Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Getafe-speler eist op Twitter respect na laatdunkend bericht van PSV-keepster

Laatste update:

Getafe wist zich donderdagavond te kwalificeren voor de achtste finale van de Europa League door Ajax op 2-1 te houden. De Spanjaarden wonnen vorige week met 2-0, waardoor de volgende ronde een feit is. Getafe krijgt op social media veel kritiek vanwege hun spel en theater. Een tweet van Eli Sarasola, keepster bij PSV, valt echter volledig verkeerd bij Getafe-speler Vitorino Antunes.

Sarasola liet net als veel andere voetballiefhebbers in Nederland weten te balen van het spel van de Spaanse ploeg. "Getafe is geen voetbal, zonde", aldus de Spaanse keepster van PSV, die eerder ook actief was voor onder meer Ajax. Antunes, die zoals gebruikelijk dit seizoen niet bij de selectie van Getafe zat, reageert op Twitter als door een adder gebeten.

Ten Hag: 'Bijna onmogelijk om rustig te blijven tegen dit soort ploegen'

"Het vrouwenvoetbal is groeiende en als professional ben je altijd op zoek naar respect. Je moet leren om respect te tonen! Voetbal is meer dan de bal overspelen. Het is een spel van tactiek en strategie. Iedereen strijdt met de wapens die hij of zij tot zijn beschikking heeft", aldus de 32-jarige vleugelverdediger, die op Twitter met name door Spaanse volgers steun krijgt.

André Onana wilde na afloop in gesprek met Voetbal International geen kritiek uiten op het spel van Getafe. "Het maakt niet uit hoe je wint, want de geschiedenis onthoudt alleen maar de winnaars, niet hoe de verliezers hebben gespeeld. Of ik trots zou zijn als ik zou winnen zoals Getafe? Mijn vriend, luister: als je wint, moet je altijd trots zijn. Ja, ik weet wat de Ajax-filosofie is. Maar het draait om winnen."

Ben jij het eens met Vitorino Antunes?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Onana snapt het tenminste. Het gaat hier om miljoenen, doelstellingen, carrière mogelijkheden. Denk dat Getafe maling heeft aan of de supporters van de tegenpartij er niet tegen kunnen. Het werkt tot nu toe, why change a winning formula?

28 februari 2020 om 08:00

Precies. Het gaat erom dat je de wedstrijd wint, hoe je dat doet is om het even. Als je kwaliteit op die manier kunt compenseren als coach en ploeg zijnde kan ik dat alleen maar bewonderen

28 februari 2020 om 08:26

Enorm hypocriet van die PSV-keepster, is zelf een keer voor 8 wedstrijden geschorst voor het in de buik slaan van een tegenstander

28 februari 2020 om 08:47

@ikweetalles07leuk dat je ver komt met tijdrekken, de stervende zwaan spelen en bij elk scheet bij de scheids gaat klagen..dit is leuk voor de fans van Getafe en dan ook echt alleen voor deze fans.als iedere ploeg dit voetbal zou spelen draai je de sport hoogstpersoonlijk de nek om.

28 februari 2020 om 08:50

? Wat heeft dat te maken met dit?

28 februari 2020 om 09:02

Haha, wat bizar onsportief en gewelddadig eigen gedrag te maken heeft met je klaagzang over het tijdrekken van de tegenstander? Moet ik de hypocrisie daarvan echt uitleggen, of wil je het gewoon niet zien?

28 februari 2020 om 09:49

@AadhandgranaatIk snap je, maar dat zij zelf dan niet helemaal zuiver op de graat blijkt te zijn, doet niets af aan haar uitspraken. Het spel was, voor menig Ajax supporter, ook niet om aan te zien.

28 februari 2020 om 10:23

Tuurlijk, haar uitspraak klopt. Maar hou gewoon je waffel wanneer je eigenlijk zelf geen professioneel voetbal zou moeten mogen spelen. Ok dat is misschien wat overdreven, maar zoek die klap maar eens op. En dan zeuren over Getafe, dan zit er echt een steekje bij je los (en niet alleen tijdens wedstrijden zelf).

28 februari 2020 om 12:04

Maar dat vrouwen voetbal kent minder ballerina’s dan getaffe. Ik heb net het filmpje gezien maar de speelster gaat gewoon door ipv gillend in het veld te rollen, of te klagen bij de scheids.

28 februari 2020 om 08:29

Dat dacht Mourinho ook met Inter. Toch denkt iedereen aan Barcelona als het over dat tijdperk gaat. Het gaat alleen maar om de kijker. De kijker moet vermaakt worden. Dat deed Inter niet en dat doet Getafe niet.

28 februari 2020 om 08:34

Maar je praat nu over tijdperk! Maar als je vraagt naar dat jaar zal t gaan over het inter van mourinho wat barca versloeg en ng meer grote clubs! Wat onana zegt heeft ie gewoon gelijk in winnaars (cupwinnaars) worden herinnerd

28 februari 2020 om 09:01

Je zegt het goed; Inter dat Barca versloeg. Barca was groots en Inter was lelijk. Maar won toch. Helaas. Wat was Barca goed zeg... allemachtig wat was Barca mooi.

28 februari 2020 om 10:21

Dat inter was helemaal niet lelijk. Dat inter speelde omschakeling tot in perfectie. Het oude Catenaccio werd weer afgestoft en daarmee wisten ze op eigen kracht een van de beste teams ooit te verslaan. Daarnaast over lelijk gesproken: die schwalbe van Busquets was enorm vies toentertijd

28 februari 2020 om 10:26

Barca was grandioos, maar Inter herinner ik me ook nog absoluut hoor. Voetbal speel je op meer manieren en vond het ook een fantastische prestatie hoe ze die CL wonnen.

28 februari 2020 om 10:56

Huh, ik niet hoor. Heb genoten van dat Inter. Niet mijn club, wel mooi tenue. En hoe kun je nou niet genieten van Zanetti, Materazzi, Cambiasso et cetera

28 februari 2020 om 12:05

Ik denk ook dan aan Barca, hoe gruwelijk goed Barca wel niet was. Tiki taka voetbal in extreme zin. Prachtig!!!

28 februari 2020 om 16:11

En toch had Inter meer geld overgehouden dat jaar dat ze konden investeren. Een relatief kleine club als Getafe zal het een barst wezen of deze wedstrijd over 10 jaar onthouden wordt. Dat geld waar ze op vooruit kunnen, dat is belangrijk.

28 februari 2020 om 08:57

Omdat voetbal ook een sport is voor de fans. Tuurlijk begrijp ik dat niet iedereen kan spelen als Man City, Liverpool of Barcelona, maar dit was schandalig. Het lijkt mij verschrikkelijk om helemaal vanuit Spanje naar Amsterdam te komen om dan 90 minuten naar je club te gaan kijken die zulk voetbal speelt. Neemt helaas niet weg dat Getafe over 2 wedstrijden i.m.o. terecht door is. Ajax was gewoon echt veel te matig.

28 februari 2020 om 10:20

Wat een onzin, die supporters komen helemaal naar Amsterdam en vieren feest omdat ze door zijn. Geen haan die zal kraaien om de manier waarop. Toen Ajax doorging tegen Schalke was toch ook iedereen in extase en hoorde je niemand dat ze geluk hadden bij de goal van Viergever?

28 februari 2020 om 10:52

Want Ajax speelde toen tegen Schalke op dezelfde manier als Getafe gisteren speelde? Daarom zeg ik 'het lijkt mij' verschrikkelijk om zo ver te reizen om vervolgens 90 minuten zo'n team te zien spelen. Dat je vervolgens blij bent dat je een ronde verder bent staat daar los van.

28 februari 2020 om 11:06

nee dat zeg ik nergens maar in zulke gevallen heiligt het doel de middelen. Daarnaast was Getafe gister gewoon beter dan Ajax. Dat het niet 2-3/2-4 geworden is, mag ook een klein wonder zijn

28 februari 2020 om 11:22

Dat is dus eigenlijk precies wat ik ook zei? Bedankt voor je reactie dan, voegt veel toe!

28 februari 2020 om 11:25

Mijn reactie gaat erom dat het jou verschrikkelijk lijkt en ik zeg dat dit wel zal meevallen bij de Getafe fans omdat het doel de middelen heiligt en ze liever naar huis gaan met de volgende ronde op zak dan uitschakeld te zijn maar wel 'leuk gespeeld hebben'

28 februari 2020 om 11:32

Ik denk daar toch anders over. De 4 jaar dat Ajax kampioen werd onder Frank de Boer kunnen mij gestolen worden, omdat he voetbal niet om aan te zien was. Ik zal liegen als ik zeg dat ik niet blij ben als wij met slecht voetbal een finale halen of zelfs winnen, maar alle rondes voor een finale wil ik mooi voetbal zien.

28 februari 2020 om 11:38

Schiet je dan jezelf niet enorm in de voet? Betaal je honderden euro's voor zo'n wedstrijd en dan ga je een beetje zitten sippen omdat ze wel door zijn, maar niet met mooi voetbal. Ik sta er toch anders in: Ik support mijn club hoe goed of slecht ze ook spelen. Winnen ze met mooi voetbal is dat mooi meegenomen maar ik weet dat ze ook bij slecht voetbal er alles aan gedaan hebben om zo goed mogelijk te spelen. Het is niet zo alsof ze besluiten expres slecht te spelen. Je speelt naar je mogelijkheden en naar mijn mening moet je ze ook zo beoordelen.

28 februari 2020 om 11:50

Heb je gekeken gisteren? Getafe kan echt prima voetballen. Positiespel erg sterk, handige buitenspelers en een prima middenveld. Het is echt geen slechte ploeg. In hun geval is het volgens mij dus wel degelijk een keuze om zulk vreselijk voetbal te spelen. Ik support mijn club ook als ze slecht voetballen, maar ik verwacht wel altijd mooi, aanvallend voetbal van mijn club.

28 februari 2020 om 12:09

@Gloryunited; ze hadden inderdaad meer kansen, klopt. Maar wat wil je? Als zij continue gaan liggen, tijd vliegt als een meteoor, jij moet scoren.... komen er automatisch meer ruimtes heel simpel. Dusja... dat zou elke club in principe doen. Zou de zuivere speeltijd wel weer eens willen weten. Dat we eruit liggen is jammer natuurlijk, maar verlies dan gewoon op een normale manier. Spurs was natuurlijk enorm kut, maar spurs won gewoon en dan is het okay.

28 februari 2020 om 18:45

liever mooi voetbal om naar te kijken en niets meer winnen of indien nodig lelijk voetballen en daardoor de wedstrijd doodmaken en winnen...
moeilijk , moeilijk....
Sport gaat om winnen toch?

28 februari 2020 om 09:24

Helemaal met je eens dat het om winnen gaat. Toch vind ik het persoonlijk leuker om naar een leuk voetballende ploeg te kijken dan een ploeg met een spelopvatting als Getafe. Neemt niet weg dat ze het gewoon op hun wijze erg goed gedaan hebben en veel kunnen bereiken.

28 februari 2020 om 09:29

Getuige dit bericht (en andere) hebben ze er dus geen maling aan. Punt blijft dat wat Getafe deed kan, maar dat het allemaal aan de scheidsrechter is hoever ze kunnen gaan. Daar ligt het probleem: bij de scheidsrechters en de aanstelling van de scheidsrechters. Wie verzint het om 2 keer een Zuid Europeaan aan te stellen bij de ontmoeting Ajax - Getafe? Ik vind dat meer dan verdacht. En al helemaal als je het verloop van de groupsfse van de CL in ogenschouw neemt.

28 februari 2020 om 10:19

In hoeverre is een Fransoos die uit Amiens komt (ligt ter hoogte van Luxemburg) nou daadwerkelijk een Zuid Europeaan?

28 februari 2020 om 10:28

Haha, meer dan verdacht... Die scheids was gister gewoon goed en het maakt geen reet uit waar 'ie vandaan kwam. Dit is zo'n ongelooflijk lastige pot om te fluiten.

28 februari 2020 om 12:12

Ik vond de scheids best denk ik. Als je neutrale scheids bent, is het denk echt lastig om zo'n pot te fluiten. Bedoel ze kunnen liggen, maar ergens denk je toch van misschien is er ditmaal wel iets? Dat maakt het lastig. Door die keeper snel geel te geven vond ik wel tof van hem.

28 februari 2020 om 12:21

Als je gewoon bij het eerste tijdrekken gelijk een kaart geeft ben je al van een hoop gezeik af. Ik neem toch aan dat zon scheidsrechter een professional is en de heenwedstrijd heeft gekeken. Dan kun je je in alle rust voorbereiden en weet je wat die spelers van Getafe doen. Meteen optreden. Misschien daarna nog een keer en dan houden ze wel op. Deze scheidsrechter liet het allemaal lekker gebeuren. Hij heeft geen grote fouten gemaakt, maar wel in het straatje van Getafe gefloten.

28 februari 2020 om 10:09

Het spreekwoord luidt: Respect moet je verdienen. Het is jammer dat Getafe door is met middelen die niets met voetbal te maken hebben. Schwalbes en blessures veinzen valt onder toneelspel en daar zijn andere podia voor. Ik hoop dat er in de toekomst een oplossing voor komt. Anders ben ik bang dat andere ploegen die ook niet kunnen voetballen maar wel goed kunnen acteren dezelfde strategie gaan hanteren.

28 februari 2020 om 10:47

De miljoenen waar het over gaat komen wel binnen door de supporters, de tv kijker.stel dat alle teams gingen spelen zoals Getafe, dan waren er snel minder miljoenen te verdelen.

28 februari 2020 om 17:53

Ik snap je wel, maar aangezien dat niet het geval is komt dit ze dus goed genoeg uit. Zou me als club zijnde niet echt bezig houden met scenarios die toch niet gebeuren.

28 februari 2020 om 11:35

Dit was precies wat Onana gisteren als enige uitdroeg. Deze man gaat de top halen. Zowel met zijn kwaliteiten als keeper, als zijn mentaliteit.

Hele goede reactie van onana, 1 van de weinige die zich niet liet opnaaien gister. Het grootste gemis van ajax volgend jaar in mijn ogen

Gisteren genoot ik van de instelling van Onana. Mooi hoe hij als enige leek door te hebben waar het om gaat; situatie voorbij, niet mekkeren maar doorgaan. En ook deze reactie is goud. Hij liet voor mij gisteren zien, dat hij inmiddels veel verder is dan veel van zijn ploeggenoten. Top kerel.

28 februari 2020 om 08:05

Onana is op en top prof, die snapt het. Blind daarentegen gaat in discussie met de coach van de tegenpartij; dan weten ze dat ze vat op je hebben en ben je weg

28 februari 2020 om 08:22

Topprof, maar het tijdrekken en naar gezicht grijpen van getafe blijft onveranderd. Je kunt er niks aan doen, maar je kunt er wel wat van zeggen nadien. Nu lijkt het alsof de spelers van Ajax een kort lontje hebben, terwijl ik weinig zo erg heb gezien als dit theater. Ik vind dat alle spelers een dikke pluim verdienen en dat we het anti voetbal moeten blijven veroordelen. Die koeling op de knie was zelf neppe koeling die de verzorgers erop sprayde, pffff nee hier moet een scheids veel meer tegen optreden met de var. Iemand die op zijn borst word geraakt en naar zijn gezicht grijpt, huppa een kaart.

28 februari 2020 om 12:40

Er kan wel veel over anti-voetbal worden gesproken,maar hoe veel Ajax spelers gister we niet hebben staan zeiken en janken was echt belachelijk ook. Donny van de beek kan zo naar getafe toe, misselijke acties

28 februari 2020 om 12:49

Ik vond het best in verhouding tot het theater wat ze werd aangedaan en er moet nou juist veel over gesproken worden zodat mensen niet meer hoeven te 'zeiken en janken'. Dat is mijn punt toch? Aanpakken bij de kern van het probleem. Volgens mij snap je mijn punt niet echt en wil je gewoon even duidelijk maken dat je geen empathy voor de ajax speler kon opbrengen. Gefeliciteerd.

28 februari 2020 om 17:57

Als je je zo uit de tent laat lokken verdien je absoluut geen pluim. Babel vorige wedstrijd al, dit keer Donnie en Tadic vooral. Ik snap dat het lelijk voetbal is en de spelers zijn gewoon mens en zaten vol passie en strijdlust, maar als je je zo laat kennen dan ben je in je goed recht, maar complimenten daarvoor zijn misplaatst. Ze reageerden precies hoe Getafe dat wilde, het maakte het denk ik moeilijker voor de scheids om sympathie te tonen richting Ajax. Die is ook gewoon mens, natuurlijk.

28 februari 2020 om 09:32

Ja sorry hoor: maar onsportief gedrag bestirijd je dus niet mert sportief gedrag. Wie dat verzint is niet heel eeg slim. Valsspelen kan bijna aleen maar bestreden worden met valsspelen. En dat is dus het probleem. Het voetbal kan zo in een spiraal komen. Niet wie kan het beste voetballen, maar wie kan het beste valsspelen wordt dan de strdijd. Gefeliciteerd Uefa!

Kijk onana is de enige die het lijkt te snappen. Daar kunnen veel spelers en supporters nog wat van leren.

Onana die hier even iedereen de mond snoert. Ophouden met dat gejank (lees je mee Donny?) en leren van zo'n intens lepe ploeg als Getafe.

28 februari 2020 om 08:17

Je mag intens spelen, zeker. Maar je moet de boel niet bedriegen. En daar was Getafe 180 minuten lang op uit. De regels laten veel toe, maar je moet je als spelregelmaker af gaan vragen hoe je de grenzen beter moet bewaken. Een lepe ploeg is volgens mij ook wat anders dan een misbruik makende ploeg.

28 februari 2020 om 08:25

Ik heb gisterenavond niets bedriegelijks gezien, vorige week wel. Sterker nog, Getafe werd gisteren nog een doelpunt ontnomen die gewoon zuiver was bij die schouderduw. Het is allemaal heel erg vanuit de NL bril wat ik hier lees.

28 februari 2020 om 08:32

Simulatie is een vorm van bedriegen. Als je dat gemist hebt, heb ik geen idee welke wedstrijd je gekeken hebt. En het is overigens niet zo zeer een NL bril bij mij. Ik ben een liefhebber en voorstander van het spelletje.

28 februari 2020 om 08:51

Hou op man, natuurlijk wel bedrog gezien. Ik kan me er niet druk om maken want Getafe was gewoon beter dan Ajax, maar jij zag ze toch ook rollen bij licht of geen contact? Dat is toch bedriegen? Of denk je dat al die spelers echt zwaar geblesseerd waren en dan ineens genezen?

28 februari 2020 om 09:03

Sorry hoor, maar niet elke actie met de schouder is een schouderduw. Het was meer een schouderstoot.

28 februari 2020 om 10:02

Jij zou jurist moeten worden bij Feyenoord haha. Het was geen elleboogstoot, maar een duw met de elleboog. Ik denk dat er weinig scheidsrechters zijn die zo'n duel af zouden fluiten ergens anders op het veld. Ajax kwam goed weg op dat moment, al heb ik het idee dat de scheidsrechter het ook enigszins bewust deed omdat hij ook moe werd van het constante theater van Getafe.

28 februari 2020 om 09:33

Hoezo krijgt het gedrag van spelers van Getafe van sommigen hier lof en keuren diezelfde mensen het gedrag van van de Beek af? Over anti-Ajax bril gesproken.

Onana en Eiting waren twee van de weinigen bij Ajax die het snapte. Je moet niet reageren op het spel van Getafe. Dit is hun tactiek, dat doen ze wekelijks. Als je erop reageert of hetzelfde probeert te doen hebben ze je precies waar ze je willen. De kunst is om zelf ook te blijven doen wat je wekelijks doet en dat is gewoon voetballen. Met name dat Ten Hag zich als coach volledig verliest vind ik een gebrek aan slimheid/professionaliteit. Hij moet juist bezig zijn zijn ploeg kalm te houden ipv het slechte voorbeeld geven. Dan kan je roepen dat dat heel moeilijk is tegen zo'n ploeg, maar er is wel meer moeilijk op dit niveau. Het hoort ook gewoon bij het acteren op Europees niveau.

Respect tonen? Ik vind dat mensen van getaffe wel de laatste groep is die dat zou mogen zeggen. Natuurlijk staat het vrij hoe je wilt winnen (kunnen wij Nederlanders nog iets van leren), maar kom niet met die onzin van respect tonen. Als zij wel iets hebben laten zien, is dat zij geen respect kunnen tonen, aan zowael de tegenstander, scheidrechter, als aan de voetballiefhebbers. Wil je op zo'n manier winnen (omdat je het blijkbaar nodig hebt)? Dat is je goed recht, maar houd dan ook netjes je mond over respect, want dat is iets wat dit team niet heeft getoond en ook niet heeft verdiend.

28 februari 2020 om 08:25

Ik vond ze gisterenavond eigenlijk gewoon een stuk beter dan Ajax. Juist de overwinning vond ik lichtelijk onterecht gezien het aantal keer paal en lat en e onterecht afgekeurde goal.

28 februari 2020 om 08:39

Ik vond ze minstens gelijkwaardig dan ajax en inderdaad een tikkeltje beter, maar dat staat los van het geen wat ik benoem. Niet over respect beginnen als je het aan niemand toont. Hoe respectvol zij onder andere omgaan met de arbitrage zeg, gewoon om kotsmisselijk van te worden. Vooral de 1e wedstrijd hebben zij de scheidrechter echt aan alle kanten lopen beduvelen.

28 februari 2020 om 08:30

Er zijn te veel moraalridders, wat mij betreft. De UEFA is constant bezig met campagnes om 'respect' te promoten, maar wat mij betreft zou ook het wangedrag van de ploeg van Getafe als statement moeten worden gebruikt. Simuleren, acteren, irriteren.. het heeft niets meer met winnaarsmentaliteit te maken. Dat gaat over normen en waarden. Over fatsoen en het respecteren van de spelregels. Getafe heeft aangetoond zichzelf belangrijker te vinden dan regels, normen en waarden. Respect vragen, maar geen spiegel voor willen houden.

28 februari 2020 om 10:58

Wat Getafe doet is gewoon toegestaan! Ze gaan inderdaad liggen bij elke overtreding en ze rekken tijd maar ja de regels laten dat ook gewoon toe. Hoe moeilijk is het om die klok nou stil te zetten bij een blessure, dan ben je gelijk van dit gelul af, zelfs bij een doeltrap of een inworp zou je die klok stil kunnen zetten tot de bal weer in het spel is. Dit heeft juist heel veel met winnaarsmentaliteit te maken! Jij bent trouwens juist een moraalridder! Ik weet zeker, dat als Nederland bijvoorbeeld het wk had gewonnen, doordat Robben bijvoorbeeld iemand een rode kaart aannaaide of een penalty versierde, jij net zo hard zou juichen.

28 februari 2020 om 11:59

Je mist mijn punt volledig. Om me vervolgens ook nog van iets te beschuldigen waar je nul weet van hebt. Bijzonder, die zogenaamde kennis van je. Je voorstel om de tijd stil te zetten ben ik het wel volledig mee eens. Maar dat doet niets af aan het bedriegelijke simuleren.

28 februari 2020 om 10:16

Waarom zou Getafe in godesnaam respect moeten tonen aan de voetballiefhebbers. Los dat een liefhebber een subjectief oordeel heeft, is Getafe hen helemaal niks verschuldigd. Het respect gaat erom dat er meerdere wegen naar Rome leiden en elke weg uiteindelijk even veel waard is, de een is niet beter dan de ander. Ik snap die verontwaardiging echt niet. Welke idioot zou hun spel zo spelen dat ze de tegenstander in de kaart spelen? Dat doet toch niemand.

Onana geeft de enige juiste reactie eigenlijk. Het is zuur, voelt oneerlijk, maar het is gewoon zo.

Respect kun je niet eisen. Wel afdwingen.

Hoe ver ze ook komen, ik hoop van harte dat de antivoetballers van Getafe stuk voor stuk buiten de selecties van internationale topclubs blijven. Een walgelijk stel theatermakers dat de belangstelling en het applaus van voetballiefhebbers totaal niet verdient. Mijn grootste angst is dat wanneer ze echt een stunt neerzetten die coach van ze wel ergens in de top wordt opgepikt, hij de Mourinho van zijn tijd wordt en we weer met zo'n zielloze, zelfingenomen dwaas zitten opgescheept die ook weer een podium krijgt voor schaamteloos afbraakvoetbal.

28 februari 2020 om 09:37

Precies, als dit "spel" een trend gaat worden ga ik een andere sport kijken.dit is alleen leuk voor anti-virus voetbal supporters.

28 februari 2020 om 10:25

Bij basketbal is wordt de sport 'beschermd' met de regel dat je binnen een bepaalde tijd op het andere doel moet hebben geworpen. Iets dergelijks zou je ook bij voetbal moeten hebben, bijvoorbeeld elke tien minuten op zijn minst de bal in andermans zestien. Anders strafcorner ofzo (corner vanuit de hoek van het strafschopgebied).

Voor een winnende sporter is dit gewoon geweldig. Niet alleen win je maar laat je de tegenstander, de supporters en de pers huilend achter. Dat maakt het alleen maar mooier.

28 februari 2020 om 09:34

er zijn mensen die hier inderdaad de meeste lol uithalen. Ik kan daar met mijn hoofd niet bij... Smaken verschillen...

28 februari 2020 om 09:39

Misschien nog een keer mijn reactie lezen, dat is namelijk niet wat ik zeg.

28 februari 2020 om 09:42

volgens mij wel. Sommige sporters winnen graag op deze manier. Anderen niet. Ik zou niet graag op zon manier winnen.

28 februari 2020 om 10:13

Nee hoor, ik zeg dat dit soort reacties van je tegenstander na het verlies de overwinning mooier maken. Ik zeg nergens dat ze daar de meeste lol uit halen, dat maak jij ervan. Verder heb ik ook helemaal niets gezegd van de speelstijl, daar begin jij nu over.

Dit is nou precies wat er mis is in de wereld: respect eisen.respect eis je niet, nooit, never. Respect kun je alleen maar verdienen.

Dat een speler van Getafe uberhaupt nog het woord respect in de mond durft te nemen... Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen ajax-fan en Getafe is 100% terecht doorgegaan, maar als je je 180 minuten lang zó loopt aan te stellen toon je zelf ook totaal geen respect en sportiviteit voor de tegenstander. Als je dan na afloop ook nog respect gaat opeisen, dan valt mijn mond oprecht open.

'als door een adder gebeten', hij heeft gewoon gelijk VZ? Als ik vrouwenvoetbal kijk is dat ook geen hoogstaand voetbal, want ze kunnen (nog) niet beter. Zelfde geldt voor clubs als Getafe, ze hebben niet de kwaliteiten die een Ajax bijvoorbeeld wel heeft en dus moeten ze anders gaan voetballen. Dat het niet mooi is om te zien, wil niet zeggen dat het geen voetbal is. Getafe kon ook vol op de aanval spelen en 5-0 verliezen, dan zouden ze waarschijnlijk de props krijgen van al die gasten die nu zitten te zeuren maar ze zouden wel uitgeschakeld zijn. Wat heb je daar dan aan?

28 februari 2020 om 13:24

Gaat om het onsportieve gedrag. Beschamend gewoon en dan achteraf om respect vragen haha. Klopt wat je zegt verder je mag voetballen hoe je wilt en daar struikelen de mensen ook niet over. Wel over het beschamende onsportieve gedrag. Iknhad af en toe zelfs last van plaatsvervangende schaamte bij die van getafe. Misselijkmakend ploegje dat.

Spelen met de middelen die je hebt is ieder team’s recht en het is oliedom als je een systeem hanteert waar je de spelers niet voor hebt. Maar respect krijg en verdien je in mijn ogen niet door gedragingen als tijdrekken en aanstellen. Het is helaas onlosmakend verbonden geworden aan het moderne voetbal, maar ik pleit er voor dat dit gewoon keihard, consequent bestraft gaat worden.

Mijn god waar je jezelf nogal druk over kan maken als voetballer van Getafe zeg!geniet gewoon vh feit dat je doorgaat en wees trots en maak je niet druk over de mening van anderen.blijkbaar speelt het toch in hun achterhoofd mee dat ze beseffen dat ze continue de grenzen opzoeken van sportiviteit en zich daarom zo geforceerd verdedigen..

Nou ben ik geen ajax fan, maar wat is dat getafe om te janken zeg. Na dat statistiekje over 42min zuivere speeltijd ben ik maar gaan kijken. Als er daadwerkelijk familieleden zijn lastiggevallen moet je dat zeker aanpakken.

Ik irriteer me wel mateloos aan de heilige moraalridders hier. Als je nooit op hoog niveau hebt gesport snap je niet hoe moeilijk dit is(inhouden). Verdedigend voetbal is prima, maar deze mensen zijn zo zo onwijs onsportief. Hoor je hier mensen janken dat spelers zich laten gaan. Kerel onsportief gedrag is zo onwijs sneu en triggerd mensen makkelijk. Helemaal op topniveau waar je moet winnen. Vind het nog knap dat geen speler van Ajax een getafe speler in 2e heeft getrapt aan t eind vd wedstrijd. Het blijven mensen en iedereen laat zich wel eens gaan. Getafe puur op basis van het spel verdiend door, maar ik hoop met alles dat je die ploeg niet meer in europa ziet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren