Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hattrickheld Noa Lang beleeft jongensdroom bij comeback Ajax

Laatste update:

Ajax heeft zondagmiddag met veel moeite weten af te rekenen met FC Twente. De ploeg van Erik ten Hag maakte in de eerste helft een matige indruk en kwam op een 2-0 achterstand. De Amsterdammers produceerden vervolgens echter een spectaculaire comeback, met Noa Lang als uitblinker. De basisdebutant wist drie keer het net te vinden en zijn ploeg zodoende drie punten te bezorgen: 2-5. Door de zege gaat Ajax met 41 punten fier aan kop in de Eredivisie, terwijl FC Twente op de twaalfde plek blijft steken.

Hakim Ziyech bleek voldoende hersteld van een armblessure opgelopen tijdens het Champions League-duel met Lille OSC en mocht in de basis starten. Na een indrukwekkend eerbetoon aan de overleden Hennie Ardesch, oud-doelman van FC Twente en na zijn actieve loopbaan in verschillende hoedanigheden actief bij de club, werd er afgetrapt in De Grolsch Veste. Ajax was in de openingsfase de sterkere ploeg, maar grote kansen bleven uit. Waar Ajax zocht naar een gaatje in de defensie van de tegenpartij, sloegen de Tukkers in de counter toe.

Een slordige pass van Ziyech belandde in de voeten van Aitor Cantalapiedra, die Keito Nakamura lanceerde. De Japanner dribbelde vervolgens richting het vijandelijke doel en schoot in de lange hoek prachtig raak: 1-0. Ajax was nog niet bekomen van de klap of het kreeg een nieuwe tegentreffer om de oren. Noussair Mazraoui leed op het middenveld balverlies, waarna Lindon Selahi de tegenaanval opzette en Aitor bediende: 2-0. Het bezoek uit Amsterdam stond zodoende voor het eerst sinds 27 januari (6-2 tegen Feyenoord) twee goals achter in de Eredivisie. Daarnaast was het de snelste 2-0 achterstand van Ajax in de Eredivisie sinds 3 oktober 2010 (1-2 tegen FC Utrecht).

Tot overmaat van ramp moest Quincy Promes geblesseerd uitvallen; hij werd vervangen door Klaas-Jan Huntelaar. Ajax toonde echter veerkracht en mocht in de eerste helft nog de aansluitingstreffer maken. Na een combinatie van Donny van de Beek en Ziyech mocht Lang zijn basisdebuut bekronen met een goal: 2-1. Onder anderen Huntelaar en Mazraoui hadden in het restant van de eerste helft mogelijkheden op de gelijkmaker, maar Joël Drommel hoefde geen goal meer te incasseren.

Na de thee was Ajax slordig, waardoor FC Twente kansjes had op meer. Dit keer was het echter de uitploeg die in de counter toesloeg. Via Ziyech en een voorzet van Van de Beek kwam de bal uiteindelijk terecht bij Lang. De basisdebutant bleef koel en schoot meteen langs Drommel raak: 2-2. Vlak daarna had Dusan Tadic de kans op 2-3, maar Drommel kon het schot kraken. Ajax bleef op zoek naar de voorsprong en die kwam er na ongeveer een uur spelen.

Ajax veroverde volgens de arbitrage op legitieme wijze de bal op het middenveld, waarna Lang een voorzet produceerde. De afgeslagen bal kwam voor de voeten van Huntelaar, die het leer hard binnen knalde: 2-3. Twintig minuten voor tijd maakte Lang zijn derde. Drommel kopte bij een slechte terugspeelpass de bal op de rug van Xandro Schenk, waarna Lang kon profiteren: 2-4. De aanvaller werd zo de tweede Ajax-speler ooit na Henk Groot in 1959 met een hattrick bij zijn basisdebuut in de Eredivisie. Huntelaar verzorgde diep in blessuretijd het slotakkoord door in de counter toe te slaan: 2-5.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha mooi man. Kom ik even mijn gelijk halen Lang in zijn basis debuut gelijk enorm beslissend op zulke belangrijke momenten. Mooi dat hij het gelijk waar maakt. Hattrick en een assist. Eerste hattrick van basisdebutant sinds Henk Groot in 1959. En dat terwijl het in begin niet eens enorm opvallend was wat hij deed, maar speelde daarna natuurlijk meer dan prima. Vult direct de rol van Promes perfect in, toen hij uit viel, qua effectiviteit in de laatste fase Verder leek het wel of we weer even terug waren gevallen in de typische vroege zondagmiddag wedstrijden na een Europese pot onder de Boer. Alleen verloor je toen 100 procent zo'n wedstrijd. Het was echt zeer matig allemaal, maar goed dat de mentaliteit en vooral ook de rust is getoond om het recht te breien.

1 december 2019 om 14:15

InkeMontana haha terecht beste man, je had dit min of meer al voorspeld met die vooruitziende blik van jou! Hahaha van harte gefeliciteerd Mede-Ajacied, en alle andere Ajacieden.. 🍻

1 december 2019 om 14:24

Haha zo goed had ik het ook niet verwacht hoor! Maar mooi meegenomen dat 'ie in zo' n pittige wedstrijd zich gelijk laat gelden natuurlijk

1 december 2019 om 14:25

Ben blij met deze overwinning, de Hunt heeft ook even de roest van zijn benen kunnen spelen. Noa prachtig basisdebuut met een mooie hattrick, goede bewegelijke voetballer. Alleen is Mazraoui duidelijk aan rust toe, net als een aantal andere spelers. Resultaat vandaag uiteindelijk prima.

1 december 2019 om 14:32

InkeMontana precies man, ik vind het super knap maar ook op dit vreselijke tijdstip. Ik blijf vanaf 14:30 de ideale tijd vinden, hopelijk zet Lang deze lijn voort zijn vertrouwen zal alleen maar groeien.

1 december 2019 om 14:16

Je gelijk halen als je tegen Twente speelt

1 december 2019 om 14:18

Je gelijk halen als een basisdebutant hoogstpersoonlijk even de wedstrijd tegen dat Twente omdraait ja.

1 december 2019 om 14:19

Wat ga je nou weer zuur zitten reageren vrachtwagen? Boeiend tegen welk team. Een hattrick in je eredivisie debuut is gewoon ontzettend knap en daar haalt Inke dus zijn gelijk mee. Verder fijne zondag

1 december 2019 om 14:20

Je kunt na Twente - Ajax, moeilijk je gelijk halen tegen PSV...

1 december 2019 om 14:24

Ja, je hebt gelijk. Iedereen kan z'n gelijk halen tegen zo'n ongelofelijk kut team als FC Twente.

1 december 2019 om 14:43

Ja man, het is doodnormaal om een hattrick te maken bij je basisdebuut, daarom heeft ook 60 jaar lang niemand dat gepresteerd.... Of je nou tegen Twente, VVV of RKC speelt, als je bij je eerste basisplek 3 goals maakt en een assist geeft dan heb je het gewoon uitstekend gedaan!

1 december 2019 om 14:48

PSV kon anders idd ook alleen een gelijkspel halen tegen Twente..

1 december 2019 om 14:19

Wandering wat maakt dat nou uit, ook al had Lang tegen Ghana gespeeld! InkeMontana gaf aan dat Lang zich de komende wedstrijden zou laten gelden, nou dat is de eerstvolgende match al gebeurd de tegenstander is niet relevant.

1 december 2019 om 14:26

Nou sorry hoor, maar zelfs Feyenoord wint met 5-1 van Twente, dus weet niet of een wedstrijd tegen Twente zo'n goede maatstaf is om een speler te beoordelen

1 december 2019 om 14:29

Om spelers die gepokt en gemazelt zijn is Twente inderdaad niet de wedstrijd om hen te beoordelen. Maar een Ajaz ‘jeugd’speler die voor het eerst basis mag spelen en dan 3 doelpunten maakt, dan is dat gewoon een zeer puike prestatie en is Twente een prima maatstaf voor een jongen als Lang

1 december 2019 om 14:30

Wandering ik begrijp dat je baalt en een beetje zuur bent van de nederlaag vandaag. Maar kom op man, in de eredivisie hebben we ook zwakkere broeders en ook daar tegen moet je maar zien te presteren. Wat is gelukt met een hattrick, en wij hebben het al jaren lastig tegen Twente uit wat overigens een groot compliment was.

1 december 2019 om 14:40

Sulejmanni zoals altijd met jou eens! Terecht verloren vandaag, omdat je 2e helft niet voetbalt. Eerste helft wat kregen we een ruimte voor de 3-0 en 3-1 helaas slecht gedaan. Gefeliciteerd!

1 december 2019 om 14:43

Dankjewel Tim, en eigenlijk probeerde ik Wandering een compliment te maken naar jullie cluppie. Want we hebben het altijd erg moeilijk tegen jullie! Thanks voor de felicitaties en jouw sportiviteit..

1 december 2019 om 14:59

Nou nou wat een voorspelling hé, in een goed draaiend Ajax dat iedereen van de mat speelt. Best aannemelijk dat zo'n jongen zich laat gelden, staat er niet voor niets in. Het is knap maar niet ondenkbaar, daarnaast als die 1 keer had gescoord had je ook je gelijk komen halen, redelijk makkelijk scoren.

1 december 2019 om 14:20

Hij houd het redelijk breed totdat hij aan de bal komt. En staat 3x goed. Verder toch verre van bijzonder. Tenzij je de kramp bedoelt

1 december 2019 om 14:27

Afcfokke. Oh ik vond 'm vanaf links echt meer dan prima spelen. Weinig balverlies en durf om het spelletje mee te spelen. Levert ook de assist bij Huntelaar en bood Tadic nog een niet te missen kans die hij wel mist. Maar kom op, Je kan echt niet van geen bijzondere wedstrijd spreken als je een hattrick en een assist levert 😂

1 december 2019 om 14:49

Als 3x goed staan niet gelijk bijzonder is, bakt Lewandowski er dus ook vrij weinig van.

1 december 2019 om 14:59

Hoor die Afcfokke gefrustreerd om zich heen slaan dat het allemaal niks voorstelt. Eerste speler met een hattrick tijdens zijn basisdebuut sinds 1959. Maar dat dit vindt Afcfokke verre van bijzonder. Hoe slecht is waren die spelers in de afgelopen 60 jaar wel niet die allemaal geen hattrick bij hun basisdebuut wisten te behalen. Zelfs geen intikkers.

1 december 2019 om 15:53

Waarom zou ik als Ajacied in hemelsnaam gefrustreerd zijn..?Opvallend dat hij kramp heeft. Drie goede intikkers. Meer woorden hoeven er niet aan vuil. Ik heb nou niet bepaald de nieuwe Cruijff gezien, maar jij wel begrijp ik?

1 december 2019 om 16:45

Nee, dat begrijp jij totaal verkeerd, zoals je laat blijken wel meer verkeerd te begrijpen. Het is onterecht dat jij een speler aan het afzeiken bent die bij zijn basisdebuut een hattrick maakt. Jij hebt het over niet meer woorden er aan vuil te willen maken, maar daarom reageer al 5x dat hij kramp heeft en dat het maar intikkers waren. Ook een vorm van frustratie jegens hem. Nee, dit is niet de nieuwe Cruijff. Maar om overdreven kritisch te doen over iemand die 3x scoort bij zijn basis debuut is ook weer zoiets.

1 december 2019 om 18:45

Het lijkt mij toch wel dat er inhoudelijk iets interessanters te melden is over zijn spel dan dat hij het veld breed hield. Wat zijn sterke en zwakke punten? Ik vond hem beter dan Labyad iig dus ik ben blij met zijn toegevoegde waarde.

1 december 2019 om 19:44

@xyzzAan de bal heel behoorlijk, had een assist meer kunnen hebben (bv in minuut 3, vond ik verassend sterk in overzicht) en vond zeker de derde goal sterk doorzetten. Op rechts vond ik hem verder ronduit zwak de eerste 20 minuten. Moet zeggen dat ik het ontzettend leuk vind voor hem dat hij drie goals maakt, dat dwingt hij toch maar mooi af. Lijkt me vooral zaak om die jongen op aarde te houden. Laat hem maar goed naar Tadic kijken om te zien hoe een prof zich ontwikkeld, om sterker te worden.Wat een luxe dat onze club nu zulke voorbeelden heeft. Technisch is hij begaaft, tactisch voldoende, ruimtelijk duidelijk sterk maar conditioneel klaarblijkelijk kwetsbaar. Wat vind jij?

1 december 2019 om 14:37

Jammer kan natuurlijk gebeuren als je de spelers tegen over elkaar zet. Knap dat twente op 2-0 komt (toen voetbalde ze gwn beter) en de rust in gaat met 2-1. (Ga je verder dit seizoen niet meer zien tegen Ajax). Ik vond Ajax vandaag helaas helemaal niet zo goed (gaat vandaag toch ook wel een beetje voor dat voetbal naar t stadion) het duurde allemaal veels te lang tov cl niveau. 5 goals weg gegeven puur omdat je niet voetbalt de eerste 2 nogal geluk 3e moet roemeratoe de bal weg schieten (al vind het wel raar dat die goal van Heerenveen in de ArenA wel wordt afgekeurd) 4e een blunder en de 5e wil ik t niet eens over hebben.
Altijd wel mooi dat Ajax het moeilijk heeft bij ons na 2013 mag t ook wel een keer. Brama weet van ouds, weet top
Ps ik snap niks van de tijd 12:15 ipv 14:30 (was t eerst).
Ajax gefeliciteerd!

1 december 2019 om 17:52

De 2-3 maakt een speler na balverlies obstructie maar de Ajax speler gaat goed fel door dat is 0 overtreding! Verder een vermakelijke pot en het bewijs ook dat Ajax er nog lang niet is!

2 december 2019 om 14:57

Voorlopig heb ik bij Lang nog steeds het idee dat hij meer een speler is van het niveau El Ghazi, dan van het niveau Tadic, Ziyech, Promes etc.... Niets mis mee natuurlijk, dan kun je nog steeds bij een leuke club in de middenmoot van een top competitie terecht komen en dan ben je nog steeds beter dan een groot deel van de voetballers in de eredivisie. Alleen is het de vraag of dat dat het niveau is wat Ajax op dit moment na streeft.

Als je de eerste 20 minuten skipt was het gewoon een ouderwets middagje Ajax. Als ze die gezapigheid en laksheid achterwege laten, moet dit seizoen gewoon nu al gespeeld zijn.

1 december 2019 om 14:19

Nou zeker niet want ajax speelde de tweede helft ook erg slordig en had geluk dat twente al helemaal op was na 50 minuten voetballen, anders was er veel meer spanning geweest in de tweede helft want ajax was ook echt slecht, maar net iets minder slecht dan twente en de scheids.

1 december 2019 om 14:22

Geluk dat de tegenstander helemaal op was? Ze raakte toch niet op door pech? Ajax speelde en liep ze gewoon kapot. Gewoon meer kwaliteit dus.

1 december 2019 om 14:25

Ach, ik heb me geen zorgen gemaakt. Zelfs na de 2-0 dacht ik dat het nog gewoon goed zou komen tegen Twente. Als het AZ was geweest, had ik me zorgen gemaakt, maar met alle respect voor Twente, vandaag niet.

1 december 2019 om 14:38

Ik zeg ook niet dat ze op raakten door pech. Twente heeft zich gewoon helemaal kapot gerend in de 1e helft, en zeer terecht want toen waren er punten te verdienen. Tweede helft waren jullie veel beter dan ons. Overigens vond ik wel dat tago eraf had gemoeten en ik denk dat je dat wel met me eens bent, en je weet dan ook dat de wedstrijd heel anders had kunnen aflopen.

1 december 2019 om 14:42

Twente was helemaal niet op, twente was gewoon erg slordig de 2 helft. Laatste 10 minuten beginnen ze weer te voetballen..

wat een bizarre wedstrijd, Ajax begint nog half slapend aan het duel, maar Twente lijkt 2e helft in de kleedkamer achtergebleven te zijn, wat een klasse verschil, heel eenvoudig maar echt bizar dit Ajax... terwijl ze nog heel matig voetballen dit Ajax vandaag...

1 december 2019 om 15:59

Is niet bizar hoor, Twente blijft het hele seizoen namelijk al de 2e helft achter in de kleedkamer haha
Ik was blij dat we 2-0 voorkwamen, maar dan zit je alweer net knikkende knieën de 2e helft af te wachten! Gelukkig beschamen ze mijn vertrouwen niet en verzaken ze gewoon weer lekker ouderwets de 2e helft!
En uiteindelijk wint Ajax gewoon...

Prima overwinning voor Ajax, had ook nooit echt het gevoel dat ze hier punten gingen verspelen.

Lekker zeg, een achterstand ombuigen en dan met 2-5 winnen en dat zonder echt goed te spelen. FC Twente profiteerde in de eerste helft eigenlijk gewoon van 2 fouten van Ajax waardoor Twente 2x scoorde en de enigste kans die Twente kreeg was na weer een fout van Ajax en een gevaarlijke kans voor Twente, maar Aitor had totaal geen overzicht anders had Twente voor rust ook nog een 3de goal gemaakt. Ajax creã«erde eigenlijk ook vrijwel niets, maar kregen hier en daar wat kansjes. Lang natuurlijk man of the match. Bij je basisdebuut een hattrick maken en hij had ook een aandeel in de 2-3 van Huntelaar. Ajax moest echt diep gaan, maar op Lang na en de ingevallen Huntelaar speelde eigenlijk niemand goed bij Ajax. Tagliafico speelde wel een beetje met vuur en goed van ten Hag dat hij Tagliafico eruit haalde en Dest erin bracht. Heb in het live meepraten veel reacties gelezen dat Ajax werd geholpen door de scheids, maar ik kan mij op het moment met Tagliafico na geen moment van de scheids bedenken waar Ajax voordeel bij had. Ook de 2-3 van Huntelaar was geen overtreding en de scheids floot zowel voor Ajax als Twente niet best vond ik. Na de 2-0 van Twente had ik eigenlijk dubbele gevoelens. Ik dacht dat Ajax hooguit gelijk zou spelen, maar nadat ze na ruim 'n halfuur de aansluitingstreffer maakte dacht ik dat het wel goed zou komen. Gelukkig is dat ook gebeurd. Nu achterover leunen en kijken wat AZ tegen VVV Venlo gaat doen (verwacht dat AZ gewoon zal winnen) en PSV vanavond tegen FC Emmen. Hopelijk is de blessure van Promes niet te ernstig, want anders wordt het wel krap in de aanval bij Ajax aangezien Labyad en Neres er ook zal uitliggen.

1 december 2019 om 16:06

"fc Twente profiteerde in de eerste helft eigenlijk gewoon van 2 fouten van Ajax waardoor Twente 2x scoorde" - Dat is natuurlijk lekker makkelijk. Ajax profiteert gewoon 5 keer door fouten van FC Twente. Zo worden doelpunten nou eenmaal gemaakt. Ajax heeft een betere ploeg en veel meer middelen. Voor FC Twente is het gewoon zaak dat ze in ieder geval niet degraderen. Dan is het seizoen wat mij betreft in ieder geval geslaagd.

Koning Noa Lang petje af hoor, wat is het knap wat deze jongen vandaag heeft laten zien! Als hij zo doorgaat krijgt Labyad geen kans meer, wat jammer voor hem is maar eigen talenten zullen altijd voorrang krijgen. Wat is die blessure van Promes balen, ik hoop dat hij zsm weer terug is! Jammer dat Maz weer afschuwelijk speelde, wat is er toch met die jongen. Haha Huntelaar, sluwe ouwe vos wat knal zeg. Het was niet best geweldig, maar we trekken een achterstand recht en winnen na een jaar of 4, 5 weer in Enschede... 🤸‍♂️🥳

1 december 2019 om 14:17

Ik ben van mening dat Ajax in de winterstop alvast moet gaan investeren in een nieuwe CV. Het centrale duo blijft nog steeds kwetsbaar, zeker tegen snelle aanvallers hebben ze het moeilijk. Vandaag strafte Twente dat in het begin af, maar als Lille ook wat scherper was voor de goal had Ajax daar ook niet gewonnen.

1 december 2019 om 14:24

Prosoccer nee joh, we hebben Schuurs en Alvarez toch? Ik heb in beide heren veel vertrouwen, heb jij dat dat niet dan?

1 december 2019 om 14:39

Een nieuwe centrale verdediger is niet echt nodig. Veltman speelt dit seizoen als centrale verdediger meestal gewoon prima, al heeft hij regelmatig nog van die momenten waardoor je in de stress schiet door hem. Ondanks dat Veltman het dit seizoen meestal gewoon goed doet, heb ik liever Schuurs in de verdediging naast Blind. Schuurs speelde tegen Lille uitstekend en ik schrijf dit niet alleen op basis van zijn wedstrijd tegen Lille, maar aan het begin van dit seizoen vond ik Schuurs ook prima spelen toen hij in de basis stond. Hier en daar heeft hij nog wat schoonheidsfoutjes, maar dat had de Ligt ook (die heeft dat zelfs nu nog). En ik ga Schuurs zeker niet met de Ligt vergelijken, maar een vergelijkbaar traject zie ik hem wel afleggen net als de Ligt. Blind moet echt gewoon blijven staan. Ja, Blind is niet de snelste, de sterkste en de langste en hij speelde vandaag inderdaad niet best. Maar op Lang en Huntelaar na speelde niemand vandaag best bij Ajax en Blind speelt over het algemeen gewoon ijzersterk voor Ajax. Vorig seizoen was hij bijvoorbeeld ook gewoon ijzersterk bezig en vooral in de Champions League in wedstrijden tegen Juventus en Real Madrid was hij echt heer en meester en hetzelfde heeft Blind dit seizoen meestentijds. Enkel de wedstrijd tegen Chelsea in de Champions League pakte hij een stomme rode kaart en vandaag was hij niet best, maar dan nog is Blind gewoon gigantisch belangrijk voor Ajax. Hij leest het spel zo goed en ondanks zijn tekortkomingen als centrale verdediger, is Blind tegelijkertijd ideaal voor Ajax als centrale verdediger. Hij speelt echt met z'n hoofd en leest het spel echt heel goed. Zijn verdedigende beperkingen lost hij op door het spel te lezen in opbouwend en aanvallend opzicht zijn er denk ik weinig of geen centrale verdedigers momenteel die kunnen wat Blind kan en dat zeg ik echt serieus zonder te overdrijven. Een centrum met Schuurs en Blind lijkt mij ook ideaal. Schuurs met de lengte, kopkracht en opzicht best wel goede fysiek (al heb ik wel het idee dat Schuurs nog wel iets meer fysiek kan kweken) en hij is ook gewoon voetballend prima, terwijl Blind met zijn hoofd voetbalt en het spel goed leest. Voor mij is dit gewoon de ideale basiself voor Ajax, mits iedereen fit is (zie opstelling).

Onana
Dest
Schuurs
Blind
Tagliafico
van de Beek
Martinez
Ziyech
Neres
Tadic
Promes
1 december 2019 om 14:17

Vorig jaar wonnen we ook met 2-5 in Enschede!

1 december 2019 om 14:22

Dirk wel ja? My bad, ik was in de veronderstelling dat we jaren niet uit hadden gewonnen in Enschede. Altijd lastig voor ons man, zeker in de tijd van Kufo, Stoch en Ruiz.. 😅

1 december 2019 om 14:26

Zeker Sulejmani! Dat waren nog tijden dat we met bibbers naar Enschede gingen! Met name Nkufo!

1 december 2019 om 14:27

Vorig jaar won Jong Ajax daar 2-5 Sulejmanii

1 december 2019 om 14:27

Vorig jaar wonnen we met het Jong-team met 2-5 in Twente.

1 december 2019 om 14:30

Met jong ajax 😉

1 december 2019 om 16:02

Gelukkig wel, want dat was meteen de ommekeer en opmars naar het kampioenschap! Thnx nog 👍🏼👍🏼

1 december 2019 om 16:05

Dirk haha absoluut man, wat hadden die een super selectie toen. Ik werd helemaal gek van die Ruiz, continu scoorde hij belangrijke goals met NKufo en Stoch.

1 december 2019 om 16:06

Thanks Sander, voor de toelichting. 😊

1 december 2019 om 16:07

Kyle, bedankt voor je toelichting! Fijne zondag verder maat.

1 december 2019 om 16:07

Robinho, thanks voor je toelichting. Ik was daar niet op de hoogte van.

1 december 2019 om 14:17

Nou nou hij stond goed, maar speelde zeker niet geweldig hoor. Bovendien toont de kramp ook wel aan dat hij fysiek nog lang niet toe is aan dit niveau. Moet nog flink ontwikkelen

1 december 2019 om 15:08

De kramp? De tegenstander was leeg na 50 minuten. Noa na 70. Het was ook echt voetbal in de hoogste versnelling constant met al die fouten over en weer.

1 december 2019 om 15:12

Jij hebt ook nog heel veel te ontwikkelen. Je kijk op het spelletje bijvoorbeeld. Een speler die bij zijn basisdebuut 3x scoort afzeiken omdat het niveau niet goed genoeg zou zijn. Wat had je verwacht 5 doelpunten door middel van een omhaal? Goed staan is ook een kwaliteit, maar schijnbaar is dat niet voldoende en kun je dan geen goede pot spelen. Een Huntelaar heeft bij jou zeker ook nog nooit een geweldige pot gespeeld. Die moet het namelijk al 17 jaar van goed positioneren hebben. Neem aan dat jij vanaf nu elke speler die er geen 4 maakt bij zijn debuut gaat afzeiken?

1 december 2019 om 15:38

@master D, zo ken ik je weer. Hard roepen, weinig denken. Ik heb niks aan te merken op zijn goals, maar vond hem nou niet de grote geweldenaar die Ajax op sleeptouw nam. Zo wordt het wel een beetje gebracht.Als je zn zusje bent snap ik dat je erg blij bent voor hem, zo niet kunnen we best een beetje nuchter naar het spelletje kijken.

1 december 2019 om 16:09

Fokke ik snap de irritatie van Master wel een beetje. Wat moest hij nog meer doen dan? Eigenhandig stelt hij 3 punten veilig, bij zijn basis debuut als jong pikkie. Wat in vredesnaam had hij nog meer moeten doen? 🤷🏾‍♂️

1 december 2019 om 16:40

Koning Noa Lang, zeg je zelf. Ik wijs jullie erop dat in het land der blinden eenoog koning is. Het was al met al gewoon geen goede pot. C’est tout. Maar wees zo blij als een ei joh, wat jij wilt

1 december 2019 om 16:41

Hij had die 1-0 en 2-0 tegen kunnen houden en ook die bal die hij panklaar legde voor Tadic had hij zelf in de kruising moeten rammen. Hopelijk volgende wedstrijd weer bij Jong Ajax... Gewoon een geweldig debuut, 3 goals en 3 grote kansen gecreëerd. Moet nog veel leren en zoals te zien was een stuk meer uithoudingsvermogen krijgen maar dat is doodnormaal bij zo'n jong gastje.

1 december 2019 om 16:49

Jij kent alleen zeiken Afcfokke. Iedereen prikt er doorheen. Er is niemand die Lang een geweldenaar noemt. Men richt zich echter vooral op het feit dat het bijzonder is dat hij er bij zijn basisdebuut 3 maakt. Dat was 60 jaar geleden voor het laatst dat iemand in een Ajaxshirt dat deed. Echter wat doet meneer Afcfokke? Zeiken dat ie kramp had, dat het intikkers waren en dat ie nog een lange weg te gaan heeft. Ja, niemand had iets anders verwacht toen we zijn naam op het basisformulier zagen staan. Hij presteert iets bijzonders en in plaats van daar de credits voor te geven ga je gefrustreerd lopen zagen. Hard roepen en weinig denken dat is wat jij doet bij het beoordelen van het spel van Noa Lang vandaag.

Complimenten aan Twente dat het ons toch erg lastig heeft gemaakt in het eerste halfuur en terecht onze laksheid en gebrek aan scherpte afstrafte. Daarna begint Ajax eindelijk te voetballen en aan de hand van Noa Lang en the Hunter knokken we ons met een comeback naar 2-5. Heerlijk begin van de middag! Nu rustig achterover leunen en kijken wat AZ en PSV gaan doen.

Het volgende mega talent dient zich aan bij Ajax? Zeer knap van Ajax om zo terug te knokken. Toch had Twente Ajax meer pijn kunnen doen.

1 december 2019 om 14:24

Tja, wij hebben ook wel talenten van de buiten categorie, maar de ontwikkeling daarvan staat gewoon stil. Nu we Europees ook alweer klaar zijn, zal dat hun ontwikkeling ook niet ten goede komen. Jammer, maar een Bergwijn, Malen of Ihattaren zouden bij een Ajax veel verder komen. PSV heeft wederom een grote schoonmaak in het beleid nodig, maar helaas zal de clubcultuur dat nog wel even tegenhouden.

1 december 2019 om 14:49

@PSVchamps, momenteel misschien wel inderdaad wat betreft de talenten. Echter hebben Malen, Bergwijn en Ihatterrn zich tot nu toe goed ontwikkeld en zal PSV uiteindelijk wel weer een keer opkrabbelen. Ook is een tweede plek wellicht nog haalbaar en mogen de talenten het ook in de CL laten zien. PSV heeft inderdaad een grote schoonmaak nodig in beleid en selectie. De talenten moeten daarbij juist blijven en de rest van de middelmaat gewoon wegdoen. Niet veel gaan investeren in dure spelers maar proberen meer talent te laten doorselecteren net zoals obisbo. Die is bijvoorbeeld echt niet slechter dan een schwaab of viergever. Een frisse wint is in ieder geval nodig en die lijkt mij het beste te waaien zonder van Bommel en de jong.

1 december 2019 om 16:38

Ergens ben ik het met je eens dat dergelijke talenten bij Ajax verder komen. Aan de andere kant staan ze bij PSV garant voor een basisplaats en dus veel speeltijd. Iets wat ik bij hen als zr voor Ajax zouden spelen toch een vraagteken zou plaatsen.

1 december 2019 om 14:29

Ik betwijfel of dit een mega talent is. Als de definitie van mega talent echt buitencategorie is tenminste. Lang lijkt me een leuk talent die het goed heeft gedaan als hij een vaste basisspeler voor Ajax kan worden.

1 december 2019 om 16:31

Ebecilio heeft ook een keer drie keer gescoord dacht ik. Waar is die nu? Het is een talent die iig super gretig is, maar laten we nog afwachten idd.

1 december 2019 om 16:09

Megatalent is wel wat overdreven. Een leuk talent, maar ik zie er nog niet iets exceptioneels in. Natuurlijk is het knap om een hattrick te maken tijdens het basisdebuut, maar je speelt tegen een behoorlijk matige ploeg met een aanzienlijk sterkere selectie.

Wat is grote moeite? Tuurlijk de eerste helft was slecht en moeizaam maar ondanks een mindere wedstrijd zat je te wachten tot Ajax terug zou komen en er overeen zou gaan.

Negentig minuten Noa Lang.

Slechte eerste helft. Oke tweede helft, waarin Twente niets te vertellen had en wij alsnog zonder al teveel moeite weer eens uitlopen na een ruime overwinning.

Terecht maar zonde de manier waarop. En aub Van Boekel nooit meer laten fluiten, heeft alleen maar in het voordeel van Ajax gefloten..

1 december 2019 om 14:25

Ondertussen keek ik dezelfde wedstrijd (maar met Chinees commentaar dus misschien een andere lezing van de beslissingen van de scheidsrechter) en ik vond van Boekel juist vaak in het voordeel van Twente fluiten. Denk dat ik net zo'n gekleurde bril heb als jij :D

1 december 2019 om 14:31

Hier in Denemarken vonden ze scheids ook meer in het voordeel van Twente fluiten.....

1 december 2019 om 14:48

Alleen maar in het voordeel van Ajax? Sorry hoor, maar daar klopt natuurlijk helemaal niks van.

1 december 2019 om 14:55

Helemaal eens. Daarnaast wat een jankballen bij ajax zeg. Vooral die Donny van der Beek, prima voetballer normaal gesproken maar was vandaag drukker met over de grond te rollen en te zeiken dan dat hij met voetbal bezig was.

Verder logische uitslag, ondanks de 2 cadeautjes die ajax ons aan het begin van de wedstrijd gaf. Ajax oogde heel erg laks het eerste half uur. Daardoor kreeg ik wat geloof, maar ajax bleef alleen maar aanvallen en heeft gewoon 4 kutgoals gescoord. Allemaal uit de kluts en slecht weggewerkte ballen waardoor ze ze makkelijk in konden schieten. Heel erg zonde.

1 december 2019 om 15:35

Ja vond je? Ik vond die nummer 18 en Verdonk eigenlijk ook wel jank ballen.

1 december 2019 om 15:40

Ik snap dat men niet altijd objectief kan zijn, maar bij jullie lag Brama regelmatig op de grond. Werd er meermaals onterecht gezeurd om een elleboog.
En als je het dan over kutgoals en slecht weggewerkte ballen hebt, dan moet je ook de 1 en 2-0 er bij pakken.
Conclusie; zo is voetbal.

1 december 2019 om 16:06

Nou kun je veel zeggen Lunny, maar je kunt de 1-0 onmogelijk een kutgoal noemen! Als Ziyech hem er zo inkrult buitelt iedereen over elkaar wat een wonderschone treffer het was...
Die van Huntelaar ging ook aardig de kruising in btw!

Voor mij wel de bevestiging dat de enige club die Ajax van de titel af kan houden Ajax zelf is door slap en ongeïnspireerd te beginnen. Maar wel opgestaan als een ware kampioen de rug gerecht vandaag!

1 december 2019 om 14:21

Ajax is momenteel gewoon van sublieme klasse en er is geen club die dat in de eredivisie kan evenaren. Jullie hoeven echt niet bang te zijn geen kampioen te worden hoor.

1 december 2019 om 14:23

Niet bang dat we geen kampioen worden, maar als Ajax is de kwaliteit van het voetbal net zo belangrijk als het resultaat, ik vind niet dat we hiermee tevreden kunnen zijn.

1 december 2019 om 14:26

Ach terugkomen van 2-0 en met 2-5 van het veld stappen, laat de kwaliteit toch wel zien hoor

1 december 2019 om 14:29

Ajax is op het moment idd gewoon klasses beter dan de overige clubs. Hopelijk haken andere clubs snel aan aan t niveau van Ajax. Zou zeer goed zijn voor het Nederlands voetbal.

1 december 2019 om 16:44

AZ kan misschien nog iets, maar verder denk ik niet dat er momenteel een club in Nederland is die Ajax pijn kan doen, Ajax is dit seizoen gewoon een maat te groot voor de rest, en als PSV volgend jaar niet aanhaakt dan word de komende 10 jaar Ajax weer de dominante club in Nederland.

Lekkere overwinning, hoewel ik me afvraag of deze pot of die tegen rkc slechter was. Eerste half uur niet om aan te gluren, twente speelde het tactisch toen slim. Blijkbaar moet ajax eerst ff boos worden en hopelijk is t duidelijk dat ze het niet op halve kracht kunnen. Lang begon slecht deze pot, tweede helft echter dikke prima hersteld. Mazraoui was echt bizar slecht

Heeft zich laatste jaren uitstekend ontwikkeld Lang, heb hem in de jeugd vaak zien spelen toen vond ik hem nog erg wisselvallend en hij deed altijd alsof die Ronaldo was.

Wat is grote moeite? Tuurlijk de eerste helft was slecht en moeizaam maar ondanks een mindere wedstrijd zat je te wachten tot Ajax terug zou komen en er overeen zou gaan.

Lekkere middag. De champagne werd hier al de koelkast gehaald maar kan weet terug. Ajax kan heus wel een keer verliezen in de Eredivisie maar Twente is wat mij betreft niet het team dat het voor elkaar krijgt.

Dat is toch het verschil met PSV. Wanneer het bij Ajax ff zwaar gaat, krijgen ze toch nog de kansen cadeau. Dat ‘dwingt’ PSV dan niet af laten we maar zeggen. 5 goals waarvan je de eerste nog prima kan noemen, al was die via het been van een Twente speler, maar de andere 4 waren allemaal cadeaus en klutsballen die zomaar voor de voeten kwamen om in te schieten.

1 december 2019 om 14:19

Psv mist daarvoor de spelers. Die zitten meestal op de bank. Ajax heeft een middenveld van onschatbare waarde die de voorhoede kunnen voorzien. Dat heeft PSV absoluut niet en dat blijft zo, zolang Eigenwijze Markie het mag bepalen.

1 december 2019 om 14:21

Waar de bal heen klutst kan je moeilijk uitmeten of op trainen. Wat je hooguit zou kunnen zeggen is dat het middenveld van PSV meer druk naar voren kan uitoefenen. Maar we zitten momenteel in de hoek waar de klappen vallen en dan valt ook echt alles slecht.

1 december 2019 om 14:23

Heeft ook met de instelling en manier van spelen te maken. als je ziet met hoeveel spelers er van ajx in en rond de 16 staan. dan is de kans ook groter dat hij voor je voeten valt.

1 december 2019 om 16:10

Huntelaar start vanaf eigen helft en schiet hem binnen daar was geen kluts bij.

Tja, dit Ajax laat toch wel zien dat de Eredivisie een speeltuin voor ze is. Die hebben van absoluut niemand iets te vrezen. Jammer, want de competitie is daarmee wel onaantrekkelijk geworden. Dit zie ik de komende jaren niet veranderen. PSV speelt wederom nergens meer om en zal daarmee de groei van Ajax niet meer bij kunnen benen, daar de inkomsten niet meer te vergelijken zijn. Gefeliciteerd Ajacieden, want voor jullie is dit absoluut een feestje!

1 december 2019 om 14:21

Het maakt weinig uit hoeveel geld Ajax heeft om enige concurrentie te hebben. PSV hoort normaal gesproken een grote concurrent te zijn van Ajax, maar dan moet het geld wel op een verstandige manier geinvesteerd te worden. Dan is PSV qua selectie normaal gesproken beter dan de 16 andere clubs buiten Ajax om.

1 december 2019 om 14:26

Afgelopen 5 jaar is Ajax structureel rijker geweest dan PSV, dus dat zegt helemaal niets over de competitie op langere termijn.

1 december 2019 om 15:04

Niet alleen afgelopen 5 jaar, Ajax is eigenlijk altijd rijker geweest dan PSV (meer sponsoren en hogere sponsorgelden, hogere begroting etc.). Het is dan een kwestie van slimheid; je geld slim investeren. Dat lukt heel erg vaak heel erg goed bij Psv, aangezien het vrijwel altijd spannend is tussen Ajax en PSV in de competitie. Dit jaar is dat helaas niet het geval omdat de investeringen (nog) niet goed genoeg zijn. Dan moet je gewoon je meerdere erkennen. Ajax is op dit moment met overmacht de beste ploeg van Nederland en daar kan je alleen maar respect voor hebben. PSV moet zich zien op te richten en zijn kwaliteiten weer optimaal benutten (goeie naam in Mexico, goede scouting etc.)

1 december 2019 om 15:36

Bij PSV heb ik altijd het idee dat ze met een relatieve fooi altijd een parel ergens vinden. Alleen dit seizoen ben ik echt niet onder de indruk van de relatief dure aankopen.

1 december 2019 om 16:14

Ruben ik vind het wel erg jammer, het is toch niks dat de eredivisie nu al beslist is.

1 december 2019 om 17:31

@hangover96 Wat maakt het uit dat Ajax meer geld heeft? Die spelen maar 2x per jaar tegen PSV en Feyenoord.

Heeft zich laatste jaren uitstekend ontwikkeld Lang, heb hem in de jeugd vaak zien spelen toen vond ik hem nog erg wisselvallend en hij deed altijd alsof die Ronaldo was.

Slechte tweede helft. Die doelpunten verbloemen het spel maar Ajax was heel erg slordig. Twente heeft in de tweede helft niks klaar gespeeld en 2 goals cadeau gekregen van twente. Leuk voor Lang om een hattrick te maken bij je debuut. Dit is een van de spaarzame hoogtepunten van de wedstrijd.

1 december 2019 om 14:23

Als je er vier maakt in 1 helft, kan je moeilijk stellen dat het slecht was, maar goed ieder zijn mening. Denk ik ook dat neutrale kijker er anders over denkt en van de wedstrijd genoten heeft.

1 december 2019 om 14:26

Nou ja, genoten. Laten we voorop stellen dat Ajax natuurlijk het betere spel had, en terecht de drie punten pakt. Maar het swingende voetbal wat we al meermaals hebben gezien bleef wel uit. Denk dat de zwakte van ons duidelijk het verschil maakte. Uiteindelijk een eenvoudige middag met een valse start, dat wel.

1 december 2019 om 14:28

Je kan 4x scoren terwijl het spel slecht is. Voor Ajax zijn doen was het spel slecht ja. veel slordig balverlies. en je bevestigt exact mijn punt: de doelpunten verbloemen het.

1 december 2019 om 14:39

Jij bevestigt mijn punt? Wees wat duidelijker. Of moet iedereen jouw punt maar delen? Ik zie het gewoon anders. De eerste helft vond ik spel van Ajax slechter dan de tweede helft. Zo’n eerste helft kan je de wedstrijd uiteindelijk kosten.

1 december 2019 om 14:44

nee mijn punt is dat de goals het spel verbloemen en dat ligt dus in lijn met jouw reactie waarin je stelt dat 4x scoren in 1 helft moeilijk te stellen is als slecht. Zo bedoel ik het. Eerste helft heb ik niet gezien.

1 december 2019 om 14:32

Je kan ook zeggen dat Ajax de twee doelpunten kado heeft gegeven door simpel balverlies. Beetje een zure reactie van je, maar dat ben ik wel gewend van jou als het over Ajax gaat.

1 december 2019 om 14:43

ik heb de doelpunten van twente niet gezien omdat ik alleen de tweede helft heb gezien. Zoals ik al benoem. Ik heb tijdens live meepraten ook gevraagd hoe Twente twee keer heeft kunnen scoren. Als ik iets niet gezien heb, kan ik het ook niet beoordelen. Vandaar dat ik het niet noem. Als jij zegt dat die goals cadeau waren, dan neem ik dat aan. Als je wat zorgvuldiger gelezen had, was het je opgevallen dat ik alleen de tweede helft bespreek en daar scoorde Twente nul keer. Dus mijn reactie is helemaal niet zuur maar jouw reactie is overhaast om mij weer weg te zetten als zuur persoon jegens Ajax. Gelukkig ben ik dat ook gewend van jou

1 december 2019 om 14:56

Ik lees altijd zorgvuldig. Als ik geen hele wedstrijd zie, geef ik altijd aan dat ik niet over de hele wedstrijd kan praten. Jij blijkbaar niet. En als je eerlijk bent, zou je toegeven dat het jou moeite kost om iets positiefs over Ajax te schrijven. Anderen hebben jou daar al vaker op gewezen. Gelukkig zijn er genoeg andere Feyenoord-supporters die wel objectief kunnen reageren op Ajax.

1 december 2019 om 15:04

Ik hoef toch niet precies hetzelfde te reageren als jij doet? Ik vond mijn eerste zin genoeg om duidelijk te maken dat ik alleen de tweede helft zou bespreken. Goed, als dat niet duidelijk genoeg is, zal ik er op letten voortaan. Ik ben vaak kritisch op Ajax, dat klopt. Vaak is mijn kritiek niet onterecht. Ik ben toch niet verplicht om mee te gaan in de hosanna rond Ajax? Ik ben toch niet verplicht om positief over Ajax te zijn? Als mijn kritiek terecht is, mag ik dat gewoon reageren. Zou mijn kritiek onterecht zijn, dan is het een ander verhaal. Maar nogmaals, ik zie niet in waarom het een probleem is als ik niet iets positiefs over ajax zeg wanneer er ook punten van kritiek zijn? de gemiddelde Vz'er noemt de positieve reacties al genoeg, terechte kritieken kunnen dus ook geen kwaad. Als je 4x scoort in een helft en ik noem het voor Ajax doen slecht, is toch juist een compliment? Omdat de verwachtingen zo hoog zijn dat 4x scoren en slordig zijn al gezien wordt als matig

1 december 2019 om 15:09

Volgens mij krijgt aitor een prima kans op de 3/1

Hoezo zeer veel moeite? Ajax was slordig maar heb geen moment het idee gehad dat ze hem niet zouden winnen. Ook niet toen het 2 - 0 werd.je voelde gewoon dat het wel goed ging komen.

Vaak een te laag tempo maar wel mooie dingen gezien. Ajax met OA Mazraoui stonden eerste helft echt te slapen. Tweede helft was Nous echt stukken beter.

Ik vind the hunter toch wel een fenomeen. speelt niet veel maar als die speel scoort hij.

Gebrek en scheprte en slordigheid voor rust en een genadeloos Twente dat het afstraft, en zo sta je op 2-0 achter. Tot overmaat van ramp valt Promes ook nog uit. Op dat moment had ik toch even het gevoel dat vandaag wel eens puntverlies of zelfs de eerste nederlaag geleden kon worden. Maar eigenlijk was vanaf de snelle aansluitingstreffer het moment waarop je langzaam voelde dat Ajax deze wedstrijd waarschijnlijk naar zich toe zou trekken. Vlak na rust nog een momentje gehad van Twente, maar daarna draaide Ajax zoals verwacht de wedstrijd om. Een prima staaltje veerkracht! Op naar de wedstrijd tegen Willem II thuis.

1 december 2019 om 15:11

Aitor die bal breed geeft staat het 3/0. Domme pech Drommel, de 5/2 die er niet meer toe deed en de 3/2 die de var moet af keuren. Je domineert al snel....

1 december 2019 om 15:40

3-2 was niks bij man. Wordt van beide kanten vastgehouden. We spelen geen basketbal..

1 december 2019 om 15:44

Als je alleen de mogelijkheden van Twente telt ja. Voor de 1-0 Had Ajax al 2 mogelijkheden.

1 december 2019 om 17:01

Als het aan van Boekel ligt wel. Op de grond gaan liggen als Ajacied zijnde en hij floot. Zo bang dat ie tegen Ajax floot. Was weer lachwekkend wat het arbitrale trio op de mat legde.

Wat een geweldig comeback van Ajax, op karakter terug komen en de wedstrijd naar je hand brengen. Zo wordt je dus ook de kampioen als je dit soort wedstrijden ook in winst weet om te draaien.
Complimenten voor het basisdebuut van Lang, geweldig gedaan natuurlijk.
En heerlijk dat je als Promes uitvalt je Huntelaar achter de hand heb en ook nog eens van waarde is. Wat een genot.
Prachtige tijden zijn dit voor een ieder die Ajax lief heeft!

Noa Lang staat op de juiste plek en schiet die ballen hard en zuiver de goal in terwijl je genoeg spelers met meer ervaring die ballen het stadion uit ziet schieten.je scoort alleen wel 5 keer waarvan de eerste twee een aardige aanval zijn maar die via een tegenstander voor de voeten van een Ajacied vallen, en de laatste drie goals zijn ook gewoon weggevers van Twente.natuurlijk props voor Lang als debutant en voor Ajax dat we deze wedstrijd na een 2-0 achterstand weten om te buigen, maar ik had liever gezien dat dit was omdat Ajax na die 2-0 zo goed werd, in plaats van Twente zo slecht.

1 december 2019 om 14:27

Afgelopen CL echt spitsen van Lille, Valencia en Juve Tien van dit soort ballen zien missen..

Tja, Ajax prima, Twente comedy capers.
Dat was zo ongeveer het spelbeeld.

Lijkt er echt op dat de grootste vijand van Ajax zichzelf is. Twente straft heel goed tweemaal de laksheid van ons af iets wat in Waalwijk en Zwolle eigenlijk niet gebeurde. Dan sta je 2-0 achter na twintig minuten. Het is dan voor de Ajacieden heerlijk te zien hoe we dit ombuigen. Lang met een hattrick en hopelijk heeft Promes geen zware blessure. Tegen Valencia hebben we hem echt nodig! Al met al, respect voor Twente, maar tenslotte was Ajax toch de betere.

Zonder dat Ajax ook maar 1 moment goed speelde maar dan toch 2-0 ombuigen naar 2-5, duidelijker kan je het niveauverschil niet uitdrukken.

Mazaroui hopelijk uit de basis. Wederom zeer zwak. Er lag zoveel ruimte op rechts waar hij niks mee heeft gedaan. Ik vind hem teveel slaap momenten hebben. In de CL speelt hij vaak goed maar eredivisie neemt hij het te makkelijk op. Echt een mentale kwestie dit.

Die viel woensdag ook al zo goed in.

Hoelang zal het duren voor men deze jongen het Nederlands Elftal in schreeuwt zoals het tegenwoordige mode is bij die jonge spelers, zoals bijvoorbeeld die jonkies van PSV en AZ ?afijn, voor deze jongen zelf hartstikke leuk. Geeft in 1 klap zijn visitekaartje af.

1 december 2019 om 14:43

@rauhabt niet na 1 wedstrijd neem ik aan maar als hij nu 12 wedstrijden mee doet bij Ajax en met regelmaat geweldig speelt dan moet hij idd net als Ihatarren, Stengs en Boadu natuurlijk wel een keer geselecteerd gaan worden

Allereerst een verdiende overwinning voor Ajax maar wat hebben ze wel een geluk gehad bij de laatste 2 doelpunten. Via de kluts valt ie weer gelukkig voor een vrijstaande speler en de 2-4 heeft Twente de pech dat de doelman tegen z’n eigen speler aan kopt. Daarbij had Tagliafico z’n tweede geel moeten hebben maar wordt gespaard. In Amsterdam mogen ze niet klagen met de heer van Boekel...

1 december 2019 om 14:42

Bedankt voor je zure toevoeging, het heeft natuurlijk niks te maken met de klasse van Ajax, maar het lag weer aan van alles en niemand.

1 december 2019 om 14:50

@dirk_borst zo werkt dat beide kanten op natuurlijk. Veltman en Blind lopen te prutsen achterin tegen Chelsea maar het lag weer puur en alleen aan de Var. zo zijn er altijd mensen die niet geheel objectief kunnen oordelen

1 december 2019 om 15:11

Ben zelf Ajacied en zie het niet zo zuur, maar dat Nico goed weg kwam is een feit.

1 december 2019 om 15:14

@dirk_borst ik zie wel meer wedstrijden van Ajax hoor. het ging mij om het feit dat iemand hier neer word gezet als zuur omdat hij toevallig dingen in een wedstrijd van zijn kant bekijkt waar elke supporter dat meestal doet, voor wat voor club je ook bent

1 december 2019 om 16:16

Maar Japie, ik zie je hier nergens aangeven dat Veltman goed heeft gespeeld vandaag ? Dat zie ik eigenlijk nooit na een goede wedstrijd van hem. Geeft hij een keer een k*tbal, dan ben je er wel vliegensvlug bij. Bepaald objectief kunnen wij jou dus ook niet noemen ?

1 december 2019 om 16:24

Het is alleen een eenzijdige conclusie meneer Krekel. Telkens refereren na iets wat gepasseerd is.

1 december 2019 om 16:52

@dirk_borst het is nog niet gepasseerd want Ajax is nog niet geplaatst voor de volgende ronde en dan kan zo een onnodige penalty en gele kaart in de eerste helft tegen Chelsea Ajax straks wel eens heel duur komen te staan. ik hoop natuurlijk van niet en ik verwacht dat Ajax Valencia gewoon verslaat maar het is wel zonde dat je tegen Chelsea 2 punten verspeelt in een wedstrijd die je had kunnen winnen

1 december 2019 om 16:55

@nl_modric dat vind ik ook vrij normaal als je met een veel beter team tegen een club als FC Twente speelt en ik heb ook nooit gezegd dat Veltman het slecht doet in de Eredivisie. ik heb gezegd zodra het niveau omhoog van de tegenstand omhoog gaat en de druk word groter zoals in de CL dan wil hij achterin nog wel eens de meest vreemde capriolen uit halen met alle gevolgen van dien en daarom vind ik hem tekort komen voor bv Oranje en de CL. in de Eredivisie kan hij idd prima mee

1 december 2019 om 17:56

Daar zijn de meningen over verdeelt en waar jij het zo ziet is ook prima. Maar na het zoveelste topic waar je dit mede deelt is het ook wel een keer genoeg. Ik vond dat de scheidsrechter de verkeerde beslissing nam en dat hij een vrije trap in het voordeel van Ajax had moeten geven. Daarin ben ik ook niet enige geweest die dat deelt. Maar ik blijf er niet over door drammen om dat die mensen ook maar hun werk beoefenen.Voor volgende week los hier van als Ajax het dan nog weggeef hebben ze dat aan zich zelf te danken, als team zijnde en niet als individu.Maar daar ben ik niet bang voor, dat je hier over begint zegt meer over jouw club mentaliteit. Waar het immers al zo goed als gespeeld is. Fijne zondag professor Krekel.

1 december 2019 om 18:16

@dirk_borst ik verwacht ook dat Ajax doorgaat tegen Valencia hoor en ik ben niet de enige die dan in herhaling valt want ik zie mensen nog steeds beginnen over die VAR in veel topics en daar reageer ik dan vaak op omdat ik dat niet helemaal terecht vind. ja, de VAR was slecht maar ondanks dat moment had je nog steeds geen punten hoeven te verliezen als je verdedigers wat slimmer hadden gehandeld in de eerste helft. Jij ook nog een fijne zondag!

1 december 2019 om 18:49

@japie

Daar heb je ook helemaal gelijk in, er is altijd gezeur op de var. Net als in de thuiswedstrijd tegen Chelsea idem dito. Maar als team moet je gewoon zorgen dat je dat voor bent. Dan maak je het zelf ook veel makkelijker. Maar los daarvan is Chelsea ook gewoon een topclub. Net als dat je niet verwacht dat Valencia vier punten pakt tegen Chelsea. Het is dan ook een gekke poule waarin nog van alles kan gebeuren. En laten we hopen dat Ajax aan de positieve kant zit en doorgaat.

Verder denk ik dat we dezelfde mening delen en het irritant vinden dat het na de wedstrijden meer over de var gaat dan over de wedstrijd zelf!

1 december 2019 om 19:51

@dirkst_borst mee eens! op dit moment zie ik ook de meerwaarde nog niet in van de VAR want er worden nog steeds veel fouten gemaakt. aan de andere kant mag het nu ook wel eens duidelijk worden wat nou echt de regels zijn. spelers, trainers en supporters snappen niks meer van wat tegenwoordig nou wel of niet hands of een kaart is en dat vind ik geen goede zaak. de Fifa of wie daar ook verantwoordelijk voor is moet de regels duidelijker en transparanter maken

weer een talent die aan de deur klopt bij Ajax! knap dat ze na Frenkie, Vd Beek en De Ligt weer een jongen in huis hebben die echt iets extra's lijkt te hebben

1 december 2019 om 14:48

Inderdaad.
Voor de Feyenoord supporter wel zuur dat hij daar is weggegaan.

1 december 2019 om 14:52

ik wist niet eens dat hij van Feyenoord kwam maar ik kan het hem niet kwalijk nemen in dit geval. Van Geel vond een Jong Feyenoord in de KKD misschien niet boeiend maar jonge spelers willen zich zo goed mogelijk ontwikkelen en als dat niet bij Feyenoord kan zoeken ze hun heil ergens anders. wel zonde inderdaad voor Feyenoord want deze jongen is beter dan pakweg een Kokcu imo en een talent dat als hij zich zo spectaculair doorontwikkeld Ajax weer tientallen miljoenen winst gaat opleveren

1 december 2019 om 15:10

Is ook al weer 6.5 jaar geleden inmiddels, in de zomer van 2013 vertrok hij op 13-jarige leeftijd van Rotterdam-Zuid naar Ajax.

1 december 2019 om 16:22

Haha Sander, ik vind dat altijd geweldig om te lezen man! Regelmatig betrap je echt op die wat oudere feitjes, ik wist ook niet dat Lang bij Feyenoord zat. Haha geweldig man!

1 december 2019 om 18:06

@sanderk91 maakt niet uit. dan vind ik het nog steeds de schuld van Van Geel

1 december 2019 om 15:02

Dat valt toch ook wel mee ...hattrick is leuk..2 persoonlijke fouten afstraffen is niet gelijk iets extra’s hebben. Hij staat 2 keer per ongeluk op de goede plek. Heb je zijn nonchalante hakje ook gezien waar hij de 1/0 voor ons mee inleidt? Hij zou vast wat kunnen maar deze hattrick is niet heel veel zeggend.

1 december 2019 om 15:07

@fct1981 ik vond hem in de CL laatst tegen Lille ook goed invallen hoor. hij is nog wat nonchalant wat met zijn jonge leeftijd te maken kan hebben maar je ziet echt wel dat deze Lang goed kan voetballen

1 december 2019 om 15:42

Zo matig en toch 3 scoren? Wat zegt dat over FCT dan?

1 december 2019 om 16:35

Klopt, eens! Als ik hem vergelijk met andere talenten... oogt Lang als iemand die heel gretig is om zich te laten zien. Hij oogt gretig! Eentje die graag de zware concurrentie aangaat en dat is mooi om te zien! Mooie dribbel en snelle acties bezit hij.

Dik verdiende overwinning, maar het arbitrale trio doet er ook alles aan om ajax in de positie te brengen. De 2/3 gaat een overtreding op Roemeratoe aan vooraf. Dat vd Beek 90 minuten heeft volgemaakt zonder geel is op zich een prestatie. Aitor die de wedstrijd uitgeschopt wordt. Van Boekel heeft er echt alles aan gedaan om het geen wedstrijd te laten worden. Nogmaals dik verdiende overwinning, als je valt en een Ajax shirt aan hebt en je kijkt van Boekel smekend aan dan gaat ie overstag met als toppunt Veltman die over zijn eigen benen struikelt maar gewoon een vrije bal meekrijgt. Buiten het arbitrale trio krijg je na de 2/0 een dot van een kans en ook net na rust. Daar moet er 1 van in als je wat wil. Verder handjes dichtknijpen dat het er maar 5 waren.

1 december 2019 om 15:41

Hij geeft Tagliafico een eerste geel waar er niets aan de hand was, en spaart een Twente speler die op slag van rust geel had moeten krijgen. Bij die zogenaamde overtreding wil de speler van Twente gewoon Ziyech blokken want hij zou nooit meer op tijd bij de bal komen. Scheids en VAR goed gezien.

1 december 2019 om 17:05

Het moment dat een var een doelpunt van Ajax moet afkeuren, dat moet nog komen. Als er een speler van Twente op de grond ligt blijf van Boekel bij de middellijn staan. Ligt er 1 van Ajax weet hij niet hoe snel hij er dichtbij moet staan, hij helpt hem nog net niet in de benen. Bijzonder matige scheidsrechter, dat liet hij vanmiddag ook wel weer zien. Zo’n taglifiaco moet er gewoon af met zijn tweede gele, maar daar horen we niemand over.

1 december 2019 om 18:20

Haha laat je niet zo foppen door FC Theater uit Enschede. Iets meer in de spiegel kijken en minder miepen en schwalbes. Iedere keer ook elleboog gebaartjes naar de scheids, kreeg het idee dat het een ware veldslag was vandaag terwijl beide teams niet veel harde overtredingen maakten. Ja donny had geel kunnen krijgen, net als Brama en 3-4 anderen bij Twente. Nico zijn eerste gele kaart was belachelijk dus niet meer dan terecht dat hij niet meteen eraf gestuurd werd bij die tweede overtreding.

Normaal ben ik niet zo van de arrogante of hoogmoedig uitspraken, maar dat Lang de uitspraak deed dat hij zich zou laten gelden en vervolgens een hattrick maakt en een assist levert vind ik dan wel erg stoer...

Alle spelers moeten opstaan bij Ajax en dat doen ze wanneer het gevraagt word. Maakt niet uit als het 'n ervaren speler is of 'n talent die zijn debuut maakt. Prachtig voor hem, zijn familie en natuurlijk Ajax. Dat doen we toch weer ff. 1ste helft dramatisch hoe we positie spel tonen bij die tegendoelpunten. Maar op een of ander manier wist ik dat we terug zouden komen 2e helft. Is gewoon typisch Ajax. Heb zelfs 1-0 handicap gespeeld op m'n ticket. Zoveel vertrouwen in mijn club.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren