Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Doemscenario dat Ajax naast Bergwijn grijpt en Ziyech of Neres nog vertrekt’

Laatste update:

Steven Bergwijn is nog steeds in beeld bij Ajax, maar een mogelijke deal is afhankelijk van een mogelijk vertrek van Hakim Ziyech of David Neres uit Amsterdam. Daarnaast begint de tijd te dringen voor directeur spelerszaken Marc Overmars om zaken te doen met PSV, zo weet clubwatcher Mike Verweij van De Telegraaf dinsdagmiddag te melden. Sevilla is namelijk ook een gegadigde om Bergwijn over te nemen.

De entourage van Bergwijn, wiens contract bij PSV nog drie seizoenen doorloopt, kan dus nog steeds een belletje van Overmars verwachten. “Zeker. Dat wordt het management van Bergwijn ook duidelijk gemaakt. Maar de factor tijd lijkt in het nadeel van de Amsterdammers. De raad van commissarissen geeft Overmars tot dusver pas groen licht om naar Bergwijn te schakelen als Ziyech of Neres is verkocht”, aldus Verweij.

“Maar Sevilla heeft zich al in Eindhoven gemeld voor de aanvaller en is bereid om aan de persoonlijke eisen van Bergwijn te voldoen”, verduidelijkt Verweij de moeilijke positie van Ajax inzake een eventuele deal met PSV. “Zo bestaat uit Amsterdams perspectief het doemscenario dat Ajax naast Bergwijn grijpt en aan het einde van de transfermarkt Ziyech of Neres nog vertrekt.” Sevilla heeft dus verregaande belangstelling voor Bergwijn, al blijft een eerste bod op de aanvaller van PSV voorlopig uit.

Ziyech wordt net als Bergwijn gelinkt aan Sevilla, maar de aanvallende middenvelder wil Ajax niet zomaar verlaten. “Het moet wel gaan om een club waarvoor ik Ajax wil inruilen. Zo'n club is er vooralsnog niet gekomen. Tot die tijd speel ik lekker voor Ajax en doe ik gewoon mijn stinkende best”, zei Ziyech zaterdag na afloop van het duel om de Johan Cruijff Schaal met PSV tegenover FOX Sports. De bij Atlético Madrid genoemde Neres keerde dinsdag terug op het trainingsveld van Ajax.

Verwacht jij dat Steven Bergwijn deze zomer naar Ajax verkast?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou het niet doen. Geef PSV 30 a 40 miljoen en ze vinden 3 spelers die ze direct sterker maken.

30 juli 2019 om 16:48

Vind het ook een hoop geld. Leuke speler, maar laat hem maar lekker naar het buitenland gaan. We hebben Tadic, Promes, Neres én Ziyech (en Lang achter de hand) voor de vleugels. Lijkt er haast op dat Ziyech nog een jaartje blijft, dus ik denk dat we wel goed zitten.

30 juli 2019 om 16:57

Ik geloof er helemaal niks van dat Ziyech blijft. Welke club dan ook, doet het koopje van het jaar met hem. Zitten ze echt te slapen allemaal? Transferperiode duurt nog lang, ergens zal een mooie club bij hem uitkomen vrees ik toch. Zo niet dan vreet ik een stuk uit de vloer.

30 juli 2019 om 17:02

Fekir vindt ik anders meer het koopje van het jaar. Er zijn wel clubs die hem willen (Sevilla) maar Ziyech wil niet naar dat soort clubs. Ziyech wil absolute top maar dat komt gewoon niet voor hem.

30 juli 2019 om 17:03

Dan zou ik vast een lekkere vloer uitzoeken als ik jou was, haha. Zoals Ziyech al aangaf, moet het totale plaatje kloppen. De club moet beduidend beter zijn dan Ajax, en daarnaast moet hij er veel aan spelen toe komen. Dan blijven er weinig clubs over denk ik. Dortmund en Napoli zijn voorlopig voorzien, en de echte topclubs gaan hem geen basisplaats garanderen. Ik denk dat Ziyech heel goed bij PSG zou passen bijvoorbeeld, maar acht de kans klein dat zij een bod gaan doen.

30 juli 2019 om 17:07

Het punt is juist dat het lijkt dat Ziyech gewoon bij Ajax wil blijven of iig Ajax niet 1 2 3 wil verlaten. Moet echt minimaal kaliber Arsenal komen wil ie erover nadenken.

30 juli 2019 om 17:40

@Manodedios,

Begrijp me niet verkeerd maar vind Ziyech de beste speler van de eredivisie.

Maar als Ziyech echt zo goed is, staan de clubs wel in de rij. Het is niet dat ze nog geen wedstrijden van hem hebben gezien.

Ja Ziyech had afgelopen seizoen briljante wedstrijden, maar daarentegen had hij ook wedstrijden waarbij hij als een lamme zoutzak door het veld liep en kansen verprutste.

Wellicht dat dat uiteindelijk ook vele (top)clubs, waar hij alleen naar toe wilt, afschrikt om toch met hem in zee te gaan.

30 juli 2019 om 17:56

En ook nog die Bandé toch

30 juli 2019 om 18:29

Fekir is naar een club gegaan die onder zijn niveau zit vind ik. Uiteraard wel een toptransfer voor Betis. Ik denk dat Ziyech zichzelf overschat. Is toch alweer 26 en speelt nog steeds in de Eredivisie. Heeft 1 sterke CL campagne erop zitten, maar kon op het WK en Afrika Cup niet het verschil maken. Zijn goed recht natuurlijk om bij Ajax te blijven als hij daar op zijn plek zit, maar ik denk dat hij zichzelf overschat bij welke clubs hij terecht kan komen.

31 juli 2019 om 13:43

En Bande

30 juli 2019 om 17:17

wat een onzin opmerking, als of het uitmaakt van wie ze het geld krijgen! want dat geld komt er wel.

30 juli 2019 om 17:30

Precies je kan PSV beter 15 miljoen geven en dan Malen mee pakken .....

30 juli 2019 om 17:46

Nooit over nagedacht maar ook dat is een prima optie vanuit Amsterdams perspectief.

30 juli 2019 om 17:51

Dan haal je ook weer Mino "de verschrikkelijke" Raiola binnen

30 juli 2019 om 17:53

Ik denk dat als je een speler van PSV gaat kopen je veel beter Malen kan halen dan Bergwijn. Een jönge gast met branie en potentie. Kan op.meerdere plaatsen uit de voeten . En een stuk goedkoper,

Als Malen nog geen nieuw contract heeft getekend , lijkt dat me een betere optie dan die veel te dure Berwijn

30 juli 2019 om 16:38

Als die naar Ajax gaat dan zou ik dat als PSV’er echt verschrikkelijk vinden. Dat is echt een speler die ongelofelijk veel potentie heeft. Die zie ik binnen een paar jaar voor 40/50 miljoen weggaan.

30 juli 2019 om 16:52

Oud jeugdspeler van Ajax. Weer veel te vroeg vertrokken en nu terug in NL om opnieuw te werken aan z’n carrière. Maar ik denk minder compleet als Bergwijn.

30 juli 2019 om 17:10

Heeft als ik het goed heb nog maar een kort contract, en cliënten van Raiola zijn niet zo vaak van het verlengen om de club meer geld op te leveren. Ik zie echter alsnog geen reden voor hem om naar Ajax te gaan.

30 juli 2019 om 17:24

Maar ook nog een stuk jonger dan Bergwijn, er zit volgens mij nog veel rek in . En niet onbelangrijk , hij zal geen 40 miljoen kosten.

30 juli 2019 om 17:26

Ik kan het begrijpen dat je hier als PSV-er niet op zit te wachten . Ik denk dat er voor PSV wel een doem-scenario kan plaats vinden . Als bv Bergwijn wordt verkocht en Malen ook door een club wordt opgepikt ,Ajax bv.

30 juli 2019 om 17:32

De situatie kan snel veranderen als PSV bv vandaag zich niet weet te plaatsen voor de CL . Dan is opeens Ajax voor Malen heel interessant ...

30 juli 2019 om 17:42

Ajax is ook nog niet geplaatst...

30 juli 2019 om 17:56

Dat is waar, maar de kans is denk ik wel groter. Ook is de kans groter dat Ajax dit seizoen kampioen wordt en zich dan direct plaats voor de CL. Natuurlijk het is speculeren, maar een jonge gast met potentie en branie heeft denk ik een goede kans van slagen bij Ajax . En via Ajax ook meer kans op een goed transfer

Dan zou ik toch nog een poging bij Pavon wagen. Boca Juniors heeft met Salvio zijn vervanger al aangetrokken dus ik denk dat Pavon voor een redelijk bedrag (+-15miljoen) wel op te halen is.

30 juli 2019 om 16:49

Pavon is toch naar de mls?

Heb het opgezocht pavon is voor 16,2 miljoen naar la galaxy

30 juli 2019 om 19:18

Haha hoe kan jij in vredesnaam 20 duimpjes krijgen voor feitelijke onzin? Pavon is gewoon speler van Boca Juniors, ik begon bijna aan mijn (uitgebreide) kennis te twijfelen. Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar Pavon is speler van Boca Juniors. LA Galaxy is wel concreet voor hem, en volgens de geruchten komen ze steeds nader tot elkaar. Daarom, als Ajax wat wil moet het snel zijn.

Maar goed, ik ben dan erg benieuwd naar je bron. Ik denk niet dat je mag kopiã«ren, anders moet je hem even quoten.

30 juli 2019 om 19:36

Oa berichten bein sport weet alleen niet hoe betrouwbaar die zijn. Die melden dat ze in de afrondende fase zitten en zn wiki is ook aangepast. Maar als het niet klopt mijn excuses, moet je zelf deze meldingen beoordelen

30 juli 2019 om 19:46

Je hoeft je excuses niet aan te bieden hoor. Ik was gewoon benieuwd hoe je daar dan aan komt. Bein is volgens mij wel betrouwbaar, heb het artikel ook even opgezocht maar de strekking daarvan is dat ze dichtbij een overgang zijn, niet dat hij rond is. Geloof ook best wel dat als er geen andere club komt het binnenkort rond zal komen. Zonde overigens, ik had hem graag in Europa gezien.

30 juli 2019 om 20:52

Zou idd een goede aankoop zijn, heeft toch laten zien goed te kunnen ballen en iedereen heefy wel een dip. Zou als psv fan het liefste die alvarez van la galaxy zien (in de ed), echt een geweldig talent en pas 17 (?) jaar.

30 juli 2019 om 16:51

Waarom zou je een speler halen die al tijden stil staat in zijn ontwikkeling, alleen omdat die een paar jaar geleden te boeken stond als enorm talent. Hij wisselt teveel matige wedstrijden af met dan weer eens een goeie maar constant is die verre van.

Je mag van Pavon op deze leeftijd verwachten dat hij iedere week het verschil kan maken bij Boca, dat doet die niet dus waarom zou je dan een enorm bedrag gaan betalen.

30 juli 2019 om 16:59

Libertadores, 22 wedstrijden, 7 goals en 5 assists
SuperLiga, 41 wedstrijden, 10 goals, 16 assists
Primera dicisin, 30 wedstrijden, 9 goals en 8 assists

Totaal 93 wedstrijden, 26 goals en 29 assists.
Dat is niet slecht over drie jaar gezien..

30 juli 2019 om 19:20

Ik zie dat iets anders, Pavon is het laatste jaar niet fit geweest, met de WK heeft hij in 2 jaar nauwelijks rust gehad, op een gegeven moment zit je er dan fysiek door. Dan is het niet gek als dat ten kosten van je prestaties gaat. Pavon blijft in mijn ogen, ondanks dat hij inmiddels qua leeftijd de benamen talent ontgroeit is, een groot talent.

30 juli 2019 om 16:51

Pavon is een betere vervanger van Neres, en ondanks zijn mindere seizoen was het alsnog een ok seizoen. Zijn stats over drie seizoenen zijn gewoon erg goed

30 juli 2019 om 20:05

Liever Vargas. Soort gelijk bedrag, maar veel technischer en beter in de kleine ruimte. Pavon lijkt me dan weer meer geschikt voor PSV als vervanger van Lozano.

Ik hoop en verwacht dat PSV Bergwijn deze zomer niet meer laat gaan. Ik hoor Ajacieden praten over bedragen van 20-25 miljoen, maar iedereen weet dat je hem daarvoor niet gaat krijgen. Voor minder dan 40 miljoen gaat hij gewoon niet weg en ik denk niet dat Ajax dat op tafel gaat leggen, wat hij volgens de PSV-ers en Ajacieden dan ook waard mag zijn. Sevilla lijkt me een betere gegadigde.

30 juli 2019 om 16:38

Denk ook dat psv hem veel liever aan Sevilla verkoopt.

30 juli 2019 om 16:59

"voor minder dan 40 miljoen gaat hij gewoon niet weg"..

Waarom zijn de geruchten dan dat PSV 35 miljoen voor hem vraagt, maar Sevilla niet verder wil gaan dan 30 miljoen?

30 juli 2019 om 17:46

Omdat PSV aan Ajax zeker vijf miljoen meer zal vragen

30 juli 2019 om 17:57

Sevilla heeft voor zo ver ik weet nog geen bod gedaan. Staat ook gewoon in het artikel. PSV en Ajax weten beide dat Bergwijn geen 40 miljoen waard is, maar PSV weet ook dat er een club komt die wel 35-40 miljoen gaat betalen. Alleen een vroegtijdige Europese uitschakeling van PSV verandert de situatie

30 juli 2019 om 18:07

Als PSV het vanavond niet redt, gaat hij voor veel minder weg.

30 juli 2019 om 16:54

Maar zou Sevilla Promes laten gaan voor 17m en dan Bergwijn voor 40m halen? Zijn ze 23m kwijt en gaan er minimaal op vooruit.... 40m lijkt me sowieso erg veel voor Bergwijn, heeft zich nou nog niet echt laten gelden en was zaterdag tegen Ajax nou ook niet bepaald indrukwekkend. Ziyech is ander verhaal, die is zo’n bedrag dan wel weer waard..

30 juli 2019 om 17:28

Dan moet die goedkopere Malen meer zien tegen Ajax , ook een jonge speler met branie en potentie ......

30 juli 2019 om 17:36

Gaan ze er minimaal op vooruit? Serieus?

30 juli 2019 om 17:58

Met Malen heb je een speler die je heel.wat geld kan opleveren , als hij zich zo blijft ontwikkelen. Zaterdag liet hij bv meer zien dan die man van 40 miljoen

No worries! Met Tadic, Bande, Huntelaar, Dolberg, Lang en Promes zijn er nog genoeg opties. Zelfs als Ziyech en Neres beide vertrekken, wat ik niet snel zie gebeuren. Geen Bergwijn nodig dus!

30 juli 2019 om 16:36

Bande heeft meer dan een jaar niet gevoetbald. Geen idee of dat überhaupt wat is. Lang komt beter uit te voeten op het middenveld. Maar volgens mij is er al lang geanticipeerd op een vertrek van Ziyech of Neres, waarvan ik alleen Neres nog zie vertrekken, met de aankoop van Promes.

30 juli 2019 om 17:16

De opties die jij noemt kunnen prima als vervanger voor Neres dienen. Ziyech lijkt me een stuk lastiger, samen met de Jong was dat toch het creatieve hart van het elftal, meer de man van de steekbal of de lange paas in de ruimte. Overigens weet ik niet of Berwijn dan de beste speler is om hem wel te vervangen. Wat dat betreft had ik bijvoorbeeld Odegaard graag zien komen. Zo’n type ontbreekt buiten Ziyech een beetje in een selectie die verder aan alle kanten uitpuilt op dit moment.

30 juli 2019 om 18:44

Eens, desnoods kijk je bij Jong voor opties. De selectie is nu behoorlijk groot en breed, als er toch nog iemand verkocht wordt hoeft er mijns inziens nog geen paniek uit te breken.

Volgens mij kan je prima Neres laten gaan zonder een vervanger te hoeven aantrekken. Neem aan dat je Promes niet gehaald hebt voor 17 miljoen om hem te laten banken omdat je voorin Neres - Tadic - Ziyech hebt lopen.

30 juli 2019 om 16:50

Precies, het lijkt wel alsof men Promes nu al afschrijft. Dat is gewoon nog steeds een grote aankoop geweest, we moeten ook niet te gek gaan doen. Pas als zowel Neres als Ziyech nog vertrekken zou ik het begrijpen.

30 juli 2019 om 17:02

Grote aankoop wel, goede aankoop niet

Ik vind Promes echt waardeloos, maar dat vond ik in Oranje al

Echt een vlaag van verstandsverbijstering

Nog geen lichtpuntje van hem gezien in 4 wedstrijden

Hij kan Neres misschien vervangen, maar dan moet hij wel 50 procent beter worden dan nu, maar Ziyech? Never nooit

30 juli 2019 om 17:11

Een handvol oefenwedstrijden en die jongen wordt al afgeschreven. Dat is toch van de gekken? Zo lang is die jongen nog niet in training. Hij werd vorig jaar niet voor niets met veel bombarie naar Sevilla gehaald. Hij kan echt wel voetballen en heeft gewoon nog even tijd nodig om zijn medespelers aan te voelen. Je ziet gewoon dat hij bezig is zich alles wat Ten Hag van hem verwacht eigen te maken. Als die vrij is in zijn kop zal dat vanzelf beter gaan.

30 juli 2019 om 20:11

Promes en nog erger Ten Hag wordt enorm onderschat. Ten Hag krijgt spelers wel aan het voetballen. De beste Tadic ooit gezien, de beste Ziyech tot nu toe, de beste Neres tot nu toe. Donny heeft nog nooit zo goed meegevoetbalt en Blind was ook afgeschreven. Te langzaam, te duur, slechte aankoop en toen..... De enige waar het niet lijkt te lukken is Labyad. Maar Ten Hag heeft vaker en bij meerdere clubs laten zien dat hij de potentie van spelers eruit weet te trekken. Promes is in potentie zeker 20% beter dan hij laat zien bij Oranje. Komt dat eruit dan heb je een relatief koopje. Het wordt tijd om EtH het krediet te geven wat hij verdiend. Hij weet wat Ajax nodig heeft en helemaal wat het niveau moet zijn. Martinez riep hij ook gelijk van goede speler. Na de JC schaal riep heel Nederland het ook.....

Hoezo doemscenario? Overmars heeft al ingekocht op die positie. Je moet gewoon niet Neres én Ziyech verkopen. In dat geval heb je voor de vleugels alsnog Tadic, Promes en Ziyech/Neres over. Aangevuld met talenten zit Ajax dan goed.

30 juli 2019 om 17:20

Het probleem zit hem niet zo zeer in de vleugel spelers, meer in de creativiteit van het elftal.
Ajax speelt niet met een creatieve "10". Begrijp me niet vekeerd, ik vd Beek vind ik een hele goede speler, maar dat is meer een man van de loop acties, het afronden en handig in de passing op het middenveld, het is niet iemand die met een mooie trap de ruimte vind of met een handige steekbal iemand vrij voor de keeper zet. En de overige middenvelders hebben dat ook niet echt.

30 juli 2019 om 20:43

Mee eens, maar dan heb je het alleen over Ziyech. Zowel Neres als Bergwijn zijn veel beter als echte vleugelspeler. Dan had je toch Odegaard willen hebben.

31 juli 2019 om 11:58

Helemaal mee eens, zo'n type is er nu buiten Ziyech niet en ik heb ook niet het idee dat die er binnen nu en een jaar of twee aankomen vanuit de jeugd.
Maar of je nou Neres or Bergwijn op de vleugels zet maakt niet veel uit, zijn beiden goede spelers op die positie.

Tegenwoordig is clubwatcher van Ajax bij de Telegraaf zoiets als verslaggever zijn bij Area 51... je krijgt geen inside informatie, mag niet in de buurt van het stadion komen en je moet al je bronnen op internet bij elkaar schrapen.. Oftewel, de Telegraaf is al lang niet meer serieus te nemen als 'nieuwsmedium' in Amsterdam. Die glazen heeft Driessen al een tijdje terug ingegooid.

30 juli 2019 om 16:38

Ze zijn nog steeds de officiële mediapartner van Ajax, dus er zal heus wel één en ander doorsijpelen van bovenaf.

30 juli 2019 om 16:54

Niet meer via de officiële kanalen als er wat speelt. Ja als er nieuws is wat iedereen mag weten. Voor de rest zijn de luiken gesloten voor De Telegraaf n moeten ze het doen met vage geruchten van onbetrouwbare bronnen. Ik geloof niet dat Bergwijn nog naar Ajax gaat en al helemaal miet voor 40 miljoen en PSV gaat geen cent minder aan Ajax vragen.

Hoezo doemscenario, Promes is al binnen als vervanger toch? Van Neres althans, Ziyech vervangen is qua type speler haast onmogelijk om mee te beginnen.

Je hebt Promes toch al in huis gehaald zonder dat er een vertrekkende buitenspeler tegenover staat. Zo'n doemscenario is dat dan toch niet? Je hebt een Lang die vooralsnog een prima indruk maakt als buitenspeler en met Dolberg die hopelijk wat opbloeit kan Tadic ook weer terug naar de flank. Dan kan je volgens mij prima het seizoen in als Neres alsnog vertrekt.

30 juli 2019 om 17:29

ik vind Lang nu al veel beter dan Promes

Idiote aankoop, dat wordt echt helemaal niks

En na Ajax is hij helemaal niets meer waard, nog nooit iets gepresteerd buiten Rusland

30 juli 2019 om 20:00

Hij speelde gewoon prima bij Twente. Of hij dat dit jaar ook zal doen is nog maar de vraag, ik laat me graag verrassen.

Ik zie eerder Neres vertrekken dan Ziyech. En ook dan zou ik geen 40 mille neertellen voor Bergwijn. Hoogstens 25.

Tsja... Doemscenario.. Ajax houdt dan nog 3 toppers over voor de flanken en twee goede centrumspitsen. Het wordt pas een probleem wanneer Ziyech en Neres allebei vertrekken.

30 juli 2019 om 17:32

Neres geen ramp, Ziyech een absolute catastrofe

Die is niet te vervangen, ik zou geen naam kunnen noemen

30 juli 2019 om 17:43

Er was een vervanger; Skov. Qua speelstijl en potentie zie ik hem zeker als een goede vervanger, maar hij gaat naar Hoffenheim en was ook nog een achteruitgang. Voor de rest ben ik het met je eens dat Ziyech lastiger te vervangen zal zijn dan Neres. Wat mij betreft kunnen Bergwijn of Promes Neres zo vervangen.

Ik snap niet waarom je van PSV naar Ajax zou willen. Zelfde competitie en je wordt er per saldo niet veel beter van. Beter kan hij tussenstap (Sevilla) doen en dan eventueel stap naar de echte Topclubs.

30 juli 2019 om 16:44

Qua banksaldo word je er denk ik wel beter van.

30 juli 2019 om 16:45

Denk dat je tegenwoordig er juist wel “per saldo” op vooruit gaat als je van PSV naar Ajax gaat 😉

30 juli 2019 om 16:48

De enige factoren die ik kan bedenken is zijn afkomst als Amsterdammer, de aanwezigheid van Promes en het idee dat je vanuit Ajax makkelijker een stevige stap omhoog lijkt te zetten dan vanuit Psv.

30 juli 2019 om 17:05

Omdat hij nog steeds wat voor Ajax voelt? Hetzelfde dus als wat voor Promes gold (en misschien ook wel voor Malen en Rosario).

Gewoon ultimatum stellen voor Neres en Ziyech. Mochten ze willen vertrekken dan moet de zaakwaarnemer er maar voor zorgen dat alles afgerond is vóór half augustus. Anders volgend jaar nieuwe ronde nieuwe kansen.

30 juli 2019 om 16:49

Toen Ziyech zijn contract verlengde werd er toch afgesproken dat Ajax mee denkt met een transfer? Als je daar niet hebt afgesproken dat dit niet het geval is in de laatste twee weken van de transferperiode moet je daar nu ook niet op terug willen komen.

30 juli 2019 om 17:03

Ziyech heeft Ajax al prijzen gebracht. Wanneer hij ook nog 30 miljoen in het laatje brengt, verwacht ik niet dat Ajax dwars gaat liggen. Dan is het totale plaatje namelijk compleet.

30 juli 2019 om 17:25

Maar wel in de laatste week als je geen goede vervanger meer kunt aantrekken

Dat heeft Ajax te vaak de nek gekost in voorgaande jaren

Promes is absoluut geen vervanger voor Ziyech, dus dan moet je weer de markt op

Neres mag voor mij wel gaan, al vind ik Promes absoluut geen adequate vervanger

Bergwijn eigenlijk ook niet

Ziyech weg zou ik echt een ramp vinden, de hele creativiteit van Ajax stort in als hij niet mee doet

Afwezigheid van Neres betekent misschien 20 procent afname, afwezigheid van Ziyech 50 procent

Ik zou Ziyech nog een miljoen meer geven en het vertrouwen dat Ajax heel erg blij met hem is

30 juli 2019 om 17:29

Half eens, maar misschien moeten we Promes toch een paar wedstrijden gunnen om te wennen?

30 juli 2019 om 17:43

Nou die heeft hij bij mij al gehad

Die jongen begrijpt in mijn ogen het spelletje helemaal niet, doet maar wat voor zichzelf

Dat vond ik in Oranje al, dus ik zie hem in dat opzicht niet zo snel verbeteren

Het is mij echt een raadsel waarom Ajax hem gehaald heeft

Als dat je laatste 17 miljoen waren geweest die je te besteden had, dan had je hem niet gehaald denk ik

Als ik heel positief ben zie ik hem een paar goede invalbeurten hebben, maar als basisspeler is het een dissonant in je elftal, in een aanval over meer dan 2 schijven heb je pech als Promes daar tussen zit, want dat begrijpt hij niet

30 juli 2019 om 17:50

Is allemaal waar maar deze heeft natuurlijk her en der wel laten zien geen knoeier te zijn. En als de automatismen er in worden geslepen komt dat helemaal goed.
Geef het een beetje tijd..

30 juli 2019 om 17:56

We waren na vier wedstrijden van Neres ook niet laaiend enthousiast,
Die is echt veel later pas behoorlijk gaan draaien.en speelt nu ook nog regelmatig een mindere wedstrijd..

PSV zou de beste man een sterk verbeterd contract moeten aanbieden met een belofte dat hij volgend seizoen mag weg voor een mooi bedrag. Vond Bergwijn tegen Basel vooral geweldig op de 10 positie. Ik weet niet wat ze daar bij Ajax denken maar de vraagprijs van PSV voor Sevilla was al volgens mij 40 miljoen, dat zal minimaal 50 voor Ajax zijn, lol. Zou echt geweldig dom zijn om dat te betalen voor een ex jeugdspeler die je zelf hebt weggestuurd. Plus je maakt PSV 50 miljoen rijker. Kunnen we niet gewoon stoppen met deze domme geruchten van Bergwijn naar Ajax waarvan we toch weten dat het nooit zal gebeuren.

30 juli 2019 om 17:06

Ik vond Bergwijn juist erg matig tegen Basel. Het is dat hij die bal nog panklaar op het hoofd van Lammers legt, anders kreeg hij van mij hooguit een 6.

30 juli 2019 om 21:31

Ik vind het eerder dom dat jij denkt dat PSV 40 miljoen van een andere club gaat krijgen voor Bergwijn... Dat zie ik namelijk nooit gebeuren.

Wat nou doemscenario. Er valt toch wel iets goedkopers te krijgen dan bergwijn. Van mij hoeft hij niet te komen hoor. Veel te duur.

Doem scenario???? Ik heb eerder het vermoeden dat Ajax hem niet nodig heeft en waarom zou je dan je naaste concurrent rijker maken?

Ajax heeft Promes toch al gehaald als opvolger van Neres / Ziyech? Zelfs als Tadic in de spits speelt hebben we nog meer dan genoeg talent op de vleugels. Ik zou Bergwijn niet halen, niet alleen omdat ik hem te duur vind maar hij is in mijn ogen ook overbodig.

Laat Sevilla alsjeblieft die 40 miljoen voor Bergwijn neertellen, dan zijn wij het sprookje Ajax-Bergwijn af... Afgelopen zaterdag is hij me weer niet opgevallen. Als Neres vertrekt, dan lopen er in Zuid Amerika nog lijntjes. Tot slot als we dan zo graag in Eindhoven willen winkelen, ga dan voor Malen !! Hij is nu met een kortlopend contract betaalbaar !!

30 juli 2019 om 21:32

En welke zaakwaarnemer haalt Ajax dan weer binnen? Volgens mij Raiola.. En daar zit ik niet op te wachten, dus alleen daarom al liever geen Malen.

30 juli 2019 om 22:51

Klopt, maar de klasse van Malen weegt zwaarder dan de irritante Raiola (ook al is die letterlijk wel zwaarder).

Laat Malen een 4-jarig contract tekenen en besef dan wel dat hij bij verdienstelijke prestaties na 2 jaar weggaat. En dan maar een keer niet de absolute hoofdprijs.

Doem scenario? Ik vind 30 miljoen + betalen voor Bergwijn eerder een doem scenario, laat m heel snel naar Sevilla gaan, dan is het klaar. En als Neres nog gaat zou jammer zijn, maar Promes is er al. Alleen je moet niet Ziyech en Neres weg laten gaan, dan heb je een probleem.

Doemscenario? Hoe dan... Opties en kwaliteit zat... Laat ze Bergwijn maar mooi voor 35 miljoen verpatsen aan Sevilla oid. Zelfs als Neres & Hakim mochten vertrekken zie ik geen doemscenario...

niet kopen, heeft een veel te kort lontje! is bij elk opstootje te vinden, net als Hendrix, Lukassen, Dumfries en Rosario!

En de pers smult weer uit de handjes van overmars. Bergwijn zit bij een veel te goede club en is daarnaast te duur voor een binnenlandse transfer. Het is te hopen dat bergwijn of lozano snel vertrekt zodat de overblijver samen met Lammers, Malen, Bruma en Gakpo de voorhoede mogen bepalen.

Ik denk niet dat Ajax Bergwijn voor zo veel haalt. Er zijn goedkopere opties zoals Bertrand Traore terughalen of Adnan Januzai ophalen bij Sociedad. Dan ben je waarschijnlijk maar de helft kwijt. En die spelers zou je alleen moeten halen bij een vertrek van Ziyech. Bij een vertrek van Neres, daar heb je Promes al voor gehaald. Bij het spelen van Tadic, Dolberg en Ziyech zou er al geen plek zijn voor Neres. Ik denk derhalve dat Overmars nog niet eens zo veel problemen heeft met een vertrek van Neres bij een heel goed bod. Dan moet je weer een nieuw talent met snelheid en behendigheid proberen te scouten.

Wordt alleen een probleem als zowel Neres als Ziyech nog gaan. Maat Neres heeft gezegd te blijven e voor Ziyech is nu niet zo veel belangstelling plus dat hij zelf de lat hoog legt. Ik betwijfel of Bergwijn de gedroomde vervanger zou zijn, anders zwemmen er meer vissen in de zee... Ik denk dat het probleem voor PSV groter zal zijn: ze moeten voor de financien toch eens per jaar een transferklapper maken, vooral als ze niet doorkomen in de voorrondes van de Champions League. Dan kan het wel eens heel goed uitkomen als ze Bergwijn in een laat stadium nog kunnen verkopen...

Je vraagt je af wanneer het kwartje eindelijk gaat vallen bij sommige mensen en ze door hebben dat PSV Bergwijn niet aan Ajax gaat verkopen tenzij de hoofdprijs op tafel komt en dat Ajax niet bereid is om die hoofdprijs te betalen. En dat Overmars dat niet in zijn eentje kan beslissen omdat hij directeur is van een beursgenoteerd bedrijf.

Dan houd je Promes, Tadic en Ziyech of Neres alsnog over voor de flanken... Is toch verre van een doemscenario. Ik zou tevens eerder Malen halen, heeft in mijn ogen minstens hetzelfde potentieel en is goedkoper. Ook zou PSV dan niet 1 maar 2 topspelers kwijtraken wat erg kan helpen in de titelstrijd.

We hebben Promes toch al. En daarachter heb je met Bande, Traore, Lang ook nog opties als er echt een blessuregolf uitbreekt.
We kunnen niet allemaal reserves van 15M op de bank hebben.

Wat een onzin, het doemscenario is champions league mislopen. Dan vertrekken er meerdere spelers. Een vertrek van Ziyech of Neres, misschien zelfs allebei, kunnen ze wel opvangen.

Heb zo mijn twijfels. Gedachtenkronkel: Bergwijn was niet optimaal tegen ajax... wellicht wilde hij niet scoren tegen zijn toekomstige club?

iedereen is het er wel over eens als ik het zo lees: Bergwijn niet halen Marc!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren