Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blind wijst suggestie van de hand: ‘Dat is niet eens door mijn hoofd gegaan’

Laatste update:

Ajax bevindt zich in een diepe crisis en ging woensdagavond in De Galgenwaard met 2-0 onderuit tegen FC Utrecht, waardoor de Amsterdammers geëlimineerd werden in de TOTO KNVB Beker. De druk op trainer Erik ten Hag begint langzaam maar zeker toe te nemen, maar Daley Blind stelt in gesprek met Voetbal International dat een vertrek van de oefenmeester nog niet door zijn hoofd is geschoten.

Blind stelt dat het ‘in de groep goed zit’. “Onze manier van spelen is ook ontzettend goed. En laten we niet vergeten wat we wél gepresteerd hebben. Het is heel makkelijk om alles nu heel snel negatief te zien”, zegt de verdediger annex middenvelder. Hij wijst op de blessures van vijf tot zes basisspelers. “Ik denk dat geen enkel team ter wereld dat kan opvangen. Nog steeds is het geen excuus, want we hebben een grote selectie. Maar het speelt wel mee. Veel jongens moesten terugkomen en er gelijk staan.”

Maher over Ajax: ‘Je ziet dat het vertrouwen heel dun is bij hun’ | In the Zone

“Soms heb je tijd nodig om fit te worden, ik ook. Dit was mijn vijfde wedstrijd in dertien dagen. Maar de trainer ter discussie; dat is niet eens door mijn hoofd gegaan”, vervolgt Blind. Voor de camera van FOX Sports beaamt hij dat Ajax ‘in de hoek zit waar de klappen vallen’. “We zijn nog steeds dezelfde groep jongens en we moeten het gewoon met elkaar oppakken. We moeten door en aan de hand van het positiespel in de eerste helft kunnen we ook zeker vooruit kijken. Maar uiteindelijk gaat het om doelpunten en die ga je niet maken door alleen te passen. We moeten zorgen voor een ommekeer, dat beseffen we maar al te goed.”

Blind vindt het lastig om de vinger op de zere plek te leggen. “We komen zeker wel in de aanvallende posities, maar de bal wil er niet in. Misschien moeten we meer het geluk opzoeken en soms wat minder lang breien. Of we moeten juist langer aan de bal blijven en zoeken naar een opening”, aldus Blind, die in Utrecht weer op het middenveld speelde. “Martínez voelde zich de laatste tijd prettig als centrale verdediger en de trainer wilde, denk ik, ook wat meer vastigheid. Voor mij maakt het niet uit op welke positie ik speel. Ik probeer de ballen tussen de linies te spelen in de hoop dat we daarna verder kunnen voetballen.”

Krijgt Erik ten Hag de boel nog aan de praat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

Misschien een keer aan team building doen? Ook in slechte tijden moet het team voor elkaar door het vuur gaan, maar dat gebeurt niet. De defensie taken worden allemaal overgeslagen. Niet zo gek dat je dan na AZ weer weg gecounterd wordt. Geen plan B, want ten Hag blijft de tweede helft gewoon hetzelfde spelletje spelen. Als de tactiek niet werkt, dan pas je die toch aan?

5 maart 2020 om 08:05

Helemaal mee eens. Tadic is een goed voorbeeld, die rendeert misschien wel het beste als hij met zijn rug naar de goal staat met inlopende spelers, bal vasthouden, een tweetjes maken. Maar dat hele spel loopt nu niet, dan heb je aan Tadic ineens ook een stuk minder. Huntelaar vanaf het begin laten spelen lijkt me ook niet de oplossing, maar probeer het dan gewoon met Traoré in de spits. Laat Tadic de balletjes vanaf 10 geven, en laat van de Beek vanaf 8 af en toe mee op komen.maar ja, daarbij wel gezegd dat de geroemde rest verdediging van vorig jaar er ook niks meer van bakt..

5 maart 2020 om 08:16

Wat je nu ziet bij Ajax is enorme bewijsdrang, geforceerd een goal willen afdwingen met als gevolg dat je in je rug wordt geslacht. Van de centrale verdedigers heeft niemand snelheid om counters eruit te halen, en ook geen beer achterin in de vorm van De Ligt die tegenstanders kan uitschakelen. Dit in combinatie met individuele fouten, en een voorhoede wat totaal uit vorm is, is vragen om problemen. Ajax heeft in de laatste 4 wedstrijden, alle competities meegerekend, 2 doelpunten gemaakt (getafe), waarvan eentje een eigen goal was. Ajax probeert een tempo te hanteren wat ze zelf niet bij kunnen benen met deze spelers. Laat ze 10 meter meer naar achter spelen, zet aub een Traore of Huntelaar neer in de spits (tadic loopt daar toch niet, en Donny mag niet meer diep gaan van Ten Hag blijkbaar). Je merkt nu hoe ongelofelijk sterk het blok Frenkie/schone was. Fantastisch voetballend vermogen en positionering.

5 maart 2020 om 08:32

Scherpe analyse Oortap!

5 maart 2020 om 11:31

@oortap

Zit dieper. De centrumverdedigers zijn snel zat om een counter eruit te halen. Het probleem ligt nog dieper. Het is dat Utrecht het slecht deed gisteren maar de Ajax verdediging staat de helft van de tijd een overal situatie te verdedigen en dat heeft heel veel te maken met Dest. Waar Nico nog keihard terug sprint, stopt Dest verdomd vaak rond de middenlijn. Daarbij is het middenveld dramatisch langzaam waardoor ook de lopende mensen daar gewoon niet opgevangen worden. Iedereen 10 meter naar achteren lost dit maar deels op. De keiharde eis minimaal vijf mensen achter de bal lost dit veel beter op. Als ik trainer van Ajax was geweest had ik gisteren de boel compleet op scherp gezet. Bij de allereerste aftrap stond heel het elftal op eigen helft op een gebied van 35 meter en echt iedereen achter de bal. Loei harde trap naar voren en met z'n allen kijken hoe Utrecht staat te pielen. Echt 0,0 druk op de helft van de tegenstander en opvangen vanaf de middenlijn. Let maar eens op hoe snel de paniek dan toeslaat bij de tegenstander. Je hele tactisch concept kan namelijk de prullenbak. Elke uitbraak maximaal 5 man, waarbij er max 3 voor de bal mogen zijn. Spel maken lekker overlaten aan andere. Had super gekunt tegen AZ, zij moesten namelijk winnen, gelijkspel was voldoende voor Ajax. Tegen Utrecht nog makkelijker. Ga liever een penaltyserie in met Onana dan Zoet en Utrecht heeft niet 5 keer Gustafson. En zijn teams daar achter, dan gewoon doodleuk overstappen op 352 of een andere variant. Tegenstander mag eens wekelijks gaan afvragen wat Ajax gaat doen. Interview met van de Brom was echt dodelijk en pijnlijk. Ja hadden dit verwacht, weinig verassingen, zo speelt Ajax altijd.....

5 maart 2020 om 08:26

Aan teambuilding doen? Die gasten trekken zo ongeveer dag en nacht met elkaar op. Dat lijkt mij het probleem ook helemaal niet. Het echte probleem is het verwachtingspatroon: Ajax heeft ontzettend veel geld uitgegeven dus moeten de resultaten altijd goed zijn. Of Ajax moet toch minstens met twee vingers in de neus kampioen worden en de beker winnen. Zo werkt dat dus niet. Veel geld en dure spelers maken nog geen team. Ajax heeft een paar tikken achter elkaar gekregen: blessures en schorsingen op ongelukkige momenten, uitschakeling in CL en EL en nu de beker. Als dan ook een aantal sleutelspelers uit vorm zijn is de malaise compleet. Dat lijm je niet met een avondje paintballen of bowlen. Het geroep om ten Hag de laan uit te sturen is helemaal ridicuul, er is geen trainer ter wereld die een zwalkend team in deze fase van de competitie eventjes op het juiste spoor zet. Ten Hag kan er niet veel aan doen als spelers uit vorm zijn of met blessures kampen. Hij heeft al enige tijd niet zijn favoriete basiself tot zijn beschikking, dan is het niet gek dat hij blijft schuiven.

5 maart 2020 om 09:45

Alles is relatief, ja Ajax gaf veel geld uit maar duurdere spelers vertrokken. En als dure spelers geblesseerd of uit vorm raken, dan doet het aankoopbedrag er niet toe. De concurrentie heeft dan wel minder geld uitgegeven maar ze hebben wel hele dure spelers opgeleid, spelers die ook 20 of 30 miljoen euro moeten kosten. Die hebben een geweldig elftal gebouwd waarmee ze ook in europa overwinterde. Maar ja, bij hun wordt niets verwacht dus is het fesst als ze tweede staan. Ook al liggen die ook uit de beker, ook al liggen die ook uit de EL.

5 maart 2020 om 10:58

Nou ik zie bijvoorbeeld een Ziyech alleen maar gebaartjes maken richting zijn teamgenoten als het slecht loopt. Zelf bakt hij er ook weinig van. Ze lopen er zowaar gefrustreerd bij, want het loopt niet.

Misschien moet je dat is in de groep gooien dan want Ten Hag weet het gewoon niet meer. Hij doet het zelf met zijn rare keuzes. Het is eigenlijk gewoon een taktisch onbenul. Waarom nou weer Blind op het middenveld? Hoelang blijft Tadic nog in de spits staan? Wanneer wisselt Ten Hag is op tijd? Hij weet de spelers gewoon niet meer te raken en sommige spelers hebben er gewoon geen zin meer in. Spijt wellicht dat ze in de zomer niet zijn gegaan. Ik zie weinig plezier en passie. Eigenlijk zie je het vaak na 5 min spelen al dan weet je al of het hem gaat worden of niet. Ik denk niet dat Ten Hag het nog kan omdraaien. We hebben lang kunnen teren op het voetbal van Bosz maar het wordt nu elke week slechter. Zo'n slechte reeks heeft Frank de Boer nooit neerget. Frankie was ook easy kampioen geworden met deze selectie..

5 maart 2020 om 09:18

Dat het nu dramatisch loopt lijkt me duidelijk, maar ga je voor het afgelopen seizoen krediet geven aan Bosz i.p.v. Ten Hag? Gaat een beetje ver niet?

5 maart 2020 om 09:48

Wat een onzin zeg, Bosz werd opgevolgt door Keizer en het werd niets. Geen CL kwalificatie, geen beker winst en geen landskampioen. Ten Hag kwam, tweemaal CL voetbal op rij gehaald, twee maal overwintert in Europa, beker gewonnen, titel gewonnen, bijna finale CL gehaald en nu nog altijd eerste in de eredivisie.

Wat speelde hij verschrikkelijk slecht zeg. Heb nog nergens kritiek op hem gelezen maar wat veel balverlies leed hij man. Ik had echt gedacht dat hij gewisseld zou worden in de rust, maar helaas...

5 maart 2020 om 07:54

Waarschijnlijk heb je het live meepraten gemist dan

5 maart 2020 om 08:09

Buiten het balverlies heb ik me enorm geërgerd aan het daarna terug lopen. Blind, Ziyech, Promes en eigenlijk iedereen voorin, ze verliezen de bal en dachten daarna; Succes achterin!

5 maart 2020 om 08:19

Waarschijnlijk omdat de verbazing over Ziyech de boventoon voerde. Die deed echt helemal niets meer. Slechte passes. Inspiratieloos spel. Bizar dat hij jullie zo in de steek laat

5 maart 2020 om 08:42

Toen hij er door Maher uitgelopen werd had ik het gevoel dat zijn apparaatje bij zijn hart zo ingesteld staat dat hij maar tot 80% mag gaan. Blind was nooit snel, maar hij lijkt nu nog veel trager dan ooit. Positioneel nog steeds sterk, aan de bal niet zo zeker als normaal, maar fysiek kan het gewoon niet op deze wijze.

5 maart 2020 om 09:23

Mooie complottheorie vol onzin. Wat bedoel je met tot 80% gaan? Mooie containerbegrip.

5 maart 2020 om 09:49

@janssen Blind is duidelijk aangeslagen door zijn blessure en nog lang niet de oude. Besef wel, zijn blessure was zo ernstig dat op TV door hart specialisten opelijkk getwijfeld werd of hij ooit nog zou voetballen. Dat doet wel wat met een speler, het zal nog wel tijd nodig hebbnen voordat Blind weer helemaal de oude is.

5 maart 2020 om 08:37

Ik vond hem de 1e helft nog wel ok. Hij gaf een aantal goede steekballen tussen de linies door waar voorin te weinig mee gedaan werd. Bij die vrije trap is het de vraag wat de afspraak was: stappen op buitenspel of meelopen. Ik ben geneigd het eerste te zeggen, aangezien Blind de enige was die meeliep en zo buitenspel ophief... de 2e helft was inderdaad drama bij Blind.... maar er stonden er nog 10 die het net zo slecht deden...

5 maart 2020 om 12:22

Heel goed gezien. Blind speelt op dit moment gewoon slecht en heefr Ajax punten gekost. Het excuus dat hij geblesseerd is geweest en hart problemen heeft gehad, kan een oorzaak zijn, maar als je er staat moet jr er staan. Ongeacht je leeftijd, vorm en positie.

Nogmaals, de spelers spelen naar hun eigen bv. Of ze zijn al verkocht, of ze willen graag weg komende zomer. Het is geen team meer. Dat krijg je niet meer goed. Na de zomer komt de rust wel weer terug. Het is niet voor niets dat juist de sterkhouders nu het slechtst presteren.Blind daarentegen is een ander verhaal. Zou het kunnen dat hij niet meer durft voluit te gaan? Ik zie hem geen enkele sprint meer trekken. Hij was al nooit de snelste, masr nu laat hij werkelijk iedereen lopen. Tel daar de zwakke passing bij op en je kunt Blind beter even tegen zichzelf in bescherming nemen en hem op de bank laten plaatsnemen.

5 maart 2020 om 08:10

Waarom ben je daar zo van overtuigd? Ik vind Onana goed keepen, Tagliafico blijft vol gas gaan. Van de Beek speelt matig, Ziyech is weg. Maar wie van de rest van de basis van gister zie jij vertrekken? Het is gewoon laksheid en niemand die de groep bij de hand neemt.

5 maart 2020 om 08:19

Dest zit met zijn hoofd bij Bayern, van de Beek zit met zij hoofd in Madrid, Onana heeft aangegeven toe te zijn aan de volgende stap, Tagliafico wordt bij meerde clubs genoemd. Iedereen die de halve finale CL heeft gespeeld wil daar nu nog van profiteren en wil weg nu het nog kan. Ja, ze werken wel, maar vooral voor eigen glorie. Ze vechten niet meer voor elkaar. Ajax staat er nu nog goed op Europees gezien, maar dat is zo maar verdwenen.

5 maart 2020 om 08:25

Maar die jongens die jij noemde wisten 3 maand geleden ook wel dat dit hun laatste seizoen zou zijn? Waarom lukte het toen wel volgens jou?

5 maart 2020 om 08:33

Je komt later in het seizoen. De zomerse tranferperiode komt dichterbij. Het begint nu spannend voor ze te worden. Voetballers zijn net mensen hè....

5 maart 2020 om 08:36

Sneek hou op met je Vd Beek na Real die zijn niet achterlijk,Vd Beek moet blij zijn als ie volgend jaar bij Besiktas of Sporting aan de bak kan

5 maart 2020 om 08:54

Haha ja man, vd Beek blij met Besiktas of Sporting. Waan van de dag regeert weer zeg. Vorig jaar vergeten toen ie belangrijke uitgoals maakte in de kwart- en halve finale van de CL?

Ontzettend zwaktebod die blessures constant aanhalen. Met name Feyenoord heeft hier ook last van gehad, de beste speler van psv ligt er al maanden uit..

5 maart 2020 om 08:02

PSV heeft dan ook wel eens betere seizoenen gekend... 😉

5 maart 2020 om 08:06

Psv hoor ik niet klagen

5 maart 2020 om 08:16

@FRDylan nee dat klagen bij PSV is enkele maanden terug al gebeurd, toen er ook een ontslag van de trainer volgde. Bij feyenoord liep het al niet. Met blessures kun je vervolgens niet nog meer gaan klagen. Maar als bij feyenoord bijvoorbeeld Berghuis, Senesi, Fer en Toornstra afhaken dan hou je ook vrij weinig opties over. Niet zo gek dus dat Ajax de oorzaak van de vormdip zoekt in de blessures (en nu het allesbehalve fit zijn) van je beste spelers. Toen die fit waren speelde ajax namelijk geweldig, i.t.t. tot psv en feyenoord voordat zij blessures kregen.

5 maart 2020 om 08:36

Wat vooral duidelijk wordt is dat alles draait om Ziyech. Als hij er geen zin in heeft blijken mensen als van de Beek, Tadic en Promes ineens hele modale eredivisievoetballers. En op dit moment ook nog zonder vertrouwen. Dan verlies je dus wel eens een paar wedstrijdjes. Let op, als Ziyech er weer zin in krijgt en de andere hun intikkertjes weer krijgen zijn het weer toppers.

5 maart 2020 om 09:04

Vind ik te simpel. Ja, Promes en Van de Beek zijn afhankelijk van creativiteit om zich heen en als dat er niet is zijn ze een paar klassen minder. Maar om ze dan modale eredivisievoetballers te noemen. Het is in mijn ogen te simpel, omdat je, heel overdreven, ook zou kunnen zeggen dat Ronaldo maar een simpele voetballer is als hij geen aanvoer krijgt. Die komt uit zichzelf ook geen lantaarnpaal meer voorbij namelijk. Tadic is gewoon ontzettend uit vorm. Die is minder afhankelijk van Ziyech. Wat wel is: zowel hij als Babel heeft al aangegeven beter te renderen als het elftal beter draait. Dat blijkt dus wel, Ajax heeft veel individuele kwaliteiten, maar het zijn niet echt spelers die helemaal in hun eentje wedstrijden beslissen. Ik denk dat dit een goede wake up call is voor Overmars dat er creativiteit bij moet. En over je laatste zin: ik hoop dat je zelf doorhebt wat voor onzin het is. Alsof die goals van Promes en Van de Beek alleen intikkertjes zijn en alsof Tadic vorig jaar 50 intikkertjes had

5 maart 2020 om 09:12

Ja modale voetballers is wat gecharcheerd, toegegeven. Maar hoeveel knappe goals maken ze dan zonder Ziyech. Bijna niet hoor. Van de Beek nog wel eens. Maar promes wandeld ze alleen maar binnen en Tadic scoort voornamelijk penalties en intikkers. Daar veranderd een afstandsschot tegen Madrid verder niets aan.

5 maart 2020 om 10:10

Promes heeft, net als Van de Beek, vooral heel veel gevoel voor ruimte. Heb je inderdaad iemand als Ziyech erbij, dan is Promes voor eigenlijk geen enkele defensie ter wereld te verdedigen. Alleen, en dat is ook waarom hij bij Oranje vaak matig speelt, zonder creativiteit is het een normale buitenspeler. Op het EK zou ik dan ook alleen met Promes spelen als je op rechts Ihattaren of Stengs opstelt. Anders heb je veel meer aan Bergwijn op links, die uit zichzelf nog wat kan creeren. Dus zeker, Promes is beperkt als buitenspeler, maar met de juiste creativiteit naast hem vind ik hem geweldig. Dat kan in dit ajax inderdaad niet zonder Ziyech.

5 maart 2020 om 08:21

Hij heeft het over vijf a zes basisspelers missen. Wie dan? Veltman, neres en mazraoui kan ik bedenken. Die eigenlijk geen van drieen onbetwist basisspeler zijn. In ben nog niet vergeten dat Feyenoord zeven centrale verdedigers miste tegen Manchester City en dat volgens de Ajacieden geen excuus mocht zijn.

5 maart 2020 om 08:46

Veltman, Blind, Mazraoui, Neres, Promes, Ziyech, Labyad, Babel. Dat zijn er zes. Wacht meer dan zes.

5 maart 2020 om 08:51

Ik meen ziyech, blind en promes gisteren toch echt op het veld gezien te hebben. En zondag ook al. Blind heeft het over het missen van basisspelers. Labyad is geen basisspeler. Babel was ik vergeten. Nou niet bepaald je beste speler.

5 maart 2020 om 08:41

Ja, PSV en feyenoord hebben ook blessures gekend. Dit ging samen met een zware dip, net als bij Ajax nu het geval is. Ajax komt er eok wel weer bovenop. Zij worden ook gewoon kampioen. AZ gaat ook nog een vormdip krijgen.

5 maart 2020 om 09:50

@frdylan Bij Feyenoord ging het dramatisch bij de start van het seizoen. Bij PSV ging het dramatisch vanaf de herfst en nu is Ajax aan de beurt. Als morgen Berghuis een blessure op loopt, dan kan Feyenoord plek twee ook meteen vergeten.

Ik vind dat je dit niet allemaal op Ten Hag kan afschuiven. Dat een tactiek veranderd na blessures en deze werkt niet, ja dat wel. Maar als dragende krachten geen werklust tonen, elkaar niet meer vinden, en zelfs zoals afgelopen weekend passes over 2 a 3 meter niet meer aan laten komen (dit is geen overdrijven, deze ballen kwamen echt achter de man), dan is er maar 1 ding waar het aan ligt: instelling. Deze instelling is naar mijn inziens weg sinds de uitschakeling van de CL. Willen deze dragende spelers Ten Hag nog wel voor de groep, want met zo'n instelling krijg je wel trainers weg, maar nooit spelers

5 maart 2020 om 08:20

Maar instelling is ook zo supermakkelijk. Vertel mij hoe Blind, Van de Beek en Promes met het oog op het EK er baat bij hebben de kantjes er van af te lopen? Hoe Ziyech er baat bij heeft met een rotgevoel bij Ajax te vertrekken? Je beste spelers zijn gewoon uit vorm en zoals Blind al aangeeft, moeten hij en Ziyech er meteen volle bak staan terwijl ze nog niet eens fit zijn. De tactiek van Ajax functioneert alleen als je als team opereert. Wanneer drie of vier spelers gigantisch uit vorm zijn, gaat dat functioneren als team niet meer zo makkelijk. Dan kun je het wijten aan de instelling dat ze weggecounterd worden. Je kunt ook als trainer wat zekerheid inbouwen, iets meer behoudend spelen, en de spelers aan het vertrouwen laten werken.

Wat een grappenmaker die Blind, als je hem gister in de gaten hield, zag je dat hij overal maar een beetje achteraan hobbelde..en zijn passes waren ook zooo slecht😱

5 maart 2020 om 08:43

blind kan vanuit positie veel onderscheppen, maar als het een loop duel wordt verliest hij alles.

Ik snap niet hoe we op dit moment nog steeds aan 6 geblesseerde basisspelers komen? Op dit moment mis ik alleen nog Neres en Veltman die absoluut in de basis zouden staan. Welke 4 mis ik dan nog?

5 maart 2020 om 07:59

Labyad,Mazroui

5 maart 2020 om 08:09

Mazroui is dit seizoen geen basisspeler en Labyad is dat nooit geweest.

5 maart 2020 om 09:39

Mazraoui is absoluut wel een basisspeler, is alleen heel lang geblesseerd. Denk jij dat een speler die er vorig seizoen in de CL gewoon stond gaat banken voor een speler die het al moeilijk heeft tegen AZ?!

5 maart 2020 om 09:53

Blind, Ziyech en Promes zijn nog niet terug op hun niveau van voor hun blessure. Neres en Veltman zijn nog altijd geblesseerd. Dan hebben we Mazroui nog die al het hele jaar aan het kwakkelen is en reserve speler Labyad. Waren al die spelers fit, dan had je een ander eltal en andere wissels. Dan lag het niveau echt stukken hoger.

Probleem wat ze bij Ajax niet zien is dat de manier van spelen momenteel helemaal niet goed is. 7 of 8 man voor de bal die in de dekking staan en dan zeuren dat de centrale verdedigers de bal in de opbouw niet kwijt kunnen. Dit doe je al wedstrijden lang en ondertussen is je doelpuntenproductie compleet opgedroogd. Wellicht dat je dan na zo'n serie iets anders moet doen qua tactiek.

Persoonlijk ben ik een groot fan van ten Hag. Hoe hij op tactisch vlak vorig seizoen van Ajax een machine maakte die van iedereen kon winnen dat was echt bewonderenswaardig. Maar nu klopt er van de tactiek bitter weinig. Tegenstanders zakken ver in en loeren op de counter. Dan moet je als Ajax zijnde ten alle tijden zorgen dat de restverdediging goed staat. Maar wat zie ik al een paar wedstrijden op rij, langzame spelers als Blind, Martinez, Alvarez en Schuurs worden met 1 lange bal 1 op 1 gezet. Dat terwijl Dest en Tagliafico meer in de buurt spelen van de cornervlag van de tegenstander dan dat ze de defensie ondersteunen. Wanneer een elftal niet draait als momenteel dan moet je terug naar de basis, hou het simpel en val gedoseerd aan. Voorin zie je dat alle spelers op een kluitje staan zonder dat er dynamiek of dreiging in zit. Tadic, vd Beek, Ziyech, Promes, Dest, Tagliafico staan allemaal op een paar meter van elkaar. Tijdens een aanval lijkt het soms wel alsof spelers de bal liever in het doel van de tegenstander willen lopen dan dat ze op goal schieten. Het roer moet echt drastisch om en terug naar de basis want anders verliezen we komend weekend ook weer.

5 maart 2020 om 08:41

Mooi inhoudelijk stuk wat de vinger op de zere plek legt. Ten Hag krijgt dit niet meer aan de praat. Tactiek werd vorig seizoen door Schreuder ingefluisterd. Ajax moet nu ten Hag op non-actief stellen en van Gaal de laatste 9 wedstrijden laten coachen om zo t kampioenschap te redden. Doe je t niet dan is t seizoen na dit weekend over.

5 maart 2020 om 08:48

Tactiek door Schreuder ingefluisterd? Volgens mij werd er juist gezegd dat Schreuder de people manager was. Nu was hij blijkbaar ook nog de tacticus. Als ik het zo lees dan was Schreuder eigenlijk zowat de coach die alles bepaalde?

5 maart 2020 om 08:49

Als buitenstaander kun je niet oordelen over de oorzaken van de problemen en wat de impact is van het vertrek van Schreuder. Feit is wel dat ten Hag het momenteel tactisch totaal niet voor elkaar krijgt. Ten Hag heeft ook wel wat krediet verdient en ik denk dat het ontslaan van hem meer onrust brengt dan dingen oplost.

5 maart 2020 om 09:29

Ik dacht aan Ronald Koeman, Leek mij logischer voor de resterende wedstrijden.

Onze manier van spelen is ontzettend goed? Leest ik dit nu echt? Ajax speelt sinds de nederlaag tegen Chelsea vreselijk.

Hoop dat er intern een stuk kritischer wordt gekeken naar de eigen prestaties dan naar buiten toe. Wordt ook wel moe van het continu geklaag over de blessures. Tuurlijk heeft dat een impact, maar Feyenoord en PSV heb ik daar niet zo veel over horen klagen toen zij een blessuregolf hadden/hebben. En Ten Hag claimde aan het begin van het seizoen 15 tot 16 basisspelers te hebben, dan moet je een verlies van 5 tot 6 basisspelers toch beter kunnen opvangen?

5 maart 2020 om 08:25

Dat laatste is natuurlijk onzin. Ook al vind je dat je 15 kandidaten hebt voor de basiself, dat kunnen er uiteindelijk natuurlijk ook maar 11 worden. En als je dan om de haverklap met een nieuwe blessure te maken krijgt, moet je telkens blijven rouleren, en dat werkt natuurlijk nooit positief voor de ontwikkeling. Vooral als het gaat om je 3 meest creatieve spelers, die er gezamenlijk bijna 11 maanden uitliggen (ziyech, Promes en Neres).nu vind ik dat je dat aan mag kaarten als 1 van de redenen dat het niet lekker loopt, maar bij een club als Ajax mag je niet 9 wedstrijden verliezen in 3 maanden nee, dat klopt..

5 maart 2020 om 09:12

Bijna 11 maanden uit liggen? Het wordt steeds gekker. Hoeveel wedstrijden heeft Ziyech nou echt gemist? En Neres stond ook niet elke wedstrijd in de basis voor zijn blessure. Voor een club die de ambities heeft aansluiting te vinden bij de Europese top is het gewoon ondermaats, zowel qua prestaties als selectie. Maar het is makkelijker om naar randzaken te wijzen. En dat wordt blijkbaar schouderophalend geaccepteerd door zowel de club als de meeste van de supporters. Dan kunnen die ambities ook weer de ijskast in.

5 maart 2020 om 10:30

Neres ligt er 5 maanden uit, Promes heeft er in totaal bijna 3 uit gelegen, en Ziyech ruim een maand. Dan zit je toch echt bijna op 11. En als Neres gewoon fit is, is die basisspeler. Speelde vorig jaar na de winterstop alles.en ik zeg toch dat dit mag gelden als een excuus, maar niet als hét excuus. Als bij Liverpool het complete aanvalstrio eruit ligt gaan die ook minder presteren. Dat is bij elke club van de wereld. Maar inderdaad, met onze bank zouden we in ieder geval dan nog moeten winnen van een Heracles en Groningen. En wellicht ook van Willem II en Utrecht.en ik ben alles behalve tevreden met de huidige gang van zaken, want nu is het al een aantal wedstrijden dat je alleen Neres mist. En Veltman, maar laatst genoemde zou je zonder problemen op moeten kunnen vangen met een Schuurs of Alvarez. En nu wordt er met een bijna fitte selectie alsnog ondermaats gepresteerd, en dat neem ik Ten Hag wel degelijk kwalijk. Selectie is goed genoeg om makkelijk kampioen te worden, zeker na de voorsprong die we een maand geleden nog hadden. Dan had je met winstpartijen tegen Heracles en AZ gewoon 9 punten los gestaan.

Gewoon niet zo zoeken naar excuses, met bankspelers moet de instelling ook goed zijn. Het ligt aan de mindset, en de spelersgroep valt op dat gebied behoorlijk door de mand. Simpele passes missen, wordt niet doorgedekt etc. Hoop dat het intern vandaag flink dondert en dat iedereen z’n verantwoordelijkheid pakt straks in Friesland!

Als Blind zo speelt dan mag hij van mij ook thuisblijven deze zomer. Heb je niks aan in deze vorm, tuurlijk moet je het ook een beetje in perspectief plaatsen maar daar heb je niks aan in de voetbalwereld.. resultaat telt uiteindelijk. Neemt niet eens de moeite om mee te verdedigen of terug te rennen. Bij een sprint van 15 meter, komt hij gewoon 5 meter te kort tov een tegenstander.. selecteer dan maar Gosens van Atalanta. Zoveel balverlies echt niet normaal. Tegen AZ is die tegengoal 100% zijn schuld en nu deed hij bij de aftrap weer precies hetzelfde en mag hij van geluk spreken dat Abbas er zo slecht mee omgaat.. en een paar weken geleden riepen mensen hier nog dat hij te goed was voor een club als Arsenal.. Blind zou gewoon moeten banken maarja Ten Hag die snapt er ook maar weinig van. Telkens van opstelling veranderen terwijl je juist vastigheid moet creëeren. Had desnoods heel het seizoen met Alvarez en Martinez op het middenveld gespeeld.. Schuurs die speelt 2 potten slecht en wordt gewisseld, dat gaat ook in zijn hoofd zitten. Blind die speelt nog 3x zo slecht en mag wel blijven staan, zelfde geld voor Tadic al moet ik zeggen dat het de enige aanvaller is die hard werkt en meeverdedigd. Hoop dat dit niet de ware Ziyech is als het tegenzit want anders gaat het nog heel lastig voor hem worden in de PL, denk dat veel topclubs het dan toch goed hebben gezien..

5 maart 2020 om 08:30

"En een paar weken geleden riepen mensen nog dat Blind te goed was voor een club als Arsenal". Net zo opportunistisch als wat jij hier nu zegt eigenlijk. In de eerste wedstrijd tegen Getafe was Blind veruit de beste van Ajax en speelde hij geweldig. Een paar weken later is hij zo slecht dat de bank nog bijna te goed is voor hem volgens sommigen. Zoals je zelf aangeeft: vorm. In deze vorm hoeft hij niet mee nee, maar gelukkig is het EK pas over drie maanden. Een beetje opportunistisch om te denken dat hij de rest van het seizoen zo matig blijft op basis van drie potjes. Want zoals Blind tegen Getafe speelde zou hij makkelijk een basisplaats hebben bij Oranje, om maar een voorbeeld te noemen. En over Ziyech: je ziet aan alles dat die jongen gewoon nog niet honderd procent fit is. Hij legt zoveel risico in zijn spel en doet alles op gevoel. Als dat gevoel er dan even niet is blijft er weinig over. Dat betekent niet dat dit zijn ware aard is - het is nu eenmaal hoe hij al jaren speelt. Het is niet alsof hij helemaal niets doet, zijn passes komen alleen niet aan en negen van de tien keer wordt hij dan boos op zichzelf.

5 maart 2020 om 08:38

Klopt, ben ik ook met je eens. Maar daarom zeg ik ook “als hij zo speelt”. Ik zeg dus nergens dat hij het hele seizoen zo blijft spelen maar als dat wel het geval is dan heeft hij denk ik niet veel waarde op een eindtoernooi. Ik hoop voor hem dat hij zijn vorm enigszins kan terugvinden want Blind is gewoon een prima speler, misschien op linksback wel wat minder.. Ziyech vind ik ook fantastisch en was erg teleurgesteld dat Arsenal hem niet haalde maar hij moet hier toch wel aan werken. Vooral in de PL, gaat het niet altijd meezitten zoals bij Ajax in 90% van de tijd wel het geval is en daar bedoel ik mee: beter zijn dan de tegenstander, veel de bal hebben, veel kansen creëren. Bij Chelsea gaat hij ook vaker momenten meemaken dat het niet loopt of dat ze niet beter zijn dan de tegenstander, daar moet je dan ook mee kunnen omgaan.

Ik vind dat het vooral voorin niet loopt. Als Tadic aan de bal is, hoop je dat ie wat geniaals kans doen.... vorig jaar dacht je daar aan, omdat je wist dat ie dat week ervoor ook deed. Promes moet nog inkomen misschien. Ziyech, tja... die raakt ook geen pepernoot. Dus al met al is het voorin slecht gesteld.

Exact wat hij zegt!!!nu zullen de Ajacieden nog vol emotie zitten en niet anti Ajacieden het allemaal onzin vinden.maar het klopt gewoon exact wat hij zegt.op cruciale momenten, raak je cruciale spelers kwijt.haal bij Feyenoord nu: Botteghin, Berghuis en Fer weg en het dondert ook in elkaar.bij AZ: Boadu, Midsjo en Koopmeijersbij PSV zagen we het met: Bergwijn, Malen en Lammers

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren