Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV verhuurt Bruma met koopoptie: ‘Hij heeft het EK 2021 in zijn hoofd’

Laatste update:

Armindo Bruma vertrekt bij PSV. De club uit Eindhoven meldt maandagmiddag dat de 25-jarige aanvaller op huurbasis vertrekt naar het Griekse Olympiacos. In de huurdeal is een optie tot koop opgenomen. Bruma werd een jaar geleden nog voor twaalf miljoen euro overgenomen van RB Leipzig.

“Wij hebben voorin veel opties en Bruma heeft het EK 2021 in zijn hoofd”, reageert technisch manager John de Jong op de clubwebsite op het vertrek van de Portugees international. “Om daar voor in aanmerking te komen, moet hij structureel aan spelen toekomen. Bij ons heeft Bruma wisselend gepresteerd. Ook door niet te onderschatten persoonlijke tegenslag. We hopen dat hij in Griekenland de weg omhoog weer kan inslaan.”

De interesse van Olympiacos werd donderdagavond voor het eerst naar buiten gebracht door het Eindhovens Dagblad. Toen werd nog de vraag gesteld of PSV bereid was om Bruma drie dagen voor de transferdeadline te laten vertrekken vanuit de wens om ook de diepte van de selectie op peil te houden. De Eindhovenaren zijn nu echter snel tot de conclusie gekomen dat een transfer voor alle partijen de beste optie is.

Zodoende komt er na een seizoen, in ieder geval voorlopig, alweer een einde aan het dienstverband van Bruma bij PSV. De aanvaller werd vorig jaar nog voor een flinke transfersom ingelijfd, maar slaagde er nooit in om zich op te werken tot onbetwiste basisspeler. De teller voor Bruma in Eindhovense dienst blijft daardoor op 35 wedstrijden staan, waarin hij 5 keer scoorde en 6 assists afleverde.

Een goede beslissing van PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Echt praise the lord!! Lekker John de Jong. Ook nog een lekkere loting vandaag. Kan niet stuk.

2 oktober 2020 om 15:21

Zul je zien dat ie er daar 15 in schopt en 20 assists 😂. Dat zou echter wel fijn zijn voor een verkoop het jaar erop bedacht ik me. Ga je hem straks nog met winst verkopen. En als dat lukt mag niemand meer twijfelen aan JdJ

2 oktober 2020 om 16:11

Waarom niet? Als je ziet wat er nu op het veld staat met een transferbudget van pakweg 70 miljoen euro vanaf 2018, is het beschamend.

2 oktober 2020 om 18:16

Sirius, ik zal de volgende keer erachter zetten dat mijn antwoord niet geheel op de (waarschijnlijke) realiteit berust 😉

2 oktober 2020 om 22:23

Ik las het sarcastische toontje wel mee, maar schijnbaar zijn er nogal wat supporters die ineens een nieuw-gevonden respect voor John de Jong hebben omdat hij zo'n 17 miljoen euro aan een linksback en nog een verdedigende middenvelder spendeert. Dat wou ik vooral even duidelijk gemaakt hebben, een beetje half buiten jouw reactie om.

5 oktober 2020 om 23:50

Nou nou wat slecht zeg. Max blijkt een schot in de roos en kan als hij zo blijft presteren al voor veel meer geld verkassen. Sangare moeten we afwachten, maar is ook een zeer groot talent. Dat is gewoon knap werk van de Jong. Je kan de Jong veel dingen verwijten maar dit zijn juist de aankopen waar je hem wel voor kunt prijzen. Dat die nu nog iets probeert met Bruma is trouwens ook een pluspunt, want in een PSV shirt doet die niet zoveel goeds helaas. Van Ginkel kan je bekritiseren dat het weer om huur gaat, feit blijft wel dat van Ginkel PSV altijd sterker heeft gemaakt. Zahavi is ook meerwaarde tot nu toe voor het team dus daar verdient de Jong ook credits voor. Tot zover de positieve punten

5 oktober 2020 om 23:56

De negatieve punten van de Jong. Er is tot op heden nog geen spoor van een goede basiswaardige Lcv. Dit is juist een van de meest essentiële spelers die je nodig hebt om een stabiel team neer te kunnen zetten. Hiervoor heeft de Jong al heel lang de tijd gehad om iemand te halen. Na Max is er ook geen backup op de LB positie. Nu Romero geblesseerd is en Lammers is verkocht heb je geen echte back up spitsen. Piroe moeten ze doorselecteren als ze genoeg spelers hebben, want die heeft het niveau niet. Nadat Bruma is verhuurt is de spoeling qua buitenspelers ook erg dun. Madueke heb je eigenlijk alleen. Plus het feit dat alles zo last minute is geregeld werkt ook niet echt in het voordeel van de Jong.

2 oktober 2020 om 15:56

Lekker John de Jong? Hij is de incapabele technisch directeur die 'm voor zoveel geld kocht.

2 oktober 2020 om 16:09

Ken je feiten voordat je zulke uitspraken doet. Bruma stond al heel, heel lang op het lijstje van PSV ver voordat JDJ binnenkwam. Hij is echter degene die, in tegenstelling tot zijn voorgangers, hem wã©l binnen heeft kunnen halen. Bruma is niet per sé op het conto van JDJ te schrijven. Max, Mvogo, Sangarã©, Zahavi daarentegen...

2 oktober 2020 om 16:18

Alsof dat ook maar enigszins uitmaakt. John de Jong haalde 'm naar Eindhoven en besloot er 12 miljoen euro voor te betalen. Dat zijn de simpele feiten en hoelang die jongen op het lijstje stond, doet er niet toe. Ik ken m'n feiten heel goed in het geval van Psv. Nu is het lekker makkelijk om naar Max en Sangare te wijzen, maar ten eerste moet je maar zien hoe goed ze zijn en ten tweede hebben die twee ruim(!) 17 miljoen euro gekost. Mvogo is nota bene gehuurd. Ben je vergeten dat John de Jong inmiddels ruim 70 miljoen euro heeft uit mogen geven? Dan mag je heel wat meer verwachten dan wat er nu op het veld staat. Met name omdat veel jongens er al waren en/of uit de jeugd komen. Er is gewoon vreselijk veel geld verdampt in pakweg 3 transferperiodes (zomer) en een groot deel daarvan ga je nooit meer terugverdienen aan die spelers. Ik vind het echt onbegrijpelijk dat John de Jong ineens complimenten krijgt.

2 oktober 2020 om 16:42

John de Jong haalde hem binnen. PSV wou hem hebben. Oorspronkelijke vraagprijs was 18mjl. Je kent je feiten maar je hebt het over 70 miljoen uitgeven en geld verdampt? Aankopen Jdj: Dumfries (6), Angelino (5,5), Thomas (2,7)m Guti (7,5), Behich (1,7), Bruma (12,5), Boscagli (2), Baumgartl (10), Doan (7,2) = 55,1 miljoen... Verkopen Jdj: Brenet (5), Arias (12), Gudmondsson (2), Isismiat (0,5), De jong (12), Behich (1,), Angelino (12), Lozano (42), Ramselaart (2), Aboukhal (2),bergwijn (32), Pereiro (2,5) = 125m. 2018 t/m winter 2020 = +70 miljoen uit transfers waarvan bruma, doan, dumfries, thomas, guti, boscagli en baumgartl nog steeds in de portefeuille zitten en samen over het algemeen een hogere waarde vertegenwoordigen dan de originele aanschafwaarde + contractverlengingen van Gakpo, Noni, Malen etc..... Je kan zeiken om Bruma of Mitroglu of whatever, maar streep die ook weg tegen de rest.

2 oktober 2020 om 16:49

Tuurlijk maakt dat uit. JdJ is, in managerstermen, eindverantwoordelijk. Zeker. Maar jij doet alsof JdJ hem zelf heeft gescout en zelf heeft doorgedrukt om hem te halen. Is niet zo. Nogmaals, PSV was al jaren met Bruma bezig en hij was steeds niet haalbaar of hij koos voor andere clubs. Als JdJ dan alsnog op basis van de rapporten die voor hem gemaakt waren hem alsnog haalt, yep, dan is hij verantwoordelijk, maar de nuance die we hierbij aan kunnen brengen kun jij niet zomaar onder die noemer even onder het tapijt vegen. Soms zijn in het leven dingen een stuk genuanceerder dan alleen maar zwart of wit. Sowieso, dat clichee dat er geld is 'verdampt' dat is ook al van die supporterspraat. Bruma zal uiteindelijk alsnog worden verkocht en ook voor een Baumgartl bestaat gewoon interesse. Waar hebben we het dan over zeg? Dat JDJ 70 miljoen heeft weggegooid is gewoon nonsens. Jij mag je visie best wat genuanceerder zien. Al erken ik ruiterlijk dat je in je laatste zin weer wel gelijk hebt. Nu al complimenten geven aan JdJ dát vind ik ook weer voorbarig. Laten we eerst eens zien welke resultaten hiermee behaald worden. Als PSV gewoon goed presteert en kampioen wordt, ja dan mogen de veren in de reet van JdJ gestoken worden. En dan kunnen we Overmars weer keihard neersabelen. Maar tot die tijd, nog even wachten met de lofuitingen, wat mij betreft. Maar JdJ zo afbranden zoals jij doet, dat is zwaar overdreven.

2 oktober 2020 om 17:39

Wat een onzin.. JdJ heeft hem gekocht.. Klaar! Als een speler slaagt is het compliment naar JdJ, maar als hij is gefaald, is er kritiek naar JdJ.. Zo simpel is het gewoon! Alleen het is pijnlijker omdat hij 12 miljoen heeft gekocht, naast dat hij niets heeft laten zien, dan alleen dat hij de lachers op zijn handen begon te krijgen ;-)

2 oktober 2020 om 18:03

Aha! De 'het ruikt naar rat, het ziet eruit als rat--------- het is een rat!'-redenering. Okay, ik kan prima leven met mensen die alles in de wereld graag heel erg simpel en zwart-wit willen houden, omdat nuancering lastig te verteren is. Maar ik blijf bij wat ik heb gezegd. Al is het maar dat JdJ helemaal niets gekocht heeft. JdJ is geen eigenaar van Bruma. Voetbalclub PSV heeft hem gekocht. Wel mooi dat je ook alvast aangeeft dat als je succes haalt, je daarmee complimenten krijgt en zo niet dat je gefaald hebt. Stel nou toch eens dat Ajax dit seizoen geen kampioen wordt, .... Dan hebben ze een falende Td!!!

2 oktober 2020 om 22:19

Tja, je kunt er allerlei redeneringen op loslaten, maar John de Jong is verantwoordelijk voor het aankoopbeleid en dus ook eindverantwoordelijk als die aankopen het vereiste niet brengen. Dooddoeners als "hij koopt niets, dat doet Psv" of "psv wou 'm al veel eerder binnenhalen" zijn nauwelijks effectieve argumenten in de huidige context. Hij is de meneer die de onderhandelingen doet en uiteindelijk bepaalt hoeveel PSV voor een Bruma betaalt en of ze 'm nemen. Bovendien werd Bruma niet onder een ander binnengehaald, maar onder John de Jong. Als we dat soort feiten nu al volledig willen gaan ontleden, woordje voor woordje, worden het wel hele vergezochte discussies. Op dit moment is er gewoon veel teveel van die 70 miljoen euro verdampt. Dat mag je dan supporterspraat vinden, maar ik stel daar niets verkeerds en bovendien ben ik geen supporter van Psv. Ik zie juist supporters die veel feiten gemakshalve maar even vergeten om zo maar een zo positief mogelijk beeld te schetsen. Ook de vergelijking met Ajax slaat eigenlijk nergens op. Er is namelijk een wezenlijk verschil tussen beide heren: Overmars heeft al meerdere succesvolle transferperiodes gehad waarin hij uitstekende spelers naar de club haalde en spelers voor erg veel geld verkocht. In het geval van John de Jong is zo'n beetje elke aankoop in waarde gedaald en, misschien nog wel belangrijker, zit een groot deel van die 70 miljoen euro op de bank of trekken de deur achter zich dicht voor een verhuurperiode.

3 oktober 2020 om 12:52

"als we dat soort feiten nu al volledig willen gaan ontleden, woordje voor woordje, worden het wel hele vergezochte discussies. " Ach, ik snap het al. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat nuances en feiten jouw leuke verhaaltje over 70 miljoen dat 'verdampt' is in de weg gaat zitten natuurlijk. Want oh-oh-oh, wat zou het toch vreselijk zijn als we een echt inhoudelijke discussie zouden moeten voeren hier. Met argumenten en zo, bahbah! Daar is deze site niet voor bedoeld. Hier moet je, als je wlt scoren, vooral kort door bochten gaan en met makkelijke grappen komen.

3 oktober 2020 om 13:59

Waar heb je het over? Verder ben jij diegene die met deze reactie niets inhoudelijks aan de discussie toevoegt. Acht regeltjes waarin je sarcastisch loopt te schrijven wat ik in jouw ogen fout doe. Een beetje hypocriet, niet? Er is toch ook een groot deel van die 70 miljoen euro verdampt of wil je dat ontkennen? Prima hoor, maar kom dan wel met een inhoudelijk betoog. Ik hoef het niet op de man te spelen namelijk.

5 oktober 2020 om 16:58

Leuk hoor Sirius, die verdamp discussie, maar reageer ook eens op de reactie van Lucas1913? Hij somt daar netjes de plussen en minnen onder het bewind van JdJ op. Genuanceerd verhaal lijkt mij.

6 oktober 2020 om 00:08

Constant Kante nuanceert ook zijn verhaal, alleen komt dat niet helermaal uit in wat Sirius probeert te verkondigen, Ik begrijp je punt wel Sirius dat er sinds de Jong spelers minder waard zijn geworden, maar hoe jij het doet overkomen is alsof niemand meer van die 70 miljoen geld waard is en dat de schuld is van alleen de Jong. Na het catastrofale jaar onder van Bommel zijn spelers ook minder waard geworden dat is zeker waar. Dat is deels de danken aan slechte beleidsvoering (trainer, TD, directie, enz.) maar is wel een stuk genuanceerder als wat jij doet overkomen. Precies wat Constant Kante probeert te vertellen. Ik zou het in ieder geval niet zo zwart wit willen zien als dat jij het nu doet en wat positiever ook proberen te kijken naar de Jong, maar dat is mijn mening . Niet alles wat hij doet is even slecht namelijk.

2 oktober 2020 om 18:27

Dat is nog maar de vraag. Als PSV goed presteert in de EL zu je hem nog kunnen gebruiken.daar komt bij dat zijn waard nu verder omlaag gaat als je in Griekenland speeltzet hij de neergang nog verder in dan ben je straks al je geld kwijt.psv had hem moeten proberen te verhuren, als ze van hem af wildn, aan een subtopper in Nederland. Daar zou hij met wat mazzel weer in waarde kunnen stijgen.eindconclusie; kapitaalsvernietiging

Huur met verplichte optie tot koop, dat zou prima zijn! Nu snel een vervanger halen, de spoeling wordt wel dun zo voorin.

2 oktober 2020 om 15:21

Is met optie tot koop. Geen verplichte koop, helaas.

2 oktober 2020 om 17:18

Nou ja, als je blind genoeg bent om hem te huren ben je misschien wel gek genoeg om hem te kopen. Hoop dat ie daar per ongeluk een paar ballen in het doel draaft, want bij PSV vertrouw je hem de afwas in de kantine van de Herdgang nog niet toe.

2 oktober 2020 om 17:57

Dit is een goede deal van olympiakos. Nu hebben ze de kans hem uit te proberen zonder enkel risico. Terwijl psv een speler minder heeft en niks terug heeft van hun miljoenen investering

5 oktober 2020 om 15:38

Salaris dat ze kunnen besteden aan een betere huurspeler? Moet toch niet zo moeilijk zijn om een beter alternatief dan Bruma te vinden.

2 oktober 2020 om 15:30

Kristijan Lovric van Gorica pakken, Gala wilt hem ook, voor 3 miljoen op te pakken en staat er gelijk! Past volgens mij perfect bij PSV, nu hopen dat De Jong dit leest

2 oktober 2020 om 15:36

Staat er gelijk? Hoe weet je dat?

2 oktober 2020 om 15:37

Nog wat onderbouwing. Vorig jaar 14 goals en 7 assist en dit jaar na 5 wedstrijden 3 goals en 3 assists. Dat allemaal bij een ploeg dat pas twee jaar in de 1.HNL speelt. De Kroatische competitie echt bijna ontgroeid, beetje een combi van Dzudszak en Mertens. Lekker schot, pijlsnel en super constant. 24 jaar en staat er gelijk. Als ze hem halen wil ik commissie.

2 oktober 2020 om 15:39

Beetje voor de reclame natuurlijk. , je weet het natuurlijk nooit helemaal zeker. Maar voor 2,5 miljoen (wat Gala schijnt te willen betalen) is het een goede gok denk ik

2 oktober 2020 om 15:59

Ben jij zijn zaakwaarnemer? Nog even snel procentje pakken op die 3mil 😉

Geweldig nieuws! Hoop oprecht dat hij het goed doet daar en dat ze hem permanent willen overnemen.

Hoezee hoezee hoezeee!

Dit scheelt een hoop ergernis, slechte ballen, falende acties en lach en gier momenten.

Zonder gekheid; gigantische matige speler die werkelijk waar niks kan buiten rennen..

Mag wel hopen dat hier een (verplichte) optie tot koop aan verbonden zit? Anders heb je met Doan en Bruma gewoon voor 20 miljoen aan aankoopwaarde verhuurd zonder dat je daar iets wezenlijks voor terug gaat krijgen.

2 oktober 2020 om 15:22

Verhuren en hopen dat ze daar wel aan het spelen toe komen is beter dan op de bank en de tribune zitten.

2 oktober 2020 om 15:26

Heb juist het idee dat Bruma's marktwaarde alleen nog maar zal kelderen als hij gaat spelen.. bakt er echt niks van

2 oktober 2020 om 15:26

Doan is verhuurd met optie tot koop, Bruma ook

2 oktober 2020 om 15:38

Ik dacht dat ze in Turkije grotendeels wel tevreden met hem waren. Daar scoorde hij toch ook wel vaker. Wie weet krijgt hij het weer te pakken.

2 oktober 2020 om 16:16

Optie tot koop stelt natuurlijk niks voor als deze niet verplicht is. Zal toch niet gelicht gaan worden. Zelfde verhaal als met Luckassen vorig seizoen.

2 oktober 2020 om 16:52

Ja, die optie stelde zo weinig voor dat Anderlecht hem toch heel graag wilde behouden. En hij daar alsnog gewoon een jaar lang gaat spelen. Anderzijds: verplichte optie betekent dat het geld dat jij gaat krijgen vast ligt. Wat nu als die speler daar goed presteert?? In dat geval is het toch fijner als er meer clubs in het spel zijn zodat ze kunnen opbieden als de club met optie die niet licht? Want anders dan krijg je dus minder voor die speler. Verplichte optie is dus niet altijd beter.

2 oktober 2020 om 19:04

Volgens mij begrijp je het begrip optie tot koop niet. Stel Olympiakos heeft een optie tot koop van 7 miljoen bedongen op Bruma. Dan betekent dit dat ze Bruma aan het einde van de huurperiode voor 7 miljoen definitief kunnen overnemen, maar dat ze hier niet verplicht toe zijn. Met andere woorden: als Bruma goed presteert, zal hij voor 7 miljoen naar Olympiakos verkassen (psv heeft daar dan niets tegenin te brengen) en als Bruma matig presteert, zal hij gewoon weer terug naar PSV gaan. Voor Olympiakos is dit ideaal, maar voor PSV natuurlijk niet. Een verplichte optie is wel degelijk altijd beter voor de verhurende club.

3 oktober 2020 om 12:38

Ik begrijp een optie tot koop niet? Ik vraag me af of jij het dan wel weet. Een optie is namelijk een keuze. Een verplichte optie is dat niet. Dat is gewoon een uitgestelde verkoop. Wat nu als een verhuurde speler enorm opbloeit en je een bedrag van zes of zeven miljoen hebt afgesproken, met een verplichte optie. Ondertussen is je speler misschien wel 12 tot 15 miljoen waard geworden door zijn goede presteren. Dan heb je je speler dus voor te weinig verkocht. Maar ik begrijp van jou dat het dus beter is om die speler dan alsnog voor verplicht zeven miljoen te moeten verkopen?? Oftewel, een 'verplichte optie' is niet 'altijd beter', het is gewoon een totaal ander constructie dan die waarbij een club nog een keuze over houdt. Het hangt dus puur van de omstandigheden af. En dit specifieke voorbeeld is wat dat betreft niet heel toepasselijk, want die Bruma dat is drie keer niks. Maar bedenk een beter voorbeeld en dan wordt het duidelijker.

2 oktober 2020 om 15:57

Maar het scheelt waarschijnlijk wel aardig wat salaris.

Wat een goed nieuws voor PSV de afgelopen tijd. Dit is de beste transfer die PSV zich kan wensen. Nu is het onmogelijk voor Schmidt om hem nog op te stellen!

2 oktober 2020 om 16:11

Schmidt kan natuurlijk altijd Sadilek nog opstellen. Kan niet wachten tot die ook vertrekt. Helaas geen verplichte optie tot koop. Nu schieten we er financieel niet heel erg veel mee op. Ze zullen vast afzien van de koopoptie als ze zelf hebben gezien hoe bedroevend slecht Bruma is. Er is nu nog wel werk aan de winkel, want de selectie was al dun, maar wordt steeds dunner met dit vertrek en misschien nog van Baumgartl.

2 oktober 2020 om 16:24

Ja Sadilek mag van mij ook wel verhuurd worden ofzo. En voor Bruma, ja we moeten hopen op een godswonder dat hij er op een of andere manier daar in Griekenland toch een paar d'r in schiet dat iemand hem wat centen waard gaat vinden.

Slim, kan er niet veel meer van. Hoop dat ze een verplichte optie tot koop hebben bedongen. Anders staat hij met de winter weer voor de deur gok ik.

Ik bedoel .. hij word nu verhuurd, waarom niet gewoon verkopen? Ik hoef hem ook niet meer in Eindhoven te zien maar dit betekend wel dat hij weer terugkomt.

2 oktober 2020 om 15:40

Daar moet natuurlijk wel interesse voor zijn...

2 oktober 2020 om 16:03

Maar wie gaat nou miljoenen op tafel leggen voor Bruma op dit moment? Z'n salaris zal ook ongetwijfeld zeer behoorlijk zijn.

Dan moet John de jong nog wel even opzoek naar een aanvaller om te huren denk ik of schmidt moet nog een toppertje kennen.

2 oktober 2020 om 15:26

Gezien de plannen van de trainer qua opstelling kun jij je miss toespitsen op die positie?

2 oktober 2020 om 16:22

Malen en Zahavi heb je centraal. Gakpo en Noni kunnen zowel centraal als op de flanken en Ihattaren, Mauro en Thomas heb je voor op de flanken. Dan heb je dus (4) opties centraal en (5) opties op de flanken. En dan speel je ook nog met opkomende backs. Zie liever nog een CV komen ipv Boscagli en/of een CM naast Sangaré.

2 oktober 2020 om 16:57

PSV heeft interesse om Malang Sarr te huren van Chelsea.

Wie hebben ze er voor n de plaats. Positie is niet bezet

2 oktober 2020 om 15:29

In principe hebben ze 4 opties voor 2 posities. Met Madueke, Ihatarren, Mauro en Gakpo en in jong PSV is Ledezma wel een talentvolle speler.

2 oktober 2020 om 15:37

Maar voor de 2 spitsposities heb je dan maar 2 opties. Pirou even niet meegerekend, want die is echt te matig.

2 oktober 2020 om 15:42

Je hebt zo 6 spelers voor 4 posities waarbij ik vind dat een Malen, Gakpo en Madueke op alle posities kunnen spelen en de andere of spits of toch meer middenvelder zijn. Maar dat is zeker niet heel veel opties.

2 oktober 2020 om 16:42

Gakpo is toch een klassieke flankspeler? Zie niet echt een spits in hem.

2 oktober 2020 om 15:41

Antonisse is een groot talent. Daarnaast heb je Ledezma, Nigel Thomas. Gakpo, Mauro Jr, Ihattaren, Madueke is al dubbele bezetting. Voor de spits heb je dan Malen en Zahavi. Piroe loopt ook nog rond en er kan inderdaad veel geschoven worden. Thomas speelde vorig jaar ook als tweede spits. Nu Sangare kan gaan spelen en Guti terug komt van z’n blessure is er in principe een prima selectie. Een extra aanvaller een back kan er altijd bij

Nu hopen dat ie in de Griekse competitie nog een balletje raakt, en dan krijg je er volgend jaar misschien nog een paar miljoen voor.

Verstandige keuzeafgelopen zondag leek hij wel een blind paard daar aan de zijlijn, heb hem ook op geen geslaagde actie kunnen betrappen.

Zo blijkt maar weer dat je lang kunt teren op een goed seizoen. Olympiakos is zeker geen slechte club. Spelen zelfs cl in tegenstelling tot psv. Zou toch krankzinnig zijn als die jongen het daar goed doet en dat we hem zien scoren in de cl.

Mooi! Meer speeltijd voor Mo'tje en Madueke Hopelijk doet hij het daar redelijk en doen ze een poging om 'm te kopen.

Ik kan wel janken, wat een mooi nieuws allemaal vandaag! Een prachtloting in de Europa League, Fulham wil Baumgartl kopen en Olympiacos neemt Bruma op huurbasis over met mogelijk een optie tot koop! Het is zo verlieslijdend als de pest natuurlijk allemaal, maar dat wisten we al langer. Nieuwe bezems vegen schoon. Als komend weekend een of andere Duitse of Italiaanse laagvlieger Jorrit Hendrix nog even ophaalt, kunnen we in Eindhoven helemaal weer vooruitkijken!

2 oktober 2020 om 15:45

Ik had hetzelfde gevoel, gisteren de plaatsing, vandaag een gunstige loting en dan als kers op de taart Bruma die vertrekt. In tegenstelling tot jou zou ik echter wel hopen dat Baumgartl blijft (tenzij er nog een goede verdediger bij komt), want in verdedigers zitten we niet breed en dan kan Baumgartl nog wel nuttig zijn.ook Hendrikx hoeft van mij niet weg, ook een echte Psv'er en ook nog gewoon nuttig als back-up. Dat zag je gisteren wel, hij deed het gewoon goed. Hij moet alleen niet samen met Rosario het vaste blok op het middenveld vormen. Heb liever dat een Sadilek dan nog vertrekt dan Hendrikx.

2 oktober 2020 om 16:55

@bvbrunschot: ik zie het minder in Baumgartl zitten. Ten opzichte van Schwaab vond ik het verre van een verbetering en dat ondanks Stuttgarts degradatie geen enkele BL-club belangstelling in hem toonde vond ik verdacht. Dat Teze hem, nota bene onder een Duitse coach, uit het niets uit de basis wist te houden geeft ook wel aan dat het hem gewoon niet gaat worden en voor de bank is-ie te duur. Ik begrijp je punt over Hendrix, maar die jongen is ten eerste zelf toe aan een nieuwe stap en ten tweede niet het niveau dat PSV na zou moeten streven. Het klinkt wat onrealistisch na vorig jaar - wat voornamelijk komt door de miskleunen van John de Jong die overheersen - maar PSV moet richting het niveau dat het haalde in het jaar waarin het met De Jong, Lozano en Bergwijn tegen Barcelona, Tottenham en Inter speelde. Afgezien van de uitschakeling haalde men een hoog niveau, waarmee het in een gunstiger poule waarschijnlijk hogere ogen had gegooid. Hendrix was steevast de zwakste schakel in dat team en anno 2020 is de rek er definitief uit. Hij is de Bjorn van der Doelen van zijn tijd. Een harde werker en een goede vent in de groep, maar zowel in de basis als in de breedte moet je een hoger niveau nastreven als Psv. En dat impliceert zeker ook een vertrek van Sadilek, want die is inderdaad nog minder.

2 oktober 2020 om 16:08

Het grote probleem is dat de persoon die de rotzooi op moet ruimen tevens de persoon is die deze ellende veroorzaakt heeft. Met het spel van de afgelopen weken ga je clubs als Paok en Granada ook niet op de knieen krijgen. Vergeet ook niet dat PSV maar 4 dagen heeft om een vervanger te halen. John de Jong heeft al moeite als hij de tijd krijgt, laat staan nu er een korte deadline bij zit. Ik snap wel dat er eindelijk even iets te juichen valt, maar alles wat er momenteel gebeurt kan ook nog slechter uitpakken dan de huidige situatie al doet.

2 oktober 2020 om 18:12

Ze laten Bruma echt niet gaan als ze niet al een vervanger op het oog hebben/weten dat ze een vervanger binnen kunnen hengelen in de komende dagen. Anders heb je echt veel te weinig spelers voor de aanval. Er moet nu minimaal nog een aanvallende middenvelder en een spits bij en hopelijk nog sarr huren van Chelsea.

Dan heeft hij op dit moment meer clubs dan goede acties op zijn naam staan. Hadden ze nooit moeten kopen. Echt een miskleun. Nu nog een beer van een verdediger erbij. Dan is de selectie op orde.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Olympiacos medio 2021 de optie gaat lichten om Bruma tegen een passende transfersom over te nemen. Al mag je daar als PSV natuurlijk best van dromen. Wat zong Marco Borsato ook weer? Oh ja, dromen zijn bedrog. Wat vertrekkende spelers betreft is voor PSV te hopen dat er uiterlijk 6 oktober ook nog een koper komt voor middenvelder Pablo Rosario.

2 oktober 2020 om 16:44

Maar hij zingt ook in hetzelfde liedje, 1x in de zoveel tijd komen dromen uit 😜

2 oktober 2020 om 17:08

Het bizarre aan Rosario is: de man was verreweg de uitblinker van de voorbereiding en liet ook tegen FC Groningen zien dat er een hele andere voetballer in hem schuilt. Dat hij zijn vorm niet goed weet vast te houden komt volgens mij vooral doordat er meer van hem verwacht wordt dan zijn taak als centrale middenvelder. En hij is geen leider, heeft zijn handen vol aan wat er op zijn bord ligt. Ik hoop dat PSV eerst Hendrix kwijtraakt en Sangaré in zijn plaats de ritmebepaler van het elftal wordt. Mijn verwachting is dat dat druk wegneemt bij Rosario, die zich misschien aan de Ivoriaan kan optrekken. Als dat het komend halfjaar niet het geval is, zou ik hem vanaf de winterstop proberen te lozen, want dan heeft-ie zijn kansen wel gehad. Maar voor nu hou ik hoop dat het dubbeltje de goede kant op valt.

Afhankelijk van hoe de constructie is opgebouwd is het een goede deal of weggegooid geld. Als je verhuurt met overname salaris, een vast som x (Bv transfersom gedeeld door aantal contractjaren) en optie tot koop €8 miljoen. Dan speel je bijna quitte en dat is mooi in dit geval.

Tja als ie z'n Eredivisie niveau meeneemt naar Olympiakos heeft verhuren niet zoveel zin zonder een verplichte koopclause. Maar aan de andere kant, genoeg kansen gehad, speelt echt waardeloos. Was altijd qua naam een heel groot talent en vond zijn statistieken bij Gala en Leipzig voor een jonge buitenspeler er vantevoren goed uit zien maar in de praktijk
echt een blind renpaard gebleken. Maar dat zei ik vroeger ook over Sterling op PL-niveau dus Bruma mag er van mij gerust lekker 15 binnen schieten in Griekenland. Succes amigo.

Ik snap niet op basis van wat zo n scout van Olympiakos voor deze jongen kiest . Hebben ze bij Olympiakos wat gezien wat wij in een heel jaar niet hebben gezien ?

2 oktober 2020 om 17:07

Tja, wat zagen de scouts van Galatasaray in hem, toen ze deze jeuddinternational van Portugal hebben gescout en gejhaald voor 13 miljoen? Of die van Real Sociedad, toen ze hem een jaar huurden en hij daar 33 wedstrijden in het eerste speelde? Wat zouden de scouts van Leipzig toch hebben gezien, toen deze inmiddels A international van Portugal (negen interlands) op hun lijstje verscheen en ze hem haalden voor 15 miljoen?? De PSV scouts hielden hem al die jaren ook al in de gaten trouwens, en als Leipzig hem niet had gehaald had Bruma al in 2017 in Eindhoven gespeeld. Dus tja, het is niet enkel de scouts van Olympiakos he.

2 oktober 2020 om 18:25

Is de hele wereld dan gek geworden vraag je je af... Nee zonder dollen, ik was blij dat hij naar PSV kwam, maar het lijkt er nu op dat het keer op keer hetzelfde riedeltje is met deze meneer. Als je de balans opmaakt, is het inmiddels wel duidelijk dat het vaker slecht dan goed afloopt, toch? Hoe vaker hij gescout wordt, hoe meer ik twijfel aan de capaciteit van het scoutingsapparaat van betreffende clubs.

2 oktober 2020 om 18:33

Een geweldige zaakwaarnemer met goede contacten in het wereldje. Waarschijnlijk eerder zaken gedaan met de Grieken, wellicht stond er nog een gunst open.

Bij sommige spelers heb je nog van: misschien komt het weer naar boven de kwaliteit/vorm. Bij onze beste vriend Bruma is alle hoop daarop volledig weg. Al met al erg blij met dit nieuws.

Iedereen is zo blij met deze transfer, maar vlak voordat hij werd aangetrokken zaten PSV fans overal te zeggen wat een goede transfer het was omdat hij 10 jaar geleden bij Sporting zo'n groot talent was. Deze jongen heeft niks gepresteerd de afgelopen 5 jaar, zo zie je maar dat op basis van "ooit een groot talent" er totaal geen garantie is.

Ik weet nog hoe deze speler binnenkwam bij Galatasaray als de nieuwe wonderboy, maar echt nooit waargemaakt helaas. Was hij zo slecht bij Psv? Ik volg de Eredivisie amper.

2 oktober 2020 om 17:20

Ja, hij was echt héél erg slecht bij Psv. En niet beetje matig/slecht, waarbij je denkt 'okay het loopt effe niet maar je ziet wel dat het beter zou kunnen' maar gewoon lachwekkend en triest. En je moet altijd waken voor beeldvorming door media (VI laat natuurlijk alleen die acties zien dat hij uitglijdt of een slechte voorzet heeft en niet die twee assist die hij tegen Mura had), maar ik kan bevestigen dat ik met eigen ogen heb gezien dat dit echt één van slechtste aanvallers is geweest die ik ooit bij PSV zag. En mind you, dat is dus inclusief spelers als Edwin van Ankeren, Erik Meijer, Thomas Thorninger, Gregory Playfair en Dennis Rommedahl.

2 oktober 2020 om 18:54

Echt waar? Nog bedroevender dan voor open doel missen Van Ankeren? Ik volg PSV niet meer zo intensief als in die tijd maar dat was ook een nutteloze aanvaller, die Van Ankeren

Ik had liever Ihattaren weg uit PSV gezien. Past niet in het systeem voor wat Smidth wilt gaan spelen heb ik het idee. Er is geen plek voor creativiteit, anders is het systeem niet meer in balans. Mauro Junior heeft nu de voorkeur maar die is omgeturnd naar een dienend/nuttig speler terwijl ik hem ken als creatieveling.

2 oktober 2020 om 18:26

Een speler als Ihattaren, met zijn 18 jaar, kan nog makkelijk vormen tot een speler die in dit elftal meer dan nuttig is. Hij heeft gewoon een dip momenteel. Moet kunnen toch? Die jongen is 18 jaar..

Jammer dat het verhuur betreft, want dat geeft je nu geen besteedbare financiële middelen om een vervanger te halen. Dat mag namelijk wel gebeuren, daar de spoeling nu wel behoorlijk dun begint te geraken zo voor de transfer deadline.

Beter had je m verkocht. Als ie nu faalt is Bruma helemaal nergens meer te slijten en zit je met nog 3 jaar loonkosten

Heel benieuwd wat de optie tot koop inhoud. Nog belangrijker is dat hij het daar goed gaat doen zodat we er van af zijn. Komt helaas te kort voor ons.

Mooi dat hij verhuurd wordt, en net zo mooi dat er een optie tot koop bij zit. In het artikel valt te lezen dat Bruma te kampen heeft (gehad) met persoonlijke tegenslagen. Dat kan een reden zijn voor zijn prestaties. Ik ga om die reden dan ook niet mee in de hetze tegen deze jongen. Ik gun hem het beste, aan zijn positieve instelling ligt het in ieder geval niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren