Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ten Hag: ‘VVV heeft laten zien dat het in staat is om goede resultaten te halen’

Laatste update:

Ajax boekte zaterdagmiddag op bezoek bij VVV-Venlo de grootste Eredivisie-zege ooit: 0-13. Ondanks de monsteroverwinning, staat trainer Erik ten Hag na afloop tamelijk nuchter voor de camera van FOX Sports. “Een compliment aan de ploeg, ze waren hongerig. 13-0, een hele goede overwinning”, geeft de oefenmeester te kennen in gesprek met verslaggever Hans Kraay junior.

“Het is inderdaad een record. Het team heeft vanaf het begin geïnvesteerd, met goede aanvallen. Dat is alleen maar goed. Snel verder, zou ik zeggen”, zegt Ten Hag. Kraay jr. spreekt na de 0-13 overwinning op VVV van een ‘krokettencompetitie’. “Dat soort termen zou ik niet bezigen”, reageert de trainer van Ajax. “VVV heeft laten zien dat het in staat is om goede resultaten neer te zetten. Dit ligt ook aan Ajax, we hebben gewoon goed gespeeld.”

“Wij dwingen dat af, daarvoor moet ik de ploeg een compliment maken. Met deze houding moet je aangaan, dat hebben ze goed gedaan. Als je de kansen niet maakt of je komt niet tot kansen, kan zo’n wedstrijd ook moeilijk worden. Vandaag niet, daarom zeg ik: goed gedaan”, stelt Ten Hag. Lassina Traoré kreeg van de oefenmeester de voorkeur in de spits en stelde niet teleur, want de Burkinese spits tekende voor vijf treffers. “Hij liet zien dat hij op de goede positie stond. Als aanspeelpunt, maar ook bij het voorbereiden en afmaken. Daar heb ik echt de vastberadenheid gezien. En dan maak je goals.”

Kraay jr. vraagt Ten Hag of hij al een idee heeft over zijn opstelling voor de uitwedstrijd tegen Atalanta in de Champions League, die komende dinsdag op het programma staat. De verslaggever van FOX Sports suggereert een voorhoede met Antony, David Neres en Dusan Tadic. “Dat is een totaal andere wedstrijd, tegen een ploeg met een totaal ander systeem en daar zullen we op moeten inspelen. Vorig jaar was Atalanta de verrassing van Europa, met een hele specifieke speelstijl. Je moet goed zijn om daar een resultaat te halen.”

Dit bericht bekijken op Instagram

AJAX SCHRIJFT HISTORIE? Ajax heeft zaterdag de grootste overwinning aller tijden in de Eredivisie geboekt. De Amsterdammers wonnen op bezoek bij VVV-Venlo met liefst 0-13? Ajax is tevens de eerste club ooit die 13 keer wist te scoren in een Eredivisie-duel! En dat alles exact tien jaar na de 10-0 zege van PSV op Feyenoord... VVV-Venlo - Ajax 0-13 ? 13' Jurgen Ekkelenkamp ? 17' Lassina Traoré ? 32' Lassina Traoré ? 44' Dusan Tadic ? 52' Christian Kum ? 54' Lassina Traoré ? 55' Antony ? 57' Jurgen Ekkelenkamp ? 59' Daley Blind ? 65' Lassina Traoré ? 74' Klaas-Jan Huntelaar ? 76' Klaas-Jan Huntelaar ? 78' Lisandro Martínez ? 87' Lassina Traoré #ajax #afcajax #ajaxamsterdam #eredivisie #ekkelenkamp #traore #lassinatraore #antony #huntelaar #klaasjanhuntelaar #martinez #vvv #vvvvenlo

Een bericht gedeeld door Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) op

“Er was een bepaalde gretigheid in de groep”, zo luidt de reactie van Daley Blind na afloop van het duel. De verdediger annex middenvelder nam in Venlo een doelpunt voor zijn rekening. “Na elke goal zag je hoe hongerig we waren om door te gaan. Het is natuurlijk niet leuk voor de andere partij, maar op dit soort momenten heb je geen medelijden. Ik had het er in het veld met Davy Klaassen over. Zou dit een record zijn? We waren op zoek naar een monsterscore.”

"Ik kan wel zeggen dat ik hiernaartoe heb moeten groeien”, zegt Blind na zijn sterke optreden in De Koel. “Er zijn wel hobbels geweest, maar ik had de steun van mijn vrouw en vrienden en de mensen bij de club. Zij hebben me de tijd gegeven om terug te komen op het niveau dat ik nastreef en ik voel me gewoon weer goed. Laten we hopen dat het zo blijft en ik me goed blijf voelen.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goeie reactie. Typisch Nederlands om meteen weer iets te zoeken om te zeiken. ‘We worden weer als lachwekkend gezien in het buitenland’. Zou dat door dit soort uitslagen komen? Denk het niet, gebeurde ook niet 10 jaar geleden. Leicester 0-9 bij Southampton. Minstens net zo gek. Én net zo zeldzaam. Onder andere kunstgras is de reden dat we als Mickey Mouse competitie gezien worden. Maar ik zal wel weer niet objectief zijn..

24 oktober 2020 om 19:31

Wij worden echt niet als Micky Mouse competitie gezien.. Dat praten we vooral onszelf aan. We zijn geen topcompetitie, maar staan wel in de top 10 van Europa en halen grote namen/talenten uit Amerika. We hebben verreweg meer competities onder ons dan boven ons.

24 oktober 2020 om 19:34

Sorry hoor maar vervang even Ajax en VVV door Bate en FK Sloetsk, dan heb je toch geen heel hoog beeld op van de wit-Russische competitie?

24 oktober 2020 om 19:40

Dat zou alleen zeggen dat BATE in verhouding tot Sloetsk in die ene wedstrijd een veel hoger niveau heeft gehaald. Meer niet. Niveauverschil is er in elke competitie en elk jaar zijn er wel enkele uitschieters. En dat kan in elke competitie plaatsvinden. De mensen die op basis van één wedstrijd uitspraken doen over het niveau van de hele competitie... Tsja, het is gewoon kansloos.

24 oktober 2020 om 19:44

@Lierse1997, Ik snap niet waarom er constant wordt gesproken over de competitie. Het is een record uit nota bene 1972 wat uit de boeken wordt geschoren. Het is niet dat Ajax 7 vd 10 keer met minimaal 6 goals verschil wint. Clubs als PSG en Celtic worden elk jaar kampioen maar dit overkomt ze nooit. Het is gewoon een uitschieter, dat snap je zelf toch ook wel?

24 oktober 2020 om 19:46

Dit is geen “niveauverschil” meer. En natuurlijk is de eredivisie hierdoor niet plots een F-competitie (zoals je hierboven zegt gewoon top 10 van Europa), maar echt positieve PR is het niet.

24 oktober 2020 om 19:53

@Lierse1997, net bij FOX Sports lieten ze enkele buitenlandse titels zien van nieuwsberichten over de wedstrijd. Niemand rept over het niveau van onze competitie, iedereen roemt de historische prestatie van Ajax. Italiaanse media waarschuwen Atalanta, omdat Ajax zo'n sterke indruk maakt. Ze zeggen niet; Ajax in slaap gesust door gebrek aan weerstand Eredivisie. Iedereen weet dat dit een uitschieter is, iets unieks. En dat is ook gelijk de reden dat je het totaal niet kan gebruiken om een waardeoordeel over de competitie te geven op basis van alleen deze wedstrijd...

24 oktober 2020 om 19:57

De meeste media zijn dan ook professioneel en verlagen zich niet tot dat niveau. Stel Ajax speelt tegen BATE dat net met 0-13 wint, natuurlijk heb je dan respect voor BATE, maar dan zullen er nog steeds mensen zijn die zeggen “ja uit die wit-Russische competitie...”

24 oktober 2020 om 20:07

Ja alleen gaat die vergelijking niet op. Want mensen zullen ook zeggen over de Eredivisie, dat daar clubs als Ajax, Feyenoord en PSV inzitten. Clubs die Europa cups hebben gewonnen. Ajax die 2 jaar geleden nog de halve finale van de CL haalde. Wij verkopen jongens als Depay, Bergwijn De Ligt en Frenkie voor enorme bedragen dat doen clubs uit bijvoorbeeld Wit-Rusland niet. Ik denk alleen dat wij het niet eens gaan worden haha.

24 oktober 2020 om 20:09

Bayern München won pas toch ook met 9-0? Leicester volgens mij ook met die cijfers een keer van Southampton. Waren dat toen in één keer minder goede competities dan de Eredivisie? Is dat dan ook een reden om ploegen uit die competitie niet meer serieus te nemen? Als ik jouw redenatie doortrek, stellen die competities niks voor. Wat mij betreft zegt dat niks. De Duitse en Engelse competities blijven extreem sterk. En deze wedstrijd zegt ook niks. Normaal heb je goede reacties, maar nu... Als Ajax bij 0-4 gas terug had genomen en niet meer had gescoord, had jij onze competitie sterker gevonden op dit moment... Jouw hele oordeel over de competitie hangt af van het wel of niet gas terugnemen van Ajax in één wedstrijd..

24 oktober 2020 om 20:15

Ik vorm geen oordeel over de eredivisie? Ik ben het er gewoon niet mee eens dat dit geen enkele invloed heeft op hoe mensen uit andere landen naar de eredivisie kijken. Sowieso hebben mensen uit bijvoorbeeld Frankrijk een laag beeld van de eredivisie, Zweedse eerste klasse of de Belgische eerste klasse. En dit soort uitslagen maken dat er zeker niet beter op.

24 oktober 2020 om 20:27

@Lierse1997, Fransen hebben over alles dat niet Frans is een laag beeld haha.. En verder nemen hun deze wedstrijd niet mee in dat oordeel, maar hebben zij op basis van meerdere seizoenen, meerdere confrontaties tussen Franse clubs en clubs uit die competities en de prestaties van Nederlandse clubs in Europa hun oordeel gemaakt. En het is voor de rest ook logisch dat mensen uit de grotere competities niet opkijken tegen de Eredivisie, want onze competitie is ook minder. Het is echter niet zo dat mensen in het buitenland onze competitie, op basis van deze wedstrijd, ineens gaan zien als een minder goede competitie dan bijvoorbeeld de Roemeense competitie..

24 oktober 2020 om 20:45

Lierse, het boeit me echt geen seconde wat Franse journalisten van ons vinden. Waarom zou dat belangrijk moeten zijn? Ik ben ook absoluut niet jaloers op de Ligue 1. Een rijke arabier koopt elk jaar de titel met een club zonder identiteit. Laat ze maar laatdunkend over ons zijn; ik vind de eredivisie leuk om te kijken, we komen nog verbazingwekkend goed mee in Europa, en de talentvolle voetballers blijven komen. Helemaal prima zo.

Ajax wint ondanks tactische blunders van ten Hag met 0-13 van Vvv. Dat zal de kop van Valentijn zijn maandag in de Telegraaf. Wat ik vooral klasse vond vandaag, is dat de ploeg gewoon 90 minuten gas is blijven geven. Hier verdiend ten Hag een groot compliment voor.

24 oktober 2020 om 19:37

Tactische blunders? Ik vond voor aanvang van de wedstrijd nou niet echt dat ten Hag verkeerde keuzes had gemaakt. Ik had wel verwacht dat VVV Venlo veel meer tegenstand zou bieden en had een 0-1 overwinning voor Ajax verwacht, dat is dan wel heel anders gelopen en leek meer op een trainingspartijtje voor Ajax. Maar tactisch heeft ten Hag vandaag geen fouten gemaakt en nee, dat zeg ik niet omdat hij heeft gewonnen. Vandaag (en vorige week tegen Heerenveen trouwens ook) werden de spelers gewoon op posities neergezet waar ze goed tot hun recht komen: een middenvelder op het middenveld, een aanvaller in de aanval en ga zo maar verder. Vandaag was het dan wel een soort van halve b-elftal, maar dan nog werden de spelers gewoon op de juiste plekken neergezet. Voor bijvoorbeeld Traorã© fantastisch dat hij er vandaag 5 inschiet en 3 assists aflevert. Ik heb echt wel vertrouwen in hem en natuurlijk is het tot nu toe niet best wat hij heeft laten zien, maar potentie heeft hij wel en dit soort wedstrijden zijn ideaal voor spelers als Traorã©. En als ten Hag de spelers gewoon neerzet op posities waar ze horen, dan wint Ajax zal Ajax in de Eredivisie de meeste van hun wedstrijden winnen. Ekkelenkamp deed het ook prima en Antony was ook echt wel lekker bezig. Natuurlijk was het tegen een dramatisch slecht Vvv, maar dan nog.

24 oktober 2020 om 19:40

Er moet altijd wat te zeiken zijn op ten hag he. Al wint hij dinsdag met 20-0 van Atalanta zal er vast iets zijn wat hij niet goed deed. Eeuwige gezeik.

24 oktober 2020 om 19:50

Jongens het was satire, lees nou eens

24 oktober 2020 om 19:55

Dat was het niet voordat hij zijn reactie had aangepast.

24 oktober 2020 om 20:32

@rochester, zijn reactie was sarcastisch bedoelt. Valt mij op dat veel mensen reacties zo letterlijk nemen en het sarcasme in zulke reacties niet herkennen.

24 oktober 2020 om 20:45

Dat constant doorgaan is echt Bayern-style. Niks temporiseren. Dat doe je na de wedstrijd maar. Dan heb je natuurlijk wel een brede selectie nodig.

Ach ja..of je nou met 0-7 wint of met 0-13 maakt niet zoveel uit. Dit soort uitslagen krijg je niet omdat je zelf zo briljant speelt, maar omdat je tegenstander echt een gigantisch waardeloze wedstrijd speelt en echt helemaal niks doet.

24 oktober 2020 om 19:32

Ja, Ajax mag van geluk spreken dat VVV hun dag niet had, anders hadden we misschien verloren...

24 oktober 2020 om 19:42

Wat is er zo ingewikkeld aan "dit soort uitslagen"? Sorry ik heb de 2e helft gezien maar ajax heeft echt niks bijzonders gedaan of heel goed gespeeld. Vvv deed echt letterlijk helemaal niks en dan kunnen er 7 goals vallen of 13 maar het hadden er ook nog wel meer kunnen zijn. Als je als ajax supporter echt denkt dat dat komt omdat Ajax zo goed was dan heb je echt de wedstrijd niet gezien. Daarom snap ik de woorden van Ten Hag wel. Prima overwinning maar niks anders dan wanneer het bij 0-5 was gebleven.

24 oktober 2020 om 20:00

Komt omdat je de eerste helft niet gezien hebt. Gaspedaal werd ingedrukt, veel lopende mensen, strijdplan de prullenbak in. Overal twijfel bij VVV. Anthony die zijn directe tegenstander op 3 meter achterstand zet bij een sprint van
10 meter. Dat soort dingen, dan is het snel klaar.

24 oktober 2020 om 19:44

Onzin. Normaal gesproken zal een Ajax, PSV of Feyenoord ergens op de rem trappen. De drang om echt nog te scoren wordt dan kleiner. Dat zagen bijvoorbeeld bij Ajax tegen RKC. Vanmiddag wilde Ajax echt negentig minuten blijven aanvallen. Mentaal kon VVV dat niet meer aan. Deze uitslag is ten eerste te rekening op de conto van Ajax.

24 oktober 2020 om 20:01

Haha ja, als je zo'n reactie als die van madmarcel leest ga je bijna denken dat VVV 13 eigen doelpunten heeft gemaakt, zo erg wordt de inbreng van Ajax verkleind. Ajax heeft niks goed gedaan, die 13 doelpunten zijn allemaal op het conto van VVV te zetten.. Voor sommigen is het gewoon onmogelijk om Ajax te complimenten zonder dat compliment te verpakken in allemaal excuses of redenen om Ajax rol alsnog te verkleinen.

24 oktober 2020 om 20:06

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog zo weinig tegenstand heb gezien. Natuurlijk heeft Ajax dit aan zichzelf te danken en speelden ze sterk en gedisciplineerd, maar iedere een-twee resulteerde in een kans en iedere lichaamsschijnbeweging was voldoende om van je dekking af te komen. Het was echt onthutsend slecht van Venlo.

24 oktober 2020 om 20:14

Daartoe dwong Ajax VVV ook. Met het opkomen van de backs en het vaak inschuiven van een centrale verdediger, hoog baltempo en veel lopende mensen kon VVV het gewoon niet bijbenen. Ja, dan kom je er niet tussen met dit krachtsverschil.

24 oktober 2020 om 20:30

Ik zei niet dat ajax niks goed heeft gedaan. Ik zei dat ze niet bijzonder goed speelden of fantastische aanvallen hadden.

24 oktober 2020 om 20:36

Nou geen fantastische aanvallen hadden. Ongeveer met elke voorzet zette Anthony een speler een op een met de keeper. En ook Traore hield elke keer de bal vast op rand 16 om terug te leggen en een kans te creëren. Dat zijn gewoon hele goede aanvallende situaties die Ajax uitvoerde

24 oktober 2020 om 21:04

Als je met elke aanval iemand 1 op 1 met de keeper kan zetten,dan geeft dat toch al aan dat vvv compleet drama was en helemaal niks deed?

25 oktober 2020 om 11:34

Het is altijd een combinatie van factoren. Ajax speelde het gewoon goed uit maar vvv bakte er niks van. Als ze een beetje hun best hadden gedaan dan had Ajax er niet zo doorheen gelopen. Alleen dit soort reacties en de reactie van ten Hag dat het kwam omdat Ajax zo goed was hoor je altijd als ze winnen. En als ze verliezen of gelijk spelen lag het niet aan Ajax maar aan de tegenstander want die stonden met zijn allen in de eigen zestien of ze deden nu opeens wel hun best omdat ze tegen Ajax spelen. Dat slaat natuurlijk nergens op. Als je wint of verliest heb je altijd zelf invloed op de uitslag dat is overal zo en dat mag je best toegeven. Denk dat er dan veel meer mensen zijn die Ajax iets gunnen en dat er minder negatieve reacties komen.

24 oktober 2020 om 20:48

Madmarcel, het is natuurlijk allebei. Als VVV een offday heeft en Ajax speelt normaal, win je met 0-4. Om er 0-13 van te maken moet je zelf ook gewoon goed zijn.

0-13 os leuk voor de boeken en voor het doelsaldo van Ajax. Eindelijk liet Troare zien dat hij wel.kam scoren en dat hij ook goed de bal voor een ander kan klaar leggen. Hopelijk geeft deze wedstrijd hem.de rust en het vertrouwen zodat hij wat meer gaat scoren

Leugenaar. VVV speelde gewoon enorm slecht. Ajax speelde normaal en door de slechte verdediging en de rode kaart van VVV heeft Ajax gewonnen

24 oktober 2020 om 20:18

Ja, want als de verdediging van VVV hun normale niveau hadden gehaald en VVV geen rood kreeg had Ajax er niet doorheen gekomen..

24 oktober 2020 om 21:33

Je moet gewoon erkennen dat VVV gewoon bagger speelde. Ik krijg er geen vinkjes voor maar het is gewoon de waarheid. De verdediging was gewoon enorm slecht.

24 oktober 2020 om 21:51

Ze leken slecht ja, omdat Ajax erg goed speelde. Baltempo bleef hoog, veel lopende mensen, veel variatie in het spel waardoor de spelers van VVV constant gedwongen werden om keuzes te maken. Ze werden keer op keer perfect uit elkaar gespeeld door Ajax. Zelfs toen VVV met de hele selectie inzakte en ze de ruimtes extreem klein maakte, wist Ajax er doorheen te spelen. Ga maar eens een andere Eredivisie club vinden die zo'n extreem verdedigende ploeg nog uiteen kan spelen..

24 oktober 2020 om 23:22

Extreem verdedigende ploeg en ruimtes klein houden? Wij hebben echt een andere wedstrijd zitten kijken. Zoals Vvv vandaag op het veld stond na de 0-4 had ook psv,feyenoord of az er hier een monsterscore van gemaakt. Leuk dat er 8 man achterin staan maar die deden echt helemaal niks. Toen psv met 10-0 van feyenoord won speelde psv ook écht niet zo goed hoor. Je hebt van die dagen dat alles meezit, de tegenstander alle hulp verleent om er een monsterscore van te maken en bepaalde spelers (traore) ineens wel een bal goed raken.

Bayern wint al jaren thuiswedstrijden met 6 tot 9 (!) goals tegen ploegen als Schalke, HSV etc. Is de Bundesliga dan ook ineens niks meer? Het scoreverloop bepaalt veel.

Hosanna stemming vind ik overdreven, net als de reactie van ten Hag die doet overkomen dat ie een wereld prestatie heeft geleverd. De laatste 5 CL thuis duels wisten ze er 1 te winnen. Van de laatste 25 verloren ze er 10, de meeste overwinningen die ze boekten waren tegen de zwakke broeders en PSV. Dit is niet negatief, dit zijn de feiten. Er zijn trainers die er al uitgelegen hadden met zulke resultaten. Maar ik moet ze nageven dat ze gretig waren. Meestal is het na zo'n teleurstelling zoals woensdag meestal niet al te best, wellicht is het kwartje gevallen en maken ze een "nieuwe" start.

Spanje wordt gezien als een sterke competitie, Barcelona heeft zo vaak met 8-0 gewonnen. Real Madrid heeft ook zo vaak grote uitslagen behaald. Maar ja, altijd zeiken in Nederland. Als ze 3-0 hadden gewonnen, was er weer het gezeik dat Ajax een kans heeft gemist om aan zijn doelsaldo te werken.

Top gedaan Ajax, AZ speelde daar gelijk Utrecht ook, tot nu toe hebben ze maximaal 2 doelpunten tegen gekregen.

Zelfs bij een 13-0 zegen staat Ten Hag als een pino te hakkelen voor die camera. Die man is zo een onaannemelijk slechte spreker. Ik heb medelijden met zn vrouw (of man, of is ie vrijgezel). Verder wel een prima resultaatje voor em.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren