Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Erik ten Hag krijgt goed en slecht nieuws uit ziekenboeg van Ajax

Laatste update:

Ajax moet het dinsdagavond tegen Valencia doen zonder Quincy Promes, zo heeft trainer Erik ten Hag maandagmiddag bevestigd op de persconferentie. André Onana, die met lichte hamstringklachten kampt, is er naar verwachting wel gewoon bij in de laatste groepswedstrijd in de Champions League. Ten Hag baalt van de afwezigheid van Promes, maar rekent erop dat andere spelers uit zijn selectie het gemis van de Oranje-international opvangen.

“Promes zal er niet bij zijn”, aldus Ten Hag maandag tegenover de aanwezige media in de Johan Cruijff ArenA. De aanvaller ontbrak afgelopen zaterdag tegen Willem II met een kuitblessure en is niet op tijd hersteld om dinsdag in actie te komen. “Natuurlijk is dat een gemis, want hij is een kwaliteitsspeler. Labyad en Neres missen we al en nu komt hij erbij. Maar het is zoals het is. We hebben genoeg spelers in de selectie om het op te vangen.”

Ten Hag: 'We hebben al laten zien hoe we van Valencia moeten winnen'

Hoe Ten Hag het gemis van Promes gaat opvangen, liet hij maandag nog niet los. “Dat zullen jullie morgen zien. Het is een gegeven en dat moeten we zien op te lossen”, aldus Ten Hag, die bevestigt dat Onana gewoon in actie kan komen. De Kameroense sluitpost hield klachten over aan het verloren duel met Willem II, maar is fit genoeg om te spelen. “Hij heeft een MRI-scan gemaakt om dingen uit te sluiten. Daarop was niets te zien.”

Nu de eerste seizoenshelft ten einde loopt, krijgt Ajax steeds meer te maken met fysieke klachten. Ook voetballend loopt het in de Eredivisie minder dan in het begin van het seizoen. Ten Hag weet wel waardoor dat komt, maar verwacht dat zijn spelers de komende weken nog alles geven. “In topvoetbal voel je altijd wat van fysieke en mentale vermoeidheid. Een mens kan ongelofelijk veel en we verleggen onze grenzen. Ze moeten nog vier keer gas geven dit jaar. Iedereen is daar nadrukkelijk van bewust.”

Wat verwacht jij van Ajax - Valencia?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Promes wordt een groot gemis maar als je uit 0-3 wint dan kan je met deze selectie thuis minimaal een gelijkspel uit het vuur slepen.

9 december 2019 om 15:38

Die 0-3 was wel een beetje geflatteerd Comokum. Hoop voor jullie dat jullie winnen of een gelijkspel halen maar makkelijk zal het niet gaan worden. Daarbij ook nog eens dat in de CL jullie beter uit dan thuis spelen

9 december 2019 om 15:43

Er was niks geflatteerd aan die uitslag of je moet de gemiste kansen van Valencia bedoelen, maar dan zijn er heel veel uitslagen die geflatteerd zijn.

9 december 2019 om 15:48

Dat is toch precies wat geflatteerd betekend?

9 december 2019 om 15:52

Het komt er op neer dat Ajax gewoon alles op alles moet zetten om hier een goed resultaat te halen. Dit is Valencia, dus het wordt moeilijk zat. Ik hoop met heel mijn hart dat Ajax eerste in de poule wordt want ik wil hen met Real Madrid loten zodat we het debacle van vorig jaar kunnen rechtzetten!

9 december 2019 om 16:20

Het had 3-6 kunnen worden inderdaad. Men vergeet nogal makkelijk dat Ajax ook hele grote kansen kreeg.

9 december 2019 om 16:23

@insidermadrid of nog een keer de deksel op de neus krijgen natuurlijk...

9 december 2019 om 16:39

En dat niet alleen; zo kun je nooit kijken. Een elftal dat een paar man mist is totaal niet hetzelfde elftal. Ik vrees dinsdag enorm. Ik vind dit ajax sowieso niet de ploeg die bijster goed is in wedstrijden dood maken. En nu ze neres en promes missen en tadic uit vorm is, missen ze teveel scorend vermogen om het valencia moeilijk te maken. Het is allemaal net te veel denk ik, willem 2 was mijns inziens ook niet een onderschatting die uit de lucht kwam vallen. Spel tegen lille was al minder, uitslag nog wel goed. Tadic is al weken uit vorm. Blessures zijn van best wel cruciale spelers vooral voor de aanval. Verdediging is nooit het sterkste punt vd elftal geweest want het is niet ineens zo dat Veltman wereldtop is en Blind zn beste punt de boel dicht houden is. Huntelaar is echt niet meer geschikt voor een hele wedstrijd op topniveau. Als je dan niet meer de spelers hebt om je combinerende aanvalsspel te spelen dan wordt het echt lastig.

9 december 2019 om 16:41

@clarkkent2, toen Promes nog niet liet zien wat hij nu laat zien hoorde ik niemand over dat hij zo onmisbaar is. Dat is natuurlijk logisch maar in de context van jouw verhaal: toen ging het ook vrij lekker.

9 december 2019 om 17:04

toen hadden we neres in vorm. Ik begrijp jou comokum: we hoeven niet ineens helemaal negatief te doen. Maar ik vind wat er nu overblijft echt een beetje mager. Vooral aanvallend. En verdedigend vond ik nooit ons sterkste gedeelte, dat lukte alleen omdat we aanvallend veel druk zetten. en nog wat: dit ajax is fantatstsich als ze zonder druk tegen een op papier betere tegenstander kunnen stunten. Vaak gezien. Maar als ze het echt moeten doen tegen een gelijkwardige ploeg die zich ook aanpast aan zij? Ik krijg spontaan Spurs thuis angstdromen.

10 december 2019 om 05:51

Je moet toch altijd alles op alles zettn.. Bleek vrijdag ook maar weer

9 december 2019 om 15:44

Heb je de wedstrijd gezien? Ajax kwam heel goed weg in die wedstrijd. Valencia schoot meerdere keren op de paal/lat of naast. Die hadden er gewoon in kunnen vliegen. Ze liepen met speels gemak over het middenveld en wisten het Ajax erg moeilijk te maken. Die 0-3 was onwijs geflatteerd. De doelpunten vielen steeds precies goed. Ik geloof in Ajax, maar ik denk dat je Valencia onwijs onderschat.

9 december 2019 om 15:55

Ik onderschat Valencia allesbehalve maar loop niet mee in de angsthazenpolonaise die hier af en toe gaande is. Ja, die 0-3 had ook anders kunnen lopen maar als je er zelf 3 maakt uit bij Valencia dan doe je het beter dan je tegenstander die zijn kansen mist. Dat heet scherpte en concentratie en daar is Ajax de laatste tijd verdomd goed in (als het moet, want WII thuis was ie even verder te zoeken). Daarnaast mag heeft Ajax het statistische voordeel dat ze ook gelijk mogen spelen. Als laatste scoort Ajax zelf gewoon heel erg veel en moet je daar als tegenstander flink tegenop scoren. Ook dat is niet eenvoudig gebleken want 5 goals tegen, allen tegen hetzelfde team, waarvan 2 tegen 9 man. Ik onderschat Valencia helemaal niet maar acht onze kans om minimaal gelijk te spelen gewoon groot. Dat is letterlijk wat ik zeg.

9 december 2019 om 15:58

Maar dat is toch ook voetbal om op de juiste momenten wel toe te slaan? Misschien was de 0-3 verhouding niet geheel terecht maar Ajax had echt wel terecht gewonnen, zeker als Valencia de kansen niet afmaakt. Kansen afmaken is namelijk ook een kwaliteit iets wat Ajax natuurlijk ook jaren heeft gehad in Europa.

Ben wel erg benieuwd hoe dit gaat omdat Promes toch wel de man was die makkelijk scoort in de CL. Gewoon Ziyech rechtsbuiten en Tadic in de spits en Lang linksbuiten en een middenveld met Alvares, Martinez en van de Beek. Dan moet je toch wel goed voor de dag kunnen komen en hopenlijk kan Lang zijn klasse weer laten zien.

9 december 2019 om 15:58

Zo groot was het verschil niet die eerste wedstrijd. Beide kansen en Ajax scoorde ze. Ik verwacht dat ze het morgen wederom heel lastig gaan krijgen aangezien Valencia prima speelt de laatste tijd. Hopelijk speelt niet Huntelaar vanaf min 1, dan wordt het voetballend een stuk minder. Bewaar hem maar voor wanneer er echt nood aan de man is. 1-1 moet wel haalbaar zijn.

9 december 2019 om 16:00

Vergeet niet dat Ajax ook gigantische kansen misten toen als we het over die boeg gaan gooien. Ja Valencia miste kansen maar Ajax ook. Dan had het 4-7 geweest

9 december 2019 om 16:18

Ajax miste in Mestalla net zo veel grote kansen als Valencia en ook Ajax raakte, net als Valencia, het aluminium. Sommige mensen lijken een nogal selectief geheugen te hebben ofzo. Ja, 0-3 was een grote uitslag voor een redelijk evenwichtige wedstrijd maar Ajax had uiteindelijk gewoon de meeste schoten op doel en, belangrijker nog: zij maakten er wel 3 af en Valencia geen enkele. Jarenlang moesten Nederlandse clubs horen dat ze de scherpte misten om Europees een vuist te maken en als een Nederlandse club dat eindelijk doet door met 0-3 in Mestalla te winnen (iets wat echt maar zelden gebeurt aangezien Valencia zeer sterk is in eigen huis) dan vallen mensen weer over elkaar heen om te benadrukken hoe geflatteerd het wel niet was. Dikke neus hoor, dan had Valencia maar beter moeten afmaken, dan hadden ze met 2-3 of 3-4 verloren. Dit wordt weer een volledig andere pot, Ajax zal Valencia zeer zeker niet onderschatten maar op een goede dag kan Ajax er tegen vrijwel iedereen 2 inleggen, dat moet genoeg zijn om te overwinteren!

9 december 2019 om 17:03

Iedereen vergeet dat de balans sindsdien ontzettend is toegenomen tot aan Lille. Ajax geeft stukken minder weg. Zelfs de dramatische wedstrijd tegen Willem 2 werden er niet bovenmatig kansen weggeven. Als Martinez weer een linie terug moet gaat het mis. Ten Hag moet ook gewoon keihard zijn. Alvarez niet op het middenveld en Huntelaar niet als spits. Alvarez is dramatisch voor de balans. Doet lustig mee in aanvallen en aansluiten, maar mist de inhoud en snelheid om optijd terug te zijn. Buiten dat het in de opbouw waardeloos is. En met Hunter in de spits wordt de aanval van Ajax matig. Dan maar een slechte vleugelspeler, een die het breed houdt en mee terug verdedigd. Zoeken Ziyech en Tadic het verder wel uit voor Ajax. Misschien is een de Boer variant met twee backs op een flank misschien wel de beste noodgreep met het beschikbare materiaal. Kan Hunter gebracht worden als het moet.

9 december 2019 om 17:27

Misschien is het een idee om Dest als rechtsbuiten te gebruiken. Hij is snel, heeft drive en een redelijke voorzet....

9 december 2019 om 17:41

Die gemiste penalty is inderdaad een goed voorbeeld. Als die erin was gegaan hadden we een andere wedstrijd gezien.

9 december 2019 om 17:51

'angsthazenpolonaise' :-) mooi scrabble woord. Nee idd, telkens bij wedstrijden van Ajax (en Oranje) komen de doemdenkers weer te voorschijn.tuurlijk, het zal met het verlies van zoveel aanvallers niet makkelijk worden. En Valencia heeft een ploeg met uitstekende spelers.maar Ajax heeft aangetoond de gelijke te zijn van elke Europese tegenstander én ze hebben aan 1 punt genoeg.

9 december 2019 om 19:53

Tegen Lille was de 'mozes' gewoon aanwezig hoor tegen Ajax. Als een tegenstander aanvalt moet je eens tussen de penaltystip en randje 16 letten. De voetballers van de tegenpartij die daar rondlopen, staan negen van de tien keer vrij. Het lijkt alsof de verdedigende middenvelders daar voor saus rondlopen tijdens een aanval. Het blijft echter een ongelofelijk wonder hoe tegenstanders steeds overschieten of Onana tegenkomen.

9 december 2019 om 18:08

Wat een arrogantie weer zeg. Heb je de wedstrijd wel gezien? Valencia had er zomaar 3/4 erin kunnen prikken en het ging alles behalve makkelijk. Valencia speelde Chelsea vorige week groten delen van de wedstrijd weg een tegenstander waar Ajax ook heel veel moeite mee heeft gehad. En Valencia moet perse winnen dus zei zullen ook vol op de aanval gaan tegen Ajax. Met de absente spelers zal dit alles behalve makkelijk zijn en misschien wel de moeilijkste wedstrijd voor Ajax dit seizoen

9 december 2019 om 19:16

Wat is er arrogant aan zijn reactie? Ajax heeft aangetoond dat ze in de CL ook tegen grotere clubs punten kunnen pakken. Daarnaast heeft Ajax in die wedstrijd ook kansen gemist. Het gaat om de ballen die het doel in gaan. Die tellen.

9 december 2019 om 19:32

En Ajax had er zomaar 6/7 kunnen scoren, het mes snijdt aan twee kanten..

Ik zie het helaas alsnog bijzonder somber in zonder Promes, maar wel erg fijn dat we Onana er gewoon bij hebben!

9 december 2019 om 15:55

Ik zie het somber in voor Valencia. Die moeten 3 punten weghalen uit Amsterdam, ga er maar aanstaan. Menig topclub lukt dat niet zonder arbitrale dwalingen. Snap alle dramaqueens hier niet zo, het lijkt of iedereen in de rouw is omdat de verlosser Quincy niet kan meedoen, Quincy die ze een maand of twee terug nog massaal afschreven. Vorig seizoen zijn er zat wedstrijden geweest dat bijvoorbeeld Neres of Ziyech niet thuis gaf. En dan stond Donny of Tadic op. Of Nico. Ja Ajax liet het afweten vrijdag. City Bayern Juve Chelsea verloren ook een wedstrijd dit weekend. Dat gebeurd weleens, betekent niet dat ze in zak en as hoeven gaan zitten. Ook een verzwakt Ajax moet met de juiste scherpte en de steun van het thuispubliek dit gewoon over de streep kunnen trekken. Dus laten we nog even wachten met jammeren want als ze morgen volgens verwachting gewoon een puntje halen ziet het er na de winterstop met een fitte Neres ineens weer zonnig uit en was al deze droevenis voor niks.

9 december 2019 om 15:57

Precies dit. Zie ook mijn tweede reactie hierboven. Het lijkt wel dat hoe hoger het niveau dat we aantikken hoe banger sommige types worden voor de val. Gelukkig hebben we er daar geen één van rondlopen in het veld, inclusief de trainer.

9 december 2019 om 16:05

Amen terwijl heel Europa jubelt over hoe fantastisch het toch is dat een Nederlands clubje met beperkt budget fris aantrekkelijk voetbalt en iedere club het leven zuur maakt .. moeten we hier blijven jammeren over kansen die werden weg gegeven - waar niet eens een goal uitkwam. 😅 Kijk niemand zegt appeltje eitje, maar als we geld moesten inzetten denk ik dat er toch bar weinig zijn hier die fors durven gokken op een CL uitschakeling voor Ajax morgen. Ajax heeft gewoon de betere papieren. Mooie kans morgen om te laten zien dat ze bij de grote jongen horen en op dat soort avonden excelleren vaak de spelers van wie je het niet verwacht. Ik denk spannend maar uiteindelijk 3-1 met twee argentijnse goals

9 december 2019 om 18:58

Maar wacht even: jij denkt dus dat Valencia 110 procent geeft en Ajax niet? Je denkt ook dat Ajax spelers mist en Valencia niet? (Die missen ook o.a. Cillessen, Kondogbia, Piccini, Guedes en Garay; misschien nog wel meer kwaliteit dan Ajax die zij missen door blessures en schorsingen). Qua wat er op het spel staat wordt dit de zwaarste wedstrijd van het seizoen ja, maar dat geldt evengoed voor Valencia, die ook nog eens uit in de J.C. Arena spelen en móéten winnen terwijl Ajax met 50.000 eigen supporters in de rug speelt en met een gelijkspel ook nog altijd overwintert. Het is niet dat Valencia een klasse beter is dan Ajax ofzo he, sterker nog: ze zijn helemaal niet beter. Natuurlijk wordt het een moeilijke pot tussen 2 vrij gelijkwaardige ploegen die allebei willen aanvallen en willen winnen. Maar ik zie Ajax nog altijd als de lichte favoriet hoor. Geen idee waarom je het somber in zou moeten zien, dat komt enkel omdat je het heel eenzijdig bekijkt! Edit: Geen idee hoe mijn reactie hier komt, ik reageerde op iemand anders.

9 december 2019 om 16:00

Ik mis liever Promes dat Onana denk ik.

Dit is een flinke domper. Ben benieuwd hoe dit opgevangen wordt. Donny weer achter tadic, ziyech op rechts. Noa lang op links en alvarez samen met martinez op het middenveld denk ik. En dan mis je misschien ook nog een andre.

9 december 2019 om 15:36

Met Alvarez op middenveld wordt je gewoon overlopen! Hoevaak moet je aankijken om te beseffen dat Alvaraz echt geen middenvelder is?

9 december 2019 om 15:37

Wie dan? Marin en Donny samen is waarschijnlijk te aanvallend. Gravenberch is veel te laks. Dan blijft er toch weinig over.

9 december 2019 om 15:39

wat is hij dan wel volgens jouw? Is namelijk zijn carrière begonnen als aanvaller in de opleiding daar na even CV en voornamelijk VM.

9 december 2019 om 15:50

Ben er zelf ook geen fan van hoor om hem op het middenveld te zetten maar je kan nu bijna niet anders. Er is geen speler die de rechterkant goed kan invullen en er is geen betere optie voor op het middenveld. Dus daarom ziyech naar rechts en alvarez op het middenveld.

9 december 2019 om 15:53

Misschien Ekkelenkamp basis dan maar? Ik heb mooie herinneringen aan zijn invalbeurt tegen Juve, haha!

9 december 2019 om 17:20

Alvarez deed het prima op het middenveld tegen Lille. Met hem kwam er veel meer rust in de tweede helft.

9 december 2019 om 15:48

Ten Hag kennende zal die wel voor Nous op het middenveld kiezen en Dest rechtsback. Dus Nous Martinez en Donny middenveld. Ziyech Tadic en Lang. Ik gok dat Ten Hag daar voor kiest.

9 december 2019 om 16:05

Ik denk het ook, al zie ik dan misschien liever Alvarez. Maar liever geen van beide, als ze achteruit gaan voetballen speel je Valencia in de kaart en wellicht scoren ze deze keer wel..beter hou je middenveld intact. Misschien Traore in de spits.. wel kleine kans denk ik.

9 december 2019 om 16:02

Een enorm verlies dan zowel Promes als Neres er nu niet bij kunnen zijn. Je zult en moet minimaal gelijk moeten spelen en mogelijk is het vloeken in de kerk waarom dan nu maar een keer niet 4-4-2 gaan spelen. Voorin Ziyech en Tadic in een vrije rol met daarachter Donny met zijn loopacties in de vrije ruimtes. Achterin met Nous, Veltman, Blind en Nico, op het midden dan nog Martinez, Alvarez en Marin. Kun je Schuurs of Dest brengen als iemand geel krijgt en mocht het nodig zijn Huntelaar als stormram. Lang kun je gaan brengen als het lang 0-0 blijft en Valencia steeds meer ruimte moet gaan weggeven.

Dan Alvarez maar op het middenveld. Tadic moet gewoon in de spits. Lang en Ziyech op de flanken.

9 december 2019 om 15:40

Liever niet Lang maar je hebt helaas niets anders. Heeft me echt niet kunnen bekoren in geen enkele wedstrijd. Mensen zien alleen maar 3 goals tegen Twente maar speelde gewoon slecht die wedstrijd. Die goals had iedereen gemaakt.

9 december 2019 om 15:50

Nee ben ook nog niet gecharmeerd van Lang maar zoals je zegt we hebben niks anders. ten hag zet mazraoui weer op het middenveld ipv alvarez. Dat kan ook nog. Maar voorin hebben we weinig keus over.

9 december 2019 om 16:02

Lang speelde een prima helft tegen Lille. En tegen Twente was het ook echt niet slecht. Willem 2 was hij drama. Maar dat waren er 9 van de 11

In ieder geval Onana die mee doet. Ik denk dat dat toch een stukje belangrijker is. Gewoon Tadic spits, Ziyech rechts, Lang links, Van de beek op 10 met Martinez en Alvarez/marin erachter. Nous, Veltman/schuurs, blind en Nico.

1 punt is genoeg. Liever onana dan promse fit dus.

Goed nieuws voor Valencia ...Vamos!!!

9 december 2019 om 15:39

Vamos los che

Ok, dat wordt dus Huntelaar in de spits. Ik zou Tadic op links zetten, op rechts Ziyech en achter de spits Donny.

Of Tadic spits, Ziyech rechts, achter spits Donny, op links Lang?

9 december 2019 om 15:38

Ik zie Huntelaar niet in de basis beginnen. Ik zie Ten Hag beginnen met Lang, Tadic en Ziyech in de aanval met Alvarez, Van de Beek en Martinez op het middenveld.

9 december 2019 om 15:39

Nee, geen Huntelaar in de spits. Dat gaat ie echt niet doen in de CL.

9 december 2019 om 15:42

Denk je nou echt dat Huntelaar in de spits begint? Alle slechte wedstrijden van Ajax zijn dit jaar gespeeld met Huntelaar in de spits. Het is toch ook gewoon pijnlijk dat Ajax niets iets beters achter de hand heeft, net zoals we geen volwassen rechtsback hebben en Veltman (die het overigens goed doet) weer een basisklant is geworden. Maar ik heb het gevoel dat je geen verkeerd woord over Overmars mag zeggen, want dan krijgen we weer een paar spelers die voor veel geld zijn vertrokken, echter wordt de enorme waslijst met miskopen al snel vergeten.

9 december 2019 om 16:04

Huntelaar heeft 8 goals en 4 assists in 10 wedstrijden en misschien totaal 250 minuten. Dat zijn betere statistieken dan Tadic, Dolberg etc

9 december 2019 om 16:09

Ik vind Klaas een echte Ajacied, maar je kan niet ontkennen dat zijn doelpunten vaak worden gescoord in wedstrijden die al gespeeld zijn. Hij komt dan vaak invallen bij een 2-0 of 3-0 voorsprong om nog even 20 tot 30 minuten te mogen ballen. Dit is niet altijd zo natuurlijk, want tegen Twente scoorde hij ook een belangrijk doelpunt. Maar grotendeels speelt hij dan tegen tegenstanders die geen druk meer zetten of wat dan ook.

9 december 2019 om 17:04

En Klaas maakte ons kampioen vorig jaar in Groningen

9 december 2019 om 15:42

Mag hopen van niet Huntelaar lekker banken. Taduc spits Donny naar 10 en Alvarez op VM. Helaas heb je niets anders en mag Noa mijn ongelijk gaan bewijzen maar vindt hem niet goed genoeg.

Hmm, niet best maar het had dus nog erger gekund. Word echt een pittige wedstrijd morgen ondanks dat ajax aan een gelijkspel genoeg heeft. Wanneer je denkt dat het niet mis kan gaan blijft een valkuil.. als het in de slotfase nog gelijk staat krijg ik flashbacks naar ajax-spurs😞😞

Balen. Ik zou Ziyech dan rechtsbuiten zetten, van de Beek op 10 en Alvarez op 6. Gaven wel veel kansen weg maar toch ook succes mee gehad. Voorin hebben ze anders geen andere opties dan beginnen met Huntelaar. Ik zie Ten Hag er trouwens ook wel voor aan om gewoon Mazaouri weer op 6 te zetten.

Ziyech op rechts, Donny op 10 en Alvarez naast Martinez. Tadic gewoon in de spits houden. Heel fijn dat Onana er waarschijnlijk wel bij is!

9 december 2019 om 15:37

Alvarez op het midden is gewoon een ramp

9 december 2019 om 15:42

Ging beter toen hij er in kwam in Lille, dan toen Mazraoui er stond. Huntelaar in de spits in de CL zie ik ook niet zitten, dus dan is Alvarez het minst slechte alternatief.

9 december 2019 om 15:43

Onzin Alvarez daar is nu je beste optie.

9 december 2019 om 15:48

Ik ben ook geen fan van Alvarez op het middenveld, maar hij is nu wel de meest logische optie. Huntelaar zal niet spelen, dus zal Ziyech waarschijnlijk naar voren gehaald worden en Donny op tien gezet worden. Mazraoui heeft al meerdere malen laten zien niet goed genoeg te zijn voor het middenveld. Eiting en Marin hebben nog maar amper minuten gemaakt. Alvarez heeft daarentegen vaak genoeg daar gespeeld, en eerlijk is eerlijk, het ging een stuk beter toen hij tegen Lille de plek van Mazraoui innam.

9 december 2019 om 16:11

Alvarez op het middenveld kan gewoon hartstikke degelijk zijn als hij zijn kop erbij houdt. Speelde daar de eerste wedstrijden toen hij net kwam ook prima. Ja, je levert wat voetbal in, maar je krijgt ook iets meer zekerheid. Kun je nu wel gebruiken. Liever dat dan Huntelaar in de spits of Mazraoui op het middenveld.

Jammer, heel jammer. Ik heb de laatste paar weken constant gezegd dat Ten Hag niet aan het middenveld moet komen, maar tegen Valencia kan je niet anders. Je kan niet aankomen met Huntelaar in de spits. Dan maar spelen met Ziyech aan de rechterkant, Van de Beek weer op tien en tot mijn grote teleustelling: Alvarez op het middenveld.

Onana
Dest
Veltman
Blind
Tagliafico
Alvarez
Van de Beek
Martinez
Ziyech
Tadic
Lang
9 december 2019 om 15:38

Hoezo kun je niet aankomen met Huntelaar in de spits? Dus omdat Ajax een wedstrijd belabberd heeft gespeeld krijgt Huntelaar de schuld? Die gast is bijna topscorer man. Heeft de helft van alle minuten nog niet gespeeld.

9 december 2019 om 15:45

Nee, dat is niet de reden. Ik heb niks tegen Huntelaar en je hoort mij ook niet zeggen dat hij de schuld krijgt van het verlies tegen Willem II. Dat was een collectief falen. De reden is dat het spel met Huntelaar in de spits altijd een stuk minder loopt dan met Tadic in de spits. Tadic zijn positie en rol in het spel van Ajax zijn heel belangrijk. Huntelaar kan dit niet op dezelfde manier invullen. Als pinchhitter vind ik hem prima. Tegen laag geklasseerde Eredivisie teams vind ik hem ook nog wel prima, maar in de Champions League hoort hij niet meer in de basis te staan.

Promes afwezig viel te verwachten. Ik denk dat ajax 'gewoon' met tadic in de spits speelt met Ziyech en Lang op de flanken. Alvarez een plekje op het middenveld, verwacht dat hij meer krediet heeft dan Marin. Al met al opgelucht dat Andre er gewoon bij zal zijn!

9 december 2019 om 15:39

Ik snap niet wat oedereen zoveel zien in Alvarez. In ieder geval niet op het midden.

Wauw dat is slecht nieuws. Hopelijk Martinez en Alvarez verdedigend middenveld en Ziyech naar RB en Tadic spits. Alleen wie dan LB aangezien Noa Lang het niet aankan en ne iemand nodig hebt met diepgang (Niet echt Noa zijn kwaliteit). De rest maar hetzelfde of Schuurs Centraal en Veltman naar recht voor wat meer defensieve zekerheid.

9 december 2019 om 15:40

Niet verdedigend, dat kan Ajax niet. En Alvarez is echt een slechte middenvelder. Hij is niet eens een middenvelder.

Erg vervelend dat je geen Promes hebt. Het kwaliteitsverlies is wel merkbaar daar met 3 ontbrekende spelers. De connectie met Ziyech mis je ook meteen. Hopelijk kiest Ten Hag voor een voorhoede Lang - Tadic - Ziyech, want Huntelaar kan in dit soort wedstrijden niet meer. Middenveld dan maar met Martinez - van de Beek - Alvarez en dan kijken hoe het gaat. Gelukkig wel Onana erbij, dat scheelt een hoop. Gaat heel spannend worden morgen. Ben er niet gerust op.

Fijn dat Onana er waarschijnlijk wel gewoon bij zal zijn, maar een behoorlijke aderlating dat Promes er niet bij is. Promes is vaak bekritiseerd dit seizoen dat hij eigen weinig toevoegt bij Ajax en zijn goals veel verbloemen, maar hij is belangrijker dan de meeste criticasters denken en zijn blessure is nu natuurlijk extra vervelend aangezien Neres en Labyad er ook niet bijzijn. Misschien dan met Ziyech, Tadic en Lang in de aanval spelen en op het middenveld met van de Beek, Marin en Martinez? Álvarez op het middenveld zie ik niet zitten en Mazraoui hoef ik ook niet op het middenveld want die vind ik daar gewoon matig (hij speelt sowieso al matig dit seizoen op een paar wedstrijdjes na). Maar ik denk dat ten Hag uit 2 varianten zal kiezen: een middenveld met Mazraoui of Álvarez, van de Beek en Martinez en dan in de aanval met Ziyech, Tadic en Lang of de variant met van de Beek, Ziyech en Martinez op het middenveld en dan Tadic, Huntelaar en Lang in de aanval. Overigens vind ik Dest ook niet zo goed spelen de laatste weken, misschien een beetje verrassen met de opstelling en dan zoiets? (zie opstelling). En ja, Traoré speelt vrijwel niets in Ajax 1 en het is waarschijnlijk riskant om hem nu voor de leeuwen te gooien maar ik zou Huntelaar achter de hand houden indien het echt nodig is om iets te forceren en Traoré is bijvoorbeeld voetballend en qua snelheid beter dan Huntelaar, terwijl Traoré ook doelgericht is en fysiek erg sterk is. En zoals ik al aangaf: Mazraoui en Dest vind ik eigenlijk niet echt best spelen, misschien dan met Veltman als rechtsback en Schuurs naast Blind? En ik weet dat het Ajax-systeem 4-3-3 is, maar onder ten Hag speelt Ajax eigenlijk altijd in een soort 4-2-3-1 formatie en dat is gewoon een soort 'verkapte' 4-3-3 formatie.

Onana
Veltman
Schuurs
Blind
Tagliafico
van de Beek
Martinez
Tadic
Ziyech
Lang
Traoré
9 december 2019 om 15:54

Qua middenveld denk ik persoonlijk dat Ten Hag gaat kiezen voor Alvarez, Martinez en Van de Beek. Ziyech zal vast naar de aanval gaan, want ik zie hem niet aantreden met Huntelaar. Traoré is natuurlijk een talent en heel interessant om in actie te zien, maar om hem zijn basisdebuut te geven tijdens zo'n belangrijke wedstrijd is naar mijn mening geen slimme keuze. Ik zou het gewoon met Tadic doen. Ik ben ook geen fan van Alvarez op het middenveld, maar na de meerdere gefaalde pogingen van Mazraoui op het middenveld heb ik liever onze Mexicaan daar. Ook zou ik graag Marin weer een kans zien krijgen, maar net als met Traoré, ik denk niet dat deze wedstrijd de juiste daarvoor is. Ik vind jouw suggestie over de verdediging wel een mooie trouwens. Dest en Mazraoui steken beiden niet in goede vorm, Veltman kan die positie prima invullen en met Schuurs heb je ook een goede centrale verdediger die Veltman prima kan vervangen.

Zou Sontje Hansen mee mogen doen in de CL? Misschien heeft Ajax een extra flankspeler nodig. Deze wedstrijd maar weer met Alvarez en Martinez op het middenveld spelen. En hopen dat ze minimaal gelijk kunnen spelen.

Zie het liefst Tadic achter Huntelaar voor de wedstrijd morgen. Onana; Mazraoui, Schuurs, Blind, Tagliafico; Van de Beek, Martinez; Tadic; Ziyech, Huntelaar, Lang

9 december 2019 om 16:18

Dit denk ik ook want Alvares op dat middenveld en Dest in de verdediging dat zijn bananenschillen gebleken voor Ajax.

9 december 2019 om 17:58

Veltman zal gewoon op centraal staan met Blind. Huntelaar in de spits daar twijfel ik over. Ik zie hem liever als stormram in de laatste 30 min.

Dit gaat een zware dobber worden. Aangezien de laatste wedstrijden vrij makkelijk tegengoals werden geïncasseerd verwacht ik dat dit morgen niet heel veel anders zal zijn. Het heeft thuis tegen Lille, en uit tegen Valencia mee gezeten wat dat betreft. Hopelijk verloopt het voorin qua effectiviteit hetzelfde als tot nu toe dan maken we goede kans.

9 december 2019 om 16:25

Wie bedoel je met die eerste zin, Valencia (met 7 tegentreffers in de laatste 5 duels) of Ajax (met 5 tegengoals in de laatste 5 duels)? Ajax scoorde zelf in die 5 duels 15 keer en Valencia 11 keer. Wat dat betreft kunnen we dus veel goals aan beide kanten verwachten, maar jij kijkt er vrij eenzijdig naar moet ik zeggen!

Fijn dat Onana erbij is, dat scheelt een flinke slok op een borrel. Wegvallen van Promes is pijnlijk, met name omdat ook Neres en (in veel mindere mate) Labyad er niet bij zijn. Maar daar zou ik "gewoon" met Lang spelen. Ziyech op rechts en Tadic in de spits, dat lijkt me essentieel voor het aanvalsspel van Ajax. Hunter is een prima pinchhitter, maar 90 minuten plan B spelen lijkt me geen goed plan. Dan komt er een plekje op het middenveld vrij. Ik zou opteren om Marin daar te laten spelen. Die kan namelijk evt op "10" zodat Donny op 8 kan blijven staan. En die twee kunnen dan evt afwisselen. Alvarez kan wel verdedigend spelen, maar is geen optie op 10, dus geeft minder mogelijkheden. Achterin uiteraard met Nico, Blind en Veltman spelen. Dest en Maz hebben de laatste tijd wat mindere vorm te pakken, maar Veltman is centraal wel de meeste zekerheid en ik rommel niet graag aan het centrum, dus liefst toch met éã©n van hen spelen. Anders kan het een optie zijn om Veltman RB te zetten en op RCV te vervangen door Schuurs.

Zolang Onana maar niet alsnog uitvalt na een halfuur ofzo, dan zit je wel in de penarie.

Wie had ooit gedacht dat een Nederlandse club nog een kans kon maken om eerste te worden in hun CL groep? Dat is in het verleden maar 2 keer eerder gebeurd, beide weliswaar Ajax, waarvan de laatste keer in 1995. Dus gewoon 24 jaar geleden...Dit zijn momenten die de CL kleur geven, en niet een Real Madrid die het toernooi al 11 keer gewonnen hebben.

Een echte extra aanvaller als Promes missen is wel lastig. Lang vond zichzelf wel heel goed na invalbeurt tegen Lille en die drie doelpunten. Het lijkt me echt zo'n mannetje dat zichzelf nogal overschat en die het uiteindelijk niet redt in de top.met Huntelaar te oud om in de top mee te kunnen doen, en ja Valencia is echt wel goed, en geen echte spits back up kom je toch bij Lang terecht naast Tadic en Ziyech. Het middenveld zal best stabiel zijn met Alvarez, vd Beek en Martinez. Verdedigend vallen Dest en Mazraoui nogal tegen, ik zou Veltman daar neerzetten en Schuurs naast Blind zetten. Enige minpunt is de snelheid van dat tweetal.

Onana
Veltman
Schuurs
Blind
Tagliafico
Alvarez
vd Beek
Martinez
Ziyech
Tadic
Lang

Zoals ik hierboven lees realiseren veel Ajax supporters zich niet hoe goed Ajax in sommige wedstrijden is weggekomen. In een aantal wedstrijden zijn ze gewoon effectiever geweest maar dat is niet elke wedstrijd een vanzelfsprekendheid. Morgen kan het zo maar anders zijn als de kansen die je krijgt er niet in gaan of de kansen die de tegenstander krijgt er wel een keer in gaan.ik hoop dat Ajax door gaat maar ik zou de supporters adviseren om € 25,00 op Valencia te zetten dan blijf je met een minder grote kater zitten mocht het mis gaan en je er toch een leuk geldbedrag aan overhoud.chelsea is het in de Arena al gelukt en ik vind Valencia niet minder dan Chelsea dus ik zou er niet vreemd van op kijken als het verkeerd afloopt.zal voor jullie duimen want je wil tenslotte wel een Nederlandse ploeg verder zien komen, maar het zal morgen ongetwijfeld bibberen worden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren