Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax betaalt negen miljoen en heeft nu honderd procent transferrechten’

Laatste update:

Ajax heeft de twintig procent transferrechten van São Paulo inzake David Neres afgekocht, zo meldt het Braziliaanse Goal. Ajax nam de aanvaller in 2017 over en zou destijds twintig procent van de toekomstige transfersom aan de Braziliaanse club hebben beloofd. De Amsterdammers hebben nu naar verluidt bijna negen miljoen euro betaald om dit af te kopen.

São Paulo verkocht Neres in januari 2017 aan Ajax voor twaalf miljoen euro. De Braziliaanse club maakte toen met de Amsterdammers de afspraak dat men twintig procent van de transfersom zou krijgen bij een volgende stap van Neres. Volgens Goal heeft Ajax nu met São Paulo een deal gesloten waardoor deze regeling van tafel is.

De Amsterdammers zouden nu dus honderd procent transferrechten hebben in plaats van tachtig procent. Naast de laatste ontwikkeling omtrent Neres meldt Goal ook dat Ajax aast op Antony, de negentienjarige buitenspeler van São Paulo. De twee clubs zouden onlangs de gesprekken inzake het talent hebben hervat om te kijken of een transfer mogelijk is.

De berichtgeving van Goal komt overeen met het verhaal van Paulo Freitas aan Ajax Showtime. De journalist meldde dat Ajax de interesse in de aanvaller onlangs had geconcretiseerd. Ajax zou ook al een gesprek hebben gehad met Antony om een transfer te bespreken. De buitenspeler wordt getaxeerd op ongeveer dertig miljoen euro.

Een goede zet van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit Ajax is echt goud.
Normaliter is het heel moeilijk om een percentage af te kopen. Dit is echt goede zaken doen. Chapeau!

9 augustus 2019 om 09:10

Zolang hij deze groei vast blijft houden en niet geblesseerd raakt wel. Hij zal voor meer dan 45m verkocht moeten worden anders is het een onnodig risico.

9 augustus 2019 om 09:18

Neres kan alleen maar beter worden. Vooral tactisch moet hij zich verbeteren.
Ik denk dat hij (mits) fit voor een goed bedrag verkocht gaat worden.

9 augustus 2019 om 09:30

maar om beter te worden zal hij wel wedstrijden moeten spelen. Het blijft afwachten wie straks bij Ajax kind van de rekening wordt.

9 augustus 2019 om 11:15

Zwanpeyg,

Als je de 9 miljoen en 12 miljoen optelt kom je op 21 miljoen, Ajax moet dus boven dat bedrag verkopen.

Aangezien er al boden van 50+ miljoen binnen kwamen zal de penningmeester zich nog niet ongerust maken.

Bovendien heeft de verkopende club mogelijk financieel wat problemen, waardoor je mogelijk Anthony ook voor een wat goedkopere prijs kan kopen.

9 augustus 2019 om 11:27

En daarmee is Neres de duurste inkomende transfer van Ajax en tevens het hoogste bedrag wat in NL voor een speler is betaald.

9 augustus 2019 om 11:27

@leeuw087 Zo werkt het natuurlijk niet. Er is 9 miljoen betaald om de overige 20% ook te ontvangen in het geval dat Neres verkocht gaat worden. Om deze extra investering van 9 miljoen te verantwoorden zal Neres voor minstens 45miljoen weg moeten. Wanneer hij voor minder verkocht wordt heeft Ajax een verlies geleden op deze investering.

9 augustus 2019 om 12:55

@econ, zal vast aan mij liggen, maar als in totaal 21 mil betaald is voor 100% van de transferrechten. Dan is het toch juist raar om deze 9 mil te verrekenen naar 45 mil, terwijl je al 12 hebt betaald voor de overige 80%? Please enlighten me..

Dank!

9 augustus 2019 om 13:09

Omdat je bij alles onder de 45 miljoen minder dan 9 miljoen had hoeven te betalen. Stel hij gaat weg voor 25 miljoen. Dan had je 5 miljoen moeten afdragen maar heb je nu 9 betaald. Dus eigenlijk 4 teveel.

9 augustus 2019 om 13:46

Ah ja als je het bekijkt vanuit het oogpunt wanneer hij wordt verkocht snap ik het.

9 augustus 2019 om 14:43

@funkeee De 12 miljoen die in eerste instantie is betaald voor 80% van de transferrechten moet los gezien worden van de tweede investering voor 20% van de transferrechten.

Wanneer Ajax de 9 miljoen niet zo uitgeven, zullen ze altijd 80% van de inkomsten ontvangen. Echter, in dit geval denkt Ajax meer winst te kunnen maken op de transfer van Neres wanneer ze 9miljoen aftikken bij Sao Paolo voor de laatste 20%. Om het break-even point van deze investering te bereiken moet Neres voor minimaal 45 miljoen verkocht worden. [ 9mln = 0.2x dus x=45mln].

Voorbeeld: Ajax verkoopt Neres voor 40 miljoen - 20% van 40miljoen is 8miljoen - Ajax heeft 9miljoen extra betaald om 8miljoen extra te ontvangen - waardoor de investering een negatief effect heeft gehad.

Uiteraard heeft Ajax nog steeds 19miljoen euro winst gemaakt als je het totale plaatje bekijkt, maar de tweede investering heeft duidelijk geen nut gehad.

9 augustus 2019 om 17:03

Moet die 20% niet betaalt worden over de meerwaarde? Dus als ajax hem verkoopt voor 50. Ze eerst 50 - 12 = 38m en daar 20% van hadden moeten afdragen?

9 augustus 2019 om 17:03

Moet die 20% niet betaalt worden over de meerwaarde? Dus als ajax hem verkoopt voor 50. Ze eerst 50 - 12 = 38m en daar 20% van hadden moeten afdragen?

9 augustus 2019 om 09:13

9 augustus 2019 om 11:01

Svenzxzy

"dit Ajax is echt goud. Normaliter is het heel moeilijk om een percentage af te kopen. Dit is echt goede zaken doen. Chapeau! "

Ik denk eerder dat het initiatief van Sao Paulo af komt. Volgens diverse Braziliaanse media waaronder hetzelfde Goal, had die club had verwacht dat Ajax Neres zou verkopen en er op gerekend dat men die 20 procent transferrechten te gelde had kunnen maken. Naar verluid had men daar een half jaar geleden na het bod van de Chinezen ook al op gerekend. Ajax heeft nu al twee keer het contract van Neres verlengd, terwijl Sao Paulo natuurlijk had gehoopt en wellicht ook had verwacht dat Ajax de biedingen die op Neres zijn gedaan, geaccepteerd zou hebben. Daardoor moet Sao Paul nog minimaal een jaar langer op een deel van de eventuele transfersom wachten, terwijl ook niet zeker is dat de transferwaarde van Neres niet omlaag zal gaan als Ajax de CL mis zou lopen. Het lijkt mij dat Sao Paulo het wachten beu was en daarom de 20 procent transferrechten nu te gelde heeft gemaakt. Mogelijk heeft men dat geld ook gewoon nodig. Ik weet niet hoe de vork met transferrechten precies in de steel zit, maar normaal is het zo dat als je ergens een recht op hebt, je daarmee ook het recht hebt om te beslissen hoe er met dat recht wordt omgegaan. Dat zou in dit geval kunnen betekenen dat Ajax bij verkoop van Neres ook toestemming van Sao Paulo nodig heeft. Dat verzwakt natuurlijk je onderhandelingspositie en het zou zomaar kunnen dat de club daarom de transferrechten van Sao Paulo heeft afgekocht.

9 augustus 2019 om 11:24

eens, maar dit had je echt ook kraakhelder in twee zinnen kunnen uitleggen in plaats van tachtig.

9 augustus 2019 om 11:31

Hoe er wordt omgegaan met transferrechten is door de Fifa voorgeschreven. In het geval er een doorverkoop percentage is afgesproken moet dus club maar afwachten of ze daar iets voor krijgen. Het is een soort van risico belegging. Ajax Ajax besluit om zijn contract gewoon uit te laten dienen, dan ontvangt de club met 20% van de transferrechten helemaal niks. Je verwachting dat het initiatief vanuit Sao Paolo gekomen is, lijkt daarmee ook heel plausibel te zijn. Zij zitten nu volledig in de wachtstand of en hoeveel ze er ooit voor gaan krijgen. Door nu deze deal te maken, krijgen ze per direct de beschikking over 9 miljoen, dan dat ze moeten wachten tot ze misschien in januari, volgend jaar of over 2 jaar een bepaald bedrag ontvangen. Ook al zou Neres volgend jaar voor 50 miljoen vertrekken, dan kunnen ze alsnog een goede deal hebben gesloten. Ze lopen dan wel 1 miljoen mis, maar kunnen nu 9 miljoen investeren die in een jaar tijd wellicht veel meer waard is doordat ze weer een geweldig talent kunnen opleiden.

9 augustus 2019 om 12:21

Remcob; er is in geval van Neres geen sprake van een doorverkooppercentage. Ze zijn voor 20% eigenaar van de transferrechten. Dat is volgens mij iets anders en hebben ze invloed bij het doorverkopen. Denk dat beide partijen graag een oplossing daarvoor wilden en dat nu prima geregeld is. 9 mln is voor een transferbedrag van 45 mln.
Lijkt me in geval van Meres redelijk. Al weet je natuurlijk nooit

9 augustus 2019 om 12:53

@manodedios

" eens, maar dit had je echt ook kraakhelder in twee zinnen kunnen uitleggen in plaats van tachtig. "

Dat had gekund, zoals Van Gogh ook madeliefjes had kunnen schilderen ipv zonnebloemen. Iedereen die liever madeliefjes heeft, staat het natuurlijk vrij om zelf het penseel ter hand nemen.

Dat betekent dat beide clubs hem (nu) waarderen op 45 mln.
Als Ajax hem voor meer verkoopt is dit een goede deal.

9 augustus 2019 om 09:09

Vgm gaat een doorverkoop percentage puur over winst. Weet niet precies wat ze betaald hebben voor Neres maar de transfersom moet vgm rond de 65 miljoen zijn om een voordeel te hebben voor Ajax.

9 augustus 2019 om 09:11

Staat in de tekst. Sao is gewoon nog 20% eigenaar. Dus niet 20% van de winst

9 augustus 2019 om 09:11

Dit was geen doorverkooppercentage, maar een percentage van de transferrechten. Dus wel gewoon over de volle mep.

9 augustus 2019 om 09:12

Ligt er aan wat je afspreekt. Volgens mij worden beide opties wel gebruikt bij transfers.

9 augustus 2019 om 09:13

En daarnaast, als het enkel over de winst zou zijn, dan zou 57 miljoen break even zijn. ( (x-12) / 5) = 9), uitgaande van 12 miljoen, wat in de tekst staat .

9 augustus 2019 om 09:20

Aha dank voor de uitleg dacht dat het altijd over de winst ging.

9 augustus 2019 om 09:24

Jellooooh

Er is een verschil tussen een doorverkoop percentage en een percentage eigendom. Dat laatste is hier aan de hand.
Ajax heeft nu 100% eigendomsrechten van Neres

9 augustus 2019 om 09:32

nee, hij wordt getaxeerd op 30 mil.. 20% van dat zou 6 mil betekenen, maar omdat Ajax hun 'afkoopt' moeten ze een extra opslag betalen.. anders zou het niet logisch zijn dat de andere partij hiermee zomaar akkoord zou gaan.

9 augustus 2019 om 09:34

en hoe denk je dat de opslag wordt berekend?

9 augustus 2019 om 09:36

Die 30 mil gaat over Anthony

9 augustus 2019 om 09:41

Joeka. Dit is natuurlijk onzin. Je haalt 30 miljoen uit de duim (of pak je de 30 mil van Anthony? ) , want je kan nooit schatten hoeveel zogenaamde 'extra opslag' de andere partij dan wel mee akkoord gaat. Sao Paulo gaat akkoord met de waarde die zij nu denken dat Neres heeft omdat ze dan minder risico lopen op een Neres die minder waard wordt. Best slim om nu wel akkoord te gaan.

Sluwe vos die Overmars

9 augustus 2019 om 10:44

Ik vraag me af: zouden ze bij de contractonderhandelingen van Neres dan geen toezeggingen hebben gedaan om schappelijk te zijn bij een eventueel aanbod volgend jaar?

Veel van de contractverlengingen zijn gedaan met de toezegging dat Ajax volledig meewerkt aan een transfer het volgende jaar. Maar bij Neres kunnen ze nu eigenlijk niet minder krijgen dan 45 miljoen. Sterker nog, ze zouden 50+ moeten vragen. Dat is en blijft een hoge prijs. Als Neres geblesseerd raakt, een slecht seizoen draait of lange tijd wisselspeler is dan wordt het al lastig om die ondergrens van 45miljoen te behalen. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt (ookal heb ik vertrouwen in dat het goed komt)

9 augustus 2019 om 11:28

tja verhoudingsgewijs is je percentage winst dan wat lager. Maar als hij voor 40 verkocht wordt heb je in absolute zin nog 40 - (12+9) = 19 miljoen winst in de tas dus waar hebben we het over. meewerken aan een transfer ja, geïnteresseerde clubs ontvangen en werken aan een akkoord. dat staat nog best wel los van iemand voor een appel en een ei uitzwaaien. Volledig meewerkt? Dat verzin je ter plekken.

9 augustus 2019 om 19:55

Maar dan pak je wel een miljoen verlies op die laatste 20 procent. Daar zal Bijlmer FC vast niet failliet aan gaan, maar dan zou de deal van vandaag ronduit slecht zijn.

Zo snel en (waarschijnlijk)makkelijk gerekend zal Ajax hiervan profijt hebben als ze Neres kunnen verkopen voor boven de 45m

9 augustus 2019 om 09:57

Dat ligt eraan wat de afspraken zijn. Als de afspraak is dat ze 20% van de "winst" krijgen moet hij mij minimaal 45 + 12 miljoen opbrengen om als ajax zijnde voordelig uit te komen.

Is dit slim van Ajax? Als Neres voor 50 miljoen verkocht wordt, houden ze 10 miljoen (staat gelijk aan 20%) extra over. Dus netto scheelt dat 1 miljoen extra. Dit betekent dat Neres dus voor minimaal 50 miljoen verkocht moet worden, voordat deze deal lucratief wordt..

Of sla ik hier de plank helemaal mis?

9 augustus 2019 om 09:11

Klopt, maar ga er maar vanuit dat hij alleen maar duurder wordt. Het is een gok van 9 miljoen, want hij kan altijd geblesseerd raken. Maar laten we van het positieve uitgaan en vooral gaan genieten van deze speler.

9 augustus 2019 om 09:16

Dat ligt natuurlijk puur aan het seizoen. Laten we eerlijk zijn een seizoen als het vorige is uniek. Op dat moment zijn de spelers kwa waarde op hun hoogst. Zie Monaco en dus ook Ajax. Als Ajax ik Europa niks presteert dan blijft het echt niet stijgen.

9 augustus 2019 om 09:26

Dus is dat slim, een Neres ga je zeker nog wel verkopen voor 50 miljoen. Mits er geen gekke dingen gebeuren natuurlijk.

9 augustus 2019 om 09:34

Voordat je beide beentjes helemaal niet meer de grond gaan aanraken. 50 miljoen voor Neres is al een gek ding. Uiteindelijk is het een speler die 1 “goed” seizoen heeft gedraaid, en niet eens uitzonderlijke dingen heeft gedaan. Hij speelde in een goed draaiend team, dus niet zo maar denken dat dit de nieuwe standaard is, want 1 minder seizoen en je krijgt de helft.

9 augustus 2019 om 09:42

Ik zeg toch ook mits er geen gekke dingen gebeuren? Wat had hij gepresteerd dan toen er een Chinees met 40-50 miljoen op de stoep stond? Toen was hij maar amper basisspeler.

9 augustus 2019 om 09:44

Alexvidal. Hoe kom je erbij dat hij 1 goed seizoen heeft gedraaid? Hij draait al 2 seizoenen goed bij Ajax. In de eredivisie had hij het seizoen voor vorig seizoen zelfs betere stats.

9 augustus 2019 om 09:46

Chukkie. Toen er een Chinese club op de stoep stond was Neres al eens de mvp van het seizoen geweest (2017/2018) en hij was zeker niet amper basisspeler in de eerste seizoenshelft 2018/2019. Heeft misschien 2 of 3 wedstrijden in totaal op de bank gezeten. Echt, ik snap niet waar die misvatting vandaan komt dan Neres pas sinds een (half) jaar goed draait.

9 augustus 2019 om 09:51

Dat bevestigt dan alleen maar mijn gedachte dat zijn waarde niet snel zal halveren. Als dit waar is, want daar gaat iedereen even vanuit, dan is het een goede zet.

9 augustus 2019 om 12:10

De waarde zal niet halveren, maar als Ajax in de groepsfase wordt uitgeschakeld - of mogelijk zelfs het hoofdtoernooi niet haalt - gaat er al geen club 50+ miljoen meer betalen. Zo werkt het gewoon. Dat risico nam Ajax ooit met Dolberg en die zit voorlopig nog steeds bij Ajax.

9 augustus 2019 om 09:39

Je kan het natuurlijk ook als een stukje beleid zien. Als Ajax wil je leidend zijn en 100% van de rechten bezitten. Ajax heeft het geld niet direct nodig en geld op de bank is feitelijk niets waard met de huidige rente en de transfersommen stijgen elk jaar. Nu dus op deze manier een stukje 'schuld' afkopen kan dus een slimme zet zijn. Overmars is financieel echt een genie en weet dus echt wel wat hij doet. Wederom een slimme zet dit naar mijn mening.

9 augustus 2019 om 10:32

Ajax doet Sao paulo een plezier. Zij krijgen u alvast hun geld terwijl Ajax Neres nog niet verkoopt. Kan in de toekomst goed zijn voor Ajax, wanneer ze een andere speler van Sao Paulo zouyden willen halen terwijl het voor Ajax weinig uitmaakt. Ajax heeft het geld en veel rente krijg je tegenwoordig niet meer.

Neres wordt wel voor 50 miljoen of meer verkocht, anders speelt hij nog een tijdje bij Ajax voor ze hem weg doen.

9 augustus 2019 om 11:25

Zoals Speedyafc al aangaf, dit komt vanuit Sao Paulo. Zij hebben net Dani Alves gehaald en moeten hun boekhouding ook rechttrekken. Overmars heeft dit duidelijk gedaan voor de goodwill en zoveel risico's zijn er niet aan verbonden omdat hij persoonlijk meer kennis heeft over de concrete interesse in Neres van andere clubs.

Ik verwacht ook dat Ajax voor (veel) minder dan 30 miljoen Antony gaat aantrekken. Sao Paulo zal wel weer een gedeelte van de transferrechten behouden en Ajax zal in delen betalen. Voor dit huidige Ajax goed te doen dus.

9 augustus 2019 om 11:40

Als je transferrechten heb (heel wat anders dan een doorverkooppercebtage), heb je ook een stem in de transfer. Tuurlijk is Ajax met 80% altijd leidend, maar een derde partij in de onderhandelingen blijft storend. Ajax is van de storende factor af en Sao Paulo heeft geld die ze misschien heel hard nodig hadden. Daarbij heb je gelijk dat je intussen ook wat goodwill kweek.

Dan gok ik dat Neres een hogere afkoopsom in zijn nieuwe contract heeft, zou rond de 55/60 denken. São Paulo zal eieren voor zijn geld kiezen en niet het risico willen lopen dat Neres voor minder wordt verkocht of bijvoorbeeld ernstig geblesseerd raakt.

Van beide kanten dan ook een begrijpelijke deal.

9 augustus 2019 om 09:12

Ajax werkt niet met vaste afkoopsommen in het contract.

9 augustus 2019 om 09:15

Zijn best wel gevallen van bekend hoor. Vertonghen had er bijvoorbeeld een, Ziyech schijnt er ook een te hebben. En verder kan Neres dat hier best als eis hebben gesteld, er was Ajax nogal wat aan gelegen om hem te houden en als hem dan op deze manier dat contract kunnen laten tekenen, zou dat echt niet gek zijn.

9 augustus 2019 om 09:21

Volgens mij heeft Overmars een keer gezegd dat met Ziyech is afgesproken dat Ajax mee zal werken met een transfer waarbij ze een gematigd bedrag zullen vragen. Ik bedoel daarmee dat er geen afkoopsom is vastgelegd in zijn contract. Wel de intentie tot medewerking.

9 augustus 2019 om 09:33

Het is van mij ook speculeren hoor, ik ken de inhoud van het contract uiteraard niet, maar ook een mondelinge afspraak met Neres is prima mogelijk en dan zal er misschien niet een absoluut bedrag genoemd zijn, maar wel een intentie om mee te werken.

En als je elkaar vertrouwt, kan dat prima werken, maar de stelling dat Ajax nooit aan clausules doet, gaat mij te ver. Contractonderhandeling is altijd iets van twee partijen en als er één van de partijen een breekpunt maakt van een clausule, dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan om dan als andere partij énkel op basis daarvan, te zeggen dat je dat onacceptabel vindt en niet bereid bent om daarmee akkoord te gaan.

Hoe dan ook, gaat Ajax er vanuit dat ze meer dan 45 miljoen voor hem vangen .

9 augustus 2019 om 11:35

Bij Tagliafico hebben ze een afkoopsom van minimaal 20miljoen opgenomen in zijn nieuwe contract en alles wat daar boven komt wordt 50/50 verdeeld tussen Ajax en Tagliafico, misschien hebben ze dat hier ook gedaan.

9 augustus 2019 om 11:57

Klopt Kyle66,

Hoor veel over de 30 miljoen praten, zelf heb ik minimaal 35 miljoen gehoord.

Is neres dan nu officeel de duurste aankoop ooit? Top actie van overmars. Deze neres gaat denk ik sws minimaal 50 opbrengen.

Dat maakt Neres dus de duurste aankoop van een club in de Eredivisie ooit, 21mio

Mooi hoor hoe iedereen hier aan het rekenen is geslagen om te kijken vanaf welk bedrag Ajax hier profijt van heeft en allemaal op een ander bedrag uitkomt varierend van 45 tot zelfs 65 miljoen.

9 augustus 2019 om 10:07

*pakt calculator: 12 + 9= 21 ?

9 augustus 2019 om 12:15

De rekensom is simpel, maar niet zo simpel. Bij meer dan 45 miljoen is deze actie rendabel, alles wat eronder zit niet.

9 augustus 2019 om 10:48

extrapoleren is niet zo lastig.

Als 20% gelijk is aan 9 miljoen ...

9 augustus 2019 om 11:00

Maar de overige 80% al gekocht was voor 12 miljoen... (dat deel lijkt iedereen hier boven plots te vergeten)

9 augustus 2019 om 11:07

Als tywee geinformeerde partijen met tegengestelde belangen het eens worden over de (gedeeltelijke) verkoop van een speler is dat een hele mooie indicatie voor de 'dagprijs'. Sterker: ik zou stellen dat dat de marktwaarde is.

De oorspronkelijke prijs die ooit betaald is, is niet meer relevant. Voor De jong was ooit een hele Euro betaald (plus doorverkooppercentage). Denk jij dat Overmars die euro heet meegewogen in de verkoop naar Barcelona.

9 augustus 2019 om 11:19

Sanderk91.
Vrij logisch inderdaad dat iedereen 'dat deel lijkt te zijn vergeten', omdat het totaal niet meer relevant is voor de huidige marktwaarde. Die 9 miljoen die Ajax wil betalen voor 20 procent van de rechten doet daar natuurlijk een stuk meer eer aan. © Njfromvol

Dat Frenkie de Jong voor een euro van Willem 2 gekocht is toch ook totaal irrelevant voor zijn huidige waarde?

9 augustus 2019 om 11:22

@inke.

Plagiaat is strafbaar, weet je.

9 augustus 2019 om 11:29

Nj
Baha, ja dat is dan weer het nadeel van 'je comment even laten staan om het later af te maken' . Ik zet een een © bij

9 augustus 2019 om 11:33

😂😂😂

9 augustus 2019 om 13:06

Jullie hebben gelijk, thanks voor de aanvulling heren!

9 augustus 2019 om 13:13

Sander ... het blijkt al weer achterhaald ...

Sao Paulo had dus duidelijk snel geld nodig,anders hadden ze gewoon gewacht en gegokt dat Neres straks voor minimaal 70 Miljoen richting PSG of Liverpool verkast.

9 augustus 2019 om 09:41

Als je gokt op iets ga je er van uit dat er een aannemelijke kans bestaat dat je iets wint. Dat je gokt op een tranfer van 70 miljoen naar Liverpool of PSG is nogal utopisch

Das slim. Want een bod van 50 miljoen is 10 miljoen 20% van.

Zeer slim gedaan van Sao Paulo. Neres ligt nu nog goed in de markt omdat hij halve finalist CL en Braziliaans internationaal is, maar volgend seizoen is hij het geen van beiden meer en waarschijnlijk nog zo'n 30 miljoen waard.

9 augustus 2019 om 10:47

Met die redenering is lozano nog maar 20 miljoen waard😉

Lees hier veelal dat t een goede deal is maar vind t nogal een gok. Wat als hij een minder seizoen draait, geblesseerd raakt of er gewoonweg geen club concreet word. Daarbij moet je m minimaal voor 50 miljoen verkopen en dan levert het je maar een miljoen extra op.

9 augustus 2019 om 10:47

Vreemde berekening. Ajax heeft nu alles in handen voor 21 miljoen. Dus hoezo met 50 miljoen heeft Ajax 1 miljoen winst? Kan zijn dat mijn calculator liegt maar vanaf 21 miljoen is iedere euro 'winst'.

9 augustus 2019 om 11:02

Het gaat om winst bovenop de afkoop van de 20% deal en als deze over de winst ging, dan is het even iets meer dan 50 miljoen.

9 augustus 2019 om 11:14

Dank je Musi voor deze verduidelijking. Blijft krom (imo) want winst is winst boven de 21 miljoen.

9 augustus 2019 om 12:01

Het is inderdaad winst over de volledige transfersom. Deze 9 miljoen wordt alleen pas veel later afgesloten. Verkoop je hem nu voor 30 miljoen, heb je 9 miljoen winst (30-21). Had je hem zonder deze deal voor 30 miljoen verkocht, hield je er 12 miljoen aan over. 80% van 30, 24-12.

9 augustus 2019 om 12:20

Nee FR_JC.. Zo werkt het niet helemaal. Natuurlijk is alles boven de 21 miljoen winst, maar het gaat er hierom of men die 9 miljoen had moeten betalen ja of nee. Ajax betaalt nu 9 miljoen voor zijn overige 20% van de rechten. Die 9 miljoen zou Ajax alleen betalen bij een transfer van 45 miljoen (20% afstaan aan Sao Paulo = 9 miljoen). Als ze hem voor minder verkopen dan dat bedrag, hebben ze dus te veel overgemaakt naar Sao Paulo. Niet dat Ajax dood gaat van een paar miljoen in deze situatie, maar het gaat hier puur om hoe rendabel dit nou is.

9 augustus 2019 om 12:37

Romanempire010

Ik heb het inmiddels begrepen dat het over een mogelijke transfersom zou gaan. Dus zoals dat gesteld word klopt het precies. Alleen nu kun je ook gewoon zeggen dat Neres Ajax 21 miljoen heeft gekost en alles erboven winst is. Rendabel is het en was het reeds voor Ajax, zoals je zelf schrijft, dat miljoen extra zouden ze niet wakker van hebben gelegen / liggen, enkel pakkken ze nu de volle winst en Sao Paulo hun percentage van uiteindelijke verkoop op geschatte waarde.

9 augustus 2019 om 13:54

Je vergeet de 12 miljoen die hij gekost heeft eraf te trekken. Dus 30-9-12=9.
9 ipv 12 Mio winst

9 augustus 2019 om 13:56

Je vergeet de 12 mio die hij gekost heeft. 30-9-12=9. Dus 3 mio verlies

Een veel belangrijker voorbehoud is natuurlijk of dit op waarheid berust. 😊

Als dit de financiële klapper van Ajax moet gaan worden dan zal hij wel elke week in de basis moeten staan. Volgens mij wordt dat nog wel een uitdaging voor Ten Hag. Het blijft een momenten voetballer die vaak door een trainer wordt afgerekend op de periode tussen de momenten dan de momenten zelf.

Ik denk dat het hier om heel wat anders gaat dan om een extra miljoen binnen slepen bij een verkoop van 50 miljoen. Ze willen een goeie relatie met Sao Paulo opbouwen. Wellicht met het oog op Anthony? Maar misschien ook wel met het oog op andere toekomstige talenten die ze op de radar hebben. En mocht Sao Paulo inderdaad geld nodig hebben en hier eieren voor zijn geld kiest, dan is dit op meerdere vlakken een hele slimme zet. Tacticus hoor, die Overmars

Wat overigens ook heel goed zou kunnen is dat in het eerste contract tussen Sao Paolo en Ajax al stond dat de resterende 20% kon worden afgekocht voor 9 miljoen en dat Ajax nu die clausule activeert, omdat ze de verwachting hebben dat ze meer dan 45 miljoen voor hem gaan vangen.

Tuurlijk is dit goed ze hebben nu al 2 x een bod hoger dan 50 mil afgewezen! Als neres zijn vorm behoud is hij aan het einde van het seizoen een target voor de Engelse en Spaanse grootmachten. Ze verwachten natuurlijk ook dat hij nu vast bij het nationaal elftal komt te zitten dat verhoogt zijn waarde ook nog eens. Ik denk einde seizoen min 70/80 mil

9 augustus 2019 om 10:53

Neres word dat 'misschien' waard mits Ajax weer zo'n sterk CL jaar draait, Mits Neres hierin uitblinkt. Mitsen en maren. Laat nationaal elftal even achterwege want daar was hij slecht en uiteindelijk was de bank zijn plek. (Heerlijke speler hoor, dat wel!)

9 augustus 2019 om 12:25

Kleine kans. Ik zie Ajax niet weer zo’n fantastisch seizoen draaien waardoor zijn waarde drastisch stijgt. Ajax moet blij zijn met het overleven van de groepsfase, want je ziet echt overduidelijk dat ze De Jong en De Ligt missen. Tevens moet Neres dan weer veel spelen, iets wat voorlopig niet gebeurd, en dan ook nog eens voortdurend uitblinken. Daarnaast is hij ‘international’ maar dat duurt niet lang meer als Vinicius / Rodrygo, beide veel grotere talenten, zich gaan melden daar. Tel daarbij op dat hij zijn plek in de basis al snel weer kwijt was en hij die ook niet snel gaat herpakken. Dan moet je blij zijn dat ie dalijk 50 miljoen waard blijft.

Sao Paulo heeft geld nodig. Ajax bouwt nu aan de relatie met Sao Paulo. En gaat er financieel echt niet op achteruit. Daarbij is Ajax terecht geïnteresseerd in Anthony. Echt een parel. Zou hem graag zien bij Ajax. Wel de man van de trucjes maar dat maakt het leuk om naar het stadion te komen. Die Overmars is toch wel een baas ook. Die kan je echt wel lekker zijn gang laten gaan.

Ik neem aan dat dit betekent dat Neres deze zomer voor meer dan 50 miljoen verkocht wordt of dat Ziyech verkocht wordt en Neres een vaste basisplek krijgt. Anders is het een vreemde deal.

Best slim van Marc O, investering van 9 miljoen, met kans na een jaar bij verkoop 55 miljoen 10 miljoen boven de huidige marktwaarde, is 1 miljoen winst. Wat dus neer komt op iets meer dan 12% rendement. Iets meer dan dat ik op mijn spaarrekening krijg. 😏

9 augustus 2019 om 11:18

Iets minder dan 12

Neem in de beoordeling maar mee dat Ajax een bod van 60 miljoen uit Manchester van tafel heeft geveegd. Met andere woorden, Ajax gaat er van uit dat de transferwaarde van Neres nog hoger dan dat bedrag ligt. En dus is die betaling aan Sao Paulo een slimme deal van Overmars.

9 augustus 2019 om 12:06

Misschien mag Manunited hem wel voor 60 miljoen hebben in de winterstop, kan gelijk Anthony naar het eerste.

Ajax is nu wel als een eindbaas beleid aan het voeren.
De ene naar de andere goede zet wordt gedaan.
Nog minimaal een jaartje door met Onana, Tagliafico, Tadic (meerdere jaren) Neres en misschien voegt Ziyech zich ook nog aan dat rijtje.
Wel jammer dat echte Ajacied Donny van de Beek hiermee niet akkoord ging.
De Ligt en De Jong verlengen zou al helemaal een meesterzet zijn geweest.
Maar juist door die miljoenen kan Ajax nu machtig handelen en zeg meer permitteren.

Denk persoonlijk dat Ajax nooit meer het bedrag gaat krijgen wat ze er dit jaar voor zouden kunnen krijgen.
Zo seizoen als afgelopen jaar was uitzonderlijk, dat doet veel met de "hype" rond de Ajax spelers.

Dan is nu eigenlijk de transfersom gewoon 21 miljoen euro en daarmee is hij de duurste aankoop ooit toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren