Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSV, Ajax, en AZ beseffen dat ze niet boven de samenleving staan’

Laatste update:

De KNVB is voornemens om halverwege juni de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie weer te hervatten. John Jorritsma, burgemeester van Eindhoven en voorzitter van de veiligheidsregio Brabant Zuidoost, ziet dit niet als haalbaar plan. In gesprek met De Telegraaf laat Jorritsma weten dat PSV en FC Eindhoven niet half mei al de training kunnen hervatten.

“Voor mij bestaat er geen enkele onduidelijkheid over: dat is tot 1 juni verboden. Wat de KNVB ook wil, het gebeurt niet. Trainingen worden met 25 man gehouden en zijn een samenscholing. We treden op tegen partijtjes op pleintjes en zullen dat ook bij de trainingen van PSV en FC Eindhoven doen. Het voetbal heeft en krijgt geen status aparte”, geeft Jorritsma te kennen. De burgemeester van Eindhoven gaf dinsdagavond in gesprek met Omroep Brabant al aan dat hij de hervatting van de Eredivisie halverwege juni niet ziet zitten.

Burgemeester Eindhoven ziet hervatting Eredivisie in juni niet zitten

Lees artikel

Zelfs als er 1 juni weer getraind kan worden, noemt Jorritsma een snelle hervatting van de Eredivisie onwenselijk. Hij snapt de belangen van de UEFA en KNVB, maar wijst tegelijkertijd op de ‘medische en economische belangen’. “Elke dag overlijden er nog meer dan honderd mensen en op de ic’s vechten de mensen voor hun leven. Bij het bedrijvenloket dat we hier in Eindhoven openden, waren in enkele uren tijd 4.400 aanmeldingen. Deze hard getroffen ondernemers, die zakelijk echt heel veel pijn hebben moeten lijden, kan ik niet met droge ogen vertellen dat het voetbal gewoon doorgaat.”

Jorritsma denkt dat voetbal zonder publiek ook mensen aantrekt. “Voetbal is een sport van het volk. De gemeente Eindhoven doet er gewoon niet aan mee. Enerzijds, omdat we het publieksverbod niet kunnen handhaven en anderzijds omdat het voor ons geen uitgemaakte zaak is dat voetbal in juni de voorkeur krijgt boven andere evenementen in de regio”, aldus Jorritsma, die denkt dat de KNVB de Eredivisie alsnog zal afblazen. “Omdat de overheid bepaalt. Het is jammer dat de bond niet nu al zelf de verantwoordelijkheid neemt. PSV, Ajax, AZ en andere clubs beseffen dat zij onderdeel uitmaken van de samenleving en er niet boven staan.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Dit is dus echt een bullshit uitspraak die zoveel mensen doen. Lekker elkaar napraten en bij voorkeur niet nadenken, ongekend. Niemand denkt boven de maatschappij te staan. Er is alleen zo veel (economisch) belang bij het uitspelen van het seizoen, dat de bonden en clubs deze optie zo lang mogelijk open willen houden. Dat mensen dat niet inzien, begrijp ik echt niet. Het zal wel tunnelvisie zijn. Natuurlijk is de gezondheid belangrijker en er zal echt niet gevoetbald worden als de gezondheid van mensen niet gegarandeerd kan worden, maar het is logisch dat ze dat scenario open willen houden. Dit gepraat van boven de maatschappij staan is niks anders dan hersenloze napraterij.

8 april 2020 om 07:03

Inderdaad hij heeft het over PSV, Ajax en AZ die boven de maatschappij staan, maar als ik me niet vergis waren dat juist de clubs die aangaven dat er niet meer gevoetbald moet worden dit seizoen.

8 april 2020 om 07:06

Dat staat er toch. Deze clubs beseffen dat ze geen uitzondering kunnen zijn tov de samenleving. Ik wens de heer Gudde veel succes met zijn secundanten Koevermans, van Stee en zijn zoon. Maar gevoetbald zal er niet meer worden.

8 april 2020 om 07:16

Zouden Gudde en Co weleens instanties buiten de Knvb raadplegen? Of hebben ze alleen de kalender gepakt en het tweede weekend in juni aangestipt en gezegd dat we dan kunnen beginnen? Ik heb nog geen een keer vanuit de Knvb vernomen hoe ze de spelende problemen gaan oplossen namelijk.

8 april 2020 om 08:31

Nee, hij heeft het over de clubs die beseffen dat zij niet boven de maatschappij staan. Nog een keer lezen

8 april 2020 om 09:11

Ze hebben duidelijk niet met de burgemeesters overlegd wat ik echt een supergrote blunder vind.. Dit gaat gewoon niet gebeuren.

8 april 2020 om 09:23

@woutersl, nog steeds bang voor de hervatting van de competitie? De maatregelen zijn 'pas' 1 maand bezig, eventueel voetballen is 'eventueel' pas over 2 maanden. Blijf niet zo krampachtig vasthouden aan je standpunt en bekijk het nu juist, zoals het rivm en de overheid, van dag tot dag, in ieder geval de komende weken nog.

8 april 2020 om 09:44

@emiliesteele de maatregelen zijn pas 1 maand bezig en hebben nu al een gigantische economische impact. Zonder steun van de overheid valt al 80% van het MKB om, Zzp'ers moeten terugvallen op de overheid voor een bestaansminimum, banken maken aanspraak op garanties, you name it. Die paar tientallen miljoenen die er voor de voetbalclubs op het spel staan zijn bij elkaar nog niet eens de dagomzet van een bedrijf als Heineken maar hebben een gigantische impact op het aantal persoonsbewegingen (bij elkaar komen, politie op de been (zelfs als je formeel zonder publiek speelt), idioten die toch nog met fakkels ergens moeten gaan staan). Je moet het ook een beetje in perspectief plaatsen.

8 april 2020 om 10:21

Emile er gaat echt niet meer gespeeld worden dit seizoen. En dat heeft niks met mijn club voorkeur te maken. Maar goed ik laat me graag verassen, want ook ik mis het voetbal en het gewone leven. De regels geven inderdaad aan dat Ajax de kampioen is als er niet meer gespeeld wordt. Maar Ajax nog ik hebben die regels gemaakt. Dus helaas pindakaas er zijn momenteel belangrijkere zaken. En ik bekijk het niet van dag tot dag eerder van maand tot maand want dit gaat echt nog wel even duren helaas.

8 april 2020 om 10:52

Het blijft een wonderbaarlijk iets dat de meeste supporters van Ajax, PSV en AZ willen dat er gestopt wordt en dat veel Feyenoordsupporters door willen. #sarcasmon

8 april 2020 om 11:05

@chrissie23 De KNVB is terecht bezig met plannen voor de hervatting van de competitie, of het gaat gebeuren is een tweede. Iedere sector van de reisbranche, tot de horeca, detailhandel, autohandel enz enz is natuurlijk bezig met hoe verder dus wat dat betreft is dit heel normaal wat de KNVB doet en ook heel verstandig om niet simpel te roepen om gewoon te stoppen. De druk op de regering zal sowieso groter worden aangezien de economische belangen niet alleen een financieel belang hebben maar ook direct op het sociale leven en daardoor ook op de algemene gezondheid.

8 april 2020 om 11:08

Voor dat de maatregelen minder kunnen worden moeten eerst de ziekenhuizen en dan voornamelijk de ic's leeg zijn.
Er komen er nog steeds mensen bij na aftrek van de overledenen.
Die meneer gommers verwacht half mei de top op de ic's en dan liggen ze er gemiddeld 3 weken dus eerste week juli hopelijk pas de daling.
Dat je met die info denkt dat er 1 juni weer begonnen kan worden is gekkenwerk.
Los daarvan hoef je nog niet een punt achter het seizoen te zetten maar dat lijkt voor nu onvermijdelijk.

8 april 2020 om 11:20

Precies andersom, hij geeft aan dat de andere clubs boven de maatschappij staan, uets waar hij totaal geen inzicht in heeft. Eigenlijk geeft hij aan dat hij de motivatie van elke bvo heeft bestudeerd en heeft besloten dat er een paar zijn die zijn goedkeuring weg kunnen dragen. Laten we Feyenoord als voorbeeld nemen, de grootste club die heeft aangegeven niet direct te willen stoppen, kijk een naar de reden waarom ze dat zeggen en leg dat dan ook een naast de reactie op het populistische praatje van Marc Netto. Ze zeggen namelijk niet dat ze tegen stoppen zijn, maar dat ze pas over willen gaan tot een volledige stop als er ook direct een financieel plan voor alle bvo's kan worden aangeboden. Punten die daarin kunnen worden meegenomen zijn een verdeling van een deel (40%) van de europese inkomsten en een schenking van deze clubs. Als je dat legt naast de harde en niet onderbouwde uitspraken van deze burgemeester zie je dat dit deste kwalijker is.

8 april 2020 om 11:21

Het volk moet vermaakt worden.
Als de normale mensen moeten/kunnen werken dan waarom zou het voetbal niet door kunnen gaan??
Desnoods zonder publiek.

8 april 2020 om 12:25

Vassinerend, het RIVM verwacht de piek eind April al en wilde IC's op 1 juni naar de normale bezetting hebben.

8 april 2020 om 13:11

Nijogeth, dat klopt maar als ik naar de heer gommers luister die van de ic's is hij nog wat terughoudend wat dat betreft en hij zit dicht op het vuur.

8 april 2020 om 13:51

@wouter, er is geen regel dit op dit moment stand houdt vanwege de mate van overwacht die er nu speelt. Maargoed, we komen elkaar nu al op meerdere berichten tegen en staan lijnrecht tegenover elkaar. Ik ben benieuwd wat de stand van zaken over een maand is. Het kan in ieder geval geen kwaad om pas op 8 mei te beslissen ipv nu al.

8 april 2020 om 14:28

@ramondiaz, ik ben het daar dus absoluut niet mee eens. Ik denk dat het opjagen van de regering juist een hele slechte keuze is op dit moment, mede omdat er zo veel supporter beïnvloed worden door de wens van hun club. Als er nu hele duidelijke keuzes worden gemaakt dan heb je een week met weerstand vanuit verschillende hoeken en dan weet iedereen waar ze aan toe zijn. Selecties kunnen op orde worden gemaakt voor komend seizoen, financiële huishouding kan aan worden gewerkt (inclusief loonverlagingen voor de spelers, voor zover wettelijk mogelijk). Clubs moeten hieraan (in mijn optiek) niet allen meewerken, maar een voortrekkersrol in nemen, zeker gezien hun sociale impact. Blijven pushen op 'wij willen voetballen, fuck de maatschappij' begint een beetje zielig te worden.

8 april 2020 om 07:08

Nou dat mag jij vinden maar ik vind het meer realisme tonen. Hij praat niet na want de burgermeesters zijn veel beter ingelicht dan wij. En wat hij zegt is dus gewoon waar. Tot 1 juni kan er sowieso niet getraind worden.mochtvercweer getraind of zelfs gevoetbald gaan worden trekt dit zeker weten mensen aan. Zie maar bij die wedstrijden die zonder publiek moesten worden gespeeld. Dat is gewoon niet te handhaven en zorgt voor een te grote druk en risico's. Jeij kan wel wijs roepen dat dit napraten is maar nogmaals dit is gewoon realisme!!!

8 april 2020 om 08:02

Wat hij zegt klopt juist niet, wat ik onbegrijpelijk vind voor een burgemeester. Volgens de huidige maatregelen zijn alleen evenementen met vergunningsplicht of meldplicht verboden tot 1 juni. De andere maatregelen gelden (voorlopig) tot 28 april. Staat gewoon op de site van de Rijksoverheid. Ik vind het gewoon populair geschreeuw. Het plan van de KNVB kan in theorie volgens de huidige maatregelen worden uitgevoerd. Persoonlijk zie ik het niet gebeuren (en de KNVB waarschijnlijk ook niet), maar ik snap prima dat ze hun opties open houden. En als de maatregelen het toelaten kan die burgemeester helemaal geen trainingen verbieden.

8 april 2020 om 08:09

Mark Rutte gaf gisteren aan dat hij het zelf ook niet zo goed wist of de trainingen onder die wet vielen. De Burgemeester verteld inderdaad niet de gehele waarheid, maar als Rutte het al niet zeker weet. Wie wel?

8 april 2020 om 08:13

Klopt helemaal Weef, hier heeft die burgemeester echt ongelijk in. Wat ik ook raar vindt, is dat hij zegt dat er in juni niet gevoetbald kan worden, omdat er op dit moment veel mensen dood gaan en op de ic's liggen. Inderdaad, op dit moment. Hoe het over 10 weken is weet niemand.

8 april 2020 om 08:23

Nog erger omdat vanaf mei de piek wordtverwacht op de IC’s en tel dan nog maar minimaal 4 weken erbij, dan is eind mei/begin juni.

8 april 2020 om 08:31

Dat bestrijd ik ook helemaal niet. Het is heel waarschijnlijk dat de maatregelen verlengd worden en dus dat er niet kan worden gevoetbald. Maar uiteindelijk weten we het gewoon niet. Als er een kans bestaat dat het wel kan, waarom zou die optie dan niet open gelaten worden? Ik snap die extreme drang niet om persé nu al de boel af te lasten.

8 april 2020 om 08:32

Volgensmij kan een burgemeester, die leiding geeft aan de veiligheidsregio Eindhoven prima trainingen en andere evenementen verbieden. Als hij dit gevaarlijk acht voor de openbare veiligheid heeft hij alle recht om dit te doen.

8 april 2020 om 08:34

Hoe word een voetbalwedstrijd gezien? Ik kan je vertellen een wedstrijd in de ere en kkd divisie zijn altijd een vergunningsactiviteit, die daardoor dus niet kunnen plaats vinden, de burgemeester heeft hier in gewoon gelijk.

8 april 2020 om 08:51

@Woenselaar: Een training lijkt mij geen evenement. En dan nog moet nog wel (voor een rechter) te onderbouwen zijn waarom het niet door mag gaan. Zou wat zijn als een burgemeester op eigen inzicht van alles em nog wat kan verbieden.

8 april 2020 om 08:55

De Burgemeester kan dat prima verklaren aan een rechter, neem ik aan. Vooral omdat hij / zij de aangewezen persoon is om de veiligheid in zijn / haar stad te waarborgen.

8 april 2020 om 08:58

De burgermeester mag dit zonder tussenkomst van de rechter beslissen. Kijk maar naar andere eredivisie wedstrijden die niet op een bepaalde datum gespeeld zijn. Vorig jaar volgens mij graafschap ajax ivm koningsnacht, daarbij de burgemeester is de verantwoordelijke in zijn veiligheidsregio, dus als de burgermeester zegt dat doen we niet, dan gebeurd het niet.

8 april 2020 om 09:01

De discussie gaat hier of er getraind mag worden, Wouder.

8 april 2020 om 09:12

Mensen denken nu er een aantal dagen het woordje afvlakking is gebruikt dat het nu weer de goede kant op gaat. Maar zolang die oh zo domme eigenwijze mensen er maar op uit gaan en schijt aan de regels heeft en maar loopt te mekkeren, we mogen ook niks meer in dit land, als ze een boete krijgen, dan gaat dit nog heeeel lang duren en wordt volgend seizoen ook een heel apart verhaal.

8 april 2020 om 09:33

@ Wouder - in theorie heb je gelijk, maar als Rutte, en ook de veiligheidsregio's vasthouden an het advies van het Rivm - en de Knvb derhalve gedwongen wordt om (indirect) het Rivm advies te volgen, welk probleem is er dan? Knvb wil opties open houden, trainingen zijn in ieder geval verboden tot 28 april, wedstrijden tot 1 juni. Alle maatregelen daarna is voer voor speculatie. Ook een burgemeester zal niet op eigen houtje een wedstrijd verbieden als het Rivm heeft aangegeven dat het wel kan - dan ben je als voorzitter van de veiligheidsregio totaalongeloofwaardig.

8 april 2020 om 09:49

Gilau, trainingen zijn heel simpel, er is een samenscholingsverbod. dus meer dan 3 mensen bij elkaar mag niet. wordt best lastig trainen met 30 voetballers en een dozijn trainers erbij. Nu weet ik niet tot wanneer het samenscholingsverbod geldt, maar als dit tot 28 april is kan ik me heel goed voorstellen dat ze dit ook verlengen tot 1 juni, daar je hiermee veruit het beste de verspreiding tegen gaat.uiteindelijk zullen we meer weten na 28 april, maar uiteindelijk is het gewoon totaal onverantwoord weer te gaan voetballen. Het zal altijd mensen aantrekken, het zorgt voor veel onrust en druk op de handhavers. Het is niet leuk maar het is niet anders.

8 april 2020 om 10:16

Bij Bayern München zag het er toch aardig uit op de training ondanks de afstand.

8 april 2020 om 10:31

Ik denk dat je de rol van burgemeester en de daarbij komende verantwoordelijkheid en bevoegdheden niet volledig ziet.
Rutten stelt beleid vast voor Nederland en een evenement is een evenement. Maar de burgemeester als verantwoordelijke openbare orde en daarmee bv ook leidinggevende van de politie, kan hier in zijn eigen gemeente gemotiveerd ook eigen regels voor stellen. Als hij het niet veilig acht gaat het niet door. Een kortgeding kan het toetsen en terugdraaien, maar dit is zijn zelfstandige bevoegdheid. Het maakt niet uit of het een vergunningsplichtig evenement is of een groep van 3 personen dicht op elkaar.
Zijn argumenten zijn helder. RIVM adviseert bij beleid en zal leidend zijn, maar besluit niets.
Enerzijds vind ik het ook zo dat je prima kunt wachten met een beslissing tot er meer duidelijkheid is. Maar ik vermoed dat op bestuurlijk niveau die duidelijk er inmiddels is. Het is onverantwoord om met een X aantal toeschouwers samen te komen in juni/juli. Lijkt me daarom logisch dat hij dit signaal nu al afgeeft. Stukje verwachtingsmanagement.

8 april 2020 om 11:25

@ajax33 zolang deze man niet weet wat de onderbouwing is van de overige clubs om niet direct te stoppen zou hij dit nooit zo mogen stellen. In mijn ogen is Feyenoord de meest solidaire club omdat die aangeven pas te willen stoppen als de topclubs en de knvb een financieel noodplan voor alle bvo's klaar hebben om te zorgen dat deze niet direct omvallen. Maar dat is slechts mijn mening, andere zeggen stoppen, wat kleintjes en zwakkere broeders laten omvallen en daarna aangeven dat we gaan babbelen over een reddingsplan voor de rest

8 april 2020 om 11:43

@vakkie D, het is mij om het even wie het meest solidair is, en natuurlijk moet er gekeken worden naar een financieel noodplan.maar uiteindelijk is dat de verantwoording van de Knvb en niet Ajax, Feyenoord of wie dan ook. natuurlijk moet je het met elkaar doen maar de Knvb moet daarin het voortouw nemen. Maar dat staat los van deze discussie. Voetballen is nu gewoon niet het belangrijkste de gezondheid wel. We zullen het zien eind april.

8 april 2020 om 11:46

@ goalski, je weet dat Bayern in Duitsland voetbalt he, dat ze daar andere regels hanteren heeft niets te maken hoe wij het in NL regelen.

8 april 2020 om 12:19

Lucagio, die piek wordt ondertussen al eind April verwacht en men wil de IC's op 1 juni weer op normale bezetting hebben. Heeft het RIVM vandaag gemeld.

8 april 2020 om 13:11

@ajax33* Het is wel realisme om te zeggen dat het niet kan/mag, dat ben ik met je eens. Maar dat boven de maatschappij verheven zijn, dat is puur napraten. Dat is ook de grootste onzin die er is. Waaruit blijkt dat? Staat een restauranteigenaar die graag weer open wil dan ook boven de samenleving? Nee toch? Waarom een voetbalclub die weer wil voetballen dan wel?

8 april 2020 om 07:09

Hoeveel belang denk je dat er is bij de ondernemers van de horeca, kappers, fysiotherapeuten, schoonheidsspecialisten, de gewone medische zorg? Hoezo economisch belang, FOX sports moet gewoon netjes de laatste termijn tc gelden betalen er zoals de klanten van FIX sports netjes moeten betalen, of worden die gecompenseerd? Dan heb ik daar niks over gehoord. Het enige nadelige gevolgen van deze Corona crisis voor het voetbal in Nederland is dat de transfersommen omlaag gaan, daar niet dan maar nee gedeald worden. Maar ga nu niet doen of het economisch belang van het doorspelen belangrijkers is dan de gezondheidszorg en alle andere getroffen ondernemers, hun belang is veel groter anders staan er straks echt heel veel mensen op straat zonder baan.

8 april 2020 om 10:09

@lucagio, als het slecht met de voetbalclubs gaat, gaat daar ook gesnoeid worden in het personeel hoor. Een Ajax alleen al heeft bijna 500 mensen in dienst. Dus ik zie niet in waarom ondernemers bv belangrijker zijn, voetbalclubs zorgen ook voor enorm veel werkgelegenheid

8 april 2020 om 13:10

Lucagio, voor het gemak van je eigen standpunt vergeet je even het maatschappelijk belang van de clubs. Elke club staat garant voor honderden banen, alleen op de twee hoogste niveau’s praten we dus ‘even’ over duizenden mensen die financieel afhankelijk zijn. We praten niet alleen over transferinkomsten die iets omlaag gaan. We praten ook over het financieel voortbestaan van meerdere profclubs (om maar even voorbeelden als Vitesse, Twente, Go Ahead, RKC, Willem 2, Telstar en Fortuna er bij te halen). Dus vraagt de situatie om hier uiterst voorzichtig mee om te gaan, en vooral geen overhaaste beslissing te maken. Een beslissing op basis van ‘het seizoen is nu toch niet meer leuk’ is vanzelfsprekend niet voldoende. Natuurlijk gaat het de UEFA en FIFA grotendeels om hun eigen beurs, maar laat daar nu alle clubs wereldwijd ook iets bij gebaat zijn. Als jij volgend jaar Eredivisie wilt spelen met 12 clubs, be my guest. Dan staan er duizenden mensen op straat die vergoed moeten worden uit het potje wat juist zo hard nodig is voor alle andere ondernemers en ZZP’ers. Het economisch belang even wegwuiven is dus te simpel in mijn ogen. En vergeet niet, het plan van half juni (desnoods begin juli) gaat pas in als alle lichten op groen zijn. Oftewel die van het RIVM en OMT (die in grote lijnen het beleid van de regering aansturen in de crisistijd), de gemeentes, de clubs zelf. Niks is geschreven in steen zolang er geen duidelijkheid verschaft kan worden. Nu een streep door dit seizoen zetten lost niks op.

8 april 2020 om 13:13

@lucagio Jouw reactie gaat volledig langs de mijne heen. Dat andere sectoren ook of meer last hebben hiervan, maakt niks uit. Dat betekent niet dat het voetbalwereldje niet meer zo snel mogelijk wil starten. Dat willen fysio's ook. Restaurants ook, kappers ook. Dat is allemaal precies hetzelfde. Natuurlijk is de gezondheid van de bevolking veel belangrijker. Ik zeg ook nergens dat dat niet zo is. Eigenlijk schrijf je een hele reactie die op geen enkele uitspraak van mij ingaat.

8 april 2020 om 07:19

Nogal een simpele uitspraak van jou.En eigenlijk gewoon vol met onzin.Dit heeft niets met opties open houden te maken. Dit heeft met realisme te maken. Hersenloos napraten? Mijn God, denk dat de burgervader iets meer kennis heeft van zaken dan jij.Er staan straks 40 mensen (staff, wissels etc) op het veld, er hoeft er maar eentje wat op te lopen bij bv het boodschappen doen en voor je het weet zijn al die gasten besmet.En aangezien sommige het niet begrijpen(of VZ had de zin nog niet afgemaakt) de burgermeester geeft aan dat die clubs beseffen niet boven de maatschappij te staan, dat is dus positief!

8 april 2020 om 13:05

Welke kennis heeft de burgemeester over de uitspraak waar ik het over heb, die ik niet heb? Natuurlijk heeft hij meer kennis van wat er wel of niet mogelijk is en hoe dit gaat ontwikkelen. Maar niet over de uitspraak of clubs wel of niet denken boven de maatschappij te staan. Of heeft hij gebeld met Rkc, Roda JC en FC Utrecht? Of met de Knvb? "joh, denken jullie boven de maatschappij te staan?" "ja, dat denken we"? Lijkt me niet. En ik heb het puur over die uitspraak. Dat is hersenloos napraten.de risico's zijn inderdaad te groot, tenzij je iedere aanwezige voor elke wedstrijd test. En dat is iets wat je natuurlijk niet kan maken naar de rest van de bevolking. Ik ga er ook niet vanuit dat we weer gaan voetballen, maar ik kan zo slecht tegen de uitspraak dat mensen, clubs of bonden denken boven de maatschappij te staan. Dat is gewoon onzin. Want ook zij weten dat als het risico op gezondheidsproblemen te groot is, dat er niet gevoetbald wordt. En daar zullen zij het ook mee eens zijn, ga ik vanuit.

8 april 2020 om 07:27

@falonso: dat economisch belang is zo’n enorme bullshit. Ja, natuurlijk gaat het om geld, maar alsof clubs het hardst worden geraakt. Kijk naar de evenementen en horecabranche, die worden veel harder geraakt en daar gaat een veelvoud aan bedragen in om in dit land. De burgemeester is meer dan duidelijk en stelt de gezondheid op 1. Ik mag hopen dat meer burgemeesters volgen! Als de knvb geen verantwoordelijkheid wil nemen, ben ik blij dat anderen het wel doen.

8 april 2020 om 09:48

Jouw reacties worden met de dag heftiger, ben je bang dat Ajax het kampioenschap weg gaat geven ofzo? Als de overheid besluit dat de regels iets soepeler worden, trainingen hervat kunnen worden en de competitie op den duur ook met de nodige concessies, dan is het toch prima om dit plan klaar te hebben. De burgemeester moeten dan gewoon die richtlijnen volgen en niet hun eigen regels gaan bedenken. Wanneer de clubs aan de richtlijnen kunnen voldoen, trainen met afstand, dan is het allemaal prima

8 april 2020 om 09:56

@goalski: Geen idee waar jouw bevinding vandaan komt. Jij denkt blijkbaar ook dat een club of bedrijf ad hoc beslissingen kan maken of doen. Dit heeft helemaal niets met Ajax te maken, je verwijzing ernaar is walgelijk. Je kan niet een scenario maken van stoppen en dan doorgaan. De afspraken die je moet maken kan je niet echt voor een 'what if' scenario maken. Dat kan pas echt als je een beslissing neemt, daarvoor zijn de belangen te groot. Je opmerking over een burgemeester slaat kant noch wal. Die mag gewoon de beslissing nemen om voetbalwedstrijden te cancellen omdat hij vindt (iom de veiligheidsregio wat hij ook aangeeft) dat het risico te groot is.

8 april 2020 om 09:57

Serieus Goalski, je maakt dit een voetbal inhoudelijk verhaal met kansloos roepen we bang zouden zijn of Ajax wel of niet kampioen zou worden. Je begrijpt duidelijk niet waar het wel om gaat, DE Gezondheid. Lekker belangrijk wie er wel of niet kampioen wordt dat is juist waar het nu niet om gaat. laten we nou eerst een zorgen dat we met z'n allen gewoon over straat kunnen, weer met meer dan 3 mensen bij elkaar kunnen zijn. Dat de 'gewone bedrijven( lees horeca, en vele andere bedrijven zie heel hard geraakt worden door deze crisis) wee normaal kunnen gaan functioneren, voordat we weer over voetbal gaan praten. Voetbal is leuk redelijk belangrijk maatschappelijk, maar valt in het niets in de situatie waar we nu met z'n alle inzitten.

8 april 2020 om 10:21

Ik zeg enkel dat de burgemeester gewoon de richtlijnen van de kennisinstituten moet volgen, niet zelf iets bedenken. De bedrijven gaan hedendaags ook gewoon door, met de nodige concessies. Dus even wachten wat er na 28 april gaat gebeuren is het enige juiste, niet voorbarige beslissingen nemen nu het nog niet bekend is.

8 april 2020 om 10:45

@goalski: hier gaan we niet onderling uitkomen, en dat is ook prima (agree to disagree). Er zijn namelijk genoeg bedrijven die potdicht zijn. Een burgemeester kan een risico-analyse maken die afwijkt van de rest van het land. Zo mag een burgemeester bijvoorbeeld het 3-landenpunt afsluiten, maar kan ik hier wel in mijn woonplaats het park in.

8 april 2020 om 10:50

Weet je, de adviserende richtlijnen van een RIVM geven input op de beslissingen van de bestuurders. Zij hebben echter ook andere zaken om rekening mee te houden. Want stel dat RIVM 28 april adviseert per direct te kunnen gaan voetballen. (en laten we vooral niet denken dat ze dat doen, ze geven algemene adviezen waarbij voetbal niet speciaal is in de maatschappij) Denk je dan dat er op 01 juni al een wedstrijd gespeeld kan worden? Hij zal zijn stad moeten voorbereiden, handhaving, gezondheid, politie etc. Denk je dat de politiechef de 28ste meteen 50 collega's gaat bellen de volgende dag klaar te staan omdat sommige graag een spelletje willen doen? En dat er geld in omgaat klopt, maar in de rest van de economie ook. Misschien wordt het zo wel duidelijk dat er een scheefgroei is tussen inkomsten en uitgaven, kromme verhoudingen tussen de vermogensverdeling in de top 3 tov de degradatie 3.
Houd jezelf maar niet voor de gek, de burgemeester doet wat in het belang van de maatschappij is. Dat hij op deze manier alvast een signaal afgeeft aan de KNVB is toch alleen maar fijn voor ze. Kunnen ze er alvast rekening mee houden.

8 april 2020 om 13:08

@4ever4ajax Het economisch belang bullshit? Ga fietsen. Als je dat zegt, snap je er he-le-maal niks van. Natuurlijk is dat geen bullshit. Het gaat er niet om of andere sectoren harder geraakt worden of niet. Hoteleigenaren en restauranthouders willen ook zo snel weer open, net zoals de bonden en voetbalclubs zo snel mogelijk weer willen spelen. Dat is precies hetzelfde. Iedere sector wordt geraakt en iedere sector wil zo snel mogelijk weer dat alles normaal is. Zowel omdat dat betekent dat niemand meer extra risico loopt om ziek te worden, als omdat het betekent dat de economische gevolgen nog een beetje beperkt blijven.

8 april 2020 om 13:24

@falonso: je begon zelf met je bullshit in je eerste comment en beticht een burgemeester zelfs van hersenloze napraterij. En dan zeg je tegen mij dat ik er he-le-maal niks van snap. Iets met de pot verwijt de ketel.... Het is schrijnend om te zien dat de voetbal (zeker de Knvb en Uefa) vindt dat ze boven de rest van de samenleving staan. Harder getroffen bedrijven gaan realistischer om met de plannen voor heropening dan de Knvb of Uefa doet. Zij gebuiken daarvoor vooral het economisch perspectief en ik vind dat bullshit inderdaad. Natuurlijk hebben zij er last van, maar moeten dat ook in het perspectief zien. Nee, vervolgens gaan ze groot verkondigen dat zij het wel weten.

8 april 2020 om 07:41

Logisch dat ze alle opties willen open houden, echter is het gewoon onmogelijk om (als er überhaupt gesport mag worden) hiermee te beginnen met trainen 1 juni om vervolgens het weekend (jawel 1 hele week na maanden niet te hebben getraind) wedstrijden te gaan spelen. Om maar niet over de aflopende contracten te beginnen. Je moet wel heel erg naïef zijn om te denken dat er nog gevoetbald gaat worden. Maar ik denk dat iedereen wel weet dat er natuurlijk niet meer gevoetbald gaat worden.

8 april 2020 om 07:53

Och wat vervelend die economische schade van miljoenenbedrijven die enkel aan zichzelf denken. Jouw mening prevaleren boven alles en de rest maar hersenloze naparaterij maken. Er is nog niet eens voldoende testcapaciteit bijvoorbeeld, gaan we dan voetballers voorrang geven hierin zodat ze maar in een afgesloten stadion een balletje kunnen trappen? Wat jij hier voor onzin uitbraakt is pas kansloos.

8 april 2020 om 13:16

JK-Ajax Ik noem niet alles hersenloze napraterij. Ik noem de uitspraak dat clubs of bonden denken boven de maatschappij te staan hersenloze napraterij. Misschien is het de volgende keer een idee om eerst mijn reactie te lezen en dan pas te reageren. Dan kom je tot een betere conclusie. Je zou inderdaad alle voetballers, technische staf en andere aanwezigen iedere keer moeten testen. Dat kan je niet maken naar de bevolking, die niet getest kan worden omdat er te weinig capaciteit is. Dus dat gaat niet gebeuren en dat zal ook automatisch betekenen dat er niet meer gevoetbald kan worden. Maar het feit dat clubs wel willen voetballen (net zoals dat hotels open willen, net zoals dat restaurants open willen), betekent niet dat zij denken boven de maatschappij te staan. En dat noem ik onzin en napraterij.

8 april 2020 om 07:58

In sectoren als horeca en Retail gaat nog veel meer geld om dus het voetbal mag gewoon in de wachtkamer plaats nemen net als alle andere sectoren. En als je denkt dat je alweer op korte termijn groepstraining kan doen terwijl de rest van de bevolking niets mag, dan denk je inderdaad wel dat je boven de maatschappij staat.

8 april 2020 om 08:36

AjaxRosenberg... precies. En het gaat nog eens om een veelvoud aan mensen en gezinnen. De samenleving moet ineens risico gaan nemen omdat een stel van die rijke lui bang zijn om hun speeltje te verliezen.

8 april 2020 om 08:05

@falonzowat denk je dat de clubs er aan verdienen om voor lege stadions te spelen even kijkend naar jouw economisch verhaal? Zou dat niet nog meer geld kosten?

8 april 2020 om 09:24

Ze zullen eraan verdienen omdat Fox dan wel moet betalen.

8 april 2020 om 11:12

Nou vooral de kleinere clubs die weinig tv-geld krijgen schieten daar heel weinig mee op. Ajax Feyenoord en PSV kunnen dat wel missen. Kosten voor de kleinere clubs zullen hoger zijn dan het beetje baten van FOX

8 april 2020 om 13:09

Hansje, het gebrek aan ticketinkomsten is relatief klein vergeleken met andere inkomsten (TV-geld, sponsorinkomsten). Hier tegenover staan ook kosten die wegvallen (het stadion hoeft niet volledig open, minder beveiliging bijv.). Het kost de clubs natuurlijk wel geld, maar minder dan helemaal niet spelen.

8 april 2020 om 14:59

De voorzitter van RKC hoorde ik laatst in een interview vertellen dat ze erg afhankelijk zijn van horeca inkomsten tijdens een wedstrijd. Allemaal weg! Nou we zullen zien.

8 april 2020 om 08:05

Helemaal mee eens. Het wordt ook eens tijd voor realisme de andere kant op. De overheid doet zelf ook niks anders als ad hoc beleid erop gericht om alles z.s.m. naar normaal te brengen. Al die moraalridders die enkel het gezondheidsstokpaardje bereiden moeten ook eens naar de andere kant van de medaille kijken. Een economische krimp van 6-8% zoals nu al voorspeld wordt met de huidige maatregelen, dat gaat ook gigantische schade aanrichten, indirect ook levens kosten. Dat benoemen lijkt haast wel taboe, de deugdpolitie regeert nog met ferme hand, zeker op vz. Kijk dat voetbal niet prio 1 bij gefaseerde normalisatie is logisch maar gelijk de deur dicht smijten is ook nonsens natuurlijk.

8 april 2020 om 08:29

" Al die moraalridders die enkel het gezondheidsstokpaardje bereiden moeten ook eens naar de andere kant van de medaille kijken. Een economische krimp van 6-8 zoals nu al voorspeld wordt met de huidige maatregelen, dat gaat ook gigantische schade aanrichten, indirect ook levens kosten ". Heeft helemaal niets met moralisme te maken, maar met gezond verstand. De evenementenbusiness heeft geen enkele economische betekenis. De economie heeft er geen enkel nadeel van als een voetbalclub omvalt. Aan de andere kant voelen virussen zich in de mensenmassa s die evenementen op de been brengen, als een kind in een snoepwinkel en kunnen zich daarin naar hartenlust vermenigvuldigen. Met het door laten gaan van die evenementen geef je het Corona virus de kans om zich te hergroeperen en als daardoor het aantal besmettingen weer oploopt, treft dat de economie waar jij het over hebt, juist vol in het hart. De economische noodzaak om evenementen te verbieden is dan ook veel groter dan ze door te laten gaan. Dus is je reactie uitermate kortzichtig.

8 april 2020 om 08:48

Het is wel een beetje kortzichtig om het door laten gaan direct te associëren met grote mensenmassa's. Zoals door de Knvb ook besproken wordt is het door te laten gaan maar bijvoorbeeld zonder publiek. Er hoeft niet gelijk een stadion vol bij te komen he. Net zoals de gehele maatschappij ook gefaseerd weer naar normaal zal moeten gaan zal het voetbal dat ook moeten doen. Als dat een begin is met een lege stadions dan is dat zo. Het voetbal staat inderdaad niet boven de maatschappij.

8 april 2020 om 08:57

Maar dat is toch ook gelijk het punt van deze burgemeester? Als ze niet in het stadion samen komen, komen ze wel samen bij iemand thuis, in buurthuizen, in de horeca, etc. En dat is nou juist hetgeen hij niet te verantwoorden vindt en dus wilt verbieden.

8 april 2020 om 09:14

@Roogsfc......En ook jij snapt dus blijkbaar niet dat als er gevoetbald gaat worden mensen wel degelijk massaal bij elkaar komen op straat bij stadions en of vele clubjes bij elkaar gaan klitten thuis voor de buis. Even iets verder kijken dan je neus lang is hè.

8 april 2020 om 09:16

@DR.Mario.....Ja we kunnen het blijven roepen maar vele mensen blijven blind en willen alleen maar voetbal zien. Ze kijken niet verder naar alle gevaren er omheen.

8 april 2020 om 09:27

Tuurlijk, dat is ook logisch maar je kunt aan de andere kant toch ook niet 10 weken op de muziek vooruitlopen. Het overheidsbeleid is ook iedere week weer evalueren en bijsturen indien nodig. Zo zal het ook gaan bij gefaseerd weer back to normal gaan. Ik zie echt de noodzaak er niet van in om nu al de mogelijkheid tot spelen mid juni in eventueel lege stadions nu al in het slot te gooien. Wie weet kunnen mensen weer tot een bepaald (relatief laag) aantal weer samenkomen over een week of 10. Kun jij het met zekerheid zeggen?

8 april 2020 om 10:29

" Het is wel een beetje kortzichtig om het door laten gaan direct te associã«ren met grote mensenmassa's. Zoals door de Knvb ook besproken wordt is het door te laten gaan maar bijvoorbeeld zonder publiek ". Kees Jansma zei laatst in een programma dat ook een wedstrijd zonder publiek die op tv wordt uitgezonden, minimaal 100 mensen op de been brengt, die allemaal met elkaar in aanraking komen. Het is niet voor niets dat ook wedstrijden zonder publiek vallen onder het evenementenverbod. Ook zonder publiek is een voetbalwedstrijd gewoon een evenement. Het ligt ook voor de hand dat mensen elkaar gaan uitnodigen om de wedstrijd " massaal " thuis in besloten kring te gaan bekijken. Ook dat druist in tegen het beleid van sociale matiging. Terwijl de noodzaak daarvoor volstrekt afwezig is.

8 april 2020 om 08:18

" Niemand denkt boven de maatschappij te staan. Er is alleen zo veel (economisch) belang bij het uitspelen van het seizoen, dat de bonden en clubs deze optie zo lang mogelijk open willen houden ". Er is geen enkel economisch belang bij het uitspelen van de wedstrijden. De economie zal er geen enkel nadeel van ondervinden als dat niet kan. En als dat wel gebeurt en het aantal besmettingen weer doet toenemen zal het die economie daarmee zelfs in het hart treffen. Het economische belang om de wedstrijden te verbieden, is dan ook veel groter dan omgekeerd. Bovendien hebben veel bedrijven die wel van economisch belang zijn hun deuren moeten sluiten of hun bedrijvigheid moeten inperken en als je als voetbalbond of -club denkt dat je daarmee gewoon kunt doorgaan, plaats je jezelf dus wel degelijk boven de maatschappij. Dus heeft deze man volledig gelijk en is het vooral hersenloos om hem te kapittelen.

8 april 2020 om 09:28

Ja het is zeker tunnelvisie. Alsof voetbal zo belangrijk is. Dan vallen er maar clubs om. Dat zijn dan clubs die toch al omhoog gehouden worden door overheidsgeld. Misschien is het juist wel goed als het voetbal wereldwijd een flinke optater gaat krijgen, er overal clubs en bonden failliet gaan. Misschien dat er dan eigenlijk weer eens normaal gedrag in het voetbal getoond gaat worden, er meer normale salarissen betaald gaan worden, bonden weer beseffen dat het om het voetbal behoort te draaien in plaats van om geld. Ik kan me niet voorstellen dat er voor september uberhaupt gevoetbald kan gaan worden. Deze burgemeester heeft zo ontzettend gelijk, en ben blij dat hij dat zo uitspreekt. Het is maar fucking voetbal. Een geweldig spel, maar wel een met bonden en partijen die alle realiteitszin zijn verloren.

8 april 2020 om 10:59

Er is juist weinig economisch belang voor het uitspelen van onze competitie want de tv gelden zijn hier niet zo hoog. Het uitspelen van de premier league is van een veel groter belang!

8 april 2020 om 11:18

Het is niet zo dat mensen dat niet inzien, maar mensen zien in dat de volksgezondheid vele malen belangrijker is. De financiele schade wordt zoveel malen groter als de bevolking zich niet aan de maatregelen houdt. Ik vind het juist tunnelvisie als mensen zich beperken tot de beweegredenen van de Knvb en daarbij niet beseffen dat de schade veel groter wordt als men te vroeg weer gaat voetballen. Verder is het naar mijn mening geen hersenloze napraterij. Als geld de belangrijkste drijfveer gaat worden in situaties als deze, dan heb je nou niet bepaald een moreel besef van maatschappelijk belang. Geld is er altijd wel te vinden als partijen gewoon mee willen denken.

8 april 2020 om 12:35

Denk je echt dat de financiële schade groter wordt. Ik denk juist dat men door de maatregelen om de coronacrisis door te komen er voor zorgt dat we verschillende grotere crisissen gaan hebben. Pas was er al ergens een medisch expert die schatte dat het totaal aantal doden veroorzaak door corona een stuk lager zal zijn dan het totaal aantal doden door het niet aanbieden van bepaalde behandelingen of doordat mensen van ziekenhuizen weg blijven. Dan ga ik toch heel anders kijken naar de maatregelen, zeker omdat er ook een economische crisis wordt gecreëerd door de regering, die dus voorkomen had geworden tegen mogelijk hetzelfde aantal doden.

8 april 2020 om 14:23

Ik heb het vooral over de voetbalclubs. Die lijden veel meer schade als de regels niet goed nageleefd worden en men te vroeg weer gaat beginnen waardoor het virus langer in z'n kracht blijft. Maatschappelijk is het een lastiger vraagstuk. Verder geloof ik niet dat de overheid bewust of onbewust een grotere crisis veroorzaakt. Ziekenhuizen kunnen de besmettingen grotendeels aan, de economie draait in ieder geval nog enigszins en naar eigen zeggen werken de maatregelen wel. Het was vooral naief van landen om te denken dat zij het virus wel konden voorkomen. Je kunt onmogelijk de handelingen van mensen over de hele wereld en de daaruit voortvloeiende besmettingen controleren.

8 april 2020 om 11:58

Niemand denbkt boven de maatschappij te staan? De Fifa en Uefa willen anders wel eventjes de Nederlandse en Europese arbeidswetgeving buiten spel zetten. Dan denken die organisaties toch wel degelijk boven de maatschappij te staan?

Deze man heeft helemaal gelijk. Tot 1 juni mag je niet met meer dan 3 personen samen zijn waarom zou het dan niet gelden voor de trainingen van de voetbalclubs?
Als normale burger riskeer je een hoge boete, mogen de voetbalclubs deze boetes dan verhalen bij de KNVB?
Schijnbaar denken de KNVB en de UEFA dat ze groter en belangrijker zijn dan de volksgezondheid.
FOX sports denkt dat schijnbaar ook want zij dreigen met het niet betalen van de laatste termijn van de TV-gelden terwijl zijzelf gewoon incasseren bij de burger. Ik krijg geen compensatie van FOX sports, dus die kunnen gewoon betalen.
Wat een waardeloze leider bij de KNVB, dhr Gudde laat zo zien dat hij niet capabel is voor deze functie, bij het amateurvoetbal heeft de directeur ook gewoon de stekker eruit getrokken. Deze clubs worden net zo hard getroffen als dd profclubs, misschien zelf wel harder.
En laten we het dan nog maar niet over competitie vervalsing hebben.
Bah bah wat een organisatie is de KNVB, kunnen zich alleen maar elke keer achter iets anders schuilen zelf verantwoording nemen is te moeilijk.

8 april 2020 om 07:55

Hij heeft helemaal geen gelijk. De grens van 1 juni geldt alleen voor evenementen met vergunningsplicht of meldplicht. Dat staat allemaal gewoon op de site van de Rijksoverheid: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/veelgestelde-vragen-over-de-aanpak-van-het-nieuwe-coronavirus-in-nederland Echt niet te geloven dat zo'n burgemeester zo loopt te tetteren zonder zelf de maatregelen te kennen.

8 april 2020 om 08:07

Je moet ook zelf blijven nadenken. De overige maatregelen gelden tot 28 april (uit mijn hoofd?). In het gunstigste geval wordt er daarna iets versoepeld, maar dat zal bijvoorbeeld betekenen dat kappers weer open gaan omdat die ook wel enigszins noodzakelijk zijn. Voetbal is dat zeker niet dus die zullen echt niet op de eerste plaats staan met groepstrainingen terwijl de rest van de bevolking niet met meer dan 3 bij elkaar mag zijn.

8 april 2020 om 08:22

Dat weet je dus niet. Er is nog helemaal niets bekend over wat er na 28 april mag. Misschien komen ze wel met voorwaarden waardoor het wel kan.

8 april 2020 om 08:33

Ik werk zelf in het ziekenhuis waarop sommige afdelingen het echt minder druk is waardoor wij minder uren werken, hierover krijgen wij elke week een update en na de persconferentie van vorige week zijn in de ziekenhuizen de maatregelen tot 1 juni doorgetrokken. Dat houdt in dat de drukte nog moet komen. Wij werken in kleine vaste teams om het besmettingsgevaar zo klein mogelijk te houden. Als er tijdens werkzaamheden hier rekening mee moet worden gehouden waarom kan je dan straks lekker gaan trainen, dat zou toch te belachelijk zijn voor woorden. De mensen in de zorg op de IC afdeling en andere Corona afdelingen daar zijn de vakanties van ingetrokken in de aankomende tijd, werk soms dubbele diensten. Tegenover alleen de zorg al kan je het niet maken. Zorgeerst maar dat daar alkes op orde is, wat men ook aangeeft als men gaat versoepelen. 1 voorwaarde is dat de zorg op de IC afdelingen niet overvraagd mag zijn anders vindt er geen versoepeling plaats.
Wat denk je dan zelf als men de piek op de IC afdelingen begin mei nog verwacht en deze dan nog zeker 4 weken duurt.
Dan duurt het nog echt wel langer als eind april.

8 april 2020 om 08:40

Op dit punt is zelf nadenken overrated. Verstandigste is om gewoon naar de overheid te luisteren. Die hebben met hun volle verstand en kennis maatregelen opgesteld tot 28 april. Speculeren over wat daarna gaat gebeuren is zinloos. Als maatregelen worden verlengd waardoor voetballen onmogelijk wordt kan op dat moment toch ook prima besloten worden om de competitie af te lasten?

8 april 2020 om 08:00

Het kan ook zo zijn dat de KNVB dit door de regering laat beslissen, in plaats van zelf. Net als dat UEFA dat niet zelf doet. Ik kan me voorstellen dat, als de KNVB of de UEFA iets annuleren, zij leges terug moeten betalen of verantwoordelijk worden gehouden voor de gederfde inkomsten. Als clubs of regeringen dat doen, kunnen ze dit (misschien) niet verhalen bij de KNVB of de UEFA.

8 april 2020 om 12:03

Ben bang dat je gelijk hebt. Als de overheid het verbied, dan kunnen zij er niets aan doen. Met de OS ging het net zo, het OC bleef maar wachten totdat anderen de stekker eruit trokken.

8 april 2020 om 09:08

Evenementen(waar een vergunning voor nodig is) zijn tot 1 juni verboden. Voor zover ik weet is tm 28 april het verbod op samenzijn met meer dan 3 mensen. In theorie zou het dus kunnen wat de KNVB wil, tenzij het kabinet in de week voor 28 april besluit dit termijn te verlengen.

8 april 2020 om 09:18

En wat denk jij dat er gaat gebeuren na 28 april. Dankzij al die domme wij hebben schijt wij gaan met groepjes er op uit mensen gaat dat gewoon weer verlengd worden. Kijk volgende week maar op de IC. Ik zie het weer met de dag drukker worden op straat. Dat gaan de we komende weken zien in de ziekenhuizen

8 april 2020 om 09:53

Als de eredivisie mag trainen, mag de schaakclub ook trainen. En mogen de fitness centra ook weer open lijkt mij. Dus reken er maar niet op dat dit gaat gebeuren.

8 april 2020 om 09:30

Ik mag ook nog altijd naar mijn werk, waarom voetballers dan niet? Kinderen die zo aan het spelen zijn mag niet, maar mag iemand zijn werk niet meer uitvoeren? De clubs moeten gewoon improviseren om de afstand te waarborgen, zoals in Duitsland ook gewoon gebeurd. Het is geen speelkwartiertje, dat mag meneer zich wel gaan realiseren, het is gewoon werk.

8 april 2020 om 09:53

Je weet dat Fox sport gewoon per maand op te zeggen valt. Dat jij niet opzegt is je eigen keuze dus wat moet er gecompenseerd worden dan. Aan de andere kant hebben al heel veel mensen opgezegd en krijgt Fox geen producten geleverd waar zij voor betalen, dus ergens begrijp ik hun wel. Anders gaan ze failliet.

8 april 2020 om 10:31

Of fox gewoon kan betalen is te bezien. Die kunnen het niet betalen van het geld van de abonnementen maar van reclame inkomste. Die zijn nu zonder live wedstrijden een stuk minder.

Ze kunnen beter het seizoen stoppen. De gezondheid van mensen lijkt mij op dit moment belangrijker dan voetbal. En op die manier schep je duidelijkheid en kan iedereen werken naar komend seizoen.

8 april 2020 om 09:55

Waarover ook geen duidelijkheid bestaat...dus wat is het voordeel?

8 april 2020 om 13:16

De gezondheid van mensen is geen punt van discussie in nu stoppen of doorgaan. Als het niet gezond wordt geacht door het RIVM en/of het OMT, zal de regering gewoon het verbod op evenementen doortrekken naar de volgende termijn. Dan heeft de KNVB dus niks te willen, en kan men pas later opnieuw beginnen.

Ik had gisteren een discussie met Dante precies over dit punt. Als de maatregelen versoepeld gaan worden dan zal voetbal niet als eerste toestemming krijgen om te worden hervat. Ik beschreef het als nederigheid. Zie hier een burgemeester met een vergelijkbaar verhaal. Het is een kwestie van logisch nadenken. Men heeft zoveel aan het hoofd en voetbal is even niet belangrijk en heeft geen prioriteit. Jammer dat de Knvb dat niet door heeft en puur vanwege het geld de overheid de stekker er laat uittrekken.

8 april 2020 om 07:16

Ik geloof er ook niet in en de knvb zal ook wel beseffen dat het een lastig verhaal word. Maar waarom kan je die kleine kans niet open laten? Het is toch niet alleen voor de knvb, maar ook voor de clubs en fox erg belangrijk dat er z.s.m. (uiteraard wanneer het verantwoord is) weer gevoetbald word.

8 april 2020 om 07:23

Omdat die kans er niet is en dat weten ze zelf ook. Echter als ze zelf de stekker eruit trekken krijgen ze geen geld van Fox en dreigt de Uefa om Europese tickets niet toe te kennen. Vergelijk het met de formule 1 bij de grandprix van Australie. De toeschouwers stonden voor de toegangspoorten voor de vrije training toen het werd verboden door de lokale autoriteiten. Allemaal omdat de formule 1 uit angst voor claims zelf niet bereid was de boel af te gelasten.

8 april 2020 om 07:38

Maar waarom moet de deur dan per direct worden dicht gegooid? De eerste de beste mogelijkheid moet toch worden aangegrepen om weer te voetballen. De deur kan altijd nog dicht.

8 april 2020 om 07:47

Fox moet vooral de tv-gelden niet betalen. Dan kunnen de klanten van fox ook hun geld terug vragen van de maanden dat er niet gevoetbald is vanwege het niet nakomen van geleverde diensten. Fox kan gewoon betalen want hun klanten moeten iook gewoon betalen

8 april 2020 om 07:58

Er kwam juist een bericht dat mensen al massaal hun abonnement hadden opgezegd. Kan geloof ik maandelijks opgezegd worden. Dus die lopen wel veel inkomsten mis, en met reclames zullen die ook wellicht ook een hoop inkomsten missen.

8 april 2020 om 08:16

Is toch ook gewoon terecht? Even lekker dreigen dat je niets meer uitkeert omdat PSV, AZ en Ajax eruit willen maar daarmee wel de kleinere clubs die die centjes hard nodig hebben nog harder duperen dan dat ze nu al geraakt zijn. Om die reden heb ik ook vorige week opgezegd. Ik was solidair omdat ik vind dat dat zo hoort in deze moeilijke tijden, ook voor Fox, maar blijkbaar is Fox zelf helemaal niet zo solidair. Dan stop ik die 15 euro wel in eigen zak.

8 april 2020 om 08:37

Dan heb je het netjes gedaan maar dat bericht over massaal opzeggen was al vrij snel nadat de competitie was stil gelegd. Ook qua reclame inkomsten zal het een hoop schelen. Ik kan moeilijk oordelen of ze niet solidair willen zijn, of dat ze dat gewoon niet kunnen.

8 april 2020 om 08:54

Want je had zelf niet kunnen opzeggen? 3 kwart heeft al lang opgezegd

8 april 2020 om 09:57

Inderdaad. Ze roepen maar wat Spielen... De abonnementen zijn gewoon per maand op te zeggen. Dus er is geen compensatie vraagstuk voor de klant. Fox daarentegen heeft wel een punt.

8 april 2020 om 11:23

Daarbij lijkt de Knvb ook niet in te zien dat ze voorzichtig moeten zijn met hun bewoordingen. Natuurlijk snapt iedereen wel dat een voetbalbond de optie tot uitspelen van de competitie het liefst open wil houden tot het definitief een bijna onmogelijk verhaal wordt. Echter zetten organisaties als de Uefa of de Knvb zoveel druk op partijen onder hen, terwijl de Fifa zelfs aankomt met maatregelen die wettelijk waarschijnlijk niet eens mogelijk zijn. Dan schiet je het doel echt voorbij en verlies je bovendien geloofwaardigheid en respect. Zij zijn overkoepelende organen, maar gedragen zich (eigenlijk al jaren) als onafhankelijke organisaties. Schijnbaar komt de ware aard van het beestje nog zoveel meer naar boven in tijden van crisis.

Zou de knvb überhaupt instanties als het Rivm en (lokale) overheden raadplegen? Ik krijg echt het idee dat ze puur mooi weer spelen oen ook totaal geen informatie inwinnen van buiten af.laat ze nou eens eerst zaken op een rijtje zetten wat haalbaar is. Het lijkt me echt kansloos dat overheden in juni al evenementen van deze omvang laten plaatsvinden.ik heb hier ook al een keer eerder aangegeven dat er vast verzet gaat komen van burgemeesters. Viola hier al de eerste.heb ook nog niks gehoord van de knvb over aflopende contracten.....tja wil je echt door gaan, organiseer het dan ook goed in plaats van eerst maar uit de lucht wat data te noemen.

8 april 2020 om 07:33

Het rivm raadplegen is 1, maar die gaat nooit iets over de toekomst zeggen. Dus krijg je dit krankzinnige Ad hoc beleid van ze. Ze zouden virologen moeten raadplegen die wel de nabije toekomst in kijken. Elke viroloog geeft aan dat het een kansloze missie is. Maar dat wil de knvb blijkbaar niet horen en denken alleen aan hun financieel belang.

Accepteer het maar. Dit seizoen geen voetbal meer. Ik twijfel of seizoen 20-21 wel gestart gaat worden.

8 april 2020 om 13:14

Ik accepteer het absoluut niet dat er dit seizoen geen voetbal meer is. Ik verwacht dat dit seizoen gewoon afgemaakt gaat worden en dat Ajax hun 35ste landstitel gaat winnen.

Ik had geen flauw idee dat deze Jorritsma de Eindhovense burger vader was. Het is wel duidelijk dat deze man niet met zich laat piepelen, en erg sterk in zijn schoenen staat. Voor mij is de glans van het voetbal seizoen al sowieso er af, om meerdere redenen weliswaar. En daarnaast denk ik niet dat wij binnen afzienbare tijd verlost zijn van het virus, nog steeds sterven velen aan virus en zelfs ook steeds meer jonge mensen.

8 april 2020 om 08:19

Zulke burgemeesters zullen we nodig hebben want de heren voetballer staan tegenwoordig op zo'n voetstuk dat ze denken dat het voetbal als eerste weer aan de beurt is om op te starten. Overigens ben ik dat over die jongeren niet helemaal met je eens. Het percentage jongeren dat overlijdt of op ic ligt is nog steeds erg laag. In absolute aantallen neemt het natuurlijk wel toe omdat het totaal aantal doden nog steeds behoorlijk toeneemt. En per week/periode kunnen hier natuurlijk behoorlijke verschillen ontstaan. Daarmee wil ik het overigens niet bagatelliseren want je zal maar net die jongere zijn bij wie het zo hard toeslaat.

8 april 2020 om 10:18

@ajaxrosenberg, dat komt door de media. Sinds dit hele coronagedoe zijn jongeren volgens de media tegenwoordig kennelijk mensen van een jaar of 50 en die liggen inderdaad weleens op de IC. Normaal worden dat altijd mensen van middelbare leeftijd in een midlife crisis genoemd maar sinds enkele maanden zijn dat de nieuwe jongeren. Jongeren wordt normaal alleen gebruikt voor tieners en jongvolwassenen tm ongeveer 23 jaar.

8 april 2020 om 13:46

Het zijn inderdaad voornamelijk ouderen, maar ik heb van meerdere bronnen vernomen die het allemaal can dichtbij meemaken. Dat er steeds er meer jongeren sterven, en die gewoon erg jong zijn.

De Knvb is laf want die is doodsbang voor de Uefa en durven zelf geen beslissing te nemen maar als je gisteren premier Rutte Hoorde duurt dit nog wel even , en dan denk die arrogante Knvb dar er wel weer gespeeld kan worden na 1 juni , alles ligt bijna plat je moet anderhalve meter afstand houden hoe wil hij dat gaan doen het virus houd echt niet in eens op hoor , er gaat zeker dit seizoen niet meer worden gespeeld en ook volle stadions mogen voorlopig niet dus wat wil de Knvb nu stel idioten zijn het die de gezondheid in ons land niet serieus neemt .

Tsja, KNVB. Wat nu? In Eindhoven wordt er dus niet meer gespeeld. Kan mij niet voorstellen dat er geen collega's zullen volgen. Kwestie van tijd dat Halsema ook volgt.

Wat een onzin weer, dit populistische gedoe. De KNVB heeft aangegeven de overheidsrichtlijnen te respecteren, dus stop met klagen Jorritsma.

8 april 2020 om 08:27

Populistisch 😂😂😂... lastig he om standpunten die gebaseerd zijn op rationeel nadenken accepteren als je het er niet eens mee bent. Nog even en het is ook allemaal de schuld van links zeker, of de asielzoekers, of de hangjongeren, of de publieke omroep.. populistisch 😂😂

8 april 2020 om 08:41

Je bent de Rabobank vergeten, de grootste boosdoener . Nee zonder gekheid... waar halen mensen het idee vandaan dat deze man geen uitvoerende macht heeft? Als hij het stop zet, stopt het... simpel.

8 april 2020 om 08:52

Juist en als hij het stopzet doet hij dat om zijn samenleving in bescherming te nemen, niets mis mee lijkt mij. Liever een burgermeester die denkt aan zijn stad dan een burgermeester die nu het liest thuis in quarantaine voetbal wilt kijken..

8 april 2020 om 08:35

Goh laat een burgemeester nu ook de overheid vallen. Dus dan moet de KNVB toch wel luisteren naar deze burgemeester

8 april 2020 om 14:25

Deze man is als burgemeester een vertegenwoordiger van de overheid voor een bepaalde gemeente. Deze Jorritsma heeft op dat gebied dus meer macht in z'n pink dan de Knvb in z'n hele bestaan.

Ik word inmiddels echt moe van goedkope kreten als ‘beseffen niet boven de maatschappij te staan’. Dat beseffen de KNVB en alle clubs maar al te goed. Het is simpelweg zo dat zo lang er van hogere hand (landelijke overheid) niet wordt aangegeven ‘het mag niet meer’, de KNVB moet handelen naar de mogelijkheid dat het toch doorgaat. Want juridisch gezien gaat het niet alleen om wat je zegt, maar ook om wat je doet. Anders krijgt de partij die er zelfstandig de stekker uittrekt de rekening gepresenteerd. Dus logisch dat de KNVB werkt aan scenario’s voor het geval het toch kan, maar iedereen zal beseffen dat die kans nihil is.

8 april 2020 om 08:40

Pro-Evo, netjes verwoord. Dank je. Ik ben het er op 1 punt echter niet helemaal mee eens en dat is dat de KNVB gewoon duidelijkheid hoort te geven. Dat is voor mij een belangrijke kenmerk van leiderschap. En dat doen ze niet (uit financiële angst of uit naïviteit, dat blijkt nu nergens 😉).

8 april 2020 om 08:44

Thanks. Enige dat ik kan bedenken is financiële angst. Als de KNVB nu zegt ‘we stoppen’ dan kunnen FOX, sponsoren, clubs etc. allemaal wijzen naar de KNVB en hun een rekening sturen voor misgelopen inkomsten. Alleen als de KNVB er alles aan gedaan heeft het te voorkomen, dan gaat die vlieger niet op.

8 april 2020 om 14:31

Misschien, maar er spelen meer zaken dan alleen het handelen. De Knvb heeft ook een maatschappelijke functie, een al niet zo'n positieve reputatie het laatste decennium en een verantwoordelijkheid naar de voetbalclubs toe. Het is niet vreemd dat de Knvb aan scenario's werkt, maar het is wel vreemd hoe de Knvb vastberaden naar 1 specifiek scenario leunt en zichzelf daarmee lijnrecht tegenover de clubs manoeuvreert. De Knvb manifesteert zichzelf als het brave schoothondje van de Uefa, Fifa en hun belangen. Bovendien kost het de clubs alleen maar meer geld, elke dag als ze langer in onduidelijkheid zitten...

Misschien is dit stiekem wel precies de reactie waarop de KNVB zit te wachten. Kijk eens UEFA, FOX, we mogen niet. Hoop wel dat ze achter de schermen blijven nadenken over een plan B. Dus voor als blijkt dat er echt niet gevoetbald mag worden.
Wat ik me overigens prima kan voorstellen al is het alleen maar omdat voetbal ook nogal een contact sport is.

Harde woorden van de burgemeester die met hele goede argumenten komt. Ik ben echt benieuwd wat er gaat gebeuren als de KNVB hun plannen wil doordrukken. We moeten echt realiseren dat we allemaal in een vreselijke crisis zitten. Niet alleen het voetbal verliest veel geld...

8 april 2020 om 10:00

Daarom moet je ook alle opties open houden totdat het 100% zeker is dat ze niet meer kunnen.

8 april 2020 om 10:15

Dat wordt interessant inderdaad. Het lijkt me dat een overheid boven een nationale sportbond staat. Zeker wanneer deze Jorritsma in een of enkele collega-burgemeesters een medestander vind, is de Knvb met handen gebonden denk ik. En staan ze compleet in hun hemd. Eerst een afwachtende houding aannemen in plaats van leiderschap tonen en áls dan wordt besloten tot doorspelen in juni en de burgemeesters keren zich tegen zo'n besluit dan blijkt die keuze ook nog een verkeerde. Denk dat Driessen en Verweij gelijk krijgen: voor Gudde zal na deze crisis waarschijnlijk weinig draagvlak meer zijn.

8 april 2020 om 11:29

" Dat wordt interessant inderdaad. Het lijkt me dat een overheid boven een nationale sportbond staat. Zeker wanneer deze Jorritsma in een of enkele collega-burgemeesters een medestander vind, is de Knvb met handen gebonden denk ik ". Een burgemeester kan een evenement zelfs in een " normale " situatie verbieden als hij of zij daar een gegronde reden voor heeft. Door de Coronacrisis zijn daar middels speciale verordeningen nog verregaande bevoegdheden bij gekomen. Een burgemeester heeft al het recht om mensen die in groepjes bij elkaar staan te sanctioneren, laat staan dat het een voetbalwedstrijd betreft. Wat pas echt interessant is, is dat in de reglementen exact staat beschreven wat er dient te gebeuren als een wedstrijd door ingrijpen van de overheid geen doorgang kan vinden. En dat daaruit blijkt dat als de burgemeester van Eindhoven de daad bij het woord voegt en verbiedt dat wedstrijden binnen de gemeentegrenzen van zijn stad worden afgewerkt, de plannen om de competitie uit te spelen, meteen de prullenbak in kunnen. Omdat in de Reglementen Betaald Voetbal Titel 3 Artikel 10, lid a staat dat indien van overheidswege een wedstrijd wordt verboden, deze alsnog dient te worden gespeeld binnen een termijn van acht weken vanaf de oorspronkelijke wedstrijddatum, doch uiterlijk voor het einde van de reguliere competitie en in ieder geval voor de eerste play-offwedstrijd. In lid b van betreffend artikel staat dat teneinde te bevorderen dat de nieuwe wedstrijd in de eigen accommodatie kan worden gespeeld, de thuisspelende club zo spoedig mogelijk in overleg dient te treden met de betrokken lokale autoriteiten.en uiterlijk binnen twee weken na de oorspronkelijke wedstrijddatum, doch uiterlijk voor het einde van de reguliere competitie en in ieder geval voor de eerste play-offwedstrijd, dient de thuisspelende club aan het bestuur betaald voetbal kenbaar te maken of en zo ja, op welke data de wedstrijd alsnog in haar accommodatie kan worden gespeeld. PSV heeft nog 5 thuiswedstrijden af te werken, en het lijkt mij volstrekt duidelijk dat het organisatorisch volstrekt onmogelijk is om aan deze regels te voldoen binnen de periode van 6 weken waarbinnen de competitie dient te worden afgerond. Wat in lid c van betreffend artikel staat, is mogelijk nog interessanter. Daar staat nl. dat wanneer niet tijdig een nieuwe datum voor de wedstrijd bij de thuisspelende club kan worden vastgesteld, de wedstrijd wordt gespeeld bij de tegenstander binnen de onder a genoemde termijn. Eveneens uiterlijk binnen twee weken na de oorspronkelijke wedstrijddatum, doch uiterlijk voor het einde van de reguliere competitie en in ieder geval voor de eerste play-offwedstrijd, dient ook de tegenstander aan het bestuur betaald voetbal kenbaar te maken of en zo ja, op welke data de wedstrijd in zijn accommodatie kan worden gespeeld. Gevolg van deze regel zou zijn dat RKC en Fortuna Sittard die in een degradatiestrijd zijn gewikkeld met ADO een extra thuiswedstrijd in de schoot zouden krijgen geworpen. Over eerlijkheid, rechtvaardigheid en competitievervalsing gesproken. Als andere burgemeesters met een BVO binnen hun gemeentegrenzen het voorbeeld van de burgemeester van Eindhoven zouden volgen, zou de chaos uiteraard nog groter worden. In lid d van het betreffende artikel staat dat wanneer niet tijdig een nieuwe datum voor de wedstrijd bij de tegenstander kan worden vastgesteld, de wedstrijd binnen de onder a genoemde termijn gespeeld dient te worden op een door het bestuur betaald voetbal aan te wijzen neutraal speelveld en indien het bestuur betaald voetbal zulks wenselijk oordeelt, zonder publiek. Het bestuur betaald voetbal is bevoegd de wedstrijd op een ander speelveld dan genoemd in artikel 30 vast te stellen. In lid e van betreffend artikel staat vervolgens dat wanneer de wedstrijd niet tijdig conform het bepaalde onder a, b, c dan wel d kan kan worden gespeeld, het bestuur betaald voetbal beslist, gehoord hebbende de beide betrokken clubs. De toepassing van dit artikel in deze situatie doet mij nog het meest denken aan de karikaturale versie van de slogan van de Belastingdienst: Leuker kunnen we het niet maken, wel ingewikkelder. Toepassing van de regels zou voor PSV betekenen dat de club nog louter uitwedstrijden zou moeten afwerken. De Knvb zou zich onsterfelijk belachelijk maken als ze het zover zou laten komen.

8 april 2020 om 14:34

Niets, want de Knvb heeft helemaal niets te zeggen als de beslissingen van de overheid hun plannen niet ondersteunen. De macht van voetbalorganisaties eindigen bij wettelijke verplichtingen en regels. Je kunt nog zoveel willen, maar als de overheid en/of de EU het niet toelaat, sta je machteloos.

Wat ik niet begrijp: mag trainen dan? Bij een BVO met een mannetje of 20 op t veld en dan technische staf erbij? Dat is toch groepsvorming?! Loopt dat tot 28 april of 1 juni? Want in het laatste geval is t kansloos om de competitie nog te starten, uitgaande van 3 weken opbouwtraining.

8 april 2020 om 09:42

Tot 28 april. Het is immers geen evenement. Maar als deze burgemeester het verbiedt traint PSV dus niet tot begin juni. Geen idee hoe de KNVB daar dan weer mee omgaat. Die worden aan alle kanten tegengewerkt.

8 april 2020 om 12:52

" Wat ik niet begrijp: mag trainen dan? Bij een BVO met een mannetje of 20 op t veld en dan technische staf erbij? Dat is toch groepsvorming?! Loopt dat tot 28 april of 1 juni? Want in het laatste geval is t kansloos om de competitie nog te starten, uitgaande van 3 weken opbouwtraining". In theorie heb je volledig gelijk. Maar als je op de geluiden van de zorgverleners afgaat, is de kans nihil dat de maatregelen na 28 april al versoepeld gaan worden. En als ze al versoepeld gaan worden, gaat dat naar verwachting bijna zeker niet gelden voor de maatregelen mbt groepsvorming en social distancing. Vandaag om 11 uur is er nog een bericht in het AD verschenen waarin Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging Intensive Care nog gewaarschuwd voor de gevaren die het loslaten van social distancing-maatregelen met zich mee kunnen brengen. Daardoor zou de tweede piek die wordt verwacht in juli veel hoger kunnen worden dan de 2400 ic plekken van nu.

8 april 2020 om 13:01

Als dat zo is, wie houdt de Knvb dan voor de gek? Duidelijkheid creeren in deze fase heeft dan toch ook waarde?! Ik kan mij voorstellen dat een burgemeester van Eindhoven (en andere plaatsen) met andere zaken bezig willen zijn dan de mogelijkheid dat er heel misschien wel weer gevoetbald gaat worden.

8 april 2020 om 13:40

" Als dat zo is, wie houdt de Knvb dan voor de gek? Duidelijkheid creeren in deze fase heeft dan toch ook waarde?! Ik kan mij voorstellen dat een burgemeester van Eindhoven (en andere plaatsen) met andere zaken bezig willen zijn dan de mogelijkheid dat er heel misschien wel weer gevoetbald gaat worden ". Ik denk niet dat het te maken heeft met iemand voor de gek houden, maar met je kop in het zand steken en weigeren om de situatie zoals die is onder ogen te zien. Het gaat ook om logica. Het aantal mensen dat op de IC belandt neemt nog steeds toe, maar de toename is in een aantal dagen spectaculair gedaald. Dat is volgens de mensen die er over gaan, het regelrechte gevolg van de maatregelen en dan lijkt het mij niet zo moeilijk om te begrijpen dat die toename weer zal oplopen als je die maatregelen los laat. Daarom ben ik het helemaal met je eens.

8 april 2020 om 14:37

Wel met de kanttekening dat er enkel sprake is van die tweede piek als eventuele maatregelen versoepeld gaan worden. Het staat er een beetje vreemd in jouw betoog waardoor je het anders op zou kunnen vatten.

Jongens waar maken we ons druk om... de realiteit komt eind april...... alles zal worden verlengt t/m juni, competitie zal verboden worden en we gaan over tot de orde van de dag, Lees, er zijn ook voetbalbonden die wel aan de gezondheid denken !! En een beslissing durven te nemen. Pierpaolo Marino, technisch directeur van Udinese, gaat ervan uit dat het huidige Premier League-seizoen beã«indigd gaat worden. “de Belgische voetbalbond heeft al besloten om te stoppen en ik verwacht dat in Engeland hetzelfde statement zal komen”, aldus Marino. Zijn uitspraak is opmerkelijk, daar Udinese met de familie Pozzo dezelfde eigenaar heeft als Watford.

8 april 2020 om 10:01

Ik lees voornamelijk aannames. Dus ook daar is helemaal niets zeker.

8 april 2020 om 11:13

Knvb uitspraak ik toch ook een aanname. Is ook niet zeker dat dit gaat gebeuren.als je een beetje volgt wat er gebeurt en hoe men de aankomende weken wil invullen vanuit het Rivm kun je daar wel invulling aan geven dat we naar 28 april gewoon de maatregelen gaan verlengen

Beste burgemeester van Eindhoven, voetbal is onderdeel van de economie. Dat 4400 bedrijven hulp aan vragen kan dus ook te maken hebben met het feit dat het voetbal niet doorgaat, al is het maar voor 1%.verder is de samenscholing tot 28 april verboden en wordt er 21 april weer over gepraat door onze MP. Dat betekent dus dat er half mei weer getraind kan worden als dat wordt toegestaan. Die honderd doden per dag is ook een kulargument, je weet niet hoe de situatie half mei is. Anders kan je net zo goed het aantal verkeersdoden in 2013 er bij halen. Als het half mei weer allemaal kan dan kan het, zo niet dan niet. Speculeren en onzin uitkramen lijkt me niet echt de job van de burgemeester

8 april 2020 om 10:39

Kolere en jij zal de burgemeester wel even vertellen hoe het zit met je eigen kul argumenten? Bedrijven hebben het moeilijk omdat voetbal niet doorgaat? Samenscholing nu vergelijken met als er wel weer gevoetbald wordt of zal dat niets doen met de mensen en supporters? Leef jij in een ei? Deze burgemeester heeft ontzettend veel leed meegemaakt in zijn stad en nu nog en jij begint over ach 100 doden per dag is een kul argument. Ik was al bang dat er mensen zoals jij het nooit zullen leren.

8 april 2020 om 22:42

Je reactie is gebaseerd op? kul argument zonder onderbouwing. Een vraag: Ja, bedrijven hebben het moeilijk omdat voetbal niet doorgaat, voetbal is namelijk een van de dingen waar mensen geld aan uitgeven, dat geld wat uitgegeven wordt komt bij bedrijven terecht. Niet heel ingewikkeld.de argumentatie van de burgemeester van Eindhoven is gebaseerd op de situatie vandaag, die situatie veranderd op week/maandbasis en volgende maand kan de situatie er anders uitzien, de voorspellingen die deze nitwit doet komen uit zijn eigen koker en zijn op niks gebaseerd. Daar spreek ik hem op aan, als vertegenwoordiger van het volk lijkt het me niet de bedoeling om paniek te zaaien.de 100 doden per dag is een getal van vandaag, in Mei kan de situatie anders zijn, je beroepen op data van vandaag voor een toekomstige situatie is volledig onzinnig. Dan kan je altijd wel een argument bedenken waarom iets wel/niet goed is. Je kwalificeert mij als mensen zoals 'jij' die het nooit zullen leren, waar schaar je me dan precies onder? Ik ben zeer benieuwd wat ik nooit zal leren?ik reageer inderdaad rationeel en raak niet in paniek door een virus, ik heb het virus zelf en ben kwetsbaar met enorm littekenweefsel op mijn longen dus ja ik heb er ook flink last van gehad. Mijn oma ligt op sterven aan Corona, ze is 91, dat vind ik ook totaal oninteressant, dat heet gewoon een voltooid leven en of de doodsoorzaak Corona of wat dan ook is interesseert me inderdaad niet, het is een onderdeel van het leven dat mensen overlijden. Je kan uit alle statistieken halen dat ook kinderen van 3 overlijden, dat mensen overlijden aan virussen, zinloos geweld en meer dingen die we absoluut niet graag willen erkennen. Dat verandert de situatie niet. Dus kolere dat deze pannenkoek met een significant hoger IQ dat wilt vertellen aan een simpele burgemeester lijkt me inderdaad niet zo verwonderlijk. Mijn advies zou zijn er van te leren en je niet te laten leiden door je emotie. Probeer eens te begrijpen wat iemand met een afwijkende mening bedoeld, het helpt je bij je persoonlijke ontwikkeling ipv bij het ik volg de massa principe. De wereld is nog nooit een millimeter vooruit gegaan door volgers; het zijn altijd de visionairs geweest die de wereld vooruit brachten en het zijn ook altijd de visionairs geweest die weerstand opriepen. Begin met Socrates zou ik zeggen

8 april 2020 om 14:41

Beste @magikhetwete van Voetbalzone, voetbal is ook onderdeel van de maatschappij en dient zich ook te houden aan de voorgeschreven maatregelen om kans op verspreiding zo klein mogelijk te houden. Verder is het misschien handig om even wat nieuwsplatformen te raadplegen om zo het toekomstperspectief wat beter in beeld te brengen bij jezelf. De argumenten van deze burgemeester houden stand en sluiten aan bij wat virologen, deskundigen en de overheid verkondigen. Jij plast als het ware tegen de wind in en laat je duidelijk totaal niet informeren.

8 april 2020 om 22:47

Ik heb een glazen bol. Daar staat duidelijk in dat ik niet weet wat de toekomst brengt ondanks dat ik continue in contact sta met mensen die Corona werkgroepen over productveiligheid wereldwijd leiden.mijn inschatting:maatregelen worden afgebouwd, dit wordt bekend gemaakt uiterlijk 21 april. Dat betekent dat de maatregelen die jij beschrijft anders zijn en daar moet de voetballerij zich inderdaad aan houden. Wat de maatregelen 5 mei, 12 mei, 19 mei en 26 mei precies gaan zijn weet ik niet, maar dat die af gaan nemen is een simpele vorm van vooruitzien. Statistieken laten zich vrij eenvoudig voorspellen. Let maar op; binnen 1 maand ziet de wereld er totaal anders uit en binnen 2 maanden is Corona weer grotendeels naar de achtergrond verdrongen. Of de voetbalcompetitie doorgang gaat vinden en dat tijdstechnisch gaat lukken, daar durf ik me alleen niet over uit te laten. Tijdtechnisch wordt dat gewoon ontzettend lastig.lees dit over een maandje nog eens terug

De Burgemeester van Eindhoven kan vinden wat hij wil. Maar dan gaat PSV toch lekker voetballen in een stad waar de Knvb wél een akkoord heeft met de burgemeester. Er mag toch geen publiek bij, dus dan kunnen wedstrijden net zo goed ergens anders gespeeld worden, zie het plan van de PL. Lijkt me sowieso beter om in een paar stadions alle wedstrijden te laten doen, dan kunnen er betere gezondheids-veiligheidsmaatregelen genomen worden.of gaat de burgemeester ook wedstrijden van PSV in andere steden verbieden? Uiteindelijk zou het zomaar kunnen dat eind mei het virus grotendeels verslagen is. Hoe zo zou je dan niet kunnen voetballen? Iedereen snapt dat als we een opleving van het virus krijgen, alsnog alles afgelast zou worden.

8 april 2020 om 09:42

Precies ! Competitie uitspelen in China, bij voorkeur in Wuhan, Daar is alles net weer open !

Wat heeft het dan voor zin om de competitie uit te spelen als het verboden is tot 1 Juni niet te mogen trainen? En wie weet wel nog langer?

Wat een onzin artikel. Deze clubs zijn juist degene die in de maatschappij staan zien wat er gebeurt. Het RIVM zou nu al een standlunt in moeten nemen en dit verbieden. Wat denk je nou? Dat supporters, als ze niet naar het stadion mogen, niet een manier vinden om toch samen te komen?? Naïef gedoe van bobo's die alleen maar aan geld denken.

Ik heb van Ajax Showtime een even briljante als actuele en spitsvondige reactie op het optreden van de Knvb/uefa van de afgelopen tijd geplukt (credits: Demeervanweleer): De Knvb en de Uefa lijken op die persvoorlichter van Saddam Hoessein tijdens de Golfoorlog: die bleef, terwijl de raketten om hem heen insloegen, stug volhouden dat de situatie volledig onder controle was. Volkomen wereldvreemd en dus ook incapabel.

8 april 2020 om 12:27

De knvb zal zelf ook wel beseffen dat het een lastig verhaal word maar waarom moet de deur al dicht gegooid worden? Het is financieel toch van alle kanten erg lastig. Waarom dat kansje niet open houden?

8 april 2020 om 12:34

Omdat er zoveel onzekere factoren zijn zoals contract datums, fitheid spelers, clubs die zich al moeten voorbereiden op het nieuwe seizoen. En als we de echte specialisten moeten geloven zijn we nog lang niet klaar met het virus.

8 april 2020 om 12:48

Maar dan zie ik nog niet in waarom dan nu gelijk kappen? Het zijn onzekerheden, nu nog geen onmogelijkheden. En ik geloof er zelf ook niet in maar dat kleine kansje kan je toch gewoon open houden.

8 april 2020 om 12:58

Dat kleine kansje wat jij zegt weegt in mijn ogen echt niet op de andere factoren.

8 april 2020 om 13:11

Welke factoren? Het is financieel een enorme klap. Voor de grote clubs is het misschien makkelijk om te zeggen, we zien mekaar 15 augustus weer. Maar mocht er daarvoor wel de mogelijkheid om weer te voetballen, moet de bal toch weer gaan rollen. Ik snap niet waarom die deur al definitief dicht moet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren