Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Crooij zet vraagtekens bij omhelzing van Onana: ‘Was het wel oprecht?’

Laatste update:

Voor Delano van Crooij was de wedstrijd tussen VVV-Venlo en Ajax (0-13) er een om nooit meer te herinneren. Hij is de eerste doelman in de geschiedenis van de Eredivisie die de bal liefst dertien keer uit het doel moest halen. Na afloop probeerden enkele spelers van Ajax de doelman op te beuren. Zo legde collega-keeper André Onana troostend zijn arm om de schouders van Van Crooij en sprak hij hem bemoedigend toe.

Van Crooij vraagt zich nu echter af of de actie van Onana wel oprecht was. Na afloop vertelde Klaas-Jan Huntelaar immers dat de doelman van Ajax de strafschop had willen nemen waaruit de aanvaller uiteindelijk de 0-10 maakte. “Als je er al één of twee in hebt liggen, is het een ander verhaal. Dan is het leuk voor de keeper een keer. Maar gewoon eerst even doelpunten maken”, gaf Huntelaar, die twee keer scoorde, na afloop in gesprek met FOX Sports aan.

In gesprek met de NOS vertelt Van Crooij dat het gebaar van Onana hem gemengde gevoelens bezorgt. “Ja, als je hoort dat hij eigenlijk een penalty tegen mij had willen nemen, dan denk je wel: was zijn actie wel oprecht? Een penalty nemen tegen een andere keeper doe je niet als je respect voor hem hebt”, benadrukt de doelman van de Noord-Limburgers. “Het zou vernederend zijn geweest.”

Tegenover De Telegraaf gaf Onana aan dat hij achteraf blij is dat niet hij maar Huntelaar de penalty nam. “Het is goed voor Klaas zijn gevoel. En het was niet verstandig geweest als ik naar voren was gestapt”, erkent de Kameroener ruiterlijk. “Dat zou vernederend voor VVV zijn en dat is niet goed.”

Over de wedstrijd tegen Ajax kon Van Crooij kort zijn. “Het is niet te beschrijven. Je voelt niet echt iets, dat is het erge, denk ik. Je bent mentaal stuk, je wilt weg. Iedereen bedoelt het goed, maar je zit niet op medelijden te wachten.” Van Crooij werd zaterdag de eerste keeper die tien reddingen maakte in een Eredivisie-duel dit seizoen.

Nooit kreeg VVV zoveel tegendoelpunten in een officieel duel. Het voorgaande negatieve clubrecord stond op tien tegendoelpunten in een Eerste Divisie-duel met FC Eindhoven in 1964 (10-1). De voorgaande grootste Eredivisie-nederlaag van VVV was tot zaterdag een 8-1 tegen AZ in augustus 1978.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dit is dus de reden waarom ik zo blij ben dat Huntelaar nog steeds bij de groep zit. Om zulke onnodige acties, waarbij Onana in dit geval Van Crooy vernedert wanneer hij de penalty neemt, te voorkomen en de wat jongere jongens bij de les te houden.

26 oktober 2020 om 08:54

Waarom is dit vernederen,Messi laat bij een 3-0 ook iemand anders een penalty nemen omdat de stand het toelaat en diegene nog niet heeft gescoord,moet Bolt ook langzamer gaan lopen omdat die andere renners dan vernederd die hem niet kunnen bijhouden

26 oktober 2020 om 09:05

Messi die bij 3-0 de bal een keer aan Suarez of Griezmann laat, als die nog niet hebben gescoord, is natuurlijk totaal wat anders dan een keeper voor de lol een strafschop laten nemen. Voor die aanvallers is het lekker om even een goaltje mee te pikken, maar wat is de meerwaarde van een goal voor Onana behalve dat het 'grappig' is?

26 oktober 2020 om 09:07

Wat een vergelijkingen. Wil je soms zeggen dat het hetzelfde is als Messi Alba een penal laat nemen of Ter Stegen naar voren laat komen?

26 oktober 2020 om 09:20

Het lijkt me vrij logisch dat er een groot verschil zit in een keeper die een penalty mag nemen of een andere veldspeler. Wat betreft je vergelijking met Bolt, daar ga ik maar niet op in aangezien dat iets met appels en peren is.

26 oktober 2020 om 09:25

Voor een keeper voelt het vernederend als je bij zo'n achterstand een penalty tegen krijgt en de tegenstander dood leuk de keeper achter de bal zet. Dan voel je je totaal niet serieus genomen. Het komt dan over alsof de tegenstander op je neer kijkt en verder wilt kleineren.

26 oktober 2020 om 10:18

Recoba19, dus als een Griezmann ipv Messi de penalty neemt is dat in jouw ogen hetzelfde als wanneer Ter Stegen hem neemt?! 🤔

26 oktober 2020 om 12:38

Als je er als keeper 13 tegen krijgt dan zijn jij en jouw team ook niet serieus te nemen.
Niks respectloos aan om Onana hem te laten nemen.

26 oktober 2020 om 10:50

Toen ik nog in de jeugd voetbalde, D1 , nam onze keeper ook wel eens een corner. Leuk toch , wij waren niet bezig met de tegenstander. We wilde alleen zelf plezier en gein hebben

26 oktober 2020 om 11:03

Juist. Maar ging je dan daarna ook tegen de doelman van de tegenstander vertellen dat het wel goed komt?

26 oktober 2020 om 11:30

Geeft weer aan wat een lange tenen we hebben. VD Sar heeft een keer bij een 8-0 (mis) en 7-0 (raak) voorsprong penalties genomen en er was in het land niemand die de drama queen ging uithangen. Maar nee vandaag de dag zijn er ineens allerlei morele bezwaren waar in hemelsnaam hebben we het over man. Laat een keeper een keer scoren. Respect? Spelers van VVV mogen zich kapot schamen voor hun wanprestatie. En inderdaad, tijdens een wedstrijd hoef je geen enkele meededogen te tonen wat mij betreft en wat Onana gezegd heeft weten we niet maar als je na het laatste fluitsignaal even normaal tegen elkaar doet is dat alleen maar mooi.

26 oktober 2020 om 15:00

Wij gaven de tegenstanders na de wedstrijd gewoon een hand . Had ook niks met geen of wel respect te maken . En er zullen ook wel opbeurende woorden zijn gezegd door de keeper of andere spelers. Maar zo als ik al zei , wij waren meer met ons team bezig dan met de tegenstander. Wij vonden dat het op dat moment kon en we vonden het leuk , onze keeper ook . Was goed voor de team spirit

26 oktober 2020 om 15:00

Wij gaven de tegenstanders na de wedstrijd gewoon een hand . Had ook niks met geen of wel respect te maken . En er zullen ook wel opbeurende woorden zijn gezegd door de keeper of andere spelers. Maar zo als ik al zei , wij waren meer met ons team bezig dan met de tegenstander. Wij vonden dat het op dat moment kon en we vonden het leuk , onze keeper ook . Was goed voor de team spirit

26 oktober 2020 om 12:39

Alleen deed Huntelaar het meer uit eigenbelang dan aan vernedering van v Crooy te denken. Hij wilde er zelf eerst een paar in het mandje leggen voor hij een pingel aan Onana zou geven.

"Ja, als je hoort dat hij eigenlijk een penalty tegen mij had willen nemen, dan denk je wel: was zijn actie wel oprecht? Een penalty nemen tegen een andere keeper doe je niet als je respect voor hem hebt"Wat er tijdens de wedstrijd gebeurt, staat los van zijn actie na de wedstrijd. Ik zie niet in hoe dit hem mogelijk minder oprecht zou kunnen maken."Het zou vernederend zijn geweest."Na zo-veel goals te hebben geïncasseerd, had dit er ook nog best bijgekund. Een penalty zou Onana zou echt niet de spreekwoordelijke druppel zijn geweest. Laat hem lekker z’n pijn bij zijn teamgenoten zoeken, in plaats van de keeper van Ajax.

26 oktober 2020 om 08:26

Het staat wel degelijk in verbinding met elkaar. Je wilt eerst een ploeg tot het bot vernederen door een penalty te willen nemen als keeper en daarna ga je met je goede gedrag een keeper troosten. Nee, sorry. Dat ging er bij mij ook niet in. Ik snap dat het wellicht goed bedoeld is en alles, maar dan moet je je tijdens de wedstrijd ook van je goede kant laten zien en dat deed hij in een bepaalde situatie niet.

26 oktober 2020 om 08:39

Hij heeft die penalty toch niet genomen? Of is het feit dat hij ook maar de gedachte had om die penalty te willen nemen je al niet van je goede kant laten zien? Hoe durft een keeper na te denken over nemen van een gegeven penalty op 0-9. Schandalig inderdaad dat iemand zich zo laat gaan. Je doet alsof hij al op de 16 meterlijn met de bal in zijn handen stond en dat die bal uit zijn handen werd gegrist.

26 oktober 2020 om 09:00

Haha hoezo heeft hij zich tijdens de wedstrijd niet van zijn goede kant laten zien? Wat een onzin zeg. Tijdens de wedstrijd ben je professioneel bezig, en eindelijk, zoals het hoort, gaat een ploeg eens een keer door wanneer de tegenstander al op de slachtbank ligt. En dat Onana tijdens de wedstrijd ziet dat er achter elkaar gescoord wordt, en hij zelf een graantje mee wil pikken in het succes, wijst alleen op zijn winnaarsmentaliteit en het feit dat ze met zichzelf bezig zijn tijdens de wedstrijd. Niks medelijden, gewoon je werk doen. En dat hij na het laatste fluitsignaal zijn concollega keeper opzoekt om bemoedigende woorden toe te spreken zegt alleen maar dat hij inlevingsvermogen heeft en ook gewoon een mens is. Ik vond het mooi wat Onana na de wedstrijd deed.

26 oktober 2020 om 09:15

‘maar dan moet je je tijdens de wedstrijd ook van je goede kant laten zien en dat deed hij in een bepaalde situatie niet‘Haha, had Onana anders ook even 7 of 8 goals door moeten laten, zodat het menneke zich minder vernederd zou voelen? Volgens mij heeft Onana zich niet van z’n slechtste kant laten zien, omdat hij niets verkeerds heeft gedaan. Uiteindelijk bleef het bij een gedachte. Hij heeft niet daadwerkelijk de trekker overgehaald of iets dergelijks... En al zou hij die penalty wel hebben genomen, dan zou dit alsnog geen slecht gedrag van hem zijn. De vernedering, waar van Crooij het over had, vond al eerder plaats, doordat van Crooij (mede door zijn teamgenoten) al 9 goals had geïncasseerd. Dat troosten had ik overigens niet gedaan, tenzij het een goede vriend van me zou zijn of iemand met wie ik in het nationale elftal zou spelen. Neuer had, als hun onderlinge relatie beter / sterker was geweest, bijvoorbeeld Ter Stegen kunnen troosten na die 2-8 afstraffing. Die twee kennen elkaar. Voor zover ik weet hebben Onana en van Crooij niets met elkaar te maken.

26 oktober 2020 om 16:38

Emotie is iets wat nog kan schommelen. Tijdens de wedstrijd is de emotie "ik heb geen reet te doen, we staan dik voor". Na de wedstrijd ziet hij de verslagenheid bij een collega keeper die er 13 om de oren heeft gekregen, en is de emotie als keeper herkenbaar en leef je met iemand mee. Dus niet eens met jou verhaal.

26 oktober 2020 om 08:42

Precies, hij is in de steek gelaten door zijn team genoten, niet voor lul gezet door Ajax of Onana. Tuurlijk is krachtsverschil een dingetje in Nederland maar zeker met 10 man tegen ajax met een 0-5 achterstand als er een man af gaat hoeft het geen 0-13 te worden.

Echt heel erg respectloos van Onana dat hij die penalty wilde nemen zeg pfoe!!
Is het dan ook respectloos dat die Braziliaanse keeper (Rogerio Ceni?) elke vrije trap nam, omdat ie zo zelfverzekerd was dat die er wel in zou gaan?

26 oktober 2020 om 08:26

Die nam hem ook bij 1-0 achter. En iedereen wist dat hij hem ging nemen. Beetje appels en peren..

26 oktober 2020 om 08:27

Denk je dat onze vriend Onana niet elke penalty zou willen nemen, haha. Zelfs bij 1-0 achter.

26 oktober 2020 om 09:49

Juist en precies daarom slaat je vergelijking nergens op. Ceni was een trapspecialist. Dat is een keeper niet vaak, maar als hij het kan waarom niet. Onana is dit dus niet.

26 oktober 2020 om 08:27

Dit is oprecht de slechtste vergelijking ooit. Heb je enig idee wat voor specialist Ceni was? Dat is Onana toch niet in strafschoppen? Anders zou hij hem iedere keer nemen. Dat had niks te doen met vernedering, dat is gewoon zo afgesproken. Onana wilde de geschiedenisboeken in als de man die VVV de optimale vernedering toebracht met tien doelpunten.

26 oktober 2020 om 08:28

Wat een enorm overdreven gedachte weer. "Onana wilde dit, Onana wilde dat". Ben jij een medium?

26 oktober 2020 om 08:30

Kom zeg, je ziet zelf toch ook wel een verschil tussen een keeper die omdat het kan een penalty neemt bij 10-0 en 1 die een vrije trap bij 1-1 in de 90ste minuut erin knalt? Of ben je bewust zo kortzichtig?

26 oktober 2020 om 08:43

1. Bewust, omdat ik het aanstellerij vind. Laat hem eerst maar het spel van zijn team bekritiseren, dat was pas vernederend voor de keeper.
2. Denk dat Onana opzich wel zelfverzekerd genoeg is om alle strafschoppen te nemen (missen is moeilijker dan raken). Denk alleen dat Erik dat niet durft en de spitsen gaan huilen.

26 oktober 2020 om 08:56

1) Daar wordt hij niet naar gevraagd, maar denk je dat dat niet gebeurd is? Dat ze gezellig hebben zitten keuvelen natijd in de kleedkamer? Wat VVV spelers onderling vinden is alleen interessant voor het Limburgs Dagblad, niet voor de Nos. Daar is het alleen interessant wat er over Onana gaat. 2) Denk dat Onana ze wel durft te nemen, maar totdat hij op training de absolute meester is, ga je dat toch niet laten doen door een keeper? Risico blijft altijd veel te groot. Trouwens, een beetje respect voor je tegenstander mag best. Dat betekend niet dat je je in moet houden qua scoren, maar dan hoef je niet de keeper penalty's te laten nemen, dat is onzin.

26 oktober 2020 om 11:45

Naar mijn mening echt onzin dit. Het was toch juist het perfecte moment om een keer de keeper een penalty te laten nemen. Hoe vaak komt het nou voor dat je zo’n voorsprong hebt en een keeper een goal kan laten maken? Het wordt wel steeds vervelender hoor, dat ‘rekening houden’ met een ander... Ik zie het een beetje hetzelfde als de trucendoos open gooien bij een voorsprong. Gewoon lekker doen, maa je kan simpelweg gewoon een rotschop verwachten.

Het komt misschien vernederend over, maar zo zal het niet bedoeld worden. Meer als buitenkansje om ook een keer in je carriere te scoren. Als je als keeper over een andere keeper zegt dat hij je niet moet vernederen, dan zeg je eigenlijk: je bent een soort van halve gehandicapte. Terwijl een profvoetbalkeeper best een bal tussen 2 palen en een lat en langs de keeper kan mikken. Vind het een beetje een huilverhaal van van Crooy

26 oktober 2020 om 11:08

Niet een halve gehandicapte, maar aangeschoten wild.
Hij zegt niet dat het verkeerd is van onana, maar wel dat het niet oprecht voelt dat iemand die 20 minuten eerder zin had je te vernederen, je daarna komt troosten.
Ik snap de gedachtegang van Van Crooy, maar ik ben het niet met hem eens.
Onana is prof. Die wil winnen en blijft dat doen tot het laatste fluitsignaal. Dan is de wedstrijd voorbij en kun je weer een gentleman zijn. Van Crooy kan dat verschil kennelijk niet inzien. En dat is dan ook gelijk het verschil in mentaliteit.
Al zou ik ook niet meer weten wat ik moet zeggen na zo'n nederlaag.

26 oktober 2020 om 11:52

Het heeft helemaal niks met vernederen te maken. Het staat 0-9 en Onana dacht dat dit het juiste moment was om een keer te kunnen scoren. Op de amateurvelden gebeurd dit ook altijd. Bij zo’n grote voorsprong mag dan altijd een speler de penalty nemen die nooit scoort (de keeper of de rechtsback of wie dan ook).

26 oktober 2020 om 12:27

Wel grappig. Je zegt dat het niets met vernederen te maken heeft, en vervolgens zeg je iets dat nogal vernederend is.
Vernederen is prima in sport. Dat hoort erbij, want VVV has gewoon weerstand moeten bieden.
Overigens heb ik moeite met het argument : dit is geen vernederen want op de amateurvelden gebeurt het ook.
Hoe sluit dat vernederen uit?
Je vernedert je tegenstander op het veld en zodra de fluit gaat ben je een heer. Wat mij betreft heeft onana dan ook niks fout gedaan .

26 oktober 2020 om 13:35

@Feye, maar ik zie ook spelers tijdens een wedstrijd waarin zij elkaars tegenstanders zijn elkaar schoppen, etc. Maar na de wedstrijd is alles weer goed. Daarmee wil ik zeggen dat het dus best zou kunnen dat Onana de penalty wilde nemen, maar hem daarna ook oprecht wilde troosten.

26 oktober 2020 om 14:18

Dat is toch ook precies wat ik zeg?

Tuurlijk was dat oprecht. Onana zei zelf later al dat hij blij is dat hij die pingel niet mocht nemen, omdat dat niet oke was geweest. Hoe gek het ook klinkt, Van Crooy heeft gewoon best een goede wedstrijd gekeept. Maar als ze 23 keer op je doel mogen schieten, waarvan heel vaak van heel dichtbij, kun je er als keeper ook niets meer aan doen.

26 oktober 2020 om 08:29

Ja achteraf makkelijk meelullen van Onana om zijn gezicht te redden. Hij wilde die penalty toch zelf nemen?

26 oktober 2020 om 08:33

Maak jij nooit fouten? Respect daarvoor. Ik kan me helemaal voorstellen dat je in zo'n wedstrijd zit waarbij alles lukt, je dan een penalty krijgt en denkt oh leuk die neem ik. Dat kan helemaal zonder intentie om iemand anders omlaag te halen. Dat je je dan later pas realiseert hoe lelijk dat eigenlijk is, kan ik me ook heel goed voorstellen. Helaas kennen we Onana beiden niet persoonlijk, dus we zullen het nooit weten.

26 oktober 2020 om 08:34

En achteraf kwam hij tot de conclusie dat het beter was dat hij die penal niet nam. Ik zie niet in wat dit met achteraf meelullen of z’n gezicht redden te maken heeft. Een oprecht gevalletje van (snel) voortschrijdend inzicht. Onana lijkt mij geen type die dit soort dingen veinst.Maar goed: Ik kan mij dit soort gevallen goed indenken dat je als keeper zijnde ook een goal wilt meepikken, want zo vaak komt het niet voor dat een keeper een doelpunt maakt. Is dat zo verkeerd?

26 oktober 2020 om 09:20

Best goed? 10 ballen tegenhoude van de 23 is niet echt goed. Die 10 ballen waren nog bijna allemaal op hem afgeschoten. Zeer matige keeper.

Door je tegenstander getroost worden vind ik maar raar en niet oprecht, het voelt als extra inwrijven. Daar zit je na een nederlaag toch absoluut niet op te wachten.

26 oktober 2020 om 08:46

Daar zat hij ook niet op te wachten. Maar dat levert geen clicks op, dus wordt het selectief weggelaten uit het interview bij langs de lijn. Maar goed, Ik luisterde toevallig dus hierbij: Van Crooij gaf aan dat hij redelijk in een roes zat en het moment met Onana amper meekreeg. Ook kon hij zich amper herinneren wat er nou precies was gezegd. Hij wilde naar binnen en naar huis.

26 oktober 2020 om 08:49

Precies, die penalty nemen lijkt me niks mis mee, maar dat slappe gedoe om een kerel te troosten die een wedstrijd verliest die hij sowieso al dacht te verliezen... voetballers zijn toch geen mietjes?

26 oktober 2020 om 09:01

Keepers lopen altijd naar elkaar toe. Als Onana het niet gedaan zou hebben, dan zou hij geen respect hebben gehad voor Van Crooij. Deze keeper moet uithuilen en weer door. Straks staat die Duitser er weer in, daar heeft VVV een betere keeper aan.

Tsja aan de ene kant, de houding waarmee VVV op het veld stond vanaf minuut 1 was ook vernederend. Zelfs clubs als Spakenburg en een andere derdeklasser waar Ajax tegen moest in de beker lieten beter spel zien.

Laat ik het zo zeggen: als je het zo ver laat komen dat de andere keeper in de gelegenheid komt om zelf een pingel te nemen, moet je het misschien bij je eigen team gaat zoeken.

26 oktober 2020 om 11:12

Dit dus. Als je met 4-0 achter staat, dan denk je toch: we gaan met zn allen rond eigen 16 staan en slachten iedereen die in de buurt komt. Over je lijk dat er nog iemand heelhuids in scoringspositie komt. VVV liet zich vernederen. En dat is de grootste vernedering

26 oktober 2020 om 12:26

Dat slachten nam Kum iets te letterlijk en dat was de grootste reden dat het uiteindelijk niet 0-8 maar 0-13 werd.

26 oktober 2020 om 12:28

Ook met 10 man kun je een stand verdedigen als je niet meer aan aanvallen denkt.

26 oktober 2020 om 15:54

Ik zeg nergens dat dat niet kan. Wel dat Kum er met zijn kamikaze actie er voor zorgde dat dit moeilijker werd, die 0-5 en 0-6 binnen een minuut en vlak na de rode kaart was de druppel. Toen was het geen houden meer aan.

Je had jezelf al voldoende vernederd door dramatisch te keepen, wat een piepkont zeg. Maar goed, men zal wel weer wat hebben om te zeuren.

26 oktober 2020 om 08:39

Hij keepte niet dramatisch, ik dacht dat iedereen het daar wel over eens was...

26 oktober 2020 om 09:49

Hij heeft 23 schoten gekregen en er 10 tegengehouden. Bij zowel de goal van Traore waarbij hij de bal niet klemt maar laat wegstuiteren en de goal van Martinez ziet hij er dramatisch uit natuurlijk.

26 oktober 2020 om 09:50

Als je 'm op 2 van de 13 goals (deels) de schuld in de schoenen kunt schuiven is dat niet genoeg om zijn optreden 'dramatisch' te noemen. Hij heeft ook 10 reddingen gemaakt.

26 oktober 2020 om 09:54

Als je als keeper twee enorme blunders maakt heb je niet goed gekeept. Als het 0-2 was geworden was iedereen het er mee eens, omdat het 0-13 is dan valt het ineens maar mee? Hij staat bij die twee toch dramatisch te keepen? Zijn moyenne qua reddingen is toch belabberd? Welke fantastische reddingen heeft hij in jou ogen gemaakt dan dat hij dit stempel niet krijgt?

26 oktober 2020 om 10:53

Ten eerste is de goal van Martinez geen 'enorme blunder', hij ziet daar niet goed uit. 1 enorme blunder.
Ten tweede is de kans op blunders nou eenmaal veel groter als je verdediging staat te schutteren. Als je naar de kwaliteit van de kansen kijkt had er veel meer in kunnen gaan en heeft hij niet opvallend slecht gekeept. Tenslotte beweer ik niet dat hij fantastische reddingen heeft verricht, ik zeg dat hij zijn werk redelijk heeft gedaan. I.t.t. de rest van eht team.

26 oktober 2020 om 08:45

"van Crooij werd zaterdag de eerste keeper die tien reddingen maakte in een Eredivisie-duel dit seizoen."

Hij keepte inderdaad dramatisch..

26 oktober 2020 om 08:48

Bizar dat je zowel een positief als negatief record vestigt in 1 wedstrijd

26 oktober 2020 om 08:52

Lol als je 25 ballen op je krijgt,zul je der best een paar tegen houden

26 oktober 2020 om 09:22

Alles gezien? Dat waren simpele ballen die die overbokste met een showduik. Hij heeft zeer slecht gekeept en houdbare ballen doorgelaten. 10/23 is een slecht moyenne hoor.

26 oktober 2020 om 09:50

Bijzonder hoe jij 10 reddingen ziet als een positief iets. Hij heeft er 13 doorgelaten van de 25 schoten, wat een fantastisch moyenne is dat. Niet gekeken hoe kinderlijk hij de bal voor de voeten van Traore kleunt? Of hoe Martinez mocht scoren in de linkerhoek terwijl er maar 1 hoek was waar hij vanaf daar kon schieten? Maar kijk jij vooral alleen naar het aantal reddingen en plaats het niet in perpsectief, lachwekkend.

26 oktober 2020 om 10:54

Ajax heeft 45 keer op doel geschoten. Daarvan zijn er 13 in gegaan.
Bovendien moet je kwaliteit van kansen in ogenschouw nemen.

26 oktober 2020 om 11:46

Ajax heeft 45 schoten, niet 45 op doel geschoten.

26 oktober 2020 om 11:50

Website van de Eredivisie zegt wat anders. 45 shots on target.

26 oktober 2020 om 12:28

23..

26 oktober 2020 om 14:37

45 schoten richting doel, waarvan 23 daadwerkelijk óp doel waren

26 oktober 2020 om 08:48

Wat een zure reactie. Het zou je sieren als je meeleefde met die arme keeper van VVV, maar in plaats daarvan brand je hem af omdat je heilige Onana wordt geraakt in dit artikel. Ik vind het ook bijzonder dat je als keeper een penalty wilt nemen, dat is gewoon not done in zo'n wedstrijd. Top gehandeld van KJH en ik zou die reactie van Onana ook niet geloven.

26 oktober 2020 om 09:00

Medeleven met die arme keeper van VVV gaat wel wat ver. In de eerste plaats keepte hij opzich prima, in de tweede plaats is er (zoals Hans de Koning zei) niemand dood. Dit is topsport, verliezen hoort daar bij en heel soms kun je uitzonderlijk hard op je plaat gaan. Jammer, maar door. Verder ben ik het met je eens, goed dat KJH Onana even terecht wees, goed dat Onana zelf ook in zag dat dit niet oke is, en ook hier weer door.

26 oktober 2020 om 09:03

Ik had het wel echt met hem te doen toen hij voor de dertiende keer de bal uit het net moest halen. Je hoeft inderdaad geen medeleven te tonen, maar toon op zijn minst respect. De reactie van JK-Ajax getuigt van geen van beide.

26 oktober 2020 om 09:52

Ik brand hem af omdat hij dramatisch heeft gekeept in mijn ogen, dat deed ik al voordat dit hele artikel geplaatst was. Volgens mij mag je terecht kritiek hebben op iemand als hij a la Grandel in het doel staat? Blijkbaar is kritiek getuige van geen respect, bijzondere maatstaven.

26 oktober 2020 om 10:51

Als je zo een team voor je hebt staat, kan je de beste keeper ter wereld zijn. Maar dan krijg je er ook min. 10 achter je oren hoor. Hij heeft er nog zijn best aan gedaan dat het maar 0-13 is geworden. Met 10 reddingen in een wedstrijd. Anders kom je never nooit aan 10 reddingen. Dat hij dan nog 13 tegen krijgt, dat is wel vervelend. maar zonder die 10 reddingen waren het er dus nog veel meer geweest. Het was niet het beste, maar je kan hem echt niet verwijten dat ze 13 doelpunten tegen hebben gekregen

26 oktober 2020 om 10:54

Er zit een wezenlijk verschil tussen iemand afbranden en kritiek leveren. Afbranden is een teken van geen respect, (opbouwende) kritiek zeker wel. Van Crooij heeft geen topwedstrijd gekeept nee, maar ook een aantal belangrijke reddingen verricht. Ik denk dat er meer af te schuiven valt op de verdediging dan op enkel de doelman.

Waarom zou een keeper geen penalty mogen nemen? Heeft niks met geen disrespect te maken. Mag een keeper dan ook niet meer mee bij een corner in de laatste minuut?

26 oktober 2020 om 09:14

Snap je dit serieus echt niet? En snap je het verschil tussen een penalty bij 10-0 en een corner in de laatste minuut ook niet?

26 oktober 2020 om 09:23

Deze generatie is gewoon een stel wijven bij elkaar,hele commotie over een keeper die een penalty wil nemen bij een 10-0 stand,vraag de KNVB gelijk of ze Vvv voor spek en bonen laten spelen of hele competitie net als de jeugd zonder uitslag laten doen

26 oktober 2020 om 09:40

Ik kan me niet herinneren dat iemand het over een vernedering had toen van der Sar uit een penalty scoorde tegen de Graafschap in 1998.

26 oktober 2020 om 12:01

Nee, dit gezeur gaat ook helemaal nergens over. Op de amateurvelden is dit ook heel normaal en niemand klaagt erover.. Is toch juist mooi dat een keeper dan een keer kan scoren, hetzelfde als dat je de trucendoos een keer open gooit. Je moet alleen niet raar opkijken als je een rotschop krijg o.i.d.

Overdreven gedoe,bij Utrecht wouden ze Bosschaart ook een penalty laten scoren omdat ie nog nooit had gescoord, heeft toch niets met vernederen te maken dan moet je maar niet op voetbal gaan of beter je best doen,je gaat toch ook niet op kickboxen als je geen klappen wil vangen

Trieste reactie van de keeper. Dan ben je wel echt gefrustreerd als je dit gaat insinueren (en dat hij gefrustreerd is, begrijp ik uiteraard helemaal). Onana is juist een enorme oprechte jongen, die doet dat erna echt niet voor de show. Misschien goed voor Van Crooij om de docu van Fox "onana - The Boss" te kijken. Deze jongen komt van ver en weet het leven een stuk beter te waarderen dan velen hier in Nederland (inclusief ikzelf). Dat hij een penal wilde nemen, heeft niets met disrespectvolheid te maken. Hij wilde ook graag scoren, dat begrijp ik helemaal (en begrijp het ook dat Hunter de penal opeiste).

26 oktober 2020 om 08:52

Je begrijpt toch wel dat als je met 10-0 voorstaat en de keeper een penalty wilt nemen, dat dat enorm vernederend is voor van Crooij? Dat is gewoon voetbal etiquette, dat doe je gewoon niet. Hij geeft het gelukkig zelf ook toe in het artikel dat het niet netjes was.

26 oktober 2020 om 08:57

Weet je hoe vernederd Messi erbij stond toen Bayern maar doorging met scoren,vraag gelijk aan de Uefa of ze stoppen met voetballen als er 3-0 op het score bord staat

26 oktober 2020 om 09:01

Deze vergelijking slaat als een tang op een varken. Als keeper heb je respect voor de andere doelman en ga je niet schijtlollig een penalty willen nemen, dat is gewoon een ongeschreven regel.

26 oktober 2020 om 09:07

@vijfmeterlijn: Dat je dat misschien niet doet, zou kunnen (ik vind het een beetje overdreven, leuk is het natuurlijk niet). Maar Van Crooij stelt z'n vraagtekens bij de oprechtheid van de reactie van Onana na de wedstrijd. Dat is heel iets anders en daar ga jij 0 op in (eigenlijk reageer je amper op mijn stuk).

26 oktober 2020 om 09:08

Welke regel? Staat er dat keepers niet mogen scoren? Het is niet zo dat Ajax de materiaal man een doelpunt laat maken ofzo,als je hier niet tegen kan moet je ook niet op het hoogste niveau gaan voetballen en moet je een andere sport gaan beoefenen,had Vvv maar beter hun best moeten doen

26 oktober 2020 om 09:19

@vijfmeterlijn Het is moeilijk om dit soort dingen uit te leggen aan iemand die zelf misschien niet goed weet hoe hij respect moet tonen en ook niet weet wat een ongeschreven regel is.

26 oktober 2020 om 09:28

@Mulenga je vind het zeker ook erg hoe Milner werd vernederd door Messi of hoe Neymar ze tegenstanders voor de gek houdt,en geloof mij die Milner heeft ze die dag vernederd gevoeld had Messi daar rekening mee moeten houden?

26 oktober 2020 om 10:58

@4ever4ajax Ik kan best wel ingaan op de rest van je comment als je dat wilt. Het is leuk dat er een documentaire is gemaakt van de beste man, en ik geloof ook niet dat het een slecht persoon is, integendeel zelfs. Maar als ik enkel op het feit afga dat hij een penalty wilde nemen voor de lol bij een 10-0, dan vind ik dat vernederend als het was gebeurd. Als je dan ook na de wedstrijd respect gaat tweeten met een foto van iemand die je net 13-0 hebt ingemaakt vind ik dat een beetje dubbel/hypocriet overkomen. Just my 2 cents.

26 oktober 2020 om 11:43

@vijfmeterlijn: Dus ergo, jij twijfelt aan de oprechtheid van Onana (als vraag bedoel ik dat)?

26 oktober 2020 om 11:58

Nee daar twijfel ik zeker niet aan. Ik vind enkel de acties tijdens de wedstrijd (penalty willen nemen) en na de wedstrijd (troosten, tweeten over respect) tegenstrijdig en op basis daarvan maak ik mijn mening. Over het algemeen vind ik Onana een topkeeper en lijkt het me een toffe peer.

26 oktober 2020 om 13:29

@vijfmeterlijn: Je moet vinden wat je vindt he? Bedoelde niet dat jij maar moet vinden dat Onana oprecht was, maar dat filterde ik niet uit je comments. Of Onana een topkeeper is, heeft hier natuurlijk niets mee te maken. Ik denk echt dat Onana dit oprecht deed na afloop van de wedstrijd. Ken genoeg mensen die zolang het eindsignaal heeft geklonken een draak zijn (en nee, ik vind Onana geen draak tijdens de wedstrijd, maar begrijp dat wel/niet penalty nemen heus wel) en na de wedstrijd super leuke mensen zijn. Ik vind het persoonlijk alleen een beetje triest van Van Crooij dat hij achteraf gaat delen dat hij twijfelt over de goede intenties van Onana na het fluitsignaal. Als je dat vindt, zeg dan direct dat Onana moet opzouten na de wedstrijd, maar dat gebeurde ook niet.

26 oktober 2020 om 15:03

Natuurlijk is het niet netjes om na de wedstrijd te klagen over de keeper van het andere team, ook al twijfel je over zijn oprechtheid. Ik snap heel goed dat hij dat denkt, want ik denk hetzelfde, maar houd het dan voor jezelf. Niet professioneel van van Crooij om zo te reageren, maar Onana was ook niet echt netjes omdat hij die penalty wilde nemen. Dat vind ik een beetje een gentlemans rule onder keepers. Laten we het erop houden dat het van beide een bijzondere actie is.

haha mooi, de tegenstander de schuld geven van een vernedering. De schuld ligt 100% bij Vvv, zij speelden dramatisch. Al neemt de keeper van de tegenpartij 5 strafschoppen, van mij part gaat ie mee naar voren bij een corner.
De ajax spelers hebben hun werk gedaan, ze hebben plezier gemaakt en ze hebben de mensen achter de buis vermaakt.
9 van de 10 keer bloedt zo'n wedstrijd dood bij 5-0 en is het niet om aan te gluren. Nu werden we tenminste kostelijk vermaakt.
En dat het een vernedering is, dat ligt bij Vvv.

26 oktober 2020 om 08:55

Waar in dit artikel geven ze heel Ajax de schuld? Het gaat hier louter over Onana en van Crooij. Laatstgenoemde zegt dat het vernederend zou zijn als hij wel de penalty had genomen, maar dat is niet het geval geweest.

26 oktober 2020 om 09:27

Je hebt er 13 om de oren, boeiend wie de strafschop neemt. Al had Ajax sjaak zwart er in gezet.

Net als je vaak bij Neymar hoort, als ie trucjes doet. Dat is vernederend.... Nee, daarvoor komen mensen naar het stadion, Gallery play, mooi om te zien man.
Veel beter dan een huilende Neymar die bij elk zuchtje wind op de grond ligt.

Voetbal moet entertainment zijn en 13-0 met een scorende Onana is entertainment.

Ja een super spannende 2-1 is waarschijnlijk leuker, maar spannend was deze wedstrijd bij 0-2 al niet meer. Dan liever 0-13 dan 0-4

26 oktober 2020 om 10:27

Als Neymar trucjes doet om langs zijn tegenstander te komen en richting de goal te gaan is het top. Maar niet bij een 3-0 voorsprong de meeste gekke trucjes doen om de verdediger te vernederen i.p.v. om echt langs de verdediger te komen en richting goal te gaan. Je hebt altijd wel door met welk doel een trucje gebruikt word.

Was VVV zo oprecht dan? In Zuid Europa denken we al snel aan matchfixen bij dit soort uitslagen...

26 oktober 2020 om 09:15

Als ik kijk naar de recente wedstrijden van VVV denk inderdaad dat ze oprecht zo slecht zijn. Tegen AZ werden ze ook helemaal zoek gespeeld en als die normaal hadden gedaan was daar ook een monsterscore uitgerold. Want 5 of 6-0 bij rust was daar gezien de kansen ook heel normaal geweest. Ook verliest VVV notabene in eigen huis van ADO Den Haag. Om dat in perspectief te plaatsen, het was de 2e overwinning van ADO in 2020 en de 3e overwinning van ADO in 13 maanden tijd. Als je daar van verliest ben je inderdaad oprecht slecht.

26 oktober 2020 om 09:39

Het is maar net waar je naar kijkt. Tegen Emmen al zoveel tegentreffers incasseren, tegen AZ een punt halen terwijl ze niks te klagen hadden als het met rust 5-0 had gestaan en verliezen van ADO wat bijna geen enkele club overkomt. Dan verbloemen die 5 punten toch best een hoop.

26 oktober 2020 om 18:38

Een erg kortzichtige kijk dus, weten we dat ook weer. Juventus werd vorig seizoen kampioen, terwijl het nergens op aan het eind. Jij stelt voor om dat soort dingen compleet te negeren omdat ze toevallig kampioen zijn geworden?

26 oktober 2020 om 14:25

Dat kan in het geval als de competitie abrubt wordt gestopt door corona, zoals vorig seizoen. Dus dan heb je wel baat bij veel doelpunten. Maar ga er verder ook niet van uit.

Vz doe eens een keer wat aan die pop-ups zodat je foto's wel kan zien wat in dit geval Onana gepost heeft.. Want ik denk niet dat Onana respect heeft voor KPN glasvezel..Maar even over het artikel.. Het is natuurlijk diep en diep triest voor de club uit Venlo. Dit is een diepe wond. En niet eens gemaakt door Ajax.. De Amsterdammers strooide met zout nadat VVV zichzelf meerdere malen in de vingers sneed. Dus het is eigen schuld dikke bult. Je weet dat je er kort op moeten zitten en de ruimtes zo beperkt mogelijk moet maken tegen een tegenstander als Ajax.. Maar het waren net kinderen tegen volwassen kerels.. Ik vond de wedstrijd niet eens leuk om te zien. Dit ging veelste makkelijk.. En ik hou wel van een beetje tegenstand.. Dat is voetbal.

Dat troosten duurde ook veel te lang. Dat is gewoon voor de buhne. Doe dat gewoon lekker in de spelerstunnel op een plek waar de camera er niet op staat. Die keeper zit als volwassen man echt niet op medelijden te wachten.

Het zag er heel geforceerd uit en het was echt overduidelijk dat van Crooy dacht, rot op gast. Maar ja, Onana staat er om ballen tegen te houden, niet omdat hij goed sociale situaties kan inschatten.

Deze keeper moet zich meer zorgen maken om zijn eigen optreden, zijn negatieve record en het slechte spel van zijn ploeg dan het betwijfelen van de oprechtheid van Onana. Deze keeper is meer een Ed Kroket.

Ach, vernederen. Dan is elke panenka ook vernederen. Op zich is het best grappig dat spelers zich een keer weer in de pupillen wanen. Dat hoeft niet perse arrogant te zijn. Alleen Huntelaar schat goed in hoe een en ander weer uitgelegd zou kunnen worden.

26 oktober 2020 om 09:41

Begrijp je of die Brazilianen tegen Duitsland die koppen op het eind ook die van die supporters,hij heeft nog het geluk dat er geen supporters waren of in een volle Arena dan had ie na deze wedstrijd nooit meer gekeept

26 oktober 2020 om 12:42

Ach, de wedstrijd waar jij op doelt had natuurlijk een heel andere lading. Zelfde als met die blunders van Karius in de CL-finale of die fout van de Braziliaanse doelman in de WK-finale van 1950 tegen Uruguay.

Het zal vast goed bedoeld zijn maar dit wil toch niemand. Niemand zit toch na de wedstrijden te wachten op medelijden van een tegenstander. Geef mekaar een hand en laat diegene lekker chagrijnig zijn.

Tja, in het veld is het oorlog en wil je geschiedenis schrijven. Na het fluitsignaal is de oorlog over en kun je elkaar troosten. Het was onnodig om Onana de penalty te laten nemen maar daarom kan zijn arm om de schouders nog wel gemeend zijn.

Ik zou in het veld liever een keeper hebben die een penalty tegen mij wil nemen, dan een keeper die na afloop voor de camera's zogenaamd komt troosten. Ik heb net 0-13 op mijn flikker gehad. Laat me gewoon met rust.

Is dit nu serieus een punt van discussie in Nederland?
Ik denk dat die keeper zich dood schaamt om al die doelpunten die hij om zijn oren kreeg maar niet graag het onderwerp van gesprek wil zijn. En daarom nu maar proberen om de aandacht naar iemand anders te verleggen.
Keeper, ga je, samen met je teamgenoten, diep en diep schamen om het vertoonde spel.

"zit niet om medelijden te wachten"...
Als ie ballen had gehad dan had ie dit tegen de scheidsrechter moeten zeggen toen het duidelijk werd dat er geen blessure tijd bij werd getrokken... Na weet ik veel hoeveel wissels en blessure behandeling Antony.

Onana wilde gewoon ook een keer een doelpunt op papier hebben staan. Is dat zo erg? Heeft niks met vernederen te maken. Keepers krijgen die kans nooit. Dit was een kans. Niet zo dramatisch doen

Onana is een grote nep. Net doen alsof hij van ajax houdt maar als hij kans krijgt is hij morgen weg. Hij zal ook nooit niveau van bv Neuer of Oblak aan kunnen

Ik lees toch veel negatieve verhalen over de winst van Ajax terwijl ik dit een geweldig resultaat vind.
Ik zou de nadruk eens leggen op VVV die een absolute wanprestatie van heb ik jou daar hebben geleverd.
Nu zoekt iedereen de schuld bij Ajax, omdat "ze door gingen".
Nu ben ik vaak erg kritisch over Ajax maar als je zo'n uitslag neerzet heb je het gewoon meer dan prima en uitstekend gedaan.

Onanan zag gewoon een land om een goal te maken. Dat is vrij uniek voor een keeper. Die keeper moet eerder naar zijn teamgenoten kijken, want die hebben hem pas echt vernederd. Op een totale offday kan je 0-7 verliezen van Ajax, maar bij 0-13 is het gewoon een mentaliteitskwestie

Wat een onzin over Onana, Hij had gewoon makkelijk die pingel kunnen nemen. Gebrek aan respect wordt er dan gezegd. Vind de prestatie van Vvv zelf eerder een gebrek aan respect. Lijkt net of Vvv slachtoffer is van het onrecht dat ajax ze aandoet.

Ik begrijp best dat Onana dat leuk lijkt om een goal te scoren, een makkelijkere kans zal hij niet krijgen in zijn carrière maar ik begrijp best dat Vito dat niet kan slikken, vind t eigenlijk ook oncollegiaal. Toch moet je verder bij je teamgenoten kijken, die laten je pas in de steek.

Wow wat een zielepiet. Onana hoeft helemaal geen rekening te houden met de tegenstander. Straks willen ze ook panama’s verbieden want respectloos naar de tegenstander. O ja en de No Look pass van Ronaldinho is ook uit den boze dan. Die keeper moet zich beziggehouden met zijn eigen spel. En het kan zeker wel gemeend zijn van Onana. Dat neemt niet weg dat Onana geen plezier mag hebben in het spelletje.

Dit is misschien wel de enige keer ooit dat onana een doelpunt kon maken. Maar als het aan van crooij ligt had hij dat niet moeten doen om zijn gevoel te sparen. En ik maar denken dat dit topsport was.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren