Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Marca voert druk op en benoemt vijf ‘zonden’ van Zidane bij Real Madrid

Laatste update:

Zinédine Zidane is de afgelopen weken flink onder vuur komen te liggen bij Real Madrid. De club begon het nieuwe seizoen onder leiding van de Franse trainer weliswaar nog op acceptabele wijze, maar met name de laatste weken zijn de prestaties van de Koninklijke uiterst wisselvallig. De Spaanse sportkrant Marca belicht de rol van de oefenmeester rondom de sportieve malaise en benoemt vijf ‘zonden’ die hem veel kritiek hebben opgeleverd.

De regerend landskampioen kent vooralsnog een teleurstellend seizoen. In de competitie bezetten de Madrilenen een magere vierde plek van de ranglijst: slechts vijf van de eerste tien competitieduels werden gewonnen. Ook in de Champions League laten de resultaten op zijn zachtst gezegd te wensen over. Overwintering hebben los Blancos inmiddels niet meer in eigen hand. Een erg pijnlijke situatie voor een club met ambities van formaat en volgens Marca zijn er verschillende redenen waarom Zidane niet vrijuit gaat in de huidige sportieve crisis.

Allereerst wordt de 48-jarige coach gewezen op het gebrek aan vastigheid in de ploeg. Net als in het succesvolle seizoen 2016/17 speelt Real Madrid zelden twee wedstrijden achter elkaar in dezelfde basisopstelling. Deze jaargang pakt het roulatiesysteem echter minder gunstig uit, daar de Fransman nu een minder brede en minder talentvolle selectie tot zijn beschikking heeft. Toch blijft Zidane vasthouden aan zijn ruim drie jaar oude succesformule, wat tot vraagtekens leidt bij de krant.

Na de nederlaag tegen Shakhtar Donetsk dreigt uitschakeling in de groepsfase van de Champions League.

Verder wordt het de oud-middenvelder onder meer verweten dat hij te veel inzet op de spelers die in de herfst van hun carrière lijken te zitten. Het belangrijkste voorbeeld hierbij is zijn vertrouwen in Marcelo. De linksback maakte dit seizoen, tot aan het duel met Shakhtar Donetsk (2-0 nederlaag), in alle verliespartijen speelminuten. Daarentegen bleef Real Madrid in de duels zonder de Braziliaan, tot aan de nederlaag tegen Alavés (1-2), liefst 31 keer op rij ongeslagen.

Naast zijn keuzes op het veld wordt ook het inkomende transferbeleid van de Fransman met een onvoldoende beoordeeld. Zo werd Luka Jovic gehaald na het vertrek van Cristiano Ronaldo, maar zijn komst pakte niet goed uit. Ook Eden Hazard wordt in de Spaanse hoofdstad gezien als een speler die de hooggespannen verwachtingen nog altijd niet heeft waargemaakt.

Zidane wordt aan de ene kant bekritiseerd vanwege het aantrekken van de verkeerde, niet renderende spelers. Aan de andere kant wordt ook het uitgaande transferbeleid ter discussie gesteld. Zo heeft de oud-voetballer volgens het sportblad met onder meer Sergio Reguilón, Marcos Llorente en Achraf Hakimi een aantal talentvolle spelers veel te makkelijk de deur gewezen.

Tot slot wordt er in Spanje ook een kritische blik geworpen op het tactische beleid van de man die aan het roer staat bij de kwakkelende Madrilenen. In al die jaren dat hij Real Madrid onder zijn hoede had, is er vrij weinig veranderd aan de tactiek. “De selectie verandert door de jaren heen en de oefenmeester heeft zijn keuzes nooit aangepast aan het materiaal dat hij tot zijn beschikking had”, zo besluit Marca.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Marca is begonnen met het naar buiten werken van Zidane. Dit zat er natuurlijk wel aan te komen na de dramatische prestaties afgelopen weken. Ik zou alleen echt niet weten wie ze aan moeten stellen om dit op te lossen. Je wil een coach die de jeugd de kans geeft, aan de andere kant moet er bij Real ook altijd gewonnen worden en kun je dus niet zeggen dat er even een jaartje een team gebouwd moet worden.

4 december 2020 om 09:48

Ik denk dat Pochettino de aangewezen man ervoor is. Straalt heel veel passie uit en heeft toch zonder te veel investeringen behoorlijke dingen gepresteerd met Tottenham Hotspur.

4 december 2020 om 09:51

Ik ben Zidane echt dankbaar voor zijn succesvolle periode in Madrid! Alleen het werkt gewoon niet meer. Het liefst zie ik Pochettino hem vervangen, met Raul als zijn eerste assistent. Hierna kan Raul het stokje overnemen. Het is belangrijk dat er een goede balans komt in de selectie van Real tussen jong en oud. Deze balans is er al, alleen zijn de oudere spelers niet meer hongerig (behalve captain Ramos). De selectie moet zorgvuldig gefilterd worden. Om te beginnen met een top CV voor naast Ramos (Upamecano?) zodat Varane weer moeite moet doen om te kunnen spelen. Bovenal is het belangrijk dat het team weer echt met een strategisch idee het veld op gaat. Er is momenteel geen tactiek geen strategie, niks gewoon. Ik denk dat Pochettino dit wel kan brengen. Lekker aanvallend voetbal zoals in de tijden van Ancelotti!

4 december 2020 om 11:23

B-rea / Het werkt prima met Zidane, we hebben net de Supercopa en de Laliga gewonnen, het kan niet altijd feest zijn natuurlijk, daarnaast is zo goed als de hele selectie al een keer geblesseerd geweest, letterlijk alle pech in de wereld heeft Zidane. Het is nu tijd om rustig te blijven, het seizoen zo goed mogelijk af te sluiten en dan straks in de september 2021 weer fris beginnen met een sterke aanval. Sommige mensen denken dat de echte voetbalwereld hetzelfde is als een potje FM. Alsof er een andere trainer is die met deze pech wel zou presteren. We will be back stronger. Vergeet nooit dat Zidane ons naar 3 Cl's op rij wist te brengen, iets wat geen enkele andere trainer ooit gelukt is.

4 december 2020 om 11:47

Toen had je een man genaamd Cristiano Ronaldo in je team, die heeft het voor elkaar gekregen

4 december 2020 om 13:28

Cristiano , Ramos, Benzema, Modric, Kroos, Varane, Keylor, Marcelo, Casemiro etc. Een hele lijst met spelers hebben dat voor elkaar gekregen.

4 december 2020 om 13:39

@aguero mooi verhaal! een Guardiola b.v. had Messi, Xavi en Iniesta in zijn team bij Barca. Waarom heeft hij dan niet drie keer op rij de CL gewonnen?

4 december 2020 om 13:52

Een Portugese scheidsrechter in Milaan

4 december 2020 om 14:01

zo kan je overal een leuke twist aangeven idd. Real wint drie keer op rij de CL puur en alleen door Ronaldo en Barca wint niet drie keer op rij de CL puur en alleen door de scheids. zo kan je elke coach wel kleiner of groter maken dan dat die daadwerkelijk is om iets in je eigen voordeel te praten. er zijn veel coaches in de historie geweest met topspelers en topselecties maar Zidane is de enige die 3 keer op rij de CL heeft weten te winnen en dat is gewoon een historische prestatie die alle credits verdiend. anders kunnen we volgens jouw theorie nu ook gaan stellen dat Guardiola die CL winst met Barca puur en alleen heeft kunnen bewerkstelligen door Messi, Xavi en Iniesta en dat hij zelf geen enkel aandeel had in dat succes

4 december 2020 om 14:37

Zidane heedt gewoon geweldif gepresteerd. Ongelofelijk hoe Real fans altijd met hun legendes omgaan.

4 december 2020 om 14:54

Derkais/ Ik heb niet echt het gevoel dat dit echte Real fans zijn, dus niet te veel aandacht aan besteden, iedereen kan een account maken met een Real naam erin, dat zegt echter niets. In Madrid zelf zijn de Madridistas echt trots en blij met Zizou.

4 december 2020 om 15:40

Ff een vraagje, wat heeft Guardiola hiermee te maken? Als je denkt dat ik Guardiola fantastisch vind, heb je het mis.
Ik vind Mourinho of Klopp een veel betere trainer

“De selectie verandert door de jaren heen en de oefenmeester heeft zijn keuzes nooit aangepast aan het materiaal dat hij tot zijn beschikking had”
Toch niet helemaal eens met deze afsluitende zin. De ploeg is al 3 seizoenen toe aan een flinke bezem die door de selectie gehaald kan worden maar toch blijft Real Madrid maar aanhouden op de succesvolle groep van 3/4 jaar geleden. Toch is het ook op Zidane's conto te schrijven dat geen enkele andere speler echt beter lijkt te worden zoals een Vini en Rodrygo en dat hij spelers als Reguillon en Hakimi zomaar de deur heeft gewezen. Ook op het trainersgebied is het denk ik tijd voor een frisse wind, tegelijkertijd met een ''nieuwe'' selectie. Mits daar het geld voor is natuurlijk.

4 december 2020 om 09:56

Hakimi weg doen was helaas de beslissing van Perez. Zidane wilde hem er juist graag bij hebben. Hakimi had met alle respect zelfs beter geweest als vleugelaanvaller dan wat we nu op rechts hebben lopen. Kan overal op de rechterflank uit de voeten. En ja op links Zidane heeft natuurlijk volle vertrouwen in zijn Franse Mendy.. is verdedigend wel sterker dan Reguilon, alleen is Reguilon voetballen zo veel beter.. en het zijn jongens uit de jeugd. Gelukkig heeft Real nog een terugkoopclausule voor Reguilon. Hopelijk zien we hem in de zomer weer terug.

4 december 2020 om 11:24

Sir / Die bezem gaat er idd vrij rustig doorheen, maar het kost ook tijd om weer iets nieuws op te bouwen na het tijdperk Cristiano Ronaldo. En het is gewoon logisch dat een club terugvalt na het verliezen van werelds beste speler ooit. Dat zagen meerdere mensen wel aan komen, en toch weet Zidane zonder Cristiano een Supercopa + Laliga in 1 seizoen te winnen. We will be back stronger, voor nu is het belangrijk om de rust te bewaren. Flo zal wel 10x nadenken voordat hij Zidane eruit zet, want wie zegt dat Mbappe nog altijd naar ons toe wil als Zidane hier niet is.

4 december 2020 om 14:38

Als of Vini en Rodrygo zo goed zijn. Die hebben genoeg kansen gehad.

Ik mis er een, vinicius en rodrygo zijn niet toonbaar beter geworden onder hem. Dat van marcelo vind ik echter onzin, vorige wedstrijd gebruikte hij mendy en die bakte er ook niks van en kreeg hij even goed kritiek erop. Een roulatie beleid in een seizoen waarin er heel erg veel gespeeld wordt is op zich geen slecht beleid, probleem ligt niet aan rouleren maar ergens anders aan.

4 december 2020 om 09:55

Vinicius en rodrygo zijn niet zo bijzonder. Bij real dachten ze dat één van de twee zou uitgroeien tot een nieiwe neymar. Grof geld betaald voor talenten die alleen in Brazilië een beetje opvielen.

Het transerbeleid van real is gewoon niet meer zoals het was. Of ze halen middelmaat of ze doen helemaal geen transfers zoals afgelopen zomer.

4 december 2020 om 10:14

Ik denk eerder dat zidane ze niet beter kan maken. Laat die gastjes onder guardiola spelen een jaar en die zullen stappen maken. Je maakt de scheve vergelijking met neymar. Maar neymar is een abnormaal talent dat zijn vinicius en rodrygo niet. Maar daar gaat mijn hele punt niet over. Ze hebben letterlijk geen stap vooruit gemaakt.

4 december 2020 om 10:23

Rodrygo vind ik nog wel een mooie voetballer om te zien heeft echt wel het talent om te slagen bij Madrid mooie voetballer is dat. Vinicius is Robinho 2.0, kan alleen maar hard rennen eigenlijk als een kip zonder kop. Die moet dan 50 miljoen euro hebben gekost samen met Jovic en Hazard een grote mispeer.

4 december 2020 om 10:30

Als vincius geen goede begeleiding krijgt dreigt hij robinho te worden. Vinicius is echter wel enorm gretig, ik denk dat een trainer die raad met hem weet hem wel kan verbeteren. Niveau neymar ofzo dat denk ik niet maar in ieder geval wel beter dan hij nu is

4 december 2020 om 10:35

Ik geloof niet dat een trainer een speler kan beter ‘maken’ ja misschien met vertrouwen dat ze losser komen, of door positie verwisseling. Maar echt beter maken? Dat doe je echt wel zelf, een voetballer ontwikkelt zich zelf. Wie heeft anders Messi beter gemaakt? Wie heeft Ronaldo beter gemaakt? Wie heeft Ansu Fati beter gemaakt? Ik geloof niet dat Vinicius opeens onder Guardiola gaat leren passen of leren schieten.. Zidane was als voetballer tig keer groter dan Guardiola.

4 december 2020 om 10:41

Messi ontplofte onder guardiola als speler. C ronaldo heeft enorme baat gehad door onder ferguson te spelen. Dat zidane een betere speler was dan guardiola maakt hem geen betere trainer of een trainer die andere kan verbeteren. Dat is een slechte argument joh. Had dan op zijn minst zidane de betere trainer genoemd, je slaat met die laatste argument van de baan af.

4 december 2020 om 12:46

Ik denk daar anders over. Volgens mij kan een speler heel veel leren van een coach of medespeler. Qua positiespel, looplijnen, timing. Stel je bent een middenvelder onder Zidane. Die kan je echt wel uit ervaring aantonen wat je wanneer goed gedaan hebt. Uiteindelijk is het altijd de speler die moet presteren dat is wel waar

4 december 2020 om 13:28

@bf1994 net als Sane en Gabriel Jesus zeker? Toptalenten die op hun leeftijd veel verder waren als Vinicius en Rodrigo bij hun vorige clubs maar die ook niet beter zijn geworden onder Guardiola

4 december 2020 om 13:31

@bf1994 Pep maakt spelers altijd beter volgens jou maar waarom werden spelers als Delph, Nolito en Bravo dan niet beter onder Pep?

4 december 2020 om 14:39

Als of Guardiola zijn talenten beter maakt. Die verkoopt ze dood leuk en stelt vervolgens een mindere speler op (Sane, Angelino).

4 december 2020 om 11:27

BFF / Vini en Rodry zijn tieners, die eigenlijk verhuurd hadden moeten worden, dat zou ook afgelopen zomer gebeuren als covid niet insloeg en Real dus geen versterkingen kon doen. Eigenlijk had Mbappe dit seizoen al bij ons moeten spelen, en dan kan je jongens als Rodry verhuren. Met Vinicius het zelfde verhaal, maar dat zijn geen jongens die Real Madrid moeten dragen. Heel veel mensen staan te ver van de club vandaan en hebben geen enkel besef van de geschiedenis die Real Madrid met zich mee draagt. Pakweg 10 jaar geleden had je geen tieners in de basis van Real Madrid staan, of je moest echt heel uniek zijn zoals Raul, maar anders was Real Madrid gewoon een heel volwassen elftal met allemaal mid twintigers. Nu moet Zidane roeien met de riemen die hij heeft, we will be back stronger

4 december 2020 om 12:11

Tijden veranderen jongen, spelers breken eerder door en kunnen langer door spelen tot ver in hun 30e dat zie je steeds vaker. Zidane heeft geen sterren elftal meer en als hij van de talenten geen betere spelers kan maken is dat een probleem. Je zet jezelf telkens voor schut met het verhaal van Mbappe.

4 december 2020 om 13:26

Bff / Talenten niet beter maakt?? Zullen we eerst wachten tot die tieners ongeveer 23 jaar oud zijn, zeg maar de leeftijd van Fede Valverde, en ze dan beoordelen? En Zidane heeft Fede Valverde drastisch beter gemaakt en ingepast in het eerste elfta, waarom hoor ik je nooit over Fede? Hetzelfde deed Zidane overigens met talenten als Asensio en Kovacic destijds. Real is de absolute top, en uiteindelijk komt De Koninklijke echt wel boven drijven. We will be back stronger

4 december 2020 om 15:13

Indrukwekkend dat je niks over mbappe zei dit keer. Je hoeft niet te wachten totdat vinicius 23 is om te bepalen of hij vooruit is gegaan. Ik verwacht helemaal geen wonderen van vinicius, ik vind dat hij geen toonbaar vooruitgang heeft gemaakt de afgelopen periode. Je wordt nogal emotioneel als het over zidane gaat.

4 december 2020 om 13:27

Maar wie zegt dat Vinicius en Rodrigo uberhaupt zijn voorbestemd voor de wereldtop dan? Niet ieder talent redt het uiteindelijk op dat niveau. Het ligt eraan waar het plafond van een speler zijn potentie ligt

4 december 2020 om 14:39

Eens dat zijn leuke spelers voor het niveau Napoli of Leverkusen maar niet Real Madrid. Waar jarenlang Bale en Cristiano hebben rondgelopen.

4 december 2020 om 16:14

Real Madrid is ook gewoon niet zo goed. Zo'n kampioenschap verbloemt veel, maar het is verre van indrukwekkend wat Real Madrid laat zien. Ook Real Madrid zit in een overgangsperiode waarin vedettes langzaam aftakelen en de talenten er (nog) niet klaar voor zijn om de ploeg structureel te dragen. Dan helpt het ook niet mee dat Hazard nog geen moment een impact heeft gehad. Zidane was naar mijn mening niet zo goed als z'n prijzenkast deed vermoeden, maar hij is ook niet zo slecht als de media nu doet vermoeden. Gewoon een redelijke coach die eerst met fenomenaal materiaal mocht werken en nu met veelal dezelfde spelers, maar niet meer in hun hoogtijdagen.

Als Real de volgende wedstrijd in de CL wint dan zijn ze toch gewoon door naar de volgende ronde?

4 december 2020 om 09:51

Alleen als Sjachtar zijn wedstrijd niet wint. Als ze beide winnen gaat Sjachtar door op onderling resultaat.

4 december 2020 om 09:52

Klopt, dan gaan ze ternauwernood door. Neemt niet weg dat het een zeer matige CL campagne is van Real so far (in een poule waar Real zich normaliter op haar sloffen plaatst). Ook in de competitie houdt het niet bepaald over, kijk hoeveel kritiek er al op Barca is. Real heeft evenveel verliespunten als Barca terwijl zij El Clasico nog hebben gewonnen en nog niet tegen Atleti hebben gespeeld. Ook Real presteert flink onder de maat in La Liga. Ik snap wel dat er lichtjes getwijfeld wordt aan het huidige presteren van Zidane inderdaad.

4 december 2020 om 16:21

Maar dit Real Madrid is toch ook gewoon niet zo indrukwekkend? Die zitten ook in een fase waarin de vedettes steeds minder worden en waarbij de jonge generatie (nog) niet klaar is om de ploeg te dragen. Ook Hazard heeft nog totaal geen impact gehad. Ik denk bovendien niet dat het aan de trainer ligt. Niet toen ze zo succesvol waren en ook niet nu het zo slecht gaat. Daar waar de problemen van Barcelona vorig jaar verbloemd werden met een kampioenschap, gebeurde hetzelfde met Real Madrid deze zomer. De problemen bij de ene verbloemen de problemen bij de ander. Beide Spaanse grootmachten hebben aardig wat werk aan de winkel.

4 december 2020 om 09:52

Nee Sorry, verkeerd gekeken. Je hebt gelijk, als ze winnen van Gladbach zijn ze door.

4 december 2020 om 09:56

Oh shit ja, was ook even in de war, dacht ook aan onderling resultaat maar als Real wint halen ze BMG natuurlijk op punten in. Shakhtar kan dan wel groepswinnaar zijn, dat wel.

4 december 2020 om 11:29

Thejiz + Sand / Real kan ook door zijn als ze gelijkspelen en als Inter wint. Veel mogelijkheden dus, we moeten alleen niet verliezen, als ik het goed heb wordt Ramos tegen Sevilla nog niet ingezet maar zal hij tegen Gladbach wel weer aanwezig zijn. Zidane staat wel onder druk maar ook weer niet zoals de media wil doen overkomen. Ik bedoel, de blessures die Zidane al heeft moeten incasseren, en ook de covid gevallen niet vergeten, daar is geen enkele trainer tegen opgewassen

4 december 2020 om 14:40

Klopt Real en Inter gaan waarschijnlijk allebei nog gewoon door. Heel zuur zal dat zijn voor Gladbach en Shakthar die her geweldig doen.

Het uitgaande transferbeleid is het meest schrijnend. Die 3 die genoemd worden doen het goed bij hun nieuwe clubs. Zij hadden op termijn het kunnen overnemen van de spelers die op hun retour zijn, Hakimi had zelfs nu al niet misstaan.
Met de inkomende transfers hebben ze pech gehad. Een fitte Hazard had echt wel zijn stempel kunnen drukken, en Jovic scoorde zowat met zijn ogen dicht bij Eintracht het seizoen voordat hij kwam.

4 december 2020 om 11:31

Obi / We hebben al twee hele goede rechtsbacks, wat zou Achraf bij ons moeten doen? Op de bank wegrotten? En niemand kan in de toekomst kijken, dus wat had Zidane moeten doen? Had hij moeten dromen dat Carva en Odrio geblesseerd zouden raken? Daarnaast heeft Real de eerste optie nog altijd op Achraf, die krijg je hoe dan ook nog in een wit shirt te zien. En Jovic? Man, kijk je weleens naar Real Madrid? Hij heeft tig kansen gehad maar heeft het nooit beter gedaan dan Benzema, dus wat verwacht je dat Zidane doet? Jovic kan in de winter verhuurd worden, Mariano kan zijn plek prima overnemen als backup striker. Over wat je zegt over de inkomende transfers ben ik het eens met je. Courtois doet/deed het heel goed, Mendy is een aanwinst, Militao heeft mooie dingen laten zien, alleen Hazard en Jovic hebben veel pech tot nu toe.

4 december 2020 om 14:41

Diezelfde Hakimi speelt bij Inter ook niet altijd en bij Dortmund speelde die vaak als rechtshalf. Is verdedigend best kwestsbaar.

Ik vind niet dat je alleen zidane hiervan de schuld kan geven.

Het bestuur heeft amper wat uitgegeven afgelopen zomer. Waardoor zidane met een elftal zit met oudere spelers, niet groeiende talenten en 'vedettes' die vaak gebleseerd zijn. Wat moet je vannzo een team bakken?
Het is een wonder datze kampioen zijn geworden. En dan de verkeerde spelers wegdoen als hakimi en reguilon. Die zeker een toegevoegde waarde hadden.

Real moet een flinke schoonmaak houden spelers zoals vazques, isco en asensio moet je wegdoen.

4 december 2020 om 11:34

Js / Dankjewel, ik had de hoop verloren dat er nog mensen met een realistische kijk op Real Madrid hier op vz zaten hahah. Nee maar ff zonder dollen, kijk Hakimi en Regi komen zeker nog in een wit shirt te spelen, don't worry about that. Die flinke schoonmaak komt er ook aan maar zoals je al zei , Real kan niemand kopen afgelopen zomer dus dan kan je ook geen spelers weg doen. Dat met Marcelo is overigens best schrijnend dat ze hem gehouden hebben en Regi weg deden maar je kan niet zomaar de tweede aanvoerder weg doen, de club had gehoopt dat Marcelo zelf een vertrekwens zou indienen maar hij wilde juist blijven. Komende zomer zal hij wel vertrekken, net als Isco, Asensio en Modric heb ik zo het gevoel.

Zidane altijd al een matige trainer gevonden, die 3 CL titels veranderen daar niks aan ook toen waren ze wisselvallig ze gingen ternauwrood naar de volgende ronde telkens. Finales van 16&18 waren ze minste qua veldspel in 17 1e helft ook weggespeeld door Juve door een richting veranderd schot op voorsprong gekomen maar 2e helft waren ze wel duidelijk beter. De kampioenschap van vorige jaar kan je grotendeels op de conto van Barca bestuur schrijven als Valverde was gebleven ipv Setien aan te stellen denk ik dat Barca had niet had weggegeven. Lang verhaal kort Zidane nooit een goede coach gevonden heeft veel mazzel gehald..

4 december 2020 om 11:26

Onzin, Zidane is een geweldige coach. Jij denkt dat die CL winst allemaal geluk is, kom nou zeg.

4 december 2020 om 11:37

Kaka / Het Real Madrid onder Zidane was niet te stoppen in die drie seizoenen. Iedereen werd aan de kant gezet. In finales deelde Real zelfs 1-3 en 1-4 uit alsof het niets is. Je hebt het wel over de enige trainer op deze hele aardbodem die ooit de CL op rij wist te winnen, en hij deed het niet alleen 2x op rij maar zelfs 3x. In de CL kom je altijd lastige tegenstanders tegen, maar toch wist hij altijd te winnen. Zidane was niet alleen magisch als speler, als trainer heeft hij veel spelers op hun top weten te brengen. Ik zal nooit meer de zomers van 2016 2017 en 2018 vergeten. Het witte Madrid veroverde Europa op een magische manier. And we will be back stronger

4 december 2020 om 11:40

Hahah wat een slecht verhaal. Er zit geen enkele onderbouwing bij waarom hij nou zo slecht is. Alleen omdat hij wat mazzel heeft gehad....zonder geluk vaart niemand wel

4 december 2020 om 13:37

@Kakaleite Zidane is zo matig dat hij als debuterend coach iets heeft gepresteerd wat nog nooit een andere coach in de historie van het voetbal is gelukt

4 december 2020 om 14:41

Echt he. Bizar hoe weinig kennis mensen van het spelletje hebben. En dan Guardiola wel prijzen. Die jaarlijks met dure aankopen loopt te falen.

Ach in de jaren dat hij succesvol was (met name in de CL overigens die 2 keer met gigantisch veel geluk werd gewonnen) speelde hij met dezelfde spelers die toen ook al afgeschreven waren. Toen wist hij er ook nog alles uit te persen. Nu lopen ze echter wel op de laatste benen. Ik denk echter dat hij het uiteindelijk wel weer aan de praat krijgt, er zit zo enorm veel karakter in dat team, zoveel mentaliteit. Als ze "het" weer even krijgen dan weet ik zeker dat ze weer een grote serie kunnen neerzetten.

Het is voor Real wel jammer dat ze een Hakimi en Ruguilon hebben verkocht, dat zijn toch prima backs die je prima kan gebruiken en die ook nog heel lang meekunnen. Hakimi is natuurlijk wel de vraag hoe hij presteert met een 4 mans verdediging.

4 december 2020 om 11:39

Itot / Die twee jongens zijn verkocht met opties om ze ten alle tijden terug te halen dus dont worry about that. Zidane moet het inderdaad met een wat oudere selectie doen maar hij wist wel met dezelfde selectie de Supercopa + Laliga te winnen, nog maar te zwijgen idd over die 3x CL op rij, dat kan alleen een voetbal legende als Zidane doen, hij weet precies wat de spelers voelen. Uiteraard staat de druk er nu vol op dus ik hoop dat Ziz nu met een vaste 11 gaat spelen maar hij heeft wel echt veel pech hoor, heeft het gewoon weken lang zonder Fede, Carva, Benzema en Ramos moeten doen, haal 4 van zulke jongens weg bij elk ander team en dan valt iedereen dood neer

Dit is het bestaans recht van vele andere clubs, wachten en toeslaan als Real en Barca er een puinhoop van maken. Als er dit jaar geen andere kampioen komt... dat maakt t ook wel weer leuk.

4 december 2020 om 11:40

GJ / Atleti heeft hele goede papieren, Real moet op 12 december echt een overwinning boeken tegen de kleine stadsgenoot. Wat een dag wordt dat trouwens, die 12 december. Je hebt Ufc256 dan, F1 in Abu Dhabi en dus El Derby Madrileno! Dit wordt genieten!

Naja ik denk niet dat een andere trainer iets zou kunnen doen met dit ongebalanceerde team, ik bedoel, Lucas Vazquez speelt uit nood op de rechtsback positie, Ramos is geblesseerd, Valaverde is geblesseerd en Hazard is een gigantische flop gebleken. Je kan Zidane niet zoveel verwijten vind ik, ik zou hem op zn minst tot volgend seizoen geven wanneer de club (hopelijk) heeft geinvesteerd in nieuwe spelers.

Zidane heeft de pech dat belangerijke spelers zoals ramos hazard Valverde en carjaval geblesseerd zijn. Real speelt al weken zonder echte rechts back ( Vázquez ) . Het zit niet mee. Verder is de kritiek terecht je verliest de laatste weken achter elkaar en mocht je niet winnen van Mönchengladbach dan vlieg je er de eerste ronde uit. Real Madrid heeft als enige topclub geen enkele aankoop gedaan afgelopen seizoen. Letterlijk niemand erbij We wisten allemaal dat met deze selectie prijzen winnen erg lastig word. Zidane zou ik laten zitten want volgend seizoen moet er echt een bezem door de selectie ( isco kroos marcelo modric bale ceballos Jovic en diaz en zelfs hazard ) Daarvoor haaland mbappe alaba camavinga en requillon halen ) en je doet weer mee

4 december 2020 om 12:46

Alsof de rest van de financieel draagkrachtige clubs zitten te slapen. Reken maar dat de door jouw genoemde te halen spelers ook op de lijstjes van die clubs staan. Met als voordeel dat daar clubs tussen zitten die èn meer te besteden hebben, èn zich niet aan de strikte voorwaarden hoeven te houden die La Liga heeft opgesteld.

4 december 2020 om 13:31

Mc / Verspreid over 2 jaar moet Flo zeker proberen om die spelers binnen te halen, we kunnen wel wat versterkingen gebruiken. Hopelijk kunnen we snel het Bernabeu weer uitverkopen.

4 december 2020 om 17:42

Precies, exact dit en hoe ik er tegen aankijk. Het is nu niet best maar is zowat logisch met deze selectie en al die blessures.

Nou, hier moet je het als trainer maar mee doen. Los van sommige negatieve reacties op het artikel en de afzender, zijn het best wel plausibele argumenten. Real Madrid is dit seizoen maar een armoedig elftal, waarin geen enkele stabiliteit te herkennen valt. En als de trainer dan ook nog hoofdverantwoordelijk is voor het aan- en verkoopbeleid, krijgt hij voor zijn hele handelen een dikke onvoldoende. Reken maar, dat als een minder bekende persoonlijkheid nu dezelfde resultaten had geboekt, inclusief het transferbeleid, deze al lang op straat had gestaan. Maar ik vermoed dat de verantwoordelijken hiervoor hopen dat Zidane zelf de handdoek in de ring gooit. Zodat hij nog door de voordeur kan vertrekken.

4 december 2020 om 13:33

pinko / wat bedoel je man? Transferbeleid??? Real en Zidane hebben afgelopen zomer letterlijk 0 euro kunnen uitgeven, dus wat bedoel je met transferbeleid?? En het jaar daarvoor (19-20) heeft Zidane 320 miljoen euro uitgegeven en wist hij de Supercopa + Laliga te winnen. Probeer eens wat meer research te doen voordat je hier lukraak iets over De Koninklijke wil vertellen.

4 december 2020 om 15:36

Mijn reactie is gebaseerd op de constateringen uit bovenstaand artikel. Dan even mijn reactie op jouw post: jij vindt het dit seizoen wel crescendo gaan? Daarnaast, vorig seizoen was het maar een tijdje dat het redelijk ging, vooral qua resultaten. Ik vind het best dat jij de loftrompet over Zidane wilt afsteken. Maar met mijn ogen is niks mis. En nu gaan we even met z'n tweeã«n lezen wat ik noteer: dit seizoen armoedig. Aan- en verkoopbeleid over een langere periode. In die constatering kan ik mij vinden. Dat heet begrijpend lezen;-)). En nu maar hopen dat de Koninklijke Europa League haalt. Is een prima podium voor deze selectie. Of wordt het af door de zijdeur?

Real Madrid heeft hun lot wel nog zelf in handen op de laatste speeldag in de Champions League.
Als ze thuis winnen van Borussia Mönchengladbach gaan ze gewoon door.

Ik gun Zidane wel om 10 wedstrijden achter elkaar met zn beste 11 te spelen. Hazard, Ramos, Carvajal, Valverde, Benzema.... al deze spelers zijn lang uit roulatie geweest.Zidane is tactisch niet sterk genoeg om zonder de bovengenoemde spelers te blijven renderen.

Zidane wordt gehyped vanwege die hattrick in de CL. Maar hij had ten eerste Cristiano Ronaldo in zijn elftal en Modric, Kroos, Casemiro, Marcelo en Carvajal die in hun prime zaten. Het was ook meer de bevliegingen van de sterspelers dan dat je echt de hand van Zidane zag in de speelstijl van Madrid. Vandaag de dag rouleert hij zoveel tussen spelers en tussen die 433 en 442 met een compacte ruit. Waarschijnlijk omdat hij het zelf ook gewoon niet weet. Ze winnen de Liga weer een keer met de meest armoedige concurrentie ooit (en vooral het falen van Barca/Setien na de coronastop) en een Supercopa wat je meer als afsluiting van de voorbereiding op het nieuwe seizoen moet zien (wat dit jaar anders is vanwege covid uiteraard). Dan nog misperen als Hazard en Jovic erbij opgeteld. Momenteel kunnen ze zelfs uitgeschakeld worden in de CL. Zie je het al voor je? Real en Zidane in de El? Dat ze in deze positie zitten is al een schande op zich. Ik snap dat Ramos zijn opties open houdt. Die ziet ook dat hij de beste periode al heeft beleefd bij de club. Die wil wellicht nog ergens anders vlammen waar de korte termijn perspectieven er veel beter uitzien. Nee, ik vind Zidane een overschatte trainer en wordt vooral door Madrid fans gehyped vanwege die CL titels. Overrated.

4 december 2020 om 17:45

Dit is te lachwekkend gewoon. Kijk eens wat YT filmpjes. Zidane's speelstijl is en was heel duidelijk, alleen op het oog niet frivool misschien voor bepaalde kijkers. Hij speelt wat oud Italiaans. Maar zeer stabiel en effectief. Liverpool en Juve waren nergens in de CL finales. Maar hey ja overschat, is goed man. Pep is ook overschat toch.

4 december 2020 om 19:35

Is en was heel duidelijk? Nog nooit gezien en dit seizoen al helemaal niet. Zoals ik al zei de juiste spelers waren in hun prime en uiteraard Cristiano Ronaldo en Sergio Ramos die opstonden wanneer het moest en daar teert Zidane op en daardoor wordt hij overhyped. Wat oud Italiaans, stabiel en effectief inderdaad en dat is wat men bij Real wil zien? Juist ja. Juve was nergens in de finales? Oké en nu de wedstrijd terugkijken zonder blinddoek, succes. Pep is een veel betere coach dan Zidane vooral als het op attractief en dominant voetbal aan komt. Ken je straks wel komen blairen dat Zidane 3x de CL op rij heeft gewonnen en Pep maar 2x en lang geleden (want zo redeneren zielige Real fans altijd), maar Pep laat zijn teams herkenbaar voetballen evenals een Klopp. Je ziet hun hand direct. Zidane staat altijd als de elegante Fransman langs de lijn, maar aan niks zie ik wat voor bijzondere trainer hij is. Wisselbeleid ook altijd zwakjes. Ga maar straks eventueel de EL spelen, wat een giller zou dat zijn zeg. Zie je het al voor je? Molde vs Real Madrid? Lol. Succes. En maar altijd naar Barcelona wijzen. Maar die doen het feilloos in de CL tot nu toe. 1 wedstrijd minder in La Liga, winnen ze die staan ze gewoon gelijk.

4 december 2020 om 19:51

Socio / Het is zinloos om Zidane hier te verdedigen bij mensen die hun beeld toch al gevormd hebben. Kijk ook hoe ze er meteen bovenop springen nu het wat minder gaat met Real Madrid haha. En dat terwijl Zidane in Nou camp nog de concurrent totaal wegvaagde. Die Zidane die 2x van Inter wist te winnen. Het zit soms mee en soms zit het tegen, nu zit er heel veel tegen voor Madrid maar we will be back strong as always!

4 december 2020 om 19:54

Garin / Heb je dat dit seizoen echt niet gezien?? Kom op, wel realistisch blijven, Zidane speelde een meer dan uitstekende clasico, won 2 x van inter, won uit bij Betis en Levante. Toen de blessures eenmaal kwamen ging het idd minder, maar haal de 4 beste spelers bij ieder ander team weg en het stort ook in elkaar. De club is verstandig genoeg om nu rustig te blijven en het seizoen zo sterk mogelijk te eindigen, in de zomer kan je weer reorganiseren en hopelijk het prachtige Estadio Santiago Bernabeu uitverkopen! We will be back stronger than ever! Hala Madrid Y nada mas bro

4 december 2020 om 20:03

Haha oke ik zie et al. De haat zit diep, heeft geen nut hier oo in te gaan. Wat een afgunst. Doet pijn he, die 4 cl titels in 5 jaar terwijl barca keer op keer pakkies krijgt van Roma, Liverpool en Bayern jaar in jaar uit. Lool, sneu. En Pep ja toptrainer, met Messi, Xavi en Iniesta dan kan iedereen het wel. Maar bij Bayern en City met tig miljoenen lukt het maar niet. Ik weet wel zeker dat Zidane dit City team en met zoveel geld tig CL titels had opgeleverd. Maar ja je definitie voor een goede trainer is wel anders en zo te zien is alles wat Real is slecht in jouw ogen. Triest.

4 december 2020 om 20:05

@InsideRMadrid idd, tsja. Ze reactie begon al sneu en werd nog triester. Zegt alles. Agg ja. Zal het maar lekker laten gaan want dit heeft geen nut. Hij heeft duidelijk teveel anti Real brilletjes op.

5 december 2020 om 01:32

Sociofan1,Haat is een groot woord maar ik heb niks met Real. Ik zie ze inderdaad liever verliezen dan winnen. Maar mijn reactie is helaas niet gebaseerd op haat of afgunst maar gewoon hoe ik het constateer. Barca de laatste jaren is inderdaad lachwekkend en sneu. Eigenlijk triest en topclub onwaardig te noemen. Maar ik kan me niet eens herinneren wanneer Barca moeite had in de poulefase. Inside,Wegvagen? Dan zou ik de clasicos van 08/09, 10/11 en 15/16 even terugkijken man. Dan zie je wat wegvagen is, dit leek er niet eens op. Gelijkwaardig wedstrijden met Real die efficienter was in de afronding nou gefeliciteerd. Barca nog 1 wedstrijd te goed, mocht je die winnen staan ze gewoon gelijk. En tja dan kan je toch concluderen dat Barca het beter doet dan Real overal gezien dit seizoen. Koeman is stoïcijns en weet wat hij doet. Zidane is een kat in het nauw.

Mensen die zidane tactisch niet sterk noemen zijn meestal de niet-real fans want wij real fans hebben genoeg wedstrijden (voornamelijk in de cl) meegemaakt waarin wij zeker niet de betere waren maar door goede wissels de overhand kregen. Zidane ziet het spelletje enorm goed en weet meestal welke spelers en wat voor spelers er nodig zijn om een wedstrijd te winnen alleen is hij een enorm zwakke peoplesmanager. Grillige spelers zoals james, bale ceballos kan hij niet mee werken en wilt meestal alleen ideale schoonzonen of spelers die die bij alles ja en amen knikken in zijn selectie hebben. Daarnaast is het bloedirritant dat hij alleen oog heeft voor franse spelers (pogba, terwijl die niet van niveau is) en hun ook steeds maar basis blijft zetten terwijl zij al jaren echt slecht zijn (varane) en zelfs echt goeie talenten hiervoor verkopen (reguillon verkocht omdat mendy er is terwijl mendy totaal niet het niveau is wat real moet nastreven).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren