Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax weet van aanhoudende interesse en stelt vraagprijs vast’

Laatste update:

Juventus lijkt nog steeds nadrukkelijk in de markt te zijn voor Sergiño Dest. De Italiaanse sportjournalist Luca Fiorino, verbonden aan onder meer Eleven Sports Italia, meldt maandag dat de grootmacht uit Turijn bezig is met een eerste bod op de rechtsback van Ajax. Fiorino voegt er tevens aan toe dat de Amsterdamse club minstens dertig miljoen euro verlangt voor de international van de Verenigde Staten en dat directeur voetbalzaken Marc Overmars tijdens de onderhandelingen wellicht een hoger bedrag noemt.

Dest is al enige tijd in beeld bij de Italiaanse kampioen. La Stampa bracht medio augustus naar buiten dat Juventus reeds een openingsbod had neergelegd bij Ajax, zonder daarbij de exacte hoogte van het bedrag te vermelden. Nicolò Schira, freelance journalist van onder meer La Gazzetta dello Sport, meldde eerder deze maandag dat Juventus al contact heeft opgenomen met Ajax om over een eventuele transfer van Dest te praten.

‘Juventus start grote schoonmaak en legt bod neer bij Ajax’

De kans is aanwezig dat Juventus zaken gaat doen met Ajax.Lees artikel

Verschillende Italiaanse media hebben al gemeld dat Andrea Pirlo, de nieuwe coach van Juventus, bezig is met een renovatie van de selectie. Daarbij zou de rechtsbackpositie zijn speciale aandacht hebben, met Dest als mogelijke aanwinst voor de rechterkant van de verdediging. Pirlo ziet graag dat de concurrentie voor Danilo vergroot wordt. Volgens La Stampa mag Matteo De Sciglio, tevens inzetbaar als rechtsback, uitzien naar een andere werkgever.

Dest wordt al enige tijd in verband gebracht met een vertrek bij Ajax, waar zijn verbintenis doorloopt tot de zomer van 2022. De pas negentienjarige Ajacied leek enkele maanden geleden op weg naar Bayern München, dat naar verluidt tussen de 20 en 30 miljoen euro zou overhebben voor de flankspeler. Een definitieve deal met Ajax werd echter niet gesloten. De interesse van de Champions League-winnaar lijkt inmiddels behoorlijk bekoeld te zijn.

Zou Sergiño Dest een aanwinst zijn voor Juventus?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zo voor het transferbedrag wat hier wordt genoemd had ik nog geen 2 seconden hoeven na te denken en gelijk een akkoord gegeven. 20 tot 30 miljoen is imo buitensporig veel geld voor een back als Dest

24 augustus 2020 om 16:29

Het is maar goed dat jij geen Marc Overmars heet. Ik gok dat jij niet voor Ajax bent. Bij Ajax gaan er namelijk geen spelers weg voor een appel en een ei. Dest is 19, international en heeft nog een tweejarig contract bij Ajax dat de financien behoorlijk op orde heeft. 15miljoen per contractjaar vind ik wel het minimale. Met zijn potentie zou ik als ik Ajax was misschien nog wel iets hoger in de boom gaan zitten.

24 augustus 2020 om 16:33

Je vergeet 1 factor in jouw verhaal, namelijk kwaliteit. Dest is ok, maar niets bijzonders. Mazraoui is vele malen completer.

24 augustus 2020 om 16:37

Beiden zijn niet geschikt als rechtsback. Mazraoui is toch veel meer middenvelder en Dest rechtsbuiten. Maar zonder kwaliteit voor de Europese top. Middenmoters, dat wel.

24 augustus 2020 om 16:38

@myvision maar wat heeft hij precies bewezen dan? zo een groot talent vind ik Dest niet. in de Eredivisie vind ik hem niet eens een uitblinker en die moet dan meer kosten als een back als Davies van Bayern die 10 miljoen heeft gekost bv. een Dumfries vindt ik al vele malen meer hebben laten zien als een Dest en dat is een Oranje international en voor hem worden ook dit soort bedragen genoemd. als Ajax dit weigert ben ik bang dat ze er over een jaar of twee jaar niet meer als een 5 miljoen voor gaan krijgen, daarom had ik gelijk ja gezegd tegen een bedrag tussen de 20 en 30 miljoen

24 augustus 2020 om 16:39

Wel bijzonder dan dat er behoorlijke interesse vanuit Bayern en Juventus is/was en dat Dest zelfs in verband werd gebracht met Barcelona.

24 augustus 2020 om 16:43

@japie: Tegenwoordig is het een feit dat na de halve finale CL en een finale EL een basisspeler van Ajax, helemaal in de leeftijdscategorie van Dest, gewoon voor de hoofdprijs vertrekt. Ik weet wel dat Dest die finales niet heeft gespeeld, maar sindsdien is het algehele niveau van Ajax dus hoog en als je daarin de basis haalt ben je dus goed. Basisspelers van Ajax (dat bijvoorbeeld Chelsea toch aardig aanpakte) zijn dus gewoon verdomd duur. Met alle respect voor Dumfries (vind ik echt behoorlijk minder potentie hebben trouwens) en PSV hoor, Ajax is op dit moment hot. Hij is het misschien niet waard, maar dat betekent bij Ajax en Overmars niet dat hij voor minimaal 30 miljoen gaat..?

24 augustus 2020 om 16:43

@allemaal: prima dan kopen jullie hem toch niet. Denk niet dat Ajax daar rouwig om is.

24 augustus 2020 om 16:43

Hij heeft het toch gewoon goed gedaan? Zijn statistieken zijn prima, een lekkere dribbel en durft te voetballen. Voor een back bij een topclub is dat toch goed? Commercieel is hij ook heel erg interessant. Ik denk dat de meeste mensen zijn kwaliteiten niet willen zien, omdat hij buiten het veld niet is zoals ze graag zien.

24 augustus 2020 om 16:44

@myvision, Omdat Ajax “hot” is, Dest komt op het moment natuurlijk nog veel te kort voor dit soort clubs..

24 augustus 2020 om 16:49

@myvision maar jij verwacht dus echt dat Ajax bv een 50 miljoen gaat krijgen in deze Corona tijd voor een Dest die zelfs in de Mickey Mouse league niet uitblinkt? ik zie die grote potentie in Dest niet, al helemaal niet als ik het vergelijk met leeftijdsgenoten als Davies en TAA waar ik wel duidelijk de grote potentie in zie. dan kunnen we nu ook gaan zeggen dat Eiting ook 50 miljoen waard is als hij weer een paar keer in de basis van Ajax mag opdraven

24 augustus 2020 om 16:52

Nee hoor, 50 miljoen gaan ze waarschijnlijk niet krijgen, maar voor minder dan 25-30miljoen gaat hij ook niet weg. Ik verwacht vooral dat hij bij Ajax blijft. Met een beetje geluk tekent hij dan bij en dan is hij volgend jaar weer duurder.

24 augustus 2020 om 16:53

Welke kwaliteiten mist Dest die Mazraoui wel heeft? Ben oprecht benieuwd want ondanks dat Mazraoui 2 jaar ouder is kwam hij volgens Sam Planting (Parool, wie is de betere rechtsback voor Ajax, Mazraoui of Dest? Van 27 januari 2020) tot minder gecreëerde kansen, lager percentage geslaagde dribbels, scoort Ajax 0.3 goals per 90' minder en krijgt Ajax er maar liefst 0.8 meer tegen per 90' dan met Dest. 77% en 76% op tackles ontloopt elkaar praktisch niets, enige grote verschil is dat Mazraoui tot meer passes komt dan Dest alleen haalt er minder rendement uit. Ook haalde Ajax gemiddeld meer punter per wedstrijd met Dest dan met Mazraoui (2.47 vs 2.41). Qua tegenstanders had Dest het nog zwaarder, beste tegenstanders voor Mazraoui op rechtsback waren Utrecht die 4e stonden en in CL uitwedstrijd tegen Chelsea en thuiswedstrijd tegen Valencia. Dest speelde 2x tegen Lille, Valencia uit en Chelsea thuis als basisspeler op rechtsback. Ook tegen PSV 2x (JC schaal was linksback dus neem ik niet mee), thuiswedstrijd tegen AZ, Feyenoord thuis en tegen Getafe nog. Heeft weinig voordeel van "tegenstander-inflatie" zoals in artikel al staat. Dest haalde met 18/19 jaar minstens zelfde niveau als Mazraoui met 21/22. Best knap met net 50 sportwedstrijden tegenover de +/- 130 van Mazraoui

24 augustus 2020 om 16:55

@wolterx Mazraoui heeft natuurlijk wel fenomenaal gespeeld in de CL toen hij ongeveer dezelfde leeftijd had als Dest. dat niveau heb ik Dest niet eens zien halen tegen een FC Groningen of Heerenveen waar Mazraoui excelleerde tegen o.a. Bayern, Benfica, en Real.

24 augustus 2020 om 16:56

Hahaha ik zou Dest ook radicaal verkopen voor zo'n bedrag. Maar dit is weer eens de zoveelste Fake News. Daar ben ik van overtuigd. Marc zou deze jongen meteen verkopen voor 30 miljoen.

24 augustus 2020 om 17:00

@myvision....Zegt toch helemaal niks? Braafheid heeft ook ooit bij Bayern gespeeld? Juventus haalde Ouasim Bouy ook. En de misperen van barca de laatste jaren zijn ook niet op 2 handen meer te tellen. Dest is niets bijzonders. Vliegt continu maar naar voren maar een voorzet heeft ie niet en verdedigen oh ja dat hoort er ook nog bij, maar dan is het vaak al te laat bij hem.

24 augustus 2020 om 17:03

O, das mooi dus als je voor Ajax bent moet je het er maar mee eens zijn. Die jongen heeft afgelopen seizoen geen behoorlijke voorzet weten te geven, was vaak het zwakste punt in het geheel. Overmars doet het gewoon goed en maakt gebruik van de status van Ajax.
15 miljoen is al een prijs dat ze hem moeten in pakken en moeten brengen. Puur op kwaliteit berust.
Dus jij wilt zeggen dat de prijzen die ze in Engeland hanteren voor de Engelsen, ook daar werkelijk op kwaliteit berust ? Of moet je daar een fan voor zijn wilt je dat gewoon niet snappen? :-)

24 augustus 2020 om 17:19

Je opmerking dat 30 miljoen veel geld is voor Dest (20 miljoen zeker niet) door zijn wisselvalligheid kan ik volgen. Je argumentatie in vergelijkingen met Davies en Dumfries klopt echter niet. Toen Davies voor 10 miljoen naar Bayern kwam kende men hem als linksbuiten. Hij had toen een aantal wedstrijden in de MLS en voor Canada in de benen. Zet dat af tegen een Dest die op dezelfde leeftijd al basisspeler van Ajax is in NL competitie en CL. Alhoewel hij niet altijd goed speelde, heeft hij in sommige potten wel degelijk laten zien over potentieel te beschikken. Dit in combinatie met een langlopend contract bij een grote club zorgen ervoor dat hij veel meer dan 10 miljoen waard is. De kennis van nu dat Davies een fantastische LB is was er toen nog niet en dus niet relevant. Misschien blijkt Dest over 2 jaar de beste RB ter wereld te zijn, maar ook die zekerheid heb je nu niet. Om over de vergelijking met Dumfries maar te zwijgen. Dest is nu 19, Dumfries 24 jaar oud. Die kwam 5 jaar geleden van Barendrecht over naar Sparta...

24 augustus 2020 om 17:25

@Japie_Krekel, toch waren 3 van de beste wedstrijden dat CL seizoen met Veltman als basisspeler op rechtsback. Juventus uit en thuis en Tottenham uit stond gewoon de net weer fitte Veltman te spelen en deed dat heel goed. Mazraoui was in de groepsfase enorm belangrijk met zijn aandeel in goal tegen Bayern en natuurlijk Benfica en tegen Real Madrid was iedereen top. Mazraoui was prima in de CL maar was hij "fenomenaal"? Naar mijn mening niet, wel een openbaring tov defensief ingestelde backs en natuurlijk doorslaggevend met zijn goals. Vind Mazraoui een prima back en zie hem véél liever dan menig ander rechtsback dat we laatste jaren hebben gehad maar een topper is het niet. Vind hem minder dan Dest in vrijwel elk aspect, daar doet deel zijn van het succesteam van 2018/2019 niets aan af.

24 augustus 2020 om 17:25

maar is het niet zo dat aanvallers normaliter meer waard zijn als backs? dus in dat perspectief is die Davies dan helemaal goedkoop geweest in tegenstelling tot een Dest als hij als linksbuiten is gehaald. bovendien is Davies op dit moment net zo oud als Dest als ik me niet vergis dus over twee jaar zie ik Dest echt niet op zijn niveau zitten. Dumfries is dan idd misschien niet het goede voorbeeld

24 augustus 2020 om 17:27

@wolterx Mazraoui stond verdedigend zijn mannetje toen en die heeft een paar keer gescoord en een paar assists gegeven op dat hoge niveau. dan heb je imo fenomenaal gepresteerd dat seizoen. vorig seizoen was het idd een pak minder maar toen was op Ziyech en Onana na bijna heel Ajax minder

24 augustus 2020 om 17:28

Mazraoui zie je duidelijk te kort komen als hij op het middenveld speelt en sat ia dat hij erg druisig is en totaal geen rust ik zijn spel heeft. Op de backpositie komt hij net tot zijn recht met zijn energie en beschikt hij ook over kracht. Dest vind ik wat rustiger aan de bal en gewoon een te technisch complete back. Allebei kunnen ze assist geven en ik vind het echt 50/50

24 augustus 2020 om 17:34

@myvision ja maar Sandler is concreet naar City getransfereerd. Vind je dat nu ook een toekomstige wereldtopper?

24 augustus 2020 om 18:50

@Japie, cijfers liegen niet jongen. Net als met Veltman zit je hier gewoon mis. WolterX beschrijft hier alleen nog de bekende cijfers. Dest speelt ook nog veel hoger met meer intercepties op de helft van de tegenstander waardoor je druk kan blijven zetten. Anticiperen in plaats van reageren.

24 augustus 2020 om 18:54

Welke statistieken? Ik heb altijd bij hem het gevoel dat hij vooral aanvallend denkt maar dat hij niet scoord en ook geen bruikbare voorzetten geeft. Want als hij al goede statistieken heeft ben ik benieuwd hoe die van Dumfries zijn.

24 augustus 2020 om 18:55

Ik wordt soms een beetje moe van al die zogenaamde statistieken. Ik kijk gewoon naar wat ik in een wedsteijd van een speler zie en daar maak ik uit op of ik het wat vindt of niet. Volgens Opra hoorde Veltman bij de vijf beste verdedigers ter wereld dus hoe serieus moet ik die statistieken dan nemen?

24 augustus 2020 om 20:12

@japie, ik kijk liever naar statistieken dan naar hoe jij naar een wedstrijd kijkt. Dat zien we idd wel bij Veltman. Jij kijkt zwart wit en dat mag maar is niet perse de waarheid. Ik kijk naar veel meer zaken; 1e seizoen meteen basis gespeeld, wint meteen een persoonlijke prijs bij Ajax waar ervaren spelers nog wel eens mislukken. Speelde een prima CL toernooi. Was belangrijk met zijn voorzetten tegen Psv, Feyenoord. Scoorde regelmatig. Als je dit leest en beseft hoe kort hij nog maar bij het 1e zit dan zou jij er toch best eens naast kunnen zitten? Daarbij komt nog eens dat ook Bayern, Juventus en andere grote clubs hem volgen en meer dan interesse hebben. Dat jij moe wordt van statistieken geeft juist aan hoe zwart wit jij kijkt want je kan ook statistieken combineren met wat je ziet, plaatsen in context. Maar gelukkig voor Dest hebben jij en mijn mening geen invloed op zijn carriere.

24 augustus 2020 om 21:48

@myvision nou dat denk ik niet. Lijkt erop dat hij dit seizoen gaat banken dus achter Mazraoui dus daar wordt hij sowieso niet meer waard van. En volgend jaar heeft hij ook een contractjaar minder te gaan dus of hij dan bijtekent is ook maar de vraag.

24 augustus 2020 om 16:47

Je hebt blijkbaar geen kijk op de markt, want als je ziet wat er doorgaans voor aanvallende backs betaald wordt, ook voor matige backs als Walker en Mendy, valt dit nog wel mee. In het moderne internationale voetbal zijn backs zoals Ajax die heeft, zeer gewild. Maar goed, EtH maakt in zijn speelstijl veel gebruik van half spaces en Dest, Mazraoui en Tagliafico heeft hij daarbij nodig. Tagliafico mag weg bij een aannemelijk bod, dus ga er maar vanuit dat Dest bij Ajax blijft.

24 augustus 2020 om 16:51

@doncoxxx Walker kwam van de Spurs dat destijds meedraaide in de top 4 van De PL en waar hij basisspeler was. Mendy was basisspeler van een AS Monaco dat de halve finale van de CL haalde. de andere Mendy van Real was bij Olympique Lyon vaak uitblinker in de Ligue 1 wat natuurlijk een competitie is die veel hoger staat aangeschreven als de Eredivisie en sinds Frankrijk het WK won en die Fransen vaak slagen bij de Europese topclubs zijn die spelers ook meer waard

24 augustus 2020 om 17:18

Wow hoe durf je Mendy en Walker in dezelfde zin te noemen als Dest. Die mag de schoenen daarvan nog niet poetsen hoor. Wat heeft Dest nou echt bereikt ten opzzichte van die twee spelers. Die zijn echt meerede malen beter. Ajax mag blij zijn dat er meer dan 20 miljoen op tafel komt voor deze verdedigend matige back. Dat je alleen kunt aanvallen betekent niet dat je gelijk 30 miljoen waard bent..

24 augustus 2020 om 17:22

ik vind Dumfries een veel betere back als Dest. die laat zich het kaas niet van het brood eten in de duels, staat fysiek zijn mannetje en scoort aardig wat goals. Dest vind ik verdedigend uitermate zwak en die blijft gewoon op de helft van de tegenstander staan op het moment dat de tegenstander alweer op de helft van Ajax is aangekomen. was hij dan aanvallend nog fenomenaal ok, maar dat is hij ook niet

24 augustus 2020 om 17:36

@toppeetje ouwe wie weet. Ik zie hetzelf niet gebeuren maar misschien zit ik er uiteindelijk helemaal naast

24 augustus 2020 om 18:55

Dest is wissel en heeft geen scorend vermogen. Ik heb altijd geleerd dat scorend vermogen geld waard is.

24 augustus 2020 om 16:49

Grote vraag is wat mij betreft hoe concreet het allemaal is. Als een club daadwerkelijk tussen de 20 en 30 miljoen wil betalen moet het toch wel vrij snel afgerond kunnen worden. Echter spelen de geruchten nu al maanden, zonder dat het veel concreter wordt. Dan zal er vast nog geen bod tussen de 20 en 30 miljoen zijn binnengekomen, dus valt er ook nog weinig akkoord te geven.

Geen nood te verkopen, piepjong met zijn 19 jaar, aanvallend ingestelde back en lijkt mij een belangrijke troef in het voet proberen te krijgen in de VS momenteel. Met Mazraoui heb je een alternatief dus mocht er een echt goed bod komen kan je verkopen maar aangezien hij vrijwel enige verdediger is met snelheid die defensief iets kan compenseren wanneer we met hoge lijn spelen snap ik best dat Ajax hier niet op zit te wachten.

24 augustus 2020 om 16:30

Ik heb het even gecheckt in Google trends VS en er is inderdaad bijna evenveel interesse in Sergino Dest als Frenkie de Jong. Best indrukwekkend.

24 augustus 2020 om 16:31

Maar het lijkt er op dat Mazraoui 1e back wordt. Dus dan zakt zijn waarde automatisch een beetje lijkt me.

24 augustus 2020 om 16:33

@wolterx En zo is het. Niet verkopen. Er staat een prima team en de waarde van deze jongen voor het elftal wordt enorm onderschat. Dest is een hele goede moderne rechtsback die door zn snelheid en bewegelijkheid enorm veel kan corrigeren en aanvallend ook nog eens prima is. Zonodig kan hij ook nog eens aan de linkerkant uit de voeten. Verder behoort hij waarschijnlijk op de 8 positie ook nog tot de beteren in deze selectie. Ook daar heeft hij de kwaliteiten voor. Dit soort multifunctionele backs, verdedigend en aanvallend goed, zijn schaars. Daar gaat Ajax niet zomaar een alternatief voor vinden. Niet verkopen dus.

24 augustus 2020 om 16:54

Enorm veel kan corrigeren.. Ja, precies. Dat is ook een beetje mijn probleem bij Dest. Verdedigend zo enorm matig dat hij bijna enkel bezig is met corrigeren. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. 30 miljoen? Uitzwaaien en succes wensen.

24 augustus 2020 om 17:03

@dr. Mario Corrigeren van fouten van anderen of spelers die hun mannetje laten lopen. Misschien is het inmiddels ook tijd om afscheid te nemen van het fabeltje dat deze jongen niet zou kunnen verdedigen.

24 augustus 2020 om 17:09

Daar komt hij bijna niet aan toe door zijn eigen tekortkomingen. Ik zie het graag in Dest, maar ik heb vorig jaar alle wedstrijden gezien en ik zie het echt niet. Hij is aanvallend prima, verdedigend echter niet goed genoeg.

24 augustus 2020 om 17:15

DR.Mario, dat lijkt beetje de algemene tendens te zijn maar je ziet het nergens in terug. Hij komt juist in analyses heel sterk naar voren, met 0.2 keer dribbled past per 90' in de CL (0.5 in Eredivisie) blijkt hij in 1v1 gewoon enorm sterk te zijn. Als je VI pro hebt is het interessant om te kijken naar analyse van Pieter Zwart (hoe Sergino Dest het antwoord blijkt op de counters van Lille) van 18 september 2019 of meer recent van Sam Planting in VI Pro (waarom de club met 's werelds beste rechtsback Sergino Dest tóch nodig heeft) van 22 februari 2020. Ook vergelijking tussen Mazraoui en Dest in Parool van 27 januari 2020 is interessant om te lezen (wie is de betere rechtsback voor Ajax: Mazraoui of Dest?)

24 augustus 2020 om 18:22

@Wolterx,

Statistieken vertellen vaak niet het hele verhaal mijns inziens. Die 1vs1 statistieken zijn prima, maar geen enkele statistiek zal bijvoorbeeld vertellen hoe vaak hij verkeerd staat opgesteld en hoe er daarmee ruimte wordt gecreëerd voor een aanvaller. Ik heb geen Pro, maar zal eens kijken of ik het toch kan lezen. Hij is jong en kan nog veel leren, maar voorlopig zie ik het niet in Dest.

Als Ajax 30 miljoen vangt voor Dest mag dat standbeeld voor Overmars er definitief komen. Daarnaast begrijp ik dan weer niet dat Ajax er voor kiest om routiniers zoals ziyech en Nico voor 'vriendenprijsjes' te laten gaan. Je moet je keihard opstellen wil je aanhaken bij de top.

24 augustus 2020 om 16:25

Ja prima, maar dat hoeft de kopende partij toch niet te weten, of welk minimumbedrag het is?

24 augustus 2020 om 16:29

Als de zaakwaarnemer dat weet geeft die dat gewoon door aan geïnteresseerde clubs, want dat is het bedrag waarmee hij rond Europa gaat om z'n speler aan te bieden.

24 augustus 2020 om 16:31

Toch kan ik me ook voorstellen dat bepaalde zaakwaarnemers zo veel mogelijk commissie willen vangen voor zichzelf en er daarom baat bij hebben voor hogere bedragen te verkopen. Lijkt me?

24 augustus 2020 om 16:41

Het is de kopende club die commissie betaalt dus zijn zaakwaarnemer heeft er juist baat bij om de prijs zo veel mogelijk te drukken.

24 augustus 2020 om 16:32

Ziyech ging voor 40 miljoen en wordt niet veel beter meer. Ik vond hem ook meer waard hoor, maar bij die leeftijdscategorie is het anders want met Ziyech waren inderdaad al afspraken gemaakt zodat hij nog een jaar bleef. Uiteindelijk zijn die jaartjes extra van Ziyech onbetaalbaar gebleken.

24 augustus 2020 om 17:24

Het moment dat Dest voor USA koos, werd zijn marktwaarde (commercieel belang) verdubbeld...

Hahaha geweldig, 30 miljoen voor een speler waar er elke lichting minimaal 3 van zijn.

24 augustus 2020 om 16:32

Als dat zo was zou hij half zo duur zijn. Probleem is dat er juist weinig aanvallend ingestelde, jonge, backs te vinden zijn terwijl er enorm veel vraag naar is. Hoeveel technisch sterk onderlegde, aanvallend ingestelde backs onder de 21 hebben we in Nederland/voor Nederlands elftal? Dat zijn er heel weinig.

24 augustus 2020 om 16:41

Tja, dat zal best, maar verdedigen kan hij gewoon echt niet. Loopt er ook als een zoutzak bij als een actie weer niet lukt. Totaal geen fan van deze jongen en om überhaupt al na te denken over een stap hogerop, is bizar.

Hoe serieus moeten we deze telkens terugkerende verhalen over interesse nou nemen?vanmorgen las ik dat Dest naar het tweede plan was verwezen door Mazraou en nou zou Juventus bereid zijn een bedrag richting de 30 mln voor een reserve neerleggen?ik kan het gewoon niet geloven.

24 augustus 2020 om 16:31

Tja, er wordt nu van een tweetje van een, voor zover ik weet niet echt relevante journalist uit Italie, een heel artikel gemaakt waarvan eigenlijk alleen de eerste alinea 'nieuws' bevat. De andere alineas zijn gewoon herhaling van eerdere artikelen. Volgens mij had dit dus prima in 'de wandelgangen' gekund.

Als hij voor 20 à 23 miljoen verkocht wordt en nog een doorverkooppercentage van 10 à 15% dan heb je als Overmars zijnde toch een geweldige deal gemaakt..

24 augustus 2020 om 16:36

Nee hoor. Of voor de hoofdprijs verkopen, of kwaliteit op eigen veld. Ajax heeft het geld helemaal niet nodig, maar wel weer zo'n jaar in Europa als in 2019 of 2017.

24 augustus 2020 om 16:47

Met Dest ga je de oorlog niet winnen vrees ik, 20 mln investeren kan daarbij wel helpen.

24 augustus 2020 om 16:50

Volgens mij heeft Ajax zat geld op de bank om beide te doen: Dest behouden voor de club en een speler halen die hem sportief onder druk blijft zetten.

24 augustus 2020 om 17:03

@myvision, als hij op de bank komt te zitten dit seizoen dan wordt het denk ik eerder een El Ghazi verhaal en mag je blij zijn dat je volgend jaar er nog 7/8 miljoen voor kunt krijgen. Hij word in verband gebracht met Juventus maar zit waarschijnlijk op de bank bij Ajax. Ik ben het met je eens dat Ajax niet hoeft te verkopen echter denk ik niet dat Dest akkoord gaat met een plek op de bank mede door de transfergeruchten. Vandaar nu verkopen voor 23 miljoen met een doorverkooppercentage, dit lijkt mij het beste met een Mazraoui en een Timber achter de hand.

Dit kan ik me niet voorstellen. 13 In een dozijn back. Ja, hij kan zich nog ontwikkelen. Maar momenteel zou ik 10-15 mln een reële waarde vinden. Mazraoui is imo completer.

24 augustus 2020 om 16:35

Haal 10-15miljoen maar uit je hoofd. Bij Ajax gaan er geen basisspelende talenten met een doorlopend contract voor minder dan 25miljoen meer weg. Daarvoor heeft Ajax de afgelopen 3 jaar teveel status verworven in Europa.

24 augustus 2020 om 16:41

Jij denkt wel echt dat ajax barcelona is. Ik ben ook voor ajax, maar jij bent duidelijk geen voetbalkenner maar slechts een ajax supporter. Als ajax 15 miljoen krijgt voor dest heeft overmars het in mijn ogen fantastisch gedaan. Kluiver was destijds al veel verder in zijn ontwikkeling dan dest en zlefs hij werd maar voor iets van 20 miljoen verkocht

24 augustus 2020 om 16:43

Ajax heeft zeker status verworven en dat drijft de waarde inderdaad omhoog. Neemt niet weg dat Dest vooralsnog niet zo bijzonder is. Kan me oprecht niet voorstellen dat een club er 25 mln voor neer zal tellen.

24 augustus 2020 om 16:48

Ik denk niet dat Ajax Barcelona is, dit Ajax was er niet zo hard afgegaan tegen Bayern namelijk Alle gekheid op een stokje; er is een verschil tussen waard zijn en kunnen vragen. Iedere speler in de basis van Barcelona met de leeftijd van Dest zou voor 100mln+ verkocht worden bij een dergelijk conctract. Nee, dat kan Ajax niet maar Ajax is algeheel kwalitatief en qua aanzien behoorlijk verbeterd. Een basisspeler van Ajax is na 2017 en 2019 gewoon enorm veel duurder geworden.

24 augustus 2020 om 16:49

@passing_lanes: Dat ze die 25miljoen of meer niet willen betalen, dat is niet Ajax hun probleem. Want dan kan Dest gewoon blijven gezien ze hem in de komende Europese campagne ook gewoon weer hard nodig gaan hebben. En geld heeft Ajax niet hard nodig.

24 augustus 2020 om 16:52

Eens, als dat de prijs is, zal hij blijven. Kan hij de strijd aangaan met Mazraoui.

24 augustus 2020 om 17:47

Ik had bij dest ook vernomen dat die wel oren zou hebben naar een transfer

24 augustus 2020 om 17:56

@hakimz: Ik als geen voetbalkenner maar Ajaxsupporter kreeg trouwens ook gelijk bij Sanchez en Milik. Die zouden ook allemaal voor veel minder gaan en die records niet waard zijn. Zelfs ij De Ligt hoorde ik dat aan. Maar dat is van alle jaren. Ten tijde van Suarez hoorde ik dat verhaal al aan. Vergeet niet dat 'zelfs' Dolberg gewoon voor 20miljoen ging. Kluivert was in mijn ogen helemaal niet verder dan Dest nu, was ook helemaal geen vaste basis en vertrok trouwens bij Ajax toen ze nog geen CL furore hadden gemaakt. Totaal niet te vergelijken.

Momenteel zijn dit soort backs hot in Italie, waar iedereen richting de 3-5-2 formaties gaan waarbij het kunnen verdedigen niet het belangrijkste is van een back, als ze maar kunnen rennen. Een Hateboer of Gosens viel ook nooit op in Nederland. Het is een hype waarvan Ajax nu kan profiteren

Ik merk hier bij bepaalde personen toch altijd een bepaalde afgunst wanneer er prijskaartjes aan spelers van Ajax gehangen worden. Ajax heeft de laatste jaren flinke stappen gemaakt en daarbij hoort ook een passende waardering van de selectiespelers, zowel qua salaris als transferwaarde. De jongens verdienen inmiddels allemaal vrij aardig. En als een club het transferbedrag niet wil betalen, dan kopen ze de speler toch lekker niet?

24 augustus 2020 om 17:13

Die afgunst heb je altijd bij bepaalde mensen. Dat is ook zo als Psv iemand verkoopt en er word een vraagprijs bepaald dat er dan mensen gaan schrijven dat die het niet waard is. Ik vin dat Ajax gewoon die 30 miljoen moet aanhouden. Dan kan Psv ook 30 voor Dumvries vragen.

24 augustus 2020 om 17:18

Maar ondertussen vinden diezelfde mensen het wel heel normaal en logisch dat aan een Senesi die in de Eredivisie toch ook niet veel verder dan 12 goede wedstrijden komt (waarin hij niet eens tegen de 2 beste clubs Ajax en AZ gespeeld heeft) een prijskaartje van 30+ miljoen wordt gehangen.

@Japie word voor punt probeer je nu precies te maken dan? Je vind 25/30M erg veel geld en zou hem gelijk verkopen aangezien je geen potentie in hem ziet. Andere grotere talenten erbij halen heeft geen zin. Davies als voorbeeld geven vind ik erg zwak. Die man was een schot in de roos. Als elk talent zo uit pakt voor dat geld zou de gehele transfermarkt lager liggen kwa transferwaardes. En als er maar één club met interesse was geweest had Overmars misschien ook gezegd 'strik er om en weg er mee'. Maar je snapt toch zelf ook wel als er meerdere grote clubs zich melden dat Overmars geen behoefte voelt om hem zsm van de hand te doen. Overmars leunt lekker achter over in zijn stoel laat de clubs bieden.

Als je Dest kan slijten voor 20+ dan moet je geen seconde aarzelen en dat doen. Dest heeft niet de klasse die hem wordt toegedicht door diverse media

Denk dat een gedeelte van de interesse ook te maken heeft dat hij een Amerikaanse international is.voetbal is steeds populairder aan het worden daar ,dus ligt er ook een markt voor Europese topclubs.

24 augustus 2020 om 18:37

Inderdaad. Daar liggen voor Ajax goede expansiemogelijkheden. Dat aspect maakt tegenwoordig ook deel uit van de prijsbepaling.

Gewoon 40 miljoen vragen als minimum. Geen reden om te verkopen en die jongen ligt nog wel even vast en is pas 19 jaar dus volop kans om te groeien. 40 miljoen en niet minder.
Zou wel mooi zijn ik ben persoonlijk meer gecharmeerd van Mazraoui op rechtsback dus dan heb je een vervanger al in huis. Eventueel kan je misschien een Tete gaan huren van OL om een overgang jaar te hebben op de rechtsback en jeugd langzaam aan te brengen komend seizoen....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren