Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ibrahim Afellay gecharmeerd: ‘Daar gaat Ajax de vruchten van plukken’

Laatste update:

De Braziliaanse spits Danilo Pereira is momenteel topscorer van de Eredivisie. Hij is door Ajax verhuurd aan FC Twente en in het shirt van de Tukkers tekende hij zondagavond tegen PSV voor zijn negende doelpunt van het seizoen. Ibrahim Afellay is onder de indruk geraakt van de jeugdinternational en ook Pierre van Hooijdonk spreekt lovend over de aanvaller, die na Romário de tweede Braziliaan ooit is met negen goals in zijn eerste tien Eredivisie-wedstrijden.

“Ik ben wel gecharmeerd van hem”, zegt Afellay zondagavond bij Studio Voetbal. De clubloze middenvelder zag Danilo zondag scoren vanaf elf meter. “Hij doet het tot nu toe erg goed en maakt zijn goals. Maar ook in het meevoetballen, hij maakt logische keuzes. Hij maakt ook gewoon keuzes die je niet verwacht bij een spits van FC Twente, hij heeft toch een Ajax-verleden.” Volgens Afellay is Danilo, dit seizoen ook al goed voor vier assists, als spits in staat om zich onder de druk van de tegenstander uit te voetballen. “Als hij zo doorgaat dan denk ik dat Ajax hoe dan ook zijn vruchten daarvan gaat plukken.”

Presentator Sjoerd van Ramshorst vraagt zijn tafelgasten Theo Janssen, Kees Jansma en Van Hooijdonk om Danilo te vergelijken met Lassina Traoré, de huidige spits van Ajax. “Dat moet je eigenlijk niet doen”, reageert Van Hooijdonk, om vervolgens in te gaan op de kwaliteiten van Danilo. “Ik liet net wat beelden zien waarin hij het niet goed doet, maar in en rondom de zestien, en in de afwerking zie ik hem eigenlijk alleen maar de juiste keuzes maken. Daar gaat het in het voetbal namelijk wel om. Maar om hem nu te gaan vergelijken met Traoré...”

Afellay is ook te spreken over Václav Cerny, die bij Ajax en FC Utrecht niet uit de verf kwam. Dit seizoen is hij door Utrecht verhuurd aan Twente en onder trainer Ron Jans tekende hij in de Eredivisie al voor vier doelpunten en vier assists. “Je zag hem in de tweede helft echt in de wedstrijd groeien”, aldus Afellay, doelend op de wedstrijd tegen PSV. “Je zag hem dingen doen vanuit zijn goede periode voor zijn blessure. Hij heeft echt hele goed momenten. Maar hij heeft ook aangegeven dat hij het vertrouwen voelt van de trainer. Dan zie je dat zoiets toch veel doet met een speler.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heb ibi niks positiefs meer horen zeggen over psv sinds zijn vertrek

23 november 2020 om 00:18

Ja, valt me ook op. Duidelijk te merken dat het nog zeer doet dat hij afgelopen zomer weg moest. Jammer dat hij daardoor zo negatief is over zijn Psv. Wat me ook opvalt is dat hij de spelers met een Marokkaanse achtergrond nogal omhoog praat. Dan heb ik het over een Tannane of een Labyad. Hij mag ook wel een keer kritisch op hun zijn.

23 november 2020 om 00:22

Wat een onzin!..ik vind het juist knap hoe hij zijn mening geeft en deze onderbouwd. En als je analyticus bent moet je observeren en zeggen wat je ziet en wat je ervan vind. En ik denk dat Affelay alle redenen heeft om kritisch te zijn tegenover Psv, want echt soepel draai het niet natuurlijk. Even je bril afzetten a.u.b.

23 november 2020 om 00:28

Afellay is nederlander toch en heeft meer dan 50 wedstrijden voor oranje gespeeld,labyad en tanane spelen voor marokko...over labyad zal hij altijd positief zijn,ze waren zelfs huisgenoten van elkaar!

23 november 2020 om 01:01

Wat een domme opmerking zeg. Ongeloolijk. Hij prijst ook andere spelers niet alleen jongens van marokkaanse komaf

23 november 2020 om 18:51

Zoals de mensen hierboven al zeggen onzin wat je zegt. Plus, hij probeert juist neutraal te zijn voor mijn gevoel daarom dat hij voor zover "niks" positiefs over psv heeft gezegd. Voor mijn gevoel is er ook niks positiefs te zeggen...

23 november 2020 om 00:18

Hij zegt ook niks positiefs over ADO bijvoorbeeld...

23 november 2020 om 00:21

Batistuta. Het is momenteel ook wel heel erg moeilijk om positief te zijn over ADO.

23 november 2020 om 08:26

Zo jammer dit mentalist... dat bedoelt hij toch ook...

23 november 2020 om 00:25

Afellay: 'Ik zie liever zo'n speler dan Jurgen Ekkelenkamp, met alle respect'

Lees eens bovenstaand artikel val slechts een paar weken geleden. Staan expliciet een paar spelers in die ibi fantastisch vind.beetje flauwe opmerking dus, volgens mij heeft ibi nu 2 of 3 keer aan tafel gezeten bij studio voetbal.

23 november 2020 om 00:25

het is ook niet dat PSV het nou zo indrukwekkend doet. ik vind het nog niet veel beter als onder Van Bommel en Faber onder Schmidt, ondanks de vele uitgaven die ze hebben gedaan afgelopen zomer. ze staan momenteel zelfs een punt onder Feyenoord wat het moet doen met hele beperkte middelen

23 november 2020 om 00:29

Zo één hele punt achter Feyenoord, toe maar.

23 november 2020 om 01:03

Feyenoord heeft toch gewoon een goede selectie voor deze competitie. Kom op hei met je hele beperkte middelen.

23 november 2020 om 02:09

@riciotto heb je gezien wat PSV heeft uitgegeven afgelopen zomer in vergelijking met Feyenoord? als je dat dan afzet tegen het spel en de resultaten vind ik het tot dusver toch wel erg teleurstellend bij Psv. in de EL vind ik het niet best en in de Eredivisie eigenlijk ook niet echt

23 november 2020 om 02:11

@bo PSV en Ajax konden spelers halen van 10 miljoen en duurder afgelopen zomer. Feyenoord moet het doen met de transfervrije Linssen en Diemers van geloof ik 1,5 miljoen. dan zijn de middelen toch beperkt?

23 november 2020 om 06:50

Nouja als je een middenveld hebt met Toornstra en Diemers, een voorhoede met Linssen en Jorgensen, en dan de verdediging.. in elke linie hebben ze minimaal 2 spelers die bij een middenmotor in de eredivisie niet zouden opvallen. Vind het knap dat ze 3e staan maar ik denk dat ze nog een pittig seizoen gaan krijgen.

23 november 2020 om 07:18

@Japie, ben je vergeten dat een zak geld geen doelpunt maakt? Jij berijdt weer een van je vele stokpaardjes (naast Guardiola en Veltman): een club die veel geld uitgeeft of heeft, moet volgens jou altijd bovenaan staan. Dat is onzin. Die club moet dan niet alleen de juist spelers halen, maar de trainer moet ze ook als een team laten spelen.

23 november 2020 om 07:36

@japie_Krekel. Ja Feyenoord gaat dat merken als er een beneliga komt. Zolang er een eredivisie blijft merkt Feyenoord er geen hol van en is het slap gejank. De middelen van bv Heerenveen, Vitesse en Twente zijn nog beperkter. Toch staat Vitesse boven Feyenoord, dus Feyenoord bakt er niets van. De Japie Krekel redenatie.

23 november 2020 om 09:37

PSV heeft een zwaarder programma gehad dan Feyenoord, Twente uit en Vitesse uit kun of mag men punten laten liggen, Sparta thuis en RKC uit niet. PSV doet het min of meer zoals verwacht, Feynoord doet het beneden de verwachting. Vitesse heeft overigens het zwaarste programma gehad, waaronder Ajax uit, Groningen uit en PSV thuis, dus wie weet waar dat schip strand. Maar goed, dit gaat over Twente, dat op een verdienstelijke 5e plek staat en wellicht Europees voetbal kan halen.

23 november 2020 om 12:01

@Kyle66 ben je vergeten dat kwaliteit het verschil maakt en dat kwaliteit geld kost? Over dat trainers verhaal ben ik het met je eens en dat was juist mijn punt. Ik zie onder Schmidt nog geen beter en veel constanter PSV als onder Van Bommel en Faber

23 november 2020 om 00:35

Moet hij geforceerd positief zijn omdat hij er gespeeld heeft? Zo super spelen ze toch niet momenteel (ook logisch qua coronagevallen).

23 november 2020 om 00:47

Waarom zou hij specifiek positief over PSV moeten zijn dan? Zo bijzonder presteert PSV momenteel toch ook niet t.o.v. andere clubs? Bovendien zei hij laatst nog dat Ihattaren een goede speler is en deze keer dat Malen veel verder is in zijn ontwikkeling dan Boadu. Lijkt me toch enigszins positief...

23 november 2020 om 10:35

Wat heb jij voor positieve dingen gezien dan bij psv?

23 november 2020 om 15:25

Ach ja, daar zit misschien wat zeer. Dat kan ik me ook wel voorstellen enerzijds. Zolang het maar niet erger gaat worden en het z'n objectiviteit continu aantast.

23 november 2020 om 15:27

Ergens toch wel terecht? Met de kwaliteiten die er zijn staan we op een beschamende 4e plek en hebben we al 2 Europese wedstrijden verloren tegen (naar mijn mening) hele matige ploegen. Het is de taak van de analist om te zeggen wat hij ziet, en ja het is op dit moment niet positief wat we te zien krijgen, dus zegt hij dat ook.

23 november 2020 om 15:45

Is er veel positiefs te zeggen? Ik vind PSV gewoon erg matig voor de dag komen met hun spelers materiaal, je hebt gisteren weer punten verloren en dat hadden er zomaar 3 kunnen zijn.

Slechtste Annalist die ik ooit op tv heb gezien... koning cliché en open deuren

23 november 2020 om 00:55

Inderdaad. Kan mij ook niet bekoren. Maar zal wel een zekere reden hebben dat hij daar zit...

23 november 2020 om 09:57

@falcao Ik snap niet precies wat je daarmee wilt zeggen. Je laatste zin. Naar mijn mening insinueer je iets heel vervelends. Op elke analist valt wat te zeggen de meningen zijn verdeeld ook over IBI zie hieronder sommige vinden het wel wat andere niet. Ik heb ook vrij weinig met Waterreus bijvoorbeeld. Alleen omdat jij Afellay een slechte analist vind wat mag vind je dat er een reden is dat hij daar zit? verklaar je nader.

23 november 2020 om 10:09

Gezien de uitlatingen van de directeur van de NOS onlangs en het feit dat ze daar intern zelfs een prijs aan gekoppeld hebben lijkt me dat echter niet onwaarschijnlijk.

23 november 2020 om 12:10

ja falcao en laten we ook gelijk insinueren dat jij al bevooroordeeld moet zijn, met een mening obv 2,3 optredens....was je ook zo snel met Theo Janssen of rafa vd vaart? OT: niet eens met Ibi, Danilo kwam bij ajax gewoon tekort als spits. Traore waar nu nog over getwijfeld wordt, lag mijlenver voor op hem. Bij Ajax spits zijn is gewoon echt wel wat anders dan bij een Twente. Ik denk niet dat dit een van de Meijde of Ronald de Boer verhaal gaat worden. Eerder een ex ajax jongen die tekort kwam voor Ajax 1 maar zich bij andere clubs toch een mooie carriã¨re verschaft.

23 november 2020 om 15:29

@vialuna - Hoezo iets heel vervelends? Het is toch geen verassing dat men diversiteit wil zien in medialand, in de politiek en bij de Knvb? Nu zeg ik overigens niet dat dit ook het geval is overigens, maar zover gezocht is het nou ook weer niet.

23 november 2020 om 15:41

Tuurlijk is dat wel vergezocht je vind iemand een slechte analist dus hij moet daar maar zijn gekomen vanwege zijn achtergrond? Vind je dat niet een vervelende manier van redeneren. Dat was niet het eerste waar ik aan dacht eerlijk gezegd. Dacht eerder hey iemand met een PSV achtergrond bij studio voetbal dat is waarom ze hem erbij hebben. Pierre/feyenoord Vdv/ajax Jansen beetje van alles en nu een PSV man. Maar dat zal dan wel weer te naïef gedacht zijn.

23 november 2020 om 15:43

Jij kan dat dan direct linken aan Ibi. Omdat jij het een mindere analist vind dan kan het niet anders dan dat hij er zit vanwege zijn achtergrond. Ja ik vind het behoorlijke negatieve insteek. Zoals ik hieronder uitleg proberen ze altijd iemand van de grote 3 in Nederland te hebben. Ibi international jarenlang boegbeeld en aanvoerder van PSV ik denk dat hij meer dan genoeg bagage heeft om daar aan tafel te zitten. Volgens jou is dat dus alleen omdat hij een Marokkaanse achtergrond heeft.

23 november 2020 om 16:18

Ik ben het met candela en falcoa eens. Deze man voegt echt niets toe wat mij betreft, echt allemaal open deuren die hij intrapt. Praat de rest ook na en lijkt wel alsof hij geen eigen, afwijkende, mening durft te geven. Soms heb ik oprecht het gevoel dat hij dingen roept die ik al meerdere malen op deze site voorbij heb zien komen. Hij mag dan genoeg bagage hebben, hij weet het (wat mij betreft) totaal niet over te kunnen brengen.

23 november 2020 om 17:35

@vialuna

Nee, want van Bouhlarouz zou ik dat bijvoorbeeld nooit zeggen. Die vind ik een stuk beter en doet lekker mee bij Rondo. Afellay blijft vaak een verongelijkte indruk maken en voelt zich erg snel aangevallen. Bouhla totaal niet, dat vind ik een topper. Bouhla heeft geen positieve discriminatie of diversiteitsbonus nodig.

23 november 2020 om 02:40

Ik vind hem juist megachill. Zegt juist vaak waar het op staat en is niet bang om zijn mening te geven.

23 november 2020 om 03:28

Nounou, slechtste analist wie je ooit op TV hebt gezien? Nooit Leo Driessen of Arno Vermeulen voorbij zien komen? Die vechten letterlijk om die prijs joh. Vind Ibi juist een fijne gast om naar te luisteren, lekker rustig en legt alles toch prima uit, kan ook niet vaak zeggen dat ik het niet met hem eens ben.

23 november 2020 om 03:51

Vind hem juist een verademing!

23 november 2020 om 06:54

Mee eens... zit daar af en toe voor zich uit te staren, te wachten/hopen dat hem iets gevraagd wordt. En als dat gebeurt komt er niks verfrissends uit. Zeer timide en lijkt bang om iets verkeerds te zeggen of in een discussie terecht te komen. Hij laat zien dat je niet zomaar even kant en klaar analist bent wanneer je net gestopt bent met voetballen.

Affelay heeft gelijk. Ik zie liever Danilo dan Jurgen Ekkelenkamp, met alle respect.

23 november 2020 om 01:31

Wie weet had Ekkelenkamp wel de pannen van het dak gespeeld bij Twente. Ik bedoel, dit hadden we van Danilo toch ook niet verwacht?

23 november 2020 om 11:42

Is een verwijzing naar een eerdere uitspraak van Affelay (bij Studio Voetbal?). Toen hij, mijns inziens compleet onnodig, Ihattaren ging vergelijken met Ekkelenkamp. Vandaar mijn reactie

23 november 2020 om 13:15

Ah oke, beetje vreemde vergelijking ook van 'm haha

23 november 2020 om 15:32

Waarom niet dan? In de Keuken Kampioen Divisie schoot hij ook de ene na de andere erin. Dat wil natuurlijk niet automatisch zeggen dat hij het ook uitstekend gaat doen in de Eredivisie, maar je maakt mij niet wijs dat ze bij Ajax niet zagen hoeveel talent hij heeft. Begrijpelijk dat ze 'm hebben verhuurd gezien z'n blessure overigens. Verder gaat de vergelijking Danilo - Ekkelenkamp niet op. Ekkelenkamp is een aanvallende middenvelder, Danilo een spits/aanvaller.

23 november 2020 om 15:52

Nee die vergelijking gaat inderdaad niet op. Was een meer een klein sneertje richting Affelay voor zijn onnodige opmerking eerder.

Vind affelay eigenlijk wel prettig overkomen bij studio voetbal. Fijne toevoeging. Is hard en kritisch maar onderbouwd alles wel. Mag ik graag naar kijken, zeker icm Theo Janssen.

Overigens ook een stuk beter geworden sinds Ramshorst de presentatie doet, maar dat terzijde.

Ja ADO en positief. Het is nu eerder druipstront daar.

Ik vraag me oprecht af naar welke analist ik liever luister, Afellay of Vermeulen. Ik heb een schijthekel aan Vermeulen, dat Afellay het lastig maakt is een compliment naar Arno toe.

23 november 2020 om 07:42

Ik vind ze niet eens op elkaar lijken. Vermeulen is echt een vervelende vent, die zichzelf veel te serieus neemt. Affelay praat rustig en verstandig over voetbal. Misschien moet je nog een beetje aan hem wennen.

In wezen en feiten vind ik Danilo meer een Ajax spits, maar Traore bewijst zijn waarde en begint zijn goals te maken. Ik vind zo’n bonkige speler die in het meevoetballen tekort komt zoals Traoré eigenlijk niet voldoende voor Ajax, maar goed. Hopelijk krijgt Danilo uiteindelijk de kans in Amsterdam.

23 november 2020 om 07:43

Nee hoor. In feite heeft Traore meer bewezen een Ajax spits te zijn. Dat is al zo sinds Jong Ajax. Traore de jongere van de twee verdreef Danilo naar de zijkant. Danilo had gewoon meer ruimte nodig en is het mindere aanspeelpunt van de 2. Bij Twente krijgt Danilo ook gewoon echt meer ruimte. Sterker nog ik ben er van overtuigd dat elke ploeg in het rechterrijtje nog meer heeft aan Traore (en ook Brobbey) dan aan Danilo. Als Traore ruimte krijgt dan is hij echt weg. Veel snelheid en echt niet van de bal te krijgen.

23 november 2020 om 11:35

Nou ja, zo razendsnel vind ik Traore niet, plus ik vind die bonkigheid gewoon stuitend. Ik kijk niet graag naar dat soort spelers. Als het niet lukt, ziet het er ook direct niet uit.

23 november 2020 om 15:35

Hij is anders erg balvast bij FC Twente in de spits. Nu blijf ik buiten de discussie wie van de twee heren beter is of iets dergelijks, maar Danilo is zich in ieder geval heel goed aan het ontwikkelen. Of hij de juiste spits voor Ajax is kan niemand zeggen zolang we 'm er niet zien spelen...

23 november 2020 om 16:33

Je ziet ze weinig meer die echte ouderwetse spitsen van graniet. Ze zijn goed om achter de hand te hebben maar de moderne spits (lewandowski, Kane) kan goed meevoetballen en is beweeglijk.

Ik denk dat velen ook voorbij gaan aan trainer Ron Jans. Hij geeft dit elftal vertrouwen, voedt z'n jongens en straalt positiviteit uit.

23 november 2020 om 15:36

Bovendien is hij niet bang om gebruik te maken van alles wat hij tot z'n beschikking heeft. Van z'n staf tot aan de jeugdopleiding. Dat heb je nodig in de situatie waarin FC Twente verkeert.

Traore, Danilo en Brobbey... dat wordt straks met pijn afscheid nemen mocht het erop aankomen...

Hopelijk kun je volgend seizoen een Danilo of een Brobbey nog verhuren.
Traore laat nu gewoon zien dat hij spits Ajax 1 is...
De vergelijkingen is een beetje als Lukaku met Aguerro
Beide zijn top spelers, maar met een compleet andere manier van spelen.

Belangrijkste blijft dat ze scoren.

23 november 2020 om 17:35

Brobbey heeft nog niet bijgetekend en hoewel er wordt geroepen dat dat wel gaat gebeuren voorzie ik toch n vertrek... Afwachten maar, ook voor Danilo; Ten Hag kennende zal ie 'm (weer) op de flank zetten als ie in Ajax1 mag spelen...

Ik ben bewust op hem gaan letten omdat hij het nu zo goed doet en ajax wel een echte spits mist. Maar vind hem soms wel slordig. Hij doet me aan Jermain Lens denken. Lens speelt nu al seizoenen als buitenspeler en het helaas in mijn ogen niet goed genoeg doet op de flanken.
Hoop dat Danilo niet op de flanken terecht komt in het vervolg van zijn carriere.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren