Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Van de Beek tekende om morele redenen geen nieuw contract met Ajax’

Laatste update:

De grootste kranten in Spanje zijn ervan overtuigd: Real Madrid wil Donny van de Beek overnemen van Ajax. De kans dat Paul Pogba de overstap van Manchester United naar het Santiago Bernabéu maakt wordt steeds kleiner en dus lijkt de 22-jarige Nederlander voor een prachtige transfer te staan. Volgens het Algemeen Dagblad ligt het papierwerk in Madrid zo goed als klaar voor de middenvelder, maar is een transfer afhankelijk van ‘een complex transferspel dat maanden geleden al bij diens management kenbaar is gemaakt’.

Het management van Van de Beek heeft volgens de zaterdageditie van het dagblad ‘altijd open kaart gespeeld naar de clubleiding van Ajax toe’. De middenvelder kon recent, net als André Onana en Nicolás Tagliafico, een verbeterde verbintenis met Ajax ondertekenen. Dat hield hij echter af, aangezien Van de Beek en zijn begeleiding het moreel niet netjes vonden om het ene moment bij te tekenen, en niet veel later alsnog over een transfer na te denken.

Ajax heeft begrip voor het standpunt, maar begeeft zich volgens het Algemeen Dagblad ‘in een spagaat’. De club gunt de middenvelder een transfer naar de wereldtop, maar wil de speler eigenlijk niet kwijt. Het vertrek van de publiekslieveling zou betekenen dat Ajax na Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong opnieuw een boegbeeld verliest en bovendien nu het seizoen al begonnen is.

Van de Beek is volgens de berichtgeving in beeld als alternatief voor Pogba, die waarschijnlijk te duur is voor de Koninklijke. Zelf weet hij echter niet of hij ‘tweede keus’ is in het Santiago Bernabéu: “Ik heb er zelf niets over gehoord dat dat zo is gezegd, maar het zou kunnen”, zei de middenvelder vrijdag. “Het gaat ook wel verder dan wat er in de krant staat, maar je moet niet alles geloven wat er geschreven wordt. Er staan altijd zoveel onzin-dingen in. Ik hoef nu niet allemaal te zeggen wat er wel en niet waar is, maar nogmaals, ik ga me op de eerste competitiewedstrijd tegen Vitesse focussen en de rest mogen jullie doen.”

Trainer Erik ten Hag reageerde vrijdag op de persconferentie in de aanloop naar het duel met de Arnhemmers eveneens op de geruchten: “Wij willen hem natuurlijk niet graag verliezen, dus we zullen alles binnen onze macht doen om hem te behouden. Maar als dit soort clubs in beeld komt, wordt het wel heel moeilijk”, is de oefenmeester eerlijk.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van de Beek blijf toch nog een jaartje bij Ajax man. Nog even schitteren en dan die transfer maken. Dan heb ik nog iets liever Neres weg dan hem.

3 augustus 2019 om 07:50

De vraag is of hij de mogelijkheid krijgt om nóg een keer zo te schitteren als afgelopen seizoen. Als ik hem zou zijn had ik precies hetzelfde gedaan. Volgend jaar staat Real echt niet meer op de stoep.

3 augustus 2019 om 09:10

Givenchy

"de vraag is of hij de mogelijkheid krijgt om nóg een keer zo te schitteren als afgelopen seizoen. Als ik hem zou zijn had ik precies hetzelfde gedaan. Volgend jaar staat Real echt niet meer op de stoep."

Als je het AD mag geloven, en Freek Jansen is over het algemeen redelijk goed geinformeerd over Ajax, is Donny derde keus en mag hij komen als Paul Pogba en Bruno Fernandes onhaalbaar blijken te zijn. Daar straalt niet echt veel vertrouwen in zijn kwaliteiten uit en dat zou hij eigenlijk niet moeten willen omdat de kans groot is dat het op een teleurstelling gaat uitlopen. Hij is kennelijk zo overtuigd van zichzelf dat hij denkt Zidane daarmee te kunnen overuigen, maar als iemand geen onbegrensd vertrouwen in je heeft, gaat dat heel lastig worden.

3 augustus 2019 om 10:11

Eens. Ik zeg ook niet dat het makkelijk gaat worden voor Donny, maar het niet doen omdat je de trainer eerst nog moet overtuigen? Voor het salaris, de ervaring, het land, de medespelers etc. Alleen al zijn er genoeg redenen te bedenken om dat wel te doen. Daarnaast vertrokken spelers als Robben, Huntelaar, Sneijder en VdVaart met een teleurstlens gevoel. Echter als je ziet wat ze daarna allemaal gepresteers hebben..Donny moet niet twijfelen en deze kan keihard grijpen.

Ik zie Donny nog steeds als een verbeterde versie van Davy. Denk ook echt dat het een lastig verhaal gaat worden voor hem bij Real. Bij Real word gewoon meer gevraagd en dat gaat hem denk ik de kop kosten.

3 augustus 2019 om 07:42

Ik denk dat hij er verstandig aan doet om nog minimaal een jaar te blijven. Hij zou nu moeten laten zien dat wat hij heeft laten zien de laatste maanden geen toeval was. Real Madrid zal nog een en stap te hoog zijn. Ik hoop echt dat hij enorm zal gaan verassen maar ben er bang voor.

3 augustus 2019 om 08:03

Deze trein komt 1 keer langs. Als hij volgend seizoen minder draait, geblesseerd raakt of wat dan ook, is deze kans voorgoed weg. Het zou Ajax sieren als ze Donny dit gunnen. Las gisteren reacties dat Ajax helemaal niks moet. Maar laten we eerlijk wezen, een seizoen als vorig seizoen zit er gewoon niet snel meer in. Wees dan vooral trots als Ajax zijnde en wens die jongen het geluk van de wereld!

3 augustus 2019 om 08:06

Mee eens hoor. Alleen zie ik hem helaas niet slagen. Maar goed, hopelijk bewijst hij het tegendeel! Het is zeker een mooie en unieke kans!

3 augustus 2019 om 09:59

Goh, op de Toekomst wordt al een jaar of 8 gezegd dat Donny Davy 2.0 is.....

Bij Real wordt het lastig omdat Real een team in opbouw is waarvoor teveel net niet spelers zijn aangetrokken, waardoor de renovatie gaat falen waardoor er geen eer te behalen is. Donny heeft de kwaliteiten om een hele grote speler te worden, maar het is inderdaad mogelijk dat de opvolger van Zidane het hele team wil gaan vervangen, waar hij dan ook slachtoffer van kan worden. Je kunt je afvragen hoe erg dat is, want dat scenario lijkt mij een leerzame ervaring en de topclubs zullen voor hem in de rij staan. Zo niet, wordt hij met open armen ontvangen in Amsterdam. Die trein komt daarna gewoon weer langs, want zo goed is hij nu eenmaal.

Hoe dan ook, ik vrees na dit bericht en het zien van het interview met Fox gisteren waarin hij zenuwachtig lachend niet de camera in durfde te kijken dat zijn management keihard aan het werk is om hem naar Real te krijgen. Ik baal hier echt van en ik hoop dat Overmars een stokje steekt voor een transfer.

Ik hoop dat hij minimaal nog een half jaartje blijft. Mocht hij ook vertrekken en waarschijnlijk lasse ook ben je in 3 maanden tijd : frenkie de jong, van de beek, shone en de ligt kwijt, 4 spelers die zeer belangrijk zijn voor ons.

3 augustus 2019 om 08:41

Tel daar nog eens Ziyech, Neres en Veltman bij op. Dan blijft er nog maar heel weinig over. Voor laatste drie is bij Ajax blijven dan ook niet interessant meer.
Eerst opvolgers halen voor je verkoopt

3 augustus 2019 om 08:59

Aannames.. volgens mij las ik gisteren nog dat ze 18 basisspelers hebben ipv 16 van vorig jaar. Dus geen vervangers? Daarnaast heeft Ajax ook nog iets als zijn jeugdopleiding.. Had jij vorige week al van Dest gehoord??

3 augustus 2019 om 09:45

word een spannende maand nog.. Promes is gehaald als vervanger van Ziyech of Neres maar overtuigd mij nog niet echt.

3 augustus 2019 om 11:38

Van dat drietal vind ik het vooral onbegrijpelijk dat er nog geen club is gekomen voor Ziyech (uitgezonderd Sevilla). Toch een van de drijvende krachten van vorig jaar.

3 augustus 2019 om 13:35

@blondknowledge
Ja uiteraard had ik van Destijds gehoord.
Maar jeugd moet je rustig brengen. De goede drijven vanzelf boven.
Ik weet niet hoe je aan de getallen 16 en 18 komt. Ik was Schòne ook nog even vergeten die ook in de belangstelling staat. Stel dat de door mij genoemde spelers vertrekken, kan jij dan voor mij hier opschrijven welke Ajax waardige opstelling je dan hebt inclusief bank? Of.....zie je graag een zwak Ajax. Ben benieuwd!

Zolang Vd Beek de laatste is dan mag hij voor een mooi bedrag weg. Maar dat moet toch minstens 60 a 70 miljoen zijn. Als je daarna ook nog Neres of Zyech verliest dan zie ik het wat somberder in.

Sowieso wordt het tijd dat de transfermarkten op 1 augustus gaan sluiten, wat een onzin om die zo lang open te houden.

3 augustus 2019 om 08:46

Ja... ben het wel zat dat Ajax steeds weer de klos is. Dat spelers vertrekken is prima, dat is het lot van de club, maar verkort die hele periode naar een maand zodat er op een eerlijke maniet aan het seizoen begonnen kan worden. Belachelijk. Ajax moet ook weer doorschakelen en uiteindelijk blijven de kleine clubs met een halflege selectie achter in september. Maarja... je weet welke individuen de macht hebben binnen het voetbal.

het gaat om geld zoals de light en de jong.
ze zijn te snel weggegaan maar van de beek zal bij real bankzitter worden

3 augustus 2019 om 07:54

Kun je t ze kwalijk nemen. Deze jongen heeft nog max 10 jaar om zich financieel onafhankelijk te spelen, waarom niet meteen doen?

3 augustus 2019 om 09:06

Had hij al 25/26 geweest, dan had ik met je mee gegaan, maar Van de Beek is nog altijd maar 22. Jaartje later vertrekken bij Ajax, en dan is hij 10 jaar later altijd nog maar 33.

3 augustus 2019 om 09:47

Met het contract dat Donny bij Ajax heeft is hij al financieel onafhankelijk.

3 augustus 2019 om 11:41

Als hij morgen een blessure oploopt en nooit meer kan voetballen, blijft er weinig over. Dat die jongens zsm willen cashen, begrijp ik wel.

Donny is een prima meevoetballer in een goed draaiend elftal, maar geen jongen die een elftal draagt of het verschil maakt. Als je daar €70 miljoen voor kan vangen moet je het ten alle tijden doen.

Laat van de Beek zich eerst eens verdiepen in de historie. Menig Nederlandse speler heeft het niet gered bij Real. Een club die op het ogenblik de meest vreemde sprongen maakt. Een speler zoals Bale die voor vele miljoenen gehaald is wordt zonder blikken of blozen door Zidane ook op de bank gezet. Als v.d. Beek op de bank wil zitten wat hij aan het begin van het vorig seizoen verafschuwde moet hij gaan.

3 augustus 2019 om 08:38

Dan zal die ook zien dat spelers die het niet helemaal hebben gered alsnog wel bij een mooie club terecht komen. Neem bijvoorbeeld Kovacic, die heeft nooit een vaste plek weten te veroveren en speelt nu bij Chelsea. Of James afgelopen jaren bij Bayern, Ceballos volgend jaar bij Arsenal, Vallejo naar Wolverhampton. Spelers van Real staan er goed op en komen altijd wel goed terecht, zowel financieel als sportief. Ik zou als ik vdBeek was zeker deze transfer maken als het mogelijk is.

3 augustus 2019 om 09:25

lucas1234

"dan zal die ook zien dat spelers die het niet helemaal hebben gered alsnog wel bij een mooie club terecht komen."

Maar dan loopt hij wel het risico dat hij stil komt te staan in zijn ontwikkeling en wellicht het WK mist omdat hij niet of onvoldoende aan spelen toekomt. Real is de slechtste keuze die hij kan maken, niet omdat het een slechte club is, maar omdat het niet het juiste moment is aangezien het verwachtingspatroon onmetelijk hoog is en afgelopen seizoen op een enorme teleurstelling is uitgedraaid en er geen prijs is gewonnen. Daarom staat er nog meer druk op en krijg je als aankoop van 60 of 70 miljoen niet de tijd om je in het elftal te spelen terwijl een talent dat Van de Beek nog gewoon is, die gelegenheid wel nodig heeft. Het is bij een club als Real vaak zo dat als je niet meteen indruk weet te maken, je meteen definitief door de trainer wordt afgeschreven en hij geen gebruik meer maakt van zo een speler. En dan moet je maar weer afwachten of en wanneer er een andere club voor je komt met zo een prijskaartje om je nek. Dan ben je zo weer 1 of 2 jaar verder waarin je ontwikkeling volledig tot stilstand is gekomen.

Deze trein komt maar een keer voorbij. Dat zijn maatjes naar Barca en Juve zijn vertrokken zal ook wel in zijn achterhoofd meespelen. Als je niet slaagt bij Real, kan je nog steeds wel naar een mooie club. Robben, Sneijder en VdV waren daar op een moment ook 2e keus, maar gingen vervolgens nog steeds naar een prima club.

Die gaan we dus nog verliezen, hij wil er zelf volgens mij maar al te graag heen. Dan is het niet te stoppen. Ajax moet echt eens een standpunt in gaan nemen dat er na 31-7 niemand meer verkocht wordt onder geen enkel beding. Duidelijk maken aan de spelers en hun zaakwaarnemers, dat mocht een club intresse hebben de deal voor 31-7 moet plaatsvinden anders gaat het niet door.

3 augustus 2019 om 08:29

Mee eens, er komen super belangrijke weken aan en dan kun je dit soort ‘gezeik’ allerminst gebruiken. Maar zo te lezen speelt er dus wel het 1 en ander en begin ik al voorzichtig rekening te houden met een eventueel vertrek. Zou enorm balen zijn en alhoewel ik maar al te goed snap dat je zo’n kans wilt pakken betwijfel ik of dit wel zo’n verstandige keuze zou zijn. Ik vind hem weliswaar een groot talent, maar ik heb sterk m’n twijfels of hij al goed genoeg is voor de absolute top. Een tussenstap net onder de top zou denk ik beter voor hem zijn. Een Dortmund, Tottenham, Arsenal bv.

Als Donny gewoon weer een goed seizoen draait dan staat Real volgend seizoen gewoon weer op de stoep voor hem. Deze gozer vind ik altijd al een beetje een etter geweest of is het zijn management die hem deze dingen laat doen. Vorig jaar ook al die dreigende taal dat hij een transfer wou als hij niet meer zou spelen etc.

Van de Beek is goed, maar zo goed dat hij bij Real Madrid mee kan draaien? Dat zie ik eerlijk gezegd somber in. Nog los van dat ik het idee heb dat hij niet echt bij een in mijn optiek wat patserige club als Real Madrid past, denk ik dat Van de Beek qua speelstijl eerder gebaat is bij een tussenstap naar de subtop van de Bundesliga of Premier League voor hij een move naar de absolute Europese top maakt.

Ergens begrijp ik Van de Beek natuurlijk ook wel dat hij deze gelegenheid aangrijpt, veel van dit soort buitenkansen zullen er voor hem inderdaad niet voorbij komen, maar waar ik Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt bij Barça en Juve nog wel regelmatig zie spelen, vrees ik dat het voor Van de Beek een wat verloren jaar zal gaan worden voor hij mag verkassen naar alsnog die subtop van Duitsland of Engeland.

Hoezo moreel niet verantwoordelijk, wanneer een club een contract voor 3 jaar moet afkopen of een contract voor een jaar daar zit nog wel een verschil in lijkt me. In dit geval lijkt het meer gunstig voor donny dan voor Ajax. Desalniettemin gun ik hem een transfer uiteraard maar kom niet met lariekoek verhalen.

3 augustus 2019 om 09:35

@fc moulijn

"hoezo moreel niet verantwoordelijk, wanneer een club een contract voor 3 jaar moet afkopen of een contract voor een jaar daar zit nog wel een verschil in lijkt me."

Misschien moet je eens proberen te begrijpen wat hij zegt, voor je een oordeel velt. Hij zegt feitelijk dat als hij bij zou tekenen, hij daarmee impliciet de verwachting wekt dat hij blijft, terwijl hij als een mooie kans zich aandient, daar gebruik van wil maken. Hij had daar ook lak aan kunnen hebben en een verbeterd contract kunnen tekenen waar hij ongetwijfeld financieel beter van was geworden en toch weg gaan als een mooie club zich zou hebben gemeld. Dat hij dat niet heeft gedaan, geeft blijk van een hoog moreel besef, dat je niet vaak tegenkomt in de egocentrische voetbalwereld. En dat is prijzenswaardig.

3 augustus 2019 om 17:06

Een verbetert contract voor 3 jaar leverd ajax toch per saldo meer op bij een eventuele transfer. Dit komt vd beek toch gewoon beter uit ipv dat het ajax uitkomt. En ook met een vernieuwd contract hoef je niet meteen de indruk te geven dat je wel of niet blijft toch. Uiteindelijk gaan ze toch wanneer het ze uitkomt of er beter van worden, das met alle voetballers toch

Ik hoef van de Beek niet bij Real. Ik vind dat er rond bijna alle Ajax-spelers nu een hype is die niet de realiteit weergeeft. Frenkie, de Ligt en Onana vind ik echt wereldtalenten en van die spelers snap ik dat ze zoveel geld waard zijn. Van spelers zoals Tadic en van de Beek vind ik dat ze vorig seizoen heel goed hebben gespeeld, maar dat zijn geen wereldtalenten. Hoe kan het dat Tadic jaren bij Southampton speelt en nooit serieus in beeld is geweest bij een topclub? Nu speelt ie één jaar bij Ajax en dan hoor je verhalen over Bayern München. Het heeft echt wel degelijk met de hype te maken dat ze aan dit soort clubs worden gelinkt. Nog steeds vind ik dit voor de Eredivisie buitencatigorie, maar Real Madrid lijkt me echt wat te hoog gegrepen. Die gaat de strijd niet winnen van Kroos, Isco en Modric.

3 augustus 2019 om 10:37

Bij Ajax kan Tadic zijn beste spel spelen, bij Southampton niet. Zie Messi met Barcelona en Argentinië.

3 augustus 2019 om 11:53

@realmadridsta

"hoe kan het dat Tadic jaren bij Southampton speelt en nooit serieus in beeld is geweest bij een topclub?"

Het antwoord is heel simpel, omdat hij het niveau dat hij vorig seizoen bij Ajax haalde, bij Southampton zelfs nooit heeft weten te benaderen. En dat heeft natuurlijk met de clubs en hun filosofie te maken. Er zijn legio spelers op te noemen, die het bij de ene club goed hebben gedaan, terwijl ze bij een andere geen potten wisten te breken.

"frenkie, de Ligt en Onana vind ik echt wereldtalenten en van die spelers snap ik dat ze zoveel geld waard zijn. "

De waarde van een speler wordt niet bepaald aan de hand van zijn talent, maar aan marktmechanismen als vraag en aanbod en belangstelling. De spelers van Ajax zijn zoveel waard geworden omdat ze zich in de kijker hebben weten te spelen in de CL, waardoor er veel belangstelling voor ze ontstond. En die belangstelling werkt prijsopdrijvend. Als Ajax in de voorronde van de CL was uitgeschakeld, hadden de Ligt en frenkie de Jong waarschijnlijk niet meer dan 35 a 40 miljoen opgebracht. Nu worden zelfs voor spelers als Neres en Van de Beek meer dan 50 miljoen geboden. En dat heeft niets met hun talent te maken maar met marktwerking. Als het echt om talent of kwaliteit zou gaan, was nu nog steeds Virgil van Dijk de duurste verdediger en was er geen 93 miljoen voor Maguire betaald.

Waarom kan Ajax niet zeggen dat zodra het seizoen start er geen uitgaande transfers komen? Wees gewoon duidelijk door met zo'n statement te komen. Wie moet van de Beek vervangen dan?

3 augustus 2019 om 11:57

@futures

"waarom kan Ajax niet zeggen dat zodra het seizoen start er geen uitgaande transfers komen? Wees gewoon duidelijk door met zo'n statement te komen. Wie moet van de Beek vervangen dan? "

Dat gaat niet werken. Dat heb je destijds aan Wesley Sneijder gezien. Het zou veel beter zijn als de Fifa regelgeving zou maken, waarin is bepaald dat er alleen in spelers mag worden gehandeld op momenten waarop de competitie stil ligt. Dan ben je van al het gezeur af.

Ik denk echt dat zijn carrière geschaad wordt wanneer hij nu naar real vertrekt. De kans op speelminuten is klein, waardoor zijn ontwikkeling spaak loopt, en waardoor hij een basisboek in het Nederlands elftal misloopt, terwijl hij die nu juist aan het veroveren is. Ik gun die jongen alles, behalve deze stap op dit moment

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren