Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van Ajax begrijp ik het niet, hij kan op de positie van Lasse Schöne spelen’

Laatste update:

Ajax trok in de afgelopen zomers flink de portemonnee om spelers van buitenaf te halen en dat leidde onder meer tot de successen in de Champions League van afgelopen seizoen. De Amsterdammers gaan echter ook nog prat op de eigen jeugdopleiding en de bedoeling is dat zoveel mogelijk zelfopgeleide talenten uiteindelijk de stap zullen zetten naar de hoofdmacht van trainer Erik ten Hag.

Voormalig teammanager David Endt signaleert in gesprek met Ajax Showtime dat de Europese successen weleens ‘negatief’ uit zouden kunnen pakken voor de talenten uit de eigen jeugd: “Dat is een beetje het gevaar van de weelde dat je veel geld hebt. Dan ga je daar spelers van halen en vergeet je dat Jurgen Ekkelenkamp misschien net zo goed kan zijn, of dat Dani de Wit zich ook kan ontwikkelen tot zo’n speler als Edson Álvarez nu is. Ik ben ervan overtuigd dat dat zo is”, legt hij uit.

Sergiño Dest maakte dit seizoen als talent uit de eigen jeugd de stap naar de hoofdmacht.

De Wit maakte in de afgelopen transferperiode de overstap naar AZ en Endt betreurt het vertrek van de middenvelder. Hij ziet in De Wit namelijk een speler die zich ‘potentieel enorm kan ontwikkelen’: “Hij heeft ook een bepaalde power, gemeenheid en kracht. Ik kan zijn keuze begrijpen, want hij wil zich verder ontwikkelen. Maar van Ajax begrijp ik het niet. Ik had deze man al veel eerder een serieuze kans gegeven. Hij kan op de positie van Lasse Schöne spelen. Daar ben ik van overtuigd.”

Endt snapt aan de andere kant wel dat Ajax in de jacht op nieuwe Europese successen, en de daarbij horende status, minder tijd heeft om talenten in te passen. Hij waarschuwt echter wel dat Ajax op de lange termijn zijn eigen identiteit moet behouden en stipt nog een ander ‘risico’ aan. “Het gevaar is, als een speler gekocht wordt, dat er mensen achter die transfer zitten en er verantwoordelijk voor zijn. Die gaan niet gauw toegeven dat ze het verkeerd hebben gedaan. Die gekochte spelers hebben meer krediet, ook omdat de mensen die verantwoordelijk zijn voor die aankopen zichzelf willen bevestigen in het laten zien van een juiste aankoop.”

Vind jij dat Ajax Dani de Wit eigenlijk had moeten behouden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als Endt het verschil niet ziet tussen Alvarez en De Wit, dan ben ik erg blij dat hij geen functie meer bekleed bij Ajax.

18 september 2019 om 11:10

David had een rol als manusje-van-alles bij Ajax. Hield zich lekker bezig met de gemoedstoestand van de spelers, af en toe een troostende schouder of het brengen van een warme choco voor getraumatiseerde jongens als Tom de Mul, Sikora, Gabrich en Sulejmani. Het is niet zo dat ie ook maar enige inspraak had over de invulling van het elftal.

18 september 2019 om 11:18

Zijn funktie bij Ajax was het begeleiden van de spelers , een soort personal manager .

18 september 2019 om 11:29

Ik vind het vooral bijzonder dat media iemand die ervoor moest zorgen dat de spelersbus op tijd was en af en toe een speler een knuffel gaf, nu ineens een platform geven voor voetbalinhoudelijke analyses. Ekkelenkamp, De Wit of Lang zijn gewoon selectie-opvulling. En het is goed dat ze daarvoor eigen jeugd gebruiken en niet meer spelers als Sikora, Enoh, Zimling, Hoessen or Serero, maar je moet ze vooral niet als basismateriaal beschouwen.

18 september 2019 om 11:59

Ik heb Endt nog nooit serieus genomen op voetbaltechnisch gebied. Meestal loopt hij maar onzin te verkondigen. Zoals hij nu ook weer doet. Dani De Wit die net zo goed had kunnen worden als Alvarez hahaha. Dit soort figuren moeten gewoon niet meer geinterviewd worden over Ajax want ze slaan alleen maar onzin uit.

18 september 2019 om 12:20

David Endt is een zeer begenadigd schrijver, die prachtige en zeer begeesterende boeken en artikelen over Ajax geschreven heeft. En was een door de spelers hooglijk gewaardeerde team manager. Dat jij hem niet serieus neemt, zegt vooral iets over jou, ook al is iemand die anderen niet serieus neemt omdat ze een andere mening of opvatting hebben, zelf sowieso ook niet serieus te nemen is. En dat doe ik dus ook niet.

18 september 2019 om 12:52

Voetbalinhoudelijk zelden op scherpe analyses te betrappen. In dat opzicht inderdaad niet serieus te nemen, maar ook alleen dat. Verder een goed mens met andere kwaliteiten en inderdaad zeer gewaardeerd

18 september 2019 om 12:54

Beetje kort door de bocht... dus omdat hij begenadigd schrijver is heeft hij verstand van voetbal... tja dan ben je dus niet serieus te nemen als je dat beweert.

18 september 2019 om 13:08

Over kort door de bocht geschreven: waar heb ik beweert dat hij verstand van voetbal heeft? Als je alleen mensen serieus neemt die verstand van voetbal hebben, is het wereldje waarin je leeft wel heel eng en bekrompen.

18 september 2019 om 14:12

David Endt is voor mij een romanticus, een fantastische verhalenverteller en geliefd teammanager. Maar voor technische en tactische analyses neem ik hem niet serieus.

18 september 2019 om 12:02

Hij had zeker z'n waarde als peoplemanager maar het is veelzeggend dat de spelers die ooit zelf met hem te maken hadden hem ontsloegen toen ze zelf tot de directie behoorden...overigens word ik hier wel een beetje moe van. Ook dat typisch Nederlandse geneuzel. Of Ajax doet serieus mee in de CL of Ajax is een opleidingsclub en wordt uitgeschakeld door teams als Rostov en Rosenborg in de voorrondes om vervolgens het hele seizoen weer verder te kunnen groeien...liever zoals het nu is want zoals je ook bij Dest ziet en ook bij Lang (in mindere mate, betere concurrentie op zijn positie) je krijgt bij Ajax altijd speelminuten als jong talent. Dat was ook in 94-96 al zo met Wooter, Reuser, v.d Bergh en Musampa bijv. En dat geldt ook voor de talenten die er aan gaan komen vanuit de O19 en dat goldt toch ook voor Donny, Frenkie en Mathijs.

18 september 2019 om 12:37

David Endt is vervangen als teammanager omdat er door Cruijff een totaal andere invulling aan die functie werd gegeven waarin organisatievermogen belangrijker was dan peoplemanagement. Hij is destijds vervangen door de zoon van Mart Smeets omdat die een soortgelijke functie in het honkbal vervuld en dus over aantoonbare kwaliteiten beschikte die David Endt niet had. Dat de spelers die ooit zelf met hem te maken hadden, hem hebben ontslagen, klopt ook niet. Davidt Endt is in 1997 teammanager van Ajax geworden en toen was Overmars al naar Arsenal vertrokken. Bovendien is Endt in 2013 vervangen en op dat moment was Van der Sar Commercieel en Overmars Technisch Directeur was. En die gaan bij Ajax niet over het personeelsbeleid. De vervanging van Van der Sar door Derk Smeets was de uitdrukkelijke wens van Johan Cruijff.

18 september 2019 om 12:02

@gunnro; denk dat je het iets algemener moet zien. Feit is dat als een club (veel) geld heeft de neiging er is om een speler te kopen die op dat moment 'verder' is dan een aanstormend talent uit eigen jeugd. Probleem is dan dat dat talent minder of geen kans meer krijgt om zich te ontwikkelen. Dus afweging is dan: Kopen we er een (en geven geld uit, maar ook met risico dat het niks wordt) en laten we talent gaan (heeft ook geld gekost), of gokken we op het talent? Het is ook niet zo dat alle aankopen een succes zijn... mischien zijn de voorbeelden genoemd niet echt goed, maar de gedachte snap ik wel.

18 september 2019 om 12:43

David Endt is een aimabele man, die zichzelf heel graag hoort lullen, en als hem wat gevraagd wordt, doet hij dat dan ook. Maar men moet eens ophouden hem om zijn mening te vragen, want hij lult maar wat en dat ziet iedereen die de opstelling en de namen van de invallers heeft bekeken.laat hem bij Koffietijd oid gaan zitten,dan kan hij lekker keuvelen met de dames

18 september 2019 om 13:27

Misschien is het voorbeeld slecht, maar het klopt toch behoorlijk wat hij zegt. Er wordt ook gezegd dat het succes van Ajax goed is voor het Nederlands voetbal. Dest zou nog voor het Nederlands elftal kunnen kiezen, maar anders heb je alleen nog blind over die basis speelt. Sonny kan ook nog basis worden en de rest is buitenlander of te slecht voor het Nederlands elftal

18 september 2019 om 13:39

@Gunnero

Behalve het verschil, wil hij serieus met de Wit en Ekkelenkamp op het middenveld in de CL en Eredivisie? Haha

Daarnaast, met Alvarez gaan we tov Schone er op vooruit.

Nee, gewoon nee.

Waarom is het mens eigen om, als het goed gaat, altijd maar iets te willen zeggen wat anders zou moeten.

Ajax:
Vermaakt het publiek
Maakt winst
Heeft in beiden een opwaartse spiraal in bovenstaande

Een profclub zijn drie belangrijkste pijlers.

Ik begrijp dat dit ook zo moet blijven en dat kan alleen door middel van reflectie en constante verbetering. Laat dat nou net hetgeen zijn waar vd Sar, Overmars, ten Hag en alle anderen die ik vergeet afgelopen jaren krediet voor mogen krijgen. Echt, al die mensen die een platform krijgen om maar te hopen 1 puntje te vinden wat beter kan zodat ze daar weer een stijve plasser van krijgen...

18 september 2019 om 11:58

Kon het niet beter verwoorden! Lekker elk moment, elke actie volledig uit de context rukken en als punt van kritiek ter discussie stellen. Zo'n typisch oer-Hollands en uitermate vervelend trekje.

De Wit is een dertien in een dozijn voetballer. Een loper die zich echt niet ontwikkeld als de intelligente passer die Schone was. Had echt bij lange na niet de techniek en handelingssnelheid om in dit Ajax mee te kunnen. Je kan van Alvarez zeggen wat je wil, maar hij laat juist nog niet veel slechts zien terwijl hij zich nog steeds aan het team moet aanpassen.

18 september 2019 om 12:36

Schöne is slim en heeft goed gevoel voor positionering maar we hoeven nu niet te doen alsof zijn handelingssnelheid zo hoog ligt. Die is echt wel prima vervangbaar. Laten we Alvarez eens tien wedstrijden de kans geven en dan beoordelen. Heb er veel vertrouwen in, óók op het middenveld.

18 september 2019 om 13:12

De handelingssnelheid van Schone lag misschien niet zo hoog als van zijn collega's binnen de basis van Ajax, maar zeker wel een stukje hoger dan de Wit. Verder was Schone inderdaad qua passing, intelligentie en positionering een heel stuk beter. Het gaat mij er vooral om dat het echt totale onzin is om te beweren dat De Wit de positie van Schone had kunnen innemen. Daar komt 'ie veel te kort voor. Alvarez heeft die potentie inderdaad wel (ook al vind ik wel dat de rol van Schone door sommigen ietwat onderschat wordt) en vind ik nu al meer dan behoorlijk spelen.

18 september 2019 om 13:32

Schöne was , is en blijft de zwakste speler ooit in een Ajax shirt. Kan uitsluitend een stilliggende bal raken. De Wit had hem zeker makkelijk kunnen vervangen, net als Donny dat 3 jaar geleden al deed, maar om onbegrijpelijke redenen (waarschijnlijk bijgeloof van Bosz) steeds aan de kant moest voor Lasse. Dat terwijl hij aan alle kanten voorbij werd gelopen! (schalke en de Europacup finale) MU heeft dankbaar gebruik gemaakt van de "klasse van Lasse".zijn nieuwe ploeg is hard op weg naar zijn niveau te groeien, de serie B

18 september 2019 om 13:56

Hier spreekt enkel rancune blijkbaar richtin Schone als je dergelijke stupide zaken gaat beweren. Ik twijfel dan ook of een echt inhoudelijke discussie zin heeft. De Wit is een simpele draver die in alles net niet goed genoeg is voor Ajax, Schone heeft afgelopen seizoen meermaals bewezen een erg goede voetballer te zijn in de CL.

18 september 2019 om 14:20

Nee hoor. Hij heeft geprofiteerd. Mag hij doen. Ik snap de beweegredenen van Bosz en ten Hag niet. Buiten vrije trappen voegt hij m.i. niets toe. Ik vind hem te traag, geen verdediger, geen opbouwer en passes van hem brachten veelal niets. Inzicht is ook niet alles. Ja, routine. Maar alleen vanwege zijn leeftijd. Maar goed, jij mag hem goed vinden hoor.

Nou ik vind Dani de Wit wel een heel andere speler als Schone. Vind het meer een mindere versie van de Beek die ook met het hoofd heel gevaarlijk kan zijn. We kunnen toch niet verwachten dat elke jeugdspeler die in de selectie terechtkomt ook daadwerkelijk een basisspeler wordt?

18 september 2019 om 11:28

Je slaat de spijker op zijn kop! Endt heeft na zijn vertrek louter rancuneuze teksten de wereld ingeslingerd, dus die is sowieso niet echt meer serieus te nemen. Ajax koopt spelers voor posities waar de jeugd niet voldoet, omdat je anders niet aan kan haken bij de subtop van Europa. De Wit is een dertien in een dozijn voetballer en het is goed dat Ajax hem heeft laten gaan. Als er binnernkort talenten van het kaliber Gravenberch doorbreken dan maakt Ten Hag daar echt wel ruimte voor. Lijkt mij een prima wisselwerking zo.

18 september 2019 om 12:42

Is volstrekte onzin. David Endt is een voetbalromanticus en heeft een andere mening over de status van de jeugdopleiding. Voor hem is de jeugdopleiding meer een doel op zich dan een middel en daar dacht bijv. Johan Cruijff idem dito over. Je kunt iemand ook gewoon in zijn waarde laten en hem zijn andere mening gunnen ipv hem niet meer serieus te nemen. Iedereen die geen enkele ruimte laat voor andersdenkenden en andere meningen, is daarmee zelf ook niet serieus te nemen.

Ik ben benieuwd of Endt uberhaubt ooit naar Ekkelenkamp of de Wit heeft gekeken. Dat zijn totaal andere type spelers dan Alvarez en voor de positie op het middenveld waar Alvarez nu staat. Die gaan echt niet aanhaken bij het niveau. Vond Ekkelenkamp gisteren weer zeer matig invallen. Die kan nog geen controlefunctie vervullen op het middenveld en betwijfel of hij uberhaubt het talent heeft om ooit van waarde te zijn in Ajax 1.

18 september 2019 om 11:15

Juist, komen beide tekort!het wachten is op Gravenberch, Q. Timber en Taylor en Llansana. Die hebben zoveel meer potentie dan Ekkelenkamp...

18 september 2019 om 13:01

Je begrijpt hem niet en neemt zijn uitspraak veel te letterlijk, waar het om een principe gaat. Endt vindt zoals Cruijff en Jonk dat ook vinden of vonden, dat de jeugd altijd voorrang moet krijgen en er alleen spelers aangetrokken moeten worden voor posities waarvoor in de jeugdopleiding geen talenten beschikbaar zijn. Dat komt omdat voor hen de jeugdopleiding niet alleen een middel is, maar ook een doel op zich. Endt gebruikt Ekkelkamp en De Wit gewoon als metafoor voor jeugdproduct, hij had net zo goed de naam van andere spelers kunnen noemen. Als het initiele Plan-Cruijff zou zijn gevolgd, was iemand als Zyech nooit aangekocht omdat die volgens de principes van Cruijff de ontwikkeling van Nouri in de weg zou gaan zitten. Cruijff en ook Jonk zouden als er behoefte aan was geweest, Nouri versneld voor de leeuwen hebben gegooid ipv Zyech te kopen, ook als die er nog niet aan toe zou zijn geweest. Endt zit ook op die lijn. In het huidige beleid is de filosofie van Cruijff enigszins aangepast en gaat kwaliteit voor kwantiteit. Daardoor is de blik bijv. niet langer gericht op alle jeugdspelers, maar uitsluitend op de talenten die er bovenuit steken. Het gaat dus louter over een verschil van inzicht en het is in de normale mensenwereld volstrekt normaal dat mensen van mening verschillen en de mening van de een is per definitie niet minder waard dan die van de ander. Ik ben het inhoudelijk ook niet met hem eens, al is dat vooral uit praktische overwegingen, maar dat neemt niet weg dat ik zijn mening gewoon respecteer.

18 september 2019 om 13:46

@scepticus metafoor?

haha nee hij bedoelt letterlijk over de Wit.

Hou op hoor, met Veltman, Blind, Dest, Lang, (promes) stonden er genoeg spelers die uit de jeugd komen, en in de O19 en Jong zitten een x-aantal spelers die het ook echt wel gaan redden. Dat een De Wit het niet redt... tja. AZ is nou eenmaal meer zijn niveau.

18 september 2019 om 11:22

Precies. Mannen als Endt vergeten ook gewoon dat je wel een groot talent moet zijn om in de basis te komen. Het is niet de bedoeling dat talenten puur om het feit dat ze uit de eigen jeugd komen in de basis horen. Frenkie de Jong was een groot talent, De Ligt was een groot talent, Kluivert was een groot talent, Mazraoui heeft vorig seizoen volledig gespeeld, Dest laat zich nu zien, Veltman speelt al jaren bij Ajax 1, Blind over meerdere jaren, Huntelaar van vroeger nog. Volgens mij doet Ajax het nu juist perfect in mijn ogen:- Hebben we een uitzonderlijk talent op een positie? Zo ja, dan krijgt diegene veel speeltijd en ook de mogelijkheid om fouten te maken als basisspeler.- Hebben we geen uitzonderlijk talent op een positie, maar kunnen we een (groot) talent kopen? Zo ja, dan doen we dat (neres, Martinez, Alvarez een beetje).- Hebben we geen uitzonderlijk talent op een positie en kunnen we er ook geen kopen? Oke, dan kijken we naar ervaren spelers op die posities waarvan we weten dat ze kunnen brengen wat wij zoeken (tadic, Huntelaar, Blind, Schone voorheen, Ziyech, Promes, Tagliafico)- Hebben we talenten die niet direct een basisspeler zullen zijn? Ja, meer dan genoeg. Oke, dan krijgen zij de kans om als bankspeler bij Ajax 1 hun kansen te pakken (ekkelenkamp, Lang, Traore bijvoorbeeld)daar bij zitten natuurlijk altijd aankopen die niet direct werken, zoals Marin en Bandé. Die kans bestaat altijd.al met al vind ik dat Ajax gewoon een geweldig model hanteert op dit moment, waarin genoeg plaats is voor eigen jeugd. Het gaat in mijn ogen pas wat lastiger worden als Ajax het weet te bewerkstelligen om deelname aan de CL te standaardiseren evenals overwinteren in de CL. Dan zal de kwaliteit constant moeten blijven en dan gaat het pas lastiger worden om echt jeugd in te passen.

18 september 2019 om 11:23

@vz. Witregels tussen alinea's werkt nu ook niet meer via de browser? Ik dacht dat dit alleen een (jarenlang) probleem in de app was...?

Je mag toch aannemen dat Ajax optie voor terugkopen heeft opgenomen. Dat lijkt me prima oplossing in geval van de Wit

18 september 2019 om 11:38

Ajax ziet mijns inziens terecht in dat Dani niet het talent heeft dat Ajax nastreeft en heeft dan ook geen terugkoop in het contract verwerkt. Een doorverkoop percentage wel vermoed ik

Er is nu eenmaal succes op de korte termijn nodig vanwege de inkomsten die dat met zich mee brengen. Mocht De Wit zich bij AZ dusdanig ontwikkelen dan kun je als Ajax zijnde hem weer terugkopen. Natuurlijk betaal je dan de hoofdprijs, maar als het goed is heb je daar dan ook gewoon het geld voor.

Het verschil is alleen dat je als je continue alles vanuit de jeugd doorvoert je geen stappen vooruit maakt maar ergens blijft hangen.logisch dat je dus spelers gaat halen die er direct staan!en dan kun je gerust 1 a 2 plekken invullen met jeugd.de rest verhuur of verkoop jewat je verkoopt kun je nog een terugkoopclausule inverwerken.

Als je leest dat er bij een wedstrijd van Ajax van onder 19 jaar zoveel.sxoits zijn , dan is de jeugd opleiding niet zo slecht.
Van die spelers is de kans groot dat er 1 of 2 het eerste halen . Dit was ook het geval jaren geleden , toen Cruijf coach bij Ajax was. Toen kwamen er ook elk jaar 1 of 2 eigen jeugd spelers bij het eerste.
Dit jaar is het tot nu toe Dest die de stap heeft gemaakt. Het seizoen is nog lang , dus er kan er nog eentje bij komen .

18 september 2019 om 11:35

Unieke lichting. Zou zo maar eens kunnen dat dit er 5 a 6 worden uit deze lichting. Misschien wel meer. Extreem goede lichting. De heren maken zich druk om niks of willen graag meeliften op de populariteit van Ajax door gewoon eens wat ongenuanceerde onzin te verkondigen

18 september 2019 om 15:51

Inderdaad , er wordt over een probleem gesproken wat eigenlijk geen probleem is. Kijk naar het verleden en kijk hoeveel jeugdspelers er per jaar echt doorbreken in het eerste van Ajax. En kijk ook eens naar de kwaliteit van de jeugdspelers door de jaren heen.

Maar het lijkt mij niet uitgesloten dat Marc O heeft afgedwongendat hij voor een bepaald bedrag terug gekocht kan worden.zo'n jongen als de Wit en Lang of Ekkelenkamp en ook diejongen die aan Groningen is verhuurd moeten veel spelen,volwassen worden, vechten voor hun plekkie en mogelijkdan later met een goed karakter teruggehaald worden.als ze verhuurd zijn. prettige dag verder.

Ik vind dit altijd zulke rare uitspraken, Driessen komt er ook alweer mee. Bang dat de jeugd geen kans krijgt.
Vandaar dat mazraoui vorig jaar doorbrak, vandaar dat Dest nu lijkt door te breken, Lang meer minuten krijgt bij Ajax 1. Vandaar dat Dolberg verkocht is zodat Traore naar voren geschoven wordt.
Met alle respect, ik zie in Dani een mindere versie van Klaassen. Ekkelenkamp doet zn ding, maar bijzonder nee. Eiting helaas veelvuldig geblesseerd, anders grote kans dat hij veel minuten op 6 zou maken.

Kom dan met voorbeelden die er toe doen. Waaruit blijkt dan dat er geen jeugd kansen krijgt bij Ajax? Het is gewoon BS. Vorig jaar vond men de Wit, 13 in dozijn voetballer en nu had hij moeten blijven want hij is opvolger vd beek, wat ik overigens niet zie.

Bij ajax moet je er meteen staan in het eerste. Dani kon dat nog niet brengen. Ik denk dat wanneer hij niet op 10 speelt en een linie zakt hij een heel leuke speler kan worden. Sympatieke kerel! En denk dat AZ een schot in de roos is. Ik snap de aankoop van Marin niet en denk dat Gravenberch daar een geweldenaar is en een topper kan worden. Zet hem maar neer tegen de mindere ploegen en laat alvarez een linie zakken. Ps verhuur Per want ik denk dat hij ook top gaat worden.

De Wit is een draver die totaal niet in het spelletje zou passen. Allrounder maar vooral niet ergens goed genoeg in. Dienende speler maar geen Ajax materiaal.

Ach gosh ja, David Endt. De man die zichzelf jarenlang wijs maakte dat men ook echt op hem zat te wachten bij Ajax. Het is niet voor niets dat ze al jaren geleden met hem gestopt zijn daar.het zijn overigens wel persoonlijkheden hè, de figuren die mogen analyseren bij voetbalzone.nl, Aad de Mos, David Endt.

Wel vreemd dat iedereen nu valt over het voorbeeld van de Wit, maar niemand in gaat over het probleem dat hij aanstipt. Je kunt moeilijk ontkennen dat het nu voor talenten steeds moeilijker wordt om door te groeien. Vroeger viel bij een ruime voorsprong en jeugdspeler in, nu wordt bv huntelaar gebracht.

18 september 2019 om 14:19

@ Janssen,wel raar dat ik dan Lang en Ekkelenkamp in heb zien vallen.volgens mij 2 van de 3 invallers een jeugdspeler. Can be worse right?lang erin, omdat Ziyech wat lichte klachten had, was de eerste wissel.verder had Ajax geen aanvallende wissels, behalve Huntelaar.als Neres er dan uit moet gaan, wat voor reden dan ook, is Huntelaar logisch als vervanger.anders ga je terug lopen met zn wissel, wat Ajax wel eens de kop heeft gekost.

18 september 2019 om 17:03

Dit is eerder uitzondering dan regel onder ten hag, dat weet je zelf ook wel.

19 september 2019 om 14:26

Dat weet ik inderdaad, maar dan nog valt t allemaal best wel mee met hoe moeilijk t is om door te breken bij Ajax.dest lijkt dit seizoen door te breken, hopen dat Eiting een x seizoen fit blijft dan heb ik daar ook veel vertrouwen in.daarachter heb je Traore, Hansen, Brobbey, gebr. Timber, Unuvar, Taylor, Gravenberch.echt, t komt wel goed met t door laten breken van jeugdspelers.heb hier vele meer vertrouwen in dan bijv. onder Jol.

18 september 2019 om 14:25

Gisteren vielen Lang en Ekkelenkamp nog in, terwijl vers jeugdproduct Dest in de basis stond (naast andere jeugdproducten Veltman, Blind en in mindere mate Promes, normaliter staat jeugdspeler Van de Beek daar ook nog bij). Dani de Wit is ook al ingevallen in de CL en Lang ook al in de ED. Waarom willen sommige mensen altijd het slechtste ergens in zien? Ja, het wordt iets lastiger om je als jeugdspeler in de basis van Ajax te knokken, omdat het algehele niveau steeds hoger ligt. Desalniettemin past Ajax nog altijd bovengemiddeld veel jeugdspelers in als je het vergelijkt met andere ploegen die in de CL spelen. Gewoon vrijwel altijd 4 basisspelers die uit de jeugd komen (als iedereen fit is), en dan is De Ligt net een blauwe maandag weg zelfs. Voor komende jaren staan Lang, Gravenberch, Traore, Timber en op de iets langere termijn jongens als Salah-Edine, Unuvar en Hanssen weer te op de duur te kloppen. In vrijwel elk geboortejaar zijn er wel wat jongens die de potentie hebben om het eerste te halen, en dat zullen ook jongens blijven halen in de toekomst, zeer zeker.

Wat een onzin. Bij Ajax speel je als je beter bent en het laat zien. Sergino Dest speelt toch ook hartstikke vaak, nou die heeft het afgedwongen. Net als Noah Lang die meer en meer z'n minuten zullen krijgen. Verder bepaalt het geld niet altijd wat er gebeurt want jongens als Marin staan er ook niet in. Als we mee willen poten in Europa moeten de beste 11 spelen, niet jongens als Dani de Wit en Jurgen Ekkelenkamp.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren