Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Tagliafico mag zich opmaken voor Copa América; Icardi blijft thuis

Laatste update:

Nicolás Tagliafico kan de vakantie nog even uitstellen. De verdediger van Ajax heeft dinsdag te horen gekregen dat hij deel uitmaakt van de Argentijnse selectie voor de Copa América, die van 14 juni tot 7 juli wordt georganiseerd in Brazilië. Tagliafico is een van de 23 spelers in de selectie van bondscoach Lionel Scaloni, die ervoor heeft gekozen om Internazionale-spits Mauro Icardi niet mee te nemen.

Het is geen enorme verrassing dat Tagliafico zich op mag gaan maken voor het toernooi, daar hij de laatste tijd een vaste waarde was in La selección albiceleste. De dertienvoudig international was basisspeler tijdens het WK van vorig jaar en mocht gedurende de afwezigheid van Lionel Messi en Sergio Romero zelfs de aanvoerdersband om zijn arm schuiven. De linksback is overigens de tweede Ajacied die meegaat naar het toernooi, aangezien David Neres het ook tot de selectie van het thuisland heeft geschopt.

Kersverse Ajax-aanwinst Lisandro Martínez ontbreekt wel bij Argentinië. De enkelvoudig international debuteerde in maart van dit jaar tegen Venezuela voor zijn land, maar het zal voorlopig bij die ene wedstrijd blijven. Net als Martínez is ook Icardi niet van de partij. De spits kende een moeizaam seizoen bij Internazionale en doordat hij de afgelopen jaren vaker niet werd geselecteerd staat de teller voor de 26-jarige goaltjesdief pas op acht interlands.

Scaloni kiest verder met onder meer Lionel Messi, Sergio Agüero, Ángel Di María, Paulo Dybala en Nicolás Otamendi voor de bekende namen. De Argentijnen beginnen het toernooi op 16 juni met een wedstrijd tegen Colombia en nemen het in de groepsfase verder op tegen Paraguay en Qatar, dat als gastland een uitnodiging heeft gekregen voor het Zuid-Amerikaanse landentoernooi.

Beschouw jij Argentinië als een van de favorieten voor de eindwinst van het toernooi?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen Lisandro Martinez?

21 mei 2019 om 18:26

Nee, dat staat toch in het artikel...

21 mei 2019 om 18:48

Ik weet dat het in het artikel staat maar Martinez heeft een beter seizoen gedraaid dan de meesten verdedigers die wel geselecteerd zijn, dus vind het vreemd dat hij er niet bij is.

21 mei 2019 om 18:28

Staat er toch bij. Die jongen heeft 1 interland gespeeld waar die ook nog eens voortijdig werd gewisseld. Was een vriendschappelijke interland en hij is dus helemaal geen vast selectie-lid. Logisch dat hij er nu dus ook niet bij zit.

Lijkt me niet meer dan terecht, geweldig seizoen gedraaid. Ook wat betreft Icardi die heeft het halve seizoen 'gespijbeld', verdiend zeker geen uitverkiezing.

21 mei 2019 om 19:47

Ach Icardi zal er nooit bij zijn zolang Messi het niet wilt. Al schiet ie er 50 in, hij heeft de vrouw van Maxi Lopez afgepakt en dat is het beste vriendje van Leo die er sindsdien voor heeft gezorgd dat Icardi niet meer opgeroepen wordt. Snap daarom ook niet dat het überhaupt de titel haalt.

22 mei 2019 om 01:34

Icardi werd in 2017 opgeroepen hoor..

Denk dat Argentinie deze copa wint. Andere teams zijn allemaal net niet en Brazilie is niet meer wat het was.

21 mei 2019 om 18:26

Goed gezegd je denkt het, maar Argentinië heeft genoeg tegenstand. Verder speelt Brazilië thuis, dus verwacht k absoluut dat Brazilië hem wint.

22 mei 2019 om 01:36

Brazilie heeft eerder een halve finale “thuis” gespeeld? We weten allemaal hoe dat is afgelopen tegen Duitsland, alles is mogelijk er is geen zekerheid dat Brazilie em wint omdat ze thuis spelen.

22 mei 2019 om 10:32

Brazilië speelde in 2014 ook thuis voor het WK, maar konden geen potten breken. Thuisvoordeel werkt alleen maar in zijn nadeel door de hoge druk.

21 mei 2019 om 18:29

Brazilië niet meer wat het was? Kijk alleen ff wat voor spelers er al niet mee mogen. Tuurlijk zitten er ook veel spelers bij die ik persoonlijk had thuisgelaten maar die selectie is nog steeds fantastisch!

21 mei 2019 om 18:30

Op basis van wat denk je dat? Ik vind dat Argentina nog steeds een dramatisch middenveld heeft en zwakke verdedigers, behalve Nico natuurlijk
Er is geen enkel balans in het team... en daarnaast vind ik ze niet als een team spelen. Alle ballen op Messi en we zien wel waar het eindigt.

21 mei 2019 om 19:00

Lo celso/Paredes op het middenveld is niet dramatisch

21 mei 2019 om 19:17

Zeggen dat Brazilië het niet meer is maar Argentinië wel dan ? De selectie van Brazilië is echt wel sterker en niet zo'n beetje ook

21 mei 2019 om 19:30

Als we altijd kijken naar wie op papier favoriet is kan je altijd Brazilië of Argentinië in finale zetten vooraf, maar helaas werkt dat zo niet. Dit Argentinië heeft moeite met kleine landen zonder grote talenten of kwaliteiten. Die moeten alles uit de kast halen om het te winnen, maar dat zal ze niet lukken tegen Brazilië.

Hostland gaat hem gewoon winnen met 2 vingers in de neus verwacht ik, omdat rivaliteit enorm hoog is en ik niet veel van Argentinië verwacht. Zou prachtig zijn voor Messi, maar helaas verkeerde spelers en coaches om zich heen die geen raad weten met een genie als hem. Als hij en Icardi door een deur konden zou die prima als voorzet gever hem en Aguero bedienen, maar helaas mocht zelfs dat niet zo zijn.

Goede selectie. Ook terecht dat spelers als Pavon, Icardi en Higuain niet zijn meegenomen wegens hun slechte seizoen. Helaas zie ik toch weer een net niet voor Argentinie, maar wie weet laat ik me graag verrassen. Het zou wat zijn als ze gewoon in de hol van de vijand met de titel er van door gaan

21 mei 2019 om 18:39

Slechte seizoen of niet, Icardi is misschien wel de beste spits die ze hebben. Maakt niet uit dat hij weinig heeft gespeeld, maakt niet uit waar hij speelt, al speelt hij bij Top Oss, Icardi zou ik altijd meenemen.

En sowieso dat slecht seizoen als argument? Alsof Dybale zo’n goed seizoen heeft gedraaid. Speelt ook heel weinig.

21 mei 2019 om 18:58

8 interlands voor Argentinie 1 doelpunt. Is nou niet echt een bewezen doelpuntenmachine voor Arg gebleken. Ik deel je mening niet.

21 mei 2019 om 19:01

Agüero is stukken beter dan icardi

21 mei 2019 om 19:50

Je weet dat Higuain is gestopt bij Argentinië?

21 mei 2019 om 20:11

Nee, anders had ik hem er toch niet bij gezet

Vrij logische selectie. Bepaalde spelers hebben natuurlijk wel de kwaliteiten (zoals Icardi en Pavon), maar hebben gewoon een enorm zwak cq teleurstellend seizoen achter de rug. Dan kiest een coach liever voor zekerheden die wel in vorm zijn en zich hebben bewezen afgelopen seizoen.

21 mei 2019 om 18:39

Dybala heeft toch ook een slecht seizoen? Is gewoon heel vaak wissel.

21 mei 2019 om 18:43

Dat klopt, die had je niet hoeven selecteren. De vraag is dan, wie zou je in de plaats van hem selecteren?

paupernamen, waar is bv correa en benedetto een klinische afmaker??

Waar zijn Banega en Correa? Vooral de afwezighedi van Banega slaat nergens op. Ik zie Argentinië weer niet ver komen.

21 mei 2019 om 18:53

Ik ben wel blij dat Correa niet is geselecteerd. Vroeger was ik gecharmeerd van hem, hij heeft alleen te vaak een domme actie. Ook verdedigend.

Maar wat bedoel je met weer niet ver? Ze hebben in de laatste 2 edities de finale gespeeld. Dacht ik.

21 mei 2019 om 19:40

En allebei zat messi bij afloop te janken. Ik snap lebuffon volkomen en ik verwacht ook max een finale. Snap sowieso niet waarom hij aanvoerder is.

21 mei 2019 om 19:59

Diegopeladona, je hebt helemaal gelijk, het stond niet echt duidelijk, maar ik bedoelde net als op het wk. In de copa waren ze inderdaad wel goed de laatste tijd. Wat betreft Correa ben ik het wel een beetje met je eens, maar ik denk dat die kwalitatief beter is dan die andere bankspelers.

21 mei 2019 om 20:12

@Zuidenaar
Er zit bij deze generatie Argentijnen gewoon geen leider. Wie van deze selectie of van de vorige (tijdens het wk) zie je echt als een persoonlojkheid? Of als leider? Niemand. Pak je de spelers van 1997/98 erbij, daar had je een Ayala, Roa, Simeone, Redondo, Veron, Ortega, Zanetti.. En dan noem ik een Kily, Batistuta, Claudio Lopez, Gallardo en een Chamot niet. Het waren stuk voor stuk persoonlijkheden. En bijna allemaal bij hun club ook gewoon captain geweest.

Dus ja, dan komt het op Messi. En 'janken' is geen slecht eigenschap. Ook een leider mag weleens zwak zijn. Van de groep spelers met wie hij tijdens de Copas in 15 en 16 heeft gespeeld is hij het meest een leider. Dit was geen leiderschapsprobleem, maar een falen van sommige spelers. Argentinie was er 2x heel dicht bij.

Ik had graag Romero, Rulli, Kannemann en Lanzini erbij. Helaas heeft Kannemann een nekwervel gebroken, vorige week, en zit er dus 6 weken uit. Dit had wellicht zijn internationale doorbraak kunnen zijn.

Ik vind het erg jammer dat Rulli steeds niet wordt meegenomen, want die Armani is een vliegenvanger. Met zo een keeper kun je dit toernooi niet winnen.

Ook Banega is niet meer geselecteerd. Ik denk dat hij het fysiek toch niet trekt. Zelden echt fit geweest op een hoofdtoernooi.

Toch is dit een interessante selectie. Met Pereyra, Paredes en Lo Celso kan dit Argentinie eindelijk een fysiek en conditioneel fit middenveld opstellen. Paredes is een geweldige passer, die Argentinie sinds Veron niet heeft gehad. Die heeft een ongelofelijk Arsenaal aan verschillende traptechnieken. Pereyra kan op de flanken, maar zouden ze ook als box to box middenvelder kunnen opstellen. En Lo Celso is een verfijnde speler met een hele goede trap. Ik had graag nog Ascasibar aan de selectie willen toevoegen. Een keiharde verdedigende middenvelder.

De backsposities zijn ook interessant ingevuld met Tagliafico links en evt Foyth rechts. Alleen hebben ze in het centrum nu niet een Ayala rondlopen. Otamendi of Funes zijn niet de spelers die een defensie kunnen leiden.

Voorin is er veel discussie over de positie van Di Maria. Hij speelt vanuit rechts heel erg goed en heeft bij Psg de meeste goals in Europa gescoord van buiten de 16. Maar Messi speelt vaak op die positie, en op links is Di Maria een blinde kip, drijft zijn acties door en brengt niet wat hij moet brengen.

Voorin Aguero. Is logisch. Icardi heeft 8 interlands mogen spelen, 1x gescoord. Hij heeft geen goede indruk achtergelaten. Higuain is gestopt. Dybala is mee, maar weet niet of hij zal spelen, want ook hij speelt vanuit rechts en op andere posities brengt hij te weinig.

Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkeling en de evolutie die deze selectie doormaakt. Maar ik zie ze geen hoofdprijs winnen. Brazilie heeft een extreem goede ploeg. Het moet heel raar lopen willen zij in eigen land de copa niet winnen.. Voor Neymar is dit eindelijk een toernooi waarin hij hoopt dat hij kan laten zien dat hij Brazilie tot een titel gaat leiden. En zijn team is verder dan die van Messi. Zeker als je kijkt wat er bij beide ploegen op goal staat.

21 mei 2019 om 19:43

En als je ook alleen besef wie je als reserve keeper hebt .

21 mei 2019 om 20:12

Ja, de keepers is gewoon schrikken. Het is voor mij een raadsel waarom Scaloni toch niet Rulli en Romero meeneeemt.

21 mei 2019 om 23:51

Het middenveld ziet er inderdaad redelijk goed uit. Ik zou met een middenveld van Paredes, Lo Celso en Palacios spelen. Echter zit Argentinie nu wel met een probleem. Wie stellen ze op als Lw/lf??

Aguero of Messi zou op de spits positie kunnen spelen, Di Maria of Messi op Rw/rf. Maar wie dan op de Lw/lf?

De verdedigend ziet er ook wel redelijk uit. Foyth, Otamendi, Funes Mori, Tagliafico zou ik neerzetten. Welke 11 spelers zou jij opstellen?

22 mei 2019 om 02:14

Persoonlijk zou ik voor het systeem 4231 willen kiezen. Dat gaat Argentinie niet doen, maar ik denk dat ze met hun verdediging dit wellicht wel moeten doen.

Voor de verdediging kies ik jouw linie.

Verder vind ik de combinatie Paredes en die Guido Rodriguez heel interessant. Guido is fysiek sterk in duels en heeft rust aan de bal. Hij is heel goed in de korte passing. Paredes is dan weer de koning van de crosspasses.

Voor die 2 zet ik dan 3 spelers. Op links Pereyra, maar dat is omdat ik hem een dynamische en fysiek sterke middenvelder vind. Zo compenseert hij het loopvermogen van bijvoorbeeld een Messi in verdedigend opzicht. Messi in het centrum als een soort valse 9, en Di Maria op rechts.

Voorin Aguero.

Maar dit is niet hoe Scaloni gaat spelen.

Die 4 in de verdediging hebben kans om te starten. Al kan het zijn dat die voor Pezzella kiest ipv Mori.

Op het middenveld denk ik dat het paredes, Pereyra en Lo Celso wordt.

En in de aanval is de kans groot dat die toch voor Di Maria op links gaat, Aguero centrum en Messi op rechts.

Ik zou liever willen dat Di Maria op rechts speelt, desnoods De Paul of Acuna op linksvoor en Messi in de spits als valse nummer 9. Ik denk dat dit veel beter werkt dan Di Maria op links. Want die verliest op links al het overzicht. Dan zet je wel Aguero wissel.

Te krankzinnig voor woorden dat Qatar meedoet aan een Zuid Amerikaans toernooi

21 mei 2019 om 19:35

Mag ik weten wat jouw bezwaar is? De Copa kiest hier regelmatig voor. Soms is het Australie die uitgenodigd wordt, soms Mexico, soms Japan en nu een keer Qatar. Wat vind je precies krankzinnig. Ze willen de poules goed kunnen verdelen en daarvoor missen ze 1 ploeg om het toernooi te spelen zoals ze dat willen spelen.

Kijken of Messi weer gaat stoppen...

21 mei 2019 om 19:32

Ze hebben juist nu op het middenveld wat goede spelers en conditioneel en fysiek sterke voetballers. Dit was al een paar jaar een manke.

21 mei 2019 om 19:55

Je zei net dat er geen balans is op het middenveld. Terwijl Paredes, Pereyra en Lo Celso ellaar best goed kunnen balanseren. Ze zijn voor het eerst een toernooi aan het spelen met deze namen. Kwalitatief is dit een heel interessant middenveld. Zeker fysiek hebben ze er lang niet zo goed gestaan. En ook qua passing hebben ze eindelijk een selectie waarin een meerdere spelers gewoon goed kunnen tikken. Verder zijn er meerdere spelers met een goed afstandschot.

Voor Zuid America, want daar wordt de Copa gehouden is dit best een interessante selectie.

Edit: correctie. Ik lees dat je niet geen balans op het middenveld zegt, maar in de selectie. Maar zelfs dan vind ik de selectie deze keer redelijk gebalanseerd.

Het klopt wel dat het geen namen zijn die je doen omblazen. Zeker de keeper en CV's zijn een zwakke plek.

21 mei 2019 om 20:18

@Hoogindeconcen
Aah, duidelijk. Daarin kan ik jou zeker volgen. Dit is overigens een probleem die al zo een 10 jaar duurt. Tot het wk in 2010 kon Arg een uitmuntende selectie leveren. Maar tjah.. Maradona verbasterde toen dat jaar die hele selectie. Hij liet Aimar, Milito, Cambiasso en Zanetti thuis. Terwijl de laatste 3 de Cl hadden gewonnen. En maakte ruzie met Romy, dus was ook deze speler niet beschikbaar..

Sindsdien heeft Arg altijd met een gemankeerde selectie rondgelopen.

Daarom ben ik benieuwd naar deze verversing. Wat brengt deze ploeg mee. Gaan we eindelijk samenhang zien op het veld?

Nou ben ik geen trouwe kijker van de Copa en kijk ik als ik tijd heb wel een wedstrijd, maar ik het altijd al zo geweest dat er een gastland van een ander continent mee doet? Zo nee, wat is hier dan de reden voor dat Qatar deel neemt?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren