Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB spreekt bizar scenario tegen; omineus persbericht van FC Utrecht

Laatste update:

Er komt dit seizoen geen winnaar van de TOTO KNVB Beker. In een persbericht waarin de KNVB de genomen beslissingen over het slot van het seizoen toelicht, schrijft de voetbalbond dat de finale tussen FC Utrecht en Feyenoord 'niet kan worden gespeeld'. Om die reden 'is er dit seizoen geen winnaar', aldus de KNVB.

De bond spreekt daarmee impliciet tegen dat Feyenoord met de beker aan de haal gaat, een scenario dat vrijdagmiddag werd geschetst door sportadvocaat Jan Kabalt in De Telegraaf. Hij wees in de krant naar de reglementen, die voorschrijven dat de overwinning in de finale in het geval van een wedstrijdverbod naar de uitspelende club gaat. Alleen KNVB-directeuren Eric Gudde en Jean Paul Decossaux konden de zege van Feyenoord nog blokkeren en dat lijkt te zijn gebeurd.

Het is een hard gelag voor FC Utrecht, dat op twee manieren net naast Europees voetbal grijpt. De club kon zich via de bekerfinale verzekeren van een ticket voor de groepsfase van de Europa League, terwijl men in de Eredivisie op de zesde plaats staat, met drie punten minder dan Willem II, een wedstrijd tegoed en een beter doelsaldo. Uiteindelijk gaat Feyenoord als nummer drie van de Eredivisie de groepsfase van de Europa League in en plaatst Willem II zich voor de tweede kwalificatieronde voor de Europa League.

FC Utrecht laat in een persbericht weten zich niet bij het besluit neer te leggen. De club noemt het 'onaanvaardbaar' dat het bekertoernooi, waarvan nog slechts één wedstrijd te spelen was, 'geheel genegeerd wordt en niet meeweegt in de afweging welke club op sportieve gronden recht heeft op een Europees ticket'. "FC Utrecht schroomt niet om het besluit om geen ticket toe te kennen aan FC Utrecht aan te vechten bij de voorzieningsrechter en de UEFA", maakt de club duidelijk. Het lijdt volgens de club 'geen enkele twijfel dat FC Utrecht op basis van sportieve prestaties van het huidige seizoen een Europees ticket verdient'.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lullig voor Utrecht dat nog op 2 fronten streed.maar deze beslissing is gewoon logisch.

24 april 2020 om 18:43

Er is altijd iemand die het er niet mee eens is als je utrecht de ticket geeft is willem 2 weer boos. Als je cambuur en de graafschap laat promoveren zijn ado en rkc weer boos. Eigelijk man de knvb dit nooit goed doen.

24 april 2020 om 19:02

Waar ik eigenlijk helemaal nog niet over nadacht heb, is dat er volgend seizoen ook nog een Knvb beker toernooi komt. Waarom dan niet gewoon de Knvb beker schrappen voor komend seizoen en de huidige bekerfinale met een jaar verplaatsen? Dan creeer je ook veel meer ruimte in het programma om bijvoorbeeld alsnog met 20 clubs te spelen en ook nog eens later te spelen, zonder winterstop. De Knvb beker bestaat in totaal uit 6 wedstrijden en als je dat dan volgend seizoen schrapt, heb je al veel meer ruimte in het programma. Is ook veel eerlijker naar Utrecht toe als zij dan volgend jaar de finale alsnog hebben. Op deze manier kon je zelfs met 20 clubs spelen in Eredivisie, vanwege de ruimte die je dan maakt met schrappen van Knvb beker 2020/21. Jammer dan de Knvb niet creatief is geweest met oplossen.

24 april 2020 om 19:11

Jij hebt wel over meer niet nagedacht :D

24 april 2020 om 19:13

Helemaal mee eens. Kunt ook starten met de bekerfinale deze koppelen aan een Europese plek voor volgend seizoen en dan in de nieuwe bekeropzet geen Europees voetbal weggeven. Of 1 extra plek beschikbaar stellen tov de competitie. Dan lees ik nog dat Utrecht moeilijk doet over de ranglijst, hadden nog een lastige inhaalwedstrijd plus stonden gewoon niet hoog genoeg dus niet zeuren. En az wil ook in 1 x alles terwijl ze qua programma voor hun doen nog de lastigste tegenstanders krijgen, de clubs waar ze zelf het spel tegen moeten maken ook niet zeuren dus. Wel echt slecht van de knvb dat je een poll doet en dan niks doet met de uitslag🙈🙈

24 april 2020 om 19:33

ADO en RKC hebben met afstand het minst te klagen. Die stonden zo'n beetje het hele seizoen onderaan en werden eerder slechter dan beter naarmate het seizoen vorderde. Als je bovenin de ranglijst hanteert, moet je dat onderin ook doen. Cambuur en De Graafschap horen in de Eredivisie, RKC en ADO in de Kkd.

24 april 2020 om 19:37

Maar moet RKC wel zo blij zijn weer een jaar voor lul te lopen? Ja ze krijgen meer geld, maar ze kunnen het niveau gewoon niet aan.

24 april 2020 om 19:46

RKC pakte zeldzaam weinig punten, maar je kunt echt niet stellen dat ze voor lul stonden. Neemt niet weg dat ik vind dat zij wel horen te degraderen

24 april 2020 om 20:05

Zermatt.Kijk je niet verder dan je neus lang is? Voor amateurclubs is het bekertoernooi vreselijk belangrijk en kunnen ze hier eens een financiële meevaller mee beleven. Stel dat er bij een club als ado’20 een Ajax op bezoek zou komen dan verkopen ze in een klap het hele sportpark uit. Moet je die clubs, die momenteel toch al zo hard getroffen worden dan helemaal negeren door de misère die Utrecht momenteel meemaakt? Clubs uit de keukenkampioen divisie hebben bekergeld ook gewoon keihard nodig. Ik zie je deze hele week al prachtige verhalen schrijven en ideeen bedenken en dat is je goedrecht. Ik gun ieder zijn mening. Maar als je je mening verkondigd lijkt het mij verstandig dat je je eerst eens inleest over dit soort onderwerpen. Zegt bijvoorbeeld “tv geld” je iets? Bedrijven die contracten hebben afgesloten met het bekertoernooi en die nu vanwege het niet spelen van de finale al worden gedupeerd, laat staan als volgend jaar door jou idee het hele bekertoernooi niet doorgaat. Denk je dan niet dat het claims gaat opleveren bij de knvb? Of denk je dat Toto, dat momenteel hoofdsponsor is van het knvb bekertoernooi dan zal zeggen:”ja prima, ik wij betalen een bak geld om onze naam eraan te verbinden maar dan spelen we wel een jaartje niet.. vrij bizar wat je hier uitkraamt naar mijn mening maar ik zie je reactie graag tegemoet.

24 april 2020 om 18:45

Wat is vandaag nog logisch ? De stand wordt inzake Europees voetbal gehanteerd, ondanks dat Willem II alleen maar voor staat omdat ze een wedstrijd meer gespeeld hebben. Daarnaast wordt de stand weer niet mee genomen inzake promotie en degradatie. Dit ondanks dat het meest aansluit bij de regels en er ook meer clubs voor als tegen zijn. Dan mag je mij uitleggen wat vandaag nog logisch is.

24 april 2020 om 18:49

Die wedstrijd die Utrecht achterloopt is wel tegen Ajax hè.. Ik vind dat dat er best wat vaker bijgezegd mag worden.

24 april 2020 om 18:53

want ajax wint de laatste jaren natuurlijk vaak in utrecht...

24 april 2020 om 18:54

Zeg je er dan ook even bij dat het een thuiswedstrijd is? En dat Utrecht 2 weken daarvoor Ajax thuis uit de beker heeft geknikkerd? Ik denk dat Ajax meer opzag tegen die inhaalwedstrijd dan Utrecht.

24 april 2020 om 18:56

En die wedstrijd was al dat niet toevallig op een moment dat Ajax alle dragende spelers onderhand miste?🤣 en op bijna volle kracht won Utrecht paar weken erna ook van Ajax in de halve finale? Ma stel je pakt dat argument er niet bij. Utrecht heeft een beter doelsaldo! Utrecht heeft een beter onderling resultaat?

24 april 2020 om 18:59

Ik wilde alleen maar zeggen dat Utrecht die punten dus echt nog niet heeft. Willem II heeft die 3 punten, 100% zeker. Utrecht maakt een kans op die 3 punten, laten we zeggen een 50% kans omdat jullie vinden dat ze in vorm waren. 30% kans op een gelijk spel en 20% op verlies. Dat klinkt voor mij best logisch. 50% kans vind ik niet genoeg om zomaar even die plek aan Utrecht te geven.

24 april 2020 om 19:02

t jochie.. Laatste 3 seizoenen in de competitie 2 gewonnen. Sterker nog, sinds 2012 heeft Utrecht maar 1 thuisduel gewonnen van Ajax. Sinds 2006 maar 4X,

24 april 2020 om 19:05

Zo is dat. Ze zeggen hier dat er geen enkele twijfel is dat ze een Europees ticket verdienen. Dat vind ik echt de grootste onzin. Utrecht speelde echt niet de pannen van het dak de laatste maanden. Inhaalwedstrijd tegen Ajax win je niet zomaar even, en bekerfinale tegen Feyenoord al helemaal niet. Speelronde schrappen waarin Utrecht niet gespeeld heeft maakt voor de ranglijst voor Utrecht helemaal niets uit. Hoe ze er dan op komen dat er geen enkele twijfel is dat ze dit ticket verdienen, vind ik dan ook onbegrijpelijk.

24 april 2020 om 19:17

Maakt ook niet uit wie de tegenstander is, ook al was het fc knudde, een inhaalwedstrijd geeft nog niet te garantie dat Utrecht ook de 3 punten zou pakken en daarmee boven Willem ll zou komen.

24 april 2020 om 21:07

Van een Ajax winnen we eerder dan tegen een RKC

24 april 2020 om 19:13

Klopt en het is nog eens volstrekt kansloos. Bij de UEFA krijf nul op het rekest omdat die al aangegeven heeft de ranglijst aan te houden en bij de rechter gaan ze het ook niet terug draaien. Dus in tijd van financiële problemen gaat Utrecht geld weg gooien met kansloze rechtzaken en zo meteen ook maar het handje ophouden bin Ajax zeker.

24 april 2020 om 21:25

Klopt niet omdat het ticket voor de bekerwinnaar nu zomaar naar Feijenoord gaat

25 april 2020 om 11:51

Ze hanteren de plekken in de competitie. Feyenoord staat 3e, op die gronden krijgt Feyenoord het EL ticket. Niet als 'bekerwinnaar'.

Men heeft er bij de Knvb een janboel van gemaakt qua argumentatie. De speelronde die niet is afgemaakt is niet geschrapt, waardoor FC Utrecht dus echt beoordeeld is en gestraft wordt voor een wedstrijd die ze niet hebben kunnen inhalen. Dat is een goed argument als je voor een rechter staat. Men had bij de Knvb de niet afgeronde speelronde in zijn geheel moeten schrappen, dan had je dat argument van Utrecht gedekt. Los van het feit dat de besluitvorming sowieso dubieus is door het seizoen te schrappen, maar van het geschrapte seizoen wel in de top de prestaties mee te wegen en onderin niet. Helaas heeft men niet gekozen voor rechtlijnigheid en gezien het trackrecord van de Knvb voor de rechter kunnen ze daar nat op gaan.

24 april 2020 om 18:43

Als die ronde was geschrapt, dan had Willem II nog steeds boven Utrecht gestaan, aangezien die in die ronde verloren van Psv.

24 april 2020 om 18:54

Ze lopen gewoon de uefa achterna verder niks. Het is wel duidelijk geworden dat de KNVB het liefst zelf niks beslist en alles aan anderen overlaat. Dat ze de UEFA achterna lopen viel dus te verwachten al is dat niet in lijn met de andere beslissingen. Logisch ook als je zelf niks beslist. Als je alles meeneemt, dit seizoen, de beker en de eindstand van vorig seizoen zou Utrecht gewoon die ticket moeten krijgen.

24 april 2020 om 18:49

Nee, ze willen weer graag in de voorrondes geëlimineerd worden door semiprofs. Wat jammer dit van Fcu, juist in deze tijd moeten we toch wat begrip voor elkaar tonen ook al is het nadelig voor jezelf?

24 april 2020 om 21:09

Ik word liever geëlimineerd door postbodes die voetballen, dan een corrupte bende op het kantoor in Zeist. Ook leuk die 'woede' van heel Nederland als Utrecht het verpest, dat verlicht echt de teleurstelling bij zo'n wanprestatie.

25 april 2020 om 01:18

Het is geen woede wat heel Nederland voelt. Het is schaamte..

24 april 2020 om 18:51

Dat staat er toch? Ze willen nog 3 wedstrijden spelen. De beker finale plus 2 inhaalpotjes (niet toevallig wedstrijden waarin Fc Utrecht speelt)

24 april 2020 om 19:40

En Feyenoord wil nog alle wedstrijden spelen, maar die mogelijkheid is er dus niet. Plus je zult het nooit weten, maar ik verwacht dat Utrecht beide wedstrijden kansloos zou verliezen.

Over dat persbericht: tja kon je op wachten natuurljjk. Toch vind ik het voor Utrecht vooral heel zuur, maar wel een andere situatie van bijvoorbeeld Cambuur. Bij Utrecht is het in zowel de competitie als de beker een wat-als vraag. Ze moesten van Ajax of Feyenoord winnen, en dat kan, maar dat kon ook niet gebeuren. Terwijl Cambuur gewoon zo goed als zeker was van promotie. Tuurlijk heel triest voor Utrecht maar of je hier een rechtszaak mee wint...?

24 april 2020 om 18:44

Ja het scheelt maar een ettelijke miljoenen euro's alleen om te mogen starten in de Europa League en dan alle wedstrijden nog, tv gelden

24 april 2020 om 18:45

Toch klopt je redenatie niet. Zowel voor Utrecht als Cambuur geldt wat-als, aangezien ze gewoonweg niet zeker waren promotie of een overwinning tegen Ajax of Feyenoord. Dat promotie van Cambuur waarschijnlijker is, dat kan je wellicht nog beargumenteren. Het is wel ongelooflijk zuur voor beide clubs zeg!

24 april 2020 om 19:08

Heel jammer inderdaad. Ik was me al aan het verheugen op een eredivisieseizoen zonder ADO en met prachtige clubs als De Graafschap en Cambuur. Helaas!

24 april 2020 om 19:36

Klopt, het is inderdaad geen geweldige logica als ik er langer over nadenk. Misschien beter zo: Cambuur staat al op een plek die rechtgeeft op een "prijs" terwijl Utrecht die uberhaupt nog moest gaan bereiken. Maarja t is gewoon ingewikkeld, hier kom je nooit uit

24 april 2020 om 19:41

Het is inderdaad enorm lastig yajax. Sentiment speelt ook een rol. Kijk eens in Engeland, iedereen weet dat Liverpool kampioen zou worden. Echter, zolang ze in theorie nog in te halen zijn kan je simpelweg geen kampioenschap toekennen.

Gewoon geen prijzen in 2020 in Nederland, dat lijkt me gewoon het beste als je toch kiest voor het scenario schrappen. Het enige wat dan scheef is dat is dat er wel Europese tickets zijn toegekend op basis van deze stand.

Dat de competitie niet uitgespeeld kan worden is logisch, maar die ene beker? Ik zou het als een soort JC schaal een mooie start van de competitie vinden. Je weerhoudt beiden nu van een mooie kans op een prijs die over slechts 1 wedstrijd gaat.

24 april 2020 om 19:34

Het probleem is ook meer het ticket wat de bekerwinst met zich meebrengt. Eind mei moet bekend zijn wie de Europese plekken krijgen en als je pas aant begin van volgend seizoen de beker gaat spelen kan je wel de beker uitdelen, maar niet de Europese plek die erbij hoort. Ik neem aan dat Utrecht de beker zelf ook niet het belangrijkste vind, maar wel die europese plek.

24 april 2020 om 21:43

DAt zal dan vast de inflexibiliteit van de Uefa weer zijn.. Omdat de bekerwinnaar zeg maar niet in de eerste voorrondes start, leek mij het organisatorisch niet zo'n probleem.

25 april 2020 om 07:33

Jawel, want de rest schuift door. Utrecht speelt dan rechtstreeks poulefase, dat kan makkelijk, maar Feyenoord had dan ipv Willem II voorrondes moeten spelen. Dat wordt lastig.

Je kan toch gewoon 1 wedstrijd inhalen. Het enige wat je nodig hebt is wat corona tests voor de spelers, staff en arbiters. Competitie afspelen is natuurlijk een ander verhaal.

24 april 2020 om 18:46

Als je daarvoor uitzonderingen gaat maken moet je eens kijken hoe snel iedereen en overal geteste wil worden omdat dat dan voor hun belangrijk is.het leven bestaat nu eenmaal uit meer dan voetbal.

24 april 2020 om 18:53

Dan kan je net zo goed gaan loten of een bingo houden. Als je nu een wedstrijd gaat spelen zegt dat niets over de kwaliteit van de teams. Er is al ongeveer 2 maanden niet getraind en alle vorm en fitheid is weg. Nu een wedstrijd spelen staat gelijk aan een strafschoppenserie, loting of bingo-avondje in het bejaardentehuis.

24 april 2020 om 18:55

maatregelen van het kabinet kunnen niet genegeerd worden.

24 april 2020 om 18:57

Nee dat kan niet aangezien het Europees voetbalt al voor 1 september begint. Voor 1 september kan de beker finale nooit gespeeld worden

2 woorden, financiële compensatie, war denk ik en hoop ik voor de hele eerste en eredivisie gaat gelden.de Knvb zal wel moeten om zo het "nare gevoel" waar ze overigens niets aan kunnen doen door overmacht af te kopen.niet raars aan want dat doet het kabinet ook met bedrijven in Nederland die extra getroffen worden door diverse maatregelen.

24 april 2020 om 18:57

Juist. Alle startgelden van de CL en EL op 1 hoop en verdelen over de gehele competitie.

24 april 2020 om 19:44

Dan wordt RKC financieel dubbel bevoordeeld met Europees geld en nog een seizoen eredivisie, maken ze nog winst ook met deze corona crisis.

Tja, vervelend voor Utrecht. Maar die hebben niet zoveel om boos over te zijn als je hun laatste twee Europese campagnes ziet, met schandalige uitschakelingen tegen nobody teams uit Luxemburg en Bosnië.

24 april 2020 om 18:46

Dat slaat helemaal nergens op. Die schandalige uitschakelingen hebben helemaal niets te maken met de huidige situatie!

24 april 2020 om 18:55

Misschien ben ik bevooroordeeld. Heb een paar jaar geleden een keer niet ver van Van Seumeren gezeten tijdens een Europees duel. De schuttingtaal die toen uitgekraamd werd vond ik nou niet bepaald chique te noemen. Daarom verbaast me de huidige selectieve verontwaardiging niet echt.

24 april 2020 om 19:55

Die man zou ook liever op de Bunnikside staan dan in een skybox. Heeft hij meerdere malen gezegd. De beste man is naast groot aandeelhouder . Misschien wel de grootste supporter van de FC. Heb liever zoiets dan mensen die er alleen maar voor het geld zitten. Ik praat het niet goed maar hij reageert uit emotie.

25 april 2020 om 00:17

Falcao 1984,volgens mij snap je niet echt waar dit over gaat.omdat een aandeelhouder iets stouts heeft geroepen dan moeten we deze knvb dwaling maar accepteren? En omdat we in het verleden 2x tegen kleine club hebben verloren moeten we niet boos zijn?dan draaien we het om, Utrecht werd onterecht in een moeilijke poule uitgeschakeld dus hebben we nu recht om de europa leagu te winnen? dacht het niet, dat hoort erbij. Deze onzin van de heren uit zeist echter niet.maar goed dat is mijn mening.

24 april 2020 om 18:52

Waarom vergeet men dat Utrecht drie jaar geleden bijna 3 voorrondes overleefde en op een haar na de groepsfase verloor tegen Zenit? Als ik me het goed herriner sleepte ze dat jaar de meeste punten binnen voor Nederland. Ajax werd uitgeschakeld door Rosenborg in de voorronde, Feyenoord bakte er niets van in de CL en PSV ging kansloos onderuit tegen een Oostblokland in de voorrondes (EL)

25 april 2020 om 00:21

Dat vergeten mensen al snel als ze niet echt gecharmeerd zijn van een bepaalde club. dan gaan ze goedkoop scoren. Vooral wijzen naar anderen daar zijn wij hier in Nederland erg goed in.niet al te serieus nemen, maar goed dat is mijn mening.

24 april 2020 om 18:53

Naja, historisch falen heeft er natuurlijk geen knoop mee te maken of je wel of geen aanspraak maakt op een ticket.

De feiten wel. Feit is, Utrecht heeft 3 punten minder, en de beker niet gewonnen. Ontzettend zuur voor ze dat ze nu op 2 fronten mis grijpen, maar je kan ze moeilijk het ticket geven op basis van een theoretische uitkomst van een wedstrijd die nooit gespeeld zal worden. Bovendien is winst tegen Ajax of Feyenoord verre van vanzelfsprekend.

Tis zuur, maar Willem II staat nu eenmaal hoger, zelfs met punten per wedstrijd.

24 april 2020 om 19:26

Laatste twee? De één na laatste keer verloor Utrecht, na verlenging, bij Zenit in de laatste kwalificatie ronde. Niet alleen reageren uit gevoel, lees je eerst in!

Deze wedstrijd kan je prima over een half jaar nog s een keer spelen, zonder dat er tickets op het spel staan, maar puur voor de titel van bekerwinnaar.

Speel diue finale ipv de Johan Cruyff schaal vooraf het nieuwe seizoen. En de schaal vlak voor de winterstop

Als de nederlandse clubs in Europa mogen spelen, mogen ze ook tegenelkaar spelen dus die finale kan gwn gespeeld worden en de winnaar kan gwn europa in

Aanvechten bij Uefa? Die hadden toch juist het plan om aantal punten te delen door gespeelde wedstrijden. Daar gaat Utrecht geen gelijk krijgen.

FC Utrecht stapt naar de rechter. Helaas de soort stijlloze, smakeloze en bovendien kansloze zet die je al zag aan komen met deze amateuristische directie. Wat verwachten deze klungels nou? Dat de KNVB op basis van een hypothese die per definitie niet bewezen kan worden tickets gaat toekennen? Bespottelijk en diep triest van mijn clubje...

Gezien het feit dat Utrecht als ze de inhaalwedstrijd hadden gewonnen boven Willem II hadden gestaan en bovendien in de bekerfinale stonden had ik het wel zo eerlijk gevonden als ze bijvoorbeeld hadden geloot tussen Willem II en Utrecht voor die laatste Europese plaats. Maar uiteindelijk maakt het niet zo heel veel uit welke beslissing je neemt, er zijn altijd clubs die zich zwaar benadeeld voelen.

24 april 2020 om 21:35

Willem II had een op het oog veel makkelijker restprogramma dan Utrecht. Het zou niet eerlijk zijn om te loten. Of de wedstrijd van Willem II in dezelfde speelronde schrappen of de stand na 17 wedstrijden lijken eerlijker. In beide gevallen trekt Willem II aan het langste einde.

25 april 2020 om 00:30

Tsja en makkelijker wedstrijden win je ook even makkelijk.dat heb ik heel vaak al gehoord.volgens mij heeft willem 2, 1 punt(kado gekregen) gehaald tegen Utrecht. Dus zijn ze volgens mij niet beter maar gelukkiger. maar goed dat is mijn mening.

Gudde de geboren Schiedamse feyenoorder die moet beslissen over zaken aangaande ook feyenoord....pffff hier spelen wel een paar belangen mee zeg....

24 april 2020 om 20:42

ach hou toch op man, t was nota bene op advies van de Uefa dat de knvb de tickets op deze manier verdelen.

25 april 2020 om 00:34

dat zegt nog niet dat Middennl geen gelijk heeft, Ik dacht dat de blunders met FC Twente het toppunt waren maar helaas. Het is wel heel toevallig dat iemand uit de buurt van Rotterdam en Den haag deze beslissing mede mag nemen.maar goed dit kon je op voorhand wel zien aankomen met een landelijk orgaan als deze.maar goed dat is mijn mening.

25 april 2020 om 12:59

in de metropoolregio Rotterdam-Den Haag wonen ruim 2.3 miljoen mensen. hoe is het dan ''wel heel toevallig'' dat er iemand uit die regio aan het roer staat? qua kans berekening is de kans juist het grootst zou je dan zeggen, aangezien het de grootste metropool in Nederland is.

KNVB = KAN NIET VOORMEZELF BESLISSENStelletje slappezakken.Utrecht en Cambuur worden hier zo hard benadeeld, dat kan gewoon niet!Mag hopen voor ze dat de rechtzaal nog wat gerechtigheid zal brengen!

24 april 2020 om 21:36

Als Utrecht het ticket krijgt wordt Willem II benadeeld.

24 april 2020 om 21:47

In geen enkel scenario kan Utrecht aantonen dat het hoe dan ook recht had op Europees voetbal. Dat ze op 2 vlakken er een haarlijn van verwijderd waren is gigantisch zuur, maar realistisch gezien had AZ meer kans op een titel dan Utrecht op Europees voetbal.

24 april 2020 om 21:54

Zonder kansloze reactie! Als je de wedstrijd niet mag spelen kan je hem zeker niet winnen. Je ontneemt gelijke kansen en dat is in strijd met fairplay of niet dan?! Je kan ook na 1 September beslissingswedstrijden spelen

24 april 2020 om 22:19

Op 1 september moeten de ploegen Europees al ingeschreven staan. Is geen optie dus. Je reageert (begrijpelijk) uit emotie. Maar een emotioneel argument weegt in de rechtszaal totaal niet op tegen het rationele argument wat ik net aanhaalde. Wat we zeker weten is dat Utrecht (net als Feyenoord) de bekerfinale niet gaat winnen. Wat we zeker weten is dat in alle situaties die de Uefa als richtlijn hanteert (gemiddeld aantal punten per wedstrijd en op basis daarvan de tickets verdelen) Utrecht de nummer 6 is, achter Willem 2, Psv, Feyenoord, AZ en Ajax. Daar zal de rechtbank over moeten oordelen.

25 april 2020 om 08:30

Weinig kansloos aan. De wedstrijden gaan niet gespeeld worden, uitgesloten, verboden.

Dan gaat het dus op stand. Je kan niet aannemen dat Utrecht van Ajax wint, die kans was sowieso bijzonder klein in de competitie. Dan kun je 4 dingen doen. De stand zo laten, corrigeren naar aantal gespeelde wedstrijden, De gemiste wedstrijden om 0-0 laten eindigen of de hele stormspeelronde schrappen.

In alle gevallen bleef Utrecht 6e, dus geen schijn van kans.

Ik snap de emotie, maar dat Willem II Europa in ging, was al duidelijk zodra alles tot 1 september werd afgelast.

Maar wat ik dus niet snap... Feyenoord heeft via de competitie al plaatsing voor europa league, waarom fc utrecht niet de plaatsing van de europa league die je krijgt als je de knvb beker wint? Dan was het toch eerlijk geweest?!

24 april 2020 om 23:12

Dan geef je Feyenoord als nummer 3 voorronde EL (in plaats van groepsfase), sluit je de nummer 5 uit van Europees voetbal, om de nummer 6 direct de groepsfase in te sturen? Oogt ook niet echt eerlijk. Omdat de bekerfinale van 2020 niet gespeeld kan worden wordt die Europese plek vergeven aan de club met de hoogste notering, toevallig Feyenoord. Het ticket van Feyenoord (3e voorronde EL) gaat naar nummer 4, Psv. Het ticket van PSV (2e voorronde EL) gaat naar de nummer 5, Willem 2.

25 april 2020 om 01:53

Dan hadden ze toch stuivertje kunnen wisselen.als Utrecht zich formeel terugtrekt o.i.d. uit de beker, waardoor Feyenoord winnaar is van Knvb Beker...dus groepsfase...rest tickets doorschuiven. Dan heeft Utrecht toch ook een ticket in voorronde?of werkt dat niet zo? Ben niet echt een voetbalkenner.

25 april 2020 om 08:05

Oké, ik probeer het duidelijk uit te leggen, maar is een warrige lap stof vrees ik. Zou men de finale nog wel mogen spelen, dan had Feyenoord nu 3e voorronde EL, PSV 2e voorronde EL, Willem 2 geen Europees voetbal (op basis van de ranglijst). De winnaar van de beker krijgt als enige groepsfase EL. De bekerfinale kan en mag helaas niet gespeeld worden, waardoor groepsfase EL naar de hoogste op de ranglijst gaat. Ajax en AZ hebben al Champions League (natuurlijk beter dan El), dus gaat het ticket naar de nummer 3 (toevallig ook bekerfinalist Feyenoord). Daardoor mag PSV het ticket van Feyenoord overnemen, en een voorronde later instromen. Willem 2 krijgt het ticket van Psv, waardoor het in de 2e voorronde in mag stromen. Daarna zijn de tickets op, Nederland heeft er maar 5. Normaal gesproken dus 4 via de competitie + 1 in de beker, dit jaar 5 via competitie omdat de bekerfinale niet kan worden gespeeld.

25 april 2020 om 08:33

Misschien dat de verwarring komt omdat vroeger de verliezend finalist Europa in ging als de winnaar zich al geplaatst had, maar dat is al jaren geleden afgeschaft.

Als Utreg supporter ben ik hier niet blij mee!!!
Het gaat mij niet om Europees voetbal (want we vliegen er toch weer uit na 1 ronde)
Maar het gaat mij om de beker finale,die kan je in mijn ogen een club niet ontnemen ongeacht de uitslag!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren