Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FIFA bepaalt: Ajax haalt ‘koopje’ Giovanni na complexe transfer

Laatste update:

Ajax heeft Giovanni Manson Ribeiro gecontracteerd, zo meldt de club woensdagochtend via de officiële kanalen. De achttienjarige Braziliaanse speler is afkomstig van Santos. Hij heeft een contract getekend dat loopt van 1 februari 2020 tot en met de zomer van 2024. De aanvallende middenvelder zal in eerste instantie aansluiten bij Jong Ajax.

Op 25 februari maakte Ajax bekend zich tot de FIFA te hebben gewend om de transfer van Giovanni af te ronden. De overgang werd tegengehouden door Santos en de Braziliaanse voetbalbond. De FIFA heeft nu aan de KNVB en Ajax laten weten dat Giovanni met onmiddellijke ingang geregistreerd kan worden als contractspeler van de Amsterdammers.

Ten Hag: 'Wij gingen er vanuit dat we wel even kampioen werden'

"Het was een heel complexe transfer", laat Revien Kanhai van Forza Sports Group, die de deal namens de Braziliaanse zaakwaarnemer Bertolucci in Nederland begeleidde, weten aan De Telegraaf. Santos wilde de speler niet vrijgeven, omdat Ajax volgens de club in strijd met de FIFA-regels zou hebben gehandeld. "De FIFA heeft nu bepaald dit niet het geval is", aldus Kanhai.

Volgens de krant zag Giovanni Amsterdam als ideale stap op weg naar de Europese top. Onder meer Chelsea, Paris Saint-Germain en Arsenal wilden de speler ook graag inlijven, zo klinkt het. 'Ajax heeft zodoende een koopje en betaalt alleen de opleidingsvergoeding van circa vijfhonderdduizend euro. Giovanni zelf stond al wekenlang in de startblokken', aldus het dagblad.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Definitief einde van Marin dan? Misschien maar beter ook voor beide partijen. Wel benieuwd naar die Giovanni. Hopelijk weer een rake aankoop voor Ajax.

4 maart 2020 om 11:09

Totaal andere positie, die is een 10 die op de flank speelt geregeld. Beetje zoals met Ünüvar.

4 maart 2020 om 11:18

Ah, wist ik niet! Ik dacht echt een traditionele 10, zeg maar.

4 maart 2020 om 12:08

Speelt bij Brazilië ook als traditionele 10.

4 maart 2020 om 12:46

wolterx. Beetje als Unuvar? Gaat hij de ontwikkeling van Unuvar dan niet in de weg lopen??

4 maart 2020 om 13:03

Constant Kante, ga ik niet vanuit. Ünüvar is wedstrijdfit en heeft voor 3 ploegen gespeeld en is enige creatieve 10 in de opleiding. Dit is meer diepte geven qua opties Ünüvar, is 1,5 jaar ouder en allebei kunnen op 10 en de flank spelen, dus samen spelen kan ook nog. Zeker met een aanvallende linksback kan dus best werken.

4 maart 2020 om 13:04

Jonger natuurlijk, Ünüvar zal 17 worden dit jaar, Giovanni is 18 geworden dit jaar.

4 maart 2020 om 11:16

Dat zal Ajaz een zorg zijn.. tis meer te hopen dat dit wel een voltreffertje is. De zuid amerikaanse transfers zijn 50/50 geweest... met Neres,Sanches,Tagliafico, Antony(vertrouwen in) waren voltreffers, maar ook miskopen van jewelste met Maggallàn,Orrelljua(ofzo),Alvarez, terwijl daar ook gigantisch voor is betaald, wij elkaar, wat? 25-30 miljoen? Alvarez 15 mil,Maggallan 4-7 mil en die andere 5?

Aan eind vd dag maak je winst financieel; de voltreffers zijn voor het driedubbele of meer weg en de miskopen vangen ze vaak minstens de helft van hun aankoopbedrag. Dus financieel te overzien, maar sportief qua niveau, helaas niet

4 maart 2020 om 11:20

Antony nu al een voltreffer? Kun je ook alvast mijn toto formulier invullen?

OT Ik ken deze jongen helemaal niet, dus ik ben benieuwd wat het wordt. Jong Ajax kan wel een impuls gebruiken.

4 maart 2020 om 11:24

@joddit ik zeg toch duidelijk dat ik dit basseer op vertrouwen die ik heb...

4 maart 2020 om 11:24

Anthony noemen als voltreffer puur omdat je er vertrouwen in hebt... Noem dan Martinez. En hoe kan je Alvarez nu al een miskoop van jewelste noemen? Die heeft zichzelf nog amper kunnen bewijzen. Misschien was het nog niet top maar die zal ik nog niet compleet afschrijven.

4 maart 2020 om 11:34

Omdat je van een Mexicaans international die 15 miljoen gekost heeft en al meerdere kansen gehad heeft verwacht dat hij er op een gegeven moment wel staat.. vervolgens mogen we Marin afschrijven en heeft Alvarez “tijd nodig”

4 maart 2020 om 11:43

wat iedereen vergeet is dat het alleen maar een positieve balans is met zuidamerikaanse aankopen omdat je europees succes hebt behaald. Dit was vooral gebaseerd op een sterke generatie uit de jeugd de ligt de jong en vd beek aangevuld met Ziyech. Als je dat niet hebt dan verkoop je dit soort gasten weer voor veel minder en maak je dik vet verlies. Ajax moet dus terug naar wat ze altijd succes heeft gebracht: de eigen jeugd. Aangevuld met enkele zeer specifieke aankopen. Niet 10 zuidamerikanen en gokken dat er 3 goed zijn. OT: ik vind het toch wel frappant dat ajax dus blijkbaar afgaat op een zaakwaarnemer die het voor ze regelt in zuid amerika. Kanhai en bertolucci waren ookal betrokken bij eerdere transfers, dus wat zij aanbrengen dat koopt overmars gewoon?

4 maart 2020 om 11:52

@clarkkent2: Ajax vindt zelf ook dat ze op jeugd moeten vertrouwen, maar die jongens moeten er wel zijn. En Ajax heeft door de jaren heen altijd voor veel geld verkocht, er is een extra 'fee' gekomen door de afgelopen jaren, maar je doet net alsof ervoor altijd een negatieve transferbalans was. Die is altijd positief geweest namelijk. Kortom, wat je stelt, daar klopt geen ene snars van. Tel daarop de spelers die alleen vorig jaar en dit jaar hun debuut hebben gemaakt vanuit de jeugd, dan zijn dat echt flink wat jongens.

4 maart 2020 om 12:00

@Mauro: Het feit dat jíj er vertrouwen in hebt maakt die jongen natuurlijk nog geen voltreffer. Hij heeft nog geen minuut gespeeld.

4 maart 2020 om 12:56

Maurootje. Ajax heeft helemaal geen 50/50 balans inzake Zuid Amerikaanse transfers. Die balans is zwaar negatief namelijk, als je beziet dat Ajax ook spelers als Wamberto, Leonardo, Marcio Santos, Cvitanich, Marianno Juan, Mauro Rosales, Lodeiro, Gabrich, Ledezma, Silva en Cassiera onder contract had. Sanchez was een schot in de roos, Tagliafico ook en Martinez lijkt een degelijke speler, al is steeds vaker in de topwedstrijden te zien dat die jongen veel steken laat vallen. Maar de rest is twijfelachtig tot ronduit heel erg slecht.

4 maart 2020 om 13:06

@afcastijnn amper kunnen bewijzen? Ga een eind fietsen, al veel minuten gemaakt. Gewogen en te licht bevonden

4 maart 2020 om 13:22

Ik vond Alvarez altijd echt een betere indruk maken dan die overhypte Martinez. Maarja ik vind de wedstrijden waarin gravenbergh speelde ook veel beter gaan en iedereen vind gravenbergh niets. Ik zal er wel geen verstand van hebben (alhoewel de uitslagen mijn gelijk laten zien)

4 maart 2020 om 13:33

Vanuit mijn perspectief zijn Alvarez en Martinez (nog) geen spelers die het huidige niveau van Ajax omhoog trekken. Zij kunnen de boel (nog) niet op sleeptouw nemen, maar ze kunnen in een goed draaiend
Ajax meedoen. Dat lijkt mij ook niet zo gek. We moeten niet vergeten dat Martinez als back-up voor Tagliafico is gehaald en Alvarez als centrale verdediger. Dan mogen wij er niet gemakshalve even vanuit gaan dat die jongens het op andere posities het gelijk geweldig doen. Sanchez was bijvoorbeeld ook niet gelijk een topper en was verre van een typische Ajax verdediger. Maar hij ontwikkelde zich goed. Geef Alvarez en Martinez gewoon de tijd en ruimte om zich te ontwikkelen en dan gaan en dan gaan we vast heel veel plezier aan ze beleven. Wat betreft Gravenberch; leuke speler, maar speelt echt nog te gemakzuchtig. Die moeten ze op de training veel harder gaan aanpakken. Hij heeft namelijk veel te veel van die pisballen.

4 maart 2020 om 13:57

Sanchez niet direct een topper 😅 Daarom werd hij binnen 1 jaar met 700% winst verkocht. Sanchez stond er direct als een routinier van 19 jaar oud. Als dat geen topper was vreet ik een stuk uit de vloer. Terughalen die man.

4 maart 2020 om 13:58

@Constant kante; die spelers die jij opnoemt zijn totaal irrelevant. Je vergelijkt aankopen van bestuur A met bestuur M? Zijn twee totaal verschillende periodes. Voetballen die spelers uberhaupt nog?

4 maart 2020 om 14:41

Prima dat jij het niet relevant vindt! Het enige dat ik doe is reageren op de stelling dat 'de Zuid- Amerikaanse transfers 50/50 waren'. Dus is wat ik zei volledig relevant. Of wilde jij beweren dat de door mij genoemde spelers géén Zuid Amerikanen waren? Uiteraard zijn ze dat wél. Dus jouw bijdrage is overbodig én slaat de plank mis.

4 maart 2020 om 14:44

Vind Martinez het niveau van Ajax enorm omhoog helpen, enige probleem, hij heeft het zo vaak gedaan dat het elftal erop is gaan rekenen en niet zo zuinig ook. Wedstrijd AZ is echt het perfecte voorbeeld. Martinez zorgde er een aantal keer voor dat we op het middenveld aan het voetballen kwamen. Gevolg Martinez kreeg de bal en de rest stond erbij en keer erna. Hij zou toch wel een oplossing vinden. De goal van Idrissi is nog wel een beter voorbeeld. 0 rugdekking en er was ook geen rugdekking onderweg. Die Grinta zou het wel oplossen. Nou niet dus.

4 maart 2020 om 14:44

En was wanberto zo slecht, nee toch?

4 maart 2020 om 14:59

Nog even en dan gaan we achteraf beweren dat Ivan Gabrich best een bruikbare speler was en dat Marcio Santos het helemaal niet zo slecht gedaan heeft. ..... Maar jeetje joh, als je Wamberto ooit hebt zien voetballen dan zou je dit nooit gezegd hebben. Tenminste, als dat 'niet zo slecht' is, dan houdt iedere discussie verder wel op.

4 maart 2020 om 15:27

Wamberto. Wat was ik toch blij dat we een Braziliaanse samba speler erbij kregen. Dat liep toch allemaal net iets anders. Zal wel deel van de reden zijn geweest dat Ajax dat continent een lange tijd genegeerd heeft.

4 maart 2020 om 16:11

@manodedios, ik moet mijn reactie herzien. Ik was namelijk in de veronderstelling dat hij een langere periode in Jong Ajax heeft gespeeld. Buiten dat was hij verdedigend super, maar aan de bal was het heel matig. Mourinho liet hem in de finale niet voor niets de opbouw verzorgen.

4 maart 2020 om 16:21

Ik vond persoonlijk Wamberto en Leonardo prima presteren bij Ajax. Het waren geen dragende spelers, maar wel bruikbare krachten. De rest van je rijtje was inderdaad allemaal net niet. Ik zie het in deze wel gebeuren dat Giovanni net zo belangrijk gaat zijn voor Ajax als Antony. (die toch een hoop meer heeft gekost) Ik heb nu al zin in volgend seizoen, hopen op wat Braziliaanse samba in de Eredivisie.

4 maart 2020 om 17:33

Wamberto heeft ons wel de Amstel Cup bezorgd!

4 maart 2020 om 18:12

Dat was eerder een blinde grensrechter.

Op basis van de eerder gepubliceerde informatie lijkt dit mij ook zeker terecht!

4 maart 2020 om 12:16

Hahaha Amoah, wat een ongelofelijke held was dat bij NAC zeg.

4 maart 2020 om 13:47

Hahaha thanks! Verwissel de pf eens in de zoveel tijd om een ode te geven aan deze legends! #nostalgie

Blij met deze transfer. Ajax heeft ook gewoon niets fout gedaan wat betreft deze transfer. Zijn contract liep af en hij wilde 'm zelf niet verlengen, waarna Santos hem het een en ander verweet en dat Ajax zijn hoofd op hol had gebracht. Maar de speler in kwestie heeft natuurlijk zelf ook keus en ik denk niet dat Ajax iets verkeerd heeft gedaan. Zou wel mooi zijn als Ajax in de aankomende jaren wat Braziliaanse-samba zal krijgen, met Neres en Danilo die al bij Ajax rondlopen, Giovanni die aan zal sluiten en Antony die er in de zomer bijkomt. Giovanni zal waarschijnlijk wel als voordeel hebben dat er met Neres en Danilo al 2 landgenoten spelen die al een aardig lange periode bij Ajax spelen en in Nederland wonen en dat er met Antony nog iemand erbij komt, waardoor Neres en Danilo zowel Giovanni als Antony bij de hand kunnen nemen en hun 'wegwijs' kunnen maken, zowel binnen als buiten het veld.

4 maart 2020 om 11:15

Santos beweerd wel dat Ajax het een en ander heeft beïnvloed. Ajax zal al contact hebben gehad met Giovanni en hem hebben overgehaald niet te verlengen. Santos vindt dat dit de regels van de Fifa overtreed en willen vergoeding. Niet heel onlogisch als je het mij vraagt.

4 maart 2020 om 11:20

Dat kan en zal waarschijnlijk wel zo zijn, maar dat is volgens mij lastig om te bewijzen. Andersom zal er bij Ajax waarschijnlijk heel vaak hetzelfde gebeurd zijn in het verleden door clubs die spelers uit de jeugd van Ajax weghaalden.

4 maart 2020 om 11:22

Maar uiteindelijk heeft de FIFA toestemming gegeven, dus dan zal het allemaal wel mee hebben gevallen, of, op zijn minst, onbewijsbaar zijn geweest.

4 maart 2020 om 11:23

Ja daarom, het is niet iets wat je kan voorkomen. Plus, uiteindelijk is het zijn eigen keuze, zoals je zelf al zei. Ik ben benieuwd of de Fifa hier iets tegen gaat doen en of ze er genoeg bewijs voor hebben.

4 maart 2020 om 11:24

Ja daarom. Santos zal het een en ander gaan aanklagen, maar als Ajax toestemming heeft van de Fifa zal er niet veel gebeuren.

4 maart 2020 om 11:27

@Rochester maar niet door Santos, dus Ajax is blijkbaar het type "maar zij doen het ook" en fans zoals jij vinden dat blijkbaar goed, maar wel miepen als het andersom was. Mits het waar is mag Ajax nooit meer klagen over zoiets

4 maart 2020 om 11:36

@Tijnab, Santos heeft het ook verre van netjes gespeeld. Speler vroegtijdig contract willen laten tekenen die met 18 getriggered zou worden met afkoopclausule van 100 miljoen erin. Teken je niet bij dan ben je nietmeer welkom bij de club. Daardoor al jaar geen wedstrijd gespeeld en alsnog transfersom eisen omdat ze mening zijn dat in jeugdcontract automatische overgang naar profcontract zit, iets dat volgens FIFA verboden is.

4 maart 2020 om 11:39

" Santos beweerd wel dat Ajax het een en ander heeft beã¯nvloed. Ajax zal al contact hebben gehad met Giovanni en hem hebben overgehaald niet te verlengen. Santos vindt dat dit de regels van de Fifa overtreed en willen vergoeding. Niet heel onlogisch als je het mij vraagt ". Als je beschuldigingen uit, informeer je dan eerst vooraf, wat je beweert, is nl. volledig uit de lucht gegrepen. Ajax heeft deze speler niet gescout, maar is hem door zijn zaakwaarnemer aangeboden. Die is met zijn client diverse clubs langs gegaan, waaronder Ajax. Dat Santos vindt dat de regels zijn overtreden, is natuurlijk volstrekt irrelevant, het gaat om de vraag of Ajax dat ook daadwerkelijk heeft gedaan. Het was van tevoren al vrij duidelijk dat dat helemaal niet het geval was. De regels van de Fifa gelden uitsluitend voor spelers met een volwaardig profcontract. Bij een contractsituatie is altijd sprake van een tegenprestatie in dit geval in de vorm van een salaris en dat had Giovanni niet. Dus op dat punt was de situatie duidelijk. Een ander punt was dat je een jeugdspeler van buiten de EU pas mag contracteren als hij 18 jaar is. Voor die tijd mag je wel met hem praten, maar niet met hem onderhandelen. Zoals dat ook voor profspelers geldt die nog bij een andere club onder contract staan, tenzij dat contract binnen een half jaar afloopt. De Fifa is kennelijk tot de conclusie gekomen dat Ajax ook op dat punt geen regels heeft overtreden.. Ik zou de Fifa regels er maar eens op naslaan, daar staat nergens in dat een club niet bij een speler kenbaar zou mogen maken dat men interesse heeft en het is ook niet verboden om die speler een salarisindicatie te geven. Bovendien had de zaakwaarnemer al voordat hij zijn client bij andere clubs aanbood, al bij Santos aangeven dat die client niet bij zou tekenen. En als iemand al een besluit heeft genomen, is er geen sprake van beinvloeding, terwijl dat ook helemaal niet tegen de regels is.

4 maart 2020 om 13:04

Formeel maar totaal naief verhaal Scepticus. Waarschijnlijk bewust ook, want uiteraard had jij al de conclusie getrokken dat Ajax geen enkele blaam treft en daar heb jij je verhaaltjes aan opgehangen. Lekker makkelijk weer. Afwezigheid van bewijs van het tegendeel sluit dat tegendeel nimmer uit. Alleen bewijs daarvan kan dat namelijk. Dus dat alle contacten via de zaakwaarnemer zijn verlopen, zoals jij beweert, maakt niet dat Ajax dus niet buiten de regels en reglementen om met die speler heeft gesproken / onderhandeld. En ja, zó werken die dingen. Als ik mijn zaakwaarnemer met Ajax laat praten, dan kan ik in de media overal roepen dat ik 'geen enkel contact' heb met Ajax. Want hey, ik ben mijn zaakwaarnemer niet! Dus nee, je kunt hier aan de hand van de uitspraak wel veinzen dat Ajax een hele brave club is, maar dat is uit deze uitspraak van de Fifa dus gewoon niet te concluderen. En de vraag óf Ajax zich daadwerkelijk heeft misdragen, of niet, vind ik persoonlijk echt totaal niet boeiend. It's a tough world out there. Maar deze wereld kan echt zonder 'rechtpraters' als jij hoor, die hier quasi-serieuze prietpraatjes tot waarheid komt bombarderen.

4 maart 2020 om 13:55

@Constante kante, vooralsnog is er geen enkel bewijs dat Ajax anders heeft gehandeld dan dat @Scepticus38 beweert. Aangezien er hier genoeg personen zijn die anders beweren is er dus meer behoefte aan die ‘rechtpraters’ als aan quasi-serieuze reacties waarin toch nog van alles geïnsinueerd wordt terwijl dat nu juist onderzocht, en niet gevonden is. Kortom....die tough world zou er beter uit zien als ook jij je bij de waarheid houdt.

4 maart 2020 om 14:47

Klopt, geen bewijs inderdaad. Maar lees nog even kritisch wat ik exact zeg, in plaats van selectief wat krentjes te pakken en daarop in te zoomen: ik heb duidelijk aangegeven dat de kern is dat afwezigheid van bewijs van schuld natuurlijk niet betekent dat, dús, geen sprake is van onbetamelijk handelen. Jij en ik zijn geen rechters, noch leden van de Hoge Raad. In die zin is wat ik hier zeg voor bepaalde diehard fans van Ajax vast wat lastiger te verhapstukken, maar dat makt wát ik zeg echt niet minder waar. Integendeel, zou ik stellen.

4 maart 2020 om 15:21

Scherpe opmerking, daar sluit ik me helemaal bij aan. Wat een geweldige weldoordachte reacties. Ben benieuwd naar deze jongen, hopelijk zien we hem snel in Jong Ajax. Naci is momenteel de enige echt creatieve speler met potentie die ik heb zien spelen afgelopen jaar. Daar mag best wel eens kritisch naar gekeken worden vind ik. (even voor de duidelijkheid, dit is de derde keer en drie keer een andere reactie. Blijf er anders gewoon even vanaf).

4 maart 2020 om 16:36

" Waarschijnlijk bewust ook, want uiteraard had jij al de conclusie getrokken dat Ajax geen enkele blaam treft en daar heb jij je verhaaltjes aan opgehangen. Lekker makkelijk weer ". Mooie omgekeerde waarheid. Ik heb niet de conclusie getrokken dat Ajax geen enkele blaam treft, dat heeft de Fifa gedaan en die is als enige in de positie omdat te doen. Het omgekeerde is waar, jij hebt zonder dat je daar zelfs ook maar iets dat op een bewijs lijkt, kunt aandragen de conclusie getrokken dat Ajax wel strafbare feiten gepleegd heeft. Je hebt het immers over recht praten en dat is alleen nodig bij iets dat krom is. Het is echter niet de eerste keer dat je dat doet, dus ervan op kijken, doe ik dan ook al lang niet meer. Verder verwijt je mij dat ik dingen recht praat, terwijl jij juist het omgekeerde doet, dingen krom praten die recht zijn. Afwezigheid van bewijs van het tegendeel sluit dat tegendeel inderdaad nooit uit en het is inderdaad zo dat alleen bewijs dat kan. Daarom geldt in een democratische rechtstaat dat iemand onschuldig is tot het tegendeel bewezen is omdat schuld bewezen kan worden en onschuld vaak niet. Het is heel typisch, maar voor jou ook eigenlijk ook weer niet, dat je uitgerekend dit argument gebruikt om iemand die is vrij gesproken in twijfel te trekken, terwijl het juist voor het tegendeel is bedoeld, nl om onschuldige mensen tegen valse en ongefundeerde beschuldigingen als die van jou, waarvoor geen enkel bewijs kan worden aangedragen, te beschermen. Jij mag dat naief noemen, ik noem dat liever rechtvaardig en daar heb jij duidelijk niet zoveel mee op. Het is typerend dat je ook deze keer weer niet in staat bent gebleken om een reactie te fabriceren zonder mensen woorden in de mond te leggen die ze niet hebben uitgesproken, ik heb helemaal nergens geveinsd dat Ajax een brave club zou zijn, dat heb ik nog nooit gedaan, jij doet ook in dit geval voortdurend het tegendeel en dat is op basis van aannames en ongefundeerde verdachtmakingen het tegendeel suggereren. Ik heb in deze uitsluitend gezegd dat Ajax in deze geen blaam treft en dat is niet alleen mijn conclusie maar ook die van de Fifa. En de Fifa is in dergelijke zaken de enige wier conclusies er toe doet. Dat jij daar kennelijk niet mee kunt leven, doet daar helemaal niets aan af.

4 maart 2020 om 17:01

" Maar lees nog even kritisch wat ik exact zeg, in plaats van selectief wat krentjes te pakken en daarop in te zoomen .. ". Typisch gevalletje van de pot die de ketel verwijt. Wat je @tipptopp verwijt, heb je zelf bijna tot een kunst verheven.

5 maart 2020 om 01:10

@constant kante Het oordeel van de Fifa betekend dat Ajax geen blaam treft. Rechters en de hoge raad hebben er verder niets mee te maken, hier is de Fifa de instantie die oordeelt. Is Santos het er niet mee eens, dan zullen ze in beroep moeten gaan bij het Cas. In een rechtstaat gaan we uit van onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Dus ja, afwezigheid van bewijs van schuld betekend dat er niet onbetamelijk gehandeld is.

5 maart 2020 om 15:09

Wat leuk zeg Scepticus, dat jij het waagt om rechtstreeks te reageren op mij! Wat een eer! Normaal is het totaal beneden jouw niveau om dat te doen in min richting, of doe je het indirect in een reactie op anderen. Ayway, ik vat je hele lap tekst even samen in één zin: "hey constant kante, naar ventje, ík ben niet gek, jij bent gek"! Oftewel, je levert een enorme jij-bak. Zonder daarin steekhoudende argumenten te gebruiken trouwens. Iets waarin je de laatste tijd enorm grossiert trouwens. Zo kan je iedereen hier wel van repliek dienen trouwens, gewoon standaard roepen: nee, jij bent het zelf. Het toont de zwakte van je repliek. Het ontbeert substantiele inhoud. Het is lucht. Dus wat ik zeg staat als een paal boven water overeind. Leuk verder, die verhaaltjes over rechtstaten, maar als jij gaat beweren dat gebrek aan bewijs, dus, altijd betekent dat het niet is gebeurd ben je niet alleen hopeloos naief, je bent ook een struisvogel. Want yep: in het Strafrecht geldt die regel als voorwaarde voor strafoplegging. Maar als ik jou een vuistslag geef en ik dat later ontken zodat een rechter mij geen straf kan opleggen, betekent dat dan dat ik jou, dus, nooit heb geslagen beste Scepticus??? Is dát wat je hier beweert?? Welterusten dan.oh by the way, ik heb zelf niet de overtuiging dat Ajax hier enige blaam treft. Dáár ging mijn punt totaal niet om. Maar dat heb je vast niet gelezen, toen je die rode vlekjes voor je ogen kreeg.

5 maart 2020 om 15:11

Speedy. Ik snap best dat wat ik hier over dit onderwerp vertel het in de meeste huiskamers erg slecht doet. Althans, tijdens mijn studie is mij al op het hart gedrukt dat je maar beter nooit op feestjes en partijen moeite moet doen om mensen uit te leggen hoe Strafrecht werkt en hoe bepaalde princiële zaken nu eenmaal werken, omdat de meeste mensen dat niet snappen of lastig kunnen bevatten. Maar, desalniettemin: afwezigheid van bewijs van schuld en afwezigheid van schuld zijn niet hetzelfde!

Leid Ajax ook nog eigen spelers op of wordt Brazilië leeggekocht?
Prima als je het over de buiten categorie hebt, maar is deze jongen dit wel?

4 maart 2020 om 11:19

Hij was aanvoerder van Brazilië o15 en o16, won beste speler op toernooi met Nederland, Engeland en VS erbij (oa Hoever, Gravenberch, Ihattaren, Brobbey, Hansen etc speelde bij Oranje dat toernooi) waar hij ook MVP werd met 3 goals en 1 assist. Met 16 ook al meetrainen met het eerste maar al jaar nietmeer gespeeld omdat hij niet wilde verlengen voor het Zuid-Amerikaanse kampioenschap o17 afgelopen jaar, sindsdien geen minuut meer gespeeld en niet opgeroepen voor dat toernooi en het WK u17 omdat hij nietmeer speelde. Leek in die periode naar Chelsea te gaan. Maar verwacht er dit half jaar nog niet veel van, gebrek aan ritme en wennen aan leven hier.

4 maart 2020 om 11:23

Mannenvoetbal is toch anders, genoeg voorbeelden te noemen die het geweldig deden in de jeugd.

4 maart 2020 om 11:26

Garantie heb je nooit, je haalde deze zomer enkele volwaardige internationals en die voldoen niet. Dan is een gokje van half miljoen bij een spelers die in jeugd interessante dingen liet zien niet onverklaarbaar. Met die redenatie zou je nooit meer een jeugdspeler moeten halen.

4 maart 2020 om 13:00

Dat geldt ook voor je eigen jeugd. Ben het er mee eens dat je überhaupt alleen spelers moet halen die (op termijn) van toegevoegde waarde (zullen) zijn, op ziekelijk jeugd als volwassen niveau. Maar als PSG, Chelsea en Arsenal (of welke clubs waren het?) interesse hebben dan kan ie wel wat.

4 maart 2020 om 11:21

Eigen jeugd in de laatste wedstrijd: Blind, Dest, Eiting, Vd Beek. Andere jeugdspelers die dit seizoen veel minuten maken: Gravenberch, Mazraoui, Ekkelenkamp. Spelers die een deel van de jeugdopleiding hebben doorlopen of vroeger in de jeugd van Ajax hebben gespeeld: Onana, Promes, Traore, Danilo, Babel.

4 maart 2020 om 13:46

Veltman is er ook nog

4 maart 2020 om 11:27

Nou, je zou het je wel af gaan vragen. Eerst moesten ze noodgedwongen zich richten op zelf opleiden maar nu het geld tegen de plinten klotst en de belangen en verwachtingen enorm toegenomen zijn zie je dat er bij ajax naar het lijkt toch de toevlucht genomen wordt tot kopen, kopen, kopen in de hoop gelijk raak te schieten met een speler die er gelijk staat.

Het blijft natuurlijk ook moeilijk om continu CL te spelen en het liefst de groepsfase te overleven met enkel eigen jeugd.

Dan maar dat soort resultaten proberen te "kopen".

4 maart 2020 om 11:27

Hahaha Ajax heeft nu 4 Brazilianen onder contract en gelijk wordt Brazilië leeggekocht? Bovendien zal er 1 Ajax waarschijnlijk alweer verlaten aan het einde van het seizoen en spelen er twee voorlopig in de jeugd. Dus per volgend seizoen heeft Ajax waarschijnlijk maar liefst 1 Braziliaanse basisspeler in de selectie. Misschien verstandiger om eerst de feiten te checken volgende keer voordat je reageert? En ook over het zelf opleiden van eigen talenten sla je een flater met je reactie.

4 maart 2020 om 11:30

Dat gezeur over eigen jeugd, mogen we dan helemaal niemand meer aankopen? Als je ergens iets tegenkomt dat beter is dan wat je in je jeugd hebt rondlopen, wat heel goed mogelijk is, dan moet je toch gewoon toeslaan? Of moet je voor 'eigen jeugd' kiezen in plaats van kwaliteit? Daarnaast, Ajax heeft meer dan genoeg spelers die aan de deur staan of er zelfs al zijn, allemaal met het Amsterdamse dna.

4 maart 2020 om 11:37

Dit vind ik zo'n PVV-argument! Zo heb je als club altijd verloren natuurlijk he? Onder De Boer speelde Ajax met veel zelf opgeleide of al vroeg gescoute spelers die vanuit Jong Ajax doorstroomden, maar was ondanks de titels het spel niet om aan te gluren en kwam men tekort in Europa. En nu verbreed Ajax zijn opties en kijkt actief in het buitenland hoe het zich kan versterken en dan zijn drie of vier Brazilianen in de selectie ineens het probleem? En dan die eis ook: 'prima als je het over buitencategorie hebt.' Hoe ontzettend misplaatst voor een club uit een land dat negende staat op de coefficientenranglijst....

4 maart 2020 om 12:38

Ben het niet altijd met je eens, maar hier sla je de spijker op z'n kop. Niemand die bij PSV ging vragen waarom jongens als Alex en Gomes bij PSV speelde. Deze jongen komt voor een stuiver naar NL toe en is een talent. 4 Brazilianen bij een elftal met nog steeds veel zelf opgeleide spelers, poeh het is net Manchester City.

4 maart 2020 om 12:49

Sterker, ik zie die latino's over het algemeen graag komen. Tuurlijk zitten daar ook kwasten tussen, maar met inderdaad Alex, Gomes, Farfán, Lozano, Suarez, Guardado, Moreno, Arias, Neres, Tagliafico en Martinez hebben we toch legio voorbeelden die bewijzen dat dit spelers zijn die meerwaarde aan onze Eredivisie geven. Grinta, En wat betreft de nabije toekomst denk ik dat Anthony, Ribeiro, Mauro Junior en Romero ook hun waarde gaan bewijzen op het hoogste niveau.

4 maart 2020 om 14:18

@gomes1psv; precies wat je zegt. Als er alleen jeugd rondloopt en spel is niet om aan te zien, heb je een laffe bestuur dat geen geld wilt spenderen. Als er te veel buitenlandse spelers rondlopen in een selectie, dan krijg je een vreemdelingenlegioen volgens velen. En als het 50/50 is dan krijgt de jeugd geen kans :'.... hou op... lekker zeiken om te kunnen zeiken noem ik dat. Van mij mogen alle topploegen in NL buitenlandse spelers halen. Als dat de competitie sterker maakt... gewoon doen ! Uiteindelijk geloof ik dat het velen jeugdspelers ook sterker maakt. Of dat nou op training is of ze worden verhuurd elders.

4 maart 2020 om 15:16

Oneens @janter, kijk naar Engeland. Waar al die buitenlandse spelers de 'home grown' spelers in de weg staan

4 maart 2020 om 12:25

waar maak jij je druk om . deze jongen komt bijna gratis word gezien als een echt talent. dus word Niet gekocht alleen een opleidings vergoeding

4 maart 2020 om 12:33

Haha maak je een grapje? Elk jaar komen er genoeg Ajax spelers uit de opleiding met Gravenberch, Traore, Eiting, en Dest. Deze jongen is gratis en was anderhalf jaar terug een van de beste van zijn leeftijds categorie. Mensen moeten ook altijd ergens om zeuren, moet een gratis speler sws alleen maar van de buitencategorie zijn? Dat is alleen van toepassing als je grote sommen geld gaat uitgeven.

4 maart 2020 om 12:43

Precies, lekker Nederlands om alles gelijk af te zeiken. Net als Overmars' aankopen. Hoewel hij nu een dip heeft, is Lissandro Martinez een doorslaand succes zoals Tagliafico en Neres ook zijn. En helemaal voor die prijs. En Promes verrast ook vriend en vijand. Nu vond ik de huur van Babel vooraf al een lachertje, maar dat de zuurpruimen alleen maar focussen op het mislukken van transfers als Marin en Alvarez vind ik erg goedkoop. Meestal slaagt één op de drie transfers, dus ik denk dat Ajax een prima rapport kan overleggen. Helemaal financieel. Overigens vind ik verder niet per se dat argumenten van doorstroom moeten worden overlegd in termen van kwantiteit. Je kunt die opleiding beter kwalitatief op waarde schatten. Dest is een aardige speler langs die maatstaf, over Eiting heb ik mijn sterke twijfels en hoewel ze nog tijd hebben natuurlijk hebben Gravenberch en Traoré mij nog niet van het beoogde niveau overtuigd.

4 maart 2020 om 13:07

Daar heb je gelijk in Gomes, dat is erg eerlijk want ja Eiting komt er door, maar die lijkt het tempo nooit te kunnen halen. Traore en Gravenberch doen het voor hun leeftijd gewoon goed hoor. Neres heeft dan nog iets gekost, maar die is gewoon hartstikke goed net als Tagliafico en Martinez echte koopjes zijn gebleken.

4 maart 2020 om 13:49

Ik denk dat het binnen de filosofie van Ajax altijd zo is dat je eerst in de jeugd kijkt en daarna pas buiten de deur. Buien de deur moet je directe versterkingen halen en/of uitzonderlijk talent met het oog op de toekomst. Deze jongen valt dan waarschijnlijk onder de laatste categorie. Overmars heeft Sony in Zuid-Amerika met wisselend succes gehandeld. Dit lijkt mij ook niet zo'n probleem. We kunnen wel makkelijk naar de mislukkingen kijken, maar het is mooier om naar de successen te kijken. Dit geldt ook voor PSV (Romario, Ronaldo, Alex, Arias en Farfan). We kunnen deze zeer grote vijver moeilijk negeren. Dus blijf gewoon dit soort spelers aantrekken. Ik schrijf persoonlijk Marin en Alvarez nog niet af. Ze zijn er net en hebben nog niet heel veel minuten op hun eigen positie gekregen. Eiting komt terug van een blessure of beter gezegd meerdere blessures, dus die gun ik ook de tijd. Volgend seizoen vind ik dat dit soort jongens (Gravenberch, Eiting, Dest en Traoré) wel moeten staan. Nu moeten andere spelers de kar trekken.

4 maart 2020 om 14:33

Erg goede en eerlijke reactie Ryanbabel8.ik hoop bij Eiting dat het dan indd met die blessures te maken heeft, want hij kan best voetballen en goed passen tussen de linies, maar het gaat nu te snel voor hem. Je ziet in elke wedstrijd waar het tempo een beetje hoger licht dat middelmaat Eredivise dat hij het niet kan bijbenen, ik hoop dat hij daan volgend seizoen aankan want anders komt hij te kort. Dest staat er al, is ook niet foutloos, maar die jongen manifesteert zichzelf heel erg knap. En over dee Zuid Amerikanen hebe je geelijk, PSV heeft ook slechte zuid amerikanen gehad, degelijke, en hele goede, nou bij Ajax heb je ook dee Neresjes, Sanches's en Nico's, ook de Alvarezsjes, die gewoon goed begon en ene degelijke speler is en dan heb je ook Orejuela en co, het gaat niet altijd een schot in de roos worden.

4 maart 2020 om 14:16

Leid Ajax nog eigen spelers op, is dit een serieuze vraag?? Echt wonderbaarlijk hoe veel kinderachtige lui hier zitten die het voetbal niet bijster goed volgen als je nagaat dat dit de top comment is onder dit topic..

4 maart 2020 om 14:55

Dus zij die de feiten onder ogen durven zien zijn de kinderen en zij die hun kop in het zand steken zijn de volwassenen? Sorry Sander, maar de vraag die gesteld wordt mag ongenuanceerd overkomen en een groot taboe zijn (want lees hier boven even hoe sommige ajaxfans reageren alsof een moord is gepleegd of iets dergelijks) omdat je dat soort dingen niet 'mag' zeggen, maar er zit een kern van waarheid in. Ja, het is van alle tijden dat niet álle jeugdspelers het eerste halen. Maar ook jij hebt het erg lastig om maar te blijven ontkennen dat Ajax van zeven of acht zelf opgeleide 'jeugdspelers' (ik vind die 'wat is eigen jeugd'-discussies altijd onzin) en vier gehaalde spelers naar vier jeugdspelers en zeven of acht gehaalde spelers is gegaan in een paar jaar tijd. En ja, het succes is navenant. Tot voor kort was Ajax ook een lachtertje in Europa, nu krijgt het waardering en respect voor de prestaties in de CL. Dus dat beleid levert succes op. En geld. Dus ben daar blij mee! Maar speel geen struisvogel, ben gewoon eerlijk en zeg waar het op staat. Het beleid van Ajax is veranderd, en klaar! Jij, en sommige anderen, zitten vastgeroesd in het keurslijf van je eigen waanbeelden en shablonen. Wat zou er mis me zijn als je gewoon de realiteit erkent: Ajax is geen club meer waar de jeugd alle kansen krijgt, Ajax is ook gewoon het handelshuis dat niet meer eerst de jeugd aan bod laat komen, maar gewoon spelers haalt zonder darbij eerst kijkt naar wat er beschikbaar is en wat ontwikkelt kan worden tot topspeler. Kun je dit wel weer als kinderachtig wegzetten, maar dan ben je echt niet eerlijk naar jezelf. .

4 maart 2020 om 15:07

Feiten onder ogen zien: bij Ajax krijgt nog steeds de jeugd alle kansen. Heb je geteld hoeveel jeugdspelers er dit jaar minuten hebben gemaakt? Ten koste van Marin en Alvarez bijv?

4 maart 2020 om 15:34

Ik zeg niet dat Ajax alleen (of grotendeels) met zelf opgeleide jeugd speelt Constant, en we zien allemaal dat er (n.a.v. het eigen goede beleid) meer geïnvesteerd kan worden in de selectie en dat dus het beleid enigszins aan het veranderen is. Maar jij moet eens kappen met op zo'n verongelijkte toon je mening als feit te presenteren. Ik zeg namelijk niet dat Ajax' beleid niet veranderd is, ik reageer alleen op de uitspraak "leid Ajax nog zelf spelers op?" En ja, die uitspraak is gewoon ronduit idioot want dit jaar maakten Dest, Mazraoui, Veltman, Blind, Van de Beek, Eiting, Gravenbergh en Ekkelenkamp stuk voor stuk de nodige minuten en staan er gewoon standaard minimaal 4 of 5 zelf opgeleide spelers in de basis, nota bene vaak zelfs ten koste van (te) dure aankopen.. Ook Lang maakte de stap vanuit de jeugd naar het eerste (nu verhuurd). Dus ja, Ajax leid wel degelijk nog altijd eigen spelers op, hoe graag jij ook wil doen alsof het niet zo is. Tuurlijk is het niet meer zo veel als in de jaren onder De Boer (al is de 7 a 8 jeugdspelers in de basis die jij noemt gewoon een leugen, dat is nooit gebeurd), want toen waren er geen andere opties. Maar doen alsof Ajax enkel koopt en niks opleid, dát is juist struisvogel gedrag. Ik zou zeggen open even transfermarkt (of vergelijkbare site) en kijk per seizoen wie er door stromen uit O19/Jong naar het eerste en je zult zien dat hier jaar op jaar op jaar gewoon jongens doorkomen, vrijwel jaarlijks ook wel minimaal 1 die echt al vanaf zijn 10 jaar ofzo bij Ajax speelt. En ja, als iemands enige bijdrage is "leiden ze nog wat op of wordt land X leeggekocht?" zonder verdere onderbouwing is dat zeer zeker kinderachtig. Had gedacht dat jij dat als moderator ook wel zou zien maar in plaats daarvan reageer je enkel op de reacties erop en dan je net alsof dit een doodnormale reactie is..

4 maart 2020 om 16:05

Mooie reactie Sander. Je verdient een groen randje maar zal wel een waarschuwing krijgen. Snap niet eens hoe mensen deze discussie tegen feiten denken aan te gaan. Alsof je een discussie wilt starten dat de wereld plat is. Er is wellicht minder doorstroom (al gaat dat altijd in golfbewegingen), maar doorstroom is er zoals je zegt nog voldoende. Ook "ajax is ook gewoon het handelshuis dat niet meer eerst de jeugd aan bod laat komen, maar gewoon spelers haalt zonder darbij eerst kijkt naar wat er beschikbaar is en wat ontwikkelt kan worden tot topspeler." is pertinent onjuist. Zelfs bij Jong Ajax kijken ze eerst wat er al loopt voordat ze andere talenten aantrekken. Mede daarom spelen we daar de laatste tijd regelmatig met een verdediger of middenvelder als linksbuiten. Ook in het eerste heeft Ajax afgelopen zomer geen (8e) rechtsback aangetrokken maar Dest de kans gegeven om het met Nous (jeugd) uit te vechten. Ook heeft Ajax dit jaar gegokt en verloren dat Eiting verder zou zijn en mede daarom hebben we maar 3 fatsoenlijke middenvelders dit seizoen.

4 maart 2020 om 16:22

@Constant Kanye: als er nu een club ter wereld is die structureel jeugdspelers de kans geeft en inpast, dan is het wel Ajax! Kan je me enkele ploegen noemen die structureel 4/5/6 jeugdspelers in het eerste staan hebben? En tuurlijk koopt Ajax spelers, dat is ook gewoon nodig maar dat doet niets af aan het feit dat Ajax structureel jeugdspelers laat doorstromen en kansen geeft, ook al worden er dure spelers gekocht.

4 maart 2020 om 16:25

@origineel: Ach ja, het kan nog veel gekker zoals je al aangeeft; er zijn duizenden mensen die oprecht geloven dat de aarde plat is! Bij zulke denkbeelden vergeleken valt je afvragen 'of Ajax uberhaupt nog spelers opleid?' wel in het niet, haha! En nee hoor, een waarschuwing ben ik niet bang voor. Ik zeg niks raars in mijn post volgens mij en ik zeg ook niks niks wat in strijd is met de reglementen van VZ. Bovendien ken ik Constant Kante al wel langer als vandaag (als mede Vz'er en tijdje tegelijk moderator geweest ook nog). We kunnen vaak een goede discussie voeren en zijn het ook vaak zat met elkaar eens, maar op dit specifieke puntje kunnen we nog weleens flink botsen zo is gebleken, zo ook nu weer hahah! Mag ook, als iedereen er hetzelfde over dacht was het maar saai hier

4 maart 2020 om 19:36

Dat mensen een andere mening hebben is alleen maar leuk natuurlijk. De meeste van ons zullen hier zijn omdat we wel van een gezonde discussie houden. Echter gaat het daar nogal mis wanneer iemand anderen hun woorden verdraait om ze tegen ze te gebruiken, anderen beledigt én reacties verwijdert worden wanneer iemand daar tegenin gaat kan je amper meer spreken van een gezonde discussie. Enfin het zal me wel een ban kosten maar hij doet maar. Gewoon enorm zonde dat mensen met zulke lange tenen er zelf met gestrekt been in gaan.

5 maart 2020 om 01:31

@constant kante Het begint allemaal met de vraag, wat is een jeugdspeler. Het lijtk me dat we hiervoor gewoon de Uefa definities volgen voor home grown speler, dus drie seizoenen tot zijn eenentwintigste bij de club. In dat geval speler er heel veel jeugdspelers in het eerste van Ajax. In een normale situatie heb je achterin drie spelers uit eigen jeugd en op het middenveld twee. Vijf stuks dus. Neem je de hele selectie, dan zijn het er stukken meer. En dan laat ik Promes buiten beschouwing omdanks zijn zes jaar in de jeugd van Ajax. Elk jaar zijn er twee tot drie spelers uit de eigen jeugd die mogen aansluiten bij het eerste elftal. Ik ken maar weinig clubs waar dat zo structureel gebeurt dan bij Ajax. Het beleid van Ajax is totaal niet veranderd in al die jaren, het zijn de, in mijn eigen ogen wat sneue mensen, supporters van ander clubs, die er altijd maar er iets anders van willen maken. We zien elke keer Ajax talent aan trekt dezelfde voorspelbare reacties. Maar twee tot drie spelers per jaar uit de eigen jeugd is het maximale wat de jeugdopleiding kan bieden, meer is niet mogelijk. Dat is altijd al zo geweest.

4 maart 2020 om 14:54

Het gaat er uiteindelijk toch alleen om dat het eerste elftal zo sterk mogelijk is.als dat kan met spelers die altijd in de eigen jeugd hebben gespeeld (en het liefst nog uit amsterdam komen ook), prima... Alleen is er geen club die dat luktals ze die jongens aan moeten vullen met spelers die vroeg gehaald worden voor jong Ajax of de hogere jeugd teams (zoals in het verleden bijvoorbeeld Onana, en Eriksen) dan is dat toch ook goed. Het is alleen een beetje hit & miss, net zoals met alle jonge spelers, de ene keer heb je een speler als Eriksen en de volgende keer is het een speler als Adersen. Ik ken deze speler niet maar wanneer je tegen een opeleidings vergoeding een jong Braziliaansn talent kan halen die aanvoerder was van verschillede Braziliaanse jeugdteams zou ik dat als Nederlandse club bijna blind doen.

Wat volgens de regels is, is volgens de regels.deze jongen traint al een tijdje in Amsterdam.hopelijk kan hij snel zijn debuut maken voor Ajax 1.

Op een foto,waar die het Ajax shirt omhoog houdt,lijkt deze speler 12 jaar ipv 18🙄

Koopclub, en maar kritiek hebben op alles en iedereen, maar zelf zo hypocriet als wat.

4 maart 2020 om 12:00

Iedere club koopt, de 1 wat meer dan de ander. Ajax leidt zelf nog genoeg eigen talenten op dus bij Ajax is het goed in balans. Maar het is geen Man City bijvoorbeeld wat 4 elftallen bij elkaar koopt.

4 maart 2020 om 12:17

Ach ach komen ze weer, op wie hebben wij kritiek dan? Man man, niemand maar dan ook niemand bij Ajax zegt dat ze niks kopen, alleen de “supporters” zoals jij van andere clubs verzinnen dat maar.

4 maart 2020 om 12:28

Goed verhaal. En wanneer kom je precies met de onderbouwing dat Ajax iedereen beschuldigd van het zijn van een koopclub?

4 maart 2020 om 12:33

De jaloezie spat er weer van af. Misschien komt het dat Ajax nu een uitstekend netwerk heeft in zuid Amerika wat vroeger in handen was van Visser die toen voor PSV werkte.

4 maart 2020 om 12:35

"koop club" met een verdomd veel aantal zelf opgeleide spelers. Wat een frustratie lees ik aan je reactie, kritiek op alles en iedereen.ja er worden spelers gekocht en dan nog steeds zit het elftal en de rest van de selectie vol met spelers uit de eigen opleiding.

4 maart 2020 om 12:36

Ajax koopt niets: leuk 100 miljoen op de bank, maar kapitaal moet op het veld staan! Ajax koopt spelers voor het eerste: koopclub eerste klas! Ajax doet miskoop: het is toch een geweldige opleidingsclub en dan dit niet in je jeugd hebben rondlopen? Ajax koopt talentvolle jeugdspeler: ja en dan straks weer praten over eigen jeugd terwijl ze alles bij elkaar kopen. De kritiek op Ajax blijft komen inderdaad. Kritiek van Ajacieden op alles en iedereen is mij redelijk ontgaan.

4 maart 2020 om 13:11

Tuurlijk, uiteraard ontgaat kritiek van Ajacieden op álles jou volledig. Dat snapt iedereen. Maar dat je hier gaat klagen over kritiek op Ajax, dat is echt dé bloody limit! Ben je nou de beste, grootste club van Nederland, of ben je dat niet? Of ben je de club waar het meest te huilen valt of zo? Kom op joh, dat Ajaxfans gaan klagen over kritiek op hun club is net zoiets als Wilders die zich beklaagt over het feit dat mensen hun vrijheid van meningsuiting gebruiken om hém te beledigen (in plaats van gewoon netjes alle buitenlanders uitscheldt en beledigt). Lachwekkend, vooral.

4 maart 2020 om 13:23

Over frustratie gesproken. FCHollywoord linkt het feit dat Ajax een koopclub is aan de kritiek die Ajax (en Ajacieden neem ik aan dan) op alles en iedereen heeft en noemt dat hypocriet. De enige manier waarop dat hypocriet is als hij doelt op kritiek die er vanuit Ajax geleverd wordt op transferzaken van andere clubs. Het slaat namelijk nergens op om Ajax hypocriet te noemen omdat ze bijvoorbeeld commentaar hebben op de UEFA vanwege de wedstrijd tegen Chelsea, terwijl Ajax vervolgens een jeugdspeler koopt. Daar zit immers geen enkel verband tussen. Daarom vraag ik me af: welke kritiek komt er vanuit Ajax of Ajacieden op transferzaken dat het hypocriet maakt dat Ajax nu opnieuw een speler koopt?

4 maart 2020 om 16:07

Oh ik wist niet dat Ajax gestopt was met het opleiden van eigen jeugd. Waar komen Gravenberch en Eiting eigenlijk vandaan dan?

5 maart 2020 om 01:34

@fcholywood Twee tot drie spelers per jaar die doorstromen uit de jeugdopleiding. Voor de rest zal Ajax moeten aankopen. Dat is altijd al zo geweest. Kritiek heeft Ajax niet op anderen, Ajax is erg trots op haar jeugdbeleid. Het zijn alleen altijd de anderen die bij een aankoop van Ajax met dezelfde voorspelbare reacties komen.

Ben benieuwd naar deze speler. Heb wat youtube beelden van hem bekeken en op basis van de filmpjes zie ik wel een type Kaka in hem. Kan steekpasses geven, kan individuele acties maken, komt ook graag in de 16 om op doel te schieten, heeft scorend vermogen, enzovoorts.

Zo dat is dan meteen de laatste keer dan Santos zaken doet met Ajax..

4 maart 2020 om 12:05

Zal wel meevallen waarschijnlijk. Volgend jaar zijn ze vast wel weer over de boosheid heen van nu. En kan er eventueel weer opnieuw zaken worden gedaan tussen beide clubs.

4 maart 2020 om 12:12

Ze hebben niet eens zaken hoeven doen. Speler was al transfervrij.

4 maart 2020 om 12:18

Ze hebben wel degelijk zaken moeten doen Nijogeth, heb je het artikel hierboven wel gelezen? Santos zal absoluut niet gauw meer met Ajax gaan werken

4 maart 2020 om 12:51

" Ze hebben wel degelijk zaken moeten doen Nijogeth, heb je het artikel hierboven wel gelezen? Santos zal absoluut niet gauw meer met Ajax gaan werken ". Volgens mij heb je het artikel zelf niet gelezen, de speler was nl. transfervrij en over iets dat je gratis en voor niets kan ophalen, hoef je natuurlijk niet te onderhandelen. Het enige dat van Santos is gevraagd, is om een transfercertificaat af te geven dat nodig is om hem over te schrijven. En dat heeft Santos dus geweigerd, maar door de uitspraak van de Fifa is hij alsnog speelgerechtigd verklaard en kan hij zonder dat worden over geschreven. Als Santos geen zaken meer wil doen met Ajax omdat de club niet wil betalen voor iets dat gratis is, is dat maar zo. Dat kan natuurlijk nooit een reden zijn om miljoenen op tafel te leggen voor iets dat je gratis op kunt halen. Dat doet geen enkele club en als dat het criterium is, blijven er weinig tot geen clubs over waar Santos wel zaken mee kan doen.

4 maart 2020 om 12:36

Het was helemaal geen zaak van Santos, die jongen was transfervrij, meer tee maken met Santos dan met Ajax.

5 maart 2020 om 01:35

Net zoals Ajax geen zaken meer doet met clubs die bij hun jeugdspelers transfervrij weghalen. Grow up zou ik zeggen.

Onderhandelingen met zuid Amerikanen zijn altijd complex vanwege de vele eigenaren.

Is toch helemaal goed. 500k voor een talent waar iedereen aan zit te trekken.

En al die onzin van mensen die vinden dat Ajax een koop club is moeten even naar de feiten kijken, en naar de concurrentie.

Jong Ajax zit vol met eigen jeugd.
Ajax van 2019/2020 heeft 15 eigen opgeleide spelers.

Er stromen veel spelers dit jaar door van jong Ajax naar de selectie , en daarvan zijn de meeste zelf opgeleid.

Je moet toch ook gewoon goede kansen niet laten lopen. Het is ook gewoon een bedrijf uiteindelijk.

Dat je talenten koopt is heel normaal, maar 15 van de 30 selectie spelers uit eigen opleiding is volgens mij hardstikke prima

4 maart 2020 om 12:43

Sterker nog: noem nog maar eens 1 club die minimaal evenveel spelers uit de eigen jeugdopleiding heeft in de selectie.

4 maart 2020 om 12:45

Is een kwestie van een juiste balans vinden van zelf opleiden en kopen als je bepaalde spelers niet zelf in huis hebt, daar is Ajax heel goed in.

4 maart 2020 om 12:55

Inderdaad. Het is ook nog eens onmogelijk een selectie te hebben met alleen eigen jeugdspelers als je mee wilt doen om de prijzen. Als je 50% haalt met eigen jeugdspelers doe je het al bovengemiddeld goed. Sterker nog: er is geen 1 club die het net zo goed doet wat dit betreft dan Ajax.

4 maart 2020 om 13:11

80% van jong Ajax dat kampioen werd in de KKD zijn alweer vertrokken en spelen bij andere clubs. Meestal komen ze gratis met alleen een doorverkooppercentage over maar daar hoor ik geen enkele eredivisieklant over.

4 maart 2020 om 13:19

In feite kun je dus stellen dat de jeugdopleiding van Ajax de broodmachine is geworden voor alle clubs in de pyramide van het betaalde voetbal. Of geworden, eigenlijk was dat al jaren zo, aangezien het een grote prestatie is als je jaarlijks één of twee spelers uit je eigen opleiding aflevert bij je eerste selectie zodat 95% van je gehele jeugdopleiding nooit het eerste elftal haalt.

4 maart 2020 om 16:06

Nee dat kan je dus helemaal niet in feite stellen Constant. Heel irritant hoe je steeds woorden verdraaid en ze vervolgens bij iemand in de mond legt. Vroeger reageerde je met een goede objectieve blik richting Ajax, what happend?

5 maart 2020 om 01:39

Eindelijk nu snap je het, het is inderdaad een wereld prestatie om twee to drie spelers per jaar structureel af te leveren bij het eerste elftal. De meeste jeugdspelers zullen inderdaad een mooie loopbaan bij andere eredivisie clubs hebben. Overigens is de selectie van jong Ajax niet zo groot, zelden meer dan 20 spelers dus het percentage is wel lager dan 95 procent. Je moet ook rekening houden met talentvolle spelers die andere clubs uit de PL bij Ajax weghalen.

5 maart 2020 om 15:22

Thug. Ik denk dat nu de hosanna periode van Ajax even voorbij lijkt de teentjes van de Ajaxfans wat langer zijn dan ze 'vroeger' waren. Ik ben niet veranderd. Als het goed is, zeg ik dat het goed is, als het slecht is zie ik niet in waarom ik positief zou moeten zijn. Overigens, 'objectief' is een niet bestaand concept. Niemand is objectief. Ever. Iedereen is per definitie subjectief. Overigens zie ik dat Speedy mijn punt wel ondersteund. Letterlijk: "De meeste jeugdspelers zullen inderdaad een mooie loopbaan bij andere eredivisie clubs hebben." Hoezo mag ik dan niet zeggen dat Ajax dus feitelijk vooral opleid voor alle andere clubs in het betaalde voetbal? Want je zegt wel dat je het irritant vind dat ik dit zeg, maar nergens waarã³m je dat dan irritant vindt. Ik hoor dat oprecht nog graag van je.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren