Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik zag geen reden om te vertrekken, ik wil Feyenoord terugbetalen’

Laatste update:

Feyenoord neemt het vrijdagavond op vriendschappelijke basis op tegen Red Bull Salzburg, maar zal het dan nog zonder Nicolai Jörgensen moeten stellen. De Deen meldde zich maandag weer bij zijn werkgever en werkt momenteel op het door de Rotterdammers in Oostenrijk belegde trainingskamp individueel aan het herstel van een knieblessure.

“Mijn knie voelt goed. Er is een klein beetje irritatie in de knie, maar ik zou volgende week weer moeten kunnen trainen”, vertelt hij in gesprek met RTV Rijnmond. Jörgensen is echter niet bang dat hij te maken heeft met een langdurige blessure en de spits heeft hoge verwachtingen voor het aankomende seizoen. Hij mikt dan ook niet op een vertrek uit De Kuip: “Ik sprak met de club en vertelde ze dat ik blij was.”

“Ik zag geen reden om te vertrekken. Als ik vertrek bij Feyenoord wil ik dat doen na goede prestaties. Ik wil de club terugbetalen”, reageert hij op de transfergeruchten die rondom hem speelden. De nummer drie van het vorige Eredivisie-seizoen hoopt in de aankomende voetbaljaargang wel in het spoor van Ajax en PSV te kunnen blijven: “We hebben een goed team en hebben ons goed versterkt.”

“Ajax en PSV spenderen meer geld, dus we moeten het van de chemie binnen de ploeg hebben. We hebben ervaren spelers en dat moeten we uitbuiten”, gaat Jörgensen verder. Met Jaap Stam staat er bovendien een nieuwe trainer voor de groep en de spits heeft hoge verwachtingen van de samenwerking: “De strategie van Stam heeft voordelen voor aanvallers. Stam zit overal bovenop. Dat hadden we denk ik nodig. Hij legt wat meer nadruk op de details.”

Denk jij dat Feyenoord aankomend seizoen in het spoort van Ajax en PSV weet te blijven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

‘We hebben ons goed versterkt’

Wat heeft die jongen toegediend gekregen voor die pijnlijke knie... 🤣

12 juli 2019 om 11:02

Met Narsingh en Kelly gaat Jorgensen veel meer aanvoer krijgen. Dus het zijn zeker fijne versterkingen voor hem.

12 juli 2019 om 11:14

Makkelijk scoren natuurlijk. Feyenoord heeft ten eerste natuurlijk weinig te besteden in vergelijking tot Ajax en PSV. Ten tweede is het seizoen niet begonnen en de transfermarkt nog niet dicht. Ik ben nieuwsgierig hoe feyenoord er dit jaar voor komt te staan onder Stam.

12 juli 2019 om 11:16

Je zou je pas zorgen moeten maken als hij zou zeggen dat het slechte aankopen zijn.

12 juli 2019 om 11:34

Het lijkt erop dat dit de basisopstelling gaat worden voor Sparta thuis op 4 augustus. En ik moet zeggen: de aanval is gevarieerder en het middenveld creatiever dan vorig jaar. Benieuwd hoe Feyenoord verdedigend zal staan door de nieuwe tactiek van Jaap. Vooral op de counter is een elftal dat vol pressie speelt kwetsbaar.

Vermeer
St Juste
Botteghin
Van Beek
Haps
Toornstra
Kelly
Berghuis
Narsingh
Jorgensen
Larsson
12 juli 2019 om 11:45

Daarnaast ook benieuwd welke jeugdspelers bij de selectie blijven:

- Vente zal imo verhuurd moeten worden, liefst in de Eredivisie club met echt gras (heerenveen, Twente, wellicht zelfs AZ, waar hij imo goed zou passen en Johnsen niet goed genoeg is?)
- Bannis houden als 3e spits: speelt gewoon zijn wedstrijden bij Feyenoord 019 en traint mee met het eerste
- Hansson opnieuw naar RKC lijkt me
- Kokcu: eerste invaller op de linksbuitenpositie/aanvallende middenvelder, misschien wint hij de concurrentiestrijd zelfs wel van Larsson
- Azarkan, idem Bannis
- Summerville, persoonlijk erg van gecharmeerd, maar denk dat het of Sinesterra verhuren wordt, of hij, liefst Eredivisie (fortuna oid?)
- Burger, verhuren aan een 1e divisie club, imo niet goed genoeg
- Wehrmann, verhuren aan een 1e divsieclub, imo niet goed genoeg
- Geertruida, kan als invaller de stofzuiger-rol op het middenveld invullen (waar ik hem erg goed vind), evt ook rechtsback
- El Bouchataoui, geweldige speler, wellicht goed om hem een jaartje bij Excelsior te stallen voor zijn fysieke ontwikkeling.
- Hendriks, idem als Bannis en Azarkan.

Edit: Bijlow vergeten: is voorlopig geblesseerd. Hoop dat Stam hem in de bekerwedstrijden zal opstellen wanneer hij weer fit is. Hij wordt volgend jaar de eerste doelman. Neem aan dat Vermeer transfervrij nog een mooi buitenlands avontuur aangaat.

Malacia zal daarnaast genoeg spelen ivm de blessuregevoeligheid van Haps

12 juli 2019 om 12:13

Ik zie geen specifieke kwaliteiten bij Vente. Waar is Vente nou zo goed in waardoor hij feyenoord op termijn naar een hoger niveau kan brengen?

Vente is een prima spits voor een club als Nac Breda

12 juli 2019 om 12:14

lijkt me inderdaad goed als Hansson weer naar RKC gaat. Dan kan hij mooi een jaar spelen op eredivisie niveau.

Verder zou ik als ik stam was veel rouleren met de 3e middenvelder, Narsingh en een CV. In de wedstrijden waar het kan jeugd laten spelen.

12 juli 2019 om 12:23

@protheus
In potentie een goaltjesdief ala Vincent Janssen: kan goed schieten met beide benen en heeft een goede kopbal. Maar ja, het wordt dit seizoen wel tijd voor hem om zich ergens te bewijzen. En het is zoals je zegt, tot die tijd is het de vraag of hij ooit goed genoeg gaat worden voor Feyenoord 1.

12 juli 2019 om 12:30

@gloryunited
Eens. Behalve dat Feyenoord niet echt betrouwbare Cv's heeft klaar staan uit de jeugd. Hendriks is talentvol, maar fysiek echt nog niet toe aan zo'n verantwoordelijke positie in het eerste elftal. Geertruida is voornamelijk gebruikt als '6' op het middenveld. Persoonlijk zie ik graag Bruno Martins Indi terugkeren ipv Van der Heijden, maar geen idee wat de mogelijkheden zijn in die richting.

12 juli 2019 om 13:34

Vente heeft echt niks te zoeken bij ons. Is de mindere versie van Druijf en nog een stuk minder dan Boadu. Bovendien zou Feyenoord hem niet aan az verhuren als hij wel van nut zou zijn.

12 juli 2019 om 13:43

Vente is een type spits als Huntelaar. Neusje voor de goal alleen dat moet zich nog ontwikkelen. Toen Huntelaar zijn leeftijd had blonk die ook nergens echt in uit. Het zijn type spitsen die je op het veld niet veel ziet, maar wel op het scorebord, maar dat gaat tijd kosten

12 juli 2019 om 14:25

Huntelaar? Totaal niet.
Vente is een allrounder met oog voor de spelers om hem heen, echter zonder specifieke exceptionele kwaliteiten. Ik denk dat hij uiteindelijk middenmoot ED haalt; niet goed genoeg dus voor Feyenoord.

12 juli 2019 om 15:01

vente is op zijn 20e wel al verder dan Huntelaar was op zijn 20e. Dus wie weet wat er nog kan gebeuren met Vente

Zou het wellicht ook niet komen dat hij blijft omdat er maar weining interessante clubs tussen zitten die geinteresseerd zijn in Jorgensen? Als dat wel het geval is, dan was hij denk ik al lang weggeweest.

12 juli 2019 om 11:01

Dat klopt zeker want hij was des tijds heel boos dat hij niet naar new Castle mocht. Afgelopen jaar gewoon redelijk het is geen wereld spits, maar een Eredivisie spits. Past Prima in de Eredivisie Denemarken Oostenrijk Portugal.

12 juli 2019 om 11:07

Dat viel wel mee hoor. Hij was teleurgesteld, maar diezelfde week had zijn vrouw een miskraam. Vooral dat was de reden dat hij niet goed in zijn vel zat. Hij wilde graag naar Newcastle, maar dat was niet de voornaamste reden voor zijn frustratie

Heeft Feyenoord zich nu versterkt? Met Narsing en kelly. Tegenover vertrek van rvp en villena?
Wel het idee dat Jaap er wat van gaat maken, alleen vraag ik me af wat realistiche doelstelling is.

12 juli 2019 om 11:00

Feyenoord moet wat mij betreft niet praten in termen als 3e, 2e of kampioen. Feyenoord moet streven naar een puntenaantal. De doelstelling moet zijn dat een ploeg als Feyenoord zo dicht mogelijk richting de 80 punten moet komen. Wat dat oplevert weet je nooit. Op welke plek je eindigd zegt ook niet zoveel over je eigen prestatie. Daarom moet de doelstelling een puntenaantal zijn en niet een plek op de ranglijst. Geldt overigens voor ieder team.

12 juli 2019 om 11:03

Ik vind dat Feyenoord gewoon moet proberen mee te doen voor de titel. Ze hebben de 3 beste selectie en kunnen makkelijk winnen van alle ploegen Ajax en PSV niet meegerekend. Voornamelijk is belangrijk de mentaliteit en doorzettingsvermogen.

12 juli 2019 om 11:09

80 punten halen vind ik voor Feyenoord wel een heel hoog aantal met deze selectie.
Echter is een hoog streven altijd beter dan laag inzetten.

12 juli 2019 om 11:09

Helemaal met je eens Moridin. Dat zouden clubs altijd moeten doen. Mocht een concurrent het heel goed doen, dan ligt dat buiten je invloed. Ik vind ook dat Feyenoord op 80 punten moet mikken, dat is waar je zelf invloed op hebt en waar je onverstoorbaar naar toe kan werken

12 juli 2019 om 11:13

Arsenal. Ik heb even in de jaarverslagen van Ajax, Feyenoord en PSV rondgeneust. Feyenoord heeft ten opzichte van die 2 ploegen zoveel minder te besteden. Ik vind niet dat het kampioenschap reel is als je concurrent na een negatieve kasstroom van 50 miljoen nog steeds meer liquide midden heeft. Feyenoord is een prachtige ploeg, die veel goede spelers heeft opgeleid en een geweldige aanhang heeft. Ze moeten proberen elke keer een klein beetje verder te komen op de derde plek.

12 juli 2019 om 11:16

“ Ze hebben de 3 beste selectie en kunnen makkelijk winnen van alle ploegen Ajax en PSV niet meegerekend.’’ Wat? Makkelijk winnen van alle ploegen? Ik schat Utrecht sowieso al hoger in dan Feyenoord. Ik vind Vitesse niet minder en AZ heeft ook een sterk team voor eredivisiebegrippen, alleen lastig om de gevolgen van het vertrek van vd Brom in te schatten. Daarbij laat Feyenoord ieder jaar juist de punten liggen tegen laagvliegers. Sorry, maar Feyenoord is redelijk kansloos voor de titel. Niet meer dan een subtopper.

12 juli 2019 om 11:18

Ik vindt op zijn minst dat je die wedstrijdjes tegen ploegen uit het rechterrijtje gewonnen moeten worden want onderling tegen PSV en Ajax doe je niks onder. Als dat lukt kun je gewoon meestrijden. Geld speelt niet altijd een rol kijk naar leicester of Feyenoord een paar jaar geleden. Serieus je zet Utrecht hoger in dan Feyenoord? Wat een grap zeg.

12 juli 2019 om 11:29

Als jij Utrecht hoger in schaalt dan Feyenoord heb je te diep in het glas gekeken 'Schuimkraagje'. Wat een grap...

12 juli 2019 om 11:37

Geld speelt niet altijd een rol. Maar dat heeft te maken met het feit dat voetbal 50% geluk is en 50% "skill" (bron: verschillende studies die genoemt worden in het boek The Numbers Game). Leicester had bijvoorbeeld het minst aantal blessures van de PL dat seizoen. Het is meer een uitschieter. Ja Feyenoord zal derde moeten zijn en de meeste wedstrijden tegen de ploegen daaronder moeten winnen, maar hoger moet je de doelstelling ook niet zetten.

12 juli 2019 om 11:54

FR_JC, het verschil met Utrecht was vorig seizoen 10 punten uit mijn hoofd. Feyenoord heeft met Vilhena en RVP haar belangrijkste spelers verloren en Utrecht heeft zich imo geweldig versterkt. Ook heb ik vd Brom als trainer erg hoog zitten. Ik zie Feyenoord het gat met de top niet dichten op deze manier, en denk ook oprecht dat Feyenoord haar handjes mag dichtknijpen als ze 3e worden. Van spelers als Kelly en Narsingh wordt ik ook niet bepaald enthousiast. Daarbij bestaat de kans nog dat Berghuis vertrekt. Op basis van vorig seizoen vind ik alleen Vermeer, St Juste, Toornstra en Berghuis feyenoordwaardig. Ik zit rek genoeg in met spelers als Larsson en Kökcu, maar ik ben benieuwd wat Stam er van gaat brouwen, om maar even op jouw grap terug te komen .

12 juli 2019 om 12:14

Geweldig versterkt? Wat een grap, prima spelers hoor maar geweldig nee. Cerny heeft zich alleen bewezen in de KKD. Maher is redelijk en Dalmau ook redelijk.

12 juli 2019 om 12:16

een zak geld heeft nog nooit een doelpunt gescoord.
Je moet gewoon straight zijn tegen de spelers van Feyenoord zij denken wellicht dat ze niet minder zijn dan spelers van Ajax en PSV individueel. Stel je eens voor dat er voor de klassieker een speler denkt van shit ik word straks helemaal dolgedraaid, zo denkt niemand bij Feyenoord dus zet lekker hoog in en ga voor het kampioenschap in plaats van in de broek poepen.

12 juli 2019 om 12:17

@schuimkraagje

Het verschil was inderdaad 10 punten, had Feyenoord gewoon de punten gepakt tegen bv. een Fortuna, Nac, de Graafschap etc had Utrecht op minimaal 20 geweest.(doodoener, ik weet het) Maar Vilhena had juist een slechter seizoen, de koek was op met Tonny, speciaal doordat Gio hem als 'creatieve' middenvelder gebruikte en niet als de aanjager/strijder die hij is.
Met Robin is er zeker een speciale kunstenaar verloren gegaan. Maar daarbij moet wel gezegd worden dat het 'team' beter draaide met Jorgensen, dus een verlies?, dat moet nog maar gaan blijken

vd Brom is een goeie trainer voor Utrecht, wat zich ook nog eens goed versterkt heeft, daarbij moet ik wel zeggen dat vd Brom het waarschijnlijk in zn 1e jaar bij Utrecht niet geheel op de rit krijgt. Die heeft altijd wel tijd nodig om te kneden.

Dat Feyenoord hoogst waarschijnlijk niet het gat gaat dichten naar Ajax en PSV ben ik ook wel zga zeker van, wat ook geen schande is als je kijkt aan wat er daar op het veld en bankrekeningen (en omzet) staat.

Maar weet je, van de spelers Narsing en Kelly hoeven we nu ook nog niet warm te worden, het zijn geen grote namen, maar als Stam er een team van kan maken, wat kan strijden dan is het team op het eind van de rit 'gewoon' derde.

Berghuis die vertrekt niet, PSV gaat de prijs niet betalen die Feyenoord voor hun gaat hanteren (15 - 20 miljoen)

1 ding is zeker, we beginnen allemaal op 0 en we gaan het meemaken

12 juli 2019 om 12:24

@schuimkraagje

18/19: 12 punten
17/18: 12 punten
16/17: 20 punten
15/16: 10 punten
14/15: 18 punten

Utrecht is de laatste 5 jaar ook maar niet eens in de buurt gekomen van Feyenoord.
De kans dat ze opeens met Cerny 15(gemiddeld verschil) punten gaan inlopen op Feyenoord is nihil.

12 juli 2019 om 11:01

Als Jaap er een goed elftal van weet te smeden kan Feijenoord uiteraard mee doen voor het kampioenschap. Ik denk alleen dat een realistische doelstelling plek 3 gaat zijn, en wellicht de beker winnen!

12 juli 2019 om 12:25

De doelstelling moet zijn: met verzorgd voetbal dichter op de top 2 eindigen, de beker winnen en Europees goed doen in de poulefase.

3e eindigen is het meest minimale wat je kan verwachten van Feyenoord.

12 juli 2019 om 14:31

Kampioenschap wil ik even niet aan denken. Afgelopen seizoen hebben we -zelfs in de kuip- teams gezien met een veel lagere begroting die door een andere spelopvatting gewoon leuker en beter voetbalden dan Feyenoord. Als je daarin een swittch weet te maken, kan je extra punten halen. Geld is niet zaligmakend; dat zag je wel aan die ploegen.

12 juli 2019 om 11:10

Een realistische doelstelling is de derde plaats. Ik denk dat Gio de ploeg vaak beter liet renderen dan je van te voren kon verwachten. Ik denk ook dat Gio de ploeg afgelopen jaar iets slechter liet renderen, of in elk geval wisselvalliger, dan nodig was. Je moet het nu natuurlijk stellen zonder Van Persie, en dat is een verlies. Tegelijk denk ik dat Narsingh niet hoeft onder te doen voor Vilenha, en dat Jörgensen en Berghuis en zelfs Botteghin meer in zich hebben dan ze afgelopen jaar hebben laten zien. Per saldo kom je dan volgens mij gewoon uit op een ongeveer gelijk niveau, dus iets waarmee je met een beetje meer discipline en aandacht voor de details gewoon de derde plek moet kunnen halen en mag hopen op meer.

12 juli 2019 om 11:37

@Sheperd

Statistisch gezien speelde Feyenoord beter met Jorgensen dan met Robin.

Gio bleef maar vasthouden aan zijn visie, wat die ook mocht wezen. Hij is een jaar te lang gebleven. De groep wou niet echt meer knokken voor hem imo. De details waar je over schrijft die gaan onder Stam schat ik zo in wel zichtbaar worden. Hij is duidelijk en direct en is het geheel aan het aanpakken (Zo te lezen, horen en zien).

Derde plek is reëel en moet idd de doelstelling zijn en met 80 punten ben je dat ook.

12 juli 2019 om 12:15

Vilhena viel de laatste tijd wel tegen hoor

12 juli 2019 om 12:16

zo'n slechte aankoop is Narsingh niet hoor. Feyenoord mist op de vleugels bepaalde diepgang. De talenten zijn nog te jong om dit een heel seizoen op te vullen. Dan is ene gratis Narsingh helemaal niet zo'n slecht idee.

Waarom Jörgensen nu pas Feynoord denkt terug te betalen ,is een groot raadsel ?
hij zegt ook dat Stam meer op de details let, dus het moet haast wel een fikse donderspeech van Jaap richting Nicolai zijn geweest dat ie nu maar eens moet presteren als spits zijnde. Dus een stabiele reeks aan goals en assists,iets wat elke spits bij Feynoord normaal hoort te doen als terugbetaling.
25 goals minimaal is dus reeel.

12 juli 2019 om 11:12

Romario, dat Jorgensen dat nu pas denkt te gaan doen maak jij er wel zelf van. Dat is iets wat hij zelf niet zegt. Ik denk niet dat Stam een donderspeech heeft gegeven. Eerder dat ie zijn vertrouwen heeft uitgesproken en zegt 'jij wordt belangrijk, ik heb je nodig'

Wat mij opvalt is dat er (eindelijk) weer een positieve tendens rondom Feyenoord aan het ontstaan is. Achterban, clubleiding en spelersgroep lijken te hebben geaccepteerd dat PSV en Ajax op dit moment gewoon simpelweg een stap verder zijn. Wat ook niet erg en vreemd is als je kijkt naar begroting. Offensief voetbal en mensen vermaken is iets dat weer moet terugkeren in De Kuip en daar lijkt Stam hard naar op weg (voor zover je dat natuurlijk kunt zeggen na en maand). Je merkt in alle interviews met spelers dat ze zin hebben om weer te beginnen en eigenlijk wel een beetje klaar waren met Van Bronckhorst. Hij heeft het fantastisch gedaan maar dat laatste seizoen was gewoon net een seizoen te veel. Hij kon de spelers niet meer optimaal motiveren. Verder is het natuurlijk een goede zaak dat Jorgensen heeft verlengt! Mits fit zonder twijfel één van de beste spitsen uit de eredivisie. Op naar Sparta thuis!

12 juli 2019 om 11:16

Mensen zijn positief omdat er al wat maanden niet gevoetbald word. Er zijn twee thuiswedstrijden nodig zoals vorig jaar tegen laagvliegers on te beseffen dat plek 3 het maximale is.

12 juli 2019 om 11:21

Plek 3 is in principe ook het maximale, maar dat weten we (zoals Superb eigenlijk ook al zegt, maar afijn) al voor we beginnen. Alles erboven zou een meer dan uitstekende prestatie zijn.

Mensen zijn nu gewoon positief omdat er een frisse wind waait door de Kuip onder Stam en dat merk je aan alles.

12 juli 2019 om 12:18

Is de azijn weer in de aanbieding? Niemand ontkent dat het gat er is met Ajax en PSV, en niemand binnen Feyenoord die rept over een kampioenschap. Maar toch weet jij weer een post uit je toetsenbord te krijgen waarvan de zuurgraad hoog is.

12 juli 2019 om 11:17

Amen Superb. Niks aan toe te voegen. Financieel zijn jullie wat minder door de tegenslagen van jaren terug. Echter hebben jullie qua selectie nog steeds de 3de beste. Als Stam, waarvan ik veel van verwacht, de motivatie hoog kan houden, kunnen jullie het Ajax en PSV flink lastig maken.

12 juli 2019 om 11:18

Precies Superb. Het is nog pril, maar Stam zorgt voor een 'frisse wind'. Een enorm cliche, maar in dezen is het echt waar. Ook zijn directheid spreekt me aan. Hij draait nergens omheen en zegt waar het op staat. Gio is een fijne vent die Feyenoord ook veel gegeven heeft, maar ik was wel klaar met zijn zien van lichtpuntjes als je op je kloten krijgt bij pak 'm beet Excelsior, of trots zijn na een uitschakeling tegen Trencin, omdat de spelers er nog wel voor gingen. Stam heeft een duidelijke speelwijze die voor energieker spel zorgt. Daar zijn we erg aan toe

12 juli 2019 om 11:18

Probleem is dat velen toch verwachten dat Jaap Stam met zn beperkte selectie effe PSV in de problemen gaat brengen,en zelfs plek 2 over neemt. of er heel dicht op zit. Dit kan rekenkundig gewoon niet,want daarvoor dien je echt een selectie te hebben met spelers die de kwaliteit hebben om stabiel te kunnen presteren van augustus tot mei. Dat kan onmogelijk met alle Feynoordbeperkingen van nu. Bovendien bemerk ik dat Jaap nog geen klik heeft met zn andere trainers. die zitten nog volledig in de Gio modus.

12 juli 2019 om 11:26

''probleem is dat velen toch verwachten dat Jaap Stam met zn beperkte selectie effe PSV in de problemen gaat brengen,en zelfs plek 2 over neemt. of er heel dicht op zit''

Ik denk dat je jezelf dit aanpraat, eigenlijk. 'wij' verwachten zeker niet dat Feyenoord onder Stam PSV (zeker niet ''effe'' zomaar in de problemen brengt. Feyenoord moet gewoon minimaal 3e worden en meer punten behalen, beter willen/gaan voetballen en waar mogelijk meer jeugd inpassen/op terugvallen.

Overigens zit het volgens mij juist uitstekend tussen Stam en z'n assistenten, haha. Enige wat ik me afvraag is of er niet teveel assistenten zijn. Maar je mag best uitleggen waar je dat aan (be)merkt.

12 juli 2019 om 11:29

Hoe kom jij erbij dat hij geen klik heeft? Dat valt zelfs mij als Feyenoorder geen eens op... Verder is je verhaal gebaseerd op onderbuik gevoel en minder inhoudelijk. Iedereen die Feyenoord wel volgt kan namelijk veel inhoudelijker aangeven waar het misging en staat zich niet blind op namen en punten, maar kijken naar inzet, tactiek en spelbeleving. Dat verklaard het verschil aan positiviteit.

12 juli 2019 om 11:39

Ik denk dat de publieke opinie (de niet feyenoorders) dit meer doen. Elke Feyenoorder die ik tot nu toe voorbij zag komen is heel nuchter in de verwachtingen. Het zou natuurlijk mooi zijn, 3 ploegen die strijden om de titel, maar om dat nu structureel te laten gebeuren moeten we toch nog even wachten.

12 juli 2019 om 11:19

Negatiever dan vorig jaar was dan ook praktisch niet mogelijk. Was zo volledig helemaal klaar met het inspiratieloze flut voetbal onder Gio.

12 juli 2019 om 14:34

Jij hebt de eind jaren 80 niet meegemaakt ?

13 juli 2019 om 12:45

Nee, toen was ik nog niet geboren.

12 juli 2019 om 11:44

Op de website van fr12 vliegt anders nog steeds het azijn je om de oren hoor. Maar misschien verwar ik dat met positivisme...

12 juli 2019 om 15:48

Fr12 is nou ook echt niet echt het meest representatieve Feyenoord medium. Het niveau van de discussies daar gaat steeds verder omlaag. De enige reden dat de site tamelijk groot van naam is, is het feit dat er zoveel mensen deelnemen aan diezelfde discussies.

Ik beschouw mezelf voor het gemak maar even als redelijk nuchtere supporter, of dat representatief is laat ik even in het midden, maar vrjiwel iedereen met dezelfde clubvoorkeur die ik om mij heen spreek is redelijk positief over het nieuwe seizoen. Wij verwachten ook geen (hoofd)prijzen komend seizoen, dat scheelt wellicht al iets. Het grootste chagrijn zat hem in het feit dat er geen idee achter het spel zat en er constant aan dezelfde spelers vast werd gehouden. Vooralsnog lijkt Stam interessante ideeen over de speelwijze te hebben, dus dat stemt positief.

12 juli 2019 om 16:59

Klopt Stefandefree, op Fr12 heerst vooral scepsis en cynisme. Het idee 'dat het toch wel weer mis zou gaan' is daar altijd aanwezig en men vindt nooit iets goed. De supporters die op een normale manier reageren zijn allemaal best tevreden met de huidige gang van zaken. Wat Stam betreft in ieder geval, en wat betreft Kelly en Narsingh ook wel. Alleen het feit dat Troost er zit is en Rob Jansen een rol heeft, zorgt voor wat chagrijn

Al dat gezeur over de oprechtheid of onoprechtheid van Jörgensens uitspraak. Hij zegt gewoon: ik blijf, en ik wil een seizoen lang mijn uiterste best doen en zo goed mogelijk presteren. Ik als Feyenoord-fan zeg daarop: fijn! Waarom hij het wil, interesseert mij echt helemaal niks.

Van die chemie binnen de ploeg was afgelopen seizoen weinig te merken, op enkele wedstrijden na.
Het leek allemaal los zand onder Gio.
Hopelijk kan Stam deze selectie dezelfde over-mijn-lijk mentaliteit bijbrengen zoals hij had in zijn actieve spelerscarrière.
Verliezen tegen Ajax of PSV is acceptabel, maar verliezen van degradatie kandidaten en laagvliegers is dat niet.

12 juli 2019 om 12:29

@penkie

Verliezen tegen PSV en Ajax kwam amper voor. Feynoord heeft de meeste punten onderling gepakt afgelopen jaar. Feyenoord: 7 (winst Ajax en Psv, Gelijk PSV en verlies Ajax). Ajax: 6 (winst PSV en Feyenoord, verlies: PSV en Feyenoord). Psv: 4 (winst Ajax, gelijk: Feyenoord, verlies: Ajax en Feyenoord)

Als Feyenoord niet 15 punten verspeeld had tegen rechterrijtje ploegen als Willem 2, excelsior en Fortuna. Zag het er allemaal heel anders uit. ALs Stam voor elkaar krijgt dat ze niet meer verliezen van rechterrijtje clubs. Dan heeft hij het goed gedaan.

12 juli 2019 om 14:37

En dat heeft imo te maken met creativiteit. Degelijke teams hebben een defensieve spelopvatting waar het voor Feyenoord moeilijk doorheen komen was door een gebrek aan kwaliteit (op een individuele actie na) en als je dan ook nog kwetsbaar bent in de defensie is een plus een al snel twee

12 juli 2019 om 15:02

dat denk ik ook.
Vandaar dat zo'n Kelly en Berghuis op het middenveld zullen werken in zulke wedstrijden. Kocku erbij eventueel. Hoop heel erg dat Stam dat aandurft

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren