Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Real Madrid wil Ödegaard en consorten het liefst verkopen’

Laatste update:

Martin Ödegaard geldt dit seizoen als een van de grote smaakmakers van de Eredivisie en de door Vitesse van Real Madrid gehuurde Noor zou inmiddels dan ook hoog op het verlanglijstje van Ajax staan. Een deal voor de Amsterdammers leek de afgelopen weken een moeilijke zaak te worden, daar de Koninklijke naar verluidt alleen op tijdelijke basis afscheid wilde nemen van Ödegaard en Ajax hem definitief wilde kopen. AS komt dit weekend echter met een bericht dat de Nederlands landskampioen mogelijk nieuwe hoop zal geven.

De Spaanse sportkrant pakt namelijk uit met het nieuws dat Ödegaard weldegelijk op de nominatie staat om permanent uit het Santiago Bernabéu te vertrekken. Real Madrid krijgt deze zomer elf huurlingen terug en een groot deel van deze spelers zal komend seizoen opnieuw bij een andere werkgever spelen. Omdat de club van trainer Zinédine Zidane geld nodig heeft voor een grondige renovatie van de selectie is het echter niet de bedoeling dat er voor het nieuwe seizoen opnieuw een flink aantal huurdeals zal worden gesloten.

Real Madrid wil in eerste instantie zoveel mogelijk spelers definitief van de hand doen voordat er, voor de spelers waar te weinig concrete interesse in is, opnieuw nagedacht wordt over nieuwe huurdeals. AS noemt naast Ödegaard verder Theo Hernández, Mateo Kovacic, Lucas Silva, James Rodríguez, Óscar Rodríguez, Raúl de Tomás en Borya Mayoral als spelers van wie Real het liefst voor een mooie prijs afscheid wil nemen.

De nummer drie van LaLiga heeft de hoop in de ontwikkeling van deze spelers overigens nog niet helemaal opgegeven en wil voor een aantal van de potentiële vertrekkers wel met terugkoopclausules gaan werken. Deze constructie werkte in het verleden al met Dani Carvajal en Casemiro, die bij respectievelijk Bayer Leverkusen en FC Porto flinke stappen in hun ontwikkeling hebben gezet en daarna door Real voor een zacht prijsje weer terug werden gehaald.

Sergio Reguilón wordt als een van de spelers genoemd die naar een andere club zou mogen vertrekken met het idee hem in de toekomst mogelijk weer terug te kunnen halen. Trainer Zinédine Zidane is nog niet helemaal overtuigd van de kwaliteiten van de linksback, maar wil hem ook nog niet afschrijven. Van de huidige selectie staan Keylor Navas, Jesús Vallejo, Marcos Llorente, Dani Ceballos, Gareth Bale en Mariano Díaz verder op de nominatie om, al dan niet onder voorbehoud van een terugkoopclausule, definitief uit het Santiago Bernabéu te vertrekken.

Vind jij dat Ajax akkoord moet gaan met een eventuele terugkoopclausule voor Martin Ödegaard?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou mooi zijn. Misschien dat de aankoopprijs wat naar beneden gedrukt kan worden met een hoog doorverkooppercentage en een mooie terugkoopclausule, dat zou denk ik ideaal zijn. Ben overigens wel benieuwd wat voor salaris Odegaard zou eisen...

Zou geweldig zijn voor Ajax, kent de competitie en heeft zich al bewezen in de Eredivisie. Zie hem liever komen dan Bergwijn bijvoorbeeld. En voor Ajax prima te betalen. Altijd nog maar 19 dus groeit nog enorm.

26 mei 2019 om 10:16

Bergwijn is voor Ajax niet te betalen dus je hebt geen keuze wie van de twee je liever ziet komen.

26 mei 2019 om 10:22

Natuurlijk is Bergwijn te betalen voor Ajax. Wat verwacht jij dat hij zou moeten kosten dan? 120 miljoen?

26 mei 2019 om 10:25

Jij hebt blijkbaar teveel FIFA gespeeld. Ajax kan geen spelers kopen die 50 miljoen euro of meer moeten kosten. Overmars zelf heeft al gezegd dat de maximale bedrag die ze uitgeven voor een speler 20 tot 25 miljoen euro is.

26 mei 2019 om 10:30

Ajax kan na dit seizoen echt wel 50 miljoen aan een speler uitgeven, het is gewoon dat ze dat niet willen omdat ajax daar niet voor staat

26 mei 2019 om 10:30

Nee natuurlijk zal Overmars z'n concurrent geen 50 miljoen geven voor Bergwijn. Maar iets niet willen is iets heel anders dan iets niet kunnen

26 mei 2019 om 10:46

@bergwijn

Quote: "bergwijn is voor Ajax niet te betalen dus je hebt geen keuze wie van de twee je liever ziet komen. "

Ik vind het prima als je jezelf voor de gek wilt houden, maar het is natuurlijk onzin dat Ajax Bergwijn niet zou kunnen betalen. We hebben het niet over Messi of Ronaldo. Ajax wil de prijs die PSV voor Bergwijn in gedachten heeft niet betalen, zelfs niet als PSV wel bereid zou zijn haar medewerking te verlenen aan de overgang. Simpelweg omdat je voor dat bedrag in het buitenland 2 of 3 spelers kunt halen die kwalitatief gelijkwaardig zijn aan Bergwijn. De reden dat Ajax überhaupt geinteresseerd is in Bergwijn is voornamelijk omdat het een Nederlander is en Ajax wil voorkomen dat het elftal straks komt te bestaan uit een vreemdelingenlegioen. Maar die wens is natuurlijk niet zo groot dat de club zich daarvoor een poot laat uitrukken door PSV en bereid is een prijs te betalen die boven de marktwaarde ligt. Dan had men bijvoorbeeld nog beter Babel kunnen halen, die transfervrij was.

26 mei 2019 om 10:51

@Bergwijn

Je spreekt zoals vaker wat voor je beurt over je protégé. Of Bergwijn niet te betalen is, dat bepalen uiteindelijk PSV en vooral Ajax zelf. Maar geld op de Amsterdamse rekening staat er in pricipe genoeg en het zal deze lente en zomer alleen maar aangevuld worden.

Als de speler besluit niet langer in Eindhoven te willen blijven en persé naar A’dam wil vertrekken, dan heeft PSV weinig aan een onwillige splijtzwam in de selectie voor volgend seizoen. Dat zal de prijs waarschijlijk ook drukken.

De wens is voor jou meer de vader van de gedachte lijkt het zo. Je hoopt vooral, dat Ajax Bergwijn niet zou kunnen betalen. Dat is echter veel te voorbarig in deze fase. De transferwindow is nog niet eens officieel geopend zover ik weet.

In ieder geval kán Ajax hem wel betalen, of ze dat doen is een tweede, nog afgezien van het feit wat PSV besluit.

26 mei 2019 om 10:56

Dat wordt nog lastig voor Ajax om geen vreemdelingenlegioen te worden. Alle Nederlandse clubs vragen nu uiteraard meer dan de hoofdprijs aan Ajax. Dus dat wordt of betalen of buitenlanders halen. Het lukt Engelse topteams ook niet om Engelsen aan te trekken (behalve hier en daar wat jeugd) en Ajax zal dat ook gaan ervaren.

26 mei 2019 om 15:02

@scepticus, dan is Bergwijn dus niet haalbaar. Je spreekt jezelf tegen.

26 mei 2019 om 10:19

Hij is al 20 hoor, maar dat maakt niet uit

Top als Ajax zijnde gelijk proberen toe te slaan, zodat het team van volgend seizoen snel vorm aanneemt! Hopen dat Donny behouden kan blijven en dat alleen de jong, de ligt en ziyech vertrekken. Dan heb je het team met de nieuwe aanwinsten wat mij betreft rond voor 2020!

26 mei 2019 om 18:31

Donny, Frenkie, Ziyech maken allemaal een grote transfer. Het nieuwe middenveld van Ajax wordt de Roon, Odegaard, Marin of een speler uit het tweede (de Wit, Ekkelenkamp, Gravenberch of Noa). Verder kun je met Tadic, Blind of Mazraoui nog schuiven naar het middenveld.

Elke week veranderd de situatie. 15 tot 20 miljoen lijkt mij een realistisch bedrag. Want het is de ideale opvolger van Ziyech maar het blijft Vitesse, meer dan 20 miljoen zou onverantwoord zijn.

26 mei 2019 om 10:18

Wel de hoofdprijs vragen voor je eigen spelers maar goedkoop talentvolle spelers willen halen. Real Madrid gaat absoluut een bedrag van 20 miljoen tot 25 miljoen vragen en Ajax moet dan gewoon betalen, willen ze Odegaard kopen.

26 mei 2019 om 10:23

Dat is toch heel normaal, of niet? Elke voetbalclub wil meer verdienen dan uitgeven.

26 mei 2019 om 10:28

Dat is normaal maar het is niet realistisch dat Real Madrid hem voor 15 miljoen laat vertrekken anders moet PSV zich absoluut melden voor Odegaard.

26 mei 2019 om 10:32

Je moet ook niet doen alsof hij 50 miljoen waard is ofzo... ik snap wel dat je baalt als hij naar Ajax zou vertrekken zou ik ook doen als hij voor Psv zou kiezen

26 mei 2019 om 10:35

Ik weet niet of het wel of niet realistisch is. Als we kijken naar Odegaard dan zien we een jonge speler die nu een half seizoen laat zien over veel talent te beschikken. De seizoenen er voor was het maar matig met af en toe een leuke uitschieter.

Ik vind het dus wel logisch dat Ajax zou beginnen met 15 miljoen. Daarnaast hoort dat natuurlijk ook bij de onderhandelingen. De tegenpartij begint laag en de andere partij zet hoog in.

26 mei 2019 om 10:48

PSV kan Odegaard al helemaal niet betalen. Naast de de positie van Odegaard waarschijnlijk geen top prioriteit is voor PSV, die zou bij de verdediging moeten liggen.

26 mei 2019 om 10:51

@bergwijn

Quote: "wel de hoofdprijs vragen voor je eigen spelers maar goedkoop talentvolle spelers willen halen".

Ik hoop niet dat je in de veronderstelling bent dat je eigen club uit eigen beweging meer gaat betalen dat er gevraagd is, dat is namelijk niet zo. Bovendien is het ook nog eens zo dat Ajax bereid is om miljoenenbedragen op tafel te leggen om talentvolle jeugdspelers naar de Arena te halen, terwijl je eigen club alleen maar talenten binnen haalt, die niets kosten. Je reactie is dan ook op zijn minst opmerkelijk.

26 mei 2019 om 10:19

Inderdaad, elk gerucht komt voorbij, niet alleen hier:
- Odegaard niet te koop
- Odegaard te koop
- De ligt naar Barca
- De ligt naar Mu

Zolang je dat soort berichten niet als de aboslute waarheid beschouwt, overleef je het wel..

26 mei 2019 om 10:41

En ik maar denken dat dergelijke geruchten in 'de wandelgangen' thuis horen, maar zodra er een link met Ajax valt te maken gaat dat blijkbaar niet meer op en mogen zulke berichten hier pontificaal op de voorpagina.

26 mei 2019 om 12:14

lol:

‘manchester United zet toch streep door komst Matthijs de Ligt’

26 mei 2019 om 10:21

Het blijft Vitesse maar ook Real Madrid waarvan je koopt.

26 mei 2019 om 10:23

Voor 15 miljoen zou ik het zelfs nog wel begrijpen als PSV er werk van maakt

26 mei 2019 om 10:29

Want? Jij denkt dat hij 50 miljoen waard is ofzo? Ik snap dat je liever niet ziet dat Ajax hem haalt maar wel een beetje realistisch blijven. Odegard heeft nog niet heel veel laten zien. 20 miljoen lijkt me een prima bedrag. Ik zie in ieder geval mogelijkheden voor Ajax. Psv zal wel eerst moeten verkopen denk ik zo

26 mei 2019 om 12:18

Ik denk dat Odegaard de potentie heeft om veel meer waard te worden inderdaad. Dus met andere woorden, ik denk dat 15 miljoen best eens een hele goede investering zou kunnen zijn. PSV moet ballen tonen en waarde op het veld creëeren

26 mei 2019 om 10:24

@False9"maar het blijft Vitesse..... "wat bedoel je daarmee? Je gaat hem van Real kopen niet van Vitesse....

26 mei 2019 om 10:31

Hij bedoelt daar mee dat hij zich bewezen heeft bij Vitesse

Hoop dat Arsenal 1 of 2 spelers kan halen van het lijstje.

Dat is natuurlijk interessant nieuws. Mocht Ajax hem nu willen halen dan is dus nu het moment. Ik zou alleen wel afzien van een potentiele constructie a la Carvajal, Casemiro of Morata. Geen transfer clausules. Je kan eventueel Ziyech betrekken in deze transfer als zij ook oprecht interesse hebben in hem, maar geen terugkoop clausules.

Hoop zelf dat Llorente en Navas blijven. Zijn prima spelers die ik op dit moment er liever hen staan dan Casi en Courtois, die hopeloos uit vorm zijn. Verder hoop dat men dat als Odegaard wordt verkochr dit met een terugkoopclausule wordt gedaan.

Dit bericht biedt perspektief voor Ajax. Ik zou zeggen: Zo snel mogelijk proberen zaken te doen met Real Madrid. Martin Odegaard heeft de afgelopen twee jaar laten zien niet alleen een aanwinst te zijn voor Ajax. Maar ook, en dat vind ik minstens zo belangrijk, voor het Nederlandse voetbal. Het is een speler waar je als voetballiefhebber voor naar het stadion komt.

Ja das lekker voor Real. Kan Real lekker achteroverleunen en hem zonder risico 1 jaartje bij Ajax etaleren. Als het niks wordt laat je ‘m nog een jaartje daar en als het wel wat wordt koop je ‘m voor een appel en een ei terug en verdient Ajax er nog geen drol aan. Ajax geen gezeik. Kopen eventueel met een (laag) doorverkooppercentage, je mag best wat dieper in de buidel tasten maar dit soort constructies moet je niet willen. Er lopen nog wel meer goeie rond waar je wel aan kan verdienen.

26 mei 2019 om 11:00

@machinemonster

Quote: "ja das lekker voor Real. Kan Real lekker achteroverleunen en hem zonder risico 1 jaartje bij Ajax etaleren. Als het niks wordt laat je ‘m nog een jaartje daar en als het wel wat wordt koop je ‘m voor een appel en een ei terug en verdient Ajax er nog geen drol aan".

Zo simpel als jij het stelt, is het natuurlijk niet, daar zou geen enkele club in trappen. Bij een terugkoopclausule ligt het bedrag waarvoor een speler kan worden terug gekocht doorgaans fors hoger dan het aankoopbedrag. Bovendien kan je aan de terugkoopoptie ook een termijn koppelen, bijvoorbeeld dat die pas twee of drie jaar na de aankoopdatum kan worden geactiveerd. Als je naar de plannen kijkt die Real heeft en de namen waarmee de club in verband wordt gebracht, is het niet erg realistisch om te verwachten dat Odegaard de komende jaren uitzicht heeft op een basisplaats, dus als Real al een terugkoopoptie zou willen, zou dat waarschijnlijk vooral zijn om er nog wat geld uit te slaan.

Als het waar is dat Real Zyech wil, denk ik dat Odegaard ingezet gaat worden als wisselgeld en er helemaal geen terugkoopoptie zal worden bedongen.

Zou een hele mooie aankoop zijn voor Ajax. Deze jongen mag van mij best wat kosten. Bergwijn lekker bij Psv laten want zo goed is hij echt niet. Odegard heb je veel meer aan in een team als Ajax.

Odegaard verdiend een club waarbij hij speelminuten krijgt! Wat een geweldenaar is dit toch. Ik ben een fanatieke Vitesse supporter en heb ontzettend genoten van zijn voetbal skills en naast dat ook een hele fijne jongen om in de selectie te hebben. Rustig, beleefd, en kan bovenal omgaan met kritiek. Ik zou Odegaard graag bij Ajax zien ook omdat ik hem zelf dan kan blijven bewonderen.

Helemaal eens Xanto88.. Goeie gozer, die zich tot een uitblinker in de eredivisie heeft ontwikkeld en met vrij grote zekerheid nog snel door kan groeien. Laten we hem gewoon houden bij Vitesse , daar kan hij zijn groeistuipen nog verder overwinnen. Ajax moet het willen en ook de portemonnee durven trekken. Ik vind het overigens tekenend voor de misselijkmakende machtsverhoudingen in de voetbalwereld dat een club als Real Madrid zo veel goede spelers aan de kant wil zetten (als dat al waar is, want de geruchtenmachine draait ook op volle toeren deze periode). Alles draait om geld = macht, maar daarmee vertel ik niks nieuws.

Dit biedt perspectief voor AJAX. Wellicht is eea te regelen met een deal met Ziyech, als die interesse serieus is. Iedereen blij (alhoewel ik Ziyech toch ga missen, wat 'n klasbak).

Laten we nou niet vergeten dat het de zwakke Nederlandse competitie is waarin hij goed presteert en er nog niet eens met kop en schouders bovenuit steekt.
Laten we ook niet vergeten dat het vorig seizoen bij Heerenveen verre van goed was, waardoor die ook met grote regelmaat op de bank zat.

Met een vraagprijs van 6/7 miljoen kan je misschien de gok wagen. Maar als ik bedragen voorbij hoor komen van 20 miljoen zou ik er meteen een streep doorheen zetten en verder zoeken.

Liefst nog zie ik Ajax een paar miljoen naar Ziyech toeschuiven in ruil dat hij minimaal nog 1 seizoen bij Ajax blijft. Want al zou Ödegaard nog stappen maken in zijn ontwikkeling, het niveau van Ziyech zal hij never nooit aantikken.

26 mei 2019 om 11:41

Raubaht, waarop baseer je dat Ødegaard het niveau van Ziyech 'never nooit' zal halen? Hij heeft alles in zich om een topvoetballer te worden. Deze jongen is pas 20, ongeveer anderhalf jaar jonger dan bijvoorbeeld Frenkie de Jong. Je kunt nooit 1 op 1 vergelijken dus Ødegaard is geen Ziyech. Qua uitstraling lijkt hij een beetje op Frenkie, ook geen slechte speler dacht ik. Je kunt ook niet zeggen dat hij 'maar' bij Vitesse uitblinkt, dat kon nog wel eens moeilijker zijn dan uitblinken in een sterkere ploeg als Ajax of PSV met tien sterkere spelers om zich heen dan nu bij Vitesse. De druk om te winnen zal groter zijn ja, maar daar kan Ødegaard goed mee omgaan; hij laat zich nu ook niet gekmaken door alle transfergeruchten.

26 mei 2019 om 17:38

Ja vergelijk zijn periode van Heerenveen met die van Vitesse. Je zegt het ook heel mooi, hij zat vaak op de bank. Moest functioneren in een ploeg die niet om hem heen gebouwd werd. Nu zijn de rollen omgedraaid waardoor dhr odegaard tot zijn recht komt, een vaste basis speler en hij een vrije rol krijgt. Daar is Heerenveen toen de fout ingegaan. Ze hebben Larsson boven odegaard gezet waardoor die niet tot zijn recht kwam. Deze jongen onderschat jij zo erg dat het bijna eng is. Ik denk oprecht dat hij Ziyech doet laat vergeten. Ik vind Ziyech een geweldige voetballer dat buiten kijf maar odegaard, wat een geweldenaar.

als ajax dan het verkoopvedrag mag zetten op 100 mil en real eerste keus heeft

Liever niet verkopen en anders gewoon 30 miljoen voor vragen. Deze jomgen heeft potentie en zou het zonde vinden als Real hem over 4 jaar voor 120 miljoen wilt halen.

26 mei 2019 om 13:40

Inderdaad, wat ik trouwens ook niet snap is dat er geld nodig is voor nieuwe aankopen. 3 jaar op rij de CL gepakt, amper iets gekocht. Je zou toch denken dat er nog genoeg geld is

26 mei 2019 om 13:43

Perez was geld aan het besparen voor dat Stadion maar nu kan hij niet anders dan de portomonee trekken.

26 mei 2019 om 13:48

ah ja, ik zat meer in de richten van ffp te denken.

Ik weet niet wat ik van dat lijstje moet vinden. Aan de ene kant zitten er spelers tussen die je volgend seizoen wellicht beter kunnen maken (james/kova). Aan de andere kant is het misschien beter om een grote schoonmaak te houden.

Wat me trouwens het meest opvalt aan dat lijstje is dat Lucas Silva er tussen staat. Was die helemaal vergeten. Dacht dat die transfervrij was vertrokken. :D

26 mei 2019 om 13:35

bergwijn? zijn allemaal fabels is dat nou nog niet duidelijk? bergwijn gaat niet naar Ajax punt. eibde discussie

Ik vind het altijd wel aandoenlijk dat mensen op deze site precies weten hoeveel miljoenen een speler waard zou zijn en dan ook laten weten hoe zij dat zouden aanpakken alsof TD, spelersmakelaar etc. geen specifieke kennis vereist. Het uitgeven van geld van een ander is altijd gemakkelijker dan je eigen geld. Bergeijk moet 50 miljoen kosten vind de PSV supporter, maar daar denkt de Ajacied heel anders over. Voor Odegaard wordt 15 of 20 miljoen wel redelijk geacht. Zou één van de duurste zo niet de allerduurste aankoop van Ajax zijn.

26 mei 2019 om 18:21

Ja, net Monopoly. Als ik zo'n 25 miljoen in de achterzak had, en als ik in de Ajax directie zat, dan zou ik het liever uitgeven aan Ødegaard dan aan Bergwijn. De Noor is een soort kanskaart zullen we maar zeggen, met Bergwijn heb je misschien wat meer zekerheid (maar volgens leeuw1975 hierboven hoeft daarover niet meer te worden nagedacht). Dit alles is niet gebaseerd op wetenschap maar op een sterk gevoel. Zulke afwegingen zijn moeilijk, gelukkig ben ik maar een eenvoudige tribuneklant.

26 mei 2019 om 21:39

Ja ik zou ook liever Odegaard zien, maar ook ik wacht maar rustig af wat de mensen die geacht worden er verstand van te hebben uit de hoge hoed toveren.

Zou James Rodriques niet een poosje te huur zijn of met een ruil voor de Ligt?
Die jongen kan veel beter dan dat hij bij Real laat zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren