Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik laat me niet in de maling nemen, hij moet vertrekken bij Feyenoord’

Laatste update:

Renato Tapia ligt nog een seizoen vast bij Feyenoord, maar de Rotterdammers zijn niet van plan om de middenvelder die verbintenis uit te laten dienen. Hoewel Tapia zelf onlangs aangaf nog een seizoen in Rotterdam te willen blijven, klinken er uit de mond van technisch directeur Sjaak Troost zondagmiddag andere woorden. De sportbestuurder wil de Peruviaan deze zomer koste wat kost verkopen.

“Vorig seizoen hebben we hem al duidelijk proberen te maken dat er geen toekomst is bij Feyenoord. Toen was er geen club, toen is hij naar Willem II gegaan”, laat Troost weten aan RTV Rijnmond. “Nu heeft hij de Copa América gespeeld en hebben clubs zich gemeld. Allemaal positief natuurlijk, maar nu wil hij niet.”

Als de 23-jarige Tapia nog een seizoen in Rotterdam blijft, zou hij volgend jaar kunnen profiteren van zijn transfervrije status. Het ‘beleid’ bij Feyenoord is echter dat er van een transfervrij vertrek geen sprake kan zijn: “Dat deden we alleen bij spelers die veel hebben betekend voor Feyenoord, zoals Karim El Ahmadi en Brad Jones.”

“Ik laat me niet in de maling nemen door Tapia, dat pik ik niet. Hij moet gewoon meewerken aan een transfer. Anders gaan we kijken of er andere mogelijkheden zijn”, is Troost duidelijk. Tapia speelt sinds 2016 voor Feyenoord, maar slaagde er nooit in om een onbetwiste basisplaats te veroveren. In de tweede helft van het afgelopen seizoen kwam hij op huurbasis uit voor Willem II.

Snap jij het standpunt van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lekker bezig Sjaak, zo drijf je de vraagprijs wel op. Ongelooflijk wat voor incapabele mensen bij Feyenoord werken. Tapia heeft vorige week nog een Copa Finale gespeeld. Deze man moet je toch kunnen verkopen voor minimaal 5 miljoen in deze markt.

21 juli 2019 om 14:35

Hij heeft gewoon recht om te blijven bij Feyenoord. Waarschijnlijk krijgt hij veel geld (meer dan die andere clubs) en bevalt het zn gezin om hier nog een jaar te blijven. Is probleem van Feyenoord toch. In dit geval bepaalt Feyenoord niet waar hij heen gaat zo lang hij een contract heeft. Komt heel, heel dom over van Sjaak

21 juli 2019 om 14:47

Het zal hem vast enorm goed bevallen. Maar in mijn optiek is hij gewoon uit op een transfer vrij vertrek wat hem natuurlijk het meeste geld oplevert. Als hij echt bij voorbaat alle opties afwijst mag zo'n jongen wat mij betreft naar de tribune

21 juli 2019 om 14:51

Is toch zijn goed recht om te gaan voor een transfervrij vertrek?? Wat heeft Feyenoord voor hem gedaan waardoor hij in het belang van Feye zou moeten denken ipv eigenbelang??

21 juli 2019 om 14:52

Dacht dat als hij nog 1 jaar in Nederland blijft een NL paspoort kan aanvragen en dan is hij voor onder andere Spaanse clubs volgend jaar een hele goede optie. Ivm met de regelgeving daar omtrent een EU paspoort

21 juli 2019 om 14:53

100 Meijer

"het zal hem vast enorm goed bevallen. Maar in mijn optiek is hij gewoon uit op een transfer vrij vertrek wat hem natuurlijk het meeste geld oplevert. Als hij echt bij voorbaat alle opties afwijst mag zo'n jongen wat mij betreft naar de tribune"

En wat schiet Feyenoord daarmee op als de club gewoon zijn salaris moet doorbetalen? Dan kan Feyenoord beter zijn contract ontbinden. Je kunt een speler natuurlijk niet dwingen om een contract bij een club te ondertekenen waar hij niet naar toe wil.

21 juli 2019 om 14:59

Dat is niets nieuws voor Tapia dat plekje houdt hij gewoon wat langer vol.

21 juli 2019 om 15:09

Kan iemand deze flappdrol weghalen bij Feyenoord.

Als dit een juridische zaak wordt staat Tapia na deze uitspraak in een goed daglicht.

Ze hebben zelf de fout gemaakt een dergelijk contract te geven.

21 juli 2019 om 15:11

Wat schiet Feyenoord op met het ontbinden van zijn contract? Dat gaat ze evengoed geld kosten.

Troost moet niet zeuren, hij heeft nog een contract voor een jaar. Dat hypocriete gedoe elke keer.

21 juli 2019 om 15:17

Ook voor het ontbinden van een contract heb je twee partijen nodig. Dat kan Feyenoord niet afdwingen.

21 juli 2019 om 16:38

Als dat zo is dan begrijp ik zeker dat hij zich niet laat wegsturen naar Rusland

Raad je dat maar of is het op feiten berust?

21 juli 2019 om 17:44

@100 meter

leuk een aardig maar dan moet je als club ook niet piepen verder als Berghuis straks onder zijn contract wil uitkomen en een vertrek naar PSV wil afdwingen.

ik ben alles behalve een Tapia fan maar als hij zijn contract wil uitdienen is dat zijn goedrecht. Feyenoord heeft hem dat contract zelf aangeboden en dan ga je hem nu op de tribune zetten

21 juli 2019 om 18:19

Het is zijn goed recht om het uit te dienen. En het is voor Feyenoord het goed recht om die jongen niet bij de selectie te willen. Als hij het niveau niet heeft en niet mee wil werken met zijn werkgever hoeft hij dus ook niet bij de selectie. Maar uiteraard mag hij gewoon zijn contract uitdienen

21 juli 2019 om 19:51

Kohaku.. Je kunt samen besluiten het contract per direct te ontbinden, scheelt Feyenoord salaris en kan Tapia bij een nieuwe club wat meer tekengeld vragen, aangezien die club geen transfersom hoeft te betalen.. of een gedeelte van het salaris meegeven, is voor Feyenoord ook nog goedkoper dan alles

21 juli 2019 om 22:15

Je mag m inderdaad op de tribune zetten. Maar je moet m gewoon betalen, beide partijen hebben het contract getekend. Termen als: dit pik ik niet Tapia moet mee werken aan een transfer...dat kan toch niet? Hoe had iedereen gereageerd als t andersom was geweest? Tapia die zegt: ik pik t niet Feyenoord moet meewerken aan transfer? Super bezig daar in Rotterdam.

21 juli 2019 om 14:37

Het is ook ongelofelijk dat Tapia nooit echt basis heeft gestaan bij Feyenoord, hij heeft nota bene finale bereikt met Peru in Copa Amerika. Ik zou zeggen laat die jongen lekker 20 wedstrijden staan en bouw een team erom heen maar nee hoor ze kiezen voor spelers als Ayoub en Fer die al jaren niks bewezen hebben. Tekenend voor het huidige Feyenoord

21 juli 2019 om 17:39

Tapia heeft genoeg wedstrijden gespeeld bij Feyenoord, maar bleef dezelfde domme fouten maken. Die achterlijke pirouette tegen Napoli op eigen helft staat nog op mijn netvlies gebrand. Gio heeft jarenlang dagelijks met hem gewerkt dus hij zal wel een goede inschatting hebben kunnen maken van zijn eventuele toegevoegde waarde voor Feyenoord. Dat hij basis staat bij Peru zegt ook niet alles. Peru is geen groot voetballand en het is goed mogelijk dat hij daar amper concurrentie heeft op zijn plek.

21 juli 2019 om 20:13

Peru is geen groot voetballend? Kan me nog een wedstrijd tegen NL herinneren vorig jaar. Had Nederland het erg moeilijk. Bovendien mijn je niet zomaar in de finale van de Copa.

22 juli 2019 om 03:19

Peru vind ik geen groot voetballand nee. Op afgelopen jaar na plaatsen zij zich ook vrijwel nooit voor een WK bijvoorbeeld. Nederland heeft het tegenwoordig tegen vrijwel elk land moeilijk dus dat zegt niet zoveel. Over de Copa America: er doen aan dat toernooi slechts 12 landen mee en je hoeft er niet eens kwalificatie voor te spelen. Van die 12 zijn er 2 landen die van buitenaf worden uitgenodigd en wordt verzocht om niet met hun allersterkste team te spelen. Daarnaast heb je nog landen als Venezuela en Bolivia die ook zeker niet overlopen van kwaliteit. Het halen van de finale van de Copa vind ik dan ook geen wereldprestatie.

21 juli 2019 om 14:58

Inderdaad wat een professionele uitspraken van troost. Lachwekkend. Wat een triest laag niveau dit. Dit pik ik niet! Haha tegen iemand met een contract. Hij denkt ik laat even zien wie de baas is. Alleen als je geen middelen en mogelijkheden hebt heb je ook geen macht meneer troost. Met de rug tegen de muur. Ik zou zeker lekker blijven nu als ik tapia was. Weer een soap erbij. Gaat lekker. Laat die man zijn koffers maar weer pakken want dit wordt hem niet.

21 juli 2019 om 20:16

Van Troost niets gehoord de afgelopen jaren. Nu er een nieuwe directie gezocht wordt niet ie zich kennelijk roeren. Want binnenkort is zijn rol uitgespeeld.

21 juli 2019 om 15:15

Waaro wel ? Moet er voor iedere Turk of Marokkaan met twee paspoorten die voor zijn vader/moederland kiest dan een topic aangemaakt worden?

21 juli 2019 om 15:23

Er staat een artikel over zijn keuze op VZ.

21 juli 2019 om 15:38

Ja, een beetje voetbalnieuwssite moet het inderdaad melden als een potentiële oranje speler kiest voor een ander land. Lijkt me vrij logisch.

21 juli 2019 om 16:13

Het is een turk die voor Turkije kiest , weinig nieuwswaarde i.m.o. Als iedere willekeurige voetballer voor zijn land kiest besteden we daar toch ook geen topic aan? Maar nu het er 1 met twee paspoorten is wel. Twee paspoorten/nationaliteiten is onzin dus de keuze voor een of ander land ook.

21 juli 2019 om 17:45

Nee, hij is een Nederlandse Turk. Als je niet begrijpt waarom het nieuwswaardig is waarom een speler van Jong Oranje voor een ander land kiest dan ga ik je dat verder ook niet proberen uit te leggen.

22 juli 2019 om 13:07

Een Nederlandse Turk bestaat niet ! Je bent of Nederlander of Turk. Hoe moeilijk is dat !

23 juli 2019 om 20:56

Nope, je hebt wel degelijk Turken, Bulgaarse Turken, Duitse Turken, Belgische Turken, Nederlandse Turken, etc. etc. etc. Een jongen met Turkse (voor)ouders die in Nederland is geboren is niet hetzelfde als een Turk die in Turkije is geboren.

21 juli 2019 om 16:31

blijft slavenhandel helaas, de toon is niet handig Troost, daar kan Stam nooit tegen op trainen qua resultaten

21 juli 2019 om 22:36

Pfff. Zo incapabel maar weer. En wel stoere mannen taal. Ach ja. Volgens sjaak hoef je alleen maar goed te kunnen bellen als TD

Goeie teksten van de heer Troost.... Man man man. Tapia heeft gewoon een contract.

21 juli 2019 om 14:47

Heb je een speler die de Copa finale speelt en zo meer waard lijkt te worden, heb je een technisch directeur die met deze woorden weer 3/4 miljoen van de vraagprijs afhaalt. Als je Tapia hebt ga je toch Fer niet halen? Als ze hem wel verkopen, zal die dan ongeveer hetzelfde opleveren als Vilhena? Dan een jonge talentvolle CV kopen dan is Feyenoord wel klaar denk ik.

21 juli 2019 om 15:27

Inderdaad wat een gek zeg volgens mij kent hij zijn positie niet in deze situatie als Tapia zin heeft gaat die gewoon lekker een jaar door betaald op de tribune zitten.

Geen woorden maar daden Troost.

21 juli 2019 om 16:06

Beste meneer Troost had alleen in de rvc moet zitten, geen duo taak met TD. In de rvc kon hij anoniem beleid bepalen en nu is meneer td erbij en denkt hij van alles te zijn. Gelijk hoog in zn bol gekregen met dit soort domme uitspraken.

En dan straks wel zeuren als Berghuis een transfer wilt forceren zeker.

Is die Troost wel wijs? “ Ik laat mij niet in de maling nemen, hij Moet vertrekken”? Tapia Moet helemaal niks. Als dit tekent is voor de kwaliteiten van Troost gaat Feyenoord nog wat meemaken.

21 juli 2019 om 15:30

Contract is contract daar heb je gelijk in.
Alleen was het Tapia die afgelopen winter weg wilde om speeltijd te krijgen om in de Copa te kunnen spelen. Er kwamen alleen geen clubs die hem wilde kopen.
Hij kon verhuurd worden aan Willem 2 maar die konden zijn salaris niet betalen dus heeft Feyenoord hem verhuurd en is Feyenoord zijn salaris blijven betalen zodat hij minuten kon maken en vervolgens in de Copa kon spelen om zich in de kijker te spelen.
Nu heeft hij zich in de kijker gespeeld en zijn er meerdere clubs die zich hebben gemeld maar nu wil hij blijven om volgend jaar tekengeld op te kunnen strijken.
Beetje lullig eerst bij Feyenoord vragen om mee te werken aan een verhuur en nu hij dankzij die constructie zich in de Copa in de kijker kon spelen ineens niet meer wil vertrekken terwijl dat juist het hele idee was van die constructie met Willem 2.

21 juli 2019 om 15:42

Een verhuur impliceert dat er geld is betaald door Willem 2. Anders was hij uitgeleend.

En dat Feyenoord heeft meegewerkt aan die verhuur betekent natuurlijk niet dat hij een aanbieding moet accepteren die hij niet interessant vindt.

21 juli 2019 om 19:07

Maar wie zegt dat Tapia naar 1 van die clubs wil? Uiteindelijk bepaalt toch de speler waar hij heen gaat.

Buiten dit alles vind ik het ronduit schandalig wat Troost hier allemaal aan het roepen is. Het is natuurlijk ook niet echt bevordelijk voor het eventuele transferbedrag

21 juli 2019 om 16:27

ejens klinkt meer als een heel zielig verhaaltje Feyenoord heeft hem echt niet gratis naar willem 2 gestuurd omdat ze hem zo aardig vinden willem 2 heeft vast een deel van het salaris betaald en spelend bij willem 2 is hij ook meer waard dan zittend op de tribune bij Feyenoord want zoiezo al belachelijk is deze gozer hoort gewoon basis te staan bij Feyenoord.

21 juli 2019 om 16:33

Als hij vervolgens een goed toernooi speelt, en zo meer waard wordt, is dat voor Feyenoord toch een goede deal?

Tja, wat had je dan verwacht? Volgend seizoen kan hij transfervrij vertrekken waardoor de mogelijkheden voor hem wat groter worden. Dan kun je met grote woorden aan komen zetten, maar als Tapia niet wil vertrekken gaat hij nergens heen.

Dit soort uitspraken gaan je totaal niet helpen. Je kunt het beter intern proberen op te lossen, want door dit soort dingen kan een speler alleen maar meer dwars gaan liggen.

Natuurlijk kan er sprake zijn van een transfervrije status bij Feyenoord. Dat is echt niet de uitzondering op de regel. Alsof clubs nu nog met een degelijk bod op de proppen komen?! Nooit begrepen waarom deze man de honneurs van Van Geel moest waarnemen...

21 juli 2019 om 15:30

Het enige wat Troost nu nog zou kunnen doen is hem transfervrij laten vertrekken denk ik zo?

21 juli 2019 om 15:39

Wil hij niet, wil nog een jaar in nl blijven om zo een Nederlands paspoort te krijgen

21 juli 2019 om 15:44

Hij kan ook dreigen om hem uit de selectie te zetten en een seizoen met de jeugd mee te laten trainen. Maar dan moet je wel bereid zijn ook voet bij stuk te houden.

21 juli 2019 om 15:54

Die jongen heeft nog steeds een mooi salaris wat je dan wel het hele jaar door moet betalen. Transfervrij laten vertrekken is nog goedkoper.

21 juli 2019 om 15:57

@sambasam

Dat is te begrijpen maar als hij transfervrij vertrekken mag zou hij voor een andere Nlse club kunnen spelen en zo die status krijgen?

Zolang hij onder contract staat kan hem niemand wat doen en al die stoere taal van deze meneer zal niks helpen vrees ik.

Klinkt als een hele bekwame TD. Hij heeft natuurlijk gewoon grotendeels gelijk, maar ventileer die woorden niet letterlijk in de media man pannenkoek. Met z'n "IK laat me niet in de maling nemen". Van Geel was destijds gewoon TD.

21 juli 2019 om 14:37

Hij heeft niet gelijk. Tapia bepaalt waar hij heen gaat of blijft zolang hij een contract heeft.

21 juli 2019 om 14:59

Zwart-wit bekeken wel, daarom zeg ik ook grotendeels. Tapia is echter gewoon duidelijk gewoon een spelletje aan het spelen. Wat dat betreft neemt hij Feyenoord gewoon in de maling, en snap ik zijn woorden wel. Alleen je moet echt een speciaal soort dom zijn als je dat in zijn functie met de media deelt.

21 juli 2019 om 15:56

In de maling? Die jongen heeft een contract getekend en is bij Feyenoord niet geslaagd. Nu wil die jongen z'n contract af laten lopen en dat is zijn goed recht. De kans is aanwezig dat hij niet meer zal verdienen wat hij bij Feyenoord verdient en volgend jaar is zijn onderhandelingspositie een stuk sterker als hij transfervrij is. De meeste spelers in zijn situatie zouden zo handelen.

Wat een ongelooflijk domme uitspraken zeg. Allereerst gaat dit ten koste van de vraagprijs die je kunt hanteren. Daarnaast zullen spelers nu wel twijfelen om een contract te tekenen bij iemand met een zienswijze als deze.

21 juli 2019 om 14:42

Verklaart een hoop dat dit soort figuren rondlopen bij Feyenoord.

Tapia heeft helemaal gelijk (net als Bale bij Real Madrid). Lekker blijven als er niks leuks voorbij komt.

Ik weet dat we in 2019 leven en ik weet hoe het voetbalwereldje werkt. Maar ooit, heel lang geleden, werden contracten nog getekend met de intentie die uit te dienen.

Nu snap ik dat het onwenselijk is om een speler transfervrij te laten vertrekken, maar deze woorden van Troost zijn wel heel bizar. Tapia staat volledig in zijn recht als hij komend seizoen voor Feyenoord wil voetballen.

Wat een rare woorden van een Td. Naast dat dit je niet bepaald gaat helpen tijdens de onderhandelingen, hoef je dit ook niet zo expliciet te verwoorden in de media. Het klinkt alsof Tapia een misdadiger is of zo.

21 juli 2019 om 15:25

Bovendien vraag ik me af wat hij gaat doen als Tapia wel blijft. Hij heeft het over andere mogelijkheden. Welke dan?

21 juli 2019 om 15:34

Transfervrij laten vertrekken of weer verhuren, maar is meer een vraag dan iets anders.

21 juli 2019 om 15:38

Als hij transfervrij vertrekt is dat voordelig voor Tapia. Die kan dan tekengeld krijgen. En bij verhuur houdt hij zijn salaris. Ik vind ze daarom geen goede argumenten.

21 juli 2019 om 15:40

Hij wil nog minimaal een jaar in nl blijven voor een paspoort

21 juli 2019 om 15:43

Dus? Bij verhuur blijft hij toch ook in Nederland?

21 juli 2019 om 16:00

Kyle66

Waren vooral geen argumenten, zoals ik al schreef meer een vraag

21 juli 2019 om 18:38

Je hebt gelijk. Dank! :-)

Wat zou het mooi zijn als Berghuis hierop inhaakt: “ik heb vorig jaar al duidelijk gemaakt dat mijn toekomst niet bij Feyenoord ligt. Feyenoord moet gewoon meewerken aan een transfer, ik laat me niet in de maling nemen door Sjaak Troost.”

Wat een kneus zeg met dit soort spierballentaal.

Als Tapia wil blijven, heeft Feyenoord dat gewoon te respecteren. Als een speler een transfer wil forceren en niet op komt dagen bij de training, spreekt iedereen er terecht schande van. Als een club een speler een transfer opdringt, is dat net zo erg. Twee partijen hebben een bindend contract te respecteren

Tapia en zijn management zullen nu puur uit eigenwijsheid het contract uitdienen. Gefeliciteerd Sjaak!!!

Een speler heeft het volste recht zijn contract uit te dienen wanneer hij zich 100% inzet voor zn club en zich aan de afspraken houdt. Wat is dit voor een idiote uitspraak van een lichtgewicht.

Stoer die Sjaak Troost. Hoe durft een speler zijn contract te willen uitdienen. Maar goed de grote Sjaak Troost gaat anders kijken naar andere mogelijkheden. Vecht je ruzies met je spelers intern uit, in plaats van via de media. Hoezo heeft Brad Jones trouwens veel betekent voor Feyenoord dat hij wel transfervrij mee mocht? Ja, hij was de keeper toen ze kampioen werden, maar dat maakt je nog niet tot een bijzondere speler met veel betekenis voor de club of zo.

Hij heeft gewoon een contract Sjakie. Je hebt geen poot om op te staan. Tapia mag dat gewoon uitdienen als hij dat wilt. Daarnaast heeft hij ook recht op passende arbeid, dus moet ook gewoon kunnen blijven trainen. Dat Feyenoord zo’n speler niet op waarde weet te schatten zegt genoeg over de incapabele mensen in Rotterdam Zuid.

Ik weet niet hoor maar bij Feyenoord nemen ze zichzelf voortdurend in de maling. 1 grote comedy show daar. Ik lach me stuk. Ik zou Gerard Cox nemen als nieuwe AD. Jandino Asporaat de nieuwe TD. Gaat lachen worden.

Tapia zal nu slechts de Troostprijs opleveren...

De sfeer is in ieder geval geweldig bij Feyenoord.

Wat een onzinnige teksten zeg, ik denk dat je best wat geld aan Tapia zou kunnen verdienen, gezien de Copa. Dit soort uitspraken zijn echter gewoon desastreus voor de marktwaarde van een speler. Daarnaast snap ik niet waarom het er bij Peru wel uitkomt en bij Feyenoord niet, misschien toch nog eens proberen?

Oh god, wat is dit voor idiote TD. “Ik laat me niet in de maling nemen”, moet jij eens opletten wat er gebeurt als Tapia lekker blijft zitten waar hij zit. Dan heb je daar nada noppes over te zeggen. Maar ga lekker door met de vraagprijs omlaag te drukken. Je zou toch denken dat de in potentie ongeveer grootste club van Nederland wel capabele mensen aan zou kunnen stellen...

Sjaak Troost probeert met spierballentaal een vertrek te forceren. Hij kan zoveel willen. Als Tapia zijn contract wenst uit te dienen heeft Feyenoord dat te accepteren. Want wat Sjaak zelf voor ogen heeft kan natuurlijk helemaal niet.

Tapia wilde in de winter weg maar er kwam er geen club voor hem. Hij kon verhuurd worden aan Willem 2 alleen konden hun het salaris niet betalen. Feyenoord heeft zijn salaris doorbetaald zodat hij kon meespelen en zich dan in de Copa in de kijker kon spelen. Nu komen die clubs en wil Tapia ineens niet meer vertrekken.
Snap de reactie van Troost daarom wel. Tapia heeft een spelletje gespeeld om Feyenoord destijds mee te laten werken en nu ineens niet meer wil vertrekken om zo tekengeld op te kunnen strijken.
Wanneer spelers zulke geintjes uithalen mag je hem van mij voor de rest van zijn contract op de tribune zetten en alleen laten trainen.

21 juli 2019 om 15:27

En wat bereik je daarmee? Je moet hem toch betalen.

21 juli 2019 om 15:47

Dan kan je hem net zo goed opstellen. Als Tapia zijn vorm van de Copa kan behalen dan is het meer dan een goeie speler voor Feyenoord. Vooralsnog heeft Tapia gezegd dat hij niet naar Moskou wil gaan en daar zou hij heus geen slecht salaris opstrijken. Dus het draait meer dan alleen maar om geld. Naar mijn idee wil Tapia in aanmerking komen voor een NL paspoort en om dit te realiseren zal hij nog een jaar in Nederland moeten verblijven.

21 juli 2019 om 16:50

Als het paspoortverhaal waar is begrijp ik hem wel

Als EU speler ben je veel aantrekkelijker en hoef je niet aan de salaris limiet te voldoen, wat ik overigens een volstrekt belachelijke regel vind

En als Feyenoord een koper voor Tapia vindt, in dit geval in Rusland, hoeft Tapia daar echt niet mee akkoord te gaan

Ik zou als Peruaan Rusland nu ook niet te meest aantrekkelijke optie vinden

De opmerking van Troost, ik laat me niet in de maling nemen, impliceert dat hij vindt dat Tapia een spelletje speelt

Maar het is een spelletje tussen twee partijen, als Feyenoord met een partij komt die wel aantrekkelijk is, dan is het aan Tapia om mee te werken

Gewoon mee laten trainen met Feyenoord, wie weet maakt hij nog een goede indruk, en kan hij eventueel het laatste jaar nog verhuurd worden in Nederland

Inderdaad domme spierballentaal van Troost

Va

Dit is het domste wat je kan zeggen als TD. Aangezien Tapia gewoon nog een contract heeft, is het enige wat je hiermee bereikt een lagere vraagprijs en een ontevreden speler mocht hij toch nog blijven. Bovendien draai je een poot uit bij je gloednieuwe trainer Stam, die er uiteindelijk over zou moeten gaan of Tapia in aanmerking komt voor de selectie of niet.

Wat een amateurisme zeg, frustrerend gewoon om te zien. Feyenoord wordt helemaal de afgrond in geholpen door dit soort types.

21 juli 2019 om 16:51

Mee eens, erg domme opmerking die je zomaar een hoop geld kan kosten in eventuele onderhandelingen

Te dom voor woorden als Troost dit echt heeft gezegd... Nee, nu heeft Tapia echt trek in een transfer. Houdt gewoon dingen binnenskamers en probeer op de achtergrond een oplossing te vinden. Dreigen met hij MOET weg gaat enkel averechts werken, want Tapia heeft uiteindelijk het laatste woord hierin..

Sorry hoor maar die jongen hebben ze zelf een contract aangeboden en je kunt hem niet verplichten om weg te gaan.Tapia heeft groot gelijk om zijn volgende stap in alle rust te bepalen en zich niet door Feyenoord onder druk te laten zetten.

Wat een populistische opmerkingen voor iemand die bezig is als tijdelijke directeur.. Houd je dan op de achtergrond. Nu probeert hij populair te doen over de rug van een van de spelers die nog onder contract staat in Rotterdam... Zoiets kan nooit positief uitpakken voor Feyenoord. Hetzelfde met het geleuter over Berghuis en dat hij niet te koop is..

Als de heer troost deze woorden echt zo heeft gezegd dan zou ik als feijenoord leiding heel snel afscheid nemen van deze "heer". Wat een uitspraak van een man in die positie. Los van het feit dat de speler een contract heeft, Los van het feit dat hij nu de prijs naar beneden haalt is dit echt een respectloze uitspraak naar een medewerker toe die zich nooit negatief heeft uitgelaten over de club. Het zou feijenoord sieren als ze (nu ze toch bezig zijn met een grote schoonmaak) deze man op non actief te zetten.

Hahaha wat een bestuurder!
Tuurlijk, deze spierballen taal klinkt tof voor de achterban, maar kom op zeg, zo maak je het er niet makkelijker op

21 juli 2019 om 16:52

Ik geloof dat de achterban hier ook niet zo blij mee is

Domme uitspraak van deze TD. Hiermee bereik je helemaal niks mee. Tapia heeft een contract bij Feyenoord en als hij die wil uitdienen dan is dat zijn goed recht.

Troost is ook net een paar dagen td en laat zich nu al niet meer in de maling nemen. Teksten van een onervaren directeur die zich even wil laten gelden. Tapia tegen je in het harnas werken gaat niks opleveren aangezien Tapia het volste recht heeft zijn contract uit te dienen als er voor hem geen club komt waar hij graag heen wil. Dit draagt ook weer bij aan de situatie waar Feyenoord in zit. Geen leiding meer, geen beleid, geen mensen die uit ervaring weten hoe het werkt in de gekke voetbalwereld. Berghuis is ook niet te koop volgens deze man, nou ik moet het nog zien als er zak geld op tafel ligt.

De wondere wereld van Sjakie Troost, deze jongen heeft gewoon een contract Feyenoord heeft geen poot om op te staan. Ik wens Feyenoord snel een goede technisch manager en een nieuwe directeur.

Grappig alles en iedereen loopt altijd te zeuren over spelers die trammelant trappen na een jaar en nog 3 jaar onder contract staan maar als een speler zegt dikke .... ik heb nog een contract word er moeilijk gedaan...

Wat een mooie wereld is het toch

Tja Sjaakie... dat heet nou een contract.
Staan van beide partijen een handtekening op en nu niet stoer lopen doen nu je ineens de sjaak bent.

Tapia is voor Feyenoord gewoon de nr 6 die ze momenteel missen.
Zou hem zeker niet verkopen. Wellicht opbouwend niet de sterkste, maar hij moet gewoon puinruimen op het middenveld en snel de bal afspelen naar een speler die het spel opbouwt.

Snap Tapia wel... hoewel zich nu clubs melden, gaat het er wel om of hij ook wel naar die betreffende clubs wilt.

Stam moet Tapia gewoon een kans geven hij neemt als CV risico dat klopt maar speelt ook wel heerlijk CV beter dan Jan Schari en Bottigin. Van Beek en Tapia ik zeg doen.

Contract is contract. De ene keer past dat de speler beter, een andere keer de club. Bale, Tapia en zo veel anderen, niet bij de club gewenst en moeten maar opdonderen. Tja, zo werkt het gelukkig niet, anders was ieder contract een niets betekenend A4tje. Dus moet in deze Feyenoord op de blaren zitten.

wat een amateuristische uitspraken van deze Troost zeg. en dan vragen mensen me nog waarom ik zo negatief ben over de beleidsbepalers bij Feyenoord

Lekker Troosteloos Sjaak. Zet die gozer op het middenveld voor de verdediging. Slechter dan Claesie kan hij het niet doen. Ayoub op links en Kökcu op rechts. Of pak hem aan met een heel jaar KKD. Maar ga niet zo lopen blazen.

Niet in de maling nemen door Tapia volgens mij is het contract door 2 partijen getekend toch?
Als hij zich aan zijn contract wil houden en niet weg wil is dat zijn goed recht.
Hij hoeft niet ergens anders naar toe te gaan puur omdat Troost aan hem wil verdienen.
Heeft hij geen toekomst dan ontbind je zijn contract toch? in overleg..

Niet zo'n slimme actie dit. Zo drijf je de prijs wel heel hard naar beneden. Feyenoord wil hem niet transfer vrij laten gaan maar met deze uitspraak gaan clubs natuurlijk nooit heel veel meer bieden. Stiekem hoop ik dat wij hem nog een jaar kunnen huren maar dat zou pas een optie worden als hij 31 augustus nog steeds bij Feyenoord onder contract staat.

Ik zag net die Meneer Troost geinterviewd worden bij studio sport, eerste keer dat ik hem zag, maar hij kwam echt over als een compleet onbenul. Hij wilde nergens antwoord op geven, want daar had hij allemaal geen zin in en dat had geen nut, hij wauwelde maar wat. En dan lees ik nu dit, geen hoge pet op van deze man tot nu toe.

Ik weet niet wat jij denkt ouwe Troost zo te zien heb je het allemaal niet op een rijtje daar... Die jongen heeft volgens mij nog een contract tot volgende jaar in de boterverpakking stadion... dus wie neemt wie hier nou in de maling?

Wat een onzin zeg! Als het voor hemzelf een verbetering is dan zou hij wel gaan. Het is zijn goed recht, tekent een 4 jarig contract. Als ze hem wilde houden en hij zelf weg zou willen houden ze hem ook aan het contract gehouden, hij doet t zelfde andersom. Zet hem op de tribune, laat hek met de jeugd mee trainen, kaar hij beslist toch echt wel zelf of hij weg gaat, en terecht!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren