije en mocht in maart 2017 debuteren voor het eerste nationale elftal tegen Moldavië. Zijn keuze voor Turkije was niet moeilijk, verklaart Türüç bijna vier jaar later. "Het voelt heel warm, alsof je broers bent van elkaar", aldus de middenvelder, die ervan geniet met grootheden als Arda Turan en Burak Yilmaz te mogen spelen.

Inmiddels staat Türüç op negen interlands en twee doelpunten voor Turkije. Zijn debuut in 2017 blijft hem het meest bij. "Traantjes van geluk zijn er wel gevallen toen ik mijn debuut maakte. Mijn vader en moeder waren zo ongelooflijk trots. Maar zij niet alleen. Mijn opa en oma, de hele familie en ik zelf natuurlijk ook. Turkije heeft tachtig miljoen inwoners; dat ik dan Turks international ben, is best bijzonder." In maart en september volgend jaar speelt Turkije in de WK-kwalificatiereeks tegen Nederland.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee in Turkije boren ze je ‘gewoon’ de grond in als je niet presteert. Zoals een Arda Turan tegen Spanje (3-0) of dezelfde Arda Turan die even doodleuk zijn ploeggenoot van de nationale elftal ging bedreigen met een vuurwapen in het ziekenhuis. Dan heb ik liever ‘kritiek’ om een hoed.

24 december 2020 om 10:11

Nee klopt, je kunt flinke kritiek krijgen als je niet presteert. En dat gaat dan om voetbal en niet om de randzaken als een hoed. Dat is wat Turuc zegt. Dat van Arda was trouwens niet met een ploeggenoot, maar met een zanger. Ken je feiten

24 december 2020 om 10:16

Nou ben jij op je teentjes getrapt Emre? Wat men bedoelde destijds was, als Depay minder met ‘fashion’ bezig was en zich bezighield met voetbal, of überhaupt presteerde dan was er geen commotie. Maar Depay was bagger, en tegelijk eiste hij de volledige aandacht met zijn ‘fashion’ dan kan je het verwachten, dat er kritiek is. Wat in Turkije gebeurd als je bagger speelt is ongekend. Spelers/scheids die thuis worden opgewacht etc... en oja een voetballer dat een zanger een gebroken neus slaat en vervolgens met een vuurwapen in het ziekenhuis gaat bedreigen maakt de situatie minder erg hé.

24 december 2020 om 10:22

Hoe kom je erbij dat ik op mijn teentjes getrapt ben? Omdat ik kritiek heb op je (onjuiste) reactie? Grapjas. Turuc noemt een randzaak op en jij vergelijkt dat met de kritiek die Arda kreeg. Arda kreeg flinke kritiek omdat hij in die wedstrijd bagger speelde, maar ook nog eens totaal geen inzet toonde. Het ging niet om zijn kledingstijl, auto, etc. Dat is wel wat er in Nederland gebeurt. En je laatste sarcastische opmerking slaat nergens op. Ik wijs je alleen op de feiten. Die situatie heeft verder helemaal niets te maken met wat Turuc hier zegt

24 december 2020 om 10:28

Wat een rare reactie. Emre reageert gewoon normaal, geeft op alle punten een kort en helder antwoord en dan zeg jij dat ie op z’n teentjes is getrapt. Vervolgens komt je met een geforceerd betoog...

24 december 2020 om 14:42

@cmg, Spelers die thuis worden opgewacht gebeurt toch overal? Een paar Feyenoordsupporters hadden bv Vejinovic bij zijn huis bedreigd. Michiel Kramer kreeg ook een keertje Feyenoord supporters in zijn tuin. Cerny werd na die gemiste kans tegen de Graafschap ook opgezocht en zijn huis werd beklad. Een voormalig directeur van Ajax, ben zijn naam kwijt. En zo kan ik er echt wel meer opnoemen.

25 december 2020 om 09:17

@prime time en nu graag voorbeelden van spelers die worden opgewacht nav prestaties in het Nederlands elftal. Die zijn er namelijk niet omdat clubsupporters een ander slag supporter is dan Nederlands elftal supporter. Vind het verder best maar er is niet een speler van het Nederlands elftal die heeft moeten vrezen voor zijn leven nav prestaties voor dat nationale elftal. Zelfs de ultiem uitgekoste Seedorf niet. Daarnaast voelt het voor mij aan als zichzelf overtuigen. Ja Turkije was echt een warm bad, NL is zeuren over randzaken. Als ik zie hoe die spelers met elkaar omgaan is het bad niet minder warm bij het NL elftal. Ja misschien als je het Ziyech vraagt.

25 december 2020 om 11:51

@cmg: Emre heeft gewoon gelijk, ken je feiten maar ga geen onzin verkopen om vervolgens zelf degene te zijn die op zijn teentjes is getrapt. Het was inderdaad een zanger die dat deed. Verder iets met een pot en een ketel wat Turkije betreft

24 december 2020 om 10:17

In Nederland is er een speler die hevig wordt verdacht van het neersteken van zijn familielid. Ik heb dan liever dat ik in de grond wordt geboord als ik niet presteer en ja ik weet dat het nog niet zeker is rond promes maar het het ziet er niet goed uit.

24 december 2020 om 12:37

Moussaalex. Ik zie nergens in het stuk dat het over Promes gaat. Dus die heeft er niets mee te maken wat je schrijft. Eerst een veroordeling en dan pas reageren op Promes lijkt mij beter.

24 december 2020 om 13:20

Klopt, maar mijn reactie was tegen CMG die begint over Arda Turan terwijl hij ook niet in het stukje voorkomt. Vandaar dat ik de vergelijking erbij haal

24 december 2020 om 10:37

Heb je uberhaupt jezelf ingelezen in de situatie van Arda met de Turkse zanger Berkay (dus niet zijn ploeggenoot)? Arda gaf hem in een nachtclub een kopstoot, waardoor Berkay zijn neus brak. Toen Arda hem diezelfde avond bezocht in het ziekenhuis, nam hij een wapen mee, gaf dat aan Berkay, en zei in een moment van emotie ''schiet mij maar''. Hij heeft hem dus nooit bedreigd met dat vuurwapen, maar ja, als je je info krijgt van Nos, Voetbalzone, AD, etc, dan ga je het natuurlijk nooit weten. Sowieso begrijp ik niet waarom je die situatie hier bij haalt onder dit artikel.

24 december 2020 om 10:43

O dat is inderdaad heel normaal.

24 december 2020 om 10:45

Verstandig wat je zegt over de media hier, echter kun je dat over de Turkse media ook zeggen natuurlijk.

24 december 2020 om 10:45

Ik zeg nergens dat het normaal is. Alleen de reaguurder hierboven spreekt zich zo uit alsof hij het bij een ploeggenoot heeft gedaan, wat niet het geval is. Arda is na deze situatie ook terecht uitgespuugd door heel Turkije. Nogmaals, naar mijn mening moet men moet zich eerst goed inlezen in een bepaalde zaak voordat hij zijn of haar mening uitbrengt.

24 december 2020 om 10:42

Doe niet zo op de tenen getrapt. Hij heeft gewoon gelijk dat heel die saga rond depay zijn hoed het toppunt van triest was. En in Nederland boren ze je niet de grond in als je niet presteert zeker?

24 december 2020 om 10:54

Wat een kinderachtige reacties hier inderdaad. Deniz zegt 1 iets en ze zijn allemaal op hun teentjes getrapt. Straks gaat Deniz Turuc zeggen: ja het weer in Turkije is in de zomer beter dan in Nederland. En gaan er Nederlanders hier reageren als: ja maar wij leven tenminste niet in een regime waar Armenenmoordenaar Erdogan ons niet voor de lol in het gevang steekt?

24 december 2020 om 11:06

Haha dat zou inderdaad perfect mogelijk zijn 😉.

24 december 2020 om 11:09

Maak ik zelf ook mee. Soms geef ik als Belg met Turkse origine kritiek op iets in Belgiã«: bijvoorbeeld onderwijs of sociale zekerheid. Zijn een aantal Belgen helemaal op hun teentjes getrapt. Als ik er dan aan toevoeg dat het in Turkije nog slechter is, is iedereen opeens weer rustig en snappen ze mijn kritiek wel.

24 december 2020 om 11:14

Ach dat is enerzijds ook wel een beetje logisch in eerste instantie denk ik. Kritiek op het vaderland krijgen is nooit echt leuk. Wel natuurlijk jammer dat je in jouw geval dan ook altijd Turkije er zelf moet gaan bij betrekken.

24 december 2020 om 13:33

Arda werd niet bekritiseerd alleen om prestaties, maar om wat er aan de hand was achter de schermen. Daar word je in ieder land voor bekritiseerd. Daarnaast heeft het Vecht incident van Arda niets te maken met deze situatie, en is al helemaal niet relevant voor Deniz die zich waarschijnlijk nooit in zo’n situatie zal bevinden. Na dit incident is Arda trouwens nooit meer opgeroepen voor het Turkse elftal... rightfully so.

Groot gelijk heb je, als allochtoon word er toch anders naar je gekeken, er word bij bijv mathijs of frenkie niks gezegd over wat ze aan hebben of iets dergelijks. Dit moeten veel meer voetballers doen, gewoon kiezen voor je vader,- of moederland.

24 december 2020 om 10:21

Wat is je vaderland. Hij is hier toch geboren of niet? Dan ook daar lekker gaan wonen en zeker niet met vertegenwoordigers jeugdelftallen gaan spelen , van dit nare Nederland. Van mij mag Turuc voor Turkije kiezen, maar dat hij nu gaat beweren dat wij het over randzaken hebben naast het voetbal, terwijl de tabloid rijen dik in de kiosk liggen in de landen rond de middellandse zee, met allemaal randzaken

24 december 2020 om 10:25

Vind ik ook. Met name in het geval van spelers zoals Türüc. Dat is toch ook niet het niveau wat NL moet nastreven. Prima voor Turkije idd.

Wat je verder zegt over allochtonen vind ik absolute onzin. Als Depay een hoed wil dragen, moet hij dat lekker zelf weten.
Kruip eens uit die slachtofferrol, zou ik zeggen. Heeft niets met alloch- is autochtoon te maken.

24 december 2020 om 10:31

Doe eens je bril af en zie de realiteit in de maatschappij en accepteer gewoon dat allochtonen flink benadeeld worden door de pers en een flink deel van de witte NL'se bevolking. Heeft niks met een slachtofferrol te maken maar is gewoon realiteit. Hoe eerder dat men dat beseft hoe meer kans we hebben dat het misschien ooit normaal word.

24 december 2020 om 10:43

Dat besef is er juist heel erg. Ik denk dat er weinig landen zijn waar er meer gedaan wordt tegen discriminatie, dan in Nederland. Ik vind vooral discriminatie op de arbeidsmarkt een gigantisch probleem. Dat neemt niet weg dat er een hoop lui zijn die hier misbruik van maken. Je mag geen kritiek op hun persoontje hebben, want dan ben je een racist. De politie houdt me regelmatig aan ter controle. Ja, vind je het gek als begin twintiger in een tering dikke auto die je zelf nooit kan betalen.

24 december 2020 om 12:11

En toch komen hier ieder jaar duizenden mensen uit landen waar we historisch, koloniaal of what so ever mee te maken hebben, hier naar toe om hier te wonen. Ik denk dat Nederland voor minderheden beter is dan een minderheid zijn in menig ander land. Verder is het gewoon standaard dat minderheden zich minder gehoord voelen, of zich achtergesteld voelen. Dat is en elk land. Heeft verder dus ook niets met ras of geloof te maken, maar gewoon met menselijkheid.

24 december 2020 om 12:49

klopt, en voor Ziyech en hopelijk Unuvar ook prima dat ze niet voor Nederland spelen.

24 december 2020 om 14:16

Waar heb je het over papi? Serieus? Noem voorbeelden dan? Overal zijn quota's om meer mensen met een kleurtje in de gemeente te krijgen. Er is een enorm overschot in het Nederlands elftal, percentueel gezien, van jongens met een kleurtje. Totaal buiten proportie. Gaan we dat ook rechtrekken? Of werkt 'gelijkheid' maar een kant op?

Ja er is racisme in Nederland. Van alle kanten. En dat is een deel van het probleem 'sociale verschillen binnen groepen'. En zo zijn er nog VEEL meer inter-groep verschillen die VEEL meer invlied hebben op je sociaal-economische uitkomst. Zoals opvoeding. Afmaken van school. Cultuur. Ja, slachtofferrol. Neem verantwoordelijkheid ipv alles toe te wijzen aan die racisme-boeman.

24 december 2020 om 10:28

In mijn beleving wordt er net zoveel onzin geroepen over autochtone Nederlanders als over allochtone Nederlanders. Op welke situaties doel je dan? Ik denk dat voetballers moeten doen waar ze zich goed bij voelen en niet wat de achterban/familie/vrienden van hen verlangt. Als dat een ander land dan Nederland is lijkt me dat niemand daar wat over kan zeggen.

24 december 2020 om 10:30

Ik vind dit een vrij racistische reactie. Je doet alsof Depay commentaar kreeg op zijn gedrag vanwege de afkomst van zijn (voor)ouders. Dat slaat zelfs nergens op als je naar de feiten kijkt. Krijgt van Dijk ook commentaar op dit soort randzaken? Of Dumfries of Onana? Nee, want dat zijn sympathieke gozers die zich zelf niet laten afleiden door randzaken. Zo werd een oerHollandse van der Meyde wel weer bekritiseerd om zijn gedrag. Gelukkig lijkt Depay tegenwoordig een stuk volwassener geworden, want hij was voorheen niet uit te staan en presteerde mede daarom ook zijn eigen niveau!

24 december 2020 om 10:57

Witte racisme schijnt niet te bestaan. Alleen donkere mensen kunnen gediscrimineerd worden andersom kan niet.

24 december 2020 om 14:18

En dat is, paradoxaal genoeg, een van de meest racistsche en gevaarlijke standpunten ooit. Dat mensen die zo tegen racisme zijn dat niet inzien zegt genoeg over hoe lang ze over hun posities hebben nagedacht.Niet.

24 december 2020 om 23:40

Sorry hoor maar als Frenkie en Mathijs met precies zo'n hoed aankwamen, dan werden ze vierkant uitgelachen door 100% van de Nederlanders. Zo'n hoed staat zulke blonde witte boys helemaal niet, die moeten lekker voor Campina in een reclame gaan fierljeppen

Achja, journalisten moeten ergens geld mee verdienen. Slecht nieuw verkoopt natuurlijk altijd het beste. Dus waar je ook bent/ speelt, kritiek zal er altijd zijn. Dus ja het heeft hier ook geen zin om met de vinger naar elkaar te gaan wijzen jongens. Grew up.

Nou, ik heb er alle vertrouwen in dat we onder dit artikel een volwassen discussie kunnen houden! Zonder dollen, wat hij hier zegt, klopt gewoon. Nederlandse analisten letten teveel op randzaken, in plaats van hoe een speler presteert op het veld. Memphis speelde destijds inderdaad heel slecht, en daar mag hij op bekritiseerd worden, maar niet in de mate hoe analisten als Derksen hem aanpakten. In Turkije wordt er alleen gekeken naar wat je op het veld doet. Speel je slecht? Verwacht uitgefloten te worden zoals Arda Turan. Speel je goed? Dan ben je een nationale volksheld zoals Merih Demiral. Daar kan je het mee eens of oneens zijn, maar dit al sinds jaar en dag zo.

24 december 2020 om 11:17

Maar met die Nederlandse analisten doel je toch enkel op de mannen van VI? Dat is een amusementsprogramma wat juist scoort op randzaken, dat kun je nauwelijks voetbalanalisten noemen.

Mijn beeld is dat als je een Nederlandse Marokkaan bent en je speelt slecht in het Nederlands elftal, dan ben je die ***marokkaan die gewoon voor Marokko had moeten kiezen. Andersom, als een Ziyech een belangrijke penalty mist, is hij voor de Marokkanen een Nederlander ipv Marokkaan.

Echter, bij Turken is het heel anders denk ik. Dan ben je een ***turk als je bv voor Nederland kiest en je speelt slecht. Het grote verschil met bv Marokkanen is denk ik dat Nederlandse of Duitse Turken die voor Turkije een slechte wedstrijd spelen, niet opeens worden 'gepakt' op hun Nederlander of Duits zijn.

Dat maakt het natuurlijk voor Turken die elders geboren zijn heel aantrekkelijk en een veel makkelijkere beslissing om voor Turkije te gaan spelen. Klopt dit of ligt het toch anders???

24 december 2020 om 10:51

Dit klopt grotendeels wel. Echter, als een groep Nederlandse of Duitse Turken regelmatig collectief slecht presteren in het nationale elftal, gaat men (de media, het publiek) zich wel openlijk afvragen waar het door komt. En dat is dan niet om te kunnen zeggen "duitser" oid, maar simpelweg om het te begrijpen. Verder worden genaturaliseerde Turken, Europese Turken die niet veel met Turkije hadden behalve een paspoort en halfbloedjes zoals Aurelio, Emre Mor, Kazim Richards, Nazim Sangare, etc ook niet aangevallen op hun afkomst of geboorteland als ze slecht presteren. Kies je voor Turkije, dan ben je gewoon "een van de Turkse spelers". Dat is in ieder geval mijn observatie

24 december 2020 om 12:58

"dan ben je die ***marokkaan die gewoon voor Marokko had moeten kiezen."

Kan je een speler noemen bij wie dat recent is gebeurd? Volgens mij gebeurd dit helemaal niet zo vaak als mensen je willen laten geloven. Behalve misschien een paar idioten op twitter maar dat houd je altijd.

25 december 2020 om 10:16

Wie is dan die k*tturk of k*tmarrokaan die beter voor Turkije of marroko had kunnen kiezen? Je insinueert iets, maar dan wil ik ook wel eens weten wie recent hiervoor is uitgemaakt..

Deniz Turuc: In Turkije letten ze minder op hoe een voetballer zich kleedt. De gemiddelde lid op Vz: Ja maar Erdogan....

nou bedankt Nederland dan maar want door zijn opvoeding in nederland heeft hij het wel kunnen schoppen tot het Turkse elftal, maar dat vergeet hij dan weer even, want ja in nederland zijn we allen maar bezig met randzaken.
Als hij in Turkije was geboren en getogen dan had hij die kans waarschijnlijk nooit gehad, wees blij met wat je hebt en laat ieder verder lekker in zijn waarde.

24 december 2020 om 12:07

Vanwaar deze extreem defensieve positie? Hij zegt toch niet dat Nederland een kloteland is en dat Turkije in alles veel beter is? Hij zegt gewoon dat daar niet op hoedjes gelet wordt, nu wat een ramp en disrespect tegen Nederland! Hij heeft trouwens ook gelijk want dat hele gedoe om godbetert een hoedje was gewoon schrijnend.

24 december 2020 om 15:35

Zijn alle Turkse internationals opgeleid in het buitenland?

Toen ik dit artikel in de voorpagina zag, wist ik al meteen dat deze discussie een politieke wending zou krijgen, en voila: na een paar reacties was het alweer raak. Het blijft frappant om te lezen dat men alle rationaliteit kwijtraakt en zich niet kan focussen op de essentie als ze iets over Turkije lezen...

24 december 2020 om 14:22

Uit nieuwsgierigheid; enig idee hoe dit komt? Willekeur?

24 december 2020 om 14:53

Een beperkt denkvermogen denk ik eerlijk gezegd.

24 december 2020 om 15:39

Ik denk niet dat je hier een rationele verklaring voor kunt vinden, want hoe ga je van 'de hoed van Depay' naar 'Erdogan is een dictator'? Blijkbaar staan sommigen op VZ te trappelen om wat negatiefs te roepen over Turkije en pakken ze iedere kans met beide handen aan. Je hebt genoeg andere sites waar dat wel kan.

Deniz zegt gewoon 1 objectief iets en iedereen word gek haha. Ik vind het altijd zo grappig hoe Nederlanders die geen ene moer geven om politiek, vrijheid en onrecht op de wereld opeens links&rechts extremistische justitie krijgertjes worden wanneer het aankomt op Turkije. Waren jullie ook maar zo gepassioneerd over de eindeloze moordcycles van drugsbendes in landen zoals Honduras (homocide statistieken in het midden oosten kunnen niet tippen aan Zuid Amerika), of het feit dat homoseksualiteit nog steeds strafbaar is met executie in landen zoals VAE, of dat Amerika gewoon doodleuk landen vernietigd en haar eigen whistleblowers, zoals Chelsea Manning, wegstopt in de gevangenis. Ik heb best respect voor mensen die geven om andere landen en onrecht, maar dat houd abrupt op wanneer je het selectief doet, niet met doel constructief te zijn maar puur om iemand neer te halen. Net zoals dat sommige mensen het onrecht in Qatar opeens erg vinden, puur omdat ze daar geen WK willen spelen. Daarvoor gaven ze natuurlijk ook niets daarom.

24 december 2020 om 23:40

Hm, wel een beetje een bubbeltjes reactie vind je niet? In Nederland wordt er, in mijn optiek, iets teveel naar andere landen gekeken en daar vaak een mening over gevormd. Te vaak en onnodig. Dus niet alleen Turkije. De negativiteit, tsja hoe zou dat nou komen denk je.

Tsjonge sjonge, VZ-leden gaan weer los op zo'n artikel. De ene haalt meteen de politieke situatie in Turkije erbij, de ander vindt Türüç ondankbaar richting Nederland, terwijl hij alleen maar zegt dat er in Turkije minder op randzaken van voetballers wordt gelet. Of in elk geval, zo heeft hij het ervaren.

24 december 2020 om 22:40

Een boel gefrustreerde zieltjes. Turuc zegt niks geks, in Nederland zijn we nu eenmaal mierenneukers, als iemand niet voldoet aan het ideale schoonzoontype dan wordt hij daar, wanneer uit vorm, direct op gepakt. Erdogan hierbij betrekken is geenzins van toepassing en gaat elke rationele reactie te buiten vind ik. Dat gezegd hebben Emre, zijn er ook mensen die wel fatsoenlijk en inhoudelijk kunnen reageren, geef de hoop in de vz-aanhang nog niet op! 💪

25 december 2020 om 11:42

Gluubster,

Gelukkig wel maatje en goed dat je voor Feyenoord bent ^^

Hij heeft helemaal gelijk, ik heb die hetze om een hoed en een sjaal nooit begrepen, triest was dat zeg. Gingen de landelijke media het jongen talent van NL kapot praten in een moeilijke tijd in zn carrière. Wel moet je op houden om overal racisme te insinueren (niet dat Turuc dat doet, maar sommigen hier wel). Turuc heeft gekwijl, het komt minder op randzaken neer. Verder doen mensen ook denigrerend, maar Turuc is een goede voetballer, prima techniek en pass, goed inzicht. Als je naar Basaksehir kijkt is hii een van de betere.

Als je daarop je keuze baseert moet je zelf weten. Is jouw keuze dus daar sta je achter. Gelukkig zijn er ook spelers die kiezen voor kwaliteit en het Nederlands elftal.

Nee maar wij hebben wel een democratie en in Turkije niet. In Turkije houd Erdogan de burgers in de gaten wat ze over hem schrijven op social media, dat het niet negatief is

25 december 2020 om 15:38

Haha de gemiddelde reactie op vz ... Rot op met je zogenaamde democratie, je hebt een democratie zolang je maar naar de lager arm van Amerika en Israël luistert... Democratie? Hier mag je democratie, maar democratie in Irak of Egypte of Mali mag niet van jullie, want als zei anders denken of een goeie economie krijgen, dan komen de zeonisten met hun bommen... Dat is de Westerse democratie

25 december 2020 om 16:05

Natuurlijk mag er in die landen meer democratie komen. Daar zal de wereld mooier van worden als er geen dictatuur meer is

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren