Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax verrast mogelijk met centrum tegen Lille: ‘Het kan dat hij gekneed wordt’

Laatste update:

Ajax treedt op woensdag 27 november tegen Lille OSC in de groepsfase van de Champions Lague mogelijk aan met een verrassend centrum in de achterhoede. Freek Jansen, Ajax-clubwatcher van het Algemeen Dagblad, sluit namelijk niet uit dat Noussair Mazraoui een plek in het hart van de verdediging krijgt van trainer Erik ten Hag, zo laat hij weten bij Voetbalpraat.

De Amsterdammers moeten het in Noord-Frankrijk doen zonder Daley Blind en Joël Veltman. De twee verdedigers kregen in de uitwedstrijd tegen Chelsea (4-4) allebei een rode kaart en zijn derhalve geschorst voor het duel met Lille. Jansen is benieuwd hoe Ten Hag het gemis van de twee Oranje-internationals op gaat vangen. “Als hij Van de Beek en Martínez voor de verdediging houdt, dan heb je maar één keuze over: Álvarez en Schuurs”, zegt hij bij het programma van FOX Sports.

Ten Hag: 'Neem Joel Veltman en Daley Blind rode kaart niet kwalijk'

Volgens hem heeft Ten Hag nog een optie: “Mazraoui zou ook wel eens gekneed kunnen worden tot centrale verdediger”, aldus Jansen over de rechtsback annex middenvelder. “Dan zou dat alleen voor dit duel zijn, want Blind en Veltman doen het uitstekend daar en Álvarez zien ze op termijn ook als verdediger. Mazraoui is als rechtsback het meest waardevol, maar ze zitten te puzzelen want je hebt niet veel keus.”

Tafelgenoot Arnold Bruggink laat weten diep onder de indruk te zijn van het huidige team van Ten Hag. “Zoals ik Ajax zondag heb zien spelen (tegen FC Utrecht, red.), dan kan echt niemand van ze winnen. Zó’n geoliede machine heb ik in Nederland echt lang niet meer gezien. Ook vorig jaar niet met Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. Dat is knap hoor, dat je dat zo snel weer voor elkaar hebt gekregen.”

Commentator Leo Driessen vindt dat Ten Hag de complimenten verdient voor zijn prestaties. “Hij is onverstoorbaar en volgt zijn eigen cours. Hij heeft de wind niet mee van een landelijk ochtendblad (De Telegraaf, red.) en daar doet hij geen consessies naar”, aldus Driessen. “Hij is gesteund door een aardig budget en goede spelers, maar haalt er toch wel de juiste ingrediënten uit. Het is niet altijd even makkelijk om er het juiste uit te halen wanneer je heel veel goede spelers hebt.”

Zou jij Noussair Mazraoui tegen Lille OSC opstellen als centrumverdediger?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou echt geen goede stap zijn in mijn ogen.. Mazraoui is geen CV en om nou in zo'n cruciaal duel dit te gaan testen is niet heel handig. Verwacht dan ook niet dat Eric ten Hag dat gaat doen.

15 november 2019 om 11:50

Dit is geen cruciaal duel. Al verliezen we met 10-0. Als we thuis van Valencia winnen zijn we door.

15 november 2019 om 12:04

Volgens mij is juist als Ajax van Lille verliest een eindstand met 3x ploegen met 10 punten goed mogelijk. Dan kan die 10 - 0 nog wel eens cruciaal zijn ;-)

15 november 2019 om 12:09

Nee, want er wordt gekeken naar onderling resultaat, daarna pas naar doelsaldo. Dan hou je Valencia sowieso onder je.

15 november 2019 om 12:36

Volgens mij als er 3 teams gelijk staan kijken ze juist naar doelsaldo. Want Ajax heeft dan een beter resultaat tegen Valencia, Valencia een beter resultaat tegen Chelsea en Chelsea een beter resultaat tegen Ajax. Dus ik geloof dat ze om die cirkel te doorbreken dan naar doelsaldo kijken.

15 november 2019 om 12:56

Klopt, maar de resultaten tegen de nummer 4 worden dan volledig geschrapt volgens mij.

15 november 2019 om 13:12

Chrissie, dat heb ik nog niet eerder gehoord in deze opzet, alleen bij competities waarbij een ploeg uit de competitie wordt gezet of in het geval van een opzet poules met een ongelijk aantal deelnemende ploegen per poule (zoals in de EK kwalificatie)

15 november 2019 om 14:30

Mochten er 3 ploegen met 10 punten eindigen dan wordt er naar de onderlinge duels gekeken, dit betekent automatisch dat de resultaten tegen Lille geen rol meer spelen. Op dit moment staat chelsea op 3-4, ajax op 3-4 en valencia op 2-3 (als het om onderlinge deuls gaat).mocht ajax van lille winnen, maar van valencia verliezen (en valencia verliest ook van chelsea) en mocht chelsea onverhoopt verliezen van Lille, dan heeft ajax wel een probleem bij gelijke stand. Zo ver zal het hopelijk niet komen. m.a.w. voor ajax is het erg belangrijk zelf winnen van lille en chelsea moet dan winnen van valencia (wint valencia van chelsea, dan krijg je de situatie dat je absoluut niet mag verliezen van valencia, want dan gaat valnecia qua punten over ajax en chelsea qua onderlinge duels).als chelsea van valencia wint kom je in een situatie dat valencia met minstens 0-4 moet winnen om over ajax heen te wippen! snapt iemand het nog?

15 november 2019 om 18:47

@ gekehuiscruciaal of niet, ik hoop toch dat jij het mij eens bent dat Ajax gewoon voor de drie punten moet gaan. Er staat:- Een miljoen op het spel.- Club en land coã«fficiã«nten punten.- Prestige voor de club en spelers.- Transferwaardes.last but certainly not least; vind ik dat Ajax het ook aan de altijd fantastische uitsupport van onze supporters verplicht is om altijd voor de overwinning te gaan.

17 november 2019 om 11:46

en Valencia houdt dan Chelsea onder zich en Chelsea houdt dan Ajax onder zich... dus zeg jij het maar :-).Om exact die reden staat Ajax nu eerste in de poule op basis van doelsaldo ondanks dat ze een slechter onderling resultaat hebben tegen Chelsea

15 november 2019 om 11:57

Hij heeft paar wedstrijden bij Jong Ajax daar gespeeld, heeft op LCV en doelman na volgensmij overal gespeeld laatste 3/4 jaar. Maar zou ik zelf ook zeker niet doen. Osimhen is een te goede spits om dit soort dingen bij te doen.

15 november 2019 om 12:50

Hoe deed hij het als CV dan? Lijkt mij veel te dromerig om op die positie te staan, lijkt vaak met zijn gedachte op een strand te liggen.

15 november 2019 om 12:06

Groot probleem vormen die berg gele en rode kaarten,waardoor TH nu al cruciale wijzigingen moet doorvoeren. De druk wordt alleen maar groter,en de kans op schorsingen in de komende matches idem dito. Grote kans dat Ajax tegen Lille al begint om haar eigen ondergang in te luiden. Die vele kaarten vormen nu al problemen,en die problemen worden straks nog veel groter.

15 november 2019 om 13:52

Alleen Onana en Martinez staan op scherp voor Ajax, dus dat valt heel erg mee nu. Blind en Veltman zijn weer 'schoon' dankzij hun rode kaarten.

15 november 2019 om 12:10

Ik zou zelf het middenveld zo intact mogelijk houden en Schuurs en Alvarez achterin zetten en Maz gewoon RB. Dan is het alleen hopen dat er achterin niemand geblesseerd raakt.

15 november 2019 om 12:11

Ik zou Mazraoui op RB laten staan, Schuurs en Martinez het centrum laten vormen en Alvarez, vd Beek en Ziyech op het middenveld neer zetten.

15 november 2019 om 12:16

Lucas dit meen je toch niet serieus? Ik snap hier niks van, Martinez kan aardig centraal spelen dat hebben we gezien. Maar dat aanvallend geweld van Lille die beulen, moet je Martinez niet aan doen. Dan kan je beter Schuurs en Alvarez opstellen met hun postuur en lengte.

15 november 2019 om 12:29

Alvarez speelt al 1,5 jaar niet meer cv, martinez heeft al regelmatig cv gespeelt bij Ajax. Daarnaast zijn de aanvallers van Lille vooral snel en beweeglijk. Niet persé groot en sterk.

15 november 2019 om 13:20

Ach ja Ten Hag zet spelers wel vaker op andere posities. Volgens mijnheeft dat tot dusver vaak wel goed uitgepakt. Kijk maar na Tadic, Donny en Martinez bijv.

15 november 2019 om 14:32

Mazraoui is een goeie verdediger en dito voetballer, waarom het dan niet zou kunnen is mij een raadsel? ja niet ideaal, maar een goede verdediger/voetballer kan wel een keer centraal hoor!

15 november 2019 om 15:37

We weten onderhand dat Eric wel eens wat rare dingen doet in een belangrijke wedstrijd. Frenkie was ook geen CV en die stond er toen toch echt tegen PSV

15 november 2019 om 17:53

Dat was onder Marcel keizer

Ik denk dat dat tot een ramp zou leiden. In het centrum verdedigen, is heel anders dan op de flank. Helemaal als je nooit in het centrum hebt verdedigd. Osimhen en de andere aanvallers zouden er zo langs gaan.ik denk persoonlijk dat je Martinez naar achter moet halen en met Alvarez moet zetten. Dan is het middenveld, maar uit elkaar. Je zou op de CVM iemand als Eiting kunnen zetten voor het snelle spel of Marin. Die handelt niet snel, maar heeft bij Standard mooie dingen laten zien.experimenteren met je gehele centrum is levensgevaarlijk in de CL.

15 november 2019 om 11:37

@jeffreysch waarom Martinez naar achteren. Je wijzigt te veel man. Gewoon Schuurs en Alavarez centrum en een Piere op de bank. Ajax is ook groot geworden met zomaar jeugdspeler in belangrijke wedstrijden laten spelen.

15 november 2019 om 11:39

@krillinals Schuurs door de mand valt, zal Ajax daar helemaal mee inzakken. Ik zie hem gewoon niet klaar zijn om Ajax in zo een cruciale wedstrijd te helpen.

15 november 2019 om 11:40

Martinez heeft al achterin gespeeld bij Ajax, terwijl Alvarez dat nog niet heeft gedaan

15 november 2019 om 11:43

@peerberwersalvarez heeft een tijdje als CV gespeeld voor Mexico en Club America. Mazraoui nooit. Schuurs vind ik een te groot risico. Alvarez had bijvoorbeeld tegen Brazilië (neymar), al was dat als CVM of RB, laten zien erg goed te kunnen verdedigen.

15 november 2019 om 11:44

@jeffreusch Ajax heeft vaker in de geschiedenis voor cruciale wedstrijden een jeugdspeler voor de leeuwen gegooid. Gewoon vertrouwen houden. @peerberwers ja maar je wijzigt dan te veel en haal veel weg. Martinez op midden is te belangrijk voor het spel.

15 november 2019 om 12:29

Ajax moet het juiste hebben van zijn aanvallende kwaliteiten. Dat ga je weer helemaal overhoop gooien door Alvarez op het middenveld te zetten en Martinez naar achter te halen. Nee, ik hoor bij het kamp "kom niet aan het middenveld". Als Ajax gewoon blijft spelen zoals de laatste weken dan kunnen we dat ook voor een wedstrijd doen met Schuurs en Alvarez achterin. Ook heb ik gewoon vertrouwen in Schuurs.

15 november 2019 om 13:11

Schuurs is JL gewend. Nu speel je tegen een CL-ploeg uit een top-5 land.

15 november 2019 om 13:21

Ooit moet hij de kans krijgen. Nu is die kans. Daarnaast is Lille ook niet een tegenstander van dusdanig niveau dat Schuurs er niet tegen zou kunnen spelen. Hij heeft tegen PSV en Chelsea gespeeld en in de voorrondes van de CL. Hij kan het echt wel aan.

15 november 2019 om 11:38

Laat dit middenveld alsjeblieft staan. Labyad of Lang voor Neres, Schuurs en Alvarez voor Blind en Veltman. Lekker het team zo veel mogelijk in tact laten, van dit Lille moet je zo wel kunnen winnen.

15 november 2019 om 11:39

Eiting zou ook nog achterin kunnen spelen, maar die is te klein. Middenveld intact houden en Alvarez en Schuurs achterin lijkt me het beste.

Waar haalt de Ajax-Watcher dit vandaan? Dit lijkt mij zo ongeveer de minst logische optie. Ik denk dat de ze nog eerder Blind zijn kop kaalscheren en hem stiekem toch opstellen, Botman eerder terughalen van zijn verhuurperiode of het toch nog een laatste keer met Heitinga proberen dan dat Mazraoui in het centrum van de verdediging komt te spelen.

15 november 2019 om 11:39

@adam24 niet lollig je suggesties. Je doet alsof ze Neres als CV zetten. Mazzroui heeft natuurlijk body, kracht, snelheid en kan verdedigen. Zo slecht idee is het natuurlijk niet. Ik hoop natuurlijk Schuurs en Alvarez als duo.

15 november 2019 om 12:07

Het is denk ik dat Neres geblesseerd is maar anders had Freek Janssen dit ook wel durven te opperen. Maar goed zonder de niet-lollige suggesties, Ajax heeft betere, meer voor de hand-liggende opties dan een tot rechtsback omgetoverde middenvelder, Schuurs en Alvarez bijvoorbeeld, maar zelfs ook Kik Pieri en Martinez.

15 november 2019 om 12:22

Adam Pieri die überhaupt nog niks laten zien heeft hij Ajax, en daar rustig de tijd en kans voor krijgt. En Martinez die wel centraal kan spelen, maar jij hebt die sterke en lange beulen van Lille niet gezien? Zelfmoord man, laat Schuurs en Alvarez maar lekker spelen tegen het geweld. 🤦🏾‍♂️

15 november 2019 om 14:34

Mazraoui is nog geen 70 kilo,bij Andy in de auto noemde hij zichzelf "smalle goon"

Wat een onrecht tegen Chelsea. Zeker nu je ook nog eens tegen Lille een heel nieuw verdedigingscentrum moet gaan opstellen. Hoop echt dat we in Lille kunnen winnen. Heb er wel vertrouwen in maar gaat niet makkelijk worden.

15 november 2019 om 11:40

@mtw1973 Lillie is sterk hoor. Win je niet zomaar van. Het is echt balen wat er gebeurde met Chelsea. Door zo een fout kan je gewoon 3e worden. Hopelijk verrast Eth ons weer met een meesterzet.

15 november 2019 om 11:41

Onrecht heeft iedereen wel eens last van. Afgelopen wedstrijd psv weer met een niet gegeven penalty. Maar ik hoop wel dat je alleen de kaart van Veltman bedoelt, want zoals de analisten ook zeiden was de kaart van blind gewoon terecht.daarbij maakt los van de punten en het geld deze wedstrijd eigenlijk niets uit. Je moet de laatste wedstrijd tegen Valencia winnen, en dan ben je er al.

15 november 2019 om 12:25

Janssen uiteraard was je het er niet mee eens, maar heb je gezien wat Gijp zei? Er werd eerst een overtreding op Blind begaan, toen moest het spel stil gezet worden.

15 november 2019 om 12:42

Soms zit het mee en soms zit het tegen. Een onbedoeld foutje kan altijd. Weet je nog de onterechte corner vorig jaar van Ajax in de bekerwedstrijd tegen Feyenoord. Dat voelde gegeven het spelbeeld in de eerste helft ook heel zuur.

15 november 2019 om 12:48

Sorry, ik heb van de Gijp niet gezien (was bij deze wedstrijd ook geen analist) maar wel een Derksen en volgens mij Kieft. En later nog een Kraaij en de scheidsrechtersbaas. Geen van allen vond het een overtreding op Blind.

15 november 2019 om 11:41

Blind ga je wel missen, maar helaas was zijn rode kaart (2e geel) gewoon terecht. Veltmans rode kaart was belachelijk, maar hem kan je nog wel vervangen met een speler als Alvarez achter de hand (al heeft Alvarez nog niet veel als CV gespeeld bij Ajax)

15 november 2019 om 11:44

Het is bij Veltman alleen zo jammer dat hij zoveel onnodige kaarten pakt. Ook in deze wedstrijd was de eerste kaart totaal overbodig en loop je hierdoor een groot risico. Dat blijft toch wel zijn grootste probleem.

15 november 2019 om 12:11

Volkomen mee eens, is ook vaak gevaarlijk bezig in het strafschop gebied met duwen en trekken waarbij je scheidsrechters tegenkomt die hem zo op de stip leggen.

Zou een optie kunnen zijn, maar ben bang dat Mazraoui duelkracht mist om als CV te spelen. Daarnaast denk ik ook dat Schuurs nog wel wat te kort komt om in de CL te spelen en is het maar de vraag hoe Alvarez als verdediger speelt want daar heeft hij bij Ajax nog niet veel gespeeld. Martinez kan ook verdedigen, maar hij doet het goed op het middenveld en zal je daar missen. Misschien Tagliafico als CV, is ook een groot risico en is eigenlijk te klein voor een CV, daarnaast daar nog nooit gespeeld, maar wel duelkracht. Al met al erg lastig en een mooie puzzel voor Ten Hag.

ben je ajax watcher en dan kom je hiermee naar buiten?waarom niet gewoon alvarez en schuurs? is toch veel logischer om 2 van oorsprong centrale verdedigers daar neer te zetten dan een rechtsback/middevelder?anders maz op het middevelend en martinez een linie naar achter, maar dat heeft niet mijn voorkeur het middeveld staat nu perfect.

onana
dest
schuurs
alvarez
tagliafico
martinez
donny
ziyech/mazro
ziyech/mazro
tadic
promes
15 november 2019 om 12:21

Lijkt me sterk dat Freek dit baseert puur op z'n eigen mening. Hij zal daar vast signalen voor hebben gezien. Lijkt me niet dat hij z'n eigen idee pitcht zonder enige aanleiding.

15 november 2019 om 12:34

Zie ik het goed en zet jij nou Mazraoui als optie voor rechtsvoor? Ik denk (en hoop) dat Ten Hag gewoon vast blijft houden aan het huidige middenveld, want het voetbal is echt subliem op deze manier. Ik denk ook dat Labyad gaat spelen.

Onana
Mazraoui
Schuurs
Alvarez
Tagliafico
Van de Beek
Ziyech
Martinez
Promes
Tadic
Labyad

Dan haal je diverse verdedigers voor enkele miljoenen en dan zou je een middenvelder die tot rechtsback omgeturnd is centraal zetten. Dit geeft vertrouwen aan de gehaalde spelers. Dan kun je deze spelers beter verhuren.

Ik zou het middenveld laten staan. Achterin zo oplossen:
Mazraoui - Tagliafico - Alvarez - Dest
Onana

Mazraoui heeft vaker linksback gestaan. Tagliafico in Argentinië speelde toen ook regelmatig als lcv. Alvarez ernaast zodat de communicatie makkelijker verloopt tussen Onana en Nico. Dest gewoon rechtsback. En je middenveld wat zo goed loopt blijft staan.

15 november 2019 om 13:11

Oeh ik zou nico toch op de plek laten waar hij al een paar jaar vlamt bij ajax. Is de beste linksback en ook echt een wapen. Waarom niet Schuurs en Alvarez centraal?

Schuurs lijkt me gewoon de beste optie. In de voorbereiding heeft die jongen heel behoorlijk gespeeld. Geef hem gewoon maar de kans om zich eens te bewijzen op het hoogste podium. Nood breekt wet.

15 november 2019 om 12:37

Sinkgraven viel in Turijn anders aardig in. Kan me ook nog Ooijer herinneren in 2010 tegen Brazilië. Liep toen ook wonderwel goed af.

Het Centrum van Ajax heeft wel verloren. Veltman is geen de ligt. Mazra in het centrum is zeker het proberen waard.

Het is niet zo moeilijk, Ajax kan zwemmen in de Cv's dus een rechtsback zonder duelkracht en tactisch vernuft centraal zetten is totaal onnodig. Gewoon zo spelen:

Onana
Mazraoui
Alvarez
Schuurs
Tagliafico
Donny
Ziyech
Martinez
Labyad/?
Tadic
Promes
15 november 2019 om 12:36

Precies deze opstelling! Ik sluit me volledig aan bij deze opstelling. Al zie ik Ten Hag ook kiezen voor een achterste linie met Dest - Alvarez - Martinez - Tagliafico. En dan vormt Noussair het middenveld samen met Donny en Hakim.

Mazraoui in het centrum zetten met zijn tengere postuur tegen grote jongens voorin bij lille lijkt me niet handig. Goeie speler maar komt fysiek daar veel tekort.

Dat lijkt me totaal niet logisch. Zou toch eerder opteren om komend competitie duel te spelen met een centrum Schuurs/Alvarez. Het middenveld en de aanval moet je intact houden en daarom maar testen met Alvarez en Schuurs

Begrijp nog steeds niet waarom er ook in deze tekst weer wordt gezegd dat Veltman het uitstekend doet. Hij doet het helemaal niet uitstekend, tegen Chelsea 2 penalty’s weggegeven en rood gepakt, dat is toch alles behalve uitstekend? Hij heeft zijn sterke potten maar het blijft imo een risico factor, ondanks zijn ervaring. Hoop zsm op Schuurs of Alvarez, die zijn binnen een paar potjes gewend en in potentie beter.

15 november 2019 om 13:43

Beetje feiten oplezen? als je de wedstrijd gekeken had je kunnen zien dat zijn rode kaart en de tweede penalty totaal niet zijn fout zijn. Veltman is inderdaad niet een wereldster maar nog steeds goed genoeg achterin bij Ajax.

15 november 2019 om 14:22

Naja het was wel duidelijk de zwakke schakel achterin. En dan heb ik het niet over de rode kaart en penalties.

15 november 2019 om 14:39

Die feiten bepalen toch het wedstrijdverloop? Het is niet om hem af te zeiken, maar zeker die eerste penalty vind ik enigszins typerend voor hem. Ik heb de wedstrijden gezien en zeg ook niet dat hij alles fout doet, maar vind wel dat hij ondanks zijn ervaring te vaak fouten maakt.

Verdedigend is Mazraoui niet echt top dus zou niet logisch zijn. Zie liever Alvarez en Schuurs centraal dan hoef je voor de rest niets te veranderen.

Ik ben nog niet helemaal overtuigt van Schuurs en ik denk de technische staf ook niet.
Ben benieuwd wat onze Eric gaat doen

15 november 2019 om 14:23

Ik denk ten hag ook niet. Maja ik denk dat hij wel gaat doen. Zoveel keus heeft hij ook niet. En hij wil Martinez gewoon op het middenveld laten staan

15 november 2019 om 15:53

Ik zou idd ook niet veel schuiven in posities, juist nu gaan we zien hoe geniaal Eric is of juist niet.

Ik mag toch hopen dat Ten Hag kiest voor Alvarez/martinez of Alvarez/schuurs centraal achterin. Blind is natuurlijk geschorst en vult het meer dan goed in, maar ik blij hem geen centrale verdediger vinden. Daarom hoop ik dat Schuurs dit seizoen nog een ontwikkeling door maakt, of Ajax na het seizoen nog een echte centrale verdediger aantrekt. Natuurlijk hebben we nog die Pieri, maar volgens mij is die jongen helemaal uit beeld geraakt.

#markvanbommel toch raar dat wij niet weten wat wij ( op dit moment als ajacieden ) niet zouden kunnen verwachten van #eriktenhag qua verdediging. Maar ajacieden wij hebben nog ons mooi aanvalsspel. En op naar de volgende ronde ( gewoon op punten ). #ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren