Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Kiezen tussen Pogba en Van de Beek is als kiezen tussen een fiets en sofa’

Laatste update:

Donny van de Beek staat in de nadrukkelijke belangstelling van Real Madrid, dat tussen de vijftig en zestig miljoen euro zou overhebben voor de middenvelder van Ajax. Trainer Zinédine Zidane ziet naar verluidt echter veel liever Paul Pogba aan zijn selectie worden toegevoegd, terwijl AS niet snapt dat de Koninklijke tussen deze twee middenvelders kiest. Volgens de Spaanse sportkrant is kiezen tussen Pogba en Van de Beek namelijk zoiets als kiezen tussen ‘een fiets en een sofa’.

De door Real begeerde Ajacied was vorig seizoen een van de revelaties in de Champions League. Ajax reikte uiteindelijk tot de halve finale door onder meer Real en Juventus te elimineren. “Van de Beek is een geweldige voetballer, maar een wereld van verschil met Pogba”, schrijft de Spaanse sportkrant dinsdag in een opiniestuk. “Het is als een keuze maken tussen een fiets en een sofa, ze hebben werkelijk niets met elkaar gemeen.”

“Pogba is als een vliegend fort die het hele veld bestrijkt, tackles niet uit de weg gaat, ballen afpakt en doelpunten maakt. Misschien niet de meest sierlijke speler om te zien, maar wel een speler die je graag in je team wil hebben. Van de Beek is anders, ook al is hij net als Pogba een aanvallende middenvelder.” Real is ook meermaals gelinkt aan Christian Eriksen, die zijn aflopende contract bij Tottenham Hotspur niet wil verlengen.

“Onwetende presidenten zijn doorgaans gek op dergelijke spelers”, verwijst de scribent van AS naar de voorkeur van Real-voorzitter Florentino Pérez voor sierlijke voetballers. “Aanvallende middenvelders vallen altijd in de smaak bij mensen die weinig afweten van voetbal. Real beschikt al over een hoop van zulke spelers: Eden Hazard, Isco, James Rodriguez, Brahim Díaz, Rodrygo, Takefusa Kubo en de momenteel geblesseerde Marco Asensio. En dan is er ook nog Martin Ödegaard (verhuurd aan Real Sociedad, red.) die op zijn kans wacht. En nu wordt Van de Beek gezien als een alternatief voor Pogba, wat hij overduidelijk niet is.”

Wie lijkt jou een betere aanwinst voor Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Volgensmij weet AS ook niet zoveel over de spelers. Ze hebben verder wel gelijk dag het verschillende spelers zijn

6 augustus 2019 om 13:37

Niet te vergelijken met pogba totaal andere spelers. Pogba blijft gwn bij united

6 augustus 2019 om 13:38

Pogba is als een vliegend fort die het hele veld bestrijkt, tackles niet uit de weg gaat, ballen afpakt en doelpunten maakt. Misschien niet de meest sierlijke speler om te zien, maar wel een speler die je graag in je team wil hebben.

"van de Beek is anders", hoe dan? Deze Spaanse schrijver lijkt hem helemaal niet goed te kennen!

Opzich past van de Beek best in deze omschrijving, misschien in plaats van tackles niet uit de weg gaat vervangen voor "die graag diepgang zoekt in de aanval".

6 augustus 2019 om 20:03

Alsof je een Mercedes C63 met een Fiat Punto vergelijkt’

Pogba is een topspeler, bewezen bij juve, Franse elftal en in mindere mate man u.

Vd Beek heeft een paar intikkers gemaakt. En de hype blijft maar doorgaan. Ik hoop echt dat hij gaat. 2x verstoppertje spelen en die zie je nooit meer terug. Beter want anders krijgen we weer dat geouwehoer als oranje speelt! Ik zeg liever vandaag dan morgen vertrekken voor een z on sterk mogelijk oranje

"als een vliegend fort die het hele veld bestrijkt, tackles niet uit de weg gaat, ballen afpakt en doelpunten maakt. Misschien niet de meest sierlijke speler om te zien, maar wel een speler die je graag in je team wil hebben"

Dit is dus juist een beschrijving die ik eerder bij Donny neer zou zetten dan bij Pogba. Pogba is veel creatiever dan Donny, heeft een betere pass in huis en is moeilijker van de bal te krijgen maar Donny werkt veel harder en is defensief ook sterker. Wat ze wel beiden kunnen hebben als het systeem op ze is afgesteld is diepgang, en doelpunten vanaf het middenveld.

6 augustus 2019 om 13:46

Ondanks dat ze eigenlijk niet echt met elkaar zijn te vergelijken is Pogba overduidelijk een niveau boven Van de Beek. Dat heeft Pogba al laten zien bij Juventus, bij vlagen bij MU en op het WK. Donny daarentegen heeft een paar goede wedstrijden gehad en speelt nu een half seizoen in de basis. Laat Donny nou eerst maar eens een seizoen top spelen voordat we gaan praten over een basisplek bij de grootste en succesvolste club ter wereld. Maarrrrr, we moeten niet vergeten dat Donny nog relatief jong is en daardoor nog een behoorlijke potentie bezit. Benieuwd hoe (en of) hij zich verder gaat ontwikkelen.

6 augustus 2019 om 14:34

United heeft sinds het vertrek van Ferguson nog nooit het niveau gehaald dat Ajax vorig jaar in de CL haalde. En Pogba bij United nooit het niveau dat Vd Beek vorig jaar in de CL haalde.

In potentie en qua talent is Pogba van een ander niveau, maar hij laat dat al een tijdje nauwelijks zien. Ligt ook wel aan die berg stront die er nu bij United om hem heen staat, maar toch.

6 augustus 2019 om 14:36

Ik vind dat als iemand goed genoeg is hij die stap gewoon moet maken. Heb soms het idee dat mensen eredivisie spelers te lang in Nederland willen zien. Real mist diepgang vanuit het middenveld en dat heeft Van de Beek juist. Zal denk ik niet meteen in de basis komen maar dat is een kwestie van tijd.

6 augustus 2019 om 14:42

Want het niveau wat united liet zien toen ze de 2de plek behaalden in de PL was natuurlijk van erg laag niveau. Heb je pogba dit seizoen gezien? Hij was gewoon erg goed hoor ondanks dat united slechts was.

6 augustus 2019 om 15:03

Dat klopt toen United 2e in de PL werd speelden ze een kleurloos seizoen. Het zei voldoende over de rest dat United 2e werd. Heb jij Pogba gezien dit seizoen? Ene wedstrijd geweldig en de andere wedstrijd alle ballen aan de tegenstander gegeven en als een zoutzak rondhobbelen terwijl hij ondertussen 0 energie in de wedstrijd stopt. Dat was Pogba dit seizoen.

6 augustus 2019 om 15:10

Klopt heel slecht. In een heel slecht team maar 13 goals en 9 assists. Ongelooflijk matig zeg.

6 augustus 2019 om 17:05

Die cijfers heeft hij in een periode van vier/vijf weken kunnen overbruggen, net nadat Solksjaer werd aangesteld. Voor de rest was hij echt waardeloos, en het toonbeeld van inspiratieloos voetbal en een compleet gebrek aan wilskracht en respect tov de rest van het team.

Ik vind ze beide niet geschikt voor Real Madrid, Van Beek is zeker nog niet op dat niveau en Pogba vind ik een van de meest overrated spelers... Ik bedoel dat niveau van Juventus heeft hij nog steeds niet aangetikt bij United, maar zijn prijs is wel verdubbeld... ik vind ook dat hij vaak de snelheid uit het spel haalt. Ik zou liever een hazard op die positie zetten.

Ze doen er echt alles aan om maar vergelijkingen te maken, stop daar is mee. In Madrid zijn ze heel erg blij met een eventuele komst van Vdbeek, een talentvolle doelpuntenmaker. Vaak mis je net even een scherpe middenvelder achter Benzema die zich nadrukkelijk in de 16 laat zien, dat is Donny. De operatie om Pogba binnen te halen wordt veel te ingewikkeld en moet minimaal een jaar uitgesteld worden. Eindelijk weer een Nederlander in de selectie van De Koninklijke! Hopelijk gaan ze in Nederland dan ook op een positievere manier naar Real Madrid kijken, wat gewoon een hele elegante en warme club is. Mensen die iets anders beweren zijn overduidelijk nooit in het Bernabeu stadion geweest, en als dat geval is kan ik alleen maar aanraden om vooral niet te spreken over iets wat je niet kent en waar je alleen maar over leest van bevooroordeelde media. Dit is de beste tijd ooit om een Real Madrid fan te zijn.

6 augustus 2019 om 13:45

Warme club lol is onzin kijk hoe ze Bale behandelen wat ook zijn eigen schuld is en andere Nederlandse spelers in het verleden met Rafael van der vaart en Wesley Sneijder en met Klaas Jan Huntelaar .warme club is onzin wel een mooie club

6 augustus 2019 om 16:58

Ed/ Daar noem je ook wel meteen iemand met Bale haha, hij is eigenlijk amateuristisch gebleken zonder Cristiano aan zijn zijde, en dan moet Zidane hem volgens jou gewoon bij de squad houden, terwijl hij al een paar keer door 90.000 man is uitgefloten. Maar goed. Rafael en Wesley waren nooit onomstreden bij Real Madrid en hebben echt geen diepe indruk gemaakt dat ze persé moesten blijven, zelfde geldt voor Huntelaar. Van Nistelrooij daarentegen is als een koning behandeld in Madrid. Robben moest helaas weg om geld vrij te maken voor een belangrijke aankoop.

6 augustus 2019 om 13:47

Donny is ook een van de weinige spelers die de bal in de voeten moet hebben met zijn loopacties kan die echt veel gevaar stichten en met kroos heb je een speler die hem prima kan lanceren.

6 augustus 2019 om 13:59

Warme club?! Hou op man! Ja, Real Madrid is een van de, zo niet de, grootste clubs ter wereld, en ja ze hebben een enorme prijzenkast. Maar warm? Nee absoluut niet. Clublegendes als Raúl, Cssillas en Ronaldo hebben de club via de achterdeur verlaten en wanneer je minder goed in vorm bent wordt je uitgefloten. Jongens als Bale en Isco worden stukgemaakt door dat zure, verwende publiek. Veel van de Real Madrid supporters zijn puur voor Real vanwege het succes en de sterren. Als het wat minder gaat met de club, stappen ze over op andere clubs zoals Juventus. Nee, Real Madrid is een koude en ondankbare club.

6 augustus 2019 om 14:08

Iedereen over 1 kam scheren is ook een beetje overbodig. Er zijn genoeg mensen die de club steunen in voor en tegenspoed en die het absoluut oneens zijn met het handelen van bepaalde legendes etc. Dat de club niet een ''warme club'' is ga ik je dan wel nageven. Maarja tegenwoordig is er geen enkele club een ''warme club'' naar mijn mening. Niet op dit niveau.

6 augustus 2019 om 14:24

Ik denk persoonlijk dat Liverpool en Dortmund wel gezien kunnen worden als '' warme clubs. '' Real Madrid daarintegen, is wel de laatste club die ik zo zou noemen.

6 augustus 2019 om 14:33

Isco stukgemaakt door het publiek, goeie grap. Isco is een van de meest geliefde spelers binnen de selectie onder de fans van Real Madrid, hij werd zelfs tijdens zijn ruzie met Solari gesteund door de meeste supporters.

6 augustus 2019 om 14:37

jou moeten we eigenlijk niet serieus nemen, want je bent voor atletico. dus alles wat jij over real zegt of gaat zeggen in de toekomst is subjectief. Real is gewoon een warme club. je ziet altijd oude spelers terugkomen zoals r.carlos, bekham, ronaldo phenomeno etc.

6 augustus 2019 om 15:35

Ik scheer ook niet over een een kam. Ik zeg: "VEEL van de Real Madrid supporters zijn puur voor Real vanwege het succes en de sterren." Niet iedereen dus, maar wel een groot deel. Toch zijn er nog zeker warme clubs op topniveau. Dan denk ik aan clubs als Dortmund, Liverpool en Atletico.

6 augustus 2019 om 15:38

Als ik je niet vergist werd Isco een heel tijd uitgefloten en 'dik' genoemd. Maar ik kan ook Ronaldo noemen die werd uitgefloten na bijv. een slechte pass. Zelfs hun captain Ramos werd een tijd lang uitgefloten. Real Madrid fans zijn gewend geraakt aan succes en zijn daarom in wat mindere tijden enorm zuur. In plaats van dat ze hun ploeg steunen beginnen velen met fluiten en uitjouwen.

6 augustus 2019 om 15:44

Jouw mening is ook subjectief. Ik ben voetbalfan met een groot hart voor Atlético. Toch denk ik dat ik aardig subjectief kan kijken en durf te zeggen dat Real Madrid de grootste club ter wereld is. Ook durf il te zeggen dat de aartsvijand van Atlético (Ramos uiteraard) wel een van de beste verdedigers ter wereld is. Ook durf ik te zeggen dat het Bernabeau een van de mooiste voetbaltempels ter wereld is. Maar er valt moeilijk te ontkennen dat veel Real Madrid fans gewend zijn geraakt aan succes en daardoor enorm zuur en ondankbaar worden in mindere tijden. Het feit dat afgelopen seizoen vrijwel altijd voor de helft leeg was, geeft al wel aan dat de meeste mensen komen voor de sterren (Galatico's) en de prijzen, en niet voor de club zelf.

6 augustus 2019 om 15:44

Het feit dat het stadion*

6 augustus 2019 om 14:49

Klopt ze missen idd die valse spits, die killer die achter benzema hangt. ik zie vaak een gat rond die 16 meter lijn.

6 augustus 2019 om 18:24

Real Madrid is ook echt alles behalve een warme club, kijk eens hoe Real Legende Iker Casillas door de achterdeur moest vertrekken inplaats van een legende achtig afscheid zoals Xavi of Iniesta.

Hoevaak worden spelers wel niet uitgefloten in het santiago bernabeu...

Ze hebben een totaal andere stijl van voetballen, maar de vergelijking tussen een sofa en een fiets slaat werkelijk waar nergens op. Gewoon een stuk om de krant mee te vullen

Dit is dus zo waar he. Niks ten nadele van vd beek ofs hoor. Is een goede middenvelder hoor maar niet het niveau van pogba of real Madrid.

6 augustus 2019 om 13:42

In het hele artikel wordt met geen woord gerept over het niveau van vd Beek. Alleen dat hij een ander type middenvelder is.

6 augustus 2019 om 14:00

Op een fiets en een sofa moet je allebei zitten. Ik neem aan dat ik je niet hoef uit te leggen welke comfortabeler zit? Is wel degelijk een groot kwaliteitsverschil.

6 augustus 2019 om 14:27

Is toch niet wat hij bedoeld. Naast dat je het zelf moet weten als jij in je woonkamer op de fiets wil zitten of over de weg wil gaan met je sofa zie ik een fiets meer als vervoersmiddel en een bank als interieur. Het zijn gewoon 2 verschillende dingen net als van de beek en pogba verschillende spelers zijn

6 augustus 2019 om 14:38

Jij zit niet in de positie om te bepalen wat de journalist bedoelde.

6 augustus 2019 om 14:57

Heb je het artikel gelezen?

6 augustus 2019 om 15:08

Ja! Dat heb ik. Kun je citeren waar het over niveau gaat? Ik denk van niet, want dat stuk bestaat niet. Marca schrijft dat vd Beek een geweldige voetballer is maar een heel ander type dan Pogba; waardoor ze niet snappen dat Donny een alternatief is voor Pogba

6 augustus 2019 om 15:17

Nee, gelukkig maakt de journalist dat zelf duidelijk:

"Het is als een keuze maken tussen een fiets en een sofa, ze hebben werkelijk niets met elkaar gemeen."

6 augustus 2019 om 21:01

Bedankt Ewoud voor het duidelijk maken maar volgens Bestornothing kan je overduidelijk niet weten wat de journalist bedoeld met deze opmerking. Bij deze mijn welgemeende excuses.

Een fiets en een sofa? Hoe bedoelt de schrijver dat: de ene is bruikbaar en zorgt voor vooruitgang terwijl de ander op de bank beland?

6 augustus 2019 om 13:51

Eerder gewoon als appels met peren vergelijken.

8 augustus 2019 om 10:41

Daar weet je tenminste dat je fruit vergelijkt 😂

Opzich is Donny nou ook niet de meest sierlijke speler ahahah. Hij is vooral goed in kaatsen, lopen en afwerken, maar als ik dit stukje lees lijkt het net alsof hij uitblinkt in dribbels en zijn passing

Ik zou Donny nemen, die kun je nog vormen, laten groeien in een bepaalde rol in het team. Pogba staat er wel gelijk, maar is vrij dominant. In die zin, dat wanneer Pogba speelt, het spel enorm door hem wordt bepaald. En naar mijn mening niet ten positieve. Het oogt vaak stroperig en stroef. Anderzijds is het wel een topatleet.

6 augustus 2019 om 13:53

Je hebt bij Pogba altijd het idee dat ie er meer uit kan halen dan dat ie doet, een soort van Pereiro. Vind Pogba met name bij Frankrijk veel te weinig imponeren voor een speler die al jaren wordt gezien als potentieel de beste middenvelder ter wereld. Bij United is ie wel langzaamaan steeds belangrijker geworden, maar ook daar hebben ze heel lang op een constant goede Pogba moeten wachten. Van de Beek is in ieder geval een gemotiveerde strijder die elke training en wedstrijd het maximale eruit wilt halen.

6 augustus 2019 om 15:50

Ja mee eens hoor!

Ik verwacht nog steeds een van deze dagen een bericht met dat ManU en Real akkoord zijn over Pogba. Ik kan me niet voorstellen dat Real niet nog vol voor hem gaat terwijl Zidane hem graag wil hebben.

Pogba is wereld top heeft Frankrijk naar de wereld kampioenschap geleid en is veel beter dan Donny .pogba zit laatste jaar niet goed in zijn vel omdat hij niet gelukkig is bij united dat kan iedereen toch zien .pogba zijn passing is subliem en super sterk aan de bal en scoort makkelijk .Donny is nog niet op dat niveau was vorig jaar nog wissel bij Ajax

6 augustus 2019 om 15:09

Pogba is inderdaad een wereldkampioen, maar was echt niet de leider van Frankrijk op dat WK. Alleen die 4 gasten in de verdediging waren al belangrijker dan hem en op het middenveld vond ik Matuidi de beste van Frankrijk, die was overal op het veld te vinden.

Als de voorzitter van Real daar nou ook over denkt dan haal je maar Pogba en laat Donny dan maar lekker bij Ajax

Blijf lekker nog 1 jaartje schitteren bij Ajax.
Het zal zeer zonden zijn van zo een talent om uiteindelijk op de bank te moeten gaan zitten.

Pogba is toch meer een fysiek sterke middenvelder, die een goede dribbel heeft en een goede pass, een aangever. Van de Beek is een harde werker, die graag in de 16 komt en daar ook dodelijk is, een afmaker. Zijn echt 2 totaal verschillende types, maar ik denk dat Real meer aan een type Beek heeft dan aan Pogba, op dit moment. Maar ze zijn echt niet te vergelijken, beide wel uitstekende spelers.

"pogba is als een vliegend fort die het hele veld bestrijkt, tackles niet uit de weg gaat, ballen afpakt en doelpunten maakt.". Nu kan je ze enkel op CL niveau echt vergelijken, omdat de tegenstand daar "hetzelfde" is. In de CL heeft vd Beek, meer tackles per wedstrijd, meer onderscheppingen per wedstrijd, minder overtredingen per wedstrijd. Ze hebben evenveel "clearences" en zijn evenvaak voorbij gedribbeld per wedstrijd. Pogba was betrokken bij een doelpunt elke 243 minuten, vd Beek elke 197 minuten. Over alle competities gezien was pogba elke 148 min betrokken bij een doelpunt (8 pingels). Vd Beek elke 137 minuten (0 pingels).

Ik zeg niet dat ze van hetzelfde niveau zijn hoor, want dat vind ik niet. maar de logica achter de reactie die hier beschreven wordt is gewoon niet correct. Vd Beek heeft afgelopen seizoen op bijna alle fronten gelijkwaardige of betere cijfers gehaald. Ik weet dat het team en de competitie etc hier nog allemaal op van invloed is, maar dat doet niets af aan de incorrecte redenatie van deze sportkrant is gewoon op niks gebaseerd. Een fiets en een sofa kan je niet vergelijken, maar als je op zoek bent naar iets om op te zitten, dan heb ik liever een sofa dan een fiets.

6 augustus 2019 om 14:17

Nou pogba heeft vele betere cijfers kwa doelpunten en assist in de zwaarste competitie ter wereld. Terwijl vd beek moeite had met een basisplek krijgen in de Mickey mouse competitie.

6 augustus 2019 om 15:01

Iets roepen om het roepen is dit

6 augustus 2019 om 15:08

Sorry in de stad waar ik vandaan kom noemen ze dat feiten.

7 augustus 2019 om 09:18

Ja, maar daar speelt vd Beek niet heh, dat is ook een feit. Dus vergelijk ik ze op het podium waar ze allebei hebben geacteerd.

Maar als je zo verder wil , dan kan ik ook wat feiten opschrijven alleen over de competitie waarin ze spelen.
Pogba 13 goals, 9 assist in 3011 min. Dat is betrokken bij 1 goal per 136.86 min.
Beek 9 goals, 10 assist in 2438 min. Dat is betrokken bij 1 goal per 128.32 min.

Dus Pogba heeft niet betere cijfers qua doelpunten en assist. Zeker als je kijkt dat 7 van de 13 goals uit een strafschop zijn.

Maar als je leest wat ik schrijf, dan zie je dat ik zelf schrijf dat ze niet van hetzelfde niveau zijn. Dat ik zelf ook Pogba beter vind. Maar ik schrijf het omdat de redenatie van die vent gewoon niet klopt.
Hij zegt willekeurig iets , zonder onderbouwing. Maar de onderbouwing is juist tegenstrijdig met wat hij zegt.

Als je Pogba veel beter vind, dan is dat een simpel iets om te zeggen. Maar als je redenen gaat geven waarom je iemand beter vind, dan is het wel handig als de redenen overeenkomen met de werkelijkheid.

6 augustus 2019 om 15:11

Over alle competities (dus inclusief de loodzware Premier League) is Pogba dus ongeveer net zo vaak betrokken bij een goal als Van de Beek. Dan vind ik Pogba toch echt de beteren.

7 augustus 2019 om 09:23

Ik vind Pogba ook de betere, maar als iemand met een redenatie komt en een vergelijking gaat trekken, dan vind ik het wel prettig als die klopt.

Die journalist ofzo die zegt iets, noemt een paar punten op en iedereen slikt het als zoete koek. Als je de punten echter naloopt, dan die je dat de cijfers iets anders zeggen. Daar kan ik gewoon niet zo goed tegen.

Maar nogmaals, ik vind Pogba ook beter. Alleen dat baseer ik op een mijn eigen mening en niet op basis van loze kreten die niet overeen komen met de feiten.

7 augustus 2019 om 15:34

Ik reageer op het bericht van Jdg84 en de cijfers die hij noemt. Volgens die cijfers ontlopen ze elkaar niet veel, met als kanttekening dat een gedeelte van deze cijfers door Pogba in de PL worden gehaald terwijl Van de Beek een gedeelte in de Eredivisie haalt. Ook in de CL ontlopen ze elkaar niet veel als je naar de volgende post van Jdg84 kijkt.

Ik zie Pogba met zijn snelheid en fysiek toch meer als de box to box speler en Van de Beek als de aanvallende middenvelder die continue binnen en vlak buiten de zestien te vinden is. Daarbij is Pogba meer een speler die de bal brengt en Van de Beek meer een speler die de bal ontvangt. Je kunt ze niet elkaar laten vervangen, maar zeker wel laten samenspelen!

Het probleem is waar zal Donny moeten gaan spelen bij Real? Wie moet Zinedine op de bank zetten voor hem?(mocht die gaan dan concurreer hij al met Isco, Modric, Diaz, Kubo, James, Kroos, Cas etc) En de speelstijl van Real is totaal anders dan Ajax. je kan Pogba bijna vooral op het middelveld zetten maar Donny niet. En Real heeft jaren lang veel prijzen gepakt zonder een echte 10 speler. Odegaard vind ik zelf veel beter dan vd Beek. deze jongen heeft in teams gespeeld die niet eens goed kunnen voetballen maar hij maakt het verschil zie Vitesse bijv. En dat zie Donny niet gauw doen.

6 augustus 2019 om 14:38

Odegaard heeft met alle respect het alleen nog laten zien tegen de eredivisie clubs... Hij barst van het talent maar laat hem eerst maar eens ervaring opdoen in La Liga. Bij vd Beek moet je ook kijken naar het type speler dat hij is, hij heeft een geweldig gevoel voor positie en komt daardoor ook het beste tot zijn recht in combinatie met een creatieve voetballer zoals bijvoorbeeld Ziyech of Odegaard. Dan is het een enorm gevaar, kijk naar de wedstrijden tegen Juventus en Tottenham vorig jaar.

Pogba heeft vooral ook veel meer naam en faam dan Donny. Ik denk dat ie wat glamour te kort komt voor Real. Lekker boeie zal je denken, maar bij Real is dat wel boeie. Net als bij Huntelaar destijds. Al maakt ie er 80 per seizoen. Met die boerenjongens kop kom je er niet bij Real. Je moet niet alleen goed zijn, maar er ook uitzien als een ster. Ronaldo, Beckham, Ramos, dat soort gasten.

Ik hoop echt dat vd Beek er gaat slagen, maar de club past toch niet bij zo'n nuchtere boerenjongen.

Wat mij betreft vinden ze Donny een lekke band, wat een aderlating als hij echt vertrekt, je hebt niemand in de selectie die Donny's taken zo invult, zo belangrijk.

Als Van de Beek echt vertrekt staat hem hetzelfde lot te wachten als de andere Nederlanders 10 jaar geleden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren