Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dusan Tadic geeft duidelijk signaal: ‘Ja, van mij mag hij daar blijven staan’

Laatste update:

Ajax won woensdagavond met 2-0 van APOEL Nicosia, waardoor de Amsterdammers zich melden in de groepsfase van de Champions League. Dusan Tadic, die de tweede treffer voor zijn rekening nam, is na afloop lovend over de prestaties van de ploeg. De aanvoerder is vooral te spreken over de invloed van Daley Blind, die in de verdediging werd geposteerd door Erik ten Hag.

De oefenmeester van Ajaz wilde meer zekerheid achterin en koos voor Blind, die de voorbije wedstrijden als middenvelder acteerde. "Hij is onze Franz Beckenbauer", zegt Tadic over de rol van Blind, geciteerd door het Algemeen Dagblad. "Hij zet alles neer en bij hem begint de opbouw van ons spel. Ja, van mij mag hij daar blijven staan."

In the Zone | Tadic: ‘Het is altijd lastig, want deze ploeg verdedigt met elf man’

Tadic was volgens de krant minder uitgesproken toen de aanvaller werd gevraagd of Edson Álvarez en Lisandro Martinez ook de komende weken samen op het middenveld moeten spelen. "We misten nu met Donny van de Beek ook een belangrijke middenvelder. We hebben veel opties en krijgen nu meer tijd om naar elkaar toe te groeien. Het zijn wel winnaars, onze jongens uit Zuid-Amerika."

"Ik moet ook de KNVB bedanken. Omdat we afgelopen weekeinde niet hoefde te spelen, hebben we een week met dit team op de training kunnen oefenen", aldus Tadic, die wel baalt dat zondag een duel met Sparta Rotterdam wacht. "Weer op kunstgras, net als onze laatste competitiewedstrijd tegen VVV. Veel spelers van ons hadden na die wedstrijd dagen last van pijntjes. Nederland is een rijk land. Stop nu eens met dat kunstgras."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En zo is het! Weg met dat kunstgras!
Blind speelde weer zoals vanouds, zeer volwassen en uitstekend het spel gedirigeerd.

29 augustus 2019 om 08:47

Denk dat Ajax beter kan stoppen met zeuren over gras. Heb je gisteren dat veld in de Arena niet gezien? Dat was ook slecht en gevaarlijk. Spelers gleden continu uit en met een beetje pech overstrek je zo maar iets en scheurt er een spier af. Tadic zelf sloeg in de 2e helft op de grond van frustratie toen hij opnieuw uitgleed.

Ajax heeft zoveel geld, laten ze eerst maar eens een fatsoenlijke en veilige grasmat neerleggen.

29 augustus 2019 om 09:49

Hoewel het veld bij Ajax er niet heel florisant bij ligt in vergelijking met bijvoorbeeld De Kuip (voornamelijk door al die evenementen in de zomerperiode) is het natuurlijk grote onzin om dat met kunstgras te vergelijken he. Een nat natuurgrasveld (vooruit, hybride) waarop veel mensen uitglijden zoals gisteren is het tegenovergestelde van een gortdroog kunstgrasveld waar je poot muurvast in de rubberkorrels zit als je niet uitkijkt. Ik vond het veld matig ogen gisteren hoor, dat ben ik met je eens, maar de vergelijking loopt wat mij betreft mank!

29 augustus 2019 om 09:20

In de Arena ligt ook kunstgras, alleen is dat vermengt met echt gras.

29 augustus 2019 om 10:42

Waar heb je dan nog volledig echt gras liggen? Zelfs in de PL hebben de meeste clubs hybride.

Blind laten staan. Gister stond de defensie Europees voor het eerst weer echt goed. Daarnaast speeldr Blind tactisch en opbouwend weer enorm sterk. Ik vond hem vorig jaar in bepaalde wedstrijden (Real uit, Juve uit) verdedigend echt zo ongelofelijk goed, misschien zelfs beter dan De Ligt. In de Eredivisie kan hij prima op 6, maar in topwedstrijden moet hij gewoon achterin staan.

29 augustus 2019 om 08:00

Eens. Ik was best wel fan van Blind op 6 in zijn laatste jaar voor zijn vertrek. Zijn functionele techniek en overzicht maken hem daar succesvol. Dus dat Ten Hag het dit jaar geprobeerd heeft vond ik positief. Helaas kan het niet meer, zijn snelheid en loopvermogen zijn te beperkt

29 augustus 2019 om 08:23

Blind op 6 in zijn laatste jaar werkte omdat er achterin een ingespeeld duo stond (Moisander-Veltman?). Nu zag je in de afgelopen wedstrijden dat er nog totaal geen afstemming en finetuning aanwezig was, dus ik zou Blind daarom ook gewoon achterin houden. Die jongen is tactisch erg sterk en van achteruit kan hij beter het overzicht bewaren.

29 augustus 2019 om 10:39

Zijn snelheid en loopvermogen is niet eens zo erg op het middenveld, maar dan moeten er wel andere voetballers om hem heen staan die dit compenseren. Schone was ook niet snel, wendbaar en had weinig loopvermogen. Toch was dit één van de belangrijkste schakel voor het voetbal van Ajax.

29 augustus 2019 om 08:25

Blind centraal achterin is een prima keuze. Als linksback kan niet meer, want hij komt nu eenmaal snelheid te kort.
Ik vind hem als CVM ook prima, maar dan moet de rest van het middenveld daar goed op worden afgestemd.

29 augustus 2019 om 13:03

Eens, Voor linksback heeft Ajax nu gelukkig ook Martinez als back up voor Tagliafico. Alvarez naast Blind centraal lijkt me uiteindelijk prima basis en wat mij betreft blijft Dest op rechtsback met Mazroui (en evt. Veltman) als backup en komt Martinez in de basis als verdedigende middenvelder.. Kan Blind dus achterin de boel aansturen, dat heeft Ajax toch nodig..

29 augustus 2019 om 10:11

Zou dat ook niet kunnen zijn dat er een verdedigend blok op het middenveld stond. Die al snel de angel uit de aanval van de tegenstander kon halen

29 augustus 2019 om 14:09

Mwah je speelde in principe alleen met Alvarez ipv Mazraoui/Marin tov de 1ste wedstrijd. Ik denk dat de wisseling Blind-Martinez een goede keus is geweest.

29 augustus 2019 om 14:27

Met als gevolg dat er een verdedigend blok op het middenveld stond. Waardoor de verdediging minder onderdruk kwam te staan .

Wat de meeste al zeiden, Blind hoort in de verdediging. Op middenveld kan in sommige wedstrijden, maar niet Europees.

Wat betreft kunstgras heeft Tadic gelijk. Wat een onzin dat clubs daar geen geld voor zouden hebben. Zou een basisvoorwaarde moeten zijn. Zonder echt gras, geen eredivisie. Vind het echt niet meer verdedigbaar om op kunstgras te spelen als je ziet wat een kritiek spelers zelf erop hebben.

29 augustus 2019 om 09:25

De meeste Ajacieden zeiden juist dat Blind op het middenveld moest spelen i.p.v. Schöne. Tegen Vitesse dit seizoen speelde Blind echt goed op 6. Daarna liep het stroef, maar vorig seizoen verliep de eerste seizoenshelft ook zeer stroef.

Als Blind er straks een paar keer wordt uitgecounterd, krijgen we de discussie weer van voor af aan. Maar dan dat Blind op het middenveld moet en hij geen verdediger is

29 augustus 2019 om 09:39

De meeste hadden er wel vrede mee dat Blind op het middenveld stond, maar Ajax miste iemand achterin die de lijntjes uitzet, daarom willen veel Blind graag naar de verdediging hebben terwijl hij als CVM ook goed uit de voeten kan met de juiste middenvelders naast hem

Het centrale duo is eigenlijk nooit getest deze wedstrijd. Op die eene buitenspelgoal na, heeft het verdedigend niet drastisch in hoeven grijpen. Maar vorig seizoen werd er voetballend veel werk overgenomen door de Jong en dat moesten Veltman en Blind gisteravond opknappen. Deze samenstelling, Veltman/blind en Alvarez/martinez, lijkt de juiste balans tussen voetbal en verdedigen, voor zware CL avonden.

29 augustus 2019 om 08:25

Veltman hoort niet in de basis op zware CL avonden. Nu onze aankopen middenvelders blijken te zijn hoop ik nog op een nieuwe Sanchez de komende dagen. Eentje die een man kan uitschakelen naast de voetballende Blind.

29 augustus 2019 om 08:48

@andre, vorig cl seizoen gemist? Veltman had elke keer zijn tegenstander in zijn zak..

29 augustus 2019 om 08:57

Klopt! Als rechtsback!! Dat is een wereld van verschil met Rcv.

Groot gelijk onze Tadic. Weg met kunstgras.
Daarnaast gaf Blind gisteren veel rust. Zoals hij eigenlijk vaak erg degelijk is.

Ajax is een rijke ploeg. Zou er totaal geen probleem mee hebben als we 10 miljoen aan de Knvb geven om via die weg kunstgras in de eredivisie uit te bannen bij de huidige clubs. Clubs die promoveren moeten verplicht gras hebben.

29 augustus 2019 om 08:28

Ik snap niet waarom de rijke club de andere clubs uit de brand moet helpen omdat zij zelf verzaken een dergelijk beleid te voeren om normaal gras mogelijk te maken.

29 augustus 2019 om 11:55

Ik heb sowieso nooit begrepen waar kunstgrasclubs de moed vandaan halen geld te eisen om over te gaan naar echt gras. Jarenlang financieel en sportief profiteren tov clubs met echt gras en nu als klap op de vuurpijl "eisen" dat de KNVB moet bijleggen. De wereld op zijn kop. Een club als de Graafschap had het verschil graag in de spelersgroep gestopt maar kiest er voor om op gras te spelen..

29 augustus 2019 om 08:47

Ajax, PSV en Feyenoord wilden in 2018 al 15miljoen investeren om het kunstgras uit te bannen. Ze kregen geen meerderheid. Dus het is eerder dat de rest van Nederland kleinzielig eigenwijs is dan dat de grote clubs niet willen betalen. Een verschrikking. Ieder kunstgras clubje op den duur uitsluiten voor Eredivisie lijkt me de beste optie nu. Dan maar de harde manier.

29 augustus 2019 om 09:06

Volgens mij kregen ze wel een meerderheid hoor, maar moest het unaniem zijn. Er lag echter 1 club dwars die een zekere Ten Cate als hoofdsponsor had.

En de baas heeft gesproken. Ik weet niet of dit goed zal blijven gaan, Tadic is een fantastische voetballer, maar ook een echt mannetje die zich flink roert binnen de groep. Precies zoals de afgelopen weken is duidelijk geworden in de media. En dan kan het ook gaan doorslaan op het moment dat ten Hag de controle gaat kwijt raken of de resultaten gaan tegenvallen. Tot nu toe zal het de voordeel van de twijfel hebben, maar ten Hag zal stevig in zijn schoenen moeten blijven staan.

Blind was goed. Veltman daarentegen kon me niet echt overtuigen. Voetballend mist hij het inzicht en de techniek die Blind wel heeft. Als van de Beek terug is zou ik hem vlak voor de verdediging zetten zodat er meer voetbal hop het middenveld is. Martinez en Alvarez halen de snelheid uit de opbouw waardoor de opbouw te veel vertraagd. Ik zou de komende tijd zo spelen:

Onana
Dest/Nous
Alvarez
Blind
Tagliafico
vd Beek
Martinez
Nerez
Ziyech
Tadic
Huntelaar
29 augustus 2019 om 08:50

Ik ben totaal geen fan van Veltman die heeft gewoon niet het niveau om überhaupt in het eerste van Ajax te spelen , ik heb gisteren in totaal 15 overtredingen gezien van Veltman vind ik erg veel hoor er moet gewoon een andere CV in naast Blind die het wel goed deed op die plek ,

29 augustus 2019 om 09:56

Zou ik even met de statistiekbureaus bellen, die telden namelijk 3 overtredingen (waarvan 1 gele kaart) gisteren. Ajax heeft als team 15 keer een overtreding gemaakt in de hele wedstrijd, misschien ben je daar mee in de war. Verder won Veltman 10 van zijn 14 duels. Ik ben echt geen groot fan van Veltman ofzo hoor, maar de mate van subjectiviteit waarmee velen hem beoordelen is werkelijk stuitend. Gewoon van allerlei feitjes verzinnen om je punt maar te maken, dat is toch niet nodig..? Gisteren kreeg hij van VZ ook weer een onvoldoende, werkelijk waar idioot wat mij betreft als je 88 procent nauwkeurig passt, 10/14 duels wint, enkele intercepties hebt en 8 dieptepasses geeft. Ja, het is vaak simpel, het is vrij sober, maar het is zelden heel slecht. Ik snap niet waarom zoveel mensen toch steeds doen alsof hij er helemaal geen pepernoot van kan?

29 augustus 2019 om 11:20

Hij kan er in mijn ogen ook geen ene pepernoot van is is zeker niet van het niveau dat Ajax nodig heeft in de CL , maar dat is gewoon mijn mening en ik zou de wedstrijd nog maar eens terug kijken als ik jou was .

29 augustus 2019 om 23:55

Haha omgekeerde wereld dit. Ik merk een hele lading aan objectieve stats op, die negeer je stuk voor stuk. Maar ik moet de wedstrijd nogmaals kijken volgens jou, misschien kan jij dat beter doen als je uit je duim zuigt dat Veltman 5x zoveel (!) overtredingen heeft gemaakt dan in werkelijkheid. Dit is allemaal heel makkelijk terug te vinden, zijn ook geen meningen maar feiten. Overigens heb ik het niet enkel over gisteren, de algemene tendens rondom Veltman is gewoon overdreven negatief, rijmt totaal niet met zijn prestaties op het veld. Zeker van mede-Ajacieden stoort mij dat, een jongen die al 20 jaar voor onze club speelt, dik 200 duels in 1, die altijd alles geeft. En nog zijn er zoveel lui die hem af zitten te zeiken, soms terecht maar veeeeel vaker onterecht. Ik vind dat echt apart.

29 augustus 2019 om 08:52

Zeer goede opstelling! Alhoewel ik ook denk dat je met Tadic in de spits kan spelen en dan Promes erbij.

Huntelaar altijd laten invallen rond de 60e min. Die gaat nog wel lekker haha

29 augustus 2019 om 09:32

@afcavoetje

Ik zou lekker die Dest laten staan ipv mazraoui! Die dest is toch 10x beter in zowel verdedigend als aanvallend perspectief dan Mazraoui? Liet zich nergens gek maken of domme overtredingen...

29 augustus 2019 om 12:02

Op basis van 1 goede wedstrijd kan je dat niet zeggen. Mazraoui is drama verdedigend gezien maar deze jongen moet zich ook nog maar ff bewijzen tegen echte tegenstand.

Een mooi statement over dat verrekte kunstgras !!

Ik denk dat Blind nu wel LCV blijft.

Alleen vind ik Alvarez én Martinez allebei op het middenveld er één te veel. Daarin moeten keuzes gemaakt worden. Zoals Ten hag overal keuzes moet maken zeker als Van de Beek terug is, Mazraoui terug van een schorsing en Promes terug van een lichte blessure.
En dan rammelen Schuurs - Lang - Traoré - Ekkelenkamp ook nog op de poort....

Ik vond Ziyech terughalen naar het middenveld en Huntelaar in de punt de sleutel tot de overwinning.

Tadic heeft er volgens mij meer zicht op dan Ten Hag. Schuilt een goede trainer in die speler.

Hij moet daar zelfs blijven staan. Heel Nederland roept het maar ten hag moet het nog ff in zn systeem krijgen

Blind moet meer tijd krijgen op VM, het middenveld moet simpelweg beter ingespeeld raken. Met de huidige selectie denk ik dat we Ziyech naar het middenveld moeten halen, Blind is in tegenstelling tot de Jong ook een meer dienstbare speler en dat kan goed samen met Ziyech ervoor die vaak toch wat meer risico in zijn spel legt. Met van de Beek erbij als dynamische middenvelder met veel beweging.
Van de Beek – Blind – Ziyech dat is gewoon een top middenveld die goed in balans is.

Ik denk daarnaast dat Martinez op LCV ideaal is en wat meer snelheid toevoegt achterin met zoveel ruimte in de rug, misschien is Alvarez – Martinez op termijn wel ideaal. Al doet Veltman het ook uitstekend en is Schuurs ook een goede optie. Marin kan dan rustig gebracht worden, die moet nog wat aanpassen.

Biedt meteen meer ruimte en kans voor Promes, voorhoede kan dan bestaan uit Promes – Tadic – Neres, die kunnen met Ziyech veel positiewisselingen doorvoeren. Als je een aanspeelpunt nodig hebt heb je Huntelaar nog en Labyad achter de hand.

Het is verder zaak dat jeugdspelers nu stappen gaan maken, we zitten dun in de middenvelders en aanvallers, mooie kans voor jeugdspelers. Eiting kan echt een hoog niveau halen in mijn ogen, Gravenberch idem. Ekkelenkamp, Jensen, Taylor, Quinten Timber, Lang, Kuhn, Pynadath kunnen voor hun kans gaan.

Ik denk dat Blind gewoon achterin moet staan, voor het middenveld komt hij gewoon snelheid tekort, tegen de absolute top ook handelingssnelheid. Het commentaar op het opstellen van een Alvarez op CVM zou je net zo goed op Blind ook kunnen geven, ik vind het niks. Achterin heeft hij bovengemiddeld veel voetballend vermogen voor een CV en zijn zijn ingrepen ook nog adequaat. Met een snellere/sterkere speler naast hem, zit het daar goed dicht.

Ook denk ik dat het prima is om naast lopers/meer aanvallende spelers zoals Marin en vd Beek gewoon Martinez op te stellen. Haalt er verdedigend een hoop uit en levert ook de ballen in bij de goede kleur. Ben het ook sterk oneens met het feit dat hij voetballend tekort komt voor 6, hij is geen Busquets of Frenkie, maar dat niveau is voor Ajax onhaalbaar.ik zou voor de volgende opstelling gaan.

Onana
Dest
Alvarez
Blind
Tagliafico
vd Beek
Martinez
Marin
Ziyech
Tadic
Promes
29 augustus 2019 om 11:11

Neres ken je echt niet op de bank laten, hij was enorm belangrijk voor Ajax vorig seizoen in de CL en gisteren speelde hij wel een degelijke 2e helft

29 augustus 2019 om 12:58

Denk dat dat persoonlijke voorkeur is, in principe is buiten Ziyech, Tadic en Blind niemand heilig binnen de selectie. Ik vind Neres te wisselvallig om eerlijk te zijn en denk dat Promes als hij de kans krijgt constanter is en meer brengt.

Ik ben dankbaar voor zijn woorden. In Servië ligt zomers met 40 graden en s'winters met -15 ook gewoon gras, dus hij heeft helemaal gelijk.
Nederland kan het zich makkelijk permitteren.
Het is echt een schande dat zuinige gedoe. Als je op kunstgras wilt voetballen lever je lekker je proflicentie als club in! Tadic heeft gesproken dus luisteren!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren