Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Willian kiest kort na vertrek bij Chelsea voor deal met Arsenal

Laatste update:

Willian maakt definitief de overstap van Chelsea naar Arsenal, zo melden beide Londense clubs via de officiële kanalen. De Braziliaanse middenvelder doorstond de medische keuring bij the Gunners zonder problemen en zette daarna zijn handtekening onder een driejarig contract. Willian, die een contractvoorstel van Chelsea afsloeg, is de eerste aanwinst van manager Mikel Arteta voor het nieuwe seizoen.

Willian, die in totaal zeven seizoenen bij Chelsea onder contract stond, gaf zondag via Instagram te kennen dat hij the Blues definitief ging verlaten. De 32-jarige middenvelder wilde wel actief blijven op Stamford Bridge, maar dan wel met een contract voor drie seizoenen. De clubleiding van Chelsea wilde echter niet verder gaan dan een verbintenis voor twee jaar. Willian besloot daarop om zijn loopbaan bij Arsenal een vervolg te geven.

De Arsenal-aanwinst droeg tussen 2013 en 2020 339 keer het shirt van Chelsea. In al die 63 wedstrijden kwam Willian tot 63 doelpunten en tekende hij 62 maal voor een assist. De aanvallend ingestelde middenvelder legde met Chelsea tweemaal beslag op de Engelse landstitel. Daarnaast werd de Europa League, de FA Cup en de ELF Cup eenmaal in de wacht gesleept. Hij maakt wellicht op 29 augustus zijn debuut voor Arsenal, dat die dag in het duel om de Community Shield aantreedt tegen kampioen Liverpool.

Op de clubwebsite van Arsenal laat Willian weten blij te zijn met zijn overstap. “Met Arteta voor de groep krijgt Arsenal weer de kans om voor titels te strijden, zowel in de Premier League als in Europa”, aldus de Braziliaan, die naar eigen zeggen veel zin heeft om aan de slag te gaan. “Ik kan niet wachten om het veld op te stappen en mijn ploeggenoten te helpen om deze club weer te laten stralen. Dat is wat ik hier wil bereiken.”

De aanwezigheid van Arteta heeft een belangrijke rol gespeeld in het besluit van Willian om voor Arsenal te kiezen. “Ik heb een goed gesprek met hem had. Hij heeft me het vertrouwen gegeven om naar de club te komen. Hij heeft de juitse dingen tegen me gezegd en daarom heb ik gekozen voor Arsenal.” Willian speelde bij Chelsea doorgaans vanaf de rechterflank. Op welke positie hij zich bij zijn nieuwe club gaat richten? “Haha, dat is een lastige vraag. Dat laat ik over aan Arteta. Ik kan spelen vanaf rechts, het midden en vanaf de linkerkant.”

Zie jij Willian een basisplaats veroveren bij Arsenal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Willian-auba-Pepe => ik zeg niet mis 🤪 goede transfer in mijn ogen! Nu nog coutinho erachter

14 augustus 2020 om 11:10

Ik zou eerder in verdediging en CVM investeren. Met Willian hebben ze al een type Coutinho in huis. Iemand die op nummer 10 en linksbuiten kan.

14 augustus 2020 om 11:17

Ja hoe zit het met Partey?

14 augustus 2020 om 11:18

Willian is echt geen type Coutinho hoor. Een harde werker met veel snelheid en diepgang tegenover een sierlijke creatieve speler met een goede pass. Willian kan niet als spelverdeler spelen, daar heeft hij de passing en het inzicht niet voor, maar op de flank is hij wel erg nuttig met z’n snelheid en werklust

14 augustus 2020 om 11:19

Willian en Coutinho zijn wel twee totaal verschillende spelers... Vind ik echt geen vergelijking.

14 augustus 2020 om 12:25

Coutinho? Waarom is iedereen daar toch zo enthousiast over? Ik vind dat echt een geen aanvaardbaar risico om te nemen. Deze man moet ook weer veel verdienen en heeft al een aantal jaar niets meer laten zien. Het afbreukrisico is te groot. On: Willian vind ik een mooie transfer! Kan op beide flanken spelen en zal onze talenten zoals Saka, Martinelli en Smith Rowe genoeg kunnen bijleren! Daarnaast kan hij die jongens ontlasten als zij even moe zijn. Ik hoop dat Ceballos ook nog blijft Gabriel van Lille worden we aan gelinkt en van wat ik gezien heb lijkt hij mij goed passen in de verdediging. Dan nog Partey en eventueel nog een centrale (creatieve) middenvelder en we zijn klaar!

14 augustus 2020 om 12:43

Omdat Coutinho echt wel kan voetballen, maar hij moet de grote ster zijn.

14 augustus 2020 om 13:27

Ik begrijp de enthousiasme ook niet van Coutinho. Bij Barcelona en Bayern Mã¼nchen erg onzichtbaar in de wedstrijden. Ik heb hem alleen bij Liverpool goeie dingen zien doen. Daarom pleit ik voor Douglas Costa, omdat hij bij Shaktar, Bayern Mã¼nchen en bij Juventus veel goede dingen heeft laten zien als hij op het veld staat.

14 augustus 2020 om 13:51

@Kowalski, dus Coutinho laat het bij Bayern en Barca niet zien en zou dan bij Arsenal de absolute ster moeten zijn? Daar hebben we Aubameyang hopelijk volgend seizoen weer voor! Ik vind ook dat Coutinho leuke dingen kán, maar hij laat het gewoon te weinig zien en van dat soort spelers hebben we al genoeg en met name op de positie van Coutinho, spelers als Özil en Willock namelijk...

14 augustus 2020 om 13:24

Ik zou eerder Douglas Costa halen dan Coutinho.

14 augustus 2020 om 13:52

Aan costa heb je niks. Die is alleen 2/3 van het seizoen geblesseerd.

14 augustus 2020 om 14:28

Dan zal het wel Coutinho of Promes worden.

14 augustus 2020 om 14:47

Promes gaat het ook niet worden. Alleen The sun heeft het naar buiten gebracht, onbetrouwbaarder kan niet.

14 augustus 2020 om 15:16

volgens aftv (lijkt mij goede bron) zegt dat ie gehaald is voor de nr10 positie. op de flanken hebben ze ook gewoon nog nelson en die ene braziliaan. Arsenal mist scorend vermogen van het middenveld vandaar. Willian en Coutinho kunnen dat brengen

14 augustus 2020 om 18:20

Buiten het feit dat Willian al sinds zijn Shakthar tijd (7 jaar geleden dus) niet meer vast op 10 heeft gespeeld. Bij Chelsea speelde hij nagenoeg altijd als winger en dat al 7 jaar lang. En scorend vermogen van het middenveld brengt Willian dan toch ook niet? Veel van zijn goals zijn penalties dit jaar en die zal hij bij ons sowieso niet gaan nemen. Idem met assists, want Pépé neemt betere vrije trappen en corners.

Goede aanvulling voor Arsenal , ben benieuwd

Welkom Willian, hopelijk de eerste van een aantal versterkingen. Ik denk dat hij in de centrale aanvallende rol op het middenveld of 1 vd 2 nr8 veel kan gaan betekenen voor ons. Arteta wilde hem graag hebben dus heeft een plan voor hem. Lets go.

14 augustus 2020 om 11:08

oeff op 10, dan krijgen we terug de shaktar-versie van willian. was genieten destijds met jadson, ilsinho, willian afwisselend centraal op het veld en dan luiz adriano vooraan. wat een team was dat destijds!

14 augustus 2020 om 11:15

Was dat ook niet met Douglas Costa mogumogu?

14 augustus 2020 om 11:20

Nee die kwam erna pas geloof ik. Ik heb het over het team dat de Uefa cup won. Fenomenale spelers.

14 augustus 2020 om 11:55

Ah dan zit ik verkeerd, was inderdaad een genot om naar te kijken.

14 augustus 2020 om 11:10

Willian op 8 is totaal niet mogelijk, op 10 lijkt me ook onverstandig, hij moet het hebben van zijn snelheid en open ruimtes en heeft niet het spelinzicht om goede steekballen te geven. Komt nog bij dat hij stijf rechts is, dat is op 10 wel een groot nadeel

14 augustus 2020 om 11:15

Ozil is stijf links, was ook geen slechte 10 op zijn dag.

14 augustus 2020 om 11:20

Dat is waar, maar Ozil had een geweldige pass in huis en het inzicht op andere spelers te lanceren, dat heeft Willian simpelweg niet. Het is bij Chelsea ook wel eens geprobeerd op 10, maar dat is geen succes gebleken

14 augustus 2020 om 11:23

Jij kijkt voetbal sinds 2015? Willian werd bij Shaktar als linksbuiten of 10 gebruikt. Afwisselend met Jadson en Ilsinho. Zo wonnen ze ook de Uefa cup in 2009. Willian heeft bij Chelsea nooit op zijn favoriete posities gespeeld. Chelsea fans zijn echt zo ondankbaar. Hij heeft altijd hard gewerkt, zijn stinkende best gedaan en ook nog eens zoveel derby’s beslist. Geef hem wat meer respect.

14 augustus 2020 om 11:36

Nee, maar Willian van nu is niet meer de Willian van toen, spelers en speelstijlen veranderen. Moet je eens kijken hoe Ronaldo speelde bij United vanaf rechtsvoor, dat lukt hem nu echt niet meer. Chelsea heeft hem heus wel eens op 10 geprobeerd hoor, maar dat werkt gewoon niet in de Premier League, omdat hij handelingssnelheid en inzicht mist om het daar goed te doen op 10. Je weet trouwens dat Willian geen Drogba of Hazard is hè? Die beslisten derbies, niet Willian. Zag net trouwens dat hij gemiddeld zo’n 12 goal contributies per seizoen heeft gehad bij Chelsea, voor een speler die vrijwel alle corners trapt, de vrije trappen neemt en regelmatig een penalty neemt is dat wel bijzonder matig

14 augustus 2020 om 11:50

Ajaxcied, jij zult het uiteraard beter weten dan ik als Chelsea fan. Ik hoop en denk dat hij van waarde kan gaan zijn. We misten een speler met zijn profiel enorm afgelopen seizoen. Balcarrier, iemand die de bal de final third in kan krijgen. Zijn dribbel is uitstekend en qua techniek is het een prima speler. Hopelijk krijgt Arteta nog 2 jaar het beste uit hem.

14 augustus 2020 om 12:05

Het is ook zeker een nuttige speler hoor en op een goede dag is hij direct de beste speler op het veld, alleen is hij jammer genoeg enorm wisselvallig, met meer mindere wedstrijden dan goede wedstrijden. Na de corona onderbreking was hij wel ineens veel constanter goed, toen hij een nieuw contract eruit wilde slepen. Als Arteta het voor elkaar krijgt dat hij elke wedstrijd het beste uit zichzelf wil halen, dan kan het wel een echte topper zijn

14 augustus 2020 om 17:02

Ook wel eens op 10 gespeeld? 1/3 van zijn ruim 300 wedstrijden speelde hij op 10 bij Chelsea. Daarnaast zeg je dat hij geen kansen kan creëeren voor anderen maar is de nummer 3 in de gehele PL qua gecreëerde kansen..

14 augustus 2020 om 17:38

Wat een rare analyse Ajacxied. De kracht van Willian ligt juist bij zijn passing en crossing skills. Dat is duidelijk te zien als je wedstrijden kijkt (in compilaties lijken dit soort spelers altijd eindeloos te dribbelen, geen juiste afspiegeling). Het blijkt ook uit alle stats en uitgebreide analyses. Ik begrijp niet hoe je hier een totaal andere mening op na houdt.

14 augustus 2020 om 11:11

Ik las inderdaad dat hij voor de nummer 10 positie was gehaald. Opvallend, want dan moet er alsnog een buitenspeler bij. Zaha?

14 augustus 2020 om 11:14

Niet echt, afgelopen wedstrijden hebben we nou niet bepaald met een 10 gespeeld.

14 augustus 2020 om 11:18

Dat zegt niet echt iets toch? Arteta moest het doen met de spelers die hij had en die hun best deden, nu kan hij zelf een opstelling gaan maken en de spelers daarvoor proberen te halen.

14 augustus 2020 om 11:18

Wellicht dat Arteta na de zomer weer 4-3-3 wil gaan spelen en daar nu gericht op aan het inkopen is.

14 augustus 2020 om 11:22

Laten we God op onze blote knietjes vragen of hij Arteta van de 5 verdedigers af wilt halen. Alsjeblieft.

14 augustus 2020 om 11:24

Arteta is gecharmeerd van Quincy Promes. Zou wel leuk passen bij Arsenal. Betekent waarschijnlijk wel exit lacazette en een centrale rol voor Auba.

14 augustus 2020 om 11:34

Ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt, ik heb nog geen enkele fatsoenlijke bron iets horen zeggen over Promes.

14 augustus 2020 om 11:35

Kan me echt niet voorstellen dat hij Promes wil halen, die heeft nooit in de top gespeeld en wordt niet meer beter. Willian wellicht ook niet maar is wel flink beter dan Promes en op de positie van Promes hebben we al betere spelers.

14 augustus 2020 om 11:36

Promes? Alsjeblieft niet zegt.

14 augustus 2020 om 11:51

Wilian is binnen betekend dat Promes bij Ajax blijft?

14 augustus 2020 om 11:17

Ik vind het een matige aankoop, die bovendien waarschijnlijk ook een exorbitant weeksalaris krijgt. Op het middenveld komt hij techniek tekort, ik denk niet dat hij daar vaak komt te spelen. Ik word van heel veel spelers warmer dan van Willian, die ook voor Arsenal haalbaar zijn.

14 augustus 2020 om 11:18

100k per week en geen aankoopsom. Vind ik alleszins meevallen.

14 augustus 2020 om 11:23

Dat valt alleszins mee, mee eens.

14 augustus 2020 om 11:31

Betere techniek dan Auba en Laca, 100%. Anders ben je gewoon gek man.

14 augustus 2020 om 11:52

Vind je dat mee vallen? 3 jaar lang, 100k per week voor een speler die straks al 32 is en alleen maar minder gaat worden. Ja het is geen exorbitant hoog salaris, maar nog steeds niet weinig voor een 32 jarige die 35 gaat zijn als hij ons verlaat.. Ik moet het nog maar zien. Totaal geen fan van deze transfer. Ik hoop echt heel erg dat hij het nog goed kan gaan doen, maar heb er een hard hoofd in. En gezien zijn leeftijd en de daarbij behorende aftakeling, ben ik dus bang dat we straks 2 jaar lang iemand voor 100k per week op de bank hebben zitten. Krijg je wederom een situatie a la Ozil, zij het voor minder geld.

14 augustus 2020 om 11:57

Wat is jouw bron daarvoor Samcro? Ik heb enkel Daily Mail erover gezien (niet dat die super betrouwbaar zijn) en die reppen over 220k per week. Dat zou ongeveer 35 miljoen over 3 jaar verspreid zijn.

14 augustus 2020 om 12:42

Ik lees ook de helft iets van 100-120k zeggen en de andere helft eerder 220-250k. Ben benieuwd wat de waarheid is, hoewel voor spelers die gratis op te halen zijn vaak meer salaris wordt betaald (zie Ramsey, Can) dan ze anders zouden krijgen

14 augustus 2020 om 17:04

Het is 100k per week en daar zitten bonussen bij. Denk je nou serieus dat Arsenal, Willian dat bedrag kan betalen? Zowat elke betrouwbare journalist rondom Arsenal meldt 100k per week. (Ornstein, Charles watts, Athletic). Die 220k is zulke onzin..

14 augustus 2020 om 11:49

Op 10 of 8? Hoe kom je daar in hemelsnaam bij dan Samcro? Daar heeft Willian letterlijk nooit gespeeld en absoluut niet de kwaliteiten voor.. Het is een winger pur sang. Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. Ben absoluut geen fan van deze transfer en ik vind het eigenlijk zwaar slecht dat wij wederom een Chelsea reject halen, maar nu hij er is hoop ik dan maar dat hij mijn ongelijk gaat bewijzen..

14 augustus 2020 om 11:52

Willian heeft voor zijn Chelsea tijd ook voetbal gespeeld he Jackie. Volgens de geruchten heeft hij bij Chelsea juist nooit op zijn favo plek gespeeld als am. We gaan vanzelf zien hoe hij het doet. Van alle Chelsea rejects ben ik over hem wel het meest enthousiast. Wellicht een paar jaar te laat, maar als Arteta hem graag erbij heeft zie ik het positief in.

14 augustus 2020 om 12:03

Dat weet ik Samcro, maar dat is 7 jaar geleden. Dat betekent dus dat Willian 7 jaar lang niet meer op zijn zogenaamd beste positie heeft gespeeld. Daar veranderd een speler echt wel door. We gaan het zien inderdaad, maar op voorhand ben ik hier dus absoluut niet enthousiast over. Leeftijd zit tegen, wisselvalligheid zit tegen en als wat jij zegt klopt dan is het ook nog eens een rare optie voor een positie waar hij dus al 7 jaar niet heeft gespeeld. Ik heb vertrouwen in Arteta, maar ook hij kan fouten maken.

14 augustus 2020 om 13:24

Luiz heeft een 1+1 gekregen, hoezo langdurig? De nieuwe trend is wijzen naar Kia, maar niemand die wijst naar Wolves waar hetzelfde gebeurd is en daar succesvol mee zijn.

14 augustus 2020 om 13:46

7 jaar niet op zijn plek heeft gespeeld? Misschien niet op papier, maar in het veld af en toe wel, daar trok hij zo nu en dan ook naar binnen + op de trainingen zou hij ongetwijfeld ook op 10 spelen, is niet zo dat je alleen maar op 1 positie traint, helemaal als aanvaller/middenvelder

14 augustus 2020 om 15:11

Deels mee eens Samcro. Je kunt echter niet ontkennen dat Wolves de jongere/betere spelers van die zaakwaarnemer haalt. Wij komen met de oudjes en back-up voor te lange contracten.

Ik snap niet wat Arsenal steeds aan moet met spelers die bij Chelsea weg zijn. Zijn allemaal spelers die niet veel meer toevoegden of jeugd in de weg stonden, Arsenal heeft toch ook jeugd?

14 augustus 2020 om 11:07

Willian was 1 van jullie beste spelers afgelopen seizoen?

14 augustus 2020 om 11:09

Idd willian was 1 vd betere, een zeer goede transfer! De aanval v arsenal gaat er op vooruit hoor

14 augustus 2020 om 11:12

Willian was een van de beste spelers in de eerste wedstrijden na de corona hervatting, maar was verder bijzonder matig hoor dit seizoen. Ik snap het wel, recency bias en zo, maar echt goed was hij dit seizoen niet hoor. Was op den duur zijn plaats kwijt aan Pedro, weet niet of je hem dit seizoen hebt zien spelen, maar dat zegt wel wat

14 augustus 2020 om 11:12

Dat is het probleem bij Willian in een aantal wedstrijden was hij 1 van de beste inderdaad maar merendeels 1 van de slechtste😅. Willian wisselt altijd 1 leuke wedstrijd af met 10 mindere.. Wens hem wel veel succes bij Arsenal overigens.

14 augustus 2020 om 12:08

Groninger, wat je zegt is echt onzin. Willian is jaren basis speler geweest(behalve tussen 2016-2018)en zeker afgelopen seizoen.

14 augustus 2020 om 12:05

Dit is gewoon een prima speler voor Arsenal, was afgelopen seizoen ondanks zijn wisselvallige spel wel ee van de beste bij ons. Nu hebben ze met Pepe, Saka, Martinelli en Willian prima vleugels. Goede mix van jong en ervaren

Goede speler voor Arsenal zeg. Misschien is de top 4 wel mogelijk volgend seizoen 🤔

Totaal onnodige transfer, Willian is veel te wisselvallig al 32 jaar en verdient nu 100k per week voor de komende 3 jaar. Wat een schande en hij gaat alleen maar de talenten in de weglopen die speeltijd nodig hebben

14 augustus 2020 om 11:19

Je koopt dus feitelijk een speler voor 15,6 miljoen die je tussendoor nog weg kunt doen voor een paar miljoen en tegen een besparing van 100k/week. Er zijn slechtere deals voor veel clubs hoor! Ik ben hier echt wel blij mee, gewoon een waardevolle goede speler voor een acceptabele prijs zonder afschrijving.

14 augustus 2020 om 12:08

Zoals Arteta al zei, je kan niet heel het seizoen druk leggen op talenten als Martinelli en Saka. DIe hebben ook een goede omgeving nodig om te ontwikkelen. Willian heeft een hele goede mentaliteit en veel ervaring en kan die jongens dus veel bij brengen. Voor de breedte van de selectie en de ervaring is dit echt niet verkeerd. Je gaat van Nelson naar Willian, dat is echt een hele grote stap omhoog. Nelson kan dan ergens anders ervaring op doen. Uiteindelijk is het in de PL ook belangrijk dat je een brede selectie hebt. Prima transfer van Arsenal in mijn ogen

Voor Arsenal een prima korte termijn aankoop die er direct staat en weet wat het is om te spelen in de Premier League. Chappeau!

Jammer, had hem namelijk heel graag gezien als 12e man bij Barcelona. Ondanks zijn 32-jaar nog steeds super explosief en had dit jaar een sterk seizoen met 9 doelpunten en 7 assists. Veel succes bij Arsenal, lijkt me wel een goede match.

Mooie tussenoplossing voor weinig geld. De schatkist zal eerst geleegd moeten worden voor een centrale verdediger (Gabriel) en een middenvelder (Partey). Dan nog Coutinho erbij en er staat een aardig elftal komend seizoen.

14 augustus 2020 om 11:26

Als die 2 komen zie ik het een stuk rooskleuriger in! Al zou ik ook graag Rugani zien komen.

14 augustus 2020 om 12:02

Rugani is echt een hele matige verdediger. Als je de verdediging sterker wilt maken moet je hem zeker niet halen.

14 augustus 2020 om 12:11

Rugani was een ramp afgelopen seizoen, heeft zijn carriere verpest bij Juve. Die zal zeker geen versterking zijn voor Arsenal

Heeft leuke momenten gehad voor Chelsea, maar wisselt over het algemeen 1 goede wedstrijd af met 5 slechte. Voor mij is het jaren lang een bron van irritatie geweest bij het kijken van wedstrijden, omdat hij zo vaak de verkeerde keuze maakt of met een belabberd eindproduct komt. Werkt wel erg hard en is met z’n snelheid zeker van waarde op counters (hoewel hij met een 3-jarig contract op den duur bijna 35 is), als Arsenal hem weet te motiveren om wekelijks het beste uit zichzelf te halen dan is het een topper, maar als het zo is als bij Chelsea dan kun je beter tijd en moeite stoppen in de ontwikkeling van Pepe en hem speeltijd geven.

14 augustus 2020 om 11:10

Je kan Willian echt niet zo tekort doen. Vergeet niet dat hij bij Chelsea nooit op zijn favoriete posities mocht spelen. Hij speelt liever links of op 10, zoals bij Shaktar. Werkte ook altijd kei en keihard. Top professioneel die veel meer respect verdient.

14 augustus 2020 om 11:11

Hij komt niet als concurrent van Pépé als we de geluiden mogen geloven. Arteta ziet hem als 10 of 8.

14 augustus 2020 om 11:15

Dat is precies wat bij Arsenal zoeken in een speler; eens in de vijf wedstrijden presteren. Blijkbaar.

14 augustus 2020 om 12:52

En toch speel je niet 7(!) jaar bij Chelsea met gemiddeld bijna 50(!) wedstrijden per kalenderjaar als je een goede wedstrijd afwisselt met 5 slechte. Ik denk dat Willian erg onderschat wordt, staat ook in de lijsten van kansen creã«ren erg hoog.

14 augustus 2020 om 15:12

Vooral een gebrek aan alternatieven, zijn concurrenten waren Pedro, Schurrle en daarachter talenten, tsja. Ik zeg ook niet dat hij slecht is, alleen dat hij enorm inconsistent is, ik snap wel dat een coach hem opstelt in de hoop dat het een van z’n goede dagen is, want dan is hij wel enorm goed. Willian moet trouwens ook bovenaan staan bij de meest gewisselde spelers in zijn tijd, hij ging er vaak als eerste af (vaak voor Pedro) of kwam er in (ook vaak voor Pedro), zo kom je wel aan je wedstrijden inderdaad.

14 augustus 2020 om 17:56

Snap ik, maar Chelsea is geen club die je blijft opstellen voor zo lang als je niet goed genoeg bent, dat wil ik ermee zeggen.willian is echt een dienende speler die ervoor zorgt dat er meer dreiging en gevaar ontstaat voorin. Hij is onvoorspelbaar en trekt altijd gaten voor anderen met zijn bevliegingen.

Helaas een net niet transfer voor Arsenal, wat helaas bij ze past. Fijn voor Willian die in Londen kan blijven wonen en fijn voor mij als Barca fan dat hij niet naar Barcelona komt (was echt een typische transfer geweest voor dit bestuur...).

14 augustus 2020 om 11:55

Dodged a bullet there voor jullie inderdaad. En wederom een zwakke transfer van ons. Ik zie het met lede ogen aan.. Als ik dan Samcro hier boven mij hoor zeggen dat volgens geruchten wij hem kopen als 10 of zelfs als 8, dan word ik helemaal droevig. Als winger is het al super wisselvallig, laat staan op posities waar hij helemaal niet geschikt voor is. Als 10 was hij bij Chelsea nooit goed en op 8 heeft hij letterlijk nog nooit gespeeld. Ik hoop dat hij mijn ongelijk gaat bewijzen, maar dit is wederom een slechte dag voor mij als Arsenal fan.

14 augustus 2020 om 13:27

Jackie, jij hebt dan ook bar weinig goede dagen

14 augustus 2020 om 15:13

Geen probleem hoor, meer dan genoeg goede dagen .

Mag ik heel eerlijk zeggen dat ik het beleid van Arsenal niet kan volgen... Ik bedoel, Willian is natuurlijk een prima speler. maar ook alweer 32! Het lijkt mij toch dat als je op een gegeven moment weer naar de top 4 wil je zal moeten kijken naar spelers waar meer toekomst in zit? Besef wel dat 2 van de 3 aanvallers die het nu moeten gaan doen voor Arsenal al ruim voorbij de 30 zijn (aub en Willian) Ik heb mijn twijfels bij het afvoerputje van Chelsea werk wat er de laatste jaren bij Arsenal aan de gang is. Ik laat me natuurlijk graag verbazen en ongelijk bewijzen

14 augustus 2020 om 11:12

Als hij ons volgend seizoen helpt naar een plek in top 4 is het toch al voldoende?

14 augustus 2020 om 11:16

Dat lijkt me anders al vrij onwaarschijnlijk...puur objectief gezien zijn er sowieso al 3 clubs die er een stuk beter voor staan.liverpool, City en Chelsea. En ik zie Arsenal met het huidige team ook niet zomaar even over clubs als United, Tottenham en Leicester heen wippen...het kan natuurlijk wel dat ze de top 4 gaan halen.. maar ik schat ze momenteel rond plek 6 in qua selectie.

14 augustus 2020 om 11:21

We hebben een selectie voor plek 5-6 idd, maar we hebben een coach die hoopvolle dingen heeft laten zien met een selectie die volgens velen rijp is voor degradatievoetbal. Nu versterkingen erbij en we zullen zien waar het eindigt.

14 augustus 2020 om 11:28

Is ook zo natuurlijk! ik ben ook niet tegen Arsenal ofzo. Maar ik vind het beleid soms een beetje twijfelachtig.. zoals vorig jaar die Pepe halen voor 80 miljoen (al dan niet verspreid over meerdere jaren) terwijl de verdediging al jaren het zwakke punt is. Was vorig seizoen ook weer merkbaar! je bent de top 6 misgelopen met name op het hoge aantal tegendoelpunten.

14 augustus 2020 om 11:37

Het beleid was afgelopen jaren idd twijfelachtig, maar ik zie wel veranderingen plaats vinden recentelijk. Aantal tegendoelpunten was vooral te danken aan Emery. Zelfs een Watford kon tegen ons 35x op doel schieten. Sinds Arteta staat het defensief een stuk beter, nu zaak om daar nog sterker te worden.

14 augustus 2020 om 11:17

Hij moet jonge spelers niet in de weg lopen. We hebben vier spelers onder 21 die dit seizoen zijn doorgebroken. Met Willian haal je op de korte termijn kwaliteit zodat ze rustig kunnen ontwikkelen.

14 augustus 2020 om 13:28

En jij blijft dat maar herhalen omdat je hoopt dat anderen dan met je mee gaan doen. Maar als Wolves het doet hoor ik er niets over van je. Je bent de zoveelste die duidelijk iets tegen Arsenal heeft, misschien omdat je door fans terecht gewezen bent..?

14 augustus 2020 om 13:42

Ik zeg dit als Arsenal fan, laat ik dat even vooraf duidelijk maken. Maar er zit wel een heel groot verschil in beleid tussen Wolves/mendes en Arsenal/joorabchian. Het type spelers, de groeipotentie, de gemoeide bedragen, het is echt een wezenlijk verschil. Ik ben helemaal voor sterke partnerships als daar goede spelers uit voort komen en als er daardoor af en toe een mindere speler bij zit uit goodwill kan ik daar wel mee leven. Maar tot nu toe zijn de Joorabchian clienten vrij shady als het gaat om de deals met Arsenal.

14 augustus 2020 om 15:15

Precies dat Ayrshire! Er zit een duidelijk verschil in het type spelers wat uit die samenwerking naar voren komen. Er zit ook een flink verschil in leeftijd over het algemeen. Wij krijgen naar mijn gevoel toch echt de oudere "restjes".

14 augustus 2020 om 16:22

In het zand? Ik informeer mezelf, lees mezelf in en blijf niet continu vasthouden aan 1 ding. Kan me indenken dat mijn kennis over de gang van zaken bij Arsenal van een hoger niveau is dan dat van jou. Dat weet ik trouwens wel zeker als ik de onzin die uit jouw handen komt af en toe lees. Maar blijf tegen mij zeggen dat ik doe alsof ik alles weet terwijl je dat zelf ook doet, i dont care.

14 augustus 2020 om 19:14

Moet je deze niet liken? 1 van je betere comments..

100k per week, iets meer dan dat ik gehoopt had, maar Willian is geen slechte speler. doorpakken en nu een middenvelder en een verdediger erbij.

Ik denk dat Willian in een centrale rol nog wel iets kan toevoegen aan Arsenal, ik zet alleen mijn twijfels bij het feit dat hij een driejarig contract krijgt. Hij heeft zijn beste jaren al gehad en zal alleen maar minder worden.

Slecht nieuws in mijn ogen. Ten eerste waarom zou je iemand van 32 een 3 jarige contract geven? Mocht hij net zo fit zijn als CR7 dan kon ik het begrijpen, maar nu weet je gwn dat hij over 1/2 jaar een stuk minder gaat worden vooral als winger. Ten tweede waar wil je hem neerzetten, Pepe is je beste winger, Auba doet het goed op linksvoor en Lacazette is belangrijk voor je opbouw. Ten derde de kans dat je nu Coutinho of Memphis aantrekt is een stuk kleiner, en ik schat ze beide hoger in dan Willian

Godzijdank. Tot de laatste dag bang geweest dat ie alsnog naar Barça zou gaan. Had de zoveelste misslag geweest van dit bestuur en had ook direct een gigantisch salaris gevraagd.

14 augustus 2020 om 11:19

Exact. Begrijp ook niet helemaal wat mijn mede Arsenalfans zien in deze knul.

14 augustus 2020 om 12:05

Volledig met jou eens vp10Arsenal! Ik zie dit als een weinige creatieve transfer die overbodig is. Wederom een Chelsea reject binnen halen.. waarom toch?

14 augustus 2020 om 12:10

Willian is geen Chelsea reject. Ze wilden hem gewoon houden maar geen 3-jarig contract geven. Voor de ervaring is dit gewoon prima en voor de breedte van de selectie al helemaal. Snap niet dat je liever met Nelson op de bank speelt dan met Willian..

14 augustus 2020 om 12:22

Dat is mijn benaming ervoor, want ze doen niet alles eraan om hem te houden. Dat zegt genoeg in mijn optiek. Ze willen Willian wel houden, maar niet dermate graag dat ze echt hun best daarvoor doen. En op de bank? Denk je serieus dat Willian voor de bank komt? Hij had bij Chelsea al daar moeite mee, laat staan dat hij dat bij ons gaat doen.. En wie zegt dat ik dan voor Nelson kies? Ik had liever een andere aankoop gezien. Ervaring is leuk, als het in de leeftijdscategorie 27-30 is. Niet als je iemand koopt die al bijna 32 is, in zijn beste tijd al wisselvallig was en alleen maar minder gaat worden. En dan ook nog eens een 3 jarige contract... En Nelson als back-up heeft wel een aantal voordelen (ondanks dat ik hem zou verhuren en iemand anders had gehaald): eigen jeugd, zeurt niet, krijgt geen 100k salaris en kan ook nog daadwerkelijk wat beter worden. Nogmaals, ik zie graag dat Willian mij mijn ongelijk bewijst, maar ik vind het zo met alle kale feiten eromheen gewoon een bar slechte transfer. Als je hem al had willen hebben, had je dat 2 jaar eerder moeten doen. En daarom spreek ik ook van Chelsea rejects. Cech was niet meer de oude Cech toen hij bij ons kwam, Luiz idem en nu Willian idem. Tussendoor ook nog interesse getoond in een aftakelende Gary Cahill.. Zegt het jou dan niets dat er meer dan genoeg Chelsea fans zijn die totaal niet rouwig zijn om zijn vertrek?

14 augustus 2020 om 12:33

Ik vind het geen slechte transfer omdat hij ook een betere situatie geeft aan spelers als Saka en Martinelli. Arteta zei het zelf al, je kan niet heel het seizoen alleen maar op die jonge jongens vertrouwen. Daarnaast is hij gratis en denk ik niet dat Arsenal geld had gehad om een dure aanvaller te kopen. Voor de korte termijn vind ik dit dus helemaal niet verkeerd. Daarnaast waren zijn stats van vorig seizoen gewoon erg goed en stond hij in de top 3 van meest gecreëerde kansen in de gehele PL afgelopen seizoen.. de breedte van de selectie wordt er ook beter van en spelers als Willock en Nelson kunnen hierdoor verhuurd worden.

14 augustus 2020 om 15:19

Oké daar kan ik inkomen. Maar korte termijn geef je toch geen 3 jarig contract? Dat spreekt een beetje jouw beeld tegen. En laten we wel wezen, aan Willian gaan we absoluut geen geld meer verdienen. Die sluit of zijn carrière bij ons af, of verlaat ons transfervrij na die 3 jaar. Hopelijk brengt hij wat jij zegt, echt. Maar als ik de positieven en negatieven tegen elkaar weg streep, slaat de balans in mijn optiek te negatief uit om zijn aankoop te verantwoorden. Daarnaast, waar gaat hij dan spelen? Een 10 is hij echt niet (niet meer, aangezien iedereen schijnbaar graag verwijst naar zijn Shakthar tijd dat notabene 7 jaar geleden is....). Het is dus echt een winger. Gaat Auba dan in de spits, met Willian en Pepe op de flanken? Waar Willian dan weer links moet spelen..

Prima transfer. Enige minpuntje is het 3-jarige contract. Dan is hij 35 als hij uit zijn contract loopt...maar volgens mij wilde Chelsea ook alleen maar een 2-jarig contract. Dus snap ikdat Arsenal hem heeft moeten overhalen met een extra jaar...verder denk ik dat hij veel toevoegd. Diepgang, redelijk snel, goede spelhervattingen, kan een man passeren en op meerdere posities spelen (10, beiden flanken) en een brok aan ervaring. Denk persoonlijk dat hij op 10 gaat spelen.hopelijk éã©n van de aankopen. Ik hoop nog op een goede CV: Gabriel (lille), Malang Sarr (nice, gratis op te halen), Upamecano (na gister al helemaal, maar lijkt onhaalbaar na zijn verlenging) of Konatã©.en daarnaast hoop ik nog minimaal op een CVM als Partey of Sangare...daarnaast hoop ik dat spelers als Auba bijtekenen en Maitlind-Niles blijft. Maitlind is op veel posities inzetbaar en met 5 verdedigers op de zijkanten echt uitstekend! Daarnaast homegrown en jong! Transfervrij: Willian en Malang Sarr.aankopen: Thomas Partey of Sangare (cvm) een CV Upamecano/konate/gabriel en hopelijk Ceballos nog (als Guendouzi of Torreira gaat)verkopen: El Neny, Sokratis (en misschien Holding of Mari, maar Mari is net gehaald, Helaas), Guendouzi of Torreira (zie bovenstaand) en Mkhitaryanverhuren: Nelson, Smith-Rowe, John-Jules en/of Balogun.verlengen: Auba, Balogun PS: Je hebt ook nog Martinelli die spits of LB kan

Leno
Saliba
Upamecano
Luiz/Tierney
Beller/Maitl
Partey/Sanga
Xhaka/Ceba
Saka/Tiern
Pepe/Willian
Laca/Auba
Auba/Saka
14 augustus 2020 om 11:20

Iets minder FM of Fifa spelen. Op welke planeet is Upamecano haalbaar voor Arsenal? Leipzig haalt gisteren de halve finale Cl...

14 augustus 2020 om 11:58

Upamecano is zwaar blessure gevoelig. Totdat hij een paar seizoenen blessurevrij blijft, denk ik niet dat veel topclubs het gaan riskeren om hem te halen.

14 augustus 2020 om 12:03

Heeft net zijn contract verlengd ook bij Leipzig.

14 augustus 2020 om 12:55

Gast, ik geef toch ook nog aan dat Upamecano waarschijnlijk niet haalbaar is. Lees jij wel een hele post? En daarnaast geef ik ook aan dat hij pas verlengd heeft.verder zegt het niets dat Leipzig de halve finale CL haalt. Frenkie haalde dat toch ook met Ajax, ging hij niet ook naar FC Barcelona? Als je mijn post gewoon wat beter leest, was jouw opmerking niet nodig

Arsenal gaat pas weer succes boeken als ze wens gaan investeren in defensief talent

Nietszeggende aanwinst. Bij Chelsea was Willian al twijfelachtig en hij is ook nog eens wat jaren ouder. Het netwerk van Arsenal is echt beperkt aan de maatjes van Kia Joorabchian, want dit is gewoon zielig. Je moet echt hopen dat Arteta een wonderdokter is, wat misschien nog het geval is ook, maar dit soort transfers met oude spelers zijn ze al een paar jaar mee bezig en geen een van hun is een succes gebleken. Alleen Aubameyang, maar dan doe je het uiterste om hem überhaupt in die categorie te plaatsen omdat zijn kwaliteiten altijd buiten kijf stonden.

14 augustus 2020 om 11:47

De enige die hier beter van wordt is Willian met zijn zaakwaarnemer inderdaad. Een flinke tekenbonus opstrijken, 3-jarig contract en waarschijnlijk nog een basisplaats opgeeist. Bij Chelsea was hij niet zeker van een basisplaats en lag er slechts een 2-jarig contract klaar met waarschijnlijk ook een lagere tekenbonus. Prima speler om erbij te hebben voor 1 a 2 seizoenen, maar je spoelt het laatste jaar of de laatste 2 jaar met wat pech, gewoon je geld door de put.

14 augustus 2020 om 15:47

Ja, maar als je achterban zo passief is zoals die van Arsenal, dan kom je redelijk makkelijk weg met dit soort transfers. Ze zouden Kenneth Perez een contract aan kunnen bieden en mensen zouden het hier een kans willen geven. Alsof het een Disney-film is, sprookjes en zo.

14 augustus 2020 om 12:47

Toch wel triest dat de situatie nu is dat Arsenal blij moet zijn met een afdankertje van Chelsea. Drie jaar ligt die vast en zijn snelheid, wat zijn wapen is, zal snel afnemen. Het is geen slechte speler of zo, maar ook niet echt een meerwaarde.

14 augustus 2020 om 16:05

Zijn wapen is vooral zijn creativiteit in balbezit en dat hij balbezit behoudt, maar ja, leuk, hij is 32 en zo wisselvallig als een 22-jarige, heb je geen scouts om iemand te vinden die zulke dingen ook kan doen ipv een vleugelspeler te gaan omtoveren? Oh nee, die zijn ontslagen. Had je net zo goed Iwobi kunnen behouden...

14 augustus 2020 om 17:59

Dat is de sitatie als je voor een vierde jaar Europa League speelt en 8e wordt in de competitie, ja. Dat moet voor niemand een verrassing zijn hier.

Hij droeg 339 keer het shirt van Chelsea en in al die 63 wedstrijden kwam hij tot 63 goals en 62 assists? Lees ik ergens over heen of klopt die zin totaal niet haha?

Had eerder verwacht dat deze man bij een Besiktas ofzo terecht zou komen, maar Arsenal deelt gewoon een 3 jarig contract uit aan een 32-jarige alsof het een Ronaldo is. Lekker bezig

14 augustus 2020 om 11:42

Of je zegt: Arsenal haalt Willian voor 15 miljoen. Idd net alsof het Ronaldo is, met vergelijkbaar salaris.. Benieuwd of mensen ook op hun woorden terug komen als Willian van grote waarde blijkt te zijn en daar dan ook van leren bij andere transfers. Wishful thinking ben ik bang.

14 augustus 2020 om 12:08

Ga jij het andersom dan net zo doen Samcro, als Willian mogelijk dus faalt? Dat is net zo wishful thinking ben ik bang.. Jij hebt er alle vertrouwen in (kan ik niet snappen), anderen (waaronder ik) hebben er nauwelijks vertrouwen in. Sommigen gaan moeten terugkomen op onze woorden. Maar zul jij dat dan ook doen in het geval dat Willian een flop blijkt?

14 augustus 2020 om 13:32

Hoogindekont, jij hebt een keer een artikel gelezen over Kia en dat past goed in je straatje dus blijf je die plaat opzetten. Zoek ook eens op Wolves en een zaakwaarnemer die al zijn spelers daarheen haalde en daarmee flink omhoog geklommen zijn. Maar dat past niet dus kies je ervoor dat te negeren. Ik verdedig niets, ik ga alleen niet mee in dat eindeloze gewauwel.

14 augustus 2020 om 14:26

Kom je zelf ook nog terug op je woorden wat betreft Lacazette, Pepe en Luiz? Of ben je dan ineens weer stil zoals gewoonlijk.

14 augustus 2020 om 16:24

Ja want Willian had nergens anders meer kunnen verdienen dan 100k per week...sorry hoor... En ik heb t nergens over zijn tijd bij Shakhtar gehad, wel bij de les blijven prutser.

14 augustus 2020 om 16:26

Feno, geen dingen verzinnen. De enige woorden waar ik op terug moet komen is over Pã©pã© als hij de PL niet aan gort speelt volgend seizoen. Over luiz en Laca heb ik me nooit uitgelaten. Maar mensen die leugens verspreiden vind ik beneden alle peil. Maar ja, internet en keyboardhelden enzo.

14 augustus 2020 om 16:56

Ik verzin het niet, want het staat zwart op wit in die topics. Ik zie ook een verzameling quotes op je profiel die je bijhoudt, dan is het ook logisch dat jij je eigen uitspraken wellicht even moet aanhalen. Verder verspreidde je zelf juist leugens door te roepen dat ik al je reacties rapporteer. Hier alvast wat je van Luiz vond, een winnaar en rust in de opbouw? haha kenner, ik bespaar je voorlopig de rest even maar je hebt dus weer gelogen dat je niets over Luiz hebt gezegd: samcro8 augustus 2019 om 09:36#330importantluiz als overbrugging voor een jaar tot Saliba komt en Holding onze leider achterin is, ben ik zeer mee akkoord.luiz brengt ook nog eens mentaliteit, is een winnaar en kan iig zorgen voor rust en opbouw.

14 augustus 2020 om 19:17

Luiz heeft veel prijzen gewonnen, heeft een goede mentaliteit en kan de opbouw verzorgen. Allemaal dingen die je duidelijk hebt kunnen zien de laatste wedstrijden. Dus bedankt dat je mn punt bevestigt 👍🏼

14 augustus 2020 om 20:14

Oh maar je had toch niets over Luiz gezegd? Dat was toch een leugen, of is het een leugen wanneer jou het uitkomt, leugenaar? Zeer content met Luiz, die er weinig van bakt en juist mentaal niet sterk lijkt. Zelfs als je compleet uitgeluld wordt zoals zo vaak en niet door mij alleen, kun je alsnog niets toegeven en blijf je wat verzinnen. Best treurig eigenlijk.

15 augustus 2020 om 19:25

Waarom moet ik terugkomen op die woorden dan? Wat is eraan gelogen?

Tsja wat moet je hier van verwachten. Hij zal het wel goed doen maar wat Arsenal nodig heeft is een echte karakter speler, een speler met leiderschap. Goed, Willian waar gaat hij spelen. Normaal komt hij vanaf rechts en daar speelt Pepe toch. Gaat Willian dan op 10 terechtkomen of ala KdB's positie spelen en Pepe vanaf rechts ala Mahrez. Als zij nog Auba zouden houden hebben ze enkel een verdediger nodig die er meteen gaat staan.

14 augustus 2020 om 11:46

En een defensieve middenvelder die beter is dan wat we hebben.

14 augustus 2020 om 12:30

Jep ook wel idd. Dan moeten ze kijken naar Partey, Sangare of Soumare. Laatste 2 op advies van Real8madrid.

14 augustus 2020 om 12:56

Sangare of Partey. Partey zou echt top zijn! Die kan ook nog voetballen en heeft een immens fysiek!

14 augustus 2020 om 15:22

Sangare en Soumare zou wel getuigen van de "nieuwe weg" die Arsenal volgens velen hier is ingeslagen, waarbij er minder scouts zijn en er meer van data gebruik gemaakt gaat worden. Daarin komen die twee namelijk duidelijk naar voren als zeer goede opties.

Tsja, prima transfer voor extra aanvallende impulsen. Relatief weinig salaris en hij is bekend met de BPL. Het is duidelijk dat Arsenal bezig is met Partey, het is algemeen bekend dat hij naar Arsenal wilt komen. Daarnaast Gabriel en Coutinho (Coutinho is al op trainingscomplex geweest). Hopelijk raken we nog wat spelers kwijt met Kola, Guendouzi, Elneny en Sokratis. Mochten deze transfers doorgang vinden is dit toch een super window?

14 augustus 2020 om 11:47

Als Gabriel, Partey en Coutinho erbij komen is het de beste window in tig jaar. Gabriel komt, ben ik nog steeds zeker van, de andere 2 heb ik twijfels over.

14 augustus 2020 om 11:55

Van Gabriel ben ik ook overtuigd. Aangezien iedereen in zijn omgeving afgelopen week Arsenal is gaan volgen op social media, hoeft niet veel te zeggen natuurlijk maar toch. Partey wil naar Arsenal zover duidelijk, betrouwbare journalisten zoals Fabrizio Romano geven dit ook aan. Als zelfs de broer van Partey zegt dat hij naar Arsenal wilt komen krijg ik toch wel hoop haha. Maar ja, Arsenal Hè..

14 augustus 2020 om 11:58

Denk niet dat Gabriel komt die gaat naar Napoli. Wordt Waarschijnlijk Saliba en Pablo Mari. We beginnen een beetje Kia Joraabchian FC te worden. Luiz, Soares, Pablo Mari en nu Willian. Is wel duidelijk wie the agent van Edu is Kia

14 augustus 2020 om 12:23

We gaan het zien..

14 augustus 2020 om 12:24

Heb je een bron dat Coutinho op 't complex is geweest. Ben echt benieuwd zou fantastisch zijn als die komt

Typische Arsenal aankoop. Afdankertje van Chelsea net als David Luiz. Wat wil je hier nu mee bereiken vraag ik me af. Aanval is al druk bezet, beter kun je investeren in centrale verdedigers en het middenveld. Backs zijn wel goed bezet.

14 augustus 2020 om 12:20

Druk bezet met welke spelers? Ook lettend op niveau.

14 augustus 2020 om 12:26

Niet per sé het vereiste niveau, maar ben jij blij met Willian dan Arsenallz? Ik namelijk totaal niet. 32 jaar bijna, 3 jarig contract en gaat dus alleen maar minder worden. Geruchten dat hij voor de 10 wordt gehaald (misschien zelfs 8....), terwijl hij daar al 7 jaar niet meer heeft gespeeld. Sorry, maar ik vind het een dramatische transfer. Ervaring koop je in de leeftijdscategorie 27-30, niet 32 en aftakelende..

14 augustus 2020 om 17:07

Blij is een groot woord. Ik vind het wel prima. Ja, Willian is bijna 32 jaar en een 3 jarig contract is wat lang. Maar ik zie genoeg voordelen. Je moet niet letten op de geruchten over posities, het zijn namelijk geruchten. Arsenal heeft momenteel voorin weinig speling. Martinelli en Saka zijn jonge jongens. De een is geblesseerd en beide krijgen ze vast nog een terugval in hun spel. Nelson komt tekort. Met Auba op de vleugel samen met Pepe heb je daardoor weinig back-ups. Helemaal als bijvoorbeeld Laca wegvalt en Auba naar de punt moet want met Nketiah spelen moet je niet willen. Dan is het super handig om een meervoudig Europa League winnaar in de gelederen te hebben. Ja, hij wordt minder, maar is nog steeds beter dan spelers zoals Nelson. Bovendien valt het financiele risico mee. Het is goedkoper dan iemand kopen, iets wat overbodig zou zijn als Arsenal vertrouwen heeft in Martinelli en Saka. Ervaren spelers van 27 jaar oud zijn duur. Noem eens op wie Arsenal even kan halen als ervaren speler.

Denk dat hij de rol van Ozil gaat overnemen. Schijnt dat Diawara gaat komen. Dan kan je 433 spelen met Willian net achter de spits, zal vaker de 16 in duiken dan Ozil. Ik zou Lacazette slijten en daarvoor een andere type spits halen, brengt te weinig.Diawara - Coutinho WillianPepe Spits Auba

14 augustus 2020 om 12:24

Schijnt 1 van de "nieuwe" manieren te zijn waarop Arsenal nu transfers wil realiseren. Dmv data en dmv "bevriende" zaakwaarnemers. Dat 1e is niet per definitie slecht, maar van dat tweede plukken we nu al de negatieve vruchten... Nauwelijks wat toevoegende aanwinsten (Willian kan mijn ongelijk nog bewijzen) die te lange contracten krijgen en waar je nooit meer wat geld voor gaat terug krijgen.. Ik word hier als jarenlange Arsenal fan echt droevig van!

14 augustus 2020 om 15:25

Precies. Snap het echt niet. En het is in mijn optiek wel duidelijk dat Arteta te weinig inspraak daarin heeft. Daarnaast zie ik veel de vergelijking gemaakt worden met Wolves, maar Wolves doet het toch echt wel een stuk beter en anders. Wolves krijgt namelijk met die andere zaakwaarnemer jongere en talentvolle spelers, voor redelijke prijzen. Arsenal krijgt oude, uitgerangeerde vedettes die voor lange contracten vastgelegd worden.. Echt droevig.

3 seizoenen bijtekenen voor een 32 jarige speler is flink lang. Zeker gezien het een aanvaller is.voor arsenal ook wel een gok. Kans is dat hij het laatste seizoen alleen maar de bank warm houdt. Maargoed, ze hoeven geen transfergeld te betalen voor een nog prima speler!

Ik snap eeze transfer totaal niet maar ik zie hier vele Arsenal fans die tevreden zijn. Zal wel aan mij liggen maar Willian is een middelmatige speler voor mij. Een contract voor een jaar had ik nog gesnapt maar drie? Dat is toch belachelijk nu hij 32 is. Hij blijft echt niet nog drie jaar zo fit als nu.

14 augustus 2020 om 13:36

Ik snap ook niets van de reacties. Had een heel andere toon verwacht. Ik lees zelfs Chelsea volgers de mond gesnoerd worden omdat Willian toch echt wel goed is. Maar hij is inderdaad middelmatig. Ik ken hem als een speler met fantastische rushes, maar ook van voorzetten die op de tribune belanden, corners die keihard op kniehoogte ingeschoten worden, en heel veel slordig balverlies in de laatste fase. En dan op 10? Dat kan toch helemaal niet. Vind het juist een transfer die het failliet van Arsenal weergeeft. Ik vermoed echt heel veel ergernis. En dan is hij ook nog eens op een leeftijd dat het allemaal minder wordt. Pfff.

14 augustus 2020 om 16:50

Ik snap het ook totaal niet Arsenal-Gunner. Voor mij is hij ook totaal geen echte versterking. Kan heel goed voetballen, maar etaleert dat slechts sporadisch. Daarnaast praten velen over zijn statistieken, alleen vergeten ze dat hij daarbij de penalties en corners/vrije trappen neemt. Met name de goals komen daaruit voort. Bij ons heb je al andere spelers die daar beter in zijn: Auba en Pépé. En precies, door het driejarige contract kun je het ook niet zien als een korte termijn oplossing, zoals velen hier doen voorkomen. Zijn snelheid zal afnemen (sneller dan bij Auba is mijn voorspelling) en dan is hij direct nog een stuk minder. Voor op 10 is hij bij lange na niet creatief genoeg. Mogelijk is hij komend seizoen nog van waarde, maar daarna zit je dus nog 2 jaar aan hem vast. Heb je weer iemand voor 100k per week op de bank zitten, met een bijdrage die een jeugdspeler ook kan vervullen..

Voor de korte termijn best een redelijke aankoop hoewel hij best inconsistent is maar wat ik vooral denk is dat hij en zijn zaakwaarnemer een flinke signing on bedrag hebben ontvangen en dan zou het een slechte deal zijn. Er zullen vast meer details bekend worden.

Tja hij kan aankomend seizoen misschien wel van waarde zijn, maar dat 3 jarige contract zit me niet echt lekker. Hij heeft wel goede momenten en laten we hopen dat Arteta hem aan de praat krijgt/houdt. Wat ik me eigenlijk meer afvraag.. is de selectie op dit moment niet veel te groot? Wie gaan er wellicht nog weg bij Arsenal?

14 augustus 2020 om 12:58

Dat is het ook. Maar dat 3-jarige contract is het verschil met Chelsea. Die wilde hem een 2-jarig contract aanbieden, maar hij wilde persé een 3-jarig contract.gezien zijn leeftijd, is dat ook vrij logisch.

Wat een goeie eerste aankoop. Gefeliciteerd Arsenal.

Je hebt al een probleem met een 'oude' ozel. Die veel verdiener is niet levert en die je niet weg krijgt. Haal je nu een nieuwe erbij die 32 is en leg je hem 3 jaar vast. En je weet dat hij bij Chelsea lastig was en de gemiddeld reactie hier was hij 1 op de 5 wedstrijden goed speeld....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren