Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik weet niet of ik als Liverpool het kampioenschap zou accepteren’

Laatste update:

De uitbraak van het coronavirus heeft de voetbalwereld volledig tot stilstand gebracht. De situatie is extra zuur voor Liverpool, daar the Reds met een voorsprong van 25 punten afstevenden op de eerste landstitel in 30 jaar. Peter Schmeichel beaamt dat Liverpool de titel in de Premier League verdient, maar stelt dat de formatie van manager Jürgen Klopp desondanks niet kan worden uitgeroepen tot kampioen indien de competitie niet meer hervat kan worden.

“Je kan niet weerleggen dat ze de landstitel verdienen. Hoeveel punten staan ze voor? 25? Tja, het is heel, heel sneu voor hen, maar je moet een competitie afmaken. Je moet de landstitel daadwerkelijk veiligstellen, voordat ze kunnen zeggen dat je kampioen bent”, zegt Schmeichel in een Q&A op Instagram, geciteerd door de Daily Mirror. “Als je Liverpool bent, zou je dan op deze manier kampioen willen worden?”

Liverpool-fans: 'Goede maatregel, maar hopelijk krijgt Liverpool wel nog de titel'

Schmeichel wijst naar België, waar het advies is uitgebracht om de competitie te beëindigen. Indien de Jupiler Pro League daadwerkelijk stopgezet wordt, krijgt Club Brugge de landstitel uitgereikt. “Is dat echt hoe je kampioen wil worden? Ik kan het me niet voorstellen. Ik weet niet of ik als Liverpool het kampioenschap zou accepteren, zelfs al hebben ze een voorsprong van 25 punten.”

Om zijn punt kracht bij te zetten, verwijst Schmeichel naar het EK van 1992. De oud-doelman van onder meer Manchester United en Manchester City vierde destijds een van zijn grootste successen, door met Denemarken Europees kampioen te worden. De Denen zouden echter niet eens deelnemen aan het EK, maar werden op het laatste moment aan het toernooi toegevoegd door de burgeroorlog in Joegoslavië.

“Ik weet dat het niet hetzelfde is, maar er zijn parallellen. We hadden ons niet eens gekwalificeerd, maar we konden door de oorlog in Joegoslavië toch naar het toernooi en wisten het EK uiteindelijk te winnen. Het is een van de grootste prestaties die ik ooit heb neergezet, maar we speelden niet om het toernooi te winnen”, concludeert Schmeichel.

Ben jij het met Peter Schmeichel eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eigenlijk niet, maar dit is nog wel wat anders dan Ajax vs. AZ bijvoorbeeld, waar het nek an nek gaat. Liverpool was vorige week waarschijnlijk kampioen geworden als de competitie door ging, maarja, het zijn geen 38 wedstrijden... erg erg zuur. Merk wel, dat eigenlijk net als in NL, spelers met een club voorkeur hun mening daar ook erg op afstemmen.

7 april 2020 om 09:36

Het hangt denk ik af van ze besluiten om met de rest van de competitie te doen. Als ze de rest van de competitie afblazen, dan kun je niet wel een kampioen aanwijzen. Hoe ver voor dan ook. Het is daarom voor Liverpool te hopen dat ze de competitie uitspelen. Want als ze de titel krijgen zal het toch voelen als een wielrenner die de Tour wint nadat de eerste op doping is betrapt.

Wat een onzin. Staan stevig bovenaan en de competitie is voor een groot deel al gespeeld. Hebben zich 29 wedstrijd kapot gewerkt en moeten dan geen titel krijgen omdat er nog 9 wedstrijden gespeeld moeten worden. Terechte kampioen en niemand moet ze dat afpakken.

7 april 2020 om 08:58

Ik vier hem niet als de wedstrijden niet gespeeld worden en de spelers ook niet las ik. Zullen vast wel mensen anders over denken, maar de +1 voor de statistieken is leuk, maar echt winnen is het em niet. Hou die honger maar voor volgend seizoen en dan over een heel seizoen kampioen worden. Als we er mee om gaan als een volledig kampioenschap krijg je toch alleen maar gelul bij de concurrentie en word het nog een slip by gerrard verhaal.

Wat is de norm bij andere sporten als een toernooi niet afgemaakt kan worden? Misschien moeten ze dat als norm gebruiken? Liverpool is nog geen kampioen, maar was wel erg dicht in de buurt. Als ze de titel al binnen hadden vind ik het een logisch besluit om ze de trofee ook te geven, maar nu moet er gewoon gekeken worden naar wat de norm is en wat voor iedereen het best is.

6 april 2020 om 21:23

Interessante vraag, toevallig nog niet zo lang geleden aan de orde bij het WK rugby (groepsfase), toen er een tyfoon in Japan was, waardoor wedstrijden niet konden worden gespeeld. Deze konden ook niet ingehaald worden. Resultaat, alle niet gespeelde wedstrijden werden opgeschreven als gelijkspel. Prima oplossing en dat zou wat mij betreft ook bij het voetbal prima kunnen (behalve bij knock-out toernooien)., Dan kan Liverpool de titel krijgen, zoals ze dat verdienen.

6 april 2020 om 22:49

LFC moet 2 van de 9 wedstrijden winnen he, dat staat gelijk aan een toernooi die niet afgemaakt is maar er tijdens de finale al wel een ploeg 5-0 voor stond in de 75e minuut.

Die vergelijking met Denemarken op het EK slaat als een tang op een varken.

6 april 2020 om 21:49

Inderdaad. Als Denemarken toen bedankt had om het toernooi te spelen zou ik de vergelijking nog snappen.

Zegt Peter Smichael, mister Man Utd, rivaal van Liverpool. Tja...

Van alle competities waar je evt een kampioen zou aanwijzen, zou de PL / Liverpool het meest logische en terechte zijn.

6 april 2020 om 19:54

Inderdaad. Denk dat als United of de club van zijn zoon bovenaan stonden hij wel wat anders had geroepen.

De titel zal nooit een volwaardige titel zijn als ze het niet afmaken. Zelfs als ze in hebeste geval het nog kunnen uitspelen, dan nog zal het zeker niet hetzelfde zijn. Jammer voor Liverpol want hier hebben ze 30 jaar op gewacht.

Natuurlijk willen ze hem niet op deze manier winnen, maar ik denk dat ze hem wel accepteren hoor en dat ze hem liever krijgen met deze voorsprong dan dat het seizoen ongeldig wordt verklaard. Mocht er niet meer gespeeld kunnen worden dan zou ik dit nog als een volwaardige titel beschouwen. Niemand twijfelde nog aan deze titel.

Liverpool is de enige club in Europa die echt met recht een plek kan claimen, maar ze zullen het niet krijgen. Ik kan me niet voorstellen dat er een kampioen wordt aangewezen, mocht de competitie definitief worden gestaakt. De vraag is ook of je dat in deze situatie moet willen. De eerste landstitel in 30 jaar zonder fans, zonder kampioensfeest, zonder champagne. Volgens mij kan je 'm dan net zo goed niet winnen. Naar de CL zullen ze sowieso wel gaan.

Het is algemeen bekend dat Schmeichel een Liverpool hater is. Natuurlijk is dit een typische uitspraak voor hem. Als iemand de titel verdient in Europa is LFC het wel door die straatlengte voorsprong.

Helemaal met je eens Scouserper. Je kunt een heel regiment ex spelers van United optrommelen en die vraag voorleggen en je krijgt geheid hetzelfde antwoord. Unied en Liverpool; die worden nooi vrienden.

Wat een onzin. Als je 22-25 punten losstaat, kun je beter op zo'n manier kampioen worden dan helemaal niet. Alsof Schmeichel zo'n kampioenschap naast zich neer had gelegd als hij in die situatie zat. Elke ploeg met zo'n straatlengte voorsprong mag met recht zo'n kampioenschap "claimen".

Het klinkt misschien vreemd maar dit huidige Corona-verhaal past wel in de tragiek van Liverpool. De club krijgt er alleen nog maar meer cultstatus door.

Als dit 2 weken katwr was gebeurd en liverpool 2 wedstrijden had gewonnen hadden ze de titel al. Gewoon liverpool die schaal geven en klaar.. En tuurlijk voelt het niet lekker als speler maar ze verdienen het wel. Veel meer dan als bijv ajax hem nu zou krijgen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren