Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Dijk bij drie genomineerden voor prestigieuze UEFA-prijs

Laatste update:

Virgil van Dijk is een van de genomineerden voor de prijs van Speler van het Jaar van de UEFA, zo maakt de Europese voetbalbond donderdagmiddag bekend via de officiële kanalen. De verdediger van Liverpool strijdt met supersterren Lionel Messi en Cristiano Ronaldo om de prestigieuze trofee, die wordt uitgereikt tijdens de loting van de groepsfase van de Champions League op vrijdag 29 augustus in Monaco.

In de top 10 van de UEFA is ook plaats voor Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong, die beiden 27 punten kregen toebedeeld van een jury bestaande uit 80 trainers en 55 journalisten. In het exclusieve gezelschap is verder ook plaats voor Alisson Becker, Sadio Mané en Mohamed Salah, die samen met Van Dijk afgelopen seizoen de Champions League veroverden met Liverpool. Ook Eden Hazard, die Chelsea inruilde voor Real Madrid, en Manchester City-aanvaller Raheem Sterling krijgen een eervolle vermelding van de Europese voetbalbond. Real-middenvelder Luka Modric werd vorig jaar uitgeroepen tot winnaar.

Van Dijk, Ronaldo en Messi werden vorige week ook al genomineerd voor de positional awards van de UEFA en ook deze prijzen worden uitgereikt tijdens de loting voor de groepsfase van het miljardenbal op 29 augustus. In voorgenoemde categorie hebben ook De Ligt en De Jong een nominatie ontvangen. Het Nederlandse trio is daarnaast door de FIFA genomineerd in de categorie The Best Men’s Player-award, evenals Ronaldo en Messi. De winnaar hiervan wordt bekendgemaakt tijdens de FIFA Awards-show in Milaan op 23 september.

Van Dijk heeft de eerste prijs van dit seizoen ook alweer te pakken. Liverpool legde woensdagavond namelijk ten koste van Chelsea beslag op de Europese Super Cup. Na afloop van de reguliere speeltijd gaf het scorebord in het stadion van Besiktas een 2-2 eindstand aan, maar de Champions League-winnaar nam de aansluitende strafschoppen beter: 5-4.

Wie moet wat jou betreft winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van Dijk wint het ook, tijd voor een verdediger.

15 augustus 2019 om 14:32

Wat Johan Derksen ook wil beweren of vinden maar van dijk is de beste verdediger van Nederland en niet de ligt. De ligt komt nog wel. Tenminste de kans is zeer groot. Van dijk bewijst het in de sterkste competitie in de wereld

15 augustus 2019 om 14:35

v Dijk is veel verder als de Ligt. Kan je nog niet vergelijken met elkaar.

15 augustus 2019 om 14:36

Sadio Mane moet ballon d'Or krijgen. Messi en Van Dijk op 2 en 3. Waarom Mane?
- topscorer PL zonder ook maar 1 penalty (Salah en Aubemeyang wel).
- CL gewonnen
- Finale Afrika cup (veel gescoord in toernooi)
- Europese supercup (2x gescoord en zieke omhaal die met de hand werd geblokkeerd)

15 augustus 2019 om 14:40

Haha mane en de gouden bal in 1 zin. Doe normaal man

15 augustus 2019 om 14:43

Ik begrijp wat je zegt maar nee, Van Dijk heeft een grotere impact op het team dan Mane, die was dan wel de topscorer van de PL maar met hoeveel assists als een winger? Hij ging vaak voor het eigen succes dus ja die stats zijn begrijpelijk. Ook heeft hij 3 goals gemaakt in de Afrika Cup maar was die best wel onzichtbaar. Van Dijk was de MISSING link voor Liverpool, sinds hij er staat, is de verdediging echt amper gepasseerd. Hij zet alles neer en is dan misschien de 3e aanvoerder, maar in werkelijk is hij de leider daar. Gister kon je dat ook zien, Mane scoort dan wel 2x maar Van Dijk verdedigde dan weer net zo goed, stond altijd op de juiste positie bijv.

15 augustus 2019 om 14:44

Ik vind mane logischer dan ronaldo dit seizoen...

15 augustus 2019 om 15:27

@carlosjr11: De criteria waardoor Ronaldo deze prijs als eens heeft gewonnen
Zo gek zou dat niet eens zijn. Maar Van Dijk moet hem haast wel winnen.
Ronaldo zeker niet, is niet eens topscorer geworden van de Serie A.
Messi zou kunnen, maar ook hij heeft niet altijd zijn team op sleeptouw genomen wanneer het nodig was.

15 augustus 2019 om 15:29

Ik wist niet dat v Dijk in de PD speelde. De PL is niet de sterkste competitie of je moet net sterkste al meest fysieke competitie bedoelen. Met sterkste bedoel ik in ieder geval best voetballende competitie. Ik vind de ligt trouwens al minimaal gelijkwaardig aan v dijk.

15 augustus 2019 om 15:36

Onzin....Koulibaly, Sergio Ramos, Thiago Silva, Chielini, Pique, Umtiti zijn allen betere verdedigers dan De Ligt. Van Dijk is absolute buitencategorie onder de verdedigers. Hij kan zich enkel meten met de vroegeren zoals Carnevaro, Maldini, Nesta, Puyol, Vidic etc.

15 augustus 2019 om 16:46

@musi26
Hoe kun je de ligt nou gelijkwaardig vinden als vdijk , die man is onomstreden bij Liverpool .. de ligt zie ik nog steeds knullige foutjes maken en moet het nog maar laten zien bij Juventus .. het is eerlijk gezegd nog maar afwachten of hij het niveau van vdijk haalt.

15 augustus 2019 om 14:41

Als van Dijk hem nu niet wint kun je wel stoppen met verdedigers te nomineren. Ik zeg niet dat ik vind dat Van Dijk hem moet winnen in plaats van Messi, maar veel meer dan wat Van Dijk gebracht heeft voor Liverpool dit jaar gaat een verdediger nooit brengen.

15 augustus 2019 om 14:45

Precies, Messi en Ronaldo mogen dan wel uitmaken van de beste spelers aller tijden, het gaat dan om het nu. Wij weten dat zij een godsgeschenk zijn, maar voetbal is meer dan aanvallen, het gaat ook om verdedigen en beter dan Van Dijk komt gewoon niet, not anytime soon dan.

15 augustus 2019 om 14:45

Stoppen met verdedigers nomineren?zovaak worden ze ook niet genomineerd...

15 augustus 2019 om 15:45

Dus het is al een compliment dat hij is genomineerd...

15 augustus 2019 om 15:49

Hij wil gewoon zeggen dat verdedigers dan niet eens meer moeten meetellen. Noem het dan UEFA Attacker of the year ofso.

15 augustus 2019 om 15:22

Enorme fan van V Dijk en hij was vorig seizoen de beste verdediger van de wereld.

Is v Dijk de beste verdediger van de wereld? Ja.
Is v Dijk de beste voetballer van de wereld? Absoluut niet.

Laten we eerlijk. Een verdediger kan gewoon (over het algemeen) minder goed voetballen dan een aanvaller of middenvelder. Je staat tenslotte niet voor niets in de verdediging.

15 augustus 2019 om 15:40

Verdedigen is ook voetballen toch? Van Dijk kan veel beter koppen dan messi, tackelen dan Ronaldo, beter een verdediging neerzetten dan Neymar etc. Dat zijn allemaal net zo goed onderdelen van voetbal als scoren en passeerbewegingen. Dus hoezo kan een verdediger minder goed voetballen dan een aanvaller? Een verdediger is goed in een ander onderdeel van voetbal.

15 augustus 2019 om 15:40

Toch wel een paar hele fijn lange passes gezien gisteren, moet je ook maar kunnen. Vergelijken is lastig tussen spits, keeper en verdediger (middenveld zit er wat tussen) punten redden of punten maken, beide zeer belangrijk

15 augustus 2019 om 17:22

Verdedigen is ook een onderdeel van het voetballen en voor een ploeg heel belangrijk.

Maar wat is het allermoeilijkste in het voetbal? Dat is aanvallen + scoren.

Verdedigen is ook een vak apart, maar verdedigen is gewoon makkelijker dan aanvallen. Daarom zou ik in principe nooit een verdediger benoemen als beste voetballer van de wereld.

15 augustus 2019 om 18:34

Verdedigen hoeft niet altijd het makkelijkste te zijn, daarin draait het achterin ook om teamwork namelijk anders kan dat ook zomaar punten kosten...

Verder begrijp ik inderdaad niet wat die Ronaldo tussen de 3 genomieerden te zoeken heeft, zelfs een speler als Mané verdient het vijfduizend keer meer om bij de top 3 te zitten om maar even een voorbeeld te noemen en zelfs Matthijs de Ligt had afgelopen seizoen meer indruk gemaakt dan hem dus het laat maar weer is zien waarom de Uefa zo corrupt als de ik weet niet wat is door dit de top 3 te noemen!

Wat een eer voor van dijk! Als hij hem ooit zal winnen zal het nu moeten zijn denk ik

Zowel Van Dijk als Messi verdienen het om genomineerd te worden, maar Ronaldo? Die vloog er al redelijk vroeg uit, dus ik snap niet echt op basis van wat hij genomineerd is.

15 augustus 2019 om 14:32

Dit gaat over het hele seizoen 2018/19, en alle wedstrijden. Niet alleen de Champions League.

Verder snap ik je vraagtekens bij de nominatie van Cr7. Ik heb gepleit voor Bernardo Silva, maar die zat niet eens bij de 10 genomineerden.

Edit: het gaat dus (in tegenstelling tot de Ballon D'or niet over het kalenderjaar, maar het seizoen.

15 augustus 2019 om 14:38

Het gaat over Uefa wedstrijden. Nations League, Ek kwalificatie, Champions League en Europa League gespeeld in het seizoen 2018-19.

15 augustus 2019 om 14:40

Klopt niet. Het gaat over de complete voetbalprestaties in het seizoen.

"the Awards reward the best in each category, regardless of
championship or nationality, for their respective achievements during the period from 16 July 2018 to 19 July 2019 inclusive for the men’s awards and from 25 May 2018 to 7 July 2019 inclusive for the women’s awards."

15 augustus 2019 om 14:46

Geef gewoon toe dat je een fout maakte. Je bedoelde dus seizoen en niet jaar. Prima. En wat betreft "de grap". Beter goed gestolen dan slecht verzonnen toch. En nee ook over het seizoen 2018/2019 verdient Ronaldo het niet.

15 augustus 2019 om 16:10

Est1913, het gaat om UEFA wedstrijden, ongeacht de nationaliteit van de speler (ook niet-Europese spelers) of de competitie waarin deze speelt. Is altijd zo geweest, vandaar dat het ook de UEFA uitreiking heet. Allemaal schijn en folly, daar niet van.

15 augustus 2019 om 16:28

"the Uefa Men's Player of the Year Award (previously known as the Uefa Best Player in Europe Award) is an association football award given to the footballer playing for a football club in Europe that is considered the best in the previous season of both club and national team competition." (wikipedia)

Normaals, competitie telt ook mee. Alles telt mee. Wel alleen voor spelers die in Europa spelen.

15 augustus 2019 om 14:33

Snap er helemaal niets van. Kan zo 5 spelers opnoemen die het meer verdienen dan Cristiano

15 augustus 2019 om 14:44

Alisson, Bernardo Silva, Mane (en misschien Sterling) zouden bij mij de voorkeur boven CR7 krijgen. Ben benieuwd welke 5 namen jij in gedachte hebt.

15 augustus 2019 om 14:50

Ik dacht ook nog aan Hazard (EL), sterling idd en evt Salah

15 augustus 2019 om 15:10

Fair enough. Het is ook maar net waar je veel waarde aan hecht. Ik kan mij best vinden in jouw keuzes.

15 augustus 2019 om 14:33

Ronaldo vloog eruit in de kwartfinales en messi in de halve dus redelijk vroeg? Op basis van prestaties vind ik zeker dat messi beter heeft gepresteerd maar vind ronaldo zeker een 3e plek en virgil op 1

15 augustus 2019 om 14:36

Wat dacht je van Mane en Salah die de CL hebben gewonnen. Of Bernardo silva? Hazard, heeft europa league en een top seizoen gedraaid. Cristiano hoort er niet tussen te staan

15 augustus 2019 om 14:39

Hazard ook niet. EL winnen kun je niet heel serieus nemen. Mane was wel heel goed. Maar Ronaldo heeft wel weer de meeste prijzen. En ook een aandeel in gehad.

15 augustus 2019 om 14:44

EL > Nations league / Italiaanse beker

15 augustus 2019 om 16:19

Op basis van wat? EL is gewoon een subtopcompetitie, daar lopen geen spelers van wereldklasse en is ook totaal geen graadmeter voor de top 3 van de hele wereld.

15 augustus 2019 om 18:15

Maar is ook EL>Nations league & beker? Ben zelf van mening dat ronaldo het dit seizoen niet bij de beste 3 heeft gered en hazard ook niet. Mane vind ik zelf een reeele optie

15 augustus 2019 om 14:34

Op basis van sentiment denk ik. Niet bijzonder gepresteerd op winst Nations League na. Had die spot net zo goed naar Bernardo Silva kunnen gaan.

15 augustus 2019 om 14:36

Nou ja, hij schakelde zo'n beetje in zn eentje Atletico uit . Kwartfinale. Mwah. Ik denk dat ie wel degeljk gepresteerd heeft.

15 augustus 2019 om 15:00

Dan had Lucas Moura ook wel in de top 3 mogen staan zeg.

15 augustus 2019 om 17:58

Dan had Biseswar ook bijna een plek in de ranking verdiend?

15 augustus 2019 om 14:53

Messi verdiend m dit jaar ook niet. Maar ze moeten die 2 wel allebei nomineren want anders heeft de UEFA een probleem. Van Dijk verdiend m als enige van deze 3 te winnen.

15 augustus 2019 om 18:00

Nu je toch alleen naar de CL kijkt dan verdient Messi ook geen nominatie, hij kon geen eens 1 goal maken in de 4-0 verloren wedstrijd tegen Liverpool... Al stond Ronaldo daar had hij er sowieso 1 gemaakt dat is het verschil

Natuurlijk verdient Virgil van Dijk het om te winnen. Alleen ben ik bang dat de Uefa toch voor Messi of Cristiano gaat.

15 augustus 2019 om 14:43

ALs cristiano dit wint is het nog erger dan messi op 5 zetten vorig jaar.
Cristiano verdient het niet om bij de top 3 te zitten dit jaar

15 augustus 2019 om 17:05

Ik ben het overigens wel met je eens dat Ronaldo niet bij de top 3 zou mogen horen en ook dat Messi op 5 vorig jaar onzin was.

15 augustus 2019 om 14:59

Ik denk het niet, tweede in de PL, winnaar van de CL, de Supercup, finale nation league. Denk dat Virgil dit jaar gaat winnen, de CL telt altijd erg zwaar mee. Messi en Ronaldo zijn altijd goed maar afgelopen jaar toch minder dan in het verleden. Sowieso wordt het ook eens tijd voor een verdediger in plaats van altijd een aanvaller die wint.

15 augustus 2019 om 15:04

Je kan messi en ronaldo afgelopen jaar niet op een stapel gooien. Messi was veel beter dan ronaldo afgelopen seizoen. Ronaldo was minder, komt ook omdat ie in een nieuw team zit dus begon die een beetje stroef.

Maar messi heeft barca echt bij de hand genomen. En als pique had opgelet tijdens de corner in liverpool dan hadden we het niet eens over of van dijk hem verdiende.

Want van dijk ging 2x dik de mist in in camp nou waardoor er 2 goals vielen

15 augustus 2019 om 15:43

Als telt niet in het voetbal. Feit blijft dat de missers van van Dijk niet fataal zijn geworden. Als het al missers waren, dan zijn dat ook de enige twee missers in het seizoen geweest!

Bovendien vind ik het flauw dat je die wedstrijd er uit pikt. Dan kan je ook zeggen dat Messi het op Anfield compleet heeft laten afweten. En met zijn uitstraling met gebogen schoudertjes de rest van het team meenam in de ondergang.

15 augustus 2019 om 16:54

Als telt niet in voetbal nee.
Maar die fouten van van dijk waren geen als. Dat was realiteit.

Liverpool is het gelukt om die fouten recht te zetten maar niet door van dijk.

In liverpool lukte het messi alsnog om meerderr malen zijn teamgenoten 1 op 1 te zetten. Hij liet het niet compleet afweten.

Dat was pique die lag te slapen tijdens een corner.

15 augustus 2019 om 16:59

Ik vind dat te makkelijk bf. Messi heeft een heel erg goed seizoen gedraaid, maar uiteindelijk was het niet fenomenaal. Wat ik in een eerdere post al eens heb aangegeven is dat Messi slachtoffer wordt van zijn eigen succes. Eerdere jaren was hij nog beter. Dat In combinatie met misschien toch wel een beetje Ronaldo en Messi moeheid leiden er bij mij toe dat ik prima kan leven met van Dijk als winnaar. En ik hoop toch dat je niet vindt dat van Dijk geen fenomenaal jaar heeft gehad, want dan zijn we heel snel uitgepraat.

15 augustus 2019 om 17:24

Van dijk heeft een geweldig seizoen gehad. Maar jou comment wijst precies op uit waarom messi niet gaat winnen en van dijk wel.

De factor dat van dijk nieuw is en messi al 12 jaar domineert.

Ik vind het niet erg als van dijk wint. Van dijk staat bij mij steevast op nummer 2 van afgelopen jaar.

Maar dit wijst wel weer op uit dat degene die beter was eigenlijk niet bekroond word puur omdat ie dat al eerder was.

En meningen mogen verschillen maar een seizoen waar messi weer la liga topscorer word en champions league top scorer.
Ook nog de gouden schoen.
Als je dat niet fenomenaal vindt dan snap ik niet dat je van dijk wel fenomenaal vond.

15 augustus 2019 om 17:30

Ik zeg niet dat ik Messi niet ontzettend goed vond. Ik zeg dat hij slachtoffer is van zijn eigen succes. Mensen vinden zijn prestaties een soort van normaal. Als het dan iets minder is dan eerdere jaren, dan wordt al snel gezegd dat hij een matig seizoen heeft gehad. Onzin natuurlijk!

Tegelijkertijd kan in niet zeggen dat Messi per se beter is dan van Dijk. Je kan zeggen dat van Dijk afgelopen seizoen de Messi onder de verdedigers was. Dus beide op hun eigen positie veruit de beste. Succes bij het bepalen van de winnaar. En dan gaan inderdaad dingen als de gunfactor, clubprijzen etc. een rol spelen. En dan speelt inderdaad ook nieuwigheid een rol. Misschien niet helemaal fair, maar subjectieve factoren spelen dus een belangrijke rol! We gaan het zien

Had persoonlijk liever Mane gezien voor Ronaldo. Mane was echt uitstekend deze Cl Campagne en ook in de Premier League was die goed.

15 augustus 2019 om 15:10

Helemaal mee eens.

15 augustus 2019 om 16:07

Ja zeer vreemd dit. Mane was zeer sterk. Ronaldo eveneens maar Mane kwam veel verder en was belangrijk, vooral tegen Bayern. Maar ook niemand van City bijv. Tsja erg vreemd.

Opvallend dat ook Cristiano Ronaldo en in mindere mate Lionel Messi in de top 3 staan. Als de Uefa een beetje ballen had getoond, hadden ze op z'n minst Frenkie ook in de top 3 laten komen. Die was mijns inziens veel bepalender in de CL dan Ronaldo. Met name die prachtige momenten van hem in en tegen Madrid, die kan men over 10-20 jaar echt nog wel terughalen. Het blijft zo zonde dat we de CL-finale niet hebben gehaald.

Messi en Ronaldo zijn natuurlijk puur op naam geselecteerd en buiten het feit dat hij de CL won, hij een verdediger én een Nederlander is, hoop ik dat Van Dijk wint want die heeft Liverpool naar de overwinning geholpen.

15 augustus 2019 om 14:37

Dat je dit over Messi zegt dat zegt genoeg, ge eens statistieken kijken. En zijn spel is nog steeds buitenaards.

15 augustus 2019 om 14:44

"in mindere mate", verder was het spel van Ajax in het algemeen en Frenkie in het bijzonder bij vlagen ook buitenaards. Ask Modric & co.

15 augustus 2019 om 14:46

Mensen die LaLiga niet volgen rekenen Messi af op de return op Anfield. De heenwedstrijd was hij buitenaards. Net als de rest van het seizoen overigens. Zonder Messi was Barca nog niet eens 3e geworden.

15 augustus 2019 om 14:48

Het blijft een individuele prijs. Frenkie had echt niet de impact die Messi had dit seizoen. Hopelijk gaan ze dit naar gewoon samen prijzen pakken.

15 augustus 2019 om 14:52

Denk je? Ik denk zelfs dat Frenkie een grotere impact had gezien voor dit seizoen wij hem alleen in Nederland kenden en door het seizoen heen ineens de hele wereld. Er was een punt dat de magie van De Jong en Ajax de ziel raakte in met name de Engelse journaille, ze waren zooo blij met die opleving.

Frenkie was voor de voetballiefhebber een prille verliefdheid. Messi wisten we het al van, dat is houden van. Geef mij maar prille verliefdheid

15 augustus 2019 om 15:11

Ik ben een grote fan van Frenkie hoor maar bij Ajax was het vooral een teamprestatie. Ziyech, de Ligt, Tadic, vd Beek en zelfs Schöne en Blind. Allemaal haalden ze de top van hun kunnen in de CL als collectief. 2 Ajacieden in de top 10 kaart dit in mijn ogen ook aan. Bij Barca deed Messi het bijna eigenhandig omdat de rest dit seizoen erg ondermaats was. Hopelijk pakt Frenkie hem nog komende jaren bij Barca!

15 augustus 2019 om 15:56

Met de teamprestatie ben ik het eens, ik denk alleen buiten dat, dat Frenkie eerder top 3 hoort dan Ronaldo.

Juist omdat hij toen nog niet bij Barca zat had ik liever gezien dat hij hem nu al had gepakt.

15 augustus 2019 om 16:21

Klopt. Had ik uiteraard ook graag gezien. Ronaldo heeft toch een aantal zaken mee. Zijn naam en reputatie, Nations League gewonnen, prima eerste seizoen bij Juve en de hattrick tegen Atletico. Vooral die laatste heeft mij toch een grotere fan van Ronaldo gemaakt. Ben altijd meer van Messi dan Ronaldo geweest. Maar de vrije trap op het WK tegen Spanje en die hattrick tegen Atletico hebben indruk op mij gemaakt en bij mij de boel wat meer gelijk getrokken. "Wéér hij.." Probeer nu gewoon van beide te genieten in plaats van dat eeuwige vergelijken.

15 augustus 2019 om 17:18

Ook helemaal mee eens. Zelfs tegen Ajax in de J.c. Arena keek ik met veel respect naar Ronaldo. Die sprint die hij nog even trok waaruit hij scoorde zeg, op z'n 34e zeg om ons (voor korte tijd) het zwijgen op te leggen. Knap!

15 augustus 2019 om 15:19

Beetje ballen tonen zouden ze Frenkie op 3 zetten. Nou ik weet welke ballen jij getoond wilt zien worden. Frenkie hoort niet eens tussen de 10 genomineerden, maar is nu eenmaal de hype van de dag.

15 augustus 2019 om 15:37

Laat me raden; R_Zuid staat voor Rotterdam zuid. Misschien je anti ajax bril afzetten. Alle buitenlandse analisten zijn lyrisch over frankie, maar ze zullen het uiteraard allemaal mis hebben.

Inderdaad de beste verdediger van de wereld, maar of hij nu wel of geen cl wint is Messi de beste voetballer. Tuurlijk mag en kan de eer ook eens naar een andere voetballer gaan, echter verliest het zijn glans omdat iedereen wel beter weet. Enigen die in mijn ogen terecht de titel het afgelopen decennia verdiende zijn Cr7 en Messi. Mordric kwam er tussen, echter doe je deze twee sensaties hiermee tekort

15 augustus 2019 om 14:57

De inbreng van Messi en van Dijk zijn simpelweg niet met elkaar te vergelijken. Beide hebben een fantastisch jaar achter de rug en dat is voor beide in statistieken te vangen. Doelpunten en assists blijven langer beklijven, dus dat spreekt in het voordeel van Messi. Het aandeel van van Dijk is echter bijzonder groot bij Liverpool, echt de rots in de branding. Uiteindelijk kan het haast niet anders dan dat van Dijk de prijs wint. Hoe goed het jaar voor Messi ook was, uiteindelijk blijft staan dat hij slechts één prijs heeft gewonnen, waar de treble op een gegeven moment reëel was. Ook met Argentinië heeft hij het niet gered. Van Dijk is op één punt na kampioen geworden van de BPL met een recordaantal punten, de CL gewonnen, Europese supercup gewonnen en de aanvoerder van het Nederlands elftal, met een goede Nations League en helaas een verloren finale. Meningen verschillen, maar in mijn ogen zou van Dijk absoluut de verdiende winnaar zijn!

16 augustus 2019 om 03:03

“Als telt niet in voetbal..” zeg jij eerder. Nu zeg je “van Dijk is op 1 punt na kampioen geworden”, dat telt ook niet pik

16 augustus 2019 om 08:03

Mijn hemel, wat een waardeloze reactie van je. Eigenlijk is deze reactie geen tegenreactie waard, maar vooruit!

Daarmee bedoel ik aan te geven dat het een fantastisch BPL seizoen was. Niet genoeg voor het kampioenschap inderdaad, maar wel een recordaantal punten als nummer 2 en slechts één nederlaag een 22 tegendoelpunten in 38 wedstrijden.

16 augustus 2019 om 13:24

Je kan bedoelen wat je wil, maar het klopt niet thats all. Messi had een perfecte seizoen, op die uitwedstrijd tegen Liverpool na. Als de verdediging van barca bij die corner ietsje beter oplet, gaat Barca door en is Messi de man van het jaar. Als Liverpool kampioen werd en geen ene punt achterstand had op City, dan was Van Dijk duidelijk de man van het jaar. Allebei is helaas niet zo.. je kan het niet bij de ene benoemen en de andere niet!

Geen enkele speler van Tottenham in de top 10 overigens. Blijft eeuwig zonde, daar had je echt neit van hoeven verliezen.

15 augustus 2019 om 14:47

Daar had je niet van mogen verliezen. Ik denk dat Ajax tegen Liverpool ook beter weerstand had kunnen bieden dan Spurs, maar als en had gekund tellen niet in topsport.

Ronaldo? die snap ik echt niet. Ik vond het al raar dat hij daar stond in plaats van tadic.
Juventus werd te vroeg uitgeschakeld om Ronaldo bij top 3 te zetten.

Dit is belachelijk van Uefa.
Maar de Uefa en Fifa maken zichzelf de laatste tijd wel heel erg vaak belachelijk met de individuele prijzen die zij uitgeven.

15 augustus 2019 om 15:01

Messi en Ronaldo zijn altijd genomineerd. Dat is elk jaar zo, ook als ze een minder seizoen hebben, Ze zijn nu eenmaal een categorie op zichzelf. Maar ik verwacht toch echt dat Virgil hem wint, de CL telt echt hard mee en de impact van Virgil op Liverpool is gigantisch, hij was de ontbrekende schakel om de beste ploeg van de wereld te worden.

15 augustus 2019 om 15:13

Messi was niet genomineerd een jaar terug als ik het goed heb

Ik denk ook dat virgil hem wint maar om andere redenen dan mensen hier beweren,

Champions league telt hard mee maar ik weet niet of ze hem per see door virgil hebben gewonnen.
Virgil van dijk ging in camp nou 2x heel hard de mist in, 1x bij suarez en 1x bij messi. Daardoor vielen er twee doelpunten en moest liverpool rekenen op een wonder comeback.

En dan speelde wijnaldum en een slapende pique tijdens een corner een belangrijkere rol.
Ook een alba die een hele rare terugspeelbal geeft waardoor er een goal valt.

Nogmaals ik denk wel dat virgil hem wint. Of die het verdient ben ik niet van overtugid

15 augustus 2019 om 15:39

Ronaldo blijft gewoon een geweldige voetballer. Dus is het logisch dat hij erbij staat.

15 augustus 2019 om 16:55

Tuurlijk is die geweldig. Alleen waren er andere die meer geweldig waren dan hij afgelopen seizoen.
Vandaar dat ik vind dat hij hier niet tussen hoort.

Waarom is Ronaldo genomineerd?
Voor zijn doen had hij een matig seizoen gehad.
Persoonlijk vind ik dit de top 3:

1: Vvd
2: Messi
3: Mane

15 augustus 2019 om 15:21

Dus als ik het zo lees kunnen ronaldo en messi hem alleen winnen als zij zichzelf overtreffen? En virgil niet?

Ronaldo verdient het hier niet te staan maar om een andere reden dan wat jij noemt

15 augustus 2019 om 15:34

Van dijk maakte anders niet het verschil tegen barcelona.
2x zwaar de fout in in camp nou.
Waardoor liverpool moest rekenen op een mirakel in liverpool.

wijnaldum speelde een grotere rol in die comeback.
Pique die ligt te slapen tijdens een corner.

EN alsnog was van dijk niet de beste omdat messi het alsnog voor elkaar kreeg om een barca speler 3x 1 op 1 te zetten met de keeper.

De finale was oersaai.

Van dijk gaat hem winnen maar ik ben niet overtuigd.
Niet over de kwaliteiten van vandijk want hij is de beste verdediger maar vond hem niet beter spelen dan messi vorig seizoen of belangrijker zijn dan messi voor zijn eigen team.

15 augustus 2019 om 16:00

De reden dat VVD hem gaat winnen heeft er natuurlijk ook simpel weg mee te maken dat hij de CL wint, ik weet dat deze prijs is voor individuele prestaties maar hoe vaak wint de CL winnaar de titel speler van het jaar...

Messi was misschien wel doorslaggevender op de momenten die je opnoemt maar constant gezien waren beide heren absolute toppers Messi eerlijk gezegd net iets beter.

Ik durft met 100% zekerheid te zeggen dat VVD hem wint puur en alleen door het feit dat hij de CL heeft gewonnen en de CL winnen is bijna het enigste wat telt voor de speler van het jaar verkiezing.

Was het na de reguliere speeltijd niet 1-1? Na de verlenging 2-2 en daarna de strafschoppen?

Waarom snapt niemand Ronaldo niet maar Messi wel? Op basis van prestaties qua prijzen toch gelijk aan elkaar? Allebei landskampioen, en allebei na de groepsfase uitgeschakeld in de CL. Messi had een weergaloze wedstrijd tegen Liverpool (waaronder die met die vrije trap waarvoor hij de Puskas award heeft gewonnen) en Ronaldo die hoogstpersoonlijk een hattrick scoort tegen Atletico Madrid. Strikt genomen zou je nog kunnen zeggen dat Ronaldo in een nieuwe team draait en Messi in zijn vertrouwde gouden kooitje, en daarom Ronaldo het wel meer verdient omdat presteren in een nieuwe competentie, met zijn hogere leeftijd en nieuwe teamgenoten 'moeilijker' is dan in La Liga waar niemand serieuze weerstand bood En dan zie ik hier mensen nog Bernardo Silva en Raheem Sterling roepen. Waarom dan geen Lucas Moura? Of Son? Of nog beter, Ziyech? Misschien wel de Jong op basis van éã©n seizoen; maar daar gaat het toch om? Al die selectieve verontwaardiging over Ronaldo, sjonge jonge..

15 augustus 2019 om 15:58

Ik ben het hier mee eens, maar het is niet populair om zelfs spelers uit Nederland zelf te noemen boven die grote namen.

16 augustus 2019 om 03:13

Als je spelers met elkaar gaat vergelijken kijk je naar individuele prestaties en prijzen die zijn gewonnen met het team. Jij geeft aan dat Ronaldo en Messi op basis van prestaties qua prijzen gelijk staan aan elkaar, dat klopt. Maar wat betreft individuele prestaties staan ze verre van gelijk. Messi heeft 51 goals en 19 assists gemaakt. Ronaldo 28 goals en 10 assists, nog niet eens topscorer van Italie. Messi komt een ronde verder dan Ronaldo in de CL. hoewel dat onbelangrijk is, is dat toch belangrijker dan het feit dat Ronaldo in een nieuwe team speelt en Messi in zn ‘vertrouwde gouden kooi’. Ronaldo hoort niet eens in de top 5 en Messi is een titelkandidaat, zo simpel is het

Ik zie allemaal mensen praten over Ronaldo.
Maar welke speler heeft meer prijzen gepakt dan Ronaldo?

Kampioen Seri A ( eerste seizoen)
1e Nations Leage gewonnen met Portugal.
1x Italiaanse supercup winnaar
Topscorer Nations Leage
Topscorer Seri A

15 augustus 2019 om 17:02

Topscorer serie a?

15 augustus 2019 om 17:14

Vervang topscorer Serie A met beste speler Serie A (gemiddeld ook hoogste cijfer).

16 augustus 2019 om 10:52

Nations League is toch geen echte prijs?
Dat Juventus kampioen wordt en de Italiaanse supercup wint, nou wie had dat toch verwacht zeg...
Ronaldo was alles behalve slecht hoor begrijp me niet verkeerd, maar Vvd, Messi en Mane verdienen het veel meer dan Ronaldo.

Messi of van Dijk zou ik zeggen. Ronaldo zou wat mij betreft een aanfluiting zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren