Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Derksen vernietigend over Frenkie de Jong na 2-8: ‘Kan dit tempo niet aan’

Laatste update:

Barcelona leed vrijdagavond een nederlaag van historische proporties. Bayern München knikkerde de Catalanen met een 2-8 nederlaag uit de Champions League, nadat het na de eerste helft al 1-4 stond. Johan Derksen is tijdens de nabeschouwing op SBS6 hard voor Frenkie de Jong en constateert dat de 23-jarige middenvelder ‘de hele wedstrijd achter de feiten aanliep’.

“Ze zijn gekleineerd en afgedroogd. Ik denk dat zeker de Madrileense pers genadeloos uithaalt, want dit zijn ze van Barcelona niet gewend”, begint Derksen zijn analyse van het duel. “Dit komt niet als een verrassing. De manier waarop Bayern wint, is grandioos, maar Barcelona is het hele jaar al geen goed elftal. Ze zijn een voetbalmachine tegengekomen, echt een geweldig elftal”, zo haakt collega-analist Wim Kieft in. De 2-5 van Bayern wordt direct aangehaald, waarbij Alphonso Davies na een fraaie actie Joshua Kimmich in stelling bracht. Derksen noemt Davies ‘een speler om je vingers bij af te likken’.

Alphonso Davies laat hier aan Barcelona zien dat hij bij de beste linksbacks ter wereld hoort, wat een actie!! ??

Geplaatst door voetbalzone op Vrijdag 14 augustus 2020

Presentatrice Hélène Hendriks merkt op dat De Jong Kimmich niet in de gaten hield bij het vijfde Bayern-doelpunt. “Frenkie let niet op en Davies blijft kijken, overzicht houden. Frenkie heeft de hele wedstrijd achter de feiten aangelopen, die kan dit tempo ook niet aan”, concludeert Derksen. Kieft is minder hard voor de Oranje-international. “Nou, het wordt natuurlijk wel lastig als je bijna geen diepte in je spel hebt. Als je zo onder druk wordt gezet en de bal niet in de diepte kwijt kunt... Suárez moet echt wel in de zestien worden aangespeeld. Het is een hele moeilijke wedstrijd als je zo onder druk gezet wordt. De zwakte van Frenkie de Jong is een beetje het lopen in de kleine ruimte en dat wordt hier genadeloos blootgelegd. Niet alleen bij Frenkie, want ook Messi kon daar ook niet mee omgaan.”

Barcelona-trainer Quique Setién haalde met nog twintig minuten te spelen Sergio Busquets naar de kant voor Ansu Fati. “Onbegrijpelijk, een van de steunpilaren van dat elftal. Als je die weghaalt, is het los zand”, zegt Derksen over die wissel. Kieft is het daarmee eens. “Op dat moment weet je dat je die wedstrijd niet meer naar je toe gaat trekken. Als je dan een middenvelder eruit haalt voor een spits, word je helemaal aan alle kanten overlopen. Bayern had er nog tien of twaalf kunnen maken als ze nog meer gas hadden gegeven.”

Ben jij het hiermee eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Redelijke onzin. Niemand kon dit tempo aan. Hoe goed of slecht ie ook is. Als je zo'n team tegen je hebt en deze teamgenoten hebt met deze trainer dan moet je wel een hele grote zijn als je dit tempo kan controleren/bijbenen op het middenveld

14 augustus 2020 om 23:37

Het lijkt me sowieso niet reëel te verwachten dat Frenkie deze misère in zijn eentje gaat compenseren. Moet eerlijk zeggen dat ik tijdens de wedstrijd wel op Frenkie heb gelet, maar alleen in balbezit en niet in verdedigende situaties. Maar volgens mij heeft Frenkie in het algemeen geen probleem met wedstrijden met een hoge intensiteit/snelheid, die heeft Ajax in de (voorronde) CL ook gespeeld. Af en toe zag ik Frenkie om zich heen kijken naar alle spelers die stil stonden of in de dekking stonden en kon hij de bal amper kwijt. En dat bij een achterstand van op dat moment al 1-3 of 1-4, als de nood aan de man is dus. Derksen is weer goed in het ongefundeerd afbranden van een van de NL-talenten...... jammer.

15 augustus 2020 om 09:40

@Tilburg: precies! 90e minuut was ook nog een sprekend voorbeeld. Dribbelt ie weg, kijkt ie vooruit staat er letterlijk niemand. Naast hem staat Vidal op 2 meter stil te vragen om de bal, daar speel je natuurlijk niets klaar mee. Natuurlijk was t einde wedstrijd en was iedereen er klaar mee, maar dat zie je wel vaker. Frankie dribbelt naar voren, voorin is geen beweging, frenkie speelt opzij

14 augustus 2020 om 23:42

Barcelona moet vandaag nog Thiago oppikken bij Bayern voor 30 miljoen.

15 augustus 2020 om 00:24

Hoef niet want Thiago heeft niet bijgetekend en wil weg naar andere uitdagingen.

15 augustus 2020 om 00:32

je gaat Bayern inruilen voor een team waar je net met 8-2 van hebt gewonnen. ik zou dat een vreemde keuze vinden

15 augustus 2020 om 05:07

Cristiano ging ook naar Real toen Manchester veel beter was. Thiago heeft uiteraard een speciale band met Barcelona, dus zo ondenkbaar is het niet. Die 8-2 is ook een moment opname, dat verandert weinig aan de aantrekkingskracht van Barcelona.

15 augustus 2020 om 05:40

Ja Japie denk het wel, hij is getogen in Barcalona en buiten voetbal om zij Catalanen erg loyaal. Ik denk dat Thiago diep in ze hart de grote man wil zijn bij Barca. Ondanks de val van barca (maar eigenlijk alle Spaanse clubs), zie ik Barca binnen 2 a 3 jaar terug aan de top, ook zonder Messi.

15 augustus 2020 om 07:19

Dat is wel erg optimistisch. Het elftal is erg oud. Klasbakken als Suarez, Busquets, Piqué, en Alba moeten allemaal vervanger worden. Nog maar te zwijgen over de mindere goden daaronder. En ja, zelfs Messi heeft niet het eeuwige leven... Over 2-3 jaar zijn die allemaal met pensioen. Uit de jeugdopleiding schijnt ook niet veel bijzonders te komen. Barca moet echt beginnen met een goede coach en een goed bestuur. Nog een serie miskopen en je ligt er de komende 10 jaar uit.

15 augustus 2020 om 07:29

Thiago heeft zelf aangegeven graag naar liverpool te gaan. Wie wil er nou naar barca? Voor messi hoef je ook niet meer te gaan

14 augustus 2020 om 23:58

Frenkie kan dit tempo gemakkelijk aan. Is echt een atleet. Probleem is wel dat hij van de groep Messi, Busquets en Pique leert dat er in wandeltempo gevoetbald moet worden. En Frenkie van een jonge, frisse dynamische speler is veranderd in een speler die voetbalt alsof hij 50 jaar is. Jammer. Hoop wel dat hij de knop kan omzetten in Oranje en dan nog weet wat fris en dynamisch voetbal is.

15 augustus 2020 om 00:07

Dat lijkt me sterk. De Jong doet zelf ook lang niet alles goed, helemaal niet vandaag. Hij vertraagt het spel door constant maar met die bal te lopen ipv een Suarez of Messi weg te steken. In Oranje heeft hij er ook een hand van om veel te lang met de bal te lopen. Daarnaast heeft hij nauwelijks rendement en blinkt ook nooit echt uit bij Barca. We hebben hem veel te veel gehypted vorig seizoen, dat blijkt wel.

15 augustus 2020 om 00:12

Precies dit. Echter als Frenkie echt een grote is, moet hij juist nu opstaan en de leiding nemen (sneijder tegen Schotland). En dat kan je hem wel kwalijk nemen. Of het leiderschap zit er gewoon niet in.

15 augustus 2020 om 00:16

@andres13 Volgens mij ben ik heel kritisch op De Jong in mijn opmerking hierboven. Ik stel dat hij van een dynamische frisse speler bij Ajax is veranderd in een speler die voetbalt in een oude mannentempo. In de wedstrijden die hij in Oranje heeft gespeeld sinds hij bij Barca speelde zag je de verkeerde invloed van het oude mannenvoetbal van Barca. Hopelijk krijgt Koeman hem zover dat hij de knop weer omzet naar die jonge frisse en dynamische speler die hij tot voor kort was. Maar Frenkie is niet overhyped. Hij is in potentie nog steeds de beste nummer 6 (samen met Kante) die ik ken.

15 augustus 2020 om 00:28

@lekkerbek - Haha wat een onzin. Hoe kun je de leiding nemen als de verdediging van Barcelona zo erg liep te schutteren. Zelfs als het middenveld/aanval in vorm was, dan was het hoogstwaarschijnlijk 8-5 geworden. Man man man, ik heb nog nooit zo kansloze verdediging gezien. Enige die nog okay was, was Jordi Alba, maar je zag dat men dat ook door had, en dat Bayern alleen maar via links ging. Semedo zakte volledig door het ijs. En Pique en Lenglet zaten ook als stelletje schoolverdedigers naar de aanvallen te kijken. Ter Stegen valt niet heel veel te verwijten, want die drie liepen zo erg te klungelen voor zijn neus. Echt een gatenkaas qua verdediging, en daar moet echt iets aan gedaan worden. Pique is geen grote verdediger, want Mascherano en Puyol hielpen hem steeds uit de brand. Pique kan alleen goed voetballen, maar verdedigen, ho maar. Hij is zo ver weg van een leider ten opzichte van zijn landgenoot in de hoofdstad: Ramos.

15 augustus 2020 om 00:41

Hij kan die bal toch ook niet kwijt voorin, denk meer dat daar het probleem zit met Suarez en Messi die geen reet uitvoeren

15 augustus 2020 om 03:54

Sneijder nam helemaal geen ‘“leiderschap” in de wedstrijd tegen Schotland. Want neem aan dat je die barrage voor t ek 2004 bedoelt?? Hij scoort twee keer, maar was niet zo dat hij ff tegen Frank ging zeggen hoe hij moest verdedigen. Sneijder met de Jong vergelijken is ook al appels met peren, Wesley was altijd hongerig naar persoonlijk succes, goals, assists. Ik denk dat jij met leiderschap dat bedoelt en idd een seizoen met veel goals en assists zit er gewoon niet in bij frenkie

15 augustus 2020 om 03:54

@lekkerbek. Sneijder nam helemaal geen ‘“leiderschap” in de wedstrijd tegen Schotland. Want neem aan dat je die barrage voor t ek 2004 bedoelt?? Hij scoort twee keer, maar was niet zo dat hij ff tegen Frank ging zeggen hoe hij moest verdedigen. Sneijder met de Jong vergelijken is ook al appels met peren, Wesley was altijd hongerig naar persoonlijk succes, goals, assists. Ik denk dat jij met leiderschap dat bedoelt en idd een seizoen met veel goals en assists zit er gewoon niet in bij frenkie

15 augustus 2020 om 09:45

@Andres13: 'een suarez of messi weg te steken' denk dat dat een probleem is, iedereen wil de bal in de voet. Je hebt geen vd beek, neres of ziyech die diep gaan of actief bewegen, je hebt spitsen die pas beginnen met bewegen als ze aan de bal zijn. Messi is een heilige hoor, maar die komt ook niet even vanaf de zijlijn naar binnen om diep gestoken te worden

15 augustus 2020 om 00:07

Frenkie is op zn best als hij het spel voor zich heeft. Vandaag had hij niemand voor zich en was hij op links de meest vooruitgeschoven speler. Je zag ook dat de opbouw op links onmogelijk was omdat Vidal geen idee had waar hij moest lopen. Zo kunnen de bekende driekhoekjes niet worden gemaakt en is t constant bal terug op Ter Stegen.

15 augustus 2020 om 00:18

Eens, misschien moeten @andres13 en @lekkerbek dit ook even teruglezen, want dat is precies de nuance die af en toe ontbreekt. Dat gezegd hebbend, natuurlijk is Frenkie geen perfecte speler, hij is nog jong en moet nog veel leren, dus reden te meer om nu niet meteen te mogen verwachten dat hij Barca gaat dragen in zijn eerste seizoen daar.

15 augustus 2020 om 12:48

@tilburgajax dat is dus precies wat ik bedoel. De leiding nemen in het veld. Het loopt voor geen meter, dus je gaat de poppetjes op corrigeren en op de juiste plaats zetten. Die trainer stond er als een zoutzak bij en deed niks. Daarnaast het voortouw nemen met je acties. Maak die rush ipv veilig tikkie breed en speel 3 spelers uit waardoor je ruimte creeert. Dat zorgt ervoor dat spelers aan je niveau optrekken. Zoals de grote spelers deden. Cruijff, Maradona en Messi in zijn goede tijd om er een paar te noemen.

15 augustus 2020 om 00:12

Ach, die Derksen is gewoon een opportunist. Als Frenkie goed speelt praat hij hem de lucht in en nu kan hij opeens het tempo niet aan. Frankie speelde zeker niet z'n beste pot, maar op Messi na was iedereen bij Barca de weg kwijt. Ik vond Frenkie het niet eens zo slecht doen vergeleken bij de rest.

15 augustus 2020 om 01:43

Messi was ook gewoon slecht vandaag. Verder heb je gelijk.

15 augustus 2020 om 07:37

De spelers van Bayern konden dit tempo prima aan hoor, kwestie van goed trainen.

Haalt volgens mij alleen maar het tempo van het spel af. Balletje breed en onnodig dribbelen. Wat Thiago doet daar moet Frenkie een voorbeeld aan nemen. Lekker snel, goeie dribbels en uitstekende passes. Daarnaast past hij niet in het Barcelona systeem. In een 4231 als linker cvm is zijn positie. Net als bij Ajax toen met Schone naast hem en Van de Beek op 10. Ook als enige 6 voor Busquets werkt gewoon niet. Ten Hag zei niet voor niets vorig jaar van hoe willen we Frenkie laten excelleren. Hij had toen het systeem veranderd van één 6 naar twee zessen.

14 augustus 2020 om 23:38

Ff serieus, wat verwacht je dan? Het is geen middenvelder die alles gaat creëren. Barca speelde met 4 verdedigende middenvelders, en ik vond Frenkie niet eens zo slecht. Enigste speler samen met Messi die nog een beetje iets van talent uitstraalde

14 augustus 2020 om 23:40

Heb hem het hele seizoen al zien spelen en nergens het niveau gezien wat hij bij Ajax wel liet zien. Hij is degelijk maar niet spectaculair. Vind wel vaker dat hij het spel enorm vertraagd. Tuurlijk is dit Bayern een machine maar ik baseer dit niet alleen op deze wedstrijd.

14 augustus 2020 om 23:51

Heb je de Jong bij de tegengoals gezien? Loopt letterlijk bij de laatse goals in wandeltempo te verdedigen.

14 augustus 2020 om 23:53

Frenkie de jong speelt op een paar wedstrijden na dit hele seizoen gewoon al matig dus dat is niet alleen op deze pot gebaseerd.

15 augustus 2020 om 01:56

@benjiaa Modricmagic zegt precies het juiste. Jij pakt het op als een directe kritiek op De Jong (je gaat namelijk in de verdediging en zegt dat hij niet eens zo slecht speelde) terwijl Modricmagic juist met een keurige analyse komt dat Ten Hag hem bij Ajax precies goed liet functioneren, en hem in de situatie probeerde te brengen waarbij hij kon exceleren, en dat lukte. Frenkie wordt totaal niet goed gebruikt bij Barcelona en dan heeft hij niet het vermogen om zich daar onder vandaan te voetballen. Dat is geen schande, dat toont alleen aan dat je een De Jong niet zomaar klakkeloos kan kopen en denken dat hij zich wel aanpast aan welke rol je dan ook voor hem verzint. Dat denken ze bij Barcelona wel vaker, ene Coutinho bijvoorbeeld zou het ook helemaal gaan worden, moest zich alleen eventjes aanpassen aan dat spelletje. Lag dat aan Barcelona? Ja. Lag dat aan Coutinho. Ja ook. Niks mis mee, kan gebeuren, maar eigenlijk kan je nauwelijks anders dan concluderen dat De Jong helaas een zinkend schip heeft betreden. Hij heeft, denk ik, op basis van een gevoel gekozen. Dat is te prijzen, want wie wil er niet met Messi gespeeld hebben, maar achteraf gezien was het toch beter geweest als hij naar een andere ploeg was gegaan. Bij voorkeur een ploeg met een trainer die een idee had over hoe hij De Jong perfect kon inpassen, in plaats van een ploeg die een speler koopt die zich maar moet schikken en dan zien of hij nog wel zijn potentie kan benutten.

15 augustus 2020 om 07:35

Messi heeft gisteren helemaal niets laten zien. Was echt waardeloos en totaal onzichtbaar.

14 augustus 2020 om 23:41

eens met jou, de jong moet diepgang creeren in zn spel en gevaarlijk zijn in de laatste 3e helft, hij is alleen maar bezig tussen zn eigen 16 en de middenlijn. Barca moet ook van tactiek veranderen ja, want veel goede spelers zijn kapot gemaakt door ze te laten passen in het barca systeem (coutinho, griezmann etc), maar als je bv 4231 zou spelen dan krijg je al een ander elftal

15 augustus 2020 om 00:22

Volgens mij ga je uit van een rol waarin jij Frenkie graag wil zien, maar dat wil niet zeggen dat daar zijn kracht ligt. Hij is juist sterk in het ophalen van de bal tussen zijn eigen Cv's, vervolgens linies doorbreken met een dribbel en/of pass. Als je diepgang wil, dan moet je Frenkie daar niet voor inzetten, tenzij het een van de zeldzame mooie steekpasses of boogballetjes is die we vandaag in de eerste helft nog wel zagen.

15 augustus 2020 om 00:36

Klopt, ik betaal niet 80m voor een speler om een bal bij pique op te halen en in te leveren bij vidal. De jong moet meer box to box worden, meer rendement creëren. Die boogbal op Messi vorige wedstrijd, prachtig, maar dan moet je wel rond de 16 staan

15 augustus 2020 om 00:51

Gelukkig heb jij die 75M ook niet hoeven betalen, als je hem vervolgens afrekent op kwaliteiten waarvan je (zeker in zijn eerste seizoen) niet mag verwachten dat hij die bezit. En die assist op Messi, die je bespreekt, dat is toch juist het bewijs dat hij ook dat aspect van het spel in zich heeft? Hij stond dus toch in/rond (!) de 16 om die bal te geven??

15 augustus 2020 om 00:57

Ja en daar moet hij vaker staan dus, rond de 16. Hij moet meer op de 3e helft spelen en spitsen wegsturen of linies doorbreken, want die kwaliteiten heeft de jong wel. Maar hij zit alleen maar rond zn eigen 16 tiki taka te spelen, daar betaal je niet 80m voor.

15 augustus 2020 om 01:24

Frenkie kan toch helemaal geen mensen wegsturen als er helemaal geen beweging voor hem is? Ze zijn allemaal gewend dat Messi het creatief gezien wel oplost. Je kan dan niet verwachten dat de jongste speler dan de kar gaat trekken als Messi niet thuis geeft.

14 augustus 2020 om 23:44

Dan moeten de nodige pionnentjes ook juist staan zoals bij BM. Die zijn naar voren gericht. Vele malen gemakkelijker spelen voor Thiago dan voor Frenkie waarvan iedereen staat te slapen. Ze blijven maar op positie staan. Zelfs al gaat de Jong lopen met de bal dan nog zie je niemand schuiven in positie. Totaal gewn diepte bij Barca. Wat wil je dan?

14 augustus 2020 om 23:45

Voor de wedstrijd noemde Derksen hem nog ‘de ultieme middenvelder als hij meer zou scoren’. Anderhalf uur later kan hij het niveau niet aan. Lekker opportunistisch weer die Snor

15 augustus 2020 om 00:51

Corrigeert zijn fouten dus wel, goed dat hij niet bij zijn foute standpunt is gebleven

15 augustus 2020 om 02:36

Die man kijkt 2 wedstrijden per half jaar en mag aan tafel lopen analyseren voor een heleboel geld. Ik wil ook wel zo een baantje waar ik niks voor hoef te doen.

14 augustus 2020 om 23:45

Verschil tussen Frenkie en Thiago is dat bij Bayern altijd beweging is en de defensie kort op het middenveld speelt zodat de ruimtes in de rug klein blijven. Omdat de backs van Barca verdedigend erg zwak zijn, maar moet het centrale duo rugdekking geven en laten zich dus uit het centrum lokken.
Met de lopende middenvelders van Bayern (Muller en Goretzka) is dat dodelijk.

15 augustus 2020 om 01:32

Nee er zit veel meer verschil tussen Frenkie en Thiago. Thiago kan alles op t midden. Cvm, Cm, Cam. Hij is verdedigend sterk aanvallend.. Kan dribbelen, passen, scoren. Als ik vandaag naar zo een frenkie kijk doet hij me denken aan een sergi Roberto. Een speler die nergens in uitblinkt en daar maar een beetje staat te passen. Ik begin mijn twijfels te hebben over Frenkie de Jong om eerkijk te zijn. Niet alleen vandaag, maar het hele seizoen al.

14 augustus 2020 om 23:50

Dat is wel makkelijk gezegD om een voorbeeld aan thiago te nemen. Thiago in vorm is gewoon top 3 middenvelders. Jammer dat hij een beetjr gevoelig is. En nog meer jammer dat hij ons heeft verlaten. Was voor mij de gedroomde opvolger destijds.

14 augustus 2020 om 23:54

Eens dat hij niet in dit systeem past. Maar veel meer dan balletjes breed en terug kan ook nier, al moet ik zeggen dat De Jong ook een paar keer juist prima de ruimte wist te creeren. Maar waar moet hij naartoe? Busquets staat naast hem, Vidal loopt ergens aan de zijkant, Suarez wacht de bal af, Roberto hoeven we het niet over te hebben en Messi was niet aanspeelbaar. Als De Jong in dit Bayern had gespeeld, had hij ook zeven keer de bal tussen twee linies door kunnen schuiven. Dat positiespel van Bayern, inclusief diepte, was gewoon drie klassen beter dan van Barca. Natuurlijk, Bayern is fantastisch, maar Barca stond gewoon bizar slecht. Het Ajax met De Ligt en De Jong had dit team ook finaal geslacht, want je kon zo iedereen constant tussen de linies aanspelen. Lijkt me dat Barca toe moet naar een systeem met nog een verdedigende middenvelder en dan Messi op 10 of rechtsbuiten. Een beetje het systeem waarmee ze nu eindigden, maar dan met 8 andere poppetjes op het veld.

14 augustus 2020 om 23:56

Komt omdat Bayern ook 4231 speelt. Zet hem naast Goretzka en je benut Frenkie de Jong perfect.

15 augustus 2020 om 00:00

Ja dat is dus exact wat ik zeg haha. Hoop dat een nieuwe coach het probeert met De Jong en Puig op het middenveld. En eigenlijk moet je dan Messi op rechts zetten en een diepgaande middenvelder a la Havertz (heb ooit Van de Beek geopperd maar dan word je meteen afgemaakt) op 10. Nieuwe spits, een echte linksbuiten (want met Fati win je de oorlog nog niet) en het begint ergens op de lijken.

15 augustus 2020 om 00:07

Een paar keer prima is niet voldoende Martijn, hij heeft 80 miljoen euro gekost hé.. het is een topper maar brengt te weinig voor het geld dat hij heeft gekost, de druk is groot en hij word met een vergrootglas beoordeeld

15 augustus 2020 om 00:47

@CMG- dat is een beetje muggenziften op mijn woordkeuze en makkelijk scoren op basis van deze wedstrijd. Nogmaals: eens dat hij meer had kunnen brengen. Maar bijvoorbeeld deze wedstrijd kan ook een De Jong er niets aan doen dat hij compleet wordt overlopen en dan vind ik juist dat hij als een van de weinigen nog enigszins liet zien te kunnen voetballen. Natuurlijk moet De Jong het beter doen als grote aankoop van 80 miljoen, maar je komt in een elftal dat totaal, maar dan ook echt totaal niet draait. En dan verwacht je van een jonge jongen die nieuw is dat hij Messi en Busquets wel even bij de hand neemt. Dat kan niet, niet voor 50 miljoen, niet voor 80 miljoen en niet voor 120 miljoen. Hetzelfde met Real vorig jaar: had daar een wereldtalent in gezet en die was ook met de grond gelijk gemaakt. Wordt er eentje ingepast in dit elftal dat iets beter draait, is het hosanna. Had De Jong in dit Bayern gespeeld hadden we nu waarschijnlijk met zn allen geroepen dat hij een van de beste spelers op deze aardbol is. Het blijft opportunisme, maar ik vind een jonge speler die zon grote stap zet, in een slecht draaiend elftal komt, op een positie speelt waar hij niet volledig in zn kracht speelt, en dat hij dan toch nog een oke seizoen draait, niet verkeerd

15 augustus 2020 om 00:50

Modric wat een kolder zeg. Eendagspolitiek, tiago de speler die by far het meest loopt met een bal van alle middenvelders in de top de afgelopen jaren dat moet een voorbeeld zijn voor de jong? Die man speelt 5 hele zieke wedstrijden per jaar, 10 als een natte krant en de rest van de tijd issie geblesseerd lekker voorbeeld

15 augustus 2020 om 01:01

Thiago loopt met de bal maar creeert ook echt iets. Hij dribbelt er altijd langs en is veelzijdig in zijn bewegingen. Frenkie draait vaak om het draaien terwijl hij ook heel goed kan dribbelen. Nog niet op zijn gemak dus.

15 augustus 2020 om 08:09

Nah oneens. Het gaat om de balans in het team. Hij kan em nergens kwijt met al die statische spelers, met name voorin. Ze missen dynamische spelers, die bewegelijk zijn en diepgang hebben. Messi zoekt ook maar vind niks, enkel soms wanneer Alba gaat lopen. Bayern heeft dat totaal niet, ze bewegen veel, zihn dynamisch. Tsja Frenkie was nog zowat 1 vd betere bij barca.

Het ligt niet aan frenkie als hij bij bayern of city zou spelen zou hij het niveau aan kunnen alleen er is te weinig beweging bij barca

Derksen heeft op basis van deze wedsrrijd gelijk. Probleem voor fdj is dat hij erg goed is als hij ruimte krijgt met veel beweging voor hem. Bayern gaf geen ruimte en voor hem was geen beweging.
Heel barca was gewoon een paar maten te klein en De Jong ontrok zich er ook niet aan. Dat laatste zegt denk ik genoeg

kimmich en Thiago is toch een ander Niveau en veel completer dan een Frenkie de Jong die in de vrije ruimte leuk kan kappen en draaien maar bijna nooit een assist geeft en amper scoort.het was ook heerlijk voor Coutinho en Thiago dat ze Barcelona zo vernederde, het tijdperk Barcelona en Messi is nu definitief ten einde, en het is nu tijd voor :liverpool City Bayern en in mindere mate Real en misschien PSG

14 augustus 2020 om 23:40

Ben het met je eens dat er een tijdperk ten einde is, al hadden we deze wedstrijd niet per se nodig om dat bloot te leggen. Kijk naar het debacle in de titelstrijd in Spanje voor Barca na de corona-hervatting; daar zag je het ook al aan komen. Of dat ook betekent dat het tijdperk-Messi ten einde is weet ik niet zo zeker; ik ben zooooo benieuwd of hij het elders nog eens kan.

14 augustus 2020 om 23:49

ligt eraan als barcelona 100 miljoen + wil ontvangen voor messi en hij wil nog steeds een jaar salaris van 23miljoen+. dan zou ik er niet meer aan beginnen als bijvoorbeeld City United of Psg zijnde want er zijn maar weinig clubs die hem kunnen betalen, dan kun je beter Felix los weken bij Atletico of mbappe proberen te kopen de 2 sterren van de toekomst

15 augustus 2020 om 00:00

Ik denk dat, om hier nog iets moois uit te halen, beiden (dus Barca en Messi) water bij de wijn zullen moeten doen. Ik zou ook niet echt begrip kunnen opbrengen voor een speler 'op leeftijd' (dus boven de 30) die al heeeeeel veel geld heeft verdiend en dan geen stap terug wil doen in salaris bij een nieuwe uitdaging. Mocht je jezelf nog niet 'binnen' hebben gevoetbald, vooruit, maar met ettelijke miljoenen op de bank hoop ik toch vooral op de liefhebber van het spelletje die het in een andere competitie bij een mooi team en in lijn met zijn visie/wens, nog eens wil proberen.

14 augustus 2020 om 23:41

Weetje wat het leuke aan een zogenaamd “tijdperk” is? Dat het volgend jaar weer compleet anders is. Het rijtje van Bayern, Barca en Real zullen ten alle tijde kanshebbers zijn voor de CL, wat er ook gebeurt. 2 jaar geleden dacht ook iedereen dat Bayern in de Cl geen potten zou breken, zie nu..

14 augustus 2020 om 23:46

real wel die heeft een goede basis staan een sterke bank en top talenten. Barcelona zou letterlijk 6 nieuwe basis speler moeten kopen om nog een kans te maken. en er zullen veel spelers weg moeten

14 augustus 2020 om 23:47

Tijdperk Messi is al een tijd voor bij hoor heeft sinds Neymar is vetrokken nooit meer een vuist weten te maken in de Champion League. In La Liga komt hij der tegen de lamme en de blinde wel mee weg, maar steeds als er maar een beetje tegenstand komt verdwijt Messi als eerste

14 augustus 2020 om 23:49

Ach, Ronaldogoat. Het is allemaal koffiedik kijken. Wie weet draaien Puig, Fati en Frenkie volgend jaar het seizoen van hun leven en blijkt Garcia er ook direct te staan. Vergeet niet dat een Davies voor dit seizoen nog niet eens bekend was en er nu voor zorgt dat Bayern perfect in balans is en Alaba centraal kan. Je weet het niet.

14 augustus 2020 om 23:52

het is inderdaad te hopen voor Barcelona aankomend seizoen Fati Dembele Messi Puig Frenkie Ter stegen Alba en eventueel Suarez Griezman en Coutinho een goed seizoen draait. maar dan kom je nog te kort tegen de echte toppers

14 augustus 2020 om 23:56

Het feit is wel dat er bij barcelona grote problemen zijn door het slechte bestuur. Zo moet de helft van het elftal vervangen worden en is er rond de 500 miljoen uitgegeven aan miskopen waar de vraag nog maar van is hoeveel geld daar aan terugverdient kan gaan worden.

14 augustus 2020 om 23:56

@Barca--070 maar misschien kijkt Derksen verder als dat. Ronaldo heeft niet al te lang terug nog aardig wat beslissende goals gemaakt in 3 CL winsten. wanneer Barca voor het laatst de CL heeft gewonnen weet ik niet eens meer. de laatste die ik me kan herinneren was onder Guardiola ergens in 2010 of 2011 geloof ik. Frenkie speelde vandaag overigens ook niet goed. bij die 7-2 van Coutinho laat hij hem ook helemaal vrij binnen tikken. dat hij het tempo niet aankan is idd misschien onzin maar voor de rest zei hij geen hele gekke dingen imo

15 augustus 2020 om 00:02

@Barca--070 ik zie dat niet gebeuren. dit Barca lijkt een beetje in dezelfde staat te zijn als het United dat Ferguson achter liet. teveel oude spelers en een elftal dat volledig uit balans is. als je realistisch kijkt zie je dat Barca lichtjaren verwijderd is van clubs als Bayern en City die geweldige selecties hebben staan waar ze nog jaren mee vooruit kunnen. Real en Juventus zullen ook moeten doorselecteren maar niet zo extreem als wat er bij barca moet gaan gebeuren. daar moet echt drie kwart van het elftal vervangen gaan worden en dat gaat echt wel een paar jaar duren met de hedendaagse transfersommen die niet mild zijn

15 augustus 2020 om 00:08

2015 nog maar goed

15 augustus 2020 om 00:17

zou goed kunnen hoor maar 3 keer op rij de CL winnen blijft misschien langer hangen bij veel mensen. dit is overigens geen kritiek op Messi voordat we weer heel die discussie krijgen. ik vind het beide fenomenale spelers

15 augustus 2020 om 00:29

ik zou als Barcelona zijnde echt proberen om griezman te ruilen met Felix en dat barcelona nog wat geld bijlegt, want Griezman kan onmogelijk gelukkig zijn bij Barca net zoals Felix bij Atletico, en Felix en Messi in een team zou echt geweldig zijn 2 natuurlijk talenten met een enorme techniek en overzicht die geweldig combinatie spel kunnen spelen.

15 augustus 2020 om 00:29

Sorry, maar ik zag Davies al vorige seizoen spelen voor Bayerm en ik ben geen Bayern fan. En hij zag al goed.

15 augustus 2020 om 08:12

Gaan sommige het dan nooit snappen? Wie moet hij aanspelen? Wie gaat er diep bij barca of is lekker bewegelijk? Man ze zijn zo statisch als wat. Geen diepgang niks, wie moet hij dan bereiken? Bayern heeft dat wel dan is het feest voor de middenvelders. Gnabry, Davies snelheid diepgang en dan daar omheen Lewa Muller. Een perfecte balans. Dat heeft barca niet, dan oogt het meteen minder maar zelfs Messi kan dan ook weinig.

Frenkie lovers over 3-4 maanden wanneer hij weer een prachtpot speelt: "zie je nou wel dat FDJ echt een top speler van jewelste is! (ondertussen gewoon weer 20 wedstrijden gewoon gemiddeld of ondermaatst presteren door balletjes breed te leggen). Al ben ik het gedeeltelijk eens en onees met Derksen. FDJ is een goede voetballer maar wanneer die tegen tegenstanders moet van wereldformaat kan hij er niet aan tippen, tenzij het team zelf goed weerstand biedt. Maar dat was dus niet het geval vanavond.

14 augustus 2020 om 23:39

Hou toch op man, tegen Juve en Real speelde hij ze helemaal zoek. Je kan niet verwachten van een nieuwe jonge speler in zo’n slecht team dat hij ff alles bij de hand gaat nemen. Zelfde geld voor Felix die gewoon een geweldig talent is.

14 augustus 2020 om 23:41

Ja bij Ajax waar hij top was. Bij Barcelona degelijk maar nooit spectaculair en zeker die 86 miljoen niet. Je verwacht toch wel wat van dat geld als je een speler haalt.

14 augustus 2020 om 23:44

Het Real van vorig jaar was een lachertje. Ze bakten het hele seizoen er niks van zowel in de Spaanse competitie als CL. Omdat de club een grote naam heeft betekent niet dat er elk seizoen een team paraat staat om wekelijkse wedstrijden voor te schotelen zoals vanavond. Juventus was wel veel beter dan Real daarin krijgt die ook de props.

14 augustus 2020 om 23:52

Het grappige is dat Barcelona fans de heletijd klagen dat ze een slechte selectie hebben, als je een middenveld hebt met Busquets en je Koopt een speler van 86 miljoen die zogenaamd de bester speler van Nederland was, dan mag je wel verwachten dat je een kwalitatief goed middenveld hebt staan, tenzij je een kat in de zak hebt gekocht. Iedereen kon FDJ zijn talent zien, maar wqs bij lange na geen dragende kracht bij Ajax. Was een super talent, maar had nog wel een seizoen bij Ajax kunnen draaien waarbij hij de grote bepalende man was. Hoe kan het dat FDJ door de P-r machine van de nederlandse media naar Barcelona ging en Ziyech de echte ster die Ajax liet zwingen samen met Tadic in Amsterdam achterbleef

14 augustus 2020 om 23:55

Felix en Mbappe zijn inderdaad de grootste talenten die in de aankomende jaren samen om de gouden bal zullen strijden. Frenkie zit daar net onder samen met Sancho Haaland Sterling. net zoals je Ronaldo en Messi had met daaronder Neymar Robben Ibra Hazard

15 augustus 2020 om 00:05

Ik vind De Jong eigenlijk nog ver onder dat niveau zitten hoor. Ik schat Sancho, Haaland en Sterling echt hoger in op dit moment. Het kan natuurlijk altijd nog komen, maar ik vind dat die zich eerst wat meer mag laten zien in Spanje.

15 augustus 2020 om 00:49

Hij heeft wel gelijk over dat Ziyech de ster was van Ajax..

15 augustus 2020 om 03:03

@cr7_arsenal. “zogenaamd beste speler van Nederland” hou toch op man. Hij is samen met van dijk ook gewoon de grote man bij NL elftal, of je het nou wilt of niet.

15 augustus 2020 om 03:21

imo is Memphis Depay dan eerder de grote man bij Oranje. die maakt zowat alle belangrijke doelpunten terwijl hij amper aanvoer krijgt van het middenveld achter zich en de vleugelspelers naast zich en dat doen maar weinig aanvallers hem na

14 augustus 2020 om 23:40

Frenkie was nog geen week geleden weergaloos tegen Napoli. Vandaag was een collectief falen van Barcelona. Daarbij heb ik Frenkie de Jong tegen Juventus, Bayern, Real en Spurs vorig jaar toch ook tegen teams van wereldformaat zien schitteren. Over het Nederlands elftal maar te zwijgen dus ik volg je in je laatste relaas absoluut niet.

14 augustus 2020 om 23:47

'was nog een week geleden weergaloos tegen Napoli". Ja daar geef ik je geen ongelijk in. De 20 potjes daarvoor waren gemiddeld/ ondermaats. Je komt zelf met voorbeelden van vorig jaar waarbij hij voor het laatst goed gepresteerd heeft. Dan kan je toch gewoon zeggen dat in die tussentijd niet veel van gebakken heeft.

14 augustus 2020 om 23:57

Naja, ik kwam met een voorbeeld uit afgelopen week en omdat je begon over tegenstanders van wereldformaat dan is het voorbeeld van vorig seizoen best valide gezien Ajax toen met Frenkie op wereldniveau acteerde. Verder ben ik het eigenlijk wel met je eens, alleen is Frenkie vrijwel nooit de slechtste. Sterker, vaak zit hij bij de beste 3-4 spelers van Barcelona. Dat zegt dus vooral wat over Barcelona zelf. Dat team is uit balans, ik denk zelfs dat hij daar momenteel niet helemaal op zijn plek zit.

14 augustus 2020 om 23:57

@Rockett maar je haalt zijn argument nu onderuit met iets waar jij zelf in eerste instantie niet over rept. Je geeft aan dat De Jong niet kan presteren tegen topteams. Dan worden er voorbeelden gegeven waar dit wel het geval is en dan is het een probleem dat dit vorig jaar was. Dat doet er toch niet toe? De Jong kan het dus wel. Ook tegen Frankrijk bijvoorbeeld, waar hij in zijn eentje het middenveld van de Fransen doldraaide. Inderdaad, dit jaar is het minder, net zoals voor heel Barca geldt. Maar hij kan het dus absoluut wel en dat was wat jij betwistte in je comment

15 augustus 2020 om 00:26

Dat is bijna 20jr geleden hé dat hij zo goed speelde tegen die clubs. Sinds zijn komst bij barca is het altijd prima gevoetbald verder niks bijzonders..

Dit was erg makkelijk. Vorig jaar bepaalde oa Frenkie een soortgelijk tempo nog bij Ajax dat Real, Juve maar ook Bayern toch behoorlijk aan wist te pakken. Frenkie was vandaag heel matig hoor en ik wil niet per se doen alsof het niet aan hem lag, maar dit elftal was zo slecht in balans dat niemand op die positie een goede pot zou spelen. Er was geen diepgang en zelfs spelers als Messi speelden verstoppertje. Je kan je wel afvragen of Frenkie er goed aan heeft gedaan nu al richting Barcelona te komen want dat team haalt zelden fatsoenlijk niveau.

14 augustus 2020 om 23:50

Ik blijf van mening dat er bij Ajax andere sterkhouders waren die met name voor het grote succes hebben gezorgd. Ik vond namelijk een van de Beek, Tadic, Ziyech en de Ligt achterin de grote sterkhouders. De Jong was zeker niet slecht, maar in mijn ogen niet de uitblinker. En dan stond Lasse naast hem, voetballend minder, maar die was dan weer dodelijk in de spelmomenten.

14 augustus 2020 om 23:54

Zou dan toch Real uit wel even terugkijken haha. Frenkie was de dirigent die het tempo bepaald. Maar ik deel je punt deels, het was vooral het collectief dat prachtig in elkaar samensmolt. Er was balans, er was talent, er was gogme, bravoure en er was ervaring. Zo veel als Ajax in balans was om de CL gewoon te kunnen winnen, zo erg is Barcelona met veel meer individuele kwaliteit uit balans. Ik denk zelfs dat Ajax met Frenkie en Matthijs ook met gemak van dit Barcelona had gewonnen.

14 augustus 2020 om 23:58

mee eens, had beter naar Milan kunnen gaan, waar hij het tempo kan bepalen, ipv dat hij erin mee moet gaan, daar ligt meer zijn kracht. ( en neem naar Milan gaan niet te serieus )maar ff serieus, ik denk wel dat het plan moet zijn; hij moet het tempo bepalen, en daarin kan hij dan weer etaleren

15 augustus 2020 om 00:03

Of bij Ajax blijven Maar ik ben het helemaal met je eens, Frenkie is de dirigent. Daarom zou hij prima een basis kunnen zijn van het nieuwe Barcelona. (of Milan).

15 augustus 2020 om 00:08

Nee joh wij hebben ons topduo Bennacer en Kessie al!! Maar
hij mag wel de bank warm houden

15 augustus 2020 om 01:05

Helemaal waar. Hij houdt er niet van om mee te gaan in tempo’s. Wilt zelf de regie hebben

De Jong sneeuwde inderdaad wel onder.. Maar ook Messi jongens is toch niet meer wat het geweest is? Achja jongens ik wil niet weer die eeuwige discussie starten maar ik denk dat Ronaldo de absolute big game player is waar niemand aan kan tippen en Messi gewoon de betere voetballer.

De Jong sneeuwde inderdaad wel onder.. Maar ook Messi jongens is toch niet meer wat het geweest is? Achja jongens ik wil niet weer die eeuwige discussie starten maar ik denk dat Ronaldo de absolute big game player is waar niemand aan kan tippen en Messi gewoon de betere voetballer.

Betoog van Derksen was wel van een heel erg laag niveau moet ik zeggen. Telkens hebben over de “drive die Ronaldo wel heeft” terwijl die er ook al 2 jaar in de CL niet super veel van bakt. (Daarom snap ik totaal niet zn vergelijking)
Ook over De Jong wat onzinnige uitspraken, gelukkig zat Kieft er voor de betere analyse. Zie wel dat puur voetbalinhoudelijk Derksen erg matig is.

14 augustus 2020 om 23:42

Ronaldo heeft alle knockout goals op zijn conto staan. Wat niks van gebakken?

14 augustus 2020 om 23:50

Ik vind het ergens ook wel jammer dat Ronaldo zo uitgegroeid tot een pure doelpuntenmaker. Bij United en aan het begin van Real was hij ook gewoon een fantastische voetballer, acties, trucs, vrije trappen, afstandsschoten. Helaas zien we dat nu heel weinig. Hij scoort veel, maar draagt weinig bij aan het spel

14 augustus 2020 om 23:58

Dat heeft natuurlijk ook met zijn leeftijd te maken, het is logisch dat hij niet meer dezelfde speler is als 15 jaar geleden.

15 augustus 2020 om 00:00

Hij krijgt iig nog een beetje aanvoer. Bij Barcelona moet Messi ze voorbereiden en het liefst ook zelf afmaken

15 augustus 2020 om 00:08

Tsja, Messi schoot er vorig jaar dacht ik ook 10+ in.. punt is zodra het slecht gaat is het altijd weer het zelfde liedje wat gewoon onzin is.. “messi heeft niet de drive van Ronaldo”.. het is gewoon een onzinnige analyse die nergens op slaat. Zelfde om te roepen na de uitschakeling tegen Lyon “ronaldo heeft niet het inzicht zoals Messi”. Ben overigens groot fan van beide, maar vind dit gewoon een idiote opmerking van een zogenoemde analist.

15 augustus 2020 om 00:18

Is toch zo? Als het slecht gaat is Messi de eerste die zijn koppie laat hangen. Hij is ook totaal geen aanvoerder en snap nog steeds niet waarom hij dat is.

15 augustus 2020 om 00:28

Je zou voor de gein de docu van vorig jaar moeten kijken van Barca. Inclusief beelden vanuit de kleedkamer. Daar krijg je een heel ander beeld van de aanvoerder messi denk ik. Hij is zeker niet de speler die op het veld verbaal losgaat nee, maar dat maakt hem niet minder een leider vind ik.

Ik gun die Frenkie alle beste en hij is zeker van toevoegende waar voor dit Barca, omdat helft van selectie aan vernieuwing toe is en aangezien Frenkie nog jong is kan hij zich prima plaatsen binnen het team. Er moet echter wel enorm veel gebeuren voordat Barca weer fatsoenlijk niveau kan bereiken.

De Ligt heeft toch de goede keuze gemaakt. niet dat Juve zo denderend is momenteel maar die zie ik wel weer sneller stappen vooruit maken als Barca waar echt heel veel moet gaan gebeuren

14 augustus 2020 om 23:48

klopt, dat zei ik als roepende in een woestijn vorig jaar, raiola is echt niet gek, die zag het verval van barca al aankomen, daarom koos hij oa voor juventus. Gewoon een top beslissing. Om dezelfde reden loodste hij ibra van ac milan naar psg.

14 augustus 2020 om 23:52

@bochherief mee eens! iedereen bestempelde hem als geldwolf omdat hij niet voor het heilige Barcelona koos maar ik zei toen ook al dat Juventus ook gewoon een hele grote club met mogelijkheden en een rijke historie is en dat Barca niet perse de juiste beslissing was geweest. De Ligt heeft dan niet de populaire keuze gemaakt maar imo wel de verstandige keuze

14 augustus 2020 om 23:59

met jou kan ik discussieren japie, jij hebt voetbalverstand. Vaak worden mensen neergesabeld maar dat zijn altijd om persoonlijke redenen, raiola kan er zogenaamd niks van, geldwolf etc, maar als je objectief beoordeelt is hij een top zaakwaarnemer, een grootheid die het beste voorheeft voor zn spelers, qua money en carriere. De ligt ging naar juve want meer sportieve kansen, betere leerschool op zijn positie, en meer geld. Hele simpele keuze. Jij bent tenminste ook objectief, chapeau.

15 augustus 2020 om 00:09

@bochherief insgelijks! ik vind Raiola ook een uitstekende zaakwaarnemer. mensen schilderen hem af als een of andere crimineel maar ze snappen niet dat zijn belangen niet liggen bij de clubs maar bij de spelers die hij vertegenwoordigd. dat doet hij ook uitstekend want hij haalt er het maximale uit voor zijn clienten. verder zijn de clubs die kritiek hebben op Raiola vaak ook geen haar beter. wil een speler zijn contract uitdienen wordt hij gechanteerd met terugzetting naar het tweede omdat ze bang zijn geld mis te lopen. tekent hij niet bij een club die een hoge transfersom biedt hetzelfde verhaal. komt er een nieuwe coach wat een passant is en die het niet ziet zitten in loyale spelers worden ze ook per direct gedumpt. bovendien betalen clubs zelf vrijwillig die commissie die Raiola ze vraagt dus dan moet je ook niet klagen

15 augustus 2020 om 00:11

Raiola zou iedereen wel willen hebben eerlijk gezegd. Tuurlijk heeft hij ook wat foute keuzes er tussen zitten maar dat heeft iedereen. Mensen maken fouten. Maar Raiola is iemand die 100% vecht voor zijn spelers en het beste wil hebben. Zowel financieel als om beter te worden.

15 augustus 2020 om 00:14

@modricmagic klopt inderdaad. mensen komen dan altijd aanzetten met een Bouy ofzo om kritiek te leveren op hem, maar niet met succesverhalen als een Haaland, De Ligt, Verratti, Donnaruma, Manolas etc.

15 augustus 2020 om 00:20

Juventus was er tegen dit Bayern ook kansloos vanaf gegaan

15 augustus 2020 om 00:26

dat zeker maar ik denk niet met 8-2. dit was natuurlijk wel heel extreem deze uitslag

15 augustus 2020 om 00:01

Ik denk als De Ligt er bij Barca stond in plaats van Piqué er een hoop was opgelost. De Ligt kan naar voren verdedigen waardoor de ruimtes tussen verdediging en aanval kleiner worden.

15 augustus 2020 om 00:12

maar De Ligt lost zoiets ook niet in zijn eentje op denk ik. dan krijg je waarschijnlijk hetzelfde verhaal als met Memphis. dat een speler van 21 jaar met voornamelijk Eredivisie ervaring opeens in zijn eentje een Europese topclub moet gaan dragen en meestal loopt dat fout af. Juventus is een uitstekende keuze gebleken. hij heeft daar het vertrouwen en het krediet en Juventus kan met 2 of 3 gerichte aankopen zo weer een paar flinke stappen vooruit zetten. bij Barca gaat het nog wel een paar jaar duren voordat ze het weer op de rails hebben

15 augustus 2020 om 00:21

Dit Juventus was vandaag ook volledig van de mat geveegd door Bayern. Als je je al niet eens tegen een Lyon kan kwalificeren

Als deze mening gedeeld word in Spanje, Ik weet nog wel een plekje voor hem in Amsterdam 😏

Busquets was juist een van de spelers die deze hele malaise in gang zette. Een team kan niet in elkaar storten als je hem eruit haalt, als het al lang in elkaar gestort was.
Verder over Frenkie en meteen de conclusie dit niet aan te kunnen slaat nergens op. Niemand bij Barca haalde een voldoende, dan kan je niet verwachten dat Frenkie ineens een 6 of 7 scoort

Ik ben het een keer met Derksen eens! De Jong speelde echt ontzettend zwak.echt bizar gewoon.loopt ook constant maar te zeiken op de scheids.thiago, die laat het spel sneller gaan.de Jong is bijna het hele seizoen op 2 3 wedstrijden na niet heel veel verder gekomen dan tikkie breed tikkie terug.maar ohwee als je daar iets over zegt want hij speelt Dembele wel helemaal zoek op de training

14 augustus 2020 om 23:51

Leuke rant, maar dit is natuurlijk appels met peren. Kijk hoe veel bewegende mensen Thiago om zich heen heeft en hoe veel diepgang er bij Bayern is. Met Muller, Lewa en Gnabry had je er vanavond zo al een heel stel. Hoe veel had Barca er? Eigenlijk geen. Ja, Alba misschien. Dat voetbalt zo veel anders en stelt Frenkie ook in staat die snelheid te maken. Kijk maar bij Ajax, een diepgaande Donny en Neres en een vrij spelende Ziyech waren de kern voor het succes van dat team.

De Jong is altijd shit als zijn eigen team niet draait, ze hadden beter een Ziyech kunnen halen die heeft tenminste diepte in zijn spel en is altijd gevaarlijk.

15 augustus 2020 om 00:24

Ziyech wil de bal ook in z'n voeten vriend. Als hij de bal aan niemand kwijt kan heb je er ook niks aan

15 augustus 2020 om 01:07

Ziyech kan van dode spelmomenten toch iets maken, de Jong loopt vast en begint dan tikjes terug te geven. De Jong is een wereldspeler als zijn team zelf ook werelds speelt, anders heb je niks aan hem en kan je beter een pizzabakker erin zetten.

Een wedstrijd waarin heel Barcelona overlopen bent en dan "kan Frenkie de Jong het tempo niet aan". Tijd om te stoppen Derksen, jij kan het tempo niet meer aan....

15 augustus 2020 om 00:04

goed onderbouwd ...

Dit riep ik al weken, niet alleen verloor frenkie 2classico’s , hij kreeg ook een 2-8 in zn eerste seizoen, hij moet zich toch echt afvragen waar hij terecht gekomen is, heel Europa zat achter hem aan

15 augustus 2020 om 01:16

Ho ho, hij verloor maar 1 clasico. Niet te hard van stapel lopen he

Iets te makkelijk dit. Heel Barca was slecht. Niemand bij Barca kon het tempo van Bayern aan vandaag. Een aantal spelers, waaronder Frenkie, kunnen dit tempo echter wel aan wanneer ze een goed team om zich heen hebben.

Was de enige die een voldoende haalde. Super balvast waardoor de rest van de ploeg positie kon innemen.

Ik denk dat Frenkie bij dit bayern prima meekan, daar zit tenminste beweging en diepte in.

15 augustus 2020 om 00:31

Wie gaat hij uit de basis zetten?

15 augustus 2020 om 00:37

Thiago, die wil namelijk weg

Frenkie zal zichzelf wel afvragen, of hij niet een enorm zinkend schip is ingestapt. Ik denk dat hij stiekem wel spijt heeft dat hij niet voor PSG heeft gekozen.

Waar hij tegen Napoli zijn beste wedstrijd van het seizoen speelde vervalt hij vandaag in het spel waardoor men daar nog steeds twijfelt. We nemen Thiago. Eens dat hij iets meer afspeelmogelijkheden heeft maar die creeert hij ook zelf. Door ten eerste het tempo van de aanval hoog te houden, door verrassend te zijn in zijn aannames die hij meteen meeneemt en door zelf een opening te creeeren die niemand ziet/verwacht. Frenkie neemt de bal aan en staat eerst stil zo van “ ik ben het rustpunt “. Gaat dan onnodig draaien zonder echt weg te zijn van zijn man en speelt dan breed naar iemand wat al 10 seconden eerder kon. Het oogt omslachtig en irriteert. Na dat stilstaan van zijn aanname nodig je de tegenstander al uit om kort te komen terwijl je bij een aanname met beweging zelf de regie neemt. Dat kleine verschil maakt al zoveel uit. Hij heeft ook zoals tegen Bayern vorig jaar en een aantal wedstrijden tegen Duitsland moeite om onder druk uit te komen wnnr hij door meerdere spelers word aangevallen. Dan kunnen we wel zeggen dat er niemand vrij loopt maar wil je een echte top middenvelder worden dan verwachten ze juist van jou dat je die oplossing ziet wnnr alles vast staat. Hij twijfelt teveel en kan juist met zijn dribbels iedereen uitspelen. Ook de bayern spelers. Dat geloof moet snel komen anders staat er volgend jaar een ander. 80 miljoen word daar zo teniet gedaan

Dat denk ik ook. Dit team was voor zijn komst al op retour, was al afgedroogd door Roma bijvoorbeeld en had al matige coaches. Het lijkt erop dat hij zijn keuze heeft gemaakt op basis van het verleden en minder verstandig is geweest dan De Ligt (die juist werd verweten niet verstandig te zijn, maar echt stappen maakt). Ik denk dat hij bij een goed bod van een pakweg City best wel wil vertrekken hoor. Dit Barcelona gaat een tijdje nergens om spelen, Europees zeker niet. Qua speeltempo en loopvermogen vind ik hem eigenlijk geschikt voor de Serie A trouwens.

Ik snap echt niet dat je een speler eruit kan pikken tijdens zo een wedstrijd om te zeggen dat hij het niveau niet aankan. Bayern heeft Barcelona volledig vernederd. Het hele team van Barcelona is ontmanteld. In de eerste ronde hebben ze Spurs ook afgemaakt.

Johan Derksen kondigt een en al onzin uit. Het verwondert me dat hij zoveel mensen achter zich heeft die het met hem eens zijn. Kijkt hij puur naar Frenkie dat hij zo een uitspraak doet. Keek hij alleen naar BM? De vraag is wat is de reden van deze uitspraak. Op elke suggestie van hem heb ik een antwoord. Wil hij Frenkie zo neerhalen, dan daag ik hem uit op dit onderwerp. Het enige wat hij zal zien is zijn eigen theorie. Want Derksen houd er niet zo van om naar andere te luisteren. Tenzij je een vriend van hem bent. Dat heb ik wel opgemerkt van hem.

15 augustus 2020 om 03:55

Frenkie is een overhypte voetballer. Je kon zien dat hij het niveau niet aankon. Jammer maar helaas deze Nederlander gaat het niet redden bij Barcalona. Ik ben benieuwd wie hem gaat vervangen. Zelf lijkt mij Vilhena een geschikte optie. Een all round middenvelder met spelinzicht en kracht. Dat is precies wat Barcalona nodig heeft.

Een speler stelt zichzelf op. als Frenkie echt zo goed is, had ie wel op Busquets zn plek gestaan inmiddels, of had Messi dat wel intern aangegeven dat Frenkie daar moet staan. Frenkie voetbalt mee, maar die zal nou nooit eens als het minder gaat de kar trekken. Jammer

15 augustus 2020 om 06:17

Aub Kennedy. Setien stelde zijn spelers op. En als hij wat beter uit zijn ogen had gekeken, had hij gezien dat meerdere spelers niet eens op het veld horen. Zoals 'Busquets'!!!!

Bayern zet overal druk en bij Barca zitten er een paar die helemaal niet kunnen voetballen. Een keeper die nog geen pass kan geven. Die Lenglet laat Beugelsdijk een begnadigd technicus lijken. Die derde middenvelder waarvan ik de naam Ben vergeten kan er geen hour van. Suarez is een goede killer Maar in de combinatie kun je er niks Mee. Vidal op 10, deed die Mee? O ja en Dan die Semedo, die loopt nog steeds verdwaasd rond over wie hij allemaal voorbij zag flitsen. Moet Frenkie dat stelletje houthakkers aan het voetballen krijgen? Nou was hij zelf ook matig, daar inderdaad niet van.

15 augustus 2020 om 06:28

Die keeper heeft vandaag meerdere fouten gemaakt (Dit is waarom Neuer gewoon nog 1ste keeper is bij het Duitse elftal). Lenglet heeft het probleem dat hij veelste te traag reageerd. Wanneer hij actie moet ondernemen, zijn we al 2 seconden verder. Die 3e middenvelder bedoel je 100% Sergi Roberto mee. Laten we die aub overslaan!!! Vidal is een vechter. Je zal bijna zeggen dat hij talent heeft voor UFC. Die op 10 zetten dan is het duidelijk dat je er geen snars van weet als coach. Dan heb je Alba nog die bij het minste geringste gaat liggen klagen. Meestal vaak ook te laat. Busquets geeft 90% van zijn ballen aan iemand die 2 à 3 meter bij hem vandaan staat. Uuuhhh .... Niemand die als middenvelder het spel kan verleggen naar een andere positie. Kijk als je zo'n elftal hebt wtf moet Frenkie dan daarmee.

15 augustus 2020 om 10:51

Dat zeg ik

Als middenvelder bij dit Barcelona spelen is gewoon een ondankbare taak. Met 3 pannenkoeken in de voorlinie die geen meter verdedigend werk doen ben je tegen een machine als Bayern gewoon gezien. Ik zou eens het verschil willen zien tussen afgelegde meters van beide voorhoedes. Daar ligt wat mij betreft de reden van het verlies. Niet bij de middenvelders van Barca..

Buiten dat hij gelijk heeft zie je ook dat Derksen zo zijn mening kan veranderen. Voor de wedstrijd was hij buiten zijn doelpunten om de perfecte middenvelder.

Inderdaad Frenkie speelde niet goed, Messi als een oude man. Maar wie is Johan Derksen (als voetballer) nog NOOIT van gehoord, als talkhost matig kan weinig positieve opmerkingen maken. Bayern was grandious, respect

Bullshit Johan. Frenkie floreert wel in Oranje. Tegen notabene Duitsland speelde hij erg goed. Heb je het baltempo wel gezien toen?

Het probleem bij Barca is Messi!!!! Deze man zit 88 minuten een beetje te wandelen op het veld en laat zijn eigen man lekker aanvallen en vertikt het om er achteraan te lopen. Het hedendaagse voetbal is echt een teamsport. Zie Olymp. Lyon geen echte toppers in het elftal maar als team beresterk. Barca moet Messi verkopen en nog meer spelers en bouwen aan een nieuw elftal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren