Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Eigenlijk is het simpel: wie gaat het Ajax morgen vertellen?’

Laatste update:

Hugo Borst houdt het voetbalnieuws scherp in de gaten. Hoewel er momenteel nauwelijks wordt gevoetbald, blijft de journalist van het Algemeen Dagblad op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Borst schrijft in de krant dat de voetbalwereld ten tijde van de coronacrisis doorgaans anders handelt dan de rest van de wereld.

"Wat een schurk, die Britse minister voor Gezondheidszorg. Beweert dat voetballers in de Premier League moeten afzien van een deel van hun salaris", begint Borst met veel cynisme. "Wayne Rooney, loonslaaf bij Derby County, is des duivels. Het is een schande. Zijn woede is nobel. Want: de Engelse spelersvakbond gaat niet akkoord met 30 procent salarisverlaging, omdat er dan 200 miljoen pond minder belastinggeld naar de zorg gaat."

Eredivisie-aanvoerders: 'Nu klappen wij voor jullie'

"Vind ik ontroerend. Dat de arbeidersjongen Wayne Rooney na drie dagen onderhandelen dus eigenlijk zegt: Nee, ik wil geen 7 miljoen salaris, maar gewoon die 10 miljoen pond, want dan gaat er meer geld naar zorgmedewerkers." Borst concludeert dat de hele wereld probeert eensgezind te zijn tijdens deze coronacrisis, behalve de voetbalwereld. De columnist wijst hierbij ook naar Ajax, dat middels een interview van directeur voetbalzaken Marc Overmars met De Telegraaf liet weten dat men de competitie wil stopzetten.

"Ajax begon natuurlijk weer. Eigenbelang. Geldingsdrang. Een greep naar de macht. Geld. Daar ging het om. Morgen gaan alle clubs en clubjes weer praten met elkaar. Eigenlijk is het simpel: wie gaat Ajax vertellen dat ze straks al die CL-miljoenen naar rato moeten verdelen over AZ tot en met Helmond Sport? Opdat alle clubs en clubjes blijven bestaan. Er is maar één man tegen wie we geen nee zeggen, ook Ajax niet. Zijn naam: Mark Rutte, vader des Vaderlands."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan iemand die man tegen zichzelf in bescherming nemen? 4 Alinea’s gebakken lucht gelezen

6 april 2020 om 08:05

Hij bracht het wel heel spannend. Wie o wie durft er iets te zeggen tegen Ajax? Oei oei oei.

6 april 2020 om 09:31

Sterker nog, waarom moeten spelers wel loon afstaan terwijl er voldoende “medewerkers” met 100 % salaris vrijgesteld van werk thuis aan het verbouwen zijn? Daarnaast vindt ik het gezeur over clubs die nu in geldnood komen ook wel wat genuanceerder gevoerd mag worden. Er zijn gewoon een heel aantal clubs (binnen en buiten Nederland) die een ongezonde boekhouding aanhouden. Die leven al jaren op het randje en zorgen zelf niet voor een klein buffertje. Alleen maar om met de “grotere” mee te kunnen blijven doen. Waarom niet pas op de plaats of een stapje terug om gezond te worden om daarna weer vooruit te gaan.

6 april 2020 om 10:45

Een vergelijking maken tussen voetballers (miljonairs) en de "normale" mens gaat ook een beetje te ver..

6 april 2020 om 15:59

Ligt het nu aan mij of komt er nooit iets zinnigs uit Hugo Borst?

8 april 2020 om 00:21

Borst heeft heel veel gedaan voor de ouderen. Zijn plannen zijn door de regering geadopteerd. Dus nooit iets zinnigs???

Mijn club zal wel weer enkel aan zichzelf denken, maar ik denk dat het in deze tijd goed is om wat meer solidariteit te tonen vanuit de grotere clubs die Europees spelen. Een Eredivisie waar het niveau van omlaag kukelt omdat er veel financiële problemen zijn hebben we ook niets aan. Dit is een uitzonderlijke situatie.

6 april 2020 om 08:18

Dit is alleen een uitzonderlijke situatie voor clubs die alleen aan de korte termijn denken. Het is een crisis, maar daar geen rekening mee houden toont aan dat je niet nadenkt. Het had net zo goed een financiële crisis kunnen zijn, een oorlog, aanslag of wat dan ook. Er alleen maar vanuit gaan dat er nooit iets onverwachts gebeurt is naïef. Ik zou niet weten hoe dit in een gezonde bedrijfsvoering past en waarom clubs die wel een appeltje voor de dorst hebben dat nu zouden moeten delen. Vergelijk het maar met het sprookje van de drie biggetjes.

6 april 2020 om 08:33

Ik ben het niet met je eens. Je kunt, ook wanneer sprake is van gezonde bedrijfsvoering, compleet verrast worden door de impact van iets onverwachts. Eigenlijk zeg jij nu: jammer, maar je had vooraf rekening moeten houden met het scenario waarin je tenminste drie maanden niet kan voetballen. En daar moet je de financiële reserves voor hebben. Hoewel dat heel verstandig lijkt, blijkt de realiteit weerbarstiger. Ook particulieren hebben vaak niet meer dan 1000 euro spaargeld. Vergis je niet, dat is echt niet veel. Ik ben wel met je eens dat de hele economie gebouwd is op iets wat op drijfzand lijkt. Maar om de consistentie van jouw redenatie even te controleren. Jij vindt dan dus ook dat Italië geen steun moet krijgen toch?

6 april 2020 om 08:42

Inderdaad dat vindt ik ook. Maar ik ben dan ook zo'n saaie piet die een half jaar zijn lasten kan betalen van zijn spaargeld. Die zijn huis heeft gekocht op 1 salaris. In het verleden ontslag meegemaakt, een scheiding meegemaakt, maar door die ethiek redelijk ongeschonden uit de strijd gekomen. Er kan altijd iets gebeuren, daar probeer ik voor te zorgen en dat vindt ik belangrijker dan een kekke foto op instagram te zetten van een vakantie die ik eigenlijk niet kan betalen. Maar nogmaals ik zal we een saaie piet zijn. En het is overigens echt niet zo dat ik de wereld verdien, maar door het maken van keuzes en sparen kun je al een heel eind komen.

6 april 2020 om 08:43

Maar het derde biggetje komt de eerste twee juist redden. Ondanks dat ze hun zaakjes niet goed op orde hadden. Bovendien heb je er niet zoveel aan als de halve competitie failliet gaat. Ajax heeft trouwens zelf ook een noodfonds voorgesteld.

6 april 2020 om 08:55

@ Rochus: Ach ga weg man. De hele wereld staat in de fik. Allerlei bedrijven kloppen aan bij de overheid. Daarbij er is geen accountancy bureau die ooit ook maar een dergelijk advies heeft gegeven. Dan de schuld aan de clubs geven zoals jij doet vind ik persoonlijk walgelijk. Dit heeft niets met gezonde bedrijfsvoering te maken.

6 april 2020 om 09:19

@walvis, ik denk dat je mijn reactie compleet verkeerd hebt begrepen. Ik ben helemaal voor compensatie, solidariteit en redden wat er te redden valt. Dus ik geef zeker niet de schuld aan clubs, hoe kom je daarbij?! Ik zeg juist dat je, ondanks gezonde bedrijfsvoering, compleet verrast kan worden en dat je geen rekening kan houden met alle scenario's.

6 april 2020 om 09:43

@DieGelbeReds. Je kunt niet alles voorkomen maar wat Rochus aangeeft klopt wel. Er zijn vele clubs/landen/gezinnen enz die elke keer al hun inkomsten uitgeven. Mi is dat geen gezond en volwassen beleid. Als mijn kind elke keer alles opmaakt en telkens weer zijn/haar handje ophoudt begint dat snel te irriteren. Als iemand er voor kiest om geen buffer aan te leggen mag hij dat ook voelen. Dat wil niet zeggen dat ik die nooit wil helpen maar simpelweg je hand ophouden als er iets tegen zit is ook te makkelijk. Soms moet men ook leren van hun fouten!

6 april 2020 om 09:46

@Moridin klopt. Dit is iets uitzonderlijks. En als er daardoor te veel in de problemen komen zul je wel iets moeten. Maar als er enkele omvallen omdat zij het wel erg slecht geregeld hadden heb ik daar geen probleem mee.

6 april 2020 om 09:51

@Rochus, ik denk dat we best op elkaar lijken. Ik ben namelijk ook een saaie piet Ik begrijp je standpunt helemaal en eigenlijk ben ik het er wel mee eens. Ik vraag me alleen wel af of het verstandig is om nu een dergelijk harde lijn te hanteren. Welke consequenties gaat dat hebben? Ik kan het niet overzien.

6 april 2020 om 10:06

@Tipptopp, goede reactie en daar heb je ook wel gelijk in hoor. Alleen volgens mij verschillen we van mening over je laatste opmerking. Soms moet je leren van je fouten, maar dan moet je ook de kans krijgen om te leren van je fouten. En ben je er als voetbalwereld bij gebaat als meerdere clubs in één competitie omvallen? Ik kan de consequenties niet overzien en ben daar huiverig voor. Ik opteer dan meer voor overeind houden en vervolgens regelgeving verzwaren.

6 april 2020 om 10:34

Eens, maar door de kostenstructuur (veel vaste lasten, en als sluitpost spelerssalarissen) is dat wel heel lastig. Stel je bent FC Utrecht, met een begroting van zo'n 20 miljoen. Als je even als buffer een volledig jaar inkomen opzij wil zetten, heb je daar bijvoorbeeld al 5 jaar voor nodig als je elk jaar 4 miljoen achter houdt om op de bank te zetten. Dat kan je doen, maar aangezien je enkel en alleen op salaris kunt bezuinigen, daalt dan het spelersbudget van 6 miljoen, naar 2 miljoen. Dan kom je dus op niveau RKC Waalwijk uit, waardoor het onmogelijk wordt om je inkomsten te handhaven (je gaat waarschijnlijk degraderen). Wat buffer is zeker wel wenselijk, en zou er ook moeten zijn, maar als dit jaar FOX niet betaald, je 50% van de SCC terug moet betalen, er geen prijzengeld is, en sponsoren 50% terug willen hebben, dan wordt het wel heel erg lastig opvangen natuurlijk.

6 april 2020 om 15:09

@allochteun, vraag is of je op korte termijn een volledig jaar moet sparen. Daarbij is het ook niet vreemd als je op andere posten ook bezuinigt. Feit is dat te veel clubs te weinig vet op de botten hebben. Vaak zijn ze puur optimistisch aan het begroten. Als we goed eindigen dan krijgen we.... dat is risico nemen. Ajax had nog niet zo heel lang geleden ook geen buffer. Zij hebben toen veel verkocht en weinig gekocht. Vele riepen nog “Mark netto” . Zij hebben toen niet alles op alles gezet om zo hoog mogelijk te eindigen maar hebben bewust een stap op de plaats gemaakt. Het resultaat: een zeer gezonde club met vet op de botten. Dat is iets dat vele clubs ook kunnen doen. Maar nee, zij spenderen elk jaar al hun geld in de hoop om zo hoog mogelijk te eindigen. Maar als het dan eens tegen zit hebben ze ongelofelijke problemen.

6 april 2020 om 08:26

Het zijn anders wel de grotere clubs die europees hebben gespeeld dit seizoen, waarvan het niveau omlaag is gekukeld.

Met dat verdelen zal het heus wel meevallen. Eerst maar eens zien wat er gaat gebeuren, pas dan kun je kijken wat er wel of niet geregeld moet worden. Borst loopt nu zelf heel ver op de muziek voor. Ik heb overigens nog geen fatsoenlijke reden gehoord wat het AZ oplevert als ze nu stoppen. In het ergste geval verliezen ze voorronde CL, maar dan gaan de EL in, wat hoogstwaarschijnlijk prima voldoet aan de voorwaarde en gezien de mogelijke tegenstanders in de voorronde CL is de kans meer dan reëel dat AZ alsnog in de EL terechtkomt. In het beste geval verspelen ze een kampioenschap. Dus wat is het belang van AZ? Of van Psv? Ook zij zullen in de EL terechtkomen.

6 april 2020 om 10:10

Ik neem aan dat er helemaal geen geld uitgekeerd gaat worden bij een nieuw seizoen. Ajax is namelijk geen kampioen geworden, net als dat Az geen tweede is geworden of RKC 18e. Eerst afspelen die hap en anders maar een jaar geen Europees voetbal. (komt denk ik ook wel goed uit door de maanden die we nu missen en het EK)

6 april 2020 om 10:43

Er staat nergens in de regels dat je een afgespeelde competitie moet hebben om tot een eindstand te komen. Jou reactie is dezelfde als het Uefa dreigement. De competitie kan niet meer uitgespeeld worden door de contractkwestie op 30 juni. Einde oefening dus en dus gewoon hetzelfde pad als de Belgen bewandelen.

Jughhhh wat een griezel is die Borst. Het mooiste is dat hij denk dat iedereen op zijn mening zit te wachten. Bah bah bah wat een vieze engerd. Waarom zou Ajax de cl opbrengsten moeten verdelen en Az niet? Alle clubs die Europees spelen mag de rest gaan helpen wat mij betreft dus niet alleen Ajax. Vreemd hoevaak Borst tegenwoordig in het nieuws komt. Ik dacht namelijk dat hij niks meer met het voetbal wereldje te maken wou hebben

6 april 2020 om 08:53

Je mag hem een griezel vinden en wat dan nog meer. Heb dezelfde gedachtegang, maar ik vind dat hij wel gelijk heeft met het verdelen naar ratio van de Europese opbrengsten daar dit jaar wordt geannuleeerd en er geen officiële kampioen is, Geld ook voor de overige deelnemers aan de Europese toernooien. Maar zij zullen er zelfs meer aan overhouden als je rekening houdt dat de CL zo’n 60 tot 80 miljoen oplevert en de EL hooguit 5 tot 10 miljoen.

6 april 2020 om 09:09

Alleen het startgeld kun je verdelen wat mij betreft. De overwinningen en kaartverkoop hebben andere clubs niks mee te maken. Ajax heeft dan ook weer meer kosten en hogere salarissen. Je moet het wel in verhouding zien

6 april 2020 om 09:46

Dat Ajax misschien een gedeelte aan AZ afstaat zou ik nog enigszins begrijpen door de huidige situatie op de ranglijst. Maar waarom in hemelsnaam een ADO daar van zou moeten profiteren is me compleet onduidelijk. Als er clubs op omvallen staan, moet heel de eredivisie en de KNVB maar optreden.

6 april 2020 om 10:14

Nouja Lierse, sommige clubs (en dan vooral Jupiler League) zijn al geholpen met een bedrag van 1-3 miljoen euro. Wanneer Ajax dmv een lening (met een extreem laag rentepercentage en een lange looptijd) zo een 10 tal clubjes boven water kan houden, dan mag Ajax dat best wel doen. Ze willen het Bayern Munchen van Nederland worden, dan moeten ze ook net als Bayern de andere clubs helpen wanneer ze in nood zijn. (zo heeft Bayern zelfs Dortmund overeind gehouden in 2003)

6 april 2020 om 10:29

Voor zover ik weet was dat allemaal uit eigen beweging van Bayerns kant en niet opgelegd door anderen. Als Ajax anderen wilt helpen is dat prima en mooi. Maar Ajax verplicht grotendeels laten opdraaien voor deze crisis gaat mij veel te ver.

6 april 2020 om 10:10

Oh spielen toch. Natuurlijk moeten de andere Europese clubs hun geld ook verdelen en het is hartstikke logisch dat Borst dat niet zegt hier. Hij gebruikt een pars pro toto, deel van het geheel, om zijn betoog kracht bij te zetten. Zo moeilijk is dat niet. Dat jij het vreemd vindt dat Borst in het nieuws komt omdat je denkt dat hij niks meer met voetbal te maken wilt hebben, ligt puur aan jou. Luister jij nooit langs de lijn op zondag?

6 april 2020 om 12:37

Als hij dat bedoelt is het goed toch...Nee langs de lijn luister ik nooit inderdaad.

En dan vader des vaderlands: Mark Rutte. Nou nee hoor. Hij mag dan nu goed voor de dag komen, na de crisis plukt hij ons weer kaal. Als dat onze vader des vaderlands is..

6 april 2020 om 08:33

Na de crisis zullen er genoeg mensen komen die hem verantwoordelijk gaan houden voor de economische crisis. Veel te laat ingegrepen etc.

6 april 2020 om 08:36

Natuurlijk, oppositie voeren is altijd makkelijk. Vroegtijdig handelen wordt gezien als onnodig en paniekvoetbal, terwijl reactief handelen wordt gezien als passief en te laat handelen. Het is zo makkelijk om altijd overal tegenaan te schoppen.

6 april 2020 om 10:40

Het is natuurlijk wel pijnlijk dat hij aankomt met dat mensen vaker hun handen moeten wassen. Nou heb ik nooit in zijn schoenen gestaan, maar zeg dan gewoon dat je nog weinig van het virus af weet. Het enge ervan vind ik nog dat 2 dagen later alle handgel was uitverkocht, dus wij lopen er als kuddedieren achteraan.

Best wel grappig, Ajax moet de Europese gelden die zij verdienen delen maar de andere clubs niet.steeds klagen dat Ajax arrogant is en alleen maar aan Ajax denkt.

Maar ja, wat is verdelen naar rato? We weten allereerst nog helemaal niet zeker of Ajax daadwerkelijk met dat ticket groepsfase CL gaat krijgen. Het zou waarschijnlijk zijn en logisch, maar je moet in dit uitzonderlijke geval ook rekening houden met andere scenario's. En wat betreft het bedrag, ook daar is nog geen zekerheid over. Dus voor er een verdeelsom gemaakt gaat worden die alle clubs van geld voorziet, houd er even rekening mee dat Ajax een fors salarishuis heeft en ook teruglopende inkomsten. Ik ben als Ajacied groot voorstander om te helpen met het voorkomen dat clubs omvallen. Maar het kan niet zo zijn dat wij straks een gigantisch miljoenen verlies lijden omdat we de Europese gelden van Ajax verdeeld hebben en er te weinig voor ons overblijft om rekeningen te betalen. Ik hoef geen miljoenen winst aankomend seizoen met CL voetbal, maar ik vind niet dat wij miljoenen verliezen moet lijden, keihard moeten bezuinigen om de rest te helpen en daarna als dank weer te horen ''helemaal niets in Amsterdam''.

6 april 2020 om 09:32

Waarom moet Ajax die clubs overeind houden vraag ik me serieus af? De KNVB heeft veel meer geld dan Ajax en zijn ook de grootste belanghebbenden hierin lijkt me. Die zouden nu in moeten stappen en de clubs moeten helpen die het nodig hebben. Snap ook niet waarom Ajax tegenwoordig altijd naar voren wordt geschoven als ergens voor betaald moet worden (zoals doellijntechnologie en kunstgras) en alleen maar vanwege gezond beleid.

6 april 2020 om 09:39

@bjp. Het punt is in mijn beleving niet dat Ajax moet betalen. Ajax gaat naar verwachting financieel het meeste profiteren van een onafgeronde competitie die nog alle kanten uit kon. De claim op het cl geld is dus nogal omstreden. Ajax profiteert in dat geval onevenredig veel van deze situatie in vergelijking met (in eerste instantie) az. Een deel van het startgeld afdragen lijkt mij dan ook niet onredelijk.

6 april 2020 om 13:24

Mij wel is namelijk complete onzin vraag me af of je hetzelfde gezegd zou hebben als AZ bovenaan stond. Waarschijnlijk niet.

6 april 2020 om 13:51

Ja hoor, wel. Sterker nog ik zeg in de post hieronder dat alle clubs hun Europese startgeld moeten inleveren en verdelen. Ook mijn club Feyenoord. En die klap is voor Feyenoord een stuk harder dan voor Ajax. De enige die willen dat er op basis van een halfbakken competie zoveel geld richting Ajax gesluisd wordt zijn Ajacieden. Maar iedere eindklasering van iedere ploeg is op dit moment onzin. Daarom, alles is grote pot en verdelen.

6 april 2020 om 14:08

onevenredig? ze staan 23/25 wedstrijden bovenaan ranglijst. dat het alle kanten op kan zou niet ter zaken doen als het wordt afgelast. dat ze bovenaan staan is een feit. wie verdient het meer? niemand. hoe komt ajax in deze positie? door een gezond beleid, niet door de hulp van andere clubs. let op Ajax zal straks uit eigen beweging geld geven aan dat fonds. dat is zo mooi als het wordt en terecht, Europese inkomsten moeten hier volledig los van staan. Wie daartussen verband ziet leeft in een droomwereld. Dat sterke schouders de zware lasten dragen en solidair zijn in slechte tijden is prima maar Dat zal van uit de club komen.

6 april 2020 om 09:33

Eens. En ik ben niet eens voor Ajax. Het verdelen van het startgeld van alle europese toernooien (ook az, feyenoord etc.) vind ik verdedigbaar, omdat er geen eindstand en geen enkele oplossing voor de verdeling van de tickets echt eerlijk is. Maar de prestaties die vervolgens behaald worden in die toernooien zijn wel de verdienste van de club zelf. Daar hebben anderen niets mee te maken.

6 april 2020 om 10:03

Allereerst vind ik dat het verdelen van Europese gelden over de hele competitie niet juist, de meeste ploegen deden niet mee voor de Europese plaatsen. De verdeling van de CL gelden over de top 5 of iets dergelijks zou een beter idee zijn. Je kunt nu niet een club al het CL laten houden als de competitie niet eerlijk is verlopen.

6 april 2020 om 10:16

De eindstand is de huidige stand. Niks oneerlijks aan. De KNVB is er om de clubs financieel bij te staan. De reden dat Ajax genoeg geld heeft gaat niet op. Is irrelevant. Als de regels voorschrijven dat bij het beëindigen van het seizoen de nummer 1 het CL ticket krijgt is het nu eenmaal zo. Dan kan je na het seizoen de regels gaan veranderen over verdeel sleutels etc.

6 april 2020 om 10:22

Ieder zijn mening, maar met dat voorstel ga ik dus niet mee. Maar wat mij betreft gaan er geen CL miljoenen vanuit Amsterdam naar Rotterdam-Zuid omdat ze niet meer de kans hebben gekregen in de 9 wedstrijden ons te passeren. Het compenseren voor fictieve scenario's is echt onzin. Bovendien totaal onnodig, dat heeft niks met solidariteit te maken. Solidariteit gaat over clubs die elkaar helpen om te voorkomen dat ze omvallen. Ik zie meer heil in het verstrekken van noodkrediet (in verschillende vormen) voor clubs die het zwaar hebben dan allerlei gezonde clubs miljoenen te geven.

6 april 2020 om 11:01

Tuurlijk is het oneerlijk, niet iedereen heeft tegen dezelfde tegenstanders gespeeld. Dan kun je het niet maken om één club al die CL miljoenen te geven, maar ik verwacht dat de Knvb daar wel iets op verzint. Onbegrijpelijk hoe jij zoiets kunt stellen Adzevedo. Verder zeg ik nergens dat Ajax andere clubs financieel moet gaan helpen en ik zie liever ook dat Ajax de groepsfase van de CL in gaat dan AZ.

6 april 2020 om 11:54

Wil je dan liever dan stand halverwege de competitie? Dan heeft iedereen 1x tegen elkaar gespeeld. Mij ook best hoor, voor mijn club precies dezelfde uitkomst. Maar ik denk dat je eigen club daar protest tegenaan zal tekenen, want dan staat Feyenoord plots 6de en grijpt helemaal naast Europees voetbal. Je gaat het gewoon niet eerlijk krijgen, eerlijk is de competitie op een waardige manier afmaken en die kans is verkeken sinds het uitspelen voor 30 juni er niet meer in zit. Dat het oneerlijk gaat zijn dat is hoe dan ook een gegeven, daar heeft niemand om gevraagd maar is een logisch gevolg van de crisis. Verder zijn de Europese inkomsten een zaak tussen de club die Europees speelt en de Uefa. Het is niet zo dat de Knvb het geld krijgt en moet uitdelen aan de clubs die Europees spelen. Feitelijk gezien heeft de bond er niks over te zeggen. Je kan natuurlijk wel proberen goede afspraken te maken met de clubs.

het geeft ook maar weer eens aan hoe de heer Borst in het leven staat, om te zeggen dat ze het allemaal voor hun eigen belang doen. Dat zijn dus zijn woorden en gedachten. Het zijn allemaal speculaties. Toch wel jammer dat als iemand iets zegt , dat veel mensen er van zelf een verhaal omheen fantaseren. De tijd zal het leren...

Huppa daar hebben we slangetje Borst weer. Ook meteen vingertje wijzen maar zelf al op de zaken vooruitlopen waardoor Ajax moet gaan verdelen? Wow, niets vertellen over de
mogelijke oplossing, of hoe we na 1 juni verder moeten of wat je nu verwacht van de KNVB? Nee, wachten op Mark Rutte die niets maar dan ook niets zelf bedenkt en dat is logisch maar die gaat niet vertellen hoe je met voetbal om moet gaan. Is het veilig ja dan Nee zal hij door zijn adviseurs wel vertellen maar dan moet je echt zelf een plan maken en waar is die dan?

Hugo je ziet het verkeerd. Feyenoord spreekt uit eigen belang om de competitie voort te zetten. Zij denken nog wat plaatsjes op te schuiven en een zielig bekertje met een thuiswinst binnen te hengelen.en dat in een crisis als deze. Gelukkig worden we straks allemaal ingehaald door de werkelijkheid en wordt er 4 maanden niet gevoetbald voorlopig.

6 april 2020 om 10:18

Iedereen spreekt uit eigen belang. Je dient de club die je salaris betaald toch. Maar goed er zijn regels gemaakt en die schrijven voor dat Ajax eerste is en het CL ticket krijgt. Zo is het en niet anders.

Dag meneer Hugo Borst, volgens Mij heeft Ajax al een noodfonds potje voor alle clubs. En het voorstel om al het geld volgend seizoen naar rato te verdelen slaat natuurlijk nergens op.... kunnen we nu ook de supermarkten en alle andere bedrijven die nu nog omzet hebben vragen om alles na rato te gaan verdelen bij de bedrijven die nu dicht zitten.

6 april 2020 om 10:52

Dat gebeurt toch ook gewoon indirect? Waar komt al dat geld vandaag die bedrijven en zzp-ers nu kunnen krijgen? Van de mensen die wel kunnen doorwerken en dus belasting betalen....ik vind het niet gek wat Borst vraagt, namelijk ook gewoon wat van iedereen in de samenleving wordt gevraagd. Elkaar te helpen.... Er gebeurt nu iets wat in jaren niet gebeurt is en hopelijk komende jaren ook niet weer gaat gebeuren. Dan is het toch niet gek dat je even verlangt dat alle clubkleuren etc opzij worden gezet en je solidair met elkaar bent. Dit jaar geen officiele kampioen, laat de knvb alle inkomsten maar krijgen uit europees voetbal en dat verdelen over alle clubs. Volgend jaar gewoon weer met een schone lei beginnen en dan wordt ajax gewoon kampioen op eigen kracht... Ajax is de andere clubs toch al voorbij, wek in dit vreselijke jaar een beetje goodwill naar de andere clubs en heel Nederland. Als ze over een jaar of 5 het echte bayern van Nederland zijn kan ook niemand gaan zeuren over hoe ze over lijken gegaan zijn of dergelijke uitspraken...

6 april 2020 om 11:19

Ik geef toch ook aan dat Ajax een noodfonds pot heeft waar ze geld in stoppen.a ls andere "grote "clubs dat ook doen lijkt me dut voldoende. Salarissen en begrotingen van de "grote" clubs zijn ook vele malen hoger dan bij de kleinere clubs.

6 april 2020 om 14:00

heb gezocht op ajax noodfonds pot corona, maar krijg in google geen resultaten die dat bevestigen.

6 april 2020 om 15:52

stond in het stukje waar Overmars melde dat de competitie ,moet stoppen

" Marc Overmars met De Telegraaf liet weten dat men de competitie wil stopzetten. Ajax begon natuurlijk weer. Eigenbelang. Geldingsdrang. Een greep naar de macht. Geld. Daar ging het om ". Onnozele reactie. Ajax loopt bij het niet uitspelen van de competitie meer geld mis dan alle clubs uit het rechter rijtje tesamen. Tientallen miljoenen Euro s. Ook zijn betoog over de verdeling van de CL gelden, is ronduit infantiel, omdat Ajax die gelden nodig heeft om de begroting rond te krijgen. Helemaal in deze tijd, waar de transferinkomsten ook nog eens terug zullen gaan lopen.

Als de competitie op 19 juni weer hervat wordt, zou het seizoen met slechts twee midweekse speelronden voor 3 augustus uitgespeeld kunnen worden. Dat zou dan over 11 weken kunnen aanvangen. Eventueel zonder publiek of mondjesmaat, maar waar in de huiskamers in ieder geval weer wat voetbalvertier kan brengen en niet nagenoeg een compleet seizoen door het gootje weggespoeld wordt. Lijkt mij realistisch genoeg gezien het normale leven eens op gang moet komen; horeca, bioscopen, het openbare leven zal eens weer geleidelijk aan op gang moeten komen zonder nu direct meteen aan hele grote massa's te denken. VI heeft een zeer goed schema gepubliceerd wat haalbaar moet zijn. https://www.vi.nl/nieuws/vi-denkt-mee-het-plan-van...

Als er een club in Nederland is die financieel het hardst getroffen word dan is het Ajax ondanks dat de club wel wat vet op de botten heeft. Ajax is al bereid om een fonds te starten, waar ze tegelijkertijd ook de club zijn die daarvoor het meeste zullen doneren dus Ajax eenzijdig als de boeman afschilderen gaat nergens over. En Mark Rutte de vader des vaderlands, asjeblieft zeg...……………... kots kots kots !

Waarom moeten voetballers geld inleveren (of andere goedbetaalde sportmensen!)? Waarom moet Ajax bijv. Helmond Sport mee laten delen? Vele clubs hebben al veel langer een te grote broek aan en zal nu een scheiding gemaakt worden. De hoge salarissen van de toppers zal ook minder worden.Niet alleen in het voetbal!

Waarom zou alleen Ajax de opbrengsten uit de CL moeten verdelen om het Nederlands voetbal te redden? Zouden alle Nederlandse deelnemers aan Europees voetbal dat dan niet moeten doen? Maar nee, Ajax is weer de kop van jut. Want zij zijn immers rijk en hebben geen kosten... toch Hugo?

Ik snap niet waarom het gesprek niet met Ajax word aangegaan. Hoe moeilijk is het om er normaal over te praten. Dat aanvallen op ajax lijkt mij juist averechts te werken. Wat als ajax beslist om het heft in eigen hand te nemen? Juridisch gezien staat ajax namelijk vreselijk sterk, in de regels staat niet dat de competitie helemaal afgemaakt moet worden voor een kampioen of voor plaatsing CL. Daarbij komt dat het feld uitgekeerd word aan de deelnemers en niet aan de bond van de deelnemers. Ik zou rustig met ajax praten in plaats van zoveel kritiek erop te uiten. Als ajax aanspraak wil gaan maken ben je verder van huis, want de kans is groot dat ze het krijgen.

Beste Hugo, ga je dan ook direct in Rotterdam vertellen bij Feijenoord dat zij het zelfde moeten doen met het geld uit Europa league, en in Eindhoven en Alkmaar

Ja hugo, RKC en ADO verdienen het geld natuurlijk. Moeten AZ, Feyenoord, Psv, Utrecht/willem II ook hun geld afstaan of alleen rijke oom Ajax.

Wie zegt dat er nog wel zoveel geld straks is voor deelname CL? Er zijn best sponsors die zich terug moeten trekken of zelfs bankroet zijn, en dan zal Ajax z'n broek zelf nog even op kunnen houden maar met een dure huishouding ook niet al te lang, en wie gaat dan Ajax helpen? Een verhaal heeft meerdere kanten maar dat vergeet me kennelijk

Een ding snap ik niet alles en iedereen loopt op ons te haten en willen niks met ons te maken hebben maar doordat AJAX het zo goed heeft gedaan in CL is AJAX nu wel opeens goed als ik het mocht zeggen geen geld na de andere clubs toen niet nu dan ook niet

Wat een gezeik over geld terwijl er mensen dood gaan aan corona maken we ons druk om wie wat gaat betalen laten we eerst zorgen dat eerst alles weer goed komt( ik ben zelf ook gek van het spelletje maar nu maar even niet)

Wat een mediageile man is die droefter Hugo zeg. Nee de spelers hoeven van mij geen salaris in te leveren tbv de Carona patiënten. Dat had de regering maar eerder moeten doen. En ook dat stuk over Ajax en het stop zetten van de competitie is raaskalken eerste klas. De meeste eredivisie en eerste divisie clubs en spelers willen voetballen mits het ook verantwoordelijk voor het publiek is. Want spelen zonder publiek wil men niet. Hugo lever jij ook salaris in??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren