Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Steven Bergwijn moet geduld hebben met transfer naar Ajax’

Laatste update:

Steven Bergwijn zit op het moment in de wachtkamer wat betreft een mogelijke transfer naar Ajax. Volgens het Algemeen Dagblad en Voetbal International staat de aanvaller van PSV weliswaar nog altijd bovenaan de verlanglijst van de Amsterdammers, maar wil de Raad van Commissarissen pas groen licht geven indien Hakim Ziyech of David Neres wordt verkocht aan een buitenlandse club.

Het dagblad schrijft dat directeur voetbalzaken Marc Overmars wellicht al een poging waagt zodra het vertrek van Matthijs de Ligt officieel is. Volgens de laatste berichten zullen Ajax en Juventus maandag de transfer van de verdediger naar Turijn aankondigen, voor een vaste transfersom van 67 miljoen euro. Daar kan, aan de hand van bepaalde doelstellingen op sportief gebied, nog maximaal 13 miljoen euro bovenop komen.

Neres is bij diverse clubs in het buitenland in beeld, maar vooralsnog blijft een concreet bod op de aanvaller annex Braziliaans international uit. Sevilla toonde recent belangstelling voor Ziyech. De spelmaker voelt volgens de laatste berichten echter weinig voor een overgang naar Zuid-Spanje en mikt op een club van een ander kaliber. De Marokkaans international was vorig jaar zomer dicht bij een overgang naar AS Roma.

Ajax sloeg vorige week met de komst van Quincy Promes al een bijzondere slag op de transfermarkt en weet dat men niet de enige club met interesse in Bergwijn is. Voetbal International schrijft dat Internazionale serieuze belangstelling heeft, maar ook de Serie A-club kan pas concreet worden als men een uitgaande transfer realiseert. Manchester United, Tottenham Hotspur en Bayern München hebben eveneens interesse in de 22-jarige Bergwijn, die nog tot medio 2022 bij PSV vastligt.

Denk jij dat Steven Bergwijn deze zomer naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit gaat simpelweg gewoon nooit gebeuren.
PSV zal omdat het Ajax is al simpelweg veel meer vragen, daarnaast is aangegeven door het technisch hart dat geen sleutelspelers naar Ajax zullen gaan. Bovendien kan Ajax voor dit geld vast wel wat beters aantrekken.

1 juli 2019 om 07:49

@uilvanminerva
Ik zou voorzichtig zijn met deze uitspraak. Het zal me niet verbazen als Ajax hem daadwerkelijk aantrekt.

1 juli 2019 om 08:02

mr.c zou zo kunnen maar Ajax gaat en moet zeker niet meer betalen dan 20 miljoen euro en PSV wil zeker het dubbele

1 juli 2019 om 08:27

Ajax weet dondersgoed dat bergwijn meer dan 20 miljorn kost. Denk dat Ajax 30 miljoen overheeft plus een dvk percentage. Wat ikzelf absurd zal vinden. Dan liever alles eraan doen om Ziyech te behouden. Ziyech naar bergwijn is niveaus omlaag.

1 juli 2019 om 08:44

Lee112 precies geef dan Ziyech meer geld om hem nog een jaar te behouden

1 juli 2019 om 09:48

mr.c

'ik zou voorzichtig zijn met deze uitspraak. Het zal me niet verbazen als Ajax hem daadwerkelijk aantrekt. "

Kan je dat ook nader toelichten? Bijvoorbeeld door aan te geven of je denkt dat PSV de vraagprijs zal laten zakken naar pak em beet 25 miljoen of dat je denkt dat Ajax 40 miljoen of meer op tafel gaat leggen voor 1 speler. Ik denk namelijk dat beide niet gaat gebeuren, dat laatste al helemaal niet. Overmars kan niet in zijn eentje beslissen dat hij dergelijke bedragen aan 1 speler kan en mag uitgeven, daar hebben zijn mededirecteuren, met name degene die verantwoordelijk is voor de financien, en de RvC ook iets om niet te zeggen heel veel over te vertellen. Overmars heeft zelf al diverse malen aangegeven dat het maximum bedrag dat Ajax voor 1 speler wil uitgeven, rond de 20 miljoen ligt en zich tot nu toe keurig aan die woorden gehouden. Ik acht de kans dat Bergwijn naar de Arena komt, nihil zoals ik steeds al heb gedaan. Als Bergwijn ook naar Ajax komt en er behalve De Ligt verder niemand meer weg gaat, hetgeen als je af gaat op de uitlatingen en twijfels van Zyech en Van der Beek, een realistisch scenario is, en Alvarez naar de Arena komt, wordt de selectie van de club in de breedte zelfs nog sterker dan het afgelopen seizoen en komt PSV na het vertrek van o.a. De Jong en Angelino wel voor een heel zware taak te staan om de schaal terug naar Eindhoven te halen. En daar gaat de club natuurlijk niet aan meewerken door Ajax tegemoet te komen in het aantrekken van Bergwijn. Die zal dus minimaal 40 miljoen moeten opbrengen, waarschijnlijk zelfs wel meer, en ik kan me op geen enkele manier voorstellen dat Ajax bereid is om een dergelijk bedrag voor Bergwijn op tafel te leggen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat Ajax zich ook helemaal niet bij PSV gaat melden, zoals al weken wordt aangekondigd.

1 juli 2019 om 09:55

@almere67

"lee112 precies geef dan Ziyech meer geld om hem nog een jaar te behouden".

Zyech gaat helemaal niet weg om het geld maar omdat hij ambities heeft die verder reiken dan Ajax. Als er een club komt waar hij die ambities kan verwezenlijken, gaat hij zich daarvan echt niet laten weerhouden van een miljoentje meer salaris. De clubs waar hij dat zou kunnen, betalen sowieso salarissen waar Ajax nooit aan kan tippen, waardoor dat sowieso geen optie is. Of Zyech ook volgend jaar nog voor Ajax speelt, hangt volledig af van de aanbieding die zal ontvangen. Zit daar geen club van zijn gading bij, speelt hij volgend jaar nog in de Arena, als dat wel het geval is, is hij weg zonder dat Ajax daar iets tegen kan doen.

1 juli 2019 om 10:04

Scepticus38 ja dat is duidelijk maar als er geen club zich aanmeld voor Ziyech dan alsnog deze man een verhoging te geven.
Puur voor zijn bewezen diensten en dat hij blijft en waarschijnlijk weer CL speelt en moet je maar afwachten of dat ook bij een club is waar hij heen zou gaan.
Sevilla nee as Roma was concreet ook nee

1 juli 2019 om 10:42

@almere67

"scepticus38 ja dat is duidelijk maar als er geen club zich aanmeld voor Ziyech dan alsnog deze man een verhoging te geven. Puur voor zijn bewezen diensten en dat hij blijft en waarschijnlijk weer CL speelt en moet je maar afwachten of dat ook bij een club is waar hij heen zou gaan. Sevilla nee as Roma was concreet ook nee".

Dan ontkom je er niet aan om ook die andere spelers die ook hun dienst hebben bewezen, opslag te geven en dan rijzen de salariskosten de pan uit en zit de club binnen de kortste keren met een verliesgevende begroting. En dat is niet toegestaan volgens de FFP regels en kan de club op sancties komen te staan. Een bijzonder slecht idee dus. Ajax heeft de contractvoorwaarden van Zyech vorig jaar eenzijdig opgetrokken, waardoor hij al in de hoogste salarisschaal zit. Er is dus geen enkele aanleiding om dat opnieuw te doen. Dat geld kan je beter aanwenden om het contract van Donny van der Beek te verlengen en op te waarderen. Dat heeft een veel hogere prioriteit.

1 juli 2019 om 13:11

@scepticus38

Voor PSV wordt het helemaal niet moeilijker dan afgelopen seizoen om kampioen te worden. 1 punt meer halen dan Ajax en je eindigt hoger. De rest van de competitie blijft namelijk vele malen zwakker en als zij daarbij Feyenoord ook nog direct kunnen verzwakken is de taak niet opeens moeilijker geworden.

Maar in diezelfde gedachte schuilt ook een gevaar. Ajax is natuurlijk ook niet gek en zien dat ook. Kwestie van tijd, zeker gelet op de financiën van meerdere clubs, dat Ajax er voor kiest om andere clubs in de eredivisie te versterken. BV middels huurspeler en dan is het echt zo gebeurd dat clubs onder de tafel afspreken om de gehuurde clubs niet op te stellen in de wedstrijden tegen Ajax. Ajax heeft immers al eens aangegeven dat ze dat vervelend vinden, waarbij legitieme redenen zijn opgegeven zoals de impact voor de speler zelf, of hij speelt goed en maakt de winnende of gelijkmaker en heeft het zwaar als hij terug komt in Amsterdam (vertonghen) of hij speelt waardeloos en wordt afgemaakt omdat hij zijn eigenlijke club geen pijn wilde doen. Op zich vind ik dat je daar als speler boven moet staan, als is dat moeilijk al talent.

En het klinkt als een ver van je bed show, maar Ajax heeft echt heel veel jeugdspelers onder contract staan en de stap naar het eerste elftal wordt steeds groter. Dus vanzelf krijg je talentjes die een serieuze aanwinst zijn voor de eredivisie, maar nog te kort komen voor Ajax 1 en dan??

1 juli 2019 om 14:52

30 miljoen is inderdaad absurd laag. Daarvoor gaat ie sowieso niet weg.

1 juli 2019 om 14:59

@ninjakai

"en het klinkt als een ver van je bed show, maar Ajax heeft echt heel veel jeugdspelers onder contract staan en de stap naar het eerste elftal wordt steeds groter. Dus vanzelf krijg je talentjes die een serieuze aanwinst zijn voor de eredivisie, maar nog te kort komen voor Ajax 1 en dan?? "

Het probleem is als je spelers gaat verhuren, je vaak (een deel van) hun salaris moet door betalen, terwijl je geen enkele invloed kunt uitoefenen in de mate waarop ze aan spelen toekomen. Bij Blind en Vertonghen heeft verhuur goed uitgepakt, maar er zijn ook legio voorbeelden van spelers bij wie het nutteloos is geweest. Daarom is het voor Ajax zo belangrijk dat de talenten nu kunnen rijpen in het Jongelftal. Dat maakt verhuur een stuk minder noodzakelijk.als je als Ajaxtalent in de verhuur terecht komt, betekent dat tegenwoordig vrijwel altijd dat je op de nominatie staat om verkocht te worden. Daarom willen de meeste spelers helemaal niet verhuurd worden en gaan liever voor hun kansen bij Ajax. Ajax heeft al jarenlang het streven om 1 a 2 spelers vanuit de opleiding te laten doorstromen naar de A selectie. Daarin is dus helemaal niets veranderd. Dat betekent dat de meeste talenten het niet zullen gaan halen. Het verschil is dat de lat inmiddels zo hoog ligt, dat de meeste afvallen zonder wedstrijden in het eerste elftal te hebben gespeeld, waar ze voorheen nog wel tot een aantal wedstrijden konden komen voor duidelijk werd dat ze het niveau niet aan konden. Zoals bijv. Denswil en Van Rhijn. Ajax heeft een samenwerkingsverband met Sparta, het lijkt me voor de hand liggen dat Sparta de eerste keus heeft als Ajax een talent in de verhuur gaat doen. Volgens mij is dat ook afgesproken in de overeenkomst.

1 juli 2019 om 07:53

Volgens mij kwam Cocu al op zijn woorden terug en brabbelde iets over 'de juiste prijs betalen'.

Als de speler alleen naar ajax wil dan kan hij best wat druk leggen op die prijs. De vraag is dan ook meer hoe graag wil hij naar Ajax.

1 juli 2019 om 08:01

Van Bommel denk ik, niet Cocu

1 juli 2019 om 10:12

@ng87

"als de speler alleen naar ajax wil dan kan hij best wat druk leggen op die prijs. De vraag is dan ook meer hoe graag wil hij naar Ajax. "

Is maar zeer beperkt zo. Als Bergwijn echt zo graag naar Ajax zou willen, zou hij in theorie aanbiedingen van andere clubs naast zich neer kunnen leggen, waardoor hij onverkoopbaar wordt voor Psv. Zijn mogelijkheden om PSV tot verkoop te dwingen, zijn echter vrij beperkt. Feitelijk is de enige mogelijkheid daartoe, gebruik te maken van het herziene ontslagrecht en de rechter vragen om zijn contract te ontbinden, maar daar gaat Ajax natuurlijk nooit aan meewerken omdat daarmee jurisprudentie zou ontstaan, die ook de eigen spelers van Ajax zouden kunnen gebruiken om onder hun contract uit te komen. Daarmee zou de club zich dan ook geweldig in de eigen voet schieten. Bovendien zal Ajax ook de relatie met PSV niet op scherp willen zetten omdat PSV (en Feyenoord) de belangrijkste medestanders van de club zijn om de veranderagenda van de grond te krijgen. Ajax heeft sowieso niets met versterkingen die via de rechter onder hun huidige contract proberen uit te komen en trekt doorgaans meteen de belangstelling voor een speler in als het die kant op dreigt te gaan. Dat is het verleden gebeurd met Steven Dufour en Bailey van Genk, in wie Ajax zeer verregaande intersse had en op wie de club flink heeft geboden. Toen de entourage van betreffende spelers Genk dreigde om hun contracten te laten ontbinden via de Wet van 78, was het meteen over met de belangstelling. Daarbij is Genk nog een Belgische club, bij een Nederlandse club zal de voorkeur om er via onderhandelingen uit te komen (of niet) nog veel dringender zijn.

1 juli 2019 om 08:03

Ben het met je laatste zin eens. Vo okr dat geld zijn idd betere spelers haalbaar. Bergwijn is een goed speler maar mag het eerst wel even laten zien voor hij dat bedrag waard is. En dan niet in de Eredivisie maar in de CL.

1 juli 2019 om 08:10

Maar wat zal er gebeuren als bv PSV 30 miljoen accepteert van Bayern en de zaakwaarnemer van Bergwijn gaat dan zeggen Ajax wil ook 30 miljoen betalen en de speler in kwestie wilt liever naar Ajax dan Bayern? Dan zal PSV echt niet gaan zeggen je mag niet naar Ajax. Zoiets lijkt me best wel interessant om te zien wat PSV daarmee gaat doen.

1 juli 2019 om 11:13

PSV zal zeker zeggen dat hij niet naar Ajax mag tenzij ze tien miljoen of meer bieden dan bijvoorbeeld Bayern. Je weet dat Bergwijn een langdurige contract heeft toch?

1 juli 2019 om 10:18

@hoogindeconcen

"sommige mensen blijven het maar volhouden he... ‘kan niet kan niet kan niet’. Ontkenningsfase. "

Volgens mij zegt niemand dat het niet kan, maar dat het zeer onwaarschijnlijk is. Dat heeft niets met ontkennen te maken, maar met realiteitszin en gebruik van het gezonde verstand. De meeste mensen die jij noemt, geven ook netjes aan waarom ze het niet zien gebeuren. Jij bent echter niet in staat om aan te geven waarom het volgens jou wel een realistisch scenario is.

1 juli 2019 om 10:59

Hoogindeconcen

"zie mijn post onder. Jij hoorde inderdaad ook bij de mensen die eerder hebben gezegd dat het nooit gaat gebeuren he. Ajax zou nooit een speler kopen voor 30 miljoen want dat kan niet volgens jouw bedrijfskundige inzichten, haha. En waar is die andere vent die zei dat de rvc het nooit zou goedkeuren nu? Grapjassen."

Volgens mij heeft Ajax zich zelfs nog niet gemeld voor Bergwijn en is de zaak nog niet eens begonnen, laat staan beklonken. En volgens mij heeft Overmars zelf aangegeven dat Ajax niet meer dan 20 miljoen aan een speler wil uitgeven en zich daar tot nu keurig aan gehouden. Ik vrees dan ook dat je momenteel niet meer zo hoog in de concentratie zit met je reacties.

1 juli 2019 om 13:02

En jij gelooft ook echt dat Bergwijn 30 miljoen kost. Minstens 40 voor buitenlandse clubs. Ajax moet minstens 50 betalen en PSV zal eigenlijk haar poot stijf moeten houden en 60 vragen.

1 juli 2019 om 11:13

Aangezien PSV net Bruma heeft aangetrokken en Lozano nog niet is verkocht heb ik wel het gevoel dat de transfer van Bergwijn naar Ajax wel eens kan gaan gebeuren. PSV zit niet in ernstige geldnood, maar ze hebben nu een flink bedrag uitgegeven aan éã©n speler en ze moeten nog verdedigers halen. Die zullen denk ik hartstikke blij zijn als Ajax langskomt met 25 tot 30 miljoen 'contant'.

1 juli 2019 om 11:17

‘zullen denk ik hartstikke blij zijn als Ajax langskomt met 25 tot 30 miljoen contant‘

Voor zo’n bedrag wordt Bergwijn absoluut niet verkocht aan Ajax. Het zal eerder 50 tot 60 miljoen euro zijn voor Ajax en 35-45 miljoen voor buitenlandse clubs.

1 juli 2019 om 12:13

Ik zie dat werkelijk waar niet gebeuren. Mocht deze transfer uberhaupt gebeuren, dan denk ik dat Ajax 28 miljoen betaald met daarboven op nog bonussen dat het uitkomt rond de 33 miljoen (of iets in die richting). Wellicht ook nog een doorverkooppercentage.

PSV heeft geld nodig om meerdere defensieve verterkingen te halen en dat geld moet mede worden gefinancieerd door de transfers van Lozano en Bergwijn. Lozano stond op de nominatie om naar Napoli te gaan, maar wat schijnt nu dat James naar Napels gaat. Voor de rest is het nog akelig stil rond Lozano. Hetzelfde kan eigenlijk gezegd worden over Bergwijn; welke clubs hebben er nu interesse getoond? Van wat ik heb gehoord wordt alleen Tottenham in verband gebracht met Bergwijn.

Ik acht de kans persoonlijk ook groter dat Bergwijn naar het buitenland gaat, maar dat PSV een vraagprijs van 50 tot 60 miljoen hanteert voor Ajax zie ik werkelijk niet gebeuren en als erg onrealistisch. Dat is iets wat een groep PSV supporters zichzelf hebben wijsgemaakt. Je merkt ook aan de recentere uitspraken van Van Bommel dat er toch iets minder moeilijk wordt gedaan over een transfer naar Ajax.

Nogmaals: als Ajax straks met 28 miljoen direct geld en 5 miljoen aan bonussen aankomt, dan zie ik PSV hier zo akkoord mee gaan.

1 juli 2019 om 13:03

Nee dit is echt totaal niet realistisch. PSV hoeft niet te verkopen zoals velen van jullie veronderstellen.

1 juli 2019 om 14:57

Ik zie dat werkelijk waar niet gebeuren 28 miljoen.
Mocht deze transfer uberhaubt gebeuren gaat het sowieso boven de 40 miljoen uitkomen. Dat is waar PSV sowieso op mikt. Voor Ajax komt er dan nog wat bovenop.
En hij hoeft niet weg.

1 juli 2019 om 15:18

@miccoli

" PSV heeft geld nodig om meerdere defensieve verterkingen te halen en dat geld moet mede worden gefinancieerd door de transfers van Lozano en Bergwijn. Lozano stond op de nominatie om naar Napoli te gaan, maar wat schijnt nu dat James naar Napels gaat. Voor de rest is het nog akelig stil rond Lozano. Hetzelfde kan eigenlijk gezegd worden over Bergwijn; welke clubs hebben er nu interesse getoond? Van wat ik heb gehoord wordt alleen Tottenham in verband gebracht met Bergwijn. "

De transfersom voor De Jong heeft PSV uitgegeven aan Bruma. Voor verdedigende versterkingen heeft PSV in ieder geval de beschikking over de 12 miljoen die de club voor Angelino gaat ontvangen. Ik neem aan dat ook een deel van de CL opbrengsten in nieuwe spelers kan worden geinvesteerd. Dus door net te doen alsof PSV volledig aan de grond zit, reken je jezelf rijker dan je bent. Als PSV Bergwijn aan Ajax zou verkopen, heeft de club voldoende in kas om die verdedigende versterkingen te halen, maar krijgt daarvoor wel de rekening gepresenteerd in de vorm van een nog sterker Ajax. Als Lozano vertrekt, zou dat probleem zijn opgelost omdat de noodzaak om Bergwijn te verkopen, minder wordt, maar het probleem van die transfer is dat de club waarschijnlijk een fors deel van de transfersom aan de oude club van Lozano zal moeten afstaan. Persoonlijk vind ik de houding van PSV niet heel logisch omdat Ajax zoveel geld te besteden heeft dat de club ook in het buitenland een speler kan ophalen met vergelijkbare kwaliteiten als Bergwijn. En waarschijnlijk voor een veel lagere transfersom. Als Bergwijn geen Nederlander was geweest en er Ajax niet zoveel aan gelegen zou zijn om het aantal buitenlanders in de selectie beperkt te houden, was de club waarschijnlijk helemaal niet bij Bergwijn uit gekomen door zijn hoge transfersom.

Gaat hij of gaat niet? Moeiluijk te zeggen.. ajax komt over in de vleugelspitsen dus waarom maken ze geen ruil er ervan bijv met lang en 5 milioen miss dat t dan sneller gaat. Ken me voorstellen dat die bergwijn ook een goeie voorberijding wilt hebben idem als ajax. En ziyech moet ei-eren voor zn geld kiezen en om dezelfde redem naar Sevilla en/of as romen gaan

1 juli 2019 om 07:52

Wat, je wilt Bergwijn ruilen voor Lang en 5 miljoen?? hoeveel denk je dat Lang waard is?

1 juli 2019 om 08:20

Ik denk niet dat Ajax Noa Lang zal laten gaan. Dit is een van de grootste talenten in de jeugd. Daarbij zien ik niet ineens het statement van Ajax veranderen waardoor ze meer dan 20 miljoen gaan betalen voor een transfer. Ze hebben even mooi onrust gecreëerd in de voorbereiding van psv en komen met een andere buiten speler uit de hoge hoed.

1 juli 2019 om 08:24

"ajax komt over in de vleugelspitsen dus waarom maken ze geen ruil er ervan bijv met lang en 5 milioen"

Transfermarkt schat de waarde van Lang op 1 miljoen. Oftewel: dat is 6 miljoen voor Bergwijn...

1 juli 2019 om 08:44

Dat is veel geld voor Bergwijn ;-) Zonder flauwekul, Lang heeft mij nog lang niet overtuigd. Ik zou als ik PSV was nooit akkoord gaan met deze constructie. Snap de interesse van Ajax in Bergwijn sowieso niet. De Vleugels zijn goed zat bezet nu. Eerst Neres en Zyech weg dan verder kijken.

1 juli 2019 om 10:22

@cabinessence

"transfermarkt schat de waarde van Lang op 1 miljoen. "

De transferwaarde wordt bepaald door de belangstelling en de bedragen die geinteresseerde clubs voor een speler over hebben. Zolang er geen belangstelling is en geen bod op een speler is gedaan, kan ook niet bepaald worden hoeveel hij waard is. Dat bedrag van 1 miljoen is dan ook nergens op gebaseerd en kan je dan ook het beste met een flink pak zout nemen.

1 juli 2019 om 10:25

@scepticus38:

Eens, maar ik wilde even illustreren hoe belachelijk het idee is dat Lang + 5 miljoen genoeg zou zijn voor Bergwijn.

1 juli 2019 om 15:22

cabinessence

" Eens, maar ik wilde even illustreren hoe belachelijk het idee is dat Lang + 5 miljoen genoeg zou zijn voor Bergwijn. "

Daar ben ik het mee eens, die uitspraak is niet serieus te nemen en ik vraag me af of die wel serieus bedoeld is.

1 juli 2019 om 11:16

Lang speelt al een tijdje niet meer als vleugelspeler. Hij heeft laten zien dat hij veel beter is op de tien positie dan op linksvoor. Om hem dan te ruilen voor Bergwijn is nou niet echt een goede deal als PSV opzoek is naar een vervanger.

1 juli 2019 om 11:22

Wat moet PSV met Lang? Ben je nou in de war met je eigen clubje . Malen en Gakpo zijn veel beter.

Dus B. Munchen van nl?! Laat dat zien dan en tel gwn 40 a 50 mio voor bergwijn. Geen enkele psver zal erom malen dat hij zo vertrekt. 2e seizoenshelft onzichtbaar wel aardige ontwikkeling doorgemaakt. Helaas zie ik wel een 2e debay in wording. Eentje dat nu met gucci tassen staat te paraderen ipv hard te werken voor nieuwe seizoen zoals ronaldo dat doet. Check insta voor de beelden.

1 juli 2019 om 08:12

Dus ze moeten 40 a mio voor Bergwijn neertellen als elke positie voorin dubbel bezet is? Het is maar goed dat jij niet in de schoenen van Overmars staat.

1 juli 2019 om 08:14

Kennelijk wil overmars dat wel.

1 juli 2019 om 08:23

Nee, er moet eerst iemand weggaan.

1 juli 2019 om 15:30

@tomhendrix

" Dus ze moeten 40 a mio voor Bergwijn neertellen als elke positie voorin dubbel bezet is? Het is maar goed dat jij niet in de schoenen van Overmars staat. "

Ajax gaat sowieso geen 40 miljoen voor Bergwijn neerleggen. Dat de club behoefte heeft aan versterkingen op de vleugels, is echter niet zo heel gek, aangezien het niet beschikbaar zijn van Neres de voornaamste oorzaak was van het niet halen van de CL finale. Zowel Tadic als Zyech zijn geen echte vleugelspelers, waarbij het vertrek van Zyech nog steeds zeer reeel is. Door de aankoop van Promes heeft Ten Hag daar nu wat meer mogelijkheden, maar als Zyech vertrekt, ziet de situatie er weer heel anders uit. Bande is nog steeds niet fit en het is nog maar afwachten wanneer die beschikbaar is. Terwijl het seizoen binnen beginnen staat en Ajax direct aan de bak moet. Dus is de behoefte aan een extra vleugelspeler begrijpelijk, maar niet tegen elke prijs.

1 juli 2019 om 18:30

Ajax gaat zeker geen 40 miljoen neertellen voor Bergwijn. Jij geeft aan dat het niet beschikbaar zijn van Neres de finale van de CL heeft gekost, maar de aanwezigheid van Ziyech op de flank ipv een buitenspeler heeft wel een halve finale CL opgeleverd. Wat ik duidelijk wil maken is dat Ajax dit seizoen juist met maar 1 echte buitenspeler heeft gespeeld, en dan het dus helemaal niet nodig is om 2 echte flankspelers in de basis te hebben. Ik denk juist dat dat de aanval van Ajax ook zo onvoorspelbaar en beweeglijk maakt.

1 juli 2019 om 08:27

Natuurlijk wel. Ik wil absoluut niet dat onze beste speler aan Ajax verkocht wordt, ongeacht het bedrag. Liever dat hij minder geld oplevert dan dat hij naar Ajax vertrekt.

1 juli 2019 om 15:34

@benzema

'" Natuurlijk wel. Ik wil absoluut niet dat onze beste speler aan Ajax verkocht wordt, ongeacht het bedrag. Liever dat hij minder geld oplevert dan dat hij naar Ajax vertrekt" .

Volstrekt onlogische stellingname. Voor de prijs die PSV in gedachten heeft, koopt Ajax in het buitenland twee spelers met gelijkwaardige kwaliteiten. Dan wordt Ajax net zo sterk als met Bergwijn, maar heeft PSV minder geld beschikbaar om aankopen te doen en moet dus ook met minder kwaliteit genoegen nemen.

2 juli 2019 om 16:57

Het is geen stellingname, maar een mening. En niet alles draait om geld.

1 juli 2019 om 08:32

Waarom zou je hard moeten werken in je vakantie? Ronaldo zit ook op een boot te genieten. Check zn insta voor de beelden

1 juli 2019 om 08:36

Dus als Bergwijn meer trainingen zou posten op instagram dan is het een harde werker... alsof Ronaldo niet geniet van luxe. Verschil is alleen dat ze beiden andere dingen posten. Het zegt ook wel genoeg hoe makkelijk mensen als jij voor de gek te houden zijn...

1 juli 2019 om 09:00

Ik wil Bergwijn helemaal niet voor meer dan 25 miljoen. Dan maar geen Bayern van NL. En vooralsnog zijn Ziyech en Neres nog niet weg, dus is hij niet nodig.

1 juli 2019 om 09:32

Heerlijk weer iemand die praat met kip zonder kop.

Depay eentje die met gucci tassen staat te paraderen ipv hard te werken?
Heb jij ooit een negatief bericht gelezen van een Medespeler van Depay. Vooral in de jaren bij PSV was depay de eerste op de training en na de training deed hij nog extra vrije trappen trainen (doet Ronaldo ook). iedereen is lovend over het harde werken van hem. wat hij in zijn vrije tijd doet moet hij zelf weten. Net of jij tijdens jou vakantie bezig bent met werk?

1 juli 2019 om 09:54

Iemand beoordelen op alleen de foto's op hun insta account is nogal selectief. Het is algemeen bekend dat Memphis veel trainingsarbeid verricht. Mag hij ook even vakantie vieren? Laat je niet leiden door moment opnamens.

1 juli 2019 om 10:09

Je kan vanalles vinden van de niet voetbal gerelateerde zaken waar Memphis mee bezig is, maar je kan toch niet zeggen dat hij overkomt als iemand die niet hard traint..? Daar heb ik zn hele carrière nog nooit iets negatiefs over gehoord.

P.S. Bayern München haalt spelers bij competitiegenoten doorgaans gratis of relatief goedkoop op. Juist doordat zij níet klakkeloos enorme bedragen neertellen is dit beleid zo duurzaam. Ajax zou erg dom zijn om “even 40 a 50 miljoen neer te tellen”. PSV heeft met de aankoop van Bruma en interesse in Berghuis wel duidelijk gemaakt dat ze willen verkopen. PSV heeft daarnaast op andere posities écht versterking (en dus geld) nodig. Dit kan onwijs in Ajax’ voordeel uitpakken als er geen megabod op Lozano komt.

De Telegraaf moet ook elke dag wat te schrijven hebben. Met het vertrek van de Jong en de Ligt is er genoeg geld binnengekomen om eerst een buitenspeler te halen voordat er eentje vertrekt. Worst case spelen ze met Bergwijn en Neres aan de buitenkant, en Ziyech, vd Beek, Schone/Marin vanaf het middenveld.

1 juli 2019 om 07:55

Promes op de bank? Jammer!

1 juli 2019 om 08:21

En Tadic de belangrijkste speler van afgelopen seizoen.

1 juli 2019 om 08:19

Lees het artikel, dit is niet volgens de Telegraaf..

Binnen 3 weken tikt Ajax 30 miljoen af en is target nr3 binnen. En dan gewoon klaar zijn voor het nieuwe seizoen. "het heeft ff geduurd maar door de huidige finianciele positie en de ervaring van Overmars wordt er goed geanticipeerd op de voorronde CL

1 juli 2019 om 08:24

Ook al tikt ajax 40mio...promes, bergwijn...de ligt gaat vertrekken en frenkie is al weg. Voeg daaebij nog enkele dragende spelers en ajax heeft een team staan dat nooit in de buurt gaat komen van vorig seizoen. En toen was de comp. Al heel spannend door eigen toedoen van psv. Ajax had hoger moeten zoeken wilden zij echt een keer aansluiting zoeken bij subtop van europa

1 juli 2019 om 08:28

Klopt Ajax is de club die zich echt zorgen moet maken. Het wordt oppassen dat PSV niet uit het zicht verdwijnt en Ajax achterhaalt wordt door teams als AZ en Vitesse..

1 juli 2019 om 08:39

Volgens mij gaat het om aansluiting te vinden bij Europa en niet in Nederland de beste te zijn, maar jij bent waarschijnlijk een Ajax supporter dus jij leest het op jouw manier...

1 juli 2019 om 08:50

Wanneer PSV een representatief elftal op de been krijgt dan wordt het altijd spannend in deze competitie, ze hebben beide (veel) meer kwaliteiten dan de nr3 TM 18, dus verwacht dat het weer spannend zal worden voor het kampioenschap, daar een paar zwakke wedstrijden per jaar de doorslag zullen geven. Dan kan Ajax nog meer kwaliteiten hebben, maar door de zwakte van de eredivisie zijn ze echt niet zomaar kampioen.

1 juli 2019 om 11:42

Ja DNeres, het is overduidelijk dat ik degene ben die reageer vanuit persoonlijke voorkehr/afkeur.. Haha kom op zeg..

1 juli 2019 om 08:24

Dat zal toch niet. Dan wordt het transfer record bijna verdubbeld. En dat voor Bergwijn, nee niet doen. Er zijn betere en goedkopere alternatieven.

1 juli 2019 om 08:25

@foxnr1

Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, 30 miljoen voor Bergwijn terwijl de kans aanwezig is dat clubs uit het buitenland minimaal 40 willen betalen. Ik denk dat PSV daarnaast ook nog een mooie bonus voor Ajax heeft bovenop zijn marktwaarde.

1 juli 2019 om 08:38

Welke clubs willen 40 betalen?

2 juli 2019 om 22:21

haha inderdaad, welke club wil 40 betalen? Ik denk echt dat op Bergwijn geen bod komt van boven de 20 mil, dus blijft hij gewoon bij Psv.

Is er iemand die gelooft dat PSV Bergwijn echt voor minder dan 40 miljoen naar Ajax laat gaan en dat Ajax echt 40 miljoen voor één speler gaat betalen? Ik geloof er niets van dat deze transfer er van gaat komen.

1 juli 2019 om 08:37

Sluit ik me bij aan. Ben overigens wel benieuwd wat er gaat gebeuren mocht Bergwijn er een probleem van maken om het zo te zeggen en bijvoorbeeld zegt dat jij weigert te spelen voor PSV. Is het dan wel verstandig van PSV om een bod van 25/30 af te wijzen van Ajax als er geen andere club een bod doet.

1 juli 2019 om 08:37

Maar het houdt de gemoederen wel bezig. Bergwijn wil naar Amsterdam. De fans van Psv rekenen zich rijk met 40 miljoen. Ajax fans hopen op Bergwijn voor 20. Wat mij betreft kan de hele Bergwijn klucht, de prullenbak in. Ik hoop stilletjes dat Ziyech blijft, geef hem een mooie bonus.

1 juli 2019 om 14:29

@ Fcbogarde
Dan heb je als PSV zijnde wel een speler rondlopen die liever voor Ajax speelt en negatief in het nieuws is geweest. Een speler die je ook kan vervangen voor Berghuis + winst. In mijn ogen is dat voor PSV niet perse een achteruitgang.

Ik denk dat er vanuit het buitenland helemaal niet zoveel interesse is voor Bergwijn, terwijl Ajax wél wil betalen, om zo NL talent in huis te halen (inderdaad ''bayern' stijl). Stel: Ajax kan Bergwijn voor 35 miljoen ophalen en Neres verkopen voor 55 miljoen. Dan heb je 20 mijloen winst + een Braziliaan ingeruild voor een Nederlander. Op zich valt hier wat voor te zeggen.

1 juli 2019 om 10:04

Ze kunnen het makkelijk betalen. Maar inderdaad, ondanks de gigantische inkomsten van dit seizoen is het gewoon enorm roekeloos om zoveel geld te betalen voor een eredivisie speler.

Is david olmo geen betere optie. Ik heb hem gevolgd op het EK. Heeft in de jeugd van Barcelona gespeeld dus kent het ajax spelletje.

Volgens mij gebeurd er achter de schermen veel meer dan wij denken. PSV heeft Bruma al aangetrokken en heeft zich ook al gemeld bij Berghuis. Ziyech of Neres gaan echt wel vertrekken.

67miljoen voor de ligt..???
Het wordt met de week een paar miljoen minder i.p.v. meer... minimaal 80 miljoen moet toch wel het streven zijn?? Is nog steeds een koopje voor de meest talentvolle verdediger ter wereld!

Houdt dat geld lekker in je zak en zet alles op alles om Ziyech te behouden.
Bergwijn heeft niets laten zien wat mij overtuigt dat het een ontzettend groot talent is. Ik betwijfel of die het überhaupt nog waar gaat maken.

Als De ligt wordt opgevangen door een nieuwe rechter centrale verdediger, bijvoorbeeld Alvarez, dan is Ajax gewoon klaar op de transfermarkt denk ik.

Zolang Ziyech en Neres blijven hoef je geen Bergwijn te halen, zelfs al zal Ziyech weg gaan kun je je twijfels hebben of Bergwijn erbij gehaald moet worden.

In de Nederlandse competitie zie ik het liefst Dolberg of Traore in de spits i.p.v. Tadic. Op de flanken heb je dan Tadic, Neres en Promes, 3 jongens die alle drie moeten spelen voor 2 plekken. Dat lijkt mij voldoende als je achter de hand nog talentvolle spelers zoals Noa Lang en Hassane Bande hebt.

Ik vind pereiro misschien wel de beste vervanger voor Zyech. Als ten Hag die aan het werken krijgt hebben die beide vergelijkbare kwaliteiten. En hij is voor 10 miljoen wel op te pikken. En al onze argentijnen weten hem misschien ook wel te overtuigen wat harder te werken.

Mocht Donny weg gaan moet je ook een fysiek sterke speler halen. Er is dan geen kopper met power meer over op het midenveld. Teams als tottenham gaan dat uitbuiten in de champions league.

En bergwijn voor Neres, ik weet het niet. Ik vind bergwijn net als promes een net niet speler.

67 miljoen en 13 miljoen aan bonusen voor De Ligt? Doet Juventus toch weer lekker hoor. Met 5 grootmachten geinteresseerd zitten ze echt weer voor een dubbeltje op de eerste rij voor een speler als De Ligt.

Bergwijn komt gewoon naar Ajax, vermoed ik. Bij Ajax gaan er nog wel 2 of 3 weg. Transfergeld is dan echt geen probleem. Of het nou Ziyech is die verkocht wordt voor 30 mil. of Neres tussen 30 45, Van de Beek. Het geld is er. Bergwijn wil graag naar Ajax en Ajax is bereid ervoor te betalen. Desnoods 30 mil. Linksom / rechtsom het gaat gebeuren als 1 van bovenstaande spelers verkocht gaan worden.

Bergwijn gaat niet voor minder dan 40mil weg naar Ajax, als de pro-ajax sensatie kranten een ophouden met deze onzin.
Als Ajax wel dit bedrag neer legt dan mogen ze nooit meer iets zeggen over dat PSV een koopclub is want Ajax is 10x erger.

Ook al gaat neres of ziyech weg. Heeft ajax niet ondertussen genoeg spelers als ze ook de eigen jeugd willen laten doorstromen? Hetzelfde bij de ligt. Ze willen alvarez halen maar hebben ook nog: blind,mallagan, pierie, schuurs en die nieuwe argentijn. Ook is het middenveld druk bezet: schone, vd beek, marin, eiting, ekkelenkamp , lang en gravenberch en dan ook nog ziyech eventueel als neres en hij allebei blijven. Want je gaat volgend seizoen als iedereen fit is toch niet promes , ziyech of neres op de bank zetten?

1 juli 2019 om 09:54

ik ben een PSV er maar ik vind bergwijn geen 20 miljoen waard. ik denk zelfs dat bruma beter is. van mij mag hij naar Ajax.

2 juli 2019 om 22:29

Zo kijk, eindelijk iemand met een realistische kijk op het gebeuren. Denk precies hetzelfde.

Ik weet niet waarom , wellicht slechts onderbuikgevoel . Maar Bergwijn en Ajax lijkt me een enorme mismatch. Bergwijn is eigenlijk alleen snel en daardoor gevaarlijk in de counter . Ajax daarentegen speelt juist meestal op de
Helft van de tegenstander en Bergwijn heeft volgens mij niet het tactische en technische vernuft voor het snelle combinatie spel van Ajax .

Ongelofelijke suggestieve titel weer. In de wachtkamer? 95% dat Ajax nooit 40+ miljoen gaat betalen. Maargoed deze reactie zal wel weer verwijderd worden. Omdat hij niet in het straatje past van het oppermachtige ajax.. Wat een ajax bolwerk hier. Bah bah

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren